Sunt foarte curios de o treabă și sper s-o lămuresc aici, cu voi. Imediat vă explic.
Cred că sunteți de acord cu mine că în jur de 80% dintre suporterii lui Călin Georgescu, dacă nu și mai mulți, au coeficient de inteligență din maximum două cifre.
Nu vreau să fiu rău sau ceva, e purul adevăr. E suficient să vezi cum se exprimă oamenii ăștia, cum se poartă, cum scriu, cum vorbesc și concluzia vine singură: sunt reduși mintal, IQ-ul lor fiind subunitar.
Nu zic că e neapărat vina lor, asta e situația, atât au putut ei cu școala, atât au putut cu creierul, atât au putut în general. Nu i-a ajutat nici sistemul educațional din această țară, unul gândit să scoată proști pe bandă rulantă.
Tot ochiometric așa, ăștia 80% par genul care o duc greuț spre greu. Cumva, lucrurile întotdeauna se leagă, să știți. Când IQ-ul tău e mai mic decât porți la pantof, nu prea ai cum să ai conturile burdușite.
Da, ok, mai există și analfabeți sau proști care o duc bine, dar ăia sunt excepțiile, nu regula. Regula e că dacă ai IQ subunitar, o să-ți cam duci viața conform IQ-ului. Adică greu, plătit prost, că salariile sunt cum sunt pentru cei care de-abia știu sa scrie.
Pe scurt, vorbim despre oameni care trăiesc de azi pe mâine, nu au bani puși deoparte, abia se descurcă de la un salariul la altul. Nu inventez eu, să știți, există un studiu care zice că aproape 40% dintre români nu au niciun ban pus deoparte, în timp ce alți 20% au economii pentru mai puțin de trei luni. Ei bine, statistic vorbind, o mare parte dintre ăștia 60% sunt fani Călin Georgescu.
Acestea fiind stabilite, curiozitatea mea imensă și nedisimulată este următoarea: ce speră oamenii ăștia că se va schimba pentru ei dacă va fi Călin Georgescu președinte?
Au impresia că, după ce va fi ales, nu-și vor duce zilele tot de pe azi pe mâine? Și cum anume se va întâmpla asta? Le va da Georgescu bani mai mulți? Cum? Îi cheamă la Cotroceni și le dă el personal câte un plic? Întreb extrem de curios, pentru că nu mă prind cum fac oamenii ăștia conexiunea între „votez Georgescu” și „ce bine o să-mi fie”.
Nu de alta, dar în capul meu lucrurile stau fix invers: tot ei vor fi primii afectați. Dacă Georgescu și-ar pune în practică toate tâmpeniile pe care le-a debitat, economia țării s-ar prăbuși iremediabil. Nu că acum stăm grozav, dar tot e mai bine decât cu economia la pământ.
Păi dacă tu o duci prost acum, când mai mișcăm economic câte ceva, cum îți imaginezi c-o s-o duci mai bine când totul se va prăbuși? Întotdeauna când se întâmplă ceva nasol, primii afectați vor fi cei care-și duc zilele de azi pe mâine, lor le va fi cel mai rău.
De-aia întreb cât se poate de serios: ce speră oamenii ăștia că se va schimba pentru ei dacă va fi Călin Georgescu președinte?
Dacă am simpatizanți de-ai lui Georgescu pe aici, îi rog să răspundă.
Promit că nu le șterg comentariile, nu voi face nimic împotriva lor, pentru că chiar vreau să știu ce speră ei că se va întâmpla din momentul în care Călin Georgescu ar ajunge președintele acestei țări. Cum își imaginează că s-ar desfășura viața lor? Ce s-ar schimba în bine? Sau ce s-ar schimba în general.
sursa foto: freepik.com
Oamenii spera ca CG sa scoata bogatia enorma ascunsa de sistem si sa le-o imparta lor. Sau macar sa le iasa si lor cate ceva.
Poate parea ciudat, dar inca mai exista oameni care cred ca ce au cotizat ei la pensie timp de zeci de ani e undeva investit sau ascuns prin seifurile BNR (prin urmare, ei de-acolo sint platiti, deci afara cu multinationalele, n-avem nevoie, noi avem totul asigurat).
Care cred ca statul face bani cu nemiluita SI NU II CHELTUIE, astfel incat statu are gramezi de bani puse pe cine stie unde (ca mai sus, avem totul asigurat, DA NU SE VREA).
Altii cred ca CG o sa faca magie si o sa devenim poporul maretz si bogat de care au auzit ei de la dacopati.
Altii cred ca solutiile lui economice, cu revenirea la caru cu boi si la merele de voinesti o sa ne imbogateasca in sfarsit.
Si in sfarsit, cred ca altii nu au gandit-o asa departe. Zic ca ne salveaza cg, stie el cum.
Comentariu beton!120
Ultima frază este antologică. :))))))))))))))))
Se crede un fel de haiduc modern, un ghiveci intre mesia, dac si tămăduitor.
Comentariu beton!31
@ Cry. Gresit. Dupa ce domnul presedinte Georgescu vinde coiful si bratarile, o sa imparta banii cu poporul. Ce ? Ce-am spus/scris ? Nu am voie sa am si eu „conspiratia mea” ? :))
Aia nu te urmăresc din păcate. Ati vazut cat a ieșit in sondaje? 37% asa la prima strigare, dupa el fiind Nicușor și Crin. Eu tot sper sa-l închidă sau să nu poata candida.
Comentariu beton!62
Sanchi! Înseamnă că nu ai văzut cine ar fi pe primul loc in cazul in care CG nu ar mai candida.
Cred ca se asteapta sa primeasca totul de-a moca. Altfel nu imi inchipui. Cum, nu stiu. Ca pana nici Ceauşescu nu a dat nimic gratis, ba mai si lua cu japca de la omul sarac.
Comentariu beton!28
Ăia care își aduc aminte că dădea Ceaușescu apartamente „gratis” uită că „proprietarilor” li se scădea „rata” direct din „salar”. Plm.
Comentariu beton!23
@Noru, pai da, ei nu mai vedeau banii de rata, asa ca tot ce-si amintesc e ca nu se duceau cu banii în mână sa-si plătească rata, deci ca și cum era gratis.
Aia de care pomenești nu cred ca se numără printre cititori tăi, cat despre cei cu mai multă materie cenușie care totuși intră aici vor sta chitic și nu vor zice nimic, sper să mă înșel și să intre măcar unul să ne explice ce și cum.
Comentariu beton!22
Folosesc gandirea magica. E un mecanism de aparare ca sa faca fata realitatii vietii care e foarte dura pt. ei.
Comentariu beton!33
știi prostia aia cu valoarea bebelușului la naștere? că se trece în nu știu ce catastife valoarea lui, echivalentul greutății în aur? căcaturile alea cu „fiecare are o valoare în contul escrow (uneori scris excrow)” pe care o tranzacționează oculta și statele/corporații în numele tău, în loc să-ți dea, pă persoană fizică suverană, mălaiu’? banii sunt, vor zice ei, da’ e interese mari la mijloc!
din păcate, dacă va fi lăsat să candideze, ia procente ca ceaușescu…
Comentariu beton!16
Tare frică mi-e ca dacă nu îl lasă să candideze, toți votanții lui se vor îndrepta spre Simion. Și nici el nu e foarte departe. Singura soluție pe care o văd este ca noi să fim mai mulți.
Comentariu beton!32
Aoleu pai si cu astia saracii prematuri ce facem? Am meu era „gras” la 2 kile pe sectia de neonatologie da’ colegu’ lui de pat nascut la 650g? Ala moare de foame? Pai e corect asa?
Votul pt CG este vot de răzbunare, nu vot pt o viață mai bună. Răzbunare pe cei care au furat pana acum. Nu gândește nimeni dintre votanții lui atât de departe, cum ar fi creșterea nivelului de trai.
Comentariu beton!83
Ați scos ideea principala din ce doream sa scriu. Și răspunsul la întrebarea( pe scurt),,daca ne preiau rușii/legionarii…” : nu îl va lăsa parlamentul….
Eu cred ca este un vot din admiratie. Multi chiar il vad ca un salvator al neamului, un tip super destept, elegant, cu tinuta de prezidentiabil, un domn, unul care stie ce vorbeste dar pe care ei nu-l inteleg in totalitate, pentru ca e prea destept pentru ei.Multi dintre ei constientizeaza pe undeva, ca nu au un bagaj de cunostinte prea bogat si felul in care vorbeste, gestica, mimica ii atrag pe cei din marea masa a votantilor lui. Ei vad un ambalaj, o spoiala care ia ochii si neavand o cultura si o educatie cat de cat solide, nu pot sa diferentieze minciuna de adevar. Iar Georgescu, nu cred ca din educatie ci dintr-o viclenie a parvenitului, reuseste sa amestece cu succes franturi de adevar general arhicunoscute, cu o gramada de minciuni. Astfel incat omul nostru care nu stie multe, recunoaste adevarul bine cunoscut si prin alaturare considera ca si restul e tot adevar.
