Există puține subiecte mai aride și anoste decât rapoartele de sfârșit de an. Dacă ați lucrat vreodată într-o firmă cu mai mult de 10 angajați sau într-o companie multinațională, știți cu toții la ce mă refer, că asta e perioada în care începeau să planeze din toate direcțiile rapoartele de sfârșit de an.
Eu trăiam cu impresia că rapoartele astea erau unele dintre cele mai sadice plăceri ale conducerii. Practic, în lipsă de orice fel de distracție, inventau rapoartele ca să aibă și ei parte de niște fun pe sfârșit de an. Mă rog, să aibă parte de încă o distracție în afară de sursa lor principală de amuzament și anume anunțul că „a fost un an dificil și n-o să avem prime de Crăciun”. Unde „n-o să avem” ăla se referea doar la noi, nu și la ei, nfine…
Nu pot să mint, exact toate astea (mai puțin partea cu primele) mi-au trecut prin cap în momentul în care cei de la PENNY, mânați de cele mai bune intenții, mi-au trimis raportul lor de sustenabilitate pentru anul 2022. L-am deschis de curiozitate, dar când am văzut că vorbim despre 250 de pagini mărunt scrise, m-a luat cu vertij și palpitații.
Nu citeam 250 de pagini de raport nici pe vremea când eram angajat. Dacă mă întreba cineva aș fi mințit că le-am citit, evident, dar nu, niciodată n-aș fi făcut asta de bună voie.
După ce m-a mai lăsat vertijul, m-am gândit că poate totuși oamenii de la PENNY nu mi l-au trimis ca să-l citesc pe tot, moment în care mi-a mai venit inima la loc. Ce-ar fi să citesc din el doar ce mă interesează, mi-am zis, că până la urma nu știe nimeni dacă am citit 2 pagini sau 15.
Ceea ce am și executat, prieteni. Am citit strict ce m-a interesat, după care mi-am zis c-ar fi o treabă bună să vi le las și vouă. M-am gândit că mâncare cumpărăm cu toții din supermarket-uri, așa că de ce să nu vă las aici cum stă treaba, la PENNY, cu sortimentele sustenabile în cazul acelor produse pe care chiar le punem cu toții în coșuri. Mă refer, desigur, la: carne, ouă, fructe, legume și produsele sub eticheta 3RO.
Pentru că da, sub denumirea de „Sortiment sustenabil”, PENNY își asumă un angajament puternic față de producătorii locali și de comunități, cu obiectivul de a oferi clienților produse proaspete, regionale și de înaltă calitate provenite din parteneriate cu furnizori locali. Alegerea partenerilor se bazează pe criterii atent selectate, menite să asigure un flux constant de produse proaspete și să sprijine economia românească.
Carnea proaspătă
Aducem mereu în atenția consumatorilor sortimentele provenite din branduri locale și din ferme responsabile. 100% din produsele de carne pe care le comercializăm sunt de origine românească. Încă din anul 2017, am pus la dispoziția clienților noștri cinci produse proaspete din carne de pasăre (pui, rață și curcan) crescută lent în fermele din România.
Acest lucru a fost posibil cu ajutorul colaborării îndeaproape cu parteneri regionali. Elaborarea și respectarea unor standarde privind tratarea responsabilă a animalelor din fermele de producere a cărnii sunt pe agenda noastră.
Gustul și prospețimea cărnii românești este asigurată prin parteneriate cu furnizori din România, certificați conform standardelor IFS. Efectuam inspecții neanunțate ale unităților de producție pentru a ne asigura că standardele companiei privind calitatea cărnii sunt respectate.
Toate produsele de carne proaspătă de porc, vita, pui sunt verificate intensiv la intrarea în depozitele noastre centrale, începând cu inspectarea temperaturii produselor, continuând cu inspecții vizuale pentru asigurarea respectării cerințelor de igienă și a standardelor interne, cât și verificări ale prospețimii cu ajutorul unor aparate performante de determinare a pH-ului.
În plus, efectuăm periodic controale analitice (analize fizico-chimice, microbiologice, senzoriale) la laboratoare independente, autorizate și certificate.
