Prieteni, mi-a ajuns în fața ochilor această postare:
Dacă nu înțelegeți ce vrea să spună, vă traduc.
Știu că sunteți mulți pe aici care nu cunoașteți topografia capitalei, dar vă spun eu că zona Dorobanți, de care se plânge doamna, este una centrală, de fițe.
Ei bine, în zona asta considerată printre cele mai bune și scumpe din București, doamna se plânge că s-a redus drastic numărul locurilor de parcare. Ce omite să spună este că s-a redus drastic doar numărul celor gratuite. În rest, în zonă, numărul locurilor de parcare a rămas fix același, doar că, ce sa vezi, acum sunt cu plată.
Adică primăria a făcut în sfârșit ce trebuia sa facă de-acum minimum 15 ani. În niciun oraș mare din Europa cu apă caldă nu parchezi gratis în centrul orașului. Nicăieri, niciodată. Doar în București se putea. Ei bine, acum nu se mai poate.
După care doamna aberează voios mai departe despre cum trebuie să plătească parcare dacă vine mai devreme de ora 20:00 de la „servici” sau în weekend-urile în care nu vrea să miște mașina.
Vedeți voi, prieteni, toată postarea asta este chintesența românismului. Doamna a preferat să se plângă pe internet, fără să aibă nici cea mai mică idee cum stau lucrurile de fapt. Și, cel mai important, fără să vrea să afle cum stau cu adevărat. Pentru că la un simplu search pe google, ar fi aflat că rezidenții nu plătesc parcarea la prețuri de vizitator.
Hai să vă spun eu cum stau lucrurile în realitate, că am un prieten care locuiește în zonă.
Dacă ești rezident (adică dacă ai în buletin adresă din zona respectivă) plătești un abonament care costă 500 de lei pe an (sau 600, nu rețin exact). Abonamentul ăsta îți permite să parchezi oriunde pe străzile din zona unde ai adresa.
Toate străzile au numere de cod și fiecărui abonament i se oferă acces de parcare pentru trei coduri. Sper că nu mai trebuie să precizez că odată plătit abonamentul, nu mai plătești parcarea în regim de vizitator.
Pe scurt, în schimbul a 500 de lei pe an (100 de euro mari și lați), poți să parchezi oriunde în zona ta, pe orice loc de parcare, fie el cu plată sau gratuit. Despre sumă nici măcar nu discut, că mi se pare derizorie, vorbim despre 1,37 lei pe zi. Gizăs!
Dar nu e mai ușor sa te plângi pe net în loc să te duci să plătești abonamentul ăla? Când eu vă spun că postarea aia este esența românismului…
Altfel, dacă e să stai de vorbă cu doamna la un pahar de prosecco, sunt convins că-și dorește o țară ca afară și se plânge de lipsa de civilizație din România.
PLM
sursa foto: freepik.com
Exact ce sublinia ieri @Mălina „e ceva in ADN-ul nostru, avem o problemă cu moca”! Că e shaorma, ca e loc de parcare, nu contează, moca să fie! În momentul în care nu mai e moca, e jale! Și, vorba ta @MV, pentru ce? Pentru 1,37 lei / zi? 😤
Comentariu beton!46
Doamna își dorește o țară ca afară, dar s-o facă alții…
Cred că doamna habar nu are de faza cu abonamentul! Sau nu are C.I. actualizat cu adresa corespunzătoare.
Și da, normal că îi e mai ușor să se plângă pe rețele.
Comentariu beton!12
Normal că habar nu are, că internetul e doar ca să te văicărești, nu și ca să cauți.
Da, m-am gândit și eu că poate nu are CI cu adresa acolo. Nici asta nu e vina primăriei. 🤷♂️
mai e și faza amuzantă în care mașina e pe firmă, si firma are adresa în altă parte
@vali, nici asta nefiind vina primăriei. 🤷♂️
cum să nu fie vina primăriei? păi ce, primăria nu știe că tu ai firma în altă parte și treabă acolo? tu ai treabă!!!! să se rezolve!!!!
@Mihai, cu mașina firmei cel puțin în sectorul 1 se rezolvă cu un contract de comodat și se poate face contract de închiriere pentru locul de parcare/abonament. Este foarte simplu trebuie doar să te informezi dar în primul rând să vrei.
Comentariu beton!14
adriana, dar tu nu ai domiciliul acolo. că mai ai și alte case, că ți-ai păstrat domiciliul vechi ca să îl poți duce pe ăla micu la școală, sunt tot felul de faze amuzante.
Vali, nu stiu pe cine incerci sa convingi, eu cred ca pe tine. Bun, nu are domiciliu, are probabil (asa ar trebui) un contract de chirie. Proprietarul poate lua un comodat al masini. Nu e chirie? Inseamna ca e proprietar, sa isi faca buletinul pe adresa. Nu inteleg, pe cine incerci sa convingi? Vrei sa rezolvi ceva, te agiti sa rezolvi, cauti solutii. Vorba aceea: „pica para malaiata in gura lui Natafleata!” Zic si eu!
Inteleg si faza cu scoala, dar aia e doar la inscriere, nu pe viata! Daca tot te „arde” buzunarul, cauti solutii!
Contract de comodat se face, dar masina trebuie să fie inmatriculată in Buci curești, altfel FMM. Așa am pățit la S6
Poate doamna ar dori sa se mute la Tulcea…aici un abonament pentru parcările publice costa doar 1750 de lei pe an. Pentru parcările de reședință s-a făcut licitație…unele s-au dat cu sume fabuloase. Poate atunci nu va mai fi atât de afectata 😀
Comentariu beton!32
Amen to that!
