Articol scris de Iulia.
…
… nici boii nu-i trag, și pita-i cade-n țărână, și aceea i se scoală-n biserică. Cred că v-am mai zis io vorba asta a soacră-mii. E, în povestea de azi, omu sărac eram eu. Sau mă rog, noi, în familie. Ba chiar în aia extinsă, care nu include numai rudele, ci și prietenii.
Vă spui mintenaș de ce. Am avut vreo 2 luni destul de acruțe din punct de vedere financiar. Acruțe spre acrișoare tare. Na, se mai întâmplă când lucrezi pe cont propriu, deci să zicem că nu ne-am panicat prea tare.
Mai ales că ultima lună a fost pe reveneală, așa că ne-am frecat mânuțele și ne-am bucurat că scoatem oleacă capu’ la lumină. Doar că, aparent degeaba scoți capu’, dacă n-ai ciacrele aliniate și desfundate cum trebuie.
Că să vedeți. Noi avem niște prieteni. Mă rog, avem mai mulți, dar strict în cazul de față este vorba despre o familie anume. Să le zicem familia formată din doamna și domnul A.
Doamna și domnul A. dețin o mașină. Cu care domnul A. urma să plece într-o deplasare hăpt până taman pe tărâmul cu poftă mâncătorilor de melci și brânzeturi putinoase.
Numai că, ce să vezi, înainte de plecare, constată că autovehiculul din dotare prezintă niscai probleme. Timpul scurt, graba mare, ce să facă omul nostru? Că fără de mașină era în plop.
Intră-n scenă mandea. Care-și zice-n sine c-ar fi bine să mai facă și fapte bune uneori, așa că-i zice numitului: Ia, bre, mașina mea! Mergi cu ea până la mâncătorii de melci, că mașina mea e bună, e-n mințile ei, n-o să-ți facă belele!
Ceea ce nici nu i-a făcut. Până pă Francia. Și înapoi. Sau, mai exact, până când a simțit miros de Românica. Mașina zic, da probabil și omul.
Care mașină, fix când să intre de pe teritoriul unguresc pe meleagurile autohtone, a decis să aprindă-n bord martorul ăla care dă fiori oricărui șofer. Adică ăla de „Check engine”. Sau, pe românește, ăla care-ți zice că-i belea. Da nu-ți dă detalii.
Că practic, inginerii ăia de-au creat ei mașini au fost niște sadici și și-au zis: hai să punem dreq în bord un bec, care să se-aprindă când e belea, da beleaua aia să poa’ să însemne orice, de la s-a ars o siguranță la o să-ți explodeze motorul în 3, 2, 1…
Mă rog. Omul nostru se trezește deci în granița la patria mumă, cu baritai becu aprins în bord, la ora 1 noaptea. Ne sună, ne întreabă ce să facă – să se oprească-n drum sau să aibă curaj să continue? Că dacă sare sărăcia-n aer?
Am decis prin vot nesecret și unanim să-i dea bătaie, urmând ca a doua zi să caute cea mai apropiată reprezentanță și să afle ce fel de belea semnaliza respectiva feștilă clipitoare-n bord.
Se duce, află, i se zice că nu e grav rău de tot, nu explodează șandramaua, poa să meargă liniștit până acasă. Ceea ce execută omul nostru.
Sunăm între timp și la service, facem programare pentru remedierea situației și totul părea să fie în regulă. Doar că nu.
Că am uitat să vă spui. În afară de mașina asta cu care ar fi trebuit omul nostru să plece în deplasări, el mai are un coteț. Un Duster pe care-l folosește zi de zi în scopul strict și exclusiv de-al trage prin cur. Că așa e natura activității lui, că are nevoie de o mașină de tras prin cur. Rol asumat de săracu Duster.
Înainte să plece pă Franța, omul și-a băgat Dusterul în service, că-i expirase ITP-ul și mai avea de făcut nush ce pe la ea. Sau el? Mă rog, n-are a face.
A doua zi după ce a ajuns acasă cu bine, cu mașina mea cea cu becu-aprins în bord, s-a dus omul să-și recupereze din service Dusterul. Cu care însă n-a apucat să parcurgă nici măcar vun kilometru, că s-a auzit un clanc și a devenit foarte rapid foarte clar că ceva nu-i bine.
Așa că s-a întors târâș-grăpiș cu Dusteru-n service, ca să constate că ceva pe la o roată se cam rupsese. A abandonat deci din nou mașina în service și a făcut ce face orice om în cazuri d-astea: și-a sunat nevasta să vină să-l ieie.
