O să las aici câteva concluzii la care am ajuns în călătoria mea aproape inițiatică.
A fost, fără îndoială, una dintre cele mai mișto chestii pe care le-am făcut pentru mine în această viață. N-am glumit și n-am mințit când am spus că îmi doream din adolescență să pot pleca de nebun, cu mașina, să colind Europa. Uite că tot în adolescență, dar aia mai târzie, am reușit s-o și fac. Apropo, mașina, furia mea albastră, s-a comportat absolut impecabil pe parcursul tuturor celor 9700 de kilometri, n-am absolut nimic să-i reproșez.
Daaar, sfatul meu este să nu faceți așa ceva decât dacă sunteți același gen de maniaci. Vă las imediat aici câteva motive.
Multă lume are impresia că plecatul cu mașina în concediu înseamnă doar să socotești cât te costă carburantul și aia a fost. Că doar cazările sunt tot alea, pe aceiași bani, nu? Mai adaugi la bugetul de vacanță doar banii de benzină sau motorină și-i dai bătaie. Well, ar putea să fie o socoteală corectă, dacă n-ar fi total eronată.
Pot să vă spun, cu chitanțele în față, c-am dat mai mulți bani pe vignete, taxe de autostrăzi, taxe de poduri și tuneluri sau parcări. Da, da, fără glumă, când plătești 46.10 euro doar ca să treci printr-un tunel, practic ai dat aceiași bani pe care i-ai fi dat pe un plin. Plin cu care aproape aș fi ajuns de la Graz la București. De altfel, doar joi, de la Grenoble la Graz, pentru c-am ales traseu prin munți, am dat pe diverse taxe aferente drumului aproape 200 de euro. Dar n-am crâcnit, mi-am asumat costurile astea dinainte de plecare.
O să-mi spuneți „dar nu e obligatoriu să mergi pe autostrăzi”. Ceea ce este perfect adevărat, există la ăia o infrastructură atât de bine pusă la punct, încât te poți deplasa oriunde și pe drumuri fără taxe. Doar că, vedeți voi, drumurile fără taxe au un mare dezavantaj: majoritatea lor au limita de viteză foarte jos (40 sau 50 km/h, doar în Austria am întâlnit DN-uri cu limită de viteză 70 km/h, deja mă simțeam ca la raliu) și sunt mult mai lungi. Prin urmare, dacă eviți autostrăzile, dublezi sau chiar triplezi timpul de ajuns din punctul A în punctul B. Ceea ce poate fi extrem de neplăcut când ești cu tot familionul în mașină.
Credeți-mă, oricât de mișto ar fi să mergi pe DN-uri (că vezi multe locuri frumoase din țara respectivă), la un moment dat ți se ia să rulezi cu viteze mici și să ți se pară că nu mai ajungi niciodată la destinație. Ca să nu mai spun că foarte des vei merge în coloană, pentru că oamenii ăia nu se grăbesc niciodată. Că dacă se grăbeau, o luau pe autostradă.
Prin urmare, o să constați că dacă mai dai de alte mașini pe drum (și-o să dai), o să blestemi încetișor cale de 30 de kilometri în spatele unui tractor care a plecat cu treabă în satul de peste deal. Tractor în spatele căruia stau frumos aliniate cinșpe mașini și niciuna nu-l depășește, pentru că asta ar însemna să treacă de viteza legală. Desigur, poți să faci o românească si să depășești tu toată coloana. Dar dacă ai ghinionul să fie prin zonă camere radar sau poliție (și sunt șanse mari să fie), o să plătești o amendă care te va face să-ți pară rău că n-ai luat-o pe autostradă.
Când ești cu mașina, nici cazările nu mai sunt cele cu care sunteți voi obișnuiți. Știi cum te uiți după hoteluri care să fie cât mai în centrul orașului în care urmează să ajungi, ca să poți vizita cât mai mult mergând pe jos? Treaba asta cam dispare, pentru că dintr-o dată vei căuta hoteluri cu parcare, ori hotelurile cu parcare nu prea sunt prin centrele orașelor.
Aici trebuie să fac o paranteză. Vorbim despre vacanțe de oameni normali, oameni ca voi și ca mine care ar căuta hoteluri sau cazări la prețuri decente, că dacă-ți permiți 400 – 500 de euro pe noapte, găsești hotel cu parcare și pe Champs-Élysées. Am închis paranteza.