Mai completez eu legat de Tulcea cu faptul ca in unele cazuri a castigat cine trebuie cu oferta mai mica dar parandarat la serviciul parcari. Ca asa e in tennis..
Și aici, cu abonamentul de 500 lei, ce faci dacă toate locurile-s ocupate ? Că or fi mulți rezidenți cu abonamente …
Eu în sectorul 3 plătesc 600 de lei pe an, dar nu m-ar deranja dacă ar fi 1200, adică 100 de lei pe lună. Plm, ce mai e 100 de lei…
Vezi mai sus ce zice @Ana.
Sfinte sisoie. Platesc 100 lei pe an in orasul meu.
Si da, sunt si aici multi care nu-si platesc si suma asta derizorie.
Nu citisem tot articolul si ma gandeam deja ca in Belgia, daca locuiesti in buricul targului iti ceri frumos cerificatul de locuitor de la primarie, platesti o taxa si iti parchezi masina in zona residentiala.
Deci 100 de euro/an pe care o plateste bucuresteanul sa isi parcheze masina in zona rezidentiala nu e de loc mult.
Doamna vrea sigur totul moca. Iote ca moca e doar soarele, zice al meu sot.
Comentariu beton!17
Tot in Belgia sunt zone unde este un tarif modic pentru prima masina si pentru a doua masina e de 5x mai scump tariful de parcare pentru locuitorii din zona.
Ca și tine, nu îmi amintesc să fi văzut parcare gratuită în niciun oraș mare prin care am umblat. Avem două sporturi naționale: mocangeala și tânguirea. Bună dimineața!
Comentariu beton!14
Trei. Să nu uităm bășcălia.
Comentariu beton!13
@Alexia: that too!
3 – capra vecinului
Deci, CUUUUM??? 600 lei/an????
Băh, acum 15 ani, io plăteam 100 lei/lună pentru parcarea de domiciliu.
Doamna cu pricina-i cretină 100%.
Comentariu beton!12
Chestia e că nu e cretină, că de-aia nu i-am lăsat numele. Cu toate astea preferă să se plângă pe interneți în loc să rezolve cu parcarea.
Adică-i miloagă. Asta-i aia cu „muieți-s posmagii”? 🤣🤣🤣🤣🤣
Comentariu beton!11
Nu stau în Dorobanți și totuși parcarea de reședință costă de câțiva ani 600 ron/an iar oriunde am treabă în sectorul 1 cel puțin, parcarea este minim 5lei+TVA/oră iar în zona Unirii este 10lei/oră chit că rezolv în 10 minute ce am de rezolvat. De remarcat că toată zona Mihalache este mult mai liberă de când parcarea este cu plată și mă întreb unde au dispărut celelalte mașini? Sau unde am biroul firma este într-o zonă de case din sectorul 2 , de când au trecut și cei de acolo la parcare de reședință plătită „șmecherii” își parchează mașinile în zona de case și chiar au avut tupeul să îi reclame pe proprietarii caselor 🙄 care își parcau mașinile în dreptul curții, nu toate casele au curți suficient de mari încât să permită garaj sau parcare în curte, motivul este că este domeniu public și pot face ce vor și unde vor ei. Sau dacă treci seara pe Mihalache în dreptul Mega Image o să găsești mașini lăsate pe avarii pe banda 2 și locurile cu plată libere doar ca să nu plătească cei 5 lei, de câteva seri patrulează mașini de poliție și s-au mai potolit.
La fel în parcarea de reședință unde am eu mașina încă sunt locuri libere dar vecinii se plâng că nu au loc fix în scara blocului. Nesimțirea și misecuvenismul sunt în floare.
Comentariu beton!32
Chestia e că nu mașinile poliției trebuie să patruleze, ci alea ale primăriei cu camere pentru locurile de parcare. Să le vină amenda frumos, în plic, direct acasă.
Da, cei de la locală fotografiază și trimit acasă amenda. Da’i greu să respecți reguli.
Problema e legala. Alea ale primariei pot sa te amendeze daca nu ai platit parcarea…pe locurile de parcare.
Alea de pe Banda a doua sunt o problema a politiei
@Animaloo să vezi ce amenzi frumoase dă Poliția locală sector 2 pentru parcare pe zone interzise! Crezi că dacă nu s-ar mișca ei ai mai putea trece pe Colentina sau Moșilor? Ar fi o parcare uriașă și pe dreapta și pe stânga.
Dacă la postarea respectivă nu a existat și comentariul “nu ne mai facem bine”, e degeaba, îți spun 🙄.
Au fost și comentarii care-i cântau în strună, daaaaar au fost și câteva care-i spuneau exact ce-am scris și eu.
La mine in sat, resedinta de judet, nu vrea primaria sa faca abonamente pentru parcarile de resedinta, sunt la liber. Culmea e ca s-ar putea usor, sunt marcate si numerotate. Parcarile cu plata costa 100 lei/ an abonament. Pentru 24 ore am platit parca 2 euro +TVA. Sau 2.5 euro, nu-s sigur, am platit prin SMS cand m-a lasat masina.
Noi ne-am dori sa platim pentru siguranta locului de parcare pe noapte dar nu avem cu cine discuta, primarul nostru ales prin vot liber direct din arest o stie doar pe a lui. Nu vrea bani la buget, habar nu am ce e in capul lui.
