Ideea mi-a venit încă de prin decembrie anul trecut, dar cum ultimii doi ani m-au învățat că de orice plan pe termen mediu și lung se poate alege praful cât ai bate din palme, am ținut-o acolo, în minte, doar mă mai jucam din când în când cu ea și mă întrebam „cum ar fi?”.
Pe măsură ce-a trecut timpul și s-a apropiat vara, am început să cred din ce în ce mai tare că e posibil să se întâmple, că chiar o voi face. Și iată c-a venit ziua când am plecat la drum.
Acum, când citiți asta, ar trebui să fiu deja pe aproape de Pitești, în prima zi din ceea ce eu consider a fi cea mai tare experiență personală din viața asta: călătorie cu mașina la Nordkapp. Acesta fiind cel mai nordic punct la Europei în care se poate ajunge cu mașina, practic aproape de Cercul Polar.
De altfel, ideea mi-a venit după ce anul trecut am fost, tot cu mașina, în cel mai vestic punct la Europei. Exact pe același model, mi-am zis că de ce nu m-aș duce vara asta în cel mai nordic punct?
Și tot ca anul trecut, am plecat singur singurel, pe fete nici nu le-am luat în calcul, pentru că nu este genul lor de distracție. În plus știți, desigur, opinia mea despre cât de indicat este să mai faci lucruri și singur, chiar dacă ești într-o relație. Și, mai ales, cât e de important ca partenerul să te încurajeze și să te susțină să nu renunți la ce-ți place să faci, nu să-ți taie aripile. Iar la noi acasă asta funcționează perfect, n-a existat vreodată ca Mara să nu mă susțină, iar eu procedez exact la fel în ceea ce privește inițiativele ei personale. Dacă suntem fericiți fiecare în parte, atunci cu siguranță vom fi fericiți și împreună.
Așa s-a născut această călătorie spre Nordkapp și Cercul Polar, despre care n-am nicio îndoială că va fi cea mai tare experiență auto a mea, de până acum.
Traseul va însuma aproape 12.000 de kilometri pe care în voi parcurge în 21 de zile. Sunt multe zile, știu, dar mi-am propus să mă opresc câte două nopți în niște orașe prin care piciorul meu nu a călcat până acum. Bratislava, Praga, Oslo, Berlin, de exemplu, sunt locuri în care voi sta câte două nopți ca să am ziua dintre ele de plimbat pe-acolo. Da, da, e foarte puțin, că nu poți vizita un oraș într-o singură zi, dar măcar îmi fac și eu o idee despre cum arată.
În toate aceste 21 de zile, voi proceda exact ca anul trecut, voi scrie un fel de jurnal, de la ziua 1 la ziua 21. Sunt absolut convins că voi avea ce să scriu, e imposibil să nu apară lucruri pe care să le povestesc.
Dar stați că asta nu e tot, e doar prima parte a poveștii. Imediat o să vă spun și continuarea, care începe cu o seară de stat la povești din CarsAndRoads, seară în care le-am povestit colegilor de tur cam ce am de gând să fac și unde vreau să ajung cu mașina în vara asta. Unii s-au minunat, alții mi-au zis că e foarte tare, cert e că eram convins că discuția s-a terminat acolo. Dar nu, nu se terminase.
Ce nu bănuiam eu era că, prin intermediul lui Mircea Meșter, povestea mea avea să ajungă în scurt timp la urechile celor de la Autonom, care era unul dintre partenerii principali ai evenimentului. Eram la restaurant, la masa de la finalul CarsAndRoads, iar acolo erau prezenți și partenerii turului, deci și oamenii de la Autonom. Habar nu am cum s-a întâmplat de-au aflat, că nu eram la aceeași masă, când m-am trezit luat la întrebări:
– Stai așa! Tu pleci singur cu mașina la Cercul Polar?
– Da.
– Singur, singur? Nu mai merge nimeni cu tine?
– Fix așa.
– Păi să știi că vrem și noi să facem parte din povestea asta.
Pentru că da, eu chiar plecam singur-singurel și autonom. Și uite așa, pe un colț de masă de restaurant, s-a născut conceptul de care sunt extrem de mândru: Autonom la Cercul Polar. Restul sunt doar amănunte logistice și organizatorice.
Să știți că sunt extrem de fericit că o companie de anvergura celor de la Autonom, liderul pieței de mobilitate din România, mi-a validat ideea. C-au simțit să vină alături de mine într-un proiect personal plecat de la o simplă întrebare: „oare cum ar fi să mă duc singur până la Cercul Polar?”.
Așa se face că nu voi parcurge cei aproape 12.000 km cu mașina mea, cu Furia Albastră, așa cum era planul inițial, ci cu o mașină din flota Autonom.
Chiar, aveți chef să ne și distrăm un pic? Până ajung io la Sibiu (prima oprire), mă gândeam să vă provoc să ghiciți cu ce mașină din flota Autonom am plecat, adică marcă si model. Da, știu, e complicat, că flota e mare. Uite, vă dau și-un hint, ca să vă fie mai ușor: este o mașină pe care am testat-o în unul dintre cele două tururi auto despre care ați citit recent pe aici. Hai că chiar sunt curios dacă ghicește cineva. Îi aduc nas de ren original, de la mama lui, ghicitorului. 😀
La mașina asta, pe care n-o s-o ghiciți voi, se adaugă și serviciul de asistență rutieră 24 de ore din 24. Serviciu de care sunt convins că nu voi avea nevoie, dar îmi aduce multă liniște la căpuț dacă știu că-l am acolo. Ce? Voi nu funcționați la fel, pe principiul „las’ să fie, că e bun acolo, dar să nu trebuiască”?
Dacă sunteți mirați de ceea ce citiți, am o bănuială că mulți dintre voi îi știu pe cei de la Autonom doar ca pe o companie de rent-a-car. Dar Autonom, astăzi, înseamnă mult mai mult de atât. După cum ziceam mai sus, sunt liderul pieței de mobilitate din România.
Cum se traduce asta? Exact așa: furnizor integrat de soluţii de mobilitate. Oferă clienților servicii precum: închirieri pe termen scurt și mediu, leasing operaţional, transferuri cu șofer, închirierea temporară de flote, servicii de fleet management, asistenţă rutieră, servicii de spălătorie auto și închiriere de echipamente.
Toate astea prin intermediul unei rețele naționale de 46 de agenții în 33 de orașe, în România, precum și în 2 orașe din Ungaria. Plus o flotă auto de peste 1o.ooo de mașini.
Nu sună rău pentru o companie cu capital 100% românesc, pornită în 2006, nu?
Uite, o să vă las mai jos tot ce oferă Autonom, iar sfatul meu e să vă salvați pe undeva articolul ăsta. Pentru că sunt convins că la un moment dat veți avea nevoie de toate aceste informații pe care eu vi le-am strâns într-un singur loc:
Rent-a-car
➡️ Soluții personalizate de închiriere auto pe termen scurt și mediu (până la 12 luni). Flota disponibilă pentru închiriere conține o gamă variată de autoturisme, începând de la clasa mică, până la SUV-uri, autoturisme premium si autoutilitare.
➡️ Kilometri nelimitați pentru deplasările naționale și posibilitatea de a prelua și preda autoturismul în locații diferite.
➡️ Clienții pot opta pentru protecție suplimentara în caz de daună cu acoperirea SCDW sau SCDW+ (Super Collision Damage Waiver), o acoperire opțională care limitează răspunderea financiară în cazul unui accident. Prețul acestui tip de acoperire diferă în funcție de autoturism și de perioada de închiriere.
➡️ V-am sintetizat ce era mai important, tot ce mai vreți să știți, găsiți aici.
Leasing Operațional
Prin serviciul Autonom Lease, companiile pot externaliza parţial sau total parcul auto, printr-un contract de închiriere pe orice durată cuprinsă între 12 și 57 de luni. Rata lunară este fixă și reprezintă costul total de utilizare al autovehiculului.
Produsul se adresează tuturor companiilor interesate de eficientizarea costurilor și reducerea riscurilor de administrare a parcului auto, indiferent de mărimea acestuia.
Beneficiile serviciului de leasing operațional:
➡️ Este o soluție cu costuri predictibile și fixe. Mai ales în contextul actual în care toate costurile cresc, serviciul de leasing operațional poate fi privit ca un produs anti-inflație.
➡️ Toate costurile sunt incluse: Asigurare Casco si RCA, Taxe și impozite, mentenanță si anvelope, reparații, replacement, servicii door to door, dobânzi și alte taxe administrative.
➡️ Contractele sunt flexibile și ajustabile.
➡️ Toate riscurile financiare sunt preluate de către firma de leasing; Riscurile modificărilor fiscale și legislative sunt eliminate.
