Ați vrut review la mașină, dar azi o să vă fac un review la ceva muuult mai tare. Și anume, la economizorul de benzină.
Știam de multă vreme că există așa ceva, dar n-am îndrăznit niciodată să testez. Uite că s-a nimerit să fie prima dată chiar la drumul ăsta la Cluj, cu mașină nouă, iar rezultatele sunt pur și simplu fabuloase: la dus, consum real, 7.07 litri la suta de kilometri. Consum din ăla pe bune, obținut cu regula de trei simplă, după ce-ai făcut plinul la plecare și la destinație.
Iar la întors, când n-am mai avut nevoie de aer condiționat că s-a făcut răcoare, consum de 6.05 litri la sută. Apăi dragii mei, consum d-ăsta n-am mai văzut io de pe vremea când mergeam cu Dacia lui taică-meu la țară, la bunică-mea, și tata conducea „la consum” că era greu cu benzina pe vremea aia.
De-a dreptul spectaculos, vă spun, eu fiind obișnuit de la megane-ul vechi cu un consum între 11-14 litri la sută, indiferent că mergeam prin oraș sau la drum lung. Și toată această scădere spectaculoasă cu ajutorul economizorului de benzină pe care trebuie doar să-l instalezi în mașină, că de activat se activează singur.
Montajul nu numai că nu este deloc complicat, practic se auto-instalează. Tot ce ai de făcut este să deschizi portiera din dreapta și economizorul de tip CMMFDL se instalează singur, după care, când ai plecat la drum, în primii câțiva kilmetri se activează și începe să funcționeze fără să fie nevoie de niciun fel de setare inițială, că vine gata calibrat din fabrică.
Foarte important! De unde știi că economizorul chiar funcționează și nu e vreo țeapă? Trebuie să fii foarte atent la momentul în care ai trecut prima oară de viteza de 50 de kilometri pe oră în localitate. Acela e momentul în care începe să lucreze și să emită primele semnale acustice, menite să te determine să reduci consumul.
Atenție, semnalele acustice nu sunt predefinite standard, ele diferă de la model la model și se mai pot updata pe parcursul utilizării. În cazul meu, economizorul a venit la pachet cu cele patru tipuri de semnale acustice de mai jos:
„Vezi că pe-aici e limită de 50. Vrei să-ți ia ăștia permisul?”
„Alooo, ce e cu viteza asta? Suntem pe autostradă și nu știu eu?”
„Lasă-i pe ei să gonească, tu nu ești ca toți inconștienții”
„Mihai, ești cu doi copii în mașină”
Dacă, odată ce ai redus din nou viteza până la limita legală, semnalele acustice încetează și economizorul se calmează, e limpede că nu e țeapă, funcționează perfect.
Dar adevărata eficiență a acestui tip de economizor se cunoaște din plin pe autostrăzi. Acolo unde tu, ca un profan neghiob, ai vrea să bagi piciorul în pedala de accelerație și să-i dai până nu mai poate. Well, n-ai cum, pentru că economizorul reacționează prompt la creșterea bruscă de consum de carburant și repune imediat mașina în parametrii optimi. Tot cu ajutorul semnalelor acustice, evident:
„Te crezi în Germania?”
„Mergi cu 150??? Cred că glumești!!!”
„Trebuia să-mi zici că ai de gând să conduci în halul ăsta, că rămâneam acasă”
„Nu, nu TREBUIE să depășești pe nimeni, lasă-i pe ei să se grăbească”
„Dacă ai de gând să mai gonești așa, trage pe dreapta, pe mine poți să mă lași aici”
Mesajele sunt atât de bine configurate, tonul lor este într-un crescendo atât de real, că din momentul în care începi să le auzi, automat începe să scadă și consumul de carburant.
De-aia voiam sa vă spun că investiția merită, mai ales că vorbim despre tehnologie modernă, de ultimă generație. Unde mai pui că, dacă vă vine să credeți, acest tip de economizor se poate utiliza cu aceeași eficiență pentru toate tipurile de motoare, fie ele diesel, electrice sau pe gepeleu.
Recomand.
:)))))))) mama… :)))))
Ori adio mancare calda, ori adio dormit in pat. Nu scapi fara MACAR una :))
La mine e bine, nu prea functioneaza economizorul. Sunt eu plecat oricum pe zgarcenie :))
Comentariu beton!36
Păi TU ești economizorul. 😀
@Alexandru, nu se spune pe „zgarcenie” ci pe „sustenabilitate pe termen lung” . 🙂
Comentariu beton!31
cum … pătare 😉
Nu pe dracu, is zgarcit! Merg pe Gepeleu la consum! Asta nu e sustenabilitate. Asta e zgarcenie curata :))
Comentariu beton!14
du-te, bah!
nu ma pricep mai deloc la masini, dar auzeam io de el macar la fi-miu, ca omu’ afla mai tarziu, deh! mi-am zis ca iar baga Vasilescu o reclama, o promotie-ceva.
bon, deci noi avem asa ceva instalat pe toate masinile.
Comentariu beton!32
Sunteți bogați. Eu la mașina veche nu am. Nu MAI am. 😀
ce sa zic?
mie mi-e teama sa cercetez mai temeinic, sa nu gasesc naibii vreunul montat in plus
Comentariu beton!13
@MV: nu-ș cum se face, dar și io am avut două economizoare de motorină EXACT, dar EXACT cu aceleași instrucțiuni. O fi fost vreo inflație de economizoare.
Din păcate, economizoarele mele s-au stricat destul de repede (or fi fost chinezești 😀 și n-am găsit eu ștampila cu „made in china”), dar al tău pare durabil, de bună calitate. Să te țină până la adânci bătrâneți…și dincolo de ele. 😛
Comentariu beton!44
@JT, dar nu uiți de ele, deloc! :)))))
Apropos de stricat, eu cred că s-au dezinstalat după ce a expirat perioada free, doar atât.
Comentariu beton!24
@Sandra Maria: neah, s-au stricat pentru că le-am ținut doar cu Max Motion Performance Diesel. Trebuia să le fi ținut cu motorină d-aia puturoasă. 😀 😀 😀
@Sandra Maria: n-am cum să uit de ele pentru că mi-au oferit cei mai „fericiți ani” din viața mea. 😀 😀 😀
Comentariu beton!14
@JT, felicitări! Dixit!