Ah, deci ești ori din Vâlcea ori din Baia Mare. 😛
Mi-ai risipit corola de minuni a lumii, credeam ca primarul meu e unic, acum aflu ca este si la Valcea. Sa ne traiasca, sa infloreasca, sa mituiasca la multi ani!
@șloimii: e vina voastră, a cetățenilor urbei, că nu l-ați ținut pe horincă pe timpul arestului. Dacă-l țineați, azi altfel discutați.
🤣🤪🤣🤪
Comentariu beton!11
5-600 lei abonament anual e chiar puțin pentru cineva care stă în Dorobanți. Exact aceleași văicăreli au fost și în Cluj, Oradea sau Timișoara când s-au făcut parcări cu plată în centru.
O groază de lucruri nu merg bine în țara asta. dar lumea se plânge pe net de prețul parcărilor cu plată…
@Jeannie: întotdeauna doar milogii se vaită.
Mie mi-o plăcut maxim în Oradea, când am parcat civilizat-n centru. Iar prețurile mi s-au părut puse la mișto: 1 leu a fost 30 minute. Azi habar n-am ce prețuri au, dar oricum mi se pare foarte fain când am văzut centrul aerisit.
Comentariu beton!11
cred ca zuck a facut FB-ul doar cu gandul la noi, românii…
O vorbă zice: „Dacă ești prost, stai acasă!”. În cazul de față s-ar putea spune „Dacă te zgârcești la 5 lei, să rămâi pieton!”
Mă gândesc că poate doamna in cauză are o strategie de viață: se plânge pe interneți pentru că, așa cum se știe, întotdeauna se ivește un suflet binevoitor care îi explică cum și ce să facă. Și vupti, a rezolvat problema…..
Nu știu cât costă parcarea in Timișoara, dar știu cât de repede și-a plătit abonamentul ginerele meu după ce a luat amendă. Masina era nouă și a tot zis las pe mâine ( timp de 3 săptămâni). După amendă a fost ok in 2 ore.
Comentariu beton!11
La noi (Stuttgart) Costa 30€ pe an. In orașul alăturat costa 360€ pe an. Fiecare oraș/județ are hotărăște singur dacă introduce acest System și dacă da, la ce preț.
pentru centrul bucureștiului, ca și pentru încă 5-6 orașe mari din țară, 100 de euro pe LUNĂ ar fi un cost rezonabil și decent, sub formă de abonament, al parcării de reședință.
Tanti e din categoria cetățenilor care au numai drepturi, dacă au mașină și-au luat și stradă odată cu ea… parchează pe 2 locuri, că a venit prima, întotdeauna e in ușa supermarketului că e greu cu plasele până la mașină,eeeee,chestii grele.A,de ce nu se deschid 5 case odată la Lidl, că a venit ea,șamd.
Comentariu beton!18
Oarecum off topic, dar nu de tot.
Ieri dimineata urcam dinspre Palatul Parlamentului, urmand la capat sa fac dreapta pe langa Catedrala vietii…pardon, Neamului. Juma’ din Bucuresti acolo 🤦♀️
Masini parcate „an fata pe avari” pe trecerea de pietoni, pe trotuar strecurate printre stalpisori, pe sensurile de mers (din 3 benzi, doar 1 era complet libera).
Romanul e foarte pios, daaaaa. Dar moka!
Sa parchezi vis a vis la Marriott (ghici ce, au parcare mare si e aproape goala in week-end), e…pe bani! Oare daca intri in biserica dupa ce platesti parcarea nu e primit? Intreb pt o prietena.
Comentariu beton!25
Păi nu le mai rămâneau bani de acatiste. 😁
Bă, când vrei să îți parchezi șifonierul pentru că ai drepturi, ar trebui să plătești gras. Orașele României se tot transformă în parcări în detrimentului spațiului verde, a liniștii globului ocular…
Vreau să apară cartiere pietonale. Să ascult privighetorile! Mă rog, la noi sunt ciori multe…dar aduc nuci în cioc.
Dacă faci o parcare mare la vreo 5-10 minute de mers pe jos, cred că mulți dintre noi ne-am pune întrebarea: „Eu chiar am nevoie de mașina acum sau așa de des?”
Comentariu beton!21
Eu din 2012 pana in decembrie 2014 cand m-am mutat, plateam in Iași, intr-un cartier mărginaș, 49 lei/ luna, pentru parcarea de reședință. Precizez că licitatia incepuse de la 23 lei/ luna, dar avand in vedere ca mi-am dorit parcare, am platit.
Confirm cele de mai sus. Locuiesc in aceasta zona de „fite”, dar o consider doar o zona centrala cu mai putine blocuri fata de alte cartiere. Pretul pt rezidenti este de 500 lei pe an, decent pt a parca in centrul unei capitale europene. Supararea vine de la cei care au autoturisme inmatriculate in alt oras. Acestia nu pot beneficia de parcare cu abonament chiart daca locuiesc in Bucuresti. Parcarea pt acestia este de 30/lei pe zi sau 5-6 lei pe ora. In urma acestor modificari, au aparut brusc mai multe locuri libere ( cu plata) si mai putina inghesuaila. Toate aceste modificari tin de Primaria Capitalei nu de cea de sector. Referitor la montarea stalpisorilor pe Dorobanti, pot sa observ ca autobuzele vin rapid pe banda dedicata transportului in comun eviitand cozile lungi formate pe celelalte 2 benzi. Sunt curios daca vor rezista in cazul in care ninge in Bucuresti si se vor utiliza plugurile. 🙂 Daca vrem o tara ca afara, trebuie sa ne mai schimbam si noi comportamentul sa ii zic elegant „comod”.
