Poate mă ajutați și pe mine să mă lamuresc cu niște chestii. Mai ales că voi sunteți consumatorii, adică cei cărora li se adresează campaniile de marketing.
De ceva mai mult de o lună, când îmi desfac pachetul zilnic de țigări (da, fumez, sunt un inconștient care n-o să moară perfect sănătos… uatevăr) în interiorul lui mă agasează prezența unui cartonaș a cărui menire ar fi fost să mă facă pe mine să particip la nu știu ce concurs cu premii. Ideea este că dacă nu mă hotăram să scriu despre asta, n-aș fi citit în viața mea ce scrie pe el. Dar, mă rog, asta poate e vina mea, că sunt un nesimțit, nu a celor care au gândit campania.
Altceva voiam să întreb și aici vreau să vă cer părerea. Din punctul meu de vedere, orice campanie de marketing trebuie să aibă ca scop final, conversia, creșterea vânzărilor. Nu, nu vreau să aud de awareness, pentru că și asta face parte tot din procesul de VÂNZARE. Nu scoate nimeni bani din buzunarul unei firme, pentru publicitate, dacă nu este convins că acei bani se vor întoarce până la urmă sub formă de profit (chestia asta mai poartă și numele de ROI, return of investment).
Buuuuun, prin urmare, campania asta pe care o desfășoară Marlboro ar trebui să le aducă vânzări, adică bani, după câte mă duce și pe mine capul. Și de aici încolo creierul meu nu mai reușește să găsească sensuri. Pe ce bază ar trebui să le crescă vânzările? A unui cod dintr-un pachet de țigări, cod pe care trebuie să-l introduci la ei pe site sau să-l trimiți sub formă de sms? Și cum anume ar trebui să le crească asta vânzările? Că pe mine nu mă duce capul să înțeleg.
Bag mâna in foc că trebușoara asta a fost gândită de niste fătuci oameni de marketing care n-au fumat în viața lor, pentru că altfel ar fi știut cum gândește un fumător. Ce-și imaginau? Că o să-mi cumpăr mai multe pachete odată ca să bag mai multe coduri (nu, serios, este vreun fumător pe aici care ar face asta?). Sau ca unul care fumează altă marcă, o să renunțe pe loc la țigările lui și o sa treacă la Marlboro pentru că au o promoție cu un cod stupid? Variantă asta deja mă face să râd.
Pe scurt, vreau să știu cum influentează codul din pachetul de țigări decizia de cumpărare a consumatorului! Vreau să aflu dacă cineva dintre voi ar mișca vreun deget influențat fiind de această campanie măreață.
Am vorbit despre exemplul ăsta, pentru că mi-e cel mai îndemână, am pachetul de țigări în fața ochilor, acum când scriu. Dar, ca să nu apelăm doar la fumători, o să vă spun că la fel de stupide mi se par și campaniile băuturilor care au “premii sub capac”. N-aș lua niciodată vreo decizie de cumpărare bazată pe așa ceva. Adică eu sunt băutor de Haineken, Ciuc sau Pepsi (să zicem), dar o sa aleg să cumpăr Holsten, Carlsberg sau Coca-Cola, pentru ca există posibilitatea să aibă un premiu sub capac? Niciodată!
Ah, da, te pomenești că este vorba despre fidelizarea clientului. Desigur, eu o să încetez să-mi mai cumpăr țigările pe care le fumez în mod obișnuit, când nu vor mai avea cod. O să trec la altele care sunt în campanie din asta. Dăăă.
So, din punctul meu de vedere șmecheriile de genul ăsta sunt făcute pentru a se cheltui niște bugete de marketing, fără niciun ROI realizabil. Pe mine nu m-ar influența să scot nici măcar leu în plus din buzunar. Și atunci? Unde este beneficiul campaniei și, mai ales, al companiei care plătește?
Dar poate nu înțeleg eu cum stă treaba. Ziceți-mi voi dacă mă înșel.
sursa foto
Astea-s campaniile clasice la țigări. Cuponaș în pachet. Când au apărut erau destul de în vogă, știu că la un moment dat Kentul avea cuponașe din astea cu premii pe loc sau cod. Premiile pe loc erau destul de ușor de găsit, primeai tot felul de chestiuțe de la magazinele partenere: brichetuțe, oglinjoare, acareturi.
