Eram la volan, mă duceam spre Munchen, și-i dădeam tare că n-aveam de gând să mă opresc nicăieri. Nu că n-aș fi vrut, dar singurii bani pe care i-ai fi găsit pe la mine prin buzunare de-abia îmi ajungeau să mănânc și să bag benzină. Așa că, între să dorm în vreo parcare de prin Austria sau să ajung dintr-o bucată la Munchen, am ales a doua variantă.
Aproape se înserase, trecusem și de Sibiu de ceva vreme, mă îndreptam vertiginos spre Nădlac când am observat că nu nu-mi merge un far pe faza scurtă. Hai s-o rezolv la vreun service până trec granița, zic, ca să nu mă potcovească vecinii unguri cu vreo amendă pe care oricum n-aveam cu ce s-o plătesc.
Am oprit la primul service care mi-a ieșit în drum. I-am zis unui cetățean de p-acolo despre ce e vorba și-acu’ așteptam să-mi rezolve problema. Ți-ai găsit, a oftat ăla, s-a scărpinat în cap, până la urmă s-a întors spre mine și mi-a dat-o sec: dom’le, n-am cum, trebuie să vă dau bara jos ca să pot umbla la faruri și e târziu, nu mai am timp.
N-a fost chip să-l conving și pace. M-am urcat la volan și m-am oprit la următorul service care mi-a ieșit în drum. Aceeași poveste. Nu vă schimbăm becul, că e complicat și e târziu. La al treilea la fel. Băejnebun, în țara unde orice se poate repara cu o sârmă și-un patent, eu nu puteam să schimb un bec nici la service.
Deja intrasem în panică. Mă și vedeam luând amendă după amendă de la frații unguri, după care și de la austrieci, și de la verișorii lor, nemții. Calculele mele mentale îmi spuneau că becul ăla putea să strângă o preafrumoasă recoltă de peste o mie de euro în amenzi, doar așa la o primă strigare.
Între timp, deja treceam și de Arad, mai aveam câtiva kilometri până să ies din țară și farul meu tot stins era. Pe ultima sută de metri, am de un service Peugeot. Cu groază în suflet, am intrat la ei în curte chiar pe când se pregăteau să închidă. Și după cum se uitau cetățenii mecanici la mine, eram convins c-am intrat doar ca să am de unde ieși.
Cobor. Mă duc la ăla care părea mai șeful lor, îl iau la sentiment, îi zic despre ce e vorba, îi povestesc și c-am oprit la trei service-uri și toate au binevoit să facă pipi pe mine, ce să mai, i-am explicat cu lacrimi în ochi că e cam ultima mea speranță înainte să înceapă să ma amendeze asupritorii ăia de unguri.
Omu’ se scarpină în barbă, se uită roată în jur, parcă căutând ceva cu privirea, și-l întreabă pe unul dintre mecanici:
– Mai e, mă, dulie?
Io am înghițit în sec, mă gândeam c-o fi înțeles omul greșit ce mă doare și deja mă pregăteam să-i explic că n-am nevoie de nicio dulie.
– Nu știu, șefu’, parcă mai era.
Șefu’ mai aruncă o privire iute în jur, după care parcă ușor nemulțumit așa, duce două degete la gură și trage un fluierat d-ăla prelung, de-au început să-mi țiuie urechile cum țiuia oala minune în care făcea maică-mea fasole cu ciolan când eram copil. Da’ n-am apucat să mă obișnuiesc cu țiuitul, c-a tras și-un raget:
– Dulieeeee…
În momentul ăla, de undeva, ca din pământ, a apărut un ceva, o chestie, un individ atât de slab că din profil practic era imposibil să-l vezi.
– Hai, c-aveți noroc că n-a plecat Dulie, dacă nici el nu poate să vă schimbe becul, nu mai poate nimeni.
Io deja îl priveam cu respect pe Dulie și mă gândeam că e o șmecherie să fii atât de bun că un service întreg se bazează pe tine. Da’ a continuat șefu’:
– Dacă nici mâna lu’ Dulie nu încape, nu mai avem ce să vă facem.
