La Hamburg (mai bine spus la periferia lui) a fost prima oară în viața mea când n-am mai avut nevoie să fac check-in la un hotel. După ce-am făcut rezervarea, mi-a venit un sms cu un cod de patru cifre. Când am ajuns la hotel, m-am dus la un automat de check-in, am băgat codul ăla și mi-a dat pe loc cardul pentru acces în cameră. Mi-a picat fața atât de tare c-a început să râdă recepționera.
Am râs și eu, după care mi-a explicat că automatul nu e doar un automat, că ei îl consideră colega lor care le ușurează munca, treabă pentru care merită să aibă și nume. Doamnelor și domnilor, aflați că distinsul automat se numea Adriana. N-aveți idee cât de mult mi-a plăcut toată faza asta. Altfel nu m-o apucam să v-o povestesc. Nemții ăștia sunt dați dracu’.
Și dacă tot a venit vorba despre ei, despre nemți adică, o să vă mai spun vreo două chestii pe subiect, constatate la fața locului. Mi se pare incredibil că țara asta a pierdut două războaie mondiale, dar tot cei mai puternici din Europa sunt. Incredibil.
Mă uitam că e plină de autostrăzi, practic poți să mergi oriunde vrei tu doar pe autostrăzi, cu toate astea sunt singurii din Europa (aici mă refer la aia civilizată) care nu-ți iau taxe de drum. În restul Europei nu știu cum să tragă mai mulți bani de pe toată lumea, și de pe ai lor și de pe turiști, doar germanii te lasă cu mărinimie să circuli gratis pe șoselele lor. Și te mai lasă să mergi pe ele și cu ce viteză vrei, ca să nu mai existe vreun dubiu că li se fâlfâie imperial.
Apropo de sectoarele fără restricții de viteză de pe autostrăzi, o să-mi cer scuze domnului (sau doamnei) Kuga pe care o făcusem anterior lentă ca o mamaie suferindă de artroză. Să vedeți ce sprintenă era mamaie pe undeva înainte de Leipzig, unde am prins o bucată de autobahn liberă de tot și fără restricții de viteză.
Nu vreau să spun cifre în km/h, că se mai uită oamenii de la Autonom pe aici și nu vreau să le stea inimile. Dar mamaie s-a prezentat mai mult decât onorabil. Și chestia e că simțeam c-aș mai avea un pic de pedală, dar s-a aglomerat drumul și-am renunțat să verific câtă mai aveam. Deci se adeverește încă o dată treaba cu carburanții de la noi și carburanții de la ei, despre care discutam zilele trecute.
Mai vreau să vă zic doar despre cele două poduri incredibile pe care le-am trecut ieri, că mi-a fost un pic de teamă că n-o să mai trec, ceea ce m-ar fi enervat îngrozitor. Azi, 1 iulie, este prima etapă din Turul Franței, etapă care se desfășoară fix la Copenhaga, iar traseul trece exact pe unul dintre poduri. N-ar fi fost ceva neobișnuit să-l închidă cu o zi mai înainte, adică exact când voiam eu să trec. Vă spun drept, am stat nițel cu morcovul în fund până m-am apropiat de pod și-am văzut că e totul în regulă.
Băi, nu vă pot descrie senzația pe care am avut-o când am intrat cu mașina pe primul, pe Great Belt Bridge (Storebæltsbroen). Era așa o bucurie, amestecată cu emoție și cu „nu-mi vine să cred că fac asta”, că-mi venea să merg doar cu 30 de kilometri pe oră ca să mă bucur cât mai mult că sunt acolo. Dar n-aveam cum, c-aș fi încurcat toată circulația.
Când am ieșit de pe el, m-am rugat să existe vreun drum lateral, un teren viran, un ceva, orice, doar să mă pot opri să fotografiez. Știți, la ăștia nu prea merge să tragi mașina pe dreapta, pe avarii, și să te apuci sa faci poze. Dacă-i vezi pe polițiștii lor cum arată, înțelegi din prima că nu merge cu: „da’ ce-am făcut, șefule? Dăcât 5 minute am oprit să fac o poză.”. Mă rog, zic așa ca chestie, că poliția nici măcar n-are de ce să vină, până scoți telefonul să faci poza, ți-a și plecat amenda prin poștă spre casă.
