Dacă te iei după ce postează părinții din zilele noastre pe internet, pe Facebook în special, jumătate dintre copii sunt geniali. Citesc doar de la Kant și Schopenhauer în sus, cunosc minimum o limbă care nu e de circulație internațională și vorbesc numai în panseuri și citate memorabile.
Iar asta este jumătatea mai sărăcuță cu duhul, pentru că cealaltă jumătate e formată din ăia ultra-mega-hiper geniali pentru care bosonul Higgs a înlocuit rățuștele de plastic și făcutul la oliță.
Din fericire, eu nu mă iau după ce postează părinții pe internet, prin urmare n-am probleme de genul ăsta. Fetele mele or avea ele alte calități, dar genială nu e niciuna. Sunt doi copii absolut normali și ne-geniali, iar eu sunt foarte fericit cu asta.
Sunt niște copii obișnuiți cărora, ca tuturor copiii obișnuiți, așa cum eram și noi cândva, nu prea le place nimic din ce este legat de școală și urăsc să-și facă temele. Desigur, pe ele n-o să le auzi spunând nimic de genul ăsta, dar trebuie sa fii orb și surd ca să nu-ți dai seama.
Despre lucratul suplimentar, adică ăla pe lângă teme, nici nu vreau să mai pomenesc. Da, le mai obligăm eu sau distinsa lor mamă să lucreze suplimentar, le mai spune și învățătoarea, dar la auzul cuvintelor „suplimentar”, „facultativ” sau „opțional” lucrurile intră mereu pe același făgaș:
– Hai, puneți mâna și lucrați suplimentar!
– Dar la ce-mi trebuie?
– Îți trebuie, nu-ți dai tu seama acum, dar o să-ți trebuiască! Da, da, nu te mai uita așa la mine!
Între noi fie vorba, cam au dreptate și copiii. Nu de alta, dar au trecut 32 de ani de când am terminat liceul și încă nu mi-a trebuit vreodată Șirul lui Fibonacci sau alte mizerii de prin culegerile alea de matematică din care mă obliga maică-mea să „lucrez suplimentar”.
Nfine, revenind, ziceam că toate tentativele astea de a la obliga să lucreze suplimentar se lasă cu bosumflat, obiecții și altele din același registru.
Acesta fiind contextul, pe care cred că-l cunoașteți toți cei care aveți copii ne-geniali, nu pot să vă spun decât c-am rămas cu gura căscată duminica trecută (adică în weekend, da?) când am găsit-o pe Ioana lucrând suplimentar la mate.
Ușor speriat, mai întâi am verificat să văd dacă nu cumva are febră. N-avea. Abia după m-am interesat pe un ton lejer, de conversație ocazională, ca să nu sperii copilul, ce-a pățit de lucrează suplimentar de capul ei. Pățise exact ce puteți vedea în poza de mai jos, aia pățise.
Iar asta, prieteni, mi s-a părut o idee genială. Învățătoarea lor a reușit să găsească o metodă prin care să le facă să-și dorească să lucreze suplimentar: le-a promis că le dă vouchere pentru scutit de teme dacă fac asta.
Nu toată lumea care lucrează suplimentar primește automat voucher, ele se obțin absolut subiectiv și discreționar doar în momentul în care doamna învățătoare constată că nu si-au băgat picioarele, că lucratul suplimentar s-a desfășurat temeinic, cu simț de răspundere. Dar asta nu-i împiedică pe copii să spere că le vor obține și să acționeze în consecință.
Treaba e că, în acest Univers în care trăim, nu există opțiunea ca fetele să nu-și facă vreodată temele, cel puțin nu în condiții normale care nu presupun vreo situație de forță majoră. Dar iată că învățătoarea lor a reușit să le livreze speranța că poate, odată și odată, cândva, nu se știe când, se vor putea prezenta la școală cu tema nefăcută la una dintre materii, fără să li se întâmple nimic neplăcut, fără să le întrebe nimeni „de ce nu ți-ai făcut tema?”.
