[Cars and Roads Greece – ziua 8]
Vă spun foarte sincer că până să vin în Cars And Roads, habar nu aveam că Suzuki Across este una și aceeași mașină cu Toyota RAV4. Înțeleg că există un parteneriat, între cei doi producători japonezi, în urma căruia a apărut acest Across.
Foarte tare această treabă care m-a făcut și extrem de curios, pentru că eu am un mare respect pentru Toyota RAV4, mașină pe care n-am condus-o niciodată, dar despre care am auzit numai de bine.
Partea și mai mișto este că tocmai din acest motiv, că n-am pus niciodată piciorul într-un RAV4, nu am cum să fac comparații de genul „ce are una și n-are cealaltă”. Vă pot spune doar cum mi s-a părut mie Suzuki Across, fără să am niciun termen de comparație. Ceea ce o să și execut imediat.
Poate o să vă mire ce zic, dar o consider, de departe, cea mai bine închegată și cea mai solidă mașină pe care am condus-o până acum, în această ediție de Cars And Roads.
Nu troncăne, nu boncăne, nu scărțâie, n-are greierași, pe scurt, n-are niciun fel de zgomot neplăcut la interior. Până și zgomotoasa cutie de viteze, pe numele ei eCVT, pare mai puțin zgomotoasă pe Across. Da, se aude, dar nu mai e bâzâitul ăla enervant, ci un mârâit înfundat care te trimite cu gândul la forță și putere.
De altfel, m-am jucat un pic pe autostradă cu mașina și mi-a plăcut cum a răspuns la accelerările mele bruște. M-a făcut atât de curios încât m-am uitat în fișa mașinii și imediat am înțeles de unde senzațiile mișto când acceleram: e cea mai puternică mașină din tur. Are 306 căluți rezultați din puterea combinată a motoarelor (benzină plus electric). Nu e rău deloc.
În plus, când o simți așa solidă și țeapănă (mie-mi dădea vibe de lucru indestructibil, jur) și așezată cum trebuie pe șosea, mașina asta îți conferă o senzație de siguranță și de „nu mi se poate întâmpla nimic nasol”. Iar asta nu e puțin lucru. Până la urmă, la finalul zilei, ăsta ar trebui să fie unul dintre motivele pentru care cumpărăm o mașină, nu?
Nu știu dacă din punct de vedere dotări, tehnologie sau preț Suzuki Across stă mai bine decât Toyota RAV4, dar cred că nici măcar nu contează. Până la urmă, cei care iubesc mașinile japoneze se vor orienta singuri spre cea pe care și-o doresc mai mult.
Înainte să închei, o să vă spun ce mi-a plăcut cel mai și cel mai mult la Suzuki Across: schimbătorul de viteze. Chiar dacă este o cutie automată, schimbătorul este din ăla pe care simți când îl iei în mână, și, cel mai important, îl simți când face cursa între modurile de rulare.
Nu știu, e posibil să fiu eu nostalgic (sau doar bătrân), cert este că simțeam o satisfacție imensă când comutam între „Drive”, „Reverse” sau „Parking”. De altfel, la semafoare o puneam în „P” doar din plăcerea de a comuta în „D” la plecarea de pe loc. A fost fun.
Cam atât despre Suzuki Across Plugin Hibrid.
P.S. Vreau să mai fac o precizare. Am zis la începutul acestui text că este cea mai solidă și cea mai bine închegată mașină pe care am condus-o până acum în tur, ceea ce este perfect adevărat. Dar trebuie să știți că încă nu am condus Noul Duster și nu știu dacă nu cumva Duster-ul îmi va schimba această impresie. Rămâne de văzut.
Parteneri:
➡️ Cars & Roads Greece vă este oferit de Michelin. Producătorul francez de anvelope este partenerul principal al evenimentului. Pe lângă anvelopele de mașini, o parte dintre locurile pe care le vom vizita au fost alese din Ghidul Verde Michelin. Adică un fel de atlas turistic plin cu idei și zone pe care să le vizitezi în concedii. De parcă toate astea nu erau de ajuns, vom ajunge și în niște locuri care apar în Ghidul Roșu, adică ghidul ăla care se ocupă de restaurantele cu stele Michelin. Sună binișor, este?
