Ce mă fascinează pe mine la țările cu apă caldă este că de fiecare dată când mă deplasez pe-aici e imposibil să nu mai descopăr lucruri noi, pe care nu le știam sau nu le observasem. O să le las aici ca să nu le uit.
👉 Pe autostrăzile din Olanda, până la ora 19.00, viteza maximă este de 100 km/h. Și să vezi ce chestie, toată lumea merge cu viteza legală. Mă uitam absolut uimit cum pe minunăția aia de autostradă cu patru benzi pe sens și cel mai bun asfalt pe care am condus vreodată, toată lumea din jurul meu mergea cu 100 km/h. Și mai tare e că am prins ora 19.00 pe autostrăzile lor. Moment în care, ca la un semnal, toți au început să meargă cu 130. Băi, fascinant vă spun, e fascinant să vezi cum respectă oamenii regulile, cum nu vine nimeni să se creadă buricul pământului și să-și bage lupa-n ea de viteză maximă.
👉 Ah, și dacă tot a venit vorba despre viteză, la dus, spre Olanda, am mers pe foarte multe DN-uri din Ungaria, Slovacia și Austria. Bănene, dacă ești pe o porțiune de drum unde viteza maximă este de 40 km/h, nu există nimeni care să meargă mai repede. Indiferent cât e de liber drumul, merg toți aliniați cu 40 la oră. Treabă care, venind din țara unde niște zeci de cetățeni au mers pe contrasens pe autostradă, pe motiv că se grăbeau, ți se pare așa de domeniul incredibilului.
👉 Mai condusesem o singură dată prin Germania, cu foarte mulți ani în urmă, dar a fost o experiență total irelevantă. Acum a fost altceva, a fost o adevărată plăcere pentru mine să descopăr sectoarele de autostradă fără limită maximă de viteză. Mă rog, pe multe dintre ele oricum nu ai cum să mergi foarte tare din cauza traficului infernal, dar am avut noroc cu o bucățică de autobahn, cu cinci benzi pe sens (cred, nu sunt extrem de sigur, dar cred că eram pe undeva pe lângă Dortmund), unde i-am dat cât a putut mașina. E o senzație extrem de mișto să poți să rulezi câteva minute bune cu pedala de accelerație la fund, în timp ce pe bord vezi c-ai sărit de 200 km/h. Mă rog, e senzație mai puțin plăcută să vezi cum, la viteza asta, a trecut un Subaru Impreza pe lângă mine de parcă stăteam pe loc. Nfine, voiam doar să zic c-a fost mișto și cu adrenalină.
👉 Încă una, care n-are legătură cu condusul, și gata. Mi-a povestit distinsa noastră colegă de pe blog, cunoscută sub numele de didina, că în lacul din spatele casei ei (mă rog, e un canal, dar arată ca un lac, e cel din poza de mai jos), a aruncat cineva un pește Koi. Cum canalul e mititel, mare le-a fost mirarea locuitorilor din zonă când au observat înotând în el o mândrețe de pește lung de câteva zeci de centimetri. Motiv pentru care au sunat la primărie și-au semnalat prezența peștelui în zonă.
Dar abia continuarea poveștii e cu adevărat fascinantă. Știți ce-a făcut primăria? A trimis oameni să constate prezența peștelui, după care, a trimis oameni să prindă peștele ca să-l mute de acolo într-un acvariu în care să-și poată continua viața în condiții adecvate. Acum luați toată povestea asta și translatați-o în spațiul carpato-danubiano-pontic, adică faceți un exercițiu de imaginație care presupune că într-o zi sunați la primăria din orașul unde locuiți: „Bună dimineața! Vreau să vă semnalez prezența unui pește Koi în lacul de la ieșirea din oraș”. Cam cât vor râde ăia din primărie după ce vor închide telefonul?
Mno, cam atât pentru azi.
Apropo, pentru băiatul cu retard sever care mi-a comentat zilele trecute întrebându-mă de ce compar România cu vestul Europei, și că de ce n-o compar cu Africa sau o mare parte din Asia: uite de-aia n-o compar, băi Bulă, pentru că în capul meu e că vreau să trăiesc mai bine, nu să-mi spună un imbecil, la mine pe blog, că dacă ne comparăm cu Burundi suntem bine. Pula mea, așa gândesc eu, oi fi defect.
