[drumul spre Punta de Tarifa – Ziua 1]
Drumul de ieri a fost cel mai scurt drum București – Budapesta (ca timp, zic) pe care l-am făcut vreodată: nouă ore de la mine din fața casei până în parcarea hotelului. În total au fost 823 de kilometri.
E drept că s-a mers bine de tot, trafic fluent pe ambele porțiuni de care îmi era cel mai teamă: Pitești – Vâlcea și Valea Oltului. Nu s-a stat nicio secundă, am mers ca pe vremuri când mă duceam acasă la final de semestru, să-mi facă mama salată de vinete și să-mi spele munții de haine murdare.
Iar partea ce mai tare este c-aș fi scos un timp mult mai bun dacă n-ar fi fost ambuteiaj la intrarea în Budapesta. Din cauza lui am făcut ultimii 10-15 kilometri în aproape 40 de minute. Dacă nu era ambuteiajul ăsta aș fi ajuns în sub 8 ore și 30 de minute, ceea ce mi se pare absolut fenomenal.
Știți câte ore am făcut până la Budapesta în anul 2005, când am ieșit prima oară din țară cu mașina? 15 ore. Practic, 20 de ani mai târziu, aproape s-a înjumătățit timpul parcurs.
Voi vă dați seama că dacă ar exista autostradă Pitești – Sibiu, ăsta ar fi drum de sub șase ore? Te trezești sâmbătă dimineața la 7:00, te pui pe autostradă, și la ora 13:00 bagi liniștit un gulaș în Budapesta pe malul gârlei.
Uite, dacă tot a venit vorba despre cum ar fi să avem autostrăzi, aș vrea să vă expun o teorie personală.
Voi ați sesizat că ăștia care ne conduc au început subit să facă drumuri și autostrăzi? Nu doar c-au început, dar dacă se merge în ritmul ăsta, în urmărtorii cinci ani se vor da în folosință mai mulți kilometri de autostrăzi și drumuri expres decât în ultimii 60 de ani la un loc.
Dacă au început ei până și Autostrada Moldovei, adică vom avea autostradă spre Iași, ceva de domeniul fantasticului acum câțiva ani.
Și-acum vine teoria mea personală. Trăiesc cu convingerea că nu s-au apucat ăștia de făcut drumuri pentru că sunt fierți pe infrastructură și-i dă hărnicia afară din casă. Nu, prieteni, nicidecum. Eu sunt aproape convins ca după ce-a intrat Putin în Ucraina, le-a bătut NATO obrazul:
– Bă, voi sunteți sănătoși la cap? Dacă intră ăla peste voi n-aveți nici măcar un drum decent pe care să putem aduce trupele să vă apărăm. Puneți dracului mâna și faceți o autostradă spre Moldova, că nu putem să băgăm trupele pe E85, să stăm în spatele tirurilor și sa ne dea flashuri bemveurile cu numere de Bulgaria.
Și uite-așa s-au apucat băieții de făcut drumuri în țara asta. Și-n special Autostrada Moldovei pe care n-ar fi făcut-o nici morți dacă era după ei.
Vă rog să mă contraziceți dacă n-am dreptate.
sursa foto: freepik.com
Nu te contrazic ca și eu sunt cam de aceeași părere 🙂
Drumuri faine și vacanță de vis!
Comentariu beton!33
Nu-i motiv de contrazicere, așa cred și eu. Eu am observat asta când merg la Craiova. Dacă plec din fața casei (zona Miraje, Dristor) la ora 5 dimineața la ora 7.30 sunt în Craiova. Înainte făceam o oră în plus. Dar când s-o termina Drumul Expres?
Comentariu beton!12
Da, autostrazi multe si cai ferate pe care ar trebui sa mearga trenurile brici. Ce turism s-ar face. Iar NATO nu si-ar mai face grija ca nu au cum sa il atace pe Putler pe cale terestra.