În fine, mă gândesc că, pe lângă fidelizare (nu o lua în sensul propriu neapărat, că e evident că nu o să te lași de Marlboro când se termină campania, e vorba de faptul că fumătorii de Marlboro vor aprecia o astfel de campanie – TU NU, dar ai fi surprins să știi câți chiar bagă codurile alea pe site-ul lor) sunt vizați noii fumători. :)) Eu mi-aduc aminte că la campania aia de la Kent aveam mulți prieteni care abia se apucau de fumat. Ei, când te-apuci de fumat și îți cumperi primele pachete, de fiecare dată e altul. :)) De la Kent la Vogue și de la Dunhill la Sobranie. Eu îi sfătuiam pe toți să ia Kent, să-mi dea coduri.:)))))Iar unii sunt și-acum fumători de Kent. Na. :)))
Până la urmă, e mai țintită decât un banner mare cu Marlboro pe Unirii, de exemplu.
LE: De fapt, mie mi-e destul de clar că tot ce înseamnă campanie la țigări nu e adresată fumătorilor al de mine sau tine, care oricum băgăm tutunul în noi cu sau fără promoție și campanie, oricât de scumpe ar fi și oricât de răgălie ar arăta pachetul. Sunt clar pentru fumătorii încă „neagățați”, care nu-s încă fideli unui singur brand. Și pentru care decizia de a se opri la o anumită marcă de țigări poate fi influențată și de o campanie total comună cum e asta.
Comentariu beton!49
@Laura, e logic ce zici și admit că e așa. Sunt foarte curios dacă ROI-ul este conform așteptărilor.
Fix zero influenta. Nici nu ma obosesc sa citesc ce scrie pe cartonas…asta daca marca de tigari pe care o fumez in aceasta perioada s-ar obosi sa faca asemenea campanie, ceea ce pana acum nu s-a intamplat.
Dar cunosc persoane (a se citi copii) care sunt extra mega entuziasmate de codul sau surprizele aflate sub capacul sau eticheta sticlelor de suc, Ai caror parinti au ajuns sa aiba surplus din aceste bauturi in casa……chiar daca ei sau/si copilul nu beau Cola. Wtf.
Asa ca daca la mine sau la tine nu prinde genul asta de „concursuri” se gasesc destui care pica 🙂
@Ana, da, da, știu ce zici. De-aia n-am vrut să vorbesc despre cele adresate copiilor. Acolo e clar de unde vine decizia de cumpărare. Sunt celebre și acum cartonașele cu pokemoni din croissante.
Cred ca astia au departamente de marketing ca-s firme mari, sa fie in rand cu lumea. Genul asta de campanie, ia pachetu’/sticla/borcanu’, baga codu’ mi se par cele mai lenese si mai lipsite de orice urma de interes. Cand au aparut prima data au fost interesante doar pentru ca era ceva nou si atat dar dupa ce au copiat toti ideea a devenit repede o risipa de hartie si cerneala.
Am fost fumator de kent o lunga perioada si am trecut pe Marlboro, chiar daca aveau pachetul mai misto si cartonasele cu coduri albastre. Pur si simplu m-am saturat sa gasesc paie si bete in tigari, ziceai ca le-au facut cu paie din camp. Important e sa faca un produs de calitate, fumatorii unui anumit brand o sa-l fumeze in continuare daca produsul nu se schimba prea mult si e asa cum il stiu ei.
Din cate stiu eu, o campanie de marketing ar trebui sa-ti aduca si clienti noi, nu? Cartonasele cu niste coduri n-o sa faca asta niciodata. Ca sa functioneze cred ca ar trebui sa aiba niste premii ridicol de mari si de atragatoare, atat pentru a atrage cat si pentru a fideliza. Parerea mea.
@Pamfil, și a mea.
eu zic ca influenteaza o anumita categorie!aia care posteaza pe facebook „partikip” la o poza cu o celebritate care ofera ceva gratis!am vazut destuli creduli din astia!
Comentariu beton!17
@claudia, ahahahahaaaaaa. Dadada.
îmi aduc aminte de primele campanii de acest gen. Kent parcă avea premiul cel mare o super mașină. Asta poate fi un trigger măcar pe perioada scurtă. Exista o legatură între premiu și comoditate cred.
@Ovidiu, trigger pentru?
Eu cred ca se merge si pe principiul „mai bine facem ceva decât sa nu facem nimic”. Restricțiile impuse publicității la țigări limitează extrem de mult imaginația celor de la marketing. In afara de campaniile de pe la terase unde iți schimba pachetele eu chiar nu mai știu (bine, nici nu mai mai interesează pentru ca m-am lăsat de fumat de 3 ani). Intradevar, la începuturi au prins foarte bine, îmi aduc aminte ca aveam teancuri de cartonase, am și câștigat un ceas la LM parca (era prin cretacic…). La bere aveam norocul bețivului: cumpăram o bere, găseam în capac „Bere la 2 litri” sau „Doza”. Si cum sunt un ignorant în ceea ce privește berea, cum se termina campania treceam la alt brand care începea fix aceeași campanie (mai mult pentru satisfacția ca ai primit ceva „moca” deși nu este asa…). Cu siguranță partea cu codurile prinde la consumatorii noi, indecișii, asa cum spune @Laura care după ce ca-i frumoasa mai are și dreptate.
