Pentru că buletinul meu expiră, joia trecuta m-am programat pentru schimbat. Sper că vă dați seama că m-am dus spre serviciul de evidența populației exact cum se duce mielul spre ciobanul care ține cuțitul ascuns la spate. Nu știu cum e la voi, dar eu am oroare de orice interacțiune cu reprezentanții birocrați ai statului român.
Vă zic, în capul meu deja auzeam vocea lu’ tanti de la ghișeu cum mă ceartă. Unde e copia după certificat? Ați plătit taxa? Haideți, dom’le, mai repede, ce vă moșmondiți atât? Dosar cu șină ați adus? Aaa, n-aveți copie la copia chitanței? La revedere, veniți dumneavoastră peste șapte săptămâni.
Exagerez, dar știți exact ce vreau să zic. Așteptările mele erau extrem de jos, știam ca voi găsi acolo pe cineva acrit de trecerea nemiloasă a timpului și de lucratul direct cu cetățenii plătitori de taxe. Ca să nu mai spun ca programarea mea era la 17.45, adică la final de program, exact când îi e mai greu voinicului și nimeni nu mai are chef de nimic.
Eram atât de deznădăjduit când mă gândeam la ce mă așteaptă, încât pe drum am început să mă întreb la ce naiba îmi trebuie mie buletin nou acum? Am pașaport valid încă 9 ani, n-aș putea să mă descurc doar cu el? Și alte întrebări din astea existențiale.
Well, fraților, nimic, dar nimic din toate astea nu s-a adeverit. Am dat acolo peste o doamnă care cred că într-o viață anterioară a fost călugăr budist, cu o jumătate de normă în stand-up comedy. Extrem de calmă și relaxată, a glumit tot timpul. Serios, la prima glumă am crezut că mi se pare. I-am răspuns tot cu o glumă, dar mai cu jumătate de gură așa, la o adică să-i pot spune că i s-a părut. Neah, imediat a venit cu replica. Și tot așa a fost în toate cele 15-20 de minute pe care le-am petrecut acolo.
Ca să nu mai spun ce răbdare de yoghin a avut când m-a ajutat să completez cererea aia, că-mi uitasem ochelarii de citit acasă, eram doar cu ăia pentru condus, deci practic mă aflam în imposibilitatea de a citi ce scrie în câmpurile de pe foaie. Cu răbdare, ca la proști, m-a ajutat câmp cu câmp până i-am dat-o semnată.
Superb, absolut superb. Pentru a doua oară în viața asta am plecat zâmbind după o interacțiune cu un reprezentant birocrat al statului român. Mi-a fost jenă s-o întreb cum se numește, dar acum îmi pare rău, că mi-ar fi plăcut să-i las numele aici.
Vă spun, dacă toate lucrurile și toată birocrația din țara asta s-ar mișca așa cum se mișcă la pașapoarte și la doamna de la evidența populației (sediul din Calea Șerban Vodă 43), noi, cu toții, ca națiune, am mai avea o șansă.
Iar acum, pentru cei care ajung în situația în care trebuie să-și schimbe buletinul, o să las aici ce acte și documente trebuie să aveți la voi (până intră în vigoare legea aia care le interzice instituțiilor statului să-ți ceară documente pe care le au deja în posesie, desigur).
Așadar, dacă din varii motive trebuie să-ți schimbi buletinul, ai nevoie de:
👉 O programare online la biroul de evidența populației de care aparții. Teoretic, poți s-o faci și telefonic, tot teoretic, te poți duce și fără programare, practic, mai bine nu vă jucați cu așa ceva;
👉 Cerere pentru eliberare buletin. Se completează la fața locului sau, dacă nu vrei să mai pierzi timpul acolo, o poți descărca de aici și te duci cu ea gata completată;
👉 Certificatul de naștere, original și copie;
👉 Certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite. Certificatul de divorț, în cazul celor divorțate. Pe scurt, vă trebuie, original și copie, actul care dovedește starea voastră civilă actuală;
👉 Certificatele de naștere ale copiilor (minorilor pe care îi aveți legal în îngrijire) cu vârsta mai mică de 14 ani, original și copie;
👉 Documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original și copie;
👉 Chitanța reprezentând contravaloarea cărții de identitate. Se poate plăti în mai multe locuri, eu am ales să mă duc la un Oficiu Poștal. Atenție! Pentru că suntem în România, recomandarea mea e s-o plătiți la o instituție din sectorul unde aveți adresa. Indiferent că alegeți s-o plătiți la Poștă, la Taxe și Impozite, la CEC sau pe unde se mai poate. Înțeleg că la sectorul 5 merge plătită și prin SMS, dar eu zic să nu vă avântați în halul ăsta în meandrele tehnologiei când e vorba despre statul român;
Gata, atât pentru azi.
P.S. Dacă ați trăit experiențe plăcute legate de birocrația românească, nu ezitați să le lăsați aici. Că d-alea nasoale, cu siguranță am avut cu toții.
Când mi-am schimbat buletinul am facut programarea on-line, am plătit taxa pe ghiseul.ro și am printat chitanța, cererea am descarcat-o și completat-o acasa, numai ca a trebuit sa iau și masculul alfa sa semneze, ca de, el e trecut pe actul casei. În rest, a durat 10 min toată șmecheria.
P.S. Tot ca draq apar în poza de buletin (nu c-aș fi vreo frumusețe, da’ orișicât 😊)
Comentariu beton!70
În ce oraș sau în ce sector?
În Galați
Fix la fel în Brașov.
Inclusiv ce e la P.S. :))
0 0
Comentariu beton!17
Super…fix la fel am facut si eu…sector2. Si la fel este si la inmatriculari bucuresti…programare online, plati online, cerere completata online…la ghiseu 5 minute.
Sect 1 – declararea masinii achizitionate in vederea impozitarii – demers realizat doar prin mail, impunere trimisa prin posta la domiciliu
Obtinerea vinietei de parcare gratis in buc pt masina hybrid la ‘directia’ parcari – demersul realizat pe mail si ridicarea stickerului cu programare de la sediul lor
Hmmm … ție ți-a picat șaorma rău? Sigur sigur nu ai trecut și pe la … a ?
Apropo sper că îți faci și viză de flotant pe sectoru’ celălaNt 😜 …Anduța ai „cuvintele” 🤭
N-am trecut, că nu-mi ardea. 🤷
Bună dimineața…și aș adăuga că, la mine la țară ,la Ploiești ,mai e și anexa 14 ,cu care îți face bolentin dacă nu ești direct proprietar pe domiciliul în care stai. Vine sectoristul după vreo 2 săptămâni să constate că acolo stai permanent și mai întreabă un vecin dacă te cunoaște. A,anul trecut când mi-am făcut și eu buletin, n-a fost neapărat necesară programarea,că nu erau așa mulți ,ne inghesuia și pe noi între ceilalți .
Și ca să dau o notă de 10,faptul că a fost stare de urgență atunci,a schimbat lucrurile în frumos și civilizat, mai aveau să mă invite la o cafea gratis, o apă rece.Fusesem în 2020 și la începutul anului pentru copilul cu autism, unde nu pot zice ca lucrurile mergeau ca unse.
Asta cu sectoristul care vine să verifice o să fie pe sufletul @Anduței.
Eu am gândit ca e normal să fie așa, că doar vine și constată, nu te leagă să te ducă la secție. Și apoi în 10 ani ,cât ține un buletin ,poate ai de gând să cazezi 10 oameni in casă.
să-l văd io pe sectoristul ăla care-i verifică pe cei 1000+ flotanți basarabeni/apartament prin iași sau vaslui…
pe de altă parte nu mi se pare normal ce povestiți p’aici; păi cînd știi că te duci la ghișeul statului te pregătești, cu 2-3 zile înainte, psihic la un călugăr budist și fizic la ceaknoris/cichicean, nu?
ori voi vorbiți de doamne drăguțe și glumețe!? ce naiba mai urmează, autostrăzi? spitale?
Comentariu beton!44
@costicamusulmanul eu eram dupa 1 sapt de concediu s-a dus dracu fenshuiul concediului nu mai fac asta.Data viitoare merg cu nervii aia multi dupa 6-7 luni de dat cu sapa la corporație si apoi plec in concediu sa ma redresez.Acum eu cu mindsetul de corporatie si globalista vad din comentarii ca fiecare locanta e cu procesul propriu.De ce dracu nu fac un streamline sa zica aloo evidentele populatiei de maine toti online programare toti cu procesul X cine nu face sa puna pe site ca NU si motivul pt care nu urmeaza procedura.
Aceeasi experienta am avut-o acum doi ani, la Iasi. Am schimbat buletinul. Totul a mers ca pe roate. Inclusiv faptul ca eram doua persoane cu programari la doua ghisee diferite. Eh, s-a rezolvat totul la un singur ghiseu. Si, bonus, am putut lua noile buletine cu vreo trei zile mai devreme pe motiv de bilet la avion. Salbatici, dom’le!
Comentariu beton!20
Noile buletine erau tot din astea mari, da?
