[drumul spre Cercul Polar – ziua 2]
…
N-am făcut mare lucru prin Brno. M-am plimbat un pic pe jos, dar pe chill așa, că nu era ca și cum aveam mare lucru de vizitat.
Ba chiar, șoc și groază, eu care urăsc shopping-ul din ficați, în timp ce mă frăsuiam prin centru, am intrat într-un magazin și mi-am cumpărat blugi. De nu mi-a venit să cred când am ieșit cu ei de-acolo.
Altfel, să știți că orașul mi s-a părut extrem de curat și civilizat. Blocurile, deși erau foarte multe de pe vremea cealaltă (arhitectura aia comunistă este inconfundabilă), păreau reabilitate toate. Iar dacă nu erau reabilitate, măcar erau zugrăvite în culori vii, nu erau griul ăla infect de la noi.
Mijloacele de transport funcționau brici. Băi, veneau tramvaiele și autobuzele la foc automat, din 30 în 30 de secunde. Vorbim despre un oraș mediu spre mic dintr-o fostă țară comunistă, da? Nu din Germania.
Mi s-a mai părut și foarte liniștit. Prin zona centrală ce mai era ceva lume, dar nu de speriat, în rest, prin cartiere bătea vântul, nu zăreai țipenie de om pe stradă.
Ce-i drept, era o zi de miercuri, sunt șanse foarte mari să fi fost lumea la muncă, mai ales pe la prânz când mă plimbam eu. Chestie care m-a pus pe gânduri pentru că, la noi, dacă te plimbi miercurea la prânz, o sa vezi că e plin de oameni pe stradă. Lucru care mă face să cred că munca e opțională în ținutul carpato-danubiano-pontic.
Ah, încă ceva: n-au țânțari. Eu remarc imediat dacă ajung într-un loc fără țânțari, traumatizat puternic fiind de roiurile de insecte, degrabă sugătoare de sânge, păstorite cu grijă și devotament de doamna Clotilde.
Picior de țânțar n-am văzut la brnoezii ăștia. N-aveți decât să râdeți, dar după trei ani de luptat cu escadrilele de țânțari, după trei ani în care mi-a fost imposibil să ies în serile de vară pe balcon, am ajuns să-i invidiez p-ăia care nu mai știu cum se simte o trompă înfiptă în picior.
Cam atât despre orașul în sine, altceva voiam musai să vă spun.
Hotelul unde am stat în Brno nu e într-o zonă centrală, dimpotrivă e cam la vreo jumătate de oră de mers pe jos de centru. Practic, este într-un cartier.
Prieteni, absolut toate locurile de parcare sunt cu plată. TOATE! Indiferent unde le-am văzut, că vorbim despre centru sau despre parcările de reședință de pe lângă blocuri, parcarea este cu plată. Diferă doar tarifele, în funcție de zone, dar de plătit plătește toată lumea.
Ai mașină și vrei s-o parchezi lângă blocul în care locuiești? Foarte bine, doar că pentru treaba asta plătești. Repet, cât m-am plimbat prin orașul ăsta nu am văzut locuri de parcare la liber, absolut toate erau cu plată.
Vedeți voi indicatorul ăsta și mașinile din poză? Alea toate erau parcate în fața blocului (ca la noi așa) pe o străduță de cartier. Fix așa era peste tot pe unde am ajuns.
Da, probabil există niște intervale orare pentru care nu plătești (cel puțin asta cred că scrie pe indicatorul ăla), dar cam asta e tot. Cetățenii din Brno își plătesc parcările, iar primăria folosește banii ăia pentru ca orașul să arate extrem de curat și civilizat. Lucrurile se leagă și cercul se închide.
Explică-le asta românilor care sunt obișnuiți să parcheze moca, explică-le asta românilor care au locul lor de parcare moștenit din moși strămoși (deși nu-l plătesc nicăieri), explică-le asta românilor care-ți ridică ștergătoarele, explică-le asta românilor care au două-trei tigăi de mașini în fața blocului, pe sistemul „las’ să fie, că nu cer de mâncare”.
Explică-le asta românilor pentru care mașina este un drept obținut prin constituție (care mașină vine la pachet cu minimum un loc de parcare) și o să vezi câtă *uie îți iei. Adică fix cum o să-mi iau și eu acum, după ce public textul ăsta.
