Din nefericire, în cazul Porsche așteptarea a luat sfârșit mult prea rapid. În sensul în care ieri deja i-a venit rândul să mă joc cu el. Mult prea rapid, dacă e să mă întrebați pe mine. Pe principiul „călătoria e mai importantă decât destinația”. mi-ar fi plăcut să mai aștept un pic până s-o conduc, în timp ce mă perpeleam de nerăbdare. N-a fost să fie, așa că ieri m-am dat cu Porsche.
Și cam ăsta ar fi trebuit să fie tot articolul de azi, pentru că nu știu ce-aș putea să vă povestesc eu despre Porsche Taycan Cross Turismo Turbo. Cum poți să vorbești despre ceva ce a fost conceput de niște cetățeni care au în cap un singur lucru: hai să facem o mașină perfectă. E ridicol să vin să vă explic că ce? Că dacă ai 200.000 de euro de dat pe o mașină te interesează foarte puțin spre deloc ce crede lumea de pe net despre ea?
Ah, ba nu, mint. Cred că pot să vă spun ceva despre mașina asta. Dacă vrei să te simți sărac, apropie-te de un Taycan. Dacă nu-ți e suficient cât de sărac te-ai simțit și vrei mai mult, atunci trebuie să-l și conduci.
Altfel, dacă viața îți oferă vreodată ocazia să te urci într-un Porsche Taycan Cross Turismo Turbo și reușești cumva să treci peste întrebarea „oare ce să caut eu în mașina asta?”, de când ai deschis portiera simți cu toată ființa ta ce urmează să se întâmple: adrenalină cât încape. Iar mașina asta, cu cei 680 de cai putere ai ei și cuplul de 850 Nm o să-ți dea adrenalină cât nu poți să duci.
Fiecare apăsare a pedalei de accelerație e ca atunci când cazi direct pe noadă: îți vine să plângi și să râzi în același timp. Să râzi pentru că e o simfonie în sine să simți herghelia aia de cai putere cum încep să se înfoaie, dar și să plângi pentru că știi că n-o să ai vreodată o mașină ca asta.
Desigur, ați putea să-mi spuneți „dar bucură-te de moment fără să te mai gândești la nimic”. Treabă care funcționează în cazul oricărei alte mașini, nu și la Porsche, prieteni, nu și la Porsche.
În rest, nu știu ce-aș putea să vă spun despre acest Taycan Cross Turismo Turbo care are tot ce-ți poți dori de la o mașină. Să vă povestesc despre cele 3 secunde în care atingea suta? Să vă zic despre cât de fermă era direcția? Să mă apuc să scriu despre dotări? Să vorbim despre oamenii care se opreau pe stradă să-i facă poze (nu, nu glumesc, colegul meu de echipaj e martor)?
Pentru ce? Cui prodest? Pierdere de vreme. Când ești într-un Taycan singurul lucru care contează și pe care ți-l dorești cu toată ființa ta este să nu te mai dai niciodată jos.
Desigur, toate cele de mai sus cad în derizoriu atunci când vorbim și de prețul la care îți poți face modesta bucurie de a avea mașina asta în fața casei. Pentru că, prieteni, vorbim despre modica sumă de 202.016 euro. Mereu când văd prețuri de genul ăstuia mă întreb ce faci dacă n-ai ăia 16 euro din coada sumei?
Dar dacă ești mai strâmtorat și n-ai ăia 200.000 de euro, nu e problemă, că ți-o poți lua în rate. De exemplu, de la Autonom, prin leasing operațional: rată 2.984 euro pe lună. Hai că nici nu e așa mult, practic, sub 100 de euro pe zi. Păi ce mai e suta în ziua de azi?
Acum vă las cu pozele și cu rezumatul video al zilei de ieri.
Partenerii ROCHARGE 2023:
🚀 Un proiect susținut de Vitesco Technologies
🍀 Green Partner: Autonom
🚗 Pus pe șosea de: Michelin
🔋 Încărcat de:
➟ MOON
➟ Enel X Way
➟ Renovatio e-charge
➟ MOL Plugee
💻 Tehnologizat de: Server Config
📰 Partener media: Euronews România
Video
Fotografii
Mai lipsește și un Lamborghini Urus… have fun. 🙂
de culoare galben
legenda spune că pe lista Marelui Manitou s-ar fi aflat și o Spring, da’ s-a renunțat la ea deoarece „nu toți participanții la raid ar fi încăput la volan…”
Comentariu beton!15
Să știi că nici șezlongul ăla pe care erai tolănit în vie nu pare de săraci! 😀
De mașina ce să mai zic? OZN, nu alta! Cred că și eu i-aș fi făcut poză pe stradă! 😀
Comentariu beton!21
poți să stai și tu pe șezlongul ăla și să admiri Oltul 😉 la Drăgași se organizează degustare de vinuri și prețul chiar e foarte accesibil.