Auzi la ăsta… vrea să-i scoatem koiu’ din lac…
Comentariu beton!181
Am ras sa ma prapadesc. :)) problema e ca asta ar fi un raspuns prompt si normal intr-o primarie din RO
Comentariu beton!46
Se merge legal pentru că amenda vine direct în poștă. Apoi nimeni n-are chef să facă pe șmecheru’ cu drepturi în fața judecătorului că-i posibil să ia o amendă și mai mare. 😀
Să vezi cum mergem toți cu 80 km/h pe centura Vienei în sectorul semnalizat corespunzător, iar când vedem cercul alb cu dunga neagră zici că intră dracii-n noi. 😀
Nici în ziua de azi n-am aflat de ce pe porțiunea aia de autostradă limita-i 80 km/h.
De koi în canal încă n-am auzit, io știu doar ce-i aia „teabag”. 😀
P.S. Mă apucau și pe mine toate pandaliile când auzeam comparații cu Africa.
Comentariu beton!33
Austriecii si olandezii au limite de viteze mici pe autostrada prin zona marelor orase ca sa reduca si poluarea. De aia e 80 prin unele zone.
@Ionut: atunci măsura nu-i așa eficientă precum pare, conform unui studiu făcut în Elveția:
„Hot and dry conditions in summer 2003 led to ozone levels that substantially exceeded the Swiss ambient air quality standard. We investigated how emissions and ozone levels would have changed in this period if the maximum speed limit on Swiss motorways were decreased from 120 to 80km h−1. The air quality model package MM5/CAMx was applied to two nested domains, both including Switzerland. Anthropogenic emissions were based on various European and Swiss data sources. The simulations for the reference case were based on current driving behavior. In the reduction case, nitrogen oxides (NOx) emissions from road traffic were lower by about 4% with respect to the current total NOx release. Emissions of volatile organic compounds (VOC) were not significantly affected. The peak ozone levels decreased by less than 1%.”
Nu știu cum e în Austria sau cum procedează majoritatea olandezilor, dar eu am grijă să merg cu viteza (aproximativ) legală nu de frica amenzilor. Știu cam pe unde sunt camerele, am două aplicații destul de eficiente în semnalizarea celor pe care nu le știu, deci șansele să fiu prins sunt reduse. În plus, amenzile sunt relativ mici.
Nu merg cu viteză pentru că așa zice legea și pentru că mi se pare normal să fac, pe cât posibil, ce zice legea. Având în vedere că restul oamenilor au acces la aceleași informații, pot să pun pariu că nici pentru ei amenzile nu sunt motivația principală. De fapt e chiar ușor de observat, că mai vine câte un erou cu 30 peste limită și îl vezi cum încetinește în zona camerelor, în timp ce restul mențin o viteză constantă.
Io ti-am zis ca au aia din Olanda un asfalt de numa’!
In Germania, asfaltul e de tot rahatul, autostrazile sunt pline de lucrari care ingreuneaza circulatia care si-asa e dementiala.
Si da! E o placere sa conduci acolo unde mai toata lumea respecta regulile. Bine, nemtii nu prea le au cu semnalizarea. Tre’ sa ghicesti tu unde vrea ala din fata ta sa se duca.
Vezi sa nu pleci din Olanda fara sa intri intr-un Coffee-Shop. Nu e nevoie sa cumperi nimic. E suficient sa te duci pana in capat si inapoi ca sa iesi de acolo high.
P. S. Daca treci prin Essen, da un semn.
Comentariu beton!20
Aha! Deci „băjeții dă Jermanea” întorși în România au învățat de la localnici că semnalizarea-i degeaba.
Comentariu beton!28
P. P. S. Mai au, tot prin Olanda, niste asfalt cu o tenta de roz in el. Ei, daca ploua – si pe acolo, cand ploua, nu se joaca- din asfaltul ala nu sare apa. Adica nu te ineaca ala din fata ta.
Niste salbatici, dom’le!
Comentariu beton!33
Poate omul vrea sa traiasca ca si In burundi, de ce sa il oprim noi? poate sa plece acolo linistit. Poate sa ia o gramada de indivizi ca si el , chiar ar trebui sa le dam bani de bilet , macar se mai curata atmosfera. Nu stiu insa daca aia il vor.
Comentariu beton!20
Bilet doar dus !
Lasa asta cu respectarea vitezei maxim legale, zi mai bine – lasau aia banda 2 libera? Ca in Romania se pare ca asta e mai important. /s
Deși am citit în multe locuri despre problema asta, în ultimele două săptămâni am folosit cam toate bucățile de autostradă de la noi (mai puțin cea spre Constanța) și nu-mi aduc aminte să fi întâlnit așa ceva. Pe banda doi se depășea, după care se revenea pe prima, chiar dacă nu era nimeni în spate. În general, pentru unul care n-a mai condus de ceva vreme prin România, am fost plăcut surprins. Poate am fost norocos, cine știe?!
