Avem cifrele, acum știm autonomia reală a fiecăreia dintre cele opt mașini electrice testate în ROCHARGE 2022.

Dar înainte de toate, trebuie să vă dau puțin context. Mircea Meșter este genul de individ care nu lasă nimic la voia întâmplării. Lucru demonstrat, de altfel, și de modul impecabil în care i-au ieșit toate trei tururile auto, organizate de el, la care am participat și eu până în momentul de față.

Nu ai cum să duci la capăt o acțiune care presupune prezența a 15-20 de oameni, a mai multor mașini și a unor trasee de peste 1500 sau 2000 de kilometri, dacă lași măcar un amănunt la voia întâmplării. Iar domnul Meșter știe foarte bine toate astea, prin urmare nu lasă nimic pe mâna hazardului.

Așa se explică de ce ne-a avertizat, încă dinainte de ROCHARGE, c-o să ne frece la cap să notăm toate cifrele necesare de fiecare dată când este nevoie. Și s-a ținut de cuvânt, ne-a frecat la cap de foarte multe ori, de extrem de multe ori, de insuportabil de multe ori, să notăm cifrele alea.

Unde cifrele însemnau absolut tot ce ține de o mașină electrică: distanța parcursă, ritmul de rulare, energia consumată, consumul mediu, timpii de încărcare, puterea de încărcare a stației, tot, tot, tot. Aveam un ditamai tabelul în excel cu einșpe câmpuri care trebuiau completate de fiecare dată când era nevoie. Zi de zi, la fiecare mașină în parte, de ajungeai să urăști din ficați excelul ăla (mă rog, cine naiba nu urăște tabelurile în excel?).

Rezultatul? După 9 zile de test, punând toate cifrele astea cap la cap, s-a putut stabili autonomia reală pentru fiecare dintre cele opt mașini electrice testate. Iar când zic că este reală, gândiți-vă că cele opt mașini au trecut prin mâinile a 20 de oameni, fiecare cu stilul lui de condus, și au rulat în condiții diferite, de la autostradă, la pante și rampe. Dar asta înseamă să obții niște date reale, pe bune, despre mașina respectivă.

Prin urmare, pentru toți cei interesați, o să las și eu aici atonomia reală pentru fiecare mașină în parte (în ordine descrescătoare, de la cea mai mare până la Lexus):

➡️ Vokswagen ID.5: 462,50 km

➡️ Kia EV6: 439,50 km

➡️ Audi Q4 Sportback e-tron: 414,30 km

➡️ Hyundai Ioniq 5: 395,60 km

➡️ Mercedes AMG EQE: 393,70

➡️ Renault Megane E-TECH: 382,50 km

➡️ BMW i4 M50 Gran Coupé: 383,70 km

➡️ Lexus UX 330E: 237,90 km

➡️ Pentru cetățenii care întreabă agresiv de ce nu comunicăm și cifrele obtinute de Tesla (no fucking joke, au fost măcar trei isteți care au întrebat revoltați de ce nu spunem și cifrele Tesla), explicația este una șocantă, dar extrem de adevărată: pentru că n-am avut Tesla la test în acest tur. Gizăs fucking Craist!

Pentru conformitate, vă las și pdf-ul în care s-au strâns datele, pe zile, pentru fiecare mașină în parte. Nu de alta, dar reiese atât de clar din el ceea ce vă ziceam mai sus: 20 de șoferi și condiții de rulare diferite pot duce la autonomie care diferă mult pentru una și aceeași mașină. Aruncați un ochi pe el, ca să vă convingeți: Date ROCHARGE 2022.