[drumul spre Cercul Polar – ziua 17]
Ceea ce vedeți domniile voastre în această poză este unul dintre vestitele „stau” (ambuteiaj) de pe autobahn-urile din Germania.
Dar tot în această poza mai puteți observa și altceva. Modul în care șoferii nemți, în momentul în care se formează „stau”, se plasează cât mai spre marginile exterioare ale autostrăzii.
În acest fel, între cele două rânduri de mașini care staționează sau se mișcă foarte încet se formează un spațiu liber (o a treia bandă) care poate fi folosit de o ambulanță, de exemplu. Sau de pompieri. Sau de cineva care are o urgență.
Atât am vrut să vă zic.
Ah, ba nu, mai voiam să vă întreb dacă ați prins vreodată ambuteiaj pe vreo autostradă de la noi? Dacă răspunsul e pozitiv, vă las pe voi să-mi explicați ce s-ar fi întâmplat cu acea bandă suplimentară formată la mijloc. Mă rog, presupunând prin absurd că la noi s-ar forma una.
P.S. Colegii de pe Germania sunt rugați să confirme că nemții nu s-au născut civilizați. Nu s-au trezit ei așa, într-o dimineață, și și-au zis: „hei, ce-ar fi să facem o bandă liberă când sunt ambuteiaje?”. Nici pomeneala. Ca să se ajungă la ce vedeți în poze au plătit (și plătesc în continuare) amenzi grele, dacă îi apucă haiducia. Lucru cu care sunt total de acord.
Ca să nu ziceți că aberez, ăsta e alt „stau”, niște zeci de kilometri mai târziu:
Călătoria la Cercul Polar este motorizată de Autonom, liderul pieței de mobilitate din România.
Companie sută la sută românească, Autonom funcționează printr-o rețea națională unică în 36 de orașe din România, precum și în două orașe din Ungaria. În total, operează o flotă auto de peste 13.ooo de mașini și oferă soluții integrate de mobilitate și finanțare:
➡️ Rent-a-car
➡️ Leasing Operațional
➡️ Produsul Business Green
➡️ Leasing Operațional Echipamente
➡️ Transferuri cu șofer
➡️ Asistență rutieră
➡️ Mașină de înlocuire
➡️ AutoRulate
➡️ Închiriere vehicule comerciale
➡️ Întreținere flotă
Da, dar ei nu au pomeni electorale și festivaluri cu mici.
Au reguli și amenzi.
Comentariu beton!73
@ Florina, ai pus punctul pe „i”!
Eram în interes de serviciu la o primărie, înainte de începerea anului școlar. Se ducea primarul și se ruga, numa’ în genunchi nu cădea, sa vină cei care primeau ajutor social (și care sunt obligați să efectueze un număr de ore de muncă în folosul comunității ptr.a primi ajutorul) să facă curățenie în școală, după reparațiile care fuseseră făcute.
Crezi că s-a sinchisit vreunul sau s-a temut că-și pierde ajutorul?? Nop.
Ptr. că urma anul electoral și contau în primul rând voturile lor!
Iar cu amenzile, aceeași poveste. Amenzile rutiere sunt venituri ale bugetului local. Cine trebuie să le încaseze, cine?? Primăria, adică d-l primar (mă rog, prin serviciile de specialitate din primarie), care nu vrea să se pună rău cu oamenii, că de, are nevoie de voturi!
Așa că multe din ele se prescriu bine-mersi, lumea a învățat șmecheria și nu se mai teme nici de amenzi!
Scuze ptr. atâta polologie!
Comentariu beton!69
@ Valeria – Poate cei care primiseră ajutoarele sociale prestaseră orele „obligați” de lege. Corect era ca dumneata care erai acolo în „interes de serviciu” să-ți informezi șefii să aloce bani și pentru curățenia școlii.
