Cauţi un produs pe net. Găseşti magazinul virtual care-l comercializează (să zicem prețulverde.ro). Pățit fiind cu tot felul de comercianți online dubioși, pui mâna pe mobil și faci comanda telefonic. Doar așa ca să fii sigur că s-a înțeles ce vrei, cum vrei, unde vrei. Operatorul finalizează comanda și totul se încheie prietenos cu „mâine ajunge produsul la dumneavoastră, o să vă sune curierul”. Mulțumesc, sunteți zeii magazinelor online.
Se face mâine. Trece juma’ de zi. Trece ziua aproape de tot. Suni la curier să-l iei la beștelit pe motiv că de ce nu mai vine. Ăla ridică din umeri. N-am ce să vă aduc, nu avem livrare pe numele dumneavoastră. Suni la magazinul online (să zicem prețulverde.ro). Când ați făcut comanda? Ieri. Stați să verific. Aaa, n-a plecat spre dumneavoastră. Pai de ce, dom’le? Nu știu, dar n-a plecat, probabil au uitat băieții de la depozit. Înjuri în gând, dar ce poți să mai faci? Cu băieţii de la depozit nu te pui. Ok, puteți să mi-o trimiteți mâine? Desigur, v-o trimitem mâine. Bine, pa.
Se face mâine. Trece juma’ de zi. Trece ziua aproape de tot. Nu mai dai telefon la curier să-l beștelești, pentru că deja ai o bănuială urâtă. Suni la magazinul online (să zicem prețulverde.ro) şi bănuiala se transformă în certitudine. Produsul dumneavoastră n-a plecat. Undeva, in fundul creierului începe să pâlpâie becul roșu. Deocamdată îl ignori. Păi de ce n-a plecat? Nu știu, probabil nu l-au trimis băieții de la depozit. Este prima oară când te întrebi dacă băieții de la depozit n-ar trebuie să moară. Treci peste becul roșu care a intrat pe modul de alarmă și te interesezi dacă totuși ai putea să primești produsul mâine. Nu știu, mă interesez si vă sun în douăzeci de minute. Ok, ce mai contează încă douăzeci de minute?
Trec douăzeci de minute. Trec încă douăzeci. Trece o oră. Şi douăzeci de minute peste ea. Pui mâna pe telefon si suni la magazinul online (să zicem prețulverde.ro).
Îl informezi pe băiatul care trebuia să te sune că, probabil, trăiți în două realități paralele, unde timpul se măsoară diferit. Nu înțelege aluzia. Îi explici că douăzeci de minute intră de patru ori într-o oră și douăzeci de minute. În sfârşit pricepe, dar il doare în cur. Nu știu ce să vă spun, nu mi-au confirmat băieții de la depozit. Este a doua oară când te gândești dacă băieții de la depozit n-ar trebui să păţească ceva nasol. Sau dacă n-ai ales persoana greșită să faci comanda. Poate ar trebui să discuţi direct cu băieții de la depozit?
Îl informezi că stai cu el în telefon până-i confirmă băieții de la depozit. Nu se poate. De ce nu se poate? Pentru că se fac colete multe și poate mai durează până vine mail-ul de confirmare. Mail-ul? Nu, te rog, fără mail, aș vrea să-i suni să-ţi confirme la telefon. Nu se poate! De ce nu se poate? Pentru că băieții de la depozit nu au telefon. Serios? Serios. Și dacă ia foc depozitul, băietii de la depozit, ce morţii mă-sii fac, cum cheamă pompierii? Pauză pentru rumegat replica. Apoi eşti interogat sec şi sictirit: dom’ne, mai vreţi comanda asta sau nu?
Nu are rost să vă mai scriu continuarea. Am făcut o semi-criză de nervi în care i-am explicat cam ce cred eu despre el şi prestaţia lui profesională. Sunt ferm convins că nu a înţeles şi nici nu l-a interesat. Este foarte posibil să fi ţinut telefonul depărtat de ureche, scălămbăindu-se în timp ce eu vorbeam. Şi mi se pare absolut normal, acu’ n-o să stai să asculţi toti fraierii care se simt datori să-ţi dea sfaturi doar pentru că au comandat ceva de la tine. Ia mai dă-i dracului!