M-am uitat la mâinile lui Dulie și-am înțeles exact ce vrea să spună. Omulețul avea antebrațele cât picioarele de pui de Crevedia de pe vremuri.
Dar, da, fraților, mi-a schimbat Dulie becul. A putut să bage mâna nu știu cum pe dedesubt, pe lângă roată, să-l scoata p-ăla ars și să-mi monteze unul bun. Iar băieții ăia de la service nici măcar n-au vrut să-mi ia bani, i-am băgat eu ceva lui Dulie în buzunarul de la salopetă, că mi-era și jenă să plec așa.
Și să vezi ce, nu făcusem nici douăzeci de kilometri prin Ungaria când m-a oprit o mașină pe care scria mare „Rendőrség”. Așa, fără motiv, doar pentru că treceam prin zonă. Păi dacă nu era Dulie, cu mânuțele alea subțiri ale lui, nu cotizam eu la poliția din trei state?
Săracul Dulie,
Clar nu știe,
Ce e fasole cu ciolan,
Altfel era baban …
Comentariu beton!56
E prea de dimineață c-aș fi vrut să continui aceste minunate versuri. 😛
@Mihai,
intru de dimineață pe la ai mei, să văd ce fac, dacă au nevoie de una alta. Mmmm, un miros îmbietor plutea în bucătărie. Ghici? Pusese mama la fiert fasole cu costiță afumată.
Deschid blogul, dea naiba dacă am reținut altceva în afară de dulie, fluierat de oală și … fasole cu ciolan.
Cum s-au aliniat astrele în halul ăsta?
Comentariu beton!59
Mai bine nu ziceai. Acum mor de poftă….
Domnu, presupun ca aveț reno megan…ca idee, cand v-a zis ultima oara o surdo-mută sa spalati renou?
Comentariu beton!27
Ăăă… ce?
era reno vegan
Mihai, cred ca asta iti raspunde la nedumerire: Un surdo mut se duce acasa dupa o zi grea de munca. Acasa il asteapta sotia in prag. Se aseaza tipul la masa face semnul de papa, vine sotia, ii pune mancare; face semnul de baut, ii pune sotia vin in pahar; apoi pune mainile la gura in forma de romb si da cu limba, bun, se dezbraca fata dar, uimire, nu vroia asta, in fine neintelegand il pune sa scrie pe hartie ce vrea, la care mutul scrie “ai spalat Renault-ul?”
Comentariu beton!103
Da, acum am răspunsul. 😛
Dulie ăsta a inventat testul Pisica, de la Dacia.
La muncă i-au zis că îl dau afară doar dacă se ingrașă…
Când era mic, părinții îl căutau cu lupa prin casă.
Are și un văr, tot mecanic. Îl cheamă Jojă și verifică uleiul la fața locului.
Comentariu beton!41
Ce e testul Pisica?
Testul Pisica e testul de etanșare la Dacia. Băgau o pisică în mașină și, pe unde scotea capul pisica, acolo chituiau.
Comentariu beton!99
Am râs oleacă. :))))
Alah te’a păzit de amenzi, foarte probabil ai făcut lucruri bune în viața ta 😉
Probabil, nu e foarte sigur. 😀
Cred că sigur.
