Nu sunt tocmai un fan al mersului cu taxiul prin Bucureşti. Dar mi se pare foarte tare că tariful de 1.39 lei/km a rămas neschimbat de atâţia ani. Ceea ce însemnă că o cursă pe care o imparţi cu încă doi prieteni te duce la costuri de transport în comun. Cu toate astea nu apelez la taxi decât în situaţii în care nu prea mai am de ales sau mă doboară lenea.
Ah, să nu uit să mă amuz un pic. Mă umflă râsul de câte ori aud povestea cu măritul tarifului. Este imposibil să n-o fi auzit şi voi. O singură dată dacă aţi mers cu taxi-ul şi tot trebuie să ştiţi despre ce este vorba. Pentru că face parte din repertoriul clasic al unui sofer de taxi bucureştean. Dacă începe să ciripească la volan, cam a treia sau a patra frază pe care o are în repertoriu (imediat după aia cu ce prost a mers azi şefu’, am alergat de pomană) este povestea cu „tariful trebuie mărit că aşa nu se mai poate”, urmată de o înjurătură scurtă şi spusă cu naduf la adresa lui Oprescu. Vă sună cunoscut?
Dar ce mă distează cu adevărat este că absolut toate firmele de taxi îşi doresc să mărească preţul, dar sunt incapabile să se pună de acord. Cică la un moment dat s-au şi întâlnit toţi sefii de companii, exact pe motivul ăsta. S-au pus toti la o masă şi au căzut de acord să crească toţi tarifele la 1.75lei/km (parcă). Dar de mărit cu adevărat a facut-o doar unul dintre ei. Iar ceilalţi doar au râs de el: ia uite la prostu’ asta, a pus botul la vrăjeală. Exact că în copilărie, numărăm până la trei şi sărim toti. După care toată lumea se tăvălea pe jos râzând de singurul „fraier” care sărise.
Iar săracu’ ăla care a apucat să mărească, a luat-o în mână bine de tot, pentru că n-ai voie să-l mai micşorezi la loc decât şase luni mai târziu şi după o amenda de juma’ de miliard. Sună bine, nu? Nu pot să jur că este adevărată povestea (nici măcar nu ştiu dacă este legală, în caz că e reală, pentru că îmi sună a cartel şi monopol), dar tind să cred că da, pentru că am auzit-o spusă apăsat şi cu intonaţie de o mulţime de taximetrişti.
Mă rog, staţi că m-am luat cu vorba si nu despre taxiuri voiam să vă zic câte ceva, că pe astea le ştim noi foarte bine. Sunt convins că toţi avem măcar o poveste în care un sofer de taxi ocupă rolul principal. Despre Uber voiam să vă vorbesc. Am strâns câteva curse cu tipul ăsta de trasport urban şi aş fi vrut să vă spun câte ceva despre el. Şi o fac pentru că am constatat că, în ciuda buzz-ului din online, aproape nimeni nu ştie despre ce este vorba.
Da, am constatat că am o grămadă de prieteni care habar nu aveau despre acest tip de ridesharing, deşi acţiuni de promovare au tot fost. Ba, mai mult, unul dintre ei, după ce am mers împreună, cu un Uber, a fost mega încântat şi a povestit despre asta la muncă. Rezultatul? Du-te bă de-aici, că vorbeşti prostii. Auzi, a mers el cu Mercedes clasa E şi a mai plătit şi 9 lei pe cursă. Dap, nu l-a crezut nimeni şi l-au mai luat şi la mişto. Prin urmare, domnii de la Uber, poate faceţi ceva şi mai îmbunătăţiţi promovarea, nu de alta, dar sunt oameni şi din afara online-ului care ar putea să folosească serviciile voastre. Doar că nu ştiu despre existenţa lor.
Deci, ca să vă explic pe scurt, este vorba despre o simplă aplicaţie pe care o instalaţi în telefon (uite, le aveţi aici pe amândouă, ios şi android). După care te poţi loga la ea, direct cu profilul de Facebook/Google sau îţi creezi un cont nou, tu hotărăşti. Cont în care trebuie să-ti înregistrezi cardul bancar. Gata, asta fost tot.
Tariful este fix acelaşi ca la taxiuri (1.39 lei/km), dar banii ţi se iau direct de pe card. Ai scăpat de vestitul boss, nu am să-ţi dau rest, de frământarea oare cât să las şpagă sau de blestemele pe care ţi le iei în caz că plăteşti exact. Poţi să uiţi de e cursa prea scurtă şi nu merg pe aparat, de manele, de şoferul care vorbeşte la telefon tot drumul, de maşini care arată ca naiba. Într-un cuvânt nu mai ai de-a face cu nimic din ceea ce te enerva la taxiuri.
Hai, nu vă strâmbaţi, că nu este articol plătit. Vreau să le fac şi eu publicitate pentru că mi s-a părut foarte mişto experienţa de a merge cu ei şi chiar mi-aş dori să prindă conceptul şi la noi. Da, înţeleg că sunt la limita legalităţii şi că prin alte ţari au fost interzişi. I don’t give a fuck, atâta vreme cât îmi oferă o alternativă muuuult mai decentă faţă de companiile de taxi, la bani mai puţini.
Da, da, ieşi mai ieftin, pentru că aşa cum tocmai v-am explicat, îţi iei adio de la şpagă şi la revedere de la maimuţă. Eu am plătit (mi-au luat de pe card) de fiecare dată câte 9-10 lei, pentru curse pe care atunci când le făceam cu taxiul decartam liniştit de la 12 în sus. Ca să nu mai spun că, dupa ce te-ai dat jos din maşină, primeşti mail cu abolut toate datele cursei.
