Am primit acest email de la Uber, vi-l las cu copy/paste:
Impactul anulărilor asupra șoferilor parteneri
Bună Mihai,
Căutăm mereu modalități de a-ți face experiența cu Uber și mai bună. Astăzi, vrem să îți împărtășim câteva informații despre modul în care anulările de curse îi afectează pe șoferii parteneri.
Imaginează-ți că mergi să preiei pe cineva, iar apoi cursa este anulată. Pentru șoferi, acest lucru nu este doar un inconvenient; înseamnă că au investit timp, efort și combustibil fără să fie plătiți pentru aceasta. Acest lucru poate duce la frustrare și le este mai greu să își câștige existența pe platformă.
Conștientizarea acestui impact ne ajută să ne sprijinim șoferii și asigură un serviciu mai sigur pentru toți. Ne-am angajat să construim o comunitate mai puternică și mai atentă și apreciem rolul tău în acest sens.
Călătorii plăcute,
Echipa Uber
Nu, serios, trebuie să fii ori complet rupt de realitate, ori nesimțit grav, ca să poți trimite un asemenea email către clienții Uber pe care-i ai în baza de date.
Nu de alta, dar ultima oară când am verificat ți se percepea taxă de anulare dacă anulai o cursă. Deci despre ce frustrare vorbim, cum îi afectează dacă EXACT pentru asta îmi percepeți taxa aia?
Ca să nu mai spun că situația stă exact invers: șoferii voștri nesimțiți sunt cei care-i fac cu nervii pe clienți până-i determină să anuleze curse DE CARE AVEAU NEVOIE.
Clienții anulează aiurea (și fără un motiv foarte clar) extrem de rar, că nu s-au apucat să comande curse ca să se afle în treabă. Vreți să știți care sunt motivele alea foarte clare? Păi, după cum ziceam și mai sus, în 99,99% dintre cazuri motivul este fix nesimțirea șoferilor voștri.
Și asta nu e tot. Probabil c-o să vină ca o lovitură, dar multe dintre anulările „fără motiv” ale clienților sunt determinate tot de șoferii voștri care nu mai au chef să vină să te ia. Moment în care, fără să-ți spună nimic, așteptă să anulezi tu cursa. Cu ăștia cum facem?
Ce, nu știți cum se întâmplă asta? Uite, în nemărginita-mi mărinimie, vă explic tot eu.
Din motive doar de el știute, șoferul vostru își dă seama că nu mai are chef să vină să te ia, dar după ce confirmase cursa. Doar că, nesimțit fiind, n-o anulează el, ci se pune undeva la umbră și așteaptă liniștit s-o anulezi tu. Cum el are tot timpul din lume, iar tu te grăbești, că de-aia aveai nevoie de Uber, bineînțeles c-o s-o anulezi.
Moment în care Uber îmi ia tot mie taxa de anulare, în timp ce nesimțitul ăla își vede în continuare de ale lui.
Aveți idee cât de întâlnită e practica asta? N-aveți, că dacă aveați nu mai trimiteați email-uri din astea inepte.
În plus, poate nu sunteți la curent, dar de ceva vreme cursa Uber se plătește în avans, ca la curve. Că are ăla chef sau anuleze sau nu, că are chef să vină să te ia sau trece pe lângă tine și se preface că nu te-a văzut, banii i-ai dat.
De-aici încolo, Bărbosul cu mila dacă mai recuperezi ceva, în caz că se întâmplă ceva nasol. Iar la voi se întâmplă extrem de des câte ceva nasol.
Băi, serios, chiar nu vă e rușine să trimiteți asemenea email-uri? Chiar nu cunoașteți deloc ce se întâmplă la voi în grădină?
Ah, încă ceva, dacă tot m-am pornit. Când mi se mai întâmplă să vin de pe câte undeva și să aterizez noaptea la București, nici măcar nu mă mai obosesc să comand Uber. Mă duc direct la taxi, deși nu mi-aș dori absolut deloc să fac asta.
Știți de ce? Pentru că mi se anulează comenzile una după cealaltă. Din zece comenzi, cam șapte mi se anulează. De ce? Pentru că m-a pus dracu’ să locuiesc în Bucureștii Noi, de-aia. Iar șoferii voștri nesimțiți consideră că e sub demnitatea lor să accepte curse așa scurte. Ce-o fi scurt la o cursă de 14 kilometri, nu mă prind, dar dacă așa consideră Măriile Lor, șoferii, așa se întâmplă. Și nu, nu glumesc absolut deloc.
Doamne, ce m-am enervat! Chiar n-aveam nici cea mai mică intenție să scriu despre Uber, pur și simplu m-am trigger-uit de la acel email senzațional.
Prieteni, dacă tot am deschis subiectul, liber la plângeri pe subiectul Uber. De-abia aștept să vă indexeze Google toate comentariile.
P.S. M-aș plânge și de Bolt, dar am ani mulți de când am dezinstalat aplicația.
sursa foto: freepik.com
Am dezinstalat și Uber și Bolt de ceva vreme, pățania a fost cu mama pentru care făcusem comanda, explicasem că este persoană în vârstă și trebuie preluată din A și predată in B, nu făcea omul niciun efort în afara condusului, în interval de 30′ au fost anulate două comenzi dar retrasă contravaloarea curselor de pe card, a ajuns acasă cu un taxi clasic. Nu s-a oprit comision ci contravaloarea curselor ca și cum ar fi fost efectuate, nu îți spun de tevatura cu mama care nu era în forma cea mai bună de așteptat zeci de minute în stradă.
Comentariu beton!79
Iată. Fix așa.
Vreau sa te anunț ca , sunt sofer de uber , si taxa de anulare de care vb tu nu se percepe pentru un sofer decât de 3 ori in 10 zile. Ținând cont ca de multe ori eu am 3 curse pe zii care imi sunt anulate deci încasez taxa aia de 3 ori in prima zii dupa care numai încasez următoarele 9 zile si ma duc dupa clienți care imi anulează cursele cand ajung la punctul de preluare, consumând motorina si pierzând timp aiurea. Dat voi ca si clienți nu va puneți nici o data in pielea șoferului pentru ca nu știți regulile dar ii judecati. Si țin sa te anunț ca la multe din cursele Cash de multe ori nu se percep taxe de anulare. Dar pot spune ca probabil frustrarea ta vine din faptul ca te grabeai sa ajungi undeva si ai fost anulat. Dar nu trebuie sa judeci pe toată lumea cum nici eu ca sofer nu judec toți clienți. Într-adevăr sunt șoferi între șoferi si clienți între clienți. Sunt si șoferi nesimțiți Dar si clienți nesimțiți asa ca haideți sa numai judecam pe toată lumea la fel.
0
0
Comentariu beton!130
Eu mi-am furat-o din cauza increderii oarbe in Uber, in Spania, am facut programarea sa vina la ora 7 pentru avion la 10.15. Domnul de la uber nu s-a grabit f tare si a intarziat vreo 40 de minute fara scuze s-a mai intamplat sa fie si aglomeratie pe autostradă si am ratat avionul pentru 2 minute… a trebuit sa cumpar bilete noi de avion vreo 2 ca altfel ar fi trebuit sa astept vreo 2 zile pana la următorul… am incercat sa intru in legatura cu cineva de la maretul Uber dar.. nu se pot face reclamații ca ei sunt perfecți! Din partea mea duca-se! sa nu mai aud de ei, nu fac decat sa se victimizeze! Nu vreau sa generalizez dar am mai patit-o si in Polonia când ma puneau sa anulez o cursa ca nu au vrut sa o ia pe fetita mea de 4 ani pe motiv ca nu are loc in mașină, in conditiile in care cerusem mașină mai mare.. deci o data e întâmplare, a 2-a oare deja e ceva putred la mijloc..
io nu știu, că iau ubăr doar cînd am drinkuit ceva, dacă întîrzie cu atît mai bine, că nu-mi comentează nevasta încă un pahar;
da’ limba în care a fost scris comunicatul e cevaaaa… neanelu a avut o semierecție, mai ales că cel care a scris tre’ să aibă cenepeu cu 3-4-5-6!
Comentariu beton!46
Cred că și cu chatGPT ar fi sunat altfel.
Nu cred că mai avem persoane cu CNP începând 3 sau 4!
my bad, ziceam că 3 și 4 vin după 1 și 2; am constatat că 3 sunt bărbații pînă la 1899…🤣
da’ și tu greșești! neanelu… ring a bell?
cel putin ala/aia are un CNP – io n’am!! si sunt UNICUL om din tara fara … stiti cat de trist si REVOLTATOR poate fi una ca asta?
da stiu; off topic AKA fiecare cu ce’l doare insa de cate ori aud de CNP’ul ma’sii sar ca arsa data fiind situatia mea atat de speciala. ma scuzati!!
@Costică Lui neanelu, fie-i suferința grea, cred că îi începe cu i(radical din-1).
P.S. Am cunoscut persoane care aveau cu 3 și 4.
Am avut ocazia sa merg zilele astea cu mai toate companiile de taxi din Bucuresti. Am avut si taximetristi de treaba si nesimtiti care au anulat cursa pe motiv ca nu ne-am prezentat, in conditiile in care el mai avea 200m pana sa ajunga sa ne preia. Cu Uber cu care am mers noi, a depasit cu succes limita de viteza si noi nu am putut folosi centurile si n-a zis nici pâs, nici buna ziua. Ah da, erao Tesla.
Comentariu beton!21
Alt prost. Ăștia concurează cu aia de la blackcab pt Darwin Awards la categ B.
Neața! Și eu am primit e-mailul ăsta. Săracii șoferi, să le plângi de milă și alta nu 🙄 după ce că îți ia oricum banii din start și în plus dacă anulezi tu.
La Bolt din fericire nu mi-a luat bani când a anulat măgarul (venise pe partea opusă a străzii și nu a așteptat să traversăm la stop). Per total prefer Bolt vs Uber, iau Uber doar dacă e semnificativ mai ieftin. Iar dacă ajung noaptea pe Otopeni vine taică-meu după mine.
Comentariu beton!18
Daca anulezi in primele 2 minute nu iti ia nimic, cel puțin asa era acu câteva luni.