Acum vă las cu ceva poze din Brno.
Călătoria la Cercul Polar este motorizată de Autonom, liderul pieței de mobilitate din România.
Companie sută la sută românească, Autonom funcționează printr-o rețea națională unică în 36 de orașe din România, precum și în două orașe din Ungaria. În total, operează o flotă auto de peste 13.ooo de mașini și oferă soluții integrate de mobilitate și finanțare:
➡️ Rent-a-car
➡️ Leasing Operațional Echipamente
➡️ AutoRulate
➡️ Închiriere vehicule comerciale
Io am tras concluzia asta: dacă toate parcările sunt cu plată, nu ai țânțari.😁
Comentariu beton!121
Ar putea fi o ipoteză, ar putea fi…
Deci daca concluzia anterioară era că parcările cu plata și țânțarii au relație….atunci putem extinde concluzia și să spunem nu sunt țânțari ori pt că nu au bani să plătească taxa de parcare,ori pt că parcările sunt prea puține
Comentariu beton!23
@Marius cata vreme exista parcari fara plata inseamna ca sunt parcari mai mult decat cele necesare si suficiente. Sunt asa de multe ca se dau pe gratis..
Arată curățel și așezat! Și da, cred cu tărie că s-ar rezolva problema lipsei locurilor de parcare, dacă ar trebui plătite parcările. Până atunci va fi tot haos. Nu știu dacă autoritățile ar face ceva pentru oraș cu banii încasați, dar asta-i altă discuție! Drum bun în continuare!
Comentariu beton!26
Yeeeeiiii, am reușit să comentez eu prima!!! Mă duc să mă premiez, mai fac o cafea.😁
Comentariu beton!22
Zici…😃
Mie nu-mi apăruse comentariul lui Gabriel. Asta e, de supărare am băut premiul.😁
Comentariu beton!13
Pentru că nu trebuia să fie acolo comentariul lui Gabriel, care apărea ca fiind postat la ora 05:!9, cu trei ore înainte să public articolul. E un bug.
Ei oamenii astia gandesc altfel. Si cred ca ei pricep de ce conducatorii lor opteaza pentru parcari cu plata. Oras mic dar placut. Imi place ce vad in poze.
Comentariu beton!12
Blugii sunt cu nasturi, da? Nu de alta, da’ eu numai așa cumpăr, ca nu cumva să rămână deschisă sursa lui Tzuck.:))
N-am mai găsit blugi cu nasturi din cuaternarul timpuriu.
Eu am fost impresionată de transportul public din Praga. Și de șinele de tramvai. Frate, cred că la ăia e ceva altfel la gravitație😀, că toate sunt aliniate cu strada. Nici la macaz nu-s denivelări.
Bine, nici canalele nu-s mai sus sau mai jos decât strada. Cred că-s perfecționiști sau ceva😀
Acu’ sper să nu veniți vreunul cu ideea absurdă că ăia respectă rețeta de astfalt😀
Comentariu beton!57
În Timișoara, la șantierele care au șine de tramvai ce se reabilitează, sunt unii din Cehia care fac treaba asta. Concluzie : se pricep, sunt recunoscuți, fac treabă bună.
Comentariu beton!39
Hârciogu, ia să vedem ce iese🙂 Să ne ții la curent!
N-ai văzut Oradea.
@Bertha, de ce am impresia că ești din Timișoara? 🤔😜
Hârciogu, nu-s din Timișoara, sunt de-a lu’ dl Vasilescu.🙂 Dar îmi place Timișoara și m-aș bucura să meargă tramvaiele ca la Praga😀
Vor merge şi la Timişoara, oraşul e în refaceri mari, trebuie ceva timp pentru a se remedia ce nu a fost lucrat de peste 30 de ani. Parcul de tramvaie se schimbă rapid.
Comentariu beton!20
Frumos oraş şi liniştit se pare. Clădirile în culori pastel, străzi mai largi, zone verzi. Ştiam că au şi o cetate sau un castel undeva.
Taxe de parcare trebuie plătite de toată lumea! Nu ştiu cum a fost implementată măsura, poate cu scandal sau nu. Nu cunosc mentalitatea populaţiei dar e o măsură înţeleaptă.Să ştii că nu primarul hotărăşte taxele pentru parcări şi menţinerea lor ci consiliul local. Bravo lor!