Între timp, mașina mea ajunsese la rândul ei în service. Fusesem asigurați că reparația nu va fi una costisitoare nevoie mare, că e numa nush ce actuator și dracu nu e chiar așa de negru. Babinecănu.
Că evident că, odată cu intrarea-n service, s-a mai găsit pe ici-pe colo câte una-alta, așa că dacă dracu nu era încă negru, a devenit negru când a văzut factura. Că s-au adunat alea una-alta până pe la vreo treimii de lei, așa.
Dar stați, că asta nu e tot. În timp ce mașina mea stătea cuminte în service, așteptând piese și reparații, ne suim noi într-o zi cu soare în mașina domnului Fritz, ca să mergem să luăm odrasla de la grădiniță.
Care n-apucăm noi bine să plecăm din fața porții, când, să vezi și să nu crezi, se aprinde în bord… ce altceva decât același temut martor. Blestemăția de Check engine. Numa că mașina asta, fiind oleacă mai inteligentă decât a mea și fiind aparent în stare să ia decizii de capul ei, a hotărât că, urmare a aprinderii becului diavolului, va intra în așa numitul Limp mode.
Pentru cine nu știe despre ce e vorba, limp mode ăsta e un regim de funcționare care îi dă voie mașinii să meargă, dar nu-i dă voie motorului să depășească 4000 de ture (cifră valabilă strict pentru mașina noastră, în situația dată, ea putând varia în funcție de mașină, model, problemă etc.). Pe românește, te lasă să mergi ca ochiu mortului.
Repetăm așadar procedura: sunăm la service, programăm mașina și ne facem cruce cu limba-n ceru gurii să nu explodeze sărăcia până ajungem cu ea acolo și să nu ne explodeze nici nouă capu când om vedea (și) factura asta.
Ni s-a îndeplinit dorința parțial, în sensul în care mașina n-a explodat. Capu’…
Una peste alta, am două concluzii:
Unu. Vindem mașini la preț avantajos sau dăm la schimb cu trotinete, mături sau covoare zburătoare în stare bună plus diferență. Alternativ, vând rinichi sau o bucată de ficat, ceva, că am de plătit facturi la service.
Și doi. Vasilescu, nu faci și tu un curs de curățat ciarcre, ceva, coane? Că mi s-a acrit de cât de înfundate-s ale mele, degeaba le tot aliniez io, suflu-n ele ca-n jigler, că aparent ceva nu fac bine deloc-deloc.
Acestea fiind zise, vă urez o sâmbătă cel puțin superbissimă, să n-aveți belele nici cu mașinile, nici cu alte alea!
P.S. Nota redacției: avem și povestea mașinii pe care am testat-o ieri, dar pe la ora 10:00. O să vă spun încă de pe acum că este cea mai cool mașină din tot turul cu mașini electrice.
sursa foto: freepik.com
Pfai!!! O belea nu vine niciodată singură, se știe. Vărul Murphy știe cel mai bine. Service-ul nu acceptă plata în rate?
Comentariu beton!11
Murphy ăsta e un bou, am mai zis io 😂
Eh, sănătoși să fim, că restul se rezolvă!
Comentariu beton!22
Haha! Acum mulți ani, vreo 7 cred, fix în Vamă, la întrare în România, în timp ce polițistul de frontieră verifica actele am constatat ca temperatura tinichele urcase cam prea mult. Am cerut voie să opresc câțiva metri mai în față să o las să se răcorească. Apoi, până la București, pe autostradă, nu am putut depăși viteza de 80km/h.
Am oprit direct în service. Ce să vezi?, beleaua a refuzat să se arate.
Au găsit până la urmă defecțiunea, dar după mai multe zile.
Și la senior Fritz, tot temperatura s-a dovedit a fi beleaua. Mă rog, nu la el, la mașină. La el, mak degrabă tensiunea, când a văzut factura 😂
Comentariu beton!21
Acu mai mulți ani, iubitul meu soț, a hotărât să cumpărăm o mașină din germanica, la mâna a doua binențeles ( sau a treia, a patra). Toate bune și frumoase, am găsit, cumpărat, plecat spre casă. După ce am intrat în Austria (dinspre Germania), nu a mai vrut să se tureze mașina. Închipuieți că mergeam cu 60 km, unde nu aveau voie să ne depășească tirurile, trăgeam pe banda de urgență, să poată trece de noi. După ce am intrat în RO, ne-a lăsat de tot. Noroc că eram în țară unde avem prieteni cu platformă și toate cele. În orice caz, un drum de 11-12 ore, l-am făcut în 26 de ore. Voi să fiți sănătoși că belele vin/curg. Gândirea pozitivă ajută și vorba aia “ iau împrumut și nu mă rog de nimeni”.