Da’ a întrebat cineva peștele dacă vrea să îi fie îngrădită libertatea? El nu are drepturi ? Că dacă avea feisbuc, le arăta el lor!
Comentariu beton!53
Asta cu peștele mi-a făcut ziua. Îmi și imaginam cum sună cineva la primăria unui mic oraș și îl înjură ăia că își bate joc de ei.
La fel de șocată am fost și eu când am ajuns prima dată în Viena. Un ambuteiaj pe blvd ăla cu 3 sau 4 benzi pe sens ce nu vă pot explica. Toată lumea calmă, cafea, citit, făcut unghii, de-astea. Noi într-o mașină cu încă un cuplu de români. Și îl apucă pe prietenul nostru ideea că el e mai șmecher decât fraierii ăia de austrieci și o cotește pe o străduță și iese după semafor. Ce credeți? Peste tot sensuri unice de am ajuns înapoi la capătul cozii. Practic, am luat ambuteiajul de la capăt. A doua oară ne-am apucat și noi de fazan și alte cele.
Comentariu beton!32
Nu dai tu niște ture la noi pe autostradă? Știu, e puțină, oricum e o plăcere. Deosebită.
Ăia de afară nu știu să conducă, ii învață Schumacher-ii noștri.
Vai sh’amar….
„cel mai bun asfalt pe care am condus vreodată” Când am fost prima oară în Olanda, în Amsterdam, pe lângă chestiile uzuale care impresionează vizitatorii, cel mai mult m-a impresionat…asfaltul. Atât cel pietonal, cât și rutier. Pur și simplu a fost primul lucru despre care am povestit la intoarcere și țin minte că prietenele care fuseseră cu mine m-au tachinat vreme bună pe treaba asta. La următoarea vizită, peste câțiva ani, am informat că „moamă, să vezi ce asfalt au ăștia.” Al naibii asfalt însă, nu mi s-a mai arătat la fel de impresionant, ba chiar destul de comun prin majoritatea locurilor. Am pus-o pe seama faptului că lucrurile la noi mai evoluaseră din punctul ăsta de vedere. Din fericire, însă, am descoperit împrejurimile, verdeața abundentă, căsuțele alea ca din povești și, cel mai wow, transportul în comun civilizat, confortabil și deloc obositor, spre deosebire de chinul de la noi. Sper să prind acele vremuri când se va putea merge și la noi cu trenul/tramvaiul sau autobuzul la fel ca în Olanda. Sau măcar să nu fie diferențe atât de mari.
Comentariu beton!24
boss, ce fumezi? auzi la el, telefon la primărie…
la noi ar fi:
– coae, sîmbătă vii cu berea, facem grătar dă peșteeee!
Comentariu beton!36
Am dat eu telefon, nu la primărie, ci la ”Evidența populației” să-i anunț că nu se respecta regula cu purtatul măștii la ei în bătătură. În sensul că nu toți oamenii intrau cu mască la interior, unde era obligatoriu. Bine, nu prea m-a crezut pe cuvânt inițial omul cu care vorbeam, dar l-am convins într-un final. După care i-am spus că bine ar fi ca și doamna polițist de acolo să poarte mască, chiar dacă nu era obligatoriu în exterior (unde stătea ea, pentru a ghida oamenii) la vremea respectivă, folosind argumentul ”bunului exemplu al autorităților pentru noi, cetățenii.” La următoarea vizită, am observat cu bucurie că doamna polițist purta mască. Mă rog, frumos atârnată la o ureche, dar orișicât, era un pas înainte.
Comentariu beton!23
Stai liniștit ,no să sune nimeni pt un Koi! Mai degrabă ,o să sune așa : fă ,pregătește tigaia ,azi mâncăm pește!
Nu vreau sa stric povestea cu angajatii primariei care au salvat un peste ca sa-i ofere o viata mai buna, dar crapul Koi e specie invaziva si cam in orice tara cu apa calda se iau masuri cand este semnalat intr-un lac.
E adevarat si ca la noi probabil nu s-ar sinchisi nimeni, chiar daca i-ai anunta ca e invazie de crocodili in Herastrau.
