Până la dispariția lui Senna am fost fanatic, eram dependent de Formula 1. Știam tot ce mișcă în domeniu, piloți, mașini, echipe, constructori, tot, tot, tot. După virajul ăla blestemat, de la Imola, nimic n-a mai fost la fel.
Mai urmăream fenomenul, pentru că rămăsese acolo Schumacher căruia, printr-un fenomen foarte ciudat, îi transferasem o parte din admirația pentru Ayrton. Habar nu am de ce, că doar îl uram de moarte când concura împotriva lui Senna, dar cert este că așa s-a întâmplat. Dar nu mai eram fanatic, nu mai eram nedezlipit de tv în weekend-urile cu cursă. Ok, încă îmi plăcea, încă urmăream fenomenul, dar nu mai simțeam ca înainte.
După 2013, de când n-a mai fost nici Michael, am renunțat complet la F1. Nici măcar accidental nu m-am mai uitat la vreo cursă. Mai auzeam pe la prieteni, mai vedeam câte o știre răzleață pe la tv, dar asta era cam tot. Știu cine e Hamilton, știu cine sunt Valtteri Bottas sau Max Verstappen, că totuși sunt un iubitor de sport (făcut de alții), dar cam la asta se reduceau cunoștințele mele despre F1. Până azi, când m-am uitat la cursă.
Nu m-aș fi uitat, n-aveam nici cel mai mic gând, dacă nu mi-ar fi trecut vineri pe la urechi o știre de genul că de 33 de ani sezonul de Formula 1 n-a mai avut un astfel de final dramatic. Verstappen și Hamilton sunt la egalitate de puncte și se bat pentru titlu în ultima etapă.
Uite, mi-am zis, asta e cu adevărat o șmecherie tare. Ar merita să văd și eu calificările de sâmbătă și cursa de duminică. Sper să-mi aduc aminte de ele și să mă uit.
Bineînțeles c-am uitat. Când mi-am adus aminte, calificările erau deja începute de ceva vreme. Lasă, mi-am zis, hai că văd ce-a mai rămas din ele, până la urmă cursa de duminică e cea mai importantă. Și m-am uitat.
Sau, cel puțin, am încercat. Cum vă spuneam, deja începuseră calificările și pe primul loc, cu cel mai bun timp (cred), se afla Carlos Sainz. O clipă am sperat să fie ACEL Carlos Sainz, chestie care mi-ar fi redat brusc motivația pentru Formula 1. Dar nu, era fiu-său.
Fix cincisprezece minute am rezistat în fața televizorului. Am încercat, jur c-am încercat, dar tot ce se întâmpla acolo parcă se desfășura după un algoritm gândit de un matematician nebun. În naivitatea mea, mă așteptasem la niște calificări pe sistemul ies piloții pe circuit și ăla care scoate cel mai bun timp pleacă duminică de pe prima poziție. Știți voi, cum s-ar aștepta orice cetățean sănătos la cap.
Așa o fi fost. Cel puțin după ce vorbeau comentatorii din studio, părea că ideea de bază era tot asta, că de-aia alergau toți piloții ăia, ca să se stabilească cine obține cel mai bun timp. Dar modul în care se întâmpla asta, desfășurarea calificărilor în sine, putea fi urmărită doar de cineva care înțelegea ce se întâmplă pe toate ecranele alea. Eu nu mă regăseam printre cei care înțelegeau.
Când credeam c-am prins-o, c-am înțeles despre ce e vorba, dintr-o dată se schimba clasamentul, ordinea piloților devenea cu totul alta, pe scurt, totul părea atât de complicat, iar miza de a face efortul să înțeleg era atât de mică, c-am renunțat. Am schimbat canalul zicându-mi că până mâine, când începe cursa, aflu eu care e ordinea pe grila de start. Nu cred că-i influențează pe piloți dacă mă uit io sau nu la calificări. Ușurat, am dat drumul la un serial.
Partea proastă e c-am uitat și de cursă. Nu de tot, dar am deschis tv-ul tot după ce începuse de câteva minute.
Nu vreau să jignesc pe nimeni, nici să vorbesc cu păcat, poate sunteți fani Formula 1, dar ce s-a întâmplat azi pe circuitul ăla a fost de neprivit. Cu tot suspansul și cu toată lupta între ăia doi, Hamilton și Verstappen, rar în viața mea am văzut ceva mai plictisitor. Și dacă era doar plictisitor ar fi fost bine, că mă mai uit din când în când la sporturi plicticoase. Dar, din cauza tuturor regulilor si regulamentelor totul mi se părea și extrem de complicat. Aproape la fel de complicat cum pățisem și la calificări. Practic, s-a întâmplat orice pe circuitul ăla, mai puțin o cursă de formula 1 așa cum speram eu că trebuie să fie o cursă.