Am intalnit o doamna, florareasa, cu o mica florarie de unde scoate niste banuti frumosi, eludand legea cu gratie. Firma pe care o are nu cred ca plateste mare impozit la stat, desi vinde engros flori. Viseaza la CG de zici ca o sa-i deschida florarie la Cotroceni, daca va castiga!
Am intrebat-o ce crede ca va face CG daca va castiga!
Mi-a raspuns: va ridica economia, nivelul de trai, vom avea de toate, sa plece strainii din tara, sa avem salarii si pensii mari…
Ok! De unde si cu ce va face toate astea?Ca economia nu se ridica in brate!
Ne luam fabricile si uzinele inapoi.Care fabrici si uzine? De unde va avea bani sa dea si sa creasca? Nationalizeaza tot ca Ceausescu! Iesim din UE ca suntem piata de consum pentru ei!
Ok! Iesim si nu mai importam nimic de la ei! Dvs de unde veti mai avea flori la florarie? Ca acum le luati din Olanda! Daca nu v-ati apucat deja de plantat prin curte, eu zic s-o faceti, repede, ca altfel o sa lucrati in fabrici si uzine!
S-a uitat neincrezatoare la mine apoi, in ciuda discutiei mi-a zis: Eu sper sa iasa, ma rog sa iasa, e destept, doamna, e un om destept, nu l-ati vazut cum vorbeste!?!
Deci…indiferent cate argumente i-ai aduce, e zero absolut! Nu voteaza contra lui Ciolacu ci in admiratia lui CG.
Comentariu beton!71
Simplu. Foarte simplu. Despre asta e vorba, doamna Alexandrescu.
Georgescu va deschide toate minele. Ca se poate asta tehnic sau nu si cine va lucra in ele, daca s-ar putea deschide, e alta poveste. Dar vom avea mine => vom fi bogati.
Vom avea fabrici si uzine. Georgescu va taia PAMBLICA. Va bate din palme, va cobori de pe cal si gata.
Va taia pensiile speciale si salariile nesimtite ale sorosistilor si tradatorilor, va alunga multinationalele si averea va fi a noastra. Prin democratie participativa.
Noi suntem bogati, un popor care n-a asuprit niciodata pe nimeni, dar strainii au venit si au furat si ne-au jefuit. Altfel, ehei, unde eram noi acum…dar vine Domnul Calin si regleaza El (asa am vazut scris, cu majuscule, pe langa alte borâturi din putul gandirii).
Este un cretinism patologic, combinat cu rautate si ignoranta. Eu nu sunt un om destept, dar cand ma uit in jur, nu prind curaj, ci frica.
Comentariu beton!110
Eu cred ca, in conformitate cu IQ-ul lor, isi imagineaza ca CG va face ca lucrurile sa se intoarcă la ce era acum peste 35 de ani, pe vremea lui Ceausescu, adică vor fi fabrici energofage care sa producă marfuri apreciate doar in lumea a treia și in care ei se vor face ca muncesc iar ceilalti se vor face ca ii platesc, isi mai imaginează cred ca li se vor da apartamente in blocuri cutii de chibrituri, fară lumină sau căldura, vor avea ceva bani pentru ca in magazine nu vor avea ce cumpara si se vor ”descurca” cumva fiecare pe cont propriu prin vechile metode furtisagul, mita, relatiile. Sau vor rabda ca atunci….
Asta însa fara mobile, tik tok, TV nonstop si pacanele, fara stat in crâșmă (pardon Bar) si fără a primi ajutor social ci mânați obligatoriu la munca, asa fara eficiența cum era.
(Doar o parte din ce va fi….)
Comentariu beton!25
De acord cu tot ce am citit aici, doar ca ce ma sperie pe mine, sunt cei care au IQ cu 3 cifre si tot simpatizanti CG sunt, sau cei care, desi nu spun, sunt simpatizanti CG. Si m-am speriat cand am vazut cati sunt, practic singura solutie ar fi sa-i faca dosar penal si sa nu poata candida.
Comentariu beton!48
N-are cum. Nu pot avea IQ cu 3 cifre şi să fie pro CG. Te-au păcălit.
prof universitar e suficient? pe bune-pe bune prof, cu doctorat!
Comentariu beton!13
@costicămusulmanu nu mai mizez demult pe cadrele universitare chiar cu doctorat, că ar avea IQ cu peste 3. Cel puțin din România. Totuși fabricile de diplome de la noi și pe ei s-au bazat.
Din păcate părerea mea este alta. Nu vreau să fiu răutăcioasă, dar majoritatea dintre ei nu vor decât ca sărăcia și lipsurile să fie pentru toată lumea! Nu contează că ai pentru că ai muncit, nu, nu se poate, ai făcut tu ceva, ai furat, ai profitat…
Chestia cu capra vecinului este în vogă! Și din păcate sport național!
Așa că mai bine cu nationalizări, uniformizări, dictatori care să-ți decidă viața. Nu contează că e rău, dacă e rău pentru toți 😡
Comentariu beton!157
Mda…
O doamna pe fb zicea asa, citez „Globalistii ne-au furat sufletul. Sper sa se tina de cuvant presedintele Calin Georgescu cand zice ca cei care au agonisit mai mult de o casuta, sa vanda restul la un pret modest oamenilor sarmani, care au avut mai putin noroc in viata. Bunatatea va ridica tara din saracie, nu UE si NATO”. Apreciez totusi ca a zis ‘sa vanda’ .. Cam asta au inteles unii, ca li se va da.
Comentariu beton!26
@Adeea, nu am văzut/auzit pe niciunul să spună/recunoască că nu a învățat sau muncit suficient ca s ă depășească nivelul basic, niciunul care să recunoască că s-a plafonat chiar dacă are IQ de trei cifre, nu ei toți speră să li se dea, să nu facă niciun efort pentru asta, ei merită totul doar pentru că respiră 🤬
Comentariu beton!14
Am senzatia ca cei car evor sa voteze cu crescatorul de lupi, imi vor raul mie si familiei mele. Ciudata senzatie…
Comentariu beton!15
Da, că ăștia care mai avem câte ceva, din noroc avem, nu din muncă. Am avut noroc în viață, da-le-ar Dumnezo bunuțu’ norocul ăla pe care l-am avut eu!
Așteapta reeditarea perioadei 1947-1962
Nu cred că au ajuns la faza despre cum o să le fie lor. Încă vor s-o plătească sistemului. Inclusiv cei plecaţi, şi sînt mulţi, s-o plătească celor care i-au înstrăinat de glie, fără să gîndească că s-ar putea închide toate porţile deschise acum. Niciunul nu vede implicaţiile, vor doar răzbunare.
Şi da, IQ ul lor este mult sub medie nativ iar şcoala, cîtă o fi fost, a fost degeaba.
Să sperăm că ăştialalţi sîntem mai mulţi.
Comentariu beton!27
37% zici? Prosti dar multi.
Multi, dar prosti.
Uite cam ce mi-a spus ieri o persoană : „M-am săturat de ăștia care își bat joc de noi de atâția ani, ne râd în față, nu-i interesează decât să fure. Și ce poate să facă dacă este ales, că nu-i de capul lui. Dacă o ia pe arătură poate fi demis în șase luni.”
Persoana este relativ tânără, cu studii superioare. Nu a clintit-o nimic din loc, indiferent câte argumente i-am adus.
Comentariu beton!26
Ha, ha, ha! Ce logică! Adică admite că nu-i de capul lui, dar se așteaptă ca el să răstoarne sistemul! Care sistem, dacă e deranjat, îl poate demite. Și atunci care-i șpilul, că nu înțeleg?
Comentariu beton!23
Asa au crezut si despre Hitler. Hai sa il punem cancelar ca o sa il manevram noi usor. Si in 2 luni papusarii nu mai puteau sa manevreze nimic.
Comentariu beton!36
exact! nemulțumiții cred că arată pisica nerealizînd că pisica e ditamai tigrul…
imbecilii ăștia (mulți trumpiști) nu realizează că noi nu suntem america; nici politic, nici economic, nici nimic!
Comentariu beton!25
Stii ca scoala …chiar aia superioară produce mulți ,mult mai mulți anarhiști decât autobaza ,abatajul,șantierul sau tarlaua cu porumbi ….