Iar toată treabă asta le umple de încântare, la modul real. Ioana visează la ziua în care va strânge patru vouchere din astea ca să poată să nu-și facă temele pentru o zi întreagă. Lucru care, desigur, nu se va întâmpla niciodată, dar asta n-o împiedică să lupte ca să-și îndeplinească visul. De-aia cred că eu că toată combinația asta este o idee genială.
O să vă țin la curent cu visul Ioanei, nu de alta, dar sunt și eu foarte curios dacă obține și celelalte trei vouchere. 😀
Ce idee faină! De memorat (pentru alții).
Și vezi că șirul lui Fibonacci a fost folosit de Dan Brown în ”Codul lui DaVinci”! 😉 Dac-ai citit cartea / văzut filmul puteai să te dai și tu mare cu ceva!
Comentariu beton!43
Nu-mi place Dan Brown. N-am putut să citesc cartea, iar filmul am încercat să-l văd de vreo trei ori. N-am reușit.
Îți place doar Sanda Brown !?🤭😏
Comentariu beton!35
R. șerif. SandRa. Aia despre care zici tu e Sanda Marin. 😛
@HM: de fapt șpilul e altul: el nu știe să citească. Știe doar să scrie! 😛
Comentariu beton!35
Busted … Vas…ted 🤭 Cetitor de literatură … deosebită.
Comentariu beton!13
Genială învățătoarea!!!
Fiica mea,negenială,a avut o asemenea învățătoare,absolut fenomenală.Au trecut 4 ani și tot mai are „cordonul ombilcal”atașat de Doamna.
Comentariu beton!38
Foarte tare!!! Io-i țin pumnii Ioanei să „prindă” și celelate 3 vouchere. 💪💪💪
Comentariu beton!28
Are imprimantă ?
Comentariu beton!23
Doamna învățătoare? Normal că are.
Găsești un fotocopiator color prin oraș în drum spre casa, împături foaia și o tii vreo săptămână prin buzunare…..pare destul de originala apoi…
P.s. vremuri bune când prin liceu se vindea cu 15 lei o motivare…mai ales daca le listai tu.
Comentariu beton!23
Foarte tare! Și eu îi țin pumnii Ioanei! O copiez și eu pe doamna, dacă credeți că funcționează și la strânsul de jucării, altfel nu plătesc copyright 😂😁
Comentariu beton!17
Tare ideea! Seamană cu „Legitimația de copil cuminte” pe care o primeau la gădiniță, care era mereu valabilă de mâine!
Comentariu beton!39
Ahahahahahaaaa. Tare asta. :))))))))0
foarte tare ideea. trebuie sa o propun si eu dirigintei
Băbaiatule…ăsta da, stil mafiot. Să faci copilul să creadă că lucrând suplimentar vreo 2 luni să poți să tragi chiulul o zi de la teme…😂
Făină ideea, din păcate la noi, învățătoare fetiței e old school. Bagă asta mică la teste și teme de îi ies pe ochi. De unde timp să mai facă și suplimentar, când aproape nu mai are timp să fie copil și să se joace!?
