Am rămas cu o uşoară nedumerire după mini-excursia asta şi voiam să vă zic şi vouă. Şi gata, termin, că v-am zăpăcit de cap cu ţara cantoanelor.
Am călătorit destul de mult în ultimii zece ani, dar majoritatea zborurilor au fost făcute cu companii low-cost. Iar când ai folosit „low” şi „cost” în aceeaşi sintagmă nu prea mai ai ce pretenţii să emiţi. Pentru mine drumurile cu aşa ceva seamănă cu a te deplasa folosind un autobuz pentru cursele pre-orăşeneşti („rată”, cum se zicea pe vremuri). Te-ai urcat în el şi te rogi să treacă timpul mai repede ca să ajungi unde ai treabă. Păi am mers la un moment dat cu un avion ryanair care avea scaunele turnate, direct din fabrică, în poziţia „spatarul drept”. Pe scurt, nu am absolut nicio pretenţie când mă urc într-o astfel de cursă, în afară de aceea de a ajunge cu bine la destinaţie.
Din punctul meu de vedere, nu tot aşa stau lucrurile atunci când iei bilete de la una dintre companiile aeriene consacrate. Te aştepţi la o experienţă îmbunătăţită. Dar, din păcate, în afara faptului că nu am mai mers cu bus-ul până la aeronavă, mie nu mi s-a părut nimic deosebit. Şi scriu acest text pentru că ambele zboruri de la drumul ăsta (de fapt, toate patru, am avut escală şi la dus şi la întors) au fost cu Austrian şi m-a pufnit râsul când stewardesele au „servit masa”. Sau „snack”, sau „gustare”, sau cum vreţi să-i spuneţi. Cert este că era o pungă cu biscuiţi „peştişori”, cea mai mică pe care ochiul meu a văzut-o vreodată. Nu cred că erau mai mult de zece înăuntru. I-aş fi numărat, dar mi-era jenă de ruşinea lor. Şi m-am întrebat de ce tu, ditamai compania aeriană, ai face asta?
Înţeleg ce înseamnă reducerile de costuri şi în multe cazuri pot fi de acord cu ele. Economia mondială merge aşa cum merge, companiile taie de pe unde pot, ca să economisească un ban şi să supraviețuiască. Dar când te scumpeşti la tărâţe şi te zgârceşti la grăunţe, asta nu mai pot pricepe şi pace. Pur şi simplu nu cred că punguţa aia mizerabilă cu „peştişori” asigură supraviețuirea celor de la Austrian. Sau sucul turnat din doză, în pahar, ca să dai poţi să dai din două cutii de cola la trei oameni. Nu cred că astea fac diferența, ci dimpotrivă, te sabotează la nivelul imaginii. Chiar nu poţi să le oferi clienţilor ceva care să nu-i ducă cu gândul la termenul de „meschin”?
Sunt absolut convins că, datorită rulajului imens, companiile aeriene obţin nişte preţuri de achiziție derizorii de la furnizori. Şi atunci? Chiar trebuie să le dăm fraierilor de la bord cele mai ieftine produse pe care le putem lua? Ah, ca să nu mai zic că la dus nu prea mai aveam baterie la telefon şi nici vreo carte nu-mi luasem cu mine, aşa că am fost nevoit să citesc din scoarţă în scoarţă revista de prezentare a companiei aeriene. Chiar pe prima pagină era un interviu cu CEO-ul care anunța, cu mândrie, că au achiziţionat 17 aeronave noi de la nu ştiu ce partener brazilian. Mie mi-a sunat cam prost să citesc cum se laudă că au bani de flotă nouă, în timp ce stewardesele se fâţâiau pe acolo servind sărăciile alea de „peştişori” şi cola la pahar.
Dar o prostia şi mai mare mi s-a părut că nici măcar nu vindeau de mâncare. La dus eram rupt de foame şi mi-aş fi cumpărat ceva indiferent de preţ. Probabil mai erau oameni de acolo în situaţia mea, care nu apucaseră să mănânce. Păi doar trei inşi dacă-şi luau sandvişuri de 5-10 euro bucata, deja se acopereau costurile cu toţi „peştişorii” serviţi în ziua aia pe toate zborurile lor din Europa. Exagerez, dar serios vorbind, când faci comandă de câteva sute de mii de bucăţi, punguţa aia cu zece biscuiţei nu are cum să coste mai mult de doi-trei eurocenţi. Faceţi voi calculele. Şi atunci, de ce nu poţi măcar să le vinzi oamenilor ceva? Pur şi simplu nu ma duce capul să pricep.
Bun, ca să închei, voiam să vă întreb dacă Austrian este o excepţie şi sunt ei mai calici sau aşa stau mai nou lucrurile la toate companiile aeriene, pentru zborurile considerate scurte? Din păcate eu nu am termen de comparaţie, pentru că ultimul zbor non-low-cost a fost cu Lufthansa, prin 2009, şi chiar nu mai ţin minte. Deci?
In toate revistele de prezentare exista un interviu cu CEO-ul.
@Redoo, da, dar nu în toate se laudă cu flota cea nouă în timp ce eu număr peştişori. :))))
Dar tot despre planuri ne vorbeste 🙂
@Redoo, apăi despre ce? Doar n-o să şi pun«ă mâna să facă? :)))
La Lufthansa dădeau plăcintă (cam 200-250 g) şi Innocent Smoothie sau carbogazoase dacă aşa voia omu/oama.
Dar să nu comparăm merele cu perele. :))
@skogentrollet, păi zici ce e diferenţă chiar aşa de mare între cele două companii?
Păi e ca vorba aia „omu’ se trage din maimuță iar trabantu’ din căruță… dar tot nu-s la fel”
@skogentrollet, deci se calicesc ăştia de la Austrian. 🙂
@Mihai, îs un soi de olteni ai popoarelor germane. ?
@skogentrollet, canadienii nemţilor. 😀
Iooooiiii innocent smoothie, ala verde, is the best!!!!!!!!
Deci… 🙂
@Sorin, deci? 🙂
Nu e Austrian exceptia.
Regula a devenit de ceva ani ca in cursele de sub ~2h sa nu existe nici o oferta de nimic.
Sau daca exista, e pe bani si puternic redusa – ex. nici un sandwich cald din lipsa de timp sa il incalzeasca si sa ai si timp sa il mananci.
Cursele scurte sunt fie un sandwich rece si obosit fie snacks-uri de care zici si tu.
Si explicatia e usor alta si nu e vorba de pretul produselor, e vorba de greutate. Ei salveaza kg bune carand pet-uri si snacks-uri mici in locul unei oferte cat de cat rezonabile; plus ca la zborurile scurte sunt relativ putini clientii care vor sa manance asa ca nu mai cara mancare.
@Dragos, sună logic ce zici, dar dacă fac o socoteală între cât ar cântări o pungă normală cu peştişori şi una din asta minusculă, îmi dă o diferenţă de maxim 25 de kilograme. 🙁
In mare parte este la fel. Eu am zburat cu „Aerul Albastru” (faceti voi traducerea) pana la Barcelona si nu au dat nimic „moca”. Vroiai ceva, o sunai pe tanti in fustita (foarte dragute de altfel, cei de la Malev – Ungaria – au niste doamne trecute de 55 de ani cu mustacioara) si iti aduceau tot ce vroia inimioara la preturi de avion. Tin minte ca un nene a dat pe o Fanta (galbena, nu roz) la doza mica 5 Euro. O bere era vreo 8 Euro. In fine, te arde buza, platesti! Parerea mea este ca din contra, odata cu scaderea pretului petrolului profiturile companiilor aeriene au crescut semnificativ. Eu cred ca acum ei profita de asta si fac investitii in logistica lasand deoparte nevoile clientilor.