Am vrut comanda. Sunt un om slab. Nu aş mai fi avut puterea să o iau de la capăt cu alţii. Da’ m-am gândit să vă spun şi vouă cum e să ai ghinon când comanzi de la un magazin online (să zicem pretulverde.ro).
sursa foto
Dar ce cumpărai de la ăia (să zicem pretulverde.ro)? Iarbą? :))
@skogentrollet, nu aveau. Prima oară am crezut și eu că asta vând. Așa că am luat nește chestii pentru mama. 😉
@Mihai, aaa, ulei de cannabis, semințe de cânepă… calmante cu cannabinol… d’astea de e bine să ai în casă. :))
@skogentrollet, exact astea, plus niște semințe de mac. Mi-a zis mama că-i trebuie la nu știu ce. Habar nu am ce face cu ele.
@Mihai, pune pe covrigi :))
@skogentrollet, da, da. Și zicea ceva și de niște „negrese”.
@Mihai, am eu o rețeta pentru negresa glutten-free 🙂
@skogentrollet, puteam să pun pariu că ai. 😀
In secolul vitezei trebuie sa ai asteptari pline de rabdare pe opaine bob intreg!
@Teodor Tau, aproape să nu te recunosc cu nick-ul ăsta nou.
salut,matale ai muncit un pic si in domeniu cind erai de partea cealata si cam stii cu ce se manaica si de ce sa dus in cap ……
@MIHAI, da, tocmai. Nu s-a dus în niciun caz de la nesimțirea angajaților.
As fi jurat ca nu exista acel magazin (domeniul respectiv). Am crezut ca este doar e referire la un site ‘deosebit’ de pe la inceputul internetului in RO 😉 Acum ca am aflat ca exista, ma gandesc daca cel care a cumparat domeniul l-a cumparat tot cu gandul la site-ul ala :):)
@Sorin, nu numai că există, dar tot ce am scris s-a întâmplat întocmai. 🙁
Na …si spuneai ca te-a tradat…Da-i in masa pe aia de la { sa zicem pretulverde.ro } incearca cu aia de la { sa zicem pretulmaro.ro } si verde si maro au acelesi serviciii…
@dede cati, cine? TAU TEODOR? Niciodată. 😀
Dar ce vindeau ăia de nu găseai în altă parte? Ochi de om?
@krantz, murați.
@Mihai, eu nu ințeleg ceva și pace. atunci când am un magazin, fie el și virtual, înseamnă că vreau să vând ceva: mere, pere, în panere, iarbă, semințe de mac, piese de fier forjat, sau pur și simplu iluzii…mă rog, ce pot și ce vrea lumea să cumpere. Păi, băbăiatule, în cazul ăsta, dacă mă sună unul/una să-mi ceară de 2 lei cuie și un tirbușon, atunci când am promis că le va avea MÂINE LA 10, păi, fac pe dracu-n patru și la ora 09,55, omul are la ușă ce și-a dorit. Simplu.
În cazul în care, dacă, dintr-o eroare, a întârziat comanda, SUN EU OMUL și îi explic că a făcut dubița pană pe drum, s-a oprit șoferul să dea și el o m…., mă rog, găsesc o scuză, ÎMI CER SCUZE EU pentru întârziere și, după aceea, încep JIHADUL: îi iau la alergat pe băieții de la depozit care nu au trimis marfa la timp, îi dau doi pumni peste ceafă șoferului și îi mai pun două-trei preservative în torpedo, după care îi urlu: „În morții mă-tii, dacă vrei să dai m…, o faci în timpul tău liber, sau în mașină, în timp ce conduci..:CLAR?”
Acum, trecând peste glumă, eu mă întreb de ce au unii comercianți plăcerea deosebită de a-și pierde clienții? Pentru mine, unul, ar fi la fel și cel/cea care a cerut de doi lei cuie și cel care cumpără un vagon de ciment…de ce? FIECARE ÎMI BAGĂ BANI în buzunar…
despre respect, sincer, nu am idee ce aș mai putea spune…oricum, sunt convins că, la traficul tău de pe blog, vreo câteva sute de cititori vor avea întipărit în minte, cu litere roșii, magazinul respectiv..și, uite-așa te caci în ea de afacere, după care plângi ca un bou că nu mai conduci Masseratti…hai să fiu iubit…:)
@Sorin, nu are nimeni plăcerea de a-și pierde clienții. Ăla e un angajat pe care îl doare în cur și atât.
