Mai întâi să termin cu subiectul cozilor de la Giurgiu – Ruse. Am citit zeci de păreri despre ce se întâmplă de când au început lucrările la pod. Din comentariile celor care au trecut pe-acolo de când cu nebunia asta, măcar am înțeles care sunt cele câteva situații în care scade mult riscul să stai cu orele la coadă.

Prima. Când ajungi acolo la ore pe care majoritatea le evită. Atenție! Vorbim despre ieșit din România, despre sensul de mers spre Bulgaria și Grecia.

Oamenii vor să ajungă la frontieră cât mai devreme, ca să ajungă și la destinație cât mai devreme, în ideea că poate mai prind niște soare și plajă. De-aia e aglomerație în vamă la orice oră din intervalul 06:00 – 11:00, dimineața.

La prânz, după 12:00 – 13:00 încolo, e mult mai liber. După ora 15:00 deja se pare că e lejer. Toți care mi-au scris c-au ajuns după 15:00, au zis același lucru: a durat maximum o oră, cu tot cu plătit taxa de pod și control pașapoarte. Ba chiar, cei mai norocoși, adică cei care ajungeau la pod fix când se circula pe sensul lor de mers, au scăpat și în mai puțin de douăzeci de minute.

Întrebarea este: vrei să treci la ora aia prin vamă? Ești dispus să sacrifici toată ziua de concediu ca să nu aștepți cu orele? Doar voi aveți răspunsul.

A doua. Mai există și oamenii care pleacă spre destinație noaptea, în ideea că vor ajunge dimineață la cazare, câștigând astfel o zi întreagă de plajă. Evident, cei mai mulți vor ajunge în vamă cam pe la aceeași oră. Deci iarăși vor fi cozi în intervalul 23:00 – 01:00.

În rest, toți cei care au ajuns la Giurgiu – Ruse noaptea, în intervalul 02:00 – 05:00, au trecut ca prin brânză. Dacă nu mă credeți, uitați-vă pe comentarii.

Întrebarea este: ești dispus să conduci noaptea? Te coafează să pleci la un drum care poate să dureze în 6 și 12 ore, fără să si dormit aproape deloc? Pentru mine nu există această variantă, pentru că urăsc să conduc noaptea.

Ca să concluzionăm. Dacă ții morțiș să ieși din România spre Bulgaria sau Grecia, pe la Giurgiu – Ruse, îți cresc șansele să nu stai la coadă din aia imensă dacă ajungi la pod în astea două intervale orare: 14:00 – 20:00 sau 02:00 – 05:00. Ba chiar, cu un pic de noroc, să nu stai decât câteva minute.

Nu e literă de lege, nu e vreo regulă, pur și simplu așa reiese dacă pui cap la cap experiențele celor care au trecut pe-acolo și mi-au scris. Dar știm cu toții că trăim în România, deci oricând se poate întâmpla ceva care să-ți facă praf și pulbere toate calculele de acasă.

Voi decideți ce aveți de făcut și ce vă convine mai mult.

Așa cum și eu am decis că n-am nervi să-mi încerc norocul pe la Giurgiu, prin urmare am ales să ies din țară pe la Calafat.

Mă felicit c-am făcut asta. Deși teoretic ar fi un traseu mai lung cu peste trei ore, am făcut doar două ore în plus față de cât fac de obicei. Și când zic „de obicei”, știu ce vorbesc, pentru că e a patra oară când parcurg drumul ăsta cu mașina. De obicei fac 11 ore, acum am făcut 13.

Aveți mai jos un video din care se vede clar tot.

Ce trebuie să știți:

👉 Am făcut fix patru ore și șase minute din fața casei până la Punctul de Trecere Frontieră Calafat (am uitat să filmez ora când am ajuns, dar m-am uitat când a fost făcut videoul).

👉 Am pierdut mai bine de jumătate de oră cu spălatul mașinii și băgat benzină. Dacă făceam toate astea de seara, nu mai pierdeam niciun minut.

👉 La Kulata, la trecerea din Bulgaria în Grecia, am așteptat mai mult de două ore. Treabă care iar îți anulează orice calcule ți-ai face de acasă. Au început concediile, nu cred că ai șanse să stai mai puțin decât dacă pleci din România la ore la care nu pleacă toată lumea. Adică exact orele despre care vorbeam mai sus, cele care te ajută să scapi și de nebunia de la Giurgiu – Ruse.

👉 O să vedeți și pe filmare cât de lungă este coada de tiruri și camioane din vama Calafat. Deși este impropriu spus „din vamă”, având în vedere că începe cu 12 kilometri înainte de vamă. Atât avea când am ajuns eu.

👉 După ce m-am lejer panicat, am văzut că se poate trece pe lângă ele, pe banda de sens opus, și m-am mai liniștit. Deși e șosea cu doar două benzi, destul de înguste, tirurile care staționează sunt trase cât mai pe dreapta posibil, tocmai ca să se poată trece pe lângă ele. Dacă din față vin doar autoturisme, e ok, are loc toată lumea: și tirurile staționate, și tu, și cei care vin din față.

Problema apare doar dacă din sens opus vin tot tiruri, dar tot cei staționați au rezolvat-o și pe asta. În sensul că din loc în loc lasă spațiu între tiruri cât să poată intra o mașină sau două, dacă le vine ceva mare din față. Și uite-așa, am trecut imediat de cei 12 kilometri cu tiruri staționate.

👉 Pe filmare o să vedeți ca am vreo șapte mașini în față, la vamă. Doar că n-a durat un minut și s-a mai deschis o cașcarabetă din aia unde arăți pașaportul. Acolo am fost a treia mașină, am trecut in no time.

Restul aveți în videoul de mai jos.

Evident, mă voi întoarce acasă tot pe Calafat. Mai documentez pe blog și întorsul sau nu?