Comentariu beton!21
Le trebuie o țara ca afara, dar fără regulile aferente :))))
La mine in „sat” (sectorul 6), sunt 250k+ masini inregistrate si ~150k locuri de parcare. Lista de asteptare pentru locurile rezervate este lunga, asa ca am prins un loc de parcare la un privat, cu 2000 lei pe an….la 1.5km de casa doar ca sa nu parchez ilegal pe trotuare cum face majoritatea.
Comentariu beton!14
Ca sa nu avem discutii – personal sunt OK cu civilizarea orasului (*) si da, doamna cu pricina e undeva intre proasta/indolenta/tupeista si pomanagoiaica.
(*) daca madam Firea reusea sa implementeze legea si taxeze / scoata din Bucuresti masinile <Euro4 eu as fi ramas "fan pe viata". Doar ca … stim cu totii cum e cu alegerile si sondajele asa ca nu a mai avut cojones sa si implementeze legea aia.
Revenind, toata povestea asta cu parcarile cu plata UNU – nu scuza primariile/primarii pentru haosul generalizat din Bucuresti si sectoare si DOI – nu schimba cu nimic faptul ca primariile/primarii cand fac parcari CU PLATA ii doare fix in pai'shpe de civilizatie sau de REZOLVAREA problemei parcarii si au ca UNIC scop sa mai ia cu japca niste bani intr-un mod simplu si fara niciun fel de efort din partea lor.
Eu am trait/vazut la prima mana doua situatii similare, una in sectorul 1 si una in sectorul 2.
In sectorul 2 – tras linii cu vopsea peste noapte, facut parcari cu plata/de resedinta. OK, asta e normal, ne adaptam si respectam legea. Problema a aparut deoarece in familia respectiva exista 2 masini. DOUA, nu 3, nu 5, nu 10, nu "rable". Masini de oameni normali pe care le folosesc zilnic pentru ca asa e programul. Proprietarii au spus, OK, platim cat e abonamentul (no comment aici) dar vreau DOUA locuri de parcare. Nici macar nu aveau pretentia sa plateasca al doilea abonament la acelasi pret cu primul, deloc, putea sa fie 200% taxa pentru al doilea, whatever, cat zicea primaria, atata erau dispusi sa plateasca, fara comentarii. Doar ca, ce sa vezi … s-a rezolvat in sensul in care NU SE POATE decat un singur loc de parcare. In cazul asta mi se pare corecta intrebarea "bun, si pe a doua unde o pun?". Ca sa dau 5 RON/ora x 24 ore/zi x 356 zile/an nu e nici fezabil, nici corect, nici normal. App, ca sa nu se trezeasca desteptii cu comentarii – in zona aia SUNT locuri de parcare, fara probleme, fara inghesuiala, erau inca DINAINTE de a le face cu plata, deci nu e problema de "avut loc" e doar o problema legata de faptul ca primaria NU VREA sa rezolve probleme vrea doar sa jepcareasca oamenii aiurea. Si tot primaria nu a gasit raspuns la intrebarea "nu-mi dai o solutie sa imi parchez cele doua masini (CU PLATA, nu gratis, dar cu pret rezonabil, ca pentru rezidenti, nu ca pentru vizitatori) dar iti convine cand iei impozitul la 01.01 pe casa + ambele masini. Proprietarii fiind cu bletinele la adresa reala, in sect. 2, cu masinile imatriculate acolo, deci totul super OK. In plus, amaratul ala de loc de parcare (platit) este practic 80% din timp ocupat de diferiti nesimititi care vin cu treaba prin zona si daca suni la Politia locala, astia vin si si dau din umeri ca nu au ce sa le faca. Deci si fwtut si cu banii luati, practic.
In sectorul 1 (fix acolo, in Dorobanti) – problema e similara, 2 masini, 1 loc de parcare. Oamenii fiind proprietari/rezidenti de 10-15 ani, cu buletinele acolo, masinile acolo, etc. nu mai intru in detalii. Nici acolo nu se poate DOUA locuri, desi cei de care zic eu ar fi dispusi sa plateasca. Si, la fel, in secunda in care se pleaca cu masina de pe locul de resedinta MARCAT corespunzator, acel loc este imediat ocupat de catre un nesimtit. Din cate am inteles, in Sect. 1, Politia locala, daca ii chemi, amendeaza sau chiar salta masina care nu are ce sa caute pe locul respectiv de parcare.
Ca si concluzie – daca am fi in situatia in care avem 1 mil. de masini inmatriculate in Bucuresti si, sa zicem, 800k locuri de parcare as fi de acord ca problema este doar DE ATITUDINE si exclusiv a proprietarilor de masini. Doar ca suntem in situatia in care avem cca. 2 mil de masini (sau pe acolo, oricum cifra e enorma) si undeva la 10-15% locuri de parcare oficiale/de resedinta/cu plata disponibile, asta raportat la numarul de masini. Asta, suprapus peste autorizatii de cladiri de birouri in zone rezidentiale, hiper-marketuri in mijlocul orasului, un STB prost facut si nefunctional si un Metrorex supra-agomerat imi spune mie ca "problema" e mai putin la cetatean si mai mult la Primarie.
