Articolul de astăzi este scris de Lăcrămioara Bozieru, una dintre cele mai cool profesoare care activează în spațiul didactic carpato-danubiano-pontic. Și este o radiografie a pandemiei și a școlii online, ambele văzute din partea cealaltă a catedrei. Lucru pentru care îi mulțumesc încă o dată. Acum vă las să-l savurați, că e bun și foarte bine scris.
…
”Ani de liceu cu emoții la română,/Scumpii ani de liceu când la mate dai de greu.”
Asta ar trebui să le cânte elevilor din clasa mea la sfârșitul festivității de absolvire, peste zece săptămâni, în timp ce se îmbrățișează în lacrimi, se sărută, fac fotografii și își promit să nu se uite niciodată. Părinții și-ar strânge în brațe copiii, ar plânge de emoție, i-ar fotografia, ba chiar s-ar îmbrățișa cu ceilalți părinți și profesorii pe care i-au avut la inimă.
În schimb, învrăjbiți de pandemie, vor sta pe scaune distanțate, refuzându-și atingerile, pupăturile, departe de părinții care nu le vor putea împărtăși bucuria, țepeni într-o fotografie de grup în care, peste câțiva ani, nu vor mai recunoaște figurile unor dintre colegii pitiți în spatele măștilor.
Pandemia a schimbat mult nu doar festivitățile de absolvire, ci întreaga paradigmă a școlii.
Cu un an în urmă, începeam teribila aventură a învățării online cu picioare de lut și inimă de hîrtie mototolită în fața unui ecran care nu-mi spunea nimic. Habar n-aveam ce fac. Știam doar că voi pierde contactul cu elevii dacă nu mă voi mobiliza să las repede în urmă cei 25 de ani de predare clasică. Singurul lucru de făcut era să redevin elevă.
Primele zile de după stabilirea carantinei am bâjbâit bezmetic prin Classroom ca să-i înțeleg funcțiile, aplicabilitatea și felul cum l-aș putea folosi pentru a păstra contactul cu elevii. Corectam sutele de materiale pe care mi le postau ca temă, le trimiteam explicații sub formă de comentarii sau emailuri, dar rămânea problema contactului vizual cu ei. Așa am trecut la nivelul următor.
După zeci de ore de tutoriale pe YouTube, am descărcat ca bezmetica toate platformele video sugerate: Zoom, Skype, Meet, Discord. Le-am probat pe toate, nu cu foarte mult succes. La prima oră pe Zoom aveam asemenea emoții, încât m-au întrebat elevii dacă mi-e rău. ”Am emoții mari, habar n-am ce fac aici”, le-am spus cinstit. ”Nu e nicio problemă, teacher, că nici noi nu știm, dar învățăm împreună”, mi-a spus șefa clasei. După oră am plâns zdravăn, de descărcare, apoi mi-am programat celelalte ore în Google Calendar cu mândria cuiva care tocmai a descoperit leacul pentru cancer. O fraieră, știu. După două săptămâni, activitatea întregii școli era organizată pe Meet.
Ceea ce a devenit imediat evident a fost că elevii mei nu erau nici pe departe atât de alfabetizați digital cum se credea. Desigur, a posta compulsiv pe Insta nu e sinonim cu a redacta un document Word. Asta a însemnat că majoritatea materialelor pe care le primeam de la ei erau în format Jpeg, fotografii pe care a trebuit să învăț cum să fac însemnări. Altă panaramă și aici.
De ce petreceam mai multe ore la webinarii dedicate metodelor de predare online, de aia eram mai enervată de tot mai frecventele știri despre ineficacitatea e-learningului. Cum, frate, să nu-i vezi potențialul? Acest nelimitat la materiale, metode interactive, table electronice, împletirea digitalului cu materia de clasă, oriunde, oricând.
Abia târziu am înțeles că eram într-o capcană: succesul meu parțial și chinuit era al cuiva din București, cu elevi conectați la tehnologie și nivel de trai peste medie. Asemenea celor care cred că învățământul nostru e performant, fiindcă anual avem câteva zeci de elevi premiați la Olimpiade Internaționale, și eu am asimilat orele făcute neabătut la liceul meu cu programul tuturor școlilor, uitând că România este un organism multicelular, dar aproape jumătate din celulele sale se zbat într-o sărăcie endemică din care lipsește uneori chiar electricitatea. Ce trezire brutală la realitate!
Mai tragic a fost a fost că, în doar câteva săptămâni, puținii elevi care aveau camere web au început să se ascundă în spatele unor buline colorate. Venise coșmarul orelor făcute în fața ecranului negru. Știu, știu, toți aveți soluții: rugăminți, amenițări, ore interesante. Credeți-mă, nu merg la toți copiii.
Fără excepție, invitații pe care i-am introdus anul acesta la ore m-au întrebat cum reușesc să lucrez cu ei pitiți în spatele ecranelor. Răspunsul? Greu, tot mai greu. Fumez din ce în ce mai mult, plâng din ce în ce mai des.
Uneori petrec ore să pregătesc lecții interactive, materiale video, subiecte cât mai interesante, apoi sfârșesc deznădăjduită după ore la care răspunsul este anemic.
”Teacher, unde e ce trebuie să facem, că eu nu găsesc?”, mi se spune adesea. ”Vezi că eu am dat share screen”, răspund. ”Unde? Eu nu văd.” E greu să nu-ți ieși din fire, totuși răspund calm: ”Pe ecranul tău, baby, pe screen.”
Primul an de pandemie (deie Domnul să fie ultimul!) mi-a lăsat amintiri de neuitat. Sunt iarăși elevă, învăț mereu, lupt, cedez teren, ies din nou la asalt la baioneta onlineului, inventez proiecte transcurriculare, le văd eșuând sau reușind, mă descurajez doar ca să o iau de la capăt. Am făcut mai multe lecții despre sănătatea mintală a elevilor decât în toată viața profesională, dar de cea a profesorilor nu s-a preocupat nimeni de la MEC. Am gătit online cu elevii (unele dintre cele mai reușite lecții) și am primit de la ei provocări, dar și teme(”Teacher, nu ne faceți o lecție despre comunism? Dar nu așa…doar cu date, să ne povestiți cum a fost în comunism, că povestiți frumos.”), m-am luat iar de fumat profesionist și abia de mai am timp de citit.
În sluțenia sa amenințătoare, anul de pandemie ne lasă cu niște cicatrici îngrozitoare, dar și cu șansa de a moderniza forțat ceea ce toți știm că este un monstru revolut: sistemul de învățământ.
Deci articolul asta a venit exact in perioada in care ma simt din ce in ce mai apasata si in care mi-e din ce in ce mai greu. Ma regasesc total in fiecare cuvant din articol.
Nu, de sanatatea mentala a profesorilor nu s-a ocupat nimeni. Am fost bagati in aceeasi oala si injurati-” lenesii aia nu fac nimic ,da’ salariul si-l iau!” …
Imi vine sa plang fara sa ma opresc,dar trebuie sa fug. Ma asteapta niste elevi plictisiti pe care trebuie sa ii trezesc cu activitati interesante . Refuz sa renunt. Oricate lacrimi pot plange acasa apoi.
Comentariu beton!107
Târziu am început să mă gândesc la cât de necesare ar fi grupurile de sprijin pentru profesori şi doar după ce am aflat că în multe locuri din străinătate ele există deja.
Comentariu beton!31
De cate ori nu mi-am dat seama ca sunt nedreapta cand m-am plans si eu de profesori..dar am intalnit prea multi care efectiv faceau misto de copii,care erau vesnic in pauza, care erau prea mandri de dipllomele lor cumparate pe banda rulsnta la 40 plus…iertare,tie, doamnei Bozieru si tuturor celor care sunt nedreptatiti de incrancenarea asta generalizata!
Si multumesc, Mihai,pt postare,candva o urmaream mai mult pe teacher..scria niste texte absolut savuroase pe un blog mai vechi,cu simona tivadar si inca niste fete supermisto..
Comentariu beton!24
Ilinca, dar nu am anulat nimic, nu te grabi sa critici ca nu eu sunt subiectul postarii de azi. chiar am spus ca e bine scris articolul. Am dat doar un exemplu care mi-a ramas in minte ca sunt si unii care nu se iau in serios in experienta cu invatamantul on-line.
Mai lasati-ne bai, profesorilor, ca ne-a ajuns cutitul la os. Ne-am saturat de temele fara numar pe care le dati copiilor, de analfabetismul functional al majoritatii profesorilor, de pedepsa asta nemeritata care este scoala. Psihicul vostru? Dar al parintilor care sunt muncitori ziua, pana la ora 17 si apoi profesori pana la 22, inclusiv in weekend, se gandeste cineva? Ocazional si IT-sti, ca deh…
Prea multe teme, prea multa materie de invatat.
Copiii nu mai au viata, parintii isi scot ochii, o luam razna!
Comentariu beton!38
@ Ceo: felicitări, ați identificat corect scopul malefic al tuturor profesorilor în viață ! Desigur, nu putea fi altceva decât năpăstuirea părinților elevilor.
Complet exclus să fiți victime comune, cu dureri diferite dar orișicât, ale aceluiași sistem și al aceluiași stat. Și nu de ieri-alaltăieri, ci de ani buni încoace. Brrrrr, ce ipoteză nebună!
Nu vreți o medalie de campion pe sate la proba „Lăcrămația insensibilă”?
Se dezbate încă. Ce zici?25
bun articolul. felicitari ca a-ti incercat macar o schimbare. Nici pentru elevi nu este usor, am exemplu propriei fete de clasa 4.
dar am sa va dau si un exemplu negativ de cum se profita de invatamant online. Am fost la Straja si cabaniera de la una din locatii este invatatoare . In sensul in care mai preda la copii, mai arata camere, mai isi facea treaba prin cabana ca ea raspundea si de bucatarie. Treaba de cabanier nu si-o facea pentru ca erau camere goale, nu raspundea la telefon ca sa nu aiba clienti ca ii ajunsesera. Banuiesc ca nici treaba de invatatoare nu si-o facea mai bine.
nu mă pot abține, “ați”; grammar nazi, știu
Comentariu beton!34
da, e ok ca recunosc, fac greseli de gramatica in scris :). consecinta a faptului ca de ani de zile job-ul nu imi cere sa fac mai nimic in scris care sa contina litere, doar tabele cu cifre.
@razvan, ție și altora ca tine care vor apărea azi pe aici,
Așa cum zice o vorbă din bătrâni, orice pădure are și uscături. Da, există cabaniere, dar există și boziere (Doamnă, sper să îmi fie iertată exprimarea). Și, ghici ce: bozierele fac diferența!
În orice sistem te-ai uita, există oameni care își fac treaba cu pasiune și dedicare, însă există și… hai să le spunem nepăsători, că azi nu prea am chef să înjur.
Găsești judecători ca la Brăila, dar găsești și judecătoare cu pantofi albaștri.
Găsești burnei, monice pop sau adine alberts, dar găsești si Cîrstoveanu, de pildă.
Găsești victor ponta și Valeriu Nicolaie.
În orice instituție publică, la fel ca în orice corporație, vei găsi degrabă arzători de gaze, ca și pe cei ‘fraeri’ care duc organizația în spinare.
Dincolo de toate astea, îmi pare al nabii de trist că, la o scriere despre experiența personală a unui dascăl, se găsesc imediat diverși să anuleze cumva experiența respectivă, numai pentru că au văzut ei altfel. Și dacă tot te lansezi într-un asemenea demers, again! la adresa unui dascăl, măcar fă-o naibii corect gramatical!
Comentariu beton!37
Si pt copii este f greu. Nici pt ei nu s-a mobilizat statul să creeze suport psihologic şcolar.
stai ca am raspuns gresit,
Ilinca, dar nu am anulat nimic, nu te grabi sa critici ca nu eu sunt subiectul postarii de azi. chiar am spus ca e bine scris articolul. Am dat doar un exemplu care mi-a ramas in minte ca sunt si unii care nu se iau in serios in experienta cu invatamantul on-line.
hatz jhonule
hati ati
hai ca te prinzi tu
care ar fi motivatia sa scrii a-ti?
e de la autocorect sau de la youtuburi?
am copil de grădiniță care stă acasă de 5 zile din cauză de muci; nu știu cum e școala on-line iar, în plus, am livertatea de a pleca la job (relativ) liniștit, oricînd vreau eu datorită nevestei și soacră-mii, care se ocupă full time de copil și casă;
aseară am stat să văd ediția de pandemie a “south park” și, ce să vezi, în loc să mă dicstrez ca de obicei, m-am trezit închizînd tv-ul înjurînd…
FMM de covid!
Sotia este profa de comert la un liceu din rurarul mare (comuna cu aprox 10K), sormea este profa in England, near London.
Inceput pandemie. OK, cumparat laptop putin peste medie ca performanta, cumparat licente pe Windows (da, stiu sunt al 4-lea cumparator in RO), Office si inca vreo cateva, plus planse si alte consumabile. Bineinteles ca din banii proprii. La sormea, au primit un packet standard de vreo 600 pounds. Daca aveau cerinte extra, si erau mai multi profi pe aceeasi cerinta s-a bugetat si cumparat. (inclusiv sisteme audio-video portabile).
Si aceeasi bajbaiala prin Meet, Classroom, si alte trasnai (mentimeter, quizzis, etc).
Elevii ca si profii, unii mai conectati altii mai putin. Un minus-valoare la RO: nivelul de hartogarie cerut de directori nu a scazut, dimpotriva. Explicatia este cat se poate de simpla: daca ei nu vad, inseamna ca nu se intampla nimic. Deci, fugareala pe profi sa faca tot felul de rezumate si analize si ppt-uri sa arate ce si cum se intampla la ora. In scoli exista un post foarte caldut si foarte ascuns: informaticianul scolii. Este tipul care teoretic ar trebui sa asigure suport la tot ce inseamna IT. Aha, sau e tipul care nu stie ce e ala cablu HDMI, de obicei sotul unei secretare/contabile/bibliotecare/profe/director din aceeasi scoala. Ati prins ideea. Deci, profule descurca-te. Cireasa de pe tort, in cazul nostru si poate si al altora, a fost ca si cresele au fost inchise. Ei, acuma sa imi spuna si mie ce ora poate sa faca profa cu copil de 2 ani in brate. Si e vorba de 4-5-6 ore in fiecare zi. Partea buna este ca am devenit expert in a folosi masina de spalat/uscat iar in bucatarie ma bat la 15* Michelin.
Comentariu beton!50
Exact: descurcă-te! Deviza sistemului nostru. Nici suport logistic, nici formare digitală. Care a ştiut şi a vrut să învețe a fost bine, cine nu, tot bine a fost. Totul în detrimentul elevilor care fie nu au avut dispozitive, fie nu au ştiut să le folosească optim.
Eu sunt doar un fost elev, nu mi s-a cerut ajutorul, dar l-am dat. Am strâns calculatoare de casat, vreo 50. Împreună cu prietenii le-am curățat și reinstalat pe toate cele funcționale și le-am dat. Cele mai multe unor elevi, altele unor profesori. Și la țară, și în oraș mic. Cei mai mulți s-au bucurat, alții au fost dezamagiți(„aaa…din astea? fără jocuri?), alții le-au refuzat(„nu ne permitem Internet, 30 de lei/lună”..ei fiind fumători). Mai sunt câteva pe lista de casat, abia așteptăm să ajungă la noi, să continuăm. Cu pandemie sau fără, ajutăm cât putem la digitalizare.
Comentariu beton!57
am cumparat zeci de licente windows, adobe etc inca din 2005. Cum ai calculat ca esti al 4-lea cumparator?
Aia cu „near London” mi-a adus aminte de un banc:
-Unde locuiești?
-Undeva în afara Londrei
-Unde?
-În Slatina 🙂
Comentariu beton!24
si eu am licenta de windows. pe toate calculatoarele.
De parca invatamantul romanesc nu era destul de intepenit in lutul ideilor abracadabrante (era sa zic „abramburite”) ale nenumaratilor ministri plini de scurtcircuite neuronale!
Chestia asta cu scoala online a venit asa…de undeva…de nu stiu niciunii ce i-a lovit.
A fost cam ca si cand ai lua pe unul care, toata viata lui, a condus o cotiga trasa de un magarus si l-ai pune sa conduca o racheta spre Luna.
Eu am facut parte din generatia aia de profesori care au invatat, mai mult sau mai putin singuri, sa umble cu un computer. Am fost nevoiti sa ne adaptam la tehnologia moderna, dar n-a fost usor. Ne-au mai ajutat propriii copii sau elevi, care prinsesera mai repede spilul. Dar, de la cautat pe internet sau scris cateva pagini in Word si pana la a sta in fata unei „clase” adunate pe un ecran (fie el si de 21″), e cale lunga.
Mai ales ca, orice s-ar spune despre profesorii aia care STAU la scoala 4-5 ore si au zile de concediu fara numar, a fi profesor nu inseamna doar a turui 50 de minute si a incerca sa bagi, cu palnia, cunostinte in capetele copiilor.
De foarte multe ori, profesorul, in alea 4-5 ore, e si mama, si tata, si bunici la un loc.
Le inchei pantalonasii, la clasa pregatitoare, le stergi lacrimile cand se julesc la fotbal si le pansezi genunchii sangeranzi, ii incurajezi cand se simt la pamant, uneori trebuie sa-i inveti si ca furculita se tine cu stanga si cutitul cu dreapta. Si tot asa.
Si, ma gandesc acum ca pandemia asta le-a luat un sentiment foarte important: empatia. Suntem, TOTI, in situatia de a ne teme de semenii nostri, de a pastra o distanta devenita imensa fata de cei din jur, de a ne simti in siguranta numai intre cei patru pereti ai nostri. Ca adulti, am invatat deja lectia empatiei si, pana la urma, ne-o vom aminti. Copiii, insa, care ar trebui s-o invete ACUM, nu prea au ce invata. Vor deveni niste adulti sociopati, nefunctionali.
Comentariu beton!35
Pe lângă cele 6 ore pe care le „stau” la liceu, mai am vreo 3 în care tot „stau” să pregătesc materialele pt „statul” din ziua următoare sau temele. Ce poveşti de viață ascult nici nu mai spun. Nici câte mesaje dau copiilor care au acum Covid sau bolnavi în familie.
Eu in ciuda corona, am sters lacrimile unui baietel de 6 ani. Si mucii. Si i l-am imbracat si i-am asezat caciula si ochelarii si masca. Si-mi venea sa il pup. L-am luat de mana si am iesit cu el.
Suntem pe langa profesori si doctori de suflete. Si cate si mai cate, every day. Desi batjocoriti de multe ori. Nu o sa scriu despre asta acum.
“Am fost nevoiti sa ne adaptam la tehnologia moderna“… Bai, voi pe ce lume traiti?
Noi toti, cetatenii de rand, plebea, suntem nevoiti sa ne adaptam la tehnologie. Voi nu sunteti cu nimic mai speciali, in afara de faptul ca va impotriviti si va simtiti nedreptatiti ca sunteti obligati sa va adaptati. TREZITI-VA! Nu faceti nimic in plus fata de ceilalti.
Oricum, toata viata nu faceti nimic deosebit. Rumegati aceeasi materie pe toate partile, sunteti niste dinozauri impleticiti in trecut. Si cele mai importante calitati pe care trebuie sa le aveti va lipsesc: darul de a fi dascal, rabdarea, blandetea, intelegerea. Nu sunteti in stare sa va faceti placuti copiilor, sa le insuflati dragostea de scoala. Si daca imi spuneti ca nu voi sunteti de vina, mai mergeti pe la niste cursuri facute prin corporatii, sa vedeti cum trebuie sa predati materia. Luati-va in serios rolul de moderator al procesului de invatare, nu de masina de dictat materia. Pentru materie avem manuale si google. Nu mai pierdeti vremea la ore cu dictarea. Explicati, povestiti, putin si concis.
Imi pare atat de rau ca sunt obligat sa imi duc copilul la scoala… Daca as putea, as renunta total. Invatamantul s-a liberalizat si este open-source, distribuit.
Pentru mine, ca parinte, ar fi mai bine fara voi. Zero profesori. Nu as pierde nimic. Cu mici exceptii, desigur. Sunteti cel mai mare cosmar al vietii mele. Va transmite asta un fost premiant, parinte al unui copil premiant. Deci nu o loaza.
Comentariu beton!34
@Ceo-domnul premiant cu copil premiant, am și eu o întrebare tâmpită: la statutul amândurora de premianți nu a contribuit nici măcar un profesor? Ați învățat și v-ați perfecționat numai din materiale „open-source”? Mulțumesc anticipat!
P.S. Nu sunt profesor, sunt medic. Premiantă și eu în diferite etape (nu că m-ar fi ajutat cu ceva în mod deosebit). Am avut de-a lungul formării câteva specimene care pot fi numite orice, numai profesori nu, inclusiv în facultate. Dar asta nu înseamnă că mă apuc acum să generalizez. Nici în UMF-uri nu este situația prea roz, pentru că e plin de nepotisme și pile, iar adevărații dascăli sunt aproape invizibili-și totuși nu aș trage concluzia că UMF-urile sunt o mizerie. Mă tot gândesc și răzgândesc să mă înscriu la doctorat și să intru asistent universitar, dar nu m-am hotărât definitiv încă. Deocamdată mă rezum la îndrumarea unor lucrări de licență și ajutorul dat colegilor rezidenți.
Cât despre cât de stufoasă este materia pentru clasele mici și cât de mult trebuie să contribuie și părinții la rezolvarea temelor, asta este o problemă de mult dinainte de pandemie.
P.S.2 Reacții de genul șpăgari, incompetenți, etc le-am fumat demult. Aștept invective noi 😀
Comentariu beton!23
Ceo, ce ziceam, cu de-astia ca tine care le stiu pe toate m-am mai intalnit. Felicitari ca tu ai fost ala care si-a transformat copilul in premiant. Desi, de multe ori, profesorii dau note mari degeaba, doar ca asa vreti voi parintii cu pretentii ,fara niciun motiv sa aveti acele pretentii, copiii vostri nu-s chiar asa premianti.
Exact ce-am spus, apar si atotstiutori de-astia de ne baga pe toti in aceeasi oala.simt scarba.
@Sonia, eu zic să îl tragi bine de urechi pe Ceo și eventual să îi cârpeşti și vreo două, nu înainte de a-l face prost și tâmpit. Dumneavoastră, doamnă, într-un sistem de învățământ cu mințile la el erați demult șomeră.
Edelweiss, ai inteles total gresit. Habar nu ai cum sunt eu. Si cat de apreciata sunt si cat de bine ma inteleg cu parintii si copiii. Eu nu le vorbesc urat si nu sunt cum ai scris tu.deloc.
Ma retrag. Imi pare rau ca am scris.n-are rost.
Sper că oameni ” de-ăștia ca tine”, ca dumneavoastră de fapt, cu atitudinea dumneavoastră, plătiți din bani publici să se retragă. Din domeniul lor de activitate.
de regula aia care sunt apreciati nu mentioneaza despre ei ca sunt apreciati.
Pe mine, la raspunsul (total ne-empatic, ca veni vorba mai sus) al dlui Ceo ma intristeaza nu atat siguranta de care da dovada amalgamand absolut toti profesorii in aceeasi oala, cat faptul ca pe blogul dlui Vasilescu s-au gasit 18 indivizi care sa aprobe mesajul (si mai ales ca-s dublu celor care nu-l aproba). Trist, dle Vasilescu, foarte trist!
@Alicia, băi, da, așa e. E vina mea c-am făcut un blog. Și că mai scriu si zilnic. Sunt un inconștient, ce să mai…
Aronddomnu Mihai, șerif care ești, te rog frumos să apară la intrarea la blogu lu matale, avertismente pentru cei care au păreri neconforme despre anumite categorii sociale,în speță, profesorii. Că toți analfabeții funcționali ies din liziera mea de salcâmi, nu din minunata școală românească. Știi câta bătaie am luat eu in școală? Mulți din ăia care rupeau oase de școlari au predat până de curând. Știu pentru că pe mulți i’am scuipat in față. Au fost niște abuzatori și niște lepre ordinare. Meritau pârnaie nu să iasă la pensie. Iar la multe cadre văd aceeași atitudine de stăpâni de plantații.
@Edelweiss, trist e că dacă articolul era despre antivaxeri sau flateartherși, era toată lumea de acord să-i înjurăm pe cei care comentau pro. Dar acum, că e vorba despre profesori, nu mai e ok să avem alte păreri. Și, da, sunt perfect de acord că majoritatea covârșitoare a profesorilor sunt niște oameni captivi în trecut, incapabili să se adapteze la nou, la vremuri, care n-au nicio problemă să predea aceleași mizerii le care le predau și acum 30 de ani.
@Mihaivasilescublog.ro ,observi atitudinea mișto a doamnei care scrisă textu și atitudinea de scârbă și iritare a altor domni/doamne profesori când sunt contrati lejer, asa de vară, din glezne? Doamna autoare care răspunde cu politețe și ceilalti confrati de breaslă ai dânsei cărora parcă le aud palmă lovind catedra, însoțită de invectivele de rigoare, atunci când un biet cetățean are o atitudine sfidătoare la adresa sfiintiilor lor? Ei sunt de blamat pentru generațiile de analfabeți ieșite din școală în anii ăștia.
@Edelweiss, oberv, dar poate tocmai de-asta doamna Bozieru scrie texte pe bloguri sau prin reviste și alte publicații, iar ceilalți doar își dau cu părerea despre ce-a scris. Ar putea fi o explicație, ar putea fi…
Mie, unul îmi place. Dacă nu ar fi tragediile care lovesc familii care își pierd oameni, mie situația asta îmi place.
De ce? Pentru că ne-a scos din dolcele far niente in care specia noastră se afundase. Credeam și încă credem că pe bila asta albastră totul ni se cuvine. Și uite că o chestie microspica ne’a făcut frumusețe de tackling. Să vedem dacă învațăm ceva. După cum ne plângem după trecutul pierdut, se pare că nu.
Pentru că o încercare nouă o să vină, că o să fie virusologica, că o să fie climaterica nu contează. Pentru că va fi evoluție sau extincție. Noi alegem.
Învățământul nostru indiferent că o să fie online sau ca în trecut, fizic, cât timp o să se bazeze pe materii încremenite în trecut, cu structuri decadent și imobile, o să fie același formator de roboti.
Comentariu beton!46
Sincer, sper ca învățământul să iasă parțial digitalizat din pandemie, iar ceea ce este bun să se păstreze. Mă refer la lecții interactive, materiale video, tehnici mai noi.
Este trist când diferențele între materia predată unui hodorog ca mine și materia predata lui fi-meu sunt minime. Principala presiune asupra sistemului trebuie să vină din interior, dar este greu de crezut că pot face asta profesori care sunt depășiți de timpuri, faultati de tehnologie, acceptând conduceri numite politic, prinși ei însăși în jocuri și şerparii politice .Este mai ușor să protestezi pentru salarii în loc să protestezi pentru schimbarea sistemului, schimbare care ar lăsa o mare parte din cadre fără loc de muncă, că incompetență.
Comentariu beton!17
@Ceo, chapeau!!
” România, Proba la limba română, 2016: „Scrie un text de tip argumentativ de 150-300 de cuvinte despre rolul jocurilor pe dispozitive electronice (calculator, tabletă, telefon inteligent etc.) în viața tinerilor.”
Finlanda, Proba la limba finlandeză, 2014: „Unii politicieni, atleți sau alte celebrități au regretat și și-au cerut scuze în mod public pentru ceea ce au spus sau făcut. Dezbate sensul scuzelor și acceptarea lor ca gest social și personal.” SAU „Alege trei religii ale lumii și compară rolul sau utilizarea imaginilor sfinte în fiecare dintre ele.”
România, Proba la psihologie, 2016: „Concordanţa sau discordanţa dintre aşteptările persoanei şi împrejurările de viaţă pot determina efecte în plan subiectiv sub forma unor trăiri afective. Acestea pot deveni ele însele cauze ale conduitelor persoanei, transformându-se în motive care vor declanşa acţiuni specifice de reechilibrare.
Finlanda, Proba la psihologie, 2014: „Concepe un studiu pentru a afla cum influențează personalitatea comportamentul indivizilor pe Facebook sau alte mijloace de social media. Dezbate considerațiile etice ale acestui tip de studiu.”
Alexandra Anton
Am stat un și ceva în Suedia și am fost șocat. Nu atât de mult ca informațiile culese din Finlanda și Norvegia în timpul diferitelor excursii. Ador nordul, soția îl urăște.
Am avut săptămâna trecută ședință cu părinții, pe zoom ofc, la unul dintre copii. Vreo 6 (din cam 25-30 prezenți) aveam și camerele video deschise. Restul, nici măcar ecrane colorate, se vedea o mare de black screens. Oribilă senzație.
Să vedeți cum e după câteva ore, necum săptămâni, de vorbit singur, ca Moise în pustiu.
Asta o traiesc eu zilnic.
Foarte bun articolul! Salut toți profesorii! În toată mizeria asta de pandemie gândul meu a plecat și pleacă spre copii și spre bătrâni. Noi, restul, ne mai descurcăm cumva. Dar copiii și bătrânii sunt complet descoperiți. Au nevoie de ajutor.
Dacă toți profesorii ar fi ca Bozi, învățământul românesc ar avea sanse mari să reînvie. Anul ăsta pandemic a venit ca o ghilotină și a scos la iveală oameni și caractere. Jos pălăria, Doamna mea preferată!
Comentariu beton!17
In primul rand, stau pe scaune la distanta unii de ceilalt,i nu pentru ca ar fi invrajbiti de pandemie ci pentru a se proteja reciproc .In alta ordine de idei ,sa faci scoala on line cu copiii care au acces la tehnologie poate fi super ok ,incearca sa faci on line acolo unde nu exista curent electric ,dar parca a amintit autoarea si despre asa ceva .ONline sau fata in fata ,daca ramai intepenit in aceeasi materie si programa, nu e mare diferenta.Tot respectul pentru profesorii care au incercat sa iasa din inertie si sa mentina un minim interes pentru procesul invatarii .An ,se pare ani ,foarte greu pentru copii ,pentru batrani in special ,pentru ca lipsa de socializare ,singuratatea ,comunicarea la distanta ,toate lasa urme in sanatatea noastra mentala si afectiva ,fie ca recunoastem ,fie ca nu,batman,batman.
De când s-a născut fii-mea am descoperit că și eu am o mulțime de lucruri de învățat de la ea, împreună cu ea. Am doar un copil și patru nepoți (de soră). Pot doar să-mi imaginez cam cum e pentru un profesor.
Hai să fiu eu porcul pe aici. Considerați că prin ceea ce faceți sunteți regula sau excepția din învățământul românesc?
Lăsând la o parte cele legate de dotarea precara , cam câti ( în procente) estimați că au făcut acelasi lucru?
Sper că am scris destul de corect gramatical.
Comentariu beton!15
Nu ştiu să răspund exact. Am momente în care mă tem că sunt excepția, apoi văd activități, idei, soluții extraordinare la colege din toată țara şi sper că suntem mult mai mulți decât părem.
Comentariu beton!19
Diplomat răspunsul:)))
Autoarea este, într-adevăr, una dintre cele mai cool profesoare.
Bazându-mă pe o statistică primitivă de-a mea, făcută pe vreo 6 școli cu care am tangență, aș zice că 90% din profesori sunt exact opusul doamnei profesoare când vine vorba de online și pandemie. Ceea ce e cam trist. E adevărat că nu-ți trebuie inteligență prea multă să fii profesor în România, ci curaj sau, mai degrabă, inconștiență ca să te înhami la așa ceva, dar nu mă așteptam la asemenea rezistența la schimbare, la atâta habarnism și ignoranță, la atâta rea voință chiar, din partea cadrelor didactice cum am văzut în lunile astea de pandemie. Ministrul imbecil și criminal este exact oglinda celor pe care îi reprezintă.
Până și la școlile private, scumpe, pline de fițe, cu pretenții de modernism și futurism în predare, cu instrumente IT peste medie, intuitive, practice, întâlnești o grămadă de specimene care refuză cu încăpățânare tot ce ține de școala online.
Cred și eu, la fel ca @Edelweiss mai sus, că acesta e doar începutul, că vor mai urma chestii nasoale care ne vor scoate din comoditatea asta a noastră, și mă îngrijorează numărul mare de indivizi care nu reușesc să se adapteze, în special cei din Sănătate și Educație, care ar trebui să dea tonul la așa ceva. Nici cu partea cealaltă, părinții, nu mi-e rușine, dar ăștia nu au nici un cuvânt de spus de obicei, deci pot fi constrânși să facă ce nu le convine.
Referitor la camere, eu am o nelămurire, și sper să mă poată lămuri @Lăcrămioara: de ce nu există obligativitatea de a ține camera deschisă în cazul elevilor? Care e motivul pentru care li se permite să închidă camerele? S-a pus această problemă în cancelarie? Ce li s-a zis? La școala privată a băieților mei, cameră închisă sau fără elev pe ecran înseamnă absență fără discuție. De ce nu se face la fel peste tot?
O altă observație referitoare la treaba cu sărăcia. Părerea mea este că e un motiv comod pentru a nu se insista cu școala online. Cunosc niște cătune uitate de lume unde mulți locuitori trăiesc în bordeie, trăiesc din ajutoare, dar sar smartphoanele din ei dacă îi scuturi. Cunosc sate și orășele unde locuitorii dau rușine bucureștenilor la numărul de gadget-uri și abonamente scumpe. De asemenea, exista parcă ceva program cu tablete date de stat. Ce lipsește este abilitatea oamenilor de a folosi aceste gadget-uri și/sau abilitatea instituțiilor statului de a-i învăța să le folosească. Nu poți avea pretenții de la elevi și părinți să știe cu onlineul dacă profesorul, directorul și funcționarul public habar n-au.
Respect pentru Lăcrămioara și pentru cei care, la fel ca ea, s-au chinuit și au reușit cu succes să facă școală pe pandemie, și, cumva, să aducă școala românească în secolul 21, flori rătacite cu care nu prea se face primăvară. Poate, totuși, apare schimbarea și nu ne îngropăm la loc după ce trece nebunia asta.
Comentariu beton!26
Bingo.
@Ioane, da’ chiar, și la fete camera închisă înseamnă că nu sunt prezente, deci absență. Poate ne zice Lăcră.
O fi vreo chestiune de legislație, precum cea cu obligativitatea vaccinului anti-covid la job sau, că tot se vorbea zilele trecute, cu obligativitatea de a contribui la borcanul pentru întârziați. E o chestiune de bun simț să asociezi prezența la oră cu camera video deschisă, dar asta e insuficient (sau deloc) reglementată legal, așa că ar putea ieși niște serioși fulgi și scântei. Să presupunem că am un copil care nu are cameră video la device-ul cu care se conectează la școală. Cam ca ce chestie să i se pună absență? Și cam cum credeți voi că ar reacționa un părinte (eu, sau oricine altcineva) la treaba asta?
E vorba de un ordin de ministru. Ordinul de ministru nr 6.200/16.12.2020
Articolul 14, litera f din OMEC 5.545/2020, modificat prin OMEC 6.200/2020 prevede acum că elevii:
“Elevii au obligația de a participa la activitățile desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului; în caz contrar, elevul este considerat absent și se consemnează absența în catalog. Absența poate fi motivată, în cazul justificate, în baza unei cereri scrise a elevului major/a părintelui/a tutorelui legal instituit.
În situația în care elevul răspunde cerințelor cadrului didactic, indiferent dacă are sau nu în funcțiune sistemul audio-video, nu i se poate consemna absența la ora de curs; excepție fac orele destinate exclusiv evaluării elevilor, la care aceștia trebuie să fie conectați audio-video.”
Cu alte cuvinte, elevii nu sunt obligaţi să ţină camera pornită. Elevii au aflat asta, ştiu şi profesorii. Şi, legal, nu au cum să îi oblige.
Evident, la clasele mai mici merge să-i sperie cu absenţa dacă nu deschid camera, dar la elevii mai mari nu.
Mie una mi se pare nepoliticos să participi cu camera oprită.
Dar se pare că legal…
Comentariu beton!25
Ionut, lege de la guvern in decembrie, ca nu mai sunt obligati elevii sa isi deschida camera. Deci, le-au inchis.cativa le mai deschid.
Desi regulamentul scolii mele spune ca trebuie deschise. Nu mai pot sa ii oblig. Ca asa e legea . Si vine un parinte de-mi da in cap cu ea.
@Solandi, mulțumesc pentru lămurire.
@Anduța, părintele ar trebui obligat să asigure copilului gadget cu cameră funcțională. Mie mi s-a cam luat de lepre care abia așteaptă să scape de copii de acasă și pentru care școala este DOAR pentru așa ceva, iar învățătorii și profesorii DOAR bone. N-are copilul gadget performant? Să-i cumpere părintele din banii de țigări, băutură, din banii dați pe cadouri și mărțișoare pentru profesori sau din banii ăia de fondul clasei pe care toți abia așteaptă să-i dea. Am spus și mai sus: asta cu sărăcia e o falsă problemă pusă doar pentru a motiva rea voința și indiferența de ambele părți, și la elevi, și la profesori.
Nu ai cameră TEMPORAR, nu ai net TEMPORAR, asta se poate înțelege. NU VREI să ai cameră și net… Amendă, absență, exmatriculare. Să vezi atunci cum dispare problema.
Comentariu beton!19
Ionut, tu crezi ca profesorii fac ce vor ei? Exmatriculeaza,etc?
Asta e o alta discutie. Cei din afara nu prea stiu multe.
@Sonia, ei scriam de amendă și exmatriculare în cazul ipotetic în care legea aia de care spuneți voi n-ar fi existat, iar părinții ar fi venit cu motive puerile ca cel prezentat de @Anduța.
Da, am înțeles, legea permite camera închisă, deci e case closed deocamdată.
Ca fapt divers, la școala copiilor mei, dacă întârziai seara peste limita stabilită ca să-l iei de la after, plăteai. De asemenea, au voie să lipsească de 3 ori fără motivație. La 30 de absențe ești pa, contractul se reziliază. Primesc avertismente pentru încălcări ale regulamentului, după 3 mergi la director să discuți un plan de remediere a situației, după 5 elevul zboară din școală. Atmosfera nu e de armată, ci foarte relaxată, dar sunt câteva chestii (mult mai puține decât la stat) care trebuie respectate. Și se respectă. Că nu se poate face așa la stat, sunt conștient. Dar de undeva s-ar putea începe.
Comentariu beton!17
@Ionuț, legat de paragraful cu sărăcia. Am lucrat odată într-o comunitate de asta și da, aveau tv-uri plate, antene parabolice, telefoane etc. Și am întrebat pe cineva: da’ totuși oamenii ăștia nu se gândesc că de banii ăia își pot îmbrăca și hrăni copiii câteva luni bune? Răspunsul a fost că nu au mentalitatea asta, au mentalitatea posesiunilor la vedere, să vadă lumea că AU. Nu contează că au pus parabolica pe o casă de chirpici cu o singură încăpere în care dorm 5-6 oameni claie peste gramadă, important e să vadă vecinul că au tv cu ecran plat (acum câțiva ani când tocmai apăruseră). Iar dacă ne uităm la scară mai mare, nu neapărat la oamenii foarte săraci, ostentația și expunerea bunurilor materiale și preferința de a investi în bunuri materiale cât mai vizibile (mașini, telefoane, bijuterii masive din aur) în detrimentul educației sau al experiențelor sunt trăsături încă foarte pregnante la poporul român.
Am răspuns din greșeală unui alt comentariu, dar preciam că obligativitatea a dispărut. Eu nu-mi doresc să fiu cool. Poate doar îmi iese, cu toate că nu caut asta. Caut obsesiv să-i conving de valoarea învățării. Fac multe ore transcurriculare(azi am avut uba despre comunism la noi, deși predau engleză), tocmai pentru a le deschide ochii despre schimbări climatice, istorie, geografie, fizică sau bilogie. Știu că veți râde, dar eu cred cu tot sufletul meu în virtuțiile școlii, științei și cunoașterii. De-asta m-am bucurat că pandemia mi-a dat șansa de a învăța să folosesc aplicații, jocuri, platforme pe care să le folosesc apoi cu elevii. Recunosc, totuși, că îi înțeleg foarte greu pe cei care spun că școala te învață doar lucruri inutile. Și dacă te învață să faci săpun într-o bucătărie de bloc sau paste carbonara(am făcut online cu elevii săptămâna trecută și le-a plăcut) tot e bine, chit că ai zeci de tipuri de săpun disponibile în magazine și paste la restaurante. Just saying, nu dați cu pietre, că-s cuminte de felul meu.
Comentariu beton!16
Lacramioara, si eu am facut cu clasa a5a reteta preferata online. Sa stie ingredientele si pasii in a realiza o reteta. Foarte bine s-au simtit. Iar eu m-am simtit implinita atunci 🙂
Camera nu este obligatorie nici la facultate. Am vazut cum preda si nevasta-mea. imagini negre alternate cu fete. Nici macar nu stie ca aia sunt chiar studentii care ar trebuie sa fie. Mai am un cumnat care preda la medicina si are aceeasi problema, nu poate sa ii oblige sa aiba camera si in consecinta nu stie daca e acolo studentul sau nu.
revenind la scoala chiar si in clasa 4 la fata, unde invatatoarea este considerata stricta si de regula a stiut sa tina copii sub control, unde avem in general parintii responsabili si tot sunt copii care inchid camera sub diverse pretexte.
Experimentele astea cu gătitul si altele asemănătoare cred ca îi exasperează pe părinți, pe mine cel puțin m-au terminat! Când stai 4 oameni in 2 camere si cu bucătărie open space, si mai lucrează si părinții in acest timp, tot online si e dezastru in casă ca n-are nimeni timp sa strângă, exact experimentele mai lipsesc! Sau glitterul, in plin lockdown, când era totul închis, de m-am dus prin 3 supermarketuri până l-am găsit! Poate si de asta țin unii camera închisă, ca nu vor să le vadă nimeni casa si e foarte bine ca legea permite, e totuși spațiul cel mai intim, privat, in care in niciun caz nu ai fi chemat toată clasa sau toată lumea de la serviciu!
Ionuț, recunosc că ”părintele ar trebui obligat să asigure copilului gadget cu cameră funcțională” este un enunț pe care eu una nu-l pot digera prea ușor. E adevărat că nici nu prea cunosc părinți din ăștia ”lepre” după cum i-ai descris, mie uneia mi se pare ceva firesc să le asigurăm copiilor instrumente necesare e-learning-ului și aceeași mentalitate o cam au majoritatea părinților de-i cunosc.
Pe de altă parte, când a început școala hibrid (cea cu o parte din copii acasă, o parte la școală), pentru a compensa lipsa respectării obligației primăriei de a asigurara condițiile de online necesare în clase, țin minte că s-au activat destul de puternic părinții școlii. În sensul că să asigurăm noi, nu școala/primăria, aparatura IT-video. Pe sistemul ”X lei împărțit la Y copii în clasă, iese Z lei de căciulă”. N-o să mint, m-am simțit presată/obligată să accept ceva ce nu consideram că trebuie făcut, adică nu în acest mod. Așa că, după un consiliu de familie, cu copii cu tot, am transmis frumos că noi nu vom contribui la acest demers. În schimb, am propus să ne adunăm cât mai mulți și să mergem la primărie și să punem presiune acolo pentru îndeplinirea acestui gen de obligații. Propunerea mea nu a fost întâmpinată cu entuziasm decât de vreo maxim 5 părinți în fiecare clasă și evident că am fost un pic dezamăgită. Probabil și ei, că a trebuit să se refacă niște calcule. Dar nu-i nimic, data viitoare sunt convinsă că va fi mai bine. O să consider că măcar am început de undeva, vorba ta.
Mama i-a pus pe toți să-și deschidă camerele că ea nu vorbește cu un ecran cu poze. Că n-o interesează nici cu ce-s îmbrăcați (pot fi și-n pijama), nici dacă fetele sunt machiate sau dacă băieții au freza făcută, nici ce au în case sau în camere dar că e lipsă de respect să te faci că participi ascunzându-te după cameră. Și au ascultat-o pentru că și ea le-a spus frumos, glumeț, nu certăreț.
Ca să fiu porc și azi: internetul a apărut „pe piață”-n forma curentă-n 1990. Io am folosit internetul prin „dial-up” din 1996, iar primul PC a fost un Intel-AMD 5×86 la 75Mhz cu 4 MB RAM.
Am rupt Netscape Navigator, AOL, mIRC șamd.
Ca profesor și elev în 2021 să te plângi că nu știi să folosești mediul on-line în afară de porn, flockbook, instacăcat ș-alte mizerii de genu’ mi se pare JENANT! Toți ar trebui biciuiți cu 50 bice pe spinare.
Dacă plodul rupe tick-tock-ul ș-alte platforme tembele și jocuri online TREBUIE să știe să folosească și WORD, Zoom, MS TEAMS, Skype șamd.
P.S. Scopul primordial al internetului e accesul maselor la educație, nu a labelor triste la MILF-uri reșapate.
Mi-e jenă de specia umană. 🤮
Plm, nu mai vine asteroidul ăla odată. 😈
Se dezbate încă. Ce zici?22
Nu-ti fa probleme, nu te credea nimeni iepuras.
Comentariu beton!19
@Marius M: Nu? No, ce chestie. 🤣🤣🤣
Nu doar că elevii nu mai au obligația de a avea camera pornită, dar ai şanse mai mari să-i prinzi cu miere decât oțet. Poți să-i forțezi, însă îi înstrăinezi complet. Educația e un joc de concesii şi de o parte, şi de cealaltă, o echilibristică dificilă.
Pe de altă parte, ajunge un singur profesor să tolereze şi doi elevi să forțeze camerele închise pentru ca restul să facă acelaşi lucru în timp sau f repede.
Eu nu vreau elevi duşmani. Le spun ce frumoşi sunt, că mi-e dor de ei, le mai spun cât îmi e de dor de ei, orice pt a-i menține interesați.
O mare problemă e chiar faptul că li se spune aşa des că onlineul nu e bun, încât nici elevii nu-i mai dau o şansă, deşi are potențial, desigur, dacă profesorii chiar vor să facă oarece treabă.
Comentariu beton!20
Pe logica ta, John Temple, se explică invazia asta de specialiști în cercetare moleculară și vaccinuri, absolvenți magnacumlaudae de internet.
Comentariu beton!18
@Carioca: pe logica ta, tu ar trebui acum să-ți cultivi hrana folosind unelte făcute de tine, fără acces la invențiile ultimilor 5000 ani.
Copile, internetul nu înseamnă doar flockbuc, insta și haștag. Ai acces la o tonă de informație din orice domeniu, inclusiv biologie moleculară, virusologie, fiziologie, metode de administrare a medicamentelor, șamd.
Ca și fapt divers, te invit să citești Tintinalli, manualul medicinii de urgență folosit peste tot în lume. Ediția 9e. Are 2173 pagini. Dac-o citești și înțelegi p-aia cap-coadă îți garantez io că te poți lua la contre cu cei mai tari doctori de urgență de pe planetă. 😎
Ăsta-i doar un exemplu. Nu-ți dau mai multe, că oricum nu poți duce. 😉
Până una-alta, mai pune o poză pe flockbuc cu tine-n șlapi și laudă-te c-ai râgâit bere la pet ca să știe lumea că ești „pă onlain”. 🤮🤮🤮
@Lăcrămioara: asta pentru că sistemul românesc pute. Aci, în Austria, dacă elevul are camera închisă este pus absent și sunat părintele imediat. Ăștia nu se joacă de-a „drepturile copilului” ș-alte aberații d-astea.
Se dezbate încă. Ce zici?10
Hai că mi-ai înseninat ziua asta ploioasă cu comentariul tău, @John Temple. Râd în sinea mea minute bune după ce l-am citit.
Trecând peste cât oi fi înţeles tu din cartea aia… cred că degeaba ai citit-o dacă scopul tău final pare să fie să te iei la contre cu cei mai tari doctori de la urgenţă.
Îţi dai seama ce proşti, medicii ăia de la urgenţă, să facă atâţia ani de facultate, stagiu şi rezidenţiat, când puteau să citească doar amărâtele alea de 2000 de pagini din manualul ăla! Luminează-i şi pe ei, nu-i lăsa în beznă, dr. John Temple.
Comentariu beton!37
Ah, mister Temple, am rămas fără replică. Ce să mai și zic când ești doctor în numărul paginilor unei cărți.
Comentariu beton!23
@Solandi: ești mult prea paralelă cu viața ca să înțelegi ce spun eu. Tu trebuie să mergi din nou la școală ca să înțelegi ceea ce scriu eu aici. Papagalițe ca tine am avut și io în facultate și apou au ajuns să lucreze-n alt domeniu pentru că nu le ducea capul mai mult de copy-paste.
Hai, treci înapoi la școală.
Se dezbate încă. Ce zici?2
Ei uite că nu m-ai nimerit. Lucrez exact în ce m-am pregătit, în IT. Şi, într-un fel, sunt toată viaţa la şcoală, în fiecare zi învăţ ceva nou.
Dar ai tu un talent să pui ştampile aiurea, mânat de prejudecăţi sau de lipsă de argumente valide. Şi nimereşti de cele mai multe ori pe lângă.
Să nu mai vorbesc că una citeşti şi alta înţelegi, în general.
Comentariu beton!31
@Solandi: oh, vai! Ce bine de tine că știi să apeși Alt+F4. 🤣🤣🤣
Ce glume de grădiniţă, penibile la vârsta ta. 😀
Comentariu beton!20
@Solandi & Carioca: dacă voi aveți impresia că puteți citi cartea aia ca pe „Capra cu trei iezi” apoi e clară treaba. 🤣🤣🤣
Încă o dată mă repet: internetul nu înseamnă doar facebook și tick-tock.
@John Temple, stai foarte prost cu înţelegerea unui text.
Nu a spus nimeni că ar fi uşoară acea carte. Normal că ştim că depinde de inteligenţa şi de capacitatea fiecăruia de a o înţelege, iar aici includ şi tot ce a învăţat acea persoană până în acel moment. Dar ideea era cu totul alta: lăudăroşenia ta jenantă şi atacul fără sens la spusele cuiva (aici e vorba de userul @Carioca), cât şi concluzia aberantă la care ai ajuns – că citind-o eşti mai tare decât un medic care a studiat atâţia ani -.
Bravo ţie că ai citit-o. Dar spunând că alţii (pe care nu-i cunoşti şi habar nu ai cât ştiu ei sau cât înţeleg) n-ar pricepe-o, nu te face mai deştept, dimpotrivă. Doar încrezut, răutăcios şi dispreţuitor, iar astea nu sunt apanajul unui om inteligent neapărat, astfel poate fi cu succes şi un om cu IQ mititel. De asta pe mine una doar mă amuză sforţările tale de a părea mai mult decât eşti. Cred că este obositor, mai ia o pauză.
Cât despre fraza asta: ‘ Încă o dată mă repet: internetul nu înseamnă doar facebook și tick-tock’… e aberant să i-o spui unui IT-ist. Dar tu ştii o placă şi o spui oricui nimereşti, fără să te gândeşti ca de multe ori e ca nuca în perete.
Comentariu beton!23
@Solandi: 🤣🤣🤣
Deci nu poți citi cartea cu pricina ca pe o poveste, cu toate că „dășteptul” Carioca așa susține.
Dacă ai fi un sfert din IT-ista care pretinzi că ești ai realiza că am dreptate, dar insiști a-mi demonstra contrariul.
🤣🤣🤣
P.S. Nu fă pe SJW-ista că nu te ajută cu nimic. Indivizi precum Carioca ar trebui să gândească înainte să dea din taste precum pisicile. Sunt convins că și lui Vasile îi ieșea un text mai bun. 🤣
Cât despre placa mea pe care-o repet la infinit, vezi că ți s-a defectat pick-up-ul. Există variante mai moderne cu decodare inclusă. Pune mâna pe carte și fă un upgrade că știința nu stă pe loc, precum Carioca.😉
@John Temple,, @Carioca face a referire la toţi ‘deștepții’ care zbiară in online, că ştiu ei bine ce şi cum, doar s-au informat de pe net. Ştii tu, toţi reduşii mintal care brusc au devenit experţi in tot și toate, că au citit ei cine ştie ce articol obscur. Iar prin replica ta doar ai dat dovadă că nu ai înţeles ce vrea ea să spună.
Cât despre Tintinalli, am descărcat acum ediţia 8. Este o carte de specialitate, foarte complexă, pe care sunt convinsă că nu o pot înţelege pe deplin. Se adresează medicilor, nu profanilor ca mine în ale medicinei. Şi, evident, nici ţie. De altfel sunt convinsă că nu ai citit-o şi evident sunt la fel de convinsă că nu ai reţinut mai nimic din ea, după aşa zisa lectură. Pentru că trebuie să înveţi ca să reţii, nu doar să o frunzărești. Şi, mai ales, trebuie să ai o bază solidă, studii de medicină susținute. Şi nu doar pe o ramură anume, ci cam toate, adresându-se medicinei de urgenţă, moment în care trebuie să decizi rapid cu ce caz te confrunţi. În plus, nu văd niciun motiv logic să citeşti această carte foarte voluminoasă, dacă nu eşti medic. Ai citi-o ca să ce? Aş înţelege dacă ai fi căutat anumite simptome prin ea, dar să o citeşti pe toată…
Comentariu beton!19
John Temple,
Ia o pauză și nu îmi atribui cuvinte pe care nu le-am spus ci doar au înflorit în mintea ta. Nu orice replică a unui om este un atac la persoană și chiar ai o problemă dacă îți imaginezi că aș avea ceva cu tine personal. Surprinzător pentru tine dar asta este realitatea. Ești un simplu … user.
@Solandi: tu habar n-ai cine sunt și de ce sunt capabil, dar ai tupeul și nesimțirea să presupui că nu-s capabil să înțeleg o astfel de carte. 😉
@Carioca: păpușel recitește ce-ai scris. Cred că ai nevoie să refaci clasa întâi. 😉
Tupeu şi nesimţire există în majoritatea postărilor tale, nu în ale mele. E cam nasol când lumea te desconsideră, nu-i aşa? Cum faci tu de obicei.
Apoi, nu am zis că nu poţi înţelege o parte din ea, ci mai mult de ce ai citi o astfel de carte din scoarţă în scoarţă dacă nu eşti medic? În plus, să te mai lauzi că poţi da lecţii medicilor de la urgenţe după lecturarea ei. Gogomanie mai mare nu am mai auzit. Nu suntem copii să luăm de bun tot ce debitează cineva pe net. Să nu-mi spui că tu chiar vorbeai serios, iar acum revolta asta e reală?
Acum că am descărcat-o, aş putea să te întreb din ea, să văd cât ai reţinut. 😀
Comentariu beton!21
Da, am plâns și mai plâng. Că nimeni nu înțelege ce dor îmi e de elevi. „Ce reacție e asta, dragă? Faci ce poți, nu pune atâta suflet”. Ba pun, că mă interesează să fiu profesor, nu doar livrez informații pe care le poți găsi și cu niște clicuri. Am pus suflet și la școala tradițională, la fel și acum.
Am trecut și prin chinurile facerii cu classroom, cu meet, cu ședințe online, cu raportări online. Greu și aiurea.
Greu pentru că e o modalitate nouă de realizare a orelor, situație pentru care nu ne-a pregătit nimeni în facultate sau mai apoi la cursurile de perfecționare. Am învățat ȘI de la fiica mea, care știa mai bine unele lucruri. Am învățat ȘI de la colegi, dar ȘI de la elevi, căci nu e rușine să învățăm oricând. Dar tot mă simt cu moralul la pământ, tot aș mai vrea să fie școală față către față. Asta de acum e de subzistență, să ținem active creierele copiilor și să îi mai implicăm social, cumva. Dacă mai reușim și să îi învățăm ceva nou e mai mult decât bine.
Problema cea mai mare, pentru mine cel puțin, este să reușești să ii implici pe elevi în oră, să deschidă camera, să-ți răspundă, să te întrebe, să-ți spună ceva. Cică îi pui absenți dacă nu răspund, dacă nu comunică în oră cu tine. Sincer, la ce ore fac unii profi la unele școli, care doar recită niște lecții, uitând să pună suflet, să întrebe ceva pe copii, să facă altfel ora aia, nici nu e de mirare că elevii nu pornesc camerele. Eu i-am văzut în pijamale, cu maieuțe, cu pantaloni de casă, cu părul pe bigudiuri, cu țigara în mână și cafeaua pe birou etc. I-am văzut și m-am bucurat. DAAAAAAA. Dar….. eu nu predau disciplină de bac și „îmi permit” să fiu mai îngăduitoare. Dacă „ai bac”, e jale. Scoarță trebuie să fie tot. Sau nu. Depinde de fiecare.
Între timp, ministerul nu face pentru mine nimic ca să îmi fie bine, să mă ajute. Ba mai mult, îmi îngreunează munca și viața. Cică, la rată de infectare de peste 3 la mie, trebuie să vină jumătate din clasele de absolvenți la școală și cu restul fac online. Cum? Că nu mi-a pus tehnologia în toate clasele. Eu mi-am cumpărat laptop acasă, pe banii mei. Nu știu, cei din IT lucrează pe calculatorul lor sau pe cel dat de firmă, acum, cu work from home? Fac ședințe cu tehnologia firmei sau a lor? Chiar vreau răspuns. Unii profesori nu știu cu tehnologia asta superperformantă. Ministerul nu face cursuri cu ei. Nu m-am simțit ajutată deloc de la centru.
Copiii fără net sau fără tehnologie tot fără școală sunt. Ministerul nu se duce la ei. Se duc, cu lecțiile pe hârtie, dascălii lor și lasă la magazinul din sat pachetul pentru copii. E jale acolo. Acei copii au multe de recuperat la nivelul învățării. Nu interesează pe nimeni, în afară de covid, de nimic.
Atât, că iar cad și plâng.
Comentariu beton!19
@RMD, nu lucrez nici in IT nici in invatamant ci in contabilitate. Pana in pandemie nu se putea lucra de acasa, in pandemie dintr-o data s-a putut( dar nu tot timpul, cateva zile pe luna de acasa in rest tot fizic de la munca). Nu am primit laptop si nu imi plateste nimeni internetul. Am pus la dispozitie laptopul meu si internetul pe banii mei. Dar nu ma plang, ma bucur ca pot lucra si de acasa asa nu mai pierd ore in trafic
am mai reusit sa rezolv chestii cu tata pe la spital.
Geamana, tu ai avut trei luni in vara in care ai fost platita, la munca n ai putut merge pentru ca pandemie, te ai putut pregati cat de cat. N am auzit atunci nici un contabil sa strige ca vrea sa se pregateasca, nu sa stea degeaba, asa ca acum las o mai moale.
@Marus, am adus vorba doar de ce am primit de sau nu am primit de la munca ca sa lucrez de acasa.
Acum, cu onlainul, s-o accentuat ce constat la al patrulea puradel care îmi trece prin școli, până pe la liceu, dacă pruncul n-are un matur acăsică, să-l sprijine, n-are mari șanse, orișicât ar fi de destept, și majoritatea copiilor sunt brici.
Anul trecut ar trebui reluat, la țărănoaia, dar din povești se pare că și la oraș, profