Înainte de orice, trebuie să lămurim o problemă pe care eu credeam c-o știe toată lumea, dar se pare că nu. Cea mai mare greșeală pe care o fac oamenii, în legătură cu zborurile low-cost, este setarea eronată a așteptărilor. În sensul în care dacă și-au luat bilet de avion, se așteptă să fie tratați cum au văzut ei la televizor că sunt tratați pasagerii curselor aeriene. Că doar e tot avion.
Nu, prietene, pe lângă că ce știai tu de la televizor nu prea mai e valabil nici pe la companiile de linie care taie costurile de pe unde pot (ceea ce a dus la scăderea accentuată a calității experienței de zbor), când ți-ai luat bilet la low-cost, așteaptă-te să nu beneficiezi de nimic în afară de transport aerian din punctul A în punctul B.
Greșeala cel mai des întâlnită este aceea că oamenii se așteaptă ca low-cost să însemne ieftin. Vrem bilete la 10 euro în care să fie incluse și bagajele de la cală, și locuri preferențiale, eventual și o gustare consistentă. Or asta nu este posibil. Low-cost însemnă preț bun doar dacă îndeplinești două condiții:
Prima. Îți cumperi biletul cu multă vreme înainte.
Și a doua. Călătorești doar cu un rucsac sau cu un troler mic care se acceptă în cabină.
De aici încolo, orice vă doriți în plus COSTĂ. Vrei să stai lângă nevastă-ta în avion? Plătești. Vrei să iei cu tine un troler d-ăla mare? Plătești. Vrei să stai pe scaun cu loc suficient la picioare? Plătești. Vrei să orice? Plătești.
În plus, vestea și mai rea este că epoca biletelor la 10-15 euro, chiar și cumpărate cu luni de zile înainte, pare să fi apus. Cel puțin pentru următorii doi-trei ani. Prin urmare, nu vă mai setați așteptările de prețuri la nivelul anului 2019, ca să nu aveți dezamăgiri.
Încă o așteptare setată greșit este cea referitoare la companionii de drum. Lumea se plânge că low-cost-urile au ajuns să fie ca autobuzele care fac curse pre-orășenești. Știți despre ce vorbesc: cocalari, maneliști, vestitele plase de rafie, pe scurt, fauna e un pic mai altfel decât ți-ai imaginat c-o să fie.
O să vă dau un exemplu pe care-l consider foarte bun. Când am mers pentru prima oară cu trenul în Italia, în anul de grație 2008, am rămas șocat de prețurile biletelor. Nu exista nimic mai ieftin de 35-40 de euro pentru o distanță sub 100 de kilometri. Bani pe care, la ora aia, nu prea-mi permiteam să-i dau pe un bilet de tren. Mai ales că mai trebuia să mă și întorc, prin urmare vorbeam despre un total de 70-80 de euro.
Până la urmă, dacă pentru dus am fost nevoit să plătesc 36 de euro (n-am să uit în veci), pentru întors am reușit să găsesc un tren care pleca la 02:00 noaptea (adică mult mai târziu decât aș fi avut eu nevoie), dar pentru care cumpărai bilet la cel mai jos preț posibil: 17 euro. Pentru diferența asta de 19 euro, mi-am asumat cele câteva ore pe care le voi avea de așteptat și l-am luat pe cel la 17.
Când m-am urcat în trenul ăla am înțeles și de ce avea acest preț. Era ceva de genul personal care făcea, la propriu, toată Italia (de la Napoli, la Milano) și în care italienii strângeau toată „scursura” în materie de călători.
Special făcuseră biletele mult mai ieftine la trenul ăsta, ca să-i poată strânge la un loc pe cei pe care nu și-i doreau prin trenurile celelalte. Și le ieșea. Așa cum eu fusesem convins de prețul ăla de 17 euro, la fel acționa prețul psihologic și asupra celorlalți.
Nu vreți să știți ce faună era în tren, am fost convins că nu mai apuc lumina zilei. Și nu glumesc absolut deloc, am martori, că eram cu un prieten, fuseserăm la meciul Stelei de la Firenze. În primul rând că nu găseai loc, nu aveai unde să stai. Compartimentele erau cu banchete din alea lungi, prin urmare pasagerii se întinseseră pe ele, prin urmare deși erau compartimente de opt-zece persoane, în fiecare găseai doar câte doi cetățeni din ăștia întinși fiecare pe câte o banchetă.
Cum îl trezești în toiul nopții pe un cetățean care arată de parcă azi s-a eliberat din pușcărie (sau urmează să intre cât de curând) și-i explici că vrei să stai și tu pe bancheta aia? Cum? Până la urmă, am găsit o cușetă în care era o familie de marocani care, fiind cinci, nu se putuseră întinde pe banchete. Privirile pe care nu le-au aruncat când am intrat să stăm în cușeta lor m-au făcut să cred că aia e ultima mea zi în această existență. Mă rog, ultima noapte, ca să fiu extrem de precis.
Să vă mai spun că nici gând să plece trenul la ora 02:00, așa cum era în program? Am stat ce-am stat și până la urma am coborât pe peron pe la ora 04:30, m-am dus să întreb de ce nu plecăm și conductorul mi-a răspuns simplu: „n-avem locomotivă”. Omul nu mințea, m-am uitat spre capătul trenului și chiar nu aveam locomotivă. 😊
Acum puteți extrapola povestea asta și pentru zborurile low-cost. Oamenii ăia, pe care voi nu vi-i doriți ca parteneri de zbor, trebuie să ajungă si ei în orașele unde au nevoie să ajungă. Prin urmare nu vă mai setați așteptările ca pentru curse cu avioane private, când și voi și ăia ați vrut să zburați ieftin.
Prin urmare, o să revin la ceea ce ziceam la începutul articolului: nu vă mai setați așteptările sus și-o să aveți mult mai puține motive de dezamăgire. Cursele low-cost sunt strict pentru deplasarea în locul în care ai nevoie să ajungi.
Acum o să trecem la a doua parte a acestui articol, cea care se referă la întârzierile sau anulările de curse low-cost. După mintea mea, sunt de două feluri: prevăzute și neprevăzute. Mai bine zis, pe care poți cât de cât să le prevezi și pe care nu poți.
Dacă sunt neprevăzute, aia e, nu prea ai ce să mai faci. Aștepți, dacă e vorba doar despre o întârziere sau, dacă ți s-a anulat zborul, vezi ce se mai poate face să ajungi acolo unde-ți dorești. Am un prieten care trebuia să se întoarcă de la Bologna în vara asta. Sâmbătă, exact în ziua zborului, a primit email că i s-a anulat cursa (era wizz). Luni trebuia să fie la muncă. L-a costat 500 de euro să-și cumpere alte bilete, care oricum au fost pentru ziua de marți. Cam asta înseamnă o situație neprevăzută, în legătură cu care nu prea ai ce să mai faci.
Problema apare atunci când ai fi putut să faci ceva, ai fi putut să prevezi că sunt șanse foarte mari să te trezești cu întârzieri sau anulări, dar ai preferat să nu faci nimic, bazându-te pe noroc sau pe vestita „mie nu mi se poate întâmpla”.
Cel mai bun exemplu este Blue Air. De minimum doi ani era limpede pentru toată lumea că e aproape loterie să călătorești cu ei. Eu, deși i-am folosit intens, când mi-am dat seama cum stau lucrurile, am renunțat să-i mai iau în calcul. Pur și simplu am considerat că opțiunea Blue Air nu mai există pentru mine. Să vă explic a cui este vina dacă ați continuat să vă cumpărați bilete de la ei, deși era cam limpede cum stă treaba?
Am văzut o postare a cuiva care se plângea că și-a luat țeapă cu cinci bilete luate de la Blue Air. CINCI, înțelegeți? Nu unul, nu două, nu trei, CINCI. Și nu erau pentru un grup de cinci persoane, erau bilete individuale pentru curse în diverse perioade, curse la care prinsese prețuri „la ofertă”. Nu știu, dar trebuie să fii naiv și complet rupt de realitate să poți face asta in condițiile in care gemea netul de articole despre țepe și curse anulate Blue Air.
Alt exemplu de situație în care ai fi putut să faci ceva este ce s-a întâmplat vara asta. La ce mă refer? Păi când a început sezonul concediilor a devenit evident pentru toată lumea că există probleme cam pe toate aeroporturile din lume. Era plin de știri pe toate canalele media despre companiile aeriene care nu fac față fluxului imens de călători.
În condițiile astea nu era evident că sunt șanse mari să pățești exact la fel dacă vrei să zbori fix în vârf de sezon într-o destinație foarte populară? Chiar nu sună niciun clopoțel de alertă acolo? Well, pentru mine a sunat și n-am zburat nicăieri vara asta. Da, ne-am dorit și noi să plecăm pe undeva, scurt așa, fără copii, cum făceam în fiecare vacanță de vară, dar am renunțat la idee.
După ce-a fost evident că toate companiile aeriene au probleme imense cu lipsa de personal, am luat decizia să nu plecăm nicăieri, cel puțin nu cât e vârf de sezon. După ce am văzut miile alea de călători care se plângeau cam peste tot prin Europa și nu numai, ne-am dat seama că să pleci cu avionul pe undeva pare efectiv treabă de noroc. Iar eu nu vreau să ajung să stau cu morcovul în fund așteptând să văd dacă mi se anulează sau mi se amână zborul.
O să mă întrebați uimiți „dar ce era să facem, să nu mai mergem în vacanță?”. Iar eu o să vă răspund că întotdeauna ai de ales. Te prinzi că e groasă treaba cu companiile aeriene și alegi ce faci. Alegi să pleci în vacanță într-o destinație unde poți ajunge și fără avion sau alegi să mergi cu avionul în condițiile astea?
Ai ales să-ți încerci norocul cu avionul? Atunci măcar nu te mai văicărești când constați că ăia care se plângeau prin toate aeroporturile planetei nu se plângeau degeaba, nu te mai dai cu fundul de pământ pe motiv că „doamne, ce ghinion am avut”. Că faci exact ca ăia care pleacă la mare sau la munte și se plâng că e trafic, vinerea seara, pe A2 sau pe DN1.
Cam asta este părerea mea despre tot ce înseamnă low-cost. Și e părerea cuiva care n-a avut niciodată probleme legate de acest tip de zboruri, deși le folosesc intensiv de foarte multă vreme. Cine știe, poate oi fi fost eu mai norocos, dar norocul și-l mai face și omul.
Ca să nu mă înjurați de pomană, o să mai zic o dată că nu vorbesc despre cazurile în care ți-ai luat biletul cu luni de zile înainte și când a sosit vremea să mergi în vacanță, n-ai mai avut ce să faci în afară de a te lăsa la mâna sorții. Nu vorbesc nici despre cazurile în care TREBUIA neapărat să ajungi rapid undeva și ți-ai luat bilet de avion, ca orice om care se grăbește. Astea sunt cazuri în care nu prea mai ce să faci în afară de să speri c-o să fie bine. Știți cum se spune, când e să ai ghinion, găsești cuie și-n…
În rest, am zis mai sus cum cred eu că poți să crești șansele să nu pățești nasoale. Acum să înceapă balul celor care s-au țepuit cu zborurile vara asta.
Sursa foto
500 euro dați de prietenul? Lejer, de vară! Vecina mea a plătit 730 euro pentru București – Madrid. Și cu escală de vreo 3 ore la Munchen, când cursa inițială era directă și dura cu puțin mai mult descât escala aia bonus. Deci, da, se poate și mai rău. 🙁
P.S.: Femeia pleca la muncă, să ne lămurim.
Comentariu beton!21
Sigur că se poate mai rău, o proetenă de-ale Marei tocmai a plătit 900 de euro. Ieri. Ca să poată ajunge din Italia la București, după ce i s-a anulat zborul.
Dar Tarom-îl cum este? Este de încredere sau nu? Ca am o rezervare duminica pe care nu vreau sa o pierd.
Dacă poți detalia un pic, că nu știu la ce te referi.
Am zburat eu vara asta cu Tarom Buc-Barcelona pentru ca minunata mea corporatie nu ne da voie sa zburam cu low cost ca asigurarea ca draci pe bat.Cum trebuia sa iau bilete din 2 bucati ca eram in țara dupa concediu deci a Ro-Spania Spania-Polonia am luat Tarom ca era singura varianta.Este un fel de rată si asa saracie si stres mancat in 3h ore de zbor nu am trait veci.Aeronava ( am poze dar nu pot sa le pun aici) era ca dupa razboi sau de pe vremea lu bunica.Locul ala unde se pun bagajele de mana fundul era lipit cu scotch si scaunul meu avea manerul rupt.Am stat 3 ore vizualuzand cum o sa-mi cada in cap toate papornitele de rafie.Apa se impartea cu paharul dintr-un pet de 2.5 litrii iar sa iti cumperi ceva nicio sansa nici macar o cafea.Masuta aia rabatabila din fata era in stadiu avansat de degradare in concluzie jalnic la pret de 1200 lei un dus doar.La venit am luat Lotul polonez care a mai dat rateuri de-a lungul timpului cu intarzieri dar macar aeronava e decenta.NU TAROM in viata mea decat daca vinde statul roman altcuiva gen Austrian airlines or whoever.
Se dezbate încă. Ce zici?36
Pai am un zbor duminica cu Tarom din București in Londra și de acolo am conectie cu Viegin Atlantic. Rezervarea este făcută prin Virgin Atlantic, dar primul zbor este operat de Tarom și acum mi-e teama ca rămân prin România. Nu ca ar fi rău, dar trebuie sa fiu la servici săptămâna viitoare.
Păi acum lucrurile ar fi trebuit să fi intrat cât de cât în normal, că nu mai e perioadă de concedii. Sau, mă rog, nu mai e vârf de perioadă.
@Dana Glint, vei zbura lejer. Doar să ajungi mai devreme în aeroport. Am văzut că încă e nebunie pe Otopeni. Același zbor și eu, dar luni, pe 19.
Am zburat eu vara asta cu Tarom și nu am avut nici o problemă, nici anulări, nici întârzieri.
Nu pot face comparație cu low-cost pentru că nu am folosit niciodată.
Comentariu beton!18
Am zburat eu cu Tarom vara asta, super piloți -aproape că nu am simțit aterizarea, apă plată la 0,5 litri și șervețele umede, în plus, curățenie și avion mare. Stewardesele nu se compară cu cele de la low-cost, nici experiența zborului. Fără întârzieri deloc. Eu, aș alege Tarom de fiecare dată.
In octombrie, plecăm și noi spre România. Extrasezon, da? Dar tot nu avem curajul sa plecăm cu avionul. Plecăm cu mașina, mai lung drumul, mai scump dar, măcar știm că ajungem înapoi în timp util. Că, deh, are si concediul un sfârșit.
Ceea ce o să execut și eu. 😛
Unde vă duceți?
Ne ducem ÎN România. Din Germania. Că îmi crește nepotica și abia reușesc s-o văd o dată pe an.
M-a amuzat fantastic acel IN accentuat. Nici eu nu mai suport exprimari de genul “LA Dubai”, “LA Germania” s.a.m.d
Apropo! Este cineva pe aici care stie regula pentru folosirea acestor prepozitii de… directie si loc indraznesc sa zic?
