Articol scris de colegul de comentarii @costicămusulmanu.
…
Ca să nu mă mai bată la cap șefu’ la blog, m-am hotărît (disclaimăr: io scriu cu „sunt” și „î”, cui nu-i place…) totuși să scriu articolu’ ista. Sau ce-o ieși, vedem. Nu-i vorbă, a mai zis el de vreo două ori că ar trebui să-mi fac un blog, că aș avea povești de zis deoarece călătoresc mult (eufemism pentru condus ca turbatu’), că draci laci.
Acu’, io nu mă simt vreo lumină, să fiu dator omenirii, nu cred că aș putea trăi din scris și oricum tripticu’ e complet. Pentru cine nu știe ce este tripticul iaca ce zice dex-ul: „ansamblu compus din trei panouri pictate, gravate sau sculptate (prinse în balamale în așa fel încât părțile laterale să se închidă peste cea din mijloc), care conține scene sacre și chipuri de sfinți, de zei etc. sau nume de ctitori, de domni etc.”
Cum locul central e al Seniorului Arhi, cred că se înțelege de ce trebuie să slăbească al nost’?! S-o fi săturat și Zoso tot să i se-nchidă icoana vasilesciană peste dește…
Mă rog, dacă ați citit pînă aici înseamnă că nu l-am scos din sărite într-atît încît să nu mă publice și trebuie să-i urmez suavul îndemn: „bagă!”
Trecînd la ̶o̶i̶l̶e̶ mașinile noastre, că despre așa ceva este vorba, trebuie să spun că motivul real pentru care scriu povestea sunt niște OAMENI. Niște angajați dintr-un service care-și fac treaba cu responsabilitate și profesionalism și care, ce să vezi, nu fură! Da, știu, dar cu toate astea se întîmplă în România!
Pentru cine nu mă știe, munca mea presupune și să conduc o dubiță de 3,5 tone. Cea curentă este un Iveco Daily, nu mai veche de 3 ani, dar ieșită din garanție. Acum două săptămîni, rulînd pe centura urbei de unde ne vin nouă articole (uneori, sîc) sîmbăta, niște martori de pe bord s-au hotărît că se pregătesc de Crăciun.
Prin urmare, cu de la ei putere, neprovocați, s-au aprins. Era vorba de numiții ESP și Hill Assist. Și împreună i-au zis lu’ bord cămpiută „boss, scrie-i la ăsta că servodirecția a luat-o pe urmele butonului Escăi”! Io, român verde, nu m-am panicat. Mai ales că știam că am tratat cu maximă deferență utilaju’ în cei aproape 3 ani de conviețuire și puțin peste 200.000 km.
Mi-am văzut de drumurile româno-bulgărești toată săptămîna și m-am întors acasă bine merci. Martorii, cînd luminau, cînd se stingeau, ei știu după ce legi și reguli. Servodirecția funcționa normal.
Ajuns acasă, mă prezint la service-ul uzual, se pune tester, se updatează soft (servodirecția, am uitat să spun, este electrică/electronică), se merge în probe, all good. Doar că nu! Se revine la tester, verdict: nu, nu crimă, deși la ce preț s-a anunțat, cineva mai slab de inimă putea păți un infarct, „caseta de servodirecție! E kaput! 13.200 de lei fără TVA pregătiți dumneavoastră, mai puneți ceva pentru manoperă… și aia e!”
Mă duc la job, vorbesc cu șefu’, da’ l-am pus întîi să stea jos, că nu s’tem animale. Totuși’, zic, la banii ăștia, parcă aș mai vrea o opinie, ce zici? Mă duc la Tîrgoviște, c-am mai făcut cîte ceva pe la ei și mi s-au părut OK. Mai bine oprește-te la TIșița, mi-a spus mie directorul de la Iveco România că-s buni, zice. Așa că, a doua zi la orele șepte, șepte și ceva fix, m-am oprit la Dutch Truck Services, că așa-i strigă lumea pe numele din certificat. Recepționerul zice „vino mîine, cînd te întorci, azi n-am loc nici pentru tata! la 8 dacă ești aici, te ajut!”
A doua zi, la 8, același scenariu ca acasă: tester, soft, probă, bine 3 minute, iarăși bradul de crăciun! Se negociază la sînge, 14.000 de lei iese cîștigător, casetă pe stoc (adusă pentru o daună), hai să o montăm, că șeful îmi dăduse, entuziasmat pînă la lacrimi l-am simțit, aprobarea.