Hotelurile de centru, cu prețuri decente, nu prea au parcare și vei fi nevoit să lași mașina pe stradă sau într-o parcare cu plată. Ceea ce e foarte bine și normal, că doar unde s-o lași? Numai că în toată Europa problema parcărilor a explodat, prin urmare riști sa nu găsești loc de parcare decât la 2.5 km de hotelul tău. Și nu e foarte plăcut să cari bagajele de la mașină la hotel pe toată distanța aia. Mai bine iei un taxi. 😊
Prin urmare, după prima experiență de genul ăsta, te vei învăța minte și vei căuta hoteluri cu parcări. Despre care trebuie să știți că te taxează pentru parcarea aia. Da, e posibil ca uneori să fie mai ieftin decât la parcările publice, dar bani îți vor lua cu siguranță. Într-un singur loc n-am plătit parcarea în toată vacanța asta. La întoarcere, la Grenoble, dar asta doar pentru că am ales un hotel de la periferia orașului, iar la periferie poți să mai ai norocul să găsești locuri de parcare marcate cu alb (deci moca), la liber. Norocul ăsta l-am avut eu.
Încă un lucru pe care nu-l spune nimeni. Mulți dintre șoferii din țări cu apă caldă sunt niște conducători auto extrem de slabi și nepricepuți. Și e normal să fie așa. Când ai infrastructura aia, ușor-ușor îți pierzi abilitățile sau nu le-ai avut niciodată. O să spuneți că nu vă interesează pe voi că nu știu ei să conducă.
Aham, când rulezi niște sute de kilometri pe autostrăzi din Italia, cu trei benzi pe sens, și se circulă cu viteză bară la bară pe toate trei, s-ar putea să te intereseze să vrei să ajungi întreg acasă. De-aia trebuie să fii în permanență cu ochii în patru, să nu te trezești că a trecut Giancarlo de pe banda doi pe banda trei, fără să se asigure și fără să dea semnal, exact când treceai tu prin dreptul lui. Și n-aveți idee câți Giancarlo sunt.
Un ultim motiv, și-am încheiat. Dacă nu ești vreun excentric, o să vrei să pleci în vacanță vara, că doar n-o sa te duci în februarie. Doar că la fel ca tine mai gândesc alte milioane de oameni de prin toată Europa. Oameni care vor fi și ei prezenți pe șoselele alea pe care vei merge tu, ceea ce va duce la supra-aglomerare. Doar vineri, când am plecat de Graz spre casă, am stat în trei ambuteiaje de minimum jumătate de oră fiecare. Am stat așa pe loc, fluierând a pagubă și uitându-mă cum îmi schimbă waze-ul ora de ajuns acasă. Până la urmă, am făcut 15 ore, dar eu sunt un maniac care scoate de la mașină tot ce poate (apropo, m-aș băga la un curs de piloți, știți ceva pe undeva?) și care știe fiecare părticică din drumul de la Sibiu la București. Altfel, ar fi fost măcar o oră în plus.
Așadar, ca să concluzionăm, dacă vrei să mergi scurt prin țările din jur, urcă-te în mașină si dă-i bătaie. Dar dacă îți trebuie vacanță cu drumuri multe prin Europa și nu ești pregătit pentru toate cele de mai sus (și-ar mai fi vreo câteva care mi-au trecut prin cap pe când conduceam miile alea de kilometri, dar le-am uitat), sfatul meu e să te orientezi spre alt mijloc de transport. Nu de alta, dar o să scutești mulți bani și niște bătăi de cap inutile.
Gata, că v-am căpiat destul.
sursa foto: freepik.com
Aveam eu o vagă bănuială că lucrurile nu sunt întotdeauna ce par.
Comentariu beton!33
Chestia e că știu sigur c-am mai uitat să menționez măcar un aspect de luat în seamă.
iar te plîngi… deși a urlat invidia-n mine la escapada asta, nervii mari au venit cînd ai scris într-un comentariu “mai AM o vacanță planificată”…
no, amu-i rîndu’ meu să te-nervez; pentru costuri (taxe, gaz etc) și estimări ale duratei traseului există viamichelin (n-am verificat în ultima vreme da’ cînd l-am folosit eu, era destul de accurate), că telefonu’ ăla mai deștept decît jumate de sat îl purtăm toți cu noi;
secundo, pentru cazare în centru, în marile orașe, poți căuta serviciul park and ride, destul de prezent în orașele cu apă caldă;
cu șoferii dă pă Italea, ai dreptate da’ și tu, român adevărat, ai contraschemă: banda de la axul drumului, picioru-n pedală și mîna la flash-uit; las’ că ăla care vine tare, cu testarosa sau gallardo, are și el volan; și nu e el văr-su lu’ Jiancarlo?