Intreb pentru un prieten: Dacă mașinile sunt proprietatea a doi oameni diferiți nu se acordă pentru fiecare un loc de parcare? Se acordă parcarea pe apartament, sau cum?
Asa mi se pare normal. O masina de apartament. Si in capitalele cu apa calda tot asa este. O masina la adresa. Daca ai doua sau mai multe masini se cauta locuri cu plata in garaj. Asta mi se pare de bun simt. Ceea ce nu se cere de la primarii sunt parcari etajate cu plata. Facut sindaje si vazut cate masini sunt pe sector si construit parcari etajate cu plata. Asa se rezolva problema. Dar in schimb se manevreaza niste terenuri de “baietii destepti” si care au relatii si in loc sa alara ca ciupercile niste parcari etajate apar blocuri bloculete. Trebuie vizata treaba la scara mare nu doar unde ma deranjeaza pe mine sau oe vecinul care are doua masini si nu poate sa isi ia abonament pt a doua.
@Prazaru Asta cu locul de parcare per apartament o fi în țările cu apă caldă. La noi (caz concret este sectorul 2) se pot atribui și mai multe dacă sunt locuri disponibile. Normalul primăriei se pare ca este alt normal.
In Bucuresti sunt aprox 1,4-1,5 milioane de masini (fara cele care vin zilnic din IF/DB/PH/GR). Locuri de parcare cred ca maximum 300.000. Intr-un interviu cu un primar dinr-un oras european, acesta spunea ca, daca ar creste numarul locurilor de parcare ar creste automat si inghesuiala deoarece se va incuraja cumpararea de auto noi/SH. In Bucuresti ar mai fi spatiu de noi locuri de parcare, dar cu siguranta doar pt cateva mii. Referitor la faptul ca nu poti inchiria 2 locuri de parcare pt o familie este logic de ce. In cazul de mai sus este o exceptie deoarece exista locuri daca este real ce ati relatat. L.E.: Se poate inchiria un loc de la primaria de sector si 2 de la PMB parca
@Tudor – da, e 1 masina/apartament. La 01.01.2023 asta a fost regula la S2. Nu stie nimeni daca s-au ocupat toate, daca ar mai fi disponibile … ceata totala.
@Prazaru – de acord, de principiu, 1 masina/apartament. Nu intru in detalii legate de faptul ca in exemplul meu era vorba de un apartament de 4 camere cu 4 locatari. Fabricat in anii 80 cand erau 5 masini la o scara de bloc cu 40 de apartamente. Trecem peste, desi si ASTA e tot problema primariei cand sistematizeaza o zona si emit autorizatii de construire.
Hai sa vorbim de exemplul din Dorobanti – acolo (tot bloc din anii 80) era un parculet/maidan intre blocuri (gen nimic amenajat oficial, doar ca verdeata care crescuse acolo si pe care o ingrijeau locatarii arata decent spre frumos. In jurul acestui „parculet” erau aproximativ 50 de locuri de parcare. Ehhh, acum niste ani (nu stiu exact cati), pe 50% din suprafata acestui „parculet” a crescut un bloc de 5-6 etaje cu destinatia BIROURI!!! Fara sa intrebe nimeni-pe-nimeni daca e ok/util/logic sa pui o plomba oribila de bloc intre blocuri, lipit de unul dintre blocuri de nu le mai creste nici feriga in casa ca nu mai e lumina. Asa ca restul de 50% din parculet – ala de nu a devenit bloc – a fost distrus in timpul santierului. Dupa care au venit astia cu anveloparea blocurilor si au facut depozit de materiale, cert e ca s-a ales praful.
Bineinteles ca jur-imprejurul blocului asta de birouri au aparut locuri de parcare (foste ale locatarilor, acum ALE BLOCULUI DE BIROURI!!!), pazite de bodyguarzi, locatarii neavand nimic de spus/comentat. Pai daca tu locuiai acolo si nu reuseai sa iti iei un loc de parcare (mie, personal, mi se pare normal ca daca pot/vreau/am bani sa imi pot lua si 2/apartament, 2 e o cifra la fel de subiectiva ca si 1) era OK? De ce „blocul” de birouri poate accesa (cu japca, parerea mea) 10-20 de locuri dar locatarul/proprietarul nu are „voie” decat unul singur? De ce nu se duce proprietarul de bloc de birouri sa inchirieze la 2 km distanta cu 500 E/luna locul de parcare si trebuie sa faca asta locatarul? Si, daca locatarul comenteaza, automata e pomanagiu, spre deosebire de domnul „antreprenor” care trebuie protejat si nu care-cumva sa-l deranjam cu intrebari de tipul „cine MM ti-a dat autorizatie?” sau „FMM, cata spaga ai dat ca sa construiesti fara subsol/locuri de parcare dupa care le-ai luat pe ale locatarilor?”. Sau care a fost impactul aglomerarii zonei din cauza blocului mizerabil + al pierderii spatiului verde + al pierderii celor 50 locuri de parcare din care acum vreo 20 sunt ale unor „smecheri”?
Personal, stau la casa, am doua locuri de parcare in curte si fac tot ce tine de mine sa nu vad masini parcate de-ampulea pe strada pe care stau (ori telefon la politie ori alte initiative daca vine vreunul cu gura mare pe simplul motiv ca strada nu e loc de parcare – pe strada mea sunt DOAR case asa ca ai casa, du-te dracu’ de nesimtit si baga masina in curte). Iar cand merg in oras ori platesc 1-2 ore pe unde am treaba, ori tin masina pe locul inchiriat pentru masina de serviciu si ma doare-n basca!
