O să încep cu o preafrumoasă poveste.
Eram la Palermo, tocmai ce stătusem câteva ore pe plaja Mondello și trebuia să ne întoarcem în oraș. Pentru că da, plaja e la vreo 10 kilometri în afara orașului. Nu mai rețin exact motivul, cred că aveam de văzut vreun meci sau ceva, dar știu că mă grăbeam foarte tare.
De-aia în secunda în care ne-am urcat în autobuzul care ne aducea în oraș, am băgat repede un ochi pe waze să văd cât facem. Și mi-a picat fața. Waze-ul era înroșit tot pe traseul nostru și-mi arăta c-o sa facem ăia 10 kilometri în aproape două ore. M-am resemnat, ce era să fac? Adio meci.
Doar că, să vezi minune, autobuzul nostru nu doar că nu stătea în trafic, dar mergea vijelios, ne apropiam de hotel extrem de rapid. Abia atunci am observat că exista bandă dedicată pentru transportul în comun.
Bandă care nu era separată în niciun fel, nu existau stâlpișori sau vreun alt mod de a ține departe celelalte mașini din trafic. Existau doar marcaje pe asfalt și indicatoare rutiere care atestau că acolo este o bandă specială pentru transport în comun.
Evident, m-am întrebat come è possibile, vorbim totuși despre Italia, că dacă eram în Germania nu m-aș fi obosit să mă întreb. Dar italienii sunt mult mai aproape de noi când vine vorba despre condus, legi si reguli în general.
Și-atunci cum naiba nu se găsea niciun șmecher, niciun bombardier, niciun mafioso care să facă pipilica pe marcajele lor și să meargă pe banda de autobuz? În condițiile în care, repet, pe banda pentru mașini normale era omor, era practic o coloană neîntreruptă lungă de 10 kilometri. Și-atunci? Cum naiba nu intrau pe banda de autobuz, să facă rapid încă o coloană și-acolo? De când sunt italienii atât de stricți cu regulile și de civilizați?
Răspunsul, prieteni, o să-l găsiți dacă dați un search pe google după această întrebare: „quanto costa la multa in Italia per le auto che entrano nella corsia preferenziale”.
Imediat or să vă apară foarte multe articole care conțin această frază: „la violazione del divieto di circolazione nelle corsie riservate ai mezzi pubblici di trasporto (altrimenti dette corsie preferenziali), nelle aree pedonali e nelle zone a traffico limitato è soggetta alla sanzione amministrativa del pagamento di una multa da 83 a 333 euro”. (sursa)
Indiferent câtă italiană cunoști, sunt convins că vei înțelege cât e amenda pentru intrarea pe banda de autobuz.
Nu știu în ce condiții ți-o dau p-aia de 333 euro, probabil trebuie să fii mai mult decât nesimțit ca să ți-o iei, dar nu cred că e lesne deloc nici să te trezești că ți-a venit acasă plicul cu amendă de 83 de euro. Ca să nu mai spun că dacă intri de mai multe ori pe banda de autobuz, practic vei avea parte de o ecuație cu două necunoscute: 83 · x = y. Unde x = numărul de încălcări ale benzii de autobuz.
Oricum nu trebuie să-ți bați capul cu rezolvări complicate, va avea grijă poliția să-ți comunice valorile ambelor necunoscute, tu trebuie doar să plătești. Ah, încă ceva, să nu vă imaginați că era picior de polițist sau carabinier la fața locului. Nessuno, amici, nessuno. Mi dispiace să vă aduc vestea asta, dar până și în sudul Italiei amenzile vin pronto direct acasă. Pentru că perché no?
Cam aceasta ar fi explicația conform căreia noi am făcut sub un sfert de oră cu autobuzul, în timp ce mașinile stăteau în coloana aia interminabilă.
De ce-am vrut să vă povestesc și vouă toate astea? Păi pentru că vreau să văd aceleași amenzi și la noi. Degeaba faci bandă dedicată pentru autobuze dacă ea funcționează mai mult ca bandă pentru șmecheri. Puneți, fraților, camere și tot ce-o să aveți de făcut va fi să încasați de la șmecheri.
Și doi, uite că încep să se arate semnele că oamenii sunt dispuși să renunțe la mașini dacă le creezi condiții decente de deplasare cu mijloacele de transport în comun: „numărul abonamentelor pentru mijloacele de transport în comun a crescut cu 17% față de anul trecut, s-au vândut 1.767.369 de abonamente în primele 9 luni ale anului.” (sursa).
Nu am informația din vreo sursa verificată, dar aș putea să pariez că este primul an cu creștere după măcar 15 de scădere sau staționare.
Prin urmare se verifică teoria că dacă le oferi oamenilor condiții decente de transport în comun, oamenii vor reacționa în consecință. În toate țările cu apă cladă transportul în comun e baza, nu mașina personală. Se poate face și la noi să fie la fel.
Prin urmare, distinși edili ai capitalei, faceți tot ce ține de voi să oferiți un transport în comun rapid și decent, chiar dacă pentru asta o să sacrificați deplasările cu mașinile personale. Faceți benzi dedicate peste tot, înghesuiți fără milă mașinile, faceți-le să stea în coloane nesfârșite, în timp ce pe lângă ele trec cu viteză autobuzele pe benzile lor dedicate.
Oamenii nu sunt proști, oamenii nu refuză din start autobuzele, tramvaiele, sau troleele. Oamenii doar își doresc să ajungă din punctul A în punctul B cât mai rapid și în condiții cât mai bune. Ei bine, când oamenii vor observa că pot să ajungă unde au treabă, mai repede, mai ieftin și mai comod cu transportul în comun, fără îndoială că vor renunța la mașini.
Nu toți, desigur, dar vor fi din ce în ce mai mulți cei care vor observa că: „hmm, ce chestie, ajung mult mai repede la muncă și nici nu mă mai enervez cu toți tâmpiții din trafic”. Adică exact ca-n videoul de mai jos.
Atât pentru astăzi.