@Joahne, nu-ți pierde speranța, caută pe la distribuitorii autorizați și până la urmă o să găsești unul original, cu toate dotările. 😛
@MV: ROFL!!! Bine c-am apucat să mă întorc, altfel umpleam laptopul de cafea. Așa am dat cu mopul doar pe parchet. 😀 😀 😀
M-apuc să caut distribuitori autorizați pe zonă. 😀
Comentariu beton!20
La mine economizorul e setat pe minus. In timp ce rulez relaxat pe autostrada cu 178 (profesionistii stiu de ce):
Economizorul: Auzi, da aia de ce ne depasesc?
Eu: Aia au doua carnete!
Comentariu beton!68
@Kuky: Norocosule! Tu ai varianta Economizor SuperPlus!
Mihai are varianta Economizor Super Premium! 😀 😀 😀
Comentariu beton!23
@Kuky, cred că-ți dau un preafrumos block. 😛
Încep să citesc. Și mă gândesc: „bă, oi fi eu paralel cu mașinile și domeniul automobilistic, dar să mor dacă am auzit de economizor d-ăsta până acum! Ce dracu’ au mai inventat ăștia? La ce face omu’ ăsta reclamă aci?” 🤣🤣🤣
Eu am rezolvat rapid treaba cu „economizorul” meu: l-am pus pe partea cu volanul, și așa am eliminat toate semnalele acustice. 😜
Comentariu beton!67
Ahahahaaaaaa, la mine a venit cu ceva defect de fabricație și nu merge instalat decât în dreapta.
Ionut, exact asa si eu, ma gandeam ce naiba o fi ala, ca nu am auzit niciodata 🙂 ca sa inteleg apoi ca eu sunt un economizor si inca unul foarte eficient.
Comentariu beton!25
Eu chiar îs paralela cu tot ce tine de tehnic, asa ca “am pus botul” la reclama 🙂 Ma gandeam ca asa ceva îi trebuie consortului, care e cam larg de mâna (sau picior) in materie de consumat benzina, motiv pentru care a si primit o felicitare substantiala de la politia rutiera :-)))
Comentariu beton!14
Cine n are ,sa si ia ca nu stie ce pierde .Atentie la stampila, sa nu patiti ca cei ce si cumpara marfa chinezeasca.
Comentariu beton!13
Și, dacă vreunui șofer nu-i convine modul de instalare pe la portiera din dreapta, există oricând varianta de instalare a economizorului pe partea cu volanul. Desigur, în cazul acestui mod de instalare există riscul să nu funcționeze mereu impecabil. Anul trecut, pe porțiunea nouă de autostradă de la Sibiu, destul de liber, mă avertizează mașina că dacă n-am schimbat cauciucurile de iarnă, nu e recomandat să rulez cu 170km/h. Am fost foarte surprinsă, pur și simplu ăia 170km/h se simțeau ca 120-130 km/h pe o autostradă mai veche. Cauciucurile erau schimbate, am redus imediat viteza, dar vai, ce m-am mai dojenit atunci.😌
Comentariu beton!31
La mine a venit cu defect de fabricație, nu merge instalat decât în dreapta.
@Anduta, la mine economizorul functioneaza pe modelul cand e in dreapta “ai grija la camere”, cand il instalez in spatele volanului “ai grija la camere sa imi zici cand le vezi”, doar un pic se schimba, si cand spun instalat e chiar adevarat, nu pot sa intru la volan dupa ce conduce nu prea pot intra la volan plus ca totul deregleaza, insa nu am o problema cu asta, chiar imi place sa stau si in dreapta sa vad cum se activeaza la “rugaciuni” si atunci ii amintesc, ca pacatele de la volan sunt iertate mai repede, sau cum zice un prieten preot, alea nu se pun 😀
Comentariu beton!26
Aha .. pesemne uitasei să schimbi clăparii cu săndăluțe dă vară 😋
Mihai, spre norocul tău. 😀
Keepcalm, pe mine foarte rar mă ”instalează” la volan cu el în mașină, dar și când o face, are o deosebită plăcere să-mi imite comportamentul de pasager. Și eu o deosebită stăpânire de sine să i-l aprob și să nu mă enervez. :-))))
Habar, cred că, de fapt, se slăbise pedala, sau ceva. 😛
Comentariu beton!22
@MV, economizorul meu drag nu mă va părăsi niciodată. Dar ea(economizorul) nici pe autostradă nu avea niciun fel de mesaje motivaționale. O singură dată anul trecut la intrarea pe București – Pitești a spus – mi-e foame – mesaj atât de clar după ce terminasem Constanța-București și centura București fără nicio pauză încât am intrat fără să clipesc în prima benzinărie. După ce am oprit am realizat ca nu-mi mai simțeam picioarele, senzorii ei erau cei mai eficienți.
Acum, real, când ai intrat prima oară în mașină cât ți-a arătat consumul mediu? Eu după două zile m-am dus la ei – reprezentanță Ford – le-am arătat consumul și le-am explicat că 25% este peste nevoile mele 😛 . Zâmbetele lor au făcut toți banii, atunci mi-au explicat frumos că acel consum îl va regla piciorul meu și sigur voi fi (ne)mulțumită doar de mine eventual. Unii dintre ei se ascundeau pe unde puteau după ce au văzut nedumerirea mea, ce făceau acolo nu mai contează. :))))
Acum am ajuns la 5.9%, iar de când nu am mai ieșit din oraș a crescut la 6. 😛
Comentariu beton!15
Păi consumul pe care l-am lăsat în articol e real.
M-hai, la mine tot la 7 a ajuns după primele 2 săptămâni, iar după o lună am ajuns exact la ce am scris acum, 6 %, acolo stau și ăsta este de 1 an.
Aia cu 25 la sută, chiar 32 prima zi a fost la inaugurare.
pentru o scurta clipa , pana pe la mijlocul articolului, m-am gandit ca iara au aparut reclamele la dispozitivele minune de acum 20 de ani care economiseau benzina, totdeauna teoretic , niciodata dovedit practic din varii motive. Constat insa ca dispozitivele minune au fost inlocuite de nevasta (sau dupa caz de nevasta si copii), dispozitive mult mai eficiente si dovedite stiintific si practic. Totusi uneori la drum lung economizorul mai si doarme si atunci pedala aia din dreapta nu vrea sa stea decat lipita de podea, brusc si dintr-o data are numai doua pozitii on si off. 🙂
Comentariu beton!21
Șef, eu am luat varianta Premium. Nu doarme niciodată.
Te compatimesc boss…
Comentariu beton!14
Citat dintr-un clasic în viață:
Mihai Vasilescu: Viaţa-i mult prea serioasă ca să n-o luăm în râs!
Lasă, boss, că sâmbătă mă duc la mama. Și economizorul rămâne acasă. 🤣🤣🤣
Ce-a zis, @Vasilescule, dacă ai chef să te dai Schumacher, nu mai bine te duci tu la mă-ta?🤣
Comentariu beton!29
@Redoo, nu, șerif, sunt bărbat adevărat, așa c-am decretat io: „lasă că mă duc la mama”.