Comentariu beton!11
@Georgian, nu e dom’le frumoasă @Laura. Își pune poze furate dă pă net. 😛
🙁 Așa-i.
Hai sa-ti spun si eu, desi nu fumez.
Pe mine ma dispera reclamele de orice fel. Da, da, stiu au rolul lor etc. Dar n-ai nicio sansa sa-mi vinzi ceva pentru simplul fapt ca-i face reclama Andra, Mihaela, Anda sau Panda. Ma doare fix in pix si, pentru ca nici nu-mi plac vedetele de la noi, nici n-o sa bag in seamna.
Dar intr-un supermarket nu sunt o persoana fidela vreunei marci de ceva anume, imi place sa testez, sa schimb, sa diversific. Asa ca, daca stau sa ezit intre doua produse (sa zicem doua pachete de unt cu pret asemanator) o sa-l iau pe ala cu concurs. Si asta pentru ca am mai castigat chestii la concursuri, nu-i asa o chestie imposibila. Nu-ti imagina acum ca merg prin supermarket vanand concursuri, nu-s chiar asa dusa :))) Daca se nimereste bine, daca nu, nu. Si daca consider ca produsul cu concurs respecta criteriile pe care le caut, desigur, altfel nu; n-as lua un produs pe care nu-l vreau doar pentru ca are concurs.
@Rox, da, înțeleg ce zici, dar țigările și băutura cumva sunt niște chestii pe care le schimbi mai greu decât o faci cu untul. 😉
de acord cu Rox… in schimb pe mine m-a transformat intr-un vanator de coduri (mai ales codurile pachetelor de tigari) ?
!chiar nu suport fumul de tigara! si … am castigat la pachete de tigari, brichete, stick-uri .. insa inca nu, (desi trag speranta) ceva valoros precum un iphone..
Îţi place sau nu: 0 0
Daca e concurs la o bere buna, din aia iau, daca este la bere la pet nu ma obosesc. Adica ce vreau sa zic: nu sunt chiar asa hotarat pe o marca deci ma poate influenta o campanie de acest gen. Dar nu in asa fel incat sa renunt la calitatea cu care sunt obisnuit. Si am mai si castigat unele chestii, pe majoritatea nici nu le pastrez, le fac cadou prietenilor care le vor (am castigat odata un ghiozdan, ce sa fac eu cu el?) .
@maxim, deci ai lua datorită campaniei chiar dacă e marcă pe care n-ai mai consumat-o niciodată?
Fix in 1996( doamne ce batrana sunt), Marlboro a facut o campanie dasta, unde premiu al mare era o masina. Nu prea fumam pin atunci, am inceput sa fumez mai abitir si sa trimit in plic cate trei ambalaje. Creca am trimis trej da plicuri, cu cate trei ambalaje inauntru. Am castigat o geanta de voiaj Marlboro, pt mine fu la pies du rezistans. O cunostinta, nu stiu la ce a jucat, tot ceva tigari parca, tot 95-96, au castigat ai ei de fapt, un ford parca, era nebunie totala. Trei copii aveau, le-au luat Dacii, una de cap, un tractor pentru la ei la tara si s-au mutat mai in şentru( Braila, Galati, nu mai tiu minte sigur) cu banii obtinuti din vanzarea masinii.
In dutyfree in Qatar( da, avusai acolo escala) era un Bentley rosu cabrio de iti dadeai palme cum arata. Cu bonul de la cumparaturi si ceva completat( un formular) aveai sansa sa castigi masina. Sa mor de vazui clienti inghesuindu-se sa cumpere din duty free. Si nu vorbim de dacie, ci de un bentley. Adevarul ca in duty free in Qatar mi s-a parut cel mai scump . So fusai in ceva duty freeuri.
@Miki, știi că au trecut 20 de ani de atunci, da? Poate pe vremea aia erau cool și de succes campaniile astea. Acum…
Mihai, ai dreptate in mare parte din ce scrii tu. Ideea este ca sunt suficienti oameni care introduc aceste coduri pe site-ul lor, compania are interactivitate directa, proprie, si, DA, MAMA, isi justifica niste bugete punand pe masa aceasta interactivitate pe care ei, atentieeeee, o definesc ca feedback. Fortand nota, evident. Sunt tehnici acceptate in anumite domenii doar sa justifice niste lucruri pe care ei le fac si la care nu doresc sa renunte.