Hai că m-am lungit ca naiba. Dacă mai vreţi să ştiţi ceva în plus, mă întrebaţi sau citiţi link-urile pe care vi le las aici şi care ar trebui să vă lamurescă. Adică astea: 1, 2 şi 3
sursa foto
Boss, auzisem ceva, dar nu stiam cum functioneaza. Tot nu mi-e clar ceva, soferii fac treaba asta cu masinile lor personale?
@zorro, n-ai deschis nici macar un link dintre cele pe care le-am pus, este? 🙂
Da, sunt masinile lor personale. Eu am mers cu un Mercedes clasa E, un Duster şi un Peugeot 207. Toate aratau impecabil.
N-am citit link-urile. 🙂
Si de ce as avea incredere sa merg prin oras cu un baiat pe care nu-l cunosc?
@zorro, păi dacă nu ai, nu mergi. N-a zis nimeni că e obligatoriu. Eu am, deci merg.
Da’ pe taximetristul pe care-l iei din colţ sau vine la comandă, il ştii?
Da zoro din taxi 😉
Nu-l cunosc, dar este compania de taxi in spate care prezinta credibilitate.
@zorro, asta în cazul fericit că prezintă.
Mă rog, eu am mai mare încredere să merg cu un băiat care vine cu maşina lui de acasă decât cu trotinetele alea galbene.
Am citit si eu acum despre ce este vorba. Vad ca i-au interzis in mai multe tari europene. O fi semn bun?
@zorro, i-au interzis pe unde au facut taximetriştii gură. Deci eu cred că e semn bun. 😉
Am mers cu Uber si ti dau dreptate. Un singurl lucru ma enerveaza, nu sunt suficiente masini afiliate. Uneori nu gasesti nici una sau trebuie sa astepti pana sa ajunga la tine.
@DanB, este exact motivul pentru care am scris. Cu cât află mai multă lume, cu atat va creşte şi numărul de afilieri.
Poate ar fi trebuit sa spui ceva mai mult despre asta in articol.
@DanB, era inutil să spun eu mai multe pentru că am pus link-urile. Cine vrea să se informeze o face.
Nu-mi place deloc sa merg singura cu taxiul. Am o senzatie de disconfort groaznica si din cauza asta nu stiu daca am mers de cinci ori toata viata mea. Pe banchetele din spate am senzatia ca pute la modul propriu. Sunt dispusa sa incerc chestia asta despre care zici excat din acest motiv.
@mada, un singut lucru pot sa-ţi spun: cu siguranţa nu puţea în maşinile cu care am mers io. Ba, m-am mai şi bucurat pentru că nu meresesem cu un Duster până acum. Sunt maşinile pe care le folosesc oamenii ăia pentru uz personal, e normal să fie bine îngrijite.
Mi-am instalat deja aplicatia. 🙂
@mada, good girl. 😀
Dupa ce mi s-au dezumflat ochii de la cat am plans ieri din cauza pataniei tale azi m-am trezit mai relaxata concluzie , aveam nevoie de o descarcare emotionala………Nu am UBER in oras dar am taxiuri care au pret pe km de 1.7 ron…..taximetristi grasi ,soiosi,si au si odorizant natural….iar de injurat il injur pe MAZARE….Vezi cate probleme avem noi din C-TA si ne mai sperii si tu ….???
@dede cati, hai mă, serios ai plâns? 🙁
Da, din păcate doar în Bucureşti ai intrat deocamdată.
EEE ,cu lacrimi de crocodil ,dar sincer am uitat ca este 1 aprilie si am luat-o de buna …de, ce sa-i faci asa sunt eu mai emotiva.Am avut ceva nervi atat.
@dede cati, şi n-ai citit nici „PS-ul”. 😀
Nu pe tine ci pe batausi.
@dede cati, tu ca tu, dar am un prieten care deja începuse să dea telefoane să strângă „trupele”. 😉
Eu nu am cont, dar sotul meu are si deja a mers de cateva ori. Si el era la fel de incantat ca tine.
@Rossana, iată o familie emancipată şi cosmopolită, 😀
Nu vor rezista mult. Cand vor creste suficient ca sa faca concurenta serioasa taxiurilor se pun astia pe ei ei si-i scot. Pai crezi tu ca vor accepta smecherii care au Pelicanul una ca asta?
@sponge bob, ei bine, exact de asta mi-e frică şi mie. O „ordonanţă de urgenţă” şi au zburat de pe piaţă. 🙁
Eu una nu m-as urca singura in masina cuiva de la uber. Cu taxiul merg f des in bucuresti (cand sunt acolo, évident) si na, in 12 ani niciodata n’am dat peste o masina imputita sau un sofer foarte naspa. Am mai dat peste cate un zmeu care se credea la raliu prin centrul vechi, da niciodata peste manelisti sau alte lighioane de-astea 🙂
@zana-carabina, in 12 ani de mers cu taxiul prin Bucuresti nu ai dat peste vreo masina imputita sau un sofer cocalar??? Taxiul nu este chestia aia lunga, care merge pe magistrale, pe sub pamant, sa stii.
P.S. intrasei in spam, nu stiu de ce. 🙁
Ba, mie nu prea mi-e clar cum e cu soferul. Adică el o arde aiurea prin oras ca un taximetrist obisnuit si asteapta comenzi sau merge pe niste rute fixe ca tramvaiul si de acolo pe stradute o iau eu frumușel pe jos? Adică sigur dau de unul care sa ma ducă de la Aleea 3 castani din Bragadiru la str Putul cu roata de lângă hala Traian sect 3?
