Ziua 1 din EUROCHARGE by Schaeffler a fost pe relaxare aproape totală. Altfel nu am cum sa numesc un drum de la București la Brașov, într-o zi de marți când nici măcar Valea Prahovei n-a fost aglomerată. Pe scurt, chill total și zen, acțiune aproape deloc.
De altfel, colegii de tur glumesc spunând că adevăratul EUROCHARGE începe de joi dimineață, atunci când vom pleca pe primul traseu lung care include si prima trecere de frontieră. Până atunci, nu prea am ce să vă povestesc.
Ah, ba nu, mint, de fapt am câte ceva. Ieri am condus Renault Scenic Esprit Alpine și-am rămas un pic uimit. Am plecat din București cu bateria încărcată la 81% și-am ajuns la Brașov cu ea la 40%. Ceea ce, după matematica mea, înseamnă că dacă pleci cu bateria încărcată 100%, poți face liniștit un drum București – Brașov – București, fără să încarci. Ceea ce, prieteni, cu foarte puțină vreme în urmă ar fi fost aproape imposibil. Și nici măcar n-am mers la consum, că dacă tot era scurt drumul, am zis că să mă bucur de el. 😁
După ce m-a surprins Scenic, o să fiu foarte atent la autonomiile mașinilor din tur, pentru că am cu ce să compar. Sunt deja la al treilea test drive cu mașini electrice și țin foarte bine minte cu câta morcovul am ajuns în fund, tot la Brașov, acum doi ani când am plecat de la București cu un Lexus încărcat full.
Am parcat atunci la același hotel, în care stăm și acum, cu mașina aia având doar 4% autonomie. Țin minte ca m-am simțit ca-n episodul ăla din Seinfeld când testează Kramer cât poate merge cu o mașină cu martorul de rezervor gol aprins.
O să mai revin pe subiectul Renault Scenic Esprit Alpine, pentru că-mi place mult de tot mașina asta. Și cum o s-o mai am pe mână încă vreo două zile și niște sute de kilometri, zic eu că mă voi lămuri total ce-i poate pielea. Până una-alta mi se pare una dintre cele mai mișto mașini electrice pe care le-am condus ever. Cea pe care o testăm noi în tur are preț: 52.305 euro. Sau prin leasing operațional Autonom Business Green: 870 euro / lună.
Dar ce voiam neapărat să vă povestesc este că ieri am luat o decizie radicală, la care mulți dintre voi nu cred că s-ar fi așteptat. O aveți mai jos, la finalul articolului. Să-mi țineți pumnii să-mi iasă, prieteni. Altfel nu mă văd bine. Ieri mi-a ieșit, deci mai am de trecut încă 15 hopuri.
Atât pentru prima zi de tur auto.
Toată această aventură nu ar fi posibilă fără partenerii EUROCHARGE by Schaeffler:
➡️ Schaeffler este partenerul principal al proiectului. Unul dintre cei mai mari producători de componente auto din lume, a făcut primul pas în România în 2002, deschizând o unitate de producție în Cristian, Brașov, specializată inițial pe rulmenți. De-a lungul anilor, compania germană s-a extins semnificativ, inaugurând un centru de inginerie, o școală profesională în sistem dual și un centru de cercetare și dezvoltare. Activitatea sa actuală se desfășoară în trei domenii principale: tehnologii Automotive, Automotive Aftermarket și Bearings & Industrial Solutions. Recent, Schaeffler a achiziționat aproape 90% din acțiunile Vitesco Technologies, cu o fuziune așteptată în curând.
➡️ Autonom este Green Partner al turului. Compania cu capital 100% românesc are în portofoliu o mulțime de servicii, iar unul dintre cele mai importante este leasingul operațional, adică o închiriere pe termen lung .E ca un abonament pe care îl plătești lunar ca să folosești mașina. Vă voi lăsa pe blog care este rata, prin leasing operational, pentru fiecare mașină din EUROCHARGE, pe măsură ce le voi testa.