Vai și amar! Clar luna septembrie a fost o lună imbecilă din punct de vedere al cheltuielilor „neprevăzute”, naiba să-i ia de bani și cine i-a inventat. Să facă șeful de blog curs intensiv de curățat și desfundat jiglere, pardon, ciacre, că mă înscriu prima! După tine, Iulia 😁
Da’ și cum le povestești tu 😂😂😂 auzi tu la ea: „feștilă clipitoare”. Am râs maxim, și te rog să îmi permiți să te citez, că și nouă ni se aprinde o feștilă dintr-asta la golfuleț, mânce-l mama pe el, de când l-am achiziționat. Care la primele trei clipiri, a însemnat dus la service și căutat și-n dos, dar la următoarea s-a tratat cu același dos 😁 Probabil asta a fost soluția, că s-a stins singură 😂😂😂
Aștept linkul de înscriere la curs, sper doar că va fi gratuit…
Comentariu beton!24
Nu e mașină originală VAG, dacă n-are check engine aprins.
Comentariu beton!18
@Simona, nu știu dacă face Bazil gratuit, da măcar o reducere ne-o da… 😁
@Lucian, 😂 cam așa.
@Lucian M, asta a fost bună 😂😂😂
@(altă) Iulia: corect, batăr o reducere, că suntem și noi sărmane 😁
Când eram eu tânără și fără soț, acu 20 de ani, mi am luat un polo. Care a decis la un moment dat sa aprindă „festila clipitoare”. Am fost la doctor, care a zis ca sonda lambda e de vina și trebuie schimbata. Costa o caruta de bani atunci. Noroc ca între timp l am cunoscut pe viitorul soț care a zis ca mașina trebuie vândută, ca să bucure și pe altul. Problema era ca festila speria clienții. Asa ca a rezolvat problema desfacand bordul ca să pună o folie neagra opaca peste bec. Și polo și a găsit un nou stăpân rapid. 🤣
Haoleu, ca ma băgași in sperieți!
Sâmbăta viitoare ne înhămăm la drum spre România. 2500 km, cu mașina bărbatului ca a mea e prea mica si nu încap in ea toate buclucurile. Iar mașina omului n-are martorul ala de zici tu. In schimb, îl are p-ala cu lampa lu´ Aladdin care plânge si care se mai trezește din când in când de schimba uleiul mai des decât la friteuza.
Tre´ sa m-apuc urgent de curățat/desfundat ciacre.
Comentariu beton!18
Luați niscai ulei cu voi, să fie și zic c-ar trebui să ajungeți cu bine. Și eventual o sticlă cu apă sfințită, io știu? 🤔
Deși, dacă mașina nu-i din grupul VAG, ar trebui să fie bine 😂
Turbarea becurilor din bord. Nu mă pricep la mașini. Și a noastră avea ,,ceva mic și ușor de rezolvat” acum 2 luni. Factura a fost 1700 lei.
Ceva sfințire a mașinilor?
Mda, cred că mă duc pân’ la popa, peste drum, și cer o sticlă de aghiazmă 😂
Anul trecut, in drum spre teambuilding, cu bagaje plus 2 colegi in masina. In Pipera, stiu, Pipera, dar pe acolo ieseam din Bucuresti, pac iese fum de sub capota. Tragem pe dreapta, investigam, se rupsese un furtun de antigel. Vineri seara. Abandonam masina sub pod, pleaca un coleg, vine cu masina din dotare, mutam bagaje si plecam. Ma duc marti seara la masina, fac o improvizatie, o duc pana la service usurel, ca doar nu platesc platforma. Verdict, electoventilator blocat, a facut presiune, cel mai slab punct a cedat. Nota 1100 lei, ca sa fie bine.
Acum sunt tot in teambuilding, dar am refuzat din start sa vin cu masina mea, se pare ca nu ii place dezmatul asta capitalist.
Comentariu beton!18
S-a dat strigarea de team buildinguri in Ro ca esti a 3-a persoana pe care o aud ca e in teambuilding 😂😂😂😂. Enjoy !
