Și când zic „cumpărături” mă refer la orice fel de acțiune care presupune achiziționarea de bunuri, fie ele comestibile sau necomestibile.
Despre mersul la supermarket, să cumpăr mâncare, nu cred că mai e cazul să vă povestesc de ce nu-l suport. Pierdere de timp mai gravă decât la genul ăsta de activitate nu cred că există. Orice ai face, oricât de eficient ai fi, orice listă bine întocmită ai avea la tine, oricât de aproape și de neaglomerat ar fi supermarketul, nu mi s-a întâmplat vreodată ca procesul să dureze mai puțin de trei ore. Timp măsurat de la plecatul din casă până la întoarcerea triumfală și căratul sacoșelor.
Repet, minimum trei ore, c-au fost dăți când se putea întâmpla să fie și șase.
Desigur, ați putea spune „nu ești cu nimic special, Vasilescu”, nici nouă nu ne place să mergem să cumpărăm mâncare și noi urâm listele. Și n-aș avea ce să vă reproșez, problema e că eu urăsc orice fel de mers la cumpărături, nu doar „aprovizionarea” săptămânală cu cele necesare traiului.
Nu suport să merg la shopping, adică să mă plimb așa, eventual ore întregi, prin diverse magazine privind lung la rafturi în speranța că găsesc ceva ce-mi place. Nu se știe ce, poate un tricou, poate o cămașă, poate o carte, poate o pereche de blugi, ceva.
Despre când vine acea perioadă anului când am de cumpărat cadouri, nici nu vă mai zic. Am coșmaruri numai la gândul că voi fi nevoit să plec de acasă. De-aia dacă există cea mai mica posibilitate să-mi cumpăr ce-mi trebuie, fără să mă mișc de pe canapea, apăi, dragii mei, să fiți siguri că exact asta voi face.
Problema este că exact în perioada asta a anului, lucrurile devin mult mai complicate pentru că umblatul după cadouri, pentru cei pe care-i iubești, nu mai seamănă cu cumpăratul unei perechi de blugi.
Tocmai de-asta, acum că se apropie Dragobetele, salut inițiativa Bringo din Luna Iubirii, inițiativă cu ajutorul căreia scapi de umblatul prin zeci sau sute de magazine, nu mai stai la cozi, nu te gândești zile întregi la cadou, nu te mai pierzi în multitudinea de variante existente pe piață. Practic, nu mai ai bătăi de cap fiindcă le găsești pe toate într-un singur loc, la un click distanță, pe Bringo.
Cu peste 90.000 de produse în aplicație, Bringo a pregătit o categorie specială – „Sezonul iubirii”- în care a strâns la un loc tot felul de cadouri numai bune de oferit celuilalt, din categorii cât mai diverse: florărie, cofetărie, vinotecă, jucării, cadouri. Tot ce ai de făcut este să răsfoiești magazinele și să adaugi în coș cadoul sau cadourile.
Odată făcută, comanda cu cadourile îți va ajunge rapid la ușă, în cel mult 90 de minute. Simplu, rapid și eficient, iar tu scapi de stres și câștigi timp pentru făcut lucruri mai importante.
Unde mai pui că vei avea un personal shopper care se va asigura că primești exact ceea ce îți dorești. Știți, când e vorba despre cadouri nu e chiar ca la mâncare, ai cam vrea să știi că dacă ai comandat un buchet de flori, de exemplu, cam trebuie să arate așa cum ți-l dorești tu, nu cum se nimerește. De-aia o să primești poze cu el, înainte să-l plătești, ca să te asiguri că este exact ce trebuie și cum ți-ai imaginat. Tare sau cum?
Mno, dacă informațiile din articolul ăsta ți-au picat la mare fix, intră în app-ul Bringo să descoperi categoria „Sezonul iubirii”, până pe 25 februarie. Iar dacă folosești codul Bringo_mihai la plasarea unei comenzi, livrarea este gratuită. Atenție! Codul este valabil pentru o singură comandă, deci sfatul meu este să-l folosiți cât mai eficient.
Nu știu de ce, dar am o vagă impresie că articolul ăsta s-ar putea să vă fi salvat niște mulți nervi și niște mult timp zilele astea. Cu plăcere! 😀
Hai să trăiești !!! Nu suporți să mergi … d’aia te pune viața să stai la coadă … la Mega 😜 Și ce fain te-a mai articulat …
Comentariu beton!16
De când nu mai merg la birou, nu prea mai știu cum arată un megaimaj pe interior. Le văd doar pe afară, că am vreo trei pe traseul pe care ies la plimbare zilnic. 😀
Da, și să mai ai grijă să nu uiți acasă și sacoșa cu sacoșe:)) Da’ revenind la cumpărături, indiferent ce listă ți-ai face, odată întrat în magazin ea se dublează
Comentariu beton!18
Amin. Trebuie să fii foarte puternic ca să te ții fix de ce-ai trecut pe listă. Iar eu sunt un om slab.
„iar eu sunt un om slab”. Da’ chiar, au si carti SF la Bringo?
@pazvante kioru, șerif, de lunea viitoare, greutatea mea se va scrie din nou doar din două cifre. Ca să știi. 😀
Dupa lupte seculare, „şerifu'” a ajuns si el azi la 80. Plecand de la 79 acum 6 luni.
Iar apa sau iaurtul, că doar pentru astea ai intrat, ajunge la un preț cu trei digiți!
prin 2019 cred că eram singurul ieșean care nu intrase în palas, la mai bine de 7 ani de la deschiderea lui.
în rest, pentru cumpărăturile absolut necesare – un rău necesar, făcute o dată la 2 săptămâni, nu-mi ia niciodată mai mult de o oră. experiență, magazin foarte bine cunoscut, sâmbăta sau duminica la 8 dimineața și listă respectată cu strictețe, făcută cu atenție, de-a lungul a mai multor zile.