Aici trebuie să menționez ceva: pe tînărul electrician care descoperise buba (senzor poziție ax volan, aflat, bineînțeles, în capsulata casetă de servodirecție) l-am văzut cumva nedumerit și încurcat. Că-mi spusese, în timp ce ocoleam a patra oară service-ul, „uitați, virez la fel, da’ o dată-mi dă 30 de grade, o dată 150, altă dată minus nu știu cît…!? e senzorul, da’ nu-nțeleg…”
Anfan, iau eu loc în sală, pregătit pentru vreo 3 ore de așteptare, duba ia loc pe canal, își vede fiecare de ale lui. Eu de netflix, băieții de demontat. Mă întrerupe din vizionare următorul dialog:
– Nea Cutare, ai montat-o? Că mă sună omul… vine încoace…
– Nu montez nimic! Mai lasă-mă puțin…
– Haide, bre, pleacă în cursă…?!
(iese)
Mă întorc la Neo și Morpheus, doar că de data asta primul căsăpea în rol de John Wick capitolu’ patru (prost film, Doamne!), mai moare echivalentul populației Hușiului, mă apuc să picotesc, mă trezește o voce, după vreo 45 de minute:
– Gata!
– …?
– Da, facem factura și plecați!
– Păi n-a trecut nici o oră!? Nu spuneați că vreo 3?
– Ba da, da’ n-am schimbat caseta! Au găsit băieții cînd au demontat, că nu s-a văzut din cauza poziției, un fir aproape întrerupt… Într-o liță se mai ținea… vă costă 776 de lei…
Ei, și acum vin eu să vă întreb și pe voi: ar fi putut băieții să lipească firul și să-mi factureze 14.000 de lei? Eu zic că da! Sau, lipeau firul, montau caseta nouă și și-o păstrau pe a mea pentru o vînzare la juma’ de preț, puteau? Eu la fel zic, da! Fără ca eu, client random de pe stradă să mă prind, că mie mi s-a rezolvat problema!
Ia, că am o dedicație ție… ție… ție… și pentru domnu’ @Edelweiss, care zice că-s toți hoți și putori, unul dintre cei 2 tineri care au lucrat la dubă avea un ten pe care, ca român, îl poți obține în două moduri: fie stai vreo 3-4 luni pă Dubai, fie te naști într-o anumită etnie. Banii mei nu-s pe Dubai…
În timp ce-mi plăteam factura intră în recepție Nea Cutare:
– Ai văzut că am avut dreptate?!
– …? (recepționerul)
– Păi da! Că nu-mi ieșea mie la calcule! Era piulița nestrînsă bine la returul pă turbo… La ce cîrpaci s-or fi dus și ăștia… Zi-i să vină după „cadavru”! (iese)
Nu vreau să filozofez, da’ de cîte ori vă întrebați „cum oare de nu ne ducem dracu’?”, să știți că peste tot există cîte un Nea Cutare și echipa care își fac treaba cu simț de răspundere. Și pentru care omenia e mai presus de bani și de „ce l-am ars pe fraier”.
Părerea mea!
sursa foto: freepik.com
@costicămusulmanu: ce-i drept, îi drept. Mai sunt și d-ăștia ca să ne aducă Dumniezău aminte că oameni suntem ș-ar trebui să ne comportăm ca atare.
P.S. între timp, io plătii €210 și câțiva cenți pentru schimbatul plăcuțelor de frână (pe spate) la Opel. Din ăștia două sute și ceva oiro, €175-s manopera (o oră). Și n-am făcut-o la reprezentanța Opel. 🤷♂️
Nu vreau să mă gândesc cât o să mă coste treaba asta la BMW. 😓😓😓
Comentariu beton!26
păi dacă nu plătești manoperă, de un’ să aibă nihahamăr bani pentru asistații maronii?
ia vezi, poate ieși mai ieftin cun un drum de România…?
da acasa pe santz nu ieseai mai ieftin ? 😀
Aoleu, cu 220 euro am făcut distribuția ( curele, pompa de apa, antigel etc) la un Mitsubishi lancer 1.6 benzina anul trecut piese și manopera cu discount de fidelitate, Oradea, Romania.
