Mi-a trecut zilele astea o chestie prin cap (nu, nu un glonţ, oricât v-aţi dori). Brandurile şi organizatorii de evenimente cheltuie sume impresionante pentru popularizarea câte unui hashtag. Se fac campanii online, offline şi pe tv, cu bugete babane de tot şi, cu toate astea, de multe ori dau greş. Oamenii pur şi simplu nu „simt” hashtag-ul respectiv şi nu-l adoptă, indiferent cât se încearcă promovarea lui. Că aşa funcţionează lucrurile pe lumea asta.
Şi mă gândeam cât de şmecheri ar putea să fie cei de la Metrorex, dacă i-ar duce capul şi, mai ales, dacă le-ar păsa. Să existe un hastag atât de puternic precum #dinmetrou, pe care se postează la greu în trei reţele sociale (Facebook, Twitter, Instagram) şi tu să stai cu mâinile în sân, mi se pare de-a dreptul prostie. Iar asta în condiţiile în care a fost creat absolut moca de către useri, iar pe domnii administratori ai trenului galben fără cai nu i-a costat nici măcar praful de pe tobă.
Fraierii nici macar nu-şi dau seama cât ar avea de câştigat dacă şi-ar lua un om de comunicare bun care să fie în stare să interacţioneze cu cei care folosesc hashtagul, dar într-un mod neagresiv, neostentativ, funny şi cu auto-ironie. Fără limbaj de lemn şi fără chestii plicticoase, ca să nu deteremini userii să renunţe la utilizarea lui. Probabil că nu ar obţine niciun plus financiar, dar s-ar duce mult mai sus la capitolul imagine.
Eh, visez şi eu, pe cine naiba interesează imaginea unei regii care are semi-monopol pe piaţă?
sursa foto
Fa-le o propunere si ocupa-te. Ca astora de lucreaza la stat daca nu ii tragi de manaca, li se cam rupe; sau nici macar nu stiu ce e aia, cu ce se mananca.
@Lady, tocmai le-am facut-o. Să se ocupe. 😉
Pai, ai zis in ultima fraza cam tot. Pe cine intereseaza? Pe ei, in niciun caz. Cand o mare parte din populatie depinde de serviciile pe care le oferi, cand o singura zi in care faci greva paralizeaza Bucurestiul mai rau decat cutremurul din ’77 sau venirea minerilor, cand pretul calatoriei creste, calitatea serviciilor incepe sa scada, si totusi, castigi mai multi clienti in fiecare zi, de ce sa investesti in imagine si PR? Daca vine maine unul de la Metrorex si zice :” Mihai si Ionut sunt 2 tampiti care folosesc metroul!”, ce facem? Renuntam sa-l mai folosim? Alternativele nu prea ma incanta. Paradoxal, nu ei au nevoie de clienti, clientii au nevoie de ei.
@Lady: nu ‘li se rupe’, ci ‘îi doare’n fund’ 🙂
Trăim in țara #lorliserupe si #lasacamergesiasa. Având in vedere ca exista doar un singur Metrorex, avem parte de #altmetrounuavem, asa ca #guramica :))))
Semnat #unablondasirea.
@Ana, n-au nici măcar o pagină de Facebook. 🙁
Pai de ce ar face asta? Interesul lor nu-i sa atraga oameni mai multi la metrou, ca n-au unde-i pune :). Interesul lor ar fi ca lumea sa renunte la metrou, ca sa nu se mai planga cei care raman de aglomeratie.
@Shutz, da, da, să meargă pe gol. 🙂
Foarte buna ideea ta, dar cui sa-i pese din conducerea superioara a Metrorex? Noi inca nu simtim ca metroul asta e si al nostru, cred ca inca avem mentalitatea aia tip „Ceasca l-a facut”. Ar trebui sa ne pese tuturor mai mult si sigur am fi „umpic” mai fericiti. Cred.
@Ioana, exact despre „ne pasă” este vorba.
Atata timp cat nu exista concurenta…#whycare? Ar realiza conducerea (de stat), oare ceva daca populatia ar lua 1 zi pauza de la mersul cu metroul? Nu, pentru ca lumea are nevoie de serviciile lor (indiferent cat ar fi de proaste / bune). Dar aici intervine alta problema. Eu (nu zic noi) acceptam orice de la oricine pe ideea ca #lasacamergesiasa. Nu-i de bine mentatilitatea asta zic eu, dar ce sa-i faci cand nu exista concurenta si competivitate in servicii (/calitate) ? :).