Da, da’ după ce ieși de sub pat/divan😋
Comentariu beton!11
Economizoarele sunt minunate. Al meu s-a activat când am stat 3 luni pe tușă și cu portofelul subțiat cu suma de 1350 lei ,plătibili in 15 zile. De atunci nici nu mai deschide gura, doar îmi bate in portofel
Comentariu beton!25
E pus pă vibrații…aia da economie…dă sunet. 😀
Comentariu beton!23
Ah, e varianta aia mai ieftină, doar pe semnale, fără voce. Norocoaso.
Man, eu, cu Meganu’ diesel din 2008, n-am scos niciodată mai mult de 5,2 la drum lung.
În oraș, nu știu, că uit să resetez și îmi face media.
Păi comparăm diesel cu benzină?
Mie, economizorul imi spune: „mai calc-o, n-o chinui cu 120 pe autostrada!”
Bine…a mea consuma 4,5 in oras si 3,7 pe autostrada. Economizorul ar trebui sa-mi spuna sa mai pun niste benzina, ca aia veche a expirat.
Comentariu beton!19
„La noi în Germania…”, mă scuzaț … da’ ce bolid posedați de scoateți 3,7 pă autostradă ? Îs tare curios… efectiv mă roade 🤭 Cu hibridă din decembrie 2016 am scos 3,9 că așa scria cartea și nu am sărit de 120.Mbine .. a fost o singură dată și de altfel singurul drum extra urban pe care l-a văzut mașina aia. So… ?
@HM: Toyota Aygo, motor de 1.0, benzina, inca nu i-am taiat motzul.
Bine…o folosesc in special ca sa ma deplasez la/de la serviciu. Dar, mai scap in cate un weekend prin vecini, cam 5-600 km dus-intors. Stiu ca nu e cea mai frumoasa masina de pe lume, dar e exact ce-mi trebuie. Nu ies cu ea la agatat si e perfecta pentru ajuns din punctul A in punctul B.
P. S. Si daca eram in Romania, tot asta ar fi fost alegerea. Si, sa stii ca autostrazile din Germania nu sunt chiar asa cum merge vorba. Alea din Olanda…tzipla!
@HM: 3.9L/100 cu C220d pe A1 cu 139kmh pe cruise. Cu aceeasi masina am scos 3.3L/100 pe un drum Botosani – Bucuresti cu mers in scarba (adica mare respect pentru toate indicatoarele rutiere).
@Mihai: te intrebam mai devreme pentru ca masina nevestei are aceeasi capacitate a motorului (tot benzina) si a scos pana acum o medie de 5.3-5.4L/100 (cei drept preponderent pe autostrada, nu in RO, fara dealuri & munti, pe economy mode).
@Paul, n-am vrut să apăs butonul ăla de economy mode până acum. Are și mândria mea mândria ei. 😀
Bă, deși m-ai amenințat ieri cu „o discuție”, nu mă pot opri.
Citeam concentrată pe subiect cu căștile în urechi. Ascultam Pasărea Colibri cu „peste răbdări te-am așteptat”. Curioasă și eu să aflu ce descoperire ai făcut. Ca tot Renault avem. Cand am ajuns la faza cu CMMFDL, m-am deconcentrat și sonorul din căști mi-a ajuns iar în timpane. Vorbea una despre minunile cerești, aflarea sinelui prin rugaciune, bunătate, d-astea. Nu mai nimeream butonul de oprire.
Ce vreau să zic, melodia e mișto:
Peste răbdări te-am așteptat,
Încins de-un patos uriaș,
Să-ți dărui moftul preferat
Și-o trotinetă cu ataș.
Comentariu beton!34
Nuș’ ce să zic, dar io nu mi-aș pune ataș la trotinetă. 😛
@ Elena, the same 10 out of 10! 😉😂👍
@Emil, 🤸♂️🤸♂️🤸♂️😜
La masina mea, consumul in oras e undeva pe la 6/ 6.5 l., afara la drum lung fiind de 4-5 l/100 km. Motor 1.3, 90cp, diesel, 2006. Tu ce motorizare ai la a ta??
Hai să nu comparăm benzină cu motorină, că e pierdere de vreme.
@Adib, 1.3 litri, 90 Hp, un pic mai mare decat motocositoarea mea! 😂
Cand pleci de pe loc da-ti un pic si din picioare ( gen Flinstone family) ? Sunt rau acum, dar mi se pare…aiurea sa vi cu “consumul” tau extra, cand tu de fapt conduci o chestie…” low budget”.
Cel mai bun economizor este cel ce vine la pachet si cu un sistem de navigatie, astfel incat sa nu pierzi cetatile de pe traseu.
Cand te pierzi prin oras, sa vezi ce frumos coboara automat geamul pasagerului, si prin difuzoare „special concepute”, o voce mieroasa intreaba directia de mers.
Comentariu beton!31
Da, am testat și eu modelul despre care zici tu, dar vine cu niște bug-uri, te întreabă direcția de mers și când vrei să ieși cu băieții la bere.
Nu ți-ai luat și tu TeDeI, din ăla bunu’, ca orice ecologist din ăsta țipător din rarunchi, de pe net, care urla cu mediu, cu aeru ozonat care nu este nici în oraș deci nici în plămâni și el se dă ca un cocalar sadea cu unu.nouă sau unu.șapte, tdi of desigur, prin oraș.
Să o stăpânești sănătos.
Motorina – tractoare și alte utilaje, tiruri și utilitare,acilea întra și camionete.
Am rămas cu sechele la cap de la un tdi care mi-a mâncat zilele prin anii 90. Prin urmare, în această viață nu voi mai avea vreodată diesel.
Hahahahaha am ras maxim.
Mihai… vezi sa nu te astepte pregatit un geamantan coral (not) acasa dupa cele de sus 😂
Comentariu beton!14
N-are cum, că l-am ascuns, De geamantan zic.
@MV, l-ai ascuns? Eşti magician? Unde se poate ascunde… aşa ceva?
L-ai făcut perete fals, precis. 😀
Comentariu beton!18
@Solandi, în portbagajul de la mașina veche. :)))))))))))
Maşina aia care a plecat pe drumul ei, cu ‘programul rabla’?
Ce
inconştientcurajos eşti de la o vreme. 😀Comentariu beton!11
@Solandi, cum adică să plece cu programul rabla? Mașina mea? Megane-ul meu pe care l-am îngrijit ca pe copilul meu SĂ MEARGĂ LA RABLA? Alooo, cum poți măcar să-ți imaginezi așa ceva? Am venit cu ea la muncă azi, să mă ierte c-am cumpărat alta.