Și nu au clasă numai de olimpici…
Da’ Fibonacci ăsta, nu a jucat pe la Inter? 😋😂
Comentariu beton!56
Ce vorbești, șef! Gazeta matematică, Gheba, Țelinoiu, fiindcă Petrică și Cărbunaru era prea ușoare. Și acum la 32 x 23 îmi scot telefonul că are calculator și aplicații de calculat raze, arii, logaritmi…🤣🤣🤣
Fix treburi de acest gen ne-au atras la școala piticilor. Precizez că amândoi sunt anti citit (cine dracu’ stă să citească când ai Roblox, Fortnite, Fifa, console, telefoane, televizor? 😁), iar cel mare are o aversiune cronică față de teme, deși niciodată în 5 ani de școală nu i-a umplut de teme. Practic, teme grele și multe pentru el înseamnă 45 de minute, cu tot cu căscat gura pe pereți și mers de zece ori la baie. Întotdeauna le-a dat și teme suplimentare dar, cum cred că am mai povestit cândva p-aici, făcusem o înțelegere cu învățătoarea: dacă observă că are lipsuri, ne zice și se apucă să facă suplimentarele. Dacă nu, nu. Până prin clasa a treia nu a fost cazul, îi merge mintea (doar e fiul lui ta-su, nu? 🤣🤣😀), dar apoi, fiindcă materia este imaginată de cretini, normal că a fost nevoie și de muncă suplimentară, fiindcă nici învățătoarea nu mai făcea față cu predatul, nici el cu învățatul. Precizez că la această școală, spre deosebire de multe altele pe care le cunosc foarte bine, se pune mult accentul pe orele extra, gen sport, muzică, abilități practice etc. , deci iese din discuție „Azi în loc de desen facem matematică că n-avem timp să parcurgem materia” care e boală veche prin multe alte părți. Așa că învățătoarea, cunoscându-și „materialele” din clasă, a venit cu aceeași găselniță: la 6 sau 7 teme suplimentare făcute, nu o mai faci pe a opta. Mirajul unei teme nefăcute fiindcă i se permite i-a închis instant gura copilului, care era foarte Che Guevara când venea vorba de teme suplimentare. Dacă ar putea găsi ăștia de la școală ceva similar și pentru citit, aș fi fericit.😁
Profesoara de germană a plusat cu ceva „wunschtaler” (habar n-am dacă așa se scrie, deși, spre rușinea mea, mă pricep la germană cât de cât). Chestia asta este un fel de voucher pe care îl primesc doar cei foarte bine pregătiți, care sunt atenți, își fac temele, răspund des. Pot folosi acest wunsch….ceva în orice oră de germană ca să facă ce vor. Bine, nu chiar ce vor, dar să pună muzică și să danseze, să se uite la un film, să se joace cumva etc. Ăla care a primit wunsch…chestia e șef la ora respectivă. Astfel că, brusc, la amândoi am observat o ușoară creștere a interesului pentru limba germană, după o perioadă în care cam renunțasem să mai insistăm in această direcție. 🤣
Treburi de acest gen mi se par foarte utile pentru copiii din ziua de azi pentru că, având atâtea tentații în jur, fiind conectați la atâta informație, este mult mai greu să-i ții „legați” de școală cu tot ce implică ea. Școala trebuie să devină distractivă, nu o corvoadă sau o pedeapsă, cum a fost pe vremea noastră. Ai mei se duc cu drag la școală tocmai datorită acestui gen de abordare, mai permisivă, mai jucăușă, mai lejeră. Nu le trece prin cap să chiulească, în timp ce eu, deja dintr-a patra deja, mă gândeam cum să driblez măcar o zi de școala, daca nu o săptămână întreagă. Si nu, acest stil nu înseamnă că sunt mai puțin pregătiți (deși nu știu ce mai înseamnă acest „pregătiți” în țara unde cumperi orice diplomă în douăj’ de minute). Dimpotrivă, sunt fix la același nivel ca restul elevilor de vârsta lor. Dar fără stresul, fără tortura și bătaia de joc din alte părți.
Comentariu beton!61
@Ioane, exact din toate motivele enumerate de tine, mi-e tare teamă de anul viitor, când fetele încep clasa a cincea. Sunt absolut convins că vor da peste mulți profesori pe rit vechi, profesori care vor face din orele lor o corvoadă, fără să aibă nici cea mai mică idee sau inițiativă să faca cumva să evite asta. 🙁
@Ionut e Wunschtaler toată ziua. De la Dorință și Taler (monedă mare de aur). Concret cuvântul e folosit în jocuri electronice desemnâd ceva ce poate fi acumulat și convertit în itemuri diverse. De asemenea e o marcă pentru delicatese canine.
Comentariu beton!14
@Mihai, acesta este unul din motivele pentru care sper ca a 5-a s-o facă cel mare în olandeză sau spaniolă.😜😜
@AleBlaga, mulțumesc pentru lămuriri.
