Înainte de top, câteva cuvinte și despre ultima mașină pe care am testat-o: Mitsubishi ASX 1.6 PHEV Instyle. Cu ea am pornit pe drumul spre casă.

Nu mai știu dacă era o povestire sau un banc, cert este că era vorba despre un cetățean care-și dorea o zebră. Dar cum nu avea nici de unde, nici cu ce să și-o cumpere, a tras niște dungi albe pe un cal negru și-a rezolvat problema. De-acu’ avea zebră.

Am făcut această introducere pentru că la povestea asta m-am gândit când am văzut că Mitubishi ASX este, de fapt, un Renault Captur care are la siglă trei romburi în loc de unul singur.

Practic, japonezii și-au dorit o zebră și și-au făcut-o. Ce-i drept, o zebră fâșneață, stabilă și bine legată, cu dotări peste medie, care mie, personal, mi-a plăcut foarte mult.

Am rămas impresionat de cât e de agilă, iar când am văzut că n-are decât 159 de cai putere, m-am întrebat de unde-i vine agilitatea asta. Dar am aflat repede. O bună parte din caii ăia (în jur de 67) vin de la motorul electric. Adică cel care o ajută să se deplaseze sprinten și când mergi folosind ambele motoare (termic și electric), dar și când rulezi doar în mod electric. Not bad, not bat at all. Pe scurt, mi-a făcut o deosebită plăcere s-o conduc.

Daaar, pentru că trebuia să existe și un „dar”, dacă te bate gândul să-ți cumperi un Mitsubishi ASX, tu având o familie mai mare de doi oameni, trebuie să te gândești serios dacă chiar îți dorești asta. Nu de alta, dar în portbagaj intră două trolere și cam atât.

Nici gând să pleci în Grecia cu familion de patru persoane, cum e cazul la mine, decât dacă iei copiii doar cu hainele de pe ei. Sau lași măcar unul acasă. Nfine, detalii, de câte ori pe an mergi în Grecia?

În schimb, dacă o folosești așa cum folosim mai toți mașinile, adică doar prin oraș, s-ar putea să te surprindă plăcut Captur-ul îmbrăcat în kimono.

Iar acum trecem la topul meu personal referitor la mașinile testate în Cars and Roads. Ca să n-avem vorbe la proces, vă spun din capul locului că este un top cât se poate de subiectiv, bazat strict pe feeling-ul pe care l-am avut atunci când le-am condus.

Așadar, să purcedem, dar nu înainte de a face precizarea că pe Lexus îl exclud din start. Da, evident, mi-a plăcut cel mai mult dintre toate, dar nu ai cum să le compari pe celelalte cu o mașină care costă cât bugetul Dorohoiului. E ca și cum m-ai pune pe mine să concurez, la un concurs de mâncat burgeri, cu școlari de clasa a treia.

Și, oricum, trăiesc cu impresia certă că cine are 100.000 de euro, de dat pe o mașină, nu citește topuri făcute de săraci cu Megane acasă.

Acestea fiind zise, să trecem la top:

1️⃣ Kia Sportage 1.6 T-GDI PHEV 4×4 GT Line (preț model testat: 51.973 euro)

2️⃣ Renault Austral 1.33 MHEV T. Esprit Alpine (preț model testat: 39.050 euro)

3️⃣ Mazda CX-60 3.3 SKYACTIV D AWD Takumi (preț model testat: 62.740 euro)

4️⃣ Mitsubishi ASX 1.6 PHEV Instyle (preț model testat: 41.217 euro)

5️⃣ Suzuki S-Cross 1.4 4WD Passion (preț model testat: 25.560 euro)

6️⃣ Subaru Forester 2.0i e-Boxer AWD Comfort (preț model testat: 43.880 euro)

Cam așa arată topul meu, bazat pe cât de mult mi-a plăcut să le conduc și cum m-am simțit în ele. Pentru motorizări, dimensuni și alte detalii din astea nesemnificative, aveți la îndemănă lista cu fișele mașinilor.

Păreri?

Iar acum, pentru ultima oară în acest an, partenerii Cars and Roads:

➡️ Michelin, producătorul francez de anvelope este partenerul principal al evenimentului și promotor al siguranței și sustenabilității. Nu doar că o parte dintre mașini au fost echipate cu anvelope Michelin, dar locurile pe care le vom vizita au fost alese din Ghidul Verde Michelin, un fel de atlas turistic plin cu idei și zone pe care să le vizitezi în concediile lungi sau în weekenduri.

➡️ Autonom se alătură Cars & Roads din postura de Green Partner. Prin gama sa completă de servicii de mobilitate, compania românească se recomandă ca soluție optimă pentru cei care caută soluții de mobilitate pe termen scurt, mediu sau lung. Fie că vorbim de mașini electrice sau hibride – pentru care există programe dedicate cu facilități majore -, de clienți fizici sau juridici, de închiriere pe termen scurt sau de leasing operațional, Autonom are pregătite oferte specifice fiecărui tip de solicitări.

➡️ MOL România este partener tehnic, oferind carburantul de calitate necesar pentru mașinile din tur.

➡️ Server Config, companie specializată în echipamente IT profesionale, va susține road trip-ul oferindu-le fotografilor și specialiștilor video laptop-uri de performanță dedicate profesioniștilor pentru a le ușura munca on-the-go.

➡️ VARTA este unul dintre producătorii de baterii auto cu o experiență de peste un secol în domeniul în care activează. Odată cu era electrificată, producătorul german a introdus o gamă de baterii la 12V dedicată mașinilor hibride – de toate felurile – și electrice.

➡️ Pago se alătură în premieră proiectului Cars & Roads. Aplicația poate fi folosită pentru a achita facturi la utilități, dar și pentru alte câteva plăți care te-ar putea interesa direct: RCA, rovinietă, taxa de pod de la Fetești-Cernavodă sau asigurări de călătorie. Toate, într-o singură aplicație.