Dar totusi eu imi fac urmatorul scenariu in cap: Cum ar fi daca Metrorex-ul si RATB-ul s-ar uni sub o singura companie (49% la stat, restul la privat)?. Cum ar fi daca media intazierilor Bus/Metrou pe an nu ar depasi 60 secunde? Cum ar fi daca pe langa Bus/Metrou ar mai exista un minim 500 de puncte de inchiriat biciclete in baza unei cartele de abonament (cam cum e in toate capitalele civilizate)? Cum ar arata Bucuresti-ul? Cum ar fi oamenii? 🙂 #NuFiiPagan #ScapaDeDureri #pentruViitor #PartidulRepublikaVerde #420
@Un Tip, deja ai mers mult prea departe. Ai spus chestii la care se poate doar visa în ţara asta. 🙁
http://www.constitutiaromaniei.ro/art-2-suveranitatea/
Art. 2 – Suveranitatea
(1) Suveranitatea naţională aparţine poporului român, care o exercită prin organele sale reprezentative, constituite prin alegeri libere, periodice şi corecte, precum şi prin referendum.
(2) Nici un grup şi nici o persoană nu pot exercita suveranitatea în nume propriu.
CAPITOLUL II – Drepturile şi libertăţile fundamentale
[…]
Art. 35 – Dreptul la mediu sănătos
(1) Statul recunoaşte dreptul oricărei persoane la un mediu înconjurător sănătos şi echilibrat ecologic.
(2) Statul asigură cadrul legislativ pentru exercitarea acestui drept.
(3) Persoanele fizice şi juridice au îndatorirea de a proteja şi a ameliora mediul înconjurător.
[…]
#suntemBlegi 🙂
@Un Tip, să ştii că nu prind care e legătura cu Metrorex.
@Mihai – Legatura consta in faptul ca nu doar ei au de castigat. Noi, beneficiarii unui anumit serviciu trebuie in primul rand sa avem de castigat, dupa care ei.
@Un Tip, în cazul expus de mine, câştigul ar fi doar la nivel de imagine. Pentru ambele părți.
@Mihai, – Cu alte cuvinte, castig de imagine doar pentru ei. Pentru a perpetua calitatea serviciilor existente. Pentru a intari (si mai mult) dominatia unui unic furnizor de servicii. Unde ar fi castigul meu ca si calator?
Castig de imagine pentru mine…hmm…#selfie -uri in metrou nu prea vad ca se fac. CheckIn-uri nici atat. Video-uri filmate in metrou care sa ajunga virale … zero. Unde ar fi un castig direct sau indirect pentru mine ca si calator si in acelasi timp utilizator de retele sociale ?
Spune-mi tu, ca mie imi da cu virgula. Iti zic, si regret ca iti zic, dar din cauza asta visele raman doar vise.
@Un Tip, poate că nu ţi-ar mai veni să înjuri toţi strămoşii cunoscuţi şi necunoscuţi ai celor de la Metrorex, dacă ar ştii cum să-ţi comunice că la Victoriei e aglomeraţie şi trebuie să aştepţi câte cinci metrouri. Poate am fi mai piţin stresaţi dacă ar transmite că măcar le pasă de clienţii lor, călătorii.
@Mihai – Tocmai! De ce sa nu anticipe problema si sa o rezolve inainte de a afecta calatorii?
Mi se pare foarte redundant ce propui tu. Cum vine asta: Ma anunti ca ai o problema si ca esti in curs de rezolvare. Pana se va rezolva #nedoareînfund de tine ca si client. Pentru ce va platesc abonament? Pentru ce va dau 5 lei pentru 2 calatorii? Ca sa va injur mai „cenzurat” prin #nedoareînfund sau ca sa anticipati problemele si sa le rezolvati inainte sa apara, ca astfel sa nu va mai injur si sa ajung mai putin stresat la destinatie?
#managementDefectuos
@Un Tip, pentru că nu au cum. Există momente când infrastructura lor pur şi simplu nu face faţă. Şi nu e din vina lor, atât poate să ducă reţeaua în momentele alea. Uite, metroul londonez este unul dintre cele mai mari şi mai bine puse la punct din lume. Cu toate astea, ar trebui să nimereşti o dată la Victoria Station, pe la ora 17.30 când pleacă totată lumea de la muncă. Mie mi s-a întâmplat.
@Mihai, – Nu e chiar asa, e vina lor oricat de mult ai incerca sa le gasesti scuze. Imbunatatirea infrastructurii londoneze este mai dificil de realizat decat imbunatatirea infrastructurii bucurestene. Iti dau un singur exemplu cum ca, oricat de greu ar fi, daca exista vointa, orice vis se poate realiza: https://www.youtube.com/watch?v=CZE3ClCA1m4
Nu sunt absurd sa imi doresc schimbarea peste noapte. Dar gradual se poate, atata timp cat nu uitam de unde am plecat, si castigul nostru pe termen lung va fi mult mai mare.