Comentariu beton!14
Posibil – spre f.f. probabil – si asta cu NATO.
Dar eu mai cred si ca – profitand de iuresul asta cu razboiul si de faptul ca o fi zis si UE ca autostrazile trebuie facute ca nu prea mai e loc de coiala – motivul principal pentru care e atat de suspect de multa „liniste politica” in alianta PSD-PNL este tocmai faptul ca sunt proiecte, sunt si bani si, daca treaba merge, va merge si comisionul.
Si daca si PNL si PSD isi baga oamenii jumi-juma pe unde trebuie, nici nu mai are cine sa stea cu gura mare de pe margine si sa arate cu degetul ca ala fura, ala nu face … asa ca ura si la gara, ma rog, la votat!
Comentariu beton!27
@crypto, nu prea merge la fonduri europe.
Dacă ar fi autostrada completă ȘI dacă am intra în Schengen pe rutier.
Comentariu beton!14
Ah, am uitat să scriu c-am ieșit din țară pe la Cenad. Am avut o singură mașină în față.
Recomandăm și Vama Turnu, la fel de puțin am stat și noi când se anunța coadă la Nădlac. Dezavantajul e că ieși puțină vreme de la noi de pe autostradă și apoi durează puțin sa re-intri la ei.
să conduci ca un animal 800km fără să îți sară un câine sau o căruță în față? ce viață e asta?
Da, te obișnuiești cu binele de nici nu-ți mai arde…
Pana te intorci… Pe urma iti trece.
Acu’, știți că este cu dus și întors. Dacă nu avem drumuri, nici ei nu au pe unde veni. 😜😉
Comentariu beton!36
Da, ca e foarte greu sa arunci in aer vreo 2 poduri…
0
De aia au tancurile senile 🙂
Adevăr grăiești. Mi-e „ciudă”, totuși, că inițiativa trebuie să vină din afară, sau împinși de cineva. ( vezi si modernizarea aeroporturilor). Drumuri bune și libere în continuare!
Nu NATO ne-a “bagat in viteza” ci banii ! Autostrazile costa mult si noi n-am avut bani ! Noroc cu fondurile europene.
0
@Carol Simonis, serios? Pai ia uite aici un calcul banal. Dacă din 89 încoace făceam 100 de kilometri de autodtrada pe an, aveam zi 3400 de kilometri de autostradă. Eram nemții din est. Să nu-mi spui că în țara asta nu erau bani de 100 de kilometri de auostradă pe an, că mă umflă râsul.
@Mihai păi se mai plimbă careva cu 700k euro în portbagaj dacă se făceau investiții?
O recomandare de hotel în Budapesta?
Am fost de vreo 10 ori, în toate anotimpurile, n-am stat de două ori în același loc, toate foarte diferite între ele și tot n-aș ști ce să recomand cuiva cu o cerere atât de vagă.
Cauți hotel sau apartament? Ce buget? Îți trebuie parcare sau nu? Câte stele? Ce notă din recenzii? Cu sau fără mic dejun? Cu sau fără piscină interioară/zonă spa? Ești cu mașina și ți-e ok și mai la periferie sau vrei central ca să te poți deplasa mult pe jos între obiective?
Dacă ar fi după preferințele mele, eu te-aș trimite la Corinthia 🙂
Dar booking-ul și filtrele lui sunt prietenii tăi cei mai buni în situația asta.
@Rox, ai dreptate cu filtrele, o sa le folosesc. Eu mai mult intrebasem pe Mihai unde sta, si el probabil ca e in tranzit asa cum o sa fiu si eu.
Fac cel puțin 12 ore de la granița de Vest până în nordul Botșenilor sau retur.
După Crăciun am făcut o excursie scurtă și am plecat spre Germania din Sibiu.
La 9 dimineața porneam din Sibiu, la 9 seara intram în Germania.
‘te-n dinți, viață!