Nu, frate, în zilele noastre s-a ajuns la concluzia că e desuet să-i lași p-ăia să alerge până vezi care termină primul. Astăzi, se pare că trebuie să faci orice ca să-i împiedici să se întreacă. E așa un fel de Formula 1 reinventată pentru hipsteri și snowflakes. Mare lucru dacă șampania aia de la final n-a fost fără alcool. Cât o mai fi, că în ritmul ăsta, la final câștigătorilor li se va da ceai Matcha. În ceșcuțe, desigur, n-o să-i mai lase nimeni să-și toarne sticlele în cap, ca sălbaticii.
Iar cel mai rău m-a scos din minți că organizatorii sunt dispuși să oprească cursa și să bage safety car-ul pe pistă (sau să-i pună să reia startul) pentru orice motiv. Dacă se călăresc două rândunici pe pistă, s-a terminat, încep ăia să agite steagurile galbele, s-a dus dracului tot, se oprește cursa și se ia de la capăt.
Dacă se uită doi piloți urât, unul la celălalt, e nenorocire. Steag roșu, se oprește cursa, li se anulează celor doi rezultatele din ultimii zece ani și li se interzice să treacă la distanță mai mică de 20 km de un circuit de curse. Eu cred că-i și bat, undeva în subsolurile circuitului, doar că nu recunoaște nimeni asta.
Râdem-glumim, dar toată experiența în sine, calificări plus cursă, a fost de neprivit. Cel puțin pentru mine. Serios, dacă oamenii ăștia din Formula 1 se întreabă de ce le scad audiențele, uite, vă spune un cetățean care ar fi fost dispus să se reîntoarcă spre acest sport: pentru că este de neprivit ce furnizați voi la ora asta.
Dar ce mi se pare cel mai și cel mai trist este că această cursă este considerată cea mai tare, cea mai palpitantă din ultimii nu știu câți ani. Cel puțin asta am dedus din ce comentau oamenii ăia de la tv și din ce văd în jurul meu pe interneți. Or abia asta mi se pare cu adevărat trist. În condițiile astea nici nu vreau să știu cum au fost restul curselor. Îi lăsau să alerge doar în marșarier sau cum? Nfine, cert e că n-o să aflu niciodată.
Altfel, să știți c-a câștigat Verstappen. Probabil i s-a stricat frâna sau ceva și n-a mai avut ce face, a fost nevoit să alerge.
Senna și Nigel, Monaco 1992,cursa curselor. Și acum țin minte cum ambii au fost scoși pe brațe din monopost.
Comentariu beton!48
Dar Nigel era deja gras și bătrân 🙂
Tamburello parcă se numește curba fatidică.
Iar acum un milion de ani de câte ori era etapa din Belgia, la Spa-Francorchamps, … ploua! 🤣🤣🤣 Dar eu sunt născut în ziua când au pierit dinozaurii așadar..
Comentariu beton!15
Nigel a fost în anul ăla campion. Și în cursa aia a fost lider până aproape de sfârșit. Și da, ești bătrân.
@Edelweiss: Mulțumesc! 🤣🤣🤣 (Acum aș face ca @Mihai acum câteva zile când te-a confundat cu Mona: aș zice că ești blogarul esarfist 😝 așa mi-ai servit-o!(
Nu port șerif, eșarfă, am gât de bombardier dedicat. Eșarfele sunt pentru gât de pui de Crevedia ca al olteanului. Oh, wait..
Mi’am adus aminte de o fază. Astă vară am fost la cineva si pe două bănci din fața blocului, 6 bucăți domni în vârstă, posibil pensionari, toți cu o bere fără cep. Patru , cu Tuborg. Da, bă, terminați, Tuborg este bere. M’am uitat la frații de marcă si i’am întrebat :Victore, tu ești mă? La care unu : dom’le dacă te uiți așa la noi, nu suntem niciunul. Am râs cu crampe.
Comentariu beton!25
Vedeți măh?! Vedeți?! Amatori răutăcioși care aveți voie aici pe blog! 😛
S-a spulberat toată cenușa de pe săptămâna de rahat care tocmai se încheie cu vorba asta @Edelweiss ( că zău că așa a fost; în plus a mai fost și articolul 2 de azi-dimineață care m-a făcut năuc vreo 3 ore)!
Sănătate multă tuturor!
@Victore, stai să vezi articolul de mâine. 🤭
Degeaba este Tuborg bere dacă nu a apărut reclama lor pe mașinile de F1 🤪 Pe trotinete și tractoare n-am verificat 😜
Da, pe asta mi-o amintesc si eu. Cum „nu” se poate depasi in ac de par. Si cum Senna a facut-o. Nici eu nu m-am mai uitat la F1 dupa Senna, chiar n-am mai putut. Din ce citesc pe aici, n-am pierdut nimic ca m-am mutat cu arme si bagaje la tenis :).
