Pentru că sunt fan declarat al filmului românesc, am avut curiozitatea să mă uit la cele patru episoade ale serialului „Spy/Master” disponibile pe platforma HBO Max (în total vor fi șase).
O să încep abrupt și voi continua tot așa. Prin serialul ăsta pare că cei de la HBO și-au propus încă o dată să demonstreze că, în afară de „Umbre”, toate coproducțiile lor românești au fost cel puțin îndoielnice. Și spun asta având în minte „Valea Mută”, sau „Ruxx”, sau „Bani negri”, toate fiind la rândul lor promovate cu la fel de mult aplomb cum este și „Spy/Master”. Unde sunt serialele alea acum, ce s-a ales de ele? Da, exact.
Revenind, ziceam că m-am uitat la toate cele patru episoade disponibile până acum.
Apropo, trebuie să fac o paranteză. Cineva ar trebui să le explice celor de la HBO cât public pierd prin politica asta a lor de a da drumul la câte un episod pe săptămână, atunci când au câte un serial nou lansat. Da, o fi ținut treaba asta la „Game of Thrones”, dar a ținut pentru că GoT a fost un fenomen mondial, toată lumea voia să-l vadă și aia era, nu aveai de ales, așteptai episodul nou în fiecare săptămână. Dar să încerci aceeași politică pentru seriale anoste? Poate ar trebui să le spună cifrele de audiență ce nu e în regulă, dar probabil nu se uită nimeni pe ele. Sau, dacă se uită, nu înțeleg legătura.
Acum să trecem la Spy/Master. O să fiu extrem de sincer: e dezamăgitor, pe alocuri ridicol și mai miroase și a buget subțire de tot.
Acțiunea se petrece în anul 1978, motiv pentru care au încercat să recreeze pe străzi peisajul acelor ani. E destul de tristuț ce le-a ieșit. Au filmat aceleași câteva mașini în diverse ipostaze. Băi, serios, e țara plină de Dacii 1300 sau 1100, de Trabanturi, de Wartburguri, de Skode sau de Lada, toate în stare perfectă de funcționare. Chiar nu se puteau închiria pentru filmări mai multe mașini din anii ’70?
De-aia zic ca miroase a buget subțire de tot. Când vezi cadre din București, iar pe stradă sunt aceleași câteva mașini, te umflă râsul.
Dincolo de recuzită, producția în sine este extrem de deranjantă pentru cineva care chiar a trăit vremurile alea.
Ca să înțelegeți despre ce vorbim, serialul este inspirat din fuga la americani a generalului de securitate Ion Mihai Pacepa, în vara anului 1978, când era prim-adjunct al șefului Departamentului de Informații Externe (DIE) și un fel de consilier personal al lui Ceaușescu. Trebuia să vă zic asta, ca să aveți cât de cât tabloul. Numele conspirativ al lui Pacepa era Mihai Podeanu, iar personajul din film se numește Victor Godeanu.
Să vă spun că Godeanu se duce la serviciu, în serial, într-o clădire pe care scrie mare Direcția de Informații Externe? M-a umflat râsul când mi-am imaginat cum mergeai așa pe străzi, în Bucureștiul lui Ceaușescu, și căutai clădirea DIE. Eventual, dacă n-o găseai, mai întrebai în stânga și-n dreapta, până dădeai de cineva care știa: „vedeți că e acolo, după colț, scrie mare pe ea”. Ok, înțeleg că trebuia să sugerezi publicului ce era cu clădirea aia, dar în modul ăsta absolut penibil?
N-am nicio îndoială că și în Vâlcea exista o clădire a Securității, dar eu n-am știut niciodată care era. Știți de ce? Că nu scria mare la intrare, de-aia.
Mă rog, trecem și peste aceste „amănunte” care chiar le sar în ochi celor care au trăit perioada respectivă, ajungem la scenariu. Care scenariu suferă de aceeași boală cronicizată de care suferă 90% dintre producțiile românești: dialoguri complet nenaturale și necredibile. Da, știu, sunt rău, dar dacă fix asta gândesc când mă uit, ce să fac? Să mă mint că nu gândesc asta? Și nu, nu trebuie să ai vreo specializare în regie de film ca să poți să-ți dai seama că oamenii ăia de pe ecran vorbesc în niște moduri în care n-ar vorbi nimeni niciodată. Trebuie doar să ai bun-simț. Eu am.
De departe, cel mai deranjant din tot serialul este cuplul Ceaușescu. Oricâtă bunăvoință aș avea și oricât am încercat să-mi impun să accept că este doar o viziune a scenariștilor și a regizorului în vederea obținerii unui act actoricesc, n-am reușit. Cei doi nu arată ca Nicolae și Elena Ceaușescu, indiferent câtă bunăvoință ai avea.