Dar, desi problema nu ma afecteaza direct, tot nu pot sa vad in „locurile de parcare cu plata” facute de mizerabilii astia din primarii o chestie de „civilizatie” sau o solutie reala vizavi de trafic/poluare/etc. Solutia e legata de reducerea autorizatiilor si implicit a aglomeratiei si CONSTRUIREA de locuri/solutii NOI de parcare, dupa care punem abonamente, asa ar fi normal. Dimpotriva, daca iei o strada pe care lumea (rezidentii) parcau pe langa bordura ca e OK si nu se incurca circulatia si maine faci parcare cu plata eu vad in asta doar o galeata de vopsea de dat pe asfalt pe baza careia se face o „japca” nesimtita. Vezi cazul Cocos+Udrea si parcarile concesionate pe vremea aia in Bucuresti.
Răspund ca sa ma aflu in treaba.
Fiica mea a vrut sa cumpere un condo f fain in downtown, intr-o metro area! Venea doar cu un loc de parcare in structura garajului subteran, evident cu plata! Guess what? Și-a luat casa, cu garaj , driveway(pe care și l-a dublat), totul e Ok! Întrebarea mea de baraj, pt Ro, dar și pt und locuiesc acum: când tragem linia între responsabilitate personală, și a aștepta sa ni se rezolve problemele( de către guvern, primărie,etc)
Am plecat din tara, printre multe altele, pt ca in fata casei mele din Brașov, cei din blocul de peste drum au început cu insolenta sa își parcheze junk/urile, sa stea cu motorul pornit jumă de ora dimineața sa se încălzească, sa schimbe uleiul! Zilnic flegmele și reziduurile acumulate, erau exclusiv datoria mea de a le culege, doar era proprietatea mea! Mi-au otrăvit pomii din fata casei, ca sa aibă mai multe locuri de parcare! NU am putut face absolut nimic!
Am stat în zona Dorobanți în chirie și … nu am avut mașină. Nici motiv de jelanie că nu avem unde parca. Oricum sunt parcări de reședință, inclusiv pe trotuar. Efectiv nu mai ai unde să arunci un băț sau să treci cu un cărucior. De altfel, sunt atât de multe pisici pe acolo încât trebuie să verifici situația torcătorilor la motor de fiecare dată când trebuie să pleci cu mașina pe undeva.
Ca notă serioasă: majoritatea locuitorilor din blocurile pe unde stăteam nu erau chiar atât de înstăriți. Îmi imaginez că unii dintre ei ar fi suferit la 500 lei pe an. Vorbesc serios. Nu doar pensionari, ci și familii cu copii mici. Sunt și împotriva ideii de gentrificare impusă cu forța, în sensul că dacă zona unde locuiești a devenit de fițe, trebuie să vinzi instant și să te muți acolo unde zice “societatea” că îți permiți. Bine, în situația asta expusă de articol, folosești transportul în comun (cum încă fac și eu, neavând mașină sau carnet).
Eu astept sa marcheze locuri de parcare si sa le faca cu plata pe strada mamei. Ca eu daca ma duc la ea cu masina (strict din motive de necesitate maxima de genul adus cumparaturi grele, sau altele asemanatoare) nu am loc de parcare din motiv de vecin samsar care are parcate mai mereu vreo 5-6 masini (pe unele le uita d-zeu acolo, una are cel putin 6 luni de cand nu e miscata), si in dreptul garajului lui – care nu mai are functie de garaj de ani de zile- are mereu liber, nu parcheaza acolo.
In Constanta e 199 lei/an pt zona 2, si in weekend e liber la parcare pe langa intervalul 20-08
Așa este.
La mine în cartier, sunt multe locuri libere (pe Caragiale), dar nu poti sa folosesti trotuarele din zonă.
Pline de masini, la fel și pe spatiile verzi!
De grobienii cu 2-3 masini diesel E3 în familie nu mai vorbim, sau de cei cu masini de +40/50k, și care nu mai au 199 Ron/an pentru parcare…
Amenzi nu exista, am sunat la locală de câteva ori.
Vin alegerile și nu îl suparam pe Dorel!
Ti-am mai povestit de cate ori am discutia asta: -Tu platesti parcare? -Da, evident, am abonament. -De ce, ca nu ai masina asa scumpa? :)))
P.S: Inca nu s-a inteles ca masina e un lux.
Incerc si eu o traducere:
Doamna defapt ne spune ca se pișă pe cei care vor sa circule cu stb. Spune că acum pentru sărăciile alea care au nevoie de autobuz, ea nu mai poate parca pe prima bandă încurcând traficul sau, de ce nu, chiar pe trotuar. Daca tot ne pișăm pe cei care aleg stb, să ne pișăm si pe cei care merg pe jos.
Apoi continua cu vestitul mers la servici. Toti care incalca legea, au un motiv foarte “curat” pentru care o fac. Pai daca chiar nu ar exista abonamentul pentru rezidenti, ce-ar fi să-ți asumi ca nu ai unde sa-ti lași cazanul?!
Mergand mai departe, la fel ca venitul de la servici, avem acest “ eu nu vreau domne sa poluez in weekend dar uite cum primăria e rea si trebuie sa plec eu cu masina si astfel poluez”. Pai daca, prin absurd, in weekend ai lasa masina pt autobuz ca sa nu poluezi, de ce nu o faci si în timpul săptămânii ca sa nu te mai plangi ca trebuie sa vii la servici dupa 20:00 ca sa nu mai platesti ????