Controlul strict al lanțului termic, de la intrarea în depozite și până la expunerea pe rafturile magazinelor PENNY, garantează prospețimea optimă și durata de valabilitate a produselor. Pentru a nu rupe lanțul de răcire, recomandăm clienților utilizarea pungilor termoizolante pentru transport, în special în perioadele călduroase iar acasă, depozitarea imediată a cărnii în frigider, până la prepararea termică.
În anul 2022 am lansat un proiect ce vizează sortimentul de carne proaspătă de porc, numit Carne de la Origini. În cadrul acestui proiect ne-am propus să standardizăm livrările de la 2 procesatori pe depozit, prin acest proces asigurând o trasabilitate calitativă bună precum și reducerea amprentei de carbon. Furnizorii sunt selectați din cea mai apropiată vecinătate a centrelor noastre logistice regionale.
Ouă
Eliminarea din sortiment a ouălor care provin de la păsări crescute în baterii este obiectivul nostru strategic la nivel de Grup REWE, la care ne-am aliniat încă din 2019, comercializăm ouă provenite de la păsări care nu sunt crescute în baterii.
Dispunem la raft de ouă cod 2 și 0 listate în sortiment și vom elimina codul 3 până în 2025.
În perioada de raportare, procentul veniturilor din vânzarea ouălor care provin de la animale care nu au fost crescute în cuști a fost de 7,82%. Ne-am asumat că începând cu anul 2025, nu vom mai comercializa ouă provenite din ferme care cresc păsările în baterii.
În 2022 s-a înregistrat un recul minim în ceea ce privește progresul față de obiectivele asumate, motivul principal fiind inflația, inclusiv creșterea prețurilor, și o scădere asociată a cererii de produse ecologice și potențialul economic al furnizorilor de a se adapta într-un timp scurt.
Calitatea oului:
0 – ouă de la găini crescute ecologic;
1 – ouă de la găini crescute în aer liber;
2 – ouă de la găini crescute la sol, în hale;
3 – ouă de la găini crescute în baterii îmbunătățite;
Controlul fructelor și legumelor
Fructele și legumele stau la baza unei diete sănătoase și echilibrate, reprezentând cea mai importantă sursă de vitamine și minerale de care organismul are nevoie.
În orice moment al anului, oferim produse sezoniere în magazinele noastre pentru a asigura o dietă variată și de calitate pentru întreaga familie. Pentru a asigura prospețimea și calitatea legumelor și fructelor, acestea sunt verificate la livrarea în depozitele noastre, înainte de a ajunge la magazin, prin inspecții vizuale efectuate de specialiști instruiți periodic.
Odată ajunse în magazinele PENNY, legumele şi fructele sunt inspectate în timpul zilei la fiecare 2 ore pentru a ne asigura ca avem la raft doar produse proaspete și sănătoase. Respectarea cerințelor privind conținutul de reziduuri de pesticide și de contaminanți este în atenția noastră prin efectuarea de analize periodice la institute independente, specializate și acreditate.
Suntem în permanentă comunicare cu furnizorii noștri și colaborăm cu aceștia pentru oferirea unui număr cât mai mare de produse provenite din culturi certificate conform unor standarde specifice de management al calității pentru fructe și legume.
Dorim astfel să ne asigurăm că sunt respectate cerințe pentru trasabilitatea produselor, standardele de igienă și siguranță alimentară, reducerea utilizării produselor fitosanitare.
În 2022 am implementat un proiect nou: Controale de calitate timpurii la furnizori. Pentru o producție cu o trasabilitate de calitate ridicată am standardizat atât producția locală cât și pe cea de import cu certificate Global Gap. Lucrăm cu producătorii sezonieri din România pe bază de plan de sezon și încercăm să avem producători locali, din apropierea centrelor noastre logistice.
Programul de reducere a riscului de identificare a pesticidelor pentru fructele și legumele comercializate a început în septembrie 2022. Facem verificări permanente prin analize efectuate de un laborator extern. Opt depășiri ale nivelului de pesticide în perioada ianuarie-mai 2022 s-au tradus prin rechemări la nivel național, situație redusă la 0 după implementarea programului.
TripluRO (3RO)
❗ Ce înseamnă 3RO?