Da, si eu am primit acest mail fix la cateva zile dupa ce unul a anulat cursa cand mai avea 500 m pana la mine, dupa ce l-am asteptat vreo 20 min, pe motiv ca e trafic. Imi cerea sa anulez eu, dar nici de a naibii nu am anulat. Iar cand am anulat eu, mi-au luat taxa pt timpul soferului…mda…
Comentariu beton!20
Si eu prefer bolt contra uber
Comentariu beton!13
Eu nu folosesc Uber fiindcă exista o statie de taxiuri foarte aproape și știu că daca dispecerul zice 3 minute, asta înseamnă cel mult 3 minute. Dar fiică -mea a avut aplicația si a dezinstalat-o de curând. Odată avea cu ea pisica, în cușcă. Zice soferul „N-ai spus că ai pisică, dacă eu eram alergic la pisici?” „Sunteți alergic?” „Nu, dar dacă as fi fost?”. Dar bomboana pe (aproape) colivă a fost când eu eram foarte bolnavă și medicul de la clinica particulară ne-a spus să mergem urgent la urgență, că nu-i de glumă. N-am vrut sa chemăm ambulanța, ca nu leșinasem (asta am executat în sala de asteptare la urgențe, dar mi-a folosit că m-am trzit în cabinet, sarisem rândul). Șoferul „la spital? dar eu nu suport mirosul de spital!” I-am explicat că nu trebuie să intre in spital, doar sa ne lase la ușă. Fiică -mea i-a explicat că ea scrisese clar că vrea să ajungă la spitalul județean. „Credeam ca este doar un fel in care-mi indicați aproximativ locația”. Aici sar peste ce a spus fiica-mea, să nu-i stric reputația. Dar am zarit un taxi care tocmai depusese niste pasageri și am lăsat Uber-ul. De atunci a renunțat domnișoara la serviciile lor.
Comentariu beton!67
Și bine a făcut!
As vrea sa îți răspund prin a spus faptul ca pentru animale de companie fie ele in cusaca sau fara cusca aveți opțiune la bolt care se numește bolt pet unde șoferi accepta animale. Si sa știți ca si asta e o problema pentru ca daca eu nu accept animale in mașină nu înțeleg de ce ar trebui sa va supărați. Eu nu accept animale.pentru faptul ca dupa dumneavoastră urca un client care se simte deranjeat de faptul ca e par de pisica sau câine in mașină si imi face reclamație. Tocmai pentru asta exista pet cand vreți sa circulați cu animalele in uber bolt comandați pe categoria pet. Iar cat despre șoferul care a refuzat sa va ducă la spital e un nesimtit care a găsit o scuza de doi lei nu poți face asa ceva clientului.
Comentariu beton!40
Am aflat că există obligația doritorului de transport ride sharing de a specifica în comanda prezența animalelor. Un șofer Bolt m-a beștelit că am vrut să călătoresc cu pisica aflată în cușcă și mi-a solicitat anularea cursei, că deh, cine mă pune să am pisică.
@dl Mocanu
Poți să accepti animalul sau să refuzi sa-l transporți. Dar nu să fii mitocan sau sa incerci să ridici prețul prin victimizare.
Doamna draga, am sa va explic câteva aspecte in calitate de șofer si client uber.
Client: este de datoria ta sa te informezi înainte sa te sui in uber. Ce anume comanzi, unde vrei sa ajungi, cate bagaje ai, ai pisica, câine cu tine, sunteți 3,4,5 persoane, etc. Pentru fiecare situație uber iti cam oferă soluții. Vrei sa ajungi la aeroport si ai de catat 4 valize uriașe si voi sunteți 4 persoane? Poate ar fi bine sa iti iei un uber XL, sau cel puțin suna șoferul si întreabă l daca are loc in masina pt voi si bagajele voastre. Ai animal de companie? Comanda te rog UberPet. Daca nu este niciunul prin preajma te rog sa suni șoferul si sa întrebi daca e ok sa te urci cu animal de companie sau alte obiecte ieșite din comun.
Când te sui in masina ar fi politicos sa nu te tarai in spate dintr-o parte in alta sa umpli de noroi banchete si/sau tapiserie. Urca te daca se poate pe usa pe care te vei da jos. Nu fi gălăgios, beat, nepoliticos, arogant. Drăguț ar fi sa nu trântești nici usa. Sunt multe de zis, ma rezum la atât.
Sofer: nu anula curse fara motiv sau nu forța clientul sa le anuleze prin diverse mijloace perverse. Ține masina curata, nu deschide dialog decat daca e necesar, majoritatea clienților prefera liniște. Nu fuma. Nu merge ca un dobitoc cu picioru in frana si accelerație 1-2-1-2. Așteaptă sa se suie clientul si sa se dea jos înainte sa pleci. Daca nu iti convine ca e cursa cash sau card, suna clientul si roagă l daca poate opta pentru alta metoda de plata înainte sa pleci spre el. Îmbracă te decent. Nu te lua la înjurături cu alți participanți la trafic. Sunt multe de zis si aici.
În ultima perioada am folosit uber mai mult ca șofer. Am sa va spun pe scurt ce ma deranja cel mai mult:
1. Vii la client si constați ca sunt 4. 3 se suie in spate pe o singura usa deși e loc suficient sa se urce pe ambele. Sunt si plini de noroi pe picioare si nu au pic de grija cum isi taraie bocancii in interior. Sa știți ca unii dintre noi avem mașini premium proprietate personala pe care le ținem curate imaculat chiar si iarna pe zloata, din respect pentru noi si pentru clienți. Din păcate nu e cu dus întors respectul de multe ori.
2. Daca ai de carat 4 valize uriașe, voi sunteți 4 plus rucsacuri in brate atunci mai bine suna șoferul si întreabă l daca are loc in masina. S a întâmplat. Sau luați 2 uber uri. Cred ca daca ai luat bilet de avion mai ai încă 50 lei pentru încă un uber.
3. Nu te sui beat crita in uber. Am avut o situație in care m am trezit cu un imbecil beat care ma amenința ca îmi da cu sticla de whisky in cap daca nu il las sa fumeze o țigară.
4. Încearcă sa faci comanda dintr un loc in care șoferul sa poată stationa daca ai bănuiala ca o sa întârzii putin.
5. Daca in masina miroase a curat, încearcă sa te abții de la fumat, chiar daca e țigară electronica.
Cu alte cuvinte, sa fim un pic mai atenți cu cei din jur, fie ca ești pasager sau șofer. Nu e greu
Comentariu beton!37
Nu vă consolează, știu, dar trebuie să vă povestesc una din Strainezia, tot cu un fel de Uber. Sau Bolt. Tot aia.
Folosesc (foloseam!) o anume companie. Lume puțină. Rezerv cu ceva timp înainte, plătesc (asta i cutuma locală, plata înainte 🙂 ca știu și ei ce angajați au). Ruta: de la mine până la aeroport. Ca altfel nu era vesel. Mă trezesc la ore când nici iarba nu crește, mă pregătesc, cobor valiza în fața casei și aștept taxi ul. Și aștept, o tură, două, trei. Timpul trece. Sun la companie. Oha! Aveam nr șoferului. Îl sun. Și l trezesc din somn! Îi urez noapte bună, închid. Caut altă soluție. Noroc pe mine, găsesc unul normal la cap, în 3 minute a fost la mine. Pe drumul spre aeroport, cam după vreo 30 de minute, mă sună adormitu’, cică să cobor, ca a ajuns la adresa. Cobor, cum să nu, dar cobor doar la aeroport, din taxi cobor. Îmi închide, apoi îmi trimite mesaj: vă aștept de 20 de minute. Paranteză: nu știu alții cum sunt, dar eu nu conduc atunci când dorm.
Bun. În timp ce mi aranjam eu bagajul de cabină, alt mesaj: nu mă mai așteaptă, el pleacă! Du te n plata Domnului!
Ajung la destinație: mail, factura, taxa de anulare. Cum ar veni și întârziată, și cu fusta ruptă.
Și mai am una veselă, da’ nu mai am timp acu’, mai încolo 🙂
Comentariu beton!59
Oho, da.
De câte ori ajung în București cu treabă și trebuie să ajung înapoi la aeroport, e tot timpul o aventură – câți anulează înainte ca unul chiar să apară la comandă?
Dar drept zis, n-am avut probleme de genul prin alte țări. Deci e ceva și cu materialul clientului.
Comentariu beton!13
la mine situatia e fix pe dos. Am dezinstalat Uber si merg doar cu Bolt.
Am dezinstalat aplicatia după o zi in care încercam sa trimit un Uber la mama dragonilor (nu prea știe sa utilizeze aplicatii mobile) care trebuia sa ajunga la gara. Mi-au fost anulate 5 curse, CINCI !!!! una dupa alta. Dar anulate dupa o perioada de asteptare nu asa imediat. Eram deja pe cale sa piarda trenul din cauza nesimtitilor. Am dezinstalat Uber, instalat Bolt care a venit la prima comanda in 2 minute. De atunci utilizez numai Bolt si nu am mai avut niciodată probleme. Dar ar trebui ca soferii care anuleaza curse sa fie trasi pe dreapta 2 ore, fara exceptie si penalizati cumva. Nu poti sa iti bati joc de un client dispus sa dea bani pentru o cursa scurta pentru ca poate are o problema.
Comentariu beton!30
Cred ca ai avut doar noroc, ca sunt aceiasi soferi.
Comentariu beton!16
Bolt si eu cand vin in RO. Am si Uber instalata insa folosesc exclusiv pt livrare de mancare acasa in Spania.
Stiu ca Uber-taxi s-a stricat rau in ultimii cativa ani in RO si nu am chef de experiente imbecile si in acest domeniu in rarele ocazii cand mai calc prin ghena numita Bucuresti.
De la aeroport folosesc fie Bolt fie tren+metrou daca ajung la ore rezonabile.
Sper sa dispara Uber la fel de diafan precum a aparut.
Situatia e foarte des intalnita la Aeroportul Otopeni. Multi vor sa te duci la rond pentru a nu plati taxa la bariera (desi costul cursei acopera toate aceste costuri), altii anuleaza dupa 10-12 minute, desi ei se indreapta catre tine (asta nu am inteles-o).
Deci da, nesimtire maxima!
Comentariu beton!18
Mie mi-a anulat unul care intrase in parcare. Pentru ca intre timp intrase surge pricing. culmea e ca l-am vazut si m-am dus la el. Bai nene, sunt aici, ai ajuns si ai anulat. Raspuns: „da, am acest drept’
Am anulat cursa de doua ori, la Bolt. Prima data îmi da timp 5 minute, după care începe sa se plimbe pe la dracu-n crăci, în direcția OPUSĂ. Adică în loc sa se îndrepte spre locul de preluare, se îndepărta. Wtf? 😳 A doua oara îmi da timp 2 minute, după care începe sa ocolească cartierul, pe strazile pline de semafoare. Ca sunt si de-alea fara semafoare, da mno, de ce nu? Dă-te-n mortii tăi, am anulat și am chemat Uber. Mi-am primit banii înapoi de fiecare data. Am scris ca durează prea mult preluarea, și gata.
Comentariu beton!16
P.S. nu mi-au luat taxa de anulare
De când ai zis de Blue nu mai comand altceva.