@DOINA, exact ce spun. Praf în ochi de la departamentul de marketing.
In danezia mea, exista vinerea dulciurilor. Da, chiar asa se numeste.
Asta inseamna ca: de luni pana vineri danezoiu’ are program normal de munca dimineata, doarme devreme, mananca la ore fixe. Dar vinerea: se exagereaza cu toate porcariile. Nu o data am vazut un singur carucior ahtiat de sticle de cola, de stateau sa cada, altul la fel, dar plin de chipsuri. Acelasi brand. Nu conteaza. Porcarii sa fie. Si bautura. La pensionari nici nu se mai pune ca e vineri sau luni. Au baxul de bere oricand.
Atat am vrut sa spun. Ca sunt oameni care cumpara de parca e sfarsitul lumii:)))
@Andreea, da, dar nu datorită premiilor de sub capac.
Pe vremea cand fumam (acum 20 de ani) aveam doua marci preferate Gauloises Blondes si Chesterfield care imi placeau fix la fel de mult. Daca la una dintre marci as fi avut de castigat un premiu (fie si prin tragere la sorti) as fi ales-o pe aceea. Logic, nu? 🙂
@Ioana, deci n-ai fi ales o a treia, Marlboro, pentru coduri, da?
Hai să îți vînd io :)))))))
Enjoy, că nu se mai găsesc d-alea, pe atunci fumam, deși preferatele erau Camel și Lucky fără ….
https://www.youtube.com/watch?v=gFDFiwu41s4
Desi sunt fumatoare nu pun botul la astfel de campanii dar cu fiemea e alta treaba…..nu va imaginati cate meniuri de copii de la KFC am mancat pentru jucarioarele de acolo !!!!!
Daca sunt 2 produse asemanatoare ca pret si calitate iar unul dintre ele are cod/ concurs/ picaciuni aleg picaciunea.
Din acelasi motiv pt care eu cumpar pufuleti cu surprize, copilu ia surpriza si sor’ mea mananca pufuletii.
Coduri din tigari n-am bagat niciodata, mi se pare neatractiv modul de-a incerca fidelizarea, scrie prea mic si, daca tot se investeste in campanii de gen, ar trebui sa faca publice si rezultatele. Cred c-ar „prinde” mai bine treaba asta daca atunci cand se ofera premii mai mari la campaniile de fidelizare, ar prezenta si castigatorii ranjind cu toata dantura, prin ziare, pe net, la tv.
Dar la tigari cred ca nici n-ar trebui reclama, exista cerere constanta. Sau nu, in crestere.
Si-apoi cei mai prinsi in genul astea de promotii sunt cei mai tineri, cred.
De exemplu, fi-miu a castigat un LCD la Coca Cola si-un frigider de bauturi, de-ala mic, inscriptionat, la Pepsi. Ambele in aceeasi perioada, cu ocazia unui CM sau CE de fotbal, acum cativa ani. E-o chestie mai veche, oricum stiu ca noi n-aveam LCD pe vremea aia.
Si-a mai castigat multe marunte, dar nu ptr c-ar fi consumator fidel al vreunei marci, de-orice-ar fi fost, ci ptr ca-l atragea ideea castigului. Deci daca trebuia sa cumpere, cumpara marca ce-avea vreo promotie/concurs ceva.
Mai intai afla targetul si apoi adreseaza-te lor cu un research… Ce credem noi si cercul nostru de prieteni e cam irelevant (nu stiu daca suntem 1% din target).
PS: e Heineken 😉
@Silviu, ai zis că dai un Heineken sau n-am înțeles eu bine? 🙂
Hai să-ți zică și degetele mele ceva, că poate ți-era dor. Consumatorii sînt, în principiu, de 3 categorii: fideli brand-ului tau, fideli concurenței și indeciși. Campaniile de genul celui menționat de tine se adresează indecișilor. Ăia care cumpără ce găsesc sau ce le face cu ochiul. Nu fumătorilor înrăiți ai unui brand anume. Ăia care dacă văd ca la unii e concurs, fumează pentru coduri. Și o spun din experiență. Am prieteni care fac asta și am asistat la nenumărate discuții pe tema asta, între clienți și fătucile care fac promoții. Și nu doar la țigări. Pînă și unul ca mine, care fumează mereu aceeași marcă mai scapă în trifoi, tentat de cîte o brichetă.
Toate cele bune,
Ștefan
@Stefan, mă gândisem și eu la asta, dar tot nu cred că se justifica ditmai campania. Dar m-a lămurit @Bogdan cum stau lucrurile.