Exista si buletine mici? 🙄🤔
Teoretic, da (alea cu scandalul cu genul și sexul). Practic, în România mai dureză o vreme, nu se știe cât.
Am și eu 2 exemple: pașapoarte la Park Lake și DRPCIV. Ambele cu programare online. Ba chiar la DRPCIV am fost pe timp de pandemie, imediat după starea de urgență. Singura chestie care nu mi-a plăcut a fost că nu mi-au mai eliberat permisul în 2h, ci mi l-au trimis prin poștă (deci 3-4 zile), și dacă nu erai atent să ceri destul de hotărât dovadă, nu o primeai.
Când e gata? Că în martie, când și-a făcut juniorul C.I. nouă, era criză de plastic!!! Nu râdeți că nu glumesc. In schimb glumea el: „De ce n-au și mă de la început? Că le aduceam vreo 10 peturi goale și rezolvam mai rapid.” La Brașov totul se poate rezolva la fel: mergi pe brasovcity.ro și din câteva click-uri e făcută programarea. Ajuns acolo ( la timp, evident!) nu stai mai mult de 10 minute. Despre faptul că trebuie mers cu proprietarul (dacă nu ești cumva tu ăla)s-a zis dar mai putem specifica că încă e stare de alertă și că actele expirate se pot face și după 60 de zile de la data încheierii acestei stări. Toate cele bune tuturor.
În treie săptămâni iese. Și n-o să am din ăla nou, mic, biometric. N-am înțeles exact de ce, dar explicația este probabil tot aia pe care o știm cu toții: pentru că România.
Da, ar fi fost super cu cel nou. Am înțeles că are și rol de semnătură digitală. Dar probabil mai lucrează la el 😀 A fost o întreagă tevatură cu datele de pe el (inițiale sau prenume întregi pentru părinți, sex sau gen…Mărunțișurile astea românești care ne ocupă tot timpul).
nu ca nu se stia de acum doi ani ca el devine obligatoriu in UE. Nu ca autoritatile n-au avut la dispozitie doi ani sa se alinieze si sa-l introduca in piata. Pur si simplu nu s-au aliniat spagile, aaaa ofertele am vrut sa zic.
Comentariu beton!17
ID Card : Victor Rebelu
Sex : este 🤘
Bere : Tuborg 🤪
Ce tot atâta tura-vura 😜
Comentariu beton!25
@VictorR nu știu ce vorbești dar în August, tot în Brașov, le-am făcit feciorilor mei buletinele. Nu știu de nici o programare nicăieri, mi s-a spus de la obraz să vin cu noaptea-n gene, așa mai devreme de 6 dimineața. Pus pe o listă făcută la fața locului de primii veniți și preluată de funcționari. La 8 au început distribuirea de bonuri de ordine scrise de mână cu număr, nume și ora. Pentru cel mare a trebuit să chemăm și pe bunică-sa cu teancul de acte vizavi de domiciliu. A durat până la 13.
Pentru@AleBlaga: îmi pare rău pentru ce vi s-a întâmplat, îmi pare rău că e tardiv și îmi pare rău că am văzut ce ai scris doar la ora asta. Dar pentru viitor las asta aici, vorba lui Mihai: https://extranet.brasovcity.ro/EvidentaPersoanelor/Programare.aspx
Doamna de la SPCLEP Corbeanca. Amabilă, calmă, elegantă, politicoasă, răbdătoare și de mare ajutor. Când i-am făcut mijlociului buletin, dumneaei m-a ajutat să scap de o belea mare: pe la instituțiile statului unde apărea el înregistrat se strecurase o greșeală și avea la prenume o literă in plus, deși în certificatul de naștere era corect. Doamna făcut corectura, de bunăvoie și cu acordul meu (valabilă peste tot!) și m-a scutit de umblat ulterior pe la alte ghișee. O comoară doamna asta! Mi-e tare dragă.
Comentariu beton!29
Cum adică avea o literă în plus. L-au făcut Alina în loc de Alin? Sau Vllad? Dorul? Ștephan? Zi, că sunt curios. 😁
De ex Cristina vs Cristiana
Mihai, pe cand era bunicul meu tanar flacau ce trebuia sa fie luat in armata nu stiau ai lui de ce nu-l mai cheama astia sa-l inroleze, si, stupoare, nu era Anghel, era Anghela
Pe la Cluj treburile se mișcă mai bine de ceva vreme prin unele instituții ale statului, în special la evidența populației, unde au destul de multi tineri angajați.
Ce nu am înțeles niciodată, de ce Dumnezeu îmi cer copii după certificatele minorilor aflați în întreținere când eu doar îmi schimb buletinul…plm, nu e ca și cum nu am unul deja, și oricum fix din același loc unde îmi schimb „io” buletinul mi-au dat și certificatele de naștere ale copiilor. 🤷
Eu n-am înțeles de ce îți mai cer vreun document câtă vreme nu-ți schimbi și adresa.
@Mihai, Cam așa e. În mod normal nu ar trebui la nici o instituție a statului, pt că ar trebui să aibă acces la tot ceea ce au nevoie, dar asta cu actele minorilor când îți schimbi tu ca părinte buletinul e o idioțenie. Și mai cer și copie și original. M-a apucat nebunia când știam că trebuie să car aiurea după mine 3 certificate de naștere din alea cât o zi de post de mari și mai ales că nici nu au avut nevoie de ele, dar e bine să le avem cu noi. 🙄 Bine că nu cer și copii după toate buletinele avute anterior. 😅
@Marius U Nu aș vrea să mint, dar din câte știu minorul trebuie să fie „înregistrat” pe adresa unuia dintre părinți. Și probabil explicația e că „actualizează”, nu știu unde, informațiile minorului. Astfel încât dacă își schimbă părintele adresa o schimbă și pe a copilului. Dar, într-adevăr, dacă nu schimbi nimic, decât plasticul expirat, nu văd de ce ar fi nevoie.
Vaaai, ia uite ce pierd ! Al meu buletin e valabil pana în 2078,deci slabe speranțe sa mai ajung la evidenta populației sa-l schimb ! Ca la certificatul de deces mi-e cam greu….!
Comentariu beton!22
Hă? Cum adică e valabil până în 2078?
@Mihai, pt încurajare… de la o anumită vârstă îți dă buletin pe perioadă nelimitată (ca la abonamente la telefon), un fel de Highlander…😅
Comentariu beton!21
Adică doamna a trecut de … o vârstă și actul dumneaei e permanent . Mă rog, are o dată de valabilitate, dar după cum ai citit această dată e foarte îndepărtată. E similar cu linia aia trasă pe buletinele de identitate vechi, de hârtie la data de valabilitate.
Comentariu beton!14
Depinde. Dacă nu ai împlinit încă 70 ani până la 01.08.2031 și vrei să mai ieși din scumpa noastră țărișoară probabil va trebui să îl schimbi cu unul din ăsta de tip nou. Al meu expiră în 2029 deci e OK, oricum card de sănătate nu am și probabil va trebui să îl schimb oricum mai repede.
Și experiența mea la schimbarea cărții de identitate a fost pozitivă. Diferența față de a ta a fost că eu am prins o tânără spirt, mi-a făcut mai multe poze că nu îi plăcea lumina, a făcut ea acolo copii xerox, totul țac pac. Iar după aceea am fost anunțată prin sms o dată că încă nu e disponibil plasticul pentru noua carte de identitate dar e valabilă cea veche și a doua oară când pot merge după ea. E valabilă vorba aia cu omul sfințește locul, sunt și printre funcționari oameni jos pălăria.
Comentariu beton!13
Aaa, păi si pe mine m-a aranjat la poză de ziceai c-o s-o folosească la premiile Oscar. Mă rog, Pulitzer. 😛
Bine, probabil te-a recunoscut:))))
Nici pomeneală.
Să fiu io scârbosu’ macabru de serviciu și să zic că probabil doamna lucra cu juma de normă ca makeAp hartist la poNpe Funeriu ? 🤘😜
Comentariu beton!13
Am pățit și eu. La serviciul parcări din primăria sector 3. Făcuse cerere pentru un loc de parcare fiul meu cel mic, căruia îi făcusem și viză de flotant la adresa apartamentului copilăriei mele. Numai că el s-a mutat la Brașov iar în Titan s-a hotărât să se mute fiul cel mare. Care nu avea viză de flotant iar altă cerere nu mai putea fi depusă. Și care a început să fie șicanat de toți cei care parcau pe locurile de la bloc. Alea libere. Se puteau vedea pe o aplicație a primăriei. Pe principiul că ei parchează de 10 ani acolo. Așa că m-am dus la serviciul parcări. După ce mi-am luat bilet de ordine, mi-a venit rândul la un ghișeu unde am început să-i turui doamnei cu pricina toată povestea. A verificat în sistem cererea și a văzut că era la semnat la primar. Mi-a explicat că pe perioada pandemiei toate documentele se prelungesc automat și că nu este nicio problemă dacă în locul unui copil stă celălalt, mai ales că sunt frați. Și mi-a dat și numărul de autorizație înainte de a veni pe mail. Că mai dura două săptămâni.