Mulțumesc pe această cale!
Comentariu beton!16
Sunt mari nesimțiți! In plus, cursa e mereu mai scumpă decât suma pe care ai confirmat o la rezervare! Anulează când ți e lumea mai dragă și ești presat de timp… Mi au triplat costul pt că am mai făcut o oprire… Noroc că am făcut plângere și mi am mai recuperat din paguba, dar a fost f greu… procedura e făcuta intenționat complicata, că sa te descurajeze…Și multe multe altele! Uber sucks big time!
Am patit, desigur, dar te duci la istoric in aplicatie si daca tot ai platit, este acolo cursa. Te duci pe cursa si faci o plangere ca soferul nu a venit. In cateva zile, vei avea banii inapoi in cont.
Comentariu beton!15
Exact. Asta am facut si eu. Se contrazic cu tine o vreme ca nuuu, nu a venit.. dar nu stiu ce… dupa care isi cer scuze si iti dau banii inapoi. Apropo, eu nu am anulat, dar am inchis telefonul :))).
M#*$tii astia mi-au facut de mai multe ori asta. Ultima oara, desi eram pe fuga, cursa confirmata cu preluare in 4 min, dar dupa 14 min inca nu ajunsese masina. Am vazut ca e peste drum de mine, asa ca am mers sa vad ce face soferul meu (oricum se dusese pe copca planificarea mea, asa ca am zis ca de data asta documentez speta si fac plangere la corporatia vietii). Soferul s-a dus la cumparaturi. Dupa 10 minute iesise din magazin cu ce avea el nevoie, si cand l-am sunat sa il intreb unde e, se scuza ca inca nu a incheiat cursa, ca are o problema cu plata cu clientul anterior… s-a blocat cand si-a dat seama ca sunt la 1m de el. Am anulat cursa, am facut claim si uber mi-a zis f frumos ca ups, nu am cum sa comentez pe o cursa neefectuata. Din acel moment am decis ca uber va fi ultima optiune, si plata nu va mai fi cu cardul. Toti au revolut, pot plati la incheierea cursei fara nicio problema, dar nu le mai dau banii inainte ca sa fie aroganti pe portofelul meu. Poate e coincidenta, poate nu. Cand pui plata cash, nu mai fac asa multe nasoale.
Comentariu beton!25
Soferii nu sunt angajati Uber! Taxa de anulare se plateste doar daca anularea se intampla cand soferul este foarte aproape sau deja la locul de preluare! Multi taximetristi au „migrat” catre ride sharing cu naravuri cu tot! In general comportamentul unei categorii sociale respecta media comportamenenrala a natiei respective!
Mă plâng eu de Bolt. Sau nu, pentru că nu m-au taxat. Fac comandă, vine notificarea că este fix unde sunt eu. Nu văd mașina, îl întreb unde este, nimic, îl sun, nu răspunde. Hai să anulez, nu se poate. Hai să sun la serviciul clienți. Până să se conecteze, cursa dispare cu totul. Fac altă comandă și la revedere. Bonus: mașina care vine din două direcții în același timp.
Am pățit. În general las comada deschisă și îmi comand bolt sau taxi și plec în treaba mea.
App, nu știu dacă ați intrat vreodată pe grupurile de fb cu șoferi uber/bolt, să vedeți cât de urât vorbesc despre clienți.
Tati, asta e jobul tău, să mă duci din punctul A în punctul B, cât timp îți vorbesc frumos și nu-ți murdăresc mașina, nu mă interesează pe mine pe ce bani o faci și că ești tu frustrat că sunt tarifele mici. Ia-ți alt job dacă nu îți convine și gata.
Așa vorbeau și cei care faceau glovo/tazz și uite că a avut cine să îi înlocuiască 😉
Comentariu beton!21
Am anulat de cateva ori ,atat la Uber cat si la Bolt si am primit banii inapoi de fiecare data.Motivul anularii a fost ca mi se dadea un timp foarte mare de preluare si in unul din cazuri soferul in loc sa se apropie se indeparta.Dar in principiu nu mi s-a perceput taxa.Am vazut in schimb o alta ciudatenie,unii soferi au inceput sa parcheze inadins mai departe ca sa iti ia aplicatia taxa de asteptare.
Uber nu mai e ceea ce a fost la inceput. Culmea e ca a ajuns mai rau comparativ cu taxiul clasic. Basini in cap si cam atat. Doar jumatate din soferi respecta ce au spus si aplicatia nu iti lasa loc de intors. esti vinovat ca ei sunt prosti, nesimtiti si nu respecta ceea ce promit. Folosesc rar de tot dar am un gol in stomac de fiecare data.
si peste toate astea au niște preturi SF. la început erau foarte ok la pret acum au scăzut calitatea si crescut preturile. super.
În aeroport, Uber depășește limita bunului simț cu mult. Când stateam la Sofia, la fiecare venire în țară mi se anulau între 5 și 10 comenzi (în funcție de câtă răbdare aveam eu). În final am abandonat și veneam spre oraș cu autobuzul. Acum circul cu Bolt, de câte ori am nevoie, și nu am avut absolut nicio experiență neplăcută. Oi fi eu norocoasă
Ultima mea experienta cu Uber a fost ceva „incredibil”.
Tot drumul pana la aeroport m-a rugat sa nu greseaca soferul destinatia si sa ajungem la spital…:(
Nu credeam ca o sa scapam cu viata dupa cursa pe care am avut-o cu acel distins sofer.
Basca, mai si pufnea ca eram 4 pasageri si am cerut si scaunul din fata.
Comentariu beton!11
Păi, din ce știu eu, conform legii nu ați fi avut voie și pe sacunul din față. Dar asta este tot vina lui, desigur, că nu trebuia să accepte cursa.
Aia cu neocuparea scaunului din fata era pe.vremea covidului, din câte am înțeles.de la șoferii uber
Aplicația îți arată că poți comanda cursa doar pentru 3 persoane. Dacă vrea șoferul
Il ia pe al patrulea. E vorba de confort. Sunt mașini in care pe bancheta din spate 3 persoane stau cam inghesuite
Eu de la aeroport programez in prealabil cursele la blackcab, daca am ore aiurea si nu pot sta dupa tren. La dus inspre aeroport programez pe bolt, e mai ieftin. Nu am avut niciodata probleme, aproximativ 30 de zboruri anuale. In Bucuresti m am obisnuit sa nu vina primul sofer care apare in aplicatie.
P.s. la bolt pe tesla sunt indieni la volan, am nimerit 2 pana acum. Din pacate conduc ca la ei acasa.
nu am avut masina vreo lună, prin martie, asa ca am fost nevoită sa merg cu bolt de la mine din sat până in oraș(unde transportul in comun mi s-a părut decent)
nu am avut experiențe neplăcute, DAR cand am ajuns in București…eeee, dragii babei, aici se schimbă experiența. am chemat bolt, a venit in spatele blocului si până am trecut prin tronsonul blocului am fost taxata pentru ca m-a așteptat, deși el doar ce pusese frână cand am ajuns lângă el. de atunci am șters cardul din aplicație si plătesc doar cash dacă mai am nevoie de bolt. sunt corecți cand vine vorba de plata cash😈
Comentariu beton!15
Tot aeroport, ma pune sa ma duc in rond, urmeaza: penalizare ca nu am fost la punctul setat si 10 lei pt aeroport.
Eu la Uber am renuntat o perioada. Tocmai din acelasi motiv. Una doua mi se anula cursa. Si mereu cand ma grabeam cel mai mult. Si nu mi se anula dupa un minut doua ci dupa asteptat 10 15 minute. Asa ca am ramas cu Bolt, dar si cei de la Bolt au devenit de o nesimtire crunta pentru ca si anuleaza cursa dar cel mai des se intampla ca la 200 300 maxim 500m sa inceapa sa se invarta sau chiar sa o ia in sens opus si daca incerc sa il contactez nu raspunde asa ca ma obliga sa anulez eu cursa. Ei, daca trec 2 sau 3 minute de cand il astept atunci imi ia comision de anulare. Si am revenit la Uber dar doar in cazuri de maxima urgenta si niciodata la orele de varf.
De la sau la aeroport nici nu se pune problema de asa ceva. Am dat o simulare intr-o zi, la ora 5 si mi-a dat tarif de 300 de lei din Drumul Taberei. Pai ce ai facut nene? Ma duci cu elicopterul? La ora 9 dimineata era 150 de lei… Am preferat trenul. Si mi s-a mai intamplat sa imi ia mai multi bani decat tariful confirmat desi nu stiu cum de se poate asta.
Am dat și eu o simulare intr-o noapte, trebuia sa prind un maxi-taxi la ora 23.15 în celalalt capăt de oraș, îmi da preț 45 de lei. Baejnebun?😳 Și trebuia sa ies „la sosea” că pe strada mea n-a mai ajuns asfaltul, si nu intra gingașii de la Bolt/Uber . Asa ca am chemat frumușel un taxi, m-a costat 20 lei , cu tot cu 5 lei ciubuc. Nu-i prost cine cere…
Comentariu beton!17
Pe langa cele pomenit mai sus, am patit ca Uberul sa-mi ia taxa de anulare desi am anulat cursa in timp ce soferul termina cursa anterioara. Cum ar veni, nu s-a deplasat niciun metru, macar, pentru cursa mea anulata.
A fost si o faza cand aplicatia a dus-o pe dna sofer la dracu cu carti si dumneaei nu a bagat de seama ca sta pe Aleea-de-la-capatul-cartierului, desi adresa de unde comandasem era Marele-Bulevard-nr.6. Ok, nu cunosti zona, dar intre o alee infundata si un bulevard mare. prin care se iese din Bucuresti, chiar nu poti face diferenta? Si tot dumneaei era nervoasa ca a trebuit sa bantuie prin cartier sa ma gaseasca.
Frumos a fost cand am scris/sunat/sesizat faptul ca pentru o cursa care aparea pe extrasul de cont nu mi-au trimis factura (decontez pe firma deci am nevoie de factura). Dupa ce au cautat-o jumatate de luna (si nu va descriu ce discutii am avut cu ei, pe „ciat”, ca de oameni vii la telefon nu am reusit sa dau), au decis sa-mi returneze banii, ca nu identificau cursa.
Si-ar mai fi, dar n-am timp acum.
Ca o concluzie, Uber-ul nu mai e ce a fost la inceput. Deloc.
Șoferii de Uber/Bolt sunt în majoritate foști taximetriști, cel puțin așa este în Constanța. Au trecut la transportul alternativ cu tot cu obiceiurile învățate si aplicate pe perioada taximetriei.