Păcat, că sunt doi actori buni (Claudiu Bleonț și Elvira Deatcu), dar puși să recite niște replici care-i trimit într-un ridicol aproape grotesc. Bleonț pare că parodiază personajul Nicolae Ceaușescu, iar Elvira Deatcu nu se apropie de Elena Ceaușescu nici măcar tangențial. Nu, nu sunt de ajuns doar freza și câteva dezacorduri ca să ai impresia că pe ecran e fosta nevastă a dictatorului.
Să ne înțelegem, mă duce capul suficient cât să-mi dau seama că un serial înseamnă ficțiune, iar ficțiunea nu are obligația să respecte adevărul, că de-aia e ficțiune. Doar că, vedeți voi, atunci când ficțiunea este inspirată de niște personaje reale, de niște personaje pe care mulți dintre noi le știm prea bine, atunci cam trebuie să încerci să creezi acele personaje cât mai apropiat de cele reale.
Altfel, ca scenarist aveai și opțiunea să le dai alte nume (nu Nicolae și Elena Ceaușescu), moment în care nimeni nu mai avea nicio problemă. Era ficțiune de la cap la coadă și nu mă mai interesa absolut deloc cât seamănă dictatorul de pe ecran cu cel care îl vedeam în fiecare seară la televizor și al cărui tablou era în fiecare sală de clasă. Dar dacă nu vrei să faci asta (e normal să nu vrei, pentru că numele „Ceaușescu” încă vinde), atunci măcar faci niște Ceaușești veridici, nu două parodii jalnice.
Cât despre acțiune în sine, nu zic că e boring, zic doar c-au tras de ea ca de peltea, doar-doar le iese material de șase episoade. Și ce film alert de o oră și jumătate le-ar fi reușit…
Îmi stătea pe suflet să scriu asta după toată campania din jurul serialului. Pentru că oamenii au dreptul să știe la ce se vor uita, nu să citească doar recenzii de genul: „e genial, l-am văzut pe nerăsuflate”. Nu, nu e genial, dar asta nu înseamnă că nu mă voi uita la el până la final, doar că mă voi uita știind exact la ce să mă aștept.
Uite, dacă e cineva pe-aici care a văzut serialul, chiar aș vrea să-mi spună dacă exagerez sau nu. Pot să accept orice părere, așa cum sper să puteți s-o acceptați și voi pe-a mea.
Până atunci, vă mai las o părere pe subiect, dintr-un unghi la care vă spun foarte sincer că mă gândisem și eu. Mai ales c-am văzut, de două ori, serialul „The Spy” la care face referire autoarea.
Poate serialul se adresează publicului mai tânăr care n-a trăit vremurile alea? Pentru că dacă n-ai referințe, poți spune că e ficțiune cap-coadă. Asta nu face filmul mai bun, dar încerc să înțeleg logica scenariștilor / regizorului.
Comentariu beton!17
Păi atunci să pună steluță și text explicativ. 🙂
Pai poate publicul tanar, ca doar e fictiune, dorea ca cuplul NC si EC sa asculte Tzanca si sa fie influenceri pe tik-tok.
In conditiile in care cel putin 60% din populatia tarii a prins anii 70/80 nu prea poti face personaje ce nu corespund realitatii istorice.
Aoleu! Cu firma ta mi-ai adus aminte de vremurile alea. Mergeam cu ai mei in concedii, prin tara, cu Trabantul si, pe cate undeva, in the middle of nowhere, apărea semnul ala cu fotografiatul interzis. Banene, de obicei era prin locuri așa de anoste încât nu s-ar fi gândit nici dracu´ sa facă poze acolo. Ca ce sa si fotografiezi? Vreo pârloaga plina de buruieni sau vreun câmp de porumb? Abia când vedeai semnul ala, începeai sa te uiți cu atenție sa vezi tancurile. Sau ceva.
Comentariu beton!32
De obicei era pe lângă unități militare, da.
In Pitesti cel putin langa 2 UM mai exista semnele cu fotografiatul interzis.
Nu inseamna ca nu poti intra pe Google Maps si sa vezi tot.
De exemplu:
https://www.google.com/maps/@44.8529534,24.8607737,3a,19.2y,184.11h,88.45t/data=!3m6!1e1!3m4!1sRXzPd0COfjLrXsOB390ILQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
Daaaa. Și ai mei aveau Trabant. Și tata plus unchiul Gigi care mergea cu noi de multe ori ziceau „probabil un depozit de muniție subteran” și mama zicea „Prostii” cu tonul cu care azi zicem bullshit.