Comentariu beton!17
Nu-ți ia niciodată mai mult de o oră, cu tot cu îmbrăcat, plecat de acasă, parcat, întors acasă, cărat cumpărăturile? Wow! Stai vizavi de supermarket, este?
să nu exagerăm. o oră în magazin. în rest, stau la 5 minute, cu mașina, de supermarket.
Daca si Lidl ar livra, chiar nu as mai merge la cumparaturi, dar asa o vizita saptamanala trebuie. De obicei merg sambata dimineata la 7 ca tot ma trezesc. Daca nu, imi trimit sotul cu lista. El cumpara exact ce e pe lista, nimic in plus! Cea mica i-a facut lista de cumparaturi si i-a scris exact: lapte – este alb, castraveti – sunt verzi!!!!!
In rest, traiasca Bringo! Ieri am refacut stocul de inghetata cu ajutorul lor.
Comentariu beton!25
Lista mea nu se dubleaza,doar …se imbunatateste ! Puteti zice ce vreti,mie imi place la cumparaturi,mai ales la piata si foarte putin la mall. Alte optiuni nu ma mai atrag,la varsta mea ! Cred ca nu prea sunt in „context” cu oamenii de pe acest blog. Ar fi decent sa nu mai comentez,dar uneori ma mananca…degetele !
Comentariu beton!23
Deci tu comentezi pentru oamenii de pe blog sau dacă ai ceva de zis? Că nu ma prind de ce contează dacă ești sau nu „în context”.
De exemplu,pe mine cumparaturile ma scot din rutina zilnica din timpul saptamanii (destul de ocupata!),sunt una din activitatile care ma bucura ! Majoritatea comentatorilor tai,nu au timp,sau placere pentru atare activitate. Nu comentez pentru ei,doar imi spun o parere personala; dar tot ma simt aiurea…
Comentariu beton!23
Multora de pe-aici le place la cumpărături, stai liniștită, Nicoleta. Și dacă-ți zice cineva ceva de faptul că-ți place ție la cumpărături, franjuri îl/o facem! :-))))
Am o verișoară care are o mare plăcere să meargă la cumpărături, în special de țoale și pantofi. De mică a fost așa, ea-i zice boală, eu îi zic pasiune. Tipa a ajuns la un nivel care pe mine mă fascinează. Este vorba de găsit „bijuterii” (așa le zice) prin magazinele de second hand, atât la noi, dar și când pleacă prin alte țări. Și într-adevăr, găsește niște adevărate piese. Menționez că nu e chestie de bani, cum ar putea crede unii, ba chiar deloc. M-am dus și eu odată într-un SH, plină de speranță că poate s-a transmis ceva din gena de găsitor de perle. Fail total. La mine tre’ să iasă obiectul de pe raft/de pe umeraș ca să-l văd. Bine, uneori chiar trebuie să-mi cumpăr chestii și atunci intră în funcțiune „apăi dacă-i musai, cu plăcere”. :))
Comentariu beton!19
Stai linistita Nicoleta ,you are not alone.Mie nu mi plac deloc cumparaturile on line ,bine am mai facut dar de nevoie nu de placere.Daca e vorba de imbracaminte ,vreau sa probez ca degeaba arata intr un mare fel in poza daca pe mine ma transforma in sperietoare.Nu mai zic de cosmeticale ,cum naiba sa ti cumperi un parfum on line ,poate doar daca folosesti acelasi brand tot timpul .Dupa alimente prin supermarket nu ma dau in vant dar in piata chiar imi place, vara, sa merg .Poate doar electrocasnicele sa fie ok de cumparat online sau consumabilele de gen detergent,hartie igienica ,pasta de dinti ,sapun etc.Dar fiecare cu obiceiurile lui.
Comentariu beton!17
@Nicoleta, în articol este vorba doar de bărbați, nu și de femei.:)))
Noi știm că femeilor le place la cumpărături…😜😄
Comentariu beton!14
Și io dețin hate level 100 când vine vorba despre cumpărături. Din păcate, dezavantajul mutatului la țară e că nu vine Bringo aici. Dar slavă Bărbosului că există click&collect. Și cutiuța simplă 😁
Și bonus, am megaimaj în sat, dacă doresc musai (nu prea doresc)
1. urăsc mall-urile
2. Cadouri cumpăr numai online, altfel aș lua-o razna.
3. Piața (alimente) se poate face în maxim 1-2 ore – depinde de listă.
Îți propun un experiment. La următoarele cumpărături de alimente, să dai drumul la cronometru din secunda in care ați hotărât că trebuie să mergeți. Și mă refer la toată perioada, adică din momentul T0 când stăteai pe canapea, în haine de casă și-ați hotărît că trebuie să plecați, până la momentul T1 când ați adus in casă cumpărăturile și te-ai pus din nou pe canapea în haine de casă. Dacă te încadrezi în 60 de minute, îmi fac tricou cu tine. Promit.
Off, Mihai, acel T0 nu e bine ales. Că poate mă gătesc 30 de minute până ies din casă, sau poate doar 5. Corect ar fi T0 – când ieși din casă 🙂
Bună ziua! Nu vă supărați, aici e locul unde se spune ce urâm cel mai tare? Da? Mulțumesc.
Urăsc să calc.
La cumpărături îmi place. Sunt pe genul „aute, ce am găsit aici. N-am mai mâncat de când eram mică. Aute, au adus iar din astea? Ce bine. Ia sa iau și eu.”
După aia mă întorc acasă și mă plâng la bărbată-miu: măi, ce s-a scumpit viața asta. Am dat 200 leu pe plăsuța asta.