Comentariu beton!36
@Mihai, la noi dacă mergem la pescuit si prindem crap, este obligatoriu sa îl iei acasa sau sa îl arunci la gunoi. Dacă te vede cine a ca îi dai drumul înapoi in apa, îți iei amenda. Sa vezi fetele ăstora când le spun ca noi mâncam crap! 😮😂😂
@Emil, dacă vrei să-i provoci unui vreun AVC, dă-i rețeta lu’ nea nelu ilici de crap la carton
Mare Sef de Blog, lasa astea. Mai bine spune-ne cum au fost perele, clătitele, crema de caramel?! 😋😋😋
Hmmm, nu cred c-ai să vezi d-astea! E la cură, ai uitat? 😛
Mda, eu mă gândeam să o întreb pe Didina ce a mai gătit în ultimele zile😁.
Vasilescu tace că nu-i frumos să vorbești cu gura plină😁.
@Victor, i-a dat @didina dispensa! Mai ales ca ii lauda asfaltul! 😜😂
Nuș despre ce vorbiți voi aci. Pâinea cu brânză nu mai e bună? 🤪
Musai brânza să fie sărată, așa cere ospitalitatea dacică 😋😝
Cand am fost io pa Olanda, noaptea era 140 limita. Si cunosc cel puțin un roman care, cu m5 patronului băga fest 200-220 pe autostrăzi noaptea. Dar marea majoritate merg legal, pt ca au infrastructura, si au și amenzi și camere radar.
Pe mine ma faxcinase infrastructura pt biciclete inclusiv parcarea de biciclete de la gara, pistele, si multitudinea de bicicliști, inclusiv gagici cu fuste mini;).
Pe mine m-a mai fascinat și măiestria cu care erau capabili bicicliștii să meargă în pâlcuri compacte, fără să se calce unii pe alții pe roți. Unul să fi încetinit puțin sau să fi schimbat direcția cu un milimetru și mare minune dacă nu ajungeau toți claie peste grămadă, la pământ. Și tot în Amsterdam am văzut un alt stil de-a bicicli. Vreo 4 tineri pedalau pe o stradă, doar că nu la o bicicletă, ci la o masă, masa având pe ea sticle și pahare. Am încercat atunci să-mi imaginez unde în București s-ar fi putut face chestia asta fără să-ți cadă toate cele de pe masă sau chiar masa cu totul. Evident, n-am reușit să găsesc vreun loc.
Comentariu beton!19
Eu inca ma mai intreb cum naiba poate olandezu’ sa-si gaseasca bicicleta in padurea aia de biciclete parcate claie peste gramada.
Ah! Si inca o chestie pe care am vazut-o numai in Olanda. La capetele stradutelor mici si inguste, sunt niste stalpi inalti de vreun metru pe care cei care locuiesc acolo ii manevreaza cu telecomanda. Apesi botonu’ si intra stalpu’ in asfalt. Dupa ce treci, iese la loc.
Ruxandra: chestii de genul ăsta sunt și la Brașov: La intrarea în curtea Bisericii Negre (bănuiesc că a fost pus doar pentru a nu intra părinții grijulii cu beizadele până la intrarea Colegiului Honterus sau chiar în interior de s-ar putea), la intrarea pe str. Michael Weiss (90% din timp strada aia e un pietonal cu terase dar mai intră mașinile cu aprovizionarea și 2-3 riverani) și Sf. Ioan. Și mai sunt dar nu-mi bubuie mie mintea acum 🙁
Ehee, nene Victore, alea îs de pe vremea când la Brașov se făcea și bea încă … altă marcă de bere 🤪( acu’ vreo dojdeani)
La noi la primarie ar fi pus koi-ul intr-o căldare, ca ei doar miscarea aia o stiu.
Comentariu beton!19
Inclusiv vlahii ieșiți din țară învață r/d să respecte legile, să fii anarhist în vest cere să ai averi de aruncat pe amenzi.
La noi cetești de decenii articole despre Paku, țestoase de Florida sau foști maidanezi „salvați” de iubitori retarzi prin eliberarea în naturelul patriei, care animale eliberate au ajuns să extermine speciile locale.
Bunu` Mărin avea o vorbă:
„Dacă vrei să devii mai prosper te uiți la cei mai ca tine, dacă vrei să fii fericit la cei de supt tine!”
Rămâi cu văzutul.
Iar dacă vrei să fii și prosper și fericit, probabil că trebuie să ignori vorba asta. Sau, just for fun, o iei și te duci cu ea în vreo țară din vest sau, mai bine, din nord (unde se pare că sunt cei mai prosperi, dar ȘI cei mai fericiți oameni) și le povestești acolo despre cum unii se cred sub/deasupra altora. Nu ca o chestiune de cultură balcanică, ci așa, în general.