Exact pentru cei care nu au prins epoca este important sa fie personaje cat de cat reale.
Hai lăsați. Uitați aici proști cu școala. Proprie. Dă doctorate. Și la ășta pă clădire au semnele alea cu burdufuri. Din epoca lu’ Charlie.
https://maps.app.goo.gl/BLaHGHPodsEAsvB48
Eu m-am gandit de cand am auzit idee ca n-o sa iasa nimic, ma gandeam ce curaj iti trebuie, ca actor, sa incerci asemenea roluri, ale unor personaje de asemenea impact in istoria recenta. Stiu din cam tot ce am vazut, poate nu mult, ce greu e sa iesi din penibilul limbajului de carton (si nu, nu vorbesc de limbajul specific epocii!!), ce penibil e totul, de ti-e si jena sa te mai uiti!!
Mai, la americani asa o fi, ca-m filmele lor? Ca ma uitam la imaginile cu audierea lui Trump, si parca era totul din filme, fire-ar al dreacului!!
Există un serial pe Netfix, un documentar mai bine zis (al cărui nume îmi scapă acum), în care ți se povestește cum au fost făcute filmele condierate cele mai bune din istorie. Acolo îți explică și cum s-a făcut casting-ul pentru fiecare dintre ele. Înțelegi pe loc de ce la ei se poate să găsească cel mai potrivit actor pentru respectivul rol.
@MV, oare cumva e vorba de „The Movies That Made Us”?
Comentariu beton!12
@Adrian, da.
eu unul refuz sa ma uit la seriale/filme care se refera la perioada de dinainte de 89 pentru ca este foarte greu de creat atmosfera acelor vremuri intr-un mod autentic. un serial care mi-a placut a fost Cernobal pentru ca a aratat exact cum a fost pana la punctul la care ti-se face fizic greata. Dar asa era atunci si nu se poate schimba.
Comentariu beton!24
E greu de creat atmosfera aia când nu ai buget. Când ai buget, uită-te la filme de prin alte țări, să vezi cât de bine le iese. Dar ăia știu că trebuie să bage bani serioși ca să le iasă atât de bine.
Trebuie buget si trebuie pe cineva care chiar a trait atunci pentru a putea descrie cum trebuie absurdul perioadei . un scenarist tanar nu cred ca va intelege corect perioada decat daca chiar face a munca de cercetare serioasa.
Scenaristul n-are treabă cu decorurile. Există o întreagă echipă specializată pe decoruri, acolo trebuie să fie oameni care înțeleg exact epoca despre care e vorba. Că poate faci un film cu acțiunea la 1800, nu ai cum, ca scenarist, să fi trăit perioada aia.
there will be always neanelu…
Comentariu beton!27
da, sunt de acord cu toate, cu nuanța că mie îmi place cum a jucat-o Elvira Deatcu pe Elena . Am încercat să fiu cârcotașă, că așa mi-e firea, dar rămân la părerea că a construit un pesonaj foarte mișto (mai mișto decât originalul, clar).
🤷♂️
Adicacum
Mie nu. Elena era o acritura, antipatica, pe cand Elvira e prea simpatica in rol. Nu, nu merge. Totusi urmaresc serialul, asa diluat cum este.
Senzatia asta am avut-o si eu, ca prea se lungesc.
Nu cred că cineva care nu a trăit vremurile alea le poate recrea/interpreta, am observat asta la copiii personali, erau foarte contrariați de viața noastră doar în tonuri de negru și gri ( asta ar fi trebuit spus la postarea ta de acum două zile) nu au putut să înțeleagă cum am trăit așa, cum și de ce am tăcut și nu am protestat și multe altele. Sunt lucruri, perioade care nu pot fi înțelese la adevărata scară la care s-au întâmplat, dacă nu le-am fi trăit probabil că nici noi nu am fi perceput ridicolul din film. Și poate că într-adevăr a fost low budget 🤭 că nu s-au chinuit să aducă mai mult din griul perioadei și în film.
Comentariu beton!11
Când scenariul e scris bine, când regizorul știe exact ce să ceară, iar actorul e ales corect, se poate interpera corect absolut OIRCE. Dar doar dacă sunt îndeplinite aceste trei condiții.
Păi atunci cum s-or face atâtea filme bune care recreează diverse momente istorice? Că doar n-au trăit actorii în vremurile alea. De aia sunt actori și regizori, să se documenteze, să recreeze atmosfera epocii, să aleagă corect actorii. Sigur că mai sunt și rateuri sau obiecte actuale uitate prin filme vechi. Dar sunt și multe producții super bune despre vremuri mult mai de mult trecute fată de anii comunismului la noi.
