[Cars and Roads Greece – ziua 9]
Ultima mașină pe care am condus-o în Cars And Roads Greece a fost și cea pe care am așteptat-o cel mai mult: Noul Duster. Ba chiar și unii dintre voi se pare c-au așteptat-o.
M-am bucurat ca un copil când m-am văzut pe scaunul de la volan pentru că, până ieri, singura mea interacțiune cu această marcă au fost cele două dăți când am mers cu niște uber Duster.
În rest, tot ce știam despre mașina asta era că de fiecare dată când ieșeam din țară, la volan, îmi propuneam să număr trailerele care transportă mașini Dacia și de fiecare dată uitam. Dar chiar și așa, fără să le număr, probabil știți și voi că sunt foarte multe și că Europa e plină de Duster (și de Sandero, dar nu despre ele discutăm azi).
Pe scurt, oriunde te-ai plimba, în orice colț al continentului ai ajunge, doar dacă mergi cu ochii închiși pe stradă nu vezi că Duster-ul este prezent efectiv peste tot. Nu știu, mă gândesc că n-o fi proști toți oamenii ăia care le cumpără, nu?
Trăiesc cu convingerea că dacă Duster-ul s-a vândut foarte bine până acum, probabil se va vinde și mai bine din momentul în care va putea fi comandat ăsta nou care e mult mai frumos și mai vine și cu niște variante de motorizare hibrid.
Că mașina e mult mai frumoasă decât generațiile anterioare nu încape vreo discuție. Mie, personal, mi s-a părut și mașina cu cel mai cool design dintre toate cele șase prezente în tur. Iar faptul că peste tot pe unde am ajuns, am văzut o mulțime de oameni întorcând capul după ea, doar confirmă ce zic. Cele mai multe capete le-am văzut întoarse după Noul Duster și după Noul C-HR. Punct.
Cât despre motorizările hibrid, trebuie să fii orb sau răuvoitor să nu observi că ăsta este trendul la cumpărarea de mașini noi prin toate țările unde apa caldă e chiar caldă. Părerea mea personală este că cei de la Dacia au făcut o mutare genială cu faptul c-au decis să aibă și motoare hibrid.
Da, știu, vor sări toți specialiștii de internet să-mi explice cum e cu off-road-ul și cu generațiile anterioare de Duster care puteau urca pe Nanga Parbat fluierând și să-mi demonstreze ce de căcat e asta nou care sigur-sigur nu poate.
Bă, nu știu, așa o fi, dar știți ce n-am văzut eu niciodată în viața asta? Oameni care să-și cumpere SUV-uri ca să meargă cu ele prin păduri, pe dealuri și viroage nedesțelenite. Toți oamenii din jurul meu, care își cumpără SUV-uri, și le iau ca să meargă cu ele prin locurile alea pe unde mergem toți: la job, la supetmarket, în vacanță în Thassos și la părinți de Paști și Crăciun.
Doar cei mai aventuroși riscă să meargă și câțiva kilometri de drum forestier atunci când își închiriază vreo cabană la care se ajunge mai greu. Deci lăsați-mă cu performanțele off-road, că nu după ele își fac constructorii auto strategiile de vânzări.
Hai că m-am lungit cu introducerea asta lungă și eu de fapt voiam doar să vă spun cât de mult mi-a plăcut Noul Duster.
Am zis deja că mi se pare o mașină foarte frumoasă, dar ce nu v-am zis încă este că și interiorul mi s-a părut din cu totul alt film. Păi Duster-ul ăla Uber în care m-am urcat acum vreo două luni n-avea absolut nicio legătură cu ce-am găsit în mașina asta. Uite, cam așa arată:
Serios, am fost dispus să aplaud în picioare doar pentru faptul c-au dispărut gurile alea de aerisire rotunde. Cât despre ecranul central, mult mai mare, cu o rezoluție absolut decentă și având în spate Android Automotive, jos pălăria.
Iar scaunele, prieteni, scaunele nu că nu mai au nicio legătură cu ce-a fost înainte. Scaunele din orice Dacie erau coșmarul oricui avea de condus câteva sute de kilometri, că te dădeai jos de la volan scârțâind. Ei bine, te dădeai, că la astea noi nu mai este cazul.