nu sunt mama omida să știu ce ai făcut 😀, sunt un biet pensionar
Acu’ doua saptamani am plecat la munte, undeva la o cabanuta la care daca vreau sa intru cu masina tre sa trec printr-un parau. De acolo tre sa mai merg cca 20 km pana cand pot aborda un traseu montan. Zis si facut, adrenalina maxima pt ca deja ne vedeam cocotati pe stanci.Ca niciodata, dupa ce am parcurs pe un drum sfaramat cca 18 din cei 20 km, sotul meu a hotarat sa faca o pauza (pt ca avea nus ce problema la motor a zis sa o lase sa respire dupa efort). In spatele nostru veneau niste pantofari (bermude, tricouri mulate , pantofi cu spitz si petul de bere in mana). ,,Domnu’ domnu’ va curge ceva dupa masina, ati spart baia de ulei”. Nu era baia, curgea motorina in draci (si atunci ne-am amintit de burta pe care a luat-o cand a trecut prin parau). Am facut viraj , trebuia sa facem cca30 km sa ajungem in satul de la baza muntelui(ne-am intors pe dara lasata de noi si era ditamai dara). Acolo am oprit langa un nene tatuat, posesor de ,,chiu6”. A vazut cum curgea din noi, a pus mana pe telefon si a sunat la singurul service din zona. I s-a spus sa nu mergem la ei ca daca rezervorul e spart nu are ce sa ne faca (era sambata seara). Tot chiu6 ne-a indicat un alt service (ce mai, ne-a scutit de o fuga haotica prin sate, GPS ne indica service in 40 km dar sigur nu ajungeam la cat curgea ). Am gasit in service un nea Dulie, slab, mozolit, ne-a privit cu mila, a dat masina care era pe elevator jos, a urcat-o pe a a noastra , a pus un lighean de ala de spalat pe picioare sub masina (macar sa aiba cu ce porni focul la iarna). Nu era rezervorul, se sectionase nus ce teava, omul a reparat dauna cu simt de raspundere si la sfarsit a cerut 50 lei.Omul care avea masina pe elevator in fata nostra a fugit nus unde sa cumpere ce trebuie. Ma mir ca nu am luat foc , la cata motorina era intinsa pe toata burta masinii, mi-am strict o zi de concediu dar am avut parte de oameni sufletisti, indiferent ca erau pantofari, beemvisti sau mecanici auto.Au ras incercand sa imi ridice moralul, au glumit si m-au ajutat 100%. Si da, poate daca ajungeam la service-uri in oras mi s-ar fi spus, nttt, nu am timp astazi, veniti luni.
Comentariu beton!123
Ah, am uitat să precizez că și la mine tot vineri seara se petrecea acțiunea.
Nu exista q6
:)))))) …nici Q1,4 și ce ar urma dupe 8.
Cucurigu, bine că suntem noi dăștepți la greierii capului de sus.
Părerea mea.
Dacă am avea în țara asta vreo cinci milioane de ”nea Dulie” poate-ar mai fi o speranță… 🙂
Comentariu beton!50
Am avut, da’ au plecat.
Exact asa, daca-am avea vreo cinci milioane de „un ceva, o chestie, un individ atat de slab, din profil pactic era imposibil sa-l vezi” ieream salvati!
Votam Subnutritia cat si pe sor-sa Malnutritia ca idee de salvare nationala, yupppy!
Cine spune ca șoferii romani nu erau săritori la greu, sigur n-a fost trabantist. Chiar si când opream pe marginea drumului sa ma piş in porumb, sigur opreau 3 – 4 inși sa ma întrebe ce-am pățit. Acum, plua!!
Comentariu beton!56
@un sas…nici porumbul nu s-a făcut anul ăsta așa cum era odată…
Comentariu beton!38
„Cine n-are meseriași, să le facă statuie” – G. Hagi
Comentariu beton!47
Genial!! 🤣🤣🤣🤣
Iată că l-ai întâlnit pe Dumnezeu sub forma și sub numele de Dulie! 🙂
Comentariu beton!20
Clar. Poate o sa povestesc odată cum am făcut 700 de kilometri ca să mă joc de-a animalul cu două spinări cu o domnisoară și când am ajuns era pe stop. Unde mai era Dumnezeu atunci, ă? Unde?
GMT, și eu care voiam să fac o glumă privind hand job-ul perfect prestat de numitul Dulie…bine că ți-am citit comentariul și m-am oprit la timp.
Mihai, o fi fost pe-acolo, tot sub forma și sub numele de Dulie, dar sigur ai fi vrut să-și folosească îndemânarea în asemenea situație?
Gata, mă scuzați, mă duc să-mi dau comandă de costum anti-smoală.
Da, să ne povestești dar mai întâi să te gândești dacă celei mai mișto femei din lume i-ar plăcea să citească această interesantă poveste!