Civilizația a început întotdeauna cu aplicarea legii, nu cu existența ei. Să spună John cum e în Austria dacă nu se respectă o anumită distanță între mașini. Bineînțeles, e doar un exemplu. Îți vine „curierul” (amenda) acasă de zici: ce am comandat și nu mai țin eu minte?
Comentariu beton!63
„Civilizația a inceput întotdeauna cu aplicarea legii nu cu existența ei”
Propoziția ta spune totul. Legi avem căcălău. Câte le și aplicăm?
Comentariu beton!38
@Anel. Bine spus!👋👋
Normal nici n-ar trebui să adaug: legea trebuie aplicată indiferent dacă cel care a incalcat-o e Vlădică sau opincă.
Din păcate la noi e ca în bancul ăla care compara legea cu o barieră: zmeii sar peste ea, mișeii se strecoară pe dedesubt, iar boii se opresc in fața ei.
Comentariu beton!42
@Anel: amenda începe de la €45 dacă ai depășit limita de viteză. La mine-n cartier e o tonetă radar la primul sens giratoriu cum ieși de pe autostradă. Strada-i-n pantă. Limită de 50 km/h. Dacă scot mașina din viteză până la sens ajunge lejer la 75 km/h.
Daaaaar, pentru că radar, mergem TOȚI cu 45 km/h. Băh, da toți. N-am văzut nici un curajos să testeze dacă radaru-i funcțional au ba.
Comentariu beton!38
Austriecii sunt atât de obișnuiți cu amenzile, adică le acceptă și le plătesc cu seninătate, in sensul că ” bă, am greșit, m-a prins, plătesc, asta e”, încât hârtiile recomandate cu amenzi sunt numite Liebesbrief(scrisoare de dragoste). Nu o dată am auzit expresia asta la poștă, stând la coadă, că veneau pățiții să-și ridice plicurile de amor… Pe de altă parte, nici nu ai alternativa de a nu plăti cumva, ca ți se mărește suma apoi și de stat nu scapi, așa că mai bine înveți lecția și plătești senin,cum ziceam la inceput.
Comentariu beton!26
@Julia, la poștă ca să ridici un plic? Dar electronic nu s-a inventat? Cont la fisc are toată lumea, de când a primit număr de identificare așa că primești sms+mail ca să intri pe cont că ai corespondență. Mai faimoase sunt amenzile de parcare, puse sub ștergător, care sunt nuste banderole lungi, galbene, care funcționează și pe post de avertisment pentru alții.
Taxele de drum vin prin Poștă, lunar. Ora, minutul, secunda și banda pe care te aflai in locul de taxare
@John, pe mine m-a oprit poliția o singură dată în 20 și ceva de ani pentru o verificare de rutină. Amendă n-am dat niciuna până acum, și nu că n-aș fi greșit, ci pentru că nu sunt suficiente camere care să-ți înregistreze greșelile. De exemplu, cel mai des greșesc când nu păstrez viteza în localitate, nu că n-aș vrea, da’ uit, și mă trezesc cu 70-80 km la ora. În momentul când voi conștientiza că-n orice localitate există camere care-ți înregistrează viteza, atunci și tu vei fi mai conștient și atent.
Corect!
In Austria/Viena, ai greșit, plătești cei de la Poliția Locală, ceva de genul,ai parcat greșit,ai pus.o,..INDIFERENT CINE ESTI,CUM TE CHEAMĂ, SAU CE MAȘINĂ AI…plătești…că mașina are o valoare de 5000€/20000/50000/1000k,sau 1 mil € ti.a pus amenda….nu există, prieten ,amic,Judecator sau domnul primar……deci,se poate…la noi…poate după 50 ani, când mai trec niște generați si schimbarea mentalității…
La noi, la românași, e o vorbă : repetiția e mama învățăturii (adică în traducere liberă, cu cât repeți mai abitir să fii șmecher, cu atât devii mai repede cocalar) , la cei cu apă caldă : coerciția e mama învățăturii.