Ayrton Senna si Mika Hakkinen. Dupa care parca nu a mai avut niciun farmec.
Comentariu beton!18
Pentru hipsteri, va fi, în curând, F1 electric.
Hamilton a fost permanent umflat mediatic. Nu se compară cu Schumacher și nici cu Senna. De, era „negrul ăla de la F1”.
Comentariu beton!25
Șerif, ai condus vreodată vreo electrică puternică? Te întreb pentru că eu am condus și practic nu ai cum să-i faci față cu niciun motor pe benzină. Ai toată puterea motorului și tot cuplul la dispoziție dintr-o dată, la o simplă apăsare pe accelerație. Sunt convins că ce-ar reuși să facă în metrie de mmotoare electrice ar bate la fund tot ce e motor termic la ora asta.
@Mihai, ai dreptate dpdv al motorului electric. Problema va fi când trebuie făcută realimentarea. De la câteva secunde acum să bage japcă în rezervor niște zeci/sute de litri de kerosen vom ajunge la pauză de jumătate de oră să se încarce bateriile pe orice speed charger. Sau vor sări piloții repede în mașina de rezervă, deja încărcată.
@Radu, dacă nu se va ajunge la vreun sistem de încarcare mai rapid, da, cu siguranță vor schimba mașinile. Dar, stai așa, unde ne grăbim, că mai durează până la F1 electric.
@Radu: in F1 nu se mai face realimentare in timpul cursei din sezonul 2010. Numa’ cunoscatori pe aici.
Schimbarea masinii in mijlocul cursei s-a practicat cativa ani in Formula E, s-a renuntat de vreo 4 ani, odata cu avansul tehnologiei.
Comentariu beton!16
Mihai , Io tot nu dau puterea aia pe un sunet de W12 ,V12 ,V10 !
Ai dreptate, după ce s-a dus Schumi de pe circuit, nu ai mai avut ce să vezi. Și când mă gândesc la Senna, mi se strânge și acum inima.
Comentariu beton!16
@Gabil – Cred ca in ultimii 20 de ani ne-am uitat la sporturi diferite ….
1 – Schumi e exact MOTIVUL pentru care s-a dus pe plua sportul asta – ultimul „romantic” care a alergat de placerea condusului a fost Senna, dupa el pilotii au fost inlocuiti usor-usor cu niste „roboti” nesuferiti – cred ca 60% din cursele castigate de german sunt castigate pe la boxe la schimb de roti (*)
Cand a fost de castigat pe pista i-a impins in porumb si pe Villneuve si pe Hakinen de idiot si psihopat care nu putea sa inteleaga ca nu le poti castiga pe toate, a avut si picioarele rupte dintr-un accident din asta provocat de el iar o data i s-au anulat punctele si a fost descalificat
2 – al doilea motiv pentru care sportul s-a dus „de suflet” a fost Ferrari, cati bani au bagat astia si cum era tot „sistemul” in favoarea lor – solutii tehnice la limita regulamentului, benzina Shell DOAR pentru ei, tot felul de mizerii si mingiu-bingiu pe la motoare, etc – practic din cauza lor F1 a impus limite de buget ca altfel erau ei si restul lumii (in paranteza, Schumi a luat titlurile si pentru ca ani de zile bugetul de dezvoltare al masinii Ferrari era de 2-3 ori mai mare fata de restul echipelor). Daca te uiti la filmul cu Bale si Damon, acolo e suprinsa FIX mentalitatea de kkt de la Ferrari, niste aroganti imputiti.
3 – Anul asta a fost, mai mult decat oricand, o mizerie facuta cu orice pret sa-l impiedice pe Hamilton sa ia titlu cu nr. 8. CA asa le-a iesit la „studiile de audienta” probabil.
4 – Verstapen este un cretin imatur care se comporta ca un schumacher, avand nici 10% din talentul si experienta aluia, care pur si simplu prefera sa se faca praf decat sa puna frana cand este depasit. Era sa-l omoare pe Hamilton de vreo 3 ori anul asta, incluziv cand s-a SUIT CU MASINA peste el … iar in cursa din Arabia Saudita i-a fwtut o frana in fata doar-doar intra Hamilton in el sa-si rupa ceva pe la masina. Nu-l halesc prea tare nici pe Hamilton si m-am si saturat sa casitge numai el dar cine a urmarit anul asta cam 90% din curse ca mine nu avea cum sa „tina” Max, nu ai cum, omul e un pericol pe pista.