@chris, distracție plăcută! 😃
Neata si chiar imi pare rau ca se tin belele lant dar eu mai am o vorba ca ele, belelele nu vin singure niciodata. Eu cand am cumparat cocioaba mea din Cracovia am luat-o mobilata utilata relativ nou asa ca nu am avut mare lucru de cumparat ci doar cateva chestii. Asa am vrut din motive de timp, limba si necunostinta a locului nu am vrut sa bananai cateva luni singura cu doi copii sa aflu de unde cu cine as putea renova cumpara etc.In fine toate bune si frumoase pana in anul doi de pandemie cand mi se struca masina de spalat vase. Purced si cumpar alta cu niste peripetii demne de un articol intru in posesia ei montata si iupee fericire. Mai nu trece o sapt se strica aspiratorul, zic aia e cumpar altul ca nu e chiar o avere si imi daduse magazinul di un voucher de reducere de la masina de spalat vase asa ca am luat unul pricopsit de la Bosh. Gaura la buget scurt asa intr-o luna.Mai nu trec 2 sapt ca se strica si frigiderul moment in care am zis bai neneaca e mercur retrograd si la omu sarac boii chiar nu trag. Ma scutur prin toate buzunarele cumpar si frigiderul ca nah ce kkt sa fac nu poti sta fara de el si noroc ca era iarna si am pus mancarea pe pervezele geamurilor de ziceai ca a mea casa e caminul de nefamilisti din Vitan. Asa ca iti inteleg durerea si stiu cum e sa pice una dupa alta, eu nu sunt freelance si am venituri peste decent dar cand pica asa oricat ai avea m-a pus pe butuci vreo cateva luni. Asa ca de anul asta am implementat fondul de urgenta in care am mereu vreo 1000 euro pentru situatii de genul. E cheltuit deja ca nah am parinti pensionari in Ro si le apar diverse insa nu ma dezechilibreaza. Am
inteles de ce au picat toate asa una dupa alta dupa ce le-au scos din locutile lor la montaj pt ca fusesera cumparate toate odata, aveau eticheta cu data instalarii si cea a productiei a magazinului SH. Am verificat si masina de spalat aceeasi eticheta iar 9 luni mai tarziu a murit si aceea. Lectie pt mine sa verific toate astea daca ar fi sa mai fac asta vreodata sau sa imi invat apropiatii sa o faca macar iti level the expectations nu te ia ca din oala.
Comentariu beton!25
Asta imi aduce aminte de povestea lu’ domnu’ sot. Tocmai cumpara casa in care covietuim si dupa vreun an sau 2 constata ca: intai se strica frugiderul, apoi storul de la geamul de la veranda. Urmeaza vertiginos centrala termica si apoi boilerele de apa calda de la baie (2) si de la bucatarie (1). Si colac peste pupaza vine o furtuna si ii zboara juma de acoperis de au trebuit sa vina pimpierii sa ii fixeze tablele pe casa cat de cat pana au venit meseriasii sa il repare. Aici se potriveste zicala din plin ” la omul sarac nici boii nu trag.
Comentariu beton!16
@Aura, văleu, mămica, aparent nici tu nu stai prea bine pă ciacre 🤦♀️
Clar ne trebe cursul ăla!
@Iulia claaar imi tre un curs de curatat ciacre insa polonezii astia posaci nu le au cu asa ceva deci tre sa vin in Ro la un curățător adevarat si care da si cursuri sa fie bine ca sa nu fie rau. Intre timp ieri dadui scurt vreo 9000 lei pe un computer pt fiul cel mare care nah fiind la liceu de informatica cu 7 ore de programare, game dev etc laptopul lui de vechi de vreo 6-7 ani si-ar da duhul. Deci la mine e poveste fara sfarsit cu astea.
Aidecapumeu… Nici tu nu te joci, n- ce zice! 🤦♀️
Daca e vorba de un curs de curatat ceacre ma bag si eu. E clar ca am nevoie. Si pe toate planurile.
Noi am patit-o cu bateria lui Renică. Noi suntem biciclisti asa ca folosim masina doar daca ploua, la carat bagage sau in vacanta.
Prin iunie foloseste domnul sot masina de nevoie sa-si duca consoarta la ATI dupa ce am cazut cu bicicleta. O luna mai tarziu dupa ce masina a stat cuminte in garaj, ii vine lui husband sa verifice ceva la ea. Apasa pe cheia /card minune, usa nimic. Verifica cheia, are baterii bune. Se uita in dreapta, se uita in stanga si constata ca bateria lui Renica a decedat glorios. Isi suna un prieten (de altfel si mecanic renumit) care ii spune ca masinile in ziua de azi cu cat au mai multa electronica, la fel de usor o dau si in bara… ăăă baterie. Evident ca au fost costuri neplanificate pentru o masina care sta mai mult in garaj decat pe soselele patriei.