Comentariu beton!54
Ha! Te-am prins! N-ai mai mers de ceva vreme la cumpărături. Nu de alta, dar zilele astea dai 200 de lei doar pe plăsuță, nu și pe ce e în ea. 😀
Pai nu, boss, că „ce n-am mai mâncat de când eram mică” sunt două bombonele și „aute, au adus iar din astea” sunt două napolitane cu glazură de ciocolată.
Comentariu beton!24
„nici nouă nu ne place să mergem să cumpărăm mâncare și noi urâm listele.”???!!! Ei, hai, totul până la liste! 😛
N-am o plăcere deosebită să merg la cumpărături, dar aprovizionarea casei prefer să o fac în continuare exclusiv offline. Este adevărat că nu sunt singură în acest proces, suntem 4 care ne implicăm. Am testat Bringo, a fost ok, dar a rămas o one time experience. Cred că n-am putut trece peste faptul că gama din magazinul ales era limitată pe site, iar telefonul cu propunere de înlocuire mi-a pus capac. Cumpărături online fac, iau cadouri atât din offline cât și din online, tocmai ce i-am comandat fie-mii o chestie cu livrare la easy box. Easy box-ul îmi place atât de mult, încât am semnat să avem și la bloc unul. 😀
dap, oricît mi-ar plăcea ca jumătatea mea superioară să aibă următorul dialog:
„- am zis cherry de spania, ce-i așa greu?!
-…
– a, și numai 1kg de castraveți?
– păi… lista…
– da, dar uite ce frumoși sunt! făceam și covăsiți…
-….”
cu altcineva, mă gîndesc că totuși băieții ăia de la bringo nu mi-au greșit cu nimic…
Pe cuvânt că eu am fost foarte gentilă cu băiatul de la Bringo. L-am simțit din voce că e tânăr și neexperimentat, plus că era foarte binevoitor și, în plus, complet nevinovat de ce se petrecea acolo. I-am dat și bacșiș, să știi. 😛
Comentariu beton!14
Sunt la revizie cu mașina. E aici unul îmbrăcat in Batman care vrea să își cumpere o mașină. Pe mine mă chinuie întrebarea următoare: de ce plm te îmbraci în popă la 9 dimineața ca să mergi să îți cumperi mașină? Că doar n-o fi ieșit acum din tura de noapte.
Comentariu beton!24
aveam o prietena, taica-su era popa. ne spunea ca oriunde plecau impreuna, chiar vacante, concedii, il punea pe taica-su sa se-mbrace-n sutana, ca rezolvau orice chestie mult mai usor.
on: mie mi-ar placea sa mai merg la cumparaturi. doar ca lu’ barbatu-meu ii place si mai tare si cumpara el orice-i nevoie. in rest, eu vreau s-o dau pe minimalism si am foarte putine nevoi reale.
saptamana trecuta am intrat putin in K sau L, nici nu mai stiu, mai mult sa vad preturile. si cand mi-a zis aplicatia lor ca le pare bine sa ma vada, ca n-am mai fost de vreo luna… pfuuu, ce rusine mi-a fost!
Bună dimineața, mă chinuie o întrebare: de ce v-ați îmbrăcat în popă la 9 dimineața, ca să veniți să vă cumpărați mașină?
Așa se face, Relou! Păi? 😛
@moatza, explicația asta îmi trece și mie prin cap. E ca și cei care își pun chipiul de polițist sub luneta mașinii. După părerea mea e de meltean.
@Anduța, am citit comentariul tău abia după ce am plecat de acolo. Pfoai, de ce nu m-am gândit și io la asta?
Cred că se poate afla de ce nu te-ai gândit. Da’ mie mi-e frică să te întreb. :-))
Mulțumesc pentru cod. Ne-a prins izolarea cu frigiderul gol:)
Mie îmi place să fac liste. Liste de cumpărături, liste de chestii de făcut, liste diverse. Cum glumesc cu fie-mea, fac o listă de cumpărături și apoi plec fără ea.
Nu mă deranjează să merg la magazin, mie îmi place să văd fiecare cutie, să citesc etichetele, să cumpăr ciuperci dacă arată mai bine decât dovleceii pe care voiam să îi iau inițial. Fac pe jos 9 minute până la cel mai apropiat Carrefour, 6 minute până la Profi și 18 minute până la Penny. Lidl e mai departe, dar consider că fac mișcare. Nu cred că am stat mai mult de jumătate de oră în magazin, dacă e foarte aglomerat nici nu intru.
Sunt convinsă că Bringo e o chestie foarte bună, dar mai ales pentru orașele mari și aglomerate. Și pentru oameni care nu suportă să meargă la cumpărături. 😛
Comentariu beton!25
pai si eu as considera ca fac miscare, dar cu plasele pline n-as putea.
Da, e drept că e greu cu plase pline, dar nu le umplu chiar așa tare și am si un rucsac. Peste cîțiva ani o să îmi iau un cărucior din ăla drăguț cu sacoșă și un baston și o să izbesc lumea peste picioare.
Comentariu beton!32
Bună dimineața! Eu sunt printre cei cărora le place la shopping. De obicei merg săptămânal la hypermarket, şi cam o dată pe lună şi la mall. Vreau să văd cu ochii mei produsele, să mă plimb printre rafturi..Am şi listă, evident, dar plec din magazin cu de 3 ori mai multe chestii, spre groaza taximetriştilor care devin exoftalmici văzându-mă cu 2 sacoşe din alea mari ce se vând la casă, plus rucsac în spate. La bloc numai eu ştiu cum le car pe toate la etajul 3 şi apoi zac juma’ de oră fără suflu. Dar face parte din experiență 😀😀
Bineînțeles că mai comand şi online, dar cumpărăturile offline vor rămâne mereu printre activitățile mele recreative.