@stelian.bujduveanu 30 de secunde pe banda de BUS de la Statuia Aviatorilor până la Piața Charles de Gaulle. Atât face acum autobuzul față de 20 de minute cât dura înainte. #bucurestiromania🇷🇴 #BUS #fyp ♬ Vengeance Phonk – TREVASPURA
Bingo! D-aia-n orașele mari e mult mai avantajos și rapid să circuli cu mijloacele de transport în comun.
Comentariu beton!19
Pe sufletul meu ai scris!😁
Comentariu beton!14
Păi fix despre asta este vorba, despre neaplicarea legii! Se spune că „frica păzește bostănăria” și așa este! Să vedem cât își pot permite și șmecherii să plătească!
Comentariu beton!19
Oameni buni si femei… Stiu c-a fost weekend, cu tirguri de craciun, streetfood si vin fiert, dar azi e luni. Treziti-va. Geaba chichirez gilceava daca nema putirinta. In traducere: vedeti voi vreun sinucigas politic inaintea alegerilor, in Romania, sa implementeze un asemenea sistem? Si sa mai si functioneze? Adica in afara de hardware si software, sa emita amenzi pentru toata lumea, nediscriminator? Fara upgrade-uri de cite 2 ani la fiecare 6 luni de nefunctionare? Si corelarea bazelor de date fisc+evidenta populatiei+inmatriculari+asigurari+RAR si cine-o mai fi?
Va dati seama ca informatia de pe camerele alea ar presupune si niste poze+filmari cu soferii si ocupantii masinilor din trafic, banda dedicata sau nu?
Cum mai fac diverse matrapazlicuri toata sleahta de jmekeri, politici sau nu?
De ani de zile fac sesizari pentru viteza dementa, zgomot crunt de turatii tembele, dati un ochi pe maps dupa strazile Minerva si Crinului. Degeaba.
La mine in Brasov orele de virf sau sarbatorile legale si vacantele sint nenorocire, practic tot satul devine vreo 5-6 coloane de masini. Transportul in comun ar fi de vis daca s-ar baga benzile dedicate.
Comentariu beton!29
Păi problema e că printre „jmecherii” ăia sunt și cei care ar trebui să propună legi. Ei sun în clădirea aia mare printre cei 600 de bucăți. Bine, nu toți, majoritatea…
Comentariu beton!12
Ei ca ei că sunt puțini. Când începi sa le pui la socoteala și rudele, prietenii și amantele si prietenii ălora, deja înțelegi de ce nu vor face asta până nu o să fie musai.
Te lamuresc eu ref la amenzi, am intrat in Padova pe banda pentru transportul in comun, nu stiu ce semne erau si unde, no, n-am fost atent.
La 2 luni dupa ce m-am intors din vacanta am primit la domiciliu un plic din Italia cu poza si documentele cu amenda in limba romana continind contul unde sa virez cei 120 Euro. Am platit, normal, am considerat ca este un semn de la Sfintul Anton :).
Comentariu beton!44
Mulțumesc pentru lămurire. Nu sună lesne deloc să trebuiasca să decartezi 120 de euro pe care nu-i aveai prevăzuți în niciun fel să plece de la tine.
hă? la bucarest nu merg și taxiurile pe linia de bus, că la Ieșî…
da’ amenzi! mi-am adus aminte ieri, în parcarea unui fel de doraly local, cînd un concetățean cu numere de deutchland a făcut vreo 3 manevre să pună mașina drept în parcare;
am mai povestit aici: Viena, 02.12.2017! intrasem în parcarea unui centru comercial că văzuse nevastă-mea nu’ș ce firmă de țoale de iarnă pentru copchii; și cum ș’dem io așea, la o țîgară, apar 2 mașini de poliție, se dau jos 10 milițieni austrieci și încep să împartă amenzi; zburau sutele de oiro ca la maneliști, da’ invers; e strîmb parcată? pac, sutica! nu e integral pe locul de parcare, ai lăsat cwru în bandă sau ai trecut cu botu’ pe locul din față? jap, amenda! mini cooperu’ din fața mea era cît pe ce să se lipească de una deoarece lăsase roțile virate; nu, nu călcase dunga despărțitoare, doar îi făcea puțină umbră; norocul lui a fost un polițist mai bătrîn care l-a oprit pe tinerel să scrie amenda…
Comentariu beton!23
Eh, la noi la România, după câțiva ani de muncă peste graniță, în state din astea în care se dau amenzi, îmi aud la parcări: „Las-o așa, ce contează?”, „Ce faci? Hai, bă, doar nu vrei s-o pui la milimetru stânga/dreapta?”, „Da’ ce are dacă ești un pic cu spatele peste linia aia? Dacă parchează unul în spatele tău se pune și ăla mai în spate!”.
Nu există moment în care să nu văd în parcările supermarketurilor cum de la unul care parchează ampulea se fute apoi un rând de locuri: ori e pe două locuri, ori e strâmb și ăla care parchează corect nu poate ieși din mașină. Următorul va parca amboulea din cauza asta și tot așa. Iar eu sunt considerat „defect”.
Comentariu beton!28
Prima oară când am intrat cu mașina în Austria, m-a oprit poliția. Actele la control, d-astea. Vinietă aveți? Am, cum să n-am. O aveam în torpoedou, am scos-o imediat și i-am arătat-o. Vreți să vă dau amendă 100 de euro? Păi de ce să-mi dați dacă am vinietă? C-o aveți degeaba dacă n-o lipiți în parbriz. Nu terminase de vorbit, că era deja lipită.
Bine, cred că mi-ar fi dat amenda oricum, da’ apucasem să-i explic că e prima oară când ies din țară cu mașina.
Cea mai mare mizerie este și în CT.
Benzi dedicate transportului în comun + taxi!
Wtf, vrei în taxi: stai în trafic cu turma.
Să nu mai spunem de câte taxiuri sunt oprite pe banda dedicata, că acolo vrea clientul ridicat sau aruncat.
Eu fac jaloane cu bicla pe mizeriile de piste dedicate, care au și pomi/canalizări/etc.