Au vrut sa-mi traga teapa de doua ori, numai ca de fiecare data am mai fost cu cineva, asa ca in timp ce nesimtitul astepta sa anulez eu comanda, cealalta persoana a facut alta comanda. Asa ca eu am fost ala care avea tot timpul din lume sa astept anularea comenzii, ceea ce s-a si intamplat
Comentariu beton!17
E, eu am foaaaarte multe experiente cu Bolt si Uber si va si razbun putin :)).
Eu circul cu amandoua, destul de frecvent, pentru ca am serviciul pe Centura, nu conduc, iar daca nu iau transportul firmei trebuie sa ajung obligatoriu cu unul din cele 2 servicii.
Per ansamblu circul mai mult cu Uber(preturi incomparabil mai mici); pe servicii le-as da 8.
Drumul de facut de la statia de metrou pana la serviciu e de maxim 2 km doar ca lor nu le apare directia decat atunci cand ma urc in masina si toti cred ca merg spre oras:)). Faza e ca, in general, am timp de asteptare 10-15 minute. Eu nu am foarte multe experiente de nesimtire nici cu Bolt, nici cu Uber. Din aeroport merg cu autobuzul 100 pana la Unirea si de acolo Uber/Bolt, daca nu am multe bagaje sau nu sunt ore in care nu circula STB-ul normal.
Am avut experiente de anulari dupa ce am zacut in asteptare 100 de ani. Niciodata nu anulez la rugamintea nimanui si nu mi s-au oprit taxe sau banii pe cursa, daca am anulat eu, pentru ca fac acest lucru in maxim 1-2 minute de cand dau comanda si doar pentru ca imi dau foarte multe minute de asteptare. Mi-a ramas in minte obraznicia unuia care m-a luat direct de acasa pana la serviciu, 10 km cred, si cand m-am urcat in masina si a vazut unde merge mi-a facut scandal la propriu ca de ce am comandat, ca lui nu-i spune aplicatia unde merge, ca nu e corect!!!!! i-am dat o stea cu argumentul ca nu puteam zero, si el cred ca la fel, desi nu am comentat absolut nimic si nu m-am certat cu el. Aia a fost cea mai urata. Se mai intampla sa mergem toata familia (3 persoane) si sa nu doreasca sa-l lase pe sot in fata dar noi insistam :)). Am mai avut experiente cu soferi nesimtiti cu muzica, cu vorbitul la telefon dar am rezolvat-o din bacsis si stelute :))
Cu taximetristii aveam 90% experiente negative, mai ales financiare, asa ca n-am mai incercat.
În Galati nu fac scandal pentru curse scurte, eu fac în mod frecvent curse de 3 km și nu m-a comentat niciunul. Bine, aici când prind o cursa de 10-15 km zic sarumâna, dar mno, nu suntem capitală
În București e cel mai mic preț per km
De acum trei ani mi-am dezinstalat aplicația Uber. Fix din aceleași motive, anularea curselor. Nu știu dacă anularea a avut legătură cu faptul că locuiesc în Crevedia, dar cursele acestea ar fi avut prețuri pe măsură. Asta ca să nu mai spun că mama era la ATI Elias în comă profundă, iar eu am avut permisul suspendat fix în perioada aia. Deci pentru mine a fost o situație chiar disperată.
La mine e invers, am mers cu Uber, dar pentru că veneau fff greu mașinile, am instalat Bolt. Vin mai repede. Chiar daca dau banii in avans și la ăștia. Au fost ok până acum. Unu mi-a anulat el, o data eu, că nu mai venea 🙄🙄
In ultimul timp am folosit Bolt Pet, că mi-a zis un șofer de Bolt , eu cu Neagra mea în geantă în brațe, de nu știai ca exista, ” Aveți Bolt pet, să știți ” Sa mori tu! 😖
Bolt e groaznic. Simteam ca se dezintegreaza masinile , iar soferii, sa nu mai zic. Unul si unul. Fani Georgica, sau de astia deranjati ca trebuie sa plateasca taxe la stat pe bunul lor. Dezastru. Rareori ii chem.
Iar legat de uber, cand eu astept si soferul anuleaza, ce facem? In numele clientilor cine trimite email catre soferi? Circul rareori, si nu am avut atat de multe ocazii sa dau de nesimtiti, dar si cand ii intalnesc. Pff, dezastruos. Mai e white cab. Emailul astora mi-a adus aminte de un email de la corporatie, in care eram rugati sa pastram si noi curatenia si sa ajutam firma de curatenie sa isi faca treaba. Aia platiti, si eu sa ii ajut pe ei? Mai ales ca fac o munca cam proasta. Mai lipsea sa fac eu curat pt ei
Pe principiul ” sa dam repede un pic cu mopul ca vine doamna de la curatenie si nu i frumos sa găsească mizerie”. De bolt/uber ce sa mai zic, decat ca am făcut vreo 3 screenshot uri la comentariile unde se dădeau ceva rezolvări la situațiile nasoale
Buna, Deea. Nu stiu cum o este la voi la firma, insa in firma unde cu onor (si trambite) prestez ca Facilities Manager, am in portofoliul de activitati de care ma ocup si activitatea de curatenie. In consecinta, urmaresc indeaproape modul in care se realizeaza si se pastreaza curatenia in incinte (ca sunt doua). Probabil ca exprimarea din emailul primit de la firma ta nu a fost cea mai fericita, eu am inteles sa ajuti pe cei de la curatenie printr-un comportament civilizat (nu punand mana pe mop – desi nu cade nimanui rangul sa stranga dupa el daca se intampla sa murdareasca/verse el ceva). Am tone de exemple de suit cu picioarele pe capacele de la WC (murdarite si sparte), infundat WC cu ce nu iti vine sa crezi, stricat dispenserele de sapun si multe, multe altele. Asa ca inteleg punctul de vedere al ambelor parti. Nu ca femeile de serviciu ar da in branci, nu o fac decat impinse de la spate, dar nici cu noi, beneficiarii acestor servicii, nu imi este deloc rusine. E vai si amar!
Scuze pt off-topic, dar mi-am varsat of-ul! 🤗
Folosesc Bolt, cu plata cash la finalul cursei. Nu mi s-a intamplat niciodata sa modifice tariful afisat, l-am folosit in Bucuresti, Galati si Constanta, totul a fost OK.
Scuze, nu totul, in Bucuresti, de la Fundeni la Gara de Nord am ascultat o predica religioasa, soferul era din Martorii lui Iehova ceva, i-am repetat ca sunt obosita si nu ma simt bine, a treia oara cu glasul mai ridicat, atunci a inteles dar tot a facut o rugaciune pentru mine,pana la finalul cursei 🙁
Văd că mulți au problema plecării de la aeroport, poate ajută – la mine a mers de fiecare dată și cu Uber și cu Bolt. Trec de la Sosiri la Plecări (prin interiorul aeroportului) și fac comanda fix cand ajung în față, la intrările A/B. Mi se ia comanda instantaneu și mașina apare in max 2min (de multe ori e chiar acolo, că lasă pe cineva). Dacă orele de plecare/sosire sunt foarte aiurea, atunci de banii de Bolt/Uber luam mașina și apelam la parcările din zona Strada Ferme/Strada Garii Balotesti, rezolvăm cu vreo 150lei/săptămână.
Cu Uber am patit urmatoarea chestie: Vara trecuta intr-o vineri am plecat mai multi de la un restaurant din Portul Tomis cu cateva minute inainte de 12 noaptea. Am cerut un Uber, m-am uitat la tarif, 20 si ceva lei care era ok pt distanta mea, timp de sosire 1 minut. Pupat piata Independentei cu prietenii si am comandat masina fara sa mai verific tariful. Cred ca erau 15 sec dupa ora 12 cand a sosit (in timpul comunicat ce-i drept). Am ajuns acasa si cand mi-a venit sumarul cursei am ramas cu gura cascata: 72 lei. E si vina mea ca nu am mai verificat tariful, hai tarif de noapte, o fi intrat si cel de weekend dar chiar de 3 ori? De atunci verific de 2 ori pana comand masina.
Cu Boltul nu ma impac, de 2 ori mi-au anulat cursa soferii, una noaptea dupa 20 min de asteptare. Am si o aplicatie de taxiuri pentru urgente dar doar daca am cash pentru ca taxiuri care sa accepte card mai rar la Cta.
Eu am intrat doar să vă spun ca pe mine să nu contați. 😁
Nu am folosit niciodată serviciile Uber și sau Bolt.
Doar taxi clasic. Și ăsta destul de rar.
În 99% din cazuri, cu comandă.
Comentariu beton!12
Zi de sâmbătă, ne gândim să ne ocupăm ne educația copilului de 4 ani și să mergem la teatru. Soțul nu avea chef de condus, așa că dam comanda de Uber, sau Bolt, ce o fi fost. Primul șofer sta pe loc vreo 10 min; era foarte aproape de noi dar efectiv nu înainta. Anulam cursa, comandam altă mașină. Ajunge la locație, trece de noi, soțul îi face cu mana și începem să ne îndreptăm spre el când brusc mașina întoarce în fața noastră, pleacă și cursa se anulează. Cred că am mai incercat o comanda, timp prea mare de așteptare, am sfârșit prin a lua mașina personală. Caz fericit, am avut soluție. Am vrut să fac reclamație la ambii șoferi, in special celui care efectiv a plecat când ne-a văzut, dar surpriza….nici un istoric despre cele 2 curse. Yeeeee….alta speță, plec cu soțul spre job, setez adresa lui și aleg oprire la adresa mea. Când ajung la mine ce sa vezi, cursa s-a terminat. Ok, am primit refund dar sotul a mai pierdut 10-15 min să aștepte altă mașină. Yeeeeeee
Faci screenshoturi si apoi reclamatie. Trimiti dovada ca ala sta pe loc ca vaca de juma de ora. Ii scrii pe chat, faci screenshot si la alea etc. Tii mai multe aplicatii instalate sa ai de unde chema alta cursa intre timp. Cu mailul nu stiu, cred ca as face reclamatie si pentru alea 😅😅
daca vreunul din voi ma citeste si are rabdare si/sau chef l’as ruga sa’mi explice si mie care’i faza cu UBER’ul ma’sii pt ca nu ma prind – in sensul ca vad ca va plangeti mai toti si sunt ff multe inconveniente samd. de ce nu folositi TAXI’ul normal atunci?
[nu de alta insa la mine la bilbao nu’s „la moda” si chiar nu stiu cum sta treaba cu UBER vs TAXI …] multumesc anticipat!!
Pentru ca asta de la TAXI-ul normal sunt si mai nesimtiti. Plus ca nu poti plati cu cardul.
