N-am nicio îndoială că, dincolo de părerile și opiniile specialiștilor în geopolitică militară, fiecare dintre voi își face în cap scenarii despre cum se va termina războiul din Ucraina.
Mai precis, toți ne gândim cum și, mai ales, când se va termina.
Și voiam să vorbim azi pe subiect, să vă întreb ce credeți, așa ca nespecialiști, despre asta.
Prin urmare, sincer și direct: când credeți că se va termina și, mai ales, cum credeți că se va termina războiul de la granița noastră.
Evident, o să încep eu. Sunt absolut convins că Trump îl urăște pe Zelenski. Nu-mi dau seama de ce, sunt motive pe care nu le înțeleg, dar sunt absolut convins că-l urăște pe persoană fizică.
Adică omul Donald Trump îl urăște din ficați pe omul Zelenski. Habar nu am de ce, dar pentru mine este evident că nu-l suportă. Poate pentru că Zelenski reprezintă tot ce nu poate Trump să fie, că are cojones să dea și la alții, nu știu, cert e că-l urăște.
Iar treaba asta, deși n-ar trebui să se răsfrângă în politică și în strategiile geopolitice, să vezi ce se răsfrânge! Că, na, când urăști un om, doar n-o să te apuci să-l ajuți sau să faci lucruri pentru el.
Și doi. Tot din motive pe care nu le înțeleg, sunt la fel de convins că Trump îl adulează pe Putin. Cred că pur și simplu este fascinat de el și nu lasă să treacă nicio ocazie în care să nu arate întregii omeniri treaba asta: că Putin e idolul lui în viață.
Ei, astea două motive de mai sus, coroborate cu o Uniune Europeană preocupată să facă biluțe de muci, cred că vor aduce la un final al războiului în care Ucraina va pierde toate teritoriile care acum sunt ocupate de ruși.
Nu-mi dau seama dacă Zelenski va mai fi președinte la momentul ăla, dar cred că nici nu va mai conta.
Cert e că Trump, sub supravegherea directă a lui Putin, va pune presiune pe Zelenski sau pe cine va fi președinte, până îi va aduce pe ucrainenii la stadiul în care să semneze cu mânuța lor că renunță la teritorii.
Cât despre când se va întâmpla asta, n-am nici cea mai vagă idee, dar simt că ăștia doi – Trump și Putin – vor să facă în așa fel încât să se întâmple cât mai repede.
Cam așa cred eu că se va sfârși treaba din Ucraina.
Acum, sunt foarte curios să vă aud pe voi! Repet, exact ce credeți, indiferent ca e optimist sau pesimist scenariul.
Tare mă tem ca ai dreptate
Comentariu beton!25
Ce nu pricep eu e de ce îi mai și jumulește americanu’ de metalele rare din minele ucrainiene ? Adică și _utuți și cu banii luați ?
Comentariu beton!22
pentru că trumpilă e un personaj extrem de tranzacțional, „ce-mi dai, să-ți dau? ce/cît bag, ce-mi iese?”
Comentariu beton!31
Pentru că poate ?
Comentariu beton!18
Eu cred ca Trump il uraste pe Zelenski in primul rand pentru ca e tanar, nemachiat, necoafat si are o nevasta misto care il iubeste sincer. Pe Putin nu cred ca il adora, ci doar il invidiaza pentru ca e mai jmeker decat el. Recte, e dictator.
E revoltator cum planeta asta a ajuns la cheremul unui imbecil cu intelect de pusti din curtea scolii.
Comentariu beton!156
Si-l mai uraste fiindca nu i l-a dat pe Biden ,in 2019.
Comentariu beton!58
Vor face o „pace” care pentru Ucraina va însemna cedarea teritoriilor ocupate acum de ruși, fără vreo garanție reală de securitate.
Putin își va reface stocurile de armament și carne de tun, și peste 5-6-7 ani va ataca din nou Ucraina. Probabil când la Casa Albă va fi iar un președinte din tabăra democrată.
Comentariu beton!35
Ești 100000000% sigur că se mulțumește cu Ucraina?
Cam în 5-6 luni și cu toate teritoriile ocupate până atunci de Federația Rusă înglobate. Nu cred însă că Ucraina se va dizolva.
Pe termen mai lung, mă gândeam și la posibilitatea ca SUA să iasă din NATO. 4 ani e o perioadă suficient de lungă cât să se concretizeze.
Comentariu beton!19
Zelenski este un model uman MULT peste ceea ce ar putea fi vreodată Trump.
Din păcate, și eu cred că Ucraina nu va ieși foarte bine din acest conflict. Păcat de dârzenia cu care și-au apărat țara…
Comentariu beton!47
Eu pe de altă parte sunt uimit de bovismul manifestat de americani, care îl urmează pe musc la abator (căci lui donald duck nu-i mai putem spune președinte).
Observați vreo similitudine cu ceea ce s-a întâmplat cu georgel al nost’ și cu dacopatii?
Speranța mea este că se vor deștepta în conștiință (doooh) și îl vor goni de pe tronul pe care singur și l-a construit, iar cel ce-i va urma îi va readuce pe calea cea bună. Rușii își freacă palmele de bucurie, chinezii râd în hohote. Pierderi la bursa – 415 miliarde, and still counting.
Comentariu beton!22
tu te informezi unde? 5,28 TRILIOANE este pierderea pe bursă în 3 săptămîni…
și este pierdere reală, nu cum zic mwiștii „corecție”; o dată că suma este mult prea mare pentru o simplă corecție, a doua îi că în cazul corecțiilor, pierderea din bursă era corelată cu o creștere a pieței instrumentelor financiare cu risc scăzut (fonduri, obligațiuni, kkt); nu e cazul acum
Comentariu beton!24
În anii 1930 alți oameni la fel de deștepți i-au ales și i-au urmat pe Adolf Hitler, Benito Mussolini și Francisco Franco. Și știm cu toții care a fost rezultatul acestor alegeri pentru restul planetei.
Comentariu beton!34
Bursa si implicit pierderile financiare ale americanilor,ar trebui sa genereze oarece miscari in lumea marilor averi si idem in averilor lumii ! Arabia Saudita,Katarul,vor avea un cuvant de spus.
@Ana Maria
Nenea Musso a venit la putere in anii 20, dar puterea i-a fost data dupa Marsul asupra Romei. Anterior, desi Musso si fascistii castigasera alegerile, fara a avea insa o majoritate puternica, regele refuzase sa ii dea puterea. Urmarile au fost funeste, in 1945 Italia era o tara saracita si devastata de lupte.