Iar dacă tot suntem la ora de exprimat frustrări, particip şi eu: URĂSC SĂ ŞTERG PRAFUL!! Cu toată poluarea din cauza „Azobîl” se depune praful cu viteza luminii şi nu am atâta energie pentru această mirifică activitate 😅
Comentariu beton!25
Sunt fan Bringo de vreo 6 luni pentru ca prefer sa merg in parc cu copilul in timpul pe care l-as petrece la cumpărături. Un bonus ar fi ca pot sa scad suma finala inainte de a face comanda.
Pe de alta parte, ar fi bine daca ar mai umbla la aplicatie, sa ii puna niste filtre, sortari, denumirile produselor sa coincida cu cele din magazin (de exemplu, Carrefour are in aplicatie un produs cu o denumire, as vrea sa gasesc aceeasi denumire si la Bringo).
Alta problema ar fi ca nu prea ai unde sa faci o reclamatie daca apar probleme (am primit un produs mucegait sau m-am trezit cu multe produse inlocuite fara sa fiu intrebata). Am incercat sa trimit pe email si am primit raspuns automat ca adresa nu este valabila.
Mie nu-mi place să merg la supermarket cu soțul. Na, am zis-o. Este o pierdere de timp dublă. La intrare, fiecare o ia în altă direcție, eu după listă, el unde îl poartă sufletul, luminile, culorile, panourile cu „reducere”. Nu ne mai găsim o vreme. Eu pun în coș chestii de pe listă în ordinea în care se află aranjate în magazin. Urăsc să mă întorc după ceva într-o zonă de care am trecut. Soțul e peste tot, ca la jocul ăla cu ceva cârțiță care ieșea tot în altă parte a tablei. Acum e lângă mine, acum nu mai e nicăieri, mă întorc, îl văd la un raion hăăăt departe, pare că vine spre mine, 3 secunde mai târziu îl văd în partea opusă. Flash e mic copil. După care apare de undeva lângă mine cu diverse produse pe care să mi le arate dacă le luăm sau nu. După care dispare să pună la loc produsele pe care nu le luăm. În continuare nimic de pe listă. Eu sunt deja epuizată psihic de atâta plimbare și căutare. Văd ceva la care vreau să mă consult cu el, dar sub nicio formă nu mă apuc să umblu după el prin magazin. Stau locului și îl sun să vină la raionul cutare. Mă duc la case și îl trimit după ce mai era pe listă. În același timp, mă scot din sărite ăia care merg de mânuță, fiecare împingând de-o parte a căruciorului, zici că-s la plimbare pe bulevard, nu care cumva să facă unul doi pași fără ălalalt. Mă enervează, dar cred că-s mai fericiți că nu se caută atâta în ditamai hipermarketul :))
Îmi place, în schimb, în Lidl că e mai mic, nu pierdem atâta vreme (nici acolo nu umblu după el să-l caut).
Oricum 3 ore nu durează nici măcar cu tot cu drumul cu mașina de acasă. Aș fugi în lume să dureze atâta o aprovizionare normală de toată ziua. Nici în mall la haine nu stau atâta. Cu toate plimbările, nu ar trebui să dureze mai mult de 30-40 de minute statul efectiv în supermarket, dar eu când mă duc singură stau jumătate din timpul ăsta. Mă duc cu lista dintr-un capăt în altul în pas rapid, pun în coș, plătesc și out.
N-am folosit Bringo, am folosit concurența o dată în starea de urgență să vedem cum funcționează în caz că rămânem izolați, dar n-a fost cazul apoi.
Comentariu beton!21
Rox, parcă am avea același soț. Am uitat să spun că nu mi place la cumpărături cu el 😀😀
Eu al cui soț este?
Al lui Rox sau al Claudiei? 🤣🤣🤣
Pentru că nu stau într-un oraș destul de mare, n-am servicii de livrare în aceeași zi. Deci mă duc singur la cumpărături o dată la 2-3 zile. Bătrânește așa, cum făceau strămoșii, îmi adaug produsele în aplicația de pe telefon, mă urc în mașină, mă duc la magazin, scanez produsele cu telefonul, plătesc la self check-out cu telefonul, mă întorc acasă. Dacă am treabă într-un singur magazin, toată distracția durează mai puțin de o oră.
Alimente, cam o ora de cand ies din casa si pana intru la loc. Cu lista. Iar bonul de casa e copia fidela a listei. Uneori, bate si ordinea.
Cand fac rezumatul zilei, ma mai intreaba al meu: ei? Si ce mai aveau pe la Kaufland? Ma uit la el, pierduta si raspund inevitabil: de unde sa stiu eu? Am avut lista.
Cand ma simt aventuroasa, scriu pe lista „ceva pentru seara” sau „legume gatit” si las fantezia sa zburde.
Oricum, in supermarketul de unde cumpar de obicei, stiu fiecare obiect exact unde poate fi gasit. Nici macar nu ma opresc; iau, pun in cos si …next.
Imbracaminte…am magazinul meu preferat, stiu masura, trag din raft, pun in cos, platesc si pa!
Au inclus în lista de magazine la sezonul iubirii și un sex shop. Cum pana mea sa trimiți curierul sa îți cumpere vibrator? 😂 OK, au și chestii haioase care merg de comandat pentru cadouri. Mi-am amintit de o faza petrecuta acum mulți ani. Îi comandasem unei prietene de ziua ei niște chestiuțe din astea haioase de la un sex shop. Și vine curierul la birou cu o cutie pe care era o poza uriașă cu un dildo. M-am făcut toate culorile curcubeului, sa nu zic și de mistourile colegilor care au ținut o vreme.