Cred că în loc de pistele alea care nu sunt legate între ele, era mai ok banda de autobuz să fie în comun și pentru biciclisti.
Oricum sunt pline de pietoni, si te umpli de draci.
Ultima amendă, după mulți ani: prin Austria.
Mă întorceam din vacanță, și am primit o premiere de 42 euroi pentru 82 pe o porțiune limitată la 80. Plătit repejor.
E normal să aibă acces taxi e banda de autobuz, pentru că e transport public. Nu e numai în Constanța așa, din cîte știu e peste tot.
Io sînt curios dacă au curajul să abordeze și străzile mai înguste. Acolo o să fie beleaua, cînd (/dacă) or face bandă de autobuze pe bulevardele cu 2 benzi pe sens, din care ar rămîne numai una pentru restul traficului.
Nu mai zic că prin alte părți se pot institui și benzi de bus temporare, doar la orele de vîrf. La noi încă e greu să fie impuse astea permanente.
Orice decizie cat ar fii ea de marunta, ajuta la un transport in comun decent. Si atunci lumea ar stii ce sa aleaga.
Eu aș fi, tu ai fi, el/ea ar fi. Eu aș ști, tu ai ști, el/ea ar ști. Da ȘTIU, ești plecată de mult timp din RO ȘI NU MAI „ȘTI”.
Că tot ai pomenit Germania. Pe mine mă amuză teribil dacii liberi care, între 2 înjurături despre “nemții ăia seci” molfăite printre coji de semințe scuipate pe jos, fonfăie cu dispreț “aaaa, dar ei nu-s civilizați că așa sunt ei, ci de frica amenzilor!”
Ce revelație, frățiuer, să n-am parte de Joițica 😂😂😂 Da, nemții tot oameni sunt, cine s-ar fi așteptat. Da, într-o țară unde legea chiar se aplică și unde “hai șefu’ să ne-nțelegem” nu prea există, lumea respectă regulile. A învățat să le respecte. Inclusiv de frică, da.
Lăsând amenzile la o parte, poftim de-i explică asta dacului verde care zicea deunăzi că el nu returnează căruciorul de cumpărături de unde l-a luat, că doar n-are contract cu magazinul….
Comentariu beton!21
Este o poveste scrisa de Jerome K Jerome, de pe la 1880, pe cand mergea ca turist in Germania, cum ca a spart o sticla si l-a fortat un politist sa culeaga cioburil si sa le arunce la un cos de gunoi. Si pentru ca nu a gasit unul a mers urmarit de politist pana la hotel inapoi.
Fking acum 100 de ani.
Comentariu beton!11
Clar ar trebui așa ceva. În toate orașele medii și mari ar trebui sa existe benzi speciale de autobuz. Și în felul ăsta dacă vor fi constrânși să stea în trafic cu orele cu mașina personală vor alege altă variantă .
Dar mai e o condiție…e nevoie de de centuri ocolitoare, pentru că în cazul Clujului unde se încearcă lucrul ăsta cu benzile dedicate, o problemă mare în traficul din oraș o reprezintă cei care doar tranzitează orașul pentru a ajunge în altă localitate iar pentru asta sunt obligați să „viziteze” centrul orașului pentru că nu există centură. 🤦
Da. Păi să le facă.
@Mihai, Tot așa zicem si noi, să le facă, doar că pe ei îi mănâncă în cwr că le trebuie metrou. 😅
Păi metroul e cealaltă componentă care va contribui la scăderea traficului. Măcar să-l facă.
Pardon, sa SE faca
pai, da. Sa se faca. Doar nu vrei sa te apuci tu sa dai la lopatica la metrou
@Mihai, Acolo e problema, că o să povestească despre cum o să facă mulți ani și până se apucă ei de făcut și mai ales până termină o să ne teleportam.
Pt. anumite categorii de șoferi (enumerate și de tine ) 83€ e un mizilic ! Stau și mă întreb ,daca pe banda de autobuz ar fi un șir de mașini (deținute de Mie mi se cuvine Totul)aproape la fel de lung ca și pe restul benzilor ,cum o rezolva autoritățile !!!? Și aici întreb de cele românești pt. că am eu o bănuială că doar in țarisoarele astea supet- extra- mega corupte s.ar putea întâmpla așa ceva !
83 de euro nu sunt un mizilic pentru nimeni. Iar 83 de euro înmulțit cu numarul de dați în care ai intrat pe banda dedicată poate ajunge la sume serioase.
Si o suspendare, la un anumit numar de dati
Mihai , pt cei care fac bani cu portbagajul ,nemunicind nimic sunt un mizilic chiar și aia 333 € daca îi plătesc de 2- 3 ori pe an !
@oviwan acolo unde se fac banii cu basculanta, în Geneva, poliția nu mai rupe amenzi din carnet. Cheamă direct mașina de ridicat. Asta am fost lămurit când mă chiteam să parchez undeva pe acolo.
In Nemția, când te ia radarul, îți vine acasă felicitarea cu poza la minut, NUMAI a șoferului si cu numărul mașinii.
Ai dreaq nemți, cum o ști blitzul ala pe ce nume e înmatriculată mașina si adresa exacta a „apropitarului”?
Sa mai spun si ca, pe segmentele de drum pe care e banda pentru biciclete, toată lumea merge frumos in stânga marcajului si nu-i trece nimănui prin cap sa oprească pe banda aia „numa´ un minut, șefu, pana iau si io un pachet de țigări”?
@Ruxandra mașinile nu opresc pe banda aia, e drept. Însă atât ca pieton cât și ca bicicletar am putut constata că ambele specii își apără cu înverșiunare teritoriul. Un alergător a vrut să-mi facă vânt de pe trotuar. Avea și el dreptate dar era o stradă în curbă lungă și îngustă, de 50 km/h, mărginită de arbuști și nu aveam curaj să mă bag acolo neputând auzi cine vine din spate și nici din față. Fusesem deja cu mașina pe acolo și știam ca se profita să se bage blană. Cu bicicleta, belelele vin de la bătrânețe și mămici cu cărucioare.