@ MV – ce ai vazut astazi a fost pistol cu apa pe langa restul anului: sa vezi cursa oprita in Baku cu steag rosu pentru masini facute praf si pulbere dupa care start DE PE LOC pentru 2 ture de erau sa se faca praf din nou; sa vezi cursa de la SPA, unde au mers in spatele safety-car-ului 2-3 ture (asa zice regulamentul , 2-3 ture se considera cursa „valabila”) pe o ploaie de nu vedeai la 5 metri DOAR ca sa se poata „da punctele” si sa ia organizatorul niste zeci de milioane in timp ce prostii din tribune care au dat sute de Euro pe un bilet au luat o mare mwie; plus ultimele 3 curse din sezon in orient (Losail, AbuDhabi si inca una, imi scapa acum) ca deh … banii vorbesc; sa vezi mizeria aia de cursa de la Monaco unde nu cred ca s-a putut vedea o depasire de vreo 20 de ani.
Si, apropo, exista Formula E! Sunt cateva curse, dar exista, mai mare mizerie nu am vazut par e cursa de mixere, asa suna. Si are dreptate @oviwan, nu dau 1000 de curse electrice pentru una in care miroase a benzina arsa, no matter what.
M-am jurat sa nu ma mai uit dar nu pot. Pur-si-simplu sunt atat de „petrol-head” ca NU POT … si imi pare rau de fiecare data dupa cursa.
Comentariu beton!48
Nu te agita atât, mie mi-a plăcut. Și gusturile diferă. Ar fi cam aiurea să fim toți îndrăgostiți de Edelweiss sau de Mișu.
Comentariu beton!17
Și totuși Schumi parcă o fo’ campion și înainte de Ferrari 🏎
Comentariu beton!17
Cryptoprocta ferox,
părerea mea e că nu l-ai văzut pe Schumi mergând pe ploaie. Sau nu ai vrut să îl vezi, se cam observă de ce!
Comentariu beton!14
ce conteaza ca ne omoara, sa miroasa frate a petrol, sa arda aia multa benzina….
Eheee … cum n-am TV și am ratat cursa din motive dă serviciu am pus-o la downloadat 🤪 Deși mi-ai dat cu spoiler alertu’n cap tot mă voi uita 😜 Nu te învinovăți prea tare … am și aplicația F1 care mi-a transmis ce și cum plus că țin legătura cu vărul meu care mult mai pasionat decât mine de fenomen și mult mai … implicat. Are chiar și șapcă cu Ayrton 🏎 or 🛴!? 😜
Ca profana (ce sunt), aș avea totuși o părere diferită ref. cele două metaforice rândunici: eu cred că nu poți fi suficient de prudent în asemenea context. Da, sunt excesiv (și enervant) de atenți cu enșpe mii de reguli, reguluțe și alineate, dar dacă toate astea salvează viața unui pilot care altfel poate ar derapa peste rândunicile alea, părerea mea e că merită.
Da, știu – adrenalină, fun etc. Dar toate astea înseamnă fix zero, sau chiar mai puțin de atât, dacă se întâmplă o nenorocire pe pistă.
Mă uit rar, dar azi m-am uitat – și-am ținut cu olandezul. Fără un motiv anume, altul decât ”da’ mai lăsați dom’le și pe alții”. Iar ce-a făcut Perez mi-a plăcut, cunoscută fiind rivalitatea dintre coechipieri (la general vorbind).
Comentariu beton!25
Să fie cât de prudenți vor. La o adică să-i pună să alerge în masini din carton pe piste din burete, că mi se fâlfâie, nu mă voi mai afla printre spectatorii fenomenului prea curând. Pe sistemul ăsta, bine că măcar p-ăia de la box îi mai lasă să se atingă. C-ar putea să-i depuncteze la lovituri care ating adversaru, na, e periculos. 😛
Peste 10 ani o să concureze pe simulatoare.
Comentariu beton!20
Aideplm ce bună e asta. Ahahahahahahaaaa. :))))))))))))
@Gabil, dacă între teribilism & asumarea de riscuri exclusiv de către piloți și simulatoare nu mai există nimic, atunci simulatoare să fie. Lasă că se poate face rost de adrenalina și altfel, nu doar riscând viața piloților de dragul show-ului.
Ești cam tensionată.
Acesta fiind zdrobitorul tău contraargument 🙄
😁
Exact așa sunt și eu, nu știu dacă în ultimii 10-15 ani, uitându-mă tot accidental, am legat o cursă. Cred că de când a intrat în competiție Hamilton, că nu-mi aduc aminte multe despre el. A, prima dată când am auzit de el era când avea o relație cu o Spice, iar eu nu știam că este în concurent în F1
Azi a fost o finală de Formula 1 cu penalty-uri la sfârșit.
De fapt, din 74 nu s-a mai întâmplat ca înainte de ultima cursa piloții pretendenți la titlu sa fie la egalitate. De aceea a fost așa de palpitant. Mai ales ca plecau și primii din grilă.
