O să încerc să vă las aici zilnic câte ceva despre ziua anterioară din expereiența CarsAndRoads by Michelin. Nu mă gândisem să fac asta (sau în niciun caz zilnic), dar după reacțiile voastre de la articolul în care vă povesteam unde plec, pare că v-ar interesa.
În prima zi am condus Ford Kuga (în versiune 2.5 PHEV FWD ST Line X), dar cu impresiile despre mașini voi reveni la final, după terminarea turului, într-un singur articol. Ca să le avem pe toate la un loc când ne punem să le bârfim.
Așa că mai bine vă las un scurt video în care chiar colegul meu de echipaj, Andrei Știrbu, vă lămurește exact pe unde am fost și ce-am făcut în prima zi. Mai scurt decât a povestit el, n-aș fi reușit eu niciodată.
Vă mai las și fotografiile care mi-au plăcut cel mai mult dintre toate cadrele care s-au tras în ziua 1. Și asta o să încerc să fac zilnic, dar nu pot să promit pentru că efectiv se trag sute (poate mii) de cadre zilnic (avem trei băieți care cu asta se ocupă) și-mi ia extrem de mult timp să le văd pe toate, să fac selecție, după care să le și micșorez rezoluțiile ca să le pot pune pe blog. Dar, în măsura în care timpul mi-o va permite, o s-o fac. Sau îmi spuneți voi că nu vă interesează niciun fel de poză și nu mă mai obosesc. 🙂
Atât pentru ziua 1 din CarsAndRoads by Michelin
🍀 Green Partner: Banca Transilvania prin BT Leasing
⛽ Alimentat de: MOL Romania
🚗 Mobilizat de: Autonom
💻 Tehnologizat de: Server Config
Frumoase fotografii. Dar silfidul, unde e silfidul?
Comentariu beton!18
La micul dejun. 🤭
Cred că apar o secundă în videoul lui Știrbu. 😁
ha ha ha, te-au dus la fabrica Michelin, în amintirea a ceea ce ai fost!?
yep, you can say it! urlă invidia în mine…
Comentariu beton!29
Ahahahahahahaaaa.
Problema e că drăcia asta durează nouă zile. Mi-e să nu mă lase la fabrică la întoarcere. Pe post de mascotă vie.
@Costica, pai in filmulet este poza lu’ MV pe cosul de fum! 😂😉
lasă, că l-au dus și la lac că doar de-amu îi (aproape) siren 😜
Drum bun! Toată lumea face poze în rapiță acum.
Am fost la un pas să opresc și să fac și eu. 😁
am citit „pozne în rapiță” dunnouai…
bine ca nu se si fut in lanul de rapita
..asta până nu apar lanurile de maci și de floarea-soarelui. a, și să nu uităm lavanda! 😉
Am văzut pe FB că te-ai oprit până la urmă! 😂😉
Felicitari pentru cele aproape 4 bidoane de 5l date jos, pe care le carai cu tine!
Pentru cineva caruia ii place atat de mult mancarea, e mare lucru!
Drumuri sigure!
Comentariu beton!19
Hai ca ma holbez cu interes zilele astea la articole si la poze. Am ce face :))
Din poze, Lexus pare cel mai arătos.
Da’ tot Vitara mă interesează.
Drumuri cu hârtoape. 😁
Cum a fost aia „am intrat pâș, pâș”…cu herghelia de 400 de cai. Sunt șoferi de BMW care ar bârfi crunt așa ceva! :-))
Ce mișto! Îmi și imaginez dialogurile voastre. Despre caracteristicile mașinilor, despre cum se comportă, daaaar parcă aud câtă cărniță primesc guvernanții cât și ceilalți șoferi din trafic😁. Și-mi închipui ce hăhăiala naibii este acolo😆. Have fun!
De ce nu. Hai să fiu iar hateru’ lu’ blogu’.
A mai observat cineva cine produe cozi mai nou pe drumurile și așa aproape inexistente vs. numărul de mașini vs. secolul în care conviețuim? Exaaaact: electricele. Băi nene nu mai înjur niciodată bătrânii deoarece ei merg de multe ori safe pentru capacitațile lor de vizibilitate, reacție, acțiune. Dar stil de conducere mai „economic” ca la mizeriile astea de electrice nu vezi la altă categorie auto. Nici măcar BMBiștii cu cazane de bagă ”de 50 boss” motorină.