@Bobses saru’mana. in sf. am inteles si io cum stau lucrurile in mare. ca sa vezi – sapt. trecuta am luat taxi’ul aici la noi pt 1º data in ult. 20 ani (n’am nevoie fiind oras mic si bine comunicat) si am platit cu card’ul!! deci nu’i la fel ca in tara. plus mult mai scump decat la buc. unde mi s’a parut ff ieftin – spre deosebire de restul tarii nu’i asa?
@Bobses, eu folosesc taxi Leone în București. Și se poate plăti cu cardul.
@Sfântu Dracu, eu stau in Iasi – am chemat o masina printr-o aplicatie de taxi normal si am selectat ca platesc cu cardul. A venit masina, dar mi-a zis ca vrea sa-i platesc cash, ca ii intra mai tarziu banii daca platesc cu cardul. Cum n-am avut cash (si nu stau cu cash la mine), am renuntat la el si am chemat un Uber.
Foarte putini soferi de Uber/Bolt sunt ok si cu bunul simt la ei. Restul… sunt fosti taximetristi nesimtiti. Cel putin in Iasi asa este.
Am mers de multe ori atat cu Uber cat si cu Bolt in strainatate – este diferenta de la cer la pamant fata de ceea se intampla in Romania.
Mi s-a intamplat sa ma sune soferita unui Bolt (comandasem sa merg de la aeroportul Iasi catre casa) si sa ma intrebe daca am bagaje. Apoi, daca sunt singur, ca ea este cu o prietena in masina si trebuie s-o duca intai pe aia acasa, apoi pe mine. M-am rastit de cateva ori la ea si i-am spus sa anuleze cursa. A anulat-o dupa vreo 7-8 minute, dupa ce i-am scris si pe chat si am facut si cateva screenshoturi.
Era o soferita de peste Prut angajata la o flota Bolt (nu asta m-a interesat, ci modul nesimtit si nerusinat in care m-a abordat si m-a chestionat – ea e ocupata, n-are timp sa se ocupe si de client…).
O alta soferita de Bolt din Vaslui angajata tot la o flota de Bolt din Iasi (era nevasta-mea la volan in clipul urmator, Boltul a depasit linia continua si a intrat in viteza in stanga masinii mele, si apoi intr-o benzinarie – a motivat ca era grabita, si nu mai avea chef sa ocoleasca inca 20 de metri ca sa intre normal) – https://www.youtube.com/watch?v=sXdHHr9pvlE.
Parerea mea e ca cei care fac Uber/Bolt cu masina lor sunt mai responsabili decat cei angajati la flote – astia din urma… vai mama lor (si a noastra, a clientilor).
Ok, cred ca este cazul sa aflati si parerea „adversa”.
Sunt sofer Uber. Fac asta e trei ani si zece luni. Nu lucrez toata ziua ca majoritatea, doar 3-4-5 ore pe zi. Precizez ca nu am fost taximetrist, m-am ocupat 40 de ani de fabricarea bijuteriilor, acum sunt la pensie si un cumul de factori, care nu pune neaparat banii pe primul loc, m-a determinat sa o fac. Am 4,97 stele ratingul in prezent, 1% cota de anulare si undeva peste 70% cota de acceptare, in cam 6500 de curse. Am scris toata introducerea asta ca sa vedeti ca sunt un tip care isi face treaba cum poate mai bine si onest. Nu reusesc pe cat as vrea, dar jur ca ma straduiesc.
Cateva chestiuni. Anularea curselor. La Uber, dupa ce iei cursa, ca sofer, trebuie desigur sa ajungi la pasager. Cand ajungi in zona punctului de ridicare(cam 50m) si NUMAI atunci un cronometru porneste pe aplicatia ta. In momentul in care trece timpul „regulamentar” (7min, din care doua de gratie) ti se deschide permisiunea pentru anularea cursei, daca pasagerul nu s-a prezentat si tunci primesti taxa de anulare care e intre 10-15 lei la client(tu iei 75% din banii astia). Deci, taxa de anulare, nu CONTRAVALOAREA INTREGII CURSE ! Nu intru in amanuntele cu privire la locul exact de ridicare(pin) care nu corespunde de multe ori cu dorinta pasagerului care, din neatentie, nestiinta, sau pur si simplu nesimtire, nu este atent unde e pin-ul pe harta si te asteapta unde isi imagineaza el. De aici discutii pe chat, sau telefon, mai mult, sau mai putin civilizate. Pentru ca nu ii poti spune romanului ca a gresit, atunci cand greseste, ca te-ai nenorocit. Concluzia, soferul nu poate anula curse de capul lui si fara consecinte in ce priveste ridicarea procentului de anulare care duce in final la blocarea aplicatiei.
Pasagerul. Daca face o comanda, primeste sofer si anuleaza cursa pana ca soferul sa faca majoritatea distantei pe care o are de parcurs pana la el, NU ESTE PENALIZAT IN NICI UN FEL. Taxa de anulare, sau neprezentarea dupa sosirea soferului este fixa si nu reprezinta NICIODATA contravaloarea intregii curse. Ce nu intelege pasagerul. Pot exista situatii obiective pentru sofer de a anula cursa pe drum catre el. Nu vorbesc de accident, defectiuni la masina, desi si astea s-ar putea intampla, vorbesc de situatii cand soferul ia cursa si constata ca pe traseul catre pasager sunt probleme de trafic, iar el nu poate ajunge in timp rezonabil, asa ca anuleaza pentru a da posibilitatea pasagerului sa primeasca o masina care intre timp a ajuns mai aproape de zona lui. Un exemplu il reprezinta maratoanele si tot felul de curse organizate in Bucuresti in weekend, cand tot traficul e bulversat, ocolit, aglomerat deci, iar aplicatia fiind cam rudimentara nu este updatata(ca Waze) si te pune sa iei pasageri din zone imposibile.
Soferii. Nu neg ca exista soferi multi cu apucaturi de taxi, ei fiind de fapt fosti taximetristi. Exista totusi, daca ii asculti si pe cei de buna credinta situatii care nu au logica, daca asculti comentariile pasagerilor. De exemplu, care este logica sa fac 5-7-10 min pana la pasager, pe banii mei, ca odata ajuns acolo sa ma ascund(lucru exclus, am pomenit de cronumetrul ala care porneste cand esti 50 de metri in raza pin-ului), ca sa iau 7,50 lei anuland o cursa ? Credeti ca merita 5 minute+7 minute asteptarea, sa iau cat, un nimic de bani ?
Ar mai trebui sa stiti si altceva, probleme cu aplicatia avem si noi soferii, nu intru in detalii. Va rog, nu confundati aplicatia cu soferii, aplicatia nu e a lor.
Aeroport. Aici e o problema. Daca ajungi la aeroport si lasi niste pasageri, aplicatia te aseaza la o coada virtuala. Vezi in aplicatie cate masini ai in fata la diferite grade de confort, UberX, Black, Comfort. In general astepti peste 30 de minute sa primesti o cursa catre Bucuresti. Problema e ca dupa ce ai asteptat atat, nu iti convine sa accepti o cursa scurta in valoare de 20-40 lei. O ignori si astepti. Cu alte cuvinte, daca esti pasager si vrei sa mergi in Aviatiei, cam greu sa gasesti soferi. Mai ales cu ce se intampla acum cu coada dintre Centura si fantana Miorita, unde imbatranesti.
Eu inteleg nemultumirea, dar exista tot felul de situatii pe care nu le putem evita.
Mai am ceva despre pasageri. Sa nu credeti ca procentul de ghertoi in radurile soferilor este mult diferit de cel din randul pasagerilor. E usor sa dai in soferi, fara sa te gandesti la comportamentul pasagerilor in interactiunea cu soferii. Din cauza asta, eu nu fac cuse noaptea, dimineata in weekend(unde ai parte de toti betivii si drogatii), iar in ultimile 6 luni am renuntat sa mai accept cuse Green si UberX. Eu am credinta obiectiva ca sunt un om suficient de civilizat si amabil in asa fel incat sa functionez onorabil in societate. Asa ca nu am nevoie sa ma enervez cu pasageri care se urca cu paharul de cafea fara capac, vorbesc la telefon pe speaker, stau cu difuzorele telefonul pornite pe tiktok,etc. Se urca cu copii pe care nu ii tin in brate, ii lasa sa se urce cu picioarele pe bancheta, sau sa bocane cu ele de scaunele din fata, ori consola centrala. Lasa hartii, paharele alea, sticle, firmituri, etc in urma lor.
Nu o spun cu rautate, dar in timp ce va uitati la comportamentul soferilor, ar necesita si un pic de atentie in oglinda. Multumesc.
Comentariu beton!63
Ai omis clientii care deschid geamurile cand AC-ul este pornit, de clientii care intra 2-3 pe o usa, de clientii care pana ajungi la ei, iti scriu mesaje cu intentia de a-ti explica unde se afla, dar folosind cuvinte nu tocmai decente, adresandu-se ca si cum tu, soferul, esti ceva care trebuie sa te bucuri ca te-a bagat in seama (la genul asta anulez direct), despre clientii care trantesc usile asa cum tranteau poarta la ei acasa, despre clientii care sunt certati cu apa si sapunul, despre clienti care doresc sa ajunga la o adresa, dar nu sunt atenti, si selecteaza strada si numarul, dar in cu totul alta parte decat doresc sa ajunga, si lista poate continua….
Desigur ca am omis, am scis acolo, ETC. Srisesem deja un roman. De aia nu accept decat curse Comfort unde se intampla chestii din astea mai rar. E drept ca si pasagerii de Comfort sunt mai pretentiosi, mai cu nasul pe sus si dau fooarte rar tips. Deh, nu ai cum sa le ai pe toate. Oricum, eu recomand si pasagerilor sa foloseasca, Comfort. Sau Black daca le da mana. Sa lase X si Green.
Eu am luat uberul în București de la o autogară la alta și grăbit fiind am uitat să iau din portbagajul mașinii un gizdănel al fetiței mele, în care avea un telefon și pachețelul mâncare, nu l-am mai recuperat de la acel șofer
Craciunul trecut eram la Londra. Fiul cel mic a venit la cel mare unde stateam si noi, cu un Uber. Cand a intrat in casa si-a dat seama ca i-a cazut telefonul din buzunar in masina. Pana ne-am agitat noi sa se cupleze la contul lui Uber ca sa gaseasca datele de contact ale soferului au trecut vreo 15 min. Apoi am sunat pe telefonul baiatului, a raspuns soferul si a spus ca este pe strada sa aduca telefonul dar nu mai stie la ce numar, sa iasa sa il ia! Il gasise urmatorul client in spate pe jos si l-a dat soferului. Dublu noroc!
Perfect adevărat! Sunt un frecvent si de multa vreme utilizator de Uber pentru ca de multe ori nu am cum sa ma deplasez ditamai orasul sa ajung fara intarziere prea mare unde am treabă si nu de putine ori interactiunea cu aceasta facilitate este foarte nemultumitoare!