Comentariu beton!11
Mihai, stii ce lipseste la noi acasa? Certitudinea aplicarii pedepsei! Atat! La noi cum calca unul pe bec, cum gata, suna pe nasu’ lu’ finu’ lu’ nepotu’ lu’ varu’ de gradul x ca sa scape de pedeapsa. Ca de asumat, nici vorba de asa ceva. Educatia se face cu morcovul si bata!
Comentariu beton!11
Nu sunt sofer,dar daca se „intampla” la noi,ar fi fost vacarm de clacxoane,injuraturi care mai de care,s-ar fi inghesuit si incalcit masinile una peste alta ….etc.
Nu pot sa cred ca nu se gaseste un romanas in coada aia,cu ceafa lata si BMW negru care sa-si revendice dreptul de ai lasa pe „fraieri” in urma…!
Comentariu beton!23
Bătaia doare. Și te învață să fii cuminte. Și cu minte.
Comentariu beton!28
Mie imi place să spun că „civilizatia se face cu pușca”.
Probabil @JT preferă biciul😜
Comentariu beton!25
@OldJohn: Cu biciu-i mai sexy. 🤪
In plus, nemții au cugetat ei cum sa scape de miile de sticle (de sticla sau plastic) aruncate pe te miri unde. Si astfel, au inventat aparatele alea de reciclat. Când cumperi o sticla de apa, sa zicem, plătești 25 de cenți in plus. Când vrei s-o cumperi pe următoarea, o bagi pe prima in gaura aia din orice supermarket si capeți un bon de 25 de cenți pe care ii cheltuiești la cumpărături. Concluzia? Poți sa dai cu tunul si nu găsești o sticla goala aruncata aiurea.
Singura chestie la care mai au de lucrat e semnalizarea in trafic. Banene, n-or semnaliza ăștia nici sa-i bați. Stai in spatele boului si tre´ sa ghicești încotro se duce.
Comentariu beton!43
M-am muit ieri cu un nesimțit din ăsta.
Deci e adevărată aia ca acum nemții fac mașini fara semnalizare?! Am văzut si la modelele de BMW-u din Ro
Comentariu beton!26
Așa este, iar la „stauri” confirm. De aceea ei s-au „civilizat”, noi nu. Mama mea merge anual undeva in Glandorf la zmeură. În primul an, nu știa, de ce i se fura de către alți cetățeni sticla goală de apă (ea voia să o refoloseasca să își pună in ea apă de la robinet), era o bătaie pe banii aceia pentru 10-20 de sticle. Tare mi-aș dori să fie implementat și la noi acest sistem fix așa. Plătesc cei 50 de bani pe sticlă în plus la magazin, iar când o golesc, merg în fața aceluiași magazin, o introduc și primesc un bon/tichet cu acei 50 de bani pe care să îl folosesc în acel magazin.
Apropo de cozi, zilnic fac naveta Brașov-Zarnesti, iar după amiaza vin de la Brașov cu trenul. Se formează o coadă care apoi se bifurcă în fața celor 2 ghișee Regiotrans. Nu spun că timp de 10-15 minute cât stau la coadă se trezesc câte 3-5 „bizoni” care se duc direct la câte un ghișeu și se posteaza fix in spatele celui care ia bilet, motivand ca el stă regulamentar la coadă, dar zilnic, fie pensionari, fie domni la 40-50 de ani, fie țigănci fac acest lucru. Este o nesimțire și un tupeu așa jegos, unii nu se simt bine dacă nu au fost ei mai șmecheri decât alții, și atunci mă întreb cu groază dacă ei sunt așa, cum sa aibă copii/nepoți civilizați, cum?! Nu zic că majoritatea sunt așa, dar cred cu tărie că educația se face întâi acasă, apoi la școală.
Și da, dacă vrem o țară ca afară, totul începe cu fiecare dintre noi, cu câte puțin bine făcut zilnic, cu respectarea întotdeauna a regulilor, cu bun simț, iar dacă nu, cu amenzi usturătoare, direct acasă.