Eeee…ce se mai schimbă si motivațiile astea! Pe vremea mea, pe când facea plopul pere si răchita micșunele, asta era o posibilitate să scapi de sapă!🙂
Comentariu beton!15
„le-a promis că le dă vouchere pentru scutit de teme dacă fac asta”. Deci primul voucher e obținut deja? Doamna învățătoare, deja puteți pune deoparte încă trei vouchere pentru Ioana. Ioana, ziua în care-ți vei lăsa toate caietele de teme acasă e, practic, după colț. 😀
Așa i-am zis și eu. Ba chiar i-am zis că, dacă obține și celelalte trei vouchere, să amâne ziua fără teme până cu o zi înainte de vacanța de vară. Și astfel, practic va intra în vacanță cu o zi înaintea tuturor colegilor ei. A părut extrem de încântată de idee. Săraca, nu și-a dat seama că în ultma săptămână de școală le mai dă dracu’ teme. 😛
Pfoai, dar și când o să-și dea seama! Nu te văd bine la următoarele idei. :-))
Comentariu beton!22
Asta-i sadism…
Comentariu beton!14
Găselnița e foarte bună. În fond, le rămâne lor decizia dacă fac teme sau lucrează suplimentar.
În altă ordine de idei, vă felicit pe amândoi că sunteți cool cu faptul că niciuna din fete nu e geniu. Presupun că nici comparațiile din categoria ”dar cutare cum a putut să și tu n-ai putut” nu există la voi, ceea ce mi se pare fabulos.
În familia mea, un copil normal (căruia nu i-a plăcut niciodată matematica), respectiv yours truly, era considerat ”mediocru”. Iar comparațiile alea m-au însoțit de când îmi aduc aminte și până la vreo 20+. Motiv pentru care sunt cam f*cked up în ceea ce privește stima de sine.
Fetele sunt foarte, foarte norocoase 🙂
Comentariu beton!34
Nu stiu daca s-o mai fi schimbat ceva prin manuale dar, tin minte si acum manualul de franceza pentru clasa a VI-a, L2, in care era o lectie cu unii care se plimbau prin padure.
Banene, vorbeau aia de pasarele si floricele de a trebuit sa caut in dictionar sa vad ce cacat inseamna cuvintele alea si, pe urma, sa gugalesc sa vad cum dracu’ arata respectivele entitati biologice. Macaleandru, mierla rosie, ciubotica-cucului si alte asemenea.
Si ma intrebam la ce naiba le foloseste alora mici sa stie toate cuvintele alea bizare ca eu nu le-am folosit niciodata pana atunci, nu le-am intalnit nici prin cartile in limba franceza pe care le-am citit iar in Franta, m-am descurcat perfect fara ele.
Si mai erau si prin alte manuale fel de fel de cuvinte pe care copiii de varsta aia nu aveau de unde sa le cunoasca. Le sugerasem sa le puna pe o lista si, la fiecare ora de dirigentie, aveam 15 minute pentru explicat termeni bombastici.
@Ruxandra, mi-ai adus aminte de ceva. Am făcut limba germană ca a doua limbă din clasa a 6-a până într-a 8-a. Apoi, franceză în liceu și o perioadă lungă de întrerupere, dacă pot zice așa. M-am reapucat la un moment dat de niște cursuri de germană, nu mai țin minte pentru ce îmi trebuiau, și, după primele două ore, profesoara a venit la mine și mi-a zis foarte serioasă: „Aveți un accent deosebit, vă descurcați bine cu gramatica, dar vocabularul este cam dubios. Unde ați învățat germană în trecut și de ce atâtea cuvinte ciudate și foarte rar folosite în vorbirea curentă?” La care eu am răspuns mândru: „În școala generală!”🤣
Comentariu beton!31
Bună treabă la doamna învățătoare, înseamnă că își dă interesul să aibă copii buni la clasă,dar de plăcere și nu obligatoriu.Succes Ioanei ,dar și celeilalte fetițe, parcă Maria din ce știu eu.Dar,interesant , că totuși gemenii merg în aceleași direcții, cealaltă ce părere are?
Super idee! Bravo invatatoarei! Asta inseamna sa te preocupi de elevii tai si sa ai ingeniozitate.