Da’ nu te obligă nimeni să-l trimiți după vibrator, nu? Recunosc, n-am citit secțuinea de „termeni și condiții”, dar aș putea să jur că nu scrie undeva cu litere mici că este obligația utlizatorului aplicației să-și comande vibrator în Sezonul Iubirii. :)))))
Din moment ce exista produsele în aplicație se pot comanda. Probabil există niște omuleți miștocari care ar comanda doar să-i vadă fața curierului când le aduce 😊.
Evident că dacă există produsele în app se pot comanda. Încercam doar să zic că nu faci asta decât dacă te simți confortabil cu ideea. 😀
Dar de ce, care-i problema, oamenii sunt shopperi profesioniști. Deja „văd”.
Țrrr, țrrr.
-Doamnă/domnișoară, regret, dar alea de 20 de cm nu mai sunt. Dar mai sunt unele de 10. Ah, și au și fundiță roșie. Înlocuim? 😀
Comentariu beton!21
Problema nu este curierul ci faptul ca vibratorul a venit la birou.Deci cum pana mea sa chemi curierul la birou cu o scula de asta ..!? :)))
Apăi aici depinde și de birou. De exemplu, tind să cred că la un „birou” de videochat nu e nicidecum o problemă. Eu una nu cred c-aș fi avut problemă să comand un dildo, chiar și la birou. Mai ales dacă nu era pentru mine, ci cadou. Și sigur mi-aș fi chemat și mai mulți colegi să-l vadă, că sunt sigură că mulți n-am văzut decât în poze. Dar na, dacă ar fi să văd musai o problemă, aia ar fi a returului. :))
Am testat o singura data Bringo, n-am fost super multumita din cauza ca m-a tot sunat omu’ ala ca sa ma intrebe de inlocuiri de produse. Nu-mi place sa merg la hipermarket, ma enerveaza maxim aglomeratia aia, toti oamenii aia carora le place sa isi petreaca weekendul pe-acolo ca n-au ce face acasa sau nu le place acasa. Nu-mi fac o lista scrisa decat rar si indiferent ca am o lista scrisa sau doar in cap, plec intotdeauna si cu alte chestii care nu erau pe lista. Incerc sa ma misc cat de repede pot dar degeaba, as zice ca pierd cam 2 ore cu aprovizionarea in weekend cand ma duc la hipermarket. Cumparaturi de haine sau incaltaminte, cu exceptia brandurilor cunoscute ale caror masuri mi le cunosc, prefer sa probez, n-am prea avut pana acum noroc la cumparaturile online, mai tot timpul a trebuit sa trimit inapoi, sa cer alta marime, alt numar la incaltaminte sau pur si simplu sa returnez pentru ca nu-mi placea materialul sau cum imi venea produsul. Deci nu-s fana cumparaturilor online. Da nici in mall nu-mi place, timpul maxim pe care il pot petrece prin magazine e cam de 2 ore, dupa aia mi s-a luat, nu-mi mai trebuie nimic si daca mi s-ar da gratis.
La treaba cu cumpărăturile mă comport diferit.
Cumpărăturile de haine le urăsc. De aceea încă am tricouri de acu’ 15 ani, maxim 2 geci, 3 perechi de pantaloni și două de încălțăminte. Nu am răbdare să probez, mă omoară treaba că am găsit ceva, mi se pare mișto, iau, și apoi, trei magazine mai încolo, găsesc ceva și mai mișto. Nu, nu sunt nebun să bat un mall întreg, să văd tot ce e de văzut, apoi să mă hotărăsc. Nu știu să ma asortez și urăsc ce e la modă acum.
Cumpărăturile de cadouri le urăsc de asemenea. Sunt fericit doar dacă beneficiarul este fumător, alcoolic sau copil. Ceea ce mă duce la următoarea categorie: jucăriile.
Lasă-mă într-un magazin de jucării și pierd acolo o zi întreagă, indiferent ce trebuie să cumpăr și pentru ce vârstă. Dacă mai găsesc și vreo doi puradei cu care să testez diverse jucării (chiar dacă nu sunt ai mei 🤣) sunt cel mai fericit om din lume.
Cumpărăturile de alimente și chestii de menaj. Dacă am listă, e ușor, chiar îmi face plăcere. Mă ajută faptul că, lucrând pe vremuri în hypermarket, cam știu modul așezare, categoriile de produse, micile trucuri ale comerciantului ca să te facă să cumperi ce vrea el, nu ce vrei tu (chiar dacă astea diferă de la un magazin la altul, conceptul e cam același). Mă mișc rapid și organizat. Dacă nu am listă sunt complet pierdut în spațiu. Țin minte maxim 5 produse care mi-ar trebui și în rest…blank.
Ce urăsc la absolut toate cumpărăturile offline este transportul. Să încarc, să descarc în mașină, să dau ture pentru un loc de parcare, sau să le car (herniile nici nu prea îmi permit, dar asta e altă poveste), sacoșe, plăsuțe etc. Nu, partea de cumpărături ar fi ideală pentru mine dacă aș putea să teleportez produsele acasă după ce am terminat.😜 Sau să-mi livreze altcineva, ceea ce mă duce la subiectul de azi.