Adică eşti cu trolerul ăla azi la serviciu? Hahah.
P.S. Chestia cu programul rabla a fost o deducţie, greşită se pare, din cauza unei fraze scrise de tine în textul cu noua maşină.
Comentariu beton!13
@Solandi, da, e posibil să fi interpretat greșit c-am scris c-am avut un tichet rabla. Am avut, dar nu de la mașina mea. 🙂
Bine că am lămurit, sper ca Megane-ul cu pricina nu citeşte blogul, să vadă ce am zis despre el.
Cât despre ‘l-am îngrijit că pe copilul meu’, avem şi noi aşa un Matiz vechi. Care are asiguraţi mulţi ani liniştiţi în continuare lângă noi. În cea mai îndepărtată perspectivă se ajunge până la a deveni piesă de decor într-o presupusă viitoare curte şi loc de joacă sau atelier pentru eventualii nepoţi.
Comentariu beton!15
Eu conduc de mai bine de 27 de ani dar inca din primul an am ajuns la niste concluzii dupa care ma ghidez si in prezent:
-ca pasager: constient ca, in final, „soferul are volanul” imi tin gura (chiar daca mai pun eu cate o frana sau ma mai crispez in scaun). Eventual, daca am constatat un stil de condus incompatibil cu instinctul meu de conservare, ii spun direct ca nu ma mai urc cu el/ea in masina (daca ne cunoastem de ceva timp) respectiv evit politicos sa o mai fac, invocand alte scuze.
Pe motiv ca nu stii cu ce sofer ai de a face, doar in perioada studentiei si cand am stat foarte prost cu banii am mers cu masina de ocazie. Sau cand efectiv nu am avut alternativa de transport. Altfel, experiente diverse ca pasager am mai avut. La un moment dat am ajuns intr-o masina cu niste piloti de MIG-uri (si condusa de unul dintre ei). Au fost 30 km parcursi cam in jumate timpul in care se face de obicei si lor li s-a parut mult ca au facut „mai mult decat de obicei”.
-ca sofer: nu am fost niciodata vitezoman, in principiu sunt calm la volan (ok, eu nu am treaba prin Bucuresti dar nici in orasul unde locuiesc nu e traficul prea lejer), normal ca nu conduc perfect dar stiu ce responsabilitati am, motiv pentru care nu am nevoie de niciun fel de economizor. Si nu accept unul care sa nu poata fi pe silent sau dat volumul suficient de incet. Acum multi ani (aveam si mergeam cu o Dacie fabricata in 1989), un prieten-cunostinta (care avea se pare si ceva permis de profesionist) a gasit de cuviinta sa comenteze neincetat. La intoarcere a venit cu masina altor prieteni.
Iar daca cineva considera ca nu se simte in siguranta cu mine si nu doreste sa imi fie pasager, chiar nu este nicio suparare. Ii respect decizia.
PS. Masina arata foarte bine. Sa o folositi sanatosi si fara evenimente.
Comentariu beton!14
Mulțumesc pentru urare.
În rest, parcă te-ai încrâncenat un pic și nu e cazul, am scris ca să „ne mai râdem”.
Doar un gând legat de ”motiv pentru care nu am nevoie de niciun fel de economizor”. Din ce am observat eu, economizoarele masculine nu funcționează la fel ca cele feminine. Iar cele feminine, de multe ori, nu se activează la identificarea corectă, sau nu, a vreunei nevoi de-ale șoferului (precum, îmi imaginez, prietenul-cunoștință cu permis de profesionist), ci la nevoia proprie. Din punctul meu de vedere, cineva nu se poate auto-numi șofer de la acceptabil în sus dacă, pe lângă responsabilitatea volanului și preocuparea pentru siguranța proprie, precum și a celorlați participanți la trafic, nu este interesat și de oferirea unui anumit grad de confort pasagerilor. Care confort nu văd cum poate exista atunci când șoferul merge cu viteză prea mare (generând panică/teamă, pe bună dreptate), sau cu manevre prea incisive (că deh, mașină puternică, sau mai știu eu ce), muzică prea tare, sau când fumează în interiorul mașinii, sau când face diverse alte chestii incompatibile nu cu instinctul de conservare, ci cu nevoia celei/celui/celor din jur de a se bucura și ei de drum/călătorie (sau măcar de a se simți bine, sau, hai, măcar de a nu sta cu stomacul strâns și dinții încleștați), nu doar de/la destinație.
În sfârșit, ne sunt recunoscute calitățile!
Comentariu beton!34
Da, a venit și momentul ăsta.
Laura G, tu ești? Economizoareo 😋
@HM,
În mașină nu există ”Laura G.”, ci doar ”iar mă bâzâi la cap?” 🙂
Comentariu beton!23
La mine, economizorul ăsta are defect de fabricație, ceva. E setat greșit, nu-i place cu mai puțin de 160-170. Km/oră. Că la consum nu depășește 6,5 litri. De benzină.
Acu’, după ce m-am obișnuit cu Mitsu care mânca 25 în oraș și 17 afară, cred și eu că s-a dereglat ceva.
Comentariu beton!17
25 în oraș? Șefa, dar ce mașină conduci matale?
Mitsu Pajură și nu Pinin … 🤭 încălțată cu clăpari 😋
Vai de capul meu! Ala e tanc, nu masina! Ai cumva pompa de benzina in curte?
Comentariu beton!12
@HM, nu cred ca au asa mari motoare mitsubishi, 25% e comsum de ceva v8 mai mare de 5.0
@Ruxandra Aloo … Germania .. dacă faceți liniște noaptea și ascultați cu atenție… legenda zice că se aud zgomote de lopată – e Anouk săpând după puțul dă petrol – și zgomote de farfuriuțe ciocnite … e MV pă greek mode 🤭
@keepcalm Am pus gheara pe Patrol cu 3.5 și am posedat și Sugaru cu 3.6 … dăci .. cam știu ce zic, benzinare ofc și mai vechiuțe, dar e posibil să ne lămurească Anouk în pauza de sapă 😋
Comentariu beton!15
@HM, din 2010 conduc doar benzinare V6, primi 6 ani am condus un chevy 3.8l, din 2016 un charger 3.6l, nu am avut asemenea consumuri, chargerul are undeva la 2t si peste cu ce am mai adunat prin masina
App, un coleg are un charger v8 si cam ala ii e consumul, ala de 25%
Comentariu beton!13
@keepcalm îți știu profilu’ auto de la zoso de pe blog 😋 O ard prin service cu o mașină și tocmai ce am ieșit cu mecanicul în probe și am văzut un trotinar. I-am zis … la aia rămnesc 😋 A rămas omu’ perplex și siderat 🤣 mai ales că știe ce mașini am/avut în ultimii vreo 15 ani 😉
Apropo … cumpăr zebră 🦓
N-o mai am că n-am găsit arabu’ cu sondă. Era un Mitsu cu motor de 3500 gdi. Și avea o herghelie de doar 210 exemplare.