UK, vine plicul de la Royal Mail 🙂
Ah… bus lane.. fine… pounds.
Hmm, din greşeală zice partenerul meu, nici nu mi-am dat seama.
Nici nu mai contează, ia de plateşte acum. Parca 80 de lire a fost.
alta din Italia, am parcat la un hipermarket COOP parca, pe linga Venetia, cind am coborit din masina un domn la 80+ imi atrage atentia in italiana evident. Am vazut ca era o tablita in capatul locului de parcare in care specifica faptul ca e rezervat pentru „Vigili dei Fuoco”. cred ca luam o amenda de nu ma vedeam. Intrebarea pe care mi-am pus-o este, la noi are curajul cineva sa-ti atraga atentia oare daca ai parcat aiurea? Cind se stie ca romanul e cel mai destept si cel mai bun sofer, si o lasa asea, doar pentru 5 min ?
Comentariu beton!12
Da, îți atrag atenția și la noi, dar de 4 ori din 5 iese cu scandal. Vrei să știi de ce? Dacă nu mutai mașina, domnul ăla la 80+ suna să te reclame. Dacă nu el, următorul care trecea pe acolo. Moment în care luai automat amendă. La noi nu iei nimic, deci îi spui ăluia care îți atrage atenția să-și vadă de drum dacă nu-i e cald cu dinții-n gură. Atât de simplu.
Off. Noi mergem cel mai des la un Kaufland (fiind cel mai aproape de casa) si de fiecare data ma enervez in parcare. Invariabil exista gigei care parcheaza pe cate 2 locuri, parcheaza pe locurile persoanelor cu dizabilitati, infiinteaza un loc in plus parcand pe zona hasurata de la inceputul randului (daca are si vreun tanc ocupa si jumatate din banda de mers) sau parcheaza pe banda de mers exact in fata grill-ului asteptand consoarta sa ia mici, pui la rotisor! O data cineva i-a atras atentia unuia care astepta cu masina langa grill ca nu e loc de parcare acolo si incurca circulatia, evident ca a primit o gramada de injuraturi! Asta este in Romania respectul fata de lege si fata de ceilalti participanti la trafic.
Comentariu beton!12
Thoamnee, sa vezi barbatul roman in autobuz???
Pai l-ai emasculat deja, ia-i casa, ia-i femeia, ia-i diploma, dar lasa-i dreptul lui da a avea autoturism proprietate personala, asta e identitatea lui, nu exista psihologi pe lume pentru asa ceva!!
Serios, eu am circulat ceva in ultimul timp cu transportul in comun-doar copii si mosi, ds mosi d-aia decrepiti, nu vreunul care sa aiba mai mult de doo sinapse functionale…
Comentariu beton!16
Da’ nu-i ia nimeni mașina. Să meargă cu ea, trebuie să trăiască și benzinăriile.
Uite, mai sunt unii, care merg din cand in cand cu autobuzul, ma refer la mine. Si ce ma uimeste este ca, atunci cand pun abonamentul si bipaie aparatul, se uita toata lumea la mine, de parca-s controlor. De ce ? Raspund tot eu, simplu, pentru ca nu se taxeaza.
Eu am mers numai cu transportul in comun. Am preferat să nu inchiriez mașină, deși aveam de făcut drumuri și in afara Bucureștiului
Asta ca cam asa este! Eu mergand zilnic doua -trei ore cu STB-ul pot depune marturie ca in mijloacele de transport incomun sunt 90 % femei, 2% mosi si restul copii si barbati rataciti sau care au masina in service…
In Cluj se lauda ca au 300 de camere montate si totusi de urmarit nu le urmareste nimeni. circulatia este haotica, regulile le mai respecta numai cei care chiar doresc sa faca asta. amenzi nu se dau decat intamplator. Ce sa faci, oras de 5 stele, dar nu zice din cate.
Păi din câte știu eu încă nu sunt reglementate legal amenzile prin intermediul camerelor. De-aia nu iei nici pe autostradă. Dar se pare că vor face ceva în sensul ăsta. Se pare…
Amu nu vreau sa va stric ziua dar noi suntem tara in care sosoaca a batut medici care incercau sa isi faca meseria si sa salveze niste oameni, tov presidente originar din orasul meu se plimba fara masca in pandemie ca la el nu se aplica legea, iar parlamentarii voteaza legi prin care isi anuleaza/prescriu propriile infractiuni si guvernul da ordonante prin care suspenda aplicarea unor legi (vezi bugetul si legea responsabilității fiscal-bugetare) !
Altfel sunt de acord cu principiul insa punerea in practica pe meleagurile mioritice … ehehe, mai curge apa pe Dunare vreo cateva decenii (sunt un optimist 😁)!
p.s. In Sibiu au montat cateva sute de camere pentru summitul NATO doar ca acum sunt pe post de decoratiuni ! L-au omorat pe omul ala de afaceri la 300m de locuinta presedintelui si ei au gasit dupa cateva saptamani imagini cu autorii de la o camera care supraveghea parcarea aflata intr-un apartament de bloc !
Comentariu beton!15
Noaptea mintii. Ca sa mearga camerele ar trebui sa avem niste politicieni transparenti. La noi sunt cam 1% transparenti. Pentru ca restul de 99% stiu ca au spate 🙄. Romania, tara tuturor posibilitatilor daca ai politicieni la mana ta.
Imi scapa mie ceva? Cand zici ca montezi o camera pentru amenda, o montezi ca sa se uite un omulet in ea si sa zica „ia sa vad eu cine este asta, unde locuieste, ca sa-i printez amenda si sa i-o trimit ….”? Sau o montezi sa automatizezi un sistem? Ai trecut prin dreptul camerei cu mai mult de X km/h, ti-a facut poza (crop la sofer), a identificat masina si a printat amenda. Si amenda iti vine frumos acasa, nu poti sa o faci pierduta ca ea este salvata in sistem. Doamne, in ce lume traim!
Și mai e o chestie, amenzile alea nu există să nu le plătești, se trag automat în 30 de zile din orice formă de venit ai, cum ar fi doar observi că la chenzină ai 100€ minus, scrie simplu sub taxe “ amendă circulație n° cutare”.