Eu pur si simplu ma bazez pe bunul simt al limbii romane insuflat din scoala de o profa draconica, careia ii multumesc si azi.
Comentariu beton!26
#Bogdan, in principiu regula de baza este in pt teritorii mari, gen tari, regiuni etc si la pt locuri mai mici, mai precise, orase, de ex. Asta foloseam noi cand faceam traduceri
Comentariu beton!23
@Bogdan: Pă Germanea, boss 😁
Comentariu beton!24
@Bogdan: am subliniat pentru ca mi s-a părut că Mihai nu a înțeles din prima SPRE.
In altă ordine de idei, nici dacă aș fi beată – pulbere, n-aș reuși să scriu incorect. Când vreau să scriu la mișto, trebuie să ma chinui.
@Irina: Multumesc! 🙂
O sa incerc sa tin minte asta
Corect. Așa am făcut și eu/noi anul ăsta… a fost o leacă mai lung, dar a fost OK. La venire am oprit la Viena și apoi la Sibiu (am și vizitat un pic) și la întoarcere iar la Sibiu și apoi la Linz . Am avut în Sibiu un super discount, la 4 stele, așa că a meritat.
Pentru concedii vara, cred ca cel mai bine e cu curse charter, oferite de agentiile de turism importante – parerea mea e ca sunt putine sanse sa fie anulate. Sau undeva unde poti ajunge cu masina.
Comentariu beton!24
Eu nu suport să-mi fac vacanțele prin agentiile de turism. Nu că n-am încredere înn ce oferă, dae sunt convins că eu mă descurc mai bine. Și chiar mă descurc.
Ce sa zic, n-am avut experiente neplacute pana acum cu cele 2 mari agentii de turism din Romania. Prefer agentiile de turism si zborurile lor charter decat sa merg cu masina pana in Grecia, de exemplu – de la Iasi pana pe vreo insula fac 2 zile dus si 2 intors (cu oprire noaptea, nu conduc ca nebunul 1500 km dintr-o bucata). Cu avionul economisesc 4 zile de concediu pierdute pe drum.
Cand am sa-mi pot lua 2-3 saptamani libere, am sa ma duc si eu cu masina – 4 zile pe drum nu se mai cunosc si le poti considera ca o alta vacanta. 🙂
Comentariu beton!32
Ba da, se anuleaza. Patit eu saptamana trecuta cu faimosul Blue Air. Partea buna a fost ca agentia s-a ocupat de gasit zbor de intoarcere. Mai devreme dar fara extra cost + returnat banii pe cazarea nefolosita.
Comentariu beton!14
De acord. Anul asta am renuntat la Italia tocmai pentru ca mi s’a parut prea mare loteria cu avioanele.
Iar de obicei dam si 50 de eur in plus pentru un bilet la companie de linie si nu low cost. Si fix din cauza pasagerilor, ca in rest si low-costurile respecta destul de bine orarul, ca e interesul lor comercial.
50 de euro ii uiti repede dar 2-3h intre 2 bombardieri nu le uiti asa repede.
Comentariu beton!48
Absolut. :)))))))))
Am zburat vara asta cu wizz. Am avut ceva morcovi la mine, dar nu a fost cazul, am decolat la timp si am ajuns mai devreme. Ce m-a socat a fost ca aproape jumatate din locuri au ramas neocupate.
P.S. Nu am reusit sa imi fac asigurare, a fost prea din scurt.
Comentariu beton!15
Hă?
„Hă?” pt ce parte: la morcovii din dos sau la faptul ca nu am facut asigurare?
La faptul că n-ai avut timp suficient să faci asigurare. Mi-ar plăcea să detalizezi puțin, nu de alta, dar eu de multe ori mi-am făcut-o rapid, la benzinărie, când deja plecasem spre destinația de vacanțâ și uitasem s-o fac de acasă.
vacanța mea de vară a fost legată de data fixă a unui concert, amânat deja de două ori, așa că nu prea am avut de ales. ce e cert că biletele (din fericire, doar de dus, și luate ieftin) luate azi la blueair au fost la o cursă anulată mâine. banii nu i-am văzut nici acum (în treacăt fie spus – am avut, în 2021 și 2022, până în vară, peste 20 de bilete luate la blueair și nicio problemă). am luat instantaneu bilete wizzair, cu plecare cu o zi mai devreme, culmea, foarte ieftine, 700 de lei, 3 bilete, cu bagaj de cală, cu locuri luate împreună. la plecare – din iași – erau trei zboruri cam în același timp. al meu a fost singurul întârziat, fix 100 de minute. la întoarcere, într-un aeroport practic aflat în posesia ryanair, absolut toate zborurile aveau întârziere. cu excepția zborului meu, singurul wizzair de pe aeroport, care a plecat cu vreo 20 de minute mai devreme!
ce e cert e că, foarte probabil, în următoarele ieșiri, voi reexperimenta vacanța cu mașina, deși urăsc preocupările legate de parcare, de deplasare prin orașe cu străzi absolut necunoscute!
Comentariu beton!16
Șerif, când plec pe undeva cu mașina, singura mea preocupare este să găsesc hotel cu parcare. Din momentul în care am ajuns acolo, am lăsat mașina în parcare și uit c-am venit cu ea, mă comport de parcă aș fi fără. E cea mai bună soluție ca să rămâi liniștit la cap. Altfel, o să-ți ocupi un sfert de vacanță cu căutatul locurilor de parcare.
mie îmi plac la nebunie vacanțele cu trenul prin vestul europei, iar gările, o, gările, de la toledo la berlin și de la napoli la anvers sau amsterdam sunt o nebunie! dacă aș putea să mă teleportez la viena și de acolo să mă urc în tren până la lisabona sau edinburgh, aș fi cel mai fericit!
Comentariu beton!32
Uf, si noi la fel, am zis ca nu riscam, am mers in Bulgaria cu masina. Acuma avem bilete la Ryanair la sfarsitul lui sept…sper sa fi trecut nebunia. Oare exista vreo asigurare sa acopere biletele de avion si cazarea in caz de ceva?
Sigur că există, doar că nu știu dacă o mai poți face acum, că pare cam tărziu. Uite: https://mihaivasilescublog.ro/2022/07/12/anulat-vacanta-deja-platita/
Cel putin in cazul BlueAir asigurarea era degeaba. Nu asigura problemele „economice” ale companiilor.
@MV Eu nu am înțeles dacă asigurarea aceea îți acoperă costul biletelor de avion sau al cazării de care nu mai poți beneficia, dacă ți se anulează zborul.
„Dacă zborul de plecare al Asiguratului, programat și confirmat, este întârziat mai mult de 6 ore, este anulat, sau dacă Asiguratul este refuzat la îmbarcare ca urmare a unei supra rezervări și nu i se pune la dispoziție un transport alternativ cu decolare în maxim 6 ore de la ora programată a decolării zborului confirmat, Asigurătorul va despăgubi cheltuielile de stricta necesitate și anume cele în legătură cu medicamente, articole de toaletă, alimente și băuturi nealcoolice, cazare la hotel și transport către și de la hotel, efectuate de Asigurat pe durata întârzierii zborului și înainte de decolare.”
Adică, dacă vreau să plec în vacanță, am zborul și cazarea plătite, dar se anulează zborul și nu mai plec, asiguratorul îmi rambursează valoarea biletelor și a cazării sau nu?
Da, eu așa știu.
Da, asigurarile acopera bilete de avion si cazarea (de citit ce ofera fiecare asigurator)
Daca zborul a fost amanat/anulat din motive de genul greva controlori trafic, vreme, sau orice alt eveniment de forta majora(cazul blueair), asigurarea nu va ajuta.
Daca zborul are intarziere mai mare de 6 ore(nu exista limita superioara) primesti maxim 100 euro(cazare, masa etc).