@John T, Eu vineri am mers la reprezentanta cu mașina din dotare, pentru că îmi tremura volanul la frânare. Mașină sub 2 ani ca vârstă, încă în garanție. Suspectam ovalizarea discurilor. Surpriză, la reprezentanta îmi spun că ar fi discurile uzate…cum rahat la 23k km…un set de discuri și unul de plăcuțe deodată. Pe spate totul ok…dar șoc, aveau totul pe stoc pentru un schimb rapid de discuri și plăcuțe față, pentru suma modică de 3100 lei (vorbim de o mașină de buget nu de ceva extravagant, care nouă „full de full fără piele” a fost puțin peste 20k euro)…măi băieți, m-am uitat și eu la discuri și uzura nu doar că nu e cum zic ei, dar e chiar minimă spre inexistentă. Pe ambele fete și pe ambele părți. Și nu e prima dată când văd discuri în 22 de ani de când conduc. Ulterior au zis că mai pot lăsa discurile (dacă nu mă deranjează vibrația „din cauza uzurii”), doar să schimb plăcuțele (1100 lei). Bănuiesc că au vrut să mă încarce puțin și să evite schimbarea discurilor pe garanție. Nu e nici o problemă merg miercuri la un service autorizat independent pentru constatare și de acolo vedem cum decurge „petrecerea”.
Aferim!
Tocmai ca sunt din ce in ce mai rare astfel de intamplari, merita cu prisosinta mentionate.
Oamenii care isi fac pur si simplu treaba si mai sunt si competenti sunt extrem de greu de gasit. De multe ori ii strica “sistemul”, colectivul in care nimeresc, superiorii.
Electricieni, instalatori, zugravi… sigur fiecare are o droaie de povesti. Majoritatea nasoale.
Comentariu beton!35
exact de asta m-am mobilizat să scriu cele cîteva rînduri, că merită! cînd am plecat de acolo eram într-o stare euforică de parcă aș fi cîștigat la loto (deși nu e firma mea, ar fi putut să mă doară-n cur de bani) și am scris un scurt comentariu la articolul zilei, în urma căruia a venit îndemnul lui @Mihai; înainte să plec îi întrebasem pe cei din recepție dacă-mi dau vreun formular, o adresă me mail, o persoană de contact ierarhic superioară, cineva la care să-i laud; „n-aveți unde… suntem doar noi…” mi s-a spus, „poate o recenzie pe FB…”
da’ să vă mai povestesc ceva; cu o seară înainte căutam cazare pe traseul Brașov-Lepșa-Focșani; ieftin, că la mine singurul criteriu la cazări în delegație e „să fie curat”; și, pe lîngă 250-320-500 de lei, am văzut pe hartă, în satul Răstoaca (sper să nu greșesc), 175 ron!!!? am intrat pe recenzii și toate, da’ absolut toate erau laudative; Hanul lui Mihai se numește și vă spun că este într-un mare fel! curat de mănînci de pe jos! finisaje, obiecte sanitare și de mobilier de cea mai bună calitate (se aruncă în aer singur hotelul din germania al lui @Vasilescu dacă i se trimit niște poze…🤣); e adevărat că single-ul pe care l-am primit, cu vedere la curtea vecinului (cu cal, fîn și coceni 🤣) era foarte mic, dar cu atît mai mare era contrastul între imaginea dun cameră și cea de la fereastră…
n-am mîncat, că am ajuns după 22,30, da’ au cuptor pe lemne de pizza…
Comentariu beton!69
skuze la domni pentru lipsa virgulelor; lemnele sunt, probabil, de fag, cireș etc., nu de pizza…🤣
Comentariu beton!27
Am o masina de 2 luni la un service cu patron laudat pe toate drumurile ca e meserias si lucreaza ieftin. Masina care a binevoit s-o ia pe ulei. Marele noroc a fost c-am stiut sa opresc motorul si nu a crapat, deci a decedat doar turbina. Sfatul meseriasului: ,, Pune turbina noua ca alea rectificate nu tin mai mult de 10 mii km. Am gasit la 2 mii lei una.” Ma duc marti si-i decartez 2 600 lei si-mi dau acordul sa cumpere noua. Joi imi spune un coleg de munca:,, M-am intalnit cu meseriasul tau la dezmembrari, a cumparat o turbina.”