Aici e problema la noi.
„Suveranisti” din astia carora li se rupe au de toate la vedere mai putin conturi bancare si din restul de acareturi, mai nimic pe numele lor.
Asa ca sunt imuni la orice sistem automat care se presupune ca le-ar lua bani din vreun buzunar, virtual sau nu.
Sunt inexistenti si invizibili pentru fisc, pentru politie, d-apoi pentru o amarata de amenda trimisa de un computer de capu´ lui.
In RO legile sunt exclusiv pentru cine consimte sa le respecte voluntar sau pentru cei care vor sa faca rau unor inamici si pot forta astfel aplicarea legii in interes propriu (ceea ce este o ilegalitate in sine).
Imi place cum gândești, dar trebuie să te dezamăgesc puțin.
Amenzile din Ro sunt comparabile cu cele europene, nu sunt diferențe mari. Dar amenda poate fi și de 1000 de eur, atâta timp cât majoritatea șoferilor se împarte in două categorii :
1. Jmekerii piloși și odraslele lor, posesori de mașini scumpe, cărora nu li se aplică amenzi
2. Bombardierii și cocalarii și membrii clanurilor lor, posesori de mașini care au foat scumpe acum 20 de ani, cărora degeaba li se aplică amenzi că nu au nimic pe numele lor, nu le plătesc și statul nu are ce executa.
Așa că nimic nu se va schimba atâta timp cât plătitorii de amenzi suntem doar noi, pwlimea, o mică parte din șoferi.
Eu când mă uit în jur, prin trafic, nu văd bombardieri și cocalari. Mai rău de atât, nici când mă uit la ăia care intră pe banda dedicată nu văd bombardieri și cocalari. Băi, hai să facă ei sistemul cu camere și amenzi trimise direct acasă, să vedem că NU FUNCȚIONEAZĂ și mai vorbim după. Că așa ne contrazicem aiurea pe ceva ce nu există.
Un coleg de-al nostru a primit amendă în Italia pentru faptul că a parcat strâmb fără să depășească marcajul, dar a limitat spațiul de acces în mașină a celui de lângă, loc de parcare pentru persoane cu handicap. I-a durut fix la bașcheți pe polițiști că ăsta zicea că doar pentru că mașina avea numere de Ro.
În Praga am văzut cum a fost ridicată o mașină care intrase pe o stradă din apropierea centrului vechi. I-au verificat numerele, au văzut că nu e riveran și s-au apucat de treabă. Degeaba a încercat șoferul să le explice ce și cum. Mașina era deja pe platformă.
În octombrie am fost la Skopje în vizită la rude. Vineri seara am ieșit în centru, într-o zonă cu multe restaurante și cu locuri de parcare cu plată. Au venit 3 platforme o dată și au ridicat 3 mașini. Simplu, elegant pentru că ăia nu plătiseră parcarea. Vărul nostru locuiește în acea zonă și a vrut să intre cu mașina în curte, numai că nu a putut deschide poarta pentru că cineva legase bicicleta de grilajul geamului de la demisol. Ar fi putut să lase mașina în dreptul porții dar nu a riscat. A sunat la poliție, au venit și au tăiat cablul cu care era legată bicicleta și aia a fost. L-am întrebat de ce nu a făcut el asta, să taie cablul. A zis că risca amendă dacă biciclistul făcea reclamație, zona fiind plină de camere de supraveghere.
Comentariu beton!14
M-ai uns pe suflet.
pe mine nu. „vai, nu a parcat drept”. Asta chiar e genu de amenda „faceti-va ca munciti”.
Am niste linii? is intre linii? muie si la gara.
@animaloo, nuș ce să zic, dar pe unde am mai umblat și eu, în țările cu apă caldă, nu prea am văzut mașini parcate ca pișatul boului, chiar dacă nu depășeau marcajele.
uliu. sa vezi in suedia 🙂
@animaloo, eu acolo am văzut mai multe biciclete, nu mașini 😁
iti dai seama ca stand aici, am vazut putin mai multa suedie, nu?
Am vazut in Roma proba de civilizatie urbana, pe Via Dei Corso seara dupa ora 21.00 strada devine pietonala, dar in acelasi timp circula si masini (posibil riverani), oameni buni, plin de lume pe carosabil, masini printre ei, nu am auzit un claxon, o agitatie, nimic. De ce oare ? Pentru ca fac asta de zeci de ani, e un mod de viata si sint obisnuiti, cred eu.
Vineri pe 8 dec. aveam ceva treaba pe Dorobanti. Cu masina la ora 18 se fac 4 km in peste 40 minute asa ca am sarit in autobuz. Pe Aviatorilor intre Eliade si Televiziune este banda dedicata pt. autobuz. In spatele autobuzului au rasarit trei „meseriasi”: o masina de CT, una de TR si o aiurita de B. Chiar inainte de Televiziune un echipaj cu 4 politisti plus unul pe motor. Au coborat instant cu felicitarile. Amenda in B pt. circulat pe banda de autobuz? Intre 900 si 1050 lei (rotunjit). Sau 200 Euro.
Comentariu beton!20
PERFECT
Și prin Istanbul se ridică la greu mașini dacă încurcă transportul în comun sau mașini de intervenție gen pompieri sau ambulanțe. Plus amenzi prin poștă dacă mergi pe banda de urgență pe autostradă, amenzi date cu ajutorul camerelor.
Chiar zilele trecute, când ieșeam din Turcia, mi-au spus de o amendă pentru viteză de prin primăvară. Plătit cu cardul, primit chitanța, toate bune și frumoase. Deci, se poate.
Am văzut odată odată un clip filmat din habitaclul unei ambulanțe gonind prin Istanbul. Aveam impresia că pe ceilalți șoferi îi durea undeva de ambulanță.