P.S Scuzați romanul de astăzi, dar am senzația că nu ne mai facem bine deloc.
Comentariu beton!61
@Ruxandra: las că și-n Austria mașinile vin fără semnalizare, indiferent de producător.
Probabil se arde becu’-n primele zile și funcționează-n zilele când se face ITPu’ anual. 🤷♂️
Daaaaaar, când apare mașina poliției pe autostradă, semnalizările tuturor mașinilor funcționează perfect.
Comentariu beton!21
Banda de urgente ce rol mai are?
Pe banda de urgențe poate fi oprită o mașină care are până sau s-a stricat. Pe mijlocul autostrăzii n-ar cum să fie oprită nicio mașină. Hai că e simplu, trebuie doar să te ducă un pic capul… 🤷♂️
@Ben Dover: 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Comentariu beton!20
@Mihai Vasilescu, daca i-ar fi dus capul, banda de urgenta ramanea libera iar in dreptul posibilei masini stricate si oprite se lasa loc liber. Asta se intampla pe la noi pe aici si ce sa vezi ? Vehiculele de urgenta ajung bine merci la accident, asta se intampla si in Italia, Franta… am condus ani de zile duba de transport marfa in CE, asa ca stiu ce vorbesc. Asta apropos de dus capul…
s-a schimbat si la ei regula si culoarul de urgenta se face asa cum este aratat in poza. Dar nu e decat de prin 2015-16 asa. Ce-i drept este ca se respecta! posibil sa si socoteasca fiecare ca poate fi el cel ce are nevoie.
Sau poate ca din cauza aglomerației intrarile pe autostrada se blochează și ele și automat în dreptul lor și benzile de urgenta? Sau poate ca pe banda de urgentă o mașină rămasă în pană se poate muta acolo? Dar sigur, e mai ușor sa nu vezi utilul când tu probabil ai fi folosit banda de pe mijloc sa poți ajunge mai în față.
Probabil de asta Germania merge mai prost ca România, ca au gândirea asta înapoiată și fac lucrurile astea fără cap.
Refuz să mai conduc în frumoasa noastră țară, pe puținele ei autostrăzi.
Am experimentat mai multe ambuteiaje, și zis că mă duc cu capul. Claxoane cât cuprinde, multe mașini băgându-se pe banda de urgență din dreapta (aia pe care chiar veneau ambulanțele, la accidentul petrecut în față.) Aruncat gunoaie pe geamul mașinii – peturi, chiștoace, hârtii.
Sau gonit ca disperații, cu mult peste 200 la oră, pe șoseaua udă și alunecoasă (ai BMV, minte ce-ți mai trebuie…); după câteva zeci de km am trecut pe lângă BMV-ul răsturnat.
Cireșasa de pe tort au fost ăia care au luat-o pe sens invers pe autostradă, ca să nu mai ocoleasă. Ce li s-a întâmplat? Eeexact, nimic.
Dacă am avea autostrăzi ca-n Nemția, dar fără niște amezi crunte aplicate draconic, în scurt timp s-ar înjumătăți populația de șoferi a țării.
0
Comentariu beton!35
Aproape de fiecare dată când fac un drum mai lung de o oră cu mașina, aud la radio o alertă de “Geisterfahrer*”. E un fenomen aici, și nu îmi dau seama de ce sunt atât de mulți. Asta e în Germania.
* – șofer care conduce pe sens invers pe autostradă
UAU! Și ce distanță între mașini!!
La noi??? Păi se urcă peste tine, numa’ să treacă el mai în față, sau te ia la bătaie dacă încerci să-i zici ceva.
Pentru că, așa cum zicea cineva mai sus, avem legi cu grămada, dar cine să le și aplice!