Acu io stau si ma gandesc, o fi cumparat turbina pentru mine? Cam slabute sanse ca intr-un service de pe sate sa fie deodata doua masini cu turbina moarta…
Comentariu beton!36
La un BMW 320 eu am rectificat turbina acum vreo 90000 km iar cine mi-a rectificat-o mi-a dat garanție 10.000 km sau 6 luni (parcă) Deci aia cu 10000 e special băgată de om să poată să-și facă drum pe la dezmembrări.
În plus eu știu că o turbină nouă are garanție dacă o montezi într-un service autorizat. Garanție care se acordă pe baza facturii.
@sloimii, vărule, tu ești? skoda lui stă de 6 săptămîni dihocată (ok, 1 reparat turbina, 2 concediu mecanic, da’ tot rămîn 3!?); că cică nu se găsește pompă de ulei OE… că bla bla; asta în condițiile în care mehalnicu’ îi pretin cu nepotu’, inginer auto și inspector ITP…
eu îi dădeam foc la șandrama!
@costica: Dupa ce am ramas cu caruta-n drum, toate service-urile unde am intrebat ziceau ca au programari pe saptamani inainte. Asta a fost recomandat de vreo 2 oameni si in plus a zis clar de la inceput ca o face intr-o luna, maxim doua. Nu m-am stresat fiindca aveam masina de serviciu. Aveam, ca alaltaieri mi-a luat-o dragutul de patron. Acum parchez carosata acasa dar e ilegal.
@Cãlin: M-am uitat si eu pe net, ofera un an garantie dar mno, am mers pe mana/gura de meserias.
Alhamdulillah cum ar zice bastinasi mei :))
Asemenea intamplari merita remarcate pentru ca sunt raritati si pe cale de sisparitie.
Comentariu beton!14
word!
Acum mulți ani, când luasem o tinichea imediat ce Doamna dobândise permisul, am dus-o la service pentru oarece bibileli și schimburi de fluide. A mea era imobilizată în service și trebuia să plecăm în concediu a doua sau a treia zi.
Când să iau tinicheaua, băieții m-au anunțat cu regret că ei nu-mi dau mașina pentru că au făcut o verificare completă și au găsit alternatorul care nu mai avea suport. Stătea doar în curea/sârme. Costul suportului și al șuruburilor nu era o problemă. Problema era lipsa acestuia pe piață. După o zi întreagă de căutat împreună, am avut reușit să găsim (ei adică) un suport cu tot cu șuruburile necesare (că alea erau mai dificil de găsit) care să ajungă în timp util să putem pleca în concediu.
Comentariu beton!22
după ce am dus, acum 15-16 ani, Astra G-ul proaspăt cumpărat (SH, da?) la reprezentanță și am decartat douășcincidemeleoane, mi-a crescut inima la comentariul nevestei: „ce i-ai făcut, că merge mai prost decît înainte…?”
Comentariu beton!24
Nea Costică, dormi? Stai, ăsta e alt banc. Matale când o să scrii de-acuma, sâmbăta înainte să se trezească Iulia? Să știu pe când aștept următoarele povestiri.
Comentariu beton!18
nu dorm, da’ o să răspund mai tîrziu…
acum ieșim din casă cu copchila să mergem să vedem păsări la https://g.co/kgs/DV4uafN
vorbind de Oameni extraordinari: tot felul de păsări exotice, unele în risc de dispariție, canguri, cerb/căprioară, alpacale, căprițe, iepuri, koi!
totul pe banii unor tineri care lucrează la asta de 15 ani!
EXTRAORDINAR!
Comentariu beton!13
Un articol cu niste date care m-a uns pe suflet si care arata ca palpaie o luminita, acolo unde totul pare stins si inmormantat. Doar citind am acumulat o energie benefica si cu siguranta acei oameni sunt oameni, nu doar profesional. Ca zice cineva, ce faci o data, cam faci mereu. Respect!!!
Comentariu beton!19
❤️
Deși sunt in afara ecuației la capitolul mașină și condus, întâi felicitări pentru articol, scrieți bine și frumos,s-o mai faceți.
Și da,mai sunt oameni cu O , puțini și pe cale de dispariție,și în materie de instalații casnice și aparate pe care le folosim cu toți.Și acolo poți găsi oameni care să te ajute pe bani puțini,rezonabil,și ceilalți „specialiști” care te taxează pentru constatare și apoi abia pentru lucrare.