Subscriu la tot ce ati afirmat! Sper ca STB sa-si imbunatateasca in continuare serviciul pe care il gasesc ca merge spre binisor.
Se putea da reply la mailul ăla? Le puteai trimite articolul, să ajungă sigur la ei. Să ne spui și nouă dacă ajunge articolul la ei și dau vreun răspuns. In mod normal, așa ar trebui, dar mă îndoiesc. Eu folosesc rar și n-am avut probleme mari, dar am auzit că s-a stricat. Eu eram încântată de ideea de uber pentru că puteam plăti în aplicație, pentru că nu refuzau curse scurte și păreau să fie, la început, altfel de oameni. Cred că taximetriștii, dacă nu au reușit să-i interzică, i-au sabotat din interior.
Cum scriam mai sus, sunt sofer Uber. As vrea sa lamuresc problema asta a refuzului curselor scurte. Din pacate chestiunea este subiectiva, pentru ca fiecare vede lucrurile conform cu propriul interes. Exemplu, o cursa scurta poate sa insemne 5-15 minute, pentru asta soferul primeste intre 12 si 20 lei. Clientul plateste cu 25% mai mult, acesta fiind comisionul Uber. Si aici intervine problema cu aplicatia care aloca soferilor curse din astea cu un timp de ajungere la pasager egal, sau mai mare decat cursa in sine. Pentru cine nu stie soferul face traseul pana la pasager fara sa fie platit, astfel ca o cursa de 10 minute pentru 15 lei se transforma intr-una de 20 de minute. Am refuzat o multime de curse cu 20-25 de minute pana la pasager pentru o cursa de 10. Si mai e ceva, eu nu pot risca sa fac 20 de minute pana la pasager, el sa nu se prezinte, mai stau 7 minute sa il astept si la anulare primesc 7,5 lei. Am patit una ca asta pe distanta McDonalds Otopeni- Gara Buftea, am ajuns, ala a anulat si eu am ramas cu nimic practic. Daca Uber ar schimba politica de tarifare si ar plati cursele in totalitatea distantei cursele astea nu ar mai fi refuzate.
Locuind undeva pe lângă Cartierul Latin, mașinile Uber sau Bolt nu sunt ca ciupercile după ploaie.
In zona mea, pot face rezervare la curse doar la Bolt. Uber nu accepta. Asa ca am circulat mai des cu ei.
Am avut parte de șoferi amabili, cu bun simt. Atât la uber, cât și la bolt.
Experiente neplăcute? Da. 1 singura data. Trebuia sa ajung la aeroport, era înainte de o sărbătoare mare, și, după ce am așteptat 20 minute mașina, 3 discuții telefonice cu șoferul bolt in care imi zicea ca este aglomerat, însă vine, acesta a anulat comanda fără sa ma anunțe. După alte 40 minute, 4 curse Bolt anulate, 3 curse Uber anulate, 1 Uber a preluat comanda cu plata cash. Toate celelalte care au fost anulate aveau plata cu cardul.
Pentru primul șofer, de la bolt, am primit despăgubire de la ei 250 lei. Politica lor pentru cursa programata însă anulată de șofer.
Am ajuns la aeroport și am prins avionul, însă după ce am avut un atac de panica în uberul care a venit.
Sfat pentru cei care vor sa plece de la aeroport spre alta zona: puneți pinul la sosiri. Eu scriu si la detalii ca sunt în fata gării, sa știe sa nu avem discuții inutile.
Au mai încercat unii sa ma convingă sa cobor in parcare nu știu unde, le-am zis ca nu cunosc aeroportul sa ma plimb prin el și ca ii aștept unde am pus pinul și am explicat. Toți au venit acolo fara a mai comenta apoi.
Tip 2: dacă știți ca trebuie sa ajungeți undeva stabilit, puteți face programare la cursa. Zi și ora. Ajută mult.
Cu siguranță sunt loaze de ambele părți, șoferi și clienți.
Fiecare cu dreptatea și argumentele sale.
Nu ati observat ca o mare parte din soferii din Bucuresti au doua telefoane, unul pentru Bolt si altul pentru Uber? Nu toti, dar o mare majoritate, asta desi cred ca nu le este permis sa faca curse la amandoua. Deci cand va plangeti de un sofer nici nu mai are importanta ca e Uber sau Bolt. Ar trebui sa faceti diferenta intre cele doua aplicatii si cumva sa diferentiati si aplicatiile de soferi.
Dacă sunt în geam doua ecusoane poate sa facă pe ambele aplicații…
In ultimul timp mi se pare ca s-au stricat rau soferii si masinile Uber. Ultimele curse Uber au fost destul de rele, cu masini vechi, soferi fara centura, centuri blocate care nu puteau fi folosite.
La cursele de noapte de pe Otopeni tariful lor dinamic este aiuritor, o cursa care de obicei este in jur de 150 lei a ajuns in jur de 400 lei cu tarif dinamic ( ultima data am luat bus pana la Universitate si un Uber de acolo – cost total 36 lei in loc de 400). Am avut si curse anulate de sofer cu 10-12 minute inainte de preluare.
Bună seara ,situația sta altfel.Fiecare privește o anumita situație din poziția în care se afla(adică dacă este client Uber prezintă într-un fel,dacă este sofer Uber la fel),insa problema su totodată adevărul este la mijloc.Daca privim din partea șoferului (va spun din proprie experienta), nu toți clienții,dar marea parte a lor,tratează șoferii ca sunt Uber sau Bolt,nu contează,ca pe niște șoferi ai lor personali(ca sa nu zic ca pe niște sclavi) ,sa fie tot timpul drăguți,la cheremul clienților și sa I nu supere cu nimic,fiindca dacă le zici ceva clienților,de exemplu(va rog aruncați tigara,nu treceți dintr o parte în cealaltă bună a mașinii,ca mi murdăriți scaunele în spate ,nu mâncați în masina,la fel și cu animalele de companie(clienții o iau tot timpul ca o supărare),iar când vine momentul sa dea o atenție,chiar dacă șoferul a fost tolerant și a nu s a plâns de tot ce am enumerat mai sus(tot din simplu fapt ,ma repet ,ca I considera SCLAVI,nu sunt recunoscători ,chiar dacă comanda cursa cu plata prin aplicație,ar trebuii sa învețe sa I răsplătească cu numerar pe șoferii care merita,bineînțeles,fiindca asa cum am mai spus adevărul este la mijloc,acum din poziția de client Uber sau Bolt,nu contează și aici ne lovim de mai multe aspecte:mașini murdare,miros neplăcut (chiar șoferul fumează în masina),aroganta cât cuprinde ,vorbește la telefon ,chiar urat (verbal) în timpul cursei despre masa ,tasu,femeile pe care le are sau le a avut și tot asa,ceea ce este de înțeles ca și clientul sa aibe nemulțumirile lui.In inchiere vreau sa spun doar atât:dragi clienți apreciați șoferii buni de calitate ,nu I mai tratați ca pe niște sclavi(fiindca în primul rand și ei sunt oameni),RĂSPLĂTIȚII ,ma refer la cei care merită ,iar de partea cealaltă,dragi șoferi,dacă nu reușiți sa va comportați frumos cu clienții nu mai aveți pretenții sa fiți RĂSPLĂTIȚI.
Problema e ca vina e din toate cele 3 parti. Sunt soferi nesimțiți, dar si clienti. Cat priveste soferii sunt aceiasi si la uber si bolt, adica acelasi sofer are aplicatie si la Uber si bolt. Nu cred ca la Uber e nesimtit si la bolt ingeras. Cat despre cazurile de aeroport multi din soferi sunt fosti taximetristi, deci trageti concluzia. Clientii sunt si ei de am ele nații, unii prea cuminti altii foarte nesimtiti, de la picioare pe scaune, la bataie cu apa intre copii, bagaje luate de pe jos si asezate pe banchete etc. Nesimtitiii nesimtitilor sunt cei de la UBER, care dupa cum spuneti opresc banii in avans, cu toate ca tarifele sunt mai mari soferii primesc putini bani pentru ca li se retine 35 % si mai mult comision si de aici frustrarea + ca preluările clientilor sunt date si la 7-8 km, sa nu zic mai mult. Ei dau preluarea pasagerului la 7 km si cursa clientului 3. Pretul este pe cei 3 km, nu include si tarif de preluare indepartata, si de aceea unii soferi renunta la cursa. Ar trebui un echilibru. Uber sa ia comisionul cat trebuie, soferii sa fie respectuosi, iar clientii sa fie constienti ca acel sofer pe la ga faptul ca isi foloseste bunul lui care nu trebuie stricat si dupa o cursa urmeaza alta si masina trebuie sa fie la fel de curata. Toate cele bune ! 😉
Eu am invatat clientii sa NU mai anuleze cursele atunci cand soferii le cer asta, sa ii tina blocati in aplicatie, pana renunta soferul. Astfel, clientii nu mai sunt taxati! Iar soferul care solicita anularea, nu poate sa stea blocat cu comanda prea mult, pentru ca nu poate lua alta comanda, pana nu o anuleaza pe a clientului caruia ii solicita anularea! In concluzie, NU mai anulati comanda la solicitarea soferului, oricat ar dura pana anuleaza! In cazul in care anuleaza soferul dupa un timp, pe el il vor taxa! Daca anulati la solicitarea soferului, veti fi taxati!
Salut! Sunt sofer de Bolt de aproximativ 3 ani,nu fac deloc Uber si voi spune mai tarziu si de ce, cred ca am depășit de multișor 20000 curse efectuate, astfel incat îmi pot spune parerea in legatura cu acest subiect privind din ambele perspective.
Funcția de anulare a comenzii, prezenta atat la Uber cat si la Bolt, Blue etc. se regăsește acolo atat pt soferi cat si pt clienti pt cazuri justificate. Un exemplu concret din perspectiva de sofer care mi s-a intamplat este ca am făcut la un moment dat pana în drum spre client. M-am tras pe dreapta și am anulat imediat. Acum, sa sun clientul sa ii explic ca am făcut pana, ma crede, nu ma crede, il încălzește cu ceva ca il anunt? Va spun ca nu e cazul. Cel mai bine se anulează direct ca sa isi poata comanda omul mai repede alta masina. Dar aceste cazuri justificate sunt excepții si nu ar trebui sa fie vizibile pt o masa mare de clienți datorita faptului ca incidenta lor este neglijabila. Ca și client la fel exista cazuri justificate. De exemplu, tot din experienta va scriu, citez din memorie:
Eu ajunsesem. Aveam geamul din stanga intredeschis si se aude:
„- Asta e Uberu’?(Eu lucrez doar pe Bolt)
– Da.
– Te duc io acas’ pisi. Hai anulează!