Si incheiem prin “ am auzit ca…”. Eu am auzit ca in Bucuresti sunt tot felul de nesimțiți, neasumați, ipocriți, care se pișă pe cei de langa ei. O fi adevărat?? Tot primăria sa fie de vină??
Bu doar ai auzit. Chiar sunt. 🫣
@prazaru
Da, din păcate da, si o spun in calitate de Bucurestean născut si crescut în acest oras.
Nu stiu cand s-a degradat lumea asa mult sau daca a fost vreodată altfel dar nu ma mai regăsesc de mult timp în aceasta cocină. Cam de aproape jumătate din cei 31 de ani… si mă doare al dracu de rau!
singura mea problema e cu „dar nu are domiciliul”. Daca stai in chirie intr-un loc ar trebui sa ai aceleasi drepturi cu aia de au domiciliu acolo. Evident, si sa platesti taxele de la masina in locu ala.
Acum vine problema mea: numerele care tre sa se schimbe cand se schimba judetul de domiciliu. Logica este fix 0. „asa se face”. Pentru ca asa se facea pe vremea lu ceasca, atunci cand nu aveam digitalizare.
Ca om care se pisa pe regulile pe care nu le crede: am stat cu foresterul cu nr de AG timp de vreo 6 ani, dar avand domiciliul in B. Culmea. Mi-am mutat masina, in acte, pe B si puteam sa platesc taxele in B si fara ca numarul de inmatriculare sa fie de bucuresti. Socant, stiu 🙂
Cred ca ar fi fost ok sa te lase cu parcare de resedinta pe tot sectorul de resedinta. Asa e in Viena la momentul de fata. Daca locuiesti in districtul 4 poti parca oriunde pe locurile de resedinta. Si la granita dintre districte pot parca si rezidentii din vecinatate si vice versa.
Nimeni in Romania nu isi doreste cu adevarat o tara ca afara.
Mentalitate moștenită de la mama si tata, știu mulți din ăștia, mama gestionara la alimentara! Nu înțelegeau cum era rău pe vremea lui Fucking Raposatu’. Se găseau de toate! Ea dădea un pui la tipa de la electrice si aia ii dădea un mixer, etc nu pot ca ma enervez!
Long story Short, oriunde in orașele mari, plătești parcare chiar si ca rezident, la un preț rezonabil. Exista însă alternative! Nu vreau sa jignesc, harta e mare!
Parcarea este de 200 Ron/an (24/7 pentru zona mea).
În apropierea locuinței sunt destule blocuri, dar există multe locuri de parcare libere (cu plata celor 200 Ron).
Goală în proporție de cel putin 30 %, indiferent de oră.
În fiecare seara iesim la o plimbare perpedes de 1 ora.
Ghici acum pe unde ne tocim gumarii Adibas?
Da, pe partea carosabilă (în mare parte), pentru că: trotuarele și spațiile verzi sunt pline de mașini parcate ok (nu ai loc să treci ca pieton, de k mamica cu un carucior nu mai discutam…).
Cazane de 1000 euroi, dar și destule de +60k.
Și, nelipsitele bidoane cu apă, bucăți de BCA, etc.
Sunat de câteva ori la Poliția locală, dar este la fel ca în urma cu 1-2 ani.
Sigur au scos ceva update-uri la Solitaire, dar și multe fete noi pe TikToc 😭.
Scuze, de fapt mai rău: între timp au mai apărut multe mijloace de etalare a statutului social!
Apropo de „statut social”, pe strada mea avem cam așa:
– o familie cu 2 soferi (ea este de meserie casnică și are un Audi Q8 și el un BMW X7 (ambele diesel cu motoare de 4 și 5 ptr). Au o vilă, dar fără locuri de parcare în curtea interioară.
– altă familie, tot cu 2 șoferi, dar cu: ML + BMW M4 + Audi R6 + motocicletă Suzuki Hayabusa.
Au totuși o scuza, doar așa poate duamna asorta pantofii și poseta cu mașina!
Au doar un loc de parcare, restul pe trotuare.
Toate mașinile de mai sus, cu o vechime de maxim 3 ani.
Sa ma bag si eu in seama. Foarte bine ca s-au trasat locuri de parcare si s-a pus taxa. Asa mai gasesc si eu locuri de parcare prin oras, in locuri unde nici cu gandul nu gandeam inainte de asta. Cu privire la locurile de parcare pt rezidenti si la abonamente. Sau la impozitul auto. Aici o sa enervez pe multi dar: eu as fi pentru supliment de cost de abonament de parcare pentru cei care nu au masina inmatriculata in Bucuresti – pai impozitul ala auto nu se plateste la primaria Bucuresti ci la urbea unde e inmatriculata masina… Da, dar masina aia circula pe strazile de aici din Bucuresti. Pai cum sa reglam chestia asta??? Nu stiu cum i-ar putea obliga pe cei care au masinile inregistrate in diverse alte orase dar care de fapt, locuiesc aici, sa plateasca si ei impozitul auto aici, sa isi inmatriculeze masinile aici. Adica vrei sa ai strazi pavate, curate, curatate iarna, dar de fapt, tu platesti impozit acolo unde sta mama cu tata sau bunica. Pai si atunci de ce sa beneficiezi aici? Idem cu locul de parcare. Nu ai masina de Bucuresti? Pai atunci platesti un abonament ca vizitator. Exceptie masinile de la companiile de leasing care mai sunt inmatriculate si prin alte zone (gen: Ilfov). Platesti abonament ca vizitator sau iti inmatriculezi masina in Bucuresti – platesti impozit auto la primariile din Bucuresti si atunci ai si abonament de parcare de rezident de Bucuresti. Si poate asa se poate face si o statistica reala cu cate masini circula sau sunt rezidente in orasul asta…
Parcarea este de 200 Ron/an (24/7 pentru zona mea).