Mie toate astea mi-au dat de înțeles că mă aflu într-o mașină care nu e făcută din ce-a mai rămas de pe la alte modele, ci că este o mașină gândită și concepută de la zero, care se pliază pe ce-și dorește cineva care vrea să-și cumpere o mașină nouă, cu dotări la nivelul tehnologic actual. Sau, pe scurt, se traduce prin respect pentru cumpărătorii și fanii brandului.
Un sincer bravo celor de la Renault pentru ce-au putut face din Dacia, mașina despre care cu 30 de ani în urmă se spunea că e singura din lume care are ștergătoare și pe exterior, dar și pe interior. Cele de pe interior fiind folosite de câte ori proprietarul scuipa cu năduf spre parbriz: „ptiu, iar s-a stricat sărăcia asta”. 35 de ani mai târziu nimic nu mai e așa.
Pe scurt, dacă nu v-ați dat seama din ce-am scris până acum, mi-a plăcut noul Duster.
Dar, ca să fiu sincer și pentru că vă eram dator cu asta, n-a reușit să-mi șteargă senzația că Suzuki Across este cea mai solidă și cea mai bine închegată mașină din Cars And Rods.
Poate și pentru că vorbim despre două mașini de clase și prețuri diferite? Nu de alta, dar cu banii pentru un Across îți iei fix două Duster-uri. 57.930 euro versus 28.500 euro? Parcă un pic de tot comparăm mere cu pere, nu?
Există, totuși, și două lucruri care nu mi-au plăcut la Noul Duster. Primul ar fi că nu are auto-hold. Modelul testat de noi nu avea. Băi, nu știu, dar după mine auto-hold-ul este un must have pentru orice mașină cu cutie automată, iar dacă mai e și hibrid, cu atât mai mult. De ce să fii nevoit să stai cu piciorul pe frână, de ce?
Al doilea lucru care nu mi-a plăcut este că mi s-a părut prea zgomotoasă cutia de viteze. Treabă care m-a mirat foarte tare, pentru că este aceeași cutie multi-modală de pe Arkana și de pe Austral, iar la cele două nu mi s-a părut la fel de zgomotoasă. Treabă care mă face să cred că cei de la Dacia vor rezolva în viitorul apropiat această problemă.
Mai ales ca se pare că inginerii și designerii de acolo au ținut cont de foarte multe sugestii de-ale fanilor Duster la conceperea celei de-a treia generații. N-o zic eu, am citit pe undeva, dar nu mai știu unde și mi-e lene să caut acum.
Gata, că s-a făcut ora 1:00 noaptea și sunt rupt. Dacă vreți să știți ceva anume, întrebați.
Am ajuns acasă.
…
…
Parteneri:
➡️ Cars & Roads Greece vă este oferit de Michelin. Producătorul francez de anvelope este partenerul principal al evenimentului. Pe lângă anvelopele de mașini, o parte dintre locurile pe care le vom vizita au fost alese din Ghidul Verde Michelin. Adică un fel de atlas turistic plin cu idei și zone pe care să le vizitezi în concedii. De parcă toate astea nu erau de ajuns, vom ajunge și în niște locuri care apar în Ghidul Roșu, adică ghidul ăla care se ocupă de restaurantele cu stele Michelin. Sună binișor, este?
➡️ PPC Blue (fost Enel X Way). Toate mașinile plugin hybride din tur (plus Safety car-ul care este sută la sută electric) vor fi încărcate la stațiile PPC Blue.
➡️ DKV se va ocupa de carburantul necesar. Fiecare mașină din tur va fi alimentată pe baza unui card (Fleet Card) care poate fi folosit la multe dintre benzinăriile din țară și din Europa.
➡️ 9695 este unul dintre partenerii pe care e bine să-i ai, dar e de preferat să nu-i suni. Parte a grupului Autonom România, 9695 este divizia de asistență rutieră, pe numele ei Autonom Assistance.
➡️ BT Leasing este partenerul care propune, printre altele, servicii de leasing pentru achiziționarea de electrice și hibride prin programe speciale pentru persoane fizice (Green Mobility) și juridice (Green Finance).
➡️ Server Config, unul dintre partenerii de tradiție ai turului. Companie specializată în echipamente IT profesionale, cei de la Server Config le asigură fotografilor și videografilor laptopurile performate care le ușurează munca pe tot parcursul turului.
Mie-mi place maxim cum arată interiorul.
Din poză nu se vede, da’ are frâna de mână electrică?