@Mihai, nu sunt de accord cu tine. Tu, ca patron, te poți uita oricând fie în registrul de sub birou, fie în calculator, unde, alături de solitaire, vei găsi și comanda făcută de fiecare client, nu? Sau, mai simplu, ceri de la operatorul de telefonie să îți trimită factura cu toate apelurile…una peste alta, POȚI VERIFICA…poți realiza, la sfărșitul lunii, să zicem, că ai avut 345 de comenzi..bun, ecuație simplă..am avut 345 de comenzi? Câte au fost livrate? 344? Bun. Ce s-a întâmplat cu ultima? Și, uite, simplu, realizezi că al tău angajat are o mare durere in cur. Atunci, ai două variante: 1. iei un tac de billiard și I-l faci supozitor, sau 2. Îi scrii pe un bilețel adresa de la forțele de muncă…acolo va găsi, cu siguranță, vreo 5000 de job-uri care oferă salarii de 5 ori mai mari decât cel oferit de tine…
Dacă nu ai făcut training de la început cu el și, relaizezi că ești de vină., atunci îl trimiți, pe baniii tăi, la cursuri de perfecționare în solitaire, în vânzare, în ce vrei tu….
@SorinB, dacă omul ăla a onorat toate comenzile, cu excepția comenzii mele și se poartă fără cusur cu toți ceilați clienți, cu excepția mea, atunci merită un premiu. Se cheamă că eu am avut ghinion.
@Mihai..correct (la comment-ul de mai jos, că nu pot da reply la el..ai făcut tu ceva la botoane)…atunci, tu, ca patron înțelegi că e vorba de ghinion, dar tot îi tragi un șut în penk, just in case…:). Glumesc…e ok să analizezi..dacă e un caz izolat, atunci, îl pui frumos să bage copita în tastele de telefon și să-și ceară scuze de la client..deci tot cam cum spune eu este, ai înțeles??? 🙂
@SorinB, n-am făcut nimic la butoane. 🙁
Parca e o veche intamplare de-a mea cu PcGarage. N-am avut cum sa-i refuz ca n-avea nimeni produsul pe stoc in perioada aceea.
A fost ultimul lucru comadnat de la ei.
Ăstia cu prețul verde.. nu-i știu.
@Marius, ceva de genul ăsta a fost și acum. Nu mai găsisem produsul în altă parte.
@Mihai, văd că mai este un nick Sorin. Cum facem, schimbă el sau schimb eu? Până una-alta, am să semnez cu SorinB, să nu facem confuzii…:)
@SorinB, arată mai bine SorinB. Eu zic să-l păstrezi chiar dacă rămâi singurul Sorin. 😉
@Mihai, asa sa fie
Karma… ;;)
http://claudiapredoana.ro/cine-se-trezeste-de-dimineata-primeste-cadouri-frumoase/
@Claudia Predoană, așa ca să-mi faci în ciudă, nu? 😛
Sau să te fac să nu îți pierzi speranța și să vezi că sunt și oameni care își fac bine treaba 😀
Sau așa. Dar cred că ai vrut să-mi faci și un pic în ciudă. 😉
Așa puțin. Încă sunt rănită de la postarea aia cu banii :))
@Claudia Predoană, m-am gândit eu că de la aia mi se trage. 😀
@Claudia Predoană..draga mea colegă de comment-uri, dă-mi voi să îți spun că, în locul celor de la firma de cosmetice (bănuiesc)…dacă vedeam fotografia, îți trimiteam produse gratuit, cu rugămintea să le postezi….făceam o reclamă dată dracului….
@SorinB, acele produse mi-au fost trimise gratuit 😀 Le-am primit în urma publicării unui articol în care anunțam că firma și-a schimbat numele. Lăsând la o parte faptul că voiam să-i fac un pic în ciudă lui Mihai, am apreciat foarte tare că deși nu eram o clientă ce cumpără frecvent produse de la ei, ci le primeam gratuit împreună cu alte 200 de fete, oamenii și-au făcut treaba impecabil.
@Claudia Predoană…în primul rând, sper să nu te deranjeze faptul că nu am vorbit la persoana a II-a, dar, având în vedere că sunt om bătrân, îmi permit…:)
Ce trebuie să fac pentru a reuși să fur lista Claudiei? Mă refer la numărul magic, adică cele 200 de fete care au primit produsele….
Dacă îmi dai doar o bucățică de listă, promit să își aduc din Sudan un pui de crocodil…îl crești și faci cu el ce vrei…dacă vrei, ieși cu el în lesă prin oraș…îți dai seama ce beton vei arăta? Sau, dacă este obraznic, faci din pielea lui o poșetuță și niște săndăluțe de moare lumea de oftică prin cluburi…:)
@SorinB, Habar nu am cine sunt celelalte 199 de fete :)) Știu doar că ăsta a fost numărul de articole. Și dacă aș ști, sincer nu mă tentează oferta.