Nu exista scuze pentru ei.
Exista doar lipsa de implicare, lipsa de perspectiva, lipsa de vointa. Si in acelasi timp supunere fortata din partea noastra. Cu toate ca ne laudam a fi o mare democratie capitalista, suntem doar niste masini de facut bani pentru „baietii destepti”, iar aici nu avem noi scuze ca le permitem altora sa ne transforme in pioni in jocul lor de sah.
#nedoareînfund #amnezieNationala
@Un Tip, mno, cum ţine de Metrorex faptul că lumea este nesimţită şi staţionează pe partea stângă a scărilor rulante sau merg cu rucsacul în spate când vagonul e full? Uite, două chestii care s-a putea comunica uşor şi amuzant, de exemplu.
În rest, ai dreptate.
@Mihai – „lumea este nesimţită” – corect, dar lumea poate fi invatata sa nu mai fie „nesimţită”, iar calea cea mai simpla sa-i inveti este sa le oferi alte conditii. Mergand pe drumul acesta, vom eradica de tot nesimtirea? Nu, dar cert ca ne vom face viata un pic mai buna, iar pe viitor vom veni cu solutii mai bune si mai fiabile avand ca singur scop inbunatatirea calitatii vietii. Vezi Art. 35 din Constitutia Romaniei.
Nu trebuie sa imi spui ca am dreptate. Stiu ca am. Fii o rotita care inlesneste un viitor mai bun. Daca nu pentru noi atunci pentru copiii nostrii.
#JoinTheDarkside – we have ideeas :))
Ar fi o idee foarte tare sa angajeze pe cineva pasionat de asa ceva, care sa calatoreasca prin metrou pe diferite magistrale, in diferite zile si intervale orare si sa continue cu povestile #dinmetrou, sa faca tot felul de campanii interesante, sa permita fotografiile prin metrou, sa existe un fel de jurnal, un loc unde oamenii pot trimite sugestii si reclamatii dar totul intr-un mod mult mai friendly.
@bia, exact, exact, exact. Ar avea de câştigat enorm pe partea cu imaginea.
Mihai, care ar fi baiul ca n-au aia de la metrou pagina pe fatza de buka? Tu chiar iei in serios ce se intampla pe acest mijloc de socializare-comunicare sau ce mai e el? Mie „locul” mi se pare naspa rau de tot, e o democratie a incompetentei si agramatismului de ma infioara. Adica de ce trebuia sa li se dea tuturor ciumpalacilor dreptul de a scrie lozinci agramate, una mai stupida decat alta? Poate o firma serioasa – fie ea si metroul bucurestean, care e de stat (SI LA PROPRIU SI LA FIGURAT), desi, daca e sa fim cinstiti, cum o fi, cum n-o fi, metroul, deocamdata merge – sa ia de bun ce se intampla pe facebook? Fratilor, in afara de faptul ca e un loc bun de plasat reclame, fatza de buca este chiar o fatza de kur, la fel de manjita, la fel de aiurea-n…. metrou, ca sa nu zic tramvai, ca n-are el nicio vina. Nu zau, oricate „dislike-uri ” ma asteapta, io nu iau facebook-ul in serios, nu pot!
@Kosta, în condiţiile în care în România există peste 8 milioane de conturi de Facebook, nu ai cum să ignori acest mijloc de comunicare. Toate marile branduri îl folosesc.
Pentru ca veni vorba, Mihai, ia sa fiu io sincer ku tine „umpic” (am citit asta, mai sus si mi-a placut): intai te-am crezut scriitor, ziarist, ma rog. Apoi, de la o vreme, te banui c-ai lucra in advertising, sau pe la fo televizie ceva, ca prea le ai cu hastaguri, cu de-astea. Probabil ma insel, si nici nu-i treaba mea ce lucrezi, din ce-ti castigi existentza, da’ tot sunt „umpic” kurios. Sper sa n-o iei in nume de rau si sa te ofilesti, mie, unul, imi place kum scrii.
@Kosta, lucrez în vânzări. Nu sunt nici advertiser, nici ziarist. 🙂 Dar vreau să-mi schimb domeiul de activitate şi să trec în online.
Nu am nici o treaba cu metroul :)))) Dar ca sa te bag in seama : ce mai faci ???