@Siami, au folosit bugetul cu cap, au făcut întâi ceva cercetare/documentare pe bune. Aici este o însăilare ciudată, o cârpeală, probabil regizorul a avut normă 🤭 și a vrut să o depășească și să facă și economie, cunoști zicerea „cincinalu’n patru ani și jumătate”
B0$$, da’ ce-ți mai place să te chinui. 🤭
A, nu, de ce, a fost o reală plăcere. 🙂
Băi, eu mă uit la ORICE e românesc. Și mă bucur tare de tot atunci când le iese. Din păcate, n-a fost cazul acum.
@MV: știu, că ne-ai spus că tu ești „fan pe viață” a cinematografiei românești. D-ai-am pomenit de chin.
l-am văzut, sunt de acord cu tine. Mai ales la faza că dacă le puneau alt nume Ceaușeștilor mai mergea cumva, ceva. Totul e romanțat, ei și spun că e doar inspirat din fapte reale. La fuga lui Pacepa este foarte-foarte mult băgat din burtă, inclusiv aventura lui cu dubla agentă blondă, nu bate aproape nimic cu realitatea și cu toate relatările. Deși este cunoscut faptul că el crease atunci o amplă rețea de prostituați , pe bune, in serviciile externe, care prin practicarea sexului își culegeau informațiile
Mă, nu contest că e și multă ficțiune, e normal să fie. Dar totul până la personajele reale…
păi de aia spun că sunt de acord cu tine, și-au bătut joc de acele personaje. Chiar mă dezamăgise Bleonț, însă, acum că spuneai, iau în considerare și posibilitatea să fi parodiat, la cât de profesionist este i s-o fi părut și lui ca doar parodie poate să facă cu acel material
Imposibil. Înseamnă că regizorul e degeaba pe platou.
nu cred că Christopher Smith și-a dat seama, nu a studiat destul personajul. Na, feelingul meu, poate mă înșel. Buget mic = regizor nu suficient de motivat să se documenteze
Pe mine m-a dat gata când am vazut cum vorbea Pacepa la „per tu” cu Ceaușestii: „Buna Elena! Ce ma face Nicolae?” 🤣
La fel si sotia lui… De atunci mi-am dat seama ca ala care a facut scenariul si dialogurile, nu prea a fost pe la școală.
Oricum fiecare scenă pare trasa de păr si nu are nici o legătură cu realitatea. Chiar pare o parodie la filmele americane cu spioni.
Măcar e distractiv. Însă, la fel cum ai zis si tu: ce film mișto putea sa iasă dacă il luau in serios…
Comentariu beton!11
Am fost dispus să le acord circumstanțe atenuante pentru faza cu vorbitul la pertu. M-am gândit că în 78 Ceaușescu încă n-o luase razna de tot și probabil le permitea apropiaților să-i vorbească la persoana q doua singular. Ca să vezi că bunăvoință am avut…
Corect. Nici măcar Iliescu nu vorbea la pertu cu Ceaușeștii. Păcat că nu l-au băgat și pe Iliescu în film, îl puteau pune să joace fix pe original, ca e la fel. Rânjetul și tupeul nu au îmbătrânit.
Comentariu beton!11
Primele 15 minute din primul episod au fost în engleză la mine pentru că pornise setat așa și mi se părea aiurea să-l aud pe nea Nicu vorbind engleza aia cu accent rusesc. Apoi am schimbat pe română și mi-am dat seama că serialul este prost în ambele limbi.
Comentariu beton!20
De data asta, Mircea Bravo s-a întrecut pe sine. Nu înțeleg însă de ce a renunțat la bunicuța din Chinteni.
„Cei doi nu arată ca Nicolae și Elena Ceaușescu, indiferent câtă bunăvoință ai avea” – cam așa sunt descriși de Pacepa în cartea „Orizonturi roșii”, și probabil de aia ni se par falși.
Am citit Orizonturi Roșii. Nici pomeneală.
Destul de slabut dar destul de interesant. Pacepa si fuga lui chiar sunt subiect de film. Sa zicem ca filmul e o incercare buna (a primit recenzii pozitive in afara) si ca o sa urmeze altele si mai bune.
P.S. Frumusel rau actorul ce-l joaca pe Pacepa.
văz’t șî io, enervat de vreo cîteva ori; moderat, anșea;
boss, înțeleg că-i ’78 da’ următoarele mi-au dat blue screen:
– Godeanu sitting duck în ambasada americii, pe hol?
– „redial-ul” telefonului din ministerul german către aceeași ambasadă!?