Desigur, există și locul unde puteți găsi toate detaliile, adică aici.
Leasing Operațional Echipamente
Prin serviciul Autonom Equipment Lease, companiile pot închiria aceste echipamente, cu investiții inițiale minime. Se poate selecta furnizorul pentru a închiria exact echipamentele dorite, fără să fie necesară achiziția lor care ar bloca resurse importante de capital.
Închirierea echipamentelor se adresează persoanelor juridice, reprezentând soluția optimă pentru deducerea integrală a ratei lunare și pentru un cash-flow previzibil.
Aici găsiți tot ce vreți să știți.
Transferuri cu șofer
Prin Autonom Drive oferă servicii premium de transferuri cu șofer, indiferentă că vorbim despre transferuri aeroport-hotel, transferuri urbane și interurbane, circuite turistice sau transferuri pentru evenimente speciale/corporate.
Dacă ați avut nevoie vreodată de un astfel de serviciu, știți cu siguranță despre ce vorbesc. Toate detaliile sunt aici.
Asistență rutieră
➡️ Asistența este asigurată 24/7 (la numărul de telefon: 021.9111), la nivel național, atât cu platforme proprii, cât și prin parteneri.
➡️ Acoperă cam tot ce înseamnă servicii de asistență rutieră, în caz de accident sau defecțiune mecanică: tractare, depanare, repatriere și door to door, on spot sau pe bază de abonament.
Aici găsiți tot ce vreți să știți.
Mașină de înlocuire:
Știți desigur că legea vă dă dreptul la o mașină de înlocuire, dacă sunteți parte păgubită în cazul unui accident rutier. Dacă Doamne ferește pățiți necazul, Autonom vă pune la dispoziție o mașină de clasă similară cu cea avariată. Nfine, sper să n-aveți nevoie de așa ceva, dar dacă totuși se întâmplă, găsiți aici ce și cum.
AutoRulate
Dacă vrei mașină (sau mai multe) la mâna a doua, indiferent că ești persoană fizică sau juridică, găsești la Autonom, de la autoturisme până la vehicule comerciale.
Toate autovehiculele provin din parcurile de Leasing Operațional și Rent-a-Car și sunt întreținute conform normelor producătorului, având realizate reviziile și reparațiile în centre autorizate, o vechime de maxim 5 ani, kilometri reali și istoric transparent.
Închiriere vehicule comerciale
Serviciu de închiriere pe termen scurt sau mediu pentru o gamă variată de autoutilitare de până la 3.5 tone, cu sau fără dotări de refrigerare sau control al temperaturii, oriunde în România. De altfel, denumirea site-ului spune tot: rentavan.ro.
Întreținere flotă
Nu numai că puteți să accesați rapid servicii centralizate de management anvelope sau spălare/igienizare a flotei, oriunde în România, dar există și CarCentric, aplicația care te ajută să gestionezi foarte simplu și eficient toate operațiunile de întreținere aferente oricărei flote auto.
Acum înțelegeți de ce Autonom este liderul pieței de mobilitate?
Cam atât pentru azi.
P.S. După ce trec de Oslo și încep să mă duc spre nord, o să va rog să-mi țineți pumnii, că de-acolo începe distracția. Temperaturi negative noaptea, friguleț spre foarte frig ziua, din astea după care mă omor eu de nu mai pot.
P.P.S. Are și Iulia articolul ei azi, doar că l-am programat de la ora 12.00.
Bravo, mah, tin pumnii, super-experienta!
Comentariu beton!38
HUOOOOOOOOOOOOO!!!!
Trădare!!!!!! 🤣🤣🤣
Foarte tare. Mai ales dacă faci călătoria asta-n BMW X5 sau Volvo XC90. Io, normal c-aș alege BMW X5, dar tu poți alege fără cea mai mică reținere Volvo XC90.
Drumuri bune.
Da’ musai poze! Poate ș-un mic vlog, pe ici, pe colo. 😎
Comentariu beton!38
Sa_ti fie pasii usori si neprevazutul placut.
Comentariu beton!16
Volvo xc60?
Foarte tareee, Vasilescule! Abia aștept impresiile de călătorie.