@krantzro, hai mă… Vine fix in locul in care te afli şi te duce exact unde-i spui. Cum adică să te lase să mergi pe jos pe straduţe? :))))
@krantzro, da, o arde prin trafic aşteptând comenzi.
Atunci mi-e mila de masinile lor. Personal, am o fractură de logica la mine in cap. De ce mi-as rupe Passatu meu sa duc un garoi transpirat de la gara la sediul satrei unde sta? Ca sa-l coste pe ala 10 lei?
@krantzro, momentan soferii au bonusuri foarte mari. Spre exemplu, daca au minim 55 de curse efectuate intr-o saptamana, primesc bonus 1000 de lei. Ia inmulteste cu patru sa vedem daca ti-ar conveni sa „rupi” Passatu vreo cateva ore dupa munca.
Da ce e bre uberu asta? Zâna Maseluta? De unde trage el atatia bani sa dea si bonus? Ca doar banii de cursa ii ia soferul pe toti.
Sper ca nu de pe cardul meu dat pe un site ce sustine o afacere la limita daca nu in afara legii, dpv fiscal…
@krantzro, şoferul ia 80% din suma încasată de la tine. Ceilalţi 20% ajung la Uber.
Bonusurile sunt tocmai pentru a-i stimula să iasă pe stradă.
@krantzro, vezi că în link-ul trei găsesti si cum e cu legalul ăsta.
Hai ca m-ai convins. Nu cumpăr…
@krantzro, d-apai na, nu e obligatoriu sa ne placa la toti. Cineva trebuie sa mai mearga si cu Pelicanul.
Aşa cum îl descrii tu, pare o altă firmă de taxi. Un Pelican ceva mai curat şi ceva mai ilegal. Cu şoferi fără carte de muncă şi fără plăţi înregistrate la fisc. Un fel de haiducie. Nu e nimic din acel concept de ridesharing dacă nenea ăla vine oriunde îl chem şi mă duce unde vreau eu. Eu îl vedeam ceva de genul: fratilor, eu in fiecare zi la ora 8 plec din Militari de la statia de metrou cutare până la birourile din Pipera, care vrea să-l duc şi să împărţim costul?
Legat de avantaje de cost: unde e diferenţa dacă e acelaşi cost pe km? Iar la bacşiş, să fim serioşi: deci la uber nu ţi-l cere dar la un taxi obişnuit stă ăla cu bâta pe tine dacă nu-l dai ?!
@krantzuro, până să-ţi răspund, vreau să te întreb ceva: mergi des cu taxiul? Când ai mers ultima oara? Nu se alta, dar am aşa o senzatie că nu eşti în target-ul celor de la Uber.
M-ai ginit! 😉 Merg destul de rar. 1-2 ori maxim pe lună. Dar discutam de principiu. Că dacă cineva reuşeşte să mă convingă pe mine de ceva, atunci va fi o afacere de succes. Sunt un gică-contra de liga campionilor 🙂
@krantzro, ok, eu am să-ţi spun aşa: dacă ar fi după mine, nu aş mai calca într-un taxi.
Cât despre faptul că ar fi acelaşi preţ, poate doar în teorie. În pracţică, la Uber a ieşit mai ieftină cursa propriu-zisă, nu iau deloc in considerare şpaga.
Da’ cum ziceam, tu nu eşti în targetul lor. Pelicanul din ce să mai trăiască dacă mergem toţi ca domnii cu Uber. Nu trebuia să care si ei pe cineva cu hârburile alea? :))))
Bine băbăiatule! Fii tu domn! Eu rămân confundat în pulime… Asta când nu merg cu Brabus-ul personal. 😉
@Krantzro, ştiam eu că eşti chiabur. :)))
In Anglia singurul competitor pentru companiile de taxi e cunoscutul „Dad taxi”. Te duce cu masina personala, te aduce; daca vii de la o petrecere iti da si limonada sa iti sara greata… iti tine si parul daca dai la boboci.
Ca sa il folosesti, tre sa ai pana in 18 ani. :))
@skogentrollet, zau? Puteam sa jur ca aveti Uber.
@skogentrollet, cum mă, atunci asta ce e: https://www.uber.com/ro/cities/london ?
@Mihai, o fi in orasele mari, dar toti tatii o fac pe taximetristii cu odraslele, si cred ca sunt mai multi decat soferii de la Über. :))
@skogentrollet, pai nici aici nu sunt decat in Bucuresti. Poate stiu ei ce stiu daca se duc doar in orasele mari. 😉
Am citit cu citeva saptamini in urma de chestia asta, uber, mi s-a parut o idee excelenta. Din pacate traim in romanica, cum zice base si nu cred ca vor avea succes. Nu din cauza clientilor ci din cauza „concurentei”. Sa nu uitam ce scandal fac taximetristii „bucuresteni” la adesa „confratilor” din Ilfov!! Eu nu merg cu taxiul dar m-as baga la Uber ca si sofer! Daca mai rezista pina in vara! Personal nu sufar tagma asta de „meseriasi”, sunt sofer si intimpin extrem de multe sicane in trafic de la taximetristii p…i! De curind unul m-a scuipat ca nu l-am lasat sa se bage in fata mea intr-un ambuteiaj, era de la firma Apolodor, sau cel putin asa scria pe masina! Scria cineva pe aici ca nu ii place sa mearga cu un necunoscut, dar fata aia, japoneza, nu a mers cu un taxiu inscriptionat, atestat etc? Nebuni sunt peste tot! Inclusiv in aer! Mad is in the air!
@gheo, absolut corect. Dacă te bagi la Uber, dai un semn si aici, da?
Şi nu i-ai luat indicativul taxmietristului? Sunam la ei pe loc, în locul tău.