Comentariu beton!12
nu știu dacă nu cumva e un one-night (că e scris după orele 21) stand, dar mulțumesc pentru aprecieri
Felicitări man pentru articol și la mai multe. Acum să o luăm în ordine.
1. În deschiderea Jocurilor Olimpice a cântat Gojira. În sfârșit cel de al doilea gen de muzică ADEVĂRATĂ, după cea clasică, își capătă locul care îl merită și în cadrul genului ăsta de evenimente. Doar francezii puteau să facă asta.
2. A găsit Costică un țigan cinstit dintr-o etnie de ciorditori, violatori de minore, vânzători de copii, asistați sociali, și a simțit nevoia să îmi spună că greșesc eu, rasistu. Datele actuale spun că am dreptate. Când procentele alea care arată cât de nasoi sunt acești oprimați se inversează, vorbim atunci laudativ despre etnia țigănească.
3. Săptămâna asta nu o să vin cu nimic pentru că tocmai acu plec în concediu. Zile line să aveți. Mai pun chestii pe Discord. Enjoy your life.
Comentariu beton!21
#numaigeneralizați
buone vacanze!!!
Comentariu beton!11
Oamenii fac totul. Eu locuiesc în Olanda și unul dintre multele lucruri pe care le prețuiesc aici e cât de ușor îmi e ca femeie singură, nu îmi e groază să merg cu mașina la service. S-a ars un bec, m-am dus, au schimbat becul. Totul cu mult respect, cinstit, cum de altfel ar trebui să fie.
Comentariu beton!22
Sunt convinsă că la cât de mulți km ai parcurs, ai adunat povești extrem de interesante și combinate cu stilul tău fresh de scris, sigur ar merge de o rubrică periodică la dl V.
Mie mi-a plăcut mult ce ai scris, ador poveștile care îmi restabilesc încrederea în oameni, mai ales când trendul nepasarii și al lipsei empatiei crește rapid.
Acum sper că celor de la service să le crească brusc numărul de clienți și să fie apreciați pentru corectitudinea lor de cât mai mulți.
Comentariu beton!20
merci, am roșit mai sus și am rămas așa; nu știu dacă oamenii ăia au nevoie de mai mulți clienți, că luni dimineață era la ei lume ca la Maglavit, da’ am simțit nevoia să le mulțumesc
Acu’ vreo câțiva ani mi-am luat o mașină nouă, 0 km, prim mândru proprietar, fudul tare și mai ușor cu câteva mii de euro. Cu garanție și toate alea. După vreo câteva luni, la fiecare apăsare de frână auzeam un pocnet enervant dinspre roata stânga spate. Pocnea de ziceai ca se rupe ceva acolo. Merg la reprezentanță liniștit că na, garanție, mașina nouă, sigur e ceva minor… Se urcă nea meseriașul la volan, da câteva ture, se uită nedumerit la mine, urcă mașina pe elevator, se mai uită o dată nedumerit la mine, mai cheamă un coleg, se uită amândoi nedumeriti la mine. Și vine și verdictul: cică trebuie schimbat amortizorul ca nu’ș ce i-am făcut io și am mers prin gropi da doar cu roata stânga spate. De parca nu era mașina mea noua de care aveam io mare grijă să rămână în stare bună cât mai mult timp…. Și, of course, schimbat pe banii mei proprii și personali ca doar nu m-a pus producătorul sa fac eu cu roata stânga spate recensământul tuturor gropilor din Bucuresti…Într-un moment de inspirație divină, dar mai ales datorită faptului că nu aveam la mine un sfert din profitul firmei să schimb atunci, pe loc, amortizorul, am plecat să cer un secăndopiniăn mecanicului meu de suflet, un puști, la vremea aia, care îmi repara cu bani puțini cazanele anterioare. Vorbesc cu el, mă bodogăne vreun sfert de oră că nu l-am interpelat mai repede, își face loc în agenda lui de mecanic pentru mine și mă prezint cu căciulă-n mână la poarta lui. Dă vreo două ture de cartier cu urechea ciulită pe geam să audă pocnetul, se uită iar urât la mine, urcă mașina pe rampa, dă roata jos și scoate dintre plăcuță și disc o pietricică cam cât unghia mea de la degetul mic. Pune roata la loc, se mai uită urât o dată la mine și-mi urează drum bun, urmat de un întreg discurs înălțător la adresa meseriașilor de la reprezentanță. Cum s-ar zice îmi rezolvase problema fără să-mi schimbe amortizorul și fără să-mi facă o gaură in buget care o priva pe distinsa mea soție de vacanța binemeritată.