În Timişoara consiliul e format din mulţi uslişti care au dorit suprimarea acestor taxe pe motiv de popularitate pentru că altceva nu i-a interesat.Dar au dat-o de gard pentru că la final nu au avut şi nici nu au majoritate.
Ce să-ţi spun, drum bun şi vreme faină!
Comentariu beton!17
Mulțumesc pentru impresii!!! Și pentru poze, dar ar fi perfect dacă s-ar putea aproapia/mări pozele… Oare numai eu am problema asta???
Ca să le poți mări, ar trebui să nu le mai pun sub formă de galerie de imagini. Or asta înseamnă c-aș face un cârnat luuung în josul articolului, chestie pe care nu mi-o dresc.
nu mai pune poze cu scris! că în loc să-mi văd de cafea, a trebuit să traduc cu google; „loc cu abonament între 17-6 în zilele lucrătoare”, așa scrie acolo…
Comentariu beton!22
Mulțumesc! Mie mi-a fost așa lene să fac asta…
Google Lens. Pac-pac😀
bre, da’ știi că ești și… miștocar!? că lene îmi era și mie, în decorul ăsta de dolce far niente, din hotelu’ veliko tîrnovesc; taman mă trezisem după binemeritatele ore de somn (am condus ieri 17 ore!), coborîsem la cafea, mă bucuram de priveliștea cu munte și piscină, beam un tiutiun și mă uitam la angajații bulgari care roboteau, în liniște, da’ eficient; era perfect…
după care mă pune aghiuță să dășchid articolu’; și văz poza! io cre’că am un OCD micuț, ascuns, tot ce e text trebuie să citesc; distracția maximă a nevesti-mii era să mă audă cum mă chinui să pronunț nume de localități grecești (astea bulgărești îmi ies bine!) citite din fuga mașinii…
și are loc, în capul meu, următorul dialog:
OCD: tre’ să știu ce scrie acolo!
creierul meu: ceva parcare cu abonament… asta tre’ să fie…
OCD: nu așa! dny e „zile”, 17-6 orarul, cena e „preț”! ce-s alelalte cuvinte?
c m: cum am zis, parcare cu abo…
OCD: vreau să știu! trebuie să știu! TREBUIE SĂ MĂ CONVING!!!!
PS dacă mă așteaptă psiholog la vamă, cînd mă întorc la prînz, o să știu că voi ați fost!
Comentariu beton!40
Fiecare cu ale lui. Eu, în schimb, primul lucru pe care-l fac când ajung la un hotel este să verific dacă hărtia igienică e pusă corect pe suport. Dacă nu e, o pun eu. 😀
Cum e corect? 🧻
@Greta 2 cu hârtia desfăşurată spre tine, nu la perete.
Comentariu beton!19
Asa este si in Oradea cu parcarea. Am avut un soc la inceput, dar pe masura ce trec zilele imi dau seama cat de organizat este totul in comparatie cu alte orase de pe la noi.
Comentariu beton!11
Am fost acum 2 saptamani la Cluj. Am ramas impresionat de parcari. Nu mai spun ca acolo unde eu am crezut ca e loc de parcare, cand m-am dus sa-l intreb pe cel din spatele meu cum platesc parcarea, am constatat ca era loc de asteptat ca sa intri in parcare, cand se mai elibereaza un loc. Timp maxim de parcare, 2 h. Si parcare fara taxa intre 21.00 si 7.00
Da, se plătește parcarea aproape peste tot în Oradea și e normal să plătești parcarea că nu trăim în junglă…
Plus că e plin de parcări de domiciliu în jurul blocurilor. Poate că nu chiar suficiente (mai ales pentru cei cu 2 mașini în familie), dar oricum sunt o mulțime și se mai fac. E un pic aiurea când mergi în vizită în weekend sau după-masa, dar de găsit tot găsești chiar dacă mai departe un pic. În centru sunt mai multe parcări supraetajate, nu ai nicio scuză să lași mașina pe avarii în pragul băncii sau al instituției unde te-apucă să ai treabă, în afară de lene. Dacă ți-e lene, nu e problemă, vine mașina de la ridicări și te vindecă de lene. Când mai vezi câte o mașină ridicată 99% are număr din alt județ.
