Articol scris de Iulia.
…
Nu mai știu exact cum și de ce mi-au sărit sinapsele zilele astea, aducându-mi aminte de istorioara asta, dar am zis că e musai să v-o povestesc și vouă, că e una dintre cele mai… hm… să zicem… palpitante aventuri pe care am trăit-o alături de pe-atunci-încă-nu-soțul-meu-Fritz.
Se făcea că era anno domini 2010 sau 2011. Pe atunci, Fritz deținea pe persoană fizică un frumos Golf Plus. Tare faină mașinuță. Bine, faină până când n-a mai fost chiar așa faină. Mă rog. Revenim. Era deci 2010 sau 2011 și vară. Ba era chiar și week-end, respectiv duminică. Afară, cald și frumos. Așa că, ce ne gândim noi? Ia să încărcăm în mașină cotarlele și pe noi și să facem o excursie până la Cheile Bicazului. Mică paranteză – pe atunci n-aveam încă jnauțării, ci aveam un mix de bichon cu alte șaișpe rase (dintre care cinșpe necunoscute) și un fel de metis de cocker spaniel. Amândouă femele. La vreo dooj de kile de câini în total. O să aflați de ce este relevantă această informație umpicuț mai încolo. Închidem paranteza.
Boooon. Facem noi planul, ne urcăm în mașină, pornim la drum. Toate bune, minunate și frumoase, păsărelele cântau, soarele strălucea, noi trăncăneam în mașină. Parcursesem vreo undeva pe la vreo 50 de km de la Brașov, adică apucasem să ajungem prin apropiere de Târgu Secuiesc, p-acolo pe undeva (nu mai țin minte exact), când Fritz se oprește brusc din ceea ce spunea și face un „Hm”. Apuc să întreb, evident, „Ce e?” și mai apucă să îngaime ceva de genul „Parcă nu prea mai trage mași…” moment în care de sub capotă se aude un pshiiiuuuuu prelung, iar la câteva fracțiuni de secundă după asta, mașina noastră capătă aceeași lungime cu cea a unui Trabant. Adică vreo 10 metri. 2 metri mașina și 8 metri fumul albastru din spate.
A mai avut viață-n ea suficient cât să apucăm să tragem pe marginea drumului și cam aia a fost. Ne-am dat jos, ne-am uitat lung unul la altul, apoi Fritz s-a uitat luuuung la tot uleiul din motor, care acum picura voios, precum un pârâiaș de munte, din țeava de eșapament, iar concluzia a fost simplă și rapidă: a crăpat turbina. Care bucurie…
Mbun, a crăpat, a crăpat, da ce facem acu? Ne trebuia ori careva să ne tracteze, ori o platformă. Ne-am apucat să sunăm în stânga și-n dreapta… Sufletu. Oricum pe vremea aia erau puțini cei care aveau cârlig la mașină, iar probabilitatea să-l găsești p-ăla disponibil într-o duminică de vară cred că vă dați și voi seama care era… Așa că ne-am apucat să căutăm platforme. Nu uitați că lucrurile astea se întâmplau acu mai mult de 10 ani, deci netul pe mobil era încă destul de leșinat, iar la naiba-n pustiu unde eram noi, nici măcar semnalul de telefonie nu era strălucit.
Până la urmă, după vreun ceas de sunat prieteni, cunoscuți, vagi amici, rude și dușmani, am reușit să facem rost de numărul unui serviciu de tractare care avea o platformă și ar fi fost dispus să vină să ne ieie de acolo și să ne ducă înapoi la Brașov, la domiciliu la Fritz, urmând ca de acolo să vedem cum ne-om descurca a doua zi să ducem troaca la service.
Bineeeee. Până aici, toate bune și frumoase. Adică nu chiar, că mna, mașina tot praf era, dar măcar aveam posibilitatea să nu ne petrecem restul duminicii pe o margine de drum și nu eram nevoiți să facem semne de ia-mă, nene pe ungurește, ca să ajungem înapoi acasă.