Nfine, revenind, ziceam că mă rugam să am unde mă opri. Și, ce credeți? Ruga mi-a fost ascultată. Nu numai c-am găsit un drum lateral, dar l-am găsit chiar p-ăla care practic ducea exact unde îmi doream eu: într-o parcare aflată la baza podului (adică asta). De-acolo am mai mers 50 de metri pe jos și-am făcut pozele pe care le puteți vedea și voi. N-aveți idee cât de tare m-am bucurat c-am putut să le fac.
Al doilea pod, Øresund Bridge, leagă Copenhaga de Malmö. De altfel, pe undeva pe la jumătate, dai de o plăcuță care te anunță c-ai intrat în Suedia sau în Danemarca, depinde din ce parte vii. Ei, dacă intri pe el dinspre Danemarca, o să constați cu nemărginită uimire că prima parte a podului este, de fapt, un tunel pe sub apă. Voi înțelegeți ce zic eu aici? Intri într-un tunel care pare că nu se mai termină, mergi și mergi și mergi numai pe sub apă. De-abia când ieși de acolo, se continuă cu partea de pod care se vede în poze.
Faza e că dacă intri pe Øresund Bridge dinspre Suedia, trăiești niște senzații și mai puternice. Pentru că podul se duce spre tunel și ai impresia clară că termină în apă, că nu duce pe mal. Mergi pe el și te gândești: „ăăă, ăștia nu i-au mai construit celălalt capăt?”. Mi-nu-nat, absolut minunat. Din păcate, p-ăsta n-am mai avut cum să-l pozez de aproape, n-aveam unde să opresc.
Multă bucurie mi-au putut aduce podurile astea două, multă de tot, nici nu vă imaginați cât de multă.
Gata, cam atât pentru azi. Ne mai auzim mâine.
Au si spaniolii Adriane d-astea 🙂 Si daca urcai putin spre nord in Danemarca, pe la Arhus, dadeam o tuica de pruna 🙂
Comentariu beton!18
Data viitoare. 😍
În 2012 în Zurich am întâlnit ” Adriana ” elvețiană, mi s-a părut super mișto invenția.
Completează sub inscriptia Autonom cu „Singur”. Folosește un cui pentru asta.
Cei de la Autonom se vor bucura. 🤭
Comentariu beton!45
Am scris deja, dar pe partea care nu apare în poză. 😛
@MV: no, așe da! 😎
🤣🤣🤣
Pot să spun doar că mi s-a rupt vocabularul…e maxim.Drum bun,oriunde ai vrea să ajungi.❤
Comentariu beton!18
Ieri am mers cu o masina Autonom. Si m-am gandit la tine.
Influenkarule
Comentariu beton!30
Serios? Șmecheră treabă.
Sper ca nu cu skoda superb neagra ca era unu de la autonom care se tot baga în fata celorlalți prin București;)
#nucitescnucomentez
#urlăinvidianmine
acu’ mi-am amintit; prin 2010 sau așa, Bora 1,9 tdi, ALH-așu de 90 de cai (fie-i memoria luminoasă!) a luat 200km/h în drum spre Hanovra…
frumos asta cu „turul Franței la Copenhaga”, că doară ce-i lumea dacă nu un sat global?
fun fact: rușii au anunțat că soldații lor au părăsit „de bunăvoie” insula șerpilor, aham… „bunăvoie” asta înseamnă niște tunuri franțuzești numite Caesar, cu țeavă de 10 metri și cu care ucrainenii trag unde vrea obuzul lor; deci da, țările cu apă caldă știu să facă lucruri…
Comentariu beton!38
Nu mai zic nimic că iar îmi sare lumea în cap că de ce compar cu România. Cu ce plm să compar, cu Angola?
Cu Zanzibar. Sau Zimbabwe. 🤣🤣🤣
Angola e peste.