PS
Am stat cu telefonul în mână de la ora 7 ca să văd ce naibilui de surpriză ne pregăteai😍
Comentariu beton!20
Când am văzut titlul, am zis că e guest post, n-are cum să plece Mișu la frig. Eu aș conduce Volvo XC90, dar fiecare face cum vrea. 😝
Comentariu beton!23
Autonom este o companie care ofera solutii excelente la pret decent. Sincer nu inteleg companiile cu flote care nu apeleaza la asa serviciu. Pur si simplu nu te doare capul si ai timp sa te concentrezi pe business, nu sa tot stai cu inima in git ca iti crapa vreun bolid 🤪 din flota proprie. Cheltuielile de intretinere sint atit de mari incit nu renteaza sa detii parc auto. Si mai si raspund saracii din concediu, chiar daca telefoanele sint redirectionate. Oameni placuti, cu solutii iar ceea ce scrie le hirtie e pe bune, chiar fac tot ce spun, fara negocieri ulterioare. Si fara costuri ascunse!
Comentariu beton!16
XC90.
Achiesez la reacția lui JT: HUOOOOO!!!
Băi, mie îmi place să citesc p’acilea, dar cu astfel de vești … am mai spus că IhateUdeeply?
Drum bun, fără evenimente, să te întorci sănătos (sunt curios: cu câte kile în plus? 😈)
Comentariu beton!16
Bazil, drum bun.
Kia Sportage hibrid, cumva?
Și, de fapt, i-au dat un Renault Megane. Ca al lui. 😀
Bănuiesc că mergi cu Volvo XC90. Nu cred că există altă variantă! 😁
Renault Arkana?🤔
Comentariu beton!14
la cat de mult viseaza la ea si eu cred ca tot pe aia si-a ales-o.
Dincolo de cercul polar dacă nu ești într-o mașină scandinavă vei deveni ținta sexuală a urșilor polari.
Comentariu beton!58
NEWS FLASH! Ursul polar fuge precum un cal pur sânge speriat de „leul de mare” îmbrăcat portocaliu care strigă-ntr-una: nom, nom, nom, vin’ la tata ursuleț.
UPDATE: ursul polar a lăsat în urmă o ursoaică cu 2 pui.
„Leul de mare” portocaliu nu a putut fi abordat pentru declarații. Echipa s-a temut să nu fie consumată drept aperitiv. 🤪
Comentariu beton!23
Been there, done that, acum vreo 10 ani, cu Volvo S40, a durat tot 3 săptămâni. Scumpă experiență, dar nu mi-a părut rău nici de ultimul cent cheltuit. Nu rata Atlantic Road ;).
Comentariu beton!31
De-abia acum înțeleg sensul articolului „azi e cea mai mare zi din an, mai e un pic și ne apropiem de iarnă”. 😀
Oricum, drum bun să aveți și să ne „împovărați” cu imagini minunate!
P.S.E nașpa să prinzi două ierni într-un an:))))
Comentariu beton!37
Chiar asa ! 😅
Foare tare, să te bucuri de fiecare moment! Cu cât o să te bucuri mai mult, cu atât #wehatemihai va fi mai autentic 😀 Fă-ne să o spunem cât mai des🤭
PS: io cred că ai plecat cu Kia aia care ți-a plăcut în primul tur
Cat de tare! Călătorie frumoasa și experiente de neuitat! 💜
Da’ chiar asa, te-ai dus la frig? 😀
P.S. S-a terminat fiertul pentru noi care asteptam ziua de 25 😁
Buna dimineata!
Cred ca e un Volvo din ala misto. Poate treci si prin Belgia sa-i arati casa parinteasca :))
Drum bun! Abia astept sa citesc jurnalul.
Bafta și succes, boss…abia aștept să citesc jurnalul.
PS: nu prea îmi dau seama la ce îți va folosi A24 (pe care, btw, și eu o folosesc, dar pentru drumuri mai „normale”) in zona apropiata de destinație. Zic și io.
Da, da … intrasem să o citesc pe tuși … și când colo … vezi … ț’-am zâs io că te transformi în blogăr de travăl 😉🤪 Trotineta ai luat-o !?
Pe gastro pe când faci progrese !?
Frumos advertorial … sau cum îi zice la împachetarea asta-n limba celor care … comunică😏
Succes!!! Și nu uita de unde ai plecat, trotinist eșarfat!
Comentariu beton!16
Doamne, în ce hal te invidiez! Să ai drumuri bune și experiențe faine! Abia aștept jurnalul de bord.
Foarte tare! Bravo! Abia astept sa vad poze si sa citesc povestile din experienta asta!
Volvo.
Ai citit La nord de noi înșine de Radu Tudoran?