Cum ar spune cetățeanul care nu crede în mofturile astea cu despresia și anxietatea, probleme dă bogați. :)))))))))))
Ah, bine că mi-ai adus aminte că sunt bogată. Auzi, păi atunci de ce pana mea nu sunt mulțumită cu țărișoara asta? Mi-ai dat de gândit. Adică mie îmi este foarte bine din punct de vedere financiar, dar tot nemulțumită sunt. Hmmm, cred că am nevoie de terapie. Bine că am bani să plătesc ședințele. Sau să beau o țuică mai pe seară? Că am una de gutui. D’aia tot pă opulență😁
Stai ca nu inteleg, pai la varsta ta, semai schimba buletinul???
Am si eu o poveste placuta, de acum cateva saptamani. I-a luat sotiei pe ceas fix 90 de secunde, cu tot cu poza (bine, ca pregatise totul frumos dinainte). Cand am vazut-o ca iese am crezut ca isi uitase vreun document la masina.
Comentariu beton!25
Mai lasă-l un pic 😛 Deși, după culoarea părului din barbă, zici că poate să se bage luna asta în afaceri: face pe Moș Crăciun pe la diverse serbări. Cică se scot bani frumușei din asta. Poate căpătăm și noi în sfârșit niște firfirei, că de semnat tot semnă condica de prezență. Uneori – când îl apucă damblaua, semnăm și de 2 – 3 ori pe zi! 😀 😀 😀
Comentariu beton!13
s-a ușurat mult în ultima vreme tot procesul de eliberare a actelor, însă tot e prea mult prea complicat. de ce trebuie cerere scrisă? ca să se consume milioane de foi de hârtie pe an pentru toate cererile? de ce trebuie copii după actele emise tot de stat? doar pentru a se consuma alte milioane de foi pe an și a mucegăi apoi prin depozite? în general, de ce se cer acte pe care statul le are, are baze de date despre ele și, mai rău, nu sunt relevante în tot procesul? de ce trebuie certificatul de naștere? de ce nu e suficient, la o schimbare a ci sau a pașaporului, doar prezența pentru poză, vechiul act sau, eventual, o declarație că l-ai pierdut (nu c-a expirat sau n-ai avut niciodată, în cazul pașaportului – asta ar trebui să știe statul deja)?
Păi cum mai dăm altfel de lucru celor care plimbă documente dintr-o parte intr-alta?
de fapt, nu-i așa, cel puțin în cazul diferitelor acte. angajații sunt puțini și la serviciul populație, și la cel auto, de exemplu, maldărele de hârtii inutile încurcă pe toată lumea etc. stau și mă întreb de ce polițiștii se pensionează la 50 de ani cel târziu, în vreme ce serviciile administrative ale statului sunt subdimensionate și prost organizate (știu, e ciudat, dar așa e, aglomerația de la pașapoarte, de la acte pentru mașini, programările cu luni întârziere pentru permisele auto confirmă asta), deși un procent important dintre tinerii pensionari ar putea prelua parte din aceste sarcini până după 60 de ani.
0 0
Asta cu prezentatul certificatului de nastere copie si orginal la schimbarea de buletin/CI este o tampenie cat casa de mare. Pai nu vedeti, bai inteligentilor, ca ati mai eliberat cel putin un exemplar de CI? Ce vreti sa dovediti cu certificatul, ca s-a nascut viu?
Ce bine de noi ca avem un singur document, și ăla este carnetul de conducere. Se obține foarte ușor, și este valabil pe 10 ani.
Nu avem “talon” la mașina, nu avem asigurare (ma refer la acte propriu-zise). Te oprește poliția, prezinți carnetul de conducere și totul este in computer. Pot carnetul sa nici nu îl am, dacă îl am in format electronic, in telefon. 😜
Comentariu beton!18
Asta nu se va întâmpla niciodată aici. Practic, dacă faci așa ceva, trebuie să înjumătățești aparatul birocratic, doamne apară și păzește.
@Mihai, noi de exemplu ne-am făcut pașapoartele la oficiul postal!
Carnetul ti-l faci la niște birouri de serviciu cu publicul, dar la care poți face mult mai multe chestii. Inclusiv pensionari care merg acolo sa își plătească curentul, gazul.
Poza ta este valabilă 10 ani. Daca in ăștia 10 ani trebuie sa iti reînnoiești carnetul, aplici on-line, iti ia cam 5 minute, iar carnetul iti vine acasă in cutia poștala.
Easy, peasy, lemon squeezy! 😜😂
Când am fost în Olanda astă toamnă, mi-a explicat @didina că la ei îti schimbi adresa dând un email către primărie. Mi-a picat fața.
Vezi, Mihai? Vezi? Astea sunt țările care s-au autoeducat. Așa a zis Floarea Soarelui ieri pe feizbuc😁
Tot la schimbarea buletinului, in septembrie si octombrie, functionarii au fost eficienti si politicosi (Amzei 13). M-am dus tot cu multe ezitari, platisem timbrul care nu trebuia, dar a iesit bine.
Hă? Ce timbru? N-am avut niciun timbru.
Mai „greutz” ca tot cu „dosarelul” trebuie sa te duci acolo dar macar merge repede daca ai programare.
Pasapoarte – Mall Plaza Romania (Lujerului). rezolvat 3 pasapoarte in 10 minute
DRPCIV Pipera, schimbat permis (sotia) in 10 min, venit prin posta in 4-5 zile la adresa INDICATA (de „rezidenta”, nu aia din buletin)
Evidenta Populatiei Sect. 2 – Mall Veranda, schimbat buletin in ceva gen 10-15 minute (*)
(*) fun fact: isi schimba sotia buletinul si casa respectiva e pe numele meu. Nume diferite, mergem cu certificatul ce casatorie dar i-a trebuit declaratie din partea mea, semnata in fata ofiterului de la evidenta populatiei, ca e OK sa „stea” in imobilul respectiv … eu ma faceam ca ma gandesc daca ii semnez (sau nu) declaratia, nevasta mai avea putin si „dadea in foc”, radea saracul om, in interior dar tot ii se inrosisera ochii … made my day!
Comentariu beton!14
Da? Măcar tu ai fost cu soția. Eu m-am dus cu FOSTA soție. Care făcea exact aceeași glumă (actele casei sunt pe numele ei), eu fiind în rolul soției tale. :))))))))))))))))))
Partea haioasa e ca sotia nu are NIMIC pe numele ei, decizia fiind A EI. A spus ca ea nu vrea sa aiba de-a face cu statul roman si ca refuza sa „alerge” si sa dea cu subsemnatul, sa depuna/ridice hartii, plateasca impozite, asigurari etc. I-am spus ca nu e OK dar a refuzat orice discutie pe subiect.
Si … a venit momentul ALA, cu buletinul. CSF, NCSF, nu puteam rata ocazia, prea era mingea la fileu.
Comentariu beton!13
S-au mai schimbat oamenii, astia tineri sunt dezinvolti, comunica mai usor… Omu’ zice ca-i sita noua si de-aia. Eu trag nadejde sa nu se acreasca si ei, odata cu trecerea timpului.
Noi am avut o interactiune misto cu tipul de la pasapoarte. Dupa ce ca era frumos, era si amabil, pe mine m-a lasat de doua ori sa previzualizez poza, sa vad daca-mi place cum am iesit. Drept e ca nu mai era decat o familie dupa noi, dar nah! mi-a placut.
Basca inca din usa te lua c-un zambet, ca era afis mare pe perete: poza de pasaport se face fara masca!
Doamna era mai degrabă spre vârsta mea, nu spre „ăștia tineri”. 😛
ai zis, ai zis! da’ sa stii ca puteai sa nu precizezi ca era de varsta ta.
asta asa, pentru ea, drept multumire c-a fost draguta cu tine.
mai voiam sa zic ceva: cand am treaba de-asta birocratica cu statu’, intotdeauna ma duc spre sfarsit de program. am observat ca toata lumea se imbulzeste la prima ora.
la sfarsit, chiar daca nu mai au chef, ii rezolva pe toti cei prezenti la rand si, de fiecare data am observat, stau pana la sfarsitul programului. chiar daca au plecat colegii, tot mai ramane cate unul.
Da, o să rețin asta de acum.
Anul trecut l-am schimbat și eu, a durat vreo doua minute. Bine, aveam totul pregătit ca parca ma așteptam să fie ceva lipsa și sa mai pierd timp, asa ca am cautat lista cu ce e nevoie și le-am verificat inainte de câteva ori😂
Dar tu știi că, atunci când vorbim despre statul român, verificatul tău de mai multe ori să fie egal cu zero. M-am dus eu undeva, nu mai țin minte unde, cu hărtiile completate de acasă, hârtii pe care le descărcasem de pe site-ul instituției respective, nu le completasem din burtă. Să vezi ce, nu erau bune, a trebuit să le mai completez acole încă o dată. Pentru că între timp se modificaseră niște câmpuri de pe hărtiile alea, dar nu le mai încărcase nimeni în sistem p-astea noi.