➡️ PPC Blue (fost Enel X Way). Toate mașinile plugin hybride din tur (plus Safety car-ul care este sută la sută electric) vor fi încărcate la stațiile PPC Blue.
➡️ DKV se va ocupa de carburantul necesar. Fiecare mașină din tur va fi alimentată pe baza unui card (Fleet Card) care poate fi folosit la multe dintre benzinăriile din țară și din Europa.
➡️ 9695 este unul dintre partenerii pe care e bine să-i ai, dar e de preferat să nu-i suni. Parte a grupului Autonom România, 9695 este divizia de asistență rutieră, pe numele ei Autonom Assistance.
➡️ BT Leasing este partenerul care propune, printre altele, servicii de leasing pentru achiziționarea de electrice și hibride prin programe speciale pentru persoane fizice (Green Mobility) și juridice (Green Finance).
➡️ Server Config, unul dintre partenerii de tradiție ai turului. Companie specializată în echipamente IT profesionale, cei de la Server Config le asigură fotografilor și videografilor laptopurile performate care le ușurează munca pe tot parcursul turului.
Sunt la a doua RAV 4 după ce m-am îndrăgostit acum vreo 15 ani de o Toyota Corolla Verso. S-au îmbunătățit multe de la prima dar are 2 hibe. Android nu se conectează decât cu cablu, am vrut să comentez de când ai povestit de CHR. A doua, are un sistem de avertizare inclusiv sonor când depășești viteza legală. Nu ar fi o problemă într-o țară normală dar la noi sunt o mulțime de zone cu limitări aiurea de viteză și e chiar deranjant. Și nu, nu se poate dezactiva decât pentru drumul curent, se resetează după ce oprești motorul.
În rest numa de bune, faza cu acceleratul o savurez când am nevoie de depășiri la drum.
Asta indiferent de nivelul de echipare !? Că așa ,sunt și alte mărci la care conexiunea se poate face doar prin cablu ! Dar exista rezolvare ,un modul android pe care îl poți cumpăra de pe net
Și la CHR și la Suzuki m-am conectat la Android fără cablu
Nimic legat de insonorizarea praf ? Comparativ cu alte masini in aceeasi categorie de pret.
@Dan: pentru prima problemă recomand CarlinKit 5.0, e vreo 200 de lei pe emag.
Într-adevăr Toyota puteau și ei să pună pe mașină, nu cred că era mare costul, dar asta e.
Într-adevăr insonorizarea pe RAV4 mi s-a părut foarte slabă. Poate dacă mașina mai costa și azi cât costa acum 5 ani, aș fi trecut mai ușor cu vederea.
Nu cunosc prea multe despre Suzuki dar imi place designul. Si imi mai plac si peisajele pe unde „fâțâițï” voi masinile 😉.
Suzuki are in prezent câteva modele care sunt inspirate de modele Toyota(avantajul Suzuki rămâne prețul) ! Cat despre PS.ul tau, am o mică bănuială că nu va fi așa ! Duster 3 chiar îmi place ,mi as lua una !
Vazusem undeva (nu mai stiu unde) ca Suzuki Across se vinde numai in full version, cumparatorul avand foarte putine posibilitati de personalizare (culoare si chestii de astea). Pretul ar fi undeva pe la vreo 58000 euro – cam mult, dupa parerea mea (as prefera o masina mai ieftina, iar cu diferenta de bani sa pot calatori in voia cea buna). Intentionez sa-mi iau a doua masina si ma uit in toate partile.
Asa cum am zis, deja, am avut ocazia sa ma plimb cu un Rav4 din asta, de ultima generatie, pe care Suzuki il vinde sub denumirea de Across. Spre norocul meu a fost vorba de versiunea Black Edition fabricata EOY 2021 si livrata in RO Ian2022 – nu am cuvinte, Black Edition este un full-option in gama plus niste chestii pe deasupra. Deci la capitolul dotari/aspect nu este nimic de comentat. Singura problema ar fi legata de faptul ca modelul cu care am mers eu este hibrid simplu, nu Plug-In, dar as putea trai linistit si fara Plug-In la cat de tare e masina asta.