Comentariu beton!17
Ce vi se pare atat de mult???
Toyota Hilux motor de 4 litri benzina (V 6), la drum intins 17-18 litri/100, in oras 20-22 litri!
Masina personala (acum cativa ani) Ford Falcon 4 litri, 260 Hp, 350 Nm. Consum 10 la drum intins, 12-13 in oras.
Acum: Mazda CX-5 GTI 2.5 Turbo, 235 Hp, 430 Nm. 11.8 litri/100 in oras.
Daca vrei sa simti ceva, iti iei ceva mai tare (vorbesc despre Australia unde litru de benzina este mai ieftin ca in Ro, in conditiile in care salariul este de cel putin 7-8 ori mai mare ca in Ro).
Comentariu beton!20
Am condus ceva masini cu motoare mari dar chiar nu cred ca Mitsubishi au motoare atat de “setoase”.
Condus: Toyota Hylux 4 litri benzina V6, 16-18 litri afara, 20-22 litri in oras.
Prima masina personala in Aussie: Ford Falcon 4 litri, 6 in linie, 10 litri la drum intins, 13-14 in oras.
Acum: Mazda CX-5 GTI, 2.5 Turbo, benzina, 235 Hp, 430 Nm, 11.8 in oras, 10 afara.
Fiul meu cu Ford Mustang GT a atins consum de 25-26/100, afara, dar in conditii de “dat in goarna”, adica mers “super sportiv”!
Comentariu beton!14
@HM, te inseli, la zoso nu cred ca am postat de 10 ori de cand il citesc, si cred ca nu ai fost atata de incantat de posturile mele incat sa iti amintesti ce am postat, io zic sa te ma gandesti, nu stiu ce ai condus, eu stiu ce conduc zilnic si cat de cat am un pic de habar 😉
si bafta la cumparat zebre, sper ca sti unde le gasesti
@Anouk, totusi era flamand
@Emil, Hilux ala un pic flamand insa restul sunt ok, Mustangul e probabil un 5.0 V8, e si supercharged?
@keepcalm, da corect, Toyota mi-au dat-o de noua. Poate si pentru ca o conduceam pe “sport” drive. Oricum, era o bijuterie pentru mers la munca (doar nu plateam eu benzina)!
Mustang-ul, ai zis-o perfect, 5.0 V8 supercharged, convertible!
Oricum, nu cred ca ajunge 3.5 GDI de la Mitsubishi la 25 in oras. Si acum noi chiar stim ce inseamna motoare mari!
Comentariu beton!11
Dragi diasporeni 😋 fie cum ziceți voi … că deh .. big boys plays with big toys … da’ io o cred pă Anouk!!! Dacă femeia a zis 25 dă litri … așa îi și știți de ce … dă București 🤭!!! Să vă arăt probe foto ? Neah … mi lene😊. Cât despre ce conduc io … who cares … orice, da’ râmnesc la trotinetă 😋
@Emil, sunt bijuterie mustangurile, de fapt cam toate musclecarurile sunt tentante si frumoase la pedala, ma tot bate gandul sa incerc un challanger demon sa vad cum se simt cei peste 800hp la pedala, nu mi-ar fi greu de obtinut un test, reprezentanta dodge e la nici 500m de unde locuiesc
Comentariu beton!12
Toată treaba este că trebuie să parchezi corect economizorul! :)))
https://www.youtube.com/watch?v=culFdvYiy70
Comentariu beton!21
Ahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Economizorul functioneaza de vreo doi ani si la mine cand mi-am dat seama ca mai pot circula 150 de km in plus la plin cu batranul meu C4 diesel.
Asadar de pe la 4,8 ca ii placea tare sa fie numai primul, economizorul ma dus pe la 3.9 ceea ce nu e rau.
Ce să mai zici și tu acum, parcă ăia 0.9 litri făceau diferența. 😛
Frumos review, bafta la masina si la economizor 👍
Ai varianta 2.0 sau 1.6?
1.3, cu 140 de cai.
Si turbo cel mai probabil, frumoasa putere au scos din el, fiind mai mic probabil ruleaza la turatii inalte, nu se aude in cabina? Nu e zgomotos?
Sau altfel de detalii ne poti da cel mai probabil dupa ce faci vizita la valcea fara economizor in dreapta
Mie nu mi se pare zgomotos deloc, dar, vorba ta, stai să apuc să merg undeva fără economizor.
Problema atunci când economizorul e montat în mașină, dar e ocupat cu altele sau când e în „sleep mode”, e că se aude un țăcănit la volan. Țăcănitul ăsta e întrerupt, din când în când, de „Conduci ca un bou, idiotule!”, „Fmm de tâmpit, cu cine ți-a dat carnetul cu tot” sau „Ți-a luat tac-tu șosea, fmm de prost?”. (Ei, eu, aici, sesizez un pic de discriminare. Poate șoseaua i-a luat-o mă-sa, din pensie, ori poate și-a cumparat-o singur, din banii lui.)
Na, în fine, ideea e că la noi e testată financiar situația. Diferența între 2019, când circula foarte mult în interes de serviciu, și 2020, când lucrează de acasă, iar deplasările se fac, în general, cu economizorul în mașină, până acu, e undeva spre o mie de euro în amenzi.
Notă: înjurăturile au fost „coafate”, cele originale conțin cuvinte care nu pot fi scrise pe blog. 🤭
Comentariu beton!21
Și … ce cumpărați de mia aia de euro ? Jante sau genți ? 🤭😋
@HM, contează? Am fi cumpărat ceva, orice. 😛
@didino, adevărul e că pe când mă târâiam spre Cluj, la un moment dat m-au depășit vijelios doi, moment în care eu am mormăit ceva de genul „ia uite la ăștia, n-au pe nimeni în dreapta să le țină teoria chibritului”. Ei, câțiva kilometri mai încolo, ambii erau trași pe dreapta și un domn polițist probabil le explica ceva despre importanța ecnomizoarelor în trafcul auto modern, altfel nu-mi explic privirile triumfătoare care-mi veneau de pe locul mortului și pe care trebuia să mă străduiesc serios să mă prefac că nu le văd.
