[Cars and Roads Greece – ziua 8]

Vă spun foarte sincer că până să vin în Cars And Roads, habar nu aveam că Suzuki Across este una și aceeași mașină cu Toyota RAV4. Înțeleg că există un parteneriat, între cei doi producători japonezi, în urma căruia a apărut acest Across.

Foarte tare această treabă care m-a făcut și extrem de curios, pentru că eu am un mare respect pentru Toyota RAV4, mașină pe care n-am condus-o niciodată, dar despre care am auzit numai de bine.

Partea și mai mișto este că tocmai din acest motiv, că n-am pus niciodată piciorul într-un RAV4, nu am cum să fac comparații de genul „ce are una și n-are cealaltă”. Vă pot spune doar cum mi s-a părut mie Suzuki Across, fără să am niciun termen de comparație. Ceea ce o să și execut imediat.

Poate o să vă mire ce zic, dar o consider, de departe, cea mai bine închegată și cea mai solidă mașină pe care am condus-o până acum, în această ediție de Cars And Roads.

Nu troncăne, nu boncăne, nu scărțâie, n-are greierași, pe scurt, n-are niciun fel de zgomot neplăcut la interior. Până și zgomotoasa cutie de viteze, pe numele ei eCVT, pare mai puțin zgomotoasă pe Across. Da, se aude, dar nu mai e bâzâitul ăla enervant, ci un mârâit înfundat care te trimite cu gândul la forță și putere.

De altfel, m-am jucat un pic pe autostradă cu mașina și mi-a plăcut cum a răspuns la accelerările mele bruște. M-a făcut atât de curios încât m-am uitat în fișa mașinii și imediat am înțeles de unde senzațiile mișto când acceleram: e cea mai puternică mașină din tur. Are 306 căluți rezultați din puterea combinată a motoarelor (benzină plus electric). Nu e rău deloc.

În plus, când o simți așa solidă și țeapănă (mie-mi dădea vibe de lucru indestructibil, jur) și așezată cum trebuie pe șosea, mașina asta îți conferă o senzație de siguranță și de „nu mi se poate întâmpla nimic nasol”. Iar asta nu e puțin lucru. Până la urmă, la finalul zilei, ăsta ar trebui să fie unul dintre motivele pentru care cumpărăm o mașină, nu?

Nu știu dacă din punct de vedere dotări, tehnologie sau preț Suzuki Across stă mai bine decât Toyota RAV4, dar cred că nici măcar nu contează. Până la urmă, cei care iubesc mașinile japoneze se vor orienta singuri spre cea pe care și-o doresc mai mult.

Înainte să închei, o să vă spun ce mi-a plăcut cel mai și cel mai mult la Suzuki Across: schimbătorul de viteze. Chiar dacă este o cutie automată, schimbătorul este din ăla pe care simți când îl iei în mână, și, cel mai important, îl simți când face cursa între modurile de rulare.

Nu știu, e posibil să fiu eu nostalgic (sau doar bătrân), cert este că simțeam o satisfacție imensă când comutam între „Drive”, „Reverse” sau „Parking”. De altfel, la semafoare o puneam în „P” doar din plăcerea de a comuta în „D” la plecarea de pe loc. A fost fun.

Cam atât despre Suzuki Across Plugin Hibrid.

P.S. Vreau să mai fac o precizare. Am zis la începutul acestui text că este cea mai solidă și cea mai bine închegată mașină pe care am condus-o până acum în tur, ceea ce este perfect adevărat. Dar trebuie să știți că încă nu am condus Noul Duster și nu știu dacă nu cumva Duster-ul îmi va schimba această impresie. Rămâne de văzut.

Parteneri:

➡️ Cars & Roads Greece vă este oferit de Michelin. Producătorul francez de anvelope este partenerul principal al evenimentului. Pe lângă anvelopele de mașini, o parte dintre locurile pe care le vom vizita au fost alese din Ghidul Verde Michelin. Adică un fel de atlas turistic plin cu idei și zone pe care să le vizitezi în concedii. De parcă toate astea nu erau de ajuns, vom ajunge și în niște locuri care apar în Ghidul Roșu, adică ghidul ăla care se ocupă de restaurantele cu stele Michelin. Sună binișor, este?

➡️ PPC Blue (fost Enel X Way). Toate mașinile plugin hybride din tur (plus Safety car-ul care este sută la sută electric) vor fi încărcate la stațiile PPC Blue.

➡️ DKV se va ocupa de carburantul necesar. Fiecare mașină din tur va fi alimentată pe baza unui card (Fleet Card) care poate fi folosit la multe dintre benzinăriile din țară și din Europa.

➡️ 9695 este unul dintre partenerii pe care e bine să-i ai, dar e de preferat să nu-i suni. Parte a grupului Autonom România, 9695 este divizia de asistență rutieră, pe numele ei Autonom Assistance.

➡️ BT Leasing este partenerul care propune, printre altele, servicii de leasing pentru achiziționarea de electrice și hibride prin programe speciale pentru persoane fizice (Green Mobility) și juridice (Green Finance).

➡️ Server Config, unul dintre partenerii de tradiție ai turului. Companie specializată în echipamente IT profesionale, cei de la Server Config le asigură fotografilor și videografilor laptopurile performate care le ușurează munca pe tot parcursul turului.