Băieții de la parcări se plimba pe străzi toată ziua și dau amenzi dacă n-ai plătit parcarea. Au și veste reflectorizante, îi vezi de la o poștă.
A fost schimbarea în timp, nu de pe o zi pe alta, dar e atât de plăcut să vezi străzile din centru aerisite și mașinile parcate unde e locul lor față de cât de sufocant era acum câțiva ani.
Frumos, liniște la căpuț, civilizat! Parcarea plătită, iar liniște la căpuț, nu te cerți cu animalele, pardon, vecinii.
Aștept continuarea. Drum bun!
Comentariu beton!15
Lăsați neo-marxismele astea, în ce a constat cina, că doar nu ar trebui să credem că a fost numa’ acel piep de rață?
Comentariu beton!20
M-ai făcut sa mi-l pun și eu pe itinerar când m-oi duce pe undeva spre Nordul înghețat. 🙂
Viena, 23 de districte, 23! Toti platesc parcare. Toti chiar si in zonele industriale unde pana anul trecut nu se platea. Se poate. In lrima luna aici mi-am luat trei amenzi de parcare😅. Asa te educi. Asa au fost si ei educati. Sa nu credeti ca au zis ei toti vienejii ca vor parcare cu plata. Nu. Sunt foarte multi care nu stiu ce sa mai faca sa traga statul in tzeapa. Au si ei bajetii lor.
Comentariu beton!15
@Prazaru: au devenit toate cu plată din cauza jegurilor străine care parcau ca la ei acasă. 🤬
Până nu s-o umplut Viena de jeguri se mai găseau locuri de parcare fără plată.
@JT la o adica si eu sunt un jeg strain care m-am carat cu masina dupa mine nestiind care e situatia parcarilor in Viena, nu? Pentru ca multi care vin aici si nu au o idee despre ce inseamna un oras cu parcari limitate pe bani (je, moi) si te trezesti ca nu intelegi semnele (aditionale pentru parcare, sa nu inteleaga lumea gresit), ce scrie pe jos in anumite zone de parcare (parcari rezidentiale) ca au si o limba frumoasa foc 🤦🏻. Eu din acest motiv am renuntat la masina. Am abonament la transportul in comun si cu 1,2 euro platiti pe zi am acces la tot transportul din Viena (U-bahn metrou, Tramvaie, Autobuze si trenuri) si aditional ca mijloc de transport bicicleta. Si inca un motiv in plus ce ma trage in jos de la gandul de a avea masina este ca stau putin central, doua statii de metrou fata Opera si locurile de parcare sunt groaznic de putine pentru ca strazi inguste si nu le aglomereaza aiurea vienezii astia cu locuri de parcare. Asa ca ai masina, ai abonament de parcare la primarie si nu ai unde sa parchezi, pentru ca sunt prea multe masini la prea putine locuri de parcare si cauti si cate jumatate de ora un loc de parcare. Am altceva mai bun de facut decat sa pierd 10-15-30 min din viata mea zilnic pentru asa ceva.
Revenind la subiect. Cand sunt mai multe masini inregistrate decat locuri de parcare disponibile pui taxa de parcare si cine nu considera ca are nevoie de masina renunta sau isi cauta loc de parcare in garaje.
Comentariu beton!14
@Prazaru: Io nu știu cum ai aterizat tu-n Austria, da’ Io când m-am mutat știam totul legat birocrația locală. N-am venit ca o vită. Oi fi Io mai tipicar, probabil.
În fine, n-are rost să te ataci aiurea.😎
@JT oi fi venit eu ca vita, saracul, neavenitul sau cum iti mai vine tie la gura dar asta nu inseamna ca trebuie sa jignesti lumea gratis si ampulea ca tu esti al mai shmecher de le stie pe toate. Nu tin minte sa-ti fi cerut parerea. Tipicari suntem toti in adancul sufletului nostru. Nu cunosti omul, nu-i stii povestea deci, nu ti-a cerut parerea.