Cum unde era Dumnezeu atunci? Era acolo și cu umorul lui negru a vrut să-ți facă o surpriză. 🙂 Sau a avut alte treburi și nu era sau poate că era dar așa a gândit că e mai bine pentru tine…Mai bine, ok? Nu mai plăcut! Binele și plăcerea rar merg frumos de mânuță prin viețile noastre…Pare aiurea ce scriu dar totul se întâmplă spre binele nostru. Fie că avem credință sau ba. Când avem credință nu neapărat se schimbă întâmplările – uneori chiar se schimbă- dar optica da, unghiul de unde privim totul e altul, altfel.
Dumnezeu poate că nu e mereu cu noi pentru că pur și simplu are un job complicat. Dar are armată de subalterni, cum ar fi îngerașii păzitori. Fiecare om are la naștere un înger sau chiar doi care il preia/preiau și-l însoțește/ însoțesc pe drum. Mai sunt cei plecați dincolo care ajută, tatăl tău în cazul tău. Mai este arhanghelul Mihail și cine mai știe cine încă! Nu vei fi lăsat la greu niciodată!
Mulți numesc noroc, coincidență o întâmplare ca asta cu Dulie, eu o numesc mâna lui Dumnezeu.
Ia-o băbește sau inginerește sau matematic; care este probabilitatea ca la vreme târzie când totul închide, să găsești un om cu mâna perfectă, adică foarte foarte mică să poată rezolva. Dacă ai fi avut mai mulți bani, sigur te-ar fi durut la bască sau oricum nu ai fi fost așa stresat. Erai în dificultate. Uneori în viață e mai bine să nu ai bani mulți, ai șansa așa să-l întâlnești pe Dzeu mai ușor.
Și mai este o chestie faină, de învățat, în povestioara ta: fix oamenii mici, insignifianți, cei pe care nu-i observăm sau dacă-i observăm nu dăm doi bani, fix ei ne sunt de ajutor uneori…dacă nu chiar mereu.
Amin. Seară bună tuturor! Și lui Dulie. 😀
Comentariu beton!37
Anduța, chapeau pentru observație și pentru întrebare! Tu sclipești, ești o steluță aci pe blog. Spre delectarea noastră…
Am o sacoşă plină cu poveşti d-astea, de la drum, când m-or reparat, hrănit, găzduit străini de toate felurile- ţărani, cocalari, romi, olteni, unguri de Ungaria, bucureşteni de Ferentari, fără să accepte bani, găseşti oameni unde nu te aştepţi.
Nu uit un gabor din Făgăraş care duminică seara o cumpărat piesă din banii lui, noi gătasem fondurile, ne-o montat-o şi ne-o dat contul zicând:
– Dacă mi-i trimiteţi îmi schimb părerea despre mitici, dacă nu să fie de sufletu’ la tăticu’!
Comentariu beton!92
Și? I-ai trimis?
Eh, sufletu’ lu’ tăticu’ gaborului este umpic mai fericit 🙂
Se dezbate încă. Ce zici?17
:))))))) Nu-s monumentul cinstei şi corectitudinii, dar i-am, măcar că bat relativ des drumul de Braşov-Sibiu şi „nu se ştie ca pământul din ce parte bate vântul”.
Comentariu beton!29
Pe unde zici că este servisu’ ăla că am şi eu o problemă la motor şi nea’ mecanicu a zis că trebuie să desfacă tot. Poate o mai fi Dulie pe acolo şi rezolvă problema pe la buşonul de ulei cu o cheie de 13.
Dacă nu m-a lăsat memoria de tot, pe undeva între Arad și Nădlac. Du-te la Dulie și zi-i că te-am trimis io.
:)))))
Avea mama un dulap în care ținea toate minunile lumii. Coajă de scorțișoară, dulceață, șerbet, stafide……tot ce nu se găsea și reprezenta de-a dreptul, o comoară. Ba uneori avea și câte un pic de ciocolată din care ne dădea cu porția.