Cum e experiența la prima apăsare a pedalei de frână. Când simți că nu reacționează dar mașina face regenerare -> frână? 🙂
Io o să-ți mai spun o dată că hibridele n-au nicio treabă cu full electricele. 😉
Știi cum e experiența aia supremă când ajungi cu un Spring de la București la Sibiu gratis? 110 pe autostradă, 55 media pe dealul negru și 70 pe valea Oltului? Cu pauza de 35 minute în orașul natal al autorului de blog.
N-am întâlnit niciodată până acum formularea „mizeriile astea de electrice”. Păi astea sunt considerate cele mai curate, dacă e să ne raportăm la poluarea generată. Danezule, găsește alt termen! Că eu conduc o mizerabilă pe combustie și, când o să-mi iau o full electrică vreau să pot folosi fără risc de confuzie „mizeriile astea de ne-electrice”. :-))
Depinde @Anduta si de unde alimentezi “mizeria” aia electrica, pentru ca daca o alimentezi de la o statie verde e asa cum zici tu, daca o alimentezi de la o staitie cu energie din aia care nu e verde s-ar putea sa ai surprize sa vezi cat de poluanta si electrica aia, ca nu polueaza direct in buricul targului ci la marginea lui ea tot polueaza, nu iti polueaza direct nasul ca iti polueaza ce mananci, ce bei, poluarea lor tot ajunge buricul targului pe alte cai decat teava de esapament, zic si eu, eu inca nu sunt fanul lor inca si nici nus daca voi apuca sa fiu.
Cred ca @danezul se refera la faptul ca cei cu electrice nu merg repede, respectiv peste limitele legale. Mersul cu o electrica te face oarecum sa redescoperi limitele de viteza pentru ca, ce sa vezi, in zona limitelor respective sunt si valori de consum destul de bune (daca nu chiar cele mai bune).
Dar aglomeratia si cozile nu sunt date de mersul incet al electricelor ci mai degraba de mersul haotic in incercarea de a merge repede al tuturor celorlalti. Aceasta incercare (de a merge mai repede) determina depasiri riscante, franari inutile si din franarile inutile toata lumea trebuie sa franeze, se reduce viteza si mai mult si astfel vin alti grabiti din spate.
Incearca sa mergi constant, legal, si ai sa vezi ca diferenta de timp nu e asa mare, nu castigi atat de mult timp pana sa ajungi la destinatie.
Nu stiu de ce, dar toata lumea se crede la raliu pe sosele. Sa ajunga primul, sa il depaseasca pe ala de merge ca melcul.
Mai avem mult pana departe (si nu ma refer la infrastructura)
PS: am condus destul de multe electrice din clasa mica si experienta NU e ca cea descrisa. Masina reactioneaza foarte bine si cum trebuie atunci cand pui frana. Depinde si de modul in care e setata masina, franarea regenerativa se intampla mai degraba la ridicarea piciorului de pe acceleratie decat la franare.
@Anduța atâta timp cât amprenta de carbon de la concepție până la casare nu este cel puțin jumătate din termice rămân la părerea mea ca sunt niște mizerii bine marketate. Ia caută să vezi ce implică reciclarea acumulatorilor. Aaa încă nu pot fi reciclați? Ce se va întâmpla cu miile de tone de acumulatori așa de bine stratificați că nu se mai complică nimeni nici măcar să dea impresia că recupereză ceva din ei? Vor fi și ei îngropați la fel ca palele turbinelor eoliene?
@danezul, cineva din aia cu influenta mare in lume sa saturat cel mai probabil de monopolul celor care detin petrol, asa au aparut eloni si cei care produc electrice, mari constructori de masini doar se adapteaza tendintei, masina electrica nu e cine stie ce descoperire, ea a fost probabil demut descoperita si doar acuma sau gandit sa o promoveze, probabil cei cu monopolul de titei au suparat pe cineva, altfel nu vedeam tesla si alte inventii pe soselele terrei.
Eu văd o altă problemă. Cine își cumpără o electrică (full electric, nu hibrid), de regulă o cumpără ca mașină de oraș și nu renunță la mașina cu motor termic. Deja avem orașele pline de second-uri aduse ieftin de afară în ultimii ani. În multe orașe este criză de locuri de parcare. Acum intră treptat în orașe electricele și criza locurilor de parcare va fi și mai mare. Unde mai parcăm atâtea mașini? Parcări supraetajate? Sunt soluții punctuale, nu universale. Tăiem din zonele verzi și din trotuarele deja ciuntite?