➡️ De încărcatul mașinilor se va ocupa Renovatio e-charge, în România. Iar odată trecută frontiera, noua rețea OMV eMotion (care funcționează și pe teritoriul României). Altfel spus, vom ajunge în Portugalia cu doar două conturi în două aplicații de încărcare.
➡️ Michelin nu mai are nevoie de nicio prezentare. Francezii fac anvelope de mai bine de 100 de ani, iar EUROCHARGE va trece și prin Clermont-Ferrand, locul în care se află sediul central. Personal, abia aștept să văd fabrica. Până atunci, mai spun atât: Michelin a dezvoltat anvelope cu o rezistență redusă la înaintare menite să îmbunătățească autonomia și consumul. Iar treaba asta e valabilă atât la electrice, cât și la termice, hibride și hibride plug-in.
➡️ MOON se ocupă cu dezvoltarea soluțiilor de încărcare pentru mașini electrice. În portofoliul companiei se află stații de încărcare rapidă (chiar și de 400 kW), soluții pentru birou sau acasă (stații AC), dar și proiecte care vizează panourile fotovoltaice.
➡️ Server Config, partener tehnic de tradiție al evenimentelor Autocritica. Oferă laptopuri ultraperformante cu ajutorul cărora echipa de jurnaliști, fotografi și videografi ai EUROCHARGE vă va aduce pe ecrane acest eveniment. Produsele lor refurbished sunt dedicate profesioniștilor care au nevoie de putere mare de operare.
Ai inceput…cu dreptul ! Am ras la prima ora !
Buna decizia,doar sa-ti si „iasa”. Cam gafaiti dom’Vasilescu…bag seama ca vacantele mari si dese or fi de vina ! Nu-i bai mare,se poate remedia,dar doare (sufletul) la ce bunatati „serviti la cina” !
Comentariu beton!22
Da’ te-ai rostogolit nițel, că gâfâi nițel…așa, subtil. 🤭
Musai să-ți iasă șmecheria, altfel facem chetă să-ți luăm o macara. 🤪
Comentariu beton!23
Eram după doi kilometri alergați deja. Greu.
Era aerul tare de munte. E clar că nu ești obișnuit. ai nevoie de acomodare.
@un om Da, acomodare cu nemancat, sa-l vezi pe haplea cum isi baga cracii in ea alergare…
@Mihai lasa prostiile si treci la masa pana nu-ti iei o lingura peste ochi! Ia uite dom’le la el…
eu, în locul lui, aș renunța mai repede la micul dejun decât la cina aia bună de numa, mai bagă și un intermittent fasting, cu ocazia asta, la orele la care nu se doarme, ci se consumă energie. Dar fiecare-și cunoaște mai bine ritmul
Micul de tine… oii oi oi puțin mi se facu mila de tine dar mi-a trecut uitandu-ma la fisticoiul ala curgator.Drumuri mișto sa ai!
Comentariu beton!13
După ce ne-ai arătat acel lava cake, trebuie să ai o doză de masochism să nu-l mănânci, numai să te joci cu el in farfurie, dar să mai și pleci la alergat!?!?! 😀
Comentariu beton!16
Păi p-ăla l-am mâncat. Era de la masa de prânz. Nu pot totuși să nu mănânc NIMIC. 😁
Aaa, nuuuu
Nu e un moment bun de renuntare la cina, mai ales ca vad ca sunt preparate alese.
Poate un alergat inainte de cina sau dimineata inainte de mic dejun 😀
Mașinile, ca mașinile, pot să îți zic care îmi place mai mult doar la culoare 😁, dar faza cu săritul peste cină… Doamne ferește! Ce zic eu aici sărit… Înlocuitul ei cu alergatul… Ești bine, Mihai????