– superspaiu’ pluii uită poza cu fie-sa în haina care urmează a fi aruncată pe malul rîului…!!!??
m-a convins Ana Ularu, iar Postelnicu, deși rol micuț, bun-bun
Am fix, dar fix aceeasi parere. In plus as mentiona jocul actoricesc atat de prost al actorului principal („ajutat” si de replicile nenaturale) incat nu-mi amintesc de o prestatie atat de slaba pe undeva.
M-ai făcut curioasă,n-am ce zice despre el,dar cum naiba să semene Elvira Deatcu cu Elena CO2 , când CO2 a avut dintotdeauna față de om bătrân;familia Ceaușescu era de o vârstă cu bunicii mei de acasă,cu care am crescut eu,mi s-au părut dintotdeauna bătrâni,de când am realizat ce văd la televizor la vremea aceea.Nu spun că Claudiu Bleonț e bătrân,dar pe la 50-55 poate recrea un personaj de film de 60.Deci,sunt curioasa să văd filmul.
Am vazut de curand la Hbo si mi-a placut, tot un serial cu spioni inspirat din realitate : A Spy Among Friends
Mie personal imi place. Nu este o capodopera, dar este in zona medie a serialelor de pe platformele de streaming.
Punctual legat de cateva dintre observatiile tale:
– nu te obliga nimeni sa vezi episoadele saptamanal, poti astepta sa se termine sezonul si sa faci binging.
– referitor la cladirea DIE: acela ar trebui sa fie sediul central al DIE. O astfel de cladire este publica, la fel cum sunt sediile CIA, KGB, FSB, MI6 etc. Casele conspirative sunt altceva. In Valcea Securitatea lucra probabil in cladirea Militiei iar pentru discutii confidentiale se intalneau in locuri secrete. Daca ai fi vrut sa iei legatura cu Securitatea cu siguranta stiai cum sa o faci. Informatorii erau secreti, ofiterii nu intotdeauna.
– „Ceausescu” este ok, a preluat ceva din mimica si gesturile dictatorului. Elena poate mai putin.
– Dialogurile par intradevar nenaturale uneori.
M-ai făcut să râd. Instituții represive pe care scria mare „firma” într-o țară cu regim dictatorial? Ia, arată-mi și mie unde exista așa ceva? Tu compari cu MI6 și traiești cu impreisa că pe sediul KGB sau GRU scria mare că acolo e sediul KGB si GRU? Ahahahahaaaaaaaaaa, superb.
Da, nu te obligă nimeni să vezi săptămânal episoadele, poți să aștepți șase săptămâni până sunt toate sus. Doar că, vezi tu, HBO a făcut campania la lansare, atunci au nevoie de public, că-n șase saptămâni uiți și că există serialul ăsta. Iar toate astea se relefectă, probabil, în cifrele de audiență.
Resul sunt părerile tale personale și ți le respect.
Ma bucur ca te-am facut sa razi, este si asta o realizare 🙂
In rest… daca tu nu poti sa faci diferenta dintre sediul central al unui serviciu secret si o casa conspirativa nu vad ce ar mai fi de zis.
Iar eu te-am rugat să-mi arăți unde scria numele „firmei” pe sediile GRU sau KGB.
De altfel, așa ca idee, asta cu DIE scris mare pe clădire este o greșeală pe care și-au asumat-o și producătorii. Dar, hei, oamenii de pe internet știu mai bine.
Iată un printscreen după un comentariu al scenaristei românce:
…
@Garm, nu știu ce vîrstă ai, da’ povestea lui Radu Paraschivescu la Vorbitorincii este grăitoare pentru cît de „deschise către public” erau instituțiile statului;
povestește domnul că într-un context locativ i s-a cerut o ADEVERINȚĂ precum că NU (ha ha ha, cît de tare este asta) lucrează într-o instituție a aparatului central; bineînțeles fără să i se precizeze și care ar fi fost intituțiile care urmau să „adeverească” faptul că „tov. R. Paraschivescu NU lucrează la noi”…
Sediul central KGB din Moscova – Lubyanka. Acolo a functionat si o inchisoare unde erau anchetati detinutii de rang inalt. Cladirea este mentionata in Arhipeleagul Gulag (publicata in 1973). Deci da, rusii stiau unde este sediul central KGB, mai mult ca sigur era la fel si cu sediul Securitatii din Romania.
Dar vorba ta „oamenii de pe internet stiu mai bine”.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lubyanka_Building
@garm, prietene, ești extrem de prost. Serios. Eu n-am zis că oamenii nu știau unde e sediul KGB, ci că în niciun caz nu scria asta pe clădire. De-aia zic că ești extrem de prost. Și nu ești doar prost, ești și genul ăla incapabil să accepte c-a greșit. Dar cred că asta oarecum se leagă de faptul că ești foarte prost. Aia e.