Da, stiu. De aceea am rămas plăcut surprinsa. Anul acesta am schimbat și permisul de conducere, totul a mers parca mai repede decât la buletin. Ori am fost eu norocoasa, ori chiar lucrurile se mai schimba și în bine.
Documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original și copie? Păi nu de asta de duci, fix acest document expiră?
Astea sunt niște mistere pe care n-o să le deslușim noi aicea. 😀
Documentul ăsta ar fi actul de proprietate. Eu asta am de gând să duc. Luni am programare. 🙂
Eu stau in București, cu chirie, de 15 ani. In timpul ăsta, am schimbat CI de vreo 5 ori, cel putin, din varii motive, 4/5 au fost fiidca l-am pierdut. Pașaportul a avut mai mult noroc si a fist schimbat doar fiindca era nevoie, însă experiențele in ambeke cazuri au devenit tot mai bune, in ambele cazuri, cu timpul.
Cand l-am achimbat prima oara, a fost la Babadag, in Tulcea, unde era centrul nostru zonal pentru asta, acolo insa, cu o ciocolată bună, (peste 15 lei, măcar) si un bună ziua optimist, la doamna de la oficiu, aveai sansa sa îți alegi poza de profil, adică sa îți arate cum ai ieșit și sa mai faci una, dacă nu îți plăcea prima. Apoi, plecai orin oraș, o ora, doua, trei și înainte de terminarea programului, reveneai sa îți iei buletinul.
Am ajuns la B si s-a dus pe Dâmbovița orice bulan, din asta, trebuia sa mituiesc proprietari pentru vize, luare in spațiu, contracte de casă, pentru timpul lor personal sa ma însoțească pe la ghișee si cozi. Când realizam ca iar am pierdut buletinul sau trebuie sa il reînnoiesc, deja ma lua capul:)) Noroc ca, mai nou, in S2 e totul atât de simplu încât se rezolvă totul in Veranda, cu programare, bon de ordine, plata tot acolo, etc. E chiar parfum👍
Auzi? Da’ cum naiba ai reușit să pierzi buletinul? Gen, de ce l-ai lua cu tine pe unde te duci, mai ales că dimensiunile lui nu încurajează acest lucru?
Mi-a fost furat portofelul din geaca si a doua oară din mașină, in București, in decurs de un an. Apoi am renunțat la portofel:)) Nu mai pierdeam tot deodată dar era mai ușor de rătăcit una sau alta. De carduri nu mai zic. Mnoh, eram aerian 😂😂
@Cozmin oferă-te voluntar la cipat 🤪
@HM, primul as fi! :)))
Dupa ce mi-au fost furate pe rand un portofel, un telefon mobil si o agenda in care aveam toate actele, in timpul studentiei la Iasi, nu mai port niciodata cartea de identitate in portofel, doar cardul de cumparaturi si celelalte carduri la diverse magazine, pe care le am oricum si salvate in telefon. Dupa ce prietenei mele i-au furat rucsacul la Barcelona, probabil tot un roman, ma duc tot timpul in strainatate cu o copie la CI si la pasaport, si scanate pe un stick.
2016, diabolica mea consoartă era puțin însărcinată cu diabolica mea progenitură(8 luni). Ne hotărâm să facem cununia civilă și ne prezentăm la starea civilă și, când au văzut madamele de acolo situația, în 3 zile eram căsătoriți și la 2 zile a avut și CI eliberat. Ne-a zis șefa de acolo că nu are chef să fie moașă 😁
Comentariu beton!24
Ahahahahahaaaaaaaaa.
Daca imi expira buletinul in septembrie 2022, oare l as putea reinnoi in ianuarie 2022? Atunci as ajunge in tara.
Nu văd de ce nu. Oricum bănuiesc că pentru unde locuiești, ai un pașaport valabil.
Din cate stiu, se poate schimba cu 180 zile înainte de data expirării. Nu mai mult. Oricum, scrie pe pagina lor, pe undeva.
La ora 12.00 am programare la Grand Arena…revin cu detalii!
Chiar te rog.
Cu tot cu poza(pozele,ca deh mi au arătat poza daca imi place,si foarte amabilă doamna a refăcut poza)a durat 10 minute.Taxa daca nu o plătești online ,o poti plati la ele.Foarte amabile,cu zâmbetul pe buze.Tot sa te duci sa-ti faci buletinul.Nu am stiut ca buletinul expirat mai are valabilitate 90 de zile de la data expirării.Lege de anul trecut 55/2020 starea de alertă (Covid).
Well, deci SE POATE.
Eu l-am facut asta vara.In afara faptului ca in orasul Costeşti jud Arges nu poti face programare online ci stai la coada.Prog incepe la 8:30 pt preluare acte defacto pe la 9:30 dupa ce se bea cafeau se fumeaza tigarile in curtea interioara.Nu ecista formulare in incinta sa le completezi ci stai la primacoada sa iti formularul apoi in 2mp 20 de oameni la o maduta de cafea sa le completam.Eu m-am dus in masina ca e totusi pandemie.Cu copii dupa acte, anexa:14 ca e la tara si mama de mana ca e casa parintilor( m-am sumtit ca la 14 ani) si 2h:30 pierdute am reusit.Am intrebat cat dureaza a spus sa incep sa sun peste 3 sapt si sa ibtreb ca e vara si e perioada de concedii.Exact de ce iti era tie frica eu nu am scapat.
Da’ ce atâta grabă ? Credite cu buletinu’ nu de mai dau și nici cu certificatul de vaccinare 😜
Nu mai stau in Romania si vin doar vara cand au copiii vacanta deci ma interesa sa aflu cam cand e gata sa stiu daca il ridic in 2022 iulie…le dadeam eu 1termen de la mine.Bine a facut aia o fatza cand am intrebat daca primesc sms in cand este gata..la mine in localitate daca schim adresa dau pe mail, pt inregistrare masina o poti face la un ghiseu din asta de orice care sunt peste tot inclusiv in Mall, permis la fel poxlza valabila 10 ani dai mail si primesti sms cand e gata sa mergi sa il ridici sau 7 lei si ti-l trimit acasa…ma rog alta lume…In orasele mari si Bucuresti vad ca lucrurile sunt mishto dar la rural iti trebuie nervi, rabdare si tutun vb unei prietene
Ultima interactiune misto a fost la DRCPIV cand am fost sa imi iau numere la masina, cu copiii dupa mine, pe ploaie si am cerut ca o floricica numere aleatorii ca sa mi le dea pe loc😁. Domnul a zis ca nu se mai dau nici acelea pe loc si l-am intrebat cum ajung eu acasa ca am masina in parcare si numerele la el. Mi le-au dat in 2h si i-a tinut isonul fiica-mii sa cante cat am stat pe acolo ca sa intretina atmosfera.
O alta interactiune misto a fost la pasapoarte in Sun Plaza unde vreo 3 angajati au facut fel si fel de giumbuslucuri ca sa o faca pe cea mica (1 an atunci) sa stea la poza.
Si cea mai, cea mai tare a fost cand mi-am schimbat buletinul dupa cununie si mi-am dat seama la depunerea actelor ca buletinul vechi a ramas la sot in portofel si sotul era plecat din tara pentru urmatoarele 2 luni. Au mers pe incredere si mi-au acceptat dosarul asa.
In schimb urasc sa merg la posta, am avut vreo 2 iesiri cu niste acrituri de acolo si ANAF, nici nu conteaza sectorul, toti mi-au ridicat parul in cap de nervi.
Și eu am avut o experiență la fel de plăcută. Schimbat CI în decembrie 2020 (deci în minunatul an al începutului pandemic!).
Programare telefonică, cererea descărcată și completată deja, actele puse frumos în ordine. A durat fix 2 minute să verifice actele și modul de completare al cererii și încă vreo 5 la poză, că na! iarnă, haine groase, mască, ochelari, etc. A, și încă ceva! Nu am așteptat deloc să-mi vină rândul, ba chiar mai aveam 2 minute înainte de ora programată. Foarte plăcut surprinsă!
Domnul Casian. Foarte amabil. A și glumit dacă facem poză cu mască sau fără. Problema este plasticul ăla nenorocit, de aștepți 2 luni până e gata actul de identitate.
Nu mai e. Sper. Că mi-au dat termen trei săptămâni.
Bucuresti, DRPCIV: aveam programare online dar am ajuns cu vreo 10 minute inainte. Nu mai fusesem acolo, ma plimbam pe la ghisee sa vad unde este cel la care aveam treaba. Fix acolo era un domn care tocmai musca dintr-un sadwich. Ma vede, ma intreaba daca am programare online. Eu ii spun ca da, dar abia peste 10 minute. Minunea minunilor: pune sandwichiul de o parte si ma invita sa rezolvam problemele pentru care venisem. Eu ii spun ca nu ma grabesc si sa termine de mancat ca revin la ora potrivita, ca stiu cum e sa te chinui sa mananci pe birou si sa te tot intrerupa oamenii, el insista ca nu are rost sa pierd timpul si ca mai mananca pe urma.