Comentariu beton!12
A, a, a, a, stați așa, că uitai să vă spui!
Că pe lângă toate belelele provocate de ciacre, am mai făcut una și io, cu mânuța mea.
Cât a fost prietenul nostru plecat cu mașina mea, mi-a lăsat mie mașina lui, să am cu ce circula. Că se putea circula cu ea fără probleme pe distanțe scurte, cât am eu nevoie zi de zi.
E, se putea circula, cât timp avea baterie încărcată. Ceea ce, într-o dimineață, n-a mai avut. Pentru că da, am făcut ceva ce n-am făcut în viața mea, de când am permis și mașină: am uitat cheia în contact 🤯
Ca norocu, a reușit redresorul s-o repună pe picioare, că altfel mai adăugam și o baterie pe lista de cheltuieli.
Comentariu beton!12
Hihihi, eu știam de joi povestea asta.😍 Azi plecăm la o nuntă la Câmpulung, ne întoarcem mâine. Cam cât crezi că trebuie să suflu în ciacrele alea? Că n-am de gând să merg coafată, fardată, parfumată călare pe platformă.😁
Comentariu beton!17
Tu ai avut parte de avanpremieră 😁
Da ce nu știi e ce s-a întâmplat a doua zi. Când am ieșit cu cătzaua (pe care ai cunoscut-o, de altfel 😂) la plimbare, iar la întoarcerea spre casă, am constatat că de sub capota mașinii mele proaspăt scoase din service, cu o zi înainte, iese fum 🤯
Așa că, ține și-a petrecut ieri juma de zi în service? Cu tot cu cătza? Ține? 🤣🤣🤣
Comentariu beton!12
Limitare la 4000 de ture nu e chiar așa grav, puțini trec de ele în condus normal.
Tragedie e să intre în limp mode până la 2000-2500.
Cu alte cuvinte, am o cursieră (nemțească) de care vreau să mă despart.
O dau la schimb cu una dintre mașini, cu condiția ca aceasta să NU fie nemțească. Sau franțuzească. Sau italiancă. Sau Ford.
Comentariu beton!11
🤣 Ai pus punctul pe I cu „condus normal”. Nu dau cu paru, zic numa că domnul soț are 47 la picior 🤣
O chestie de genul ăsta m-ar afecta și pe mine că, deși port doar 42, conduc pe principiul „am plătit pentru tot turometrul, folosesc tot turometrul”. 🫣
Și nu se învârte motorul decât până pe la ~7000.
Pe lângă limitarea la 4000 de ture și demarajul era limitat, avea schwungul unui tractor…
@Fritz, da, asta poate fi „inconfortabil”.
Și, până la urmă, de la ce s-a aprins drăcia de elicopter?
PS: Rămâne în picioare oferta mea cu bicicleta. 😅
@Lucian M, pompa de apă electrică, care nu se schimbă decât împreună cu cea mecanică. O gălagie de bani și de muncă pentru că trebuie să demontezi o groază ca să o schimbi, deci și manopera e pe măsură.
Aș accepta cursiera cu plăcere, dar mașinile sunt toate din grupul ăla nemțesc care începe cu V și se termină cu AG :)). Cadou nu o faci? 😀
Oh, fuck. Pompa de apă „klingt teuer”.
Nu, nu dau cursiera cadou, că e nemțoaică și nu se face asta. 😅😅
voi să fiți sănătoși, Iulia, că belele astea vin și trec! 🤗
îți înțeleg supărarea, că vreo câteva luni m-a scos din minți Check Engine, când îmi era lumea mai dragă! adică atunci când trebuia să ajung la muncă. și, la fiecare aprindere, duceam mașina-n service. și începea nebunia: ba că o fi sonda lambda, ba alternatorul, ba un senzor, bujiile, nuștiuce capac… și după fiecare „ba că”, alți bani, altă distracție.
până la urmă, necazul era la un furtun, să-l ia naiba! 🙄
între timp am concluzionat că nu mai există chimie între mine și mașina aia și-am schimbat-o! 🤷♀️
dar cine-a gândit martorul ăsta-n bord, precis a urât șoferii, că mai mult ne bulversează, mama lui de martor!
cu ocazia asta, am aflat și-un banc pe subiect:
cică soția pleacă de acasă cu mașina și-n bord se aprinde o lumină. panicată, își sună soțul.