Mă uit mereu cum trece pe strada noastră mașina politiei locale, chipurile în patrulare. Știți când trece?? La orele alea când se potolește traficul și e liniște și pace. Așa, ca intr-o plimbare de relaxare. Nu au fost de față niciodată când a fost nevoie (avem 2 case locuite de romi, care-si dau în petic din când în când 🤨).
Comentariu beton!28
Acum 2 săptămâni a dat politia Germană 435 de amenzi intr-o ora pe A 661 între Frankfurt si Darmstadt, majoritate covarsitoare pentru nerespectarea distantei dintre autovehicule.
Comentariu beton!11
În Germania e lege cu ”Rettungsgasse” (banda de intervenție) de mai bine de 5 ani, dar nici ei nu au fost campioni la aplicarea ei. Trecând acum vreo 3 ani prin Germania, ascultam o lungă emisiune în care cu date concrete încercau să îi convingă pe concetățeni să se conformeze, exemplificând cu cât scade timpul de intervenție în caz de accident. Austria e plină de indicatoare cu ”Rettungsgasse”. Dacă ai un pic de minte, nu ai nevoie de vreo lege specială pentru a lăsa loc pentru intervenție, eu fac asta și în oraș ca să treacă o salvare.
Comentariu beton!23
Ah, păi de unde aplicare, ca și in Germania fără amenzi nu merge nimic. Se vede in multe domenii. Nici nemții nu s-au nascut ordonați.
Acum 2 săptămâni a dat politia Germană 435 de amenzi intr-o ora pe o Schnellstrasse (nu e chiar Autobahn, are limitare de viteza la 120 kmh) între Frankfurt si Darmstadt, majoritate covarsitoare pentru nerespectarea distantei dintre autovehicule.
@Tudor în Austria sunt mai multe camere în uz, adică stă cineva cu ochii pe ele, în Germania se uită mai degrabă să fluidizeze.
@Zuza eu abia de vreo 2 ani m-am prins de ce în Germania există nişte marcaje pe marginea stângă a benzii din stânga, invariabil înainte de orice pod. Foloseşte la probarea distanței dintre maşinii când te trag în poză.
Nu am să uit cum circulau bizonii pe banda de urgență in anul în care s-a deschis A3 și se făceau cozile imense pe drumul spre București. Ajunsesem să stau mai in dreapta, jumate pe banda aia, ca să nu mai fie loc pentru depășire.
PS : Eu ma tot uit după Listă😜
Comentariu beton!15
ERATĂ :Cred că era vorba de A2, București – Constanța 😬,
Sunt atât de multe că le mai incurc
Comentariu beton!11
Cand e Stau se face un Rettunggasse. Prind destul de des spre Viena cand ma mai trezesc conducand la inceput de weekend. Sunt foarte multe panouri digitale care iti “sugereaza” acest lucru. Nu stiu sa fie lege. Si se respecta. Si culmea cand se respecta ai timpi mult mai mici de stationare. Pe distanta asta la intrarea in Viena este si o banda de intrare pe autostrada si culmea ni se creeaza ambuteiaje. Pe langa asta austriecii au inpanzit autostraze cu camere de supraveghere. Si ce se intampla pe orice sector de drum. Oar apropos de bizoni, au si ei bizonii lor. Dar majoritatea au inteles ca e benefica treaba si implicit se scurteaza timpul de stationare.
Nu inteleg cum nu vor deloc cetatenii aia ai romaniei sa evolueze. A nu se intelege gresit, ma refer la toti bizonii si meltenii care se pisa pe reguli si pe cei care le urmeaza.
Amenda e mama civilizatiei.