➡️ Ingredientul principal provine din România, adică ingredientul care reprezintă cea mai mare pondere relativă (%) în volumul produsului final, astfel cum reiese de pe eticheta produsului, a fost cultivat, produs, crescut, extras sau fabricat în România;
➡️ Produsul este procesat în România, prin procesare înțelegându-se o acțiune care modifică ingredientul/produsul inițial, inclusiv prin încălzire, afumare, sărare, coacere, congelare, uscare, marinare, extragere, extrudare, amestecare, prelucrare, diluare sau o combinație a acestor procedee;
➡️ Produsul este ambalat în România, adică produsul a fost introdus într-un ambalaj, fie el primar, secundar sau terțiar, pe teritoriul României.
❗ De ce TripluRO?
➡️ Răspuns la nevoia clientului: conform sondajelor, produsele regionale și locale sunt al treilea criteriu în preferințele clienților, după preț și promoții, în timp ce noi ne poziționăm ca fiind „Discounterul fresh de cartier care îi înțelege cel mai bine pe români“;
➡️ Valoare adăugată pentru comunități: dorim să contribuim la reducerea deficitului de 5 miliarde de euro la produsele agroalimentare procesate, conform balanței comerciale a României;
➡️ Lanțul de aprovizionare scurt: se traduce prin prospețime și o mai bună disponibilitate a bunurilor;
➡️ Sustenabilitate: ne dorim să ne reducem amprenta de dioxid de carbon și să creăm valoare pentru comunități;
Avem în plan să dezvoltăm în continuare colaborarea strânsă cu producătorii locali și regionali și suntem pe calea cea bună pentru a ne alinia sortimentul de mărci private la obiectivul TripluRO, prin care ne propunem ca, până în 2023, 60% din sortiment să fie produs, procesat și să aibă ingredientul principal din România.
Vom continua să promovăm crearea de valoare locală prin extinderea continuă a produselor TripluRO. În acest fel, precum și prin etichetarea clară a acestor produse la raft în magazinele noastre ne punem in aplicare angajamentul nostru față de promovarea produselor locale.
Pentru că TripluRO înseamnă un singur lucru: de trei ori mai bine pentru România!
sursa foto: freepik.com
Lăsând la o parte faptul că am un Penny chiar peste drum de blocul în care locuiesc și mi-e tare comod să fac cumpărăturile atât de aproape de casă, de când ai început să ne scrii tu de produsele 3RO, am început să fiu mai atent la aceste etichete și mă strădui să le aleg pe acelea.
Pe de altă parte, furnizorii principali de ouă și carne sunt socrii mei, deci sprijinim nemijlocit comunitatea locală! 😀
Comentariu beton!28
Eu las mașina la încărcat la o stație Renovatio aflată în curte la PENNY. Am devenit un client PENNY foarte activ. 😁
Hmmm, despre ce mașină vorbești? 🤔
O să povestesc când nu mi-o fi lene. 🤭
Am obosit io de câtă lene îți e🤭 Dom’ne, fă ceva! 😁
Comentariu beton!25
@Vic, o dubiță, probabil; și o lasă la încărcat că la Penny nu-s numa’ baxuri, mai e și marfă ambalată individual, durează…
Comentariu beton!16
Să punem de-o chetă, să-i luăm o cutie de Anti-Lene de la farmacie. E numai 1000 lei cutia, ce naiba. Hai că putem. 🤣🤣🤣🤣🤣
O fi ea scumpă, da’ cred că face toți banii. 🤣🤣🤣
Comentariu beton!21
JT, categoric trebuie să ne implicăm, dacă așteptăm să-i treacă lenea, riscăm să uite de unde are mașina 😁
Comentariu beton!13
dar de ce 3RO ar insemna calitate mai buna? singurul motiv rezonabil ar fi ca nu stau cu zilele prin tiruri, dar tot nu e o garantie ca nu au stat zile intregi in depozit
Nu știu cum e cu altele, dar știu că a dispărut brânza din supermarketuri. Sau nu a fost niciodată? Orice mizerie ambalată e doar o mizerie. Iar zemurile de la galantare, la fel!
Am prostul obicei să nu merg la piață…poate pe aici să găsesc prin putinici.
B0$$, de când s-o deschis Penny la mine-n cartier numa’ acolo îmi fac cumpărăturile. Au niște prețuri la carne de-mi lasă gura apă. Am mai zis că-s și-n „jö bonus club”? Cred că da.
💪😎👍
Aveți voi PENNY pă Austria?