– dragul meu, am o lumină roșie-n bord, ca un semn al exclamării… nu știu ce să fac, că nu dispare!
soțul o întreabă:
– a apărut de mult? ai mers mult așa?
– de când am plecat acum o oră de-acasă, am făcut vreo 20 de km! crezi că am stricat mașina, de-a apărut semnul exclamării în bord?
– o, nuuuu, draga mea, doar se miră și ea cât de bine conduci!
Comentariu beton!58
😅😅 uimitor cum a reușit să îl vadă aprins abia după 20 de km. 😅😅
Comentariu beton!14
@Lucian, uimitor că l-a văzut, punct! 😅
ca să nu mai zicem și câtă uimire că a făcut 20 de km într-o oră! 😝 😅
Comentariu beton!38
@Mălina, este că martorul ăla e invenția diavolului? 🤬
Măcar de semnu exclamării am scăpat, că se activează și dezactivează singură frâna de mână 😬
Comentariu beton!22
Bancul asta mi-a adus aminte de o prietena de-a mea care de abia isi luase carnetul. A plecat intr-o seara sa o ia pe fiica ei de la gara de tren. Ca sa nu mearga singura l-a luat si pe fiul meu cu ea. Merg ei ce merg si pe la jumatatea drumului fiul meu zice: nu aprindem si noi farurile ca este intuneric? La care prietena mea: buna idee! 😀
Comentariu beton!35
@all, râdem noi, dar acum vreo.. niște zeci de ani, avea taică-meu un Ford cu tracțiune pe spate. Ford pe care-l mai conducea la nevoie și maică-mea. până-n ziua Z, în care a condus cu frâna de mână trasă vreo 30 de km 😁 bine, era și trasă ușor, nu până la capăt și-a mers și ca melcul. dar a mers!
de-asta zic, femeile-s perseverente, frate, nu se-mpiedică ele de-o frână de mână!😅
Comentariu beton!60
Am râs cu lacrimi 😂😂😂🤣
Comentariu beton!14
Așa, deci fiți atenți, că io am scris textul ăsta joi, iar vineri a urmat următoarea aventură.
După cum îi ziceam @AdineiL mai sus, vineri dimineață m-am dus cu cătzaua la plimbare.
Pe drumul de dus, mi se pare că cam huruie mașina. Nush cum să explic sunetul, da ceva huruia, asta mi-era clar.
Îl sun pe alde Fritz, care ridică din umeri prin telefon și zice că o să o ia și el la o tură, când oi veni înapoi acasă.
Îmi văd de drum, plimb potaia, plec napoi spre casă. La un moment dat, de sub capotă apare un fuior de fum. Asta pe lângă huruiala mai sus menționată.
Trag pe dreapta, mă dau jos, mă scarpin sub chipiu. Zic: să ridic capota? Să n-o ridic? Dacă e foc, și o ridic, se face baritai pălălaia și parcă văd că rămân fără sprâncene 🤯
Mă gândesc rapid unde e extinctorul, mă mai uit oleacă, apoi decid să risc și deschid capota.
Becul de fază scurtă ieșise din locul lui și, așa aprins și fierbințel cum era, topea voios masca interioară din plastic a farului.
Fug în mașină, opresc luminile, dau cu vârful cheii becul deoparte, să nu mai atingă nimic, mă sui călare pe matură, mă duc la service.
Se scarpină și oamenii ceia în cap de așa lucrare, dar reușesc să rezolve cât de cât problema, să pot circula până comandăm și schimbăm farul.
Apoi, se apucă să se ocupe de huruiala aia. Suie mașina pe elevator, se uită, trag, împing, învârt de chestii… Nimic. Vine unu, pleacă altu, se scarpină pe rând, dau mașina jos, mai dau o tură cu ea și, până la urmă, ridică din umeri a neputință și concluzionează că habar nu au ce are.
Suspiciunea lor – c-o fi de la amortizoare, care s-au uzat și au făcut anvelopele să se tocească inegal și d-aia huruie.
Cum nu mai aveam timp să stau să-mi facă atunci test de amortizoare, plec, că mă asiguraseră că de explodat n-o să explodeze și nici de dezmembrat în mers n-o să se dezmembreze.
Ajungem acasă și unde nu i se aprinde domnului soț un martor în minte: zice, ia să verific io presiunea.
Că la plecarea prietenului, făcuse presiunea pentru încărcare maximă, mașina urmând să fie… încărcată tare.