@Georgian, am zis şi în text, de la „Aerul Albastru” nu am nicio preteţie, sunt low-cost.
Lasă Malevul, eu sunt siderat că până acum la nicio companie cu care am mers nu am dat şi eu de-o stewardesă din aia mişto ca în filme. Bă, da’ niciuna!
La Wizz sunt „bucati” si ei si ele. Toata lumea are cu ce-si clati ochii pe dum indiferent de preferinte 🙂
@Rox, înseamnă că am nimerit eu wizz-urile greșite. De fiecare dată. 🙂
Pungulita de-asta cu pestisori ia dat un vanzator nepotelului meu in Spania, dupa ce cumparasem un kil de carne de la el :)))) .
@dede cati, aha, păi poate l-au angajat ăştia de la Austrian pe vânzătotul ăla. 😀
Si Lufthansa se zgarcesc si dau un pateu cu branza sau un sandvis cu cascaval sau pui, la zborurile de pana in doua ore. Air Berlin sunt si mai zgrarciti de atat, la ei am vazut cele mai mici croisanturi din lume, in schimb au mancare de vanzare.. Qatar dau tot niste pontonele de rontait in punguta. Emirates sunt mai darnici si au mai multe variante. Unites au cele mai batrane stewardese din lume. Toate abia incapeau pe culoare. ca au Singapur Sling la liber :). Si pe mine ma enerveaza rau moda asta sa se serveasca bauturile din sticle de 1 litru. Am inteles ca nu stiu ce companie americana, atunci cand a venit criza, a scos din meniul pasagerilor o maslina si a facut economie de cateva milioane de dolari. Astia aplica reteta si vor sa ne serveasca in curand numai samburii de la masline.
Comentariu beton!12
@Ana R., nici pomeneală să fie din sticlă de plastic. Erau de la doză.
Air Berlin cred că sunt low-cost, nu?
@Mihai, parca Air Berlin e sora saraca pentru Lufthansa. Am vazut ca a disparut o parte din comentariu legata de Singapur Airlines. Am scris ca ei sunt cei mai tari in topul meu, pentru ca au Singapur Sling la liber si un meniu foarte variat.
Si aia serveau trei persoane dintr-o doza?
@Ana R., nu, trei persoane din două doze. Dacă dădeau una de om, la aterizare declarau direct faliment. Sau ceva.
@Mihai, exact :).
Zbor de cel putin 3 ori pe an, dus-intors, pe intern (Oradea sau Satu-Mare) cu Tarom. Meniu: sandwich cu sunca sau cascaval (mic, ce-i drept, si neincalzit, probabil din lipsa de timp – cursa de 1 ora si 25 minute), prajitura casei sau o punga mica de alune, sucuri la alegere, ceai sau cafea.
Pe extern, am zburat ultima oara acu’ 2 ani in Grecia, nu cu low-cost, si am primit sandwichuri d-alea triunghiulare (cum gasesti la Mega ?) si inca o chestie gen briosa, sucuri etc. La cerere dadeau si bere sau un pahar de vin. S-or mai fi schimbat lucrurile, daca zici ca…pestisori. Sper sa aflu in vara asta.??
@Ionut, zi şi compania cu care ai zburat în Grecia. Sau era charter?
@Mihai, daca nu ma inseala memoria, cred ca am zburat cu Aegean.
@Ionut, aha, e bine de ştiut.
Oricum, din punct de vedere al conditiilor, Tarom e ok in comparatie cu multe altele. Si pilotii sunt buni. Imi zicea cineva care a lucrat sau a colaborat cu Turkish Airlines ca au un mare dezavantaj: piloti slab pregatiti, comparativ cu ai nostri. Ori eu, care sunt ingrozit de zbor (nu radeti, mi-e frica de mor!?), consider decisiv amanuntul cu pilotii. Mai ales cand zbor cu ATR-urile, un fel de „rate” zburatoare.??
@Ionut, nu ştiu care e treaba asta cu piloţii. Eu nu am avut vreun incident vreodată până acum. Oi fi dat numai peste piloţi buni? 🙂
@Mihai, nu stiu ca nu-s specialist. O avea legatura cu decolarea, aterizarea, manevre in timpul turbulentelor, habar n-am. Ca exemplu, sotia a zburat saptamana trecuta cu KLM si mi-a zis ca, la coborarea si aterizarea pe Otopeni, nea pilotu’ a avut o abordare mai…abrupta. Multora li s-a facut rau, inclusiv ei, si ea zboara destul de des, fara a avea asemenea probleme. E drept ca am experimentat si cu Taromul o aterizare mai ciudata luna trecuta, tot pe Otopeni. Am dat cu fruntea in scaunul din fata si mi-am amintit de mersul in remorca tractorului pe drumuri de tara.? Dar, na, cu ATR-ul nu poti avea pretentii. Asta o fi treaba cu pilotii buni si aia mai putin buni, zic si eu.
@Ionut, da, da, e posibil. Eu zic merci că totul a mers şnur până acum. 🙂
Sigur Aegean a fost! 🙂
Aegean inca da sandvisuri (nu triunghiulare, ce-i drept) si un cornulet cu ciocolata. Si bautura. Si bomboane inainte de decolare. 🙂 Cursa de o ora jumate.
Turkish, acum 2-3 ani, dadeau salata cu somon si o prajitura extrem de buna. Cursa de 45 de minute.
@tummalaulu, hai că aţi reuşit să-mi faceţi poftă. 🙂
Tarom este considerată una dintre companiile aeriene ce oferă cele mai bune servicii la bord.
Aegean airlines oferă servicii foarte bune și ei. Pentru că nu au putut oferi condițiile incluse în prețul biletului pentru un zbor Atena – Larnaca mi-au oferit un bilet gratuit spre orice destinație vreau.
Airfrance nu mai au aceleași condiții ca înainte. Cu excepția business class.
Air Malta au stewardese mai în vârstă și mai plinuțe. Dar foarte drăguțe.
Turkish airlines au ca steward bărbați. Dar din ăia după care salvezi !!! ? și femeile stewardese sunt frumoase. ?
@Elly, well, se pare ca nu voi zbura niciodată în Malta. :))))
De ce ? Au și stewardese tinere ! Și apoi au numai avioane noi. Știi tu din alea cu ecrane care coboară din tavan și vezi filme. Hi hi hi ?
@Elly, păi abia ai zis că sunt în vârstă şi plinuţe. 😀
Nu toate! Mai gasesti si cate una trasa prin inel… cam 1% ! ha ha ha!
Apropo, de obicei maltezele sunt plinute si cam uratele. si se-mbraca mai…cum sa zic? tocuri din alea de 20 cm, decolteu adanc si spate gol eventual , fusta mini din aia pana sub fund! (mai sunt si cateva exceptii) . Iar barbatii maltezi nici ei nu prea sunt feti-frumosi. Mai cu chelie si burta!!! Cam asta pot spune dupa o saptamana si ceva de stat pe acolo. Totusi oamenii de acolo sunt foarte de treaba. Chiar pastrez legatura cu cativa dintre ei. 😉
@Elly, vrei să mă faci chiar să nu calc pe acolo. 🙂
Ete na!
Nu uita ca Malta e o tara foarte bogata in cultura. Putem remarca foarte bine influentele italienesti, frantuzesti, englezesti si cele arabe. De asemenea acolo sunt niste peisaje superbe. Sa nu uitam si de Blue Lagoon!!!
Iar distractia e la ea acasa!!! totul e foarte ieftin, inclusiv taxi-ul!!! Voilà voilà! 🙂
Aaaa… Ordinul Templierilor iti spune ceva?