Nu i-am luat indicativul!
@gheo, păcat. Să vezi ce frumos era când sunau şi-l reclamai. 😉
Si ii sugeai pula ..si mie si lu ala ..repede reclamație ..voi crede ti ca pățește ala ceva ? Ala aduce Banu plătește licență voi va cacați pe voi pentru 3 lei huoo oarba după voi si după mamele voastre de jegoși..cum face ti când urcați in taxi ..sefu pot sa fumez si eu ? Daca te lăsa e bine daca nu e muist..si daca fumezi când se urca alți gemu tăia așa scârțar zice vai ce urat miroase in mașină voi ce e in spate pe bancheta pete aoloo vai ce taximetrist jegos..da ce ma stata taximetriști in spate ???? Tot voi vitelor stati in spate si va purtatyi ca niste vite …e si normal la 1.39 lăsa ca vedeți voi când se mareste tariful..sa ma cac pe voi de cârcotaș huoo leprelor
1.39??? Boierie! La noi a ajuns la 2.1ron tariful! Ce mergeam eu inainte cu taxiul, dar acum parca prea l-au scumpit! Ar fi misto daca ar veni si aici uber Taxi, ca suna destul de interesant. Ca si eu m-am saturat sincer de soferii soiosi si manelisti si de cei care fumeaza fara nici o jena, in conditiile in care tu stai cu un copil de un an in pe bancheta din spate.
@Diana Vasilache, asta ziceam şi eu. 😉
Sa ma cac pe voi de saraci..toată treaba e ca nu da spaga așa la taximetrist ..da boss ca taximetrist te duci acasă cu 140 lei zi de zi pe puton ai nu am sef si ma doare in pula …am facultate si ce sa fac cu ea ? Sa lucrez pe 1500 lei ? Dc ? Si voi săracilor ma cupez cu 3 prieteni si dam ieftin ..oarba după voi si dipa mamele voastre de jeguri huooo sa ma cac pe voi
@ma doare in pula, m-am întrebat toată ziua de ieri cum naiba nu apare un taximeTRIST jegos să mă înjure. Eh, până la urmă a apărut. Ştii cum se zice, mai bine mai târziu decât niciodată. Bravo bo$$, esţi bun!
Pai ma șefule cum vrei tu ..gândește puton..in taxi facem noi mizerie in spate ?plus eu spăl mașină zi de zi sunt roker deci fuck Manele ..si nu fumez ..nu sunt la raliu..si crede ma ca sunt multi care îmi taie fatza care înjura …da nu am cum sa i etichetez pe aia pentru ca nu ai cum ..in schimb un taximetrist il ști ca e galben ..așa ca toți facem ca dracii in trafic ..faza e cu reclamație ..si care e treaba faci reclamație so crezi ca pățește ala ceva ? Îți apun eu nimic pentru ca el aduce Banu tu azi iești pasager mâine nu ….
A app sa ma cac pe tine 🙂 jegoasa e mata si cu tactu așa sa fie bine pentru ca îți plac reclamațiile si in plus sa va iau in pula ,:)
@ma doare in pula, ştii ce este trist în toată tirada asta a ta care m-a făcut să ma cac pe mine de râs? Două lucruri. Primul, şi cel mai important, acela că ai făcut o facultate. Tu eşti dovada clară că sistemul de învăţământ românesc este în moarte clinică. Şi al doilea, că nuţi dai seama că mărirea tarifelor o să însemne că o să mori de foame. Sunt 10.000 de taxiuri la ora asta în Bucureşti, lumea merge cu ele tocmai pentru căa rămas tariful jos. Abia aştept să se mărească preţul pe kilometru ca să mă uit la taximeţrişti cum îşi dau în cap unul altuia, pentru clienţi. Dar tu eşti atât de prost că nu ai cum să realizezi asta. Lol.
@ma doare in pula, şi unde o să faci asta, tot pe bancheta din spate? Te mai miri de ce pute.
Taxiul este luxul cel mai ieftin in buc nu am zis eu ..ci o nebuna clar nebuna ..luxul cel mai ieftin ..frumos nu stai ca o a mărească ANF tariful ca nu mai vrea evaziune fiscala sa vedem atunci hahah cați dintre voi se girează la RATB sa stai in jeg cu toată lumea si cu parfum special ..va mulțumesc frumos a ma caca pe cei care ma contesta si ii salut pe cei care înțeleg ce vreau sa spun …nimic si nimeni nu poate sa fie mulțumit !!! Când lucrezi cu publici e greu pt ca întâlnești oameni si oameni …pa la revedere !!!
@ma doare in pula, abia aştept să crească tarifele. Nici nu-ţi imaginezi cum o să ma cac pe mine de răs când o să văd cum vă veţi da în cap unii altora, pentru comenzi. Asta in timp de eu voi merge cu Uber. :)))))
Mihai, mă decepţionezi! Credeam că aici la tine e un club select, de lorzi. Nu mă aşteptam să laşi uşa de la wc deschisă. Şi colac peste pupăză, a refulat buda şi ne-am trezit cu un kkt la picioare. Păi se poate? Vrei să-mi anulez abonamentul?
@Krantzro, stai mă, cum era aia cu fiecare pădure are uscăturile ei?
@Mihai, păi dacă mă iei cu pădurea, mă faci să mă simt un membru Freischutz. Şi ce treabă avem noi cu uscăturile? Vrei să faci un grătar?