Așa că a scăzut omul meu presiunea în roți și, ce să vezi minune, n-a mai huruit trăsnaia 🤣
Comentariu beton!36
Iulia, cred că trebuie urgent să cauți un coșar autorizat pt ciacrele tale, că nu-i de-a bună!😁
bine, cred că nici ceva acatiste, rugăciuni grabnic ajutătoare, apă din Iordan și un sobor de popi nu strică, la câte comiți în ultimul timp! 😁 😅
curaj, fii vitează, Zoe! ăă.. pardon, fii bărbată, Iulia! 🤗 😅
Comentariu beton!36
Acu mă apuc să fac listă
– îndreptat și desfundat ciacre
– acatiste
– apă sfințită
– descântece
– Voodoo
– regăsit sinele și realiniat cu Universul
Altceva, ce-aș mai putea încerca oare? 🤔
Comentariu beton!22
Băhăhăiiii! Acu’ am hînțeles de ce sunt atâția cu inscripție din aia pe fundul mașinii, care atestă că au trecut pe la popi. Au făcut descântece, pus acatiste end shit. Crek asta e calea. Dacă mai adăugăm și desfundat de ciacre si aliniere de planete și câteva mantre, sigur dau mecanicii faliment🤭
Comentariu beton!12
Iulia, cred că trebuie urgent să cauți un coșar pt ciacrele tale, că nu-i de-a bună!😁
bine, cred că nici ceva acatiste, rugăciuni grabnic ajutătoare, apă din Iordan și un sobor de popi nu strică, la câte comiți în ultimul timp! 😁 😅
curaj, fii vitează, Zoe! ăă.. pardon, Iulia! 🤗 😅
aidecapuvost! io am ridicat capota dizelarului coreean care face majoratu’ peste 2 ani; că-i sîmbătă și tre’ să verific uleiu’ înainte s-o iau la forjat pă uichend; ca să nu intre, Doamne-feri, în limp mode în timpul săptămînii, cît o birjărește doamna și stăpîna inimii mele; și, ce credeți că am găsit sub capotă? o cheie de cinșpe; parte fixă și una inelară cu clichet!? băi, io cîn’ ieream mic am citit o poveste cu Nastratin căruia ba i-a născut oala un ibric, ba a murit!? o fi fătat și a mea?
Comentariu beton!31
🤣🤣🤣🤣🤣🤣
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Cine știe cunoaște! 😉
Am pățit-o și eu cu lampa lui Aladin!
Și pentru că m-a pus dracu să mă duc la reprezentanța Peugeot să dau bună ziua p-acolo, am platit in consecință. Cum zicea un amic, senzorii aia se blochează și de la un strop de noroi.
M-am învățat minte și am găsit, după lupte seculare, un mecanic priceput și de treabă, adică nu umflă factura mai mult decât trebuie.
Zdai seama că nici noi n-am călcat prin reprezentanță, ci am ocolit-o pe la Polul Nord, nu așa.
Da când piesele fac o căruță de bani, nu prea are ce face nici cel mai de treabă mecanic 🤷♀️
Se pricepe și la partea electrică? Becul de ABS stă aprins. Se duce a mea jumătate la reprezentanță și îmi comunică prețul reparatiei. Noroc că ședeam. Nu mai puțin de 6000 ron pentru că trebuia schimbată toată capsula. Ce o fi aia? I-am spus jumătății că trebuie schimbată mașina.
Fiul meu și doamna din dotare (încă nu erau domn și doamna, numai doi tineri amorezați) au plecat într-o scurtă vacanță la Praga. Mașina era sortita programului rabla și denumirea programului era foarte potrivită. Dar zic ei „hai, un ultim voiaj de adio”.
S-au oprit la Brno. La întoarcere. Nu a mai vrut și pace. Au găsit un service dar evident nu știau cehă . Ei vorbeau amândoi engleză. Fi-mio ceva germană de Banat, domnișoară ceve maghiară „home edition” . Cei de la service știau rusă. Într-un final cu ajutorul unui trecator vorbitor de engleză au înțeles că reparația ar costa nu foarte mult, dar piesele vor sosi optimist în 3 zile.
Au ajuns acasă cu opelu’ pe platformă, adus de firma unui prieten. Dar căsnicia merge bine 😄
Comentariu beton!20
Deci final fericit, ceea ce e tot ce contează, până la urmă 😎
Bună dimineața om sărman, problema nu sunt mașinile ci mecanicii, dacă nu ai un mecanic de incredere lista reparatiilor și pieselor plus mâna de lucru poate fi foarte dureroasă.