Pentru ca e o frustrare imensă (pentru unii) ca unii cu studii echivalente … ,,primesc” joburi bune iar alții o bat în cap toată viața cu rate și cu angarale …
Motivele nu le discutăm …
Păi n-ai văzut că le-a promis curent electric (cred că și gaz) gratis? Pe soră-mea a convins-o cu asta.
Comentariu beton!14
Îmi pare rău pentru sora ta și te rog să mă ierți că trebuie să spun, dar chiar trebuie să aibă IQ redus ca să poată să creadă că se poate da ceva gratis la popor. Asta înseamnă să n-ai habar despre cum funcționează o economie.
@Shobi, are IQ din 3 cifre. Cel puțin avea în tinerețe. Efectiv nu știu ce s-a întâmplat cu ea în ultimii ani, crede niște chestii de am rămas mască. Le-am spus copiilor mei că dacă mă tâmpesc după 50 de ani să mă împuște.
Comentariu beton!35
Te înțeleg perfect. Daca nu intra in categoria IQ mic spre foarte mic, sigur intra in categoria naivilor sau a celor cu probleme emoționale. Am întâlnit oameni la care nu m-as fi așteptat vreodată si sa creada inepțiile ăstuia. Nu cred ca e vreun om normal la cap in adevăratul sens al cuvântului care sa voteze cu el.
Comentariu beton!11
@Oana așa i-a păcălit Bivolaru, acu 30 de ani, cu yoga și spiralele vieții. Niște cunoscuți pe care ii consideram mult peste mintea mea au pus botul. Aici e aceeași metodă de guru, care la unii ține.
Comentariu beton!17
Fina mea, cu studii superioare, e fascinată de el. Dar este și habotnică și antivaccinistă. ( discuțiile astea nici nu existau când am nășit-o). Soția unui văr al soțului meu, la fel, bisericoasă, crede că e Dumnezeu venit pe pământ. Niciuna nu părea așa. Noi am rămas cu gura căscată când le-am auzit. Sper doar să nu-l lase să candideze… altfel nu mai văd nicio speranță.
Eu cred că cei mai mulți dintre susținătorii efervescenți ai lui Georgescu nu se gândesc la ei, ce o să facă ei, ce o să le dea Georgescu. Sunt, in cea mai mare parte, resemnații cu situația lor intelectuală, materială și familială. Dar s-ar bucura enorm să fie un HAOS și în viața celorlalți!
Comentariu beton!16
asta cred si eu, sunt niste adulti ratati cu o viata esuata si vor ca toti sa o duca rau ca ei
Ăia de care pomenești aici nici măcar nu te citesc,chiar dacă ne ești prieten pe fb și ei la fel,n-au curiozitatea de a avansa în gândire,cum n-au fost curioși să termine studiile până la capăt când trebuia.Sunt aceiași oameni care strigau că nu există covid,gripe, până nu li s-a întâmplat nu s-au învățat minte.Ca să fiu și mai clară:are autism?dar aude?🤣sau la cea mică:stai cuminte cu bunica🤣🤣🤣la cei mai tineri le spun că sunt mama, că am născut și la 45 de ani.Iar celor de seamă cu mine, lăsați, că n-are sens să îmi bat capul.🤣Mai clar de atât: speranța ,sau gândirea lor ,e că se bate din palme și se reface totul ca pe vremea odiosului;la ei totul se face peste noapte, cu bagheta magică sau inelul din Arabela, pentru cei de vârsta mea.
Comentariu beton!14
Mihai,
In 2015-2016 s-au făcut km de miștouri de inteligența maga.
În ultimii câțiva ani s-au făcut ani lumină de miștouri.
În 2019-2020 aproape deloc! Bine, planeta era ocupată cu antivaccinlști și era un pic evident că tura aia nu are șanse mari.
Dar portocaliul a ajuns președinte de 2 ori!
Făcând mișto de ei în vox-pop sau din citatele geniale pe care le produc oamenii nu ajută deloc! Nu ii face mai deștepți, dar îi face mai convinși că au dreptate!
Spunându-i uneia că deja are 3 copii nu needucați (că școala e gratis), ci pur și simplu proști nu o face să nu se mai fută!
Nu am o soluție! Știu matematică și nu se aplică comportamentului uman!
Inteligenți sau mai puțin, oamenii au același vot! Făcând mișto de ei pare că îi energizează.
Unii cred în pământul sfânt, alții în Trump, alții în Călin, alții în bani. Dacă restul nu sunt mai numeroși la vot… ghinion! Trebuie să învățăm să pierdem!
PS: genială dar tardivă Meta-Amazon-Google-Apple! T-MAGA ar fi și mai mișto! T, nu x că aia i-ar place slaverului!
Soluția e dispariția votului egal și universal. Vot ponderat pe baza abilităților, contribuției la societate, educației, cu reprezentare simbolică pentru cretini. Venit minim garantat, cine nu vrea să contribuie, să nu moară de foame, dar nici să nu aibă vreun cuvânt de spus. Sunt sigur că se pot găsi unele formule de calcul, inclusiv cu ajutorul AI. Selecție mult mai strictă a candidaților.
Alternativa e căderea în cap într-un nou Ev Mediu, cu jucării mai periculoase, pentru că educația nu a ținut pasul cu tehnologia, iar social media efectiv i-a rupt picioarele. Variante și variante de distopii, doar că unele sunt mai brutale.
Comentariu beton!36
Ăștia ce urlă ca-l vor vota pe CG îmi aduc aminte de un personaj ce călătorea pe autobuzele de la Gara Brașov spre Piața Unirii/Schei. Un bulendros și flenduros cu ochi exoftalmici și buzele supte din cauza lipsei dinților. Îl remarcai din cauza privirii fixe cu care pironea pe toți și care îți spunea ca era cu IQ deficitar cu totul. Încolo inofensiv cu totul. Mai era un personaj ce-și făcea veacul pe Str. Mureșenilor (fix strada aia din clipul cu Tesla ce făcea stânga să evite un pieton ce cădea de pe trotuar pe stradă) și pretindea bani de la trecători că să urce pe cântarul lui de baie. Ei, s-a nimerit odată să fim tustrei în autobuz și cântaragiul nu avea treabă și zice ceva flendurosului și acesta țâșnește și intinde mâna în care nu știu cum i-a răsărit un pachet de țigări Carpați nou, nedesfăcut. Îl intinde triumfător cu brațul țeapăn către toți călătorii din jur, cu fălcile încleștate și bărbia ridicată sfidător. Un fel de sâc-sâc, uite că am și eu. Cum se potolea, cum îl reațâța celălalt.
Cam ca flendurosul ăla îi percep pe susținătorii lui CG: uite că am și eu, uite că pot, na că ți-am făcut-o, am tras-o Universului.
Comentariu beton!14
Am vecini fani CG, va spun ce cred ei: vor fi nationalizate firmele si averile strainilor si impartite romanilor, va prelua statul bancile, se vor anula creditele care au saracit populatia, nu va mai exista exploatare. Cel mai important va fi sa fii roman (conditie pe care ei o indeplinesc din plin), vei primi atunci partea care ti se cuvine din avutia tarii.
Ei au lucrat in strainatate si au suferit multe umilinte (reale sau percepute – de exemplu faptul ca nu au fost invitati de colegii straini la ei acasa e o umilinta numai in capul lor, fiind in realitate o diferenta culturala) si isi doresc foarte mult sa ii poata umili pe straini la randul lor. Nu pe cei din tarile sarace, aia ar trebui sa dispara din tara, ci pe italieni si germani etc. Va merge economia, vesticii vor veni in genunchi sa ceara joburi aici iar romanii verzi ii vor refuza cu satisfactie.
De altfel cred ca mandria asta ranita e un factor motivant cu pondere mai mare decat sperantele financiare in decizia lor de vot.
Comentariu beton!22
Dap, ultima fraza ar fi o explicatie pentru cei din diaspora care, paradoxal, il vor pe CG…. Ca altfel nu-mi explic!
Votantii lui Georgescu il percep ca un om cinstit care va lupta impotriva coruptiei.
Apoi, nu-i impresioneaza că viata românilor s-a imbunatatit – orice țară care ar fi facut asemenea imprumuturi uriase (pentru consum si nu pentru investitii) ar fi reusit sa induca acest fetiș cu nivel de trai mai bun!
Shobi, e conștientă că omul e dus, dar nu contează, să nu mai fie „ăștia”. Nu-i nicio logică.
nu le pasa CUM. CG o sa faca bine ca sa nu fie rau, pentru ca rau nu e bine, dar bine este bine.
Ca intrebam si eu oameni, „ba nene, cum si cu ce voiai sa rezolve ND toate problemele bucurestiului intr-un an?”. Si raspunsul era simplu: „nu imi pasa, daca e greu de ce s-a bagat?”