Comentariu beton!13
Ai apucat să vezi cu ce era sendvișul? 😛
Muhaha.
Ce a postat Mihai cu actele necesare incalca legea. Cum care lege? aia noua, care zice ca nu mai au voie sa iti ceara acte la care au access deja institutille statului. A stai, ca intra in vigoare doar de la 1. Ca la noi. Se face o lege dar inca nu e valida. ca tre sa treaca functionarii revelionu’ cu bine, ca sa fie instruiti. PLM>
Am ras.
Nu stiti legea?
aparent nici ei.
Da ai văzut c-am menționat și eu legea asta, am și lăsat link spre ea, chiar în acest articol, da?
Aparent un capucino mix nu e suficient sa ma trezesc, merg sa mai bag unu.
Recunosc, am citit articolul in timp ce stateam la semafor.
Dar de ce nu ai mai asteptat? puteai sa mergi pe 1 ianuarie sa ii iei pe NV, cum am mers eu la miezul noptii in 31 dec 2006 sa trec inapoi din Austria in Cehia cu buletinu’ 😀 sa le vezi fata la vamesi.
Daca mai aveai rabdare 4 saptamani, mergeai ca bosu. Cu fata de poza si aia e. Restul au ei tot.
https://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-25170139-statul-nu-cere-copi-documentele-are-2022-legea-monitorul-oficial.htm
Da ai văzut c-am menționat și eu legea asta, am și lăsat link spre ea, chiar în acest articol, da?
Mai am până schimb buletinul. Dar la sectorul 2 am avut plăcerea să pot face toate operațiunile ce țin de administrația financiară, online. Când am avut dificultăți, am sunat și m-au ajutat.
La secția 8 Poliție, unde fac actele ce țin de evidența popuIației, am mers cu documentele pregătite și am rezolvat ușor și repede. Ultima oară am scos cazier, dar îmi amintesc și când am făcut ultima dată buletinul, că a fost la fel de simplu.
Comentariile de azi îmi dau curaj, mă fac să mă gândesc că la un moment dat se vor schimba lucrurile și în țara asta. Pe de altă parte, i-am rugat pe oameni să scrie doar despre experiențele pozitive, nu vreau să mă g«ândesc ce ieșea dacă-i rugam să scrie despre alea nasoale.
@MV, despre alea nasoale îți scriam un roman. Și asta despre o singură experiență.
În Brașov, toate taxele pt buletin se plătesc pe loc la ghișeul de vis-a-vis. Lași documentele la birou, pleci, plătești taxa, după care te întorci cu chitanța. E foarte mișto și simplu.
Pt Bucuresti sector 6/ DEPABD, as mai adauga si PV-ul de predare primire al apartamentului (pt cele mai noi). E o chestie noua, nu l-a cerut nimeni pana acum o luna, bine ca il mai aveam.
Verificați și cu cineva mai competent, dar eu știu că acel PV face parte integrantă din actele de proprietate. Ar trebui să îl păstrați cu grijă.
Tocmai ce trebuie să mai rezolvăm și noi o chestie ce nu știam că trebuie, ptr o proprietate…
Mi se pare tare ca inca ne mai miram in 2021, ca lucrurile ajung sa functioneze normal cat de cat, pe ici pe colo in interactiunea cu statul. Asta o Zic eu care am locuit o vreme in alte tari foste comuniste, desteptate tot in 89, care prin 2006 deja aveau toate lucrurile facute sa functioneze impecabil, chiar daca nu vorbeai limba statului respectiv.
Stiti cat dura o inmatriculare de masina sau o scoatere din circulatie? maxim 15 minute, cu numar de oridine scos cand ai ajuns in institutie. Stitic a multi isi scoteau din circulatia iarna vehiculele nefolosite sa nu mai plateasca impozite, asigurari etc? Mai ales cei care aveau mai mute vehicole si nu le foloseau pe toate iarna.
Mai e mult pana ajungem si noi normali, si sa nu ne mai miram cand lucrurile merg normal, iar functionarul face ceea ce e platit sa faca ca altfel vine altul cu chef de munca si ii ia locul.
nu inteleg de ce nu mai apare autocorectul cu alea 4 minute in care pot corecta textul…
Apare, apare.
La acest comentariu nu a apărut, la celelalte da.
Definitiv in Romania s-a schimbat in bine relatia functionarului cu publicul. Am avut ocazia sa ajut romani dealungul timpului sa se descurce cu actele in Germania, dar am si fost alaturi de ei dealungul timpului cind si-au schimbat pasapoarte la ambasa romaniei sau serviciile consulare romane. Pot spune cu mina pe inima ca s-a schimbat foarte mult in bine. Pina prin anii 2000 era atmosfera foarte nasoala in ambasada romaniei de la Bonn (pe atunci Bonn era capitala Germaniei Federale), ceva in genul cum vedeti in filmele americane ca ar fi ambasa rusiei, sinistru, terorizant de speriat, incordat, neamabilitate la maxim.
Dealungul timpului s-a tot observat o schimbare de atitudine. Dupa deschiderea consulatului de la München atitudinea s-a imbunatatiti considerabil, pina la a ajunge foarte foarte buna in prezent. Anul asta pe la inceputul toamnei am dus pe cineva la Stuttgart sa schimbe pasaportul si era nu foarte departe de cum serviciile cu publicul la noi in Germania, si dincolo de functionari amabili care isi fac treaba bine si publicul acre astepta in sala de asteptare indiferent de tenta pielii a fost in asa fel ca nu i se putea baga nimic de vina, singura problema (majora totusi dupa parerea mea) era o atitudine muuult prea laxa fata de purtarea mastii.
Eu am avut o cu totul alta impresie. Prin anii 2000 am mers de multe ori la consulatul de la Bonn, iar atitudinea functionarilor a fost de fiecare data ireprosabila, nimic sinistru sau terorizant. Ce lasa de dorit de fiecare data era atitudinea publicului.
Draga Libelula, poate ca am avut experiente diferite. Mai depinde si cu ce compari. Eu am venit in ’90 in Germania si am prins destul de repede „prostul obicei” de a compara cu ce am vazut aici. Si apoi eu am fost de mai multe ori decit o data pina in 2000 la Bonn cu diverse persoane.
Ma rog, oameni diferiti, experiente diferite, poate si asteptari diferite.
Draga Redhat, si eu am venit in Germania in anii ’90. Dupa cum spun nemtii, wie man in den Wald hinein ruft, so schallt es heraus.
La intrare era o incapere cu un securist care nu m-a lasat niciodata sa intru pina nu mi-a copiat la copiator Personalausweiss si m-a trecut intr-o condicuta ca insotitor, astazi in schimb nu mai exista asa ceva. „Ghiseul” era o gaurica mica jos de tot la care trebuia sa te apleci cu tot corpul sa iei o pozitie umila si aplecata tot timpul cind vorbeai cu functionara prin gaurica, astazi nici vorba sa mai existe asa ceva. „Doamnele” de la ghiseu vorbeau rastit si refuzau pe unu sau altul cu un tot intepat fara explicatie suplimentara, astazi nici vorba de asa ceva. Nu puteai sa ceri informatii de nici un fel, astazi poti sa intrebi orice vrei si esti consiliat competent. Si lista poate continua foarte mult ca e lunga rau.
Astazi serviciile consuölare romanesti sint la ani lumina de cele vechi de pina in 2000, si asta in sensul bun, se intelege.
@RedHat: domnul de la intrare mi s-a adresat intotdeauna cu „Sarut mainile, unde doriti sa mergeti?” Nu s-a rastit nimeni si intotdeauna era posibil sa intrebi, etc., as putea continua si eu lista mea lunga. Deci, clar, experiente diferite. Let’s agree to disagree 🙂
„Domnul” de la intrare nu avea ce cauta acolo, cum nu avea voie nici sa-mi ceara sa ma identific si cu atit mai putin avea voie sa-mi faca copie dupa actul meu de identitate german si sa-mi ia datele personale, era amsada romaniei locul de relatii cu publicul. Ce fel de intrebare e aia „unde doriti sa mergeti?” cind tu erai la intrarea in ambasada romaniei, acolo vroiai sa mergi si anume la relatiile cu publicul, hahaha.
Acum intri ca om normal intr-o institutie asa cum trebuie sa si fie, si nu ti se iau datele personale cind vrei sa apelezi la serviciul consular normal de relatii cu publicul.
Sigur ca sintem in total dezacord, si asa cum am spus, parerea mea a fost impartasita de toti pe care i-am insotit, nu sint deloc solitar in aprecierea mea.
RedHat, puteai sa ai programare sa vorbesti cu unul dintre consuli, daca aveai o problema mai speciala, si deci nu asteptai la ghiseu. Nu inteleg ce este asa de amuzant in ceea ce am scris. Asta a fost experienta mea. Faptul ca experienta ta a fost neplacuta nu inseamna ca trebuie sa iei in deradere experientele altora, doar pentru ca difera de-a ta. A si inca ceva, vorbeam de atitudinea publicului: unii chiar nu pareau sa aiba cei 7 ani de-acasa si se considerau superiori functionarilor de la ghiseu, doar pentru ca locuiau in Germania.