Am mai spus aici că, de când a început mizeria asta de pandemie, am cam renunțat la shopping fizic. Totul online, exceptând piața din când în când. Până și hainele tot online, de s-au plictisit unii de câte retururi am dat. Dar… Pe măsură ce pandemia s-a apropiat de sfârșit (așa zice lumea, că e gata, eu nu sunt prea convins), serviciile de livrare au început să lase de dorit. Le-am încercat pe toate, pe rând, de la toate hypermarket-urile, de la Glovo până la Bringo, și dezamăgirea crește. Tot mai des se întâmplă să nu aibă produsele (de ce, morții lor, le mai pun pe online?), să lipsească produse (da, deși au fost plătite – cum demonstrezi că lipsește? E cuvântul tău împotriva livratorului, și doar nu stai să despachetezi 40 de produse cu curierul la ușă), să fie împachetate la mișto (vreți să vedeți ce mișto arată un pachet de stixuri înfipt într-un pahar de smântână?), să fie defecte (două Air Wick-uri de 20 de lei, două comenzi diferite, mi-au venit fără muțuțuiul ăla de sus, fapt care le face perfect inutile; sau un board game pe care curierul s-a gândit să lipească awb și plic cu factură și etc., fiindcă se știe că nu mai folosești cutia după ce ai jucat o dată, plm), aplicații care se blochează tot mai des și te trezești că plătești de două ori, și multe altele. Dintre toate astea, lipsa produselor mă calcă pe nervi cel mai mult, pentru că dau comandă de chestii care îmi trebuie, și comand online tocmai ca să nu trebuiască să merg offline. Ei bine, de exemplu, după un Bringo, un Auchan, un Cora și un Glovo de la Penny, toate date săptămâna aceasta, mă duc acum afară la nonstop ca să îmi iau un Axion de vase obișnuit. Fiindcă, deși l-am pus la toți în listă, se pare că nimeni nu are așa ceva. Sau nu au chef să-l caute, Axionu’ fiind ceva rar pe care aparent nu-l folosește nimeni.
Ca să nu termin totuși în nota asta negativă (că se supără șefu’ de la blog pe mine 😜), trebuie să recunosc că, cel puțin în ăștia doi ani, fără Bringo (și celelalte servicii de livrare de la diverse magazine și hypermarketuri) am fi fost terminați.
Știu despre ce neplăceri povestești, am trecut și eu, parțial, prin unele dintre ele. Știi cum reușeam să mă calmez? Mă gândeam cam câtă încarcare trebuie să aibă TOȚI livratorii de genul, când vedeam că toată lumea din jurul meu comandă doar online, nu mai știu pe nimeni care să meargă la cumpăraturi în sistem old school. Și-mi trecea.
Mie mi se pare, mai degrabă, un început de durere în cwr pentru online, chestie pe care o observ peste tot. Fiindcă eu vorbesc de ultima perioadă, nu de perioada lockdown-ului, când toată lumea comanda online, și parcă toți erau spirt pe segmentul ăsta. Aparent, toți ăia care s-au văzut trecuți cu bine peste partea aia nasoală, au început s-o dea românește fiindcă a revenit lumea la înghesuială și dat din coate la ei în magazine, și nu mai e nevoie să fie atenți la online.
@Ioane, da, înțeleg ce zici, chestie care mă face să ajung la concluzia că poate contează zona din care faci comenzile și cărui supermarket îi este asignat cel care-ți face livrarea. Pentru că eu chiar n-am mai avut probleme, dimpotrivă, acum mi se pare că treaba merge mult mai bine decât pe vremea lock-down-urilor. Dar ce explici tu ar trebui să fie un insight valoros pentru cei de la Bringo. O să le semnalez și eu.
Legat de „micile trucuri ale comerciantului ca să te facă să cumperi ce vrea el”. Mereu când mergem în Grecia, în ziua de dinaintea reîntoarcerii în România facem o tură de shopping în supermarket. Old school, ofc :-)) Dintre chestiile musai, sunt și niște stick-uri de ciocolată, marca Papadopoulu. Acu’ ultima oară, respectivele erau plasate și pe-o „insulă” în mijlocul magazinului, cu reducere. K, pune și tu 3 bucăți, îi zice soțul băiatului și se duce să ia altceva. Ăsta mic ia 3 cutii, le pune în cărucior. Mai ia una, îi zic. El că nu, că tata a zis 3. În fine, adaug eu cutia, ne îndepărtăm puțin „acu’ fii atent”. Și-l urmărim pe soț cum trece și el pe lângă „insulă”, se uită la ea și mai înșfacă o cutie. A răsunat magazinul de un hohot puternic de râs. În final am plecat cu 6 cutii, că am trecut și pe lângă raftul cu stick-urile sufletului.
@Ionut: aici produsele se pun in cutii, in asa fel ca ele sa fie unul langa altul si nu peste altul. Dupe ce cutiile au fost puse in holul de la intrare in apartament, livratorul le face o poza, pe care se vede clar ce s-a livrat, si deci este usor de reclamat cind lipseste un produs deja platit.
@Libelula, am senzația că „aici” nu înseamnă Militari, sectoru’ 6..😁 Unde e „aici”?
@Ionut: Belgia, insa mi se pare o solutie simplu de aplicat indiferent unde.
Mie-mi place la cumpărături…singur. 😀
Că mă relaxează, dar dacă e să fie ș-altcineva cu mine, atunci le urăsc de moarte. Prefer să stau acasă.
Am spus că io-s pe modul „m-am aplecat, dar melcu’ țuști în iarbă”? 😀
Sunt multe chestii care se pot comanda, dar nici așa, orice fel de cumparături, să stau în telefon cu ăia să le explic ce vreau de fapt, să mă sune că nu mai au și ce iau în loc, nu-nu-nu. Mie îmi place la cumpărături de diverse să văd ce cumpăr, mai îmi vin idei în plus față de listă. E terapie, uneori. Și îmi place Lidl în ultima vreme și acolo e de mers fizic. Iar de luat haine sau încălțăminte online e riscant, mai facem câteodată, dar prefer să probăm. La mall merg din când în când cu fii-mea și ne pierdem pe acolo cu orele chiar dacă nu luăm mare lucru. Soțul vine și ne ia la sfârșit, că nu suportă să stea după noi prin mall atât de mult timp. Când are el ceva de luat caută doar ce îl interesează și vrea să plece cât mai repede. Pe el când îl trimit singur cu liste rareori mai vine cu ceva în plus, pentru noi e de neînțeles :))
Nu mai imi place deloc nici mie la cumparaturi.Chiar daca nu este aglomeratie , exista o graba inexplicabila a oamenilor de zici ca vine apocalipsa si trebuie repede sa cumpere si sa plece.