Cat despre fi’miu…pune aceleasi intrebari pe care le puneam si eu cand eram copil: la ce-mi trebuie?! Si primeste acelasi raspuns, pe care l-ai dat si tu si l-am primit si eu la randul meu. In plus, dovedeste aceeasi lene cu privire la teme pe care a dovedit-o si ma’sa la vremea ei…
ieri te-ai luat de adolescenți, azi te bucuri că-ți sunt păcălite fetele…?!
nici nu știu ce să zic, sper să-și aducă aminte de carbonara și să-ți aleagă, totuși, un azil bun…
Comentariu beton!26
Si n-o sa-I fie spulberata increderea in umanitate daca o sa se prinda ca a fost dusa cu zaharelul si ca de fapt ziua aia nu va veni niciodata pe timp de pace?
Nu ma pricep nici pe departe la crescut copii dar la cat sunt de lenes (si am fost mereu) cu anumite lucruri, m-as enerva foarte tare daca m-as pride si mi-as baga picioarele in ele de suplimentare forever 😂
Păi n-o duce nimeni cu zăhărelul, ea chiar are posibilitatea să nu-și facă tema la o materie, într-o zi pe care o alege singură. Doar că n-o să se întâmple asta. 😀
Si peste 15-20 de ani asa, o sa ai si tu posibilitatea sa locuiesti in continuare in casa de acum. Doar ca o sa te trezesti la azil :)))
Comentariu beton!17
Ahahahahahaaaaaaaaaaaaaa. Da, ar putea fi o variantă. :))))))))))
Asta cu „la ce-mi trebuie” am întâlnit-o prima dată la fiu-miu. Avea vreo 8 ani și am zis eu atunci că „ce-ar fi să începi să înveți greacă și la nivel academic”? Mă rog, adică să meargă o dată pe săptămână, sâmbăta, la Uniunea Elenă și să facă acolo cursuri. Iar întrebarea era cam retorică. Pfoai, da’ la ce-mi trebuie, de ce să-mi stric eu sâmbetele, că eu știu deja greacă (știa doar să vorbească, dar zero scris, zero citit), că mie mi-e de-ajuns, din astea. Era tot un „huooo, nici în weekend nu scap de școală”. Până la prima olimpiadă județeană, cu premiu, cu diplomă, cu cărți și prima bursă, când „huo”-ul a devenit „mda, hai că poate nu e chiar așa rău.” După care la prima olimpiadă națională, la Brașov, a avut parte de 3 zile de super distracție amestecată cu emoții care mai de care, plus iar premiu, iar diplomă, iar cărți și o bursă mai consistentă. După care, cu un an înainte de pandemie, a ajuns la olimpiada internațională. A luat iarăși premiu, iar diplomă, iar cărți, o tabletă, bursă și un premiu punctual în bani (destul de mulți) de la Ministerul Educației. Acu’ ceva timp, tatăl lor a venit cu ideea să facă niște meditații pe vară cu o super profă pe care au avut-o la Uniune, dar care nu mai predă acolo. „Nu dați acum un răspuns, gândiți-vă și discutăm”. Au avut recent faza pe județeană, fiecare la nivelul lui de limbă. Au trecut amândoi la națională, cu aceeași notă. Fata e super mulțumită de rezultat. El e super nemulțumit de notă, așa că ne-a anunțat deja că e de acord să facă meditații la vară. Pfiu, doar cu fata tre’ să mai discutăm acum. :-))))
Comentariu beton!21
Băi, dincolo de orice mi se pare mega-tare că or să știe greacă. Dacă mai invață și engleză, s-au cam scos pe viață.
