V-am rămas dator cu o poveste despre Spania și mă gândeam să rezolvăm asta azi.
Exact a doua zi după ce dementul a atacat Ucraina, eu și fashionista am plecat într-un trip programat cu multă vreme înainte, de prin ianuarie. Am fost, am stat patru zile, dar a fost cea mai tristă plecare din țară de care am avut parte vreodată. Eram atât de șocați amândoi că la granița României este război, încât numai la asta ne puteam gândi.
Țin minte că în ultima zi acolo, după ce de aproape cinci zile nu aveam în cap decât bombardamente rusești, treceam pe lângă Catedral de la Encarnación când au scăpat niște muncitori o placă mare de metal, din cârligul unei macarale. Deși au scăpat-o doar de la vreun metru înălțime, n-aveți idee în ce hal a bubuit când a atins asfaltul. Era plin de lume în jurul Catedralei, ziua în amiaza mare, în centrul Málagăi, dar eu și fashionista am fost singurii cărora practic ne-au stat inimile pentru o secundă. Nu cred că e nevoie să explic de ce.
Altfel, acum că-mi arde să povestesc despre asta, a fost amuzant că ne-am dus pe ceea ce spaniolii numesc Costa del Sol. Un loc despre care îți explică plini de mândrie că se numește așa pentru că acolo este soare timp de 360 de zile pe an. Noi am ajuns exact în alea patru în care n-a fost. Serios, am stat două zile la Marbella și două la Malaga, n-a fost frig (dimpotrivă, ziua erau 17 grade), dar n-am văzut soarele la față.
Dar lasă c-a ieșit exact in ziua în care trebuia să ne întoarcem. Și ce soare, am plecat de la hotel pe un cer senin cristal, nu se vedea nici măcar vreo urmă de nor. Am ajuns la 9.00 dimineața la aeroport, am rămas afară să fumez o țigară și efectiv a trebuit să caut umbră, atât era de cald.
Nfine, revenind la povestea propriu-zisă, plecarea în Spania a fost o inițiativă a celor de la Renault România care ne-au invitat pe amândoi la Marbella, la lansarea noului Megane E-tech, full electric. Invitație pe care am acceptat-o cu cea mai mare plăcere, că nici noi, nici ei, nu ne gândeam în ianuarie că peste o lună și ceva o să înceapă un război la granița noastră, în Europa secolului 21.
Cam ăsta ar fi și motivul pentru care n-ați auzit niciun cuvânt de la mine, pe subiect, până astăzi. Pentru că, altfel, a fost unul dintre cele mai mișto evenimente la care am participat vreodată, organizat absolut impecabil de către cei de la Renault.
Ca să nu mai spun de mașină, de Megane-ul cel electric, care pe mine m-a fermecat ca nicio altă mașină electrică. Trăiesc cu convingerea fermă că Megane-ul ăsta E-Tech este una dintre cele mai mișto mașini în care am calcat eu vreodată. Și pe care am mai și condus-o.
Iar dacă eu sunt subiectiv, cred că spaniolii, care întorceau capul pe stradă după ea, erau cât se poate de obiectivi. Cred. Ca să nu mai vorbesc despre fashionistă, care era efectiv încântată. A fost pentru prima oară, de când o știu eu, când m-a întrebat despre o mașină cât costă și dacă ne-am permite-o. Da, da, nu glumesc deloc.
De altfel, am ajuns acolo, la Marbella, fiind absolut convins c-o să văd o mașină care seamănă cu Megane-ul meu de acasă, doar că electrică. Că doar de-aia se numește tot Megane, nu?
Ei bine, după cum o să puteți constata și singuri, Megane E-Tech nu mai are nicio legătură cu mașina mea, în afară de faptul ca împart același nume. Este un automobil electric proiectat de la zero să fie electric. A trebuit să fac această precizare pentru că motoarele electrice sunt mult mai mici, ocupă mult mai puțin loc decât cele pe combustie clasică.