:))))))))))) Vorba asta, cu fericirea și abilitatea de a vedea că nenea Murphy are dreptate, este în toate limbile pământului, nu dăcât în daca veche.
Ea nu exclude ideea de a năzui la mai bine.
O fi ea veche, dar asta nu înseamnă că este și (universal) acceptabilă.
În fine, pentru că s-a vorbit un pic zilele trecute despre prosperitatea&fericirea din perspectiva ONU, avem acum și vorba asta veche, așa că aș mai ”arunca” și eu pe masă o altă variantă. Este prezentată mai detaliat în https://www.emag.ro/the-how-of-happiness-a-new-approach-to-getting-the-life-you-want-sonja-lyubomirsky-9780143114956/pd/DPS099BBM/#product-gallery
Eu n-am citit-o încă, doar am aflat esențialul din această carte. Respectiv că formula fericirii (ce funny sună 🙂 ) ar fi H=S+C+V
Unde, H e happiness
S – Our biological set point (adică genetica)
C – Conditions of living (circumstanțe, condiții de trai)
V – Voluntary actions or choices we make daily (alegerile/deciziile personale)
Fiecărui termen al acestei adunări îi este atribuit și un procent iar procentele, însumate, dau 100%, arătându-ne în ce măsură influențează/determină fiecare gradul de fericire al oamenilor. Fericirea aia pe termen lung, sustenabilă, nu doar fericirea de moment, ca orgasm punctual al simțurilor, cum ar fi orgasmul culinar sau cel în fața unei opere de artă sublimă sau la ascultarea unui concert excepțional și alte din astea.
Procentele sunt 50% pentru S, 10% pentru C și 40% pentru V, ceea ce mie mi se pare cam incredibil. De fapt, mi se pare atât de incredibil, încât mai că-mi vine să iau la puricat studiul pe baza căruia s-a scris cartea, să găsesc vreo greșeală. Asta dacă nu se oferă altcineva s-o facă. Solandi? 😁
Și eu cred că educația bate genetica.
Dacă privești la trecutul apropiat al țărilor nordice, doar cu câteva decenii în urmă, vezi asta.
Educația o pui la C sau la V?
Mie mi-e greu să cred că genetica are un impact atât de mare asupra fercirii. M-aș fi așteptat ca factorii controlabili de om să ”cântărească” cel mai mult, apoi C-ul și abia apoi genetica.
Educația cred că ține de C, depinde de circumstanțe, de mediu, de părinți, de stat, de (ne)norocul de a avea parte de domnul Trandafir ori domnul Vucea.
Anduța,
La o sumară căutare pe net, observ că Sonja Lyubomirsky a stabilit că există oameni fericiţi cronic. Adică oameni care sunt optimişti de felul lor şi văd mai mereu lucrurile într-o lumină pozitivă și astfel se simt mai mereu ,,fericiți”. Eu am întâlnit astfel de oameni când eram copil, în satul bunicilor. Erau acei oameni buni cu toată lumea şi faţa lor radia mereu. Astfel de oameni au fost şi bunicii mei. Iar bunătatea aceea venea din adâncul lor, din genetică. De aceea cred că e aşa de mare acel S.
Însă, dacă S contribuie cu 50% la formula fericirii, iar un maxim este apanajul geneticii, adică e propriu oamenilor fericiţi de la natură și sunt cei care aleg mereu seninul în locul înnoratului să zic aşa, asta înseamnă că, un om cu S genetic micuţ nu va putea niciodată avea fericirea maximă, acest indicator fiind fix, nu-l poți mări sau îmbunătăți ca pe celelalte două. Cu el te-ai născut, cu el defilezi întreaga viaţă. Dacă pe C şi V le mai poţi modela tu în goana după fericire, cu S nu ai nicio şansă. E ca vorba aia: ,,când s-o împărţit norocul, fost-am dus la lucru”. Când ţi s-a preparat ,,biological set point” în zigot, deja soarta fericirii pare că ţi-a fost pecetluită, conform formulei stabilite de Sonja. Aşa că nu știu ce să zic de formula ei. Cumva îi dă toată cartea peste cap. Ne promite obţinerea fericirii, dar formula îi stă de fapt contra promisiunii.
Evident, nu am citit cartea, astea sunt prime impresii citind descrieri ale cărţii cât şi formula scrisă mai sus.