@dede cati, mulţam, bine. Ce-am învăţat. 🙂
akuma, sincer sa fiu, sunt asa de batran ca termeni ca „hastag” in mintea mea inseamna „etichete HTML”, adica un fel de etichete la subiecte postate pe net. Daca nu e asa, daca bat campii, te-as ruga sa ma luminezi, ca sa fiu si io in rand cu lumea, chiar daca lumea nu mai e de mult in rand cu mine, ca sa zic asa…
@Kosta, uite: https://ro.wikipedia.org/wiki/Hashtag
Pai daca tot postezi pe #dinmetrou,ai si experienta si te pricepi foarte bine,daca eram la metrorex te propuneam pe tine.Macar asa merg la sigur. 😉
@Gabriel, faptul că postez #dinmetrou nu mă face şi expert. Dar, da, cred că m-aş descurca. 😉
o societate de stat, plafonata si suficienta siesi, fara concurenta…de ce s-ar stresa?
de curiozitate m-am uitat pe organigrama lor, fara prea mare staruinta, recunosc. n-am vazut sa existe vreun birouPR, deci?
in plus, se adreseaza doar capitalei…nu, e prea complicat.
@moatza, tocmai pentru că ar adresează capitalei, aş zice eu.
Hai ca m-am distrat … Te crezi in anul 2015 pe final ??? Cred ca daca ii iei repede nici nu isi dau seama ca Romania nu se mai numeste Republica Socialista Romania de acu’ 26 de ani.
Auzi la el, PR, hashtag … ei nu sunt capabili sa faca automate de bilete ca sa nu mai stai dupa dna taxatoare.
Valabil si pentru #dinratb, ca sambata, dupa ce am facut piciorul frumos trei statii ca sa imi incarc cartela – dar era inchis ca sambata nu merge lumea cu ratb-ul – am luat taxiul …
asa ca #mihaiviseazafrumos 🙂
@LillysBoutique, acesta este motivul pentru care in weekend-uri merg gratis cu autobuzul. Eu aş vrea să dau bani, dar nu am cui. 🙁
@Mihai, am mers si eu gratis in wd dar, ce sa vezi, a aparut si controlorul ( in gasca evident). I-am explicat ca n-am avut de unde sa „iau belet” si crede-ma, am preferat sa ma dau jos la ce circ au facut… ca trebuia sa ma gandesc de vineri sa imi iau belet. Baejnebun? Da’ poate nu aveam in plan sa plec, sau poate am ramas cu masina in drum sau de ce puii mei sa ma gandesc eu cu trei zile inainte ca voi nu sunteti capabili sa puneti automate care merg si noaptea si la orice ora????
Ce sa zic a fost show de #dinratb. Pacat ca l-ai ratat 😉
@LillysBoutique, te invidiez, eu de când îi aştept… S-au urcat de două ori, i-am văzut controlînd, dar la mine nu au venit. 🙁
Ok, „cîştigă” imagine. Şi, vorba poliţistului din banc, la ce i-ar folosi?
@krantz, eh, la nimic, aşa e.
Mihai, fiindca traim in Romania si eu sunt oripilat de halul in care este mutilata limba noastra, iti pun doua intrebari extrem de simple:
1. Ce inseamna „hashtag”? (sa stii ca e pe bune intrebarea, chiar nu stiu semnificatia termenului).
2. Nu exista un corespondent in limba romana a acestui termen, pe care sa-l poti folosi?
@Florin, vezi că i-am răspuns la aceeași întrebare lui @Kosta, mai devreme.
Mihai, se pare că nu prea știi care e ecuația mișcării. Te-ai gândit măcar o clipă că din banul dat pe promovare se obține ceea ce unii mai bătrâni, așa ca mine, de-un parexamplu, numim ”parandărăt”? Exista pe vremea mult prea îndepărtatei (în timp, ofcorsea!) mele tinereți un afiș amuzant în vitrina unui magazin vechi de prin dulcea (pe atunci!) capitală: Gratis? Nu există! Ieftin? Nu rezistă! Directorilor de societăți, mai ales cu participațiune de stat (degeaba) le pute rău orice ar obține fără bani, fiindcă achizițiile de orice fel sunt țâța la care sug ei paraiul lor ăl de toate zilele (dă-ni-l nouă astăzi!) cum s-ar zice. Dovezi? Păi, iete: primarii de prin orașele de provincie nu mai pun asfalt pe trotuare, ci dale, de beton prefabricate de amicii lor de partiz. Di ce? Păi, iete di ce: dalele alea se uzează rtepede, mai ales dacă ninge și îngheață, iar sub ele constructorii, aleși pe la licitații cu ștaif pun nisip. Nici dracu, cât e el de isteț nu mai controlează cât de gros e stratul de nisip de sub dale, sau cât de gros e ăla din proiect. La metri cubi mulți rezultă diferențe de n-ai crede! Mișto, sau cum?