Lăsând gluma la o parte, bravos! Trebuie oleacă de voință pentru asta, mai ales prin ce locuri mergeți…
Comentariu beton!15
Voiam a vă ura vrum -vrum plăcut, dar nu se potriveşte.🤭 Mă şi sperii când alerg şi mă depăşesc silențioase d-astea. 🚗🏃🏻💪
Renunta la lava cake in fiecare seara si scapi si de alergat 😀
Drum bun si distractie placuta!
Grașii care aleargă sunt un adevărat spectacol al naturii.
Comentariu beton!61
Adevărul e că altfel mănânci după ce alergi 😂
Comentariu beton!20
trimite niște poze cu tine acasă, zilnic; să nu te muște Vasile la întoarcere, zic;
Să te țină! îți urez; mai ales genunchii…
Comentariu beton!19
Wow dupa condus de la Bucuresti la Brasov cred ca as fi o leguma si pachet de nervi, nici de plimbare nu cred ca mi-ar mai arde in ziua respectiva.
Daca ar mai urma sa STRABAT SI TARA a doua zi….
P.s. Bravo tie pt alergat!
Felicitări pentru decizie! Eu de vinerea trecută am început să mă „bicicletez”. Deocamdată pe bicicleta medicinală. Mai sar și peste cină, dar nu în fiecare seară.
Bravo ție! Ți-ai găsit o perioadă grozavă, să renunți la cină. E greu, știu și eu dar, e și bine, nu ai frigiderul la dispoziție. Până ajungi acasă te-ai obișnuit să nu mai mănânci la cină.
Aseară am glumit pe FB, pot face poze colegii iar tu îți faci programul de alergare sau ce îți face bine și e al naibii de greu ce ți-ai propus, îți țin pumnii să îți fie bine 🤗
Bravo ! Totuși poți mânca și seara da așa mai în silă …. Tu să fii Zen dl. Vasilescu !
Doamne-Dumnezeule, what a big decision! Te admir pentru vointa. La mine concediile sunt concedii si cu greu renunt la una dintre cele 3 mese regulamentare ale zilei. Mno, acasa insa, 3 zile din 7 sunt de fasting (mai gri asa, cafea si apa). Cina in deplasari mi se pare cea mai misto masa a zilei si n-am (deloc) vointa sa sar peste. Bravo!
Mno, mie îmi vor lipsi pozele cu ce ai fi avut la cină… dar poți împrumuta de la colegi, sper!
Abia aștept și pozele cu peisaje de pe traseu!
Mulțumiri pentru info, foarte valoroase! Drum bun şi vreme frumoasă şi spor la alergat! Nu-ți refuza totuşi mici (🤭) plăceri gastronomice! A! Era să uit! Vrem şi poze cu maşinile, please!
Cum îți speli hainele după alergat? Dacă nu ai cum, rămâi singur în maşină 😄 chiar dacă sunt în bagaj
Salutare!
Daca as fi in locul tau as profita de voyage si de chestiile misto care se prezinta. Tu esti cam kamikaze, sa ridici nivelul atit de sus. Mai bine maninca seara putin spre deloc mereu si lasa-te dus de val cind e misto, ca sa simti ca traiesti. Asa e frustrarea ta prea mare si e mult mai dificil sa rezisti.
Bafta si distracti maxima!
Ps
Eu la Audi sint curioasa ce poate. Porche nu am de gind sa iau 😆
Ai grija, boss, mai ai „umpic” si îl ajungi pe tătar 🤣🤣🤣
Ești ambițios, ce mai. Ține-o tot așa, știu că poți 💪
Mare șef, tu chiar vrei sa trăiești 120 de ani? Noi ăștia de te comentăm pe-aici o sa fim oale și ulcele, generația tânără citește mai greuț. Ce vreau sa spun: alegatori am mai văzut dar de bucate alese nu ne săturăm niciodată….
Si se mira producătorii ca nu se vând , 52000de euro pentru o masina cu autonomie 400km hai 450.