Cu ce consul vroiai sa vorbesti cind tu erai in ambasada de la Bonn?
Si apoi daca ai fost acolo ai fi stiut ca nu aveai cum sa intri la vreo oficialitate pe acolo.
Si de ce mi-au copiat de fiecare data actul de identitate german. La ce le trebuia?
Nu e experienta mea ci multiplelel mele experiente, de fiecare data a fost la fel.
Nu e adevarat ca publicul era nepoliticos, nici nu ai fi avut cum si nu era nici interesul publicului, eu asa ceva nu am vazut niciodata, si apoi am vazut doar cetateni romani care incercau sa-si rezolve o problema sau alta, cetatenii germani ca mine erau doar insotitori si nici nu ar fi fost in interesul insotitorilor vreodata sa complice prin atitudine rezolvarea problemelor celor pe care ii insoteau.
RedHat, bineinteles ca aveai cum sa intri la o oficialitate, iar daca tu nu ai facut-o nu inseamna ca nu se putea. De ce nu i-ai intrebat de ce iti copiaza actul de identitate? Mie nu mi-a copiat nimeni nimic si nicu nu am vazut sa-i copieze vreun act de identitate cuiva. Nu poti sa generalizezi pe baza experientei tale limitate si sa spui ca nu este adevarat ce sustin altii, pe motiv ca daca tu nu ai vazut atunci nu exista. Si a propos, prin anii 2000 Bonn nu mai era capitala Germaniei. Ma opresc aici.
Eu am buletin de ultimul drum de acum 7 de ani. Ca să-mi expire, ar trebui să trăiesc 115 ani.
Schimbat paşaport în iulie a.c. Piteşti. Făcut programare online, ajuns cu 10 min mai devreme. Ghişeu liber (altul decât cel de pe programare), ofițer simpatic invitat înăuntru. Verificat acte (care erau bine pregătite dinainte), apăsat cu degețelele, făcut mai multe poze să arăt fain. Precizat că pot ridica paşaportul şi din Tg Mureş.
Prezentat serviciu paşapoarte TGM, alt ofițer simpatic, glumit despre rinichi (nefro is very funny apparently). Primit paşaport, poză într-adevăr faină. Amin!
In ultimul timp se vede o schimbare in unele din institutiile statului, de la functionarii de la ghiseu care devin mai profesionisti pana la jandarmii care defileaza cum da ăl de sus sau nu reusesc sa incalece pe cal. La astia e de inteles, s-au specializat pe Eminescuuuu, e greu acum cu defilarea.
Am avut și experiențe plăcute și experiențe nasoale în interacțiunile cu statul român și angajații săi, așa că de fiecare dată merg pregătită să se întâmple orice. Dar tare mă bucur când nu se lasă cu nervi, fie de-o parte, fie de alta, fie de ambele. O experiență care mi-a rămas și care mi s-a mai întâmplat o singură dată până acum, e de-acum vreo câțiva ani, când trebuia să fac o schimbare de ROL. Aveam vreo 30 de zile la dispoziție, trecuseră mai bine de jumătate, până când într-o după-amiază, primesc un telefon. Era o doamnă de la impozite și taxe, voce plăcută, mă roagă să vin cu actele cât de repede pot. M-am dus frumușel, fix a doua zi. Că mi-o și imaginam pe doamna care mă sunase, super stersată de amenda ce-aș fi primit-o dacă nu mă încadram în timp. :))
Relația cu „ghișeele” administrației e ok de ani de zile. A rămas mai mult o prejudecată a celor care au mai rar de-a face cu ei, dar funcționarii de fapt sînt răbdători și amabili, iar problemele se rezolvă. Mă refer aici la evidența populației, taxe locale, ANAF, casa de sănătate, oficiul de cadastru, registrul comerțului, DRPCIV, diverse servicii din primării. Cel puțin asta e experiența mea din ultimii zece ani, ca să nu merg mai departe, în București și Ilfov, cu organismele respective.
Un amănunt legat de dovada de spațiu pentru buletin: am observat că e oarecum la aprecierea funcționarului ce anume acceptă. Mai demult acceptau numai contract de vînzare-cumpărare sau autorizație de construire (plus certificat de nr poștal și ce mai e nevoie). Nu acceptau un extras de carte funciară recent, deși ăla arată situația la zi, pe cînd un contract de cumpărare de acu 15 ani nu garantează că între timp nu ai vîndut proprietatea.
De vreo 3 ani acceptă și extras de carte funciară. Avantajul e că se scoate online și îl poți scoate fix în ziua respectivă.
Paradoxal, mai greu decît cu „statul” te înțelegi cu birocrația din companiile mari: bănci, utilități, comunicații.
actul casei în care am domiciliul, este făcut în anul 1996, odată cu moartea tatălui meu.
de atunci mi-am făcut de vreo 3 ori buletinul, atât eu, cât și soțul meu, mama, copilul cel mare și vreo 2 prieteni care au avut nevoie de mutații pe București.
pana ultima data când am făcut buletinul, nu a observat nimeni ca pe actul cu pricina nu e trecut numărul scării și un domn zelos de la secția 4, s-a gândit ca nu e ok cu nici un chip, desi trebuia sa fac buletinul pentru ca expirase cel dinainte, nu e ca și cum mă mutam în alt loc. am adus-o și pe mama, cu care sunt coproprietara, am dat declarații…
m-am umplut de spume și tot nu a vrut. a zis ca sa mă duc la notarul unde am făcut actul.
mi-am luat catrafusele și am plecat la secția de pe general Berthelot, unde doamnele nu sunt acre și s-a putut trece cu vederea omisiunea numărului scării.
suck dick domnu’ de la evidenta populației !
0 0
Pasaport făcut rapid, că aveam nevoie de viză. 5 minute petrecute în interiorul camerei cu doamna 🤪.
Urmează permisul și pe urmă buletinul. Sper să meargă la fel de rapid 🤓
Ultima mea interacțiune cu un funcționar public nu a mers așa bine că la majoritatea de pe aici. Trebuia schimbată cartea de identitate a unui membru al familiei. Care pleca și din țară. El proprietar pe imobil, dar numai „nuda proprietate”, părinții ca uzufructuari.
Omu în recuperare după un accident groaznic (de ăla de se văd pe la TV), f greu transportabil. Iar părinții confirmați cu covid, în carantină.
E, nu s-a putut. Că nu e acordul lor. Domle’, da pe DUO nu-i puteți identifica/să-și dea acordul ? Nu, că să-i aduceți aici. Domle’, da au covid, eu îi aduc. Nu, că atunci după ce ies din carantină. Dar are nuda proprietate! Da, dar părinții au folosința și dacă nu sunt de acord? Păi întrebați-i pe videocall! Nu, că trebuie să fie aici. O soluție, că pleacă Omu la tratament la 2000 de km? După ce se simte mai bine să vină cu părinții împreună și îi facem CI-ul imediat, fără probleme.
Experiență plăcută și pentru mine, la începutul verii, la schimbarea cărții de identitate. Programare online, ora respectată, personal amabil. E adevărat că la ușă se mai îmbulzeau persoane fără programare, dar erau primite doar dacă nu mai aștepta nimeni dintre cei cu programare.
Și cu toate că mi-am verificat de trei ori documentele, am venit fără chitanță. Am uitat să plătesc taxa. Și pentru că eram la Sectorul 5… am riscat și am achitat cu SMS. Incredibil, dar a funcționat! Bine, asta nu înseamnă că o s-o iau de bună pentru viitor, nu sunt atât de optimistă sau de visătoare…
Ma bucur sa citesc asa ceva, sper sa ajungă aceste rânduri și la doamna respectiva sau la cineva care lucreaza în aceste instituții, sigur este frustrant sa auzi mereu ca toți sunt de coșmar.
Voi da și eu doua exemple pozitive. Primul la Anaf sector 5, când am depus declarația unica. La fel am mers cu teama, preferam sa iau amenda decât sa interacționez cu angajații de acolo. Si am fost foarte mirata sa găsesc o doamna calma, calda, care m-a ajutat cu completarea și depunerea declaratiei. Asta a fost acum câțiva ani și de atunci am mai mers de câteva ori acolo…și mereu am fost tratata cu respect.
Al 2-lea exemplu este de la Taxe și impozite sector 5. Aveam nevoie de o adeverinta cum ca nu am datorii, insa in sistem nu au fost înregistrate dovezile platii unor amenzi de circulație, deci figuram cu datorii. Asta se intimpla în pandemie, totul trebuia rezolvat online sau la telefon. Am trimis un mail, mi s-a răspuns în aceeași zi, mi-au cerut dovada platii scanata, a doua zi figuram fără datorii.