După vreun ceas – un ceas și ceva de când reușisem să luăm legătura cu omul cu platforma, apare în zare un atelaj hurducăind și troncănind din toate încheieturile, format dintr-un Isuzu Trooper mai vechi decât istoria (suspectez că nu era chiar primul-primul exemplar ieșit vreodată de pe bandă la fabrica Isuzu, că ăla probabil îl păstraseră acolo, pentru muzeul fabricii, dar sunt destul de sigură că era al doilea sau al treilea), cu volan pe dreapta și, cum altfel, numere de Bulgaria, care trăgea după el o platformă cât toate zilele. Echipajul – doi cetățeni la vreo patrușopt de kile, așa, împreună.
Se dau oamenii jos din mașină, se scarpină la scufii, ne întreabă ce s-a întâmplat, le povestim, sunt de acord că e nasol, ș-apoi hai să procedăm să urcăm cotețul pe platformă. Și în timp ce făceau ei manevre și proceduri, ne relatează următoarele: ei au venit să ne ieie pe noi, da înainte de a merge înapoi la Brașov, mai tre să mergem să mai ridicăm alt nefericit pe care-l lăsase automobilul în drum, care tot la Brașov avea nevoie să ajungă. Ridicăm din umeri, că ce să și facem în situația dată…
Buuuun. Reușesc oamenii să urce Golful pe platformă, ne invită să luăm loc în vehiculul lor, pornim. Acu, treaba e că ălălat client era încă și mai departe de locul în care naufragiasem noi. Așa că am mers preț de vo juma de oră, în direcție opusă celei unde trebuia să ajungem noi. Na, aia e. Ajungem într-un final la locul faptei.
Acolo, un cetățean la vreo 50 de ani, cu o burtoacă destul de respectabilă și un Land Rover Discovery 3 (destul de nouț la ora aia, de altfel), căruia i se rupsese o roată. La mașină, nu la cetățean. Nu știu ce dracu pățise hărăbaia, da cert e că efectiv din 4 roți care ar fi trebuit să fie aliniate cu mașina, aia din dreapta față stătea așa, într-o rână, la un unghi de vreo 45 de grade față de autovehicul.
E, acu apar următoarele probleme: unu la mână, cum urci baritai sărăcia pe platformă, cu o roată din față hâită și doi, dacă urci hărăbaia pe platformă în spatele Golfului, se saltă platforma-n sus, cu tot cu roțile din spate ale Isuzului, de ia toată treaba formă de triunghi.
Așa că se ia rapid decizia: dăm jos Golful, urcăm Discovery, punem Golful în spatele lui. Ușor de zis, greu de făcut. Și la propriu, și la figurat. Odată din motivele tehnice menționate mai sus. Și a doua, pentru că, am uitat să vă zic, dar cetățeanul șofer de Discovery era însoțit după cum urmează: de nevastă, de tătică-su, de cei doi copii ai familiei (la vreo 8 și 10 ani, așa), precum și de câinele familiei, o treabă cam similară cu bichonul nostru, adică o chestie mică, pufoasă și foarte zgomotoasă.
Evident, ăl bătrân avea idei. Evident, și nevasta avea idei și propuneri. Copiii alergau de colo colo făcând ca indienii, câinele lătra, câinii noștri începuseră să se agite și ei, cetățenii cu tractarea se opinteau trăgând și împingând de mașini, chingi, clicheți, noi stăteam într-o parte și priveam lung la toată scena, întrebându-ne cum o să se sfârșească toată treaba.
Până la urmă, cu lacrimi sudoare și sânge (că cineva s-a tăiat la un moment dat la o mână sau ceva, nu mai știu exact ce și cum, dar țin minte că s-a lăsat și cu niște sânge), s-a reușit: s-a încărcat Discovery, s-a urcat Golful în spatele lui și s-a procedat apoi la îndesarea cetățenilor și patrupedelor în Isuzu.