Adolf Hitler si NSDAP NU au castigat alegerile in Germania, dar aveau foarte multe mandate si, in alianta cu alte miscari conservatoare, l-au propus pe Hitler de cancelar. Iar apoi Hitler a profitat de incendierea Reichstagului si alte evenimente ca sa elimine brutal opozitia socialsita si comunista si proprii adversari din NSDAP. Urmarea o stim prea bine…
Francisco Franco NU A AJUNS LA PUTERE DEMOCRATIC!! La 10 iunie 1936 se produce lovitura militara de stat a militarilor nationalisti, asa zisul Alzamiento, in contra Republicii Spaniole. Esecul loviturii duce la declansarea razboiului civil, Guera Civil, desi conflictul a devenit degraba unul international. Fara sprijinul masiv al Germaniei si Italiei nationalistii nu ar fi castigat.
Franco a fost numit caudillo, adica lider militar, de Junta generalilor revoltati, dar a avut noroc sa fie candidatul desemnat, deoarece generalii Sanjurjo si Mola, care ar fi trebuit sa conduca Junta, au murit in accidente de avion. Abia dupa razboi a devenit conducatorul de necontestat al Spaniei si a impus o dictatura feroce, asa zisul regim national-catolic, care cade abia in 1976.
Adevarat, o parte a elitelor au sprijinit acesti dictatori, care insa s-au dezis repede de aceste elite sau le-au eliminat fizic, precepand elitele ca fiind rivali pentru putere. Numai cei care s-au supus si au colaborat pe deplin au fost acceptati de aceste regimuri, gen celebrul Werner von Braun.
Mai usor cu Istoria pe scari…
Niciun presedinte ucrainean nu va accepta conditiile puse de Putin. N-ai cum sa parafezi cedarea de teritorii, chiar daca asta ar veni dupa ani de razboi de agresiune si-o tara distrusa. Nu cred ca Zelenski e de-acord cu zicerea conform careia orice pace nedreapta e mai buna decat un razboi just.
Pe de alta parte, 30 de state sunt gata sa trimita in Ucraina trupe de mentinere a pacii in urma semnarii unui acord de pace. Cum vede Putin treaba asta? Adica acolo unde deja isi vede instalata puterea, sa fie niste vestici, militari pe deasupra, cu scop clar de mentinere a pacii? Nu va fi niciodata de acord.
Mi-e teama ca razboiul se va lungi si, aproape ca nu pot s-o spun, va antrena si pe altii din zona.
Nu ma pricep la politica sau la strategii, poate nici nu inteleg corect tot contextul cu razboiul, dar asa gandeste o muiere fricoasa ca mine.
Edit: sef de blog, vezi ca ai niste ucraineni articulati degeaba, typo probabil.
Comentariu beton!36
De obicei rușii nu cedează ușor. Și da, și eu am impresia că pe-acolo au murit, mor și vor muri oameni degeaba, că rușii vor obține exact ce scrie în articol. Și mai am impresia că lui Trump îi este teamă de Putin, nu că i-ar fi idol. Cred că îl domină personalitatea lui. E un fel de Mitică Dragomir când se ceartă cu Jiji, care te laudă, te pupă în cwr etc. după care începe măcelul.
Comentariu beton!19
Uite aici de ce îl urăște Trump pe Zelensky: https://www.digi24.ro/stiri/externe/motivul-pentru-care-donald-trump-il-uraste-pe-volodimir-zelenski-este-ceva-ce-nu-a-uitat-niciodata-3161803
Comentariu beton!13
Ma crezi ca am visat azi despre Ucraina? Ce cred eu? Ca Trump e de acord sa ii dea teritorile ocupate de rusi lui Putin, ba chiar mai mult. Zelensky va disparea din viata politica din Ucraina, ba chiar va trebui sa se refugieze sa-si salveze viata (desi eu cred ca va alege sa moara). Trump o sa isi faca de cap cu zacamintele din Ucraina, Putin cu teritoriile.
Ca Trump il admira pe Putin, s-a vazut din primul mandat. Acum nici macar nu ii mai pasa de Europa,ne uraste din toti ficatii. E un om rau, cu inima mica care uraste tot ce nu il aduleaza pe el, maritul Trump.
Comentariu beton!38
Bună dimineața! Nu sunt deloc optimistă. Cred că războiul se va termina cum ai descris și tu. Din păcate..
Părere proprie și gândită: câștigă Trump și cu Zelensky dacă Ucraina cedează resursele Americii. În cazul ăsta, oricât l-ar urî mister Trump pe președintele Ucrainei, e un om de afaceri și-și asigură viitorul pentru țara lui.
Partea proastă e că poate prelua resurse și de la Rusia, iar Rusia din Ucraina și să fie un talmeș-balmeș…
Trump are pentru Putin aceeași admirație pe care a avut o Ceaușescu pentru socialismul din China sau Coreea ,lucru care ne a influențat apoi, o mare parte din viață. Viitorul nu este roz
Comentariu beton!16
chiar azi-noapte l-am ascultat pe un fost șef SIE în podcast la Striblea; interesant;
omul confirmă că trumpilă îl urăște pe Zelenski (colegul @Shobi explică mai sus faza cu Hunter Biden) și îi adoră (probabil și invidiază) pe putler, xi sau jong un pentru că sunt lideri puternici (dictatori);
cît despre război, la cum sunt piesele pe tablă acum, există mari șanse să se încheie în maxim 1 an cu cedarea teritoriilor deja pierdute;
doar că există două variabile pe care cei doi granzi nu le iau în calcul:
– alegeri în Ucraina și reconfirmarea lui Zelenski
– insitența UE de a fi primită la masa tratativelor; dacă noi suntem suficient de constanți în comportament și cerințe există o mare probabilitate ca putler să-l enerveze la un moment dat pe portocală; iar ăsta nu are un plan, cum greșit se crede, el acționează de azi pe mîine, cu ajustări de poziție chiar și de 180 de grade, fără nici o greață;
acum vom vedea (btw recomand cele 2 articole pe subiectul trump de la Petreanu) cît de dator le este trumpilă urșilor;
ah, și mai e o chestie, semnalele de imagine interne, adică ce face Tesla; dacă mai pierde mult și președintele salesman este nevoit să-i dea drumul din brațe muștei, aia va fi fost, războiul continuă și urșii pierd;
nici nu știu ce să-mi doresc pentru mine!
Comentariu beton!34
Dupa mine,Ucraina va iesi din razboi tare jumulita. Si de rusi si de trumpisti. Zelenski este inca darz dar mult prea mic. Ca razboi,sant alternative:ori se termina relativ curand prin cedarea ucraineenilor,ori mai dureaza ceva timp,daca intra europenii din NATO ca forte de supraveghere. Finalul cred ca va fi acelasi.
Tramp vede in putin un dictator la nivelul caruia ar dori sa fie. Si putin chiar este bun strateg in miselia lui.