Deci se poate și la noi 🙂
Eu în 2016 am avut o surpriză plăcută la drpciv unde am mers programat online la 10.00. Am ajuns la 9.30 şi acolo, claie peste grămadă, vreo 20-30 de persoane se păruiau de zor:
– Ce programare online, domne, păi io stau ca prostu aicişa de la 7 dimineaţa???
Mi-am zis că aia e, mă duc să halesc ceva, mai beau o cafea şi mă întorc peste vreo două ore, poate se răreşte gloata cu furci şi topoare. Se făcuse 9.50 şi cineva scoate capul pe uşă :
– Mai este cineva cu programare ?
– Io.
– Poftiţi.
S-a auzit un prelung : Huăăăă, în timp ce-mi făceam loc printre ei. 15 minute mai târziu am ieşit pe uşă sub privirile pline de ură a gloatei care parcă mustăcea:
– Ia uite domle şi la jmecheru ăsta!! Da, am fost jmecher că i-am plătit unuia 20 de lei să-mi facă dosarul şi să mă programeze.
Deci 2016. Deva.
Între timp băncile private de la noi din sat a trebuit să dea pandemia peste ei ca să pună la punct un sistem de programare online dacă aveai ceva treabă pe la ei pe la sediu.
Da, erau și la pașapoarte din ăștia veniți fără programare. Toți nervoși și toți gată să sară la bătaie pe motiv că „de ce-l bagați p-ăsta, că io am fost înaintea lui aicia?”
Ei bine, da, am avut si experiente pozitive. Anul trecut, cand tocmai inscriam masina la nu mai stiu ce institutie. Am ajuns la ei cu dosarul cu aproape doua luni intarziere, dosar care saracul era gata de doua luni, deci nu depindeam de vreo hartie. Domnul de la ghiseu ma intreaba de ce am intarziat ca trebuie sa ma amendeze. Am scapat cu avertisment cand i-am spus ca fusesem cu copilul in spital (ceea ce era adevarat).
As spune ca a si durat putin dar de fapt putin a durat doar la ghiseu pentru ca am stat la o coada de cateva ore ca sa depun acel dosar.
Şerif, da ce fel de glume au doamnele de la buletine, că m-ai făcut curios.
– Dacă nu vă place poza să ştiţi că am lucrat la o firmă de pompe funebre şi vă pot „aranja” să arătaţi ca la 20 de ani.
– Haideţi că asta este ultima dată când mai trebuie să-mi aduceţi actele astea.
Sau sunt mai subtile ca o tanti de la un birou vamal care i-a zis unuia direct: Domnu, sunt obligată să vămuiesc!
:)))))))))))
N-aș putea să-ți explic, erau de conjunctură. Eram acolo cu fosta soție (casa e pe numele ei) și cumva ele două se aliaseră, iar eu eram „victima” în care „trăgeau”.
Da ce a fost acolo, roast cu celebrul blogăr Mihai Vasilescu şi prietenii lui ? :)))
Un fel de, că mai era și fie-mea în zonă, și ea cu buletinul expirat. 😁
Am uitat că acum în urmă cu câteva săptămni a trebuit să depun eu actele la primăria Petroşani pentru eliberarea certificatului de deces al socrului pentru că idiotul de fii-su nu era vaccinat şi nu avea certificatul verde.
Am depus actele şi mă aşteptam să-mi zică: – Mai treceţi dumneavoastră pe mâine sau poimâine pe la noi, pentru că la ultima experienţă cam ăsta era termenul. Pentru că era un geam mic, protejat cu ceva folie de plastic, am auzit doar ceva vag, o jumate de oră, cel mult, că am întrebat încă o dată:
– Adică putem veni într-o jumate de oră după el ?!??
– Da, dar trebuie să vină personal fiul pentru că trebuie să semneze.
– Păi nu poate să intre pentru că este idiot.
– Ies eu la o uşă din spate şi semnează acolo.
Floresti – Cluj: cand m-am mutat, mi s-a parut ireal ca oamenii aceia se poarta normal, ca-n orice tara civilizata. Si unii chiar te ajuta din proprie initiativa, adica m-au sunat sa-mi zica si ca-i gata o adeverinta pentru copil ca sa obtin abonament de transport gratuit, mi-au trimis si pe email documentul. Chiar pe email am rezolvat mai multe probleme, dintre cele care nu tineau de obligativitatea prezentei fizice. Cu altele, contracte, buletine, programare online si nu am avut nici o problema. Tot respectul si doamnelor de la Posta Romana Floresti care-ti trimit sms de pe numarul lor personal ca ti-a ajuns recomandata x de pe aliexpress. Pasapoarte Cluj, rapizi, eficienti. Nu acelasi lucru il pot spune despre ANAF sau DRPCIV Cluj dar asta e alta poveste.
Băi, mai trebuia să fie acolo, la schimbarea buletinului şi Edelweiss, ca să fie şoul complet 🙂
Și eu la pașapoarte am întâlnit o doamna pentru care aș fi venit a doua oară cu o cutie de bomboane. Noi doi cu multă răbdare și cu trei copii după noi. Noroc că doar unul e mic, dar e exact la vârsta la care nu sta locului și pune întrebări tot timpul (2 ani și jumătate avea asta vară). Mai nene, nu mi-a venit sa cred când doamna ( și simpatică și răbdătoare și ..de toate) îmi ia copilul la întrebări și ne face semn să nu răspundem noi. Îl întreabă și de unde vine ( a știut că vine din Băicoi) și cu ce mașina a venit (cu Focusu’) și cine conduce mai bine (și mami și tati) și când conduce mami ( când bea tati-a venit prompt răspunsul) și de frați și de surori și de vârstă și de adresa.. . Și la orice întrebare a avut Vlăduț, ea i-a răspuns cu atât calm că eram chiar invidioasa. (A întrebat inclusiv la ce se folosește decapsatorul ei de pe birou, răspunsul a venit demonstrativ). Îți dai seama că ceva timp a trebuit să stăm acolo, ținând cont că am avut de executat 3 pașapoarte și la un moment dat s-a și blocat aparatul de fotografiat. Ba chiar când a intrat colega in birou (care se tot minuna de ce spune asta micu), a ținut să îi spuna cu incantare că nu are decât 2 ani și jumătate. O plăcere, sa te tot duci sa faci pașapoarte copiilor. Îmi pare rău că nu am reținut cum o cheamă pe aceasta doamna, dar era în Ploiesti pe Vasile Lupu
Și la ghișeul de pe Calea Vitan (sector 3) la fel!
Noi am rătăcit actele când ne-am mutat (le-am găsit bine puse, DUPĂ ce le-am refăcut pe toate 🤦🏻♀️), și doamna de acolo a fost “pâine caldă”. L-a super dădăcit pe soț, l-a sunat să-l întrebe/ explice… ce să mai, nu am mai pomenit așa ceva! Io am zis că pare soțul meu mai neajutorat așa, dar se pare că e posibil să fie alta cauza 🙂
O singură completare. Pe lângă documente, trebuie să vină și proprietarul actelor casei domiciliului, dacă se întâmplă să fie pers cu buletinul.
Chiar astazi am avut o experienta mai putin placuta la Primarie. Ma dusesem sa solicit un certificat de atestare a edificarii pentru un balcon (facut cu autorizatie) pentru un prieten plecat din tara. Ma duc acolo cu releveul constructiei (facut de cadastrist), copie dupa actul de spatiu, procura si CI personala. Nuuu, stai asa. Mi s-a inmanat lista cu documente: autorizatia construire, PV de receptie, PV de stingere a Anexei 2 (nu glumesc), planurile, documentatie cadastrala, CD cu ridicarea topo (adica un CD facut de cadastrist), extras de carte funciara (in ultimele 30 de zile) si…. DOSAR CU SINA. Deja incepusem sa rasuflu greu si sa imi imaginez cum o strang de gat pe functionara si ea se face vanata. Atunci mi-a spus ca poate gaseste ea ceva sa inlocuiasca dosarul (nu mai tin minte ce cuvant echivalent a folosit), dar, am plecat oricum sa scot copii dupa toate actele, plus CD si extras nou de carte funciara
Apopos de CI ,am schimbat-o inainte de pandemie si-a mers rapid fara bataie de cap. Problemutza a aparut cand la cateva luni dupa, am decis sa merg pana la Londra si completand datele de pe CI la compania aeriana mi s-a cerut data expirarii . Atunci am vazut-o…2078 si culmea ca nici nu facusem 60 🙂 …softul companiei aeriene nu a recunoscut data ca fiind valabila si a trebuit sa folosesc pasaportul pe care de obicei il folosesc pt calatorii non-UE… Vi se pare ok?
Merci ca mi-ai adus aminte, pe 4 dec imi expira si mie buletonul.
lovitura sub centura: prin alte parti nu exista nici macar notiunea de buletin, despre ce vorbim aici?
Chiar că este lovitură sub centură. Informaţie şoc. Prin alte părţi nu există noţiunea de buletin. Click aici să vedeţi unde. Despre ce vorbim aici ?
eh, mai Shoric, [u]ai fost informat![/u] Acuma stii cum e, „do your own research”, nu fi oaie d’aia…
Mi-am schimbat și eu buletinul acum un an. La secția de poliție de care aparțin. Eu am avut parte de un domn complet inexpresiv la prima vedere. Am așteptat cam 10 minute la coadă, pregătisem eu conștiincioasă actele, formularul, chitanța, tot.
Toate bune, dar unde e hotărârea de divorț. What?! Am divorțat acum 11 ani, casa e a mea iar buletinul care expira era pe numele actual. Bâgui încurcată ca n-am știut ca îmi trebuie… era intr-adevar în lista de acte, dar scrie „după caz”, iar eu am crezut ca nu e cazul…
Și îmi explică domnul cu răbdare și blândețe ca acela este actul care îmi dovedește starea civila. Ca până ma mărit din nou, eu am starea civilă „divorțată” și ca atunci când e vorba de acte, e bine sa îl iau și pe ăsta cu mine…
Ii zic viteaza: îl am pe telefon! Îmi trebuie originalul… zice descumpănit… unde ați făcut buletinul vechi? Tot aici. Lăsați ca îl iau de la dosar. Doamne ajută, mulțumesc. Mi-a făcut și 3 poze că nu-i plăcea că nu zâmbesc destul, mi le-a arătat pe toate și am hotărât împreună pe care o păstrăm 😆.
A fost de nota 10 omul, deși la prima vedere părea plictisit și ne-saritor.
Nu stiu dacă altcineva a menționat 8n comentarii, dar trebuie sa fac o mica precizare pt certificatul de naștere. Îți trebuie cel mai recent certificat emis (chiar daca tu ai si originalul de cand te-ai născut si duplicatul). Cică după emiterea duplicatului, precedentul certificat isi pierde valabilitatea.
Eu una a trebuit sa stau 3 săptămâni după un buletin dupa ce n-am avut ce face si am luat numele bărbatului dupa căsătorie.
Una peste alta, îți împărtășesc sila pentru funcționarii publici, cei de la DGASPC sector 6 m-au făcut sa injur de toate alea pt a doua oara in 33 de ani.
Anul trecut în Septembrie când am venit în țară (am stat o lună și o săptămână) și mi- am schimbat pașaportul am vrut să îmi schimb și buletinul. Nu am putut pt că lipsă de ceva plastic și cozi interminabile. Și trebuia luat tatăl cu mine, dar el să vină cu actul de proprietate, certificat de naștere și eu și el etc
Cei de la pașapoarte mi-au spus că aș putea să îl fac la urgență la ceva serviciu conex cu ei, in clădirea poliției. Dar în același timp mi- au spus nu îți face griji, buletinul va fi valabil încă 90 de zile după terminarea stării de alertă. Anul acesta am ajuns în țară tot în Septembrie și am zis să îmi fac programare online la început de Septembrie (am ajuns in țară pe 17 Septembrie și am plecat din țară pe 10 Octombrie). Prima zi disponibilă era în a doua parte a lunii Noiembrie. La fel adus tatăl, act de proprietate etc. M-am lăsat păgubaș. Starea de alertă este încă în vigoare.
PS: acțiunea s-a petrecut în orașul lu’ nenea Iancu.
Nu ma lasă inima sa nu spun niște chestii despre funcționarii de la ghișeu. Nu lucrez în domeniu dar am ceva experiență din spatele liniilor „inamice”.
Oamenii ăștia au mai multe chestii de făcut în afara de primirea efectiva a actelor. În afara de tot felul de raportări zilnice au de „lucrat” efectiv actele depuse.
Le înscriu intr-una sau mai multe baze de date care de regula nu sunt legate între ele, prin urmare, introduc aceleași informații de 2-3 ori.
De aici necesitatea unui program cu publicul. O parte din timp se primesc acte, o parte din timp se prelucrează datele ca să iasă avizul/ certificatul/ buletinul, etc. Ca tot ei fac cel puțin prelucrarea primară.
Calculatoarele sunt vechi, bazele de date crapă des „s-a blocat sistemul”, oamenii nu sunt instruiți sa iasă din impas.
Dosarul cu șină e necesar pt ca actele fizice circula din birou în birou și primesc vize, apostile și semnături de la toți sfinții. E bine și eficient sa aibă deja dosar și nu o simplă agrafa, că să nu se piardă în timpul călătoriei. Nu se pot capsa, că unele dintre ele se copiază și se bagă în alte dosare. La sfârșit se arhivează deja in dosar. Iar instituțiile nu au buget pt nenumarate dosare cu șină, de aia ajung sa le ceară odată cu actele.
Au formulare prost gândite, copiate exact cum au fost tipărite în monitorul oficial sau alte acte asemenea. Nu adaptează nimeni un formular ca sa ai loc sa îți scrii tot numele fără sa te înghesui pt ca șefii nu isi asumă, așa a fost publicat, așa rămâne, chiar dacă pe ala scrie clar „model”.
Nu face nimeni o lista de acte inteligentă, chiar dacă iese de doua pagini, tot așa, din neasumare. Și uite asa vin eu fără hotare de divorț că am crezut ca nu e cazul.
Majoritatea funcționarilor care vad o aplicație sau un soft care le-ar putea ușura/ simplifica munca se minunează și se bucură ca vor avea mai mult timp pentru chestii mai inteligente, nu își fac griji ca rămân fără job, că au destul de făcut în spatele geamului de la ghișeu. Scapă de drumuri la etajul 2/ 3/ 5 și de așteptat la șefu’.
Ceea ce lipsește instituțiilor este informatizarea. Atât în interior, cât și cu alte instituții. Esența noii legii nu e interdicția dosarului cu șină ci obligarea instituțiilor de a lucra electronic între ele. De aici și termenul de întrare în vigoare „mai încolo” O sa fie fun. Pana vor face ceva interconectat, o sa circule multe, multe mailuri.
Structurile militarizate, mai bogate, (vezi pasapoartele) stau mai bine la toate capitolele. Au calculatoare mai noi, au baze de date, au un pic de STS, au oameni mai disciplinați și mai instruiți. Confortul general al muncii le permite o relaxare în fata oamenilor, pot petrece mai mult timp la ghișeu cu o familie cu 3 copii mici, pt ca știu ca alături mai sunt 10 colegi care fac să înainteze coada.
Primariile au început sa miște dar administrațiile locale sau financiare sunt vai de capul lor. Tehnica proasta și oameni putini.
Un mare rol în accelerarea informatizării l-a avut pandemia, când, vrând nevrând, a trebuit sa treacă în online cumva. Mai pe mail, mai cu aplicații de programare online, târâș-grăpiș, șefii s-au mai flexibilitat și au trebuit găsite soluții pe repede-înainte.
Deci sunt șanse sa ajungem bine cândva. Cu puțin noroc, în scurt timp. Într-adevăr, omul sfințește locul. Nu toți funcționarii sunt ok, iar cei care sunt, uneori nu mai au timp și dispoziție s-o arate și sa se poarte cu răbdare.
Comentariu beton!15
Superb!
Am intalnit anul acesta aceasta specie rara , m am dus la ora 16.30 si le-am spus ca as dori o favoare, am programare ptr maine dar vreau azi la pasaport ptr kinder ca sa fiu sigura ca il am pana x data.
Sigur, aduceti copilul, e afara ?!
Nu, dar in 15 min il aduc, mi-a fost teama ca ma refuzati. Si kinder ul pe
Baterii bineinteles ca a stat cu greu cuminte, dar ei au fost de treaba!
M-au rugat sa anulez progamarea online ca sa vina altcinevA in loc. Minunat si total neasteptat.
doamna din poza e cea cu care ai interacționat la ghișeu?
Sigur.
Experienta pozitiva la preschimbare pasaport la Park Lake – programare online, a fost super rapid. Si experienta pozitiva si la preschimbare buletin la sectorul 2 (programare online, platit taxa prin SMS), cu totul a durat acolo vreo 10 minute, mai mult a durat sa-l si primesc pentru ca nu aveau plasticul… 😉
Eu la consulatul roman de la viena, acum cativa ani, pregatita „sa dau piept cu autoritatile” la renuntarea cetateniei romane. atat de frumos mi-a urat doamna de la ghiseu succes in noua etapa de viata, ca m-a podidit tristetea despatirii :).
Așa am pățit eu la primăria Brașov. M-am dus acolo cu cerere pentru loc de parcare într-o dimineață înghețată de sfârșit de noiembrie. Nu fusesem pe acolo de vreo 10 ani. Mai nenicule, amabilitate și zambete de la domnișoara jandarm de mi-a scanat telefonul până la domnul de la ghișeul 18, care a răspuns la orice întrebare cu răbdarea unui vânzător de asigurări de viață, și fără să de-a ochii peste cap. Am plecat buimacă simțindu-ma ca o prințesă in blugi și ghete.
Buna seara!
Denumirea instituției este Evidenta Persoanelor iar in ceea ce privește documentele solicitate pentru actul de identitate, suntem la un click distanță, pe internet găsim toate informațiile. Oare cum se descurcau părinții noștri ?