Dacă știam când a făcut castingul pentru personaje o recomandam pe vecina mea. Seamănă perfect cu Ceaușeasca și a fost inginer chimist! 😊 Are vreo optzeci de ani și se îmbracă exact ca pe vremea aceea. Dar este o femeie extrem de inteligentă, plină de umor și permanent are la ea câte o rețetă naturistă pentru diverse afecțiuni pe care ți-o recomandă cu lux de amănunte dacă nu ești suficient de iute de picior.
Comentariu beton!24
pentru discuri intervertebrale dezhidratate, dacă de poate, cîn’ o mai vedeți…?
merci
Se lasa tutunul deoparte moscosticutza…
@costică musulmanu, o pândesc de la balcon și o interpelez. Sunt sigură că are și o astfel de rețetă. Dacă nu, caută. Doar să mă asigur că n-am nicio grabă.
să vă fie rușine, Irinușa moșulu’! cum era, primum non nocere? păi matale știț ce bestie devin io fără tiutiun?
nț nț nț…
mai am o speranță la ceaușeasca
Singurele filme românești văzute în ultima vreme unde am simțit gesturi și replici credibile și nu parodie și teatru, au fost Taximetriștii și Oameni de treabă. La seriale românești nu mă uit, doar mă mai distrez câteodată cu La Fierbinți pentru că da, acolo e România adevărată din rural și urbanul mic.
În Spy/Master joacă și actorul principal din Oameni de treabă, Iulian Postelnicu, în opinia mea la fel de credibil , chiar dacă cu un rol mai mic.
Păcat că l-au sinucis așa brusc, apropo de scenariul subțire.
Da, ai intuit excelent sunt de aceeasi parere ca bugetul a fost extrem de mic ..ori daca nu, extrem de prost distribuit. (Si asta o spun din perspectiva unui insider, care chiar lucreaza in domeniu)
Nu stiu de ce, dar pare a fi un trend (usor de sesizat in toate serialele productii romanesti), ca toti actorii nu doar cei tineri, neexperimentati, dar absolut toti sa joace pe masura dialogurilor absolut ireale: total nenatural, neadevarat, de neimaginat in viata reala! Sunt cativa actori, majoritatea din tinerele generatii, (dar si cativa consacrati pe care de altfel ii admir si stimez), pe care i-am urmarit in cateva seriale productii recente si pe care cand si daca voi avea ocazia ii voi intreba de ce tin sa pozeze precum sifonierele!!
Totusi, zic, nu e atat de rea productia pe cat ar putea fi. Iar Ana Ularu mi se pare destul de veridica!
Ar putea fi spuse mult mai multe, dar credeti-ma ca a face cinematografie in Romania in prezent de cele mai multe ori e mai mult decat un sport extrem.
Tinand cont despre ce se intampla cu HBO pe plan local si in Europe de Est …ma mir ca mai scot ceva productii!
@Deea – e mai simplu sa-i intrebi cine le-a fost profesori la UNATC. Daca sunt „maestrii” anilor 70/80 atunci iti dai singura raspunsul.
Ce spuneau si antevorbitorii, ai un scenariu slabut spre decent, frate, nu interpreta dialogurile ca si cum ai fi pe scena de teatru, ci ca atunci cind esti cu prietenii la o bere, relaxat/a si fara sa ai pari ca ai avut parte de o dubla penetrare anala..
Cu greu m-am convins sa încep și al doilea episod pe care l-am abandonat dupa 10 minute. Pur și simplu este foarte plictisitor. Nici nu am sesizat DIE scris pe clădire pentru ca nu a reușit sa ma tina atenta la ecran suficient de mult timp sa observ asta.
Mie îmi place serialul. Ar trebui să -l vadă și cei care plâng după perioada aceea, doar că perioada pe care o redă serialul e partea ” bună” a comunismului, in care te simțeai oarecum om.
Ăia care plâng după perioada aia sunt pe antena 3 și Romania tv, nu se uită pe HBO.
Nu am rezistat decat jumatate din primul episod. Tot faceam comparatie cu The Spy, unde Sasha Baron Cohen face un rol magistral, credibil etc, tot dupa un caz real. Incomparabil, de la dialog la fir narativ si, mai ales, la actori. Asta insa este jalnic. O fi romanesc, o fi despre Pacepa, dar e ….. intr-o liga prea mica pentru ce s-ar fi putut face. Restrictii de buget si de talent. Au cam stricat o idee altfel geniala. Pacat!
Si mai e o chestie, asta ca si continuare…bai, nu puteau folosi CGI-ul pentru sotii ceausescu daca tot voiau sa ii puna?
