Probabil că mulţi dintre voi sţiţi deja bancul cu poliţistul care se obişnuise să ia în fiecare zi şpagă de la un tip care conducea un Jeep şi a făcut criză de nervi când ăla n-a mai trecut câteva zile prin intersecţia dirijată de el. Iar dacă nu-l ştiţi, vi-l pun aici.
De ce vi-l am adus aminte? Pentru că mi se pare o situaţie asemănătoare cu cea a celor care accesează bloguri sau alte surse de informare ori divertisment din online. Staţi că vă explic eu mintenaş.
Zilele trecute am „îndraznit” să scriu un advertorial. Adică un articol publicitar. Frate, s-a rupt cerul pentru că am îndrăznit eu una ca asta.
Ha, ai scris advertorial! Cum de ţi-ai permis să faci aşa ceva? Tu nu ştii că noi nu suportăm publicitatea? Noi vrem să scrii doar articolele tale obisnuite, nu ne lua pe noi cu chestii din astea mercantile. Ne-ai înşelat încrederea.
Cam astea au fost reacţiile care au apărut instant.
Aş vrea să ştiu de unde până unde se ajunge la raţionamente de genul ăsta? Lumea s-a obişnuit să considere că tot ce este pe internet e gratis, în pofida faptului că absolut tot a costat ceva, într-o formă sau alta. Nimic, dar nimic nu apare din senin. Cineva a creat acel conţinut, deci a consumat resurse. Indiferent că este vorba despre ştiri, muzică, filme, seriale, video-uri sau simple articole pe bloguri, toate au necestitat o investiţie de bani şi de timp.
Cu toate astea, nimeni nu vrea să vadă că un blogger pe care îl citeşte are bannere şi reclame pe site sau, ferească ăl de sus, scrie advertoriale. Dă-l în mă-sa, ce nevoie are? Pentru că, nu-i aşa, temele, optimizarea, hosting-ul şi timpul petrecut pe blog sunt căzute din cer, cadou de la tatăl tâmplarului care a înviat.
Păi, fraţilor, nu e chiar aşa. Pe mine, pe lângă partea financiară, acest blog mă costă câteva ore din timpul meu, în fiecare zi. Nu contează că este luni, miercuri sau sâmbătă, aici trebuie să existe minim un articol şi interacţiunea implicită cu cei care citesc. Uite, vă dau nişte exemple personale. Sunt şase săptămâni de când n-am mai reuşit să deschid playstation-ul şi să bag un Fifa. Pur şi simplu nu am mai avut când, timpul pentru jocul meu preferat a fost acaparat de blog.
Ideea pentru farsa de zilele trecute mi-a venit după miezul nopţii. Mă băgasem deja la somn, când am realizat că a doua zi e 1 Aprilie şi ar cam trebui să nu vă las nepăcăliţi. Dă-i, scoală-te din pat, dă drumul la calculator, găseşte ceva plauzibil (ca să te şi creadă lumea) şi pune-te pe scris. Trecuse de mult ora două, când m-am băgat la loc în pat.
Cum este, seamănă a timp cheltuit sau nu?
Nu mă întelegeţi greşit, nu mă plâng, fac treaba asta pentru că-mi place, altfel o lăsam dracului de mult. Dar nici nu înseamnă că voi refuza oportunităţi s-o monetizez. A, da, vă pot promite că nu mă voi prostitua. Nu o să scriu în viaţa mea despre vreun produs în care eu nu cred, pe care nu l-am încercat sau pe care nu mi l-aş dori. Şi nu voi scrie niciodată pe „doi lei”. Ţin prea mult la munca mea, ca să-mi permit să-mi bat joc de ea.
Cam asta am avut de spus. Cine are creier înţelege. Cine nu…
Hopa, stati aşa, că mai există o posibilitate. Pun un câmp pentru „donaţii” pe blog. Adică pentru donat bani, nicidecum haine vechi, ouă, făină, adidaşi care au rămas mici, conserve şi din când în când o sticla de ulei (că e scump). Deci las eu frumuşel contul şi cei cărora le place să mă citească, bagă periodic nişte bănuţi acolo. Nu mult, fiecare, după cât îl lasă inima. Şi uite aşa am scăpat de publicitate pe blog. N-o să mai vadă nimeni, niciodată, picior de advertorial scris de mine. Bună idee, nu?