De obicei evitam drumurile in weekend de vara sau in prag de zile libere din motiv de aglomeratie dar ieri am avut de facut un drum la Medgidia si ne-am intors la Constanta pe autostrada pe la 12-12,30. Destul de aglomerat dar nu chiar bara la bara. Problema a aparut la iesirea de pe autostrada la Agigea pentru ca si soseaua Constanta-Mangalia era plina. In jumatatea de ora cat ne-a luat sa iesim am vazut o gramada de „smecheri” care depaseau coloana pe banda de urgenta si cand ajungeau in dreptul masinilor defecte trase pe banda de urgenta (au fost trei la numar) flesuiau si fortau cu tupeu intrarea inapoi in coloana. Soferii ii lasau ca nu te pui cu tampitii daca vrei sa nu iti strici vacanta. Nu mai zic de aia care tot schimbau banda ca li se parea ca cealalta merge mai repede! Bine, tot pe banda de urgenta au trecut si niste camioane cu cereale dar astea au luat-o pe ramificatia spre port si sa zicem ca am inteles. Acolo ar fi fost bune niste camere de luat vederi si amendati toti aia care faceau nefacute!
Comentariu beton!12
@MirelaV, deci se poartă și acum pe A2 circulatul pe banda de urgență? Pffff
@OldJohn, oho si inca cum! Vorba aia: old habits die hard 😀
“Da, dar nemții au autostrăzi, de aia circulă civilizat, să se facă și la noi și vom conduce regulamentar.” Cam așa sunau “scuzele” unora acum ceva timp.
In Belgia nimeni nu semnalizeaza la intrarea in sens giratoriu. Semnalizeaza la iesire. Sint si aici berbeci (na, multe neamuri adunate pe aici), dar prin comparatie mie uneia imi e frica sa mai conduc in Iasi. Pe autostrazi sint de regula 3 benzi. Intre banda 2 si banda 3 masinile pastreaza culoar pentru motociclisti. Tot pe acolo se face iute loc cind se aud sirenele. Si functioneaza. Se intimpla si aici ‘file’ (‘stau’) si chiar destul de des, in regiunea capitalei Bruxelles, asa denumita ea. La Anvers e putin mai jale cu aglomeratia, desi centura are 6 benzi (plin de TIRuri), wcolo fenomenul e altul, a super aglomerat dar se merge, rar se sta. Amenzile sint cumplite si nu doar atit, dar la incalcare serioasa te trezesti instant chemat in tribunal de catre procuror.
Austriecii nu se joacă cu banda de urgență că vine amenda acasă. Începe de la €500. Și nimeni nu face pe deșteptu’. €500-s €500, nu-s de colea. 😬
In Lier, un orasel din Belgia, vin multi muncitori sezonieri si isi parcheaza masinile peste tot fie ca e permis sau nu. Nu platesc parcarea si nici amenzile pentru ca s-au pruns ei ca cei de la parcare nu au cum sa se duca pana in România si sa isi incaseze amenzile pe care le-au dat. Acum cei de la primarie vor sa voteze ca cei care nu isi platesc amenzile sa li se blocheze masinile. Altfel nu pot pleca in România decat daca isi platesc amenzile 🤷♀️
Au aparut cateva articole nu tocmai magulitoare despre români in ultima perioada in presa belgiana. Dacii liberi si-au facut aparitia si aici😐.
Comentariu beton!18
In Norvegia se „încurajează ” unul pe altul pentru a veni cu numere românești in special pentru taxele rutiere, dar la parcări am văzut și tigăi galbene la roți.
Pai cred ca asta e motivul pentru care vin si in Belgia cu masina proprie. Cei de la primarie vor sa voteze sa le puna tigaia galbena si alora de au parcat „regulamentar” dar nu isi platesc amenzile. Cica sunt cate unii care au si 60 de amenzi pe numar de masina.