După 20 de ani de Spania și vreo 10 mașini pot spune că am ceva experiență în domeniu, in tot acest timp nu prea am intrat in ateliere service ci doar in două locații particulare, un mecanic român excelent și unul spaniol foarte bun, diferența între ei e că românul are in sânge „ciupeala” și te aburește in stilul neaoș iar spaniolul spune clar și exact problema, in ce privește luminosul și stralucitorul martor din bord e mare belea, am avut un Peugeot 406, o mașină excelentă cu care am facut aproape jumatate de milion de km iar in ultimul an inainte de a o vinde am mers cu vestitul beculeț aprins, practic motorul nu avea nimic însă cablajul avea mereu undeva o hibă care trebuia căutată temeinic, in final am vandut-o așa cu becul aprins, și acum mi-e dor de ea!!!!!
Deci in concluzie caută un mecanic bun, de incredere care să fie unicul doctor, sau mă rog doi pentru a cere a doua părere cum fac eu!!!! 😜😜😂😂
Nu este cazul. Service-ul este foarte bun și de încredere (lucrăm cu ei de peste 10 ani), cam astea sunt costurile pieselor respective plus manoperă. Iar decât să merg la mecanici mai mult sau mai puțin pricepuți prefer să fac singur. La mașini prefer să merg la service-ul ăsta pentru o muncă de calitate și garanție, la motociclete îmi fac singur. Nu prea mai am timp și nici entuziasm să fac mecanică la mașini iar „mecanicii de cartier” nu sunt pe gustul meu. 🙂
Masina si nevasta nu se imprumuta. Sa tineti minte asta.
Comentariu beton!11
De nevastă înțeleg, nu e proprietatea ta ca să o împrumuți. Dar de mașină nu înțeleg, de ce nu s-ar împrumuta?
Mașina, nevasta și sculele. Pentru că dacă se strică, rămâi fără ele și fluieri a pagubă 🙂
Mai este o vorbă din popor că dacă împrumuți o sculă care funcționează perfect de la cineva, se va strica după doar un minut de folosire. Crecă tot Murphy ăla e de vină.
@Shoric, posibil să-și bage Murphy coada, asta nu contest :).
Mie nu-mi place nici să dau si nici să cer împrumut nimic,de asta am cam tot ce îmi trebuie. Totuși sunt câteva persoane, foarte puține, cărora n-am probleme să le împrumut mașina sau sculele. Regula simplă pe care o respectăm: lucrul împrumutat se returnează în starea în care era sau, dacă își ia fatala, îmi cumperi altul. Ca urmare sunt relaxat să le împrumut orice. În cazul particular al Tiguanului împărțim costurile: ce s-a stricat pe drum se plătește de către persoana care a mers cu el, consumabilele (plăcuțe și discuri) de noi. Aș zice că e corect. Că s-au stricat niște lucruri pe drum sigur ține de Murphy, era foarte improbabil să se strice. Aia e, ghinion :)))
Nu pot sa cred ca am citit ieri articolul asta si azi ma urc in masina si apare acelasi martor in bord. 😒
muah asta cu cheku mi s-a intamplat si mie tot in ungaria acum o luna. Ceva combustie incorecta…
pare ca ungurii au o benzina între extrem și foarte proasta.
Inca nu am scapat de el 5000 km mai incolo… Pun benzina ruseasca din aia buna se curata erorile merge pana pe la mijloc de rezervor și JbanG iar isi aduce aminte de drumul prin Ungaria..
Am o Skoda Rapid, merg cu check engine aprins de 6 luni, mi-au spus de la service ca e sonda lambda. Am vrut sa o comand, dar sunt doua, una inainde de catalizator si una dupa catalizator, i-am intrebat la service care trebuie schimbata si au zis ca e mai bine amandoua.
Asa ca merg cu becul aprins, nu a crescut consumul.
Cand va creste consumul am sa o schimb. Dar pe care ?
😂 sa vedeți ce frumos e când mai ai range 70 km, pana la primul PECO 5 km, pana la destinație 20 km, și se oprește din mers pe autostrada.. noroc ca am avut la cine sa apelam sa vina cu bidonul de motorina după noi 🤦🏼♀️
Culmea e ca eu am și întrebat: nu oprim sa alimentam?
Răspuns: alimentam la Bucuresti ca sa nu mai oprim acum 😂
Și uite așa am alimentat.. pe banda de urgenta