Comentariu beton!31
Știu de viamichelin, dar nu l-am mai folosit.
Șerif, ca să ajungi să-ți iei în calcul toate astea și să cauți instrumente care te pot ajuta, trebuie să știi de ele. Io asta am încercat cu articolul de azi.
Cât despre cealaltă vacanță, plm, fetele mele au și ele dreptul la una, nu?
corect, da’ atunci scrii AVEM, nu?
Comentariu beton!21
Eh, detalii… 😁
Plot twist: cele mai frumoase vacante ale noastre au fost de departe road-tripurile (cu sau fara copil, prin tara sau prin Europa).
Comentariu beton!23
Te cred. Așa simt și io.
Cred ca ai avut si ghinion cu plecatul din Graz. Exact in acest weekend a fost Formula 1 pe circuitul din Styria si aglomeratiile spre circuit sunt legendare!
Cred că ambuteiajele în care am stat io nu prea aveau treabă cu formula 1. Erau prin Ungaria, pe drumul spre România. Cred, e posibil să ai tu dreptate.
Vezi ce pățăști dacă n-ai luat-o pe Troty în vacanță! Parcai pe undeva, încălecai cu trolleru’ și ți se fâlfâia eșarfa spre centru🤪
Comentariu beton!32
Băi, tu n-ai idee cât m-am înjurat pentru asta. Serios, nu-mi dau seama cum am putut să fiu atât de bou încât să nu-mi iau trotineta cu mine. Aveam loc în portbagaj căcălău. Idiot.
Mno … regretele-s tardive. Îți dai seama cum ar fi dansat Troty în portbagaj ? Soolooo, turbooo, pă sistem 🤪
Dacă la pilotaj sunt puține școli acreditate ( Titi Aur, Vali Porcișteanu, etc) pentru dans pă manele îți trebe dăcât școala veții bo$s care este 🤪
Comentariu beton!19
bre, vezi că titi aur a închis școala de conducere (cel puțin eu asta am înțeles din interviu), că era pe minus; s-a lansat în afaceri cu carne…
fun fact: își denumise stabilimentul “TAUR”, de la titi aur da’ a revenit, că se plîngeau clienții că ei vor și alte animale…🤣
Când am fost într-un tur de genul ăsta ne-am tot coit dacă să luăm sau nu trotinetele – că ocupă loc, că nu o să fie așa mare nevoie…
Long story short am cumpărat altele de prin Spania. N-am regretat.
@Marce, băi, să dau câteva sute de euro pe o trotinetă chiar n-aș fi avut cum. Mai ales în condițiile în care aveam una acasă.
@Mihai le-am vândut dupa. Diferența de preț am împărțit-o la zilele de folosire (vreo 15) și ne-a dat un preț decent pe care l-am considerat preț de închiriere :). Am raționalizat-o binedităt.
Dar am luat o ditai surpriza când am închiriat biciclete în Viena și mi-au blocat 400€ de pe card și i-au deblocat după vreo săptămână așa că na…de ce nu?
Vând role … 🤪 sau minischiuri pentru la iarnă (încap în ghiozdan lângă computatorul de poale – aviz corporatiștilor). Închiriez bici pentru plantația de acasă 🤪
eu am bagat turul europei pe masina cand avea fiica-mea 8 luni. adica cu tot cu ea. romania – slovenia – italia – franta – italia – croatia – ungaria – romania.
am inteles fiecare cuvant din ce ai scris, perfect :))
Ai scris undeva despre asta? Aș vrea să citesc cum e cu copil de 8 luni în mașină.
aici https://andreicismaru.ro/cum-a-suportat-copilul-4500-km-cu-masina-impresii-de-dupa/
Facut Croatia si Germania doar cu masina. Germania a fost mai intinsa, dar cu experienta de la Croatia, am stiut sa aleg parcarile. Croatia, daca voiai sa vizitezi trebuia sa dai pe autostrada la fel cat dadeai pe combustibil.