Daca ai un accident grav(nu din vina ta) si ai nevoie de proteza/implant o sa platesti….
Astea sunt din pachetul zen de la eurolife.
Cititi cu mare grija ce scrie cand va cumparati o asigurare.
Am dicutat cu ei si asigurarea acopera anularea doar din cauze medicale. Nu acopera costul biletelor si al cazarii in cazul in care se anuleaza zborul. Mai cercetez si revin cu update daca gasesc ceva, poate sunt si alti oameni interesati.
@Ramona chiar mă interesează mult o astfel de asigurare și am tot căutat, dar nu am găsit
@MV poate lămurești subiectul cu cei de la Eurolife, ca să știm și noi și să știi și tu exact ce recomanzi 😊. Nu de alta, dar merge multă lume pe mâna ta și ar fi păcat să se păcălească
@Forest Girl, uite, tocmai am primit un răspuns din partea celer de la Eurolife, cei cu care eu am o relație aparte. Mi s-a spus așa:
„Eurolife nu acoperă zboruri anulate, asta fiind strict responsabilitatea operatorului aerian. Și nici o asigurare din piata nu acopera asta.”
Da, pare destul de logic de ce.
Mulțumesc, Mihai! Este exact cum credeam…
Noi am riscat, adica am luat o destinatie in care era foooarte probabil sa ne rataceasca macar bagajele, ne-am asumat adica. Zbor Gran Canaria din Bucuresti, pe 19 august. Practic zborul a fost din 2 bucati Bucuresti – Madrid cu Tarom, foarte civilizat, amabili, fara intarziere, apoi din Madrid a fost Air Europa, chiar un avion elegant , mare si nu ocupat in totalitate. E adevarat ca nu au existat mese, doar ne-au intrebat cei de la Tarom de vreo 2 ori daca vrem apa si ne-au si dat, in rest puteai cumpara mancare de la ei si orice altceva cred, cafea, ceai.
La intoarcere am avut ceva emotii, escala la Madrid a fost fix de o ora si 15 minute si era posibil sa nu ne intoarcem cu bagajele, dar cred ca nu mai are rost sa spun cat de bine au fost organizati cei de acolo, am ajuns fix cu tot ce trebuie pe Otopeni. Aici bineinteles ca a fost cam show total pentru ca pe o singura banda descarcau bagaje de pe trei rute… dar na, pana la urma a fost OK.
Pretul biletelor a fost 1000 euro pentru 3 persoane pe toata ruta de care v-am spus.
Le-am achizitionat de prin mai-iunie si a fost OK, desi da, am avut ceva emotii,
Comentariu beton!18
Mie mi a fost frica sa mai zbor de când cu pandemia, că nu se știa de la o zi la alta ce condiții de călătorie ar fi, plus diverse probleme cu întârzieri și anulari. Și stirea calda a zilei din familia mea: taica miu avea bilet la blue air pentru săptămâna trecută, care zbor bineînțeles că s a anulat. Și a luat pentru astăzi la Wizz. In aeroport a fost anunțat că s a anulat zborul și posibil sa fie aduși în țară de pe un alt aeroport și în alt oraș, nu știu încă cu ce companie. Sa vedem cum se va rezolva, oricum omul e in taxi spre celălalt aeroport, sperăm că va ajunge totusi…
Nu poti cumpara mancare la bordul aeronavelor TAROM.
Probabil ca nu poti, nu am incercat, Air Europa avea o oferta de mancare si bautura. 🙂
Și noi am exclus vara asta zborurile cu avionul. Inclusiv pentru copilă, care a vrut să petreacă o lună la bunicii din Salonic. În mod normal, o puneam pe Aegean sau Tarom, o predam cu aviz de însoțire personalului aeronavei și aia era. Mă rog, stăteam cu ceva morcov până ajungea la destinație dar trecem peste asta. Anul ăsta am preferat s-o predăm/preluăm la/de la Promachonas, bunicilor/de la bunici. Da, ne-am asumat întârzieri la vamă, timpii mai lungi, cheltuielile mai mari. Am făcut asta pentru că încrederea în companiile aeriene mie mi-a scăzut destul de drastic în ultima perioadă, din diverse motive. Da, știu că avionul era, poate încă este cel mai sigur mijloc de transport. Dar eu nu simt deloc asta acum.
Comentariu beton!32
Prima zi de școală. Învățoarea:
– Și? Pe une ați fost în vacanța de vară?
O mare de mâini de copii ridicate. Învățătoarea:
– Hai să începem cu Anduța Junior. Unde ai fost tu puiule?
– La bunici, doamna.
– Ooo, ce frumos. Din ce sat sunt bunicii tăi?
– Din Salonic, doamna.
😀 😀 😀
Du-te, mă! 😃Că a vrut și la Vaslui. Cu predare/primire la Focșani. :))
Comentariu beton!34
OK. Am pățit-o eu vara asta, cu un zbor întors de la Barcelona – Girona la Nürnberg. Nu cred că Nürnberg e destinație de vacanță (sezon de vârf adică) și da, bilete cumpărate în avans de 3 săptămâni, dus-întors. Cam cu o săptămână înainte de a pleca erau zvonuri de grevă ale personalului de bord în 10 aeroporturi spaniole. Plecat și nu a fost nimic. Însă la întors a fost circ. Declarații de întârziere de 1 oră, poftiți la îmbacare în juma de oră. Stat la scara avionului, admirat fundulețe tonifiate și vidanjarea avionului și apoi înapoi în sala de așteptare. Mai puțin de o oră și suntem îmbarcați pe bune în avion. Urcă și se instalează ultimul pasager și atunci decide pilotul că nu se mai zboară și suntem poftiți afară, dar afară din aeroport! Reintrăm și mergem la check-in și 4 ore degeaba ne strofocăm de o soluție. La check-in nici măcăr nu era compania aeriană ci o firmă spaniolă care s-a străduit să ajute cât poate pe toți. Abia peste 2 zile am prins zbor spre Germania, până la Frankfurt-Hahn. Acolo mai fusesem, dar de data asta aeroportul să juri că era într-o țară bananieră, nu Germania. Copii ploii, nici poliție pe acolo, băi hai că puteam veni cu bagajele doar cu droguri că nici pe Girona nu se agitau cu controalele. Am pierdut juma de oră să ne orientăm că era o singură cursă de bus pe oră de la Hahn spre Fraport (aeroportul cel baban) și Frankfurt am Main. De acolo cu două trenuri și biletul de 9 euro până la Nürnberg în 5 ore.
Compania era Ryanair și circul era evident regizat și premeditat de echipaj, că să evite clauzele care i-ar fi penalizat. Comportamentul lor și bagajele pregătite la ieșirea avionului erau elocvente dar nu m-am prins. Aveau chef de plajă, nu de zburat. Și nici nu se mai oboseau să facă check-in, au externalizat treaba asta, deci mai puțină cârcă. Având deja pe fratele meu la Barcelona, m-am descurcat dar am văzut la ceilalți pasageri o grămadă de necazuri.
P.S. am prins și eu un bilet de 29 euro de la Sibiu la Bonn cu defunctul Germanwings.
Comentariu beton!18
Fiică mea a venit acasă fix acum cu nebunia Blue Air 🫣 am fost într-o panică vecină cu nebunia, cu toate că nu avea bilete cu linia lor 😁 în panica aia m-am apucat să caut bilete, toate erau cu escală și plecau de la vreo 500€ spre 980€ cu escale de 5/12 ore. Mdeh, economie de piață. A avut întârziere doar 30 de minute, n-a fost chiar rău. Mai are un hop cu plecarea, sperăm să fie în regulă. Edinburgh – București și retur.