Eu știu cazuri de români care au primit amendă germană in plic in România în româneşte. Cu poza și tot tacamul. Și dacă nu plătesc vin recuperarile 😳
Comentariu beton!11
@Zuza am primit și eu amendă din Germania pentru depășire de limită de viteză în zonă rezidențială. Frumos scrisă în română, cu poză, cu formular de trimis înapoi cu numele conducătorului auto (era mașină de firmă), dar și cu numărul de cont în care să plătesc. Și amenda era de 15 euro (prinsesem la vale 40 km/h în zonă de 30 în timp ce mă uitam pe waze cum să ies în Autobahn), cuantum care în RO nu există. La noi pleacă minim de la 30 de euro. Mai mare plăcerea să o plătești, fără să mai duci ”dovada” la organ ca să nu te trezești că îți apare peste 1-2 ani pe contul de taxe…
@OldJohn & @AdinaE: stai să se prindă Belgia și Norvegia că-și pot încasa amenzile din România, așa cum fac Germania, Austria, Ungaria ș-apoi să te ții. 😎
De ce nu se vrea asta și în România este o întrebare.
Ține doar de tine să vrei să faci asta. ”Se vrea” e ocupat cu alte treburi… 🤪
Asa este. Nemtii au fost civilizati prin amenzi. Daca treci pe rosu, mergi cu bicicleta pe pietonala, hranesti porumbeii, depasesti viteza legala etc. platesti. Si nu putin. 60-80 de euro. Am platit si cand am trecut pe rosu la semafor 60 de euro, desi nu era nici o masina, pe o artera necirculata, am platit cand nu am avut masca desi erau doar 50 de metri pana la locul de munca era semn si nu am vazut , 80 de euro etc. Deci e exact asa cum spui. Civilizare prin pedeapsa.
❌ Durch eine Rettungsgasse fahren ist ein absolutes No-Go und wird teuer: 240 Euro Geldbuße, zwei Punkte und ein Monat Fahrverbot.
Pentru cine nu înțelege frumoasa limbă a lui Goethe:
Circulația pe culoarul de urgență se sancționează cu 240 de euro, 2 puncte penalizare și o lună permisul suspendat.
Nu faci culoar de urgență?
200 de euro și două puncte.
Nu faci culoar de urgență și prin asta stânjenești circulația vehiculelor de intervenție?
320 de euro și o lună permisul suspendat.
Comentariu beton!13
In Austria, in primul an de condus aici, trebuie sa ai contul bancar de la stat salvat la templates, sa nu mai pierzi timpul. 45-50 € săptămânal, că habar nu ai cum e cu limitările, nu știi să citești semnele etc. După te înveți și stai cuminte pe limitarea de 30 deși nu e vreo camera și nu te-ar vedea nimeni. Ieri pe autostrada la vreo 30 de mașini în fața noastră, accident. Nu grav, s-au îndoit puțin. Instant s-a format Rettungsgasse. Ar trebui sa se întrebe fiecare: ar mai bloca accesul știind că în una dintre mașinile implicate ar fi el? Sau soția? Sau copiii? Să se gândească cum ar fi să știi că ți se stinge copilul pe bancheta din spate in timp ce ești prins în mașină și nu ai ce sa faci, doar pentru că vreun meltean a blocat ambulanța.
Sambata 12.08.23, la cu 2 km inainte de iesirea de pe autostrada A1 spre Margina a fost ambuteiaj. Inghesuiala mare. Apoi dupa Cosevita, cand s-a reintrat pe autostrada, a fost care pe care. Unu’ cu nervu’ mai nervos decat altu’. Apoi s-au linistit si s-a circulat „normal”.
Oare tiguanul alb are nr Lu…94
Pentru unii de aici, benzile de urgență nu sunt continui, dar banda din mijloc are continuitate.
Diaspora vrea o țară ca afară, dar fără amenzile și ordinea de acolo.
Acolo de moarte și fisc nu scapi.
La noi, de fisc, amenzi scapi foarte ușor.
Acolo la depășirea vitezei poate să ți se ridice mașina, la noi plătești la jumătate pe loc amenda și pleci în scârțâit de roți de lângă polițist. Acolo faci închisoare pe bune, la noi iei cu suspendare.
Dar, vrem o țară ca afară!