De atunci m-am învățat minte și primul telefon pe care-l dau când se mai răsfață mașinuța și dă semne de „vreau la doctor” e la prietenul meu, mecanicul dăștept. Și-i urez la mulți ani și să-i dea bunuțul sănătate, de câte ori am ocazia.
Comentariu beton!47
după ce am cheltuit vreo mie de lei pe aerul condiționat de la bora mea, îl sun și pe Gabi de la seat, unde făcusem service-ul cît mașina era în garanție:
– cînd bagă, cînd nu…
– hai că te rezolv în 5′!
– da’ cît o să mă coste?
– îmi dai și mie cît ai cheltuit pînă acum…?
… nope, i-am dat 10 lei, că atît costa o siguranță de putere (practic o sîrmă între 2 borne)
Comentariu beton!19
Sârmă+creier+experientă = rețetă de succes. Dovadă stau poveștile inaintașilor noștri.
PS1: Bravo pentru articol!
PS2: Drumuri bune!
@Adorian ceva asemănător am pățit eu, o petricică culeasă de pe un drum în reparații. Rezolvată mintenaș de băieții domn´ Siggi (Auto Haas, Nürnberg), sas din Timișoara. Costat manopera și momente de hlizeală. Și soția mea se pregătea de vacanță.
In urma cu mulți ani lucram într-un service din ăsta. Venea clientul cu o problemă, găseam problema în 5 min. O siguranță arsă, de ex. Pontajul se făcea la oră iar „șeful de service”, un comunist provenit din reprezentanța Dacia, aia veche a lui nea Nicu, făcea – dar nu pot să-i trec pe fișă o siguranță arsă, trebuie să-i bag vreo 3 ore manoperă. După vreo câteva luni am plecat, sunt bine merci pe mâna mea, cum se zice, nu am avut aproape deloc clienți nemulțumiți.
P.s. cred că mă cunosc și băieții de la Tișița.
P.s 2. Iveco a avut mereu probleme cu firele mult prea subțiri si poziționate aiurea.
Comentariu beton!25
iată, OM!
@CosticaM, ce fain povestesti 👏.
Mi s-a intamplat si mie una ca asta. Doar ca cu bicicleta ca dupa cum am mai spus pe aici, eu nu conduc.
Am povestit acum cateva luni ca am fost agresata in trafic de un individ care mi-a rupt manerul de frana de la bicicleta. Acum pe unde m-am dus sa imi repare bicicleta toti mi-au zis ca ori imi pot repara bicicleta peste vreo luna ori ca ma costa o caruta de bani pentru ca fiind bicicleta electrica trebuie sa ii schimbe absolut tot sistemul de franare cu cabluri cu tot. Deci peste vreo 150 numai sistemul fara manopera. Pana la urma am ajuns la sfatul unei tanti care vindea acelasi tip de bicicleta ca a mea la atelierul orasului pe care il stiam bine, dar era mai la coada pe lista mea pe motiv ca erau prea ocupati. Si ma duc eu cu inima cat un purice si ii explic unui nene de acolo patania mea. Si la urma scot si manerul rupt si il arat. Nenea intai cu povestea: minim 3 saptamani de asteptat, schimbat tot, bla bla bla. Si ia el manerul se uita, incearca niste pozitii si imi zice: Stati un pic, ma duc sa intreb ceva la un coleg. Astept si se intoarce: Asteptati un sfert de ora ca se rezolva. Eu ma duc sa ma plimb prin parcarea atelierului si peste vreo 10 minute minute ma striga omul. Ii schimbase doar manerul. Si inca foarte strsat imi spune ca pe langa cei 14 euro trebuie sa imi factureze si manopera de 15 euro. Iti dai seama ca am platit imediat. Am cerut doar factura ca a trebuit sa o trimit la politie.
Comentariu beton!22
cum ziceam, merci, am roșit mai sus
Foarte frumos. Daca ar fi pe dreptate, doar astfel de service-uri ar trebui sa reziste. Dar numarul enorm de masini care ruleaza duce la imposibilitatea excluderii facatorilor de fraieri din joc, pentru ca cererea e prea mare. Cel putin acum. Tot ce putem spera e sa se cearna incet incet.