Interesanta functie. Cred ca exista si la noi, iar semnalele acustice constau in „iar ne duci ca pe cartofi”
Comentariu beton!13
Copy Paste Mode ON
Sotul vine din delegatie si sotia are trei barbati in casa.
Nu stie unde sa-i ascunda, ii baga in trei saci si-i pune pe balcon.
Sotul iese pe balcon sa-si aprinda o tigara si vede sacii:
– Ce e cu sacii astia?
– A fost mama in vizita si ne-a adus cate ceva…
Sotul trage un picior primului sac si din sac se aude:
– Guit, guit…!
– A, un purcelus… e bun!
Da un picior si la al doilea….
– Muuu, muu!
– A, un vitelus…
Da un picior si la al treilea sac si nimic! Mai da una si mai tare si nimic!
Ia o lopata si incepe sa dea cu ea in sac. Deodata se deschide sacul si iese un tip revoltat rau:
-Ba, tampitule, daca tac… inseamna ca ti-a adus soacra-ta cartofi!
Comentariu beton!29
Plm, credeam ca faci reclama la vreo minune din aia de o pui la motor si e ca frectia la piciorul de lemn. Totusi, ori s-a simtit f bine la Cluj de-ti permiti arogante din astea ori esti ca mine, inconstient, scrii si spui ce-ti trece prin cap.
In alta ordine de idei, am avut un coleg care mai demult si-a facut dispozitiv din ala minune cu borcan, electroliza, obtinut hidrogen si bagat in motor, ca ai consum mai mic si face vruuuuum mai bine. Nu reusisem sa-l convingem ca e o tampenie , ca doar youtube ii zicea altceva.Bine, s-a potolit cand i-a plecat borcanul la deal cu tot cu capota Oltcitului, dar na, a mai incercat el altele, inca e fan youtube la chestii de genul asta.
Comentariu beton!13
Aha … acum înțeleg de ce unii bărbați pun borcane cu murături 😋 E mai safe!
@Mariuse, nu știu despre ce dispozitiv vorbești, dar sună al naibii de interesant.
Pe scurt, borcan cu apa , electrozi in el, alimentati de la instalatia masinii, prin electroliza se obtine hidrogen, se baga odata cu benzina in motor. Baiul e ca consumi curent ca sa l produci si e foarte inflamabil, adica daca -l produci si ai scapari, la o simpla scanteie face poc sau bum, depinde de cantitate. La asta a facut un bum mai mic:)))
Ăăă… și hidrogenul ăla băgat odată cu benzina în motor ce-ar trebui să îmbunătățească? Întreb pentru că io m-am oprit cu chimia la aia anorganică.
Hidrogenul este un combustibil, a cărui energie chimică, prin ardere în motorul maşinii, se transformă în energie mecanică care ajunge la roţile motoare şi pune în mişcare autovehiculul.
Deci practic, hidrogenul ăla pune umărul, alături de benzină, la funcţionarea motorului. O sporește pe benzină, să zic așa. Şi automat, se consumă mai puţină.
Fiind obţinut prin hidroliză din apă… apa fiind ieftină, per ansamblu pare o idee bună. Însă, cum spune Marius mai sus, faptul că se consumă curent ca să se producă hidroliza apei, plus faptul că este un gaz foarte uşor inflamabil, face toată acea improvizaţie de mai sus -> ineficientă şi foarte periculoasă.
Există maşini cu hidrogen, dar nu prea au succes. Fiindcă hidrogenul nu se găseşte în stare liberă în natură, el trebuie obţinut fie prin electroliza apei, fie termochimic din gazele naturale, fie prin termoliză din gazul emis de putrefacţia deşeurilor. Toate cele 3 procedee sunt foarte costisitoare şi nerentabile, iar cel din gaze naturale este şi foarte poluant. În plus, se pare că maşinile cu hidrogen se pun greu în mişcare şi mai sunt şi riscante din cauza hidrogenului cel foarte inflamabil.
Nu mai citesc niciodată un articol de-al tău până nu-mi beau cafeaua!
Nu pot să cred că nu m-am prins până la ‘practic se auto-instalează’, dar nici acolo complet. M-ai păcălit până şi cu literele alea majuscule pe care nu le-am citit cu atenţie, crezând că e o specificaţie tehnică. Citeam şi nu ştiam de ce mă simt cu musca pe căciulă! 😀
Acum că m-am lămurit, pot să completez că, în timp, economizorul de benzină se va auzi din ce în ce mai rar. Mesajele lui se transferă subtil în mintea şoferului. Atât de mult încât atunci când e singur la volan îi preia automat rolul şi se trezeşte vorbind singur: ‘Eu nu sunt inconştient, îi las pe alţii să gonească!’
Comentariu beton!36
Bănene, nu știu ce economizoare aveți voi, dar io refuz să cred așa ceva.
Al meu are si extraoptiune :
Imi da „capace” de atentionare cand imi fug ochii spre vreo silueta de caprioara.
Comentariu beton!21
Meam, ce model vechi ai, nici nu știam că se mai fabrică.
Economizorul meu are și buton de „Shut down”.
„-Treci în stânga!”
Doar că nu funcționează mereu.
După 6 luni, am reușit să-l mut în stânga. Și după numai o oră s-a declarat obosit, deși dispunea de cutie automată.
De obicei se activează la +70-80km/h în localitate și la +150-160km/h pe autostradă.
Comentariu beton!20
Ai dreacu chiaburi, toți ați avut bani de model d-ăsta care funcționează și pe stânga.
Musiu, 10 ani a durat până a reușit upgrade-ul/update-ul. Chiar când eu mă resemnasem să tot încerc, m-a anunțat așa din neant că e în proces de adăugare de noi funcții.
Mno, treaba e că deși s-a finalizat cu succes acest proces și a avut propriul utilaj la o săptămână de la reușită, tot io sunt cel ce manevrează ambele.
C-așa-i în tenis. Uof!
Comentariu beton!13
Am, boss… Model mai vechi, dar fix tot așa merge; ba încă mai are și mesaje reziduale (cunoscătorii știu), chiar oferă feedback. Aș vrea să instalez GPS, dar nu e compatibil, neam!