Și era dulapul ăla făcut cumva cu un sistem de iluminat. Gândul la atâtea bunătăți încuiate acolo m-a făcut să desfac geamul care masca becurile și să-mi strecor mâna prin „intestinele” dulapului, cotind printre fire. Am ajuns la cutia cu scorțisoară. Dar nu încăpea s-o scot pe traseul pe care mă strecurasem. Așa că învățasem să scot capacul și să iau câte puțin, surorile mele așteptând nerăbdătoare prada. Când ne săturam, puneam totul la loc fără să las vreo urmă. Mama și-a dat seama că umblăm în dulapul ăla după mult timp, când a găsit înăuntru câteva picături de dulceață. M-a pus să-i arăt cum făceam și a fost așa de impresionată de strădania mea încât nu doar că nu m-a certat ci mi-a și dat de-atunci coji de scorțișoară, să ronțăi când îmi era poftă.
Merci, Mihai, că m-ai făcut să-mi amintesc asta!
Comentariu beton!51
Anouk, avec plaisir.
Ce frumos, Anouk! Eu aveam o bunică cu dulap plin de bunătăți! Câțiva ani, cât am stat la țară, am fost fascinată de dulapul ăla… era pur și simplu magic. Magic era că bunica nu m-a descoperit niciodată! Oare? 🙂 A știut și a tăcut…
Comentariu beton!19
De când am citit cu trebuie sa va dau bara jos, mi-am dat seama: Renault Megane 2? Ultima schimbare de bec la mașina lui tata s-a lăsat cu mai multe înjurături decât am scos în ultimul an în București, 3 zgârieturi și o arsură.
Comentariu beton!19
Fix megane 2 😀
Nu-i „central” ca Hațeganu
Si mașină ca Meganu
Hip, hip, hurrey!
Ce ai făcut şerif cu Filipeti ?
Adevărul că era prea tare să rămână un simplu comentariu. :)))
Exact. 😀
Sunt multi Dulii de-astia,si nu numai la noi..Primu l-am intalnit in Cehia ,prin 1995, cand veneam <> din Germania spre vasa, cu primul bolid achizitionat din banii dupa nunti(da, am avut doua mai mici, cu aceeasi femeie?!??).Bref, era un Wartburg, galben cacaniu,cu 3 pistoane 3platine,3 bobine, eram si 3 pasageri, soata deja insarcinata in 7 luni, un cumnat fara carnet, eu …incepator de tot,am primit carnetul prin posta ,in Germania,nu spui cum…Am facut in total 3 zile si 2 nopti, am mai atipit in masina, cand se inneca…Cum bagam benzina ,cum se inneca..Bine, bagam fara plumb, amestecam io cu ceva ulei, da…nu pornea pana cand nu scoteam ,,aburii aia rai,, dupa ce desfaceam cele 3 bujii, cu una dintre cele 3 scule din trusa auto, cheia de bujii..Am tot dat restart din asta,pana cand, in a doua nopate ,cred, eram deja aproape de BRNO,sambata seara ,pe la 23.00..Am gasit un service inchis, la poarta era o matahala de barbat,a inteles el din germana mea de balta ,,service,,, a pormit o dubita cu scule, lampi,etc si m-a condus inapoi la ciur…Zicea pe limba lui sa trag shocul, ce-o fi fost ala,nici nu stiam ca am asa ceva…L-a gasit el pe sub bord,su unde nu incepe a injura pe unu, Honecker, cred ca era vreun mare mahar prin DDR, tara de nastere a ciurului..Aprinderea era ,si la mine, sub bara de protectie fata,de FER , a durat oarece pana si-a introdus una din cele doua lopeti pe acolo,nu cred ca a reusit..Mi-a dat cu un spray in gura (prin gaura unei bujii,de fapt..),mi-a scris si un biletel cu adresa unui service in BRNO,unde ar fi trebuit sa schimb bobina starter,cred…A pornit, mi-a facut chitanta pe loc, 80 de marci,dar…mai aveam vreo 20 in buzunar,pe langa cei de benzina si cei de garantie vamala (1000 de marci minim era atunci, pe ciur am dat 900 de marci)…Am reusit in seara urmatoare