Am citit acum câteva zile un text la Bunescu despre cum se „strică” ușor-ușor, dar sigur, Uber și Taxify. Prima parte a articolului mă lasă rece pentru că până la urmă șoferii nesimțiți se vor auto-exclude și de la Uber și de la Taxify. Problema care se pune cu adevărat este cea de la P.S.. Adică asta:
PS: Un șofer partener, care utiliza ambele aplicații, mi-a spus că el nu acceptă curse sub tariful dinamic de 2.0x, și că așa fac mulți, iar dacă le intră o comandă, sună și spun că nu mai pot ajunge, că s-a stricat mașina, că i-a oprit poliția, că *insert motiv*. Ok, sunt bani puțini pe km dacă nu e tarific dinamic… dar știai de la început în ce te bagi și cât poți câștiga, altfel nu ești decât o copie a unui doctor care îți cere șpagă ca să te opereze! Ah, nu-ți place comparația? Fii corect și hai să ne respectăm, în aplicația mea!
Pentru că da, exact așa este, și eu am fost sunat de un șofer care mi-a zis că vrea să anuleze cursa pe motiv că e aglomerație și ajunge greu la mine. Da’ i-am dat-o pe-aia cu “Lasă, boss, că eu stau în frig și te aștept, tu bagă mare” și s-a răzgândit. Partea și mai mișto e că același șofer mi-a explicat ce zice și Bunescu în P.S. Și anume că nu acceptă curse care nu au tarif dinamic, minim 2.0x. Pentru că “nu se rentează”. Când mi-a spus asta, a dat așa cu degetele pe aplicație și mi-a arătat zonele din București unde era tarif dinamic în momentul ăla. Well, mie asta mi se pare o mare măgărie. Sunt curios dacă există vreo firmă care accepă ca angajații să lucreze doar over-time, când se plătește mai bine? Cam așa sună, nu? Treaba e că nu-mi mai amintesc dacă șoferul era Uber sau Taxify, el oricum le făcea pe ambele, iar mie mi-e lene să caut email-ul de confirmare a cursei.
Și uite-așa ajungem la adevărata problemă pe care mă și mir că n-a sesizat-o nimeni: de ce sunt lăsați șoferii să se înscrie la ambele aplicații de ride-sharing? Eu, în locul managementului Uber și Taxify, n-aș accepta așa ceva, pentru că-și bat reciproc cuie în talpă. De ce? Păi e ușor ilogic să muncești pentru două firme concurente în același timp. Cum ar fi să lucrezi pentru Pepsi și Coca Cola simultan, ha? Pentru că, până la urmă, exact asta se întâmplă.
Da, poate că “pe hârtie” cifrele dau bine și li se pare că au mai mulți șoferi afiliați, dar în realitate n-ai de unde să știi cât și cum muncesc și pentru care dintre aplicații. Iar dacă în momentul în care muncesc pentru tine, o fac pe sistemul “nu iau curse ieftine că nu se rentează”, deserviciul pe termen lung va fi și mai mare. Și le este atât de ușor șoferilor care au ambele aplicații să facă asta, doar cu acest scop și le-au instalat: când nu e tarif dinamic pe una, se conectează pe cealaltă. Și uite așa se duce dracului încrederea consumatorului final care este atât de greu de obținut și muuuuult mai greu de păstrat. Părerea mea.
Cât despre cum ar putea să-i împiedice pe șoferi să le folosească simultan? Habar nu am, nu e treaba mea. Dar atâta vreme cât traim în secolul în care există softuri sau aplicații care pot să-ți spună și câta shaorma rucola ai băgat în tine în ultimii doi ani, mă îndoiesc că nu se poate face ceva ca să vezi că omul ăla te șuntează lucrând și pentru concurență. Iar în momentul în care l-ai pus să semneze că dacă face asta și-l prinzi, are de plătit niște bani, mulți bani, s-ar putea să se gândească de două ori înainte.
P.S. Mai lipsește să-si bage și taximetriștii Uber și Taxify și s-a rezolvat definitiv această problemă. Parcă-i și văd pe “băeții” care stau în față la Unirii vara, în șlapi și maiou, cum te intreabă veseli:
– Bosulică, ai nevoie de un iubăr sau texifai? Hai că te duce băiatu’ eftin, fără aparat!