Comentariu beton!16
Nato ne cam bagă în traistă. Două chestii pe care le știu mai îndeaproape. Podul peste Dunăre a fost pe repede înainte pentru că niște epoleți sau uitat urât la niște birocrați. Când te uiți acum spre Mihail Kogălniceanu și apoi spre Galați-Giurgiulești-Odessa înțelegi și de ce.
A doua, drumul express GL-Brăila cu varianta ocolitoare mare a Galațiului a fost inițial refuzat de finanțarea UE, a fost și o ”labă de ajutor” de la PSD Galați și retrogradat la DN și nu expres. Și iar au intervenit niște epoleți care au zis să se facă, și să se facă expres ca în caz de ”urgență” să devină cu sens unic și să încapă căte 2 trailere cu tancuri și alte bulendre pe ele. (Dacă vreți să vă amuzați și să va ia cu lehamite…cei care vor să investească chestii la GL sunt tot felul de afaceriști dubioși din Găgăuzia și Transnistria și ca să citez Primăria – noi analizăm doar hârtiile nu ne interesează altceva.)
Comentariu beton!16
Pwntru analizat „altceva” există alte instituții
Adevărat grăiești!
Peseu: Sper și mâine să fie aliniate planetele și ceakrele aranjate frumos, că mă așteaptă 1600km până in Italia. Și mai sper să audă și Bărbosu’ Suprem și să țină calea liberă spre și în Nădlac. Aaaamiiin! 🤭
Părerea mea este ca această conjunctură a făcut să avem voie sa facem autostrazi, mai puțin (de fapt mai lent) Sibiu-Pitești că-i incurcăm pe olandezi cu portul.
Cele 7 ore estimate de tine ar fi 7 dacă nu stai la vamă deloc 😉 … și dacă nu circulă nimeni pe contrasens (asta în Romania) și dacă ai mașină cu nu trebuie alimentată deloc (sunt totuși 800+ KM – aici exclus electricele) și dacă reziști fără nicio oprire. Dar vorbind realistic și cu viteza legală peste tot, sub 8-9 ore nu ai cum să scoți pe ruta București – Budapesta (aici iar e important SĂ NU folosești M0/centura Budapestei care e mai tot timpul blocată).
Să dea Sătana-n inima lu’ Băse, că el e pișatu’ care-o fost contra autostrăzilor, din 1991. 👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿
Băh, voi realizați că de făcea România 100 km/an, azi își bătea penisu’ de Schengen?
Ar fi avut 3300 km autostrăzi.
Plm.
Comentariu beton!11
Stii ca toate soselele intrare / iesire-vami spre fosta URSS erau platforme betonate pe vreo 100 km ? Ghici dc!
Musai sa faca autostrăzi, ca mini drumuri ale mătăsii. Se dezvolta afaceri, turism, Romania nu sta in loc, guvernul hâr-mâr trebuie sa avanseze si el in ritm. Ce mai poui ca mai baga un ban in buzunar. Intrebarea mea e daca sunt bine facute sau se vor strica la primul îngheț. Ma dau cu parerea, dar nu am mai fost in Ro din 2019, asa că…
E drept ca atunci cand am fost, zona Arad Oradea Curtici Ineu fost refăcută, 45 de min de la mine din sat pana la Arad, drum de aproape 2 ore acum 15 ani.. Dar na, e zona de trafic internațional, poate si de aia.
Ști vorba românului: in tot răul e un bine, iaca așa vom avea autostrăzi. De-abia aștept să merg duminica să beau cafeaua cu copiii la București și seara să mă întorc acasă.
Bah. Sa vezi idiotii utili cum injura ca se fac autostrazile. Mori
1. Da-re-ar Dumnezeu ca teoria ta să fie adevărată! Păi asta ar însemna că ăstora care ne guvernează le pasă de UE și NATO? Ar fi sublim! Carevasăzică nu ne vor afară din Vest? Mira-m-aș!