La asta mă gândeam și eu, citind articolul. Una dintre puținele cărți care mi-au permis să trag cu ochiul la civilizația occidentală în comunism. M-a șocat de-a dreptul benzinăria cu butoane self-service. Bine, mă șoca și posibilitatea de a avea benzina la liber atunci, și multe altele…
Abia aștept jurnalul de bord și mă bucur mult pentru tine, Mihai.
Foarte mare bravo! Aproape că n-am putut să dorm de curiozitate. Da numa aproape 😁
Drumuri faine, priveliști impresionante și mâncăruri delicioase îți doresc! 🚗
Nah, ca una care conduce Volvo XC60 de 10 ani(același, Gustav fiind numele său de scenă 😊) , sper să pleci și tu la drum tot cu așa ceva. Aștept poveștile de pe traseu, așa mă mai plimb și eu, dacă fizic nu mai pot! Drum bun!
Mult succes! Călătorie frumoasă ! Cât despre Autonom numai de bine, la fosta firma la care am lucrat aveau acel leasing operațional, care, într-adevăr este un lucru foarte bun pentru o societate micuță.(sper ca într-o bună zi să am și eu permis, să îmi pot lua acel leasing operațional pentru firma mea micuță)
Drum bun ! Salutari lui Mos Craciun….
Ioi acum m-am prins se duce sa-i duca la Mosu’ lista cu cadourile ce si le doreste la iarna!!! cat de tare e!!!
Distracție faină, îți transmit sincerele mele invidii! 🙂
Si-uite-asa, incet, incet, ajungi bloger de auto-travel…
Tre sa-ti fi dorit foarte tare, de s-a si intamplat, asta-i una, si sa te duci tu la frig, cu bunavoie si nesilit de nimeni, asta-i a doua.
Think big, glasuieste apoi, si se intampla.
Drumuri bune, experiente glorioase, te mai asteptam pe la noi!
Sa ne scrii!
Cum masinile nu exista pentru mine, n-o sa ma intereseze decat intalnirea fabuloasa dintre ursul polar si fratele lui mai împănat, Grizzlius Oltenensis.
Comentariu beton!16
Volvo XC90 aș zice și eu. Uaauuu, ce tare!!!! Să ai o super călătorie!
Pleci singur, da’ te întorci cu renul. Pentru că ai luat BMW-ul de tura trecută.
Drumuri bune și peripeții interesante să ai!
Suuuuper mega tare! Frumoasa aventura ! Drum bun si vreme asa cum o vrei !
Foarte foarte mișto, abia aștept să povestești aici! Mult succes și distracție plăcută!
Musai pe GPLu
Loganu
Foarte tare! Desi la inceput, cand am citit ca te duci la frig in plina vara am crezut ca e o gluma 🤣 dar sunt convinsa ca va fi o calatorie de neuitat. Enjoy!
Foarte tare, așteptăm poze! Care este traseul de la Oslo incolo? Prin Norvegia sau prin Suedia? Te întorci pe același traseu? Te poți întoarce prin Finlanda.
La Berlin poate incerci asta https://benedict-breakfast.de/
Ce mă bucur pentru tine și mă mai bucur și pentru toate mințile care se vor deschide, pentru cuplurile care se vor salva înțelegând că viața în 2 sau în cât sunt ei acolo, înseamnă și aer și timp pentru fiecare în parte!
Drum bun, fără evenimente și o experiență fabuloasă, să ai ce să ne relatezi!
Nu stiu ce sa zic despre fericirea in cuplu…
In fata iti spune ca te incurajeaza, dar cred ca urmateste altceva… A pus Mara un articol in care descrie experienta de la rafting. Doar ca difera 100% de versiunea ta. De la ea aflăm că vina rasturnarii iti apartine in exclusivitate 😉. Dupa care incheie apoteotic: XC90 e fix masina pe care si-o dorește… Ca sa te ierte, e clar. Mesaj mai clar de atat nu se poate. Deja ma intreb daca nu o fi rasturnat ea special barca…🤔
Drum bun și experienta o sa fie pe măsură. Am făcut traseul acum 4 ani prin Ungaria-Polonia-Lituania-Letonia-Estonia-Finlanda-Norvegia cu un Hyundai i20. Ca și idee în 4-5 zile poți ajunge la Nordkapp fără prea mari bătăi de cap dacă îți dorești. După ce ajungi în Laponia fi pregătit de întâlniri dese cu reni și flashuri de la alți participanți la trafic. Un fel de vezi ca e radar la noi, dar sunt de fapt reni. De asemenea sunt câteva ferme de husky în zona si poti încerca ceva plimbări cu ei dacă vrei.
Insa cea mai mișto experienta este midnight sun și felul în care prinzi apus de soare și in câteva momente prinzi răsărit totul pe la ora 12-1 noaptea, dacă ai un dashcam înregistrează evenimentul merita.
Îți urez drum bun!
Va fi o experiență care merită fiecare km! (mai puțin cei din Ro :)) )
Altfel, Cercul Polar e mai pasnic decât sună, in mare parte verde in perioada asta. Islanda in Iunie e si ea verde, deci nici măcar deasupra cercului polar nu e atmosfera aia Polara pe care ne-o imaginăm, din păcate.
Anyhow, cum sa lași famelia acasa serif, că dacă in locul lor, băgam furia in funcțiune, in regim intensiv și te așteptam cu tot neamul și cu flori să ajungi și tu la Nordkapp, după noi, desigur 😂
Kia Sportage GT Line.
Anyway, drum bun şi zile faine!
E perioada potrivită de mers în nordul extrem, am fost în zonă în august 2008 (în nordul Laponiei finlandeze-Kilpisjärvi şi o zi în Norvegia la Tromsø).
A fost o experiență inedită, pe care aş mai repeta-o dacă aş avea ocazia. Totul se învârte în jurul renilor, care sunt specie protejată. Chiar dacă umblă liberi, fac parte din turme care aparțin legal cuiva. Şoseaua pe care mergeam cu autobuzul trece prin habitatul lor, iar ei (foarte corect de altfel) traversau fără a se sinchisi. Ca atare frână după frână, îl loveşti îl plăteşti.
Peisajul este destul de plat, multe tufe (de afine în special), copăcei şi lacuri. Au un „munte” de 800 m. Am făcut câteva drumeții pe stil nordic walking şi am rămas dezamăgită că nu m-am întâlnit cu renul în pădurice 😕 ca să uit de supărare m-am relaxat în saună 😉
Mâncarea se baza tot pe ren: supă şi friptură. Supa mai mergea cum mergea, dar friptura era greu de mestecat. E posibil să fi nimerit un „chef” nepriceput.
Apropo de gătit, se face aproape exclusiv electric. În căsuța închiriată am încercat să prăjesc un ou şi plângeam lângă tigaie că se încălzea prea încet.
Încă o dată drumuri fără incidente, have fun şi profită de tot ce ți se oferă!
Am ajuns la Sibiu, am mâncat, am făcut piș, acum hai sa risipesc misterul, c-așa am promis. Mașina este un Ford Kuga.
Gata, vă pup, că mai am ceva de mers până la Bratislava.
Du-te bă cu Kuga al tău, râde renii de tine, o să își dea copite între ei. Bine că ai gusturi bune la femei de treabă, că la mașini,văleu, doamna Mara, schimbați yala, vă rugăm noi. Kuga, my ass.
Chiar am mers ieri cu unu, hybrid plug in, la setarea sport mai mișca ceva dar tot plasticul ăla de pix reciclat era pe peste tot.
Comentariu beton!15
Hai că-i bun și „autobuzul”. Cutie CVT, consum mai mic, se pretează la o călătorie lungă, chiar dacă experiența condusului n-o fi cea mai cool.
Ford Kuga. 😬
@JT, tu ești cel mai aproape de traseul lui. Du-te repede să-i dai un bemveu că ne face de râs țara și neamu pe acolo cu Fordul ăla.
@Șoric: dac-aș avea un X5, i l-aș da cu mare plăcere. Dar să bage 750u’ prin zăpadă…mi-e milă. 😬
Bă ej’ nebun? Foarte tare ce faci!!!!
Chiar wow. Volvo era prea simplu, că știm toți că îți place, dar altă idee nu am.
Îți doresc drumuri bune și experiente de neuitat!!!
Ah… Să nu uit…. #aiheitiu
Foarte tare!!!
Rămânem pe recepție pentru povești și poze, mai ales poze. 😍
Roagă-te să te mai primească acasă Suzana și Vasile dacă vii mirosind a reni, elani, moș crăciuni și ce or mai avea ăia pe acolo.
Visez la Cercul Polar de cand eram mica. Sunt verde de invidie pentru prima data de cand citesc blogul tau. La Bratislava ar trebui sa ajung si eu in toamna, deci ma consolez un pic de tot :)))
Iti doresc drumuri bune si vreme frumoasa.
Super tare! Drum bun si sa pui poze misto!
Foarte tare experiența, drumuri bune și aștept jurnalul de bord. Dar pt treaba asta să-mi aduci o reniță și-ți mai iert din acest „păcat”. Pare că ar fi Renault Arkana, de când îi știu pe cei de la Autonom au avut o afinitate pt Renault.
And the best is yet to come!
Nu mă avânt să zic că ai luat BMW X5 (că ai scos-o din clasament), dar Kia Sportage ar fi fost prima în clasamentul tău dacă făceai abstracție de preț. Înclin să cred că pe asta ai luat-o ca tovarăș de drum.
nucitescnucomentez!
Aia mă gândeam și eu, dar acu’ chiar mă roade invidia. 🙂
Sper să aibă parte de o prognoză excelentă, nu ca unele de pe blog, cum am auzit!
Drumuri bune, Mihai. Eu aștept aici, pe lângă ceilalți, să ne trimiți poze. Așa văd și eu locuri pe care nu le voi vedea niciodată altfel.
De ce nu ai scris, domnule, că vrei o călătorie în solitudine, ca veneam cu tine, să îți țin de urât 😋
21 de zile… Ai de mers, ai de mers.
Cum faci cu îmbrăcămintea? Ți-ai luat la tine geci, ghete, căciulă și altele?
Dacă ajungi la podul Øresund (și nu traversezi cu feribotul), acolo vreau să ne arăți pozele ce-au putut face scandinavii și noi nu vom face în vecii vecilor.
Și cu mâncarea vreau să ne arăți ce mănânci în Scandinavia (începând cu Danemarca).
Cum adică ce mănâncă în Scandinavia? Crezi că a plecat la așa drum lung fără vreo 2-3 table de slană și ceva brânză de oaie? O ceapă și o roșie găsește el pe drum.
Felicitări! Te invidiez maxim (prietenește…). Urmărim relatările, să te întorci cu bine!
Don’t freeze the balls before dipping them into the melted chocolate! 🙂
Băi da ce nașpa ești. Puteai și tu să-l iei pe @Vasile să-și vadă neamurile de la țară.
Ahahahahahaaa. I-am zis ieri lui Vasile că plec în țara lui de origine. Nu prea l-a interesat, era nervos că iar plec.
Am trecut (cu mult) de cercul polar de 4 ori, cate doua saptamani, in Groenlanda. Ultima data la cea mai nordica asezare locuita (nu statie meteo) din lume, Qaanaaq, la 77 grade nord, unde populatia de la actuala baza aeriana americana Thule a fost stramutata fortat in 1953. Experiente de neuitat de fiecare data, mai ales cele din primavara cu midnight sun. Zilele senine sant feerice, dar am trait si furtuni de zapada mai putin captivante, mai ales ca o data ne-am cam ratacit “putin”, (doua muieri per pedes, fara schiuri, iesite doar la o plimbare scurta pe ghetar, care in final a durat mai multe ore din cauza furtunii incepute cam brusc, cu vizibilitate cam zero…). La Nordkapp n-am ajuns, dar e planificat pentru vara asta, in august. Mancarea scandinava, hm, nimic despre care sa scrii acasa, cum se zice pe aici (Dk), dar e “mancabila”, in lipsa de altceva si daca esti flamand.
Sa ai parte de drum bun si experiente de neuitat!
Ce aventura minunata 🙂
Drum bun!
O sa citesc cu plăcere jurnalul de călătorie.
Și-am zis! Am zis la un articol despre călătorii că de data asta o iei spre țările scandinave.
Să ai o călătorie memorabilă!
Woooowww! Super tare! Asta experiență cu adrenalină! Abia aștept! Să ai drumuri bune! Ești un temerar, ce să mai vorbim!
O aventură extraordinară! Și vom călători si noi cu tine. Abia astept! Mă bucur enorm pentru tine și îți tin pumnii.Drum bun!
Ai grija cu viteza in Norvegia.
Am facut traseul, e foarte misto. Si treci de cercu polar, nu esti aproape de el
Si la nordkapp recomand sa stai la camping. E ok.
bafta sa prinzi senin. Io nu am prins. Vezi ca sa ajungi la nordkapp costa cam 100+ lei 🙂