Atunci când doar adaptezi un model deja existent și-l transformi dintr-un model cu motor termic, în model electric, datorită faptului că motorul electric este mult mai mic, deci ocupă mult mai puțin loc, în partea din față rămâne o grămadă de spațiu excedentar nefolosit. Ei, atunci când proiectezi un automobil electric de la zero, acest inconvenient nu mai există, prin urmare tot spațiul pe care-l câștigi cu ajutorul unui motor mai mic, îl transferi la habitaclu. Adică obții mai mult loc în interior, deci mai mult confort pentru pasageri,
Eu am avut la dispoziție versiunea de 60 kWh, adică echivalentul a 220 cai putere. Versiune pentru care Renault comunică o autonomie de 450 km, în regim mixt de utilizare. Tind să-i cred, pentru că m-am jucat cu E-tech-ul exact 133 de kilometri, iar când am predat-o pe bord îmi afișa că mai are autonomie încă 181 km. Iar traseul pe care am testat-o a fost greu tare, cu pante multe, cu consum mare de tot. Drumul ăla până la Ronda și înapoi e într-un mare fel. Îmi venea să mă opresc și să fac poze din kilometru în kilometru.
În plus, n-am făcut rabat de la nimic. Am mers cu aerul condiționat pornit, ne-am pus telefoanele la încărcat amândoi, am folosit sistemul de navigație, am aprins farurile, am dat drumul la muzică. Pe scurt, am pus în funcțiune toți consumatorii de electricitate pe care-i aveam la dispoziție. Cu toate astea, mașina mai avea 181 km autonomie când am predat-o. Mișto, me gusta.
Dar dincolo de cum arată și ce poate Megane E-tech, m-a spart și toată tehnologia de la interior. M-am conectat cu telefonul meu imediat, am avut la îndemână tot ce mi-ar fi trecut prin cap în materie de tehnologie și conectivitate. Plus un ditmai ecranul, în sfârșit am putut să conduc și eu fără ochelari, că nu mai eram nevoit să orbecăi când aveam nevoie de afișaj.
Pe scurt, francezii de la Renault au luat toată experiența lor în vehicule electrice și-au pus-o în Megane E-TECH Electric. Să nu mă luați cu „dar ce experiență au francezii în mașini electrice?”, c-o să vă aduc aminte că Renault Zoe e pe străzi de vreo zece ani deja. Iar când ai în propria-ți curte o astfel de mașină care circulă în condiții reale, pe străzi, nu doar prin laboratoare de testare, ai la îndemână un instrument extrem de puternic. Ai la îndemână un adevărat generator de date și feedback real, datorită căruia afli cu adevărat ce trebuie să le oferi utilizatorilor, în materie de condus full electric.
Cam asta ar fi ce voiam să vă împărtășesc despre experiența cu noul Megane E-Tech. Aproape c-am plâns când a trebuit să le dau mașina înapoi. Mi-a plăcut atât de mult încât a fost pentru prima oară când mi-am zis c-aș putea să-mi iau o electrică, chiar dacă nu am unde s-o încarc acasă. Și nu glumesc absolut deloc.
Aveți mai jos câteva poze cu mașina, iar aici găsiți tot ce știe și poate ea să facă.
După cele două zile la Marbella, ne-am mutat la Málaga. Că așa ne făcusem planul încă din ianuarie, dacă tot ajungem în Spania, e păcat să stăm doar două zile și să fim pe fugă. Din păcate, nu prea am ce să vă povestesc despre partea asta. Da, orașul e foarte mișto, dar, din motivele pe care deja le știți, nu prea ne-a ars să-l vizităm cum trebuie. De altfel, o sa vă lămuriți dacă vă veți uita peste pozele de mai jos. O să constatați că sunt muuult mai puține față de ce vă lăsam eu pe aici când mai plecam pe căte undeva.
Da, ok, ne-am plimbat pe niște străzi pe acolo, am văzut ce era de văzut prin centru, am mâncat pe la vreo două-trei cârciumi, dar una-două trăgeam înapoi spre hotel și spre laptopul meu care mă ținea conectat cu invazia dementului planetei în Ucraina. Paranteză, ca să vedeți ce înseamnă distanța de locul conflictului. Noaptea, după ce mă înduram să închid laptopul și să mă bag în pat, dădeam drumul la tv și încercam să găsesc un post care să transmită despre război. Spaniole, nada. Tot pe cnn sau bbc trebuia să dau. Închis paranteza.
Pe scurt, n-a fost în niciun caz o ieșire așa cum eram eu obișnuit, să merg mult pe jos, să descopăr toate cotloanele orașului ăluia, să caut pe net tot ce am de văzut și să încerc să ajung la ele. Nope, ne-am învârtit doar prin centru, pentru că acolo aveam și hotelul. A fost pentru prima oară, de când mă știu eu, când plecarea spre casă, dintr-o vacanță, nu mi-a produs niciun fel de disconfort emoțional sau tristețe. Dimpotrivă, abia așteptam să mă văd ajuns acasă, să-mi deschid laptopul pe birou și să nu mă mai mișc din fața lui.