Ai, cu engleza altă dandana. Copilei i-a plăcut engleza de mică, anul ăsta s-a cerut singură la niște cursuri, să-și ia certificat Cambridge. A aflat că trebe la unele licee sau clase de liceu și vrea să aibă opțiunile deschise când o veni evaluarea națională. Chiar mâine are o testare la centru, înainte de examenul final din iunie. Frate-su învață acum engleză doar la școală. Câțiva ani au avut ambii meditator acasă, dar cred că lui îi trebuia altceva sau pe altcineva. Știe o engleză destul de basic, are un accent de mă zgârie pe creier și când mai exersez cu fie-mea ne întreabă dacă-l bârfim, înjurăm sau ceva. Îl las în pace anul ăsta, dar dintr-a X-a va trebui să fie o discuție serioasă și pe treaba asta. :))
Se dezbate încă. Ce zici?16
Ce idee faină! Dacă ar fi fost aşa ceva pe vremea mea..în schimb am avut parte de o învățătoare care în loc să mă motiveze găsea tot felul de motive stupide să nu mă recompenseze ca pe „favorite”. De exemplu terminasem prima exercițiul de matematică (corect făcut!), dar a refuzat să-mi dea un 10 pentru că l-am scris pe un caiet fără coperte 🙈
Comentariu beton!14
Mi-e rusine sa recunosc (dar o fac): cu cateva luni in urma, cand juniorul de clasa a v-a mi-a cerut ajutorul la matematica cu Sirul lui Fibonacci, tot la Dan Brown m-a dus gandul. De vreo 16 ani de cand am citit cartea si pana in prezent nu l-am mai vazut/Intalnit.
Ce faina idee a avut invatatoarea fetelor! De-ar fi mai multi profesori asa…
Eu sunt inca ofticata pe profesorii de istorie/geografie/biologie ai fiului meu, nu au pic de imaginatie. Efectiv lectia predata cuvant cu cuvant din manual, nimic interactiv, doar text. Cand am propus sa organizam excursii la diferite muzee, nu a fost nimeni de acord. Ne luam noi uneori sambata si mergem pe la muzee de istorie/stiintele naturii/arta, desi sunt convinsa ca i-ar prinde mai bine copilului sa fie intre alti copii si ar prinde mai repede.
Buna Mihai,
Nu este deloc locul pentru intrebarea asta dar tot nu am apucat sa o pun la articolele legate de razboi. Voiam sa te intreb care este parerea ta despre pozitia Renault in Rusia data fiind aprecierea fata de modelelel marcii? Si in general parerea ta dar si a celor care citesc pe aici despre marcile care intarzie inca sau au intarziat incetarea operatiunilor comerciale cu Rusia (exemplu Coca Cola care au plecat dar nu chiar printre primii). Un boicot al produselor acestor marci? Multumesc
Renault a anunțat azi că își oprește activitatea în Rusia.
Stiu, probabil lovitura finala a fost discursul de ieri al lui Zelensky in fata parlamentului Frantei dar m-am mirat ca nu te-ai pronuntat deloc pe tema asta, nu neaparat Renault dar in general, ar fi boicotul o solutie? Nu suntem toti analisti politici sau miliari pe aici, eram curioasa de parerea celorlalti. Multumesc pentru raspunsul rapid in orice caz
@Anca, în câteva minute sau ore @Mihai o să posteze ca în fiecare zi sinteza despre război a lui Badea. Eu v-aș ruga pe amândoi să mutăm discuția asta acolo sau la un viitor articol despre război. Sunt convins că și-ar spune mulți părerea. Chiar și eu am o părere pe tema asta și habar n-am dacă o să-mi iau hate sau nu.
Dar mi se pare o idee proastă să pornim această discuție aici, unde este vorba despre cu totul altceva, chiar ceva mișto și fără legătură cu nebunia care se întâmplă peste graniță.
Ai dreptate Ionut, am vrut sa fac asta de cateva zile dar am tot ratat momentul. Dar intr-adevar, cum am spus si la inceputul comentariului, nu e locul la acest articol. Mihai, poate o idee de articol pe tema asta daca ti se pare si tie interesant subiectul? Cumva din categoria ce mai putem face in afara de donatii, voluntariat etc? Si astea fiind zise, over si out de aici pe acest subiect
Revin cu o chestie conexă. Mi se pare interesantă pentru articolul de față: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.gorio.ro/amp/sirul-lui-fibonacci-in-natura&ved=2ahUKEwibhdvBxN72AhXLs6QKHeMyB-oQFnoECAoQAQ&usg=AOvVaw02dLNV63S9yuhDzAscCrPM
So dumb. Cum adică nu îți trebuie șirul lui Fibonacci? Tu ce scala de priorități ai? Nu îmi zi că e liniara. ;))).
Chiar de șirul lui fibo-baci să te legi? Mai bine ziceai de lagrange, fourier etc.