Oricum,pacea in lume s-a dus ! Omenia si cinstea sant pe cale de disparitie. Vremuri grele pentru copiii si nepotii nostri.
Comentariu beton!20
cam de acord. Nivelul de pace in lume ca in anii 90 nu o sa mai fie atins niciodata
Comentariu beton!12
Eu încă sper că Europa s-a trezit la realitate și nu mai așteaptă totul de la alianțe, mai sper că ucrainenii vor mai rezista cu ajutorul militar al statelor europene, contează mult și Turcia, despre Zelenski sau orice alt comandant ucrainean cred că vor lupta până la ultima suflare pentru țara lor. Tâmpiții proruși sau trumpiștii dacopațigețigepizi dau ce-or mai fii refuză să gândească și înțeleagă ce s-ar întâmpla dacă Ucraina cade, mor de nervi și frică, recunosc, am trăit destul înainte de revoluție ca să nu știu ce ar urma și mai trist este că idolii lor cad pe rând și tot nu pricepe masa de adulatori ce găunoși sunt și ce i-ar aștepta dacă s-ar instaura Gileadul ăla pe care îl așteaptă. Lapte și miere vor vedea/gusta doar prin reprezentanți. 🤬
Până și trainerii ăia cu taberele pentru bărbați adevărați au început să fie dați afară din casă de neveste, poate era nevoie să ajungă doamnele la suprasaturație de draci și să pună sfântul polonic pe spinările lor ca să-și revină în simțiri toți gurii de mucava. 🤣
Comentariu beton!11
Indiferent cum cad zarurile eu cred că va fi nasol pentru ucrainieni. Nu cred că Putin va fi de acord cu trupe de menținere a păcii în spatiul pe care îl consideră deja al lui…basca teritoriile pe care nu le-a ocupat încă. Acordul de încetare a focului și ridicarea restricțiilor de către americani ar fi mana cerească pentru el, îi permit o reînarmare, o reevaluare și reabilitare logistică a resurselor. De cealaltă parte a oceanului avem un adulator (plin de invidie în același timp) căruia vanitatea îi spune că el trebuie să facă pace cu orice preț, mai ales că acel preț nu e platit de americani.
N-am mai apucat să continui
Se lansează acum în aprilie seria a șasea din „The Handmaide’s Tale” și poate o să urmărească și tutele și tuții pupători de guru ce ne-ar aștepta.
Zici?
@Irinoush, încă sper, așa într-un colțișor al sufletului meu mic și speriat, ca măcar 15% dintre cei care ar avea răbdare să-l vizioneze să înțeleagă.
Ai perfectă dreptate dar mai e ceva ce ai omis, criminalul îl ia drept clovn pe Trump, pe românește se cam pisa pe el, îl joacă pe degete, știe că îl admira și își face jocul, exact cum vrea el 😡
Să ne ferească Dumnezeu pe noi și pe Moldova încă 4 ani!
Comentariu beton!19
Probabil ca rusii vor insista pana in panzele albe sa obtina Odesa. Cred ca o sa ii inchida Ucrainei accesul la Marea Neagra si practic o sugruma. O sa se deruleze alegeri si rusii/americanii o sa puna o marioneta la carma Ucrainei si astfel o transforma intr-o vaca buna de muls si de catre rusi, si de catre americani. Pe termen mediu si lung, din pacate, Ucraina nu mai are cale de intors. As vrea sa fiu mai optimista, dar realitatea cam asta este. Sau asa o vad eu…
Comentariu beton!19
Nu stiu…dar zilele astea ii spuneam acelasi lucru sotului: Zelensky le arata psihopatilor ceva ce ei nici nu viseaza ca poate exista…
CURAJ si OMENIE,ceea ce spuneam ,mai sus,au cam disparut! Traim in vremuri in care castigurile primeaza.
De ce-l iubește pe Putin? Păi nu repetă Trump ad nauseam că Putin „said I’m a genius”? Pe chestia asta este mândru că Vladimir Vladimirovici a acceptat să nu mai atace obiective energetice. Cum rămâne cu veșnic repetatul „vreau să nu mai moară oameni”? Kievul nu este obiectiv energetic, dar este (încă) un oraș cu oameni, cu copii, cu spitale. Se va termina cum spus tu. Iar vaca de Sosoaca spune ca toate violurile și jafurile din timpul „eliberării” României au fost cauzate de ucrainieni, nu de ruși. Și că este amenințată cu violul. Vrabia mălai visează…
Comentariu beton!14
Nu. Va fi nașpa, va fi greu, va mai dura dar nu se va termina cu Ucraina în genunchi. Să mă explic:
1. Zona Mării Negre = Turcia nu are nevoie de un competitor serios în zonă. Erdogan are mai multe piese în jocul ăsta (Caucaz, Siria, Marea Neagră). A tușit Padișahul pentru cea conductă de petrol și în 3 luni Assad a ajuns cu bagajele în poartă la Moscova. Plus că Ocalan a zis că PKK-ul e cam terorist (poziția oficială a Turciei) și să se potolească. Mai adaugă un vin Georgian și iese un ghimpe cam mare.
2. Balcani-România = Well, matrioșka funcționează. Dacă nu e Cg, atunci e Ponta sau Simion/Gavrilă sau Căcărău cu Dungaciu și chiar Little Nick (nu dați cu pietre în monitor). Doar din punctul ăsta de vedere, Lasconi trebuie să iasă președinte. Măcar nu are intenții păcătoase. În Yugoslavia, să trăiască bratki Tito, se agită chestii (Bosnia ține capul de afiș) iar studenții sârbi, și nu numai, vor ceva. Ceva nemaiîntâlnit în Serbia post-dezmembrare, și anume vor ”ceva” la ei acasă nu la vecinul de alături. Nici Milosevic nu a fost contestat cum e Vucic.
3. Polonia-Baltica-Finlanda. Scurt pe 2 = bobr kurwa și ”sisu”. Ei știu, mai bine decât am uitat noi, că în ruși nu poți avea încredere. Dacă se va fute situația, este foarte posibil să vedem că Nato-Nenato, trupe regulate și nu numai prin Ucraina și prin Kaliningrad/Leningrad.
4. Europa – își vor aminti subit de cortina de fier, și că o zonă tampon merge în 2 sensuri. Pentru că una este să bagi un wurst la Munchen când știi că tâmpiții sunt la 3 țări și 2000 de km depărtare, și alta să te frigi cu latte-ul la Veneția când vezi cum crește flota (sărbească) rusă în Adriatica.
5. Bonus – SUA vor fi MAGA până la bani (trăiască crah-ul Wall Street și crypto).
Ucraina nu va crăpa, dar va dura.