Bai frate, au furat dar au si facut! 😉😂
Misto de tot, bijuterii ingineresti!
Auzi Mihai, dar ai ramas fara potol si te-ai dus sa dai la peste? 😂
Comentariu beton!45
:))))))))))))))))))))))))))
Exact asta a fost si sentimentul meu: azi cred ca posteste ca prea s-a bucurat zilele trecute.
Citindu-ți rândurile, am senzația că parcurg un roman, mai exact „Povestea vieții mele” de Mihail Vasilescu și am ajuns la capitolul „Singur la Cercul Polar”. Pe mine ai reușit să mă aduci în povestea ta, iar faptul că ți se întâmplă în realitate și nu este ficțiune, mă obligă 😇 să îți mulțumesc și mai mult pentru călătorie. Abia aștept continuarea 🤗
Comentariu beton!48
La cate ne descrii ,constat ca …am trait degeaba !
Drum bun,asteptam urmarea.
Comentariu beton!25
Sper doar atat: intr-o zi din viata asta a mea sa pot face si eu ce vad aici: cursa asta asa lunga si frumoasa. Atat. In rest, numai cuvinte de lauda si numai invidie in mine :))
Comentariu beton!20
Te cred, uite o să scriu despre asta, poate mai scade nivelul de invidie. Că să știi că nu e ușor. Da, îmi place, dar nu e ușor deloc.
@Mihai, si carnea de porc e grea… Stiu ca nu e usor, asta e de fapt si frumusetea.
Comentariu beton!27
Bună de dimineaţă!
Ar fi bine să trimiţi pozele şi impresiile şi celor din guvern şi şefilor de partide care de peste 30 de ani se strofoacă cu autostrăzile noastre şi care se chinuie cu inaugurarea fiecărui 10 km de autostradă sărbătorit cu mare fast şi doar atunci când parandărăt-ul a funcţionat ca uns!
Ştiu de şoseaua aceea minunată pe sub apă, nu sunt singurii care au aşa ceva dar consider că au făcut o greşeală: nu au un loc unde să opreşti, să mai schimbi ceva impresii cu peştii de acolo, cu sirenele, cu ce naiba mai înoată prin zonă!
Ok, îţi doresc călătorie faină mai departe şi ai grijă la emoţii că dăunează sănătăţii!
Comentariu beton!27
Fain di tăt!
Dar ce nu înțeleg … nimic despre mâncare?
Comentariu beton!19
Ieri n-a fost nimic memorabil. Poate azi. 😁
Eh, mancarea din tarile nordice nu prea e facuta ca sa-ti incante papilele. Auzi la ei: supa de bere!
Comentariu beton!24
Azi atat: ❤️. Foarte fain!
Comentariu beton!13
Știi că te invidiem și pentru răcoare, nu? Drum bun!
Comentariu beton!17
Deocamdată e doar răcoare, da. De poimâine cred că începe frigul.
Germanii au avut recent un proiect de introducere a taxei de autostradă, dar Curtea Europeană de Justiție a decis că sistemul este discriminatoriu pentru străini. Proiectul prevedea ca germanii să beneficieze de deducerea vinietei din impozitul auto, deci, practic, nu plăteau nimic în plus. Dar justiția europeană a zis că, așa stând lucrurile, sistemul este discriminatoriu pentru străini. Pam-pam!
Comentariu beton!17
Eu sunt convins că la un moment dat vor face cumva să le ia banii măcar străinilor.
Sper să reușesc să parcurg și eu drumurile/ podurile alea, le cam visez de ceva vreme iar acum după ce le-ai povestit tu așa frumos parcă mă gândesc că un an sabatic nu mi-ar face rău sau mai aștept puțin până ies la pensie. Merită fiecare minut de condus. 💓
Superb!!
Super șmecher! Noi nu ajungem la nivelul ăla nici peste 500 de ani. La ce dădea domnul pescar? La mămăligă?