În apropierea locuinței sunt destule blocuri, dar există multe locuri de parcare libere (cu plata celor 200 Ron).
Goală în proporție de cel putin 30 %, indiferent de oră.
În fiecare seara iesim la o plimbare perpedes de 1 ora.
Ghici acum pe unde ne tocim gumarii Adibas?
Da, pe partea carosabilă (în mare parte), pentru că: trotuarele și spațiile verzi sunt pline de mașini parcate ok (nu ai loc să treci ca pieton, de k mamica cu un carucior nu mai discutam…).
Cazane de 1000 euroi, dar și destule de +60k.
Și, nelipsitele bidoane cu apă, bucăți de BCA, etc.
Sunat de câteva ori la Poliția locală, dar este la fel ca în urma cu 1-2 ani.
Sigur au scos ceva update-uri la Solitaire, dar și multe fete noi pe TikToc 😭.
Scuze, de fapt mai rău: între timp au mai apărut multe mijloace de etalare a statutului social!
Apropo de „statut social”, pe strada mea avem cam așa:
– o familie cu 2 soferi (ea este de meserie casnică și are un Audi Q8 și el un BMW X7 (ambele diesel cu motoare de 4 și 5 ptr). Au o vilă, dar fără locuri de parcare în curtea interioară.
– altă familie, tot cu 2 șoferi, dar cu: ML + BMW M4 + Audi R6 + motocicletă Suzuki Hayabusa.
Au totuși o scuza, doar așa poate duamna asorta pantofii și poseta cu mașina!
Au doar un loc de parcare, restul pe trotuare.
Toate mașinile de mai sus, cu o vechime de maxim 3 ani.
Am fost acum două săptămâni în Köln.
Am parcat în buricul târgului (turiști, ce să-i faci?), ieșirea din parcarea subterană fiind chiar în fața celebrului Dom.
Am plătit 18€ pentru două ore și ceva. Confortul costă.
Pe străduțele din jur pe care ne-am plimbat nu am văzut nici măcar roată de mașină parcată. Iar clădiri rezidențiale erau câteva…
Cucoana ar trebui să fie recunoscătoare că are, totuși, unde să își parcheze mașina.
Duamna este nesimtita, dar probabil de-aia are bani de Dorobanti ca nu plateste parcarea. Mai mult mi se pare un tupeu iesit din comun sa ai casa in Dorobanti dar fara parcare in curte, ca vezi doamne, daca tot stai in Dorobanti sa-ti dea statu’ strada gratis sa parchezi si tu cei 3 bolizi ai familiei. Chiar mi se pare super tupeu sa pretinzi ca locurile de pe strada sa fie gratis!!!
Noi stam in Militari, la Lujerului – n-am avut bani de mai mult, dar asta ca platim ca niste bastani parcare la CORA Lujerului – 2400 ron/an (daca tin bine minte) – asta pentru ca desi avem buletine pe locatie, masina este pe firma si firma are sediul in alta parte – asta e. Suntem prea fraieri ca noi vrem sa avem o tara ca afara si incepem cu noi – n-am primit de la Primarie cu taxa mai mica, asta e, platim la Cora ca sa fie frumos si elegant.
Mi-e atat de scarba de oamenii astia care vor totul de-a gata…
În zonele rurale sunt o grămadă care nu-și plătesc impozitele. Sau nu plătesc un leuț pentru apă, pe care o strâng în cisterne ca să ude grădina. Primarii „îngăduie”, că partidul vrea voturi.
Sau cum se vaita valcenii pe facebook. Nu ne convine ca vrea domnul primar propietar peste oras ca a adus locuri de parcare cu plata sau ca vrea sa mareasca pretul lor. Si asta inconditiile in care orasul e plin de masini si exista 2 posibilitati Ș ecusonul de parcare rezidentiala si abonamentul pe 1 luna sau 3 luni. Abonamentul pe 3 luni este in jur de 300 de lei si poti parca in orice parcare cu plata in orice moment al zilei
Doamna sa vina puțin aşea, in Uk :)))
Să-i arătăm noi cu pisica (cum se zicea in copilărie pe la noi, pe la copiii de mineri) 🙂
In loc de ‘cu pisica’ insert orice 😊
Pe sărăkie la Bukale, la hermanstat frau astrid vrea bani pentru o firmă de casă, 100 de lei pe lună pentru un loc de parcare. De abia aștept anul viitor, an electoral!
Tot d’ale românismului:
O oarecare universitate din țară,care are o parcare rezervată studenților, pune la dispoziția acestora la începutde an universitar, pe bază de cerere, locuri rezervate. Unii dintre studenții care obțin un loc de parcare, nu au pic de rușine să depună cerere de bursă socială, deoarece mașina e pe numele lu’ tăticu care nu realizează venituri. De hainele pe câte le poartă unii dintre acești sociali, nici nu mai vorbesc. Are rost să mai menționez că mulți sunt simpatizanți ai stângii, exact ca mezina lu’ Lasconi?