P.S. În Austria, Dacia Duster Extreme (motor TCe 150 PF 4WD) are prețul începând de la € 25.790,00. Da’ bine, aci toate mașinile-s mai scumpe.
Zi-mi că generația anterioară n-avea levier d-ăla între scaune.
Da, da, normal că e electrică. Nu m-am gândit vreun minut că s-ar putea și altfel. 😀
@MV: foarte tare! Io urăsc levieru’ ăla.
Nu știu dacă generația anterioară are levier sau nu pentru frâna de mână.
Am văzut un clip pe youtube a unei variante de Duster care avea tăviță wireless pentru încărcarea telefonului.
Păi avea și asta. Sper să nu vorbesc prostii, că eu urăsc să-mi încarc telefonul wireless, dar pot să jur că avea.
@MV: deoarece are AndroidAuto, pentru mine-i perfectă încărcarea telefonului fără fir.
M-am uitat acum la un videoclip cu Sandero Stepway 2024. Am ajuns la vorba lu’ Dragoș. Acum știu ce mașină o să-mi iau după ce mă satur de Opel.
Eu multumesc pentru „viroage”!
Odihna placuta!
Trupa,ok?
Da, da, io mor încet de câte ori aud „specialiștii” eexplicând despre perfomanțele off-road ale vreunui SUV. Să mor io dacă cunosc măcar un singur om care să-și fi luat SUV cu gândul la „meam, să vezi ce-o bag pe Jepii Mici”.
Toată lumea super-ok, mulțumesc de întrebare.
@MV: dacă m-aș duce offroad aș face-o c-o gioarsă de care nu mi-ar păsa (Suzuki Jimny), nicidecum cu un Duster sau Sandero Stepway.
Eu sunt unul din nebunii ăia de și-a luat SUV pentru a urca la el la țară aproape weekend de weekend. Dar pe mine mă obligă situația.
DAAAAR, recunosc că am avut în plan să îmi iau Dusterul nou, dar nu am avut buget. Adică, tehnic, pentru ce am eu acolo, îl văd mai mult decât capabil să urce.
Dacă n-ai acolo cine știe ce plan înclinat combinat cu cioturi de 35 de centimetri, n-am nicio îndoială c-ar fi fost capabil. 😉
da’ dom’ne, ăsta-i preț cinstit de mașină! mă bucur să aud că e bine făcută; ce (încă) nu face Dacia, (ar merita pt sandero și duster) e un 4×4 cu cutie automată
Comentariu beton!13
Prima oară când voi fi într-un context care să-i includă și pe cei de la Dacia, îți dau cuvântul meu că voi întreba asta. Petse vreo două săptămâni se pare că voi avea ocazia s-o fac.
Ar fi foarte fain să scoată variante Duster și Sandero cu 4×4 permanent.
am copila colegă de școală cu un sîrbo-român, iar tată-su, într-un anumit context, (omul e inginer, aitist, își repară singur mașina, face niște bănuți, da’ se ține low-profile) mi-a zis: „următoarea mașină va fi nouă și va fi un sandero; e tot ce am nevoie pentru drumurile mele pe lîngă casă și/sau concediu! dacă-l mai fac și 4×4…”
Când a fost prezentat noul Duster, exact asta am zis și eu: în sfârșit a apărut Dacia care se bate de la egal la egal cu orice marcă. De acum nu vei mai cumpăra Duster pentru că e ieftin ci pentru că îți place. Și asta e maaare lucru.
Ma bucur ca v-ati întors cu bine si cu amintiri frumoase. Am urmărit ce au scris toți cei care ați fost in aceasta excursie și cel mai puțin s-a scris despre mașini. Culmea, singurul care a scris în fiecare zi ceva concret despre mașini, ai fost tu. Dar mie cel mai mult mi-a plăcut poza de final, în care ai nimerit lângă Andi Moisescu, care ti-a pus și mână pe umăr. Priceless. Viața e frumoasă…
Comentariu beton!21
Șerif, pentru asta cu „de acum nu vei mai cumpăra Duster pentru că e ieftin ci pentru că îți place”, ai tot respectul meu și multă invidie care mă roade teribil. Cum plm nu mi-a venit și mie?