Keepcalm, când se evaluează mizerabilitatea unei mașini eu știam că se ia în calcul atât poluarea din timpul producției sale, poluarea în timpul folosirii, consumul de energie la suta de km și, cum bine zici, sursele din care se produce energia. O mașină electrică este, astfel, semnificativ mai puțin poluantă decât una ne, inclusiv dacă o alimentezi exclusiv la stații electrice neverzi. Eu nu-mi pun problema de a fi fan sau nu mașină electrică. La urma urmei, din 2035, dacă voi vrea mașină nouă, musai ea va fi una electrică.
Danezul, eu una am încredere că inovațiile continue ale industriei pe parte de reciclare sau de reutilizare a acumulatorilor nu mă vor dezamăgi până în 2035. Dar na, dacă mă vor dezamăgi crunt, o mizerie conduc și acum, o mizerie voi conduce și atunci. 🙂
@Anduta, poluarea din timpul productiei masini pare nesemnificativa in comparatie cu, cat va polua la utilizarea ei, iar cat de nepoluanta e sau nu in comparatie cu cea termica stim doar ce vor ei sa ne arate, clar sunt multe desesubturi pe care nu le arata, un exemplu poate fi reciclarea aia a bateriilor, apoi a reziduurilor care rezulta de la producerea energiei, sunt multe, nu vom trai sa le cunoastem toate.
Chestia cu fanul am scriso doar asa, conduc o masina cu 6 cilindri asa ca nu sunt un prieten al mediului.
În concluzie, bănuiesc că putem spune liniștit că toate mașinile sunt niște mizerii. Că eu la „mizeriile de electrice” m-am activat. Eu conduc o mizerie cu 4 cilindri. Tiii, ce-mi place cum sună. :-))
Ai si evacuare dubla pe ea @Anduta?
Dar poluarea productie de benzina si a transportului pana la benzinarie? Pe aia o uitati toti. Doar bateriile alea va stau in gat.
Sunt sanse mai mari sa produci energie electrica nepoluanta decat sa produci si sa transporti petrol nepoluant.
Bateriile acelea daca nu se gaseste o solutie pentru reciclare la fel cum nu se gaseste solutie pentru deseurile de la centralele nucleare o sa te ucida, no sa iti stea in gat @Cipriane.
@keepcalm, uite daca vrei sa te informezi cu adevarat, poti sa incepi cu o singura cautare pe google (mi-a luat 10 secunde, ca tastez mai greu):
https://www.marketsandmarkets.com/Market-Reports/lithium-ion-battery-recycling-market-153488928.html
https://csm.umicore.com/en/battery-recycling/our-recycling-process#tabs
https://www.youtube.com/watch?v=Bpe8HalVXFU
@danezu
Cum vad eu problema:
– Masinile electrice sunt acum la nivelul la care era Ford T la 1900. Sunt curios cum vor arata ele dupa 100 de ani.
– Masinile cu MAI sunt prin preajma de vreo 120 de ani, si de la un punct incoace nu au mai avut imbunatatiri remarcabile in materie de reducere a poluarii (catalizatorul e flit, noroc ca au fost obligati politic sa reduca emisiile)
– Oricum o calculezi, cand ai ars combustinilul fosil e gata, nu il mai ai. Tehnologia EV, ca orice tehnologie high-tech (vezi computere, telefoane, internet, si tot ce tine de HW in high-tech evolueaza cu o viteza ametitoare). Va evolua la nivel de productie, eficienta, reciclare, poluare, autonomie.
– O multime de inovatii si inventii au fost deja dezvoltate tangential cu dezvoltarea masinilor electrice (vezi pompa de caldura pentru incalzire habitaclu – consum de 3 ori mai mic)
– Cand vorbesti de mizerii de masini electrice, ma face sa cred ca nu ai vazut niciodata cum arata si cum miroase o rafinarie (da o raita pe langa Ploiesti sau, daca ai drum, la intrarea in Viena). Sa mai zic de accidente gen petrol scurs in Golful Mexicului? Sa mai zic de toata infrstructura, tevile, cisternele si tot ce mai e folosit sa aduca combustibilul la pompa?
– Plus toate lichidele si piesele in miscare necesare pentru a face motorul termic sa se invarta. Doar una din piese daca se strica, a crapat tot. La electrice se misca doar rotorul si 3-4 rulmenti. Ce comparam aici.
– Gazele de esapament? Bolile de plamani si incidenta lor in decese in marile orase?