sa ajung la Nadlag, dupa ce n-am prins nici un radar in Ungaria! Era dificil,totusi, torcea ca un motan adormit motorul, la 40 km/ora maximum, in a patra, cu singurul piston care mai avea aprindere..Dupa Nadlag, in primul sat am dormit pe la 04.00 un pic, au iesit aburii, am pornit si..in primul sat ,prima curba, s-a rupt biela care m-a adus pana aci,exact la poarta preotului din sat, mare meserias in motoare,pe bune !!!Bine,ca un facut, casa parohiala era langa carciuma satului,de unde am primit mai multe oferte de meseriasi..Ia-i lipit ambreiajul tot tragand-o pe strzai, am pus mana pe telefonul parintelui, era din acela negru ,aproape cu manivela pe lateral, de cereai ton de oras..Am ajuns,duminica seara acasa,tras la o shtanga din 3 tevi imbinate cu suruburi,indoita bine dupa cate frane am pus, eram in spatele unui microbuz care m-a tras, cum disparea microbuzu, venea o masina din fata, din cauza multelor curbe intalnite..Abia acum vad ca erau multi de 3 in toata povestea asta, reala si redusa la 10 % ,va asigur..O sa joc la loto..
Comentariu beton!20
Ah, warby… avea un coleg unul combi şi repara la el toată ziua alături de alt coleg care avea traby cu diferenţa că trabantistul când se enerva lua motorul în braţe, venea cu el în atelier, îl segmenta şi aia era, la sfârşitul programului avea cu ce merge acasă.
Comentariu beton!15
Ce-mi plac poveștile cu univers funcțional. 🙂
Acum câțiva ani, prin Bulgaria, vineri seară, pană. Mașina nu e dotată cu spațiu pentru roată de rezervă (așa e ea gândită de niște domni din Germania, de unde a fost și cumpărată, că probabil acolo nu se întâmplă astfel de neplăceri, sau dacă se întâmplă, se folosesc alte soluții de repunere pe roate a vehiculului) așa că folosim spumă din aceea care se injecteaza in anvelopă și intrăm în prima localitate să căutăm un service. Vreo 3 vizităm, toate închise, inclusiv unul recomandat de un localnic drept non-stop, dar au număr de telefon afișat la vedere. Și la vreo două din ele, cel ce ne răspunde se scuză că nu poate veni să ne ajute, că a băut alcool.
Noroc de doi tineri ieșiți la plimbare prin Dupnitsa cu mașina, le facem semn, se opresc, au roată de rezervă, mai mică un pic decât a noastră, dar merge, ne-o imprumută. Cu o garanție bănească oferită, din care jumătate ne-o dau înapoi la returnarea roții peste câteva zile, conform înțelegerii avute. Și bonus personal in urma acestei întâmplări, de unde aveam o părere super negativă despre Bulgaria și bulgari, am început să-i privesc cu alți ochi. Ba acum chiar le mulțumesc în gând după fiecare călătorie în care le traversez țara, pentru drumurile îmbunătățite și înmulțirea semnificativă a kilometrilor de autostradă an de an. 🙏
Comentariu beton!26
Apropo de Rendőrség. Să mor io dacă ştiam că la por… poliţiştii unguri le zice aşa. Sau mă rog, maşinile lor sunt inscripţionate cu Rendőrség. Serios… Rendőrség ?
Toate statele europene au o formă care seamănă şi începe cu Pol… dar numai ungurii e mai cu moţ, la ei este Rendőrség. Mi-am amintit de ce sunt
aşa de nesuferiţi cu naţionalismul lor aberant cu tot.
Se dezbate încă. Ce zici?14
Ce caută un om la Munchen, care abia are bani de benzină și mâncare? 😀 😆
Întrebarea corectă este ce curaj nebunesc poate să aibă cineva care pleacă spre Munchen cu un megan2 care are nevoie de superspecialişti ca să-i schimbe un bec rapid.