In Franta am mers cel mai OK, zic eu. Avion pana in Lyon si inchiriat masina si bantuit prin zona. Dar ca sa-ti bati cel mai putin capul… tren sau low cost-uri intre orase. Spania si Italia asa le-am facut, nu ai treaba cu cazari, nu ai treaba sa fii odihnit ca sa conduci a 2 a zi, nu te intereseaza unde sa pui masina, cat platesti, etc.
Comentariu beton!16
Aaa, păi cu avion și mașină închiriată la destinație e cu totul altă mâncare de pește.
Pentru noi, cu mașina e cel mai mișto. Ne asumăm costurile, desigur, iar când nu avem de ales cu parcarea, ce spune @costică mai sus, P+R, se practică la greu prin bucata asta de Europă. În Amsterdam, de exemplu, vor să scoată cam de tot mașinile din centru în următorii ani; oricum te-nvârți, cu orice ai călători până acolo, tot la mijloace de transport în comun o să ajungi.
Abia aștept vara viitoare, când vom putea pleca singuri, doar noi doi, să suim bicicletele pe mașină și să nu mai punem piciorul pe acasă măcar pentru v’o două săptămâni. Am ochit eu câteva trasee foarte mișto la nemți și la italieni. 😁
Comentariu beton!15
Oricât ți s-ar părea de surprinzător, lumea nu știe despre ce-am povestit eu azi. Vorbeam cu un prieten la telefon, după ce am trecut prin Frejus, și i-a picat fața când i-am zis cât a fost taxa. A trebuit să-i explic de ce se percep banii ăia.
Nu mi se pare surprinzător deloc. D-aia am început cu „pentru noi”. 🙂
Da, ai uitat ceva, daca te lasa masina pe undeva pe autostrada, sau pe oriunde, ai incurcat-o cu bugetul (si cu vacanta). Cand am fost in Franta doua dintre masinile parcate legal in fata mea, si-au gasit dimineata lunetele sparte. Am mai avut o colega care a parcat pe autostrada pentru o toaleta si cand s-a intors la masina a avut surpriza de ,,baterie moarta” , moarta total fara sanse de resuscitare, acolo i-a venit sfarsitul. Sa vezi atunci distractie, ma aes daca ai plecat in concediu doar cu masina ta, fara alti prieteni.Si nu vorbesc neaparat de riscurile unei masini vechi, am colega careia un BMW nou nout (cumparat de 7 luni) i s-a oprit in buricul targului pe un pod (nus ce cu computerul de bord, pe care se scusrsesera picaturi de ploaie).Recunosc ca e fain sa mergi cu masina, vezi si experimentezi multe , e obositor dar frumos. Totul e sa iti cunosti riscurile si sa bugetezi si niscaiva neprevazute.Sotului meu ii place sa bantuie ca si tine cu masina, eu prefer avionul.
Sa iti fie de bine evadarea si la cat mai multe.
Comentariu beton!16
Ce zici tu aici deja intră la categoria ghinion. Or pe ăsta nu-l poți lua în calcul.
Pentru ghinion îți faci asigurare.
Corect! 😀
Plus potentiale pene pe autostrada. Am patit in Franta, am vazut cand am oprit la benzinarie – cand am pornit s-a aprins senzorul de pana. Masina a trebuit scoasa de pe autostrada – pusa pe platforma la cel mai apropiat centru si peticit anvelopa. 250 eur. (nu aveam trusa de schimbat roata, masina noua, etc)
exista tot felul de asigurari care acopera situatii de genul acesta. eu am una ce costa vreo 120 E pe an si e valabila mai peste tot prin Europa. iti aduc pana si benzina daca ramai in pana prostului.
😄
In general, daca eviti sa calatoresti cu bmw (nou/vechi, nu conteaza) cresc sansele sa ajungi cu bine la destinatie. Sau sa ajungi, pur si simplu!
Altfel da, calatoria cu masina pe trasee lungi in Europa e un lux dpdv timp si bani. De fiecare data fac un astfel de turneu si ma prinde picotela pe seara cand oamenii normali se bucura de briza cu o bere rece in fata, iar eu mai am 1-200km de drum greu -frumos, dar greu – pana la destinatie, jur ca va fi ultimul. Si la 3-4 ani, uit si mai bag unul…
Dar varianta cea mai placuta si de aceea cea mai uzitata pentru noi este fly & drive.
Plus ca ai mei sunt genul carora in 4-5 ore de stat in masina le iese pe nas tot fun-ul…
Mulțumesc pentru sfaturi, chiar ma gândeam la aspectele astea și, din păcate, găsești cu greu articole pe temă. 👍
Eu de-aia mi-am luat A-ul anul trecut. Cu motoscartza îți găsești loc de parcare mai peste tot.