Eu zic să nu întărâţi jivinele. Că ai văzut de ce-s în stare în jungla urbană… 😉
@Krantzro, păi nu vezi că s-au întărâtat singure? Ăştia-s „băeţii dă pă taxi”. 🙁
Pe când ăia „dă pă uber”… îţi iau şi scamele… 😉
@Krantro, ăia dă pă Uber sunt nişte oameni normali, ca mine şi ca tine, cu job-uri normale, ca mine şi ca tine, care fac treaba asta ca să mai scoată un ban. Nu ca să, citez: „se ducă acasă cu 140 de lei pe puţin, like a boss”. 😉
@Mihai, tot aşa erau şi taxitriştii la începuturi. Uniforme, caschetă. Apoi, toată lumea s-a apucat de taximetrie. Că dacă stai la agăţat clienţi, îţi intră meseria în sânge şi nu mai scapi 🙂
Uber? De ce ar fi altfel peste ceva timp? Se uzează maşinile, mai borăsc unii pe bancheta din spate, crezi c-o să-ţi mai pese ca şofer?
@krantzro, păi pentru că îi dezafiliază, în cazurile pomenite de tine.
Este că nu ai citit niciunul din link-urile lăsate la articol?
Krantzro iar daca „mai borăsc unii pe bancheta din spate, crezi c-o să-ţi mai pese ca şofer?” , da o sa ti pese ca sofer pentru ca faci poze, mergi cu masina la spalat si Uber iti deconteaza deranjul 😉 pe asta nu o stiai 😛
@cristiancodrea, nici eu nu o ştiam, e utilă informaţia.
Băi frate da câte face Uber ăsta! Pune şi tapet? 🙂
Eu furnizez doar informatii utile, tine de cei 7 ani de acasa si de dorinta de evolutie atat ca individ dar si cea a societatii civile 😉
@cristiancodrea, foarte corect. Dacă ştii mai multe despre Uber, eşti invitatul meu, bagă!
Sunt sofer de taxi , cand va aud cat de fomisti sunteti ma mir cum de nu va inghite bucurestiul asta sau cum de nu plecati la tara la coada vacii de unde ati venit, e prea scump ptr voi, nu va permiteti, tu crezi ca ti se cuvine sa mergi cu E class pe 9-10 lei ??? Prietene este doar o chestiune de timp pana cand boul care conduce E classul se va lipsi de cursele astea de cacat iar voi fomistilor care credeti ca vi se cuvin multe pe nimic , va veti urca curu de saracii tot in Loganuri, ptr ca asta este realitatea, prostii sunt entuziazmati acum dar nu mai e mult pana cand visul se va termina,
Daca ii fac un simplu calcul prostului cu E-ul si ii arat ca el te-a dus pe tine pe un profit de 1 leu , ma ia la bataie , dar asta e realitatea , ala la cursa ta a castigat 1 leu :))) sper sa citeasca si el si cand va realiza cat e de prost sa inceteze sa mai faca munca in folosul fomistilor pe 1 leu
Cum doar 1 leu profit ???Da doar un leu ptr ca din cei 10 lei , a dat cel putin 5 lei pe combustibil, a dat 1 leu celor de la Uber, iar 3 lei va da boul pe reviziile masinii, asigurare , itp, amortizarea investitiei (in cazul lui masina care iti plimba tie curu’ ) plus altele care apar si la care el nici nu gandeste
Si uite asa va plimbati cu E-ul pe matele goale
😉
@ApartTe, da, bo$$, desigur. Exact ăsta este motivul pentru care Uber-ul s-a extins în aproape toate oraşele mari şi confraţii tăi de breaslă se smiorcăie să fie interzişi. Loooooooooooooooooooooooooool!
Inca vreo doua saptamani sunt in Buzau, unde in cele doua saptamani petrecute deja aici, am recuperat 27 de ani de mers cu taxi-ul in Bucuresti :)). Oriunde te deplasezi prin Buzau sari in taxi, diferenta mare intre taximetristii de-aici si cei „din capitala”. Voi lua in calcul varianta Uber…. Tot auzisem si ma miram cum de nu este si pe la noi.
@Scorpya Cristina, chiar te aştept cu impresii după ce ai mers cu Uber.
Zici că eşti la Buzău? Să mănânci un Mc în centru şi pentru mine. Un „autentic 1955”, dacă mai este în ofertă. 😉
Eu as vrea sa stiu ce mai face tipul cu mertzanu. Nu acum. Peste ceva timp. Poate ne povesteste chiar el cum reuseste din 9 ron sa dea: 20% la uber, 16% impozit, 5,5% cass, combustibil, reparatii, spalatorie.
Poate ne povesteste si cum justifica efectuarea de transportul public de persoane, v. lg.168/2010.
Chiar as vrea sa-l vad cand primeste notificarea de la ANAF cand i se aduc la cunostinta sumele pe care le datoreaza. Oricum poate sta linistit ca ANAF-ul se trezeste mai greu si cand ii trimite decizia de impunere (cu penalitatile de rigoare) el poate va fi vre’un nabab pe un yaht sau pe o insula in Maldive. A lucrat ptr uber si atunci isi va permite.
@untaximetrist, pai cred că o să faca exact ce fac şi ceilalţi care sunt prîn toate marile oraşe din lume. O să ia clienţii firmelor de taximetrie.
Apreciez că ai avut puterea să-ţi manifeşti civilizat punctul de vedere. Cred că m-aş putea urca în maşina condusă de tine.
Nu stiu daca ai merge ptr ca eu am tarif 1,75ron/km iar selectia se face dupa tarif nu in functie de omul care presteaza serviciul.
Hai sa iti explic ceva… cumva. In urma cu 5-6 ani ma gandeam ce masina sa imi achizitionez ptr taxi. Pe atunci tarifele cresteau proportional cu celelalte cheltuieli. Visam la Skoda Octavia sau Renault Megan.