Acest tur în care inițial l-am privit pe Moisescu cu foarte mult scepticism, după care practic stăteam doar împreună, mi-a dovedit cât de mult te poți înșela judecând oamenii doar după ce vezi tu la suprafață. Nu am cum să intru în amânunte, dar pot să-ți zic că Andi e mega-ok.
De cand am vazut anuntul pe Autocritica am zambit si am zis că așa se va încheia povestea, cu voi prieteni. M-am mai intersectat și eu cu el pe la diferite evenimente și într-adevăr, este un om foarte ok. D’aia am și zis la final ca viața e frumoasă 🙂
Comentariu beton!15
Eram curioasa de interacțiunea cu Andi. Am vrut să te întreb M.V., dar am așteptat să ne povestești tu.
Mă bucur că măcar tu te-ai lămurit.
Pentru mine în continuare e un mare mister că o minte sclipitoare ca a lui acceptă situația ciudată cu soția.
Comentariu beton!14
Da, si mie imi place Duster.
Recuperare placuta!
Singura mea experiență Dacia a fost cu un Sandero, și a fost îngrozitoare mai mult din cauza dealerului și a echipei de service, dar știu proprietari de Duster care sunt deja la a treia variantă și au spus că tot Duster vor cumpăra în continuare și folosite destul și off-road, și da, în toată Europa îl vezi pe șosele și Stepway și Sandero. De la Suzuki am condus hibrid doar Swift și a fost OK cât am avut-o.
Frumoasă mașina! Dusterul chiar e SUV. Mă bucur că au rezolvat cu scaunele, în primul rând.
Vezi că ți-au scris greșit numărul de înmatriculare: E Mihai Wasilescu :))
120 ce…înseamnă? Pentru IQ, ar fi mic, iar pentru masă, ar fi mare…ah… cred că e numarul de zile de vacanță pe anul asta. Invidia, csf, ncsf!
Comentariu beton!13
Buna treaba noul Duster!
Eu am vazut doua bucati, pe strada (numere de probe, ceva) si pe afara aratau ireprosabil.
Acum am vazut si pozele de la interior si mi se pare genial desenata.
Gurile de aerisire (alea urate si rotunde) au disparut din gama Dacia (pana si de pe cel mai „chel” Logan) de prin 2022 sau cand a aparut Logan III. Bine-bine, nu-s chiar atat de frumos desenate dar in linii mari forma e cam tot pe acolo.
Asteptam articolul asta ca pe o o franzela calda si cu coaja corcanta. Si sper sa ajung la o lista de preturi/test-drive cat mai curand, nu de alta dar (in viitorul apropiat, anul asta) posibil sa ajung in situatia in care sa trebuiasca sa imi cumpar o masina. As fi visat eu la Arkana sau Austral dar bugetul nu va depinde doar de mine si, daca acest Duster este „ce trebuie” …. de ce nu?
Dar am doua cerinte obligatorii: TERMIC + 4×4. Ceea ce ma va duce la benzina + manuala, se pare. Da, stiu, nu ma dau in off-road din ala greu dar inclin sa nu cumpar o caroserie de tipul asta cu 4×2.
Trei obiectii/sugestii as fi avut: UNU – automata pe 4×4; DOI – optiuni de motoare termice mai puternice si TREI – diesel, pe genul asta de masina nu pot sa „interzici” omului sa aleaga un disesel (cuplu!?!?!) pentru aia care vor sau chiar au nevoie.
La punctul TREI se mai leaga o intrebare – oare succesul DUSTER (gen 1+2) in ce proportie s-a datorat genialului motor de 1.5L DCI? Dar o sa primim raspunsul peste vreo 2-3-4 ani dupa ce vom vedea vanzarile generatiei 3.
Sunt absolut convins că oamenii își cumpărau diesel în primul rând pentru consum. De ce l-ai mai cumpăra acum, când consumul unul hibrid termic este la nivel de diesel?
Nu e decat in teorie.. Realitatea e cam ca watii aia pmpo de la boxele chinezesti.
&MV la diesel ai o plaja mult mai placuta de cuplu, se conduce cu o cutie manuala mult mai lejer. Daca aveai in test o manuala ai fi observat cat de des ai fi schimbat viteza ca sa poti sa mergi la consum, sau cat de tare trebuie sa urci in ture ca sa misti mai vioi masina. Hibridul cu cutie automata ascunde puterea redusa si etajarea discutabila a cutiei. Ti-o spune cineva care circula cu aceste motoare/cutii.