Sistemul de parcare de aici, destul de inteligent: cu plata intre orele 9.00-12.00, 14.00-19.00. Gratuit dupa ora 19.00. In perioada când e cu plata, ai o ora gratuita, e un mod de a susține si micile magazine, nu doar centrele comerciale. Preturile in funcție de zona, intre 0,5 pina la 2,4 euro/ 2 ore. Borne automate, bagi numărul mașinii, plătești cu card sau cash sau de pe telefon cu aplicația de rigoare. Nu trebuie sa pui nici o chitanța in bord, numărul e înregistrat in sistem, cei de la politia municipala scanează numerele in timp ce umbla pe străzi si amenda iți vine acasă, daca ai dat-o in bara.
In schimb, începând cu anii ’60, cam toate rezidentele au fost construite cu minim un garaj/loc de parcare per apartament.
PS. Mihai, pentru Norvegia ai luat cu tine un bidon serios de soluție pentru țânțari? Altfel…😈
Comentariu beton!12
Pentru Norvegia am luat un troler cu haine groase. :)))))))))))
Asta e o buna idee, dar pentru siguranta, cand treci pe langa o farmacie, ia si un flacon, doua de Autan. 😁
Buna, sint de 2 saptamini in Norvegia. Deocamdata n-am vazut picior de tintar :-). Am venit dotata cu 2 spray-uri anti-tintari, dar inca n-am avut motiv sa le folosesc, desi m-am plimbat prin destule locuri.
Eu nu înțeleg dileala asta cu parcările. Am mașină, mi-am luat parcare la bloc, 150 lei pe lună. Merg în centru, parcare, 5 sau câți lei este, nu contează, mi-am făcut și un obicei de a parca undeva unde este mai liniște și mașina este mai păzită. Am mers la Viena și am vrut să am mașina în fața clădirii, 25 euro pe zi că aveau doar două locuri. Pana mea, ăștia înainte de a avea mașină nu se gândesc că vin și unele cheltuieli cu ea?
Comentariu beton!14
„Ăștia” adică românii? Cum să se gândească la așa ceva? Parcarea este DREPTUL lor constituțional.
Și în Focsani-city toate parcările sunt cu plată! La fel, cele de la blocuri sunt cu abonament, pentru un anumit interval orar, fiecare posesor având locul marcat de o plăcuță cu nr.de înmatriculare.
Problema este alta! Sunt bombardieri care-ți ocupă locul, în intervalul orar pe care ai abonament, de unde și nevoia posesorilor de a înscrie pe plăcuță mesajul „chem poliția”😄!
„Adaptare la mediu” în țara dacilor liberi😅😅
Drum bun și zile frumoase!
Comentariu beton!15
Ai incercat cu o roata pe trotuar “ca sa fie legal?”
In Brno, la fel ca in Praga, toate locurile de parcare sunt cu plata – iar pretul lor variaza in functie de zona. Iar localnicii iau in calcul costul parcarii atunci cand cumpara o masina, la fel cum iau (de exemplu) costul consumabilelor care trebuie schimbate periodic.
„Monumentul” din a treia poza de la coada e de fapt un ceas mai interesant.
In anumite momente ale zilei se deschide o usita de undeva dintr-o parte si „scapa” un fel de bila, pentru cine-i in zona s-o prinda. Avand in vedere forma, localnicii numesc ceasul „p***sul din Brno”.
Comentariu beton!12
Băi, mulțumesc, chiar mă întrebam ce e cu ăla. Și mai e și negru, de m-am simțit și prost când l-am văzut. Știi vorba aia „once you go black…”
@L.: bun și după ce-o prins bila ce fac cu ea? 🤔
@John Temple: O pastreaza ca suvenir. Sau o vand altora care vor suvenirul (turisti care ajung in zona dar n-au fost acolo cand „a cazut bila”.
Zi asta celor care postează:”Respect!” și pun poza lui Ceaușescu. Sau ataca pentru că nu ți-ai cheltuit banii de vacanta in tara, deși unica lor ieșire din Ro este la Ierusalim. Noroc că nu te urmărește nimeni din turma asta.
Ei nu? Ia intră tu pe pagină (nu pe profil), am o presimțire că acolo va fi recital de sex oral…
Civilizat, frumos. Îmi place.