MINUNAT… rezumatul zic. Fix pe logica asta am zburat vara asta o singura data. TAROM, zero pb.
Case closed!
Sper ca sâmbătă să nu avem surprize cu Tarom-ul, și nici pe 25 cu zborul de la Sevilla la Barcelona. Pt Madrid – Sevilla am ales trenul. Este ieftin, rapid, nu riști atâtea chestii ca la avion.
Nu îmi fac griji pt zborurile de întoarcere acasă căci Qatar Airways sunt serioși și punctuali.
Qatar, Royal Jordanian, Etihad – astea-s companii aeriene, nu glume obosite. 😎👍
@JT, da, șef, așa e, dar arătă-mi cum mă pot duce cu Qatar sau Etihad până la Roma sau Napoli, dacă vreau să dau o fugă. 😀
@MV: de unde B0$$, nu se poate cu d-astea. 🤪
O singură dată am fost cu ryanair pe ruta Viena – Londra (Stansted). D-atunci, niciodată. Și dacă mi-ar da zboruri gratis pe viață. Arăta aeroportu’ ăla ca o colonie de colorați. 🤢🤢🤢
I-am zis tovarășului atunci că l-oi mai vizita când s-or împrerechea porcii deasupra palatului Buckingham.
Fix aceeasi experienta am avut si eu cu Beauvais, in 2017/8 sau ceva de genul.
Dincolo de peisaj/mirosuri/apucaturi ale concetatenilor mai bronzati, drumul ala de cam o ora cu „rata” pana la primul metrou din Paris … never again!
Alt gen de porcarie tot cu low-cost la Roma, prin 2019. Uite ca nu imi mai aduc aminte daca a fost Wizz sau BlueAir, oricum aceeasi mizerie per total. La dus, bagajul de cabina (troler cu dimensiuni regulamentare, cu carcasa tare ca sa nu fie discutii/accidente) a fost bun-bun, cantarit, masurat, admis la imbarcare. La intoarcere, fix ACELASI bagaj nu a mai fost bun … 50 E taxa „de prost”. I-am spus jegosului de la ghiseu ca bagajul e regulamentar, ca tot cu ala am venit si i-am arat si cuponul de la Bucuresti ca intamplator il mai aveam in buzunar. I-am spus sa imi arate unde e „cutia” aia in care masori bagajul sa vezi daca te incadrezi ca dimensiuni. Cand a vazut ca nu-s fraier si ca ma iau cu el in gura, brusc a a uitat lb engleza si a inceput sa o arda pe italieneste ceva de genul „platesti acum 50 E sau nu te imbarci … nu-ti convine, fa recalamatie”. I-am spus ca stau acolo in fata ghiseului pana vine sef-su. M-a amenintat cu politia, eu nu am incredere in NICIO politie de pe lumea asta, asa ca am zis ca nu are rost scandalul, am platit, am dat bagajul si mi-am vazut de drum. La sosire pe Otopeni, cand sa imi iau bagajul de la banda (alt timp pierdut din cauza idiotului) ce sa vezi? Toate rotile si manerele de la bagaj RUPTE … ba’, dar nici macar una nu a scapat. O fi cocincidenta? Bineinteles ca am facut reclamatie (aveam si poze de la Roma, de cand m-am certat cu idiotii, cu bagajul intreg) … astept si acum raspunsul la reclamatie.
Mishto cu low-cost-ul, doar ca NU. Si nu-i vorba de asteptari exagerate, doar sa respecte ceea ce legal/contractual, atat. Din partea mea sa moara-n chinuri! Toti!
Comentariu beton!14
Intre pastele catolic si cel ortodox fusei in roma. Ryanair, bilete luate pe 3 ianuarie, 90 euro, 4 persoane, dus intors, fara bagaj de cala. Totul bine si la dus si la intors.
In august am fost in londra, wizzair, plecare de pe bacau (da, suntem moldo-bucovineni). 4 bilete, dus intors, tot fara bagaj de cala – 550 euro. Bilete luate cu 1 luna juma inainte ca am tot urmarit ofertele pe google flights. Daca plecam de pe Suceava erau peste 1k euro.
Primul zbor al zilei, a decolat cu peste 1 ora intarziere – nu stiu de ce ca doar tigaia era pe pista. Coada la securitate ca la balamuc – ca nah, de ce sa nu pui 2 avioane la ora 6 dimineata cand stii ca oricum nu pleaca la timp – si daca tot ai 2 avioane de ce sa nu ai doar 2 oameni la securitate si 1 la pasapoarte. Si desigur ca la pasapoarte era cineva cu 2 copii si iesea singura din tara – stiti ce inseamna asta, nu!?
Deci, nesimtire maxima sa pui doar 1 persoana sa verifice pasapoartele cand urmatoarea rata pleca peste 2 ore.
In luton – jale, n-are cine sa ne puna scara, n-are cine sa descarce bagajele (nu ne-a interesat dar anuntau ca intarzie bagajele). Am ajuns cu 45 min intarziere doar.
La intors, tot cu primul zbor spre bacau dar luam exact avionul cu care venisem asa ca stiam ca sigur nu ajunge la timp. A ajuns cu 1 ora intarziere plus ca la fel, n-are cine sa puna scara, n-are cine sa incarce bagajele – am plecat cu 3 ore intarziere in total.
La bacau, furtuna, ne-am invartit vreo 30-40 minute pina sa aterizam.
Comentariu beton!13
Eu am zis că e groasă, atunci când am văzut ce haos a fost pe Ben Gurion. Nu am văzut niciodată la ei să fie vreun blocaj sau ceva. Fiind unul din cele mai sigure aeroporturi din lume, totul mergea brici.
Cât despre companiile low cost nu pot să-mi dau cu părerea căci sunt subiectivă.😁 Și nici nu am zburat cu ele.
Anul asta am zburat de 4 ori la Barcelona, de 2 ori la Bucuresti, o data la Varna si o data la Burgas. Turele bulgaresti – Bulgaria Air (peste Tarom ca aspect al avioanelor si conditii de zbor, dar sunt curse f scurte). Tarom de 2 ori – sinistru, ATR-urile alea au facut razboiul, nu am niciun dubiu. Ryanair pentru Barcelona – intarziere de o ora la decolarea din Barcelona, niciun fel de alta problema. Business travels (asa cum spune si Aura mai sus) – nu e optional cu ce companie zbor, insa am avut momente cand as fi preferat low cost in 3 ore zbor direct decat companii de linie in 8 (sau mai mult) si cu escala. Sunt convinsa ca experientele mele de calatorie nu sunt norma, probabil ca sunt eu destul de bine antrenata sa nu ma mai enerveze diverse, insa sunt de acord ca asteptarile sunt parte din exercitiu. Ca daca platesti 20 euro, dar vrei conditiile si compania de business class…mai greu posibil, spre deloc.
Știi că se spune că ATR-urile alea, deși arată într-adevăr de parcă au făcut războiul, sunt printre cele mai sigure avioane. 😉
Stiu, dar tot am senzatia ca o elice o sa mi se infiga in creier. Sa nu mai zic ca plafonul e atat de jos, incat ajung sa ma consider eu foarte inalta 🙂
Urasc din rarunchi business travels. Cea mai recenta, sper ca si ultima, Copenhaga-Bucuresti si retur: dusul ok, dar evident din doua bucati (via München). Inapoi cursa anulata in ultima secunda in Buc., asteptat 8 ore o redirectionare, Frankfurt (7 ore in aeroport, noaptea) -Amsterdam-Cph., timp total 21ore 😖
Cu companii low cost (Ryan si Wizz) am calatorit de vreo 5-6 ori, fara probleme.