Am prins acea perioada dar filmul nu m-a facut sa retraiesc absolut nicio secunda acele vremuri. O scena a fost filmata chiar pe langa locuinta mea si am recunoscut-o imediat. Reparatiile care se faceau cand a fost filmat sunt reparatii moderne nu cum se facea pe vremuri. Ideea frumnoasa si de interes dar are dreptate Mihai….ce film bun de 90 minute putea sa iasa….
15 minute
Atât ai rezistat?
Cu tot cu preludiu sau introducere cum îi zic ei 🙂 . Tot încerc să mă uit la filme românești la recomandările tale dar nu intră.
Păi asta nu prea a fost recomandare. 🤭
Actori/scenariu slab. Făcut de habarnisti. De la ‘Umbre’ nu am mai văzut ceva să merite.Ieșea super dacă consultau un securist bătrân conectat la moment și personaje. Eu unul am vorbit pe subiect cu ofițerul din rezidentura romănă la post in Germania, care la dus pe Pacepa la avionul spre Bonn. Ultimul romănaș care la văzut inainte de a defecta. Sunt zeci de secvențe fabuloase conexe poveștii care ar fi împins o spre nivelul Instalatorii casei albe. Să vedeți superserial cantonat în epoca raźboiului rece pe Disney+. Americanii-despre spionajul sovietic in SUA anilor 70-80. Păcat de subiect. Avem ce povesti, dar omorăm povestea, tratănd o superficial. Păcat
”Oricâtă bunăvoință aș avea și oricât am încercat să-mi impun să accept că este doar o viziune a scenariștilor și a regizorului în vederea obținerii unui act actoricesc, n-am reușit. Cei doi nu arată ca Nicolae și Elena Ceaușescu, indiferent câtă bunăvoință ai avea.”
Acuma și tu ești umpic pretențios pentru că de unde să găsească oamenii ăia un actor cu o singură ureche cum era tovarășul prin anii ăia?
Elvira aia si-a luat prea multa viteza, ea fiind mediocra in orice.
Am și io o întrebare TOTAL offtopic. Pe la voi s-au copt cireșele de mai acum că suntem în iunie? Pentru că mă tot uit pe calendar și la cireșii oamenilor din zonă și nimic. Am ajuns să fur cireșe grecești de prin piață. Fmm de ploaie că nu se mai termină…
Da, s-au copt. Eu am în curte doi cireși. În ambii cireșele sunt deja trecute.
Băi, nu știu ce plm de ciclon de nori s-a format pe aicișa pe la noi pentru că de vreo două-trei luni avem doar ploi în aproape fiecare zi și toate par a fi programate după amiaza și după prognoză nu o să dispară prea curând. Simt că-mi cresc buruieni și în gaura cwurului și în curând o să fim ca în junglele tropicale. Nu exagerez dar am văzut buruieni pe lângă blocuri de vreun metru pe care se chinuia unu de la primărie să le taie cu o motocoasa și nu erau la prima curățenie pe anu ăsta. Plm.
Serios? Și asta e doar la voi sau și-n zonele din jur?
@MV, pe o rază de vreo 50-100 de km e cam la fel. A mai fost fenomenul ăsta acum câțiva ani de am intrat într-un fel de depresie pentru că timp de vreo 2-3 luni a fost cerul acoperit de nori și cu ploi de alea mărunte de îți măcinau nervii. Mbine, pe la noi oricum se spune că vara este într-o joi.
HBO o mizerie neupdatată la care am renunțat de… nici nu mai știu. Acum mă chinui să (re)văd Mash. Pe Disney+ luat pentru copil 😀
Între timp Netflix nu mai recunoaște TV-ul ca fiind Household și crede că-mi voi prelungi abonamentul 😀 😀 😀 Ei fiind ăia ce recomandau insistent Romina PLM.
Daca uitam poleiala (HBO, buget, promovare, actori etc) ramanem cu un produs care are mai putin miez chiar si decat Komrade detective, ala in care Florin Piersic jr. nu isi punea doar vocea, desi ar fi fost recomandat. ”Ai un viis? Urmeaaza-l alaturi de noi la Visuuri la cheeie”
Mersi că mi -ai adus aminte de „Valea mută”.
Mi-a plăcut tare mult la vremea respectivă.
Da, vă dau dreptate. Filmul mi se pare naiv, plin de clișee și prefabricate de filme cu spioni din categoria C. Iar faptul că filmul e dublat intr-o engleză “estică”, cu fiecare actor vorbind, de fapt, în limba lui, nu ajută deloc.