– Bine.”
Nu a deschis nimeni usa la masina. Nu tu salut. Nu tu scuze. Nimic. Comanda anulata. Am plecat.
Am dat 2 exemple de cazuri justificate de ambele părți.
Intr-adevar articolul expune realitatea cu privire la anulari, prin faptul ca de partea șoferilor probabil exista mult mai multe situații când se exagerează cu anularile, din diverse motive, dar probabil cel mai vizibil pt mine e lipsa de educație a unor soferi care nu stiu sau nu vor sa interacționeze cu oamenii la un nivel decent, si nu vor sa isi facă meseria cu responsabilitate. Da asta pot sa confirm, la nivel individual sunt uscaturi in ridesharing.
Dar nu cred ca are legătură cu platformele si cu acea opțiune de anulare prezenta cu un scop.
Mailul de la Uber e intr-adevar o ciudățenie, dar poate fi explicat probabil prin timpii mari pana la sosire, ceea ce duce la o incidenta mai mare a anularilor din partea clientilor. Iar acesti timpi mari de obicei inseamna mai putini soferi intr-un anumit moment.
Eu in 3 ani în 60% din cazuri ajung sub 5 min sa preiau clientul indiferent de condițiile de trafic, si pt spune ca în 99% din cazuri sub 10 min. Cred ca e valabil pt toti cei care sunt serioși și isi vad de treaba.
Nu accept decât plata online cu cardul. Nu accept cash pt siguranta MEA. Cei care fac tâmpenii nu se duc la bănci sa isi facă carduri, ca la aia nu iti poti deschide cont doar în baza poreclei, dacă înțelegeți. Iar celelalte platforme Uber,Blue etc. nu au opțiunea pt soferi de a accepta doar curse online cu cardul, asa ca nu ma intereseaza pt. ca faptul ca esti vizibil prin aplicație cu toate datele îmi oferă siguranta la fel cum si tie clientule iti oferă siguranta faptul ca sunt vizibil cu toate datele iar în caz de ceva se pot lua masuri.
Concluzie: Articolul trage corect un semnal de alarma, doar ca nu platformele au o problema, problema este la oamenii care folosesc platformele, atat soferi cat si clienti, dar momentele când este pur si simplu vorba de bataie de joc în majoritate, îmi pare rău să o spun, tine de educația șoferilor. Pot da exemple nenumărate si de partea cealaltă, doar ca incidenta este mult mai mare de partea soferilor, mai ales pana la preluarea efectiva a clientului.
După aceea se mai egalează raporturile 🙂
Ba cu vomat prin masina, la mine doar de 3 ori in 3 ani, ba cu câini de talie mare care m-au făcut sa debifez rubrica Bolt Pet, ba fumați de îmi vine sa las masina scoasa din viteza in timp ce sar din ea de miros(glumesc desigur :), dar nu cu privire la miros), etc.
Dar na, aia e, eu mi-am asumat si chestii de genul si fac tot posibilul sa tratez pe toată lumea decent și sa îmi fac treaba intr-un mod profesionist.
Dar nu toata lumea are nervi de otel.
Te salut Mihai! Sper sa iti treacă nervii. In majoritate iti dau dreptate.
Perspectiva de sofer de ridesharing chiar și experimental te poate ajuta, astfel incat sa vezi intr-adevar si de cealalta parte.
Numai bine!
Comentariu beton!31
Multumesc pentru acest comentariu care este dovada că se poate explica și civilizat.
Am primit cel puțin 20 de comentarii de la șoferi de Uber și Bolt, dar toate începeau cu o înjurătură și până la final nu se opreau. De-aia nu le-am lăsat pe niciunul. E ok, sunt sătul de ei în viața reală, nu mai vreau să-i văd fiind nesimțiți și aici.
Tu, probabil, ești floarea aia cu care nu se face primăvară. 🤷♂️
Bună!
Sunt si șofer și client uber /bolt.
Este vorba de anularile pana în taxă, adică destul de repede chiar dacă șoferul a plecat spre locul de preluare, într-adevăr este frustrant, de multe ori trebuie sa faci diverse manevre k sa pleci spre client, uneori riscante, închizi cealaltă aplicație, etc și te trezești k anulează.
Am pățit și eu la aeroport, k și client, sa mi anuleze șoferul cursa, sau, și mai rău, sa o ia și sa nu vină, dar o las deschisa, nu anulez câteva ore și dau comanda pe cealaltă aplicație. Îl țin asa pana se satură k tot taxa aia mi o ia… Dar îl încurc rău pe nesimțit!!! S au mutat f mulți șoferi de la taxi și o sa distrugă și aplicațiile Uber /bolt… Ar trebui făcut un research cu istoricul șoferului, pe unde a mai fost ce a făcut, etc… K la operatorii De telefonie, când vrei sa te muti de la unul la altul… Selecție!
Succes la curse neanulate, și de o parte și de altă!!!
Misto articolul, m-a uns la inima. Fac Uber in timpul liber (si ceva Bolt) si asta-i realitatea. Dar in ambele sensuri. Ca si idee, am rata de anulare de 1%.
Cateva sfaturi si constatari personale pt a aduce un + aici.
– pt Uber, alegeti doar soferi de la Gold in sus. Pt a fi gold, platinum sau diamond ai un prag maxim de anulari permise. Daca l-ai depasit, adio acel status (si mai ales rezervari pe bani buni!).
– pt animale folositi Uber sau Bolt Pet. Cititi cu atentie termenii si conditiile; trebuie sa aveti cusca. Eu iau caini de talie mica si pisici fara cusca dar daca nu aveti cusca puteti fi refuzati. Cel mai bine, mesaj soferului.
– pt aeroport folositi rezervarile Uber chiar DACA sunt cu 20% mai scumpe. La 3 rezervari ratate esti scos din lista. Aveti bunul simt si nu intarziati peste 5 minute deoarece soferul respectiv poate rata urmatoarea rezervare dreptul pt care va veti trezit cu o anulare dupa 5 minute depasite. Intarziati, sunati soferul.
– de la aeroport. Aveti grija la tepele A0 + A3 la orele la care se circula bine pe DN (adica seara/dimineata pana in 6.30). Va dubleaza suma. Cursele de la aeroport sub 50lei(sunt si de 35 cu tot cu parcarea care costa 10lei pt 3 min), Mai bine luati taxi-ul. Aveti sanse mari sa nu le accepte nimeni si va pierdeti vremea. La fel si cu rezervarile. Nu o sa va duca nimeni pe 35lei (respectiv cat revin soferului din 50lei cursa) din Fabrica de Glucoza la aeroport. Comandati Comfort sau Black.
Ca si o parere generala privind postul autorului, totul se trage de la nesimtirea romaneasca care, repet, e de ambele parti, cu diferenta ca soferii se lovesc de ea de cel putin cateva ori pe zi.
Al 3 lea vinovat e Uber si Bolt. Tarifele sunt mizerie cand nu e dinamic iar soferul dac si suveranist se rezbuna pe pasageri, chiar si cand acestia sunt oameni civilizati.
Comentariu beton!17
Domnule draga fac bolt si rețineți numai bolt si țin sa va aduc la cunoștință ca sunt unul din șoferii care în trei ani de când fac bolt nu am avut asemenea reclamații va înțeleg frustrarea dar țin sa va anunț ca si invers se practica același lucru dinspre clienți am ajuns de atâtea ori la comanda si în momentul când sa dau am ajuns mi sa anulat cursa de acord cu dumneavoastră în cel de al doilea subiect vad ca nu sunteți informat corect ceia ce mi-as face dreptul sa va invit pe dumneavoastră sa facem probe de câte ori doriți sa vedeți ca defapt taxa de anulare la soferi ajunge strict si doar după ce așteaptă cele doua minute după ce ai dat am sosit plus încă 5 minute de așteptare, nu credeți va las mailul meu sa facem proba de câte ori doriți si dacă mie îmi da un loc ca să anulat cursa în termenul prevazut de ei iau va dau gratis dublul contravalorii anulari cursei care sa luat când facem proba ,dacă nu singura rugăminte sa dezmințit ce ați scris pentru ca nu toți șoferii sunt la fel mailul meu este [email protected] va rog sa luați legătura cu mine sa va dovedesc contrariu fără nici o răutate va mulțumesc anticipat
Am avut si eu o patanie acum 1-2 luni, ca cea descrisa de tine cu confirmatul cursei si apoi soferul nu se mai deplasa asteptand sa anulez eu, dupa cum urmeaza. Eu cu logodnica ajungem pe Baneasa in jurul miezului noptii si pentru ca am avut noroc si am iesit rapid din terminalul de sosiri, costumul total al cursei a fost calculat folosind tariful normal, nu cel dinamic si cursa ar fi costat cam 35-40 de lei pt aproximativ 12-13km. Evident, cursa a fost acceptata si dupa 1-2 minute, mesaj in privat sa anulez cursa ca el nu se deplaseaza. I-am explicat ca are 2 optiuni:
– fie anuleaza el cursa
– fie realizeaza cursa
Dupa asta a urmat o serie intreaga de injurii la adresa mea, motiv pt care eu am decis sa pastrez cursa activa, pentru ca stiam ca daca are cursa activa nu poate lua alte curse. Dupa aproximativ 20-30 de minute am plecat spre casa cu un sofer de la bolt, dar nu inainte de a observa ca atunci aproape ajunsese si acesta la aeroport, asa ca am i-am dat cancel la cursa, l-am raportat pentru comportamentul avut, mi-am recuperat taxa de anulare si sper ca a fost eliminat si de pe platforma.
Frustrarea ta e legitimă.
Dar emailul trata altfel de situații: cele în care șoferi fraieri (ca mine!) acceptă cursa și pornesc imediat spre preluare, iar clientul anulează în primele 2 minute, fără taxă de anulare.
Trebuie protejați și șoferii, nu doar clienții. Primii pierd bani, iar ceilalți pierd timp.
Tot asa este si la Bolt. Nici nu ai unde sa raportezi astfel de situatii.
Fix asa am patit si eu: sa astept cursa in mijlocul strazii si sa nu vina, desi fusese acceptata. Nu am anulat nici de-a naibii, a anulat soferul dupa vreo 20 – 30 de minute.
Din cauza asta si a altor evenimente neplacute, nu am mai folosit uber sau servicii similare de aproximativ 5 ani.
Prefer ca alternativa carutele stb, trenul imputit, in care sunt 50 de grade, de la aeroport sau chiar…pe jos in situatii disperate!