La țigări nu mă pronunț că-s ”ne” din naștere. Dar la celelalte aș zice că dacă oricum ești fidel produsului, nu te deranjează dacă în loc de o cutie de chipsuri iei două, că oricum le mănînci, dacă cu cele două coduri ale campaniei trimise unde trebuie, te mai și pricopsești garantat cu o minge de fotbal, un DVD cu un film etc. Poate pentru cei care au ceva mai mulți bani, amănuntul e nesemnificativ, dar fiind vorba de produse de larg consum, e clar că producătorul țintește către marea masă cu venituri mai mici, pentru care orice minim avantaj și chiar o șansă iluzorie de cîștig contează.
Din cîte am văzut, campaniile astea cu coduri presupun crearea unor conturi pe site-ul organizatorului cu niște informații personale ce se adună frumos într-o bază de date (un email valid, un telefon etc), care poate fi/este folosită ulterior în alte campanii. Plus că dacă intri pe pagina oficială mai vezi un alt produs conex sau din gamă, mai dai un Like la pagina de FB… Mă rog, chestii studiate și verificate. Că n-aș prea crede că marile companii aruncă cu banii dacă ROI-ul le-ar zice altceva.
@krantz, m-a lămurit @Bogdan despre ce e vorba.
Pe tema reclame…IKEA ia de departe premiul pentru imaginatie. Luati de priviti satira atat de fina ca neuronu meu a avut orgasm intelectual cand a ajuns reclama asta la final: https://www.youtube.com/watch?time_continue=89&v=2BXRGzjo1_Q
Salut, voi incerca sa raspund eu intrebarii, ca angajat al unei companii producatoare de tigari (cu toate ca nu lucrez in departamentul Marketing):
Acest domeniu (tobacco) este foarte restrictiv din punct de vedere advertising, sunt extrem de putine canale in care avem voie legal sa comunicam, astfel ca ne limitam la ce avem voie, si incercam sa profitam la maxim de absolut orice.
Sunt mai multe motive sau obiective ale campaniilor de acest gen:
– Pentru a atrage consumatorii „care pun botul”, cei ce sunt influentati in decizia lor de a cumpara un produs de ceva „moca” sau de posibilitatea de a castiga ceva
– Pentru ca si competitia are, si atunci risti sa pierzi vanzari si automat cota de piata , generate fix de consumatorii de la punctul de mai sus.
– Mai exista un aspect „tabu” al industriei – vanzarea la bucata (care este ilegala bineinteles, dar exista mii si mii de magazine care vand oricum in acest sistem) – cand patronul / vanzatorul are sansa sa castige ceva in interiorul pachetului atunci are un stimulent sa desfaca si vanda la bucata brandurile tale, ca-i raman lui inserturile din pachet (faza asta nu va fi recunoscuta niciodata oficial de cineva din industrie, dar e realitatea „de la colturi”, shhhh)
– Se genereaza o baza de date enorma de consumatori si potentiali consumatori, cu numere de telefon si adrese de e-mail, tot ce trebuie, astfel ca poti comunica pe viitor orice alta campanie, lansare de produs, etc , iar prin e-mail marketing ai voie sa comunici, pentru ca odata ce s-au inscris pe un site cu codul din pachet au si confirmat printr-un click ca au peste 18 ani 🙂
– Cum spuneau mai multi in comentarii, sunt targetati si cei care abia se apuca de fumat, aici nu exista deloc brand loyalty si poti incerca sa-l generezi catre un brandul tau.
– Product switch – pentru ca astfel de campanii se intind pe o perioada de 1-3 luni de obicei, si fiecare pachet reprezinta „o sansa de castig” iar fumatul este un obicei guvernat de recurenta / repetitivitate, atunci sunt sanse mari ca cineva care incearca produsul tau doar pentru concurs sa-l cumpere de mai multe ori, ca sa castige si el ceva, si ce crezi, dupa ce fumezi doar 2-3 pachete dintr-un nou tip de tigari te obisnuiesti cu ele, nu ti se mai pare ca te ustura pe gat, nu mai au gust nasol, nimic (exista studii care arata asta, intre 2 si 5 pachete te acomodezi cu un alt fel de tigara).
– Awareness – ai scris ca e bullshit, dar nu e, vei fi surprins cati consumatori au castigat in trecut premii si inca sunt bucurosi (nu vorbesc de premii meschine gen bricheta, ci ceva mai substantial). In prezent sunt mai putine campanii si mai putine premii overall decat in trecut, si multi vorbesc cu nostalgie (daca-mi permiti exprimarea) de vremurile in care au castigat nu stiu ce umbrela, sau rucsac, sau telefon mobil.
