Dintotdeauna am fost convins de un lucru: concurența generează progres. Dar ce zic eu „generează”, concurența este însăși cheia progresului. Uitați-vă în jurul vostru și veți găsi nenumărate exemple care dovedesc că este așa. În momentul în care, indiferent de domeniu, apare concurența, vei asista ca prin farmec cum produsele companiilor care concurează pentru atragerea clienților devin din ce în ce mai performante, iar prețurile încep să scadă.

Iar asta, prieteni, nu poate decât să ne avantajeze pe noi, consumatorii obișnuiți. Uite, unul dintre cele mai bune exemple pe care le am la îndemână este Sezamo. Nu știți ce este Sezamo? Vă zic eu imediat ce este: singurul supermarket online pe care-l folosesc din octombrie încoace.

Da, deja intrăm în a treia lună de când facem comenzi exclusiv de la Sezamo. Și când zic „facem”, mă refer la faptul că diviziunea muncii în această familie este extrem de bine pusă la punct. În sensul în care eu deschid frigiderul și strig cât mă ține gura „nu mai e nimic de mâncare”, moment în care jumătatea mai bună și mai frumoasă a familiei scoate telefonul și se pune pe făcut comandă la Sezamo.

Și nu, nu înfloresc absolut deloc, pentru că noi aici funcționăm pe principiul „put your money where your mouth is”, aveți un printscreen din aplicație cu situația la zi a comenzilor prin Sezamo (lipsește o comandă, prima, că n-aveau loc toate într-un singur ecran). Din motive lesne de înțeles am blurat sumele, în rest se poate observa foarte clar că toată mâncarea care intrat în casă, din octombrie încoace, a intrat exclusiv prin Sezamo. Bine, mă rog, sunt eu la dietă, altfel cred  că erau mult mai multe comenzi. 😊

De ce-am ales să folosim exclusiv livrările prin ei? Am o grămadă de argumente „pro”, o să vi le las mai jos pe cele mai importante:

➡️ Alegi intervalul orar în care vrei să vină curierul. Aplicația îți propune livrarea comenzii în 3 ore sau la ora programată.

O singură dată ni s-a întâmplat să nu respecte intervalul orar, în sensul c-au ajuns cu un sfert de oră după intervalul ales de noi. Prieteni, pentru sfertul ăla de oră, mai precis ca să se asigure că nu ne dă viețile peste cap întârzierea asta teribilă, ne-a sunat curierul, ne-a sunat și call-center-ul de două ori. Vă spun, numai de la CEO-ul companiei n-am primit telefon, dar cred că până la urmă suna și el dacă cumva se făceau 16 minute de întârziere.

Faza și mai tare este că ai posibilitatea sa scazi intervalul orar de livrare, la 15 minute, doar că asta e contra unei taxe, față de intervalul standard, de o oră, care e fără costuri, dacă plasezi o comandă de minimum 300 de lei. Dar, ce să vezi, cum timpul e mai important decât banii, peste 35% dintre clienții Sezamo optează pentru intervalul de 15 minute. Și mi se pare normal, te ajută foarte tare să știi exact când vine curierul, că poți să-ți împarți restul timpului mult mai bine.

➡️ Primești banii înapoi dacă nu ești mulțumit de un produs sau mai multe. Fără să te întrebe cum și de ce, Sezamo îți dă banii înapoi garantat dacă nu-ți place ceva din ce-ai comandat la ei. Prieteni, nu știu cum gândiți voi, dar mie asta mi se pare o chestie extrem de tare, să știți. Mi se pare un mare pas înainte pentru fidelizarea clienților. Așa îi faci pe cei care îți folosesc aplicația să încerce și produse noi, știind că n-au nimic de pierdut, la o adică fac retur și-și iau banii înapoi. Respect, Sezamo.

➡️ Valoarea minimă a comenzii trebuie să fie peste 150 de lei. Mi se pare normal, că nici la supermarket când de duci, nu te duci să iei de 38 de lei. Iar comenzile de peste 300 de lei au livrare gratuită.

➡️ Livrarea se face cu mașinile proprii, niște dube electrice care au ditamai compartimentul frigorific. N-a existat să-mi vină vreodată vreun produs congelat în altă stare de agregare decât cea în care trebuia să se afle. Până și înghețata vine așa cum trebuie: bocnă. Apropo de înghețată, ați încercat Magnum dublu caramel? Aia pe băț, nu aia la cutie. Meam…

➡️ Eu sunt genul care lasă bacșiș curierilor, iar asta mă punea adesea în situația să subtilizez din pușculița fetelor, pentru că nu am niciodată cash și-mi e rușine să ies la omul ăla cu mâna goală. Am scăpat, la Sezamo lași tips direct din aplicație, iar curierul vede că i-ai lăsat.

➡️ Cel mai important lucru l-am lăsat pentru final. Nu mai are rost să vă explic cât de tare s-au scumpit alimentele, simțim cu toții asta, și că probabil se vor scumpi în continuare. Ei, tocmai pentru a-și proteja clienții în fața valului se scumpiri, Sezamo a luat măsuri, limitând prețurile la produsele alimentare de bază pentru perioada 1 noiembrie – 30 aprilie 2023.

Astfel: Sezamo va garanta prețuri plafonate la o serie de 25 de produse, dintre care 22 de produse alimentare și 3 produse nealimentare, precum hârtie igienică, rolă de prosoape de bucătărie și săpun solid. În rândul produselor alimentare cu prețuri plafonate se regăsesc produse de bază, precum zahăr, ulei, făină, orez, salam, ouă, unt, lapte, iaurt, smântână, apă plată și pâine feliată, la care se adaugă alte produse necesare în gospodărie, și anume paste făinoase, bulion, dulceață, castraveți murați, șuncă feliată, cafea măcinată, ceai, pulpe de pui, carne tocată de porc și mici de porc”.

Personal, asta de mai sus mi se pare cea mai importantă chestie din tot ce v-am povestit azi. Trebuie să ai ceva cojones ca să-ți propui așa ceva.

Atât mai am de spus: sper să se extindă rapid de tot la nivel național, la fel de rapid cum, imediat după ce-au rezolvat cu Bucureștiul, acum acoperă și 85 de localități din județul Ilfov.

P.S. Dacă vreți să probați cum se mișcă aplicația, pentru că se mișcă impecabil, aici o aveți pentru Android și aici pentru iOS.