Da. Dar io n-aș avea curaj să plec singur cu motorul.
Bine că ești tu prințul parcărilor cu julituri pe toate părțile trăsurii 🤪
Mă leși cu teoriile? Practica Răducule, practica ne omoară😪
Noi, românii, conducem cu credință-n suflet și cu cruciulițe la oglindă. Oriunde în România cu peste 50 km/h îi zice „driving with GOD”. Avem CD-ul regulamentar anti-radar.
Ai auzit de mersul la aspirație, a? Consumă bolidul mai puțin, păcat că nu scade și impozitul. Io,practic, sunt expert în stat în coloană pe Prahova Valley 🤪 Sunt ascultător profesionist de radio în traficul capitalist. Până să îngrădească Găbița eram chiar vatman,uneori 🤣
dar ce cautai pe linia de bemveu? 😀
@Cucurigu, care e aia?
Wtf … oculta mondială a făcut să dispară comentariul la care dădusem reply. Ce holly kitu’ meu de pană se-mplântă aci, a ?
@HM, se întâmplă că sunt zen și relaxat. Prin urmare am luat decizia să nu mai las toți imbecilii să-mi strice starea de zen și relaxare, Așa că le șterg comentariile.
Ups … am i next ? On ză zen mood, ofc 😋🤪
@keepcalm, până și eu știu ca linia de tramvai e banda pentru bembeu…și eu n-am carnet 😁. Bine, eu eram intr-un tramvai când șoferul de la un d-ăsta, BăMăWezi, care stătea pe linie, coborâse sa se certe cu vatmanul, ca de ce îl sună😅
P.S.: tramvaiul are sonerie sau claxon? 🤔
Când nu ne presează timpul și avem în program o expoziție evităm orișice autrostradă și rulăm cu maxim 50 la oră, oprim peste tot unde vedem ceva interesant, stăm la pensiuni, nu hoteluri, bine, avem amici care se roagă de noi să-i vizităm prin toată Europa, mâncăm la cârciumi nefrecventate de turiști, cumpărăm din piețe locale, transformăm totul într-o minivacanță, de paregzamplu expo de la Zagreb ne-a făcut să vedem peninsula Istria, non-turistic, ferme de fructe de mare și sate pe litoral, la fel Zena, Lisboa, Brussele, Istambul, Varna, Kristiania, Mokum, Budapest, Beograd, Sevastopol, Kobenhavn, puține țări le-am ratat.
Apropo, așa am descoperit niște locații fantastice în România.
Am fost in concediu o singura data cu avionul in rest doar cu masina si fara planificare amanuntita, uneori ne schimbam urmatoarea tinta chiar pe drum spre ea, e unul din motivele pentru care juniorul de mai bine de 15 ani nu a mai vrut sa vina cu noi.
Ne asumam costurile si tot, daca ne place o zona/tinta stam mai mult, daca nu in masina si la drum spre urmatorea
Cum spun si ante-comentatorii: niciun plan de vacanta pe roti fara viamichelin – pentru costuri sunt de neegalat; la conditii de trafic, lucrari, etc zic si altii bine.
Cele mai nasoale traffic jam-uri din moderata noastra experienta cu autostrazile in Europa le-am prins: in Franta (ore si cate 10+ km coloane, dupa cate-un accident), Germania – fostul Est – si Ungaria (lucrari cu 2-3 benzi taiate la una – sa vezi acolo bottlenecks). Si da, in Italia ne-am considerat norocosi ca am scapat teferi de pe autostrada, zici ca le-a facut mama sosea personala la fiecare, dupa cum nu respecta regulile.
Altfel, concediile cu masina io zic ca Trebuie sa fie tot ceea ce genul city-break nu sunt. Deci Nu cazari in mari orase – max. suburbii si cate juma’de zi vizite, cat sa respiri un pic de aer urban local, si valea. Sau hai, mai mult, dar cu P+R. Dar mai degraba da-le incolo de obiective. Zonele rurale si (foarte)mic-urbane nu se compara cu nimic; BB sau pensiuni pe cat posibil, povesti cu gazdele, imersiune in local, bantuit aproape la intamplare pe-acolo in zilele fara transferuri. Experientele care-ti raman in amintire sunt surprizele peste care dai asa, fara liste si fara pareri de rau pentru ce n-ai „bifat”.
