Multă vreme am crezut că treaba asta cu anvelope de vară și anvelope de iarnă e doar așa o poveste de marketing scornită special ca să vândă mai mult producătorii de anvelope. Și eram foarte convins că am dreptate, m-am contrazis cu nenumărați prieteni pe subiect.
Știți cum m-am lămurit că eram într-o cumplită eroare? Așa cum se lămuresc cel mai ușor cetățenii care susțin ceva greșit până în pânzele albe: pe sistem empiric. În sensul c-a fost nevoie să experimentez pe propria piele ca să mă prind că poate nu e chiar cum cred eu.
Într-o iarnă, sunt mulți ani de atunci, nici măcar nu aveam în România legea care te obligă să treci iarna la anvelope de sezon, am fost nevoit să execut o preafrumoasă frână de urgență. În sensul c-am văzut un copil cum vrea să sară de pe trotuar pe stradă, iar eu am fost nevoit să dau în frână cât am putut de tare.
Era iarnă, dar nu ninsese, era uscat pe jos. În schimb, erau minus șaisprezece grade în ziua aia (da, știu, nu mai sunt iernile de altădată), temperatură la care mașina mea s-a dus sanie, de ziceai că sunt pe ghețuș. Marele meu noroc a fost că s-a răzgândit copilul ăla în ultima clipă, altfel naiba știe ce se mai întâmpla. Ăla a fost momentul în care mi-am dat seama că anvelopele alea pe care le aveam eu pe atunci pe mașină n-au reacționat deloc la frânare. Pentru că la minus 16 grade cauciucul practic se plastificase, nu mai avea niciun fel de proprietăți care să mă ajute la frânare.
A doua zi dimineață m-am dus la primul magazin de profil, mi-am cumpărat anvelope de iarnă și le-am pus pe mașină. Din momentul ăla n-a mai existat să comentez vreodată despre subiect, a dispărut povestea de marketing din capul meu de parcă nu fusese niciodată acolo. De-atunci, vara merg cu anvelope de vară și iarna cu cele de iarnă.
Chestie care ne duce spre a doua parte a poveștii. Acum doi ani, când am cumpărat Furia Albastră, a venit echipată cu anvelope de vară. Chestie foarte mișto de altfel pentru că, ce să vezi, chiar era vară când am luat-o. După care a venit toamna și mi-am pus problema anvelopelor de iarnă. De aici a început zbaterea mea, lupta interioară care s-a dovedit a nu fi ușoară deloc.
Cei care citiți de mai multă vreme pe aici știți exact cam cât de tare sufăr eu de sindromul numit procrastinare. Pe românește, lene. Vă întrebați, desigur, ce treabă are lenea cu anvelopele? Vă înțeleg nedumerirea, motiv pentru care o să vă luminez imediat. Cea mai comodă opțiune pentru mine ar fi fost să mă duc la vulcanizarea de la colțul străzi. Da, am una la exact 100 de metri de casă.
Doar că acolo, la vulcanizarea de la colț, anvelopele pe care mi le doream eu pe mașină erau simțitor mai scumpe decât ce prețuri găsisem pe internet. Vorbesc despre niște Michelin Alpin 5 care oricum nu sunt ieftine (cel puțin nu pentru bugetul pe care mi-l alocasem eu), dar acolo la vulcanizare erau mai scumpe bine de tot. Da, aveam montajul gratis dacă le luam de la ei, dar chiar și așa tot ieșeau simțitor mai sus la preț.
Da, cel mai simplu era să le comand online, dar aici venea lenea și mă bătea prietenește pe umăr. Alo, prietene, adică te vezi tu cărând anvelopele alea de la curier în casă, din casă la mașină, de la mașină la vulcanizare? Întrebare la care nu puteam să răspund fără să mă ia durerea de cap. Acum înțelegeți care e legătura?
Doar că așa cum multe dintre marile invenții ale omenirii au la bază lenea, tot așa și multe dintre marile idei. Pentru că, da, până la urmă mi-a venit ideea salvatoare. Am intrat pe anvelope.ro, acolo unde per total îmi ieșea cel mai bun preț la Michelin Alpin 5 (pentru că oamenii ofereau transport gratuit la orice comandă de la două anvelope în sus), am făcut comanda, daaar, am pus ca adresă de livrare adresa vulcanizării din colț.
A doua zi când m-a sunat curierul c-a ajuns, tot ce-am avut de făcut a fost să mut mașina din fața casei la vulcanizare, de și-au făcut cruce și oamenii ăia de acolo. Bine, partea mai nasoală a fost că, după ce s-a executat schimbul, tot am fost nevoit să le car în casă p-alea de vară. Dar cu ideea mea, tot am scăpat de mai bine de jumătate dintre drumuri. Când io vă spun că uneori lenea e cel mai bun lucru care ți se poate întâmpla.
Acestea fiind zise, dacă se apropie momentul când va trebuie anvelope, vi-i recomand cu căldură pe cei de la anvelope.ro. Oamenii au una dintre cele mai variate game de anvelope, găsiți la ei ce-și dorește suflețelul vostru, de la low-budget la super-premium. Evident, toate pe binecunoscutele categorii: anvelope all-seasons, anvelope de iarnă și anvelope de vară. Să nu uităm de transportul gratuit pentru orice comandă de la două anvelope în sus (desigur, cu condiția ca livrarea să aibă loc în zona de acoperire a curierului), dar nici de reducerea de 25% la montaj în service-urile partenere.
Plus că tot ei sunt unici importatori și distribuitori, în România, ai anvelopelor Davanti. Dacă nu sunteți niște fanatici ai anvelopelor, probabil că n-ați auzit de acest brand, exact cum nu auzisem nici eu. Motiv pentru care, m-am documentat un pic care e faza cu ele. Și faza e că anvelopele astea Davanti sunt testate în condiții meteo extreme, pentru toate anotimpurile.
De altfel, găsiți pe site gamă completă Davanti: de vară, de iarnă, all seasons, sport, tot, tot, tot. Iar la orice model ați cumpăra, vi se oferă garanție nelimitată. Nu știu, dar în capul meu e că trebuie să te bazezi pe calitate ca să ai curajul să oferi o astfel de garanție la un brand destul de nou pe piață.
Poate, nu zic că sunt sigur, dar poate fi o ipoteză că la garanția nelimitată contribuie și lucrurile astea pe care le-am găsit când mă documentam despre ele:
➡️ Inovația. Formula de siliciu îmbunătățită și designul inovator al benzii de rulare. Tehnologiile avansate oferă o manevrabilitate optimă, eficientă și confort.
➡️ Performanța. Performanța este în „inima” fiecărei anvelope Davanți. De la aderența ridicată pe drum umed la valori scăzute de zgomot la rulare.
➡️ Calitatea. Performanță și calitate superioare la un preț imbatabil. Materiale de calitate superioară și desen avansat pentru banda de rulare, care oferă încredere.
➡️ Siguranța. Aderență pentru toate anotimpurile și un design dinamic pentru o rulare lină. Fiecare model al anvelopelor Davanți este testat pe baza unor criterii de performanță dure pentru a asigura siguranța.
Acestea fiind zise, cu speranța că v-am fost de folos, mă duc să fac o baie și să stau nițel la soare.
sursa foto: freepik.com
Fost acolo. Luat all season de la anvelope.ro
Adevărul este că am foarte mulți oameni în jur care au cumpărat de pe anvelope.ro. Dar ce să vezi, am aflat asta abia după ce am descoperit și eu absolut întâmplător site-ul. „Aaa, păi și eu tot de acolo mi-am luat”. Păi și nu puteai să-,mi spui când ți-am zis că-mi caut anvelope? Eram fiert pe Michlenurile alea Alpin, musai le voiam pe ele și doar pe ele.
Mareșef, nu cred ca eram p-aici când bănănăiai după anvelope. CSF, NCSF
@Silviu, a, nu, că n-am întrebat aici, am făcut research d-ăla printre printre prieteni, amici și colegi de muncă, ca sălbaticii. 😀
Citez: „am făcut research d-ăla printre printre prieteni, amici și colegi de muncă, ca sălbaticii. 😀”
Noi, acilișea, la ce categorie ne-ncadrăm? 🤪
Voi? Voi sunteți peste toți și toate.
Dar eu nu apelez la blog decât în ultimă instanță, dacă e ceva ce chiar nu pot afla altfel.
Salutare,
Ma bucura sa vad ca exista o oarecare recunoastere pentru Anvelope.ro. Referitor la modul in care trebuie sa ne achizitionam anvelopele, trebuie sa avem 4 criterii: Bugetul; Ce masina conducem (mai puternica, mai putin puternica, ce tractiune are, ii trebuie anvelope omologate sau nu) ; Pe unde conducem (urban, extra-urban, zona muntoasa, autostrada, drumuri neasfaltate); Stilul de condus (sportiv, normal, prudent). Dupa ce ti-ai facut profilul de sofer trebuie sa il „mapezi” cu profilul de anvelopa. Spre ex. Bridgestone este foarte performant pe uscat, Michelin foarte performant pe apa, una este mai confortabila alta mai putin confortabila. Astfel, de unde doresti sa te „protejeze” anvelopa sau sa iti acopere un risc, ca despre asta este vorba, se poate identifica produsul care te tine cel mai in siguranta. Fara sa iti dai seama poti sa alegi o anvelopa care franeaza de la 100-0 km pe ora cu 1-3 m mai repede fata de alta, din aceeasi categorie premium, unde 1-3 m te pot salva. Dar uneori gandim ca noua nu ni se poate intampla. Noi suntem aici sa te constientizam si sa ne asiguram ca toate sansele sunt in favoarea ta, daca intampini o situatie in care viata ta sta in acel metru de franare.
Comentariu beton!20
@MV: cu blogul trebuia să-ncepi. 😉
Sincer, articolul asta mi-a venit ca o manusa, ca am niste super slick-uri de iarna de mi-e si rusine sa calc pe asfalt cu ele… :))
De experimentat, cam la fel am experimentat si eu, doar ca nu era masina mea cu care m-am dus asa taras ca cu saniuta. Merci fain!
Ăăă, ce vreau să te întreb, le-au cumpărat slick-uri sau au devenit slick-uri? 😛
Am primit masina cand am luat-o de la fostul proprietar cu ele :)) el mi s-a laudat ca au 1 an de cand le-a cumparat, aveau ceva „floare”. Intre timp, 4 ani mai tarziu, vazand ca floarea s-a ofilit, m-a dus si pe mine mintea sa verific si DOT-ul sa vad ce si cum, ca in 5 ani, purtate numai in extrasezon parca nu erau calculate sa se duca… DOT 2011. Deci, sunt de cand am intrat eu la facultate fabricate :))
:))))))))
La nivelul uniunii europene, o anvelopă nouă este considerată până la 2 ani de la data producției. Există șanse mari ca mâine să cumperi anvelope noi cu dot 2220. 🤷🏼♂️
De asemenea, durata maximă în care pot fi folosite anvelopele premium este maxim 10 ani de la fabricație, în condițiile în care au încă și profilul minim necesar. 🙂
@Lucian M, un motiv in plus sa le schimb zic nu?:))
@Lucian M
29 august 2022 la 10:10
„La nivelul uniunii europene, o anvelopă nouă este considerată până la 2 ani de la data producției. Există șanse mari ca mâine să cumperi anvelope noi cu dot 2220. 🤷🏼♂️
De asemenea, durata maximă în care pot fi folosite anvelopele premium este maxim 10 ani de la fabricație, în condițiile în care au încă și profilul minim necesar. 🙂”
Ma bucur ca ai un nivel de informatii, insa situatia este intr-o masura relativa. Michelin declara ca anvelopele se pot monta pana la 5 ani data de fabricatie si pot sta 5 ani pe masina. Astfel durata unei anvelope Michelin este de 10 ani, din care 5 ani pe masina. Cu mentiunea ca trebuie „inspectate” sa nu aiba crapaturi sau alte defecte. Continental vine si sustine acelasi principiu. Insa nu avem informatii de la producatorii de buget sau medii. Consistenta unei anvelope de buget difera fata de una premium astfel nu putem sa asimilam aprecierea. Dar anvelopele nu au o durata de viata fixa, depinde cum le-ai intretinut si cum le-ai utilizat. Poti avea o anvelopa produsa in acest an dar practic ea sa aiba performante similare cu o anvelopa de 3 ani. Anvelopele imbatranesc de la razele uv si de la ozon, astfel depozitarea lor inainte de achizitie si depozitarea lor intre sezoane este vitala pentru durata de utilizarea a acestora. De asemenea rotirea anvelopelor pe masina (ceea ce foarte putini o practica) dar si presiunea acestora nu se respecta mai deloc. Producatorul solicita ca unei anvelope sa i se faca presiunea o data pe saptamana, putin exagerat as spune eu, dar cel putin o data pe luna este important. De asemenea si presiune e un factor extrem de important in uzura, aerul se dilata iar daca tu faci presiunea de 2.2 bari la ora 15:00 dupa ce ai mers 10 km, maine dimineata o sa ai presiunea 1.8 si anvelopa se va consuma inegal.
@Florin, vin si eu cu o intrebare (Daca mai am, mai dau reply aici, ca tot ni te-a adus Mihai): cum pot roti niste anvelope sa fie totul ok, mai ales de iarna care au sens de rotatie si cu profil adaptat chiar pe sensul de rotatie (multe din anvelopele de iarna au profilul ca o sageata, ori daca le rotesc, pun sageata in spate sa zic asa…). Merci!
Corect.
Uzura unei anvelope incepe din momentul in care a fost umflata prima oara, moment din care se calculeaza durata optima de viata pe care producatorii o dau in intervalul 4-8 ani (ofcors, tinand cont ca profilul este inca in parametrii normali, altfel uzura profilului primeaza in decizia de inlocuire).
DOTul nu are atat de mare importanta insa este bine sa nu cumperi anvelope care stau de mai mult de 18 luni prin depozite, mai ales in RO nu stii in ce conditii au fost depozitate (expunerea la soare sau la temperatura extrema imbatraneste rapid cauciucul).
Cat priveste achizitia All Season vs Winter tyre, sunt de parere ca decizia este functie de conditiile de mediu din zona de resedinta si tipul de calatorii intentionat.
Daca locuiesti sau calatoresti cu probabilitate mare in zona de munte, merita sa cumperi Winter, altfel All Season.
All Season sunt niste anvelope de vara mai moi si cu un profil struto-camila, astfel incat au performante destul de bune pe asfalt foarte rece dar sunt cam la fel de periculoase pe gheata si zapada ca unele de vara iar pe asfalt fierbinte sau ud vara este garantat ca nu vor fi cele mai bune (multe din cele de iarna au performante slabe pe carosabil ud, deasemenea). Ele ofera cate putin din ambele, suficient pentru rulaj normal, precaut in 90% din situatii si iarna si vara dar insuficient pentru situatii de urgenta sau conditii de drum nasoale.
Daca locuiesti in (ex.) Bucuresti si drumurile tale nu depasesc de regula granitele urbei +100km, ia-ti All Season.
Daca tu sau rudele-ti apropiate locuiesc in (ex.) Brasov, ia-ti Winter.
Daca te prind zapada & ghetusul cu All Season pe vreun drum, coboara si redu presiunea standard din anvelope cu 15-20% si mergi incet, cu grija, folosind cat mai putin acceleratia sau frana si mai mult frana de motor.
@ATC
„29 august 2022 la 13:58
@Florin, vin si eu cu o intrebare (Daca mai am, mai dau reply aici, ca tot ni te-a adus Mihai): cum pot roti niste anvelope sa fie totul ok, mai ales de iarna care au sens de rotatie si cu profil adaptat chiar pe sensul de rotatie (multe din anvelopele de iarna au profilul ca o sageata, ori daca le rotesc, pun sageata in spate sa zic asa…). Merci!”
Anvelopele cu sageata au sens de rotatie, practic daca ai 4 roti montate, tu nu o sa poti sa pui roata de pe dreapta fata pe stanga fata pentru ca i-ai schimba sensul de rotatie. In aceasta situatie poti sa le pui doar de pe fata pe spate si/sau sa se duci la un service sa le faci dejantare si jantare pe cealalta parte. Insa este suficient ca /sezon daca nu faci mai mult de 10 k km sa le pui de pe spate pe fata la jumatatea perioadei (500 km), cu mentiunea ca sezonul urmator sa le inversezi la service, de pe stanga pe dreapta.
Daca anvelopele au marcaj „Outside” si „Inside” se pot roti fara probleme.
Situatia mai ciudata apare cand ai anvelope mai late pe spate si mai inguste pe fata, unde nu poti sa faci rotirea decat stanga cu dreapta.
@Florin, mulțumim pentru completare. Mare parte din informații le știam deja, dar procrastinarea m-a făcut să scriu varianta mai scurtă a comentariului.
Apreciez și informațiile pe care le-ai lăsat în celelalte comentarii, în fiecare zi am ceva nou de învățat.
Si mașinuța mea a venit cu anvelope de vară. Mi-am cumpărat 4 anvelope de iarna si le tot schimb intre ele până se uzeaza si, pe urma, pun all-season.
Aici, iernile nu sunt prea reci si merge. Sunt, însă, landuri in care e musai să ai si de vară, si de iarnă.
Și e fiecare land cu legea lui sau cum? Că mi se pare interesant de precizat.
Da. In Bayern, de pilda, iarna e iarna ca sunt la picioarele Alpilor, asa ca sunt obligatorii cauciucurile de iarnă. La fel, in Baden-Württemberg, mi se pare si in Saarland. Multe legi diferă de la un land la altul.
Și în Niedersachsen, în care nu prea ai zăpadă, sunt obligatorii cauciucurile cu fulg de zăpadă sau M+S pe timp de iarnă
ordinea ineficienței, pentru mine, e următoarea:
1. all season; not good at all; ca o pereche de pantofi grosieri, iarna ți-e frig, vara te coci; dacă le mai pui și pe un 4×4…
2. anvelope de iarnă, vara; lumea nu prea știe la ce pericole se expune cînd anvelopa aia se face ca plasticul dur, din cauza căldurii; mai amu’ vreo 8-9 ani, zgîrcit fiind (nu că m-am reparat, în alte privințe), am zis să tocesc de tot anvelopele de iarnă (eru niște continental); și la un drum iași-bucurești, pe întoarcere, în sensul giratoriu mic de la tecuci… buuuum! explozie pe stînga spate! 200 de metri mai devreme sau mai tîrziu, era posibilă o răsturnare de toată frumusețea…
3. anvelopele de iarnă după al doilea sezon; nu mai au nici o treabă cu aderența inițială; de altfel, partenerul meu polonez își vinde toate anvelopele de iarnă după doar un sezon, că și pe oleicsu’ lor e plin de doritori de mocangeli…
despre mișlan… i will always remember alpin 4 pe bora; acum, mai ales pentru suv-uri îs puțin prohibitive ca preț (la fel și nokian-urile; iar astea, dacă-s producție rusia… diferă mult de cele finlandeze), asă că vine bine recomandarea ta; mai tîrziu o să mă documentez, merci;
Io am visat la Michelinurile alea. Nu concepeam să am alte anvelope pe Furia Albastra. 😁
Avem in zona Brasovului cateva luni pe an (final de Martie-Aprilie-inceput de Mai) cand noaptea e pana pe la -5 si ziua cu pana la +18. Si nu e o zi razleata. Uneori sunt saptamani la rand in intervalul asta larg cu ploi lapovita sau soare puternic uneori toate in aceeasi zi in care mi-as schimba cauciucurile de doua trei ori pe zi. Si treaba asta se repeta in sens invers in Octombrie-Noiembrie-Decembrie.
In zilele alea mi-as dori sa ies din cauciucurile de iarna dar nu neaparat in cele de vara. Incerc sa-mi construiesc in cap scenarii si sa verific daca cel putin pentru o masina de oras nu s-ar potrivi mai bine niste cauciucuri all season.
Mi se pare ca la temperaturi nu foarte scazute si nici foarte ridicate cu posibilitate de umiditate si chiar strat umed de zapada „AllSeason” ar fi o solutie mai buna decat sa raman cu cele de iarna la temperaturi ridicate sau cu cele de vara si surprize de polei si chiar zapada apoasa.
Daca n-ar fi bariera financiara/logistica probabil c-as fi testat putin
Cam tot așa am înțeles și eu că nu e chestie de marketing. Mai puțin periculos, deoarece nu era implicată nicio persoană, doar eu și drumul. Noroc de viteză mică, da’ tot m-am stresat când mi-a “dansat” mașina. Acum mulți ani; de atunci nu mai glumesc pe subiectul ăsta. Chiar prefer separat vară/iarnă, pe jante diferite, plus că am descoperit firme care vin acasă pentru a executa schimbarea. Deci, lene maximă.
E visul meu să am jante diferite pentru cele două seturi. Poate mi-l indeplinesc în toamna asta. 😁
Deci sa inteleg ca eu ma incadrez la categoria „boier de boier” cu 2 seturi de jante de aliaj? :))
@ATC, sau la categoria „nu mi-e lene să caut jante, să-mi aleg ce vreau, să le comand și după ce vin să merg să montez anvelopele pe ele”. 😀
@MV, când o să ai jante diferite cum faci, le dai dea dura până la vulcanizarea aia ca să le schimbi?😋
Asta mă macină și pe mine. 😀
@Mihai, nu ca mi-e lene, dar ma doare… Norocul meu ca asa mi-a dat masina, 2 seturi complete, doar le schimb la tara :))
2000e…boier cu doua seturi 🙂
Si 600e pe vara noi. Pentru ca creier pe covid = creier pe alcool asa ca am futut rau un cauciuc
Wow, vine vara! Oare trebuie sa imi schimb anvelopele? 😉😂
Ce bine ca am scapat de chestia asta. 👍
Asta e cea mai mică problemă de care ai scăpat tu, @Emile. 🤷♂️
@Mihai, ca un adevarat Guru ce te afli, ai dreptate! Cred ca cele 16 zile pe care le vom petrece in curand in Romania, ne vor fi suficiente sa ne aducem aminte de ce am plecat, si de ce iubim tara in care locuim acum. 🙄
Sunteți bineveniți. 😀
Slava domnului Bridgestone, si eu!
Aici anvelopele de vara functioneaza perfect iarna la 22C dar si vara la 35C. (Bridgestone, foarte bune).
In tara aveam 2 seturi, vara si iarna, fiecare cu jantele lor.
Le tineam ba la Sama, ba la Autosoft, etc.
Achizitia de anvelope era simpla: comandam pe net (de vreo 2 ori chiar la anvelope.ro), livrarea la service-ul de roti, acolo faceam eu receptia sau direct baietii de la service (ii anuntam in prealabil).
Apoi fie le montam direct pe jante in locul celor vechi si le puneam
pe masina in locul celor din sezonul anterior fie doar lasam anvelopele noi la ei 1-2 sapt pana imi venea randul la programarea schimbului de roti.
Sa nu jantezi/dejantezi cauciucul la fiecare sezon e mare jmekerie pentru integritatea anvelopei, a jantei si pentru portofel.
Nu-mi bateam capul nici cu anvelopele scoase din uz, le luau ei si le casau sau naiba stie ce.
Costa niste banuti extra dar mergea foarte elegant si expeditiv, never a hassle. Nu am carat niciodata anvelope (noi sau uzate) in portbagaj de colo, colo.
De cand am descoperit anvelopele all-season Micheline CrossClimate, acum vreo 7 ani, viata mea a devenit mai buna. (P)
*atentie, continutul se adreseaza potentialilor consumatori care traiesc la sud de paralela 45.
Dacă e să te invidiez pentru unde stai, crede-mă, nu pentru c-ai scăpat de schimbul anevlopelor te invidiez. 😀
Stai putin boss, de ce sa ma invidiezi ca stau In Bucuresti, sector 1?
Evident. În sectorul 1 ar trebui să stau doar io. Mă rog, io și țânțarii. 😀
Mihai!!!! CREDEMA?????
@Ruxabdra, eh, scrisesem altcecca, am șters, am editat, s-au legat cuvintele alea. 😀
Pot sa spun ca mi se pare foooarte tare cum scrii despre orice? Te citesc deja de cativa ani si tot ma surprinde cum reusesti sa aduci intamplarile din viata ta intr-un articol, sa ii dai o forma care sa atraga cititorii.
Se spune ca o poza face cat 1000 de cuvinte, dar in niciun caz o poza cu tine plus niste anvelope nu ar face cat face articolul acesta.
@Ramona, mulțumesc. ❤️
Dacă o să ajung să fac o poză cu mine si cu anvelope, în ideea de a promova acele anevlope, o să vă rog să mă duceți la azil. Și să vorbiți cu oamenii ăia să nu-mi dea acces la vreun device care se poate conecta la internet. 😛
@MV, noi vrem să vedem o poză cu tine ÎN anvelope, ca să ne convingi că și tu ești slim :).
Într-o iarnă, aveam camere de mașină, că ne dădeam cu ele pe o pârtie improvizată, și am decis că cel mai fun era să o „îmbrăcăm ” pe o amică cu ele și să o dăm de-a dura, la vale (că la deal nu era fun). Da, s-a simțit și ea mai bine, după ce și-a revenit din vertij…
Comentariu beton!19
@Ananas, mi-ar fi plăcut să fiu de față. 😀
@ananas, păi poză-n anvelope e omulețu’ Michelin, da’ cît de slim e…
Pe Opel folosesc tot anul anvelope de iarnă, pentru că-l plimb doar de la moară pân’ la gară și mai mult de 40-50 km/h nu pupă.
Pe BMW folosesc Continental PremiumContact 6 pentru vară și Goodyear UltraGrip Performance + pentru iarnă.
Io nu mă complic cu cumpăratul lor, căci se ocupă băieții de la Forstinger. Cu montaj cu tot.
Du-te, bă, de-aici. Am fost io în Austria și n-am văzut nici picior de moară. Da, gări aveați, da’ moară NU ESTE.
🤣🤣🤣🤣🤣
Da, trebuia să zic și io că-l plimb între două gări. Că ai dreptate, moara nu-i. 🤪
Stai c-amu-mi pică fisa. Io am mașină sau tren? 🤔🤪
Vezi, vezi? 😛
Toate marile invenții care ne fac viața mai ușoară au avut drept factor declanșator lenea inventatorului..
Nu chiar toate, dar cele mai multe. 😀
La mine vara-i vară, iarna-i iarnă. Nu e de joacă în caz de o frânare bruscă. Seturi separate. Da, e enervant cu deplasatul pe la vulcanizări.
La un moment dat mă gândeam să văd dacă existe firme care fac asta în locul tău. Serios, atât de lene îmi e. 😀
Dacă ziceai mai devreme poate mă băgam la ceva Davanti. Așa am pus niște Debica all season, sper să își facă treaba pentru care sunt făcute. Desigur, de la alți băieți, dar îi rețin și pe ăștia 🙂
Lasă, șerif, că nu e ultimul set de anvelope pe care ți-l iei. 😉
All-seasons cu fulg pe ele e lenea extremă și nu mai faci niciun drum să schimbi. Noi am optat pentru opțiunea asta și pentru că nu avem unde să le ținem pe cele de schimb. In balcon s-ar coace și să le țin prin casă nici nu mă gândesc. Da, știm că există storage pentru anvelope, dar e prea scump.
Cum de nu ai considerat și tu All-seasons? Ca voiai musai Alpin alea?
Să mă ierți, dar așa cun nu am încredere în oamenii care se pricep la TOT, la fel nu am încredere nici în obiecte care sunt așa de polivalente. Pe scurt, îmi place să cumpăr chestii care sunt foarte bune pentru un singur lucru, dar p-ala îl fac foarte bine. Dar, na, ăsta sunt eu, dacă toată lumea ar gândi ca mine, nu s-ar mai vinde în România anvelopele all seasons. Nici maieurile cu glugă sau mașinile de spălat cu uscător. 😛
@Siami
„29 august 2022 la 10:37
All-seasons cu fulg pe ele e lenea extremă și nu mai faci niciun drum să schimbi. Noi am optat pentru opțiunea asta și pentru că nu avem unde să le ținem pe cele de schimb. In balcon s-ar coace și să le țin prin casă nici nu mă gândesc. Da, știm că există storage pentru anvelope, dar e prea scump.
Cum de nu ai considerat și tu All-seasons? Ca voiai musai Alpin alea?”
Depinde cat costa viata ta si daca pariezi cu riscul pe care ti l-ai asumat. Intr-o foarte mica sansa se poate ca sa ai nevoie de jumatate de metru de franare pe care un set de anvelope all seasons sa nu ti-l ofere. Astfel fie sa defectezi masina fie mai grav sa iti pui viata in pericol, este doar un risc asumat pe care trbuie sa il facem, dar mai serios este ca suntem constransi din pacate de buget. Siguranta noastra nu ar trebui sa implice alegeri pe baza de cost. Daca diferenta intre anvelopele de buget si anvelopele premium este de 500 lei / set / 4-5 ani, acesta este riscul pe care nu il platim pentru ca fie nu avem bugetul sa il putem aloca fie nu constientizam suficient riscul, sau fie implicam divinitatea prea mult in alegerile noastre. 🙂
Dar daca mergi un numar scazut de km/an (sub 10.000), anvelopele all seasons sunt o optiune cu un risc mai mic decat daca ai rula cu anvelope de vara iarna sau anvelope de iarna vara.
Dar daca tot faci aceasta alegere recomandam anvelope premium, si sa le alegi corespunzator in functie de zona si suprafata.
„Dupa mine 15k-20k km / an este mult, riscul este mare pentru anvelopele all seasons. Practic cand intri in al doilea sezon de iarna ele nu mai functioneaza. Nu exista solutia ideala pentru anvelopele all seasons, dar exista 3 concepte, anvelope de vara cu capabilitati de iarna (Michelin Cross Climate), anvelope de iarna cu capabilitati de vara (Nokian WeatherProof) si anvelopele standard all seasons (Goodyear, Vredestein si altele). Practic fiecare concept acopera un interval de temperatura respectiv si o nevoie. Stai in Brasov, mergi 5000 km/ an, si nu circuli vara cu viteze de peste 130 km/h, ia-ti Nokian. Daca stai in Bucuresti, mergi 8000 km/an si mergi f putin iarna dar cand nu este zapada abundenta, ia-ti Michelin. Sau daca intervalul de temperatura este +-15 grade intre sezoane, ia-ti Goodyear sau Vredestein. Tine de ce risc vrei sa acoperi, practic ce nevoie ai ca si sofer.”
Eu fiind discromat (si ca o consecinta neavand carnet de conducere), problema anvelopelor nu exista pentru mine! 😜 Pace noua!
Carnet aveai la școală.
Pentru mine, marea descoperire a ultimilor ani a fost hotelul de anvelope. Nu mai pun eu mana pe nimic, doar îmi fac o programare p un site, ma duc, las masina în parcare, stau la tv o ora în sala de așteptare, plătesc și plec.
În capul meu există convingerea că dacă ai mașină cu tracțiune față/spate, trebe musai anvelope de vară/iarnă. Dar dacă mașina e cu tracțiune integrală, all seasons e o soluție foarte bună. Bine, probabil că vară/iarnă ar fi soluția cea mai bună, dar cât de mare să fie diferența de siguranță, in condițiile în care locuiesc in București, am un stil de condus confort, mașina face undeva la 15-20 000 de km pe an şi schimb anvelopele la 2 ani?
Uite asta ar fi o întrebare la care ar fi tare să ne răspundă cei de la anvelope.ro.
Yeap, chiar ar fi. Şi să ținem minte, când o să ai articol cu maşini de spălat și uscătoare, să ne lămurim de faza cu 2 in 1 sau separat, fiecare. La maieurile cu glugă e simplu. Mie mi se par optime în 2 situații. 1. Ai un good bicepday, dar bad hair day. 2. Vrei să te bronzezi pe tot brațul, dar nu şi pe plete. 😁
Comentariu beton!13
Le-am scris deja, aștept să văd dacă răspund. Și mai ales CE.
Vezi că a răspuns @Florin (de la anvelope.ro), doar că a răspuns mai sus, a pus comentariul la @Silviu și nu pot să i-l mut de pe plajă. 😁
Dar nu văd ceva legat de vară/iarnă vs all seasons…
E foarte populara conceptia asta gresita cum ca o masina cu tractiune pe toate cele patru rotile s-ar comporta ok cu anvelope all-season sau in general cu anvelope de o calitate mai slaba, in timp ce cele cu tractiune fata/spate nu. Exclus. Daca anvelopele sunt nepotrivite conditiilor, la fel zbori de pe drum si cu o masina cu transmisie integrala. Mai mult, daca esti sa zicem intr-o zona de munte unde e nevoie de anvelope de iarna pentru a urca o panta, faptul ca ai 4×4 nu face acest lucru posibil cu anvelope all-season. Cu transmisie pe o singura punte si anvelope de iarna vei urca fara probleme, cu 4×4 si all-season lasi masina la baza pantei.
Din experienta mea de inginer de teste, diferentele intre o anvelopa dedicata si una all-season in conditii de iarna/vara sunt atat de mari, incat mi se pare efectiv stupid sa-ti asumi un astfel de risc pentru a economisi un set de anvelope la 3-4 ani. All-season ramane un fel de Jack of all trades, master of none.
@Anduța
29 august 2022 la 12:19
„În capul meu există convingerea că dacă ai mașină cu tracțiune față/spate, trebe musai anvelope de vară/iarnă. Dar dacă mașina e cu tracțiune integrală, all seasons e o soluție foarte bună. Bine, probabil că vară/iarnă ar fi soluția cea mai bună, dar cât de mare să fie diferența de siguranță, in condițiile în care locuiesc in București, am un stil de condus confort, mașina face undeva la 15-20 000 de km pe an şi schimb anvelopele la 2 ani?”
Cand iti alegi anvelopele sau tipul de anvelope vara/iarna all seasons iti scazi sau iti maresti un risc pe care anvelopele trebuie sa il acopere. E ca si cand ar exista o asigurare casco in care iti asigura masina doar daca faci accident pana la 50 km/h la peste 100 km/h riscul este al tau.
Astfel dupa mine 15k-20k km / an este mult, riscul este mare pentru anvelopele all seasons. Practic cand intri in al doilea sezon de iarna ele nu mai functioneaza. Nu exista solutia ideala pentru anvelopele all seasons, dar exista 3 concepte, anvelope de vara cu capabilitati de iarna (Michelin Cross Climate), anvelope de iarna cu capabilitati de vara (Nokian WeatherProof) si anvelopele standard all seasons (Goodyear, Vredestein si altele). Practic fiecare concept acopera un interval de temperatura respectiv si o nevoie. Stai in Brasov, mergi 5000 km/ an, si nu circuli vara cu viteze de peste 130 km/h, ia-ti Nokian. Daca stai in Bucuresti, mergi 8000 km/an si mergi f putin iarna dar cand nu este zapada abundenta, ia-ti Michelin. Sau daca intervalul de temperatura este +-15 grade intre sezoane, ia-ti Goodyear sau Vredestein. Tine de ce risc vrei sa acoperi, practic ce nevoie ai ca si sofer.
La 15k-20k km/ an iti recomandam sa iti iei doua seturi de anvelope. Cand e iarna, nu este importanta doar zapada de carosabil, ci si temperatura, o anvelope de vara sau all seasons la -5 grade va performa mai slab fata de o anvelopa de iarna FARA ZAPADA pe carosabil.
Pentru masinile cu tractiune 4×4 este important sa ai aceeasi adancime a benzii anvelopei. Sa le rotesti constant la 5000 km, si daca faci pana la 1 anvelopa sau 2, si uzura acestora este >20% fata de celelalte, sa le schimbi pe toate 4, altfel diferentialul masini se poate defecta daca este permanent.
Food for thought. Mulțumesc, Florin.
mă rog, era inevitabilă multa polemică în jurul unui înscris cu ușor iz publicitar.
cine urmărește statistica ANM pe ultimii 20 de ani observă un lucru foarte clar. iarna (ca precipitații specifice) a dispărut în România. cel puțin la nivelul orașelor mari și medii nu foarte așezate montan.
de asemenea, temperaturile coboară rarisim sub 10 grade și nu sunt longevive în acest sens.
carosabilul este mai mult uscat iar dacă totuși un oraș prinde o ninsoare de 72h, va trebui să admitem că drumurile sunt de mai bine de 7 ani la negru cam a doua zi dimineața dacă furtuna se oprește. principalele garantat, deși nici pe secundare nu au mai fost prea multe bocete (asta validează statistica ANM).
de asemenea, viteza medie de deplasare în orașe depășește 40 km/h extrem de rar în traficul dens mașinile mai mult rulând cu 10-15 km/h între staționări.
concluzia, dacă nu te vânturi la munte zilnic sau la fiecare final de săptămână și arzi carburant peste 95% din timp în localitate, acest schimb de anvelopă nu mai este necesar la noi. de altfel o știa și șmechera aia de Plumb când a băgat legea de s-a dat consemn în mass-media să „omită” articolul de lege care menționează clar când anume sunt OBLIGATORII chiar și pe timp de iarnă. dar, snobii și fraierii s-au grăbit să se conformeze generând singurul mare avantaj al acestei legi: TVA și impozite colectate perseverent de către Stat.
să pierd timp din viață și bani ca să schimb de două ori pe an anvelope? neah…
să nu fiu lucid și conștient că de peste 10 ani carosabilul este uscat pe mai toate drumurile pe timpul iernii? rămân la cea mai bună calitate pentru vară, cât mai proaspete ca fabricație și cu cea mai mare gradație pentru condiții de ploaie. aderența la asfalt uscat și cald (7 luni pe an) și cumplitul dușman dat de acvaplanare sunt elementele care mă interesează. a nins vârtos? metrou 2-3 zile că nu mă papă Gaia…
Eu ieri mi-am comandat. De vară, că am avut 41% reducere. Michelin Primacy 4. M-am uitat la testele ADAC pt clasa mea de mașină și am ales între primele 3 cu cele mai bune rezultate. Eficiența vis a vis de consum m-a interesat mai puțin, că nu merg distanțe mari. M-am uitat nițel însă la performanța pe ploaie. Dar și eu cu lene mare la pachet, că am avut o revelație și se tociseră peste valorile acceptate.
Boss. La -17 alea de iarna is la fel de utile ca un coi in talpa. La -19…4×4 cauciuc de iarna am franat de la 50…la 40. Si intram in rond. Si masina nu voia nimic. Abs. Frana. Abs manual. Nimic. 35…intram in rond. Ai am vazut ca masina din rond face dreapta asa ca am accelerat…acolo am avut tractiune. M-a claxonat masina urmatoare…dar de claxonat am mai avut
La temperatura aia doar cuiele ajuta
Nu, nu, nu, tu nu știi cum s-a dus mașina mea sanie atunci. Am călcat frâna și ea părea că accelerează cu tot ABS-ul vieții.
Cuiele sunt pentru gheață și zăpadă, din ce știu eu, și oricum sunt interzise parcă. Dar era uscat iasă pe jos.
pai, asa s-a dus si aia a mea. Bine, era putina, parca, gheata pe jos, dar in general nu prea am avut probleme asa de mari cu foresteru.
dar, la -19 efectiv am simtit cum masina s-a facut sanie si nu prea ii pasa de frana mea
cu d-alea de vara era la fel, practic, acolo 🙂
eu cu d-alea de vara am pus o frana intr-o panta, pe zapada…saniuta. S-a oprit masina, de la sine dorinta, la juma de metru de sant.
Ce dracu îi lauzi,3 zile pînă procesează o comandă,7 zile pînă la livrare,de cînd am lansat comanda.Ziua de livrare era fix prima zi de concediu,dar eu cerusem livrarea la sediu,că stau aproape,nu pe litoralul nostru drag.Am renunțat la comandă,am căutat alte cauciucuri,le-am găsit pe stoc și acum le arăt marea.Dacă nu mă credeți,am și corespondența cu ei.S-au supărat că am renunțat la comandă,nici mie nu mi-a plăcut că am dat vreo mie,1000,de lei,în plus, pe alte cauciucuri,dar sînt foarte mulțumit de alegerea mea.