Dar da, dacă nu te-ai uitat de așa mult timp nu poți sa ințelegi. Este ca și cum eu m-aș uita la finala CM la fotbal in care joaca și România (vise taică…). Nu aș ințelege cum au ajuns ei să joace acolo. Am renunțat să mă uit la fotbalul românesc cam de când s-a retras Hagi.
Nu a fost cea mai palpitanta cursa, evident, dar a fost cel mai palpitant sezon.
Audientele F1 de anul asta au fost record, nu stiu de unde ai scos ca se prabusesc.
Safety car-urile de azi (ala virtual si celalalt) au fost ambele perfect justificate.
Referitor la reguli, ce soc am avut eu la rugby dupa cativa ani in care nu m-am uitat cand am vazut ca se fac schimbari de jucatori ca la fotbal (pe vremuri erau permise numai la accidentari), ca intra staff-ul tehnic pe teren in pauzele dintre faze si ii servesc pe jucatori cu apa etc. Pentru unii o fi mai palpitant acum, cu jucatori mai proaspeti pana pe final, pentru mine a fost meh. Eu nu ma plang ca baseball-ul e un sport de 2 lei din cauza ca nu pricep ce fac aia acolo.
Era mai palpitant cand erau motoarele V10 sau V8? Cand la stand se schimbau gume, dar se si alimenta cu benzina, si se facea strategia si din punctul ala de vedere, sau cand bubuiau motoare pe banda? Chestie de gusturi. Dar sezonul asta de F1 a fost foarte, foarte misto, si nu doar din punct de vedere la luptei de la varf, ci si bataia pentru locurile 3-4 si 5-6 la constructori, cu victorii ale pilotilor de la Alpine si McLaren.
Comentariu beton!25
Dom’le, dacă ție ți se pare palpitant, foarte bine. Pentru mine nu este și nu cred ca va fi prea curând. Cât despre audiențele record de anul ăsta, or fi, dar hai să le comparam cu cele din ’94. Sau din 2004. La asta mă refer când zic că sunt în scădere.
Hai sa comparam atunci ce audienta avea Dallas in 1990 in Romania comparativ cu Game of Thrones. Castiga Dallas la fundul gol. A fost mai bun Dallas decat GOT?
Comentariu beton!24
Da, păi atunci hai să comparăm și cât cupru se extrage din munții Rodnei fată de câte tone de mere se culeg la Voinești. Plm, hai să comparăm lucururi similare. Eu vorbesc de audiențele ACELUIAȘI sport, la nivel mondial, nu doar în România. Audiențe care au scăzut an de an, pe măsură ce regulile au devenit din ce în ce mai stupide. Dacă nu crezi, caută cifre pe net. Sau măcar dă un ochi peste comentariile de aici.
Nu poti compara audienta din 2004 cu cea din 2021 pentru simplul fapt ca in cateva tari mari F1 e acum pay to watch (UK, Germania, Canada, Irlanda si Italia, de exemplu), si in 2004 era gratis.
Aham. Dar bine că poți tu compara Dallas cu GOT.
Tu ai inceput.
Perioada Schumacher a fost perioada în care am renunțat să mai fiu fan fanatic al Formulei 1. Mi s-a părut că Schumi, mare pilot de altfel, era dus în spate de Ferrari care omora tot și devenise un fel de cursă a constructorilor pe care o câștigau detașat și dacă ar fi pus un cimpanzeu pe locul pilotului. Mi se părea că și în continuare, indiferent de skill-urile piloților, ăla care o să aibă mașina mai șmecheră o să câștige. Nu mai exista luptă pe circuit, ci în fabrică.
Nu știu ce se mai întâmplă în Formula 1 de atunci, cred că 2004 – 2005 sau 2005 – 2006 a fost ultimul sezon urmărit cu atenție.
Îmi mai apar prin feed la Fb diverse știri din F1 fiindcă, aparent, lumea încă urmărește, și într-adevăr, din ce citesc, am senzația că s-a transformat într-un show pentru panseluțe. Văd că mi se confirmă părerea.
@Ioane, eu am prieteni care se duc la curse, cheltuie bani serioși. M-am întrebat de cel puțin trei ori azi, în timpul cursei, de ce naiba ai face asta?
Păi, nu vezi ce zic vreo câțiva mai sus? Că e palpitant și atractiv? Ori n-au prins perioada noastră de F1 și n-au cu ce să compare, ori suntem noi nebuni?
Că așa, și fi-miu s-a uitat la România – Islanda și a zis că au făcut un meci bun, dar el nu i-a văzut nici pe Hagi, nici pe Mutu, așa că nu înțelegea de ce îi înjuram eu de mamă pe cei de pe teren.
@Ioane, există oameni pentru care și golful e palpitant (și pe bună dreptate, într-o țară cu președinte jucător de golf), n-ai cum să te pui cu gusturile oamenilor. O fi palpitant, dar nu și pentru mine.