S-a descoperit apa calda! Numai ca, ce sa vezi?, la noi nu e apa calda! Noi ne facem ca muncim ca sa ne facem ca facem! Si nu facem! Pentru ca la noi facem cativa kilometri de banda pentru autobuze si trolee si….nu punem si camere. Iar daca le punem, avem grija sa nu cumva sa fie omologate sau sa se inregistreze pe undeva, pentru ca, de ce nu?, doar nu vrei sa ne apucam de dat amenzi. Am renuntat la masina in Bucuresti, o folosesc doar cand plec din oras (sa ne intelegem, pana atunci sta in parcare de resedinta, platita la zi!), sau cand merg la cumparaturi, in general in weekend. Dar te apuca nervii cand vezi cat de prost si ineficient este traficul in minunata capitala. Locuiesc in sectorul 6, zona Militari, adica un cartier dormitor. Ce credeti ca face primarul minune de sector? In loc sa gandeasca la cum sa fluidizeze, monteaza semafoare la fiecare intersectie mica de la Valea Cascadelor la Plaza. Si in cel mai scurt timp bd Timisoara s-a blocat mai mult decat Maniu. Pentru ca, de ce nu?, nu conteaza ce trebuie facut sa eliminam blocajele si implicit poluarea. Trebuie sa blocam. Tot, daca se poate! Erau probabil niste semafoare pe stoc la prieteni si au zis ca e pacat sa nu le foloseasca. La fel, faci linie de transport in comun pe Maniu de la Cora la Politehnica, nu inteleg de ce nu se duc macar pana la Leu, dar niciun politist si nicio camera care sa vina sa fluidizeze si nici sa dea amenzi. Ce sa mai zic de verificarea amenzilor si incasarea imediata a acestora? Amenzile le platim noi, astia mici si prosti, ca smecherii nici nu le primesc, scapa cu avertismente. Si atunci? Care-i faza? Vrem si noi civilizatie ca afara, dar sa o faca altii! Civilizatia se face cu bata, e scumpa si doare! Asta e problema. Si cine sa o aplice? Politia asta care e si lipsa si lipsita de autoritate? O justitie nu doar oarba, ci si surda si handicapata, care ii protejeaza pe infractori dar e dura cu babutele care vand patrunjel? Totul e dezastru si in oras, si in societate! Mai rau e ca, daca vrei sa schimbi ceva, te mananca sistemul facut tot de ei. Asta e problema! Si totul incepe de la aplicarea la sange a legii! Si nu numai aplicarea, cat certitudinea pedepsei! Ai gresit, platesti! Si executare silita pana la ultimul cent! Nu ai nimic pe numele tau, nu-i problema, nevasta si copiii sau parintii poate au, plus amenzi in functie de venit. Si ia sa vezi cum se face rapid ordine inclusiv in trafic.
Sa știi ca semafoare pe stoc au fost și în alte orașe. La noi au pus mii! Și nu cred ca exagerez. Deocamdată merg pe galben intermitent și abia aștept sa vad haosul când vor functiona. Bineînțeles că au fost anulate sensurile giratorii care își făceau treaba mai mult decât decent
Sa știi ca în Italia este posibil și fără banda dedicata. Acu un an aveam 24 de ore la dispoziție sa cutreieram prin Napoli. Și am ales un autobuz turistic supraetajat, ca să cascam gura cât mai eficient. La un moment dat ne am trezit într o intersecție, în mijlocul unei mări de mașini. M am gândit ca e imposibil ca în 20 de minute sa ajungă la capătul traseului, adică sa străbată o buna parte din Napoli în zi lucrătoare, la ora 14. Sa știi ca a ajuns. Încet încet, a ieșit din zona aia infernala, nu a stat autobuzul ala pe loc aproape deloc, a mers mai încet, dar a mers. La mine la tara la piatra neamt, dacă te nimerești într un ambuteiaj, mai ieși pe seara, cand încep știrile de la 7 😬. Și avem și banda dedicata de autobuze care încurcă pe toată lumea și pe care momentan circula toată lumea (nu exista restricții de circulatie si mai mult încurcă decât ajuta, într un oraș în care și asa străzile sunt înguste si proiectate deam poolea)
Aveți și densitate ridicata semafoare la Piatra , aveți și carabei la Piatra…fmm de primar și deștepți care i-au gândit…
Lucrez la o firma olandeza si periodic mergem in delegatie in „tara drogatilor”. Cu masini inchiriate din aeroport.
Sunt camere de viteza peste tot, care trimit amenzi catre proprietar (firma de inchirieri). Care firma de inchirieri plateste amenda (ca sa fie in termen, la suma mai mica), apoi iti trimite elegant un email cu un nr de cont in care te „roaga” sa le virezi banutii.
Mers cu 62 km/ora in zona de 50? 120 de euro
Parcat aiurea? 200 de euro
Parcat bine, dar nu perfect in interiorul liniilor? 50 de euro
Cel mai mare „bonus” l-a luat un coleg care a lasat masina in fata terminalului plecari din Amsterdam (era in intarziere si i-a sunat pe cei de la firma de inchirieri sa le zica de unde sa o ia). 700 de euro, caci a ajuns politia inaintea celor de la firma de inchirieri.
Poate unii vor intreba „si daca nu platesc?”. Se deschide actiune in justitie (in NL) si vine nota de plata la primaria unde ai domiciliul. Si vine amenda + cheltuieli judecatoresti.
Deși sunt printre cei care nu vor renunța la mașină, sunt total de acord. Și să se extindă… amenzi pentru tot, parcare aiurea, oprire pe bandă ca să își ia un smecher țigări etc. Prefer să fac 15 minute în plus dar să nu mă enerveze toți nesimțiții. Îmi asum să stau mai mult în trafic, dar în rând cu toții.