Trebuie sa tinem cont ca e o fictiune pana la urma. Bazata pe evenimente reale sau cel putin cu un substrat real, dar e fictiune. Filmul in sine nu este despre cuplul Ceausescu, nici macar despre Pacepa. Ah, ca noi detectam un substrat acolo si il intelegem si apoi raportam totul la el, asta e alta treaba. Dar sunt atatia care nu stiu despre Pacepa, despre perioada aceea, care nu inteleg referintele…Asta este serialul, o fictiune si gata.
Sigur ca decorurile, dialogurile si poate chiar actiunea sunt uneori rizibile, ca exista exagerari si omisiuni. Dar asta e alta treaba.
Apropos de “The Spy”. Nu este neaparat o referinta, un termen de comparatie. A fost primit foarte prost in Israel, criticat ca e superficial, ca se concentreaza pe cancan prea mult, ca personajul principal e prost inteles si prost jucat. A fost la un moment dat si un protest public, mi se pare. Noi il vedem ca fiind extraordinar pentru ca nu avem cu ce sa il comparam din realitate (nu stim daca Al Assad era cu adevarat asa cum il arata filmul, daca seful Mossad era intr-adevar asa, etc). Totul e relativ, depinde cu ce compari. Poate ar trebui sa ne rezumam la a ne bucura de filme/seriale, fara a le cauta neaparat corespondente cu realitatea in modul absolut. Ca apoi sunt documentare.
Mărturisesc cu sinceritate: ep. 1 și 2, văzute integral….3 și 4 am adormit după aprox. 15 minute și n-am mai avut curiozitatea să le reiau…😬
Multumesc pentru aceasta postare. M-a ajutat sa imi confirm propria parere. Dupa ce am vazut primele 4 episoade am cautat cronici ca sa vad daca doar mie mi se pare ca totul este atat de departe de realitate. Cel mai amar gust mi l-a lasat Claudiu Bleont, un actor care a facut niste roluri minunate in cariera sa si care l-a cunoscut pe Ceausescu. In acest rol este doar o caricatura a dictatorului. Ma intreb daca tinerii de azi nu se mira, vazand acest film, ca Ceausescu a putut tine in teroare un popor intreg atata vreme.
Pacat, subiectul era unul ofertant si se putea face un film alert, captivant, si care sa il faca pe cel ce il vede sa caute mai multe informatii despre acele timpuri.
0
Mie mi se pare ca toti romanii joaca f.slab in frunte cu Secareanu care e uneori de-a dreptul penibil… Comparati cu partenerii de platou americani,germani si arabi care reusesc sa-si faca treaba ai nostrii au prestatii de neinteles,ciudate,exagerate,nepotrivite,etc…Exceptie face Ularu care e credibila…Cuplul Ceausescu parca e dintr-o comedie cu prosti…Pare de neinteles de ce ar trebui sa-i fie teama cuiva de ei,n-au nimic sinistru,machiavelic in ei.Iar securistii , mai putin feroce decat niste controlori de bilete de autobuz,par niste tipi foarte de treaba,plictisiti si rutinati…De-a dreptul debusolant…
Da, seria e ratată, putea ieși ceva mult mai bun. Punctual, Secareanu joacă slab, paradoxal cuplu Ceaușescu mă așteptam să fie jucat caricatural, dar Bleont mai ales mi se pare că e okish. Acum, firmă DIE pe clădire e o găselniță regizorală pentru publicul de afară. Pe de altă parte mi-a plăcut faptul că RFG-ul anilor 70 era plin de mașini franțuzești 😉. Dialogurile sunt înfiorătoare, de aici probabil și jocul neconvingător al actorilor. Să nu uit, mi-a plăcut de spioana frau Popescu, cum spioana ea cu poșeta pe braț 🤣
Multumita acestui blog m-am uitat si eu…cred ca m-a prins acea fascinatie spre lucruri proaste (nu stiu daca ma intelegeti), altfel nu-mi explic de ce am ajuns la episodul 4.
Cateva remarci: am impresia ca dialogurile sunt facute pentru oamenii cu dizabilitati.
Personajele securitatii, care in realitate, cel mai probabil, iti dadeau transpiratii reci, aici par absolut jalnici…la fel si cuplul prezidential, Bleont parca e nea’ Bachus reloaded.
As remarca totusi imaginea (mie-mi place cum arata masinile vechi in filmarile facute probabil cu drona)…si pata de culoare, amanta nemtoaica.
Am venit aici sa vad daca a mai remarcat cineva loganul rosu din fundal cand incepe urmarirea „dublurii” din episodul 1:))
Doamneee, ce mi-a placut Valea Muta. Si acum imi amintesc de serial de fiecare data cand trec pe langa biserica din Sacele, din cartierul de periferie, care a tot aparut in serial.
Dar tot la HBO, my favourite ramane In Treatment, cu Marcel Iures.