@Elly, pfff, vorbeam despre femei şi am ajuns la cultură. 🙂
Tarom are mâncare bună, Turkish la fel, cu Blue comanzi menu direct pe site când cumperi biletul de avion, era vreo 10 E . Dacă zbori cu Alitalia, mai bine nu pomenesc de ăștia.
@D. uite nu ştiam asta cu blueair şi comanda de pe site. Bun. Merci!
Cred ca au dat de niste bani astia de la Tarom ca mai nou au marit sandwichul: ori sunca si cascaval cu salata si unt ori ton cu rosie si salata. Plus aluna sau prajitura casei. Eu una nu sunt deranjata ca dau bautura de la pet, si asa imi iau doar apa sau suc de rosii. Dar tare mi-as dori sa schimbe stewardezele alea obosite si trecute de 50 de ani. Nu de alta, dar arata ca niste mumii la cat machiaj isi pun pe fata ca sa para si ele mai tinere.
@Ana, pfff… cat fight? :))))
Din cate stiu (experienta proprie) la zboruri scurte de pana in 2 ore (nu vorbim despre low cost), dau un mini-sandvis (mai mult sau mai putin apetisant, depinde de noroc)… pestisori nu am avut „norocul” sa primesc. Cola din doza insa nu am primit la pahar niciodata, doar din sticla de 2 l :))). Am mai avut niste experiente cu niste cutiute de suc cu pai gen Trompi (daca mai stiti genul) pe Thai Airlines.
@Dana, un mini-sandviş parcă sună totuşi altfel. Deşi nici aşa nu e ok.
Lufthansa dadea acum cateva luni placintele de la timisoara la munchen si sandwiches (bune,nu am ce zice) de la munchen la rotterdam. Iti dadeau si optiunea vegan sau non vegan 🙂 De baut ai pe alese: cafea,sucuri,vin,bere…
@Ana, da’ văd că de Lufthanasa zice mai multă lume de bine.
@Mihai…zi mersi ca nu v-au dat acadele cu …cola :))))))
@nagaq, aş fi ucis pentru una. 😀
Esti sigur?
@Elly, aproape. 🙂
În legătură cu asta, părerea mea e tot pe-acolo ?Dar pe mine nu mă preocupă mâncarea ci cum să fac să treacă timpul mai repede…muzică în căști, o carte în mână, jocuri pe tableta /tel în cealaltă, alternativ/concomitent, în funcție de gradul de disperare ?Fiecare cu cel doare. ..știi tu ?
@Corina, în mod normal asta fac şi eu. Dar telefonul nu mai avea baterie şi carte uitasem să-mi iau. Aşa că mi-am petercut timpul numărând peştişori.
Lasă că nu-i așa de rău…in zbor se pot întâmpla și chestii mai grave de-atât ?
@Corina, da, dar ştii cum e, când ţi-e foame nu eşti tu. 🙂
Foarte de acord și cu asta ?Când mi-e foame, sunt chiar mai bună ?. ..la suflet ?
@Corina, la suflet, la suflet, păi unde altundeva? 😀
Austrian Airlines se cam apropie de o companie low-cost, din punct de vedere al conditiilor de la bord. La fel Alitalia si American Airlines. Conditii rezonabile la KLM, Tarom. Bine la Air France, Cathay Pacific, JAL, Lufthansa (asta in ultimul timp, ca inainte erau sub KLM). Foarte bine cu British, Qatar Air si – mai ales – Turkish.
Cam astea sunt companiile aeriene cu care imi amintesc sa fi zburat in ultimul timp.
Motivul pentru care se da sandvisul ala neincalzit nu este lipsa timpului (in 2 ore + timp ar fi destul) ci economia de energie si, implicit, combustibil.
Ma mir ca turnau sucul din doza, de obicei au PET-uri, mai mari ca si capacitate si deci mai ieftine. Oricum, pe liniile astea aproape low cost (inclusiv la KLM) sa vezi ce privire revoltata primesti daca ceri o a dua bautura.
Cu American am avut surpriza ca, la un zbor de vreo 7 ore sa nu primesc decat un sandvis si un suc. Berea era contra cost!
@Nickname, păi da, asta am scris şi eu că se cam apropie de o companie low-cost. Doar că ei nu zic asta. 😉
@Nickname, eu am zburat cu Delta pe ruta Amsterdam – Detroit si am avut conditii extraordinare: pe tetiera din fata era un ecran si iti puteai alege muzica (pe genuri), filme de ultima ora (pe genuri), mancare de 2 sau 3 ori – paste cu pui, sendvisuri si diverse gustari dar mai ales bauturi la discretie. Erau stewarzii in continuu pe culoare si strigau „cofeeeeee, teaaaaaaa, wateeeeer”. Ca sa nu mai spun ca aveau un vin super bun, dupa 2 pahare dormeai cu vise!
@Georgian, transoceanicele sunt altă mâncare de peşte. :))))
@Georgian: pai da, omule, in mod normal asa se intampla pe un zbor intercontinental, insa nu a fost cazul celui cu Americam Airlines 🙁
Cu Austrian Airlines am avut probabil cea mai naspa experienta. Zbor Venetia – Otopeni cu schimbare la Viena. Ajung la Bucuresti, valiza stricata. In perioada aia schimbam valiza la fiecare zbor dus-intors, mereu o luam de pe banda stricata. De obicei faceam reclamatie dar trebuia sa sun la un numar al liniei aeriene in cauza si acolo iti trebuie o rabdare ingereasca pentru a intra in legatura cu cineva. Asa ca am renuntat de vreo 5-6 ori la rand. Pe urma experienta m-a invatat ce pretentii trebuie sa am de la o valiza si ceea ce imi cumparam ma tinea mai mult de 2 ani. Iar valiza stricata cu Austrian era una din asta, insa numai ce o cumparasem cu vreo 3 luni in urma, o folosisem o data la dus si acum facea primul drum de intors. M-am ofticat, am facut reclamatie si mi-am jurat in barba sa-i dau curs. Dupa nenumarate telefoane am dat de „duamna Simona Mocanu” de la biroul din Romania. Mi-a cerut documentele uzuale in astfel de cazuri iar dupa ce le-a primit mi-a scris pe mail ca ma asteapta la sediul lor din Aleea Alexandru cu valiza stricata pentru constatare. Da, cu aceeasi valiza pe care le-am aratat-o celor de la aeroport cand am facut reclamatia. Mailul l-am citit cam tarziu, caci in perioada aia aveam acces mai rar la internet. I-am raspuns, rugand-o sa comunicam telefonic si sa gaseasca alta solutie, intrucat nu am de gand sa vin de la Ploiesti la Bucuresti pentru atata lucru. Mi-a raspuns tot prin email „Nici o problema, cand ajungeti in Bucuresti va asteptam la sediul nostru din Aleea Alexandru cu valiza stricata pebtru constatare”. Intampalrea a facut sa am drum prin Bucuresti la vreo 10 zile dupa asta si, prevazator, am luat si valiza in portbagaj. Nu va spun cate ture am dat prin zona sa gasesc un loc de parcare. Mi-am tarait valiza vreo 500 de metri pana la sediul lor si le-am putut-o arata. „Pentru constatare”. Erau trei tipe intre doua varste in biroul ala, s-au ridicat toate sa-mi vada geamantanul zdrentuit. Simultan, interogatoriu incrucisat: „Da’ de unde ati cumparat-o?” „Acum cat timp?” „Factura o mai aveti?”. Pana la urma au ajuns si ele la concluzia ca trebuie inlocuita. „Buuun, va luati alta valiza, ne trimiteti factura si un numar de cont si va viram banii. Asta dupa ce scadem uzura” Whaaat?!