Războiul ăsta, deși nu ne dăm seama acum, este chiar mondial. Și a început în 2008, în Georgia. Iar miza nu este Ucraina. Este Lumea. De la Lenin citire, parafrazez = cum Sovietele nu pot atinge nivelul de dezvoltare și bunăstare din Vest, atunci trebuie să aducem Vestul la nivelul nostru de retarzi. Revoluția trebuie să fie mondială și universală și se va încheia când secera și ciocanul vor fi pe harta întregii lumi.
Râdem, glumim dar ce trăim acum a fost scris/spus deja și s-a mai încercat o dată. Acum 100 de ani.
Comentariu beton!48
offf
Erdogan deja nu mai are competitor in Marea Neagra, flota de razboi turca care se construieste va avea inclusiv portavion…50 de nave de diverse tipuri.
Intre timp flota rusa inoata pe la fund in mare parte, vecinii nu au mai nimic, iar noi ne chinuim sa facem rost sau sa construim.
In Caucaz ar mai fi probleme, dar Rusia si-a cam luat leapsa acolo de la Trucia, Iran si Azerbaidjan cu ocazia razboiului ptr Nagorno Karabakh. Georgia e o mica apa de ploaie…
De altfel, Putin va vizita Turcia si nu invers, anul asta.
LA noi dracu stie, dar si la noi si cam intoata Ieuropa a inceput dezmembrarea retelei ruse de influenta si destabilizare, daca rusnacii s-au devoalat la noi si peste Prut asta e…
La Nord de noi vrei sa spui TOATE tarile stiu ce le-a facut URSS si tin minte asta, de aceea se si inarmeaza si, in afara de Norvegia, care nu e UE dar e NATO, sunt toate in NATO mai nou. Si, da, Suedia stie ce e cu URSS, pentru ca a ajutat la greu Finlanda in 1939-1945, inclusiv cu „voluntari”.
Serbia nu va fi lasata in veci sa recapte controlul asupra fostei Iugoslavii. Iar armata croata e o forta de temut, mai ales ca au infrant pe sarbi de mai multe orin in anii 90.
Flota sarba…cazi, copai, ce anume??
Europa s-a trezit , mai tarziu, dar s-a trezit. Si deja face miscari sa fure creiere masiv din SUA. Care se va trezi in mari probleme in curand.
SUA…MAGA si trump se vor lovi de o mare belea, respectiv alegerile din 2026 midterm, unde marea lor resetare va esua ca o meduza aruncata pe plaja…
Rusia e un colos de resurse si teritoriu, dar pibul e minuscul, industria facuta praf, agricultura in carje. Chian, Iran si Coreea de Nord au tinut in viata Rusia, care trece si printr-o criza demogeografica majora. De aceea trage tare putler, nu va mai avea de unde sa recruteze carne de tun.
Pleasant day!
Ce nu intelege Trump este ca nu Zelensky decide daca e bine ce le propun americanii si rusii. Aia care lupta in transee de 3 ani, aia decid daca se opresc sau nu. Practic, li se propune capitularea, nu pacea.
Cu sau fara sprijin american, chiar si fara sprijin european, astia nu vor ceda usor. Mai ales daca vor fi pusi in situatia in care nu mai au ce pierde. Daca erau neam de slugi, se predau in 5 zile, cum preconizau toti “expertii”.
Cu Zelensky sau fara Zelensky, vor continua sa lupte. Repet, daca vroiau sa capituleze o puteau face cu mult mai putine pierderi.
Rusii spera la guvern marioneta, e posibil, dar populatia de acolo nu ii va ierta niciodata. Cum le spui tu acum: “Hai, mergeti acasa si fiti cuminti, ca Nenea Donald si Nenea Vladut au desenat ei o harta noua, mai frumoasa. Ca altfel, ne suparam!” Pai aia se bat cu “suparatii” de 3 ani, cum ii mai sperii tu?
Si cu pietre vor arunca dupa rusi, cand nu vor mai avea munitie.
In concluzie, nu prea sunt realiste scenariile discutate acum, nu vad cum Ucraina ar accepta asa ceva.
Comentariu beton!17
Ucraina nu o sa accepte orice i se pune pe masa la semnat.
Au dovedit ca se pot apara chiar si cu ajutor infim (ca ce a primit la inceputul razboiului, cand rusia era pe val si avea cu ce invada) e nimic in comparatie cu ajutorul ulterior. Acum au industrie proprie de aparare, au oameni caliti in lupta, au oameni antrenati in lupta moderna (drone, etc) iar rusia are mai nimic in afara de carne de tun, ceva drone iraniene plus ce le vine din coreea de nord (oameni si munitie). Flota rusa a fost fugarita din crimea de tehnica dezvoltata de ucraina. Loviturile adanci in interiorul rusiei sunt facute cu drone produse in ucraina. Rachetele cu care au lovit flota tot ei le-au produs. Pe timpul urss ucraina era smechera pe tehnica de rachete – nu cred ca au uitat/pierdut tot.
Iar costul platit de ucraina (sunk cost) in vieti pierdute/distruse + infrastructura distrusa nu va permite niciunui politician sa ia decizia de a renunta la teritoriile ocupate. Nu mai zic ca nu vor renunta la odesa si iesirea la marea negra. Dovada este si rata de aprobare pe care o are zelenski dupa 3 ani de razboi (de comparat cu rata lui trump dupa 2 luni de mandat) si faptul ca si opozitia a dat un vot de aprobare pentru el.
Da, e o stare de nesiguranta, de tensiune. Dar Europa s-a trezit (asta e lucrul bun facut de trump) si nu are de gand sa accepte sa fie tinuta la usa in chestiunea asta. Mai sunt lucruri de facut, de negociat … dar suntem pe drumul cel bun.
Comentariu beton!26
Din nefericire Ucraina nu mai are benzină să își recupereze teritoriile pierdute prin luptă. Tot ajutorul dat a fost unul cu țârâita ca să poată fi folosit doar pentru defensivă.
Vorbim strict de cantitate, că dacă începem să vorbim de limitările de range ale armelor balistice, strategia SUA și Occidentului devine clară.
În momentul de față armata ucrainiană este la ani lumină de orice armată europeana. Industria de armament din Ucraina, una extrem de puternica ca infrastructura, a început să producă din ce în ce mai multe arme și să inoveze serios.
Ce nu mai are Ucraina? Timp și oameni.
O altă chestie interesantă ar fi că strategii ucrainieni consideră, în cazul unei păci cu Rusia, România ca fiind o vulnerabilitate în flancul lor sud-vestic. Merg spre o apropiere de Polonia și zona baltica și văd România un viitor Belarus.
Comentariu beton!20
Mă uitam pe comentarii și se pare că sunt cel mai pesimist pe aici.