@MV Dieselul are sens cand vorbesti de masina folosita si in scop utilitar si cu cutie manuala. Daca suficienti potentiali clienti o incarca destul de mult si tu oferi si cutie manuala atunci are sens si un motor diesel.
Fata de hibrid are avantajul simplitatii, less parts & points of failure plus pretul mai mic.
Eu as nuanta un pic si as spune ca ar trebui oferit un motor cu 4 cilindri mai puternic, cel de 1.33 sau chiar cel de 1.6.
Nu sunt de acord cu „downsizing” la motoare. Motoare de 3 cilindri de 0.9, 1.0 sau 1.2 la o masina medie sau SUV chiar mici nu au sens decat pentru a incadra in limitele de poluare gama unui fabricant. E ok sa oferi unul dar la fel de normal e sa ai un 4 cilindri mai mare, turbo. Indiferent daca e benzinar sau diesel.
Probabil ca la momentul face-lift-ului o sa capete si Duster-ul un motor mai puternic.
Pana atunci ma bucur ca s-a rezolvat problema cu scaunele. La mine asta era un punct important. Am testat prima generatie de Duster si din cauza scaunelor nu l-am mai considerat o optiune pentru mine.
Dpdv al design-ului, dotarilor si ergonomiei Dacia a facut pasi mari. Sandero 2 a fost primul model de la Dacia care mi-a placut mult ca design. Acum s-a rezolvat si cu scaunele si cu plasticul din interior care era tare, prost finisat si neplacut la atingere.
Văd că destui vb de 4×4 ! Dar dacă așa cum zici tu ,putini își iau SUV pt dealuri , la ce mai au nevoie de un 4×4 !? Așa cum am zis și ieri ,mi a plăcut Duster 3 de la prima prezentare văzută acum ceva timp . Întrebare : e bine închegat , cum suna când închizi ușile ?
Nu știu să-ți răspund la întrebare, dar știu că dacă n-am sesizat ceva aiurea, atunci cu siguranță sună ca o mașină normală, Știi cum e, lucrurile negative le sesisezi doar când apar.
Mă, 4×4 poți să folosești și prin oraș, să știi. 😉 La noi e mai greu cu desăzpezitul și alte d-astea.
Mihai, lasă Jepii Mici, să rămânem la Nanga Parbat :)))
Zgomotul ăla din cutie sa nu fie de la antifonare vs Austral?
Arată într-un-un fel mașina, admit, aproape ca îmi vine să las deoparte Kadjarul meu. L-as fi lăsat pt Australul tău, dar acum. Sincer, sincer….daca nu aveai Austral acum și voiai mașina, puneai Dusterul în top trei la bătaie?
Nu, evdent, pentru că Autralul meu este cea mai frumoasă mașină din lume. 🙂
Dincolo de glumă, nu știu să-ți răspund la întrebare, mi-am dorit Australul atât de mult că nu mă poți întreba acum asta și sa te aștepți șa fiu obiecitv. Mai lasă-mă vreun an.
Mihai voia Arkana initial, inainte de Austral. Si mi ar placea sa ne explice de ce iubeste atat de mult Australul si de ce l a ales in dauna unui Arkana, RS line, care era mai fasnet,fiind mai usor.
@StM, am ales Australul pentru că e o mașină din cu totul altă clasă decât Arkana. În plus, Australul se duce spre zona de Premium ca dotări și tehnologie. În continuare îmi place foarte mult Arkana, dar cred eu c-am făcut alegerea cea mai buna având în vedere că Austral este mult mai mașină de familie.
În plus, decizia am luat-o după ce am făcut cu ambele niște drumuri de mai multe mii de kilometri.
@MV: pe hartie, nu pare mai spatios Austral decat Arkana – https://www.carsized.com/en/cars/compare/renault-arkana-2021-coupe-suv-vs-renault-austral-2022-suv/.
Nu am stat in nicicare, deci nu pot decat sa iau de buna afirmatia ta, bazata pe „test drive”-uri extinse cu amandoua, dar Austral pare mai incapator „doar” la latime (aici se poate face diferenta la confort inclusiv la pozitia ocupantilor fata, intr-adevar) si la spatiu bagaje total (cu bancheta coborata). Arkana are pana si ampatamentul un pic mai lung, de aici, macar teoretic, e mai mult loc la picioare pe locurile din spate, iar copiii nu sunt foarte inalti – pana la o anumita varsta 🙂 – incat sa ii deranjeze plafonul coborat.