@Nicknaqme, păi, da, ce ai fi vrut? Valiză nouă? :)))
Eu am zburat cu Lufthansa, in ianuarie a.c., pana la Venetia, cu escala in Germania (la dus, escala la Frankfurt, iar la intoarcere – la Munchen). Cand m-am dus, nu mancasem nimic, trebuia sa fiu la ora 5 la aeroport, iar la 3 dimineata nu mananca nimeni :)). Pana in Germania am zburat mai mult de 2 ore. Ne-au dat o plăcințică mica!!! Am fost șocată! Tot asteptam sa mai treaca o data si sa ne mai dea inca un fel :))! Din Germania la Venetia (zbor de o ora), ne-au dat o punguta minuscula cu bombonele colorate :))! A fost o lectie dura! La intoarcere, de la Venetia la Munchen am primit o ciocolatica in miniatura, iar pe zborul Munchen-Bucuresti, tot o placintica. Am inteles acum de ce Turkish Airlines sunt pe primul loc in Europa, de multi ani! Zbori pana la Istanbul, o ora, iar ei te indoapa de parca ai zbura 3 ore! Glumesc, cu siguranta altele sunt motivele pentru care sunt pe primul loc, dar pentru pasageri SI mancarea e importanta! Ma bucur ca ai scris despre asta! De cand voiam si eu sa povestesc despre experienta mea si nu am avut ocazia :)!…O zi frumoasa sa ai!
@Val, păi cred că la asta s-au gândit şi cei de la Luthanasa „lasă, nu le dăm să mănânce cu noaptea în cap, să nu le se facă rău”.
:)) Eu, de foame, as fi cerut niste vin, dar m-am gandit ca e prea devreme :))…
@Val, pe sistemul „n-aveţi o ţigară, că mi-e o foame de n-am unde dormi la noapte”. :)))
Am fost in ultimul an cu Lufthansa si Tarom, cu ambele pana la Munchen. Mi-a placut mai mult Tarom, si ca si confort al avionului, parca era mai spatios, dar si serviciile. Chiar am simtit diferenta de „clasa”: multe feluri de sucuri naturale, mai multe tipuri de ceai si cafea, croissant dimineata, dupa-amiaza sandvisuri, sucuri si bere sau vin. La pretul biletului nu au fost diferenta mare Tarom/Lufthansa. Cu Tarom am mai circulat si intern (Bucuresti – Timisoara), foarte bune conditii. Am zburat si low cost cu Wizz si asa e, ca in cursele de microbuze de navetisti, te rogi sa ajungi odata. 🙂
@Lola, văd că despre Tarom lumea zice doar de bine. Îmi place asta.
@Mihai, eu nu pot sa zic numai de bine. Au prostul obicei sa vorbeasca intre ele in timp ce servesc pasagerii. Nu se uita la tine si nu zambesc. Acum cativa ani au servit masa si discutau intre ele despre pantofi, la ce mall sunt nu stiu ce oferte. Nici nu se uitau unde dadeau tavita cu mancare, asteptau sa o iei din mana lor. La sfarsit au impartit formulare in care trebuia sa iti dai cu parerea fix despre serviciile lor. L-am scris in toata casuta de la recomandari plus pe marginea paginii. Radea sotul ca precis ajunge recomndarea mea in primul cos de gunoi.
@Ana R., tu esti venetică şi de-aia. Nu mai recunoşti valorile naţionale. Te-ai nemţit de tot. 😀
@Mihai, evident :))))! Ai gasit tu explicatia. Pe mine asta cu zambitul ma deranjeaza cel mai tare cand vin acasa. Nimeni nu zambeste. Am lesinat de ras vara trecuta cand a existat o campanie la McDonalds, angajatii aveau tricouri pe care scria ca trebuie sa zambim. Ei aveau cele mai acre mutre din lume si promovau zambitul. Cotrastul era de tot rasul.
@Ana R., ah am uitat să scriu de ecranele cu touch de la Mc, unde făceai comanda. Erau mişto tare.
@Mihai, acum se implementeaza conceptul asta in toata Europa la Mc. Prima oara le-am vazut in Franta acum 3 ani. Astfel economisesc costurile cu personalul de la casa. Am observat ca toata filialele ce se renoveaza aplica noul sistem. In drumul spre tara avem opriri fixe pentru alimentare si unul e langa un Mc. E singurul moment in care plodarimea are voie sa mannce asa ceva. Evident ca pentru ei e sarbatoare iar eu urasc oprirea aia din toti rarunchii. Asta e undeva in Austria si a fost in vara renovat pe acelasi sistem.
@Ana R., personalul la case era acelaşi. Economisesc doar timp.
@Mihai, in astea noi, de care zic eu, au doar 3 case deschise si o zona mai mare in care se livreaza comenzile de la monitoarele cu touch.
@Ana R., aaa, eu tot de la casă ridicam produsul.
@ Ana R., eu nu m-am lovit de aceasta problema, desi am fost de cateva ori. Probabil am dat eu peste unele mai ok. 🙂 La cursele interne am nimerit deseori numai barbati stewarzi. 😀
@Lola, eu tot timpul le-am surprins purtand discutii intre ele pe culoar. Iar la Tarom nu am vazut pana acum cadouri pentru copii. La celelalte linii aeriene primesc o gentuta cu ceva joculete, creioane, carte de colorat, o jucarie. Taromul nu avea asa ceva.
Ultima data am zburat la Malmo, asta a fost vara trecuta. Ne-au dat niste minipungute cu alune dar puteai sa-ti cumperi un sendvis si o bere cu vreo 5-6 euro, nu mai tin minte exact .
@zazania, măcar puteai să-ţi cumperi. Eu aş fi mâncat şi pietre.
AliItalia te intreaba :dulce sau sarat. Dulce trei biscuitei, sarat trei covrigei. Turkish Airlines hraneste bine ?
@Zenovia, deci până acum despre Tarom şi Turkish numai de bine.
La fel am pățit în luna de miere cu Alitalia, drept pedeapsă le-am băut cîteva sticluțe de vin 😛
@Drakiula, „câteva”? Şi mai faci şi mofturi. Zi merci că au fost mai multe.
Eu prefer să iau avionul ca să mă deplasez şi nu ca să mănînc. Mai ales pe distanţe scurte.
Cît despre Austrian, ce să spun, or fi făcînd aprovizionarea de la magazinele aeroportului din Geneva.
@krantz, serios? Eu nu l-am văzut niciodată ca pe un mijloc de transport. Pentru mine este doar o cantină zburătoare. 😀
Deh, fire de artist…
@krantz, picasso-ule. :)))
Iaca ești tu mai ghinionist așa ! Da’ merci pentru informații. Să nu zbor cu ei !
În 2014 și 2015 am zburat cu hop, turkish airlines și aegean airlines. Toți pasagerii au primit mâncare și băutură pe săturate chiar dacă durata zborului a fost sub 2 ore.
Sau au fost doar excepții pentru că Madame B. era la bordul avionului ?
@Elly, şi eu zic că te-au identificat şi de-aia. :)))
Abia acum am înțeles de ce ! ? ??
@Elly, 😛
La toate zborurile interne din India, ne-au servit mîncare caldă, a fost minunat 😉
@Drakiula, singura problemă ar fi că nu ştiaţi ce e în farfuriile alea. :))))
Mi-a plăcut mult mîncarea în India. Rai pentru vegetarieni 😉
@Drakiula, porc? Că vită n-avea cum să fie. 😉
@Mihai, și porc, dar nu a fost no. 1 pentru mine; cînd îmi aduc aminte ce făceau oamenii aia din carne de capră, pește… Încă am baltă în gură :))))))))))))
@Drakiula, taci, că mi-a plouat şi mie în gură! 🙂
Două cuvinte:”egg curry” -> http://is.gd/L39QSK
Fără alte comentarii 😛
@Drakiula, nu te-ai lăsat. 🙂
Mi-am adus aminte, cand am zburat catre Barcelona dupa ce avionul a atins inaltimea de croaziera in cateva secunde s-a umplut avionul de miros de salam, parizer, branza si altele! Ma simteam ca in studentie cand ma duceam acasa la Buzau cu acceleratul Bucuresti – Suceava! Deci, Mihai…data viitoare opreste la un magazin, ia o paine feliata si 10 felii de Sasesc si bagi la ghiozdan pana la Geneva!