Configurația era cam așa: la volan ședea șoferul. Alături de el, colegul lui de echipaj. Îndesat bine între coleg și portieră, ăl bătrân. În spate, pe rândul 1 de scaune – că nu vă zisăi, da Isuzu ăla era varianta lungă, cu 2 rânduri de scaune în spate, al doilea aflându-se, practic, în portbagaj – cetățeanul burtos. Care ținea în brațe unu dintre copii. Și cu cealaltă parte a ființei lui, o stropșea pe nevastă-sa. Care ținea în brațe ălălalt copchil plus câinele lor, îndesată între bărbat și portiera din stânga spate.
Pe rândul doi de scaune, io cu Fritz, fiecare cu câte un câine între picioare. Practic, în portbagaj, cum ziceam. Practic, cu fundurile pe cârligul de tractare, că la cum se simțeau toate hurducăielile, am fi putut să jurăm că suntem direct călare pe cârligu ăla ca Harry Potter pe mătura aia a lui de competiție.
Și uite-așa, în formulă de sardine în conservă confort III, am purces spre Brașov, săltând care mai de care pe locurile noastre ca porumbu-n ceaun. Aveam de parcurs un drum de vreo 80 de kilometri, cam așa. Drum care se prefigura a fi deosebit de nostim. Pe de o parte ca urmare a configurației de așezare a bipezilor și patrupezilor în Isuzu, pe de altă parte pentru că, Discovery ăla fiind ditamai căruța, odată urcat în partea din față a platformei, apăsa atât de greu pe ea, încât piciorul de manevră de la platformă se cam târâia pe sol, chiar ridicat în poziție maxim sus. În plus, apăsarea pe cârligul mașinii era așa strașnică, încât roțile din față aproape că ar fi vrut să se ridice de pe sol, iar fundul era așa lăsat în jos încât ai fi zis că e încărcată cu plumb sărăcia.
Ei, și cu acest frumos atelaj am pornit noi în temerara călătorie spre casă. Întrebându-ne în gând dacă o să mai ajungem vreodată. Vii. Și în secolul ăsta. Și asta din mai multe motive. Primul fiind starea mai sus descrisă a ansamblului. Iar dată fiind această stare, viteza maximă cu care șoferul se încumeta să mâne era undeva pe la 35-40 la oră. Apoi, sunetele pe care le scotea tot acest trenuleț al groazei erau menite să facă orice, numai nu să te facă să crezi că nu se va dezintegra oricând în următoarele clipe. Pentru că, bănene, mașina huruia și hârâia, cupla de la remorcă scârțâia și trosnea, roata aia de manevră zgâria asfaltul și platforma vibra din toate încheieturile. O feerie, vă zic!
În Isuzu se purtau discuții aprinse, fiecare văicărindu-se de mașina proprie și povestind cum s-a întâmplat beleaua, copiii chiăriau, câinii scheunau, mârâiau și făceau ca alte alea, ăl bătrân sublinia cum nu se mai fac mașini ca Dacia aia de-a avut-o el și na, l-a pus gineris-o s-o vândă și la ce bun, că uite, mizeria asta străină te lasă-n drum când ți-e lumea mai dragă și, apoteotic, șoferul a decis să-și aprindă o țigară.
Acu, nu mă înțelegeți greșit, și eu sunt fumătoare, și eu fumez în mașină, dar țigara aia jur că a pus capacul. Și nu pentru că am fi fost în vreun pericol să ne asfixiem, că Isuzu ăla cred că nu mai era etanș de acu vreo 20 și ceva de ani, că oricum te mișcai sau te foiai, simțeai diverse brize – care de pe la picioare, care de pe la șale, care de pe la urechi. Ori io nu-s d-aia care suferă că mă trage curentul, dar era mișto tare să simți diversele locuri prin care intra aerul, deși, aparent, toate ușile și geamurile erau închise. E, dar în momentul în care, peste toată babilonia din mașină, ăla a mai deschis și geamul, vuietul venit de afară a acoperit instant toată hărmălaia și am simțit cum încep să îmi vâjâie gândurile în cap și să-mi fâlfâie urechile precum lui Dumbo.