Drumuri bune și poze faine. 😎👍
Eu nu știu cum e prin România profunda cu parcarea dar în București se plătește parcarea în f multe locuri. Parcările de reședință au abonamente nu chiar ieftine, judecand după salariu minim pe economie, în centru, dc vrei sa parchezi civilizat, trebuie sa platesti. Ce nu exista, este o amenda consista ca ai parcat unde a vrut mușchiul tau, pe trecerea de pietoni, lângă locul de parcare ca tu stai 5 minute și nu ar trebui sa plătești…etc. Iar chestia cu blocarea liniilor de transport în comun e de noaptea mintii.
Drum bun, în continuare!
Îți depozitezi mobila prin oraș? E simplu, plătești spațiul ocupat. Căci pe spațiul ăla putea fi bine-mersi un parc, jardiniere, orice în afară de beton, pentru înfrumusețarea orașului. Dar dacă tot s-au pus betoane, plătește.
Cu cât se fac mai multe parcări, cu atât se încurajează achiziționarea de mașini. Deci aglomerare, trafic, poluare, nervi, gherțoi. Există transport alternativ, de la 2 roți/picioare până la ce mai are fiecare (bus, tram, bolt etc).
Io n-am fost decat in Praga, vaz din pozele tale ca stilul cladirilor e cam la fel, se cunoaste mostenirea austro-ungara. Poate si diferentele culturale tot de aici?
Neavand masina nu poci sa-ti zic de parcari, dar centrul Pragai e asa de pietonal, incat rarele spatii de parcare tre’ sa coste o avere. Si shopping ca in orasul ala n-am facut in viata mea, cu atatea magazine pe km patrat in ditamai centru istoric.
Si-mi place berea ceheasca, mai ales aia neagra. Mancarea lor traditionala mai putin.
Nu e CHIAR asa de pietonal:
https://www.youtube.com/watch?v=EnVvlhhqWtw
Mai si eu m-am obisnuit cu parcarile cu plata taking the hard way, este evident tot pe zone, dupa 8 seara sunt gratuite. Ca tot romanul dupa ce m-am mutat aici nu stiam ca sunt cu plata si nici nu am observat parkomatul asa ca am lasat masina si am plecat. Cand m-an intors aceam frumos in geam un bon cu cod QR cu amenda echivalent la 100 lei si nu statusem mai mult de 1 si ceva pe cand oarcarea m-ar fi costat 3 lei. Am platit evident, eram si cu masina companiei, si dupa ce am deschis cont la banca am vazut ca din aplicatia bancii pot plati parcarea, biletul de tramvai, autobuz, tren sau autostrazi deci no stress. Evident parcometrele merg cu card si cash dar e mai simplu cu app bancii pt ca te atentioneaza cand se termina timpul si poti prelungi cu un click. Fiind parcari amenajate si cu plata, amenzile mari, nu exista masini parcate pe trotuare care sa ingusteze strazile sau sa complice traficul. De transportul in comun nici nu mai vorbesc ca merge brici de am avut un fel de revelatie ca sa zic asa ca pot umbla brambura si sa ajung mai repede cu tramvaiul la destinatie. Chiar si autobuzele ajung mai repede pt ca vin des si au banda separata in trafic. De cand sunt copiii in vacanta nu am folosit madina decat 1 data sa car niste scaune de gradina de la magazin.
Bun așa. Cum probabil știți, orașele din Franța au parcări cu plata și fără, indiferent de cartier. Dar nu de asta e vorba. De prin nu știu ce an , 2000, 2009, înainte 1999 (că nu găsesc pe Google) in Franța toate blocurile de locuințe care se construiesc trebuie sa beneficieze de un parking integrat, de obicei in subsol. Bineînțeles că e încadrat, calculat, daca are 100 de apartamente nu o să aibă neapărat 100 de locuri de parcare, dat na, înțelegeți ideea. Totul este încadrat în PLU adică Plan Local de Urbanism, in care găsești toate regulile care se aplică în comuna respectivă (nu doar la parcări ci și la construcții , la șosele, trotuare, alte clădiri etc) cum sunt calculate locurile de parcare, alea de livrare, ales de-s gratis duminica, și iară etc etc etc etc.
Adaug doar că PLU-uril astea sunt elaborate de profesioniști, nu de varul primarului pe care l-a pus responsabil de urbanism după ce au câștigat alegerile.