@Georgian, stai, frate, că eu ştiam că nu e voie cu mâncare la bord. Mamă, dacă ziceai de săptămâna trecută, păi nu făceam eu sanviş cu parizer şi brânză topită? De ziar nu era nevoie, haleam pe revista lor.
Si eu stiam acelasi lucru! Drept urmare la intoarcere am bagat printre pijamale un sandivs ( a se citi juma de paine) cu jamon!
@Georgian, nu creeeeeed. :)))))))
Heeei…e voie ?Îți cumperi înainte de îmbarcare ?Și poți să fii tu ?
@Corina, nu prea găseşti parizer. :))))
Eeei. ..Dacă ești pretențios…?
@Corina, da, parizerul trebuie să fie d-ăla ţărănesc. 🙂
In mod normal nu ai voie cu papa de acasa insa poti acuza o intoleranta la gluten si iti mananci linistit sanvisul personal in cursele lowcost.
@carrera, p-asta cu intoleranţa la gluten o să mi-o notez. 😀
E drept că pe avion te cam înfometează. Dar am văzut o fază tare. O cucoană lângă mine avea o pelerină mare din stofă ca un pardesiu. Cât a durat drumul ea tot scotea din diverse buzunare sandviciuri şi fursecuri, nu i-a stat gura tot drumul. A zis că odată era să leşine de foame la un drum şi de atunci se asigură. Nu le pune în poşetă că acolo o verifică, dar zicea ea, buzunarele sunt sigure.
Concluzia: o pelerină e de mare ajutor la drum.
@gabi, da, da, în buzunare nu te controlează nimeni. Aşa intră teroriştii cu bombele. Nu-i caută nimeni în buzunare. :)))))
La Austrain aveam abonament intr-un timp nu foarte indepartat. Zburam cam de 4-5 ori pe luna. Asa ca le stiu pestisorii. Sau ma rog, in 2012-2013 aveau alune 🙂 si o ciocolata mica mica. Nici inainte de cutting cost nu dadeau pe afara. Aveai un „sanvis” sau gen. Dar macar nu-ti turnau din doza. Aveau cutii 🙂 Nu sunt singurii.
Am mai zburat si cu altii si nu sunt departe. Din punctul asta de vedere (cred ca numai din asta) Tarom inca sta bine. Iar Turkish Airline si mai bine 🙂 La un moment dat am experimentat si Air France si a fost OK.
Una peste alta cam toti fac cutting cost. Nu inteleg de ce nu poti plati ceva de mancare. Eu nu prea mananc in avion dar uneori, daca plec in mare viteza parca mi-as ridica un pic glicemia.
Eu am alta problema; cu astia de la TAROM: uniformele stewardeslor. Babaiatule, zici ca sunt de la ajutoare. Si nu ca sunt demodate sau ceva. Asta deja e final touch. Sunt lucioase de atata purtat, sifonate si nasoale. Iar ele/ei sunt total nearanjati, nepieptanati si zici ca i-a smuls in viteza din pat. Ceva gen ” soro, scoala ca pleca aeronava si Mimi nu poate sa vina azi. Ai 15 minute sa fii la Otopeni in avion” Si ea sta in comuna 1 Decembrie.
@LillysBoutique, uite asta este o chestie pe care n-am ştiut-o. Poate vede Irina de la Tarom ce-ai zis.
Pai sa vada cineva. Ca e pacat. Zau!
Da, la Tarom sunt probleme cu uniformele. Firma nu prea mai vrea să investească în așa ceva sau ceva de genul. Mi-a zis una dintre stewardese în timpul unui zbor. Și multe altele.
Am prins şi eu faimoşii peşti austrieci acum vreo 3 ani, însă anul trecut a fost cu „salty or sweet” şi am balotat o mini-napolitană Manner care a fost mai bună decât peştii :)) Parcă aveau şi portocală la alegere la un moment dat.
Pe mine mă bucură, în schimb, că nu îţi pun la dispoziţie supa aia mizerabilă de avion. Cred că dacă mai simt o dată „aroma” aia de supă de Wizz îi dau jos pe toţi între staţii.
@Oana, stai, stai, stai! Tu ai mâncat supă la wizz???!!!
Din fericire pentru mine, nu :)) Dar au fost alţii care au cumpărat şi când au deschis cutiuţele minune s-a împuţit avionul. Preferam să miroasă a parizer… Nu ştiu ce mai au de mâncare acum pentru că ce zic eu se întâmpla prin 2012.
@Oana, aaa, mă speriasem, credeam că wizz-ul a dat supă moca. :))))
Tarom-ul îți dă indiferent de distanță, chiar și la intern. Restul sunt genul Austrian. All Italia îți dă tot niște peștișori sau 3-4 mini-grisine!!!
Dacă am de ales și eu prefer Tarom…În plus au și cei mai buni piloți…doar aplauzele îmi dau de bănuit că am aterizat ?
@Corina, :))))))
@noni, când ar putea şi ei o pizza sau nişte paste. Ce mascalzone!