Da, da este Penny in Austria, in Vienna am avut unul chiar vis-a-vis de cazare
@JT, și pâinea cu semințe, la care ai și cupon în jö, nu-ți place? ca să nu mai zic de oferta 50% reducere la Lindt, de-am zis că sunt în rai 🤭 noi pe Ortsstraße am găsit cel mai apropiat Penny.
@Mălina dacă scrii Lindt și reducere în aceeași frază eu sunt deja în drum spre magazin
nu-s client la Penny, n-o să mint, da’ ce-mi place la ei îi că au la orice (cred) magazin un spațiu extra închiriat unui producător de carne din apropiere; cumpăr deseori
Adevărul e că stau bine de tot pe carne.
Eu cumpăr carnea numai din magazinul din Penny.
Este mult peste cea din Lindl sau alte de genul asta.
Este unul lângă mine, si au inclusiv produse lactate care sunt ok.
Lenea e mare și la mine. Îmi era lene să citesc toate descrierile, te cred pe cuvânt😂. Până acum nu m-ai dezamăgit cu nici una din recomandările tale. Mă felicit că îți citesc blogul 🤣, bineînțeles, te felicit pentru ce și cum scrii.
La mine s-a deschis un penny in drumul de la metrou acasa, ceea ce m-a facut sa intru mai des la ei. Puiul hranit cu porumb e cel mai bun la gust cand il compari cu cel de la Lidl si Kaufland, iar ouale bio la ei sunt cele mai ieftine. Cred ca sunt 15.5 fata de 16.5, 17, 18 la ceilalti 2.
opaaa, ia să-ncercăm puiu’, dacă zici…
Nici eu nu știam de puiul hrănit cu porumb. Mulțumesc de pont.
Maispoularde îi zice la puiul cu pricina. Mais e cucuruz pe nemțeşte iar poularde se zice la puiul ăla de minim 120 zile şi cu o dietă bogată care întărzie ouatul. Normal ajunge pe la 1,8 kg dar am prins si mai sfrijiți, deci totul e relativ.
update: pui hrănit cu pop’șoi au pui întreg (n-am luat, da’ o să-l încerc „la sticlă” sărbătorile astea), piept fără os (făcut fetei la grătar, bun; nu s-a întărit după răcire) și pulpe superioare dezosate (gătite cu smîntînă, bune); cre’că repetăm
Daaaa…. am sursă de carne, ouă, brânză, legume, fructe de la țară, de la producători cunoscuți (colegi, prieteni). În rarele situații când rămân fără, chiar în Penny e o super măcelărie cu carne care chiar are gust. Și de la Penny cumpăr uneori. Știu produsele lor foarte bine, am un magazin chiar lângă mine, pot să spun că au evoluat mult în ultimii ani, au și gama de lux. Iar de când am citit articolul cu 3RO, am cumpărat asemenea produse.
Ai dreptate, cred că au un management bun, se cunoaște asta din evoluția lor. Oamenii se preocupă. Bravo lor, deci, se poate!
Mulțumim pentru informații!
Am în sat Penny și Mega. Normal că prefer Penny, că-s mai omenoși la prețuri, na. Și de când am citit una-alta pe-aici, chiar mi-au devenit simpatici. Dar, sincer, sunt fan lidl din cauza nenorocitelor de rafturi de la mijloc, știți voi, alea cu chestii nealimentare, care se tot schimbă în fiecare săptămână și e bătaie pe ele dacă apare ceva deosebit (am umblat o dată tot Bucureștiul în căutarea unui taburet bej, în fine). Ce vreau să zic, mă bucur că ne procupăm aici, în mica comunitate de calitatea și proveniența alimentelor și primim recomandări mișto de la MV, cum a fost aia cu 3RO.
Eu imi iau pulpele de pui si cartofii din covasna si sf gheorghe, o bunatate, au produse bune!
sunt fan Penny, îmi plac pt că au produse variate, bune și ca preț, nu doar calitativ.
în octombrie au avut o ofertă super și la cafea.
m-am abonat prin whatsapp la ofertele Penny, îmi place că au găsit o metodă să nu mai facă risipă de hârtie.
Comentariu beton!12
Da, șmecheră treaba cu whatsapp-ul.
Pe la mine… nimic in tangență cu subiectul.
A fost odată Lidl in Norvegia, dar s-au despărțit din motive de nepotrivire de caracter. Cică nu respectau procentul de produse norvegiene de pe raft care fusese convenit in contract.