Boss, de ce te mira toate chestiile astea, suntem in Romania, nu? Nimeni nu ne mai face bine nici in o mie de ani. As vrea cu tot dinadinsul sa ma contraziceti daca puteti.
Comentariu beton!18
@Iote, eu n-am cum.
Ce vrea nenea Vasilesco e o aberatie, sufera de o boala pe nume mania persecutiei. Si tu te folosesti de o lozinca ca sa generalizezi problema, bineinteles ca oile apar repede sa-ti de like! Asta-i mare parte din Romania, pe unii (nu toti) nu-i mai face bine nimeni niciodata!
N-ai cum sa-i impiedici si nici nu prea e legal sa faci asta, ca nu e vreo mega-corporatie unde sa semnezi non-disclosure si non-compete. Pe de alta parte, solutia gasita la tariful mic (care chiar e prea mic dupa parerea mea) e pur romaneasca: mai pe smechereala si aroganta, asa.
@Claudiu Manea, sunt convins că dacă vor AU CUM SĂ-I ÎMPIEDICE. Dar nu vor.
Raspunsul ar putea fi: Uber detine, mai pe sestache, Taxify. Stiu, Taxify a fost infiintat de un baiat din Estonia. Dar poate nu chiar de capul lui. 🙂
@Traveller on 2 wheels, fix asta cred și eu.
Si eu ii banuiesc ca sunt one and the same,ca prea seamana aplicatia, si daca nu era asa „eu uber ” cred ca ii dadeam in judecata, zic … Dar asta deja ma lasa rece.
Ce am constatat eu este ca oricum s-au prostit si unii si altii. Soferi care nu sunt din Bucuresti si nu stiu strazile principale gen Lipscani iesirea dinspre Piata Sf Gheorghe- nici macar cu waze-ul – sau masini nespalate, Dacii Logan la greu (nu ca am ceva cu Dacia Logan dar totusi 8 din 10 e cam mult) soferi care comenteaza in plus desi as vrea sa merg pe silent … in fine. Deocamdata sunt inca mult peste taxiul normal si pe asta cred ca se si bazeaza.
Asa ca e treaba romaneasca de-aia si lucreaza in doua locuri „concurente”.
PS: Mi-a placut aia cu cola si pepsi 🙂 Eu lucrez la cola. Sa-I intreb daca in timpul liber pot sa bag doua fise si la pepsi :))))
Intre sa ma mut la Bucuresti sau sa merg la sapa la tara, aleg a doua varianta.
Ce sa-l sunteze?Ca doar daca Uber e ilegal, nu poate pretinde legalitate de la angajat nu?
Si eu ma tot miram ca Firea a ajuns primar general.Pai guverneaza locul unde cineva face transport de persoane fara nici un act.
Stiti ce s-a-ntamplat cu Uber la Cluj?
Si nu, nu-s fan taxiuri de Bucuresti, stiu care-i treaba, 4 ani am muncit la capitala.
@Batranu’, cred că ce zici tu nu are legătură cu ce am scris eu.
http://www.ziardecluj.ro/uber-bucuresti-s-mutat-la-cluj-de-data-aceasta-legea-fost-aplicata-4-soferi-au-fost-amendati-si-au-ramas-fara-placute-de-inmatriculare
Si apropo, soferi-s angajati cu contracte de munca la Uber?Ca sa le poti pretinde loialitate.
@Batranu’, nu e relevant.
Cum nu-i relevant?Pai tu nu-i legi de glie (contract de munca) da’ pretinzi fidelitate?
Uite ce titlu ai la articol.Is oamenii tai cand i-ai angajat legal.Pana atunci pe oameni ii doare-n pwla de afacerea ta, si e normal.
@Batranu’, ai citit textul până la sfârșit?
La noi cred că s-a născut zicala cu „orice minune ține 3 zile”.
In continuare nu sunt convins de aceste modalitati „dubioase” de transport public. Nu sunt vreun fan al taxi-urilor clasice si am „beneficiat” din plin de badarania si nesimtirea taximetristilor, indiferent de firma (merg destul de des cu taxiul). Dar am asa, o retinere, sa ma sui in masina unui strain, cu atat mai mult cu cat, din ce aud si citesc in jurul meu, soferii Ubet si Taxify nu se deosebesc prea mult de ceilalti, cei „oficiali”, si mai exista si dificultatea de a-i trage la raspundere. Ca fapt divers, niciodata nu mi s-a intamplat sa dau comanda la taxi, comanda sa fie preluata si apoi anulata de catre sofer. De vreo cateva ori am anulat eu, din motive diverse, dar atat.