Tepari care fac fraierii sint peste tot, eu una sa nu mai aud placa cu ‘service din Vest, bai, autorizat, nu ca astia de la noi’. Am (avut) si in Vest niste oarece experiente, unele extatice de-a dreptul, altele de te intrebai cum mai tin aia deschis. Pai uite-asa. Vorba lui Dinescu: apa, aerul si fraierul.
Fain frumos. Destul de rar intalnita atitudinea asta, mai ales la serviceuri auto.
Mai baga daca te lasa sefu’ de blog.
Dacă ar fi peste tot asemenea oameni , v-ați mai mira ? Ar fi normal să nici nu-i băgăm în seamă . Așa însă , când întâlnim astfel de oameni , ne închinăm ca la moaște , că așa excepții , foarte rar ! Și nu numai în domeniul ăsta ! Oriunde ! Dar și pe cei hulpavi trebuie să-i facem cunoscuți , să-i ocolească lumea , mai ales că de obicei , nici nu știu meserie .
Domn’ Costică, super articolul, să știi că l-am savurat și te rog eu frumos să recidivezi cât mai curând, că ai tot ce trebuie să ne înveselești sâmbetele.
Comentariu beton!12
Mai există și minuni..
Frumos scris articolul, susțin și eu „recidivarea” 👍
răspund aici amîndurora, că e aceeași idee, iar pe @ametist o știu de mai multă vreme: mulțumesc, dar va fi o recidivă (probabil) doar dacă voi avea ceva important de spus, că nu e jobul meu și nici căuci nu-s…
Tot moldovenii !!
Misto povestea
Bai, dar e greu rau de citit… mai taie usor din ele, sa ne poti tine atentia…
Io am un mecanic din asta de valoreaza greutatea lui in aur, care tot asa, mi-a luat cativa dolari pe o reparatie care arata ca „mai bine luati dvs. o masina noua, ca nu merita”. A preluat shop-ul de la un gunoi de mecanic, ce-mi ceruse acum 3 ani 2000 de dolari sa schimbe franele. Adica sabotii, nu va ganditi ca primeam si roti de banii aia. Am ajuns acasa si barbata-miu a facut ca trenul, pe ideea ca o fi vazut ala ca-s femeie (deci teoretic si practic in cazul meu proasta in domeniu), dar, vorba aia, orice proasta are un sot, care o mai stiind una-alta.
Am platit pana la urma 2000 de dolari la un alt service si am reparat o osie, pus anvelope noi pe toate 4 rotile, plus frane noi.
Revenind la shopul din satul meu, a fost preluat de un uruguayan de 2 metri inaltime, care arata asa ca un racket rus. Dar o bomboana de om. Asta mereu face preturile de bun simt, constatarile nu le factureaza, si a stat si in cap sa ne rezolve masinile. Care, la 200, respectiv 300 de mii de mile pe ele, au ceva „trecut”.
PS1: da, exista si oameni peste tot. Fa-le reclama cat poti, sa aiba macar clienti, ca ii merita 🙂
PS2: toa’rsu autor: mai bagati la gazeta ca ne place 😉
Comentariu beton!12
@costică, poate te cadrează și pe tine vinerea, ca să-nceapă uichendu’ pentru șefu dă blog de joi. Nu de alta, da’ poate să trăiască și din comisioane, nu doar din banii lu’ Soros:))))
Iaca că se poate, șansele se imbunatatesc (sa ne facem bine)!
@costicăm am citit cu plăcere articolul, fără să fiu surprins, eu eram obișnuit deja cu stilul, am ceva vechime pe aici.
Cinste lor, foarte bine ca faci public lucrul asta.
Spre deosebire de Autoglobus Timisoara, care te-ar fi teparit de numa numa.
Multumim, Costica! Fain subiectul dar si expunerea.
Comentariile tale sunt printre cele cateva pe care le caut inainte sa inchid, asa ca dl. Vasilescu facu o alegere inspirata. Mai asteptam.
Drumuri bune!