Stii cati bani a incasat una din cele 2 platforme anul trecut doar din cursele anulate? 3 milioane de lei. mai stii ca peste la 16 milioane de curse au fost modificate preturile finale fata de cele initiale intr-un an si jumatate pe cele doua aplicatii uber si bolt? scrie in raportul consiliului concurentei pe la pagina 9 (https://www.consiliulconcurentei.ro/wp-content/uploads/2025/07/STUDIU-taxi-si-transport-alternativ-raport-preliminar.pdf). asta e inselatorie la drumul mare si nu intereseaza pe nimeni… platformele incaseaza 25-35% din toti banii in olanda si estonia fara sa plateasca nimic aici si, de asemenea, pe nimeni nu intereseaza, ca statul roman nu incaseaza milioane de euro anual TVA pe acest comision…
Eu am pățit de 2 ori cu Uber deși am plătit Cash cursa șoferii m-au înregistrat în aplicație ca nu am plătit și sa plătesc cu cardul încă o dată, hoție la drumul mare,pai dacă nu plăteam cursa nu cred ca ma lăsau sa cobor din mașină,am făcut reclamatie și ce sa vezi tot eu eram vinovata.Mi-au comunicat ca îmi restricționează plata Cash și sa plătesc doar cu cardul.Niste hoți!!!!
Salutare tuturor. Eu am nevoie de un sprijin mai bine spus de un baston telescopic pentru deplasare.De mai multe ori „Uber”prin șoferi au refuzat să efectueze cursa. Însă în ultimul timp, sunt șoferi care „te roagă” să treci pe „cash” . Am sesizat și răspunsuri aiurea
Uber și Bolt au ajuns un serviciu de toată jenă in Romania. Au pornit de sus cu servicii peste taxi și au ajuns jos de tot cu mașini ce nu ar trece itp pe bune, șoferi care nu respectă regulile de circulație, mulți foști taximetriști reprofilați cu mașini jegoase, mirosind a țigări și neconforme tehnic.
Cele mai proaste experiențe au fost în București și Paris, cele mai ok in Cluj și America.
Către șoferi: dacă voi nu vă respectați nu vă așteptați că alții să o facă.
Către clienți: decât mocangeala și miorlăială mai bine mergeți cu transp. public că nu e nici o rușine decât dacă ai IQ de rama și viața ta se împarte între manele tiktok și consum de semințe .
Dragi clienti
Va inteleg frustrarile si vreau sa va povestesc cate ceva din experienta mea de Uber Driver London
In Londra primele 2 min sunt free of charge ptr anulare ….de multe ori eu fac mai putin de 2 min pana la client si daca vede ca am ajuns si clientul este inca pe wc imi anuleaza …de multe ori comanda din nou si ma nimereste tot pe mine in zona …atunci merita sa anulez eu
Eu ca sofer am un un feedback la anulari ….noul sistem este o cursa anulata din 100 inseamna 1%
Eu fac 250 de curse saptamanal ….anulez o cursa doar daca am acceptato din gresheala si asta se intampla in maxim 10 sec
Mai anulez o cursa daca drumul catre client este efectiv imposibil de realizat …vorbim de trafic infernal la ore de varf
Sunt clienti care suna sa intrebe daca vin si eu le spun ca sunt pe drum si fac tot posibilul sa ajung dar este trafic …daca ei asteapta eu merg ca oricum nu pot face altceva …sunt prins in trafic …daca anulez tot din traficul ala o sa primesc o cursa
In Londra conducand pe partea stanga evident toata lumea urca de pe usa din spate stanga …chiar daca sunt 4 si uneori si plinuti si cu rochii scurte omg ce chin sa ajunga in partea din dreapta 🙂
Pe mine personal ma deranjeaza clientii care nu sunt gata cand comanda un Uber
Eu fac pana la client 2 min si dupa aia stau free of charge 3 min in fata casei ca de ….inca nu ne am sters la fundulet ..trebuie sa ne incaltam …etc etc
Am inceput sa recompensez clientii doar in functie de timp asteptare si purtat centura siguranta
Lipsa centura -1 stea …un minut intarziere cate -1 stea deci daca a intarziat 3 min si nici nu poarta centura primeste doar o stea
Si ptr ca time is money si nesimtirea trebuie tratata ca atare am inceput sa contracarez lipsa de bun simt a celor care intarzie …La orele de varf sa prinzi o masina in Londra este noroc mare si daca ajung la client si nu este ready to go am inceput sa anulez din fata casei ….le dau maxim un minut …mai ales daca e vremea frumoasa si puteau sa astepte in fata casei
Feedback ul de la clienti este urmatorul …comand un Uber cand sunt ready to go ….90% ….Deci restul de 10% dumnezeu cu mila
Sfaturi :
1. Daca soferul pare ca evita sa vina catre voi nu anulati …aveti optiunea sa cereti alt sofer din motiv ca celalalt face prea mult catre voi
2.Verificati timpii gratis de anulare …in Londra sunt 2 min de la confirmat soferul si timpii ptr sofer sunt ..asteptare 3 min free of charge +2 min charge =de la 5 min in sus astepti doar daca vrei contra cost dar pot anula si primesc minim trip charge £4.50
Sunt frustari de ambele parti si multe situatii care pun soferii in dificulate …in Londra noi nu avem drepturile celor de la Black Cabs si o oprire intr un loc nepermis ne poate taia juma de zi de munca cu o amenda de £120.. e plin de camere si ptr 5 lire iti iei o amenda de te ustura curu
Si mie mi se plang clientii ca au tot fost anulati si nu ma surprinde…sunt soferi care au coborat din copac si au devenit Uber drivers in una din cea mai mare metropola din lume ..ii intereseaza doar banii …anuleaza pe Uber ca a prins o cursa mai buna pe Bolt si invers
Soferii sunt aceeasi deci sa nu credeti ca e vreo aplicatie mai buna ca cealalta …e doar noroc
La ultimele saptamani de munca pe Uber comisionul platformei a fost intre 32.4 si 34.8% deci de aici si o mai mare frustrare ptr soferi ….cand vezi ca un client plateste 10 lire pe o cursa si tu primesti doar 6 lire iti cam vine sa te dai jos …la fel de mare frustrarea clientilor care dau din ce in ce mai mult si sunt anulati …timpi mari de asteptare si uneori le vine si un Prius de 10 ani vechime 🙂 🙂
Am avut zile cand le am aratat clientilor incasarile mele saptamanale ca sa incerc sa ii sensibilezez ca soferii sunt si ei tratati ca nishte unelte si cei ce se imbogatesc sunt doar cei care conduc Uber si noi nu avem nici o vina ca lor le a luat 20 de lire ptr o cursa de 3 km (foarte rar)
Cand va urcati 4 intro masina ptr o cursa de 10 lei sa stiti ca ati mers mai ieftin decat cu autobuzul si soferul poate a primit 6-8 lei din care sa plateasca impozit pe profit ..masina ..asigurare …spalat masina .
combustibil …Calculati voi cu cat ramane
Hai …curse bune la fiecare …fara idioti si de parte si de cealalta
Ai scris frumos dar nu ai înțeles esențialul. Tu oferi un serviciu. Frustrările le tratezi cu angajatorul nu cu clientul. Nu îți convine, te faci developer de aplicație la Uber, vei constata că în continuare vei avea frustrări dar altele. Viața nu e dreapta și clientul nu e buretele tău emotional să verși tot ce îți rece prin cap in timpul cursei.
Știu suna dur dar e cel mai bun sfat pe care îl vei primi. Și au dus anii de glorie când a venit Uber in Uk și făceau românii în Londra 10-20.000 lire pe lună. Și își plăteau și rata lunară la c klass din juma de zi de munca
Până și cei care se prefac că le pasa de suferința ta sunt f.probabil doar politicosi și cu gândul la problemele lor. Că nu au chemat Uber să vadă dacă te pot ei ajuta pe tine cu problemele tale.
Itiswhatitis cum zice o tanti.
Mare prostie făcuși!! Bolt nu îți percepe taxă la anularea comenzii. Am anulat destule, fără să plătesc și fără să îmi scadă scorul(5*). Și de platit plătesc doar la șofer,nu in avans. Iar șoferii vin inclusiv ptr curse de 1-2km. Bașca aproape mereu au tarifele mai mici decât Uber. Eu zic Să îți reinstalezi Bolt ul😂😂😂!!
Un șofer Uber m-a dat jos din mașină. Mi-a spus simplu că el refuza să ducă cursa la capăt.
Totul a pornit de la bagajul pe care îl aveam, mare, voluminos, de băgat în portbagaj. Va vine a crede că m-a luat la rost? SI când i-am spus că vreau sa termine cu asta, mi-a spus că el refuza sa duca cursa la capăt, a oprit, mi-a dat bagajul jos din portbagaj și mi l-a trântit pe asfalt.
Și cu asta basta. In condițiile in care eram în criza de timp, iar evenimentul avea loc în plin bulevard, la orele 14, luna iulie.
Și am mai avut experiențe neplăcute de-a lungul timpului cu ei, dar după asta am terminat.
Eu am avut experiente ok cu Uber (si cu Bolt, dar am circulat foarte rar cu el). O singura data mi-a bagat o taxa de anulare (eu am setat pe numerar, astfel ca urma sa mi se adauge urmatoarea cursa), dar am reclamat situatia si mi s-a anulat taxa respectiva. Ce se intamplase: eram cu o prietena cu probleme de sanatate si ne grabeam la teatru – asa ca fac comanda la Uber de la Eroilor. Cam la momentul in care trebuia sa ajunga, il vad venind din sensul opus, incetineste si pe urma accelereaza, dar nu vine la noi! Si soferul anuleaza el cursa! Dar, automat, ca asa le e sistemul, imi baga pe gat alta cursa, care cica vine repede, in cateva minute. Soferul nr.2 de fapt nu vine, dar in aplicatie imi apare ca a ajuns! Dau mesaj si ii zic ca nu e la locul cu pricina. Apoi imi apare ca vine in 5 minute…Intre timp vine autobuzul, ne urcam, anulez comanda si reusim sa ajungem la teatru la timp. Asta am reclamat, ca am anulat dupa ce soferul nu a venit la comanda. Dupa episodul asta, nu am mai avut chef sa merg cu Uberul, m-a nemultumit faptul ca nu am o adresa de contact la care sa apelez, sa trimit o filmare, etc. Dupa un timp am reluat cursele, iar acum cateva luni iar a fost un episod neplacut. De Paste eram in Craiova la un targ si eu si colega am dat comanda la Uber. Accepta cursa, zice ca vine in 20 de minute, e ok. Si vad ca nu pleaca de pe loc, iar timpul se tot prelungeste. Colega face comanda la Bolt si plecam cu el. Eu anulez comanda si asta e. Nu am mai avut taxa de anulare de aceasta data, dar as fi vrut sa reclam situatia si nu am avut cum. Dar in general experienta mea cu Uberul a fost pozitiva.