Ea (Sonja) crede că fiecare are putere asupra propriei fericiri. Şi, ca orice psiholog care se respectă, oferă şi metode sau paşi pentru a face asta. Cum ar fi: Exersați recunoștința, Evitați Gândirea excesivă, Răspundeți pozitiv la succesul altora, Îmbrățișați mai mult, Practicați Mindfulness, Adoptați obiceiuri sănătoase fizic, Vorbește despre vremuri bune și vremuri rele, Bucurați-vă de timp cu prietenii, Fii bun cu ceilalți, Nu te obseda despre a deveni fericit, etc. Însă, toate acestea nu vor clinti din loc valoarea ce ține de genetică și ni-l dă pe S, oricât te-ai da peste cap.
Probabil că există prin carte şi un moment în care, dacă nu reuşeşti nicicum să găseşti fericirea, poate un psiholog te poate ajuta. Te poate ajuta să îţi fie mai bine, nu neapărat să găseşti fericirea.
În fine, eu sunt scepticul de serviciu, pentru mine fericirea e e doar un cuvânt frumos şi mult prea alunecos ca să-l pot prinde şi defini cumva.
De fapt, acea formula este a lui Martin Seligman, un psiholog american care a creat in anul 2000 o noua ramură a psihologiei: Psihologia pozitivă.
H = S + C + V
H stands for your enduring level of happiness
S is your set range
C is the circumstances in your life, and
V represents factors under your voluntary control.
,,S: Your Set Range
Some discouraging news: About 50 percent of your happiness is completely out of your control because it depends on your genes.
You may be genetically wired to be very happy most of the time. Or you may be wired to be sad most of the time. Or you’re somewhere in the middle.
The point is, your genes make up for 50 percent of your happiness, and we can’t change that much. This means you have a so-called happiness set-point towards which you will always gravitate to in good times and in bad times.
Human beings, it turns out, are adaptation machines. We take good things for granted and overcome daunting obstacles, only to return to our natural happiness set-point.
The bottom line is, we have a set range of happiness towards which we naturally gravitate. This set range is what’s keeping your level of happiness from increasing.
Thankfully, we can use the other remaining variables, C and V, to raise that level.”
Deci, după cum am dedus și eu mai sus, fericirea uniformă nu e pentru oricine și nici nu poți face minuni ca să o dobândești 100%, oricât ți-ar promite niște cărți sau psihologi.
Lăsând la o parte ce promit cărțile sau psihologii, mie-mi place subiectul ”fericire”. Să ne aducem aminte cum acum ceva ani, tot aici, s-a adus într-o discuție (cu Laura G) un alt studiu despre fericire, făcut de niște oameni de la Harvard pe parcursul a zeci de ani, pe mai multe generații. Iar acolo se concluziona că relațiile interumane sunt cheia fericirii. Ba chiar și mai devreme, a menționat Mândruță la emisiunea lui de la Digi de o altă carte, ceva cu ”înțelepciunea stupului”, în care se prezintă o altă viziune asupra fericirii, legată de inteligență. Ai mai zis și tu de chestia cu bunătatea, foarte mișto referința la bunici. Atâtea unghiuri și abordări care mai de care, ar fi chiar culmea să ne rezumăm la una singură. Că de la asta m-am pornit, cu vorba lu’ bunu’ Marin a lu’ Tiberiu. 😀
În fine, pe mine nu mă pasionează dobândirea fericirii, dar nici nu pot spune că am motive serioase să mă îndoiesc că ea poate fi definită corect și adevărat pentru grupuri mai mari de oameni. Vreau să cred că există oameni fericiți. Că-i fericire maximă sau fericire level mai mic, nici nu contează. La urma urmei, poate fi chiar și fericire level zero, adică atunci când e lipsă de nefericire. Lipsa nefericirii, combinată pe ici, pe colo, cu pusee de fericire level mai mare pentru fiecare individ în parte este genul de fericire în care eu aș putea lejer crede.
Adică tu te aștepți să și răspundă cineva la telefon când suni la Primărie. 😂😂😂
Comentariu beton!18
Gardianul
The grass is greener…
Nu numai că e mai verde, dar e și tunsă impecabil. 😉
În România, veneau, îl luau și îl făceau prăjit cu mămăligă și usturoi 🙃
Ar fi raspuns cum mi-au raspuns mie cand le-am semnalat sa vina sa repare o masa din parc la care mai lucrez eu din cand in cand…au luat-o de tot😬 ce atata reparatie…
Scria cineva pe acest blog: „Dealul Negru este unul dintre traseele mele preferate. Pentru că-i știu fiecare milimetru, deci pot să dau în mașină cât poate ea să ducă”. Inteleg ca masina nu poate sa duca decat viteza legala de pe dealul negru? Cam surprinzator ca, daca imi amintesc bine, sunt si portiuni unde viteza legala e de 30 de km/h. In rest, nu contesta nimeni, viteza legala in multe locuri din Romania este absurda, avand in vedere structura traficului. Dar ziceam asa, de respectarea regulilor.