Bineînțeles, în fața acestei noi provocări, cetățenii au început să strige și mai tare unii la alții, ca să acopere vuietul venit de afară, troncănelile mașinii, opintelile motorului, huruiala platformei și vocea lu ăl bătrând care, am uitat să vă spun, era și cam surd, așa că el practic a vorbit cam tot drumul, că nu-și dădea seama că nu-l asculta nimeni. Bine, între noi fie vorba, cred că nici el nu se mai asculta, dar continua să trăncăne că la urechile lui oricum nu ajungea nimic, așa că pe el nu-l deranja.
Eeeei, ș-am ținut-o așa preț de vreo două ceasuri, cred. Nu mai știu, că de la un moment dat am pierdut orice noțiune a timpului și spațiului, fiind prea preocupată să fac cruci cu limba-n ceru gurii și să alternez între înger îngerelul meu și dă doamne să scăpăm cu viață din asta! Iar Bărbosul sau Universul sau orice altă forță sau entitate pozitivă o exista pe lumea asta sau în alte lumi paralele s-a milostivit de noi și am reușit să ajungem acasă la nenea cu Discovery. S-au apucat oamenii să descarce mastodontul, s-au mai rupt niște chingi, s-au mai proferat niște înjurături, dar până la urmă au izbutit. Urmau să ne ducă apoi și pe noi acasă.
Pentru ăia care sunt din Brașov sau care știu cât de cât orașul, apartamentul unde habita Fritz pe vremea aia se afla pe Calea București (ulița aia luuuuungă, pe ieșirea din Bv spre…nu-i așa, București), iar locul de parcare aferent era pe o străduță din aia laterală, cum sunt cam peste tot în zonele de blocuri. Între timp se făcuse de vreo 10 seara și traficul era aproape inexistent, dar să înghesui ditamai atelaj cu mașină, platformă și mașină defectă pe platformă pe o străduță de cartier, pe care cu greu încăpeau două mașini de dimensiuni normale în paralel, nu era deloc treabă ușoară.
Ei, de pe aici din memoria mea lipsește un interval de vreo 10-15 minute, așa, respectiv intervalul dintre momentul în care m-am dat jos din Isuzul Groazei și clipa în care am tras, ușurată, apa la toaletă. Pentru că evident, de pe la jumatea drumului spre Brașov începuse să mă cam taie, scuzați-mi franceza, un pipi. Care în decurs de două ceasuri sau trei sau câte o fi durat călătoria cu trenulețul groazei a trecut lejer de la nivelul pipi la nivelul pipiloi, escaladând spre sfârșit la nivelul pișare de-a dreptul. Iar această circumstanță, agravată constant de hurducăielile și tresăltările vehiculului care ne transporta, precum și de coatele și înghiontelile pe care mi le încasam de la co-pasagerii mei a făcut să trec prin toate stările posibile și imposibile.
De la: hm, parcă mă scapă un pipi, da las că nu-i bai, rezist până acasă, la: opa, se cam îngroașă gluma, da mă concentrez puternic și rezist și, spre sfârșit la: aidecapumeu, o să mă piș pe mine în mașină la ăștia, așa de tare încât o să treacă prin podea și o să ajungă direct pe șosea gândit în timp ce ochii mi se bulbucaseră ca la melc și alternam între transpirații și frisoane și între vagi clipe de acalmie, când vezica nu-mi mai era zdruncinată din temelii timp de 3-4 secunde la momente în care eram sigură că gata, până aici mi-a fost!
Pronia cerească a făcut să rezist totuși până la toaletă, pe care m-am prăbușit cu ultimele puteri, după ce îmi deschisesem deja blugii din lift, deși nu eram singură, dar zău că în clipa aia nu mi-a păsat nici cât negru sub unghie ce-or fi crezut oamenii ăia despre psihopata aia exoftalmică transpirată toată, roșie la față și desfigurată care s-a apucat să se despoaie în lift.