Îhî! Ştiţi câţi bani se vor strânge? Zero, nada, niente, rien. Pentru că, după cum vă spuneam mai sus, tot ce e pe internet e moca!
sursa foto
Vrei sa spui ca acele postari umanitare ” Cu un singur like ii poti salva viata” sau ” Un like = 1 € ” sunt minciuni?! :)))))
@Emanuela, alea chiar sunt minciuni, dar eu nu despre asta vorbeam. Ci despre faptul că am „îndrăznit” eu să promovez nişte produse. 😉
Pricepusem tema! Cred ca acorzi importanta nemeritata pareristilor! Inteleg ca a deranjat tema! Nu inteleg motivul deranjului!
@emmanuella, păi am explicat în articol: am comis un sacrilegiu.
Ăla era articol publicitar?
Am crezut că era doar opinia ta despre Uber, o variantă la Pelicanul 🙂
Nu sunt întru totul de acord cu ce citesc aici, dar nici nu trebuie…dacă nu imi place ce citesc, ma mut pe alt blog……
Mie personal chiar mi-a plăcut articolul, dar faptul că îți dedici timp și resurse financiare acestui blog nu are nici o legătură cu temele alese…plus că nu cred ca te-a plătit Uber ca să îi faci publicitate. Și daca te-ar fi plătit, cu ce afectează acest lucru pe cititorul tău?
Personal nu văd rostul acestui articol, pentru ce să răspunzi unor ofuscați?
La fel si la jocurile online…o grămadă de free players comentează că plătitorii au avantaj…pai bine mă, fără platitorul ălanu ai mai juca tu free, că serverul nu e gratis, să faci continuu update jocului necesită timp și bani…. dar așa e omul, vrea să îi pice din cer…..de parcă am fii evreii care mănâncă mană :), după ce vine unu și ne salvează aproape împotriva voinței noastre din sclavie.
Acum daca ar venii cineva și ne-ar scoate din sclavie cred ca l-am înjura și ponegri în toate felurile.
M-am ofuscat 🙂
Comentariu beton!12
@alter ego, să ştii că mi-a plăcut aia cu „nu sunt întru totul de acord cu ce citesc aici, dar nici nu trebuie…”. Pentru asta, jos pălăria!
Nu despre articolul despre Uber era vorba ci despre cel cu „Christian Tailoring”.
BIG LIKE 🙂
@diabolic, big thank you! 🙂
Pai si tu altceva nu ai de facut decat sa bagi in seama toate vitele? Sper ca nu te-a afectat prea tare chestia asta si ca i-ai bagat in doamnele mamele lor pe acuzatori. 🙂
@Cristina, nu aveam de ce să înjur pe nimeni, în schimb am simţit nevoia să scriu articolul ăsta.
Esti un domn! Poate cam prea!
@Cristina, 🙂 Merci, dar nu despre asta este vorba. Ci că înainte să judeci pe cineva, e bine să te pui şi în pielea lui, să încerci să înţelegi de ce face un anumit lucru. Eu pot înţelege că nimănui nu-i place publicitatea, ca dovadă toţi cei din jurul meu schimbă canalul tv-ului când încep reclamele, eu sunt singurul nebun care se uită. Cum ar fi să înjuri posturile tv că au publicitate?
Mihaiule, eu sunt de acord cu butonul pentru donatii. As da bucuroasa niste bani ca sa ma pot distra in continuare cu ce scrii tu.
Si eu. 🙂
Si eu!
@Rossana, @mada şi @badgirl, nu am nicio indoiala ca ati face-o. Dar nu cred ca este o solutie sanatoasa pentru bunul mers al uni blog, să depindă de donaţiile citiorilor lui. Nu aşa funcţionează lucrurile.
Ai putea totusi s-o incerci ca experiment.
@Rossana, au încercat-o alţii înaintea mea. Nu funcţionează şi nici nu ar fi normal să funcţioneze. Pe termen scurt, da, merge. Pe termen lung nu are nicio şansă de reuşită.