hai ma… ca doar ai nimerit un operator mai nou angajat.Era si el entuziasmat ca vaaaai …ia uite unde lucreaza el. Si in plus, stii ca …la noi….fara „plic” inca nu se rezolva nimic. … Tu vrei sa dai telefon si gata …toate sa mearga ceas. ..Tati….ceasurile alea bune se fabrica in Elvetia. :)))))
@meshteruyoda, dacă ăla era angajat nou, eu îmi tai… Nu mai zic ce-mi tai. 🙂
Frățică, io la ăștia cu un magazin d’ãsta on-line, le-am dat un m..uț de toată frumusețea. Nu mai aveam cartușe la imprimantă și pe toată raza la „marele” Ploești, nema cartușe pt modelul meu. Găsesc pă net pe la unii din măreața Capitală, și procedez exact ca matale și sun la ei. Gata dom’le, în 2 zile e la tine curieru’ . Ce crezi? Nuuuuu. Am sunat înapoi și exact faza cu băieții de la depozit. După vreo 2 zile văd o ofertă la imprimante și erau la același preț de la cartușe. Și uite așa am luat imprimantă nouă și când a venit curierul l-am trimis înapoi. 😀
@diabolic, foarte bine! Mai știi cum îi chema pe ăia din București?
Nu mai stiu. S-a întâmplat acum vreo 4-5 ani. Cert e că m-au sunat să mă întrebe de ce am dat retur și le-am zis: De-al dracu’ 😛
@diabolic, un răspuns foarte bun, de altfel. 😀
1 cand un patron nu isi motiveaza angajatii afacerea are de suferit, in online nu merge ca in offline, oamenii nu stau la coada, aici ai posibilitatea sa servesti mai multi clienti dar cand iti platesti angajatii cu 900 pe luna nu prea le pasa decat sa mimeze munca si e norma.
Zic asta pentru ca aveam o prietena angajata la un astfel de magazin, deja cand ma suna stiam cam ca e la lucru si se plictiseste.
a 2-a: unii zic ca patronii au placerea sa isi piarda clientii, eu zic ca activeaza poate intr-o nisa unde nu pot sa faca nu stiu ce profit mare si afacerea nu poate sa se dezvolte oricum, astfel se multumesc cu putin si nu are rost sa motiveze angajatul, sau poate se concentreaza mai mult pe magazinul offline.
@radu, da și da. Doar că aici nu auzi că nu faceau față cu trimisul coletelor? 🙂
@radu..îmi cer scuze, nu pot fi de accord cu tine.
1. dacă unui angajat nu îi place salariul oferit de patron, are n-șpe variante de joburi mai bune, mai bine plătite…dar, asta tine și de ambiție și de pregătire…sau, se poate apuca de croșetat sau cusut goblenuri și mai face un ban, dacă tot e plictisitor, dar ok jobul….
2. profit faci ATÂT CÂT VREI. Este normal să începi o afacere cu bani puțini, să faci bani puțini la început, dar, nu te oprește nimeni să crești…totul depinde de tine…dacă ești mulțumit cu profitul de 50 de lei pe lună, atunci, să fii sănătos….
Eu pot să îți dau un exemplu simplu..om care, în 1992, căra baxuri de țigări și cafea cu trenul, iar acum, are o avere de peste 100 de milioane de euro. Sincer, nu știu exact cum a făcut-o, dar știu că a plecat de la ZEROOO…Până în 1998 am ținut legătura și am văzut cum și-a crescut afacerea.. pas cu pas…după, nu mia știu, dar contează mai puțin…
cu salariu minim se platesc persoanele fara experienta, cu studii putine, chit ca daca nu ai experienta esti mai putin productiv, cel mai bine lucrezi cu oamenii motivati. Mai bine angajezi un om capabil ca sa lucreze cat 2 si il platesti dublu decat sa ai 2 angajati platiti cu salariul minim si sa frece menta.
In legatura cu omul tau cu care ai pierdut legatura in 98, eu zic ca conteaza foarte mult, ai pierdut esentialul si nu ai de unde sa stii in ce s-a bagat.
Am să mă mobilizez să scriu și eu pe blog despre experiența mea cu idioții ăstia de la prețulverde, aceeași cu produstv.Eu m-am bestelit rău cu ei si le am chemat și OPC-ul.Asa de fun!
@szqwer, chiar te rog. Așa află lumea și cască mai bine ochii.
Si eu astept de un an un tuci de fonta rosu de la astia :)) am renuntat sa mai sun si sa mai sper…
@Anca, nu au terminat cu vopsitul fontei în roşu. 🙂
b0$$ !!! iara ai comandat DiViDiuri cu lezbiance? ti-am zis io ca ie frii pe torente !