Asa si CG. O sa faca bine. Ei nu stiu exact cum, dar sigur o sa faca bine, macar nu e de-al astora de ne-au furat. Faptul ca este fix de-al astora, e irelevant.
Comentariu beton!26
Nu sunt vreun specialist in sociologie, așa că părerea mea s-ar putea, foarte bine, să fie greșită.
In primul rând, nu sunt toți susținătorii lui niste troglodiți. Majoritatea sunt, dar mai avem și alte categorii, iar unii chiar au o situație materială, să zicem, peste medie.
Ce îi mână pe ei în luptă?
Păi…unii sunt cei care au o situație materială relativ bună, dar orizontul lor intelectual este asemănător cu al unei meduze. Ei sunt cei care speră să dea și ei niste „tunuri” și să devină, cu adevărat, bogați, s-au săturat să fie „dăcât” ok din punct de vedere material.
Apoi, sunt cei care vor sa fie rău pentru toată lumea. Ei știu că lor nu le va fi mai bine, dar macar ne va fi rău la toți, și, astfel, se vor încadra în medie.
Mai sunt cei care speră că se va repeta situația din anii 50, când au fost promovați toți analfabeții, pe criterii de „origine sănătoasă” (a se citi, in cazul de față, că vor fi premiați că l-au susținut și au crezut în EL). Asta mă tem că se va întâmpla cu adevărat, chiar daca nu cu amploarea de atunci (sper!). La urma urmei, trebuie sa le dea niște pâine și circ (cu accent mai mare pe circ), așa că mă aștept la procese însăilate urmate de pedepse-exemplu. O justiție vindicativă, bazată mai mult pe acuzații emoționale decât pe dovezi…da, mă aștept să asistăm la așa ceva. Sper sa nu se ajungă la situații absurde, de genul că Gigi, care stă toată ziua la crâșma din colț, după ce a „muncit” o viață întreagă ca portar de noapte la fabrica de împachetat fum (cine a trăit vremurile alea știe ce făcea un portar de noapte 😜), o să te denunțe ca „gay”, „globalist” sau „sorosist” și să urmeze anchete, procese etc, dar nici nu le exclud in totalitate.
In fine, sunt cei cu IQ cât numărul de la bocanc, care au încredere în el, pentru că e om deștept și știe EL ce face.
Am zis „in fine”? Am greșit.
Abia acum e „in fine”. Cei care au o credință de tip mistic in Dumnezeu și, care, de fapt nu au așteptări. E trimisul lui Dumnezeu și punct. EL e cel care va îndeplini destinul nostru de popor ales. In ciuda eforturilor ocultei de a ne șterge de pe fața pământului.
Comentariu beton!42
Aprob … nu s toti cum credem noi
Veți avea o surpriză (neplacută) dacă întrebați un intelectual (?) de ce l-a votat și care este programul politic.
Concluziile vor fi aaaamaaareeee rău!
Nu au altă alternativă ….pentru ei nu s-a întâmplat nimic bun în esență niciodată …Ca exemplu dacă vrei ..cei mai multi dacă nu majoritatea nu au fost în concediu niciodată …
Craciun si Paste cu mancare proastă si multă ,vin de buturugă si rachiu de casă apogeul dicstractiei …
Diasporenii mei -din bula extinsă spre crăpată- au bagat o schinare de bani (TOȚI banii de fapt)în niste case urâte și mari în care n-or să stea veci …deja s au oprit din edificări …
Și da cumva în mintea lor aia mică si meschină au dreptate pentru că nimeni nu a făcut vreodată ceva pentru ei …iar muhaielele psdpnlusletc le-au luat voturile si …multă muie până peste patru ani ….
Iar tot mintea aia nu are cum pricepe că ,dincolo de lozinci si maxime ale lui
Gizăs Cristela din Mogoșoaia ,în viața asta belită reușesc cei care se îmbunătățesc continuu chiar dacă asta cere efort si nopti si sacrificiu si nesiguranța si frica de eșec … nu au cum pricepe sau foarte puțini pot si o vor și face …
Aș mai scrie da … e așa o vreme de frumoasă unde sunt eu acum …la 4k metri altitude (-unde nu pricepi Dvs l
Dl Vasilescoo ce găsesc unii 🫣 cu frig cu d’astea )
Oameni obisnuiti cu astea si decenti …
Te’n gură gurule commy dacă vrei sa mi iei astea cu oastea ta șleampătă de calici ,frustrați si interlopi
M-a luat 🫣
Comentariu beton!12
Pai nu e CeGeul un fel de Robin Hood? Va lua de la bogati și va da la săraci. Va confisca toate averile care nu pot fi justificate ( toate, ca sigur nu sunt făcute cinstit 😆🤭) Samd Și va dovedi ca exista Moș Crăciun și Zână Maseluta 😏
Oricare dintre noi, cetitorii tăi, știm asta, ne-am dat seama de la mijlocul primului clip vizionat de-al acestui șarlatan. Dar votanții lui, “ei știe?” Dacă ne uităm în trecut, primii la colectivizare au fost tot pezevenghii satului, pt ca ei nu aveau nimic de pierdut, doar de câștigat! La fel și pătura de muncitori aduși din cătunele țării, care sunt , probabil, părinții sau bunicii acestui grup electoral! Când ai foat crescut cu”ni se va da”, așa mori!
Comentariu beton!15
Văd că încă nimeni n-a atins o altă motivație a celor care îl susțin pe individ: cei cu toată țigla pe casă dar care s-au săturat de lipsurile criteriilor de bază ale unei societăți funcționale. Mă refer la domeniile justiției, sănătății, educației, respectării ordinii și legii, corupției cronice generalizate, a sistemului PCR omniprezent (pile, cunoștințe, relații), a siguranței cetățeanului și toate cele bube de care ne lovim zilnic cu toții.
Am tot văzut comparații între ipochimen și Vadim Tudor. Sînt ferm convins că de-ar fi trăit și candidat astăzi, Vadim ar fi cîștigat din primul tur fluierînd, doar pentru porumbeii ăia cu mitraliera pe stadioane și execuțiile publice.
Iar acest eșantion este imens și mai ales nevăzut. Sînt cei care s-au săturat de mizeriile tipice românești, cei cărora li s-a umplut sacul de micile inechități flagrante, cei care își văd de treabă și plătit taxe, biruri și impozite (multe aberante) și nu le văd transpuse în ceva palpabil pentru creșterea nivelului de trai general, toți ăia care tac, înjură și rabdă. Iar acum prin amploarea crescîndă a valului pro-babuin simt că a sosit momentul să schimbe toate negativismele, ceva cam cum a fost decembrie 1989. Că-s tembeli crezînd asemenea năzbîtii e altceva, eu doar am răspuns foarte parțial întrebării puse de Mihai în articol.
Ăștia intră la imbecili. Nu dai foc la casă să alungi dăunătorii. Simplu.
@ Marian, toți suntem sătui de asta. Dar a-l vota pe sandilăul ăsta e o gândire de tip „m-am saturat de gripă, parcă aș încerca un cancer” – că sa citez comentariul cuiva de la alt articol. Cred că animaloo era, nu sunt sigur. Am pus ghilimele. Că vrei sa ii schimbi pe ăștia înțeleg. Ca să crezi că poate fi mai bine cu CG trebuie sa fii foarte prost. Să nu ai alte interese de tipul celor expuse în comentariul meu de mai sus, pur și simplu să crezi că va fi mai bine…da, trebuie sa fii foarte prost. Îmi asum ce spun, nu poți fi inteligent și , în același timp, să crezi că va fi mai bine cu el. Poți să fii inteligent și să îl susții, în speranța că vei profita tu, personal, cumva. In niciun caz că va fi mai bine pentru majoritatea românilor.
Comentariu beton!17
@Peredhil.
Dacă vei nimeri măcar o dată pe știrile de la ora kitsch vei vedea că nu există vreo zi în care ceva Dorel/Dorica să nu-și „dea foc la adăpost, din motive mai slabe decît stîrpirea dăunătorilor. Da, imbecili, dar faptul că noi conștientizăm asta nu ajută cu nimic pe nimeni.
Și-s mulți. Și-ntr-o continuă creștere, ca număr. Pentru că geniile politice și-au făcut calcule să nu publice ceva acolo, orice, ca dovezi pentru anularea T2/24 nu face decît să le sporească rîndurile. Calculul este să publice undeva la mijlocul campaniei electorale pentru un ipotetic impact maxim și a nu se fîsîi românește subiectul pînă la data alegerilor – iar ăsta e best case scenario, după mintea mea, altfel pur și simplu ignoră conform tradiției și rămîne batista pe țambal ad aeternam.