N-am avut curiozitatea. 😁
Daca ai curiozitatea, pe netflix este un serial, care poarta chiar numele podului dintre Danemarca și Suedia. Așa se și cheama: „Podul”. O crima se petrece exact pe linia din mijlocul podului, deci jurisdicția se imparte la ambele țări. Un politist danez și o polițistă suedeza trebuie sa lucreze impreuna. Cea mai interesanta chestie: ea este autista. Rol de zile mari cu comic de situație..deosebit. Serialul are 4 sezoane si mi-a părut tare rau cand s-a terminat. Inceputul filmului este același întotdeauna: podul. Poate arunci un ochi.
Comentariu beton!29
@Mihai când am citit articolul mi-am amintit de un tunel din Olanda (nu mai știu orașul) unde a lucrat tata la partea de automatică. Are vreo 3km și e construit pe sub o pădure. Dacă în Românica era nevoie de așa ceva autoritățile ar fi zis: „tunel pe sub pădure?! Defrisăm tot și facem șosea ce pana noastră!“ Asta e marea diferență între ei și noi din păcate. Nu mai vorbesc de șosele, poduri, autostrăzi, inele de centură și altele, pe care le știu tot datorită tatei care a lucrat în multe țări din Europa în ultimii 20 de ani… Drumuri bune să ai! 🙂
Comentariu beton!30
Boss, multam si drum bun in continuare! Sa stii ca eu ma gindeam ca tu o sa participi si la Tour de France. Nu m-ar fi surprins 🙂
Etapa de azi din TDF e un contratimp de 12km prin Copenhaga, doar maine e etapa in care se trece pe pod so no worries:)
dinspre Malmo cum o iei?
Lol. am copiat mailu tau si nu am vazut ca l-am selectat la comentariu. Neintentionat, dar am ras 😀
Referitor la nemți, hai să o luăm în ordine:
1. Da, au autostrăzi și da, au porțiuni mari fără limită de viteză, dar nu poți să ajungi chiar oriunde mergând pe autostradă.
De exemplu, eu locuiesc la 15 km de cea mai apropiată (care nu-i decât A1 🙈) și strada de la mine de acasă până la intrarea pe ea este tranzitată intensiv de tiruri care vin din sau merg spre Olanda. Pentru că colțul ăsta a fost un pic ignorat cu traseele vest-est, distanța dintre cele mai apropiate două autostrăzi pe direcția asta fiind undeva la peste 100 de km.
2. Într-adevăr, mergi cu mașina pe (o parte din) autostrăzile nemțești cât te țin injectoarele, fără să plătești taxă de drum, dar la 2€ litrul de motorină mi se pare normal să fie așa. 🤭
Iar referitor la partea cu limita de viteză, cred că repet dacă spun că guvernul și vreo două asociații încearcă să impună limită de viteză pe toate autostrăzile. Și or să și reușească la un moment dat… 😓
Sper ca guvernul și asociațiile respective să-și frângă gâtu’. Nu sunt decât niște imbecili.
Super! Era bună o cameră auto, făcea singură și poze.
Spectaculos! Doar incerc să-mi imaginez cum te simțeai. O emoție (poate) de genul am avut când m-am dus spre Key West din Miami. Îmi doresc să trec și eu peste aceste poduri.
pai, ai impresia ca in franta, italia, spania, grecia benzina e mai ieftina?
regreti un pic ca nu ai avut co-pilot sa faca poze din mers cu podurile. eu am co-pilot la toate drumurile lungi.. din pacate e stricat, in toate pozele ii apare un deget pe juma’ de ecran
Mișuleeee! Tac și citesc și înjur de trei săptămâni și tu nu te potolești? O iubesc pe mama, dadeceplm nu m-a făcut blogăr? Sau măcar să mă fi născut prin Olanda și să nu știu de tine. Cât poți măh să sughiți?
PS: o să dau copy-paste la comentariu 20 de zile, nah 😂😂😂
PS: știam că podul ala intra in apă, da’ n-am vrut să-ți zic :))) Nu că am fost – deh, șefi danezi… dar am mai vrut 😀
Comentariu beton!14
Nu mai fiți invidioși pe danezi și suedeji. Păi ăia are noroc că marea este dreaptă nu ca la noi cu dealuri și munți.
Comentariu beton!18