Trebuie sa mai povestesc ceva…desi ziceam ca n-o sa povestesc public…dar acum ma gandesc la dragele femei care pot pati ce am patit si eu!…In septembrie 2015 am calatorit (cu Turkish Airlines, desigur) la Trabzon, Turcia, pentru o conferinta (eu rareori ma duc sa ma plimb, calatoriile mele sunt pentru conferinte). Am facut escala la Istanbul. Nu mai zburasem pe rutele interne turcesti din aprilie 2013. Mi-am dat seama de schimbare inca din sala de asteptare a avionului spre Trabzon: 95%-97% din pasageri erau arabi, iar doamnele erau complet acoperite, adica purtau burqa (li se vedeau doar ochii). Erau foarte multi copii printre pasageri. Ma simteam aproape dezbrăcată, desi cunosc foarte bine Turcia, regulile Islamului etc. si ma imbrac foarte decent. Eram doar doua femei imbracate in blugi si un singur domn…care arata european. Am si intrat in vorba, dupa aceea, simtindu-ne foarte stingheri sub privirile care ne analizau, si am aflat ca domnul era din Georgia (deci nu chiar european :))…). Dupa ce ne-am imbarcat, au inceput cererile, pretentiile, intrebarile etc. Am inteles imediat ca insotitorii de zbor erau stresati, nu se simteau deloc bine si nu mai faceau fata la atatea absurditati! Cand m-am intors din Trabzon, pe zborul Trabzon-Istanbul, am trecut prin aceeasi situatie, asa ca o sa fac o sinteza a „ciudateniilor” traite, cu mentiunea ca echipa de insotitori, in acest al doilea zbor, era si mai nervoasa, stresata (pe buna dreptate!!) si socata de tot ce se intampla. Sa dau exemple: un pasager insista sa i se dea suc de mere, desi insotitorul explica limpede ca acest suc s-a terminat. Pasagerul continua cu voce ridicata sa solicite suc de mere, fiindca e singurul tip de suc baut de el! Eu i-as fi spus sa „coboare” si sa-si caute suc de mere. Alt exemplu: pe locurile din dreptul usilor de urgenta de langa aripi, nu au voie copiii! Parintii acelor copii nu voiau sa inteleaga in ruptul capului acest lucru si nu acceptau sa se mute si sa-si mute copiii! Am pierdut minute bune (si am intarziat) inainte de decolare fiindca nu acceptau sa-si schimbe locurile! Altceva: nu acceptau sa-si inchida telefoanele mobile! Se uitau impertinent si refuzau! Copiii nu voiau sa se aseze inainte de aterizare! Trebuia sa se insiste minute bune! Dar situatia mea a fost cea mai socanta! Eu imi rezerv locul online si de obicei aleg loc la fereastra. Nu ma duc niciodata la toaleta in timpul zborului si stiu ca acolo nu ma va deranja nimeni. Am urcat printre primii pasageri si mi-am ocupat locul. La un moment dat am vazut un „domn” arab cum priveste spre locul de langa mine (locul „din mijloc”) si cum se schimba la fata cand ma vede. Cand ajunge in dreptul randului respectiv, desi erau doi insotitori de bord langa el, un baiat si o fata, el se adreseaza DOAR baiatului, intorcandu-si chipul spre el, si ii cere: „Please, Sir, move that lady (aka eu) to another place! I cannot sit near to her!” Amandoi insotitorii s-au schimbat la fata si au amutit cu gura deschisa (semanau cu niste pestisori), socati, uitandu-se spre mine. In clipele urmatoare, cu toata forta, incercand sa acopar zgomotul din avion, am strigat: „I don’t want to be moved! I will sit here! This is my place!” Toata lumea din jur a incremenit si a amutit. S-a facut liniste. Insotitorul de zbor (baiatul), dupa cateva secunde, si-a revenit, mi-a zambit si mi-a facut un semn de OK pentru reactia mea, iar „domnul” arab a trebuit sa se aseze langa mine. Recunosc ca eram extrem de revoltata, ma uitam la tinuta mea si nu intelegeam ce putea sa-l deranjeze la o persoana extrem de decenta! I-am evitat privirea, m-am straduit sa nu existe nicio „atingere” neintentionata, desi spatiul era foarte ingust. Cred ca a simtit/vazut supararea mea, iar cand s-au adus caserolele cu mancare, a luat una si mi-a intins-o. M-a surprins gestul, i-am multumit, fara sa-l privesc (e o regula in lumea islamica) si am luat-o ca pe un fel de scuza…Am aflat, mai tarziu, ca in Turcia s-au stabilit multi arabi, iar Trabzon, unul dintre cele mai verzi si curate orase din Turcia, a fost asaltat, arabii cumparandu-si multe proprietati. Scuzati povestirea lunga…m-am gandit ca poate fi utila cuiva.
@Val, recunoaşte că purtai mini. 😉
Nuuuu :))! Mai ales in Turcia!! Ii stiu foarte bine pe turci, stiu cum si ce gandesc :))! [Mi se spune de multe ori ca ma port exact ca o femeie musulmana :)…nu stiu ce fac de mi se spune asa…] Chiar si in Istanbul, care e foarte cosmopolit, atunci cand turcii vad o fata/femeie cu rochie/fusta scurta, ii pun o singura eticheta!…Desigur, ii pot zambi, pot fi politicosi, dar ei gandesc un singur lucru :)…Am prieteni turci, mi-au confirmat acest lucru. Nu porti rochii/fuste scurte, nu porti bluze fara maneci sau decoltate, nu privesti barbatii in ochi, nu razi tare pe strada…daca o faci, risti sa primesti acea eticheta, iar barbatii sa te acosteze foarte insistent…si, crede-ma, nu e de bine :)…
@Val, hmmm… poate aveai o bluză mai decoltată atunci. 😉
Noua ne-au dat cei de la Czech Airlines exact aceeasi pestisori de care zici, eu i-am mancat c-un pahar de suc de rosii si-a fost ca o supa-crema cu crutoane :))) omul a vrut vin.
La Alitalia parca am avut o briosa, ceva nesemnificativ oricum. Nici n-ar intra o masa serioasa, dar nici nu m-au incercat.
Dar eu alta diferenta am observat: la low, informatii despre zbor nu dau decat stewarzii, barbati, femei, nu conteaza. La astea de linie am auzit vorbind chiar pilotul, s-a prezentat si-a zis mai multe decat doua propozitii. Adica-mi place s-aud pilotul, dupa glas il ghicesc bine dispus sau sifonat, parca-s mai in siguranta. Zic!
Iar despre stewardese…ooo, au astia de la Ryan niste pochindoace urate!
@moatza, parcă eu am auzit o dată şi pe wizz cum vorbea pilotul cu noi, dar nu pot să jur.
Cursa interna Sibiu-Bucuresti,Tarom.Dis de dimineata….parca pe la 6 si ceva am plecat.Meniu:2 cafele,un croisant,un pachetel mic mic de biscuitei si o ciocolatica.Nici nu puteai sa ti doresti mai mult
@chris, boierie!
Ce vă mai place să vă văitați. Păi să fi zburat cu RoArmy Airlines, în avioane Hercules, Spartan, Antonov sau elicopterele Puma, unde primeați numai ordine, de vă stăteau în gât 😀
P.s….am mai zburat și cu Huey, dar ăla dă și o surzenie temporară dacă nu ai căști antifonice 🙁
Comentariu beton!11
@diabolic, şi de ce nu povesteşi mai pe larg?
Una scurtă cu un coleg, maistru militar. Vin americănoșii cu reporterii la un amplasament al nostru pe un deal lângă Babadag și ne propun, cât stau reporterii să-și facă treaba, să ne ia la un zbor cu celebrul Huey( sincer, m-a dat pe spate elicopterul ăla, e silențios până ajunge lângă tine). Condiția era să nu fi mâncat ceva( nu s-au referit la beutură) așa că ne-am băgat la experiență, câțiva dintre noi, doar că maistrul meu, băuse vreo două Danone, nu ca noi, cafea cu întăritor. Ne suim la beleșcopter, da’ nu mai aveau ăia căști și pt maistru, așa că a mers fară ele și fă să bage deștele în urechi. Ajungem la Kogălniceanu, și le servește maistrul meu o porție de Danone la ăia, direct pe pistă. Toate bune, dar ne aștepta șeful nostru și-l întreabă dacă totul e în regulă, la care el: SĂ TRĂIȚI DOMNULE GENERAL. NU SUNT PROBLEME!
Generalul: meștere, de ce țipi la mine?
NU SUNT PROBLEME, DOMNULE GENERAL!
Un maior: nu a avut căști pe urechi 😀
Și a urlat ăla vreo 10 minute până și-a revenit :)))))
@diabolic, :)))))))))))))))))))))))))))))
Mda, RoArmy Airlines e in top 🙂
Am la activ doua zboruri cu ei, primul cu un Antonov in ’90 si al doilea, mai recent, cu Hercules. Ala cu AN-ul a fost primul din viata mea si, la momentul acela, am spus ca va fi si ultimul. Short story/long story: Ziua aviatiei, Bobocu, ’90. Dupa ceremoniile de rigoare s-au desfasurat doua zboruri de agrement pentru invitati (sotii, copii etc.). prima a fost OK. Eu eram programat pentru a doua. Cand sa se faca imbarcarea (pe trapa din spate), aia de erau inauntru voiau sa cobare iar aia de afara sa urce. Asta cu motoarele pornite. La un moment dat, presupun ca i s-o fi parut pilotului ca se salta avionul de botic, asa ca a turat putin motoarele. Eu, la mijlocul trapei,prns in multimea care se bulucea sa urce, sa nu scape avionul. Adrenalina maxima 🙂 Al doilea, purtator legal de cascheta, zbor MK – Otopeni – Fetesti – MK. Undeva deasupra Baraganului, intreaba pilotul cam cati sunt la primul zbor. Si erau cam 80% (eu eram la al doilea 🙂 ). Apoi, no, daca tot e primul, trebuie botez musai. Asa ca pana la aeroport am valsat in aer. Cand s-a terminat, mai bine de jumate erau martieni cu mate intoarse.