Ce e de stiut e ca rezultatele nu sunt asteptate imediat, daca te raportezi strict la perioada desfasurarii campaniei, 90% din ele probabil ca au ROI negativ, insa exista o pondere semnificativa de retentie clienti care-ti genereaza venituri pe termen lung. Este imposibil de calculat, dar daca ai putea, atunci ROI-ul ar fi cu siguranta pozitiv. Repet, rezultatele se vad pe termen lung, un brand nu se construieste peste noate si nici in 2 luni cat dureaza o campanie cu premii, dar an de an, se adauga cate o caramida la „fundatie”.
Discutia ar putea fi mult mai relevanta daca as sustine-o cu date concrete, dar nu voi face lucrul asta „pentru ca motive de anonimat” 🙂
Bugetele de marketing oricum vor exista intotdeauna in aceasta industrie pentru ca margin-ul este imens, chiar daca este imposibil de cuantificat rezultatul unei campanii in termeni de clienti noi convertiti sau clienti existenti fidelizati, cand tragi linie oricum esti pe plus, si datele de Share Of Market, Brand Equity, Brand Awareness si etc sustin acest lucru.
Si chiar si atunci cand ai un trend negativ evident, tot se vor investi acesti bani, pentru ca atunci intra in joc mentalitatea „pierdem cota, trebuie sa facem ceva ca sa ii oprim pe concurenti, trebuie sa mai ridicam si noi putin capul, hai sa aruncam cu niste bani in piata poate ne iese” – dar niciodata nu iese 🙂
Este un sambure de adevar in opinia ta, mai ales dpdv al consumatorului, pentru ca nu ai informatii „din interior”.
Consumatorii care pun botul la asa ceva sunt by default usor influentabili, deci nu-ti garanteaza nimic ca luna viitoare cand are concurs compania concurenta, nu sar gardul. Bottom line este o situatie d-aia „nu te ajuta, dar nici nu te incurca”, dar daca nu ai face niciodata si concurenta ar face mereu atunci te-ai incurca si te-ai incurca rau.
Si eu, ca si profil de consumator sunt tare atipic, si gasesc 90% din TOATE activitatile de advertising / marketing din Romania de-a dreptul penibile, insa trebuie sa tinem cont, ca oameni de business, de urmatorul principiu: Nu face lucrurile cum ti-ar placea tie, fa-le cum le-ar placea clientilor. E valabil in orice domeniu care are ca scop final vanzarea de produs / serviciu. Ex: Crezi ca Galliano se imbraca zilnic in animal print si zorzoane aurii? Nu, dar daca asta-ti cer cocalarii care-ti cumpara cacaturile, asta le dai!.
Ziceai si de bere… aici o sa imi arat latura aroganta … personal o consider o „bautura pentru plebei” (asa ii spun in gluma 🙂 ), pentru oameni care nu au posibilitati materiale fabuloase, si atunci astia chiar se bucura la un cacat de sapca, halba, selfie-stick, ceas de plastic sau mai stiu eu ce dracu ofera ei ca si premii in categoria bulk (ai observat ca la bere se merge pe principiul „cantitate nu calitate” la premii? milioane de doze, zeci de mii de nimicuri, sute de premii a 50 RON, pe scurt camioane de cacaturi, si un singur premiu „mare” care nu depaseste 10-20.000 euro de obicei. La tigari e putin diferit, ai mai multe premii mari, sau unul dar consistent (masina de lux, apartament, vacanta exotica in jurul lumii, etc) iar premiile din categoria bulk sunt mai putine si mai consistente (gen 150 tablete, 200 telefoane, 1 smartwatch pe zi, 500 bilete la un mare festival, etc); parca e altceva nu? prefer sa castig odata 1 lucru de 300 euro, decat sa castig de 5 ori intr-o luna dar 3 doze de bere, o halba si o sapca cu o bere abjecta. Iar campaniile de genul asta la bere se fac tocmai la berile „pentru plebei” : Neumarkt, Ciucas, Timisoreana, Ursus, Ciuc, Burger, toate saraciile. Ai vazut vreodata concurs cu tricouri la Stella Artois sau la Heineken? Nu, pentru ca brandurile Premium iti „vand” o experienta nu un pet de 7 litri, si automat si campaniile tot asta fac (reclamele TV ale ambelor branduri premium mentionate de mine sunt directionate asa, catre o experienta memorabila, ceva exclusivist, elegant, care sa iasa in evidenta prin ceva, pentru ca vor sa gadile egoul consumatorilor care se identifica cu produsul lor si automat experienta „vanduta”, pentru ca ne simtim bine visandu-ne si noi asa / acolo. E doar targetare smart si adaptabilitate la consumator. Da-I aluia de castiga peste 1000 Euro pe luna iluzia ca e special iar lui Gheorghe cu 8 clase care mananca seminte pestrite de foame si se uita la Nora pentru mama da-I ce-i place, mocaciuneeee.