@FKT, am renunțat la torente, trebuie să remunerăm munca fetelor. 😀
Dupa o asa patanie, sa vezi un articol din-ala tipic cum ca romanii in sus si in jos, ca nu le place domne sa umble cu carduri bancare, niste salbatici, cel mai mic consum de sapun si pasta de dinti din lume, ce shopping online, n-au ei incredere… Cum iti pica?
@Cyanilla, mie îmi pică perfect. Am hotărât de mult să nu mai plătesc nimic în avans. O fac doar dacă nu am de ales și-mi trebuie musai produsul sau serviciul.
Clar si eu traiesc in aceeasi realitate ca si tine.
Am facut comanda in Bucuresti ca sa ajunga in 2 zile maxim.
Au confirmat comanda.
Am asteptat ca vine luni, si nu a venit.
Am sunat si au zis ca vine miercuri si nu a venit.
Am sunat din nou si au zis ca un produs nu era pe stoc si vine de la furnizor.
Am intrebat cand ajunge si au zis ca nu stiu.
Am anulat comanda, am facut alta in nordul tarii ceva cu B de unde am comandat si data trecuta si a venit in 2 zile.
Au confirmat comanda si au zis ca vine sambata si iam rugat sa ajunga luni.
Luni sigur o sa am produsele la fel ca data trecuta.
Sa inteleg ca pe astia din Bucuresti ii doare in cur daca ai nevoie azi sau peste o luna de produs. Ti-l trimit ei candva!
@MEDELEANUstudio, pe sistemul „nu sunați, ieșim noi din când în când”.
Nu am vrut sa zic cum ii chiama ca sa nu le fac reclama desi merita si aia din Bucuresti si aia din Cluj (niste domni ba baiatule sau doamne).
Mi-am mai luat inca 3 hamace. 😀
Primul este genial.
@MEDELEANUstudio, da’ zi-i, mă, cum îi cheamă. Să afle lumea și de-alea bune, nu numai de rele.
Nu-mi mai funcționa frigiderul, chem un nene să-mi zică dacă și-a dat obștescul sfârșit sau e tratabil. Avea remediu și purced la căutarea piesei. O găsesc online, comand și plătesc lunea trecută. Îmi spune tanti aia că pe joi-vineri o am acasă.
Mi-a ajuns miercuri. Dar sigur tipul de la depozit avea tatuaje din alea „heavy”. 😛
In capul meu lucrurile stau asa:
Cel/cei care a deschis afacerea, a avut bani sa o deschida si de ceva stocuri si cam atat.
A angajat personal, pe care il plateste (cel mai probabil prost) si la „gri”.
Managemenul este acum management, vine la 12 la birou si pleaca la 14 la „pranzul de afaceri cu in posibil partener”, doar a lansat afacerea acum nu trebuie decat ca, afacerea sa-i produca bani.
Angajatul, baga doi covrigi cu sau fara mac la pranz si isi zice siesh in capul lui :” mi-as p__a eu mananc covrigi cu sare si labarul asta de patron se duce la crasma… Si mai am si rata de platit si leafa intra peste trei zile, dar peste trei zile e luni si asta nu da bani de lunea, ca-i merge prost…. sigur o sa gaseasca un motiv…
Iar suna telefonul…. Ce dreaq ma tot f–te la cap si asta cu cacatul lui de comanda? SI daca a intarziat 3 zile ce pana mea, moare cineva daca nu are seminte de mac? ”
Din pacate nici mare parte din „patroni” si nici angajatii nu-si dau seama ca ambele categorii isi trag banii din afacerea respectiva.
Dar e numai parerea mea.
Şi nu zici rau deloc. 🙂
Stai puțin, Mihai. Era cumva vorba despre Set ornamente 2 in 1 pentru par si aplicator Hair Beader? http://goo.gl/FWwNHX?
@mihnea, nu stiu cum naiba ai ghicit. Da, asta imi comandasem. Nu pot să mai ies din casă fără ornamentele alea pentru păr.
OMFG! Sper să îți ajungă coletul până la urmă. În altă ordine de idei, întâmplări de genul ăsta mă fac să nu suport prea tare ideea de a cumpăra de pe net. Dacă vreau să cumpăr azi ceva, e pentru că azi vreau chestia aia. Și e nasol când se întâmplă nasolii cu băjeții de la depozit.
@mihnea, a ajuns coletul. Sunt cu ornamentele pă cap azi. 😀
:))) esti dilău! poze!
@mihnea, nu pot, sunt incognito. :))))
atunci n-are cum să fie altfel decât o zi frumoasă!
@mihnea, nici tu nu esti pe craca ta. :))))