Copii, ce-ați zice să ajutați la propășirea gramaticii limbii române? Imediat vă explic despre ce e vorba.

Cei de pe aici știți deja că de aproape o lună am demarat acest mini-proiect menit să aducă un pic de lumină în viețile celor care au dubii gramaticale. Nu-mi propun să educ populația, că nu e treaba mea să fac asta, scopul meu e altul. Dacă fiecare video ajută măcar câțiva oameni să vorbească sau să scrie mai corect, scopul meu a fost atins.

O să vă mai lămuresc încă ceva. La fiecare video pe care îl postez pe blog, îmi spuneți că degeaba le pun, că nu aici se regăsesc oamenii care fac genul ăsta de greșeli. Ba da, se regăsesc și aici, se regăsesc peste tot. Toți facem greșeli, inclusiv eu, deci audiența potrivită pentru greșeli gramaticale chiar este oriunde, inclusiv pe acest blog.

Paranteză. Vă rog eu să nu mă mai descurajați. Cui folosește să-mi spuneți că e inutil demersul meu? Că ăia care scriu sau vorbesc cu greșeli tot așa vor scrie și vor vorbi. Și-așa am momente în care îmi vine să renunț, că nu e simplu, de ce ați contribui și voi la a mă ajuta să iau hotărârea să renunț? Până la urmă fac ceva care nu cere niciun efort din partea voastră, de ce-ai veni să-mi spui: „degeaba te străduiești, e inutil”. Nu serios, dacă nu face nimeni nimic în sensul ăsta, de ce nu face? Dacă face, de ce face, că și-așa e inutil? Am închis paranteza.

Dar dincolo de blog, videourile pe teme de greșeli frecvente mai merg pe patru platforme: Facebook, Instagram, YouTube și Tik Tok. Încerc ca prin audiența însumată a celor patru canale, videourile să ajungă la cât mai mulți oameni.

Uite, am să vă dau cel mai bun exemplu. Cel mai vizionat video de până acum este cel despre „ca și”, video care a ajuns la aproape 80.000 views (reach-ul însumat al celor patru canale plus blogul). Nu e fabulos, nu e ceva wow, dar e ok pentru un mini-proiect aflat la început.

Vă vine să credeți că pe Tik Tok a ajuns la 36.000 views? Ați fi zis că interesează pe cineva de pe acolo gramatica? Și-a făcut cifrele astea în condițiile în care atunci când l-am postat aveam câțiva abonați. Nu că acum ar fi mulți, dar atunci nu cred că erau nici 50. Asta fiind de altfel și motivația principală pentru care am continuat să postez pe Tik Tok.

Dacă nu făcea cifrele astea pe un canal unde, teoretic, ultimul lucru care interesează audiența este gramatica, aș fi renunțat în secunda doi. Dar cum să mai renunț când doar pe Tik Tok s-au făcut aproape jumătate din cifrele totale ale primului video?

Problema e că următoarele n-au mai făcut aceleași cifre, nici pe Tik Tok, nici pe celelalte platforme, treabă care pe mine mă face să nu mai înțeleg nimic din cum funcționează algoritmii. De ce pe „ca și” l-au împins în față, iar pe următoarele nu le-au mai împins? Mă depășește total, nu știu să răspund la această întrebare.

În schimb, pot să fac altceva. Pot să vă rog să vă abonați la canalele mele de Tik Tok, Instagram și YouTube. De ce? Păi dacă numărul de followers crește organic, crește și reach-ul pentru videourile care vor urma, e logic.

Așadar, dacă vă doriți ca acest mini-proiect să ajungă la cât mai mulți oameni, tot ce pot să fac este să vă rog să vă abonați la conturile mele de:

👉 Tik Tok;

👉 Instagram;

👉 YouTube;

👉 Vă las și Facebook-ul, ca sa fie tacâmul complet;

Pentru YouTube nu trebuie să aveți cont ca să vă puteți abona, dar pentru toate celelalte cam trebuie. Vă foarte mulțumesc!

Vedem ce-o să iasă, eu mai mult de-atât nu am cum să fac.

sursa foto: freepik.com