Sebybv, comparăm rezistențele la acceptarea faptului că mixul dintre transportul electrificat și transportul pe combustibili fosili se schimbă într-un ritm accelerat. Știm cu toții foarte bine că există mișcări de combatere a combustibililor fosili și de încurajare a investițiilor în electrificare, precum și mișcări de opoziție sau de rezistență. Toate cu argumente, studii care mai de care. Ca în toate cele, fie ca binele să învingă. Sau, mă rog, răul mai mic. 🙂
Cand citesc aici ma buseste rasul.
1. Masinile electrice exista de peste 100 de ani, cautati pe google cine a avut prima masina electrica nu cumva Daimler?
2. revenirea la productia de energie pe carbuni pt a reduce dependeta de rusia e un fapt clar si de neignorat pt viitorul apropiat.
3. o masina electrica devine mai putin poluanta decat una termica abia dupa 8 ani care e fix durata medie de viata a bateriei.
4. 20 de cargoboturi polueaza mai mult decat toate masinile cu motor termic de pe tera
5. Turmele de vaci din anglia cam tot pe acolo cu poluarea din flatulenta contribuie la productia de gaz de sera.
6. Pe masura ce apar mai multe statii in romanica puterea/statie scade si evident timpul de incarcare creste si pe alocuri gen litoral pretul a ajuns la 300 un plin de la 30 cat era acu 2 ani. Plin de curent.
7 e usor sa mergi pe fenta si sa pui botul la ce marketeaza UE si guvernul dar din pretul motorinei 3.5 ron e costul si 5.5 banii care merg la stat. In cat timp se va aplica acelasi sistem la KW? fix cand o sa avem 50% masini electrice
9. masinile pe GPL nu polueaza. PAMPAM. si se poate face conversie.
10. La masinile diesel vechi in germania, deja exista kit de conversie la 1500 de euro le aduci la euro 6.
11. E doar un moft trecator. sa vad camioane iahturi si cargoboturi electrice, vase de croaziera si mai vb. In masa nu unu de concept la 10 ani.
Restul e marketing si roadshows by whoever wants to sell something.
PS my next job va fi la unul din productaorii de solutii pt electrice :D:D:D
Ce poze! Ce lumini! Ce contraste! 😎
X cinciu’ rămâne cel mai fain. 🤪
Zau daca nu :)))
Azi conduc Honda și e mișto tare. Ceea ce n-aș putea să spun și despre Kuga.
@MV: Așa zicea și Arhi până s-a suit în GLE. 🤪
Nici o poză cu mâncare, ntz ntz ntz..
Faine poze! Drumuri bune în continuare 😊 foarte mishteaux poza din rapiță, mai vrem!
Cum? BMW-ul n-are numar de inmatriculare cu BMW? 🙂
Da. Și eu am rămas uimit. 😁
Cand citesc aici ma buseste rasul.
1. Masinile electrice exista de peste 100 de ani, cautati pe google cine a avut prima masina electrica nu cumva Daimler?
2. revenirea la productia de energie pe carbuni pt a reduce dependeta de rusia e un fapt clar si de neignorat pt viitorul apropiat.
3. o masina electrica devine mai putin poluanta decat una termica abia dupa 8 ani care e fix durata medie de viata a bateriei.
4. 20 de cargoboturi polueaza mai mult decat toate masinile cu motor termic de pe tera
5. Turmele de vaci din anglia cam tot pe acolo cu poluarea din flatulenta contribuie la productia de gaz de sera.
6. Pe masura ce apar mai multe statii in romanica puterea/statie scade si evident timpul de incarcare creste si pe alocuri gen litoral pretul a ajuns la 300 un plin de la 30 cat era acu 2 ani. Plin de curent.
7 e usor sa mergi pe fenta si sa pui botul la ce marketeaza UE si guvernul dar din pretul motorinei 3.5 ron e costul si 5.5 banii care merg la stat. In cat timp se va aplica acelasi sistem la KW? fix cand o sa avem 50% masini electrice
9. masinile pe GPL nu polueaza. PAMPAM. si se poate face conversie.
10. La masinile diesel vechi in germania, deja exista kit de conversie la 1500 de euro le aduci la euro 6.
11. E doar un moft trecator. sa vad camioane iahturi si cargoboturi electrice, vase de croaziera si mai vb. In masa nu unu de concept la 10 ani.
Restul e marketing si roadshows by whoever wnats to sell something.