Și-am mai stat apoi o bucată bună pe tron, privind așa, în gol, a proasta, pe de o parte pentru că încă-mi tremurau genunchii de la toată aventura, pe de altă parte pentru că încă nu-mi venea să cred că scăpasem cu viață și nu ajunsesem subiect de știrileproteve: „Accident ciudat în județul Brașov, unde un autovehicul pe care martorii oculari l-au descris ca părând a fi un antic predecesor al mașinilor de teren moderne, care transporta 12 pasageri, dintre care 3 câini, s-a dezintegrat la intrarea în județ, după ce începuse să piardă din piese cu aproximativ 25 de kilometri înainte, lăsând pe drum o urmă de componente auto similară cu urma de firmituri din binecunoscutul basm pentru copii ‚Hänsel și Gretel’.”
sursa foto: freepik.com
Neața popor cititor! Pe această cale îmi cer scuze, astăzi nu voi prea putea fi printre voi, am o problemă personală, însă vă doresc spor la citit și comentat și, dacă nu ne mai „auzim” azi, să Crăciuniți așa cum vă dorește suflețelul!
Comentariu beton!66
Foarte frumos, Iulia și spor la treabă.
PS. Din motive de invazie de musafiri și sclavageală la pregătiri, stați liniștiți, sunt o gazdă model, muncesc pe brânci și musafirii la potol, că la mine nu este Sovata, să stai cu genitalele în sus, Lista nu o să apară mâine.
Muncesc la o Listă mai stufoasă ca coada(kakofonie) unui veveriț în călduri, cu cele mai bune albume ale 2022 pe genuri, chestii. O să apară probabil după anul nou, o să consult și șeriful de blog, cum e mai bine sau cum credeți voi că este mai bine. Pentru asta îmi puteți scrie, dacă aveți timp.
Până atunci, mă înclin și bucurați-vă de voi ca să puteți bucura și pe alții.
Comentariu beton!58
@Edelweiss: o listă făcută-n tihnă, alături de noi, cei dragi, ca să ne pice bine tuturor.
🥳🥳🥳
Comentariu beton!27
meș-te-șu-gi-tă, da?
Comentariu beton!17
Nasol, daaaar…zi mersi că nu te-o pălit vreo căcare sau mai rău, diaree. Atunci să te fi văzut. 🤣🤣🤣
Comentariu beton!39
@Edelweiss unde pot sa vad listele cu albumele lu` 2022 🙂
Măcar m-a dus mintea să las cafeaua pe masă înainte de a citi, că acuși mă apucam de băgat pijamaua la spălat 🤣
Comentariu beton!20
Pacat de comentariul lui John Temple
🤔
Mai, Iulia, mi-ai taiat toata placerea lecturii cand te-ai luat de Trabant! Ce-aveti, frate cu masina aia? Io am facut, cu Trabantul, Transfagarasanul pe vremea cand asfaltul se termina in parcarea de la Balea-Lac si mai incepea cu 2 km inainte de Fagaras.
In alta ordine de idei, incerc sa-mi imaginez cum aratati voi, toti aia indesati in Isuzu ala! O bogatie, nu alta. Ai uitat sa ne povestesti cum ati dat jos Golful, apoi Discovery-ul, la aia acasa si, apoi ati urcat Golful inapoi pe platforma. Sau te taia asa de rau ca n-ai mai bagat de seama?
Comentariu beton!22
@Ruxandra: se știe că Trabantu-i cea mai lungă mașină din lume. 3 metri mașină și restu’ fum.🤣🤣🤣
Comentariu beton!16
John Temple, in primul rand, lunga, scurta, am iubit masina aia. A fost masina pe care am invatat sa conduc, masina cu care am vazut toata Romania, in anii ’70, pe drumuri pe care Dacia statea cu diferentialul rupt, in asteptarea platformei.
In al doilea rand: LASA TRABANTU-N PACE CA VIN SI TE BAT! In vreo sapte ore ajung la Viena, te bat si ajung inapoi la timp sa desfac cadourile de sub brad.
Craciun fericit!
Comentariu beton!37
Când eram la Vâlcea, mama celui mai bun prieten al meu avea un Trabant. De fiecare dată când trântea mai tare portiera de la șofer, i se aprindeau farurile. :))))
@MV: ozene de-a dreptu’, ce să mai.
@Ruxandra: relax, mai râdem, glumim p-acilea. 😉
Comentariu beton!12
Radeti degeaba de trabant!
Cand eram copila la mama acasa, aveam un vecin cam pilangiu care era la cutite cu nevasta-sa. Si-ntr-o buna zi, l-a dat asta afara din casa, ca era casa ei, de la ma-sa.
Cum singura avere a vecinului era un trabant, a stat ala vreo doua saptamani in fata casei, in trabant. Pana cand l-a reclamat nevasta-sa, nu stiu ce naiba i-o fi facut, dar s-a mutat omu’, cu tot cu trabant, undeva la o margine de padure.
Si-a stat acolo destul de mult, ca-ntr-un final s-a interesat o televiziune locala de el si l-am vazut la tv. Semana cu un ascet, isi lasase plete, barba lunga – si pe vremea aia nu era moda cu barba, ca acum! – si vorbea doar de sfinti.
Asa ca, trabantu’ era si masa, si casa, si mijloc de locomotie.
Comentariu beton!22
@Ruxandra, n-are nimeni nimic cu trabantul, fiecare cu gusturile lui. Nu poți să negi însă că dâra de fum pe care o lăsa avea cel puțin lungimea mașinii. Mie unuia nu mi-au plăcut niciodată mașinile și motocicletele produse în blocul comunist și n-am nostalgii legate de ele, deși (sau poate tocmai pentru că) am crescut în Dacia, apoi familia a avut Oltcit și diverși cunoscuți și prieteni au avut Trabant, IJ, Mobra etc.
Pe de altă parte descărcarea Discovery-ului a fost cu același cântec precum urcarea, iar aventura a continuat când am descărcat Golful pe straduța cu pricina și când ne-am chinuit să-l introducem în locul de parcare. Colac peste pupăză, după ce am reușit toate manevrele, când să plec de lângă mașină, a reușit un cetățean să parcheze lângă Golf frecând-ui toată partea dreaptă. Asta a încheiat apoteotic o zi minunată 🙂
Comentariu beton!28
În ’94 mi-am luat BMW 518. Vara, normal, plecat cu familia cu el la mare. La întoarcere, noaptea pe autostrada Bucureşti-Piteşti, din spate se apropie o pereche de faruri care mai şi clipesc când ajung aproape. Eu rulam constant cu120-140. Mă dau la o parte şi mă depăşeşte ca şi cum nu aş fi fost în zonă, un trăbănţel! La volan, o femeie, i-am văzut părul!
Mă uit la nevastă-mea, ea se uită la mine şi-mi spune, „las-o că distrugi maşina!” Am lăsat-o, ce să fac.
Cred că avea motorul schimbat.
Am râs de m-am prăpădit! Un deliciu cum povestești!
Să aveți Sărbători liniștite!
Comentariu beton!21
Asta da aventura! Cum era, important e drumul, nu destinatia :)) si ce mai drum…
Bună…sâmbătă, Iulia! Mi-e drag că ești de-un optimism debordant și reușești mereu să prezinți într-o notă amuzantă întâmplări care, pe majoritatea, ne fac cu nervii urât de tot! Te citesc cu plăcere de fiecare dată!
Înțeleg bine când zici că priveai în gol și te bucurai că n-ai ajuns subiect la știri! Anul trecut, prin iulie, din motive de…ceață (dada, nu ne-am fi așteptat la asta!) am fost prinși într-un carambol pe A2. Sensul spre mare, vreo 50 de mașini implicate, accidente-n lanț. Stat câteva ore bune-n mașină, trafic oprit, cea mai apropiată benzinărie la vreo 60-70 km. Apoi o coadă de mașini de vreo 10 km, mers bară-n bară. Visam cu ochii deschiși la o toaletă, disperare maximă! Priveam în gol și, din când în când, îmi mai întrebam soțul dacă a văzut vreun reporter, că nu vreau s-apar la știri. De parcă asta mai conta atunci!🤣
Comentariu beton!29
Am râs cu lacrimi, dragă Iulia. Tu te dădeai de ceasu’ morții, și noi hăhăim fără empatie. Dar, în tot răul câte- un bine, care o fi fost ăla… 😬
La cum povestește Iulia, orice necaz devine motiv de hăhăială. De care am profitat din plin în dimineața asta. De hăhăială zic.