Vara asta am ales masina, din cunoscutele motive de haos in aeroporturi. Sper ca pana in octombrie sa reintram in normal, am planificat o calatorie la Istanbul, 650 € de caciula (avion plus 8 nopti hotel central).
Am zburat vara asta, în iulie, cu charter. Nici o emoție, all good. Nici nu auzisem de Hi-Sky până acum, dar am citit revista lor din avion și cică au ceva curse regulate din București. Au fost extrem de punctuali, dar nu comparăm ținând cont de diferența chafter/cursă regulată. Verificați eventual, pe Europa circulă.
Pandemia a stricat tot feng shui-ul zborurilor la preț de rată de Bolintin 🙁 Ce faine erau ofertele cu bilete la 5 euro pe segment, la Ryanair, am fost de cel putin 4-5 ori cu ei in city break-uri in care m-a costat mai mult uberul pana la aeroport decât avionul.
Locurile in avion nu prea le luam niciodată, faceam permutări cu „sarumana, se poate să? ” dacă se putea, daca nu, nu:)) Am prins insa o faza asa la un low cost cu zbor de 11 ore unde scaunele la economy erau atât de incomode încât am vrut sa luam pe loc, in avion la extra leg room. Ne-a zis fatuca ca sifur, cum sa nu 150 de euro de perdoana, plătiti pe loc acum și va mutam colea, 5 rânduri mai in fata aveau unele cu spațiu cât să nu îți juelsti genunchii in scaunul din față :)). Am zis pas si am adormit 9 ore ca Pinocchio, in fund si drept 😂😂😂
Comentariu beton!17
Perfect adevarat,ca sa zic asa.Multe nasoale pot fi prevenite cu un minim de precautie si un pic de bun simt. Eu prin natura meseriei,sunt inspector naval, zbor constant de vreo 10 ani.Insemnand intre 15 si 20 de zboruri dus-intors pe an,in toata lumea.Ce I drept,doar zboruri de linie,compania, din cauza riscului,nu cumpara bilete low-cost.Unele din motive le ai punctat perfect in articol.Acum,exemplu personal,vara asta am fost la Paris in vacanta cu familionul.Doi adulti,doi copii.Cu Tarom,cursa directa,in August.Ca pret, bilete cumparate din aprilie,cu 3 bagaje de cala,1100 eur dus intors toata afacerea.la low cost m-ar fi costat,pe un zbor cu escala, cu 140 eur mai putin.Vreo 950 eur.Zborul in sine cu Tarom,fara nici o problema.Nu intarzieri,nu bagaje pierdute,nimic.Vorba ta,oi fi fost eu norocos.
In rest,vara asta a fost cosmar peste tot,pe toate aeroporturile mari,cu toate companiile,chiar si alea de linie.Exceptie notabila, Istanbul.
Trenul nostru catre Viena era plin de calatori care ar fi trebuit sa zboare cu Blue Air. Acum topaiau prin Europa sa ajunga la munca
Din cauza asta noi ne-am dus în Grecia cu autocarul. Never again, mai bine stau acasă.
100% de accord cu tot ce ai scris. fara „dar…”.
Am zburat o singura data cu low cost aka Wizz la Barcelona in 2010. Stiu ca am stat 2H in plus in Otopeni ca era o problema cu unul dintre geamurile avionului, stiti geamurile alea care costa cat un BMW seria 7 un geam. upa 2H, ne-au mutat in avionul de Italia, si urma sa ii amane si pe aia 2H.
Cred ca am dat in vremurile alea 80 Euro dus intors si era considerat pret redus, luat cu 2 luni inainte.
Cand am mai avut de zburat si am decis sa imi iau si familia, gen sa vada Parisul, le-am cumparat bilete la Tarom sau AirFrance. e putin mai scump dar aterizezi cu 50-60 km mai aproape de Paris, si pe curse normale.
Nu recomand low costul decat pentru urgente cu lipsa altor alternative. Asta nu inseamna ca recomand Etihad dar exista multe companii de linie cu preturi decente daca biletele sunt luate cu minim 3 saptamani inainte. Un Bucuresti-Paris-Bucuresti era 2-300 euro de persoana, dus intors.
Cele mai creepy zboruri au fost cu Taromul pe rute scurte, Cluj-Bucuresti sau Bucuresti-Sofia. Are Tarom 3 avioane anii 80 cu 80 de locuri, cand te urci in ele totul e vechi si galbejit, te simti ca si cum ai calca intr-un muzeu cu amintiri din epoca de aur. Si daca stai drept si ai spre 1 90 atinci cu capul tavanul pe culoar. un fel de autobuze vechi cu 2 moristi.
Ce nu stie multa lume e ca pe vremuri, multi straini preferau Tarom pentru zboruri peste ocean.
De ce?
A fost ultima companie internationala care a interzis fumatul in avion si la un moment dat era printre singurele. Mi-a povestit cineva cum era la fumatori, aveau voie sa fumeze parca maxim 4 odata. Si dupa ce terminau puteau fuma altii si tot asa. Si era o zona delimitata cu perdele. Imaginati-va un zbor Canada Europa cu Tarom la fumatori 😀 😀 😀
Nu imi imaginez, chiar am zburat de 2x cu Tarom, fumator fiind, pe rutele Bucuresti – NYC si Bucuresti – Chicago.
Mijlocul anilor ’90.
Se fuma cam in toata jumatatea posterioara a avionului, nu se incurca nimeni cu perdelute intermediare la A310, vedeai pana la business class.
Imi amintesc, la unul dintre zboruri, cel de NYC, l-am avut pe Mihai Circiog (fondator si proprietar Ev Zilei) cu nevasta la vreo 3 scaune de mine, zbura coach, nu fitze. Fuma de rupea pamantul (vazduhul, ma rog). A murit acum multi ani, o fi fost si fumatul ala de vina.
Cert este ca la destinatie tot ce purtasem in avion trebuia spalat si parfumat sa iasa putoarea de tutun.
Lasandu-ma de tutun dupa peste 30 ani de fumat, am zburat si 14 ore fara sa simt lipsa ‘pipei’.
Dar lipsa locului la picioare sau rasuflarea vecinului din spate le cam resimt la low cost asa ca daca pot evita, o fac fara regrete.
Mai ales azi cand diferentele de pret intre low cost si legacy airline sunt de cateva zeci de euro, chiar nu merita stresul.
Nu imi imaginez de pilda cum ar fi sa zbori cu Scoot Airlines Atena-Singapore-Sydney.
Anul asta am tinut zborurile la minim, in special in primavara, pe vara masina, mobra depinzand daca era iesire cu familia sau cu baietii.
Știi că sunt pățit cu Blue – aveam bilete pentru vineri acum, catre Atena, luate din ianuarie (95E/2pers). Vom zbura totuși sâmbătă, cu Aegean – 307E/2 pers. Noi să fim sănătoși, s-avem soare și mare liniștită săptămâna viitoare. ☀️⛵
Comentariu beton!14
Duminică seara WizzAir a anunțat că anulează zborul ce ar fi trebuit să plece din Stockholm către București.
Știe cineva care sunt motivele reale pentru care companiile aeriene anulează cursele și anunță acest lucru doar cu câteva ore înaintea decolării?
Da, trag linie la incasari in ultima clipa, decid ca zborul nu este profitabil si il anuleaza, economisind niste cheltuieli.
Motivatiile gen „probleme tehnice inopinate care necesita interventie” sunt doar pentru urechile tzepuitzilor, realitatea izvoraste dintr-o ratiune simpla: mai bine sa sufere mama calatorului decat mama proprietarului companiei aeriene.
Nu-mi dau seama daca Tom a fost sau nu sarcastic. Trojalul este destul de fin.
Avioanele se mai strica. Dar banuiesc ca se strica rar „asa de rau” incat fie necesara anularea zborului. Mentenanta e intotdeauna preventiva.
De exemplu la ultimul zbor (Easyjet) ne-au anuntat cand eram in avion ca-si cer scuze ca nu exista apa fiarta pentru cafea sau ceai. „Au luat decizia” sa zboare asa si sa nu anuleze cursa. De pe fightradar am dedus ca avionul in sine era unul „de rezerva”.
Banuiala mea e ca de cele mai multe ori avionale nu zboara din cauza personalului. Daca pilotul nu poate za zboare… avionul nu zboara. Si spre exemplu pilotul nu zboara ca a fost testat pozitiv la covid,
In plus intarzaierile imputabile aeoroporturilor ( din cauza lipsei de personal din aeroporturi) se propaga si pilotul nu mai are voie sa zboare doua -trei zboruri mai tarziu din cauza timpului obligatoriu de odihna.
E cam ca la soferii de camioane care stau aiurea intr-o parcare sa faca tipul de odihna in alta parte decat planificarea din cauza unui stupid care a facut un accident cu multe ore in urma.
Am zburat și cu companii scumpe și cu low-cost și e firesc să fie diferență de confort și servicii. Ultima oară cu low cost am zburat anul trecut în Creta, a fost ok, fără lume pestriță. Anul ăsta precum Mihai am plecat cu mașina în concedii, de teama anulărilor, pe drum fiind full de cetățeni cu aceeași teamă 🙂.
Daca vreau sa zbor de acasa, Suceava, nu pot lua decat low-cost. Am zburat de Craciun la Roma, Ryanair la dus, Wizz la intors, ca erau orele mai bune, fara probleme, doar a durat o ora boardingul in Airbus 321, cel mai mare din flota Wizz. In vara am avut conferinta in Padova, si-am vrut sa maximizez timpul in Italia, Bologna cu wizz la dus, fara probleme, Bergamo cu Ryanair la intors, intarziere o ora, bagaj de cala, ca Italia, na, nu poti veni fara un ulei sau otet balsamic de la mama lui din Modena. Acum sunt in Irlanda, la dus intarziere o ora, fauna colorata si super aglomerat in terminal (aeroportul din Sv e mai mic decat o autogara, 3 zboruri mari in acelasi timp Londra, Dublin si Bergamo, il umplu la refuz). Acum 2 zile si Airlingus au avut probleme cu un atac cibernetic, nu puteau ceilalti participanti la conferinta si care in marea majoritate schimbau la Londra sa-si faca checkinul.
Asta este, spui Doamne ajuta si te rogi sa nu anuleze cursa.
Ce-mi place la wizz este flota aproape numai Airbus, nu ma dor urechile la aterizare ca in Boeing.
Airlingus??? Da’ ce fac avionele ălora? Ling aerul în zbor? 🤣🤣🤣🤣
Cu umorul irlandez nu-i de gluma!
Si inca o chestie, prefer lowcostul direct din Suceava chiar si pentru destinatii pentru care ar fi avioane de linie din Bucuresti drumului cu trenul in Romania
Multa lume nu pare sa stie:
– drepturile si compensatiile in cazul anularii curselor (in cazul in care se intampla cu cel mult doua saptamani inainte)
– ca exista asigurari de calatorie
Vă dau codul de la rezervarea anulata de Blue, in valoare totală de de 380E, pentru 300E. Și vă las să vă exprimati dvs drepturile si sa încasați compensațiile, vreți?
PS: asigurările de călătorie nu acopera cazurile precum Blue.
ăștia care se miră îs tot ăia care se aruncă pe trecerea de pietoni fără să se asigure, că doar e dreptul lor, nu?
după care se miră că ăla n-a avut timp să frîneze…
Ăia care se asigură din dreapta când traversează pe trecere sunt alţii. Cei despre care vorbeşte ¤vasilescu sunt ăia care fac „travel” dar îşi iau informaţiile de pe feisbuc, instagram sau tiktok de pe la diverşi influensări.
Dupa tine ar trebui sa ne facem concediile MAXIM in grecia. Ca altfel ABSOLUT toate companiile aeriene au MARI probleme. Nu e vorba de low vs normal(?) cost. Toate sunt in mare belea dupa nasolia cu pandemia de 2 ani. Isi vor reveni peste 4-5 ani (cele care isi vor mai reveni, restul pa!).
Si nu doar companiile in sine au mari probleme ci si majoritatea aeropoartelor mari din lume. Au avut 2 ani de pandemie adica zboruri reduse cu 70-80% in care au fost nevoiti sa dea afara cam 75% din personal. Acum nu mai au de unde sa angajeze (dureaza luni de zile background checks). Si nici bani sa le dea noilor angajati pentru ca mai sus amintitele companii aeriene nu platesc la timp. Astea isi vor reveni in minim 2-3 ani.
Dupa tine ar trebui sa avem toti mii de euro in buzunar pentru zboruri de urgenta sau sa nu mai plecam deloc nicaieri?
Bosule, nu e vina mea că tu nu înțelegi ce citești. Serios, chiar nu e a mea.
@Ion: sărakule! Stai acas!!! 🤣🤣🤣🤣🤣
B0$$, musai €5000 în bancnote de €200 într-un buzunar și €10000 în bancnote de €100 în celălalt. Altfel, vezi avionul la TV. 🤭🤣🤪
in loc de comentarii
https://www.timesnewroman.ro/monden/tiriac-va-fi-repatriat-cu-tarom-din-bahamas-dupa-ce-si-a-anulat-singur-zborul-privat/
Ion, dar de unde le-ai scos pe-astea cu „trebuie”? Nu trebuie nimic. Era vorba de faptul că riscul de întârziere/anulare al zborurilor a fost foarte crescut în ultima perioadă și că asta putea fi aflat/anticipat cu un pic de atenție la stiri, pățanii ale celor din jur sau la diverse grupuri de pe internet. Poți merge oriunde in lumea asta in concediu cu avionul, cu low cost. Doar că dacă înainte de pandemie riscul de întârziere/anulare al unui zbor era unul mai mic, acum e mai crescut. Atâta tot. Garanție de 100% lipsă probleme la zboruri nu aveai nici inainte, deci liniștit poți merge in vacanță cu avionul, low cost, cât mai departe de Grecia.
Am evitat plecarile in timpul concediilor in acest an. Inca nici nu am fost in concediu – voi pleca la sfarsit de septembrie – cu masina, catre Croatia si Slovenia.
Pana acum am zburat de vreo 2-3 ori cu low-costul, doar din cauza de zbor direct catre anumite destinatii. Si niciodata nu am platit vreun pret de low-cost, asta si pentru ca intotdeauna zbor cu bagaj de cala, chiar si pentru un city-break. O data zbor dus intors cu Wizz – Milano – Bucuresti, fiind prima data, am fost socata de inghesuiala la imbarcare, nici acum nu am reusit sa inteleg – era ca si cum ramaneai pe afara daca nu te imbulzeai… Alta data, zvor cu Easyjet dus intors – Bucuresti – Dublin – ok-ish, tot la pret aproape cat unul de linie, dar era zbor direct si ne-au convenit zilele si orele de zbor. Experienta cat de cat ok. Tarom – zbor destul de des, fiind in alianta cu Klm si Delta si de cele mai multe ori am avut experiente ok. Pentru mine, pana acum, pe partea de customer care s-a detasat cu mult fata de partenerii de alianta, Delta Airlines. Chiar si fata de Klm, nu mai vorbesc de Air France…
De-a lungul timpului am zburat cu diverse companii, şi high şi low cost. Nu am avut probleme deosebite, nici cu unele, nici cu altele. Anulări de zboruri nu (cu excepția începutului pandemiei, primit voucher de la Tarom pt Otopeni-Viena), întârzieri de max 3 h. Rătăcit bagaj de cală Turkish Airlines, Otopeni-Istanbul-Izmir, eu am ajuns la Izmir, bagajul ba. M-au mai şi pus să scriu ce este în el, mi-a picat fața că aveam licori cu grade. Mi l-au trimis peste 4 zile (era weekend) până la cazare (aprox 50 km de la aeroport, în alt oraş). Ghiciți ce am verificat prima dată să nu fi dispărut 😆
Aeronavele Tarom cam jegoşele, să nu zic mai mult, odată am nimerit o măsuță cu gumă de mestecat lipită! Restul decente.