In Timisoara sunt ani de zile de cand au pus camere si sisteme inteligente de verificat traficul. Cei de la primarie au trimis catre politie inregistrari cu mii de treceri pe rosu, linii continue, blocat intersectii si incalcari de legi ce levedem peste tot. Politia poate da amenzi in Timisoara si nu numai fara sa se miste din birou. Raspunsul la inregistrari ? A intrat pe fir GDPR-ul sa vada daca acele inregistrari respecta legea pt ca sunt inregistrari fara comsimtamant. Si in alte orase sunt camere si tot ce trebuie, s-au cheltuit multi bani. Nu se doresc amenzile, parlamentarii incalca flagrant legile de circulatie si ei si sefi de consilii locale si alte cele. Nu vedeti cum merg unii prin sate cu 120 km si nu le pasa ? Marti vin la Bucuresti, joi pleaca acasa. Una e sa ai o medie de cacat de 70-80 km si alta e sa ai o medie de 120-140km la ora cand mergi la tine in judet.
Aia cu GDPR-ul e de poveste. De fapt pot invoca rezonabil in justitie faptul ca e spre binele public, e o notiune pe undeva, poate avem un expert care sa ne lamureasca. E la fel cu aia cand inregistrezi ca esti amenintat sau ca esti victima unui abuz fara sa anunti agresorul/abuzatorul pentru a dovedi in instanta fapta. Doar ca la cat de lipsiti de pregatire sunt unii, e de asteptat sa gaseasca scuze. Si sa vezi cum folosesc jmecherii asta in interesul lor…
problema in Romania este ca legea a zis ca nu putem da amenzi cu camera. ca gdpr, ca legea zice ca ala de iti da amenda tre sa fie prezent, ca mortiimasii, la noi camerele is degeaba. Ba, au incercat aia de la timisoara o chestie si si-au luat avertisment sau amenda, ca gdpr.
pe de alta parte, io va inteleg supararea, dar nu prea inteleg niciodata pupatul cizmelor de gen „amenda pentru parcare stramba”. Alea is tampenii din aceeasi categorie cu neamendatu.
Apropo: „stramb” nu inseamna ca ai calcat pe linie. Aia e altceva, aia e parcare ca taranu pe 2 locuri si merita amenda
Mi-am furat-o si eu la Florenta, mama lor de macaronari! Ii injur putin pt ca m-au jefuit de 80 de euro autoritatile si de inca 50 de euro agentia de inchirieri auto pt ca i-a intrebat politia cine a condus masina X in data Y. Am intrat in zona centrala restrictionata pt ca nu am vazut semnul cat o farfurie de ciorba prins de un zid al unei cladiri. Frumos e ca strada aia era oricum cu sens unic inainte de semn, deci nici ca mai puteam evita, asta ma dispera maxim. Dar asta m-a invatat sa nu mai inchiriez masina si sa merg cu trenul sau autobuzul. Amenda a venit prin posta si daca o contestam si pierdeam, in loc de 80 de euro, puteam sa dau 160, ca am sunat la Florenta si am vorbit cu o doamna care m-a linistit de tot 😆 Asa tre sa fie si la noi, sa ne arda pana ne ia naiba, sa incetam si astia care am vrea sa fim corecti sa ne inspiram ocazional de la bizoni. Iar bizonii sa se linisteasca sau sa dubleze bugetul tarii in 2-3 ani.
cum ziceam. nu aia e solutia. alea sunt amenzi ca sa faca buget pe carca prostilor de turisti.
Acum doua saptamani am fost la Londra. Cateva nopti inainte nu am dormit prea bine gandindu-ma cum ma voi descurca, in premiera, doua zile singur cu doi copii de 3 si 9 ani. Mi-am facut griji ca prostu’, a fost absolut perfect. Taxare numai ptr adult cu cardul direct la autobuz, tren sau barca pe Tamisa. Aplicatia City Mapper geniala, iti vibra telefonul in buzunar cu o statie inainte sa te dai jos. Ceilalti calatori sar imediat cand te vad cu copiii. Informari si indicatii peste tot, a fost incredibil de relaxant avand in vedere ce trafic era in oras.
Confirm. Transportul in comun in Londra este exceptional. Pt ca ai mei stau in Londra de ani de zile, noi suntem semituristi. Am invatat asa: poti ajunge din punctul a in punctul b printr-o gramada de rute; afisaje elecronice cu orele de sosire ale mijloacelor de transport in mai toate statiile si te poti baza pe ele; in metrou urmaresti indicatorul way out si te scoate la suprafata; daca te grabesti trebuie circulat pe sub pamant; daca nu te grabesti si vrei sa admiri strazile orasului te sui intr-un autobuz (de preferat la etaj) si mergi multe statii (dar sa fie in afara orelor de varf ca sa gasesti loc pe scaun); daca sunt reparatii la vreo statie sau incidente, aplicatiile transport for london, google maps, city mapper te anunta din vreme ca sa gasesti rute ocolitoare; sunt zone ultra low polution in care daca vrei sa intri cu masina trebuie sa ai un anumit standard de poluare la masina sau sa platesti taxa zilnica de 12,5 lire, altfel amenda 180 lire platibila la jumatate in 14 zile si de aceea majoritatea masinilor uber sau black taxi sunt electrice; daca claxonezi ca boul (never sound your horn aggressively) amenda este intre 30 si 1000 lire in functie de gravitate; plus orasul impanzit cu CCTV
Când fiul meu a zis că a aflat the hard way că are o soție fotogenică s-a trezit cu o pernă în cap aruncată de sus-numită soție. Se pare că fata a tot luat amenzi undeva pe lângă Viena unde viteza maximă se reduce brusc de la 100 la 90 km/h. Și nu-i semnalizat decât cu semne și panouri care te avertizează cu 10 km mai devreme.
Cata dreptate aveti, Dle Vsilescu!
De aproape zece ani decand dragul meu sot nu mai este aici si deci nici functia de sofer personal mu o mai poate indeplin, am trecut la transportul incomun, cu mici pauze cand sunt impinsa de situație sa folosesc Uber-ul. Ei bine, chiar azi m-am enervat ca, avand laptopu-l cam greut si fiind cam obosita am zis sa iau Uber-ul in locul celor doua mijloace de transport in comun (troleybus si tramvai) pe care le folosesc zilnic de undeva din sectorul 2 pana la Expozitie. Ei bine, cu aceste mijloace care au fiecare rezervat macar partial zona lor de trafic,ajung cam intr-o ora iar azi cu Uberul ocolind pe stradute ca sa evitam traficul de pe bulevarde am facut aproape o ora jumatate. Si ma gandeam in Uber, ce proasta am fost, ajungeam demult daca luam STB-ul, chiar si cu intarziera cu care mai vine.