Mihai, am uitat sa zic si de asta. Mergi in Turcia sa vezi acolo ce frumos e la trecerea de pietoni sau… in trafic cu… turcul, în rond, oriunde! O să zici că italienii sunt zei.
Utile si de bun simt sfaturile tale, mai ales ca urmeaza sa facem ceva similar in august. La parcarea hotelului chiar nu m-as fi gandit. Thanks!
Legat de cursuri, pe langa ce are Titi Aur, poti sa arunci un ochi aici https://smart-driving.eu/. A fost sotul din dotare si a plecat foarte incantat de acolo.
Mulțumesc, mă uit acum.
Pe lângă parcare hotelul trebuie să aiba număr infinit de carduri de access și cafeluțe la 3 litri, blogăru’ știe de ce 🤪
Comentariu beton!22
Ce mi se pare mie că mai merita scris (deși poate pentru unii e de la sine înțeles) e că e esențial să ai o mașină cu scaun foarte comod ca să poți sta câteva ore în aproape aceeași poziție și să nu înțepenești.
Altfel, mie mi se pare foarte faină experiența ta, dar ca un fel de croazieră: mai mult ești pe drum și apuci să vezi câte ceva puțin, dar macar vezi dacă e vreun loc unde merită să revii pentru o vacanță mai lungă.
Mie mi-ar plăcea un road trip de ăsta, dar pe un traseu ceva mai scurt în aceeași durată ca să apuc să văd mai mult. Gen din România până in Elveția, bifat câte ceva pe drum și „grosul” plimbării prin diverse locuri din Elveția.
Nu e suficient un scaun comod, trebuie si masina in sine sa fie un cruiser. Aici intra mai multe aspecte, suspensie, roti, balon, ampatament, ecartament, antifonare si pozitia la volan. Si nu in ultimul rand calitatea drumului ales. Cu masina actuala merg 4h fara sa ma resimt/simt ca nu ar strica o pauza, cu vechea 2h.
am facut odata un tur de 5000 km intr-o saptamana cu vechea masina, si desi era un comfort acceptabil, cam din ziua 2 ma resimteam.
Mno, kia îi jip, nokia îi telefon, da’ care-i cruiser ? Land … ? 🤪
@HM, nu cred ca facea referire la marca din gandul tau
@HM vezi ca exista și o mașină botezată de-a dreptul așa: Chevrolet PT Cruiser. Una tot așea mai de oraș e Toyota Urban Cruiser.
@AleBlaga, PT Cruiser e a celor de la Chrysler, posibil sa fie si versiune Chevy insa nu am vazut, versiunea de la Chrysler a avuto un coleg de al meu, am si eu masina de la United Motors si mai arunc din cand in cand un ochi pe la ei 🙂
Pe.vremuri era conceptul de GT. Acu io zic ca ala a migrat spre sport, simplu cruiser pt mine e sa poti merge mult pe autostrazi, in comfort bun, si cost scăzut. Orice sedan din segmentul d,e sau j par example. Da sa nu fie cu morisca de litraj mic, sa mearga turat si să te simți ca la dentist cand accelerezi.
Adica sa stea turometrul la jumate la un 160 asa.
Nu ma gandesc la ceva clasic gen mb gullwing, desi stiu pe cineva care are asa ceva ;))
Deja ne înjurăm pe clasice ? Hmm, nu mă mai joc 🤪
Îmi vin în minte vremurile când puneam Trabantul unui prof de desen în groapa cu nisip și ne juram că o să avem și noi mașini precum cele din colecțiile de surprize Turbo 🤭
Avem deja, ca in gumele turbo, pe strazi, in parcare etc, doar ca nu sunt eu proprietarul ;))
Mai am o cunoștință care are un morgan 😉
Mi-am jurat ca nu mai merg cu mașina la niciun drum mai lung de 1000 km după ce am fost in vacanța in Rimini, Italia plecând din Sibiu. Prietenul nostru care și-a pus mașina la bătaie avea de doborât un record propiu, de care noi nu știam. Cert este ca a oprit de 2 ori și când am ajuns la destinație am crezut ca nu voi mai sta dreapta vreodată.
De când am copii mi-am întărit convingerea ca pentru noi avionul este cea mai buna alegere.
In încheiere va spun ca am urmărit cu interes itinerariul și cred ca a fost o vacanța super reușită.