Prefer sa comand online si sa am aventuri cu cei de la firmele de curierat, cu toate ca in ultimul timp vad ca sunt mult mai atenti cu clientii.
In lockdown am comandat de cateva ori de la ei (cand gaseam livrator), dar acum ca ies cam zilnic la birou strategia e sa opresc in drum spre casa la Lidl, Mega sau Carrefour (in functie de ce e pe lista).
Facand asta frecvent (= lista este relativ scurta) + la ore de genul 3-4 PM (=e mai liber in trafic si mai gol magazinul) + ma duc teleghidat la raft si iau fix ce am pe lista (=fara timpi morti) + case self service (=fara coada) => nu stau mai mult de 15 minute/sesiune in magazin. CCVDD.
Altfel da, urasc sa intru in orice magazin in perioada sarbatorilor sau la ore aglomerate – si comand cam tot ce pot online.
Eu comand on-line chestii mai grele gen baxuri de apa, detergenti, etc., iar la supermarket merg sa cumpar ce nu se poate comanda on-line gen paine proaspata sau produse pe care vreau sa le vad in natura inainte de a le cumpara.
De obicei imi fac lista insa se intampla ori sa uit lista acasa ori sa uit sa trec ceva pe lista.
La supermarket merg cu autobuzul, statiile sint foarte aproape si de mine si de supermarket. Un bilet odata validat este valabil o ora, indiferent cate mijloace de transport schimbi. Mi s-a intamplat des ca la intoarcere sa ma incadrez in cele 60 de minute de valabilitate.
Acasă fiind, nu am comandat niciodată online (doar când am fost in hotel, in carantină). Avem trei shopping centre la câteva minute de noi. Dacă plec de acasă cu listă (dar și fără), nu îmi ia mai mult de două ore (cu generozitate). Îmi place să fac cumpărături, și nu inteleg de ce să comand legume, și alte chestii online, să îmi pună ăla ce vrea el, când pot să îmi pun ce vreau eu. Plus că mergând prin magazin mai găsesc și chestii care poate nu îmi trebuiesc acum, dar îmi prind bine in viitorul apropiat, și sunt poate la ofertă.
După cum am mai spus, am patru benzinării la mai puțin de cinci minute de condus, trei spălătorii de mașini, și trei shopping centre (unul de fapt este un Mall).
Sigur depinde de localitate, dar la mine e asa ca poti comanda cu livrare rapida sau livrare la ora stabilita orice produs(e) in orice cantitate online. Asa ca de cind cu pandemia m-am dus extrem de rar in supermarket, in ultimul timp de cind cu omikron chiar deloc.
Nu-mi place sa fac cumparaturi de nici un fel, dar mi-a placut in primii 10-15 ani de Germania cind descoperea tot soiul de chestii sau exploram una alta si posibilitatile online nu erau asa de mari. Acum am ajuns la suprasaturatie si enervare si prefer sa cumpar orice cu clickuri.
In tari straine imi place citeodata limitat sa haladuiesc prin unele magazine, la mine am ajuns insa la sictir.
Dar la costuri se mai gândește cineva? Da, prin cumpărături online se câștigă timp. Dar ce facem cu costurile? Chiar ne permitem stilul acesta de viață, ușor aristocratic, cu „servitori” moderni, apelabili nu prin clopoțel, ci prin aplicație? Să zicem că pentru unii taxa de livrare de 20 de lei nu înseamnă nimic, mai ales dacă vorbim de comenzi ocazionale. Dar dacă vorbim de un stil de viață, s-ar putea să avem o surpriză adunând costurile la final de lună și la final de an. Ar fi util un exercițiu al adevărului, adică ținerea unei evidențe lunare a veniturilor și cheltuielilor. Nu trebuie ceva fancy, poate fi și un simplu fișier în Google Sheets, accesibil ușor din telefon. Google chiar are un model pentru așa ceva. E util să vezi exact pe ce se duc banii lună de lună și unde poți face ajustări.
Fii atent un „Google Sheets” de la mine înainte de pandemie:
-ajuns acasă de la muncă în jur de ora 18:30 – 19:00, o dată cu minim șapte optimi din poporul cartierului.
– oprit la Cora sau Carrefour sau Lidl, împreună cu șase din cele șapte optimi
– pierdut o oră, o oră jumate la cumpărături, că optimile alea stau la coadă, apoi încă o juma’ de oră până acasă, apoi încă juma’ de oră dat ocol cartierului pentru un loc de parcare, fiindcă Militariul (și Bucureștiul în general) e o chestie apocaliptică în materie de trafic.
Deci am pierdut rotunjit vreo 3 ore cu aceste cumpărături care poate îmi ajung o săptămână, dar cel mai probabil nu îmi ajung. Ajuns acasă noaptea, despachetat, mâncat, spălat, culcat. Timp cu familia? Mâine, poimâine.
Dar hai să zicem că fac asta în weekend. Tot vreo trei sau patru ore îmi ia, fiindcă în weekend vin și comunele limitrofe la shoping în București. Deci pierd vreo 4 ore din timpul în care ar trebui să fac următoarele: mâncare, curățenie, mers în parc, mers la distracție (timp petrecut cu familia adică), ieșit la o bere etc. etc.