Oricum, nici un lucru misto nu dureaza prea mult in Romania. Puneti-i cruce.
@Ionut, de când m-am ţigănit cu ultimul șofer pe la Meridian, nu am mai călcat în vreun taxi. Deci pe mine mă afectează direct.
@Mihai, eu am capatat „experienta” si reusesc, in ultima veme, sa dau doar peste taximetristi ok, in special cei luati aiurea de pe strada. La comanda mai dau si peste jigodii.
@Ionut, eu te suspectez de multă vreme că ai nervii foarte tari.
Azi maine vor angaja la Uber soferi fara permis de conducere, ca doar lor nu le trebuie acte…
Am mers cu un taxi care avea 5 aplicatii,plus 2 statii.Era plin bordul de telefoane si tablete.
@chris, deisebirea este că toate cele cinci aplicații îi trimiteau curse pentru compania de taxiuri pentru care lucrează. Deci, cinste lui.
Pe astia de la taxify nu ii stiu, dar uber s- a cam nasolit prin mai multe locuri. Poate tot uber e i n spatele lor. S- au adaptat perfect ” traditiilor” romanesti.
Firma unde dau cu sapa zi de zi are program 24/24 si trebuie sa asigure transport angajatilor catre casa si catre birou. La inceput aveau un microbuz si un nene angajat ce facea curse incepand cu 22:30. Dar firma s-a marit si nu mai facea fata. S-a trecut la diverse firme de taxi cu vouchere. Taximetrustul fuge de voucher ca dracu de tamaie…Nervi, nervi si iar nervi pentru ca oamenii voiau sa plece acasa da ciuciu taxi, dar si mai multi nervi ca cei care trebuiau sa intre in tura intarziau ca nu gaseau taxi. Din iulie am incheiat parteneriat cu Uber, s-a facut un cont de firma, card de firma. Totul a fost frumos fix 10 zile. Deja invatasera ubersti orele la care se pleca de la firma si sa vezi acolo tarife dinamice. In primele zile imi suna telefonul toata noaptea sa ma intrebe daca pot lua cu tarif asa mare. Dupa o luna am incheiat socoteala cu Uber. In septembrie ne-au cautat ei pe noi, ca au mai multe masini ca nu o sa mai apara pretul dinamic asa mare si des. fasssssssss, ca tarifele sunt si mai mari, 2.2x Ne-am intors din nou la taxi, de data asta fara vouchere si ne este foarte bine. Daca uberul marea tariful cand se schimbau turele, acum taxiurile fac coada la intrare.
Comentariu beton!13
@Malina, well, cam asta ziceam și eu în text. Vor pierde încrederea clienților. 🙁
Avem intre 140 -165 de persoane care trebuie sa plece/vina de la/spre birou zilnic. Calcule peste calcule facute, eram pe la 1.8x un pret ok in conditiile in care toata lumea ajunge la timp. Dar s a sarit mult peste acest pret. Unul din clienti veniti in vizita din tarile calde si a comandat masina pentru aeroport, l a sunat soferul ca nu mai vine ca are pana, dar cum soferul nu vorbea engleza iar ala nexam romana nu s au inteles. Strainezu a iesit afara si i au inghetat oo-le ( el din california, aici -11, probabil i s au parut -30 ca nu mai vazuse zapada in viata lui) pana s a prins ca ala nu mai vine era degerat mai sa piarda avionul, dar l a dus un taximetrist cu viteza luminii.
In seara asta am cautat taxi pe aplicatie la speed si meridian nu am gasit. Am incercat si la Uber si a fost cea mai nasoala cursa. Tarif 1.6 dacia MCV, nu modelul nou, ala vechi cu bancheta din spate f ridicata cu o patura in carouri pe bancheta spate si doua chestii legate de tetiere pe scaunele din fata cred ca prosoape. Soferul 60 plus..care mirosea a usturoi…dar nu usturoi -gen mujdei…ci ala digerat-halena. JALE. Spunea ca este pensionar si iese zilnic 5 6 ore ca si a impus sa castige partea lui pe zi 170-200lei( castig 55% pt sofer). Voiam sa fac reclamatie, dar am preferat sa sterg aplicatia.( cu taxi cursa asta la ora la care am venit este intre 14 si 16 lei, am dat 24.3la uber)
Întreb și eu.. Ca un neștiutor dintr-un oraș de provincie în care Uber încă nu a ajuns.. În momentul în care un șofer refuza o cursa nu primește o bila neagra? Odată de doua ori se poate întâmpla ceva neprevăzut.. Dar după ce refuzi curse în fiecare zi nu se sesizează nimeni?
au si soferii un rating si le scade daca refuza comenzile, dar ei isi inchid aplicatia cand vad tariful mic.