2 Pe drum insistă pe zona Malaga-Marbella – Estepona, poate vezi și Ronda și Setenil de Las Bodegas ( cam 200 km abatere de la traseul direct, pe ruta Marbella – Ronda – Setenil – Jerez de la Frontera – Cadiz – Tarifa, dar e spectaculos, merită fiecare km in plus). Fie-mea locuiește in Marbella, sunt îndrăgostit de zona aia. Problema e că cel puțin pentru Marbella, Cadiz și Tarifa ar trebui o zi pentru fiecare, nu doar să punctezi. Pentru Ronda, Setenil și Jerez ajunge câte 1-2 ore/ obiectiv.
Dar in sfârșit, știi mai bine ce ai de făcut, poate data următoare dacă acum e prea în scurt.
Drum bun și călătorie memorabilă îți doresc!
Da, Setenil merita un ocol și de 1000km. Ronda e in demo la google VR. Podul este la fel de impresionant și în realitate.
Secondez cu Malaga, era cat pe ce sa emigram acolo in 2012. Dar pentru ca spaniolii erau inca .. uisti cu romanii si nu cred ca aveam ceva sanse de a dezvolta o afacere pe acolo, am lasat ideea deoparte. Zona insa este senzationala.
Bre, eu sunt din Suceava ! Păi încep ăștia la anul Iasi- Siret ????? Nici în cele mai umede vise ale mele n-am văzut Bucovina legată de țara prin autostradă. Bă ej nebun, păi să merg eu la București în mai puțin de 7 ore ?????
Comentariu beton!16
Nu cred ca autostrazile sunt efectul vreunei urecheri din partea Nato sau UE sau altcineva. Romanul e suficient de indolent pentru a se fofila de la astfel de impuneri si suficient de inventiv pentru a gasi motive plauzibile pentru refuz sau procrastinare.
Pana la urma daca ii pasa de Nato si de pozitia precara in care se afla, Romania ar fi alocat macar 2% din PIB la aparare si nu ar fi scazut in ultimii 2 ani pana la 1.65%, poate ar fi asigurat cadrul legal sa doboare rachete si drone care ii incalca spatiul aerian si ii ameninta populatia civila, poate ar fi facut lucruri concrete pentru a creste rapid propria capacitate de aparare si gradul de „readiness” nu sa iasa cate un imbecil in frunte cu Colacu care sa se planga ca alarmele de drona le deranjeaza somnul sau ca garanteaza pe mormantu’ masii ca Romania nu e in niciun fel de pericol in contextul actual, asa ca „dormiti linistiti razesii mei!”.
Nu, cel mai probabil au descoperit reteta prin care sa fure dar sa si faca, faza pe autostrazi. Mai evolueaza si hotii nostri, ce dreaq!
Altfel, ma pregatesc de un periplu moticiclistic de vreo 10-11,000km prin Sierra Nevada, Prinei si toti Alpii, incepand de la cei Maritimi francezi, terminand cu cei Julieni din Slovenia si inapoi spre Huelva, periplu in care sa nu calc vreo autostrada decat in caz de forta majora.
Drumuri bune, asfalt uscat la safu’ la blog si la tata lumea!💪
Comentariu beton!13
Autostrăzile sunt foarte necesare dacă vrei să ajungi rapid din pct A în pct B. Am acces la o autrostradă spre Timișoara care este singurul traseu mai lung pe care îl fac și pe care nu îl foloses foarte des din motiv de peisaje. Este mai frumos prin comune și sate, mai ales acum, primăvara pentru că nu am o urgență.
Autostrada Moldovei ar reduce considerabil numarul de accidente de pe „drumul mortii”, la fel si Sibiu-Pitesti.
Se puteau face pe fonduri europene de multi ani, ca si spitalele regionale de altfel dar de, onor guvernantii daca nu le pica lor nimic, nici nu fac !