Experienta de teren e alta? Mersi.
@unsirb, multe lucruri, care pe hărtie par într-un fel, în realitate sunt altfel. Nu știu dimensiunile celor două mașini, în schimb le-am testat la greu pe ambele, inclusiv ca mașini de familie, adică bagaje multe și patru oameni în interior. Austral a fost peste Arkana sau cel puțin așa mi s-a părut mie. Banii erau fix aceiași, deci n-au contat în decizie. Nu știu ce să-ți spun mai mult. 🤷♂️
Exact ce zicea colegul de mai sus voiam si eu sa spun: cam de prin 2022 au aparut bordurile cu aspect decent pe Dacii, insertiile textile si senzatia generala de masinuta cu minim confort (si consum pentru care pot garanta pe unele motorizari ;)) ).
Si eu intorc capul dupa Duster. Si trebuie sa recunosc ca noul design de la masinile Dacia arara demential. Nu am mers inca cu un Duster model model dar chiar imi doresc. Am mers in România cu noul model de Sandero. Foarte fain.
Gurile alea frumoase de ventilație au reglaj limitat stânga dreapta, deja și-au făcut copilăria pe Sandero, Logan, Jogger. Au sacrificat funcția de dragul designului. Când să dai aerul unde vrei, constați că ai închis gura de aerisire. Nu tot ce e frumos este și ergonomic. Alea rotunde puteai să le reglezi cu ochii închiși.
Dacă vrem să vorbim de design, ne întoarcem în 2004 când au proiectat pentru Logan o modernă și ieftină planșă de bord monobloc. De atunci adăugăm gimmick-uri și euro la prețuri…
Iar scaunele sunt aceleași de pe toată generația nouă de Dacii, nu sunt rele dar nici vreo minune.
Sunt fan Dacia de 30 de ani, am avut multe variante de mașini ale lor la firmă, dar cred că vor avea mult de suferit în următorii ani.
Mașinile s-au vândut singure din cauza raportului bun preț/calitate, dar constat pe ultima generație o scădere a calității de proiectare în scopul maximizării profitului.
Am vândut acum un an și ceva un MCV din prima generație și l-am înlocuit cu un Jogger. Mașina veche avea 300k și în afară de caroserie era în toate mințile ei, ceea ce mă îndoiesc profund că voi putea spune despre Jogger peste +10 ani.
Om trăi și om vedea, dar fără o ”revoluție” de tip Logan 1, nu văd un viitor roz pentru Dacia, în contextul intrării agresive pe piață a chinezilor.
Pai mai „revoluție ” decât Duster-ul asta, nu a avut Dacia niciodată…
@Dragos spui ca saltul de la Solenza la Logan nu a fost revolutie?
Nu am spus ca nu a fost. Am spus ca asta este cea mai mare revoluție, în special din punct de vedere al calității materialelor, designului și, din câte înțeleg al comportamentului rutier. Pana acum Dacia a fost o marca low cost. Pana și noile Loganuri (si am mers cu multe cu Uber) se simt ca și primul Logan. E ca la Skoda care au fost cumpărați de VW și au scos Felicia în 94 care era o mașină low cost. Dar după doi ani au scos Octavia, care era aproape la fel de buna ca orice VW. Doi ani! La Dacia au trebuit sa treacă 20 de ani…
@Dragos sunt convins din ceea ce am vazut pana acum ca si Duster 3 este in aceeasi categorie cu Logan3/Ssandero3/Jogger.
Aceeasi platforma CMF-B intr-o declinare Dacia nu poate naste o minune.
Aceleasi scaune, aceeasi camera spate de rezolutie Blackberry, aceleasi butoane, etc
Calitatea la o masina arata un pic altfel.
Conduc pe langa alte masini o Dacie 2023, stiu ce spun.
@Tudor Recunosc ca pe mine m-a „furat” imaginea frumoasă pe care am vazut-o în prezentările de pe YouTube. Și chiar îmi doresc sa fie o mașină reușită, deși nu este în vizorul meu. Dar cred ca Dacia, sau mai bine zis, noi ca nație, merităm mai mult decat o masina low cost. Pe mine nu ma incanta ca e prima la vanzari in Europa, desi e un lucru extraordinar. Tu mi-ai dat argumente obiective plus experiență, asa ca nu te pot contrazice, deși mi-aș dori 🙂
Eu n-am autohold la masina si e din 2023 🙁
Păi zi-ne și ce mașină e.
Am Duster din 2020, aștept oferta de buy-back anul viitor! 4 ani fără nici un stres cu Duster, diesel dar e momentul să trecem la nivelul următor.
Frumoasa. Noul Duster hibrid este prima mea optiune cand va fi sa cumpara a doua masina. Astept sa treaca vreun an de cand va fi lansata productia de serie, ca sa acopere neregulile aparute.
Nu are android auto? Ca vad un suport de telefon langa display…
@Alin: are AndroidAuto și Apple CarPlay.
@Alin, așa pătești când te uiți doar la poze și nu citești și textul. 🤷♂️
Suportul ăla de telefon e pus acolo de noi. 😉 Mașina are niște sisteme inteligente de prindere, cu un fel de clipsuri, în mai multe locuri. Ăla e unul dintre ele.
Am Duster din 2021, faceliftul de dinainte de Duster 3. La cate Excel-uri am facut cu comparatii intre masinile care mi-au placut, lasand la o parte briz brizuri si cateva lucruri care sa zicem ca ar fi fost faine (puls la geamurile electrice pe ambele geamuri din fata nu doar sofer, cornering sau auto switch faza lunga/scurta), am ajuns la concluzia ca masina are surprinzator de multe din dotarile celorlalte masini. M-a surprins foarte mult interiorul, calitatea materialelor si cat de bine si practic sunt puse toate butoanele. Imi pare rau ca au schimbat aerisitoarele la noul Duster. Cum zicea cineva mai sus, sunt mult mai practice si cantitatea de aer e mult mai bine setata la cele rotunde. Daca vreau mai mult aer doar deschid mult mai mult aerisitorul, nu trebuie neaparat sa umblu la temperatura.
Am varianta 4×4 dCI si masina este pur si simplu geniala. Am avut la un drum de 3500 km un consum de 5% si asta vara cu AC-ul blana si mers atat autostrada cat si drum normal, munte, campie, oras, sat. Si a fost si foarte comfortabila experienta de condus, ceea ce nu ma asteptam de la SUV.
Abia astept sa iasa a mea din garantie (5 ani bara-bara) ca sa fac buy-back si sa iau noul Duster. O masina fair care isi merita banii!
Acum câteva zile am făcut un test drive cu proaspăta mașină a unui prieten. Un Logan manual. Trecând de faptul că cele șase trepte ale cutiei au necesitat ceva acomodare eu aș spune că mașina nu mai este „Dacia aia” pe care o știam noi. Iar panarama aia de motor de 1 litru de care râdeam a avut un comportament care m-a făcut să exclud râsul din discuțiile viitoare. Nu-i ridic osanale, nu mă pricep la asta, însă Dacia au trecut într-o altă zonă cu mașinile. Cum bine a spus cineva mai sus, sunt șanse să se ajungă la alegerea unei Dacii pentru că-ți place 🙂
Fix așa.
Sa nu exageram. Circul cu Dacia Jogger zilnic pentru ca e o necesitate. Aici incepem cu service-ul care se poate face rapid, piese garla. Apoi cu pretul masinii noi, care desi este destul de mare, nu gasesti nimic atat de practic si de mare ca volum la acelasi pret. Nu in cele din urma dotarea cu GPL din fabrica, reusesti sa fii sub costul pe km al unui diesel. Dar sa circul cu ea de placere? Nu o sa vezi! Abia astept weekendul sa ies cu „batranica”, un MINI Cooper S de 184 de caluti. Si un secret: daca merg pe benzina cu Dacia, consum la stilul meu de mers mai mult decat cu Mini… Deci sa ramanem la necesitate/nevoie.
Tudor, tot ce am spus este doar că Dacia nu mai este ce era. Și că sunt șanse mari de mai bine decât este acum, loc în care nu este deloc rău. Că se poate.
Atât am spus, pe cuvânt 🙂
compari o masina de cate zeci de mii cu loganu si iti da ca loganu nu e asa buna…
da ma. Si eu cand ma sui in logan imi pute, ca nu e ca skoda mea, care noua a fost vreo 45mii euro. Si nu inteleg de ce nu fac romanii domle o masina de 15mii de euro care sa se bata cu astea de 45.