@Malina, exact.
Citesc articolele tale destul de des,nu știu dacă am pierdut unul până acum,cu toate acestea nu las decât rar comentarii.Am și eu o masina si in timpul liber mai conduc pentru UBER.Nu țin cu ei insa oamenii sunt dezinformați in ceea ce privește UBER și TAXIFY.Mai sus a spus cineva că șoferii nu au contract cu UBER.Nimic mai neadevărat,este un contract pentru firma și unul pentru fiecare șofer angajat,contracte stufoase de multe pagini.Acum că vorbim de tarifele dinamice și refuzarea curselor.Eu nu am refuzat nici măcar o singura cursa până acum indiferent de motiv.Masina nu are voie sa se strice pentru că trebuie să fie întreținută ,șoferul conform cerințelor nu trebuie sa aibă abateri grave deci ar trebui sa conducă regulentar și să nu fie oprit de poliție.Regulile UBER interzic refuzul curselor.Exista un punctaj pe care îl acorzi șoferului și o rata de acceptare .In momentul in care șoferul are un punctaj sub minim este dezactivat,lucru valabil și pentru rata de acceptare.Iar tariful este mic,de multe ori am făcut curse de 8 lei apoi am fost nevoit sa merg in gol 10km.Cheltuielile sunt mult mai mari decât par la prima vedere,cel puțin dublu față de taximetriști.Eu nu am amândouă aplicațiile insa m-am gândit de multe ori sa le instalez și vă voi spune și de ce.Sunt perioade in care stai și aștepți 20minute pentru o cursa,să nu mai repet că trebuie sa merg in acest timp,fara a fi platit.Avand ambele aplicații voi avea curse mai dese.Din cunoștințele mele TAXIFY nu are tarif dinamic,este foarte posibil să mă înșel și lucrurile sa se fi schimbat.Datorita scăderii tarifului a scăzut și calitatea șoferilor și a masinilor.Concurenta va obliga acest serviciu să ofere o calitate mai bună sau să iasă de pe piața,in aceste condiții șoferii neserioși de vor elimina singuri.
Mi-am instalat recent taxify si am si folosit-o, mai mult ca rezerva cand nu vine nimeni prin Star Taxi (pe asta am folosit-o intens in ultimul an si nu am avut probleme cu soferii).
REvenind, desi stiam si eu ca taxify nu are „price surge”, am dat si eu de tarife 2x (si ceva). Chestia asta mi-a dat suplimentar de banuit ca ar avea o oarecare legatura cu uber. De servicii nu am avut a ma plange.
De maine cred ca ma fac politist, imi cumpar uniforma si pulan si ma apuc de treaba.
Sau nu, imi iau un bisturiu si ma fac chirurg.Ce acte, ce calificari?Nu-mi trebuie asa ceva.
No, cam asa ceva faceti voi.Vreti sa facetii ce fac taxiurile sau microbuzele, dar fara nici o obligatie.
Cum ar fi George sa ai tu niste probleme cu masele si eu sa fiu un stomatolog gen Uber?Si daca ti-am scos o masea cu patentul, tot ceea ce mi-ai putea face ar fi sa-mi scazi ratingul.Ce zici, cum ar fi?
Poate stii sau nu, lucrez sofer profesionist de multi ani, am muncit inclusiv in transport persoane (autocar/autobuz urban) asa ca, cam stiu cu ce se mananca treaba asta.
Intrati bai in legalitate, ceea ce faceti voi e piraterie/cuibucareala.Tu ce meserie ai oficila?
Dorele, si eu am lucrat sofer profesionist si stiu ca toata lumea ca atestatele se iau pe naspa, ITP-ul se face pe naspa, etc. Deci daca te bagam in teste pe bune pe tine sau pe 90% din taximetristi ori masinile voastre e jale. Asa ca lasa-ma cu vrajeala asta de doi bani. Plus de asta oricine are masina isi ia prietenii la plimbare in oras sau la mare sau oriunde fara atestate… mai degraba in lumea soferilor pt ca in general n-au multa scoala sunt tot felul de sifilitici si de infractori sau tractoristi dubiosi. In mod special taximetristii si soferii de tir sunt cei mai penali.