Cred că Ucraina nu va accepta o „pace durabilă”, nu poate accepta in aceste condiții, dar va accepta o pace provizorie, un armistițiu, iar Rusia va păstra ce a ocupat până acum. Iar asta se va face repede, până la sfârșitul anului. Iar apoi, prieteni, ne putem pregăti de război. Rușii sigur o vor face, Europa la fel. America (cel puțin cât va fi măscăriciul suprem la casa albă – că președinte nu vreau sa ii spun) va fi ocupată să se autodistrugă economic și, in rest, ju va face mai nimic. Posibil sa anexeze Groenlanda (dar mă îndoiesc) pe cale pașnică. Nu vor risca o agresiune militară pe față, deci nu cred in „one way ore another” clamat de Trump.
La prima mișcare agresivă a Rusiei (și va veni, dacă nu cumva moare Putin între timp), in Europa va începe războiul. Care ar putea cuprinde, din nou, întreaga lume. Sau poate că nu.
Scenariul meu are multe hibe, depinde de pozitia Turciei, Chinei, Canadei și Japoniei, in principal, dar nu numai.
Om trai si om vedea.
Sau poate nu 😏
Știți de ce mă tem eu ? De legea cu apărarea de drone care vin pe teritoriul nostru! Cât suntem noi de pricepuți că ne împușcăm la exerciții unul pe altul , mă tem să nu facem o prostie și să atacăm din greșală în loc să ne apărăm!
Cred ca ai dreptate. Trump il uraste pe Zelenski pt ca nu are ce are el ( demnitate, curaj, patriotism autentic, sange-n instalatie si pe Putin il admira ca face ce el nu poate face. Sa bombardeze Toronto si sa invadeze Groenlanda. Cred (sper) ca Europa va fi ” great again”, unita si importanta putere militara atat cat sa-i puna pe rusi cu botul pe labe cu ajutorul viitorului presedinte american.
Nu cred că toate teritoriile actual ocupate l-ar placa pe Putin. Cred că mulți din Ucraina sunt azi la fel de convinși de afirmația anterioară cum erau acum 5 sau 10 ani.
Ucrainienii au ales o traiectorie care era probabil sa ducă la lupte de strada în Kiev cu cocktailuri molotov.
Astăzi nu mi se pare că există aceiași hotărâre, pentru că alternativa e cunoscută și mai rea.
Cedarea teritoriilor nu este sfârșitul a nimic, dar poate deschide ușa altor conflicte regionale care apoi să ducă la al treilea război mondial.
Poate ca o sa se faca pace in modul in care spui tu, dar pace in Europa nu o sa mai fie niciodata! O sa fim in alerta toata viata cu jegosii aia de rusi! Acum mai mult ca niciodata se justifica cheltuielile militare prezente si viitoare!
Daca Ucraina v-a ceda, Rusia nu se va opri. Viitorul e sumbru. Mai ales daca conducatorii nostri nu vor lua problema in serios. Mai trb sa mai spun ca viitorul deocamdata se vede sinistru ptr ca Ciolacu, Simion, Predoiu, Antonescu, Ana Maria Gavrila (Doamne ce specimen e tipa!!!!), aia de la ccr, coruptie, prostie, Becali in comisia juridica????!!¡!! ……….
Norocul nostru cu apartenenta la UE si NATO
Va*
Se va termina rau, foarte rau sau oribil. Depinde. Putin a pierdut prima batalie pentru Kiev,dar a castigat-o pe ultima pentru Casa Alba Cu largul concurs al unor cretini sau jivine sinistre cu drept de vot, fara de care lumea ar fi un loc un pic mai bun.
Comentariu beton!21
1) Narcisistul e ranchiunos si nu uita niciodata afronturile, de aia il uraste pe Zelensky din toti rarunchii de la faza cu Biden Jr. in 2019. Plus ca ii e dator vandut lui putler pentru inscaunare, ambele dati, deci face orice i se dicteaza. Faptul ca e si tampit (rusnacul nu-i, e “doar” psihopat) agraveaza drastic situatia.
2) putinoiul are un singur țel in viata, declarat: rasiia de la Vladivostok la Lisabona (daca nu putem fi ca Vestul, sa aducem Vestul la nivelul nostru). S-a pregatit ani de zile pentru asta, cale de intoarcere nu mai exista. Nu-si poate permite pace sub nici o forma, de aia conditiile absurde impuse.
Ucraina va cadea, din pacate, mai devreme sau mai tarziu, iar urmatoarea la rand va fi Romania. Si apoi altele. Asta aici in Europa. Iar restul lumii e deja intors pe dos, pe punctul de a exploda.
Din ce am mai citit , acum ceva ani Trump i-a solicitat lui Zelenski sa inceapa o procedura penala contra fiului lui Biden ( Hunter parca il cheama ) , iar Volodimir l-a refuzat pe Portocala.
Zice-se ca din acel moment nu-l mai haleste pe ucrainian…
Razboiul se va termina anul asta cu cedarea oficiala a Crimeei ( de asta sunt convins) si foarte probabil a teritoriilor deja cucerite de rusnaci.
Vreau să fac un comentariu (semi) off-topic, potrivit mai curând pentru articolele de marți:
Dragii mei, scrierea corectă este „ucrainean / ucraineni”, NU „ucrainian / ucrainieni”!
Nu știu dacă s-a mai discutat acest aspect aici pe blog, dar am simțit nevoia să atrag atenția, pentru că văd că mulți fac greșeala asta.
@Shobi, multumesc! Am facut si eu greseala asta cu un „i” in plus la plural. M-am luat dupa franceza, unde e „ukrainiens”. Din pacate am vazut comentariul tau dupa ce l-am postat pe al meu.
Nu cred ca „omul” Trump il uraste pe „omul” Zelensky. Daca in locul lui Z ar fi fost oricine altcineva, dar care s-ar fi comportat la fel, T l-ar fi urât. Pentru ca ucraineanul nu a acceptat sa-si plece capul, sa-i sarute mâna plin de recunostinta si sa-i dea pe tava toate resursele cerute. Pentru ca Zelenky, opunându-se, i-a stricat ploile lui Trump, acesta n-a mai putut sa fanfaroneze cum ca a oprit razboiul in 100 zile asa precum se laudase. L-a facut in fata lumii de cacao, i-a stirbit prestigiul de mediator international.
Cât va mai continua razboiul? Rusii au interes sa-l continue, ca sa puna mâna pe cât mai multe teritorii. Atâta timp cât sunt trimisi pe front ceceni si nord coreeni si nu fii ai Rusiei, mamele rusoaice nu ies in strada (cum s-a intâmplat inaintea retragerii din Afganistan). Plus ca rusii il sustin, in mare majoritate, pe Putin. Pentru ca i-a scos din haosul anilor 90, pentru ca a redat maretia Rusiei, pentru ca nimic nu se poate face fara ea (vezi opozitia pe care a avut-o Putin la inlaturarea lui Bachar al-Assad) pentru ca, nu-i asa, pâna si presedintele american a devenit un prieten.
Si ucrainienii au interes sa lupte in continuare, in scopul recuperarii teritoriilor pierdute. Numai ca sunt singuri, nu au rezerve soldatesti ca rusii. Uzura fizica si morala dupa 3 ani de front incepe sa se simta. Sunt, probabil, demoralizati ca cel mai fiabil aliat al lor si-a intors camasa. Va fi posibil pentru ei, din punct de vedere uman si material, sa mentina frontul?
Zelenky nu vrea sa accepte un armistitiu fara garantii de securitate. Cu alte cuvinte fara sa fie sigur ca dupa incetarea razboiului rusii nu vor rontai teritorii sau vor desfasura forte militare unde vor dori. Nu stiu cine i le va da. Europenii discuta, dar vor ramâne, ca de obicei, doar cu discutiile de saloane. Americanii, no, of course (doar daca, bineinteles, vor primi ceea ce au cerut). Chinezii nu conteaza si oricum nu misca fara acordul rusilor.
Asa ca, intr-o prima faza, se va incheia un armistitiu in care Ucraina va pierde teritorii. Apoi, incet-incet si fara sa fie nevoie de razboi, rusii vor destabiliza statul ucrainean. Vor provoca alegeri si vor face totul pentru ca un candidat pro-rus sa fie declarat câstigator. De aici incolo…the sky is the limit.
Eu cred ca ura asta pe Zelenski a inceput cand asta ii facea facea campanie lui Biden (doar Biden l-a ajutat) sau poate inainte cand nu putea face nimic desi Pootin ii cerea ajutorul. Situația e nasoala pt tot globul din cauza bufonului portocaliu, iar faptul ca Z nu v-a mai fi presedinte sau ca anumite teritorii v-or trece inapoi la Rusia ar trebui sa ne preocupe cel mai putin. Sunt curios ce vine dupa, ce o sa viseze acest cuplu Trump Pootin. Nu ma intelege gresit, e nasol ca Zelenski sa plece si teritoriile la fel, dar parca asta e stabilita deja si m-am obișnuit
De ce scrii verbul la viitor despărțit :v-a, v-or ? E horror!
@Dana, e foarte bună observația, dar, dacă aș fi în locul tău, aș mai lucra puțin la spațiile dinaintea semnelor de punctuație!
Hai să zicem niște adevăruri, apoi să tragem concluziile și să ne dăm docți.
1. Oblasturile din est: dragii mei, ăia iubesc Kievul cum eu Bucureștiul și cam din aceleași motive. Sunt și rămân adânc rusofone și rusofile (cele două concepte nu sunt neapărat identice în Ucraina), cel mai sănătos e să nu mai fie. Ca un corp străin. Alea NU sunt pierderi de teritorii, sunt un abces de care te-ai scăpat.
2. Buba mai mare din punctul 1 este că timp de 3+ ani, povestea administrației din Ucraina a fost una lipsită de realism. Amintiți-vă de celebrele meme cu Crimea Beach Party, totul înapoi, dăm afară rușii din țară, etc etc etc. Iar acum trebuie să dai cu ochii-n realitate și să zici, bine mă, să ne bucurăm că granița nu e la Nipru.
3. Buba și mai mare este că am trăit într-un vis în care existau aliați. Ceea ce este în orice situație fals. Țările nu au aliați, nu au prieteni. Țările naționale au INTERESE. Cu cât mai repede ne băgăm asta în cap, cu atât mai bine.
Să trecem la poveste.
De când îmi fac treabă prin UA, tot timpul am pus întrebarea unde se putea: bine măi, dar care-i scopul? Unde-i end-game? Cum vedeți voi asta?
În 2022, răspunsul era unul de rezistență absolută.
În 2023, răspunsul era unul de încredere, apoi a venit ofensiva eșuată și a trecut în menținere.
În 2024, răspunsul a început să fie unul de rezistență un pic panicată.
În 2025, răspunsul a devenit o întrebare în sine: Atti, pe unde se poate trece Tisa.
–––––-
E o alegere otrăvită, indiferent. Accepți fără garanții? Ce garanții? Garanții de la ruși? De când au respectat ei orice care nu era exact în interesul lor?
Din punctul meu de vedere, orice se semnează, este doar o pauză. Pentru că UA are toate șansele ca fără un factor extern de presiune (adică război), să se autodistrugă sau să devină practic un Kosovo 2, adică imposibil de ținut în viață fără a pompa bani constant în ea – și nu uitați, când se trage linia, UA nu ne este prietenă. Țineți asta minte când plângeți de milă. Dar evident, e de preferat adoleșcentul idiot, cu care poate mai ai ceva de reparat, decât uncheșul bețivan, care și-a dovedit stofa de secole.
Comentariu beton!15
cand credeti ca pica trump si camarilla lui?
ce vor sa faca acum e schimbarea la fata a intregului aparat de stat, lucru ca influenteaza complet mersul lucrurilor, viata de zi cu zi.
UA – mi-e f teama sa nu fim bagati in razboi.
In momentul de fata sunt foarte pesimist, fara USA cred ca e foarte greu ca Ucraina sau Europa sa faca fata Rusiei. Daca Trump&MUSK reusesc sa-si impuna viziunea (se pare ca, deocamdata, nu au mari probleme, democratii sunt in deriva si vad ca AOC e pe cai mari la ei, iar AOC nu va castiga niciodata alegeri in USA), atunci orice e posibil. Orice. Inclusiv ca Romania sa devina satelit al lui Putin, inclusiv sa inceapa al 3 lea razboi mondial.
In concluzie, la ce vad pana acum in USA, Ucraina nu are nici o sansa, se va intampla cu ea exact ce vor Trump/Musk si Putin, incluziv anihilarea completa, daca e pe agenda lor.
Iar Europa n are ce sa faca acum, cu orange man s a schimbat paradigma, daca ai arme esti tare, daca nu, nu.
Sper sa scape romania si sper sa aiba timp vesticii, nemtii mai ales 8ca aici dau cu sapa) sa se pregateasca adecvat (dar daca nu schimba fundamental politicile, va castiga AFD en fanfare urmatoarele alegeri).
Știi ce mă enervează cel mai mult? Că un prim ministru dintr-o țară vecină, un oportunist mizerabil de felul lui, a avut dreptate până la urmă, când a zis prin 2022, ehei copii, e mare entuziasmul acum, dar stați trei, patru ani și poate la capăt va mai rămâne ceva, „pe care dacă vreți o putem numi și Ucraina o vreme”.
Plm. It is what it is.
–––
Apropo de ce ai zis tu, de unde dai cu sapa. Colegii mei nemți 40+ încă tot nu înțeleg ce li se întâmplă și tot repetă ca la rugăciune aceeași atitutine de ștruț beat. Rău e când ai castrat o națiune întreagă, și mai rău când națiunea asta are o țară capabilă să ducă Europa-n cap.
Sincer, decat sa devina Romania satelitul Rusiei, mai bine prefer WW3, full on WW3
Comentariu beton!11
Pe lângă toate celelalte groaznice trăsături, Trump e un dictator, oricât de şocant ar părea. Eu cred că îl urăște pe Zelenski 1) pentru că VZ e iubit 2) pentru că VZ încā poate să f**ă şi 3) last but not least, pentru că VZ e evreu.
Habar nu am cum se va încheia povestea asta, cert e că, fără ajutor american şi fără ca Europa să-şi scoată capul din kûrü ăla parfumat, Ucraina nu va mai rezista mult timp.
După patru ani de Olandă, pot să mai zic aici că Vestul Europei nu dă doi bani pe Est – noi picăm primii. Vestul va rămâne bine-mersi, aşa cum s-a întâmplat pe tot parcursul Războiului Rece. Dar noi… noi am belit-o maxim.
Nu ştiu cum se va sfârşi povestea asta, ştiu doar că Rusia îşi face planuri pe termen lung şi că Vestul e departe, tare departe.
Faptul ca Ucraina il tine deocamdata ocupat pe Putin si ii toaca resursele de razboi e mana cereasca pentru tot estul Europei.
Problema s-a complicat prin faptul ca in SUA a venit la putere Trump. Chiar azi citeam ca au bagat in Congres o propunere sa declare fentanyl-ul arma de distrugere in masa.
Deja acum vreo luna SUA acuzasera Canada ca intra pasamite Fentanyl in SUA pe la frontiera cu Canada, sa nu mai zic ca la fiecare doua zile Trump mentioneaza ceva de anexarea Canadei. Care e si membru NATO. Adica Trump se pisa pe aceasta alianta daca e.
Si mai mult Fentanyl intra prin Mexic, oare chiar vrea sa se bata cu cartelurile de acolo? N-am prea auzit recent.
Ideea e ca americanii folosesc de obicei scuza asta cand se duc peste cate cineva.
Si cand este tara sub amenintare, si presedintele are mai multe puteri, desigur, ce coincidenta convenabila.
Deci in SUA un dictator cu degetul pe tragaci, in Rusia la fel, China vroiau si ei Taiwan-ul.
Cum se termina razboiul din Ucraina? Nu stiu, sper doar sa nu fie inceputul unui conflict armat desfasurat mult mai pe larg.
Trump îl adulează pe Putin, cu siguranta, pentru ca este fix ce viseaza si Trump sa devina: un dictator. Plus de asta, Putin a stiut si sa il gadile pe dobitoc la orgoliul lui de maimuta, pe cand Zele nu a facut asta.
Cu razboiul din Ucraina si eu cred la fel.
Whatabout USA? Credeti ca Trump va avea si un al treilea mandat si un al patrulea, etc? Ca el asta viseaza!
Pai el o si zis clar ca de-acum n-or sa mai fie alegeri in USA, va domni el pe viata, precum marele pretenar putler. Si din cate vad/aud ii netezeste calea spre tron printului mostenitor musk.
Vin cu o completare la ce am spus mai sus. Nu sunt convins că Trump îl urăște pe Zelensky „pe persoană fizică” (sau, mă rog, nu cred că îl ura până acum); de fapt, cred că el nu urăște pe nimeni. Problema e mai degrabă invers. Se iubește și se admiră atât de mult pe el însuși, încât oricine nu e de aceeași părere ii este dușman. Zelensky l-a făcut să dea rău în fața multora prin faptul că a refuzat să se târască in genunchi in fata lui. Pe Putin nu cred că îl iubește (după cum am spus, nu cred că e capabil să iubească pe altcineva în afara de el însuși), dar, momentan, Putin e „omul bun” pentru că îi vede „calitățile de lider” și de „om de valoare” (calități pe care numai el însuși și le mai vede). Putin cred că se distrează copios (pentru că nu cred că el e prost, nu crede o iotă din ce spune când îl ridică în slăvi pe Donald).
Da, vor ramane rusii cu teritoriile astea deja ocupate, vor ajunge la o incetare a focului temporara si vor incerca iar probabil in cativa ani. Oricum ar fi, ucrainienii sunt deja mult mai pregatiti ca la inceputul razboiului si se vor inarma si organiza mai bine stiind ca vor trebui sa lupte iar, dar data viitoare ii vad mai implicati in ofensiva.
Eu sper ca rusii sa-i calce pe bataturi pe polonezi (din greseala sau intentionat) si atunci sa vedeti „distractie”, o sa regrete amarnic… polonezii ii urasc visceral pe orci si s-au inarmat foarte bine in ultimii ani.
Norocul nostru este ca dpdv economic agresorii sunt in picaj si nu pot sustine razboiul asta la nesfarsit.
Da, Trump îl urăște pe Zelenski. La fel și Putin. Nu degeaba se admiră reciproc. Și nu e gratuită gluma cu numele lor unite. Trumputin. Cum se va termina războiul? Nu știu. Dar sunt sigură că Zelenski își va apăra țara până la sacrificiul suprem. Nu cred că va fi de acord cu cedarea de teritorii. De fapt, sunt sigură. Și în mod clar nu va face nicio înțelegere cu Trump, o înțelegere care să fie în defavoarea Ucrainei. Mă întreb ce s-ar fi întâmplat dacă Rusia ne ataca pe noi. În 3 zile căutam manuale de limba rusă. Nu credeam că voi trăi un război atât de aproape de noi. Cum aș vrea să se termine? Poate avem noroc și crapă Putin. Serios acum, cred că Putin nu se va retrage din teritoriile ocupate iar Ucraina va rămâne cu ce a reușit să apere. Trist, foarte trist. Am scris mai sus că Zelenski nu va fi de acord cu cedarea de teritorii. Dar mi-e teamă că nu va avea de ales.
Nu cred ca Ucraina poate sa castige razboiul fara ajutor american dar daca Europa o ajuta nici Rusia nu poate castiga. Va fi un fel de Afganistan pentru Moscova.
Sper sa ne bagam si noi mintile in cap si sa renuntam la statutul asta de pielea pu!ii. Ar fi cazul sa ne punem apararea la punct si sa curatam toate scarbele astea la comanda ruseasca care polueaza spatiul public si aparatul de stat. Lui Sosoaca nu ai ce sa ii faci ca e parlamentar dar toti tristii aia care o ard pa ruski ar trebui stransi de coaie pe toate caile legale pana le ies ochii din cap.
Pe prostul de Donald il văd in stare să se lase îmbătat la o recepție dată la Moscova și începând să se laude cum futea el cand era tânăr.
Asta când s-o isprăvi războiul și degenerații ăia doi vor fi împărțit deja resursele.
“Prostia nu e un handicap în politică”. Napoleon Bonaparte
Atât! 🙂
Eu cred că Putin nu va ceda și îl va duce cu preșul pe Trump care se va enerva și va fi vai și amar !
Cred ca daca se va pune problema de semnat cu manuta lor cedarea teritoriilor ocupate, Zelenskyy va demisiona.
Teamă mi-e că nu se va termina curînd, ba poate se va extinde.
Orgoliile sînt mari, interesele asemenea, la compromisuri nu e încă nimeni dispus, cîtă vreme mai este „combustibil” va merge înainte, chiar cu intermitențe.
Cînd se va termina în cele din urmă, supraviețuitorii, cîți vor mai fi, epuizați, își vor linge rănile.
Dă, Doamne, să nu am dreptate.
PS. Trump nu cît îl admiră pe Putin, mai mult îl invidiază, se visează și el tătucul atotputernic.
Iar problema mare cu Putin e că are de unde pierde, și nici nu-i prea pasă.
2030 alianta fr ger pol ukr etc bate cu 2 – 0 la pauza Rusia. America va fi deja în anul 4-5 de razboi civil, China lider mondial pe orice pe partea economică și militară va privi amuzata cum ne-o dam la gioale in timp ce ei au devenit tara Nr 1 in lume la siguranță pe străzi datorita ai-ului a toate știutor și clarvăzător care te pedepsește dinainte să te gândești să comiți o faptă. Liderii chinezi stau relaxați și amuzați că au niste proști care le fac munca mai ușoară gratuit, rușii, ajutandu-i să ocupe toată planeta. In 2035 se mai trăiește în aer liber vara doar in zonele temperate restul lucreaza din beciuri și ies afara noaptea când e respirabil.
Bogații o duc bine saracii au belit caricepxu demult.
Covid is back stronger.
Zelenski a pariat greșit și acum culege roadele. În 2019 a ales să-l protejeze pe Biden jr ( și acum au văzut toți ce pramatie coruptă e individul), apoi a acceptat strategia lui Biden senior ( sau a păpușarilor din spatele senilului) adică un război axat pe tocarea rușilor și nu pe o victorie clară a Ucrainei ( de unde și ajutoarele date cu țârâita și cu tot soiul de restricții), le-a făcut campanie democraților pe față și i-a dat cu flit lui Trump ( fără să se gândească la varianta „și dacă pierde kamala…”) . I-a ascultat pe unii lideri europeni și în loc să semneze acordul ECONOMIC în termenii agreați de ambele părți a ales să se stropșească la cel mai puternic aliat ( fără să remarce că euforia din 2022-2023 când
i se permitea să-i certe pe față pe toți se cam risipise). A fost aplaudat pentru demnitatea sa ( câți soldați i-au murit în Kursk fără muniție sau info? Sigur au murit mândri de tricoul de firmă purtat de al lor comandant suprem), l-au îmbrățișat toți liderii UE , apoi s-a trezit la realitate, că UE nu prea are cu ce să-l ajute ( ce bucurie că a câștigat neamțul care, din opoziție cerea trimiterea de rachete Taurus în Ucraina. Unde sunt acum rachetele?) Cum ar fi decurs evenimentele dacă semna acordul, apoi, în spatele ușilor închise cerea ce dorea?
Când Clinton spunea despre Putin că e un geniu și că are o relație excelentă cu el, era ok.
Vai, Trump e tranzacțional…. Desigur, ceilalți lideri care îl susțin pe Zelenski o fac doar din altruism și pentru principii. Desigur, discuțiile cu el sunt mereu cordiale, pline de zâmbete samd.
Toți porcăiesc SUA acum ( mai ales după ce le-a dat una peste ceafă și i-a trezit la realitate), dar cine râde la urmă râde mai bine.
Cum se va termina, nu știu. Ideal pentru România ar fi o Ucraină ocupată cât mai mult cu vecinul de la est, nu una stabilă și puternică. A spus-o un ziarist ucrainean, refugiat la noi în 2022: dacă Ucraina va câștiga, va avea niște pretenții de la vecini…
Eu nu mai am ce comenta, s-au spus și analizat toate variantele. Dar vreau să comentez poza care însoțește articolul tău și care este genială. Nu-mi dau seama dacă e reala sau generata cu AI, însă reflectă foarte bine situația actuala: putin la masa bunătăților, găina portocalie trump, plina de emfaza că e sus, pe masa dictatorului, celelalte gaini, cele negre strânse în jurul focului, țările din UE, cătranite că nu găsesc soluții, cele mai de departe, țările care nu sunt in UE, dar vor să participe la gasirea de soluții. Genială poza!
Vin si eu la spartul tirgului: sper ca EU sa sustina Ukraina si cu fapte, sa il ajute pe Zelensky si tara lui sa reziste pina cind Putin il va lua la m***e pe Trump ca nu fave treaba buna si atunci se vor incorda astia doi si vor uita de Ukraina. Bine nu va fi nici asa, dar macar oamenii astia curajosi vor fi salvati si tara lor la fel, ca demnitatea lor e mai presus de ce kkat scoate pe gura Trump.
Nu pot sa cred ca un papitoi ca Trump conduce America si are pretentii sa conduca si mersul lumii.
razboiul nu se va termina niciodata, cu adevarat, pana cand ucraina nu isi va lua toate teritoriile inapoi. ca se vor semna tratate, ca nu va mai fi o faza activa pentru 1 luna sau 2 ani, posibil. cat despre alea 4 regiuni, e foarte greu pentru rusi sa le ia, sa nu zic imposibil. momentan, la cateva zile de cand ucraina a declarat si aratat ca are rachete cu raza de actiune de 1000km, trump latra despre centralele lor nucleare..
Zelenski tocmai ce-a declarat că fără Trump și SUA nu se rezolvă nimic și că e gata de o colaborare totală pentru a se ajunge la pace. I-a lăsat in ofsaid pe toți cei care îl lăudau/îndemnau să se bazeze pe UE ( care iarăși se adună azi să discute despre cum îi vor bate și pe ruși și pe americani) și să-l ignore pe american.
Azi noapte a bubuit strașnic depozitul de rachete de pe aerodromul rusesc Engels. Oare cine le-a dat ucrainenilor informații și coordonate precise? Ursula sau mult hulitul urangutan oranj?