Ziua 1 din EUROCHARGE by Schaeffler a fost pe relaxare aproape totală. Altfel nu am cum sa numesc un drum de la București la Brașov, într-o zi de marți când nici măcar Valea Prahovei n-a fost aglomerată. Pe scurt, chill total și zen, acțiune aproape deloc.

De altfel, colegii de tur glumesc spunând că adevăratul EUROCHARGE începe de joi dimineață, atunci când vom pleca pe primul traseu lung care include si prima trecere de frontieră. Până atunci, nu prea am ce să vă povestesc.

Ah, ba nu, mint, de fapt am câte ceva. Ieri am condus Renault Scenic Esprit Alpine și-am rămas un pic uimit. Am plecat din București cu bateria încărcată la 81% și-am ajuns la Brașov cu ea la 40%. Ceea ce, după matematica mea, înseamnă că dacă pleci cu bateria încărcată 100%, poți face liniștit un drum București – Brașov – București, fără să încarci. Ceea ce, prieteni, cu foarte puțină vreme în urmă ar fi fost aproape imposibil. Și nici măcar n-am mers la consum, că dacă tot era scurt drumul, am zis că să mă bucur de el. 😁

După ce m-a surprins Scenic, o să fiu foarte atent la autonomiile mașinilor din tur, pentru că am cu ce să compar. Sunt deja la al treilea test drive cu mașini electrice și țin foarte bine minte cu câta morcovul am ajuns în fund, tot la Brașov, acum doi ani când am plecat de la București cu un Lexus încărcat full.

Am parcat atunci la același hotel, în care stăm și acum, cu mașina aia având doar 4% autonomie. Țin minte ca m-am simțit ca-n episodul ăla din Seinfeld când testează Kramer cât poate merge cu o mașină cu martorul de rezervor gol aprins.

O să mai revin pe subiectul Renault Scenic Esprit Alpine, pentru că-mi place mult de tot mașina asta. Și cum o s-o mai am pe mână încă vreo două zile și niște sute de kilometri, zic eu că mă voi lămuri total ce-i poate pielea. Până una-alta mi se pare una dintre cele mai mișto mașini electrice pe care le-am condus ever. Cea pe care o testăm noi în tur are preț: 52.305 euro. Sau prin leasing operațional Autonom Business Green: 870 euro / lună.

Dar ce voiam neapărat să vă povestesc este că ieri am luat o decizie radicală, la care mulți dintre voi nu cred că s-ar fi așteptat. O aveți mai jos, la finalul articolului. Să-mi țineți pumnii să-mi iasă, prieteni. Altfel nu mă văd bine. Ieri mi-a ieșit, deci mai am de trecut încă 15 hopuri.

Atât pentru prima zi de tur auto.

Toată această aventură nu ar fi posibilă fără partenerii EUROCHARGE by Schaeffler:

➡️ Schaeffler este partenerul principal al proiectului. Unul dintre cei mai mari producători de componente auto din lume, a făcut primul pas în România în 2002, deschizând o unitate de producție în Cristian, Brașov, specializată inițial pe rulmenți. De-a lungul anilor, compania germană s-a extins semnificativ, inaugurând un centru de inginerie, o școală profesională în sistem dual și un centru de cercetare și dezvoltare. Activitatea sa actuală se desfășoară în trei domenii principale: tehnologii Automotive, Automotive Aftermarket și Bearings & Industrial Solutions. Recent, Schaeffler a achiziționat aproape 90% din acțiunile Vitesco Technologies, cu o fuziune așteptată în curând.

➡️ Autonom este Green Partner al turului. Compania cu capital 100% românesc are în portofoliu o mulțime de servicii, iar unul dintre cele mai importante este leasingul operațional, adică o închiriere pe termen lung .E ca un abonament pe care îl plătești lunar ca să folosești mașina. Vă voi lăsa pe blog care este rata, prin leasing operational, pentru fiecare mașină din EUROCHARGE, pe măsură ce le voi testa.

➡️ De încărcatul mașinilor se va ocupa Renovatio e-charge, în România. Iar odată trecută frontiera, noua rețea OMV eMotion (care funcționează și pe teritoriul României). Altfel spus, vom ajunge în Portugalia cu doar două conturi în două aplicații de încărcare.

➡️ Michelin nu mai are nevoie de nicio prezentare. Francezii fac anvelope de mai bine de 100 de ani, iar EUROCHARGE va trece și prin Clermont-Ferrand, locul în care se află sediul central. Personal, abia aștept să văd fabrica. Până atunci, mai spun atât: Michelin a dezvoltat anvelope cu o rezistență redusă la înaintare menite să îmbunătățească autonomia și consumul. Iar treaba asta e valabilă atât la electrice, cât și la termice, hibride și hibride plug-in.

➡️ MOON se ocupă cu dezvoltarea soluțiilor de încărcare pentru mașini electrice. În portofoliul companiei se află stații de încărcare rapidă (chiar și de 400 kW), soluții pentru birou sau acasă (stații AC), dar și proiecte care vizează panourile fotovoltaice.

➡️ Server Config, partener tehnic de tradiție al evenimentelor Autocritica. Oferă laptopuri ultraperformante cu ajutorul cărora echipa de jurnaliști, fotografi și videografi ai EUROCHARGE vă va aduce pe ecrane acest eveniment. Produsele lor refurbished sunt dedicate profesioniștilor care au nevoie de putere mare de operare.