Amice tu esti pe langa subiect si mai mult ca sigur pe langa meseria de sofer profesionist,fie el de tir sau taxi.
@George, motivația pentru care șoferii lucrează pe ambele aplicații am înțeles-o și eu. Ce n-am înțeles este de ce managementul celor două companii permite asta. Și acum voiam să te întreb ceva. Dacă ai semna o hârtie care te-ar obliga să plăteși asa cam pe la 5000 de euro, dacă ești prins cu ambele aplicații, ce-ai face?
Eu nu lucrez cu amândouă încă și nu știu dacă o voi face chiar în lipsa unei astfel de penalizări .Răspunsul este că nu ar merita riscul și deci nu,nu aș colabora cu cele două simultan,aș alege una care îmi aduce profit mai mare.
@George, QED.
Mulțam de răspuns.
ce zici tu e aberant. ti-a raspuns cineva mai sus f corect, zicea ca se fac contracte de confidentialitate doar la unele companii si pt unele pozitii (manageri) unde e cazul. Ce de exemplu nu pot sa muncesc manipulator de marfa dimineata la Cora si seara la Bila, care e problema?!
@Teicu, să mori tu că poți lucra dimineața la Cora și seara la Bila? În teorie, prietene. În practică, oricare dintre ei află că lucrezi și la concurență te zboară instant. Hai, vezi-ți de covrig acolo.
Mie mi se pare ciudat că vreți reguli pe o piață nereglementată.
@krantz, atâta vreme cât oamenii ăia plătesc taxe la stat, cred că e reglementată.
E suficient un act adițional de confidențialitate cu o clauză de 5000 de euro și nici nu trebuie să îi verifici dacă lucrează și pentru concurență
@Gabi, exact așa cred și eu.
Mania persecutiei, boala care afecteaza mare parte din Romani.
Atâta timp cât înțelegerea dintre Uber (sau Taxify) și șoferii lor este de tipul „eu îți repartizez prin aplicație clienți la tariful ăsta și din care îți pretind comisionul ăsta NE negociabile, tu asiguri anumite standarde de calitate și siguranță, însă eu nu plătesc absolut nimic în plus în afară de diferența dintre tarif și comision, și contractul dintre noi nu este un contract de munca… Îți convine pornești aplicația, nu-ți convine nu pornești aplicația!” de ce ai vrea să fie constrânși șoferii la exclusivitate?
Pentru exclusivitate e nevoie de mai mult decât de „ăsta-i prețul, ăsta-i comisionul, nimic în plus (asigurări, pensii, concediu plătit, mentenanță auto etc), take it or leave it!”.
Părerea mea!…
@Ciprian, perfect de acord. Să facă mai multe pentru fidelizarea soferilor.
Păi, fac!… ?
Ambii se bazează pe faptul că doar cheltuielile cu combustibilul, cu spălătoriile și taxele și impozitele se simt pe termen scurt.
Uber a ajuns deja în punctul în care mulți șoferi realizează că sau munca lor e complet neplătită, sau vor rămâne în foarte scurt timp fără obiectul muncii: prețurile astea sunt prețuri pentru servicii făcute cu self driving cars, așa că ori întreții mașina ori plătești pâinea șoferului, pentru ambele e nevoie de dinamice (mari. Cu atât mai mari cu cât mașina e mai costisitoare).
Hai să nu ne mai ascundem după corcoduși, platforma permite dinamice, deci ele pot fi folosite sau nu, provocate sau nu, acceptate sau nu: se înscrie totul în legea economiei de piață, fără contract de muncă nu îmi poți impune normă minimă de curse, prezență obligatorie, interval orar… Și mai ales tariful pe care să lucrez. Faptul că prețurile dinamice urcă atât de mult este pentru că în piață există cerere, oricât s-ar plânge clienții, se plâng căutând în aplicație mașini. Că altfel, jur că nu ar apărea nici urmă de dinamic chiar dacă n-ar fi nici un șofer online atâta timp cât nici un client nu ar sta cu aplicația pornită căutând mașină! (!)