Am mai povestit pe aici, dar reiau pe scurt: iunie a.c. zbor Cluj-Malaga via Luton (escală de o oră şi vreo 10 minute, am trecut în timp util de controlul paşapoartelor prin bunăvoința unor asiatici de la coadă care ne-au lăsat să trecem în față); apoi Malaga-Cluj întârziat doar o oră (zbor direct, dar noaptea). Prețuri de luat şi pielea de pe tine (dacă vrei un troller în care să-ți şi încapă ceva), asta este, din Cluj spre Malaga fiind singura companie cu zbor (aproape) direct, îşi permit, iar noi ne-am asumat. Fauna ok (aveau şi măşti!! da, chiar şi dacii liberi), mai puțin paricopitatul din spatele meu pe zborul de întoarcere, care-şi etala numitele copite desculțe pe mânerul meu din stânga (stăteam la geam). Nu şi le-a retras decât după corecție fizică şi un „boul dracului” exasperat.
I love traveling!
În octombrie avem zbor de Hurgada cu Animawings (parte a pachetului turistic). Ăştia sunt un fel de Blue Air 2?
Habar nu am.
Am zburat eu in Rhodos la sfârșit de iunie cu Animawings, sunt charter, au fost ok.
Si eu am fost cu ei, au fost ok. Sa revii cu impresii scrise, plănuiesc o vacanță egipteană în primăvară.
@Sonia, Jeannie: mulțumesc pentru răspunsuri. Voi povesti aici cum a fost după ce mă întorc. Este prima călătorie în Egipt şi sunt super entuziasmată 😊
Blueair2 este asta de acum – compania a mai fost falimentată o data deja (Blueair1), datoriile au ramas in urma si ei au continuat. Va fi Blueair3, doar ca se va chema AirConnect. Faceti un printscreen la comentariul asta si vorbim in ianuarie.
@Papi-am auzit de Air Connect, ba chiar îi urmăresc pe fb, fiindcă au/vor avea curse din Tg Mureş, inclusiv spre alte oraşe din țară. M-aş fi bucurat pentru Tg Mureş-Bucureşti, drumul cu maşina mă oboseşte destul de mult (şi nici măcar nu conduc). Aşa că dezamăgirea e mare..
Am scăpat vara asta! Soția: dus-întors Barcelona, amântrei: dus-întors Milano. Întârzieri, da. Aplauze, da. Limba ucraineană la greu, da. Stat la cozi, da. Prostie, da. Low, dar merge. Și cu Wizz, nu cu Blue. Ne așteptam la „minunății” din partea lor și am ales altceva. Tarom este mai scump, deși tot un low mai deghizat sunt, Blue „în cap”, Wizz a fost singura alternativă. Depinde și de noroc.
Pe scurt: inaintea pandemiei am rezervat 2 zboruri diferite la BlueAir pentru ca doar ei zburau in zonele in care aveam nevoie la preturi decente. A venit pandemia, au fost anulate zborurile, zic „lasa ca trece si asta, #jeSuisBlueAir ca pe ei ii afecteaza cel mai mult pandemia si nu cer returnarea banilor ci voucher pentru calatorii dupa ce trece nebunia. Noi romanii trebuie sa ne ajutam intre noi :))))”.
Au trecut 2 ani si trebuia sa folosesc banii din Wallet ca altfel ii pierdeam. Am pus „all in” pe un zbor in cea mai indepartata destinatie operata de ei. Zborul de dus decurge fara probleme, dar la 3 zile dupa primim mail ca zborul de intoarcere a fost anulat si nici nu mai au alte zboruri de intoarcere anul asta.
Dupa ce am transmis datele catre MAE, acestora le-a luat aproape o saptamana sa imi trimita fix emailul de mai jos (la momentul respectiv eu eram deja aproape acasa, cu o alta cursa cu escala, pentru care am platit aproape tot atat cat platisem la BlueAir pentru biletul dus-intors):
>>>>>
„Stimata Doamna/Domn,
Conform solicitarii dumneavoastra, avem placerea sa va comunicam urmatoarele informatii:
Mulțumim
Va multumim ca ati contactat Centrul de Contact si Suport al Ministerului Afacerilor Externe.”
>>>>>>
Jur ca asta e tot emailul primit de la MAE, necredinciosului ii pot trimite print-screen 🙂
Asta e, imi asum pierderea si acum incerc sa ma informez asupra asigurarilor de calatorie ce acopera si anularea zborurilor.
Comentariu beton!14
De mentionat si alegerea unui aeroport ok ca nu doar compania aeriana conteaza.
Am mers acum vreo 3 ani in Paris si am ales un zbor mai ieftin care nu ajungea si nu pleca de la Charles de Gaulle. Era ceva mai departe, dar aveai shuttle bus ok, la pret decent.
Inainte sa ne intoarcem acasa, hai sa luam si noi niste sticlute de vin din duty free, sa ducem la prieteni vin frantuzesc. Alegem unele mici, de 330ml, ca doar nu cheltuim 300 eur doar pe suveniruri.
A doua zi cand despachetam, ce sa vezi? Una din sticlute avea capacul desfacut si lipsea o gurita de vin din ea. E vorba de 1-1,5 cm, nu observasem cand am luat-o.
Nu zic ca-s romanii de vina, dar in dimineata aia erau 3 zboruri spre Romania in interval de 2 ore. 🙂
Deci cum zici si in articol: daca tu vrei sa faci economie, si altii vor sa faca. Gandeste-te care sunt acei altii si cum se comporta.
In vara asta am zburat doar cu Tarom (Bucuresti-Frankfurt) si conditiile au fost decente. Da, au mai fost si niste scaune care nu erau perfecte, au mai si intarziat de cateva ori dar am ajuns la destinatie fara emotii.
Am zburat sincu Wizz acum cativa ani si nu mai zbor cu ei pe viitor. Eu sint fan „air crash investigations“ iar cand avionul are o problema pasagerii trebuie sa treaca in pozitia brace. In Wizz nu poti face asta pentru ca locul din fata este prea aproape de tine. Esti ok doar daca ai 1.50, altfel intr-o astfel de situatie risti sa iti rupi gatul (la propriu). Faptul ca o companie aeriana face asta doar ca sa mai inghesuie 3 randuri de scaune intr-un avion este un motiv suficient ca eu sa nu le dau bani. Poate suna a pitici pe creier dar sint „piticii mei“ 🙂
La Ryanair nu era problema asta de exemplu. A, inca ceva: as interzice biletele de avion de 10 euro, fiecare bilet minim 50 de euro. Iar de banii astia sa dea salarii si conditii de munca mai bune la piloti, stewardese si oamenilor care incarca / descarca bagajele la aeroport. Nu e normal ca un bilet de avion sa fie mai putin decat un plin de benzina.
Low cost, low expectations.
Daca pleci la drum cu aceasta idee, treci mai usor peste o „nasoala”
Am crezut ca o gasca de cocalari poate fi cea mai enervantă chestie.
M-am înșelat.. Azi am avut parte de o turmă de vreo 15 polonezi gălăgioși caeora nu le-a tăcut gura timp de 3 ore