Deci subscriu cu ambele maini (tot sunt stangace din nastere) la propunerea catre municipalitate sa faca cum o putea sa determine soferii sa foloseasca mai putin masina personala si mai mult transportul in comun!
Ooof! iar m-am grabit si am scris cu greseli, scuze!
Cand am aj noi in Germania, in 2012,am inceput cursul de limba germana si in octombrie a inceput Oktoberfest-ul la noi in oraș. Si unde este parcarea publica gratuita ,a fost inchis pt organizarea petrecerii,asa ca pt a merge la curs, am parcat in fata unui bloc,cu un trotuar foarte lat.Dupa terminarea cursului,ajung la masina, aveam amenda ca nu am lasat 1,50m liber pt a trece scaunul cu rotile(mi-ua scris ca era doar 1,42m intre zid si masina mea).A fost o lectie invatata.
Momentan nu sunt cozi pe banda de autobuz ca pe restul, dar cat am așteptat acum două zile un autobuz la unirii au fost aproximativ 10 mașini care au trecut pe acolo.. ca fraierii stăteau în coloană, nu ca ei. Poate cu timpul nu vor mai fi deloc dacă sunt sancționați cum ar trebui..
Dar da, și eu prefer de mult timp să folosesc transportul în comun mai ales metrou și tramvai pentru ca evit tot traficul. Tramvaiele noi au avut pe vară ac funcțional iar acum au o căldură de dai geaca jos după două stații. Să sperăm ca în timp vor moderniza tot ce ține de transport în comun pentru ca din punctul meu de vedere e un real ajutor…
Țin minte când eram studentă ca să ajung la timp la facultate mergeam pe jos 3 stații, întreceam 3 autobuze și îl luam pe cel dinaintea lor, așa trafic era în zona aia 😂
paii na la noi cu vorba buna nu se poate :)) cred ca e in originea noastra sa facem chestii doar de frica a ceva anume.
Pe la noi prin sat s-a pus poliția locală pe aplicat amenzi pentru parcat la piața locală pe locurile pentru persoane cu handicap. Un fost coleg de muncă ne-a povestit că a fost ”premiat” cu 2000 de lei pentru asta și era revoltat că nu i-au lăsat ăia nici-o înștiințare pe parbriz și a trebuit să o plătească 100%. Când i-am arătat pe telefon că minim este 2000 și maxim este 10.000 s-a liniștit umpic.
Forte rar mai văd parcate mașini pe locurile alea.
Noi dăm mereu de ele parcate la Lidl, la mall.. și culmea ca deseori surprind proprietarii care vin/pleacă la/de la mașină și… nu au nici un handicap… dacă ar aplica amenzi mai des s ar potoli mulți, dar legea e doar pt prostii care o respectă, nah
La un Kaufland la noi in urbe , locurile alea pt dizabilități sunt exact in fața intrării. Și normal că alea sunt ocupate tot timpul de căcănari cărora 20 de m in plus le dăunează grav sănătății. Un coleg are soția cu probleme de sănătate asociate cu un grad de handicap și a mers la cumpărături. Bineînțeles … Nici un loc liber. Sună la poliție și vin doi de la locală. Rezultatul a fost magnific… Mai avea asta oleacă și trebuia să aducă o comisie de expertiza sa demonstreze că nevasta-sa chiar are dreptul să parcheze acolo. Cum sa dea ei amenzi sa deranjeze pulimea care era parcată acolo ilegal…
Cand o sa vad primul parlamentar care plateste amenda, o sa cred in minunile astea.
Pana atunci , nu. Eu respect legea, ca sunt prost, dar ceilalti bombardieri de pija si pe melitieni.
Astept sa se faca noua linie de metrou pana la Otopeni si gata cu caruta. Nu le mai dau nimic.
Fiind un fan al mijloacelor de transport în comun am scris poliției capitalei de 2 ori anul acesta reclamând că pe Regina Elisabeta, pe banda dedicată transportului în comun, circulă și alte auto. Mi-au răspuns în scris (de 2 ori) și m-au și sunat când au văzut că insist. Să-mi explice cum că pe acea bandă au voie să circule și auto ridesharing și le e greu să identifice care e uber/bolt care a auto în misiune personală. Oha, ca să zic așa, normal că e super simplu cu o cameră video – căci ăștia cu ridesharing au niște ecusoane pe bord. Dar poate putem pune ceva presiune pe ei (poliția capitalei), să-i determinăm să facă ce trebuie.
Lucrez in zona Mall Baneasa.Termin serviciul la 21. Cu STB-ul reusesc sa ajung acasa in Bucurestii Noi la 22:00 ,uneori la 22:20. Pana acasa trebuie sa schimb 2 sau 3 autobuze.
Acelasi drum cu masina personala se face in 15 minute.
In aceste conditii alegerea STB-ului reprezinta nebunie curata .
Poate ca o sa vina si acea organizare a traseelor si o sa ne deplasam mai rapid.
PS: Vazusem zilele trecute o stire in care soferii ereu instruiti despre cum se acorda primul ajutor.Poate sunt instuiti si de modul cum se apeleaza la 112 atunci cand in autobuzul lor sunt betivi sau golani care fac galagie si se iau de femei.
In Germania, acum vreo 15 ani. Un romanas venit la ceva studii pentru vreo 6 luni cu masina inmatriculata in Romania, a parcat 5-10 minute pe un loc semnalizat pentru pompieri, ca se duce pana vis-a-vis la magazin sa ia ceva si vine repede. Numai ca politia a venit si mai repede. Si cand scosesera baietii carnetelul sa scrie amenda, pe amicul asta il mananca in cur sa le „ofere” ceva banuti ca sa nu-i mai dea amenda. Cazul s-a terminat destul de nasol ptr el ca astia nu au stiut de gluma si i-au facut dosar penal pentru mituit organul 🙁