Va doresc o zi bună!
Păi și voi ce hipermarketuri aveți? Zic de astea care sunt brand international. Uite că la asta chiar nu am fost atent când am trecut pe-acolo.
O marcă posibil de a fi recunoscută de @JT este Spar, altfel numai scandinave:
KIWI minipris, REMA1000, Meny.
Dar noțiunea de hipermarket nu există. Spre exemplu Ikea Oslo(sud) cu tot cu parcare, nu egalează ca suprafață Carrefour militari. Explicația e simplă: sunt 5, 5mil in toată țara aia lungă,in Oslo găsind 1.5 abia, iar spațiul e cam strâmtorat, după cum știi. Supermarket (storsenter) găsești la dimensiunile și forma de organizare a Mall Plaza. Lanțurile cu alimentare despre care zic sunt răspândite la nivel sătesc, rar găsind două mărci dispuse vis-a-vis. Actualizarea prețurilor se face cam de două ori pe an, deși prețul carburanților variază de a o oră la alta (mai și scade, nu merge numai sus)
Puii de care zice Penny nu sunt crescuți lent. Asta este o minciunică de marketing. Fermele acelea trebuie să facă profit, iar profitul acela nu se poate face așteptând ca puiul să crească de capul lui, fără să fie ajutat cu furaje dedicate. Puii aceia cu siguranță nu mănâncă doar porumb.
Ocazional mai cumpărăm carne de pui de la un crescător mic care taie și vinde pui doar la comandă și doar în anumite perioade. În primul rând se simte diferența la textura și gustul cărnii. În al doilea rând se simte diferența la preț. Omul de care vorbesc este un țăran ungur din zona Sovatei. Nu trăiește doar din vânzarea puilor. Vinde la piață și un număr mic de legume: roșii, țelină, morcovi, dovlecei, ceapă, usturoi, verdeață și cam atât. Am fost la el în gospodărie și știm ce face. Dar nu băgăm nici pentru el mâna în foc că nu mai ajută puii cu una, cu alta.
În schimb am o mătușă care crește pui pentru consum propriu. Cumpără cereale la sac și le mai completează hrana cu resturi vegetale din gospodărie. Ăștia sunt puii despre care se poate spune că sunt crescuți lent. Nu îi vinde, îi crește pentru familie. Și cresc greu, greu de tot.
Comentariu beton!17
Știi ce mă sparge pe mine? Siguranța cu care afirmi că PENNY minte. Fără să te gândești o clipă că PENNY n-are cum să mintă pe chestii care se pot verifica atât de ușor și care, în eventualitatea unei minciuni descoperite, ar însemna un dezastru pentru ei. Fară să te gândești o clipă că fermele pot să aibă ȘI păsări crescute lent pe lângă cele crescute accelerat. Nu, frate, hai să zicem că PENNY minte, pentru că, hei, internetul suportă orice.
Știi ce mă enervează pe mine cel mai tare? Dacă vorbesc acum la PENNY și-i rog să-mi trimită dovezi concrete că păsările alea sunt crescute lent, nu o să zici nici măcar „îmi pare rău, am greșit”. O să-ți vezi de treabă ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat. Asta mă sparge cel mai rău.
io am vrut să zic că tre’ să omorîm toate mîțele, că nu mai pot crăpa singure, din moment ce nu mai au acces „la stîlpul hornului unde lega mama o șfară cu motocei la capăt”…
@Adi, sunt ferme de pui crescuți pe repede înainte, accelerat și care sunt sacrificați la o lună.
sunt și ferme de pui crescuți lent, la sol, sacrificați după 80 de zile. și sunt multe! îți dau și exemple: Fermele Moraru, Edenia, Ograda Verde, Safir.
știu sigur-sigur, pt că îmi pasă ce pun în farfurie și m-am interesat serios.
Penny se aprovizionează de la ferme cu pui crescuți lent, că de-asta m-au și câștigat de client.
Comentariu beton!13
@Mălina & Mihai Atunci când cei de ferma Moraru scriu pe site: „formula alimentară conține cel puțin 70% cereale” nu putem decât să ghicim ce conține restul formulei. Mă rog, nu trebuie, cu niște muncă de documentare se pot afla cu aproximație restul ingredientelor. Evident, formula completă nu dă bine pe etichetă alături de descrierea „pui crescut tradițional”, pentru că noțiunea de tradițional, cel puțin la noi în România, înseamnă altceva, înseamnă o asociere cu ceea ce făceau bunicii și străbunicii noștri, cu animale crescute pentru consumul propriu, fără formule speciale de creștere.