Comentariu beton!15
@Rilache, ai un link în prima propoziție care spune exact ce caută omul ăla la Munchen. Dacă-l accesezi, o să vezi cum același om putea să aibă mult mai mulți bani, la întoarcere, dar a zis „pas”. 😉
Poate se duce să încaseze o moștenire? 🙂
Mai tare de-atat nu exista! Mihai pune la inceputul articolului link sotto, dar primeste intrebari cretinoide de genul: pai, ce cautai acolo fara bani, te manca in kur sa pleci cu masina defecta, ardea acolo sau ce? etc, si vine Laura cu bomboana pe coliva: poate se ducea sa incaseze o mostenire!!!! Oauu, deci am ras cu muci, ce Seinfeld, ce Mash 4077, ce Cheers, blogul asta e fun over the limits, cum ar zice un pretenar frantuz!
Mi se pare supra-realistic, distopic deja, ar trebui facut un serial care sa se numeasca : Dimensiunile prostiei umane-fara limite!
@Martalog, boss, amândoi trolau.
Presupun că despre Renault Megane 1 sau 2 este vorba. M-am chinuit și eu prima oară când am schimbat un bec de m-au trecut toate nădușelile. Nu mai spun că am scăpat și clema aia de prindere pe jos. Cât m-am chinuit să o pun la loc și câte înjurături am tras… La megane 3 se schimbă mult mai ușor decât la varianta a 2-a.
Cred că atunci când au scos megane3 nu mai lucra la ei proiectantul ăla cu mâini subţiri care reuşea să schimbe becu fără să demonteze bara.
Comentariu beton!38
@Shoric, băbăiatule, am grohăit de râs. :))))))))))))))
@Shoric păi dacă începuse omul să taie frunze albastre la cai verzi pe pereți, cred și eu că nu mai lucra acolo… Până când o viață-n boierie? Au văzut și ăia că nu știe cum face, dar face ce face și nu face nimic.
https://www.youtube.com/watch?v=aDP5DQrO_Og
zice ca la alea smechere xenon trebuie sa dai bara jos 🙂
si vs golf 🙂 🙂 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=nXCZ2v-nIF4
Ia sa cititi de Dulie al meu si de cele 5 service-uri care m-au refuzat inainte de el. Pe 16 decembrie ma sui eu in masina sa merg la marele magazin de mobila suedeza pentru a procura doua dulapuri. La intoarcerea de-acolo, in timpul unei accelerari mai puternice, motorul decide sa taie puterea, iar bordul sa se aprinda in toate culorile curcubeului (glumesc, doar mesaj engine malfunction pe display).
Ajung acasa in limp mode, cu chiu cu vai. Sun la service sa fac programare, mi-au cerut ceva detalii din talon si am constatat ca aveam ITP-ul expirat de doua zile. Am facut programare si pentru ITP. Cum am fost norocos, pe 17 merg la service, cu un pic de frica sa nu fiu oprit pe drum. Am ajuns cu bine, fac diagnoza, fac revizia, fac ITP. La diagnoza: filtru de particule infundat, sonda lambda catalizator intrerupta.
Bun, zic, ce se poate face? Pai, inlocuita sonda lambda de pe catalizator sa poata masina sa faca regenerare, na. Comand sonda pe 17, venea pe 18, dar macar aveam ITP. Vine sonda pe 18, dar motorul deja nu mai voia sa se tureze decat pana la 2000 rpm, iar pe tester filtrul de particule arata incarcare 210%….., claxoane din spate peste tot, tare urat. Decid sa caut pe cineva care sa poata curata chimic/termic acel filtru. Gasesc firma care face asa ceva pe langa casa, programare pe 21. Tot ei au schimbat si sonda lambda.
Si-aaaacum incepe frumusetea. Ma duc pe 22 sa iau masina, imi zic baietii de-acolo ca mai am o eroare legata de bujia incandescenta de pe filtrul de particule si ca pana nu o inlocuiesc, nu o sa-si faca regenerare. Acu’ daca filtrul era curat, masina tragea bine, dar ala se infunda imediat daca nu merge ceva in circuitul lui. Am invatat atatea despre filtrele de particule de ma crucesc acum.