Atât pentru azi.
P.S. Mai jos aveți două galerii foto. În prima sunt pozele mele cu noul Megane E-tech, în a doua cele câteva cadre de prin Málaga. Apropo, în setul ăsta al doilea, cu poze din Málaga, se află una pe care eu o consider printre cele mai mișto pe care le-am făcut vreodată. Dacă macar cinci dintre voi ghiciți care e, promit că vă spun mâine dimineață povestea ei. Pentru că, desigur, are o poveste.
Pe lângă minunatul Megane E-tech, nu se văd cele 117 kg ale minunatului trup:))
Păi pentru că nu mai erau 117. Evenimentul a fost programat din ianuarie, dar acolo am ajuns la final de februarie (când a invadat dememtul Ucraina), dădusem deja vreo 10 kile jos.
Ah, și nu erau 117, erau 111,70. 😉
Chiar 111,65. 😛
Știam ceva de luna ianuarie! Și da, erau 111,7. De parcă nu erau suficiente, am mai pus vreo 5 kg de la mine:)))
––
Da, reținusem greșit evenimentul
Păi, na, nu e ca și cum trebuia să le dai tot tu și jos. :))))))))
Io la 1,77 am 92, așa că am și eu destule! Îmi permit să mai dau de la mine:)))
Sunt extrem, dar extrem de curios, cum ar fi sunat versurile astea dacă-mi dădeau una albastră. 😀 😀 😀
@Mihai,
…Albastră ca și cerul
Și-i place „Megănelul”.
Atât s-a putut la ora asta. 😅
Dragut Meganeul. Prefer EVurile mai mari insa (Enyaq, id4).
Vitezomanul Gică,
Si-a luat masina mica,
Albastru Voronet
Doar pentru isteti😀
Albastru Voroneț,
Fiindcă e isteț. 😜
Pana la urma, intrebarea care framanta omenirea de mii de ani: Italia sau Spania??
Crezi c-am reușit să găsesc io răspunsul la ceva atât de complex? No way! Când sunt în Italia îmi zic „Itaila forevă”, după care când ajung în Spania: „tot la hermanoșii spanioli e mai bine”. 😁
Statuia curbată? E prea ciudată să nu existe o poveste asociată.
Da, e fix în fața Centrului Culturii și Artelor, din Malaga. Centru care e pus la intrarea într-un cartier hipsteresc al cărui nume îmi scapă acum.
Cam mohorâtă Costa del Sol.
Mie imi place fotografia cu balcoanele colorate. Și cea cu arcada luminoasa.
Casa cu balcoanele colorate este casa în care s-a născut și a trăit prima parte a vieții Pablo Picasso. Dacă nici io nu sunt fiert pă cultură, nu știu cine mai e.
MV a nimerit pe Costa del Nor
Comentariu beton!32
Un cadru aduce a Monaco. Orașul e pe lista mea cu 100 locații de văzut în viața asta (sau 101…).
Aștept mașina la un giveaway 🙂 !
Băi, ca să fiu foarte sincer, și eu o aștept tot la un giveaway. :))))
Eu nu știu de ce zic cârcotașii că se văd kilele. Mie mi se pare că ești secsi. Bine, s-ar putea să te ajute și mașina aia😁. Iar fașonista e din peisaj, clar. O văd într-o mașinuță d’asta. Și neapărat roșie ca să se asorteze cu rujul și oja😁.
Alooo, cârcotașii zic că NU se văd kilele.
Pozele 57-58-59-60 sunt cele mai mișto. Votul meu merge pentru 60.
Ai ghicit-o. Fix 60 e aia.
Deci tre’ să mai ghicească acum încă 4 ca să ne spui mâine povestea pozei? 😀
La draq … a trebuit să număr pozele, numai asta nu mai făcusem la viața mea 🤪 Arată a aeroport reptilian pentru meganian la dietă 🤭
Eu a trebuit doar să mă uit în colțul stâng al pozelor.🤭
Cat despre masina,aici m-ai pierdut…total ! Unde nu pricep nimic,prefer sa tac. Poze…as da pronostic pe:32,43,62. E ok si fara premiu !
Te rog, spune-mi ca farfuria aia e a Marei! Ca nu prea arata a farfurie de dieta.
Cat despre poze, oscilez intre 32 si 51.
Șefa, eu când merg în vacanță NU ȚIN dietă. Niciodată. Mai bine nu mă mai duc. Am muncit o săptămână să dau jos cele 2,3 kile pe care le-am pus pe mine în Spania.