Boss, pai nu era bancul ala cu singurul cazan din Iad la care nu trebuie paza este cel in care ard romanii? Pentru ca ei se trag singuri inapoi unii pe altii. 😉
@zorro, :))))))))))))))))))))))
:)))))
Vechea problema din online-ul romanesc. Sa nu cumva sa vada cineva ca scrii advertoriale ca ti-a si sarit in cap. Cred ca absolut toti bloggerii au trecut la un moment dat prin asta. De ce ai face tu exceptie? Lasa lumea sa vorbeasca, ca altceva nu are de facut.
@DanB, păi o las, dar din cănd în când simt nevoia să mai lămuresc niste lucruri.
Si foarte bine faci.
Dar ce-ai bre cu donatiile in produse? Iti deschizi magazin si le comercializezi. Te umpli de bani.
@sponge bob, corect. Îl numesc „La Basilesco” şi dau drumul la treabă. :))))
Prea pretentios, suna a bacanie de lux. Cred ca mai degraba ar merge „La Nea Misu”. 😀
@sponge bob, aşă să-i rămâie numele. 😀
Sugerez mai degraba ceva oriental si misterios : Mi Shu.?
@Batranu’, hmmm, parcă prea sună a restaurant chinezesc.
N-ai treaba.In oferta scrii : vindem zacusca chinezeasca.Oricum la ciobanii romani le place sa-i futi, doar suntem un popor de snobi.
@Batranu’, zacuscă chinezească şi mici italieneşti.
„La Nea Mihai”. Suna romaneste si te astepti sa intri si sa gasesti sapun de casa de calitate si salam Victoria fara e-uri.
@Rossana, şi ouă. Ouă de casă, că tot vine paştele. 😀 😀 😀
Plus ca dai drumul si la comert online. Faci direct pe blog magazinul virtual.
@DanB, da, voi fi cel mai mare comerciant de zacuscă, online, din sud-est-ul Europei.
Io as putea sa-ti donez un borcan cu zacusca.Ca am.Surplus.D-aia!
@Batranu’, păi hai că uşor, uşor dăm drumul la treabă. Uite @sponge bob a găsit deja numele firmei. :)))
Boss, eram sigur ca se va lua cineva de tine c-ai indraznit sa scrii asa ceva.
Si sa stii, ca nu ar strica o casuta de donatii pentru cei ce doresc sa sustina arta. 😉 Si nici un mic banner(subliniez mic). Pentru ca, stiu cum e sa trebuiasca sa scrii ceva, si sa stai cateva ore sa scrii.
@Ashu, păi da, ar merge ca uns până în ziua cănd voi scrie iar ceva despre graşi. Sau despre proşti. Sau despre orice alt subiect care poate stârni controverse şi o să-i facă pe cei care „donează” să-şi spună „ia uite, ăsta se ia de mine, pe banii mei„. 😉
:)))
Lui Radu de la Pitici gratis ii merge.
@Ashu, stii tu din sursa sigură? Sau doar banuiesti pentru ca vezi câmpul de donatii pe blog?
Chiar sa fie adevarat, eu nu sunt pitici gratis. 😉
Nu e o sursa sigura. Si nu banuiesc.
Pai nu esti, esti Mihai, un alt blogger ce scrie bine. 😉
Ah..si daca nu ma insel, el ofera ceva beneficii.
@Ashu, hmmm, oare ce beneficii? O să mă uit.
Sa-mi spui si mie ce concluzie tragi 😉
@Ashu, dap.
Aolioooo! N-o sa mai scrii despre grasi? 🙁
@Victor, pe dracu’ nu. Stai sa-mi mai sară vreunul in ochi. 🙂
Simplul fapt de a nu scrie advertoriale despre lucrurile în care nu crezi, transformă automat articolul într-o parte din tine, din blog. Eu n-aș putea în veci scrie în campaniile astea publicitare pentru bloggeri, un articol referitor la un produs în care nu cred. Dar aș scrie cu ușurinț și plăcere despre un produs pe care eu personal îl apreciez.
Îmi amintesc cum mă întrebam eu (retoric) la începuturile mele în ale blogului, cum e posibil ca bloggeri să aprecieze atât de multe lucruri inutile încât să scrie despre ele. Dar m-am… prins cum stă treaba în scurt timp. 😀
@M.C., am refuzat o campanie pentru un salon de hair-styling. Cam ce credibilitate aş fi avut?