Comentariu beton!11
Ai incercat cu puncte de interes gen Mall-uri, magazine de țoale și alte d-astea? Că s-ar putea să-și facă update imediat.
economizorul meu , deși are funcție drive, și-a dezinstalat-o după vreo 40-50 de km; acum ocupă bancheta spate stînga, pentru că în dreapta spate stă economizorul mini; cînd începe să se activeze funcția vocală întreb doar dacă vrea să facem schimb de locuri…
economizorul meu și-a descoperit și alte funcții mai amu fo trii săptămîni; voiam să plec din parcarea unui hipermarket, cu economizoarele instalate la locurile lor; cu gîndurile aiurea, iau stînga de volan și ating cu aripa față un bloc d’ăla de beton; doar puțin și opresc; impresionat probabil de atingere, blocul decide o manevră a la Neymar așa că leșină lîngă portiera mea, nu înainte însă de a-mi lăsa „mesaje” pe respectiva portieră…să vezi atunci economizorul!!!
da’ și eu…întru veșnică amintire, am dus cadavrul la vopsit la școala de tinichigii orbi și cu parkinson…
boss, care-ți dau un Picasso?!
Comentariu beton!21
Ahahahahaaaaaaaaaa. Pune, șef, o poză cu opera, să ne bucurăm și noi. 😀
mai friend, sori da’ tehnologia nu permite poza, c-ar trebui 3D…
însă dacă un critic plastic ar analiza opera, ar spune cam așa:
…mdaaa, lucrare bicromatică (portieră + bandou), care prezintă în partea inferioară un basorelief- lucrare în chit de cuțit- ce exprimă legătura umanului cu terra iar în partea superioară stînga un grup de 3 picături, orientate în sus!!!, simbolizînd dorința omului de zbor…
știu asta pentru că atunci cînd am preluat căruța, nu aveam altă dorință decît să zbor dracului mai repede de acolo…
Comentariu beton!19
Mă, nuș ce să zic cu picăturile alea, ar putea să reprezinte și dorința omului de a plânge. După bani.
Mor de râs! Doamnelor și domnilor, cred că avem aici o potențială vedetă a blogului! 🙂
Comentariu beton!13
Acel Recomand pe final este un deliciu :))) că nu oricine apreciază treburile astea de finețe!
Comentariu beton!12
A vrut să scrie „recomandăm”, da’ a făcut și el pe cocoșu’ 🐓
Comentariu beton!13
Nu? Și mie mi-a plăcut. :))))))))))))))))))0
Asa-mi trebuie daca citesc in diagonala. Imi si faceam nervi ca eu de ce nu am asa ceva la Meganul meu, ca ce chestie desteapta au mai inventat astia, ca tocmai imi cumpar un auto nou si nu am vazut asa ceva in optionale? Am, dar merg cu el in poseta si nu stiu.😀
Comentariu beton!19
Rog un link cu update pentru economizorul meu, are o eroare de soft, tot ce economiseste pe combustibil se directioneaza catre contul de fashion. Hmm, daca ma gandesc bine, a mea consuma 50l la suta in felul asta.
Comentariu beton!11
Ai încercat să tai accesul la… card? 😛
😂😂😂 asta e o caracteristica numai buna de pus pe un profil de dating :)))
@Alexandra: accept economizor doar dacă-i pe silent și fără opțiunea în GPS „spre Mall”. 😀 😀 😀
@John, ce voiam să zic, verifică și comentariile de mai jos, că s-ar putea să ai o surpriză.
Cu plăcere.
Io-s model mai vechi, fără funcția drive, iar semnalele mele sonore sunt diferite, de-a dreptul personalizate:
”Știi că mi se face rău când crește viteza, vrei musai să vezi ce-am mâncat de dimineață?”
”Știi că am avut un accident de mașină și am rămas cu sechele, de ce trebuie să repet mereu chestia asta?”
”Hai să-ncercăm să ajungem întregi la destinație, OK?”
By the way, eu mă ”auto-instalez” pe dreapta spate, c-am rămas cu sechele și de la pescuit, când a încercat să mă facă să tac…😂
Comentariu beton!12
Din dreapta spate e și mai eficient, că vezi mai bine bordul și indicatoarele. 😛
Aprob ce spune @Mihai. În spate dreapta stau şi eu. Că nu suport lumina şi soarele ce bate din parbriz pe locul din faţă. Nu din alt motiv, să ne înţelegem.
Comentariu beton!11
Eu am un dispozitiv care mărește consumul. La mine zice „asa ai de gând sa mergi tot drumul?”, „dă-te jos ca conduc eu… nu vreau sa ajungem mâine”. Și crede-mă ca nu merg incet deloc…
Păi, da, ce nu știi este că tu ești economizorul, în acest caz. 😛
„Dacă ai de gând să mai gonești așa, trage pe dreapta, pe mine poți să mă lași aici!”…la acest moment trimiteam clar „economizorul” inapoi la producator…
Eh, toți suntem viteji pe bloguri.
@John Temple e pe silent, cu mana inclestata pe mânerul portierei :))) Asa cum spune și CrisS mai jos, mi se face de obicei rau si frica, când vb de viteza. Si de obicei șoferului i se face mila de mine, fără prea multe proteste din partea mea. Cat despre mall, ajung acolo f rar, după ce am epuizat celelalte opțiuni :))) Asa ca ai grija, ma cam înscriu în condiții 🙈
@John și @Alexandra, măi, copii, da” nu vreți voi să vedeți dacă vi se potrivesc economizoarele sau ceva? C-aș putea să vă fac un pustiu de bine și să vă înlesnesc… ăăă… testul. Măcar o să aveți pe cine înjura dacă e. 😛
=))))) Stiam eu ca nu te citesc degeaba! Trebuia doar sa-mi fac curaj sa scriu. Te pricepi la „inlesnit”/”petit” ? (a se citi „nu am citit pana acum nimic despre asta, dar poate am ratat eu ceva”) Nu de alta, dar m-am cam hotarat sa nu mai ratez oportunitati…so….I’m in!
@John, ca să folosim cât mai eficient strămoșescul limbaj de lemn, de-acum mingea e în terenul tău, tată. Clipește de două ori, dacă vrei să fii salvat sau dă-mi un emai prin care-mi ceri adresa @Alexandrei, dacă nu vrei. 😀
@MV: you’ve got mail! 😀
Scratch that că internetu’ tocmai s-a apucat să meargă ca ochiu’ mortului…deci va ajunge…cândva. 😀 😀 😀
@John, deocamdată n-a venit. Asta dacă nu ești tu ăla cu adresa Ray-Ban Lux care mi-a scris „Vasile, produsele tale sunt aici”. Dar cred că nu ești tu. Sau sper.
Altfel, e aceeași adresă pe care o folosești pentru comentarii? Că p-asta o văd și singur.
@MV: am clipit de două ori, mi-am scuipat în sân, am dat cu sare-n spate și mi-am făcut cruce de trei ori…să știu o treabă. 😀 😀 😀
@Alexandra și @John, copii, să fie într-un ceas bun. Din momentul ăsta, susnumitul @John Temple este în posesia adresei de email a @Alexandrei. V-aștept cu vești d-alea bune, da?