Dar, farfuria aia chiar e de dietă pe lângă ce-am mai băgat în mine pe acolo. Common, caractiță poți să mănânci cu tona, stratul de cartofi, de sub ea, erau problema. 😛
Fotografiile 52 și 63. Și să explic de ce. 52 pentru mesaj, este o fotografie de artă, pur și simplu. Te invidiez (în sens pozitiv, bineînțeles!). Iar 63 pentru perspectivă. Foarte reușite! Felicitări!
Ăăă… nuș ce zici acolo, la mine numărătoarea se oprește la 62. Sau exact asta vrei să-mi tranmiți, că trebuie să mă las de sportul ăsta? 😀
Pentru că cea mai reușită fotografie e aia care urmează. Cea pe care n-ai făcut-o încă!
Ai prins vreme buna!! Am venit ieri in Malaga, ploua cu praf rosu saharian .. si asa o tinem o saptamana!
Hai că mi-ai făcut ziua cu comentariul ăsta. 😀 😀 😀
Și în Portugalia a ajuns beleaua aia de furtună. 😒
@VictoR Exact asta voiam si eu sa comentez. Mi-au trimis niste prieteni poze si un filmulet, spunand ca prognoza meteo era cu soare, dar era blocat complet de praful ala. Cam sinistru efectul.
Super. Noi plecam sambata pentru o saptamana in malaga.
1.Misto mașină.
2.Ești gras indiferent de țară.
Comentariu beton!26
Mai vorbim noi peste două luni.
Cam puține like-uri pentru enunțul nr. 2. Hai băieți, că se poate!
60 as zice, Arena coridelor.
Aia e.
Și eu tot Renault am, Clio, rouge flamme. Nu am ce îi reproșa, însă în semn de protest (…) îmi vine să o înfoliez galben-albastru.
Frumoase pozele, mi-au făcut dor de ducă. Merg și eu pe 60, iar 61 mi-a stârnit foamea. 🤦
Iată. deja m-am apucat să scriu povestea pentru mâine. 😀
Un cod gen Mihai10-20-30 nu ai si matale pentru Megane-ul asta?
Stai că nu e timpul trecut încă.
La poze mă îndreptam spre 32 sau 38, dar n-o nimerii 🙂 Oricum, îi aștept povestea mâine.
29 si 43 mi-au placut mie 🙂
Mișto mașina. Pt poza cu pricina pe unde te cocoțași? Sau e făcută din avion, ți s-a umflat vena, l-ai aruncat pe vreunul afară fără parașută și ai trecut pe locul lui la geam. Poate fi și cabina piloților că de acolo ai claritate mai bună. Aștept povestea pozei.
Cu ce program / telefon sunt editate pozele?
Multumesc anticipat.
Niciuna dintre fotografii nu e editată. Nu de alta, dar mi-e mult prea lene să fac asta când le pun la grămadă. Că nu poți să editezi doar câteva, ori le editezi pe toate, ori mai bine lasă.
Dacă întrebi cu ce sunt făcute, răspunsul este: cu telefonul meu. Samsung S21.
Ăla nu e cumva telefonul meu !? Hmmm … giveăuei !?🤭😋
Item 51 – statuia aceea deosebită (ciudată)
P. S. Samsung S21 (Plus) și-al meu!🙃
Ha! Acum am mai citit din comentarii și văzui că e itemul 60.🙆♀️
Frumoasa excursia și mașina, păcat că contextul nu a permis un mindset de vacanță. Am mai adăugat o mașină în lista de candidate pt viitoarea mașină electrică a familiei.
Pe mine mă omoară tableta aia tesla-style. În rest, arată bine.
Mișto mașina. Vorbeam cu un fost coleg de la Renault prin vară și îmi zicea că vor scoate un Megane electric bun. Văd că vorbea serios. Electricele sunt singurul lucru care contează acum în domeniu, e bine că a intrat și Renault serios pe piața asta.
Arată bine la exterior, arată bine și la interior, dar spun asta ceva mai obiectiv așa, că la modul subiectiv eu m-am obișnuit cu Peugeot-ul și nu îmi mai place nimic altceva. Baterie suficientă, preț bun, sistem de operare Android, ecrane destule. Concurent bun pentru VW.
Mvai, cum e poza 53! Mie aia îmi place, de departe, cel mai mult!
E faină și mașina, n-am ce zice. 😛
Jajajaja pina vineri avem cod de calima în Spania. Vintul adus din Africa😭,oricum pină vineri ce nu merg la lucru nu am de gînd să curăț mașina