Sunt client Vodafone de pe vremea când telefonia mobilă abia își făcea apariția în România, iar Vodafone încă nu se inventase în spațiul carpato-danubiano-pontic, eu fiind pe atunci abonat al Connex. Ce vremuri, nici n-ai zice c-au trecut un pic mai mult de 20 de ani de atunci, nu? Dar, pe lângă trecerea asta nemiloasă a timpului, faptul că de atâta amar de vreme sunt client al aceste companii dovedește un singur lucru: atunci când am de ce, sunt un client fidel care nu se apucă să-și schimbe providerul de telefonie doar ca să se afle în treabă.
De altfel, dacă am tânjit după ceva toată perioada cât am stat în Thassos, apăi după viteza internetului de acasă am tânjit. Lasă wireless-ul de la cazare, dar nici viteza netului de pe telefon nu era aceeași cu care eram obișnuit în România. Cine a mai fost prin Grecia, și-a avut nevoie de net cu viteză bună, știe exact despre ce vorbesc.
Am făcut această introducere pentru că tocmai am citit că de la începutul pandemiei, 150.000 de locuitori din mediul rural beneficiază de servicii Vodafone 4G și 21.000 de gospodării au fost conectate la rețeaua fixă de internet. Știți c-am povestit de atâtea ori că vine digitalizarea peste noi și trebuie să fim pregătiți? Ei, uite că tocmai se întâmplă:
În perioada martie 2020 – iunie 2021, Vodafone România a extins acoperirea rețelei mobile cu un număr de peste 700 de stații 4G, asigurând conectarea la servicii de voce și date mobile pentru aproximativ 150.000 de locuitori din 158 de localități din mediul rural. În prezent, Vodafone asigură o acoperire cu servicii de comunicații pentru 96% din populația din mediul rural, oferind acces la servicii de voce și internet fixe și mobile pentru unele dintre cele mai izolate comunități din România. În aceeași perioadă de timp, Vodafone și-a extins rețeaua fixă de înaltă calitate ca urmare a dezvoltării și extinderii pentru 21.000 de gospodării din mediul rural.
„Digitalizarea României înseamnă acces egal la infrastructură și servicii digitale atât pentru locuitorii din mediul urban, cât și pentru cei din mediul rural. Conectarea comunităților rurale, inclusiv a celor mai izolate, este esențială pentru dezvoltarea societății în ansamblu, prin reducerea decalajului digital, a inechităților, prin crearea de oportunități de dezvoltare și asigurarea de șanse egale la un viitor digital mai bun pentru cetățenii și companiile din aceste zone. Unul dintre pilonii misiunii noastre este tocmai această ambiție de a contribui la crearea unei societăți în care nimeni nu este lăsat în urmă. De aceea, una dintre prioritățile noastre în atingerea acestei ținte este de a extinde rețelele Vodafone cu precădere în acele zone în care serviciile de comunicații nu au ajuns încă. Ne bazăm pe cea mai performantă rețea de date mobile din România și pe o rețea fixă de înaltă calitate pentru a asigura accesul la servicii de comunicații și pentru aceste comunități izolate”, a declarat Cătălin Buliga, Chief Network Officer Vodafone România și Head of Networks Development for Europe Cluster Markets.
Totodată, la trei ani de la lansarea primei rețele 5G din Romania, Vodafone a fost confirmată drept cea mai fiabilă rețea 5G din țară, de către auditorul independent umlaut, obținând totodată și cel mai mare punctaj pentru performanța serviciilor de date mobile. Confirmarea performanței serviciilor de date mobile vine în urma unor măsurători comparative efectuate asupra tuturor rețelelor mobile din Romania de către auditorul independent umlaut, în primăvara acestui an.
Dar, dincolo de fiabilitate, performanțe ale serviciilor de date, cifre și alți parametri, după mintea mea, principala știre este modul în care Vodafone România contribuie la pătrunderea digitalizării în mediul rural. Iar dacă nu mă credeți pe mine, vă las mai jos documentarul „Visuri împlinite acasă”, ca să vă spună direct oamenii ăia de la sat cum stă treaba. N-are nici trei minute, dar o să înțelegeți TOT.
…
faina reclama la vodafone, dar cred ca si eu am numar vodafone de vreo 20 de ani, poate chiar mai mult. 🙂 as fi avut acelasi numar aproape de cand vodafone/connex ( era pe verde logoul) a aparut in Cluj dar firma la care lucram atunci a binevoit sa se certe cu ei pe ceva motiv si o vreme scurta am fost trecut pe Orange, altfel aveam unul din cele mai vechi numere. Cand am revenit am primit alt numar. pe care ol am si acum si il port dupa mine chiar daca schimb firma .:) Cam ca si fixul ala pe care il ai pe viata.
Da, uite de-aia când firma la care lucram ne-a dat telefoane, n-am vrut să renunț la abonamentul meu, preferam să merg cu două telefoane după mine, deși era destul de obositor.
🙂 da, pe atunci telefonul era ceva ce puneai pe masa ca sa vada lumea ca ai mobil. era semn de statut social mai ceva ca mercedesul pe strada. tin minte ca am avut din ala nmt care arata si era la fel de mare ca unul fix si pe ala il puneam pe masa. avea si antena care trebuia ridicata 🙂
Tot de pe vremea Connex am și eu, de când cu 09… și alea 3 secunde. Niciun motiv să renunț, treaba merge brici.
P.S. Iar o să primești “observații” că faci reclamă. 🙂
Iar pe mine o să mă intereseze fix cât îi interesează p-ăia de la protv când întrerup filmul cu calupul de reclame. 😛
nu știu ce proteveu se vede la tine, da’ la mine filmul este cel care întrerupe…
Comentariu beton!37
@costicăm, sau așa. 😀 😀 😀
da ce , se mai dai filme la Prot tv? credeam ca pro ala vine de la promovare si este canal de reclame.
Faza aia cu 3 secunde…… a fost un bug intr-o aplicatie. Sa vezi noaptea in care au aplicat „fix-ul” ce discutii erau: Baieti, pregatiti congelatoarele. Urmeaza sa vina „carnea” 🙂
Io-s pă dialog … se știeee 😅
Fix în August „99, am luat primul telefon cu abonament de la Connex. De atunci nu am mai schimbat numărul. E drept că am un abonament destul de scump, doar că, față de cei care se kk pe ei că plătesc doar 3€ pe lună, nu mă vait, aproape niciodată, de semnal, și am cam umblat pe ceva coclauri…
P. S. Și fix, tot de la VDF.
@diabolic, asta “din cauza” băieților ălora cu Nissan-uri Patrol care au cutreierat toți coclaurii patriei, remember?
Doamne, cît i-am mai invidiat pe băieții ăia…
Bravo boss esti un exemplu. 7n lider. Nu ca aia care se caca pe ei.
Cum ar fi varstnicii, pensionarii, patura saraca a populatiei. Te-ai cacat pe toti dintr-o fraza. Mandri ca suntem romani.
Dislike Cucurigu pentru că te cam înfoi degeaba. E posibil ca diabolic să se refere la ceva operator concurent care e într-adevăr praf pe partea de semnal GSM. Totodată ar putea face referință și la categoria de utilizatori care se cam trag pe cwr și doresc servicii „cu de toate” la o sumă modică.
Mândru că îs român !!!
Ps. Tu știi pe unde face treaba mică găina ?
mult e dulce și frumoasă,
limba ce-o vorbim.
dar ce va să zică dînsa (moldovean, deh, noi spunem dînsa și vacii…🤣),
tre’ să pricipim…
“a te căca pe tine”, în context, e sinonim cu “a-ți mînca de sub unghii”, a fi zgîrcit; n-am văzut, la @diabolic, scris “mă piș pe voi, sărakilor”; doar că-și permite plata unei sume care-i procură un serviciu de calitate; atît;
de unde ai scos-o p’aia cu pensionarii?
că io-s cam sătul de neo-socialismul ăsta prost înțeles, de political correctness și cancel culture; ca să nu mai zic de faptul că mîndra clasă politică și situația la zi se datorează în mare măsură și voioșiei inconștiente cu care au mers la vot, din ‘90 încoace…
să mă ierți, nene Nae, da-s după 300km și înaintea altor 250; și n-am mîncat nici un kăkat azi; ăsta-i primul…
@cucurigu, nu mă refeream la defavorizați (asta e problema cu citirea pe diagonală)
Spuneam despre persoane cu același venit ca și mine și care se mai și laudă că fac vacanță în străinătate, dar, nu au semnal
Si eu am abonamentul din 2000..e ok. Fac treburi bune si mai ales utile,oamenii astia ! Daca ar mai fi ceva firme cu asemenea proiecte, poate s-ar mai urni lucrurile in romanica. Macar ca exemplu !
Eu aș vrea să verific doar dacă am reușit să înțeleg acel TOT din documentar. Respectiv că principalele/cele mai mari beneficii aduse de extinderea digitalizării, mai ales în comunitățile izolate, sunt: evitarea ruperii legăturilor cu cei dragi plecați departe și creșterea accesului la educație pentru copiii din acele comunități. Sau, din perspectiva nevoii îndeplinite, extinderea digitalizării contribuie la păstrarea/creșterea conectării/conexiunilor între oameni (între părinții rămași acasă și copiii plecați din sat) și între cei interesați de educație (copii-părinți-profesori). Am înțeles bine?
Io zic c-ai înțeles bine.
Tiii, ce mă bucur! Vis! 😀 Totuși, n-am cum să nu mă gândesc și la încă un beneficiu, respectiv acela în care tanti Ileana va descoperi Facebook-ul și faptul că-și poate promova cozonacii de Paște mult mai rapid și eficient decât înainte. Sau că Gheorghiță, după ce termină cu școala și temele, va descoperi, în grupul ”Cum obții porumbul perfect” că Ionel din satul vecin are rețeta. Sau Ilenuța, că în satul vecin se organizează în fiecare joi, la Căminul Cultural, spectacol de poezie. TOT, și ceva în plus, cum ar veni.
Hai. Până. Jos. În 3 apeluri. 😀
Apoi a venit nebunia centului. Boiereală. Să tot vorbești.
Am 2 numere portate la ei din rețeaua portocalie.
Mergea și cu unul singur. Dar pe modul ”vorbire alertă”. Eficiență. 😀
În TREI apleuri? Deci tu n-ai prins când erau primele trei secunde moca? Îmi veneau facturi de câte 40 de pagini. 😛
Aoleu, Mihai, cum erau facturile alea! Era poștașul cocârjat și dacă stăteai la etaj mai bine o cărai în sacoșă 😃
n-o să-i ridic în slăvi p’alde vodafone, pentru că, pînă la urmă îi plătesc; de vreo doojdeani;
numa’ că, strict comparîndu-i cu alte companii din domeniu, excelează la capitolul “responsabilitate socială”; cel mai mult mi-a plăcut aia cu școala din valiză…
pe același raționament, nu-mi fac vacanța la erdogan
@costicăm, corect, nici eu nu mai calc în Turcia fix din același motiv.
@costicămusulmanu & @MV Probabil că-mi scapă mie ceva, dar știți că Vodafone are o bucată bună de piață în Turcia, nu?
@anukoi, o fi, dar eu sunt abonat Vodafone România. Pe principiul ăsta și Pepsi se vinde în Turcia, asta nu înseamnă ca nu mai beau eu Pepsi în România.
@MV De acord, pe mine m-a contrariat expresia “responsabilitate socială” atunci când e vorba de o companie al cărei scop este unul singur: profitul (nu că ar fi ceva rău în asta).
@anukoi, păi asta este însăsi definiția responsabilității sociale: atunci când faci profit să mai întorci o parte din el și către cei car eau nevoie. Că dacă nu faci profit, din ce să întorci?
@MV Mulțam pentru lămuriri, deși eu văd puțin diferit lucrurile, dar nu ăsta e subiectul de azi. Scuze dacă m-am întins prea mult!
Foarte fain textul. Ca angajat Vodafone, chiar pot confirma faptul că se fac eforturi mari pentru extinderea rețelei în mediul rural. În plus, cred că serviciul nostru de customer care i-a determinat pe oameni să rămână fideli😊
Se dezbate încă. Ce zici?8
Serviciu de „customer”? 🤣🤣🤣🤣
Io știam că-i zice „serviciul de relații cu clienții”. Probabil mi se trage de la RTC și telefonul cu disc. 🤪
*222 ? Doamna să știți că îmi apare un CALL pe ecran 🐎🤪
…și nu face mihoho!, ci ţâr-ţâr! sau cântă Lambada.
@MV – o sa imi cer scuze in avans pentru ca o sa stric zen-ul astazi. Initial nu am vrut sa scriu nimic si sa trec mai departe cu „ignore”, asta pana la comentariul Biancai care mi-a facut tensiunea sa sara in sus.
@Bianca – no offense dar asta cu customer care-ul lui Vodafone m-a facut sa imi dea mucii cu tot cu cafea pe nas de cat am putut sa rad. Aham, e ca in reclama aia la TELEKOM, cica lumea vine la ei pentru serviciile si grija acordate clientilor … LOL. Asta in conditiile in care au scos EuroSport-ul din grila de doi ani si dupa vreo 5 reclamatii pe tema asta nu mi-au raspuns inca nimic.
Deci da, este fix cum spui tu, DOAR CA NU.
Bine-bine, in primul rand ca, daca vei sa vorbesti cu cineva, vorbesti cu toti robotii, deci customer care MY ASS. Stiu-stiu, facem abonamente pe net, facturi on-line, vorbim pe mail si ce mai vrei tu, plm, NU MA INTERESEAZA. Cand am o problema, eu vreau sa vorbesc cu un OM care sa-mi inteleaga si sa-mi rezolve problema scurt si la obiect. Pentru mine daca nu ai OM, nu ai customer-care, punct.
Dar dincolo de asta, am fost abonat Connex, ’96-’97 nu mai tin minte exact dar daca lucrurile ar fi mers normal, astazi puteam sa am la vreo 25 de ani vechime in retea, doar ca „customer care” de la Vodafone si-a bagat pla in ea de treaba prin 2009-10 aproximativ. Deci, eu, dupa vreo 10-12 ani de platit abonamentul fara o zi intarziere, ma apuc sa cer si eu ceva la o reinoire din aia dupa 2 ani de abonament. Nu ceva extraordinar, o reducere la un aparat nou (chiar se stricase cel vechi si aveam nevoie de unul nou asa ca i-am intrebat, voi LA CE credeti ca vorbesc eu de 10-12 ani, tot la telefonul ala pe care l-am cumparat cand am semnat prima data cu voi?), o „optimizare” de costuri, un pachet mai bun, o reducere, ceva sa ma faca si pe mine sa ma simt bagat in seama. Si pentru ca vazusem ca aveau tot felul de promotii agresive pentru clientii NOI, am zis ba’ daca isi doresc asa mult clienti noi, sa vezi ce gigea o sa fie cu mine, client de 10-12 ani, in ideea de a ma pastra. Si imi raspunde o don’soara de la customer care ca da, stie de promotiile pentru clientii noi dar ca pentru clientii vechi nu au nimic, daca vreau sa semnez bine, daca nu, iarasi bine. Ma cam enervasem, asa ca am cerut sa vorbesc cu un sef care sa poata lua o decizie, a zis ca pretul abonamentului meu nu justifica sa vorbesc cu un sef (adica, BA’ SARACULE! in termeni de customer-care, LOL), deci daca vreau sa semnez in acel moment, bine, daca nu, nu.
Ceea ce am si executat a doua zi – am semnat cererea de portare la Orange. Din oferta lor – iPhone nou la pret subventionat cam 80-90% pentru gestul meu de A MA PORTA, optimizare abonament, bine-frumos. Destul de rar am avut asa satisfactie … ia de-aici Vodafone „a taste of your own medicine”.
Dupa vreo 2 saptamani ma suna nu-stiu-ce sef a lu’ don’soara – dar asa la modul pasiv-agresiv – si tot pe mine ma „interogau” ca de ce m-am portat, ca sunt client vechi, ca alea-alea. Ce a umplut paharul a fost faptul ca mi-au spus ca ei au incercat sa faca retentie pe contractul meu dar e numai-si-numai decizia/problema mea daca vreau sa plec de la ei. I-am spus PA! din mers si nu m-am mai uitat inapoi de atunci. Plus ca mi-am jurat sa mentionez aceasta poveste de fata cu cat mai multe persoane si DE FIECARE data cand vine vorba de Vodafone si „customer care”-ul lor de kkt.
Ah, sa nu ma intelegeti gresit, am zero iluzii ca Orange sunt niste ingerasi (nope, fix acelasi Marie lacoma, doar cu alta palarie) doar ca asta e experienta mea. Dintre doi operatori al caror vis umed e monopolul care sa le permita sa bage mana in buzunarul clientilor dupa cum vrea pla lor (remember UE si BINEMERITATUL PUMN IN GURA pus operatorilor de telefonie mobila prin reglementarea tarifelor pentru Roaming vs. ce kkt fac ei acum daca, de exemplu, te duci pana in Serbia sau Croatia?), pe unii i-a dus mintea macar sa vorbesca frumos cu mine.
Comentariu beton!31
@Cryptoprocta ferox, când vorbim despre o companie de dimensounile Vodafone e imposibil să nu apară și oameni nemulțumiți. Tu ești unul dintre ei, aia e, ghinion. Altfel, eu tocmai am avut nevoie sa vorbesv cu UN OM de la customer și, să vezi ce, chiar am vorbit, nu e o jumătate de oră de când am închis telefonul. Și-am sunat la *555 ca orice cetătean care are o problemă. Și mi-au rezolvat și problema.
@Mi’ai: boss, dar *555 e cu lovele 🙂
@Papi, da, consider că n-o să sărăcesc de la doi-trei euro cât mă costă convorbirea, dacă asta mă ajută să-mi rezolv problema mai repede. Cu ce mă ajută să sun moca la *222 și sa dureze o eternitate?
M-am uitat acum pe site-ul celor de la Vodafone, să văd cum e cu ”Customer Care”-ul cela. Eu nu l-am găsit. Am găsit Contact și Asistență/Support.
Bianca, probabil că în trecut i se spunea ”Customer Care”, dar s-or mai fi schimbat lucrurile între timp. Cryptoprocta ferox, n-ai cum să te aștepți la ”Grijă”/”Care” și OM care ”să-mi inteleaga si sa-mi rezolve problema scurt si la obiect”. Mai ales când e și scris roșu pe alb ce oferă Vodafone pe partea asta. Asistență, Support, o grămadă de mici probleme le poate foarte bine rezolva, de cele mai multe ori, AI-ul. Evident că dacă AI-ul dă rateuri sau din orice alt motiv, poți vorbi și cu un om. Dar chiar nu e musai, de cele mai multe ori.
@Mi’ai: glumeam, boss – și eu sun întotdeauna la *555 🙂 Și costă doar 0.65E, prețul este per apel, indiferent de durată.
@Papi, a, da? Eu eram convins că e pe minut. Bine de știut.
Cam prin Iunie 2002 mi-am luat și eu Connexul. De atunci am același număr și doar la ei. Totuși mi se pare aiurea să se laude (mai ales acum) cu tehnologia 5g. Se știe că orice vaccinat are tehnologia pe persoană fizică și fără costuri ascunse. Mă rog, doar cipul este ascuns.
Comentariu beton!19
La fel şi noi. Avem tot de acum vreo 20 de ani numerele. Am cumpărat de pe o măsuţă de loz în plic cartelele Connex, pentru noile noastre Nokia pe atunci. Am ales două numere consecutive. La scurt timp am făcut abonamente. Apoi, când a venit vremea, le-am făcut şi copiilor.
Nu m-au tentat niciodată alte reţele.
Nu sunt la curent cu ce au realizat alte reţele în ultima vreme. Dar la Vodafone mi-a plăcut grija pentru a asigura internet copiilor, mai ales acum în vremuri de pandemie şi şcoală online. Citeam prin presă informări seci că şcoala online nu poate fi accesată de copiii de la sate, dar nimeni nu mişca un pai să schimbe ceva. De aceea, Şcoala din valiză cât şi acest ultim proiect cu extinderea acoperirii în mediul rural, mi-au plăcut în mod deosebit.
Eu am moștenit abonamentul de Vodafone de la taică-meu după ce a primit telefon (tot Vodafone) de la serviciu. A fost printre primii care și-a luat abonament la Connex (2002 parcă). Telefonul era unul micuț, cu antenă. Maică-mea își luase „cărămidă” cu un an înainte, dar de la concurență 😁
Am urmărit de-a lungul anilor diversele campanii la care a contribuit Vodafone (din ce îmi amintesc au participat și la construcția spitalului de oncopediatrie..sau la dotarea cu incubatoare, oricum ceva legat de copii).
Acum cu digitalizarea mediului rural au crescut și mai mult în ochii mei. Jos pălăria! 👏👏👏
Dadada, au băgat și bagă în continuare mulți bani în clinica aia pentru copii.
Dacă nu-mi băgau pe gât scumpirea abonamentelor cu cate 1 euro, că așa vrea plua lor, mi-erau chiar simpatici. Așa, futuiinmortipemasaingatdebulangiijegosifomistiidreaq, îi mai înjur din când în când. Dar nu renunț totuși la ei, că cei 120 lei plătiți pentru cele 3 abonamente pe numele meu, toate cu roaming inclus, nu-s un capăt de țară si consider ca își merită banii.
PS: și da, decât să mă footă Andreea cu j’de întrebări și să mă dispere, când am nevoie de relații cu clienții risc 0.65E si sun la *555.
Suntem prieteni cu ei dar doar de prin 2004 cand initial am primit telefon de la slujba si apoi mi-am mostenit numarul pe persoana fizica.
Bravo lor pentru toata munca si deschiderea catre medii mai putin favorizate (nu va faceti iluzii, n-o fac ei de bunavoie asa e in program si le impune ANRE sa acopere toata tara, ba chiar acum ceva vreme si-au luat o palma la fund- a se citi amenda – ca au uitat ce-au promis in legatura cu acoperirea).
Nu am in plan sa ma mut la alta firma pentru ca in viata de zi cu zi sunt stabili si mergem inainte.
Pe mine ce ma doare este ca in casa nu pot vorbi. Ori ma bat in cuie langa ruter ori langa geam pe o parte a apartamentului ca daca ma misc dintr-o camera in alta e nasol. Pe vest nu bate celula lor si intra VoIP, iar pe est prefera celula lor si ma deconecteaza de la VoIP astfel incat vocea se duce in neant pret de secunde. Si asta decand cu 4G ca pe 3G celulele aveau acoperirea ok. Ma ingrozeste gandul ca 5G o sa se monteze peste 4G si atunci o sa scada acoperirea si mai mult.
Pot sa inteleg si partea de scumpire a abonamentului, ca deh s-or scumpit toate prin tara, dar sa arate si acolo ceva CSR: noi iti bagam mana in buzunar dupa un euro dar la schimb iti dam in fiecare luna 1MB in plus. Nu-i durea gura si pe langa 10 GB acel MB nu facea gaura in cer. (mi-au dat 3 luni nelimitat in conditiile in care eu din cei 10GB consum lunar cam 2-3 daca am vreo iesire din localitate. Gata nu mai pot comenta! Doar ca euro nu mi-l iau numai 3 luni sau cat dureaza investitiile la ei, ci forever).
N-as fi comentat, insa ma simt pus la colt. Luna trecuta ma prinzi pe o straduta laturalnica (eram in concediu in Thassos) si-mi iei din buzunar, iar luna asta unde intorci capul te lauzi ca ce tare si grijulie firma esti tu cu oamenii. Mi se pare ca esti cumva pe banii mei si de mine (si de nevoile mele) nu zici nimic.
Mihai ma bucur pentru contractul tau si ma bucur sa aud ca firmele mai au si programe de responsabilitate sociala, dar cumva exercitiul asta nu mi se pare cel mai reusit.
@un om, și eu tot casă d-aia am, cu betoane; plus că-i într-o rîpă, c-așa i-a dat locația un camionagiu colegului său; da’ (cel puțin eu am), există opțiunea de wi-fi call și funcționează bine
@costicamusulmanu: VoIP e WiFi call si-l folosesc si eu, insa daca trec dintr-o parte in alta se schimba automat de la wifi la 4G si se intrerupe daca apoi ma intorc inapoi face iar schimbarea si se intrerupe iar. La mine nu e casa e un bloc in oras pe o strada din interiorul Brasovului, doar ca din constructie am geamuri pe ambele parti ale blocului.
Cu tot respectul pt Vodafone, poate citeste vreun sefut pe product ceva, eu am renuntat la ei dintr-un motiv foarte simplu.
Au ceva ce concurenta nu are. Si acel ceva pe mine ma agaseaza.
Si acel ceva poate fi un fleac pentru unii dar pt mine a fost suficient sa ma portez.
Sunt smsurile nesolicitate cu tot felul de oferte, unele sosite la 12 noaptea sau de craciun, cand e fix ce vrei sa citesti.
Acum sunt intr-o retea in care nu primesc smsuri aiurea si e perfect.
Doamna e inca pe Vodafone
( care btw, a existat in Romania ca si marca, dar nefolosita, de pe vremea Connex, doar ca era marca inregistrata Zapp (da ati citit corect) )
Si ce mi se pare nesimtire e ca pe cartela aveau preturi mai bune ca pe abonament, asa ca a trecut pe cartela.
Asta e o aberatie comerciala data cred eu de lupta pentru clienti.
Iar legat de acoperire, in ardeal se prefera Orange, pt ca avea acoperire mai buna, in restul tarii clientii prefera Vodafone.
In Ardeal, traditional, Vodafone intra pe contracte cu firme, si mai putin la consumatorii casnici.
De când cu gdpr-ul nu am mai primit în viața mea vreo ofertă nesolicitată prin sms. Deci problema e la tine. Ți-ai dat acordul să le primești, că la ce amenzi sunt, nu se joacă Vodafone cu asta.
Parcă Zapp era al operatorului Telemobil.
Vodafone nu cred că a avut vreo legatură, vreodata, cu Zapp/Telemobil.
A avut legatura, ca au trebuit da cumpere dreptul de a folosi marca vodafone care era deja înregistrată de telemobil. Înregistrată inainte sa apara vodafone in Romania.
Mihai, ce vorbesc eu e din 2012-2013.
Aveau o optiune sa nu mai primesti spam, am activat-o dar tot primeam. Am avut abo corpo cu spam redus, apoi cand am schimbat jobul am pastrat Nr si automat am trecut la cartela unde nu conteneau cu ofertele prin sms. Asa ca am trecut la abonament dar la alt operator, la recomandarea colegilor de birou care au trecut si ei.
Singurul regret e la roaming in Europa, unde Vodafone are parteneriate cu rețele de top, iar operatorul meu cu cele mai slabe;).
Solandi, nu crezi dar e real. Suma tranzactiei nu a fost facuta publica, dar tranzactia a existat. Cred ca a fost si ceva in instanță. Cauta daca nu crezi.
@Cucurigu, da, ai dreptate. A fost o dispută pe dar pe nume, pe marcă înregistrată. Am găsit ceva pe forumul softpedia. Dar Vodafone nu a funcţionat de fapt sub umbrela Telemobil.
https://forum.softpedia.com/topic/41676-vodafone-vs-telemobil-in-justitie/
Solandi, nu am afirmat vreodata ca ar fi functionat, ci doar am contrazis ipoteza din articol, ca pe vremea connex inainte sa existe vodafone ca marca. Era o informatie din sectiune funny stuff, nice to know, nu pentru a crea polemici.
Intamplator pe vremea respectiva lucram la Zapp, si cunosc glumele interne pe baza subiectului.
Depinde din ce punct de vedere priveşti. Pentru mine, ,,𝑝𝑒 𝑣𝑟𝑒𝑚𝑒𝑎 𝐶𝑜𝑛𝑛𝑒𝑥” înseamnă că am avut întâi cartelă Connex, care apoi a devenit Vodafone. Care l-a asimilat. Niciodată nu am egalat anul asimilării respective cu anul ,,𝑑𝑒 𝑛𝑎ş𝑡𝑒𝑟𝑒” al Vodafone (care să fi apărut din neant; evident că exista de ceva vreme).
De asta nu am înţeles la ce te referi.
Adică, strict ca utilizator Connex, apoi Vodaofne, nu reţineam că aş fi fost şi utilizator Telemobil.
Iar disputa din culise (pentru marcă înregistrată) nu a ajuns în niciun fel la mine. Și nici nu mi se pare relevantă.
Eu câtă vreme am fost în Ro am avut abonament la Orange. Foloseam exclusiv pentru sms și nu am avut nimic de apreciat sau înjurat. Nu-mi amintesc de acțiuni de ale Vodafone până-n 2009, exceptând o plantare de antenă în munți cu elicopterul, dac-or fi ei.
Da’ o să vă stric un pic Zen-ul. In Germania Vodafone incontestabil e in topul companiilor de telefonie cele mai hulite și mai muite. Foarte puțini pot lăuda calitatea semnalului sau internetului – sensibil dependent de densitatea populatiei din zona si relief. La toți în Germania e înjurat și mâncător de nervi Serviciul cu clienții. Dar Vodafone s-a remarcat cu tenacitatea cu care te ține încătușat la ei, scapi greu de ei și cu dureri de cap. Și au cam început să-i imite și concurența.
Da, RO e în top la internet față de D dar nici pe departe atâția clienți. Toată infrastructura e a Telekom care a partajat la ‘dujmani’, adica concurență, și s-a plasat la Premium. Neamțul se luptă până la moarte să nu vadă de la geam vreo antenă de telefonie nici să-i dai bani și nici vorbă să-i scurmi în grădină să intinzi cablul de fibră. Valabil și în munți și coclauri – și ălea cam proprietate privată sunt. Deci nu prea se poate desfășura nimeni și nici să arate ceva implicare.
Eu cred că cei mai mulți dintre cei care au plecat de la voda au fost cei cu abonamente și că a lipsit total fidelizarea lor. De exemplu, io la un abonament cu minute nelimitate în rețeaua voda am primit de ziua mea, ca cado, 1000 de minute în aceeași rețea. Mbine, am plecat de la ei pentru că am găsit la concurență abonamente la un preț mai bun cu minute nelimitate internaționale de care aveam nevoie.
Minunat a fost momentul în care am sunat ca să reziliez ultimul contract din cele 3 și operatoarea mă tot trăgea de limbă că de ce vreau să reziliez un abonament vechi de atâția ani, că vă mai oferim niște minute în rețea și 50 de mb la net… mai avea un pic și îmi oferea un procent din cifra de afaceri. M-a enervat maxim pentru că tot cerea detalii, că unde ați găsit ofertă mai bună… Și când i-am zis că la gigi, a butonat un pic și:
– Aaa, da, văd acuma că ați folosit celelalte două numere într-o zonă unde gigi folosește rețeaua vodafone și pe viitor s-ar putea să aveți probleme.
– ăăă, io merg în zona aia cam 15 zile pe an și nu știu cine este prostul care permite concurenței să se folosească de releele tale, probabil pe bani buni, dar care căștigă clienți buni în zonele urbane.
Cam asta a fost experiența mea cu vodafone România. Să fie ei sănătoși că io mă mulțumesc cu ce am acum dar nu pot să zic că dacă or avea ceva care să fie pentru mine nu o să apelez la ei. Piața este liberă.
@Shoric, deoarece comentariul meu a ajuns în neantul vasilescian, o poveste cât de cât similară am avut și eu cu această companie. Dezamăgit total! Trecut pe Digi și de atunci max fericit fără probleme de conectivitate!
@Mișule am și eu un vis împlinit la… gunoi.
PS. După ce se scoate comentariul de la gunoi acest comentariu se poate sterge.
Mulțumesc!
Legat de umlaut și audit, eu cred că am participat la el. A fost prin iarnă un sondaj de piață telefonic la care am răspuns cu conștiinciozitate și bună credință. Țin minte că am dat note foarte mari la toate capitolele de servicii, dar când tipa m-a întrebat dacă aș recomanda Vodafone prietenilor și cunoscuților i-am răspuns sincer că nu. Evident, i-am spus și de ce, pe partea de fidelizare am avut ceva observații . Mna, client de 20+ ani, vedeam și eu cumva lucrurile, mai subiectiv decât prevede legea. După care m-am mutat la portocalii, nu din vreo nemulțumire anume sau ceva, pur și simplu chestiune de context. Ciudat mi s-a părut că n-am avut nicio străbatere, nicio strângere de inimă, nimica nimicuța. A fost ceva de genul, bye bye dear Vodafone, rămâi cu bine, a fost frumos cât a fost, poate că drumurile noastre se vor reîntâlni, poate că nu. Dar mereu ne va lega însă numărul. Pe-ăla dacă se va pune problema să-l schimb vreodată voi plânge cu sughițuri și voi suferi amarnic, minim trei zile și trei nopți!
Stimati experti in conectivitate si viteze internetistice. Vin cu o intrebare prosteasca, la care, dupa ce o sa radeti, o sa vreti sa imi raspundeti: Urla toata Romania ca noi suntem in top… (adaugati voi) la viteza de internet, bun! Dar cum dracu’ se face ca avem de-a face cu aproape acelasi companii la care platim abonament, cu restul Europei?. Ce ne face pe noi atat de speciali, in conditiile in care platim si mult mai putin???
In speranta unor raspunsuri care nu contin foarte multi termeni tehnici, al d-voastra Gascoigne
Or fi aceleași companii, dar în alte țări au infrastructură învechită pe care e greu să te apuci s-o schimbi dintr-o dată. Pe când la noi deja avem aproape peste tot infrastructura pentru fibră optică. Cred eu că asta este una dintre explicațiile pentru viteza internetului fix din România.
@Gascoigne,
Asta se datorează faptului că noi eram înapoiaţi acum vreo 30+ de ani în ale internetului. Şi nu s-au făcut investiţii masive atunci. Aşa că, mai târziu, când am început şi noi să intrăm în rândul lumii, deja tehnologia era avansată şi asta am folosit. Iar ţările care erau ok cu ani în urmă, au tehnologie învechită dar nu se grăbesc să o schimbe, fiindcă nu au apucat să facă profit şi să-şi recupereze investiţia iniţială.
Probabil că vom fi în situaţia lor când tehnologia va mai avansa şi ei îşi vor schimba infrastructura veche, iar noi încă o vom păstra pe aceasta de acum, cu fibră optică, o vreme.
Da, a fost o vreme cand rds avea backup pe vodafone, si erai limitat la net 100 mb pe luna. Apoi au exclus zone cum ar fi bucale, apoi au renunțat complet la parteneriat. Dar in paralel au îmbunătățit rețeaua suficient încât sa ma pastreze ca si client
Iar legat de bani imi permit orice abonament la orice operator, fara sa ma intereseze cat costa, dar momentan ce ofere digi imi e mai mult decât suficient.
Ce mi-a placut cel mai mult e ca au luat in seama orice sesizare legata de lipsa semnal, si chiar au facut eforturi sa o rezolve. Fara sa imi spuna ca sunt nebun ca vreau sa am semnal si in lift la birou, cat cobor 3 etaje.
Asa au castigat, cu deschidere spre rezolvarea problemelor si preturi de dumping.
Stiu ca Orange si Vodafone nu o duc stralucit, de profit nu discutam, iar telecom a incercat de cativa ani sa isi faca exitul din lipsa de clienti, profit si semnal pe naționale si autostrazi.
In acelasi timp, cu rds am semnal sa duca concomitent si fara intreruperi 2 ipaduri pe youtube hd, waze si youtube music fara sa sughițe, cu telefonul pus sub bord langa scrumiera .
Am in acelasi timp abonamente la aplicatii de filme, streaming, storage etc care cumulate sunt peste cel mai scump abonament la mobil din Romania ;))
Asta inseamna ca in cativa ani Kosovo sparge Europa la viteza de net?
Doar dacă se descoperă ceva la fel de ieftin ca fibra și cu caracteristici superioare. Dacă nu, nu sparge nimic, va fi exact ca la noi.
Asta ii duce pe kosovari in top 8-10. Chiar asa, are cineva experiente cu netul in Moldova (tara, nu regiunea). Nu stiu de ce m-a apucat forajul asta, eu am internet ieftin. Poate pentru ca am mai mers p-afara la client si era mare bai cu internetul, toti se temeau ca raman fara suficient net pentru firma. In Olanda un IT-ist (orb, cu insotitor) m-a rugat sa ii spun care sunt aplicatiile pentru care am nevoie de internet.
Poate o sa am cheful si ocazia sa va povestesc cum am intalnit un IT-ist orb in Olanda care mergea la tigara cu insotitor.
Daca nu, nu!
Io zic să bagi povestea. Că pe partea cu netul nu ne lămurim.
Daca ma simt inspirat iti trimit pe mail, vezi tu mai departe ce faci cu ce iese.
@Gascoigne va pot zice de Germania. Rețea cam veche și partajată la toți de Telekom. Nici un neamț nu suportă antena pe casă sau în ochi iar a săpa ceva în asfalt în Germania e o saga demnă de povestit. Nici vorbă de cabluri la vedere, e ceva obscen. În schimb traficul e extraordinar, cu vârf și îndesat. Când am ajuns în Bavaria făceam saptămânal traseul Nürnberg-München și în tren incredibil câte persoane aveau pe cap câte um telefon, tabletă și laptop! Acasă am 4 calculatoare și 4 telefoane, bașca 2 tablete, conectate la WiFfi, a și imprimanta. Televiziunea tot pe net e. Acum 3 ani au trebuit totuși să spargă găzarii strada să schimbe țevile și Telekom-ul a fost pe fazâ și a strecurat un cablu de fibră și pe urmă puștimea lor a făcut bășici în talpă la toți locatarii în zonă să-i invite cu netul la ei. Pe vremea aia era jale cu netul așa ca am trecut cu toți la Telekom cu internetul. Dac’ a promis ca rezolvă ei cu furnizorii noștri (chiar au făcut-o, nici Vodafone nu a crâcnit). A fost internet mirific până s-au dat în folosință peste un an două ansambluri de locuințe, ceva peate 100 apartamente. Schimbă lent Telekom infrastructura dar e greu și nemț sunt geană pe conspirații iar alții nu capată autorizații de antene, cabluri etc.
@Gascoigne, e adevarat ce zici tu, dar hai sa-ti dau un exemplu:
Ma aflu in uk de ceva anii, fibra optica a aparut acum vreo 5 anii.
Viteza maxima la internet fix este de 500 mbps care a aparut acum cateva luni, maxim un an! Pardon, este UN( unul singur!!) provider care are 1 gbps dar acela este foarte limitat ca si zona de acoperire. Sa nu uitam ca vorbim de UK, tara care se vrea a fii foarte avansata… drept dovada brexit :)))
Pai n-am inceput cam in acelasi timp toti? Ca internetul prin fibra a fost vreo 2 (poate 3) generatii dupa dial-up. Ce am facut noi pentru asta? Ca l-am folosit in draci la download si piraterie? Asta ne aduce calitate buna la un pret scazut?
Sunt sanse foarte mari sa fiu cretin si sa nu vad elefantul din camera, de-aia astept pareri avizate.
Nu prea le-am început în același timp. Ăia au apucat să-și extindă rețelele clasice, pe cablu, că ei se mișcă mai repede în orice domeniu. Noi când am început să creștem, am început direct pe fibră.
Anul 2006 a facut diferenta. Cand am intrat in ue. Si a devenit obligatorie ingroparea cablurilor. Pana atunci stâlpii erau deja impaienjeniti de fibre alandala. Mult mai ieftin. Si inca 15 ani dupa, noi inca nu am îngropat cablurile desi e norma ue. That simple.
În 2007 am intrat în UE.
Ai dreptate Mihai.
Eu am intrat mai repede ca faceam revelionul in Viena, si deja la 9pm treceam cu buletinul granita. Spre nedumerirea granicerilor care se uitau ca la extraterestri. Dupa cateva luni deja se trecea cu badgeul de ibm. No shit. Stiau aia ca mergem in weekend cu turma la Viena.
Era un mall pe granita, si in unul din capete eram in roaming, nu zic cu ce costuri ;)).
Iar apoi a venit Schengenul peste noi si nu mai opream deloc ;))
Cea mai prafao retea O2 Cehia.
Pai bine maestre, dar au trecut niste zeci de ani. Ericsson, Alcatel si celelalte companii au schimbat milioane de servere si si mai multe zeci de milioane de km de cabluri. Vodafone, Orange sunt jupani peste partea asta de Europa, ce au facut ei gresit?
Nu ma contrazic, vreau doar sa inteleg. Partea cu probabilitatea de a fi cretin este indestructibila!
Păi tocmai ai primit explicațiile mai sus. S-o crezi tu că s-a apucat cineva să schimbe infrastructura (cablurile) din Italia, de exemplu. De ce s-o faci când poți încasa aceiași bani și pe cea actuală?
Ma iertati, n-am citit comentariile de la prima postare.
Totusi, Asta inseamna ca in cativa ani Kosovo sparge Europa la viteza de net? Ca sunt new commers, no? (logica Victor Piturca).
Băi, șerif, tu ești cu o bere în față și te plictisești, este? 😁
@Paulică, tati eu nu înțeleg cu cine te cerți și unde vrei să ajungi. Fibra e fibră, banda e bandă plm ai internet atât de rapid cât îți dau ăștia banda!
@Mișule, omul se uită la meci la Chelsea cu Villareal 💛💙
3 raspunsuri corecte: ma uit la meci;
1 raspuns gresit: nu ma cert cu nimeni, sunt doar curios;
PS. sper sa ii faca baietii din Moreni pe aia de la Chelsky;
Booring meci!
@Paulică… Momentan netul prin fibră este cel mai rapid. Dacă fiecare țară ar imvesti în infrastructură netul ar fi la fel de rapid atât cât îți permite providerul. La noi Digi îți dau banda de 1GB e cel mai mare de care am auzit eu pentru userii normali. Sper că am explicat cât de cât bine.
Scor? Se ajunge la penalty-uri? Hai noroc!
PS. Bagă povestea cu tipul de la IT
As zice ca Chelsky merita un ”Good ebening”, dupa cum au defilat pe piata transferurilor, Lukaku e dupa colt asteapta sa ii sperie de moarte pe Tammy si Werner.
Merg cu Flacara Moreni!
Și eu cu Petrolul Ploiești 🙃
Daca o echipa (fie ea si din Spania) are in lot 2 de Moreno si un Morlanes eu zic ca e clar ca au descendenti in Moreni, nu?