Daca mi-ai da mie concurs cu tricouri si alte acareturi ti-as rade-n nas, si invers, daca i-ai da samantarului posibilitatea sa faca turul Europei in balon cu aer cald… ar mictiona pe tine si balonul tau ca el vrea bonul de combustibil de 50 de lei sau geanta termica in care sa-si tina „bericioaica” la rece cand merge la gratar pe marginea DN1.
Revenind la tigari, o singura mentiune mai am, premiile chiar se dau, sugera cineva in commenturi ca sunt blat, va asigur ca nu, castigatorii sunt facuti public doar pe platformele concursurilor tocmai pentru ca nu ai voie sa faci reclama produselor din tutun, deci in ziar, afis stradal, facebook etc nu veti vedea niciodata castigatorii, dar ei exista garantat. Apartamentele, masinile, vacantele exotice, etc, se dau si se dau consumatorilor, nu cum e legenda ca le pastreaza smecherii din companie. Persoanele din industrie care ar avea suficienta influenta ca sa-si acorde singure premiile nu au nevoie de ele, si le permit cu usurinta pentru ca au salarii de zeci de mii de euro pe luna 🙂 Nu si-ar risca niciun Head of Marketing postul cu salariu de 20.000 / luna, casa in Dorobanti, SUV de 100.000 de la companie, etc pentru o Skoda sau un apartament de 3 camere 🙂
Vai cat am scris! Mai mult decat postarea originala 🙂 Sper ca am elucidat macar intr-o mica masura misterul .
Comentariu beton!29
@Bogdan, man, merci pentru răspuns. Ai zis vreo trei chestii la care nu mă gândisem deloc.
cel putin 90% din ce ai scris mai sus este chiar de bun simt si logic. Multumim! 🙂
Pe mine nu ma influenteaza, insa pot spune ca tot tragandu-ma de mana pe la supermarket, am reusit sa fiu in mai toate bazele de date ale producatoriilor de tigarete, fapt pentru care, ma trezesc cu mail-uri care ma anunta ca am de ridicat vreun pachet de tigarete (asta mi se intampla la K si este nice, mai ales ca de cand cu HDi chiar m-au cucerit), ori imi trimit prin posta, ce urmeaza sa lanseze insotit de o scrumiera(am primit asa de la K, la mai toate lansarile lor, Vogue si japonezele astea, Mavius/Mevius), sau imi trimit cartonase (6,10 sau 12) pe care le pot utiliza cand vreau pentru a ridica vreun pachet de tigarete. Sunt fidela produselor care-mi plac, indiferent ca au sau nu vreo campanie minune!
@Vristina, m-au zăpăcit cu Mevius alea. Cred că numai așa se dau. N-a dat nimeni vreodată bani pe ele.
Uite cum sta treaba la mine: in decembrie 2015 am gasit un cod din asta la niste tigari Benson Hedges ( cumparate la plesneala, ca erau un pic mai ieftine). Am bagata codul pe net si am mai castigat un pachet. Eram intr-o perioada in care abia de gaseam bani pentru pachetul fumat zilnic, asa ca unul in plus conta teribil. Ei, cand am vazut eu ca am castigat, parca am innebunit. L-am trimis pe sot pana jos, dandu-i toti banii din casa ( pastrati pentru mancare pana la finalul lunii) si a cumprat numai pachete de Benson. Am bagat vreo 20 de coduri atunci, am mai castigat cateva pachete ( cred ca vreo 5-6 in total) si la final de luna, un voucher de 1500 de lei de la emag. De fericire ca mi-au picat din cer asemenea pleasca, am scris si pe blog despre toata povestea. Le-am facut reclama? Le-am facut si nu m-a pus nimeni. Da’ eram entuziasmata. Am fumat marca? Am fumat-o, o fumez si acum, ca m-am obisnuit cu ea si a ajuns sa imi placa. Si totul a pornit de la un cod castigator. Nu zic ca toti sunt ca mine, dar sunt sigura ca mai sunt o gramada.