Nu vreau sa stiu cine scria, dar e dubla masura. Respectam regulile altora, dar nu ale noastre.
La fel ca festivalul PNL
Important e că scria și că la momentul prezent nu s-ar mai putea scrie așa ceva.
S-a stabilit între timp că regulile se respectă. Dacă o regulă e absurdă/proastă, se schimbă regula, nu respectul.
Alexandru, pentru că dacă-i dau mașinii cât poate să ducă înseamnă că merg cu 180 pe Dealu Negru, desigur. Pula mea, și ne mai plângem de analfabeții funcțional. Bosule, „cât poate să ducă” înseamnă și o depășire cu 50 la oră, în viteza a doua și termometrul în roșu. Ca să nu mai spune că n-am scris nicăieri că-i dau mașinii cât poate să ducă PE TOT Dealu Negru.
Imbecili, peste tot e plin de imbecili care nu pot să înțeleagă un text.
@Mihai Vasilescu.
Da, sunt convins ca mergi cu viteza legala pe Dealul Negru si ca asta ai vrut sa spui. Imi pare rau ca am inteles gresit. Te felicit si pentru vocabular si pentru mesajul civilizat, specific olandez. Iti doresc succes.
Pwp.
O aberatie 100 pe autostrada, totul din cauza aberatiilor fanaticilor apocalipsei climatice. Bine ca locuiesc in Germania, desi, acum ca verzi au un cuvânt de spus, poate trecem la căruțe.
Eu am trait 35 de ani in Romania si spre 10 de-acum in SUA. In Romania nu eram un sofer disciplinat; nu eram nici in categoria nesimtita cu tupeu, dar viteza legala era un concept irelevant pentru mine. Cand ma duceam la ai mei, intr-un orasel din Bacau, dupa ce faceam inevitabil doua ore sa ies din Bucuresti si sa trec de Afumati, nu respectam sub nici o forma viteza legala de 50km/h in toate satele insiruite pe E85 prin Buzau si Vrancea, ca sa imi ajunga week-endul sa ma si intorc… Nu e o scuza, doar o realitate.
Dupa ce m-am mutat , am descoperit cu oaresice stupoare ca de fapt sunt un sofer foarte disciplinat daca am la dispozitie infrastructura decenta. Am locuit mereu in suburbia unui oras mare , “picket fences & manicured lawns”, pe unde toata lumea merge incet, pentru ca de oriunde in 5 minute te urci pe autostrada. Vrei sa cumperi paine , mergi 5 minute incet, mergi inca 5-10 minute cu 130km/h, te dai jos la brutarie. N-are nici un sens sa depasesti viteza legala ca mai mult de 1 minut nu salvezi. Si te obisnuiesti asa, de respecti viteza aia legala peste tot, te trezesti ca mergi cu 70 de mile la ora si unde limita e 80. Majoritatea respecta vitezele legale, carevasazica AI-ul googlemaps iti calculeaza timpul pana la destinatie cam cu viteza legala , nu prea ai motiv s-o depasesti…
Posibil sa gresesc dar in opinia mea felul in care se conduce “afara” nu e chestiune de civilizatie, cat e de infrastructura.
Parcatul in schimb e cu siguranta chestie de oameni care fac treaba pentru care sunt platiti. Locuiam in centrul unui oras mare, vis-a-vis de o importanta chestie turistica. Garajul cladirii era separat, traversam un parculet pana la el. In fata cladirii aveam insa 3 locuri de parcare dedicate noua, cu limita de un sfert de ora, pentru descarcarea cumparaturilor sau copiilor mici. Mie mi s-a parut fascinant ca niciodata in cateva luni cat am locuit acolo n-am vazut vreun nesimtit sa parcheze pe locurile alea, desi parcarea in zona aia profund turistica era o provocare. In ziua de Craciun am coborat in fata blocului sa fumez o tigara. Un nesimtit parcase pe unul din locurile alea , si pe un viscol de nedescris un domn de la autoritatea competenta (habar nu am care e) tocmai ii punea amenda, in folie de plastic, in parbriz. Fara sa considere ca in ziua de Craciun el trebuie sa isi faca treaba altfel decat in alte zile, fara ca viscolul sa fie o scuza. M-am uitat la el minunata, cum stergea cu mainile inmanusate parbriz dupa parbriz sa caute tichetele de parcare (restul locurilor de pe strada aveau parcare maxim 2h) si cum scria, in viscolul ala, amenzi. Si mi-a ramas in minte momentul ala, incadrat in categoria “lucruri pe care n-o sa le vezi niciodata in Romania” dar care fac “afara” sa fie “ca afara”.