In rest, la curse comerciale, Taromul a avut si bune si rele (stewardese si faine si acre, mancarea a fost OK tot timpul, avioane vechi, dar curate, piloti excelenti). Aaaa, Tarom, pregatire pentru decolare spre Bucuresti. La verificarea sistemelor nu mergea un eleron. S-a chemat echipa tehnica si timp de o ora s-au auzit ciocane in cala si incercari de miscare a eleroanelor. Dupa o ora s-a dat comanda „jos din troleu ca asta e defect, mergeti cu urmatorul”. Cat ne pregateam sa coboram s-a dat la loc comanda, eleroanele inviasera intre timp, si am plecat. Culmea e ca am si ajuns la Bucuresti :).
ELAL: mancare buna, dar putina (natia…), piloti faini, dar fosti piloti de vanatoare, deci aterizarea si decolarea face toti banii cu ei 🙂 Avioane curate si intretinute.
Qatar Airways: de departe sunt preferatii mei. personal de bord amabil, servicii faine (dau o gustare consistenta chiar si la un zbor de 50 min), avioane curate, nu conteaza daca sunt vechi sau noi.
Turkish Airline: ar fi pe locul doi in topul personal, problema este de fapt nu la companie ci la aeroportul din Istambul: e foarte aglomerat si, iarna cel putin, e de evitat sa faci escala acolo (un amic a plecat de la Istambul in Romania cu Ortadogu pentru ca a fost furtuna de zapada).
Fly Dubai: e o companie low cost care se apropie de standardele unei companii de linie. Masa este inclusa in pret, ai, contra cost, pachet de entertainemet (filme, muzica etc.). Avioane curate, personal amabil, preturi in avion OK.
Royal Air Jordan: doar zboruri scurte, par sa fie OK. Chiar si la un zbor de 30 min tot au dat un trompy/similar si o prajiturica.
Etihad: La cat de laudata e, a fost cea mai mare dezamagire. Avion jegos, personal indolent, servicii groaznice. Am zburat doar de doua ori cu ei si poate am avut eu ghinion.
Wizz air: low cost, inteleg, dar sa pui, vorba cuiva, scaune turnate in pozitia dreapta intr-un avion pe un zbor de 6 ore, parca e prea de tot. In rest, numa de bine, dar sa nu mai aud de ei decat in situatii extreme.
AirFrance de la Paris la Munchen ofera tot o mini punguta cu ceva de rontait.Dealtfel Air France cu exceptia faptului ca la first class ofera sampanie la discretie stau foarte prost la capitolul mancare,lucru pe care nu pot sa-l afirm atunci cand vorbesc despre cei de la Turkish Airlines (merita incercat).
Deruta totala este pe zborurile Blue Air din Barcelona catre Bucuresti.Primesti mancare,calda chiar iar chelneritele,pardon insotitoarele de zbor zambesc.Evident am refuzat hrana si nici nu am de gand sa zbor prea curand cu ei.
@carrera, asta cu mâncarea caldă pe blueair este o legendă urbană. 😀
Jur ,pe onoarea mea,zbor 108 nr rezervare td7r2u BCN 17:45-OTP 21:50 ,11.11.2015.
Am intrebat ce se intampla si mi au raspuns ca pe aceasta ruta se ofera hrana.
@carrera, i-au dat afară pe toţi când au aterizat.
Flotă nouă cumpărată din Brazilia! Pfui! E ca și cînd ți-ai cumpăra o mașină SH din Somalia! Tarom e mînă spartă la servire, mîncare, vin, Budureasca, tării bune! Ce pretenții să ai de la chitrele de la Austrian AirLine! Mergi altă dată cu BlueAir, nu că e fata mea stewardesă la ei, dar să vezi diferență! NU DAU NIMIC moca! totul e pe bani! Mai e și Wizz, tot așa! Altă dată să „mergi” cu Etihad, să vezi acolo desfătare(a lucrat fata acolo)!
@gheo, da, dar Etihad nu cred că operează zboruri scurte.
Cică e nu ştiu ce producator mare în Brazilia.
Cea mai proastă cafea pe care am băut-o vreodată a fost într-un avion EasyJet. Pentru 7,50€ am primit un săculeț cum sunt cei de ceai, cu cafea deshidratată.
Cu mult fast am primit un pahar cu apă „fierbinte” la vreo 20 grade.
Cafeaua care a rezultat pe urmă, mă duce cu gândul că în săculeț era zaț și nu „cafea bio deshidratată prin cele mai moderne modalități”.
Pentru 15€ primeai un sandwich cu o pâine dietetică (apă și făină) cu o felie de cașcaval prin care puteai să vezi pilotul.
Not cool pentru cineva care s-a născut flămând.
@ealeganus, Easyjet e tot low-cost, nu-i luăm în discuție că nu ai ce pretenții să ai.
Io n-am zburat, da` muierea da. București – Madrid, cu Tarom, dimineața. Mic-dejun la caserole țiplate, încălzit. Da` o-ncălzit și roșia din caserolă! 🙂 În rest numa` de bine de ei. Amabili, curat, informații gârlă, ceva filme…Fără aplauze la aterizare! (Am auzit că se practică!)
@VictorR, bun, bun, ce-mi place că aud de bine despre Tarom.
@Mihai: la cat de chitrosi sunt jodlerii astia de la Austrian, ma si mir ca ti-au dat pestisorii in pungute ambalate. M-as fi asteptat mai degraba sa umble stewardesele cu ei in cosuri impletite ca tigancile cu seminte odinioara 😀 . Sa puna fiecarui pasager cate un cornet cu biscuitei din aia. Eventual si cu un paharut de lemn contrafacut, cum aveau tigancile, adica paharutul mare dar doar putin scobit la gura 🙂
@Nickname, cum făceau pe vremuri ţigăncile care vindeau seminţe. :)))
Imi cer scuze ca intervin, dar, avand in vedere ca am circulat destul de mult, imi pot permite o parere…sa le luam pe rand:
1. Cu descultii aia de la Austrian am zburat odata Pristina-Viena si retur in 2005…MI-A AJUNS…am jurat ca in veci nu mai zbor cu ei…Viena-Bucuresti si retur a fost cu Tarom..alta distractie, nene…da rnu insist, ca a zis Mihai cam ce doare….
2. De aproape doi ani, de cand sunt in Sudanul de Sud, am zburat cu ceva companii…le fac un top
Locul I, medalie de aur, Turkish airlines….no comment la ei
Locul 2, la egalitate de puncte, golaveraj -1 (fotbaliatorii inteleg ce vreau sa spun)..Egyptair….cu ei am o poanta buna..trebuie sa o povestesc, ca ma mananca limba…
primul zbor cu Egypt…imbarcare, ceva mai tarzior, dar, la Juba se practica…zbor 4 ore pana la Cairo…..asta in semtembrie 2014….sa nu fie cine stie ce confuzii….ma rog, urc, century, decolari, chestii trestii…vine momentul cel mia frumos al zborului…vine o fatuca facuta in ciuda misoginilor, cu niste ochi migdalati, ce mai, parca era coborata din povestile alea cu 1001 de nopti, seri, dimineti, etc…
vine fata si intreaba, pe un ton suav: ce preferati? pui sau vita? adica, aveau niste casserole de vreo 50 de grame de carne si ceva pe acolo….acum, eu hot (sa nu uitam, 120 kile, 1,81..CLAR????)..trasei cu „oichiul” si, cand am vazut ca e atat de multa mancare, sa-mi vina rau, nu alta….vine fatuca si eu, daca ma papa la bucutze, zic ,tot asa, pe un ton suav…ambele….suspans, dar fata nu pierde aplombul…si zice, „a mai ramas doar pui…”…ma multumesc si cu ala, ca deh,,,gluma e gluma..