In aceasta perioada s-a intamplat sa intre IF in București, sa scada tarifele, celelalte dispecerate sa se alinieze si ele la noile preturi si sa se realizeze acest 1,39 numit si „tarif brand”. Cu toate ca legal si normal este ca transportatorii sa stabileasca tarifele, patronii de dispecerate au pus presiune pe acestia sa semneze pe „tariful brand”.
Transportatorul (taximetristul) a trebuit sa se descurce cum poate, sa-si ia a doua statie, sa ia o aplicatie, o a doua aplicatie, si toate astea cu bani. Bani in buzunarele dispeceratelor. Tot in timpul asta TVA a crescut de la 19 la 24%, a aparut legea sanatatii si ne-au venit din urma datorii plus penalitati, pretul carburantilor s-a dublat (ca referinta am luat pretul de acum 8-9 ani cand tarifele erau 1,4 lei/km. In urma cu 5-6 tarifele erau 1,90-1,99 ron/km).
Si de la Skoda noua am ajuns sa trag in continuare de acelasi „cazan”. Si daca iti povestesc o cauza care a generat niste efecte tu o sa ma infierezi pe blog-ul tau.
De asemenea, recunosc ca in aceasta breasla sunt multi marlani. Ptr a face fata cheltuielilor eu mi-am angajat un sofer sa muncim cu schimbul si in fiecare zi ii spun sa nu mai arunce pe jos lucrurile care nu-i mai sunt de folos. In fiecare zi. Asta e…
Revenim la UBER? Acesta are succes dar pe piete unde exista TARIF. Daca la Londra e 2£/km are loc unul cu 1,5. Dar la 0,3 euro cand e 1,2-1,4 ron litrul de benzina sau motorina?
Tu ai facut o analiza pornita doar din ranchiuna vis-a-vis de o categorie de oameni si ai generalizat. Ai facut bine?!
@untaximetrist, am generalizat dar fix pe baza a ceea ce am trait personal. Pur şi simplu nu îmi amintesc când am mers ultima oară cu un taximetrist care să fi fost măcar eligibil pentru titlul de „tip normal şi civilizat. 🙁
Ma bucur ca ai primit 100 de lei pentru acest artcol. Vei putea acum sa mai mergi de 10 ori cu un E clas. E si ngurata sansa sa atingi in interior masini mai scumpe decat loganul. O zi placuta si cat mai multe calatorii cu „Uger”.
@Liviu Roman, îmi pare rău, dar ironia ta „fină” de „băeat” nu are nici un farmec daca n-ai scris la sfârşit un „săracule”. M-ai dezamăgit. 🙁
Ini pare rau daca te-am dezamagit. Dar asta am inteles eu din acest articol. Atat ma duce pe mine capul. Te-ai plimbat cu 9 lei cu um M B si esti super incantat. Ma intreb daca venea un logan sau nu te platea nimeni oare mai scriai acest aricol?
@liviu roman, nu aveai cum să mă dezamăgeşti. Pentru asta ar fi trebuit să te cunosc. Nu este cazul.
Prietene, ai înţeles numai ce ai vrut tu şi chiar şi aşa ai facut-o eronat. Nu mi-a dat nimeni vreun ban să scriu acest articol. Pur şi simplu vreau să promovez ceva ce-mi place. Şi o voi face în continuare, pentru că nu mai vreau să calc vreodată in taxiuri.
Cu mercedes am mers doar la una din curse. Am si scris asta. Dar crede-mă, nu ma interesează deloc marca maşinii ci faptul că am mers în condiţii mega-civilizate şi cu niste soferi normali.
Poate acum ai înţeles ce am vrut să zic.
Acum intelegeti motivul ptr care acest 1,39 ron/km este falimentar ptr taximetrie? Ca acest 1,39 este in detrimentul tuturor, si al clientului care nu se poate bucura de un anumit confort si al taximetristului ptr care profitul, rezultatul muncii lui este BACSISUL, POMANA pa care i-o lasa clientul. Luati in considerare si faptul ca un taxi ruleaza doar 65-75% cu client in masina, (pe plin cum spunem noi).
Acum stiti de ce va injura cand nu primeste ceva in plus si de ce bate tot felul de „apropo-uri”?
@untaximetrist, uiţi un singur lucru: a fost alegerea lui să devină taximetrist, nu l-a obligat nimeni. Deci, foarte sincer îţî spun că nu, nu înţeleg.
La cate ARGUMENTE OBIECTIVE ti-am expus tu raspunzi ca nu ai inteles?
Argumente mai am dar se pare ca nu merita efortul. Ramai cu subiectivismul tau, da in continuare REJECT la un taxi civilizat dar cu un tarif mai mare, sau profita cat mai rezista uber pe piata.
Si ar mai fi ceva, uber este echivalentul tigarilor de contrabanda. Adica ILEGAL.
@untaximetrist, păi eu n-am văzut nicio lege care să interzică Uber. Deci până una alta, alegerea mea a fost făcută.
@untaximetrist, îmi pare rău, dar nu ai avut nici măcar un singur argument obiectiv. Nu i-a obligat nimeni pe taximetrişti să devină taximetrişti.
iti dai cu parerea (si nu numai aici)in ceea ce cunosti, e pacat sa devii ridicol
@velcovici, ia mai explică-mi tu cum nu stiu eu despre ce vorbesc. Da’ dacă se poate, cu amănunte. Că aşa de dat din gură, e uşor.
Citesti mesajele inainte sa raspunzi la ele? Intr-un comentariu anterioar am facut trimitere la legea 168/2010. Ptr ca mesajul l-am scris pe telefon, in masina, in timpul de asteptare intre doua curse, nu am avut posibilitatea sa dau copy-paste la art. din lege.