Zici că nu merită timpul ăla 20 de lei taxă de livrare? Zici că spatele cu care cari cumpărăturile, nervii pe care ți-i faci cu tot felul de cretini prin magazin și prin trafic sau prin transportul în comun nu merită taxa aia de livrare? Știi ce fac eu de ăia 20 de lei pe săptămână (sau cât or fi)? Mă joc Fifa, Fortnite și Macao cu copiii, mă uit la o comedie romantică cu soția, sau pur și simplu casc gura la un perete cu creierul deosebit de gol. Zici că nu merită?
Eu îi admir pe cei care gândesc ca tine la modul cel mai serios. Înseamnă că au o sănătate fizică și psihică de fier și mult timp de pierdut. Eu, din păcate, nu mai am. Așa că angajez „servitori” moderni. 😉
Cred ca am platit foarte rar livrarea la Bringo. Tot timpul m-am incadrat la o promotie care ofera la schimb livrare gratuita. Am luat la un moment dat 6-7 sticle de Pepsi max care oricum se consuma la mine in casa pentru a avea livrare gratuita.
Mai e Tazz care are livrarea gratuita pentru Genius …
@Vio, și eu am prins livrare gratuită de multe ori. Ca să nu mai zic că eu mai sus nu am luat în considerare benzina consumată sau bani dați pe transportul în comun. Adică fix taxa de livrare.😁
Nu sint servitori moderni ci sint oameni care muncesc cinstit si din greu si prin asta au un venit si loc de munca. Tot respectul pentru ei, nimeni nu-i priveste ca pe servitori ci ca pe oameni ca atitia altii care presteaza un seviciu onorabil pentru populatie.
Comentariu beton!18
Wolfgang, multă lume se gândește la costuri, doar că nu pentru toți alea financiare sunt cele mai importante. Poate fi la fel de util să investești energie întru ajustarea banilor cheltuiți, precum și întru ajustarea timpului consumat în/pe diverse activități.
@Wolfgang, nu pot să spun decât că-i invidiez pe tot sufletul pe oamenii care între 20 de lei și timpul alocat cumpărăturilor, consideră că sunt mai importanți cei 20 de lei. De ce-i invidiez? Pentru că asta înseamnă că dispun după cum vor ei de cea mai importantă resursă, aia pe care nu ți-o mai dă nici naiba înapoi: timpul.
Bravo, felicitări, dacă aș avea cum, aș alege și eu tot ca tine. Dar, din păcate nu am.
Grumpy old men
Pe lângă aia 20 de firfirei îi mai las și curierului 25 daca pachetul e greu gen 10kg+.
Odată m-a sunat o fata de la tazz că e greu bagajul și e singura daca pot sa cobor, i l-am luat direct din portbagaj și tot i-am dat ceva
Timpul pe care îl consumă pikerii și șoferii merita fiecare bănuț pe care îl plătesc pe astfel de servicii.
Dpmd v, pb e că nu livrează decât de la anumite magazine și uneori nu au toate produsele sau cantitatea cat as dori eu. Gen la lapte e limita de 6 cutii.
Lucrez in vanzari, am lucrat in fiecare zi si in lock-down, asa ca mi-am facut si atunci si imi fac si acum , cumparaturile, fizic, in magazin.
Daca avem in vedere si faptul ca le fac in timpul programului, eu zic ca merge.
Urasc mersul la cumparaturi in week-end, cand e pe timpul meu liber.
Nu am folosit Bringo sau alt serviciu de livrari, avand in vedere in aproape in fiecare zi , sunt prin magazine, asa ca nu-mi pot da cu parerea despre el.
Deşi sun văduv de 19 ani, nu m-am îndrăgostit de mine. Despre mine am o părere… fluidă. Mă bâţâi însă prin magazine, uneori, şi chiar nu găsesc ce vreau. Ceea ce este extrem de enervant. În rest sunt bine. Dumneavoastră? 🙂
Nu ne întreba ce facem, că ne apucăm să-ți povestim viețile noastre și te vei îndrăgosti de tine. Că de noi n-o să ai cum. 😜
@Elena P 😀
Să trăiască Bringo și 100 de ani de aici înainte, că m-a salvat mult și cu multe între noiembrie 2020 si până acum.Pai că să mă duc la Carrefour cel mare din Ploiești mă costă și transportul, că nu vin cu autobuzul, ci numai cu taxiul ,și plus că la fața locului as fi cheltuit cu mult mai mult ,inutil la un moment dat
3 ore minim sau 6 ore maxim?
Da’ cumpărați tot magazinul? Am mai văzut un comentariu că nu durează mai mult de o oră. La fel e și la mine în magazin poate chiar mai puțin. Și plecăm cu coșul plin.
Iar pentru că nu mergem special ci legăm de altă activitate atunci nu mă deranjează drumul. Ar mai fi căratul de la masina și despachetatul dar acolo contribuim toți. Iar pe la începutul pandemiei era una din plăceri să poți ieși din casă.
Legat de shoping în Mall aici e cu totul altă poveste. Aici cvasi-fașionista mea nu mă cară la așa ceva. Ori merge singură când întru cu fetele la film ori când nu sunt cu ea de loc.
Eu cumpăr numai dacă le-am pipăit/mirosit/testat/vorbit cu vânzătorii.
Deci face-to-face cu rafturile si restul.
Nu în weekend, e horror.
Eh… Parcă nu urăsc când merg să-mi cumpăr bere. De la pub, zic. Parcă nici la de-ale gurii nu mă urzic așa tare, dacă mă duc când am eu chef și neapărat singur. Dacă merg pentru că „ne trebuie x”, apoi „stai că vin și eu”, le urăsc la fel de mult.
Sa traiesti 1000 de ani pentru voucher! Tocmai l-am folosit. Sper sa se tina undeva socoteala, ca sigur nu l-am utilizat doar eu, sa se vada care sunt influencerii care performeaza 😉
Păi, e simplu, se vede după codul folosit. 😁