Și din nou, calculele-s greșite. Secta adoratorilor lui Gogu Cap-de-lemn nu poate fi întoarsă din credința lor că respectivul e v2.0 a lui cristos/buda/allah/manitou nici măcar acum, darămite după o jumătate de an în care se hrănesc între ei cu convingeri și auto-convingeri. Momentul T° a fost cam la o săptămînă după T1/24 cînd oamenii au avut reculul natural în urma aflării diferitelor aspecte/fapte și a trecutului individului, cînd chiar au regretat că l-au votat. Între timp, mulți văd că s-au răzgîndit (tradiții și obiceiuri strămoșești pe partea cu fermitatea ideilor și convingerilor) și-n plus au apărut și mai apar prozeliți noi. Parcă histrionii vechi din politica românească ar face blat pentru ipochimen, așa se comportă de absurd. Cel mai tare îmi este frică de T1/25 – șansele ca Dorelul să iasă direct președinte cu >50% sînt foarte mari.
@ Marian, ultima frază mi-a dat fiori. Pentru că, deși aparent, de la 37% la >50% e drum lung, in realitate e fix cât un blat de ultim moment între sandilău și Simion (sau PSD). Le oferă postul de prim-ministru (altul decât Ciolacu, ca să ia ochii prostimii) și s-ar putea sa pună ăștia botu’
Ați scos ideea principala din ce doream sa scriu. Și răspunsul la întrebarea( pe scurt),,daca ne preiau rușii/legionarii…” : nu îl va lăsa parlamentul….
Optimism nefondat și excesiv. Cu ceva ajutor din partea structurilor de forță și președinte trădător, suveraniștii pot controla legislativul și salutări traiectorie occidentală.
Comentariu beton!12
Eu zic ca sunteti foarte optimisti la faza cu parlamentul care nu-l va lasa sa faca si sa dreaga: cam pentru cati din parlament credeti ca s-ar gasi chestii compromitatoare daca s-ar cauta prin dosarele securitatii? Si pusi in fata alternativei : fie votezi fie te bagam la puscarie cam cati credeti ca vor ramane viteji si integri? Parerea mea este ca nu ne comparam cu America in ceea ce priveste o democratie functionala si daca ajunge diliul la Cotroceni am cam pus-o cu totii
Comentariu beton!13
Pornesti de la premisa gresita. Astia nu cred ca kremlin georgescu o sa le aduca lapte si miere. Nu de asta il voteaza, nici gand.
Ei il voteaza din mai multe motive, toate pe negativ:
– ca sa ii inlature si umileasca pe cei de la putere care i-au umilit mereu pe ei, nedandu-le niciodata pomenile pe care le promiteau. Ma rog, ei fiind tot cei care ii voteaza pe cei aflati azi la butoane (psdpnl) de 35 ani. Azi, acest lant de iubire s-a rupt si vor un arhanghel care sa le treaca prin sabie fostii idoli.
– ca sa ii amuteasca si umileasca pe toti cei care au putut sa se descurce onorabil prin forte proprii si si-au facut un trai (cat de cat) la nivel occidental, chestie care lor le va fi pururi inaccesibila.
– ca sa ii pedepseasca pe cei care au furat si cumva sunt perceputi ca motivul pt care ei nu au reusit cam…nimic.
– in general ca sa se rafuiasca cu/razbune pe toti ceilalti care, evident, poarta 100% vina esecului lor.
– sa aduca in pozitia de lider suprem un om ancorat in aceleasi basme oligofrene, conspiratii imbecile, mituri si dogme religioase de ev mediu din care e construita realitatea lor cotidiana si la care se raporteaza familiar.
– sa-i aduca pe toti la nivelul lor fiind convinsi ca alternativa e imposibila.
De regula, e mai usor (si uneori mult mai distractiv) sa distrugi decat sa construiesti si asta le confera prima sansa in fata celorlalti.
Comentariu beton!37
Am vorbit cu cei din bula lui, nu sunt toti prosti, am intalnit si profesori de Romana ce il sustin.Ma fac eu avocatul dracului, avocatul lui CG(o sa scriu raspunsuri cu CG sa intelegeti logica):
-De ce il sustii pe CG ?
CG-Voi nu vedeti in ce hal a ajuns tara asta ? Suntem niste sclavi ai vestului si atat. Nu mai producem nimic ! Peste tot sunt doar nedreptati si clasa politica este aservita de mult si nu o intereseaza de popor.
-Pai cum ca producem mai mult decat inainte de 89 si avem un PIB mai mare ca niciodata ?
CG-Nu producem noi, produc firmele straine ! Romanii sunt doar muncitori sclavi la corporatii straine aici sau in Vest. Vor sa pornim la razboi contra rusilor.
-Pai asa e in toata UE, statul nu mai produce ci doar creaza legi si intretine scoli, politie, administratie, etc. Statul nu mai produce.
CG-Nu cred si oricum nici acolo nu merg cum trebuie lucrurile. De ce sa mai ascultam de UE ? Nu vedeti ca vaticanul si homosexualii vor sa curete europa ? Vor sa ne schimbe si religia si sa aduca aici alte rase ? Nu vedeti ca e tot mai rau si UE traieste ultimii ani ?
-Dar UE ne-a adus prosperitate si ne-a scot din foame si intuneric ! Vrei sa ne intoarcem inainte de 89 ?
CG-Ceausescu a picat in 89 pt ca nu a mai vrut sa asculte de cei din vest si pt ca a platiti toate datoriile. Nu ti se pare ciudat ca revolutia a fost fix dupa ce nu am mai avut nici o datorie ?
CG-Pai tu stii ce bogata e tara asta ? Avem petrol, gaze, toate formele de relief, iesire la mare si treubuie sa spalam batrani la cur in vest ?
…
Intrebati-ma ce vreti si va dau raspuns la orice marca/bula Georgescu. Nu aveti nici o sansa sa ma convingeti cu nimic.
Comentariu beton!13
S-a împărțit țara în „votez Georgescu” și „nu votez Georgescu”. Stau și ma uit ca prostu’ la TV, mă scarpin în cap și mă transform în cetățeanul turmentat: eu cu cine votez? Pentru că ce să vezi? La vremuri noi, tot noi!
Dacă ai o dilemă „cu cine votez”, când una din variante e Georgescu, ești exact publicul căutat de Mihai pentru articol. Poate vrei să elaborezi…
Elaborez: nu votez CG. Clar. Care e răul cel mai mic din ce rămâne?
Pentru că toți își fac acum campanie pe stilul anti Georgescu. Și între timp noi suntem într-o mare budă, vezi ratingul de țară, și nu văd pe nimeni să vină cu soluții. Toți așteaptă ceva, nu știm ce, doar ca lumea se mișcă și noi nu ne mișcăm cu ea. Am rămas inchistați în „vai Georgescu” Cine e fraierul în ecuația asta?
Oricine are șanse să-l bată în turul doi, evident. Aș zice că Nicușor Dan e chiar votabil pozitiv, nu prin eliminare, dar în caz că nu trece în T2, buhăitura de Antonescu e clar mai bun decât imitatorul de Antonescu.
Dacă, teoretic, ar ajunge în turul doi Simion și Georgescu, alegi să pleci din țară, sau să-i vizitezi cu o dubă plină de butelii, după gust.
Tot am sentimentul că cineva a descoperit tonul retoric și eu explic ca prostul cât fac 1+1 în baza 10.
Comentariu beton!12
@Perdehill, toți avem sentimentul ăsta, să știi. Toți cei care avem mai mult de doi neuroni.
Neplăcut sentiment, este?
Și Lasconi avea șansă să-l bată în turul doi. Vot de frică. Eu caut totuși pe cineva care să mă convingă că merită votul meu.
Am voie sau trebuie să rezolv probleme de matematică mai întâi?
@Adorian, câtă vreme unul dintre candidați va fi Georgescu, pentru mine personal nu contează cine e contracandidatul lui. Îl voi vota fără să-mi pun întrebări de genul „la vremuri noi, tot noi?”. Abia asta cred eu că e de kkt, că iar suntem nevoiți să votăm împotriva unui tâmpit.
@Perdehill, și eu cred că Nicușor e votabil pe pozitiv, dar nu cred că va ajunge în turul doi. Sper să ajungă, îl voi vota cu ochii închiși.
Mhm. Pare că ai răspunsuri pentru care pretinzi că ai căuta întrebări. Pe cale de consecință, votează pe cine te duce capul, sau așteaptă să vină hippiotul ăla ciudat cu urme de cuie în încheieturi, deși am înțeles că și acela a cam schimbat programul electoral pentru când va fi cazul să candideze.