Anyway. Multe lucruri din liceu sunt folositoare cu condiția să vrem sa le folosim
L’Hôpital te rog frumos 😂😂
Ametist nu mă prind.
@ametist: cred ca este prima data in viata cand imi foloseste faptul ca am fost relativ bun la analiza matematica astfel incat acum stiu ce e cu respectivu’ L’Hopital… e drept ca nu mai stiu exact ce, dar stiu ca a fost matematician si are o teorema sau ceva legat de analiza matematica, pe care le-am invatat in liceu acu’ mai bine de 30 de ani.
@cucurigu: e tot o teoremă, pe care ca şi tine @odyssaeus am învățat-o tot la liceu, dar oțâr mai recent (15 ani). Fără să gugălesc nu aş putea-o enunța, dar îmi amintesc de ea pentru că profesorul de matematică pronunța „Looopital” cu „o” prelung iar mie mi se părea amuzant fiindcă „ló” în maghiară înseamnă cal şi îmi venea mereu (în stilul caracteristic de reacționat când nu e cazul) să nechez şi eu prelung „niiihahaaa” 🐴😀
Mulțumesc de explicație. Credeam că am o trimitere la consultații ;).
Senzația lui Mihai cu fibo-baci Io am trait-o cu chimia fie ea organica sau anorganica, întotdeauna am fost bâtă;)
Și am mai avut o greata pentru memorat formule trigonometrice ;))
Daca îmi zicea de astea sigur achiesam 100%.
Cu toate astea am avut o adevărată pasiune pentru geometria euclidiană și neeuclidiană ;))
Cocoș, unde și după /cu cine ai studiat tu geometrie neeuclidiană ?
I’m a twisted mind and i recognize …
Neeuclidiană evident că am studiat pe cont propriu cu ce am găsit, pe vremea când eram interesat de teoria relativității. Nu am pretenția că am și înțeles mare lucru.
Pentru cei care spun că au învățat o grămadă și nu le-a folosit la nimic, am o veste. E strict problema lor. Are și școala.o grămadă de chestii inutile dar și utile pe care le poți valorifica ulterior daca chiar dorești să faci ceva ce nu fac inca un miliard pe planeta adică cele mai simple joburi unde până și o.maimuta dresata ar performa acceptabil.
Am cunoștințe care au fost colegi de liceu sau facultate și au ajuns cercetători sau să lucreze în inginerie la SpaceX. Daca învățau doar adunările și scăderile unde erau azi?
Honestly, am un cunoscut care afirmă că ” vorbește franceza la perfecție” adică e evident că nu cunoaște nici limba romana daramite limbi străine și alte daraveri.
Acuma nu zic că suntem toți afectați de Dunning Kruger dar din unele afirmații de pe aici bag seama că o seamă sunt.
Școala e generalistă și într-adevăr mai concentrata materia decât în alte țări. Care alte țări au concentrarea mai mare în universitate unde e mai greu.
Cum sa le.explic simplu?
Sari de pe un pod bungee jumping. Care sunt șansele să se rupă coarda sau la întoarcere să te lovești de pod? Dacă știi fizica și ai încredere în cei care au construit coarda că au învățat la școală, minime.
In tot ce folosim azi, cineva a utilizat ce a învățat la școală că să îl creeze. Daca nimeni nu învățat decât abc-ul.cine.mai creea tot ce ne înconjoară?
@cucurigu
De fapt, n-ai spus nimic. Sau la ceea ce ai spus te-ai contrazis 😂
Exemplu: savanții ăia de care pomenești, da, au învățat ceea ce îi interesa și au neglijat materii care nu-i interesa. Iar asta e aplicabil pentru oricine, indiferent de specialitatea lui.
Laura, voia să ne facă praf cu efectul Dunning-Kruger și nu știa cum.
