Multă vreme am crezut că treaba asta cu anvelope de vară și anvelope de iarnă e doar așa o poveste de marketing scornită special ca să vândă mai mult producătorii de anvelope. Și eram foarte convins că am dreptate, m-am contrazis cu nenumărați prieteni pe subiect.

Știți cum m-am lămurit că eram într-o cumplită eroare? Așa cum se lămuresc cel mai ușor cetățenii care susțin ceva greșit până în pânzele albe: pe sistem empiric. În sensul c-a fost nevoie să experimentez pe propria piele ca să mă prind că poate nu e chiar cum cred eu.

Într-o iarnă, sunt mulți ani de atunci, nici măcar nu aveam în România legea care te obligă să treci iarna la anvelope de sezon, am fost nevoit să execut o preafrumoasă frână de urgență. În sensul c-am văzut un copil cum vrea să sară de pe trotuar pe stradă, iar eu am fost nevoit să dau în frână cât am putut de tare.

Era iarnă, dar nu ninsese, era uscat pe jos. În schimb, erau minus șaisprezece grade în ziua aia (da, știu, nu mai sunt iernile de altădată), temperatură la care mașina mea s-a dus sanie, de ziceai că sunt pe ghețuș. Marele meu noroc a fost că s-a răzgândit copilul ăla în ultima clipă, altfel naiba știe ce se mai întâmpla. Ăla a fost momentul în care mi-am dat seama că anvelopele alea pe care le aveam eu pe atunci pe mașină n-au reacționat deloc la frânare. Pentru că la minus 16 grade cauciucul practic se plastificase, nu mai avea niciun fel de proprietăți care să mă ajute la frânare.

A doua zi dimineață m-am dus la primul magazin de profil, mi-am cumpărat anvelope de iarnă și le-am pus pe mașină. Din momentul ăla n-a mai existat să comentez vreodată despre subiect, a dispărut povestea de marketing din capul meu de parcă nu fusese niciodată acolo. De-atunci, vara merg cu anvelope de vară și iarna cu cele de iarnă.

Chestie care ne duce spre a doua parte a poveștii. Acum doi ani, când am cumpărat Furia Albastră, a venit echipată cu anvelope de vară. Chestie foarte mișto de altfel pentru că, ce să vezi, chiar era vară când am luat-o. După care a venit toamna și mi-am pus problema anvelopelor de iarnă. De aici a început zbaterea mea, lupta interioară care s-a dovedit a nu fi ușoară deloc.

Cei care citiți de mai multă vreme pe aici știți exact cam cât de tare sufăr eu de sindromul numit procrastinare. Pe românește, lene. Vă întrebați, desigur, ce treabă are lenea cu anvelopele? Vă înțeleg nedumerirea, motiv pentru care o să vă luminez imediat. Cea mai comodă opțiune pentru mine ar fi fost să mă duc la vulcanizarea de la colțul străzi. Da, am una la exact 100 de metri de casă.

Doar că acolo, la vulcanizarea de la colț, anvelopele pe care mi le doream eu pe mașină erau simțitor mai scumpe decât ce prețuri găsisem pe internet. Vorbesc despre niște Michelin Alpin 5 care oricum nu sunt ieftine (cel puțin nu pentru bugetul pe care mi-l alocasem eu), dar acolo la vulcanizare erau mai scumpe bine de tot. Da, aveam montajul gratis dacă le luam de la ei, dar chiar și așa tot ieșeau simțitor mai sus la preț.

Da, cel mai simplu era să le comand online, dar aici venea lenea și mă bătea prietenește pe umăr. Alo, prietene, adică te vezi tu cărând anvelopele alea de la curier în casă, din casă la mașină, de la mașină la vulcanizare? Întrebare la care nu puteam să răspund fără să mă ia durerea de cap. Acum înțelegeți care e legătura?

Doar că așa cum multe dintre marile invenții ale omenirii au la bază lenea, tot așa și multe dintre marile idei. Pentru că, da, până la urmă mi-a venit ideea salvatoare. Am intrat pe anvelope.ro, acolo unde per total îmi ieșea cel mai bun preț la Michelin Alpin 5 (pentru că oamenii ofereau transport gratuit la orice comandă de la două anvelope în sus), am făcut comanda, daaar, am pus ca adresă de livrare adresa vulcanizării din colț.

A doua zi când m-a sunat curierul c-a ajuns, tot ce-am avut de făcut a fost să mut mașina din fața casei la vulcanizare, de și-au făcut cruce și oamenii ăia de acolo. Bine, partea mai nasoală a fost că, după ce s-a executat schimbul, tot am fost nevoit să le car în casă p-alea de vară. Dar cu ideea mea, tot am scăpat de mai bine de jumătate dintre drumuri. Când io vă spun că uneori lenea e cel mai bun lucru care ți se poate întâmpla.

Acestea fiind zise, dacă se apropie momentul când va trebuie anvelope, vi-i recomand cu căldură pe cei de la anvelope.ro. Oamenii au una dintre cele mai variate game de anvelope, găsiți la ei ce-și dorește suflețelul vostru, de la low-budget la super-premium. Evident, toate pe binecunoscutele categorii: anvelope all-seasonsanvelope de iarnă și anvelope de vară. Să nu uităm de transportul gratuit pentru orice comandă de la două anvelope în sus (desigur, cu condiția ca livrarea să aibă loc în zona de acoperire a curierului), dar nici de reducerea de 25% la montaj în service-urile partenere.

Plus că tot ei sunt unici importatori și distribuitori, în România, ai anvelopelor Davanti. Dacă nu sunteți niște fanatici ai anvelopelor, probabil că n-ați auzit de acest brand, exact cum nu auzisem nici eu. Motiv pentru care, m-am documentat un pic care e faza cu ele. Și faza e că anvelopele astea Davanti sunt testate în condiții meteo extreme, pentru toate anotimpurile.

De altfel, găsiți pe site gamă completă Davanti: de vară, de iarnă, all seasons, sport, tot, tot, tot. Iar la orice model ați cumpăra, vi se oferă garanție nelimitată. Nu știu, dar în capul meu e că trebuie să te bazezi pe calitate ca să ai curajul să oferi o astfel de garanție la un brand destul de nou pe piață.

Poate, nu zic că sunt sigur, dar poate fi o ipoteză că la garanția nelimitată contribuie și lucrurile astea pe care le-am găsit când mă documentam despre ele:

➡️ Inovația. Formula de siliciu îmbunătățită și designul inovator al benzii de rulare. Tehnologiile avansate oferă o manevrabilitate optimă, eficientă și confort.

➡️ Performanța. Performanța este în „inima” fiecărei anvelope Davanți. De la aderența ridicată pe drum umed la valori scăzute de zgomot la rulare.

➡️ Calitatea. Performanță și calitate superioare la un preț imbatabil. Materiale de calitate superioară și desen avansat pentru banda de rulare, care oferă încredere.

➡️ Siguranța. Aderență pentru toate anotimpurile și un design dinamic pentru o rulare lină. Fiecare model al anvelopelor Davanți este testat pe baza unor criterii de performanță dure pentru a asigura siguranța.

Acestea fiind zise, cu speranța că v-am fost de folos, mă duc să fac o baie și să stau nițel la soare.

sursa foto: freepik.com