„Dacă ai o dilemă „cu cine votez”, când una din variante e Georgescu, ești exact publicul căutat de Mihai pentru articol.”
Mhm, ne cam place sa jignim, nu-i așa? 😊
Și nu ne place când nu suntem de acord cu tine, nu-i așa? 😉
O, prea mărite, unul cu dacii, altul cu Issus….
Dilema mea era simplă. În țară asta, eu cu cine votez? O să vad cât mă duce capul….
@Mihai. Am votat cu Nicușor la primărie. Și voi vota și la președinție, dacă nu apare ceva mai bun. Dar nu știu câți din țară îl vor susține dacă nu vi e cu un program si cu o retorică populistă.
Vom vedea ce va fi.
Vezi că poPULIstă te-a trimis la moderare. 😀
@Mihai. Ma gândeam io ca e ceva în neregula😁.
@Peredhil. A fost amuzant. Să mai facem.
No offence!
Pai tocmai pentru ca ei nu au nimic de pierdut. Multi dintre ei o duc greu si mai rau de atat nu are cum sa le fie. De-aia il voteaza, dezamagiti de clasa politica actuala, se agata de orice „speranta”. Daca le va fi putin mai bine, o sa urle peste tot „CG ne-a salvat!”. Daca nu, o sa-l tufa in ruga la gramada cu ceilalti.
problema lor (mă rog, mai mult a noastră de fapt) este că ăștia nu înțeleg cît de jos poate merge „mai rău” ăla; că, vorba unuia de-l știu io: dom’ director, tre’ să fii umpic deștept ca să înțelegi cît de prost ești…
Comentariu beton!12
Ce se taie nu se fluieră. Tăiați-l de pe buletinul de vot și gata, ura și la gară cu imbecilul. Iar adoratorii lui îl vor uita în maximum o lună. N-au memorie pentru așa ceva.
nemulțumirea aia nu dispare în neant; chiar dacă în 24 de ore (utopic, știu, dar de dragul exercițiului), bolojan și ciolacu taie specialele, înjumătățesc personalul din agenții/administrație iar pe ăia rămași îi dau la teve 24/7 să vadă poporul cu cît sîrg muncesc, brusc merg toate RMN-urile din spitale, se astupă gropile și copiii nu mai duc materiale la școală, nemulțumirea aia tot va găsi pe următorul cege pe care îl va potența; actuala cloacă politică este beneficiara unui capital de ură greu de cuprins cu mintea; poate doar nea nicu să fi adunat atîta, diferența fiind de energie, în cazul lui acumularea făcîndu-se în timp…
@costicămusulmanu, pentru comentariul asta dau o bere!
„Manifestație mare, mare. Lumea strigă: „Ceaușescu, PCR! Ura! Ura!”
Unul singur, mai amărât, stă mai în spate și nu spune nici un cuvânt. Un „om de ordine” se apropie de el și îl întreabă: – Ce faci, tovarășe, de ce nu strigi și dumneata?
– Sunt răgușit, tovarășe, dar ura e aici, în suflet.”
Banc…banc, dar ce facem cu ura.
„actuala cloacă politică este beneficiara unui capital de ură greu de cuprins cu mintea; poate doar nea nicu să fi adunat atîta, diferența fiind de energie, în cazul lui acumularea făcîndu-se în timp…”
Ai dreptate, dar 1965-1989 1990-2024 e cam tot pe acolo.
Eu nu sunt batran, (doar putin crocant… 60+) dar parca revad acelasi film,
in care leana catre nicu:” – nicule, mai da-le 100 la salar’.”
Saracia duce la rascoale si revolutii, atunci cand atinge masa critica si nu suntem departe.
„Dacă în vremurile astea de acum ești apt de muncă, dar ești sărac lipit, atunci cu oricine va veni la putere vei fi la fel.”
By Marian Godină
Eu aș completa puțin : și dacă în vremurile astea ești prost, vei rămâne la fel!
Nu vreau să mă duc așa departe să analizez relația de cauzalitate dintre sărăcie și prostie dar știu că aia dintre sărăcie și puturoșenie nu trebuie demonstrată
Am întrebat ChatGPT ca să nu o faceți voi, și iată ce a ieșit.
Călin Georgescu este o figură cunoscută în spațiul public românesc, asociată cu idei conservatoare, suveraniste și uneori controversate. Votanții săi, în general, speră că acesta ar putea aduce următoarele schimbări:
Suveranitate națională crescută: Susținătorii lui Călin Georgescu speră la o politică orientată mai mult către interesele naționale, reducând dependența României de influențe externe, cum ar fi UE sau NATO, deși poziția lui poate varia în detalii.
Promovarea valorilor tradiționale: Mulți dintre cei care îl sprijină se așteaptă la un accent mai mare pe promovarea familiei tradiționale, religiei și a valorilor culturale românești.
Reforma politică: Alegătorii săi doresc o schimbare a clasei politice, văzută ca fiind coruptă și ineficientă. Ei percep mesajele lui Călin Georgescu ca fiind împotriva „sistemului” actual.
Protecția resurselor naturale: Georgescu a fost implicat în discursuri despre protejarea mediului și resurselor naturale ale României, iar susținătorii săi speră ca acesta să implementeze politici care să apere pădurile, resursele minerale și alte bogății naturale.
Critica globalismului: Alegătorii săi, adesea sceptici față de globalizare, speră ca Georgescu să limiteze adoptarea unor agende globaliste percepute ca fiind în detrimentul intereselor naționale.
În esență, susținătorii săi speră la o schimbare semnificativă, văzută prin prisma unui lider considerat mai independent și dedicat valorilor naționale. Totuși, impactul real al ideilor sale depinde de implementarea acestora, dacă ar ajunge într-o poziție de decizie.
„Dacă mâine ar veni Nicu Șordan și ar înfierea gheismele, și-ar dubla instant numărul de voturi. Mai bagă și un pic de spălătură pe creier cu dopul de la pet-ul de bere și gata. Asta este consultanță gratis, nu ca aceea jidănească pe bani.”
Eu banuiesc faptul ca vor
1 – multi bani pentru ei . Cum ? Prin functii, avansari, numiri, consilii administratie, majorari salariale, ajutoare mai mari, pensii mai mari. ( Scoala nu e o problema pentru ei)
2 – sa nu mai aiba bani/functii ,,ceilalti,, ( atat ,,hotii,, cat si cei care au reusit prin munca proprie). ,,Sa moara capra vecinului,, e o dorinta de veacuri a dacilor liberi. Aaa, iar daca ar cadea si cateva capete de Motoc ar fi isterie. Daca s-ar lua banii bogatilor si li s-ar imparti lor, asta da dreptate.
3- in mintea lor, ei sunt desteptii. Ati vazut dac lipsit de geniu?
Apoi, mai este un aspect : chiar dacă unii au un IQ mediu / mai puțin dezvoltat totuși sunt in strainatate sau chiar in tara si unii realizează venituri mari. Pentru ei, veniturile pe care le obțin in strainatate sunt dovada faptului că ei sunt deștepții.
Nu știu cum poți să crezi că aia 1500 de euro de pa Spanea sunt „venituri ridicate”.
De fapt asta e problema căpșunarilor, că văd că în satul natal e asfalt, canalizare, sunt mutați niste oameni de la oraș (care uneori conduc satu ăla), iar ei când vin in concediu cu bmwu de 20j de ani și cu plasa de aceleași dulciuri de 2 bani pe care le găsești la noi la Lidl nu mai fac furori și nu mai îs ai mai tari de pe strasse.
1500 euro pe Spania nu sunt venituri ridicate ( in Spania). Dar daca el cu 8-10 clase castiga cat asistenta medicala/ cat profesoara din satul lui, ei bine – castiga mai mult decat s-ar fi asteptat in Romania.
In plus 1500 euro net lunar … nu castiga multi oameni in Romania. In zonele mai sarace, rurale, 1500 euro net e chiar super realizare. Ba chiar si in orase mai mici.
Eu sunt din jud Neamt, am o profesie liberala ( sunt avocat) si va spun ca am multi colegi care nu realizeaza 1500 euro net lunar.
https://www.profit.ro/opinii/opinii-nota-de-plata-21911051
Din păcate o analiză lucidă care îți dă fiori! Pentru că simți că nu există soluții!
https://cursdeguvernare.ro/cristian-grosu-miza-supraeconomica-a-romaniei-2025-georgescu-rusii-si-romanii.html
Votanții cg nu răspund la întrebări normal cu un răspuns. Că nu au. Ei nu aduc argumente. Că nu sunt. Nuuuu. Răspunsul e întotdeauna o întrebare sau un atac direct și agresiv la persoană. Ai câteva exemple de răspunsuri tip cg la articolul tău pe fb.