Man, stai așa, că aci discutăm oameni pentru care F1 a fost palpitant și nu mai e și oameni pentru care e sau continuă să fie. Adică nu suntem nici noi chiar pe dinafară la treaba asta, cum ar fi în cazul unor sporturi pe care nu le cunoaștem sau nu le-am înțeles niciodată. Băi, eu pot să-l imit pe răposatul Micky Alexandrescu și-ți recit pe de rost vreo 10 top 5-uri din perioada McLaren, Williams, Benetton, dinainte de Ferrari.
Eu plusezcu curling…ala sport care ti da palpitatii
Eram fan ,nu ” scăpam” o cursă ! Dar , de minim 10 ani ,am renunțat !
Si eu ma uitam in era Schumacher si am luat o pauza lunga pana in 2019.
Tin minte ca am avut acelasi feeling ca si tine la primele cateva curse din 2019. Am continuat insa sa ma uit din pura admiratie pentru tehnologia din spatele unei masini de F1. Dupa ce am inceput sa inteleg mai bine care e treaba cu regulile si de ce sunt gandite asa, mi s-a schimbat optica.
Intr-adevar s-a pierdut mult din farmecul de altadata. Din cauza sumelor aatronomice de bani investite in acest sport, cursele se joaca, intr-o oarecare masura, si in afara pistei. Cu toate astea, lucrurile s-au schimbat in bine in ultimii ani si continua sa se schimbe in acelasi sens.
Mai acorda-i o sansa la anul si poate o sa redevii fan.
Șampania este de câțiva ani gen robby bubble, au vrut sa promoveze
„don’t drink and drive”.
Superb. Să vină ceaiul Matcha.
Fuck me! Oare chiar piloții sunt în mașini sau angajează dubluri?
Ba e sampanie, mai putin in tarile arabe, cum a fost azi, din motive clare.
Da, e cu alcool. Nu e șampanie, că a expirat contractul cu cei care produceau șampanie, dar e vin spumant cu alcool: https://sport.hotnews.ro/stiri-motor-24640352-traditie-final-era-formula-1-sampanie-victorie-grand-prix.htm
Am înțeles, deci numai în tarile arabe e robby bubble.
Sezonul asta a fost foarte misto, cu multe rasturnari de situatie si cu multe depasiri. Mie personal mi se pare normal sa existe reguli atata vreme cat se intrec cu 300km/h. Nu cred ca trebuie sa moara cineva ca sa ma distrez eu 🙂
Si mai e ceva: e 8ncredibil de misto cat de multa inteligenta sa foloseste pentru fiecare cursa, cum se calculeaza sansele, planurile, strategiile, absolut tot.
Ps: accidente nasole au fost si anul asta,cu tot cu reguli.
Ps2: checo a fost genial azi, la fel cum a fost si alonso la hungaroring.
Comentariu beton!21
Mda… blogăr provaccinist și antiformulist 😜
De când cu pandemia asta zace și Troty-n debara … ne ducem draq-n parapeți … vă zic io 😜
Bag sama ca îți plăceau numai șoferii agresivi cum au fost cei 2 menționați. Sena era celebru ca e dispus sa își omoare coechipierii dacă era o încercare de depășire a lui. Schumacher pe acelasi stil dar puțin mai normal.
Acu nici io nu m-am mai uitat de 10 ani, dar de 2 sapt am dat peste 3 sezoane Netflix despre F1 3020, 19 și 18. Asta mi-a reaprins interesul.
Dacă ai fi văzut accidentul în care un francez (grosjean) era sa ardă de viu ai fi înțeles de ce au toate regulile alea și care e scopul lor. Sau ala cu francezul mort acum 2 ani ca a lovit un utilaj ce ridica un monopost ce derapase.
Îți recomand cu căldură cele 3 sezoane, te ajuta sa înțelegi ce ii mana, sa constați ca sunt și ei simpli muritori, și e foarte interesant.
Msx și Sergio au fost azi cei mai tari, Hamilton a fost puțin nedreptățit de regulament și deciziile prea safe ale echipei lui. Uneori tre sa riști ca să nu pierzi.
Boss, șoferi sunt ăia de pe DN1 sau de pe A2. Băieții ăia despre care vorbești tu erau și sunt PILOȚI.
Da Mihai asa e. Nu te contrazic. Vezi măcar sezonul 3 din f1 de pe netflix, apoi 1 și 2 dacă ai chef. Vei afla cum a ajuns Wiliams în scaun cu rotile, ca șofer grăbit în drum spre aeroport. Culmea, nu ca și pilot pe circuit. Înțeleg ce zici dar e bine ca exista acele norme. Și în serial vei vedea ce presiune e asupra piloților și a rezultatelor. Pe mine m-a deșteptat mult.
Mă îndoiesc teribil c-aș avea răbdare să mă uit la așa ceva. Cum naiba să mă uit la un serial despre un sport care nu mă atrage? E ca și cum m-aș uita la un documentar despre badminton. Deși, pe alocuri, badmintonul e mai spectaculos decât Formula 1 de azi.
Recomand și eu serialul de pe netflix. Înțelegi niște chestii, dincolo de ce vezi în curse.
Cat despre palpitații, de câțiva ani e plictisitor. Hamilton aleargă singur, Bottas e mereu al doilea, în umbra primului, olandezul e tânăr și neliniștit și cam tot asa cursă de cursă.
Anul asta s-au mai schimbat lucrurile. Asta micu e nervos și super ambițios, iar Red Bull a vrut musai titlul.
Pe Hamilton l-a costat aroganța.
Am ținut cu olandezul numai sa nu-i mai vad moaca superioară lu’ Hamilton.
Comentariu beton!13
Da-i o șansă, sunt niște lecții de viata și de leadership interesante, și povestește cum a pornit fiecare și ce eforturi au făcut familiile ca să ajungă acolo. Am fost la fel de plictisit ca și tine, iar acest serial m-a făcut sa îmi doresc sa vad neapărat aceasta cursa și calificările, eu nu amai vizionat calificări în viata mea.
În ultimii ani m-am uitat doar la snooker și de câțiva ani nici la ala. Deci te înțeleg. Asta deși ii cunosc personal pe unii fotbaliști romani și campioni de k1. Dar acest serial a reaprins interesul și cred l-a și mărit.
Btw, nu vi se pare ca verstapen seamănă cu un fotbalist roman? 😉
Sa stii ca badmintonu e misto.
Cam de 45 de ani, n-am ratat cam nicio cursa. Sunt fan disperat F1 si fan Hamilton. Cursa de azi m-a adus in pragul infarctului.
De cand vad eu F1, n-am vazut asemenea balbaiala in decizii.
Bine, nu ma apuc acum sa ma contrazic cu tine ca nu mai am decat 90% baterie la telefon.
Comentariu beton!38
Băhăhăhăăăă. Bună de tot asta cu bateria. :))))))))))))))
r3$pEkT !!!
După cum bine menționează @Edelweiss, după Ayrton Senna, pentru mine F1 s-a terminat. Am fost ultras Nigel Mansell, apoi Ayrton Senna. 😅
Azi, F1 e un rahat PC ultrapansat. 🤮🤮🤮
Bai eu mă bucur că nu a câștigat Hamilton! Restul nu prea ma interesează. De când s-a retras Schumacher m-am uitat la o cursă anul trecut și ca și voi nu am înțeles nimic și m-am lăsat păgubaș. Și de atunci mi-am pus pofta în cui!
am tot tras cu ochiul, conducea Hamilton, era tura 28.
apoi ne-am retras ca cucoanele, la chestii mai frivole, respectiv mani/pedi 😆 si la un moment dat am auzit zarva la cursa, strigau barbatii…
am intrebat cine-a castigat si de ce, mi s-a zis ca-i prea complicat sa inteleg si sa iau rezultatul asa cum e.
buey, nu-s vreun Einstein, ma gandeam c-as intelege si io daca mi s-ar da o sansa.
misogini!
si totusi n-am inteles strategia lui Mercedes, de ce nu s-a dus pe soft-uri, ca 14 ture le mai ducea.
coane, si nu-nteleg nici de ce nu mai pot edita. am scapat un ca-s in loc de „c-as intelege”, fa tu sa fie bine, ca nu-s chiar asa de tuta sa nu stiu sa scriu!
Băi, nu știu, eu am testat acum și se poate edita.
@Vasilescule, uneori nu apare opțiunea de editare, pur și simplu, fie că e pe desktop sau pe mobil.
Se mai uită și opțiunea la om. 🤣
Io am editat primul coment și nu apare deși am salvat modificările.
Divagați, baleiați … „Treceți peste !!” @ Dorel Buldozeristu’😜 … v-a virusat Vasilescu cu scrierea lui corectă!?
Pe vremea mea, maică… se pilota, dar se și crăpa mai cu spor.
Revelion a fost aici, șerif. Au țopăit artificiile și petardele mai dihai decât popcornu-n cratița-ncinsă. Tare mi-e drag să văd câtă susținere are copilul ăsta și nu numai el, ci sportul în general. 🙂
Comentariu beton!19
Apăi cred. Și bine că s-a bucurat lumea. Crezi că nu făceam și io la fel dacă îl chema Vîrtopeanu și era român? Mai interesa pe dracu’ că e plictisitoare formula 1. 🤭
N-am auzit nicio vorbă nicăieri în Ro despre finala pentru titlul de campion mondial la șah (ce tocmai s-a încheiat ieri-alaltăieri). Ăsta e un sport care ar merita mult mai mult.
PS. Jocul nr6 din finală a doborât toate recordurile: număr de mutări și durată. Magnus Carlsen e pe cale de a deveni un fel de legenda_Schumacher a șahului. De urmărit.
🤘 bineesss bosss, da’ auzi … șahu’ iE pesele alea ce le dau românii deoparte când joacă table ? 😉 Apropo, știați că România e campioana en titre la table ?
Soooooo accurate 😳 ! Fiecare cuvințel și expresie este identică cu ceea ce as scrie (dacă m-aș pricepe) eu, despre mine 😬 !
Nu mai țin minte multe de când eram mic (și nu dădusem de alcool pe vremea aia, doar că a trecut mult timp) dar parcă îmi aduc aminte că eram fan Senna. După, nu prea mi-a mai păsat de F1.
Am avut o tentativă acum câțiva ani, când am lucrat câteva luni la un constructor, dar mai mult mă interesa tehnologia și cum proiectează și produc ei piesele. Nici măcar atunci nu mă uitam la curse.
Am fost impresionata.. Aceeași trăire. Și eu eram lipita de tv când erau cursele de F1.. Tot pana la dispariția lui Senna.. Si apoi nu m-am mai uitat deloc, nu mă mai pot uita.. Si se pare ca nu-i nimic de pierdut.
Nu am mai urmărit așa ceva de mulți ani. Întâi a fost Senna, la cuțite cu Alain, a fost Nigel, Damon, Jacques, Mika, Fernando. Toți piloți, nu jucării. Deloc nu mi-a plăcut Schumi, chiar dacă are merite de pilot bun In anul 2005 am văzut calificările cursei din Melbourne, iar în ziua cursei nu am mai reușit să intru pe circuit. Poveste lungă. Și am ratat cursa de la Sepang la mustață sau mai bine zis „tot din cauza unui idiot sărit peste bord”. Mai târziu au fost Kimi, Jenson, Sebastian chiar și Nico (deși nu mai urmăream cursele regulat), dar deloc îngâmfatul de Hamilton. Acum reguli peste reguli, calificări din care nu se mai înțelege nimic și tot așa.
Carlos Sainz, cel.care a ratat titlul mondial la rally in ultima curba a ultimei curse. 🙂 cursa pe care doar trebuia sa o termine . Vremuri de motorsport adevarat.
Exact așa. M-am uitat până când a murit Senna și apoi gata. Aseară am văzut cursa parțial (era tata pe la noi). Nu am mai înțeles nimic din reguli și da, plictisitor.
Yep, fan formula 1 si al lui Senna si aici. Ma enerva la maxim Nigel si ma agitam in fata televizorului de era taica’miu ingrijorat ca s-ar putea sa ramana fara televizor. Si s-a terminat dupa ce n-a mai fost Senna. Nu m-am mai uitat la nici o cursa foarte multi ani, am mai incercat cand era Alonso pe val, de, eram fana Spania si spanioli, dar… nu mai era ce-a fost si parca nici atunci dar acum cu siguranta nu mai am tragere de inima sa ma uit. Parca a disparut de tot acest sport, pentru mine.
Deh la romani toți care se urca la volan sa concureze pentru orice sunt piloți,în lumea civilizata sunt driveri. La ei pilotii sunt im avioane. Noi și francezii vedem numa piloți la volan. Restul vad șoferi. De ce oare?
Primul articol care mi-a ieșit la un search pe google. Așa poate înțelegi care este diferența între șofer și pilot: https://www.4tuning.ro/alte-sporturi-cu-motor/pilot-de-curse-dar-fara-permis-de-conducere-salvatore-arcarese-11860.html
Daca nu urmaresti, nu stii ce se poate intampla…sau ce reguli mai sunt sau ce mai apare, au fost introduse mai multe reguli de siguranta, de la accidentul lui Kubica cand era sa crape( e posibil la Kubica sa fi fost elementul ala atasat de cockpit si ala sa ii fi salvat viata) Din ce am citit se vrea sau se incearca o uniformizare de anul viitor,ce sperante sa aiba Alpine in fata celor de la Mercedes. Insa, a fost un sezon cel putin interesant, din prisma bataliei dintre Max si Lewis, pana acum Lewis a castigat tot detasat in ultimii 5 ani cel putin.
P.S : ca tot am citit, pe sarite recunosc, de fani ai sportului din timpuri de mult apuse, cel mai mult l-am apr2ciat pe Juan Pablo Montoya, car3 a stabilit nush ce record de curse consecutive plecand primul din grila de start, necastigand nici una 😃
E într-adevăr complicată F1 in ultimul timp, dar asta a fost cel mai tare sezon ever de când știu eu ce-i aia F1.