Am făcut cu mașina Ungaria-Croația-Italia-Franța-Elveția-Germania-Austria_Ungaria-Back Home. Taxele pentru drumuri au fost cam de aceeași valoare totală cu costul combustibilului pentru toată călătoria, dar a meritat fiecare bănuț pe care l-am aruncat în ”gurile” hrăpărețe ale autostrăzilor. Și de asemeni, costul parcărilor prin marile orașe a fost mare, dar a meritat cu vârf și-ndesat să poți parca în centrul Vienei, de exemplu, și să te plimbi liniștit fără grija mașinii.
cea mai lunga vacanta cu masina a fost in jur de 10k in 2 saptamani. Ar fi fost ideal sa fie inca o saptamana, dar aia a fost.
Numa ca io nu am mers pe italia-franta ca imi place cu finante. Am preferat sa cheltuii in Norvegia pe bere decat in cele doua pe autostrada 😀
urasc din suflet conceptul de autostrada cu plata la fiecare 100km
sfat nesolicitat: daca sunteti cu masina de Ro si nu gasiti parcare aia e, bagati-va si parcati pe parcari cu plata, indiferent de pret. nu vin amenzile acasa 😀
Cand pleci cu avionul si schimbi cateva mijloace de transport pana la destinatie e uneori chiar mai rau. Daca nu te uiti la costul drumurilor, cel mai mare avantaj al vacantei cu masina e libertatea de miscare, mai ales ca nu mai sunt granite. Am plecat in Muntenegru, am dat o fuga de cateva ore in Dubrovnik, de la Oradea am fugit la Debrecen, iar intr-o saptamana am vazut cam tot ce se putea vedea in Slovenia. Si alte asemenea. Iar cand nu vor mai exista restrictii, in plan sunt tarile baltice.
Păi poți să închiriezi mașină la destinație și ai același grad de libertate.
Plus că, dacă ești „chilot” (cel care chilotează mașina, duuhhh..), berea fără alcool devine singura opțiune. Thumb down.
De acord!
Reteta mea este : mers cu avionul pana in tara respectiva si acolo – închiriat masina si croșetate toate drumurile fara taxa
0 0
Care este drumul ala mai bun intre SB si B?! Ca am venit pe unde goolgle maps m-a pus si mi-am blestemat viata adica pe Valcea si acum.am cosmaruri.Ideea este ca in august ma voi intoarce in tara adoptiva si chiat tre sa ajung la Arad de la Pitesti sau Bucuresti si deja ma ia cu friguri
Păi nu prea ai alt drum între Sibiu și București. Mă rog, după Vâlcea, poți s-o iei pe Curtea de Argeș, nu pe Dealu Negru, dar șoseaua e infectă, e spartă toată.
@Aura, pentru senzații maxime (în timpul săptămânii) recomand sa incluzi Transfăgărășanul iar eventual la întoarcere Transalpina.
Dacă te grabesti și e musai de mers cu mașină, Pitești-Craiova-Lugoj-Arad.
Dacă e cu plecare din B și musai trecere prin SB, mergi B-BV-SB-AR, fără sa mai treci prin Pitești.
Ma gandeam eu ca nu am alternativa
@Paul ms dar cu 2 copii in madina dintre care unu orice avadea kkt pastila anti vomitat tot vomita bro iti spun sincer ca am ales varianta Cracovia Arad cea mai lunga cu autostrada atza 862 km decat trecut muntii Tatra cu seroentine 616 km si oprit din 20 in 20 km.
Am vrut să-zi zic de la „Prima zi”…
Păi eu știam toate lucrurile astea, aveam bugetul făcut în consecință. Dar am ținut să scriu pentru că pe parcursul călătoriei am tot vorbit cu prietenii la telefon și-am constatat că de unele dintre ele nu aveau habar.
Avand in vedere ca eu iau si cainele in concediu (deci nu-l pot lasa singur in avion la cala si oricum nici eu nu ador avionul), masina e cea mai buna solutie. In plus de asta, plec cand vreau, din orice loc si car cu mine tot ce vreau. E adevarat ca nu prea am servit Franta, Elvetia, Spania, unde sunt multe tunele si autostrazi cu plata, dar da, as plati pentru asta.
Vezi dacă n-ai venit în Germania, vezi?
Păi aici duceai acul ăla al turometrului la capătul roșu și nu plăteai decât benzina. Bine, asta dacă găseai 50 de kilometri la rând fără vreun șantier cât de mic…