@GabiI,
Era cât pe ce. Doar că, prietenul meu Google tocmai mi-a arătat că – pare-se! – chiar @cucurigu e (un pic?) afectat de acest Dunning Kruger 🙂
Nu am vrut sa fac praf pe nimeni. Am vrut sa subliniez că dacă la școală s-ar preda doar un esențial ce îi ajută pe toți să ajungă average, ar ajunge majoritatea doar average. Așa unii ajung mai sus de average și cu ajutorul scolii nu doar al self study ului. Dunning Kruger e un efect contestat sunt teorii care susțin că toți suntem afectați. E doar un Bias super cunoscut. Sunt multe altele mai puțin cunoscute dar la fel de prezente. Nu am vrut sa fac praf pe nimeni. Dar mi se pare funny că Mihai se leagă fix de Fibonacci, la care se alocă in Germania o săptămână întreaga de studiu. Btw, ați văzut vreodată asemănarea dintre șir și o cochilie?
https://ro.pinterest.com/law864/fibonacci-in-nature/
https://www.eniscuola.net/en/2016/06/27/the-numbers-of-nature-the-fibonacci-sequence/
Laura, ai presupus că au ignorat alte materii asta e și o generalizare și o presupunere. În același timp nu contrazice teza mea că e nevoie de materii multe și diverse care pot fi ignorate cu mai mult sau mai puțin succes de către cei neinteresanți. Unde e problema?
Trebuie redus nivelul scolar ca să ia zece și cel mai slab pregătit? Nu. În schimb e o mare nevoie de refresh pentru că stilul de predare e învechit și neinteractiv. Și unele subiecte poate trebuie actualizate. Dar asta e altceva. Nu?
neinteresanțineinteresațieh, da, autocorrect-ul (?) 🙂
Biasul la moda azi și care devine preferatul meu e whataboutismul. Nu acuz pe cineva de aici de așa ceva, și eu mai cad în păcat.
Visul Ioanei e și visul meu. Vreau și eu niște vouchere…pentru momentul când aflu tardiv de pe grupurile de părinți ca adorabilele mele fiice au ratat, voit sau nu, vreun exercițiu…asta ca sa nu fac atac de panică sau sa acumulez toate simptomele unui AVC
Relaţia mea cu o fată a mea a fost strict legată de nişte babe care ne-au sortit că o să fie fată. A fost băiat. Şi-am strigat, între patru pereţi: Două coaie! Chiar nu avea importanţă. Primul nume care mi-a venit în minte a fost Ioana. A ieşit Ştefan.
Cum a fost cu lucrurile suplimentare? Habar n-am.
Mă întreba uneori despre cum e câte o chestie. Îi răspundean cum le răspundeam studenţilor de la SP. Apoi îl trimiteam la sursă. O fi trecut pe acolo? Cred că da, că altfel nu aveam ce vorbi serios azi. Dar nu mi-a zis.
Mai venea câte o fată la el. Nu era ce-mi închipuiam eu. Dar el simţea asta şi se cam şucărea.
Una peste alta, lasă-le mintea să zburde! Dacă vor ceva de la tine, o să te întrebe.
Dacă nu, o să afli, cum o să afle şi ei. Am sperat mereu să nu fie prea târziu.
Motivație intrinsecă!? Fain!
Vasilescu, nu e frumos🤣 sa pacalim Piticii.
Dacă are teme în vacanța de primăvară, își poate folosi voucherele în prima zi de după vacanță. 😊
E un artificiu, eu nu mă dau în vânt după chestiile astea.
Copiii ar trebui să stea la școală până la ora 15/16, cu pauza de prânz și masa la o cantină, să lucreze după-amiaza la proiecte pentru vârsta lor, pe echipe- cu teme interesante, la nivelul vârstei, iar când vin acasă să petreacă timp cu familia, fără teme, să meargă la un sport, la un curs de… ceva (instrument, IT, design ș.a.). Dacă e pasionat de un domeniu anume ar putea lucra suplimentar, când e dispus.
Vedeti voi din clasa a 5-a…
Cand dau fetele de greu si vor sa se distreze cu matematica sau altele, doar trece-le bulevardu’.
Le arat eu cum se rezolva problemele de mate cu piese de lego si alte personaje, cu carti de joc, cum da parameciul din 100 de cili facuti din ate si alte alea… Vorba aia: nici nu simti ca inveti, doar te distrezi cu materia 😉