Comentariu beton!20
Să știi că am fost surprins la noi in țară de o întâmplare asemănătoare celei cu pestele koi. A sunat un vecin din comuna Hotarele, Giurgiu la pompieri pentru că a găsit un arici căzut într-o groapă proaspăt săpată. Și ghici ce, au venit pompierii noaptea și au salvat ariciul. Și nu mă așteptam de la oamenii respectivi să sune pentru un arici, pentru că nu sunt genul de oameni sensibili 🙂
https://m.digi24.ro/magazin/stil-de-viata/animale/giurgiu-pompierii-au-salvat-un-arici-cazut-intr-o-fosa-septica-707238
Sâmbăta trecută eram la cabana Cheile Buții unde montam niște lămpi pentru iluminatul public. Drumul până acolo este cam o bandă și dacă se întâlnesc două mașini, una din ele trebuie să găseasă un loc mai larg unde să se bage ca să facă loc. Eram la vreo 20 de metri de parcarea cabanei unde trebuia să montăm ultima lampă și aveam duba cu nacelă calată pe asfalt, colegul era sus pe stâlp, monta lampa și vine unu cu mașină prețioasă, oprește, deschide geamu și întreabă dacă durează mult și îl asigur că maxim 5 minute cronometrate pe ceas. În dreapta noastră era loc de ocolit dar era obstrucționat de niște bolovani. După 30 de secunde, coboară ăla geamul la limuzină și îmi zice:
– Boss, dar nu poți muta și tu pietrele alea să pot trece și eu ? M-am urcat în mașină, mi-am aprins o țigară și am dat radioul pe KissFM. Tare.
P.S. nu știu dacă este relevant dar avea nr de București, dar poate că se grăbea săracul și l-am încurcat pe ultimii 20 de metri ca să intre în cabana pwlii cu tot cu mașină.
Am tot citit că prin țările cu apă caldă oamenii au învățat să fie relaxați, să respecte reguli scrise și nescrise și mă întrebam oare când om fi și noi ca ei.
Pfoaii … puteai să îi răspunzi sec : io mi-am încheiat programul de sală pe ziua de azi … poate tu 😏
Pe sistemul ”oare de ce mi-ar cere persoana aiasta să depun eu un efort fizic suplimentar, când mult mai simplu ar fi să depună ea un efort psihic suplimentar, prin a aștepta câteva minute” vreau doar să te întreb: cum ai putut să tratezi cu ignore așa ceva, cum? :-))
Mi-ai adus aminte de cineva, al cărei boss avea o ședință de ultim moment, ea avea o ședință la aceeași oră și-și rezervase din timp o sală de întâlniri. Boss-ul îi solicită grăbit să-i cedeze sala. Ea îi spune că n-are cum, că nu mai e o altă sală liberă. El insistă, folosind argumentul șefiei, care ar trebui să-i confere întâietate. Ea rămâne pe poziție, folosind, dacă-i pe-așa, argumentul supremației politeții – ladies first. (Oi fi tu șef, dar eu sunt femeie). În final s-a căzut la pace: el i-a cedat ei biroul lui (că era o întâlnire cu mai puțini participanți și se preta ok), ea a binevoit să-i cedeze sala rezervată. Meeting-ul lui a durat mai puțin, așa că încă vreo juma’ de oră a tot patrulat nerăbdător prin jurul biroului, până să aibă permisiunea să-l refolosească.
A3-ul cu 5 benzi e pe lângă Köln. Nu tare departe de Dortmund, e drept. M-ai făcut să râd bine de tot la faza cu Subaru care a trecut pe lângă tine. Mie mi se întâmplă cel mai des cu Mercedes și Audi. Și am momente în care nu merg tocmai încet, dacă traficul permite…
Mișto faza din Olanda și sunt sigur că ai dreptate la ce s-ar fi întâmplat dacă ar fi avut loc în România.
Cât despre Gigelul care nu înțelege de ce ne comparăm cu vestul Europei și nu cu Burundi, plm, România e (încă) în Europa și e locuită de cetățeni europeni. Cu drepturi.