Neata și Crăciun fericit! Lasă mă sa ghicesc…. Golful trebuia băgat în garajul lui tata socru, ăla cu multe zavoare. Să știi că am strâns din buci până ai ajuns la finalul poveștii
@Mojo, ah nu, în Sfantul Garaj trona Sfântul Tiguan iar eu, ca un iresponsabil ce sunt, refuzasem să închiriez un garaj pe acolo (așa la vreo 20 de minute de mers pe jos de casă) și țineam sărmanul Golf afară în frig, expus la vremea rea și la hoții care pândeau din tufișuri bogățiile oe care le ascundea mașina aia. 😂
Comentariu beton!18
Doamne, am râs cu sughițuri! După ce mă stropsisem toată când am citit în preambul că ti-au sărit sinapsele, am crezut că e ceva de rău, acum, în ajun de Crăciun!!😅😅
N-am mai râs așa de când am citit ( ptr.a unspea oară) „Trei intr-o barcă ” de Jerome K.Jerome. Nu vreau să te flatez, dar regăsesc același umor în povestea ta!
În fine, eu aștept sa-mi crească cozonacii, așa că vă urez tuturor
Crăciun fericit!❤🥂
Ca de obicei, am râs in hohote !
“Trenulețul groazei” auzi 🤣🤣🤣🤣
Iulia, astept cu nerabdare articolul de sambata.Cand toata lumea nu mai prididește cu pregatirile, ți-ai facut timp sa ma inveselești.
Mulțumesc 💞
Patit asa, in 2018: 2 adulti si 2 copii, in Logan din 2008, iarna. Masina nu ne facuse niciun fel de problema pana atunci. In drum spre Brasov, mai intai pica bateria. Se duce sotul cu „ia-ma, nene” in Bacau (doar vreo 20 km) si aduce baterie noua. Plecam fericiti si se opreste din nou exact in cea mai nasoala serpentina. Dam telefon la prima firma de tractari auto de pe net, surpriza: „Avem o platforma goala care e la 10 minute de dvs”. Norocul incepatorului in pana auto, cred. Ne-am inghesuit 4 persoane pe cele 2 locuri libere ale masinii de tractare. Am lasat masina in service-ul recomandat de sofer si ne-am facut concediul. Dupa 3 zile ne-au sunat sa o luam: costul bateriei, platformei si al reparatiei a fost dublul concediului nostru. Dar nu ne-a mai facut probleme masina de atunci, acum o birjaresc copiii care de abia au luat permisul.
e ceva în aer în zona aia de la Tg Secuiesc, ceva ce afectează turbinele; acu’ 10-11 ani am tractat o Octavia pînă-n partea ailaltă, spre Oituz, și am lăsat-o în parcare la restaurantul din piatră (don’t remember the name), iar pe posesor l-am cărat pînă la Iași, avea o urgență: cineva la pat…
PS Sărbători cu bine, necredincioșilor! Fie ca…
Scenariul ideal de un scurt-metraj, sigur s-ar lăsa cu câteva vezici golite înainte de a se ajunge la toaletă, cum era sa pățesc eu citind articolul. Sărbători binecuvântate la toată lumea.
Am citit povestea cu sufletul la gură, trăind din plin fiecare hurducătură. Asta da aventură!
Am avut parte de o aventură asemănătoare, dar nu chiar aşa intensă. Octombrie a.c. în Egipt. Excursie de la Hurghada la Luxor şi Valea Regilor. După o zi epuizantă de plimbat prin soare eram pe drumul de întoarcere. Pe mine mă pocnise o durere de cap cruntă şi moțăiam legată strâns cu eşarfa, după ce înghițisem un ibuprofen. Tocmai când părea că începe să mă lase durerea, mă loveşte un val de căldură şi o linişte aproape asurzitoare. Autocarul se oprise. Şoferul încearcă să dea la cheie de vreo câteva ori, nimic. Vine şi celălalt şofer cu nişte scule şi încep să meşterească la hărăbaie. Înăuntru se face din ce în ce mai cald, lumea coboară la marginea drumului. E deja întuneric şi de undeva apare o maşină a poliției locale. Se avansează scenarii sumbre: poliția ne va conduce la secție şi vom sta acolo până dimineața, când poate îşi face careva milă de noi şi ne ia de acolo. Din când în când porneşte autocarul, aşa vreo 3 minute. Pe mine începe să mă preseze vezica. No ce să şi fac? Intru în toaleta înghesuită, întunecată, fără apă şi care mă îmbie cu arome deosebite. Iau telefonul să văd măcar pe ce mă aşez, cu mare grijă să nu-l scap cine ştie pe unde. A fost o experiență de neuitat!
Până la urmă s-a întors alt autocar după noi, care făcea o excursie paralelă şi care mai avea exact atâtea locuri libere câți eram noi. Care locuri erau în față unde bătea mai tare aerul condiționat. Dar ce să mai comentezi, te bucuri că n-ai rămas noaptea în deşert..
Nu știu ce mă doare mai tare, burta de la râs sau ochii de la lacrimi.
Să ai sărbători de 10 ori mai fericite decât m-am înveselit eu!
Am râs cu lacrimi.
Si eu am patit-o cu un pipi lung pe o autostrada din Franta 🤣
Cred ca am mers si eu cu Isuzu ala. Sau cel putin cu fratele lui de banda😅
Craciun fericit tuturor! 🎄🎁
Din ce am văzut pe la mine prin sat, după farmacii și case de pariuri, au explodat servisurile auto și anunțurile de ”Tractări auto”. Mie îmi plac maxim ăia care stau cu căruța în drum și se uită luuuung sub capotă și pipăie ceva pe la motor că na, poate o fi un fir rupt pe la electrică sau un furtun spart care poate fi cârpit pe loc. :))
Ai retinut modelul celuilalt atelaj avariat ca un fin cunoscator, Land Rover Discovery 3, memorie de elefant nu alta 👍
Apropo de pipi. Băi, nu știu cum este la alte femei dar să mor io dacă înțeleg asta. Ex:
– Iubi, vrei să mă duci la kaufland că vreu eu să-mi iau ceva. Te rooogg!! La intrarea în magazin după o oră:
– Stai un pic că trebuie să mă duc să fac pipi. WTF? Femeie, ai plecat de acasă de o oră și tu te-ai ținut să te piși la kaufland?
Mă rog. Io cred că este din cauza emoției că am dus-o la kaufland și se bucura. Cam cum fac câinii de au o reacție necontrolată de fac pipi atunci când sunt fericiți.
Crăcăciun umpic mai bun @altăIulia
PeSe. @Boss, nu ai menționat dacă ai găsit pe cineva să-ți livreze sarmale dinalea bune
Doamne, am râs cu lacrimi. Am terminat de citit și încă nu mă pot opri din râs. Iulia, ești extraordinară!!! Mulțumesc!!!
Fain scris, super tari aventuri. Deși am multi km la volan, nu am avut astfel de aventuri. De fapt, nu am avut niciodată nevoie de platformă. Mă rog, odată ar fi fost, de fapt, dar ne-am descurcat altfel. Și oricum, cauza a fost prostia in stare pură. A mea. Ne târam in coloană pe la Alba Iulia pe centura (încă nu era autostrada funcțională), distinsa doamnă îmi arată niste norișori (era vară – „crezi că plouă?” ) Și am intrat fix in ăla din față. Mult spus „am intrat”, numai cât m-am lipit de el, dar avea cârlig de tractare. Așa că ambele radiatoare au devenit istorie. Plecasem in concediu și cred că era și duminică. Din fericire, avem veri in Alba Iulia, au venit și ne-au tractat ei. Mașina a rămas la ei in curte vreo 4 săptămâni, că ne-am continuat concediul. Atât. In rest…Crăciun fericit tuturor!
Am ras, frumos scris, mai baga ! 😀
TLDR. Synopsis, please!