40% dintre romani nu au bani deoparte din cauza lipsei de educatie financiara. Si nu ma refer doar la cei cu IQ de 2 cifre ci la vasta majoritate a romanilor.
Vasta majoritate care urla cand aude de salariu minim de 2500 RON pe luna, dar careia deja 8000 RON pe luna i se pare boierie, iar daca aude ca faci 10.000 RON pe luna deja mai ca nu te-ar scuipa intre ochi.
De aia 40% dintre romani n-au economii, iar romanii per total vor ramane un neam de maxim lower-middle class care zice ca traieste bine dar de fapt isi ia credit de la IFN pt o vizita la dentist – caci romanului asta i se pare normal: sa stranga din buci cand ii apare o carie si sa sune la Provident. Hai, ca il poate stinge in doua saptamani la salariu, ce nu-i bine? E „doar luna asta”. Sa stea sa se uite daca s-au scumpit laptele si ouale. Orice peste nivelul asta, e considerat aroganta in Romania.
Era un articol la vecinul Vali zilele trecute despre consumerism.
Se pare că e foarte important să vadă lumea ce ai, ce pui pe tine și cu ce mașina „te dai”.
Daca spun că mașina nu e o necesitate îmi iau maxim downvote și vin toți să-mi calculeze cat timp economisesc cu mașina (de zici ca-s Bezos și câștig un kklau de bani in timpul ăla) și câtă libertate vezi-doamne îmi oferă.
Da, îmi oferă. In alea 10 weekenduri pe an și un concediu pot sa închiriez, in rest pot să mă descurc fara și e mai bine.
Când te duci doar cu rucsacul in spate la supermarket poate te gândești de doo ori daca chiar e nevoie sa cumperi paletu’ ăla de marfa la promoție.
La sfârșitul zilei, ce spune Vali e total adevărat: bogatii sunt tot mai bogați pentru că există oameni tot mai prosti, gata să cumpere oricând mai mult.
Nu ma erijez in Sf Tereza a cumpătării, că scap că vaca-n lucerna la chestii care țin de hobby, dar calculez prețul raportat la cat folosesc lucrul ăla.
Alerg 2-3000 de km pe an, imi iau pantofi de 200 de euro.
Merg cu bicicleta 10-15000 de km, îmi iau un set de roti de 2000, și tot așa.
Televizorul (app de articol) îl am de 15 ani and still counting.
Oamenii ăștia nu cunosc atribuțiile președintelui!
Lor nu le va fi mai bine. Dar le va fi rău și celorlalți.
Ai scris mult prea mult pentru cât poate să citească un fan CG tipic.
De înțeles (sau de anțeles?) nu poate fi vorba.
Cât despre „atât poate, atât îl duce școală și capul”, sunt oameni extrem de decenți fără multă școală și care nu sunt ale mai ascuțite topoare din șopron dar care caută să se informeze și să crească. Probabil are legătură cu educația.
Este sindromul „tatalui”, al figurii paterne atotputernice, care, chiar daca iti mai da cate o scatoalca, va avea macar o grija minimala de tine.
Este sindromul tip speranta al celor cu iq subunitar, cum ai zis, dar si al nostagicilor comunisti, al adeptilor extremisti, al religiosilor etc.
Numai raspunsuri la misto, asta nu e blog serios. Un blog serios e Trenduri economice, al lui Dan Diaconu, culmea, fan Georgescu. Poti spune orice despre el, dar ca are IQ de doua cifre nu! Este suficient ca Georgescu sa reduca influenta strainilor in tara, dar ma tem ca nu o va putea face, tara e capusata pana la os! Eu am prins si vremurile dinainte de 89 si pot face o comparatie obiectiva. Da, Romania avea independenta economica inainte, desi majoritatea traiam prost, din cauza obsesiei lui ceausescu cu plata datoriilor. Dar economia fiind cladita pe baze serioase, respectiv aveam ramuri economice ale industriei grele nationale, siderurgie, motoare navale, turbine pentru hidrocentrale, sonde, flota maritima de 300 nave, 7 platforme de foraj construite in tara etc. Acum ce avem?! ,,când mai mișcăm economic câte ceva”. Acum totul e in mainile strainilor, traim din imprumuturi, tot ce era inainte s-a distrus si dat la fier vechi! Daca maine pleaca supwrmarkerurile murim de foame, ca au avut grija politicienii sa le creeze culoar prin falimentarea fermierilor locali. Georgescu doar trebuie sa faca un sfert din ce promite si va fi presedinte pe viata, atat de multe sunt nevoile si totodata ura fata de politicienii actuali. As spune mai multe dar nu cred ca imi lasi comentariul, desi ai promis!
Uite că ți-am lăsat comentariul.
M-am pișat pe mine de râs când am văzut blogul ăla „serios” pe blogspot. Pula mea, au sunat anii 2000 și au întrebat ce căcat de blog e ăla. 🤷♂️
Altfel, mulțumesc pentru comentariu, dar ai spus aceleași căcaturi pe care le debitează guru al vostru, fără să-mi răspunzi la întrebare. Ce se va schimba pentru tine dacă iese Georgescu președinte?
,,din ce promite,, . Pai …ce promite? Ca eu nu am.vazut nici o promisiune. Chiar as vrea sa aflu, punctual. Fara povestiri despre daci, lupi sau biserica.
Hai ca iti raspund eu, ca la economie ar trebui sa ma pricep:
– „independenta economica” e o prostie in acest secol XXI, mai ales ca presupune un anumit grad de centralism (adica implicarea statului in economie). Ori statul este cel mai prost administrator
– Ceausescu ne-a lasat o gramada de fabrici cu tehnologii din anii 70, energofage, care produceau chestii scumpe si putin vandabile. Unele erau de-a dreptul inutile, fusesera create doar ca sa creeze niste locuri de munca
– multe firme sunt detinute de straini – de ce ar fi asta o problema? Ofera salarii bune, toti banii pe cartea de munca (deci statul ia si el 45% impozite), deci pentru salariatii lor e ok. Platesc taxe locale, deci si pentru primarii e ok. Platesc impozit pe profit si dividende? Hm, aici ANAF-ul ar avea o paine de mancat, dar nu prea au chef de treaba. Cu ce ma incalzeste pe mine ca pe patronul meu il cheama Hans si nu Vasile? Daca salariul e bun si platit la timp, nu vad problema
– nevasta lucreaza la patron roman. Banii sunt o parte in plic, pe cheltuieli se baga orice prostii ca sa reduca impozitul pe profit, contractele se obtin cu combinatii, controalele se rezolva cu alte plicuri. Da, patronul s-a imbogatit (are un castel in Franta, apropo), dar nici salariatii si nici statul nu vad mare lucru
– zici ca traim din imprumuturi – nici astea nu sunt, ele insele, o problema. Faptul ca ne imprumutam ca sa acoperim salarii in sistemul public si pensii – da, este o problema. Dar aici problema este evaziunea uriasa si furturile din bani publici
– in economia de azi, prosperitatea nu se creeaza cu industrii grele, cu minerit sau cu agricultura, cum propovaduieste guru CG. Prosperitatea vine din tehnologia inalta, din chestii cu valoare adaugata mare. Sau din servicii.
Si inca ceva: din diverse motive, „investitiile” in imobiliare pot aduce profituri de peste 50%. Asa ca mai toti care au ceva bani prefera sa ii bage in constructii, mai nimeni nu se baga la facut o fabricuta, un lant de supermarketuri sau o firma de IT. Exceptiile le numeri pe degete. De aia vedem peste tot firme straine si o dam pe aia cu „nu mai producem nimic”, caci romanii se feresc de domeniile unde e multa munca si profit micut.
Mnope, Diaconu clar nu are iq de 2 cifre.
Maxim una ii dau, in zilele bune
La fel și „fermierilor” locali, sau ce or fi ei locali că n-au fost în stare de nimic în 30 de ani
La fel și căpșunarii aia cu „venituri ridicate” fata de tata Leana.
Toți ratații.