Ce ma surprinde pe mine e puterea lui Across – zici de 306 CP – Pe Rav4 cu motorul de 2.5l aspirat + 2 motoare electrice puterea (parca, dar poate ca retin eu gresit) era undeva pana in 250 CP … ma rog, o sa verific sa ma lamuresc. Nu ca la puterea asta era vreo problema cu masina dar, daca Suzuki vinde acelasi model dar cu aproape +100CP peste Rav4, mi se pare putin ciudat.
La 306 cai Across este plug-in si are o autonomie electrica de vreo 60 km, are si Toyota Rav4 plug-in de 306 cai
Probabil te referi la cei 222cp. pe care îi are Toyota Rav4 hybrid.
Rav4 plug-in hybrid are 306cp.
0
Tks! @DeVinSpin & @Cristian.
Acum m-am lamurit, cand m-am dat eu cu ea, Rav4 era disponbila doar Hybrid simplu.
Rav4 Plug-in Hybrid a venit in RO (putin) dupa si eu ramasesem cumva cu ideea ca ambele variante au cam aceeasi putere iar diferenta sta doar in acumulator si autonomie pur electrica.
Problema Rav4 este antifonarea, la viteze mai mari de 120 km/h devine zgomotoasa nu stiu cum este Across la partea de antifonare. Ce distanta ai condus masina si ce consum ai avut ?
Masina fiind un plug-in stie sa incarce bateria in mers ? Daca da, reuseste sa o incarce astfel incat sa nu ramai cu o bateria goala si sa o cari degeaba dupa tine ?
Intreb aste pentru ca am un Rav4 hybrid de 222 cai si as fi tentat sa il schimb cu un Rav4 plug-in.
Nu mi s-a părut zgomotoasă deloc la 130 km/h.
Știe să încarce bateria în mers, normal.
Dacă ai de mers 600 de kilometri doar pe autostradă până la urmă vei rămâne cu bateria goală, cred.
Eu am mers peste 500, nu am avut niciodată bateria pe zero. Consum 7.1.
7.0-7.1 am și eu la hybrid, în oraș am între 4.3-5.2 cu cauciucuri de vară…iarna 6.0-6.8.
Frumos, fain, da’ hai cu Dusteru’. 😉
Dacă nu mă înșeală memoria mașina e produsă chiar în fabricile Toyota și este identică cu RAV4 acestea fiind zise am cunoștințe care au lucrat la Dacia și mi au spus că aveau target de redus costurile pe care dacă nu îl îndeplineau se lăsa cu penalizări deci de la Duster 3 nu mă aștept la mare lucru.
Vorbim de centru de cercetare Dacia dacă m au mințit acuma vă mint și eu pe voi nu am dovezi.
@Cucurigu: când oi ieși la pensie, mi-oi lua un Duster ș-oi pune pe el un motor de 3 litri de la BMW numa’ de-al dracu’.
Dusteru’ cu motor de 2 litri tot 143 cai are, cea ce mi se pare penibil.
Am înțeles că Toyota RAV4 e bună dar totuși parcă lipsește ceva din dotări. Nu are un ospătar în torpedou cu o stea de aia.
Băi, la noi la munte a nins, suntem în luna Mai și noi avem zăpadă nouă pe munte. fmm Greta.
Du-te, bă 😳😳😳
Când conduci noul Duster? Suntem nerăbdători
Părere de utilizator timp de un an și cca 10000 km Rav4 hybrid : mașina bine „închegată”, îți da încredere și senzația de siguranță, consum foarte bun pentru clasa ei – eu am dat-o cu media de 6,7 l/100km, ergonomie bună, întreținere decentă ca și costuri, chiar și in reprezentanța. M-a făcut să renunț la mașină zgomotul la viteze peste 120 km/h, provenit atât de la trenul de rulare cât mai ales de la vânt. Nu este primul suv pe care l-am avut, și acum tot suv conduc, dar Rav4 a fost cea mai zgomotoasă masina la viteze de autostrada pe care am avut-o, in afara de Dacia Nova :). Pentru cine nu are o problemă cu aspectul ăsta, nu cred că există o mașină nouă mai bună din clasa Rav4 la prețul respectiv.