Dacă super…dotații (nu la minte 😀 ), pot scrie despre beauty și au succes, probabil și tu ai fi avut credibilitate în hair-styling 🙂
@M.C., :)))) fără îndoială. :)))))
Vezi că între timp, lumea a ajuns la un alt nivel. Nu numai că tot ce e pe internet e moca dar mai poţi face şi bani. Doar intri pe site şi ţi se umple cardul. Tu ce mai aştepţi? Fă ceva în sensul ăsta pentru cititorii tăi! Eu ţi-am spus că te cam laşi pe tânjeală.
@Krantzro, păi pe asta o rezolv simplu. Pun butonul de donaţii, doar că în sens invers. Cine mă citeste primeste si niste bani. Problem solved. 🙂
Îţi trimit numărul meu de cont?
@Krantzro, automatizăm treaba şi o să-l lasi direct pe blog. :)))
Românul crede că dacă plătește la zi abonamentul la net, tot ce e pe net e deja plătit și pentru el ar trebui să fie gratis. Ba chiar să i se mulțumească pentru că face trafic. Părerea mea este că e dreptul tău să scrii oricâte advertoriale „vrea muşchii tăi” pe blog. Cine se supără nu are decât să plece în altă parte. Chiar mă întrebam dacă mai ai timp să prestezi și altceva în afară de a scrie și de a răspunde la comentarii… 🙂
@Gigi, cu greu, dar mai am timp. 🙂
In rest, ai perfecta dreptate.
În aceeeaşi ordine de idei: Un ardelean stabilit in America vine in concediu in satul natal si-l roaga pe tata-su sa cheme toti sateniI sambata la caminul cultural sa-i cinsteasca.
Sambata, toata suflarea petrece pana spre ziua si la plecare „americanul” le daruia fiecaruia cate un plic cu 50$.
Urmatorul an din nou „americanul” face concediul la tara, din nou petrecerea la caminul cultural cu toti sateniI si la sfarsitul petrecerii din nou le dadea fiecaruia cate un plic dar acum cu 100$. Satenii multumiti asteptau sa vina urmatorul an, caci deja devenise o traditie.
Vine si anul urmator, „americanul” prezent, se intalnesc la caminul cultural, petrec pe cinste dar la plecare in plic, Vasile si Gheorghe care se asteptau de acum la 150$, gasesc doar cate 50$ si-l intreaba pe american de ce a scazut „donatia”.
Acesta le raspunde ca are copii la facultate si nu-si mai poate permite o cheltuiala mai mare.
Auzind aceasta Vasile ii zice la Gheorghe:
– Hai Gheorghe sa plecam, ca nesimtitul asta isi tine copiiI la facultate pe banii nostri.
@Gigi, :)))))))
La inceputurile colaborarii cu Mihai i-am explicat ca urasc advertorialele ce sar de la o posta in ochi prin povestea cusuta cu ata alba din spatele promovarii produsului. Apreciez bloggerii ce promoveaza lucruri testate pe pielea lor. Incat sa percep totul ca pe o recomandare, nu o incercare de a-mi baga pe gat ceva.
Mihai continua sa promovezi ce doreste sufletul tau! In caz ca lumea uita, faci ce vrei la tine acasa! 😉
@Ana R., asta era de la sine inţeles.
Frumos drept la replica, ma rog, daca se poate spune asa atunci cand iti explici punctul de vedere.
@Scorpya Cristina, trebuia să explic.
Io cred că te pansezi pe unde nu te doare.
Am zis că e ARTvertorial. E! Că nu pupinurește la cititori, dacă înțelegi ce vreau să zic.
Imaginează-ți că am intrat pe cămășile ălora, deși nu cumpăr cămăși, ca să văd ce și cum. Fiindcă tu ai scris să mă faci să văd ce și cum.
Sunt sictirită rău astă seară, n-am chef să fiu și clară.
@Renata Carageani, ah, nu vorbeam despre comentariul tău. Mi-au sărit mai mulţi în cap, inclusiv unul dintre cei mai buni prieteni, cu care a trebuit să port o luuuuuungă discuţie telefonică, până a înţeles. Dar tot am simţit nevoia să scriu articolul.
Da’ de ce eşti sictirită?