Pentru mine să crești un pui lent, tradițional, înseamnă să îl crești fără formule, cu cereale și verdeață. Numai că asta costă foarte mult și nu este rentabil. Da, știu, în limbajul de specialitate o rasă de pui care este bună de sacrificat în cca 12 săptămâni este considerată rasă cu creștere lentă, dar asta doar prin contrast cu rasele de pui sacrificate în cca 6 săptămâni. În ambele cazuri puii sunt crescuți cu formule care stimulează creșterea.
Din păcate limbajul de marketing din domeniul alimentar abuzează de noțiuni precum tradițional, bio, ecologic, rural, natural, tihnit, lent. Exact din motivele de mai sus, pentru că sunt asociate cu niște valori culturale. Bineînțeles că prefer și eu puiul Moraru sau alte alternative similare (așa cum am zis și mai sus) decât produse din capul locului ordinare, dar nici nu mă mint singur, pentru că știu că este doar un compromis, o variantă ceva mai bună. În schimb îmi displace foarte mult când sunt luat de prost de către comercianți. Vorba reclamei, biobriza bate, biovaca paște, dar când te uiți peste gard, în curtea fabricii, rage platforma de atâta tehnologie.
Comentariu beton!13
@Adi, „alte alternative” e pleonasm. Știu, n-are legătură cu puii și cu fermele. Dar dacă are?
@Mihai Așa este. Poate îți faci timp să recitești și următoarea propoziție din textul tău: „Gustul și prospețimea cărnii românești este asigurată prin parteneriate cu furnizori din România”, poate găsești și acolo vreo greșeală. Știu, asta n-are legătură cu tine, tu doar ai preluat textul. Dar dacă are?
Comentariu beton!19
Hey, e chiar misto. Daca stii cum sa le faci, rapoartele asta sunt chiar interesante. Si pentru cititori si pentru angajati. Bai, ia sa vad eu cu ce mi-am bătut capul un an de zile, ce am realizat si ce nu am realizat.
M-ai făcut curioasa cu raportul Penny.
Tu vorbești serios? O să stai să citești 250 de pagini? Ca poate-mi fac tricou cu tine. 😛
Spar-ul de langa noi a inceput sa ma enerveze. Daum au produse locale, marca proprie (a celor de la Colruyt), dat proprietarii se cam zgarcesc. Am luat teapa la legume si fructe „proaspete”. Uneori ma duc sambata la piata, avem cativa fermieri care cultiva legume si fructe biologic. Chiar au gust.
Penny nu e la noi. Dar cumpara sora-mea sau frate-miu ca ei ajung pe la Penny.
Apropo de Penny că au numa cărniță proaspătă. Mi-a zis nevastămea, care lucrează la Penny, că a văzut puicuțe fragede crescute cu botox de ăla bunu la ceva paranghelie, teambuilding de ăla organizat. Azi am fost pe acolo prin zonă și am uitat să intru să-mi iau și io de acolo un pui mic cu cioc de rață 🙂
În altă ordine de idei neortodoxe confirm că oole sunt altceva și mai ales micii de Dedulești
Off-topic: nu sunt clienta Penny, ca e prea departe.
Am insa o simpatie pentru brandul asta pentru ca o urmaresc pe pisica Penny -the talking cat. Check it out.
E o scumpete de matza si dupa cateva episoade cu ea ma astept ca pisica mea sa inceapa sa vorbeasca atunci cand deschide botisorul :):)
De fiecare data cand vad un magazin sau un camion Penny ma gandesc la pisicuta asta si zambesc:)
Pot sa confirm si eu ca in macelariile proprii au la vanzare carne de porc si vita proaspata, adusa de la ferme romanesti.
In articol scrie si ca vor sa reduca amprenta de carbon. Din surse proprii, pot sa va spun ca la alte supermarketuri, unde sunt preturi mai mici la carne, aceasta provine din import, face cel putin 3 zile pe drum si este adusa in pungi care contin un gaz pentru prospetime.
La Penny porcii vin proaspeti in carcase de jumatate de porc.