Amu zic și eu. Brno are (minus anii de comunism) o cultură construită pe o fundație de imperiu european. Noi o avem pe cea din Levant. Se vede.
Mă uit și eu prin poze și nu văd hârtii pe jos, ceva mucuri sau coji de semințe. Maniaci, frate!
Buey, la mine la tara la Piatra Neamț s a trecut la next level. Se renunță la locurile de parcări ca să se facă niște trotuare mari, largi, cu pavele noi și cu borduri și mai noi, pe care sa meargă nimeni. Probabil ne vom tine mașinile pe cap, ca pe strada nu mai este loc. Da, Brno este un oraș foarte drăguț, curat, vesel. Bine, și pozele sunt foarte frumoase și pun în evidenta peisajul…
Abia aștept comentariul cu parcările în Suedia. Scrie „klar” pe indicatoarele de la intrarea în parcare ce ai de făcut. Se plătesc cam peste tot. Excepție pot face parcările de pe lângă magazinele mari mall-uri sau magazine alimentare. Acolo ai nevoie uneori de un „ceas” (din carton )dacă e parcare liberă 1-2 ore. Dacă nu ai ceas de parcare poți să scrii pe un bilețel ora la care ai parcat și îl pui pe bord .
Unele oarcări mai au autonat. Înregistrezi numărul mașinii și plătești cu card. Sau cu aplicație. EasyPark e cam peste tot. Am folosit- o și în Oslo.
Daca nu ești sigur, întreabă pe cineva. Suedezii vorbesc engleza și o să te ajute.
Cum spunea cineva intr- un comentariu anterior, pregătește-te pentru țânțari !!! Și mai sunt in nord niște insecte minuscule ( knott) mai rele decât țânțarii.
Drum bun!
”Suedezii vorbesc engleza și o să te ajute.”
Voi astia care le spuneti la tigani ”suedezi/ji” , am ajuns sa ma gandesc la tigani cand citesc cuvantul locuitorilor Suediei :))))
@zedicus îmi pare sincer rău. Dar chiar nu înțeleg comentariul tău. O zi bună să ai în continuare!
Eu as vrea sa aflu ce impresie ti-a lasat/cum se comporta masina 🙂
O să afli. 😁
Arată bine orășelul. Chiar bine 👍
Stau în Fürth, oraş ce luptă cu abnegație să nu fie înglobat în metropola Nürnberg. Curtea dintre cele 2 blocuri gemene a fost transformată în parcare, 35 eur pe lună. Pe toată strada se poate parca liber, dacă respecți sensul, dar e periculos. E chiar strada pe care acum 2 ani un camion a ‘aranjat’ 40 maşini, vreo 12 definitiv. Peste tot sunt parcări cu plată, ici colo şi fără. Şi sunt patrulate conştiincios străzile şi se lasă cu amenzi. În parcările unor magazine sunt şi pensionari țăcăniți ce păzesc locurile pentru handicapați.
Cu toată părerea de rău… Trăiesc în Carlsbad (Karlovy Vary) de ani de zile. Cred că este un oraș vizitat de turiști mai mult decât plictisitorul Brno… Nu mai vorbim de Festivalul de film de aici… Poți parca gratis la 10 minute de mers pe jos de centru… Data viitoare, vă rog să vă documentați mai bine înainte să postați.
Ei, dacă mă rogi tu..
Dar data viitoare, înainte să aberezi tâmpenii, să te duci și până la Brno să constați că tot ce-am scris e adevărat.
„oraș mediu spre mic”? Dacă ai zice așa ceva despre Cluj, ți-ar sări localnicii în cap. Iar Brno e mai mare decât Clujul. :))
Altfel, din punctul meu de vedere orașul nu are decât două calități: că organizează anual un festival al artificiilor (ignis brunensis), și că încă nu s-a închis magazinul Marks and Spencer.
Asa e si la Valcea, peste tot doar locuri de parcare cu plata
Brno oras mediu spre mic?
și o să vezi câtă *uie îți iei. Adică fix cum o să-mi iau și eu acum, după ce public textul ăsta… Ai calculat ? cata? am ras cu lacrimi,romanul are numai drepturi,obligatii ioc,vrea totul moca…