O fi din cauza ca se aliniaza planetele ( real).Sau o fi din cauza ca, dupa 35 de ani de peticit non-stop la un stat disfunctional si fara perspective, multi au realizat ca e mai l indemina sa lase sandramaua sa se darime cu totul.E mai usor sa construiesti de la inceput decit sa peticesti la nesfirsit o ruina care sta mai tot timpul sa cada.Poate vulgul a simtit ca asta e momentul resetului. Cu vint in pinze de la tsunami-ul nationalist care matura tot in cale venind din America. Asta e, momentele pe care le traim acum sint unele pre-revolutionare si au mai fost simtite in tara asta doar la 1989.E moment de reset total, global, regional , national. Nu doar in Romania,ci peste tot in “ lumea civilizata”.Asa cum a fost anul 1848. Nu votantii lui Georgescu schimba paradigma, ci votantii anti-sistem. Georgescu a devenit doar o idee, poate fi oricind un Ionescu, un Popescu care sa-i ia locul, ala trebuie doar sa dirijeze furtuna anti-sistem care nu mai poate fi oprita.Pentru votantii astia, sistemul e Motzoc, iar ei ii vor capul.Intreg establishment-ul romanesc e paralizat de frica si nu are solutii. Doar apeleaza la trageri de timp.Iar asta face sa creasca furia populara.Iar rezultatul, ca orice revolutie, va fi unul violent.Revolutiile de catifea exista doar in povesti.Ce-i uneste pe oamenii astia nu-i Georgescu, ci ura fata de sistemul politic putred de corupt care dainuie de 35 de ani.Iar cei mai inversunati sint aia care si-au luat lumea in cap cautind o piine mai buna pe alte plaiuri. Si pe plaiurile alea, germane, italiene, austrice, britanice-vad ca masele se misca si clasele politice “ clasice” tremura si cad ca popicele. Lumea vrea o alta ordine acolo, se vede cu ochiul liber. Iar aia de acolo vor ca asta sa se intimple si-n Romania. Si nimic nu poate opri sa se intimple. Cind comunismul cadea cu zgomot in Ungaria, Cehoslovacia, Pilonia, DDR-era doar o chestiune de timp pina sa se intimple si-n Romania, in ciuda masurilor securistice si de partid care s-au luat. Doar ca, fiind ultimii, la noi a fost violent. Look around-iar sintem ultimii. Rezultatul va fi acelasi.Asta nu-i o miscare spintan romaneasca, e un curent ce cuprinde intreaga Europa dupa ce-a maturat America. Time is up. Time for change….Sau, poate, s-au aliniat planetele (real)…sau am mai zis asta?
Cine sunt votanții lui Kremlin? Simplu:
– sunt cei (sau urmașii celor) care scandau în 90 „Noi muncim, noi nu gândim!”
– sunt cei (sau urmașii celor) care au pierdut butoiul de varză și izmenele bunicului la Caritas și clamau că sunt victima unei conspirații
– sunt cei care o ceartă pe Mara fiindcă și -a petrecut vacanța in Tenerife, în loc să meargă la Căciulata (aici precizez, grupul WeHateMV nu se pune, că nu votează maimuțoiul)
– sunt cei care „vor o țară ca afară” dar o țară in care „merge și așa”
– sunt tinerii care încasează ajutor social și urăsc asiaticii și africanii care „ne fură locurile de muncă” dar sunt prea valoroși să biciclească pentru Tazz sau Bringo, sau prea deștepți să învețe o meserie
Nu știu cine-i Diaconu, dar pot trai cu acest handicap.
Visul meu utopic este un tur 2 al alegerilor în care să votez cu cel care-mi place mai mult.
Întrebat la modul răutăcios de ce candidează la președinție, deși a spus că mai are de lucru la București, Nicușor a răspuns „Dacă iese CG președinte devine irelevant cine e primarul capitalei”. Cam așa.
Comentariu beton!17
Salut,
Unii dintre simpatizanții domnului nu îl susțin pentru că îl văd un geniu al economiei și nici nu sunt chiar așa naivi. Foarte mulți îl susțin având o altă motivație: vot împotriva celor care au condus țara de „revoluție” încoace. Mulți știu ca omul e habarnist, dar speră că măcar treaba cu anticorupția să o implementeze. Pe scurt, speră că „Mesia” o să oprească furtul. Iar de furat, se fură nene, nu glumă.
@Vasilescu ca sa te lamuresc si pe tine, iti voi spune ce mi-a explicat mie unul din asta, fata in fata, cand am fost ultima data in Ro si oricat am încercat sa îi explic a tinut sa îmi explice ca dl. Calin stie si eu sunt habarnista:
1. Face benzina 1 leu deci toate se vor ieftini de 7 ori
La intrebarea cum face benzina 1 leu sau mai putin ca noi nu suntem Arabia Saudita sa avem zacaminte la botul calului si nici tehnologie sa il scoatem si procesam nu avem so costul de productie va fi cu siguranta mai mare – a zis ca nu stiu eu sunt varza, eu lucrez pentru Shell vorba aia.
2. Curentul si apa vor fi gratis, ca a spus domnu ca avem cacalau.
3. Face colectiv cum era pe vremuri si mancare o sa avem – la intrebarea cine va transforma cerealele, legumele, carnea “colectivului” in mancare ca majoritatea fabricilor sunt multinationale a zis ca face uzine la loc. Zic cum are o bagheta fermecata? Stie el ca e dăştept rău doamna…okey
Deci nu ai cum sa le explici nimic ca ei o tin pe a lor cum va curge lapte si miere.
Nu va iesi niciun CG presedinte ca nu.l vor lasa animalele de la BEC sau de la CCR. In locul lui va castiga Ponta.
Georgescu nu e guru, dar merita o sansa, sunt 99% sigur ca nu e cu sistemul, ca altfel nu faceau atata galagie si tambalau sa nu-l lase sa candideze. Nu am de unde sa stiu cum va fi daca ajunge presedinte, cum nu are cum sa stie nimeni. Dar cu gasca de 35 de ani la butoane nu se mai poate! Trebuie o schimbare de 180 de grade! A 10-a luna cu cea mai mare inflatie din europa, cele mai mari preturi la mancare, la energie,la multe altele. Speram la mai bine, ramanem cu Speranta, cea mai mare curva, ne inseala pe toti! Multumesc ca mi-ai lasat comentariul anterior!
199% e cu sistemul. Este creat de sistem, scolit de sistem, plantat de sistem in diverse functii. Doar ca fiind al mai prost din clasa lui de securici a primit doar joburi de mana a paispea. Omul a crescut frustrat ca ar vrea si el in liga mare la pozitii cu privilegii, doar ca aia care stiau cat ii poate pielea il trimiteau inapoi la lustruit bocancii sefilor.
E sustinut de clica batranilor tradatori din servicii care au supt mereu de la est si care au ramas invidiosi pe mai tinerii lor colegi care s-au dedulcit la relatii cu institutiile occidentale din care facem parte si cu care conlucram in paralel cu folosirea relatiilor de serviciu locale pt a face munti de bani lasandu-i pe mosii securisti cu o mana pe plua si cu cealalta pe secera si ciocan. Cu ajutorul maicii rusii, astia incearca acum o lovitura de stat restauratorie.
Am incredere ca tinerii vor reusi sa-i beleasca in sfarsit pe mosnegi si sa-i trimita definitiv in istorie acolo unde ar fi trebuit sa reposeze inca de acum 35 de ani daca pct 8 de la Timisoara functiona cum trebuie. Sa-l ia cu ei si pe prostul pompos si pe analfabeta lui sotie sa se ocupe de strans gunoaiele imprastiate ritos de vajnicii urmasii ai dacilor peste tot prin situl de la Sarmizegetusa.
Nu cred ca il mai trimit la post caldut la Viena sa le aeriseasca vilele, sa traga regulat apa la wc si sa le stranga frunzele moarte si gainatul de porumbei de pe proprietati asa cum a facut in ultimii 15 ani acest fariseu care are pe numele lui mai multe case in strainatate decat poate spera dulapul sibian sa dobandeasca in Romania.
Singura sansa pe care o merita kremlin georgescu si capii insurectiei din servicii si armata e cea la un proces corect pentru inalta tradare.
Abia dupa ce sunt extrasi dusmanii si tradatorii din societate putem sa ne ocupam in liniste si de liftele de la putere. Lifte care stau de 35 ani acolo exclusiv prin votul stirbilor gangavi care azi formeaza grosul sustinatorilor lui KG, aur, pit, sosoaca si alte panarame penale.
@Aura Gustescu- Exagerezi, esti din bula anti-Georgescu, asa ca si tie oricat ti-ar da altul argumente opuse, si tu tot pe a ta o tii. E vorba de experienta de viata, preconcepte, informatii doar dintr-un anumit registru, parerile celor apropiati (sa nu parem ridicoli) si….romanul le stie pe toate! Un lucru stiu cu siguranta, diaspora este dezinformata masiv, uneori intentionat! Cand lucram in Londra ma contraziceam la greu, aproape de cearta cu un absolvent de drept, el ferm convins ca Basescu salveaza tara, si ca de ce m-am dus sa votez la consulat pentru suspendare, eu din tabara cealalta, convins ca marinarul nu e decat un alt produs al sistemului. Ce a iesit la final, stim cu totii!