@Dana, acesta este fix exemplul pentru care orice marketing manager și-ar tăia o mâna. Adică ăla ideal. 🙂
Hahaha, culmea ca e si adevarat 🙂 Stii care e faza? A fost o vreme cand aveam un superjob si bani mai multi, adica nu ma durea capul ce fumez maine (deci fumam strict ce imi placea, fara sa fac experimente), ca stiam ca nu ma ustura buzunarul de la tigari, ma durea fix in cot de codurile astea. Dar de atunci au trecut aproape 10 ani…
nu m-am agitat mai niciodata cu „promotii” de genul asta, cu exceptia perioadei de stundetie, cand gaseam prin Regie cate o fatuca de iti dadea un pachet gratis la doua cumparate. In schimb, acum cativa ani, am primit un email de la Dunhill, in care mi se spunea ca, deoarece am participat la nu stiu ce campanie de-a lor din trecut, sunt eligibil sa particip la o campania cu „circuit inchis” cumva. Adica existau niste coduri in pachete, insa nu toata lumea putea participa la acel concurs. Fiind la vremea aceea fumator de Dunhill, am tot inscris coduri pe site-ul respectiv. Ideea e ca premiile erau garantate, la fiecare cod inscris primeai un numar de puncte, la 10 coduri aveai un bonus, la 5 zile consecutive in care inregistrai un cod alt bonus, etc. La un anumit numar de puncte iti puteai alege premii mai mici, gen de la un pachet gratuit editie limitata, mergand pana la ceasuri si alte accesorii mai scumpe. Iar pentru premiile cu adevarat importante exista intr-adevar o tragere la sorti. Eu am luat atunci vreo 5 pachete „mokka”, o sticla de vin destul de misto(aprox 90 lei pe site de vinuri), niste invitatii VIP la cinema, si inca ceva dar nu mai tin minte ce. Aia, din punctul meu de vedere, a fost o campanie frumoasa. Dar nu de atragere de clienti noi, mai mult de fidelizare, as zice.
Concurs dunhill 2017
Intra pe http://www.hostdparty.ro
Folosește
Cod dunhill JRFT8JFT
a inceput concurs nou la dunhill… va faceti cont pe site-ul acesta http://www.hostDparty.ro , introduceti codul JV8FJKHV si aveti sanse la premii minunate.
FOLOSEȘTE CODUL: K8KTX7YK LA CREAREA UNUI CONT PE SITE-UL CAMPANIEI http://WWW.HOSTDPARTY.RO SI VEI BENEFICIA DE ȘANSE IN PLUS PENTRU CÂȘTIGAREA FABULOASELOR PREMII DIN CADRUL CAMPANIEI.
ATENȚIE! CODUL BONUS VA TREBUI INTRODUS IMEDIAT DUPA CREAREA CONTULUI IAR APOI INTRODUCEȚI CODURILE GASITE IN TOATE PACHETELE DE DUNHILL. SE POT INTRODUCE MAXIM 10 CODURI/ZI.
DE ASEMENEA CODUL K8KTX7YK POATE FI FOLOSIT CA SI COD DE INREGISTRARE PE SITE!
SUCCES !
BY4J7RYX
Numai prostii . acei bani se intorc prin premiile date .
Concursul makechange 2017 a fost de rahat.
Nici la ora actuala nu a fost publicata lista castigatorilor.
Rusine organizatorilor acestui concurs.
Îţi place sau nu: 0 0
La pall mall am înscris 144 de coduri si nu am câștigat nimic ,nici măcar un fum dintr-o Țigara:)))
eu am participat de multe ori si chiar ”succesc” tigarile in functie de promotii pastrand lucrul esential” bila aromatica” !
Parerea mea este ca aceste premii se scad din impozitul pe venit si tocmai de acceea este preferabil sa faca promotii decat sa dea banii la bugetul statului!
Eu nu reușesc să trimet codurile dar nu stiu de ce.Ma puteti ajuta va rog?
Am ajuns pe blogul tău din întâmplare și am citit ce ai scris.
Promoțiile influențează mintea subconstienta în feluri în care nu te-ai aștepta dacă nu ai studiat mai amănunțit domeniul psihologiei.
Unele strategii pentru reclame sunt făcute mai bine decât altele și chiar functioneaza.
Influențează mintea cumpărătorului în feluri care pt a fi înțeles se cere detaliere multa din partea mea sau studiu din partea ta.
Nu-ți cer sa ma crezi pe cuvânt, doar iti spun ca unele reclame functioneaza perfect. Din nefericire pentru noi.
Iti spune asta un psiholog psihoterapeut.
Sanatate
Telefon
Imi place acest sait..
Eu bag codurile de la heets pentru iqos….
Fiecare cod e 1 punct care valorează 1 leu
Cu punctele poți să îți cumperi produse de pe site-ul lor și ești în câștig cu fiecare punct crede-mă…la 150 de puncte îți cumperi un stilou cu încărcător nou sau cu 155 de puncte îți cumperi un cartuș de țigări… Eu zic că e bine
Beneficiile adică premiile sănătoase , mari , au adresabilitate să zicem de 75-80 % , către niscaiva rude de politicieni , patroni de magazine , ceva colaboratori pe marketing.
Părerea mea și sunt sigur că așa este.