unde pui ca, dupa vreo 5 minute, vine si cu caserola de vita…SA MOR DE RUSINE…stai sa ii explicit Sheherazadei ca a fost o gluma, ca m-am bagat in seama…nimic, frate, a pus caserola si a intins-o…daaaamnnn…niciun numar de telefon, nimic…sa mor, treceam la islam pe aeroport n-auziti, mai, ca merita sa alergi maratonul pentru ea? SI SA-L CASTIGI….
boon..asta prima parte a povestii..final fericit, ma rog, cat se poate…
la doliea zbor, la trei luni distanta…aceeasi rutina, de data asta, vine alta fatuca…numai ca, se uita la mine cateva secunde, zambeste si scoate DOUA CASEROLE, UNA CU PUI SI UNA CU VITA…sa ma ia cu lesin…de data asta, scot arsenalul greu…ca sunt la cura, ca am mancat deja, ca multumesc, nimic, nene….s-a uitat scurt la burta mea pantagruelica si si-a vazut de drum….
dar, baieti buni de tot…in ianuarie 2015, la intorcere, Turkish-ul intarzie cursa, si ma uitam in Istanbul cum pleaca avionul de Cairo…am gasit bilet la zborul de dimineata, dar, care a aterizat la Cairo la 09,00…si zborul spre Juba pleca la 09,20…da-I si alearga prin aeroport…da-I si treci prin filtre..am ajuns la autobus, m-a plimbat ala prin jumate de aeroporta, dar, am prin avionul…au asteptat saracii vreo 20 d eminute dupa mine…buni baieti, egyptienii astia….ca bagajele au venit dupa 2 zile, alta poveste…
Cu Turkish-ul am o poveste si mai faina, I-am trimis-o lui Mihai dar nu vrea neam sa o puna guest post, ca asa e el, mi-a pus embargo, ca cica…vorbesc mult si repede, auzi la el….
Mihaita, tata, a fost o gluma, bre….
hai sa fiti iubiti!
scuze pentru greseli…graba
Si, da, postul celalat, doar daca ma rugati..NA!!!!
@SorinB, ia mai trimite tu povestea aia o dată.
@am inteles, boss
Îți împărtășesc părerea, am zburat în 2014 la Viena cu ei și eram gravida în 4 luni. Eu îmi luasem în bagajul de mână un mar și un sandviș, pe care nu am apucat sa îl mănânc ca peștișorii aia mi au provocat o vomaaaaa…
Am zburat cu Taromul în 2012 și au fost ok, sandvișuri acceptabile,sucuri, vin și cafea. Am zburat 7 ore și mi au ținut de foame.
Cu Alitalia am zburat prin 2008.Si ei ok.
BlueAir groaznic.Mirosea ca în maxi taxi București-Zorile, cu care mergeam la facultate, cu care mai merg și acum la corporație când vreau sa nu mai conduc. Nu îți închipui cum poate mirosi.
@Ella, da, păi de-aia am zis de la început că elimin low-costurile.
Dintre companiile ‘normale’ am zburat cu Alitalia, dar nu mai tin minte daca am primit mancare si apoi cu Malev (Milano – Budapesta, prin 2011). Am primit un biscuite din ala gen sandwich cu crema la mijloc ambalat individual si un pahar de ceva suc portocaliu. Asta era seara, nu mai mai mancasem ceva decent de la pranz, eram lesinata de foame, deci mi-a ajuns pe o juma’ de masea. I-am iertat pentru ca a facut pilotul maghiar o aterizare asa molcoma, Ardeal-style de nici n-am simtit. Nu ca zabaucul de pilot italian care a trantit avionul de pista de zici ca nu era al lui. Oh, wait, chiar nu era … dar totusi, nu era nevoie sa bage groaza in noi.
@Rox, s-a aplaudat? 😛
La pilotul maghiar nu mai tin minte, probabil ca nu daca nici n-am prea simtit momentul cheie al aterizarii. In schimb la cel italian s-a aplaudat frenetic in semn de: „Bine ca n-ai rupt avionul in doua cu noi inauntru!”
@Rox, am avut o presimțire că o să zici „da”. :))))
Foarte posibil sa gresesc dar cred ca depinde la ce ora zbori. De exemplu daca zbori la pranz si zborul este de peste 2ore, probabil vei primi ceva care seamana cu un sandwich. Daca zbori intre pranz si cina sa zicem, atunci iti dau un snack obosit. Austrian sunt detinuti de Lufthansa desi din multe puncte de vedere conditiile sunt mai bune cand alegi Lh.
Eu una cand cumpar bilet, aleg compania care e cotata cel mai bine la capitolul siguranta pt ca am fobie de zbor.
@Tje, da, atunci cred că nu te mai interesează mâncarea. 🙂
Chiar și grecii de la Aegean dădeau mai multe pe un zbor de o oră și ceva: paste, desert, un pahar de vin/suc, toate gratis… și sunt greci…
@Spadan, da, dar ştii cum e cu grecii când fac daruri. 😉
@Mihai, tu spui ca toata lumea spune numai de bine de Tarom si eu sunt singura venetica ce nu ii lauda. Tocmai mi-am cautat bilet sa vin in tara in martie. Diferenta intre ei si Lufthansa e de 40 de euro. Tu ce companie crezi ca o sa aleg :(?
@Ana R., Lufhansa, evident, pentru că eşti o venetică nemţită. 😛
Acu 2 ani am mers:
1. Tarom – au servit o gustare formata din paine, 2 felii muschi, rosii, gem, unt, si parca inca ceva + bauturi
2. Lufthansa – au servit….un iaurt cu fructe + bauturi. atat
Deci, Tarom rulz.
@cata, păi da, că suntem neam ospitalier.
Da, Tarom-ul e cel mai tare la faza cu îndopatul. Am călătorit și cu Lufthana o dată, cu escală la Dusseldorf, toate bune mersi, dar am fost pe punctul de a rămâne în Paris, cu o altă ocazie. Tot cu escală, ieșit din aeroport, luat autobuz plin-ochi, nu vorbeam franceză, nu știam la ce terminal trebuie să cobor, o adevărată odisee. Nu mi-a plăcut experiența cu Air France.
@lectorarumana, nici mie nu mi-a prea plăcut cu Air France.
@lectorarumana: un sfat, daca-mi permiti: pe Charles de Gaulle, daca vrei sa schimbi terminalul, NU lua niciodata autobuzul! Ajungi mult mai repede pe jos, mergand prin interior. Autobuzul ocoleste intreg aeroportul, inclusiv ajunge undeva la o parcare situata la ceva distanta 🙁 Un coleg se plangea de aeroportul CDG, ca se face mult intre terminale. Intamplarea a facut sa calatorim o data impreuna si chiar prin Paris. Nu i-a venit sa creada ce repede am schimbat terminalul.
P.S. Nu stiu daca s-a dat in folosinta terminalul 2G, ala pare ceva mai departe de ajuns pe jos. Dar voi afla peste fix patru zile 🙂
@Nickname, da, mă, bine că pleci tu la Paris. 😛
@Mihai: nu plec, bre, nicăirea, iaca viu si io dă la Nantes 😀 😀
@Nickname, aaa, bianveniu. :)))
@Nickname, iti multumesc pentru sfat, daca il stiam la vremea aia…Ca m-au trecut sudorile mortii. 🙁
Se zgârcesc la tărâțe dar ia sa vezi ce salarii au manageri din echipa de conducere……
@Marius, da, îmi imaginez că nu-i plătesc în peştişori. 🙂