Și invers: dacă tu nu plătești dinamic de la X2.0 în sus nu înseamnă că nu plătește nimeni: cineva plătește, și plătesc destui, că altfel în doar câteva zile șoferii ar decide că decât să șomeze pe X2.0, mai bine acceptă măcar pe X1,5… Sau chiar și pe standard.
😉
@Ciprian, păi ai dreptate, dar asta nu înseamnă că eu n-am. Și o să se vadă pe termen lung. Stai așa că mai intră o companie de ride-sharing în România. Să-i văd atunci.
Un aspect la care sigur îți dau dreptate e calitatea (mai exact lipsa ei) mașinilor și șoferilor. În special la Uber, care nici măcar nu mai verifică mașinile decât din acte. Nu le mai face din vară nici un fel de inspecție vizuală, oricât de sumară. Și cât de greu o fi să scoți un ITP pe șestache la o mașină?!?! Pe lângă faptul că acum acceptă mașini de până la 15 ani vechime, în loc de 10, cum era inițial. Nu e chiar rău 15, că totuși, trăim în România unde nu ne putem mândri cu un nivel de trai unde clasa de mijloc își permite să cumpere mașini noi tot la 5 ani o dată… Dar măcar să se uite să nu fie epave.
Măcar la Taxify încă se mai uită la ele și vechimea e de maxim 10 ani.
Probabil v-ați dat seama că am cont de șofer atât la Uber cât și la Taxify, iar dacă nu v-ați dat seama vă spun eu. La Uber nu am mai acceptat nici o cerere din 5 septembrie, când mi-am încheiat activitatea cu un rating mediu de 4,95⭐️. Nici pe preț normal, nici pe dinamic indiferent de valoarea dinamicului. De ce? Că e clar că nu din cauza faptului că nu îmi convine prețul, altfel puteam să accept doar pe un minim convenabil de dinamic… Nu, nu din cauza prețului, ci din cauza calității de care vorbeam: nu dețin Rolls Royce, și nu sunt nici un gentlemen fără de cusur la capitolul maniere, educație și cultură, dar nici asociat cu ceea ce este acum media categoriei șoferilor Uber nu vreau să fiu. Din când în când mai conduc cu Taxify, pentru că îmi place foarte mult să conduc, să socializez, și încă nu cunosc orașul (m-am mutat în București în aprilie 2016, deci de mai puțin de un an). În condițiile în care jobul îmi aduce un venit de 4 cifre în euro, și departe de cel mai mic număr de 4 cifre, clar nu pentru bani m-am înscris la Uber și la Taxify… Însă locul celor care au ceva de oferit ca oameni și ca mașini este ținut blocat, și rezervat pentru alții. Prin preț și prin strategia românească de a face business, Uber în special. Pe 6 lei (brut, atât primește un șofer Uber la o cursă minimă, și cel puțin jumătate din ele sunt curse minime, așa că argumentul că prețul e așa de mic în București față de restul țării pentru că distanțele sunt mai mari nu stă în picioare) nu prea merită decât dacă ai Logan, Clio sau Aveo pe gaz (mașină ieftină, cu întreținere ieftină, cumpărată la mâna a 15-a, motor mic Otto (benzină) ca să o poți face să meargă pe gaz).
Cei care au mașini mai bune și mai frumoase decât atât nu își cumpără încă o mașină de genul, că sigur nu din asta și-au cumpărat-o și întreținut-o pe prima, cei care au astfel de mașini cel mai probabil doar asta sunt capabili să facă.
În concluzie, și cu asta am încheiat, realizați și voi, dacă vreți, că Uber și Taxify (și cine o mai veni) pot umple un gol pe care îl lasă taximetria clasică. Dacă îl vreți umplut, atunci acceptați că la Uber nu poți vorbi despre a plăti doar nr de km parcurși. La taxi clasic da! La Uber/ Taxify/ Lyft/ DiDi etc. plătești și momentul în care ai nevoie de nr acela de km, și mașina cu care parcurgi acei km, și șoferul care îți conduce acea mașină cu care parcurgi acel nr de km…
Nu există comandă pe care să o fac eu (mai ies la băute, mai bag mașina în service etc.) la care dacă totul e OK să nu las bacșiș. Cam 50% dacă merg mai mult decât cursa minimă, și minim 10 lei.
Pentru că știu costurile reale… Pe pielea mea!
Inca putin si vor disparea total si din Romania.
Oare cum o fi sa vinzi Pepsi si CocaCola in acelasi magazin? Dooh