Sper sa prind vremurile cand ajungi de la Constanta la Oradea si de la Timisoara la Iasi doar pe autostrada.
Pana atunci … rabdare si noroc ne trebuie ca drumuri si soferi normali prea putini.
Comentariu beton!13
Sa nu uitam ca urmeaza alegeri. Cele mai multe drumuri se fac pe hartie sau in capul politicienilor. Sa speram ca termina tot ce au inceput sau cat mai mult posibil, pana trec alegerile, ca mi-e teama ca asa raman lucrarile pana in 2028. Cel mai bun exemplu: largirea centurii vechi a capitalei, portiunea de la Voluntari la A2.
Pentru că sunt din Buzău, am stat cu ochii pe A7 încă de când se licita studiul de fezabilitate, în toamna anului 2016 dacă nu mă înșel. După ce că a durat o veșnicie să avem studiu de fezabilitate și proiect tehnic (că s-au oferit extensii de timp prestatorului, același care o lălăie maxim pe A3 Ploiești – Brașov), marea noastră baftă e că licitația pentru construcție s-a aliniat cu PNRR-ul.
Nu că UE ar fi vrut să ne dea bani, că Vestul caută soluții de transport care să fie mai prietenoase cu mediul (cale ferată). Drulă era ministru la Transporturi atunci și a băgat în proiect perdea forestieră pe toată lungimea Ploiești – Pașcani (vreo 320 kilometri) și stații electrice în parcări. Și uite așa am luat noi bani prin PNRR pentru A7.
Anyway, ca să nu dăm banii înapoi la UE, trebuie să terminăm toate autostrăzile cu finanțare PNRR (mai avem loturi pe A1 și A8) până în august 2026.
E vina ta, trebuia sa pleci cu taxiul, precum Cherecheș.
Daca NATO s-ar ocupa puțin și de justiția din România am avea și drumuri și cai ferate și aeroporturi și spitale și multe altele. Fără pensii speciale și corupți.
Lucrarile de acum, sunt cam ultimul tren pe care il putem prinde pe fonduri europene. Pe termen lung, in contextul protectiei mediului, in care la nivel de UE se cauta descurajarea mersului cu masina mica, nu se vor mai da fonduri UE pt autostrazi. Din acelasi motiv nu se dau bani pe fonduri europene nerambursabile pentru parcari in oras. De asta s-au mobilizat atat de mult si s-au deschis atatea santiere. Daca nu se fac autostrazile acum cu PNNR, alti bani nu se vor mai primi.
Sigur e vorba de război.
Dar şi Umbrărescu şi-a făcut din asta un target important. Nu vrei să ştii cum se lucrează şi cum mişună basculantele lui pe E85. Ca furnicile. Şi cum s-au mişcat autorităţile locale să nu se stea în loc. Mai greu cu forţa de muncă.
Iti recomand „Confesiunile unui asasin economic” scrisa de Jhon Perkins si atunci o sa fie destul de clar de ce i-a apucat harnicia dar da, cu siguranta a pus si NATO un umar cand s-a ajuns la concluzia ca pierderile ar fi mai mari decat castigurile. Oricum ce o sa urmeze intentia este sa tina focul departe de ei.
Noroc cu Pnrr,cu Drula și cu insistență celor dela Usr! Ăștia au pus condiții și standarde înalte pentru accesarea banilor. Au înnebunit cei de la PSDNLMR când au văzut condițiile de cheltuire a banilor,foarte greu de furat!
Părerea mea:
– corect, trebuie infrastructura sa circule militarii. De la nord la sud și de la vest la est.
– in plus, mai trebuie infrastructura și pentru cerealele Ucrainei , sa ajungă repede in port. Mai degrabă, cred eu ca asta e principalul motiv( economic), nu cel militar. Toată lumea se îngrijorează de cerealele ucrainene, nu de apărarea României. Avem experiența, am mai fost Jucați la barbut.
0