Multumim, Mihai, ca ai insistat ,uite ce frumusete de articol a iesit ! Multumim Costica! Superb scris, bravo celor care raman oameni, indiferent in ce domeniu activeaza. Toate faptele bune si etica in meserie vor fi recompensate . Se duce vorba ca acolo e ok,ca e bine, ca platesti preturi reale si nu ai parte de bataie de joc. Ca acolo nu patesti sa iti zica ca iti schimba ceva si de fapt nici nu se ating de piesele respective, sau ca pleci cu acelasi ulei la care or fi adaugat ceva nou peste, ca sa fie, sau sa te trezesti ca ti-au pus banda izolatoare peste martorii din bord. Iar daca esti femeie, trebuie sa recunosc, incearca sa te „faca” la bani,la piese , la manopera. Asa ca , indiferent de sex, indiferent de profesia de baza, daca ai masina, pune mana si documenteaza-te, pune mana si manjeste-te, uita-te si tu cam ce e sub capota, afla cum face masina cand are diverse probleme, intra pe net si afla de ce si cum. Ca una e sa stii ca ti s-a ars o siguranta si te costa cativa euro sa o schimbi, si alta e sa inghiti toate balivernele. In cazul meu, am simtit ca nu mai „trage „masina. Am sunat la service, am explicat ca simt cam 15% pierdere din putere, ca aud un anumit zgomot nefiresc in partea dreapta spate. Primul raspuns: o fi turbina stricata. Le-am spus ca in nici un caz, masina merge bine, toate ceasurile de bord functioneaza perfect, parametri ok, motorul suna perfect ca intotdeauna, doar la toba se aude ceva ciudat. Ei?
Sus pe elevator si ghici cine a avut dreptate? Colierul metalic care fixa furtunul la turbo sarise de la loc. M-au chemat sa imi arate ca era slabit si cam vechiut. L-au inlocuit cu unul nou, au pus si ceva minute de manopera, rezolvat problema.Puteau fi nesimititi, ca vorba aia, femeie la volan si habar nu are? Puteau.
Costica, articolul scris de tine mi-a mers la suflet! Uite asa sa raspandeste binele in lume. Eu pot spune linistita unde merg cu „bebe Blue ” la doctor: reprezentanta Ford din Elgersweier, langa Offenburg, aproape de A5, la nord de Freiburg. Nu de alta, dar daca mai sunt necajititi ca mine, inainte sa fie trasi pe sfoara mai bine merg undeva unde e ok.
Germania, service ci pretentii, am dus masina sa schimbe o garnitura la cutia de viteze pe unde respira ceva ulei. Garnitura, capac, ulei, bla si bla bla=factura de 733 eur.
Doua luni mai tarziu merg tot la ei la verificarea anuala si cand o pun pe elevator vad ca uleiul e tot acolo pe citia de viteze. Ala de la service ca trebuie schombata garnitura, eu ca e deja schimbata, el ca „ce prosti au facut asta”.. Cand am scos factura veche tot de la ei s-a lasat liniste, chemat sef, chestii. Tovarasii nu schimbasera nimic, nici macar nu trantisera o carpa sa stearga uleiul dar facturasera sute de eur.
Am lasat masina acolo pana a doua zi si trag sperante ca au schimbat tot. Ulei nu s-a mai vazut, bani nu am mai dat in plus
Există un service in București care face constatări gratuite, pentru orice problemă și fără nicio obligație viitoare, în fiecare vineri, de la ora 8 la ora 10.
Costică, lasă-mă să fiu cârcotașul clasei și să te întreb ceva: de ce trebuie căutate service-urile serioase? De ce a trebuit să te plimbi pe la câteva, până să dai de unul cu oameni competenți? Și mai presus de toate astea: de ce ne bucurăm ca niște copii mici la bomboane atunci când dăm peste niște oameni serioși, când vine vorba de muncă?
Asta monșer nu înseamnă decât că întâmplarea de mai sus nu e nimic altceva decât o excepție.
BTW, fără să par arogant, sau înfumurat, și eu mă consider foarte serios când vine vorba de job, da’ încă nu mi-a făcut nimeni până acum vreo statuie. Nici nu vreau, pentru că asta consider că e normalitatea.
Omule, m-ai uns pe suflet! Îmi place mult cum scrii, ai haz! Te-am remarcat la comentariile articolelor lu’ șefu’ la blog. Uneori mă distrez maxim! Continuă să scrii!
Mulțumesc pentru articol! Mai pâlpâie o luminiță, nu s-a stins de tot!