Bon, merg la primul service, comand bujia, imi zic: ok, vine in prima saptamana a lui 2021 la 300 de lei sau maine la 450 de lei. Cum masina e necesara, sa vina maine.
Gata, mi-am zis, piesa venea, programare aveam pentru 23 dec sa o inlocuiasca, cadou de ziua mea (23) sa rezolv masina.
Pe 23 la ora stabilita eram infiintat la service. Intru inauntru cu masina, mi-o ridica baietii pe elevator, identifica bujia respectiva si hai sa o desfaca…..
” – Nu merge dom’ne, e intepenita, aici nu s-a umblat niciodata. Daca incerc mai tare, se rupe” – dupa vreo juma de ora de incercari.
” – Incercati sa mergeti la un service care face tinichigerie si sa o incalzeasca cu autogenul…. Altfel aia nu iese de-acolo”
Luat service-uri la rand, inclusiv cel unde-am curatat filtrul…. ” – N-avem timp, dupa sarbatori.” Am incercat la vreo 5 service-uri, la unii am fost in persoana, altii m-au refuzat direct prin telefon.
Si ajungem la Dulie al meu. Intru la ultimul service care nu ma refuzase pe la orele 16:30 (inchideau la 17:30). Ii explic omului de la receptie ce problema am si zice exact ca tine: „mai e ala micu’ la munca?”
Bun, „ala micu'” inca mai era, duc masina in spate, o urca pe elevator, se uita si zice:
” – Dom’ne, n-am timp azi, ca mai am o masina de terminat”.
Cand am auzit mai mai ca imi venea sa plang, imi imaginam ca de pe 24 pana pe 27 nu mai lucra nimeni, cand omuletul meu mai zice ceva:
” – Dar stiti cum facem? Veniti maine dimineata la 8, luati o lampa de gaz si o rezolvam.”
M-am linistit un pic si am plecat catre magazinul de bricolaj cel mai apropiat, sa cumpar o lampa de-aia. Am luat, plus doua rezerve, ca na, asa e romanu’, sa fie acolo.
Pe 24 decembrie, la 8 dimineata, eram in poarta service-ului. Ala micu’ isi bea cafeaua linistit si ma astepta.
” – Haideti sa vedem ce putem sa facem, domnu'”
” – Gata, o bag pe elevatorul asta, da?”
” – Da, da, ati luat lampa de gaz? ”
Urca omul masina si incepe treaba. Incearca intai fara sa demonteze nimic de pe masina. Nu merge, ca era o conducta de motorina fix langa si puteam sa facem buba de foc. Demonteaza o traversa sau ceva pe-acolo si isi face loc sa ajunga cu flacara fix pe bujia respectiva, in conditiile in care eu de-abia o vedeam printre alte piese…
Incalzeste, incalzeste, la un moment dat vad ca pune mana pe o cheie, baga mana pe sub o traversa, printre filtru si catalizator si poc, se desface bujiaaaa. Gata, s-a terminat calvarul, totul ok.
Am platit, i-am lasat si omului ceva in plus si am plecat spre casa.
Simt masina ca incepe regenerarea, zic lasa ca ii dau talpa si termina repede. I-am dat un pic de talpa si brusc s-a intrerupt. Trag in fata casei, scot laptopul, pun testerul si…………. Eroare circuit bujie incandescenta preincalzire DPF………
Innebunesc, ridic capota si verific cutia de sigurante…. era una topita. Care? cea de la bujia incandescenta. Inlocuire, talpa pana la Baicoi si inapoi, regenerare si gata….
Sa ghicesc ca masina in cauza este un Renault Megane? Stiu ca in mare la Renault e problema asta cu schimbatul becurilor
Dadada, un Megane 2.
Dacă n-ar fi reușit Dulie, ultima ta șansă ar fi fost la un cabinet ginecologic