P.S. Am o rugăminte, să nu mă chemați la nuntă, că nu vin. 😀
@MV: mai vedem noi ce și cum. 😉
ahahaha, ce repede v-ati miscat! scuzati lipsa de reactie, inca muncesc.
Stai linistit, Mihai, nu-mi trebe nunta. Dar multumesc de urari, apreciez si efortul tau sa ne pui in legatura. 😋
@Alexandra, dacă nici io n-am suflet mare… 😛
Economizorul este defect. Nu stie ca masina este in rodaj si nu se trece peste o anumita viteza. Trebuie sa zica: Esti in rodaj de ce depasesti viteza
Ah, am avut si eu asa economizor, da’ l-am pierdut acum douazeci de ani pe maginea drumului, cand ma intorceam de la Pitesti. Sa-i fi vazut fata cand am zis „OK, te dai jos ACUM!”
No’ chiar așa defect o fost? Nu puteai opri și tu la prima benzinărie sau stație de autobus/maxi taxi/d-astea? 😀 😀 😀
Daca tin bine minte, inca de la Timisoara a tot dat erori, da’ pana acolo a putut masina. Patesti.
Apăi nu pot să te învinuiesc prea tare, ai avut ceva răbdare de la Timișoara la Pitești. Mai ales că acum douăzeci de ani drumul ăsta se făcea mult mai greu, că nu erau autostrăzile de astăzi. Oh, wait…
Dar zi-ne, totuși, cum era fața? Mulțumită că ”în sfârșit, a înțeles că vreau să cobor!”, întrebătoare că ”eu mă dau jos ACUM și fără să oprești mașina, dar cine va închide portiera?”, sau cum? 🙂
@MV asa-s eu, rabdator 😄
@Anduta – mai mult inspre „nu pot sa cred ca nesimtitul asta nu imi apreciaza calitatile” decat altceva…
@neXt, atâta drum cu o necunoscută?
Chiar ai avut răbdare.
@Sandra Maria – arata-mi barbatul care zice ca isi cunoaste partenera, iar eu iti prezint unul care se minte singur 😄
Deci, practic, solicitarea ei de a se da jos din mașină a devenit, pentru tine, alegerea unui viitor cu sau fără ea. Și poate că nu te-a considerat nesimțit, ci a fost doar surprinsă că, deși ai ales a doua variantă (foarte bine, dreptul tău), nu ai avut absolut nicio problemă s-o lași pe marginea drumului, expusă atâtor potențiale alte pericole. Orișicât, mi-e greu să cred că se face așa ceva cuiva pe care l-ai considerat măcar o secundă „partener/ă”.
Solicitarea de a cobora urgent din masina a venit de la mine. Crede-ma, poti fi cea mai frumoasa femeie din lume, daca ma toci la cap vreme de sase ore, oricat de rabdator as fi eu, pana la urma tot imi sare tandara. In special daca ne cunoastem de doar trei-patru luni. Oricum, a curs multa apa pe Dambovita de atunci, let it RIP, cum zice francezu’.
PS: este ca tu esti sufletul oricarei petreceri la care esti prezenta? Intreb fiindca observ ca prea-ti place sa despici firu’n patru 😁
Și, din observațiile tale, ai concluzionat că oamenii se manifestă aici pe blog la fel ca la petreceri? Că inclusiv la petreceri unii oameni se comportă diferit, în funcție de tipurile de petrecere la care merg. Într-un fel te poți comporta la petrecerile dansante și în cu totul alt fel la petrecerile cu ceai, de exemplu. 🙂
Mihai, voiam doar să îți spun că nu, în weekend nu te duci la mama ta.
Altfel, cum ești? Îți e foame?
Comentariu beton!27
Upsss. Băieți, rămâne pe altădată review-ul ăla despre cum trage mașina, dacă e zgomotos motorul, și alte manțocării din astea care de fapt nu interesează pe nimeni.
Iubito, parcă mi-ar fi un pic foame, dar nu-ți bate capul, gătesc eu, că și-așa vin prea odihnit de la muncă.
Ceva mai sus am scris: ,, Totusi, ori s-a simtit f bine la Cluj de-ti permiti arogante din astea ori esti ca mine, inconstient, scrii si spui ce-ti trece prin cap.”
Se pare ca totusi a doua varianta e aia castigatoare. Nu zic ca n a fost misto la Cluj.
Ia de aici :
https://pofta-buna.com/piept-de-rata-cu-portocale-reteta-clasica-frantuzeasca/
invat-o pe de rost si cauta naibii rața in drum spre casa in seara asta, poate scapi.:)))
erata: alarma falsa, nu e ea, acum am vazut ca nu are poza,. Ia totusi preventiv un buchet de trandafiti, nu strica.
0 0
@Mariuse, crede-mă, EA E. Q vrut ea să nu apară poza.
Ai de plm, ce bine că mama lu’ Mihai Viteazu nu citeşte bloguri că acum CMMFDL devenea instant CMRFDL 🙂
Comentariu beton!11
Daca e ea, poti sa te consolezi cu faptul ca ai avut dreptate. E misto.
@Mariuse, nu există „dacă”, e chiar distinsa.
@apropitaru’ blogului: vezi că ai de corectat un comment mai sus; corect este „toți SUNTEȚI viteji pe bloguri”…
păi dacă te știi under surveillance, ce mai chichirez gîlceava?
și, ia spune, a ieșit bine rața?
N-a fost rață, a fost curcan. 😇
La mine pe ambalaj scria Limitator de viteza. Nu mai tin minte daca scria ceva si de reducerea consumului, dar sigur il reduce. Stiu asta pentru ca uneori e „inactiv” si se vede clar diferenta. Ciudat este ca mesajele sunt aproape identice. Asa or fi toate? :))))
Al meu era setat pe o singură placă: „Cu mine în mașină nu faci de-astea!” Bine, de vreo lună a mai adăugat ceva: „Cu mine si fetita in mașină nu faci de-astea ca dracu te ia!”
Toate astea în situația în care eu nu reusesc sa depășesc nici macar viteza legală…🤦🏼♂️🤷♂️
Comentariu beton!13
Superb! La asta io-i spuneam: credeam că m-a luat deja! 😀 😀 😀
Am si eu un model din asta. Mai vechiut (sa vezi ce patesc dacă citește comentariul 🙂 ) dar la fel de eficient. E drept ca în timp isi mai pierde din eficienta. După ceva anișori (zeci) începi sa nu-l mai auzi 😀 .