și dacă strugurii nu sunt prea acri, că vinurile Pelerin ne sunt accesibile tuturor, hai să fiu cârcotașă cu Taycan 😀
● în spate pot sta doar 2 pasageri, că e nașpa să stai în mijloc peste consola aia.
● e greu al naibii să apeși pedala de frână (că îți vine să te duci și să te tot duci 😁 )
● ca să nu mai zic că n-avem toți garaj unde să ținem mașina și precis îngheață mânerele iarna 😀
în concluzie? tre să fii nebun să nu-ți iei mașina asta, dacă ți-o permiți! 🧡
drumuri bune și distracție!
Comentariu beton!25
@Mălina, am admirat Oltul de multe ori (practic de fiecare dată când am trecut pe-acolo) din OMV-ul ăla de pe lângă Călimănești parcă! Dar acolo nu au șezlonguri din alea șmechere! 😀Bine, asta nu te împiedică să admiri Oltul și frumusețea peisajului!
Cât despre pedala aia, îți dau dreptate, greu să o apeși! 😀
Comentariu beton!15
Te-a deraiat de tot Porsche…nicio vorbă/poză despre mancare😁
Comentariu beton!15
Ne țin oamenii ăștia pe dietă, pe astea. 😛
De ce? Așa mică e limita de kg la mașinile astea ieftine? 🤪
Comentariu beton!18
@Bertha: el cântărește cât bateria și softu’ mașinii nu-nțelege de ce i-o scăzut autonomia și puterea la 50% deși la el apare că-s instalate două baterii pe mașină.
🤭
Comentariu beton!21
Bună dimineața!
O descriere perfectă: te simți sărac lângă așa bijuterie 😁
Măcar tu ai avut șansa să te simți sărac conducând, eu (noi) doar citind.
Drumuri faine în continuare!
Comentariu beton!23
#metoosărak
Comentariu beton!20
mda, am verificat, așa e; sunt în bulgaria la niște clienți (tatăl + 2 fii); în fața biroului A8 și Panamera; unul dintre copii e la Londra (biznis) iar celălalt se dă prin fabrică (mărișoară spre foarte mare) cu un GLE; tatăl distruge la fiecare 3 ani cîte o Landcruiser…
Fara cuvinte! O splendoare de mașină! Ai grija cu mașina de azi. Sa nu-i uzi volanul daca te lovește plânsul amintindu-ți de senzațiile de ieri…
Asta e! Măcar ai avut ocazia sa te „dai” cu ea… O zi întreagă! 😀
Mda, fara cuvinte.
Arata bestial, cred ca te simti ca in Star Trek !!!
Enjoy !!!
in podgoria lui Picard
Dacă pui tu aia 200k,pun eu cei 2016 euro 🙂
Nu vrei să facem invers? 😀
Eu as da, dar n-am de unde 🙂 asa ca mulțumesc cu privitul
#metoosărakă🤷♀️
Daca ma caut bine, gasesc 2016 euro. Piate sa ma imprumute si pe mine cineva pana la salar cu 200.000 de euro?🤑
Comentariu beton!13
Ce mai e 200k euro? Aproape că nu îți nici apartament în Cluj-Napoca. 😂😂
Faină mașina, eu nu as avea curaj să mă urc în așa ceva pentru că m-aș lega de scaun să nu mă mai dea jos. 😅
Mda…No comment! Sarakie mare, dom’le!
Da, e ok. Merge să-mi car cumpărăturile de la BillaPlus până acasă. Nu m-aș baza pe el când vine vorba de Salzburg-Viena (400km), ci tot în „bătrânul” BMW 750d din 2017 m-aș încrede.
Plm, n-o fost în stare să facă distanța Constanța-București (218 km) dintr-o bucată. 🤭
Cu alte cuvinte, un Opel 1.4 benzină mai răsărit. 🤭
Aș da eu bani să mă lasse cineva să fac Slazburg – Viena cu mașina asta. Știi ce m-am întrebat ieri toată ziua: oare cum ar fi fost să pot merge la Nordkapp cu mașina asta? 😛
Neaaa, ai avea dureri de cap cu parcarea 🤣🤣🤣
303 km Salzburg – Viena si oricum te opresti la o benzi sa bei o cafea, un shushu. Are autonomie de 416km, zic baietii ingineri. Si chiar si 350 si tot e ok. Ca aia sunt in mod sportiv.