E superb noul Duster.
Bagi un concurs ceva?
La cât de mișto l-ai prezentat, ar trebui să vadă si cei de la fabrică și să facă un mega concurs aici pe pagină!
Meriți!
Si noi!🤗😊😊😊
@Dyamisi: un „giveaway” noul Dacia Duster aci pe blog n-ar fi deloc rău. 🤞
Eu, ca om practic, din postarile lui MV n-am putut sa ma abtin sa nu observ un element colateral dureros: cat de mult au crescut preturile la masinile noi. Si asta doar in cinci ani. Dupa ce in 2019 mi-am luat alta masina (noua, pana in 20.000 de euro), in 2022 soata, frustrata ca ea are parte doar de SH-uri, iar eu doar de masini noi, hai, ca vrea si ea ceva nou. Geaba i-am zis ca ea face 5-7000 de km pe an, iar eu 30-40.000. Argumentele rationale nu prea tin, in asemenea situatii. I s-a pus pata pe Puma. I-am zis ca mecanicii zic ca masina-i proasta. Mai proasta chiar si decat Sandero Stepway. A ramas sa iau Stepway. A plecat femeia intr-o deplasare, eu am mers la dealer. Astia vindeau si Hyundai. Am luat Kona, varianta proaspat aparuta atunci. Vreo 3-4.000 de euro in plus fata de un Sandero mai dotat (ala chel era putin peste 10.000), dar mai bine inchegata. Varianta medie (din trei linii). A costat sub 20.000, parca 18 si ceva. Iar acum vad ca una este minim 30.000. Atunci cea mai ieftina era intre 15 si 16.000. Asta in numai doi ani… Azi Kona are pana in 18.000 km. Asta pentru ca am mai dus-o si pe coclauri. Fara mila. Inclusiv pe drumuri forestiere sau complet neamenajate, de cate 20-30-40 km, dus-intors. Fara, nu depasea 12.000
Comentariu beton!11
bai, nu am mers cu dusterul. De loc. Nici nou nici vechi nici mediu. Am auzit si lucruri bune si „consuma cam mult”. Deci, mi se cam falfaie de calitatile lui
Dar, cel putin pe exterior, dusterul mi se pare ca bate mult peste capacitatile lui. Gen, aia care l-au desenat au facut o masina chiar frumoasa
Iar, modelul nou parca merita o masina mai buna in interior 🙂
@animaloo: dpmdv, interiorul Duster 2023 se pișă cu jet pe cel al Mercedes S-klasse, la cum arată.
@JT Furnizorul tău mai ia clienți noi ori are lista completă?
Habarnam despre mașini dar pot să zic poveste cu patronache al meu care este fan Dacia. Are un Logan pe gaz de prin 2020 și doar eu l-am dus în service de vreo două ori și el de alte multe ori. Poate că a avut ghinion el cu râciul ăla.
A avut ghinion mai mult ca sigur. 🤷♂️
Avem alt logan, model mai vechi, pe gaz cu care ne dăm cu el și merge brici . Sigur este ghinion 🙂
taica-miu are loganu pe gepeleu de dracu stie cand. Cred ca primu model cu gepeleu.
O singura data stiu ca l-a dus in service. Pentru ca io is un norocos, eu am fost „motivul”. Eram in Romania si am mers cu el la Bucuresti. Si…fix cand il parcam a facut ceva poc la servodirectie. Nu a fost cel mai amuzant sa merg inapoi, bucuresti-pitesti fara servo, ca nu prea era ca la masinile vechi. Era cam ca pe la camioane.
Reparatia a fost ceva gen 300lei
loganu meu vechi a supravietuit 14 ani. Timp in care mi-a picat, repede, blocul optic (rezolvat intr-o ora intr-un service, pe garantie). Dupa care cacaturi consumabile.
Am si eu intrebare de femeie 😁!
Spune-mi, te rog, daca stergatoarele de parbriz sunt la fel ca modelele de Duster anterioare. Noi avem Duster 4×4 din 2022 si singurul lucru care ma enerveaza teribil sunt stergatoarele de parbriz f.scurte. Nu am vazut nici o poza in care sa apara si stergatoarele!
Multumesc!
Da, sunt tot scurte.