Raspunsul tau a fost:” @untaximetrist, păi eu n-am văzut nicio lege care să interzică Uber. Deci până una alta, alegerea mea a fost făcută.”
Tu credeai ca apare UBER si ulterior se face o lege cu dedicatie? NU. Legea exista.
LEGEA nr. 168/2010 pentru aprobarea OUG nr. 34/2010 privind unele masuri pentru intarirea controlului in scopul combaterii transporturilor ilicite de marfuri si de persoane
«Art. 581. – (1) In cazul utilizarii unui autoturism pentru transportul public de persoane fara ca acesta sa detina autorizatie taxi sau, dupa caz, copie conforma ori daca aceste documente au valabilitatea depasita sau nu sunt conforme cu transportul efectuat ori cu prevederile prezentei legi, precum si in cazurile prevazute la art. 20 alin. (7) si art. 36 alin. (3), odata cu aplicarea sanctiunii contraventionale, prevazuta de prezenta lege, se suspenda dreptul de utilizare a autoturismului respectiv pentru 6 luni.
@untaximetrist, lol, prietene tocmai am mers cu un Uber. Cred că e nasoală treaba, da.
Avand in vedere comentariile voastre este clar ca puneti accentul numai pe partea financiara a problemei” uber vs. taxi?” Orice Sistem funcioneaza optim cu oameniii motivati! Lipsa motivatiilor din Sistem va vor pune in fata unor situatii neplacute daca nu cumva periculoase!
@untaxiu, eşti în eroare! Am pus accentul şi pe partea fiananciară şi pe factorul confort. Raportul preţ/calitate, cum s-ar zice. Care este net în favoarea celor afiliaţi la Uber.
Ce frumos suna in teorie nu? Inainte sa-mi expun parerea vreau sa lamuresc 2-3 lucruri. In primul rand merg foarte rar cu taxiul, utilizand aproape exclusiv masina personala. In al doilea rand, procentual vorbind, taximetristii dau, intr-adevar, dovada de un primitivism accetuant, iar comportamentul lor este de o neghiobie trista. La fel de adevarat este ca un serviciu este reflectat exact de tipul de clienti (deci sa lasam mironselile, cand 90% din noi sarim din grota in taxi). Dar: exista o lege care interzice clar transportul de persoane de acest tip. In al doilea rand, pe langa delapidarea statului se face si o delapidare la nivel mondial, Uber neplatind taxe absolut nicaieri, aceeasi poveste cu cazinourile online. Daca pe mine ma costa un drum, cu masina personala, cu un Volvo 40, 10 lei explica-mi si mie cum poate sa-mi ia X-lescu, cu aceeasi masina, 9 lei pentru acest serviciu? (calculeaza benzina, asigurari, roviniete, reparatii, itp-uri, intretinere si imparte la numarul de zile circulate cu masina intr-un an. Asa se face un calcul corect). Nu am nici o problema ca sunt clienti care profita de aceasta firma dar mi-ar placea ca nici ei sa nu aibe o problema daca maine eu nu mai platesc CAS spre exemplu. Si eu maine daca-mi fac terasa si nu platesc nimic, dau micul cu 0.3 lei. Daca imi iau avize si platesc TVA parca nu mai pot nu? Sincer nu vroiam sa intervin dar mi se pare nefiresc sa vorbesti de normalitate si bun simt, pe care le vrei de la o firma de transport, incurajand o modalitate ilegala de a presta un serviciu. Cine contribuie mai mult la evolutia societatii: un manelist, cocalar, transpirat care plateste TVA-ul si o licenta sau un parfumat care iti da citate din Camus in timp ce conduce dar fenteaza orice lege si obligatie fiscala?
@Parere, dacă ai putea să-ți faci terasă, să nu plătesți taxe și să vinzi cu 0.30 lei micul, ai face-o. Dar nu poți. Ei pot. Îi voi încuraja pe Uber, în pofida faptului că sunt la limita (sau în afara) legii, atâta vreme cât companiile de taxi nu fac nimic in privința satisfacției clientului. Cam atât.
D-le Vasilescu, daca dumneata nu esti consumator de taxi, sau folosesti taxiul numai sambata seara de la bariera de la Selari, automat ca ai intalnit numai partea „putreda” a acestei bresle, adica undeva 5-10% dintre taximetristi.
Eu sunt taximetrist, am 1.75Ron/km tarif si chiar daca am 4,95 rating (din aprox. 650 review-uri) pe STAR TAXI clientul refuza acest rating in detrimentul tarifului.
Hai sa-ti mai spun ceva, lucruri pe care ti le pot dovedi si cu care pot intra la concurenta cu multi d’stia ca dumneata:
Mare parte a venitului meu (exceptand facturile, cheltuielile … ) merg in educatia copilului. Fiica mea merge saptamanal la cercul de matematica Arhimede, de Lb. Romana – Euclid, merge la balet de doua ori pe saptamana, meditatii la Lb. Engleza.
Pot proba cu rezultatele on-line de la toate concursurile la care a participat, diplome, medalii, trofee nationale si internationale.
Familia mea nu merge la betii, mergem ocazional la un film, o piesa de teatru, un spectacol de balet sau opera.
Eu consider ca imi fac meseria cat se poate de onest si cand vine un personaj ca d-ta sa ma denigreze ma deranjeaza.
@un taximetrist, prietene, tu-mi vorbeşti de un exemplu singular si punctual: tu. Iar eu vorbesc despre o breaslă întreagă, plină de exemplare ca cele pe care le-am descris.
Am multi prieteni in aceasta breasla care sunt OAMENI NORMALI. Tu nu vrei sa-i vezi. Tu ii vezi doar pe cei de la bariera de la Selari.
@un taximetrist, perfect. Ştii care e problema? Nu am luat în viaţa mea taxiul de la Şelari. Aşa că…
Subscriu la ce a spus „un taximetrist”, numai ca procentajul e pe dos…
@vasilecool, :))))))))))))))))
De vreo 12 ani, tot interactionez cu taximetristii, avand contact zilnic cu ei, nefiindu-le client. In tot acest timp, am avut ocazia sa cunosc vreo 2-3000, poate mult mai multi, nici eu nu mai stiu, incercand sa raman obiectiv in fata problemelor lor, expuse cu lux de amanunte, la o tigara si o cafea…
Sunt tot felul de oameni care practica aceasta indeletnicire, meserie, e mult spus incazul unora…
Poate vreo 10%, dintre cei care au prins vremea de dinainte de revolutie, se pot numi cu adevarat taximetristi, neapracticand alta meserie.
Restul de 90% e o adunatura pestrita,din care fac parte toate clasele sociale.
Dintre acestia, putin peste jumatate stiu sa si conduca bine o masina, uneori chiar respectand regulile de circulatie…
Tinerii,in mare parte sunt teribilisti, care vor entuziasmati sa-si inceapa o „cariera”, in care nu ai un orar, nu ai un sef care sa te toace la cap si care nu necesita o mare pregatire, fiind atrasi de tot felul de povesti mai mult sau mai putin adevarate. Multi, nu rezita mai mult de o luna maxim doua. Insa cei care raman in bransa, in general sunt OK.
Masinile de la firma, cele numite „la plan”(dar tu ca si client nu prea ai cum sa le diferentiezi), sunt OK din punct de vedere tehnic, iar ca si aspect, asta tine de „omul sfinteste locul”.
Tot cam putin peste jumatate dintre taximetristi, chiar incearca sa pastreze limitele decentei in aceata meserie.
Haideti ca o scurtez…
Un taximetrist, ca sa se achite fata de firma(si am sa ma refer aici strict la ei) trebuie sa incaseze pe aparat cam 120-150 de lei zilnic. Pe langa asta, ii mai trebuie bani si de combustibi, cam 50-60 de lei. In medie, el face cam 150 km zilnic,ideal in proportie de 65-70% ocupat, in conditiile de trafic din Bucuresti, stand la volan in medie 10-12 ore, unii chiar mai mult. La sfarsitul lunii, primesc salariu cam 10% din incasari. Despre ce e „pe langa”, nu prea am o idee, pentru ca asa cum stiti, romanul ori se vaita, ori se lauda prosteste.
Nu le tin partea, dar ganditi-va ca la volanul unui taxi, sta un om, cu partile lui bune si rele, un sofer bun sau prost…
Lucrurile pirdute/uitate in taxi, in mare parte se recupereaza de catre pagubas, asta in functie de caracterul taximetristului si nu in ultimul rand de feleul in care te-ai comportat tu clientul, in timpul cursei.Asta in cazul in care soferul gaseste obiectul. Dar daca stai in spate, lucru recomandat chiar de legea taximetriei(da, am rasfoit-o si pe aia), lucrurile se schimba. Daca nu ai parte de un sofer „vanator” ,ai mri sanse ca ceea ce tu pierzi, sa fie gasit de alt client, care devine pionul principal in ecuatie.
Concluziile trageti-le voi singuri.
Cat despre UBER, ca sa fiu si un pic pe subiet, multi dintre taximetristi nici macar nu stiu cu ce se mananca… Au auzit ca vin unii, care sa le ia lor clientii, intr-o piata si asa saturata, plina de pietari fara autorizatie, de „pelicani” si de prea multe licente de taximetrie eliberate. Aici iar exista un paradox, pentru ca fiecare taximetrist viseaza la propria licenta, asta in conditiile in care tot el spune ca sunt prea multe taxiuri pe piata…
Fiind un pic legat de taximetrie(nu nu o practic, sincer n-as putea), mi-am aruncat si eu privirea pe conditiile de la UBER. mi se pare o utopie, care nu se poate face in Romania cu preturile actuale. Ma intreb cine este atat de naiv, sau disperat, incat sa-si puna la dispozitie propria masina in conditiile impuse de aia,si sa si poata trai din asta… Comparatia cu „afara” e total eronata, chiar tu faci o paralela intre Subway Romania si restul lumii.
Dar polologhia asta, in prezent e inutila, UBER fiind scos definitiv in afara legii cu ajutorul celebrei „legi a autostopului”, care de fapt nu are vreo legatura cu adevaratul spirit al autostopului.
In final, noi care conducem masini!
Repet: taximetristii sunt soferi ca si restul soferilor care conduc masini de toate culorile. Doar ca ei sar in ochi prin culoarea masinii… Unii conduc exceptional, iar altii sunt la polul opus. Chiar nu merita sa va loviti masinile, devenind justitiari. N-o sa-i indreptam noi…
@vasilecool, hai că m-am scos cu tine. Dacă vreodată nu am idee pentru articol, îți dau ție tema și m-am făcut om. 😉 Good job, man!
Esti ignorant Mihai Vasilescu…si nu-ti explic de ce- ca nu am timp…si oricum nu ai intelege…e greu sa explici ce inseamna taximetria unora care au crescut cu tariful asta de cand se stiu.
@Adi, raspunsul clasic al celor care se bagă în seamă. Deci ai vrut doar să spui că nu ai timp. Perfect. Spor la plan!