@MV: te cred.
@Prazaru: nu-ș de unde ai scos 303 km Viena-Salzburg, că mie Sygic și googlemaps îmi zic 400,7 km.
La benzinărie mă opresc max. 10 minute să fac un pișu și să beau o cafea. 😉
Inginerii ăia pot spune ce vor, dar e clar că n-au condus mașina aia nici măcar o singură dată, altfel nu scriau prostii pe hârtie.
Or fi 400 km daca o iei prin Graz sau ceva. Altfel sunt 295-300 km.
Când am câștigat un premiu oferit de Porsche la un concurs de pe pagina lui Meșter, am primit mai multe chestii promoționale și o carte cu istoria firmei. Nu credeam că o să mă fascineze pasiunea pentru a face mașina perfectă! Am citit cartea aceea dintr-o suflare.
Drum bun!
Comentariu beton!11
Chiar tu ai zis ca suta se face in sub 3 secunde. O suta pe zi se face lejer!
Comentariu beton!11
Eu cred ca fac cantarul sa ajungă la 100 în mai puțin de 3sec 🙂
măcar la tine nu apare mesajul „doar cîte o persoană!”
Când o să câștig la Loto te anunț.. altfel frumos totul,poate că și peisajele ajută,și vremea nesperat de frumoasă.Apropos ,ce ziceai de vreme la începutul lui septembrie?🤣🤣🤣
Gata, m-am hotărât să joc la Lotto sistematic. Că de dat la șaibă nu ajută 😜😂 Mișto animalul ăsta, mă gândesc ce de amenzi aș strânge voios cu el.😂
O întrebare așa, de non specialist. Visul asta cu roți nu vine și cu un dresscode?
Ok, masina ca masina, da’ vinul, cum a fost vinul? Sau ai stat pe uscat?
Cum poate sa arate mașină… zici ca are bord de avion. Aia 16 euro poate îs pentru covorașul de cauciuc. Pe mine ma dispera ca ți se vinde (chiar și sh) o mașină de multe mii de euro și se calicesc la covorașe de 100 de lei
Pun pariu ca nu are scrumiera! Bine, cred ca nici timp sa fumezi in ea n-ai, da’ ziceam asa! La banii astia…
Arată spectaculos! Zicea o doamnă ieri că nu îi plac mașinile electrice. Ați întrebat-o dacă a condus vreuna. Eu, cum ziceam, nu conduc. Dar când am mers prima oară cu o mașină electrică, a fost ceva super. Drum bun în continuare!
Poza cu privitul la infinit e mă-sa! Iar Porsche e Porsche! Iar noi activăm oferte pe la marketuri.
Nemțească ai probat, urmează o italiană! Și cu la fel de mult noroc, și o americană. Eleanor, unde ești?
Cred că și ăia care au rămas ieri, în pană, în vamă, cu un Mercedes E220 nou nouț și a trebuit să împingă la el, se simt săraci lângă Porsche-le ăsta!
Mie îmi place că ți-ai asortat tricoul cu mașina! 😜
Bună, arată super, mă întreb de ce are numere de Stuttgart? E venită direct de pe banda de asamblare de la uzina din Stuttgart? Noi aici locuim și am văzut multe modele zilnic
Nu vreau sa fiu rau, dar am si eu o intrebare de bun simt (sper!): Daca e electrica 100%, de ce se numeste Porsche Taycan Cross Turismo Turbo?
Adica „TURBO” ? Ce face un turbo intr-o masina electrica? Raceste eleronul cand ajunge la bangul sonic? Deschide un portal catre universul chitauri? Fluiera asa de tare incat il cheama pe Thor si ciocanul lui?
Vreun specialist in masini electrice turbo care sa ma lamureasca si pe mine?
Îți aerisește portofelul in regim turbo.🤣😂🤣 Cu așa forță că ai impresia că ți-a dat Thor cu ciocanul în cap.🤣😂🤣 In consecință te rogi de Sleipner să te ducă acasă.🐎😂
Comentariu beton!11
@Claudiu, Pentru ca Turbo nu mai e relevant ca denumire care îți definește tipul de motor.
Turbo e un nume comercial care îți spune ce nivel de putere are masina.
Si pentru ca denumiri de model ca Turbo si Turbo S au o lunga tradiție in gama Porsche.
@Claudiu: pentru că marketing. Cum ar suna: mașină cu motor de aspirator și cu baterii mai proaste ca Duracell, că iepurașu’ trece pe lângă ea-n pas lejer ca TGVu’ prin gara? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
@Mihai: nu mă înțelege greșit. Știu istoria Porche și știu și de ce se numește Turbo. Dar comentariile sunt așa de haioase încât nu mă pot abține să nu arunc o pastilă…
Deci baronul de la Vaslui putea cumpăra mașina asta, dar l-au „pescuit” niște oameni răi.
Comentariu beton!12
Pai de-aia-i si-mprumutase, mai!!
Mișto pozele de la cramă/vie, iar când în parcare mai ai și Porsche ehe, e divin și cu vin. Minunată combinație!
Avem in familie un Taycan Cross Turismo.. proprietarul o sa renunte la el(se termina leasingul) si are comanda pentru un formentor vz5(2.5 motor si 390cai). E misto electrica dar nu e chiar asa de practica. Ultima data cand am fost cu ea, am asteptat aproape 30 de minute pana am gasit paznicul sa ne deschida bariera, sa incarcam la o reprezentanta volkswagen, langa brasov. Faceam drumul cluj-galati.
Spune, serif, ca ruda ta nu mai vrea sa cheltuie atat cu masina si a ales ceva ce costa 1/3 si are o bijuterie de motor. Ca daca problema era strict faptul ca e electrica, trecea la Pamamera Turbo, nu la un Seat pe steroizi.
Am o singură nelămurire: de la ce vine Turbo? De la gumă?…
Exact! 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Pentru că ți se oferă multe posibilități sa lipești guma de volan, in loc s-o scuipi ca sălbaticii pe fereastră. De-a dreptul elegant, da.
stai, stai ca nu inteleg: ti-au dat un porsche ALB?
pai bpla in ea de masina, acolo ii dadeam foc pe drum si nu ma suiam in ea, ce culoare e asta la porsche? pe rosu nu aveau? nu ma suiam si gata, pa! da ce, suntem animale salbatice?
acum pe bune, te rog sa nu o dai cu sarakia si alte tangouri ca nu e cazul, unde tragi..acolo ajungi, eu cred ca va veni vremea sa ai si masini de 350 cp, cel putin asta iti doresc eu.
este o experienta, este trairea ta, iar eu iti multumesc c-o impartasesti cu mine, bine si cu ceilalti, cu toate ca eu inca mai cred ca scrii doar pt mine…. :-)))))))). (atat de mult im plac povestile tale)
Da’ știi că e gri, nu albă, da? 😁
azi mi-a intrat salariul 🙂 imi mai lipsesc cam 450 de euro ca sa platesc rata pe luna :)))) amu, ce mai mananc toata luna si din ce bani as baga carburant >..nu mai conteaza :)))) important e ca l-as avea in fata blocului :))) bloc de personal in care stau in chirie :))))
? sincer nu, eu am vazut-o alba, dar la cat de bine vad eu…
dar si asa, alba sau gri tot un drac.
Etron – driving a sofa. Taycan – driving for the driving experience itself.
Love them both, for very different reasons.
Foarte, foarte frumos! Am mai zis că eu nu le am cu mașinile, dar tare îmi place cum scrii despre ele 🙂
Și se zice Porsha, puii mei, atâta nu știi…
Și ca să îmi vărs tot năduful, am înțeles că tu ești la dietă, dar nici ce au mâncat ceilalți nu s-a putut fotografia???
Exact,porsh-ă, cum spunea alan…
Si mihai n-are nici sapca…
Dacă e electric, de la ce vine “ turbo “ scris pe el ?
Vezi mai sus.
Eu sunt curios dacă este cineva care vă explică la fiecare avion cum se deschid ușile, cum se reglează scaunele, oglinzile, care este claxonu… de astea, sau stați seara și citiți manualu de utilizare al mașinii pe care o să o conduceți a doua zi.
Întreb pentru că noi avem vreo 4 mașini la firmă din care două au volan pe dreapta și claxonu este total diferit la toate. Nici nu mai știu de câte ori am dat cu pumnul în airbegul din volan de la o dubă crezând că e claxonu.
Da’ n-avem niciuna dinte mașini cu volan pe dreapta. Și nu ne trebuie claxonul. 😛
Io folosesc claxonul pentru boi nu pentru căprioare 🙂
Am lucrat ca si consultant pentru Porsche Taycan la partea de infotainment -backend. Ce e frontend – partea grafica e facuta de Porsche engineering Romania ( Cluj).
As fi vrut sa dau o tura si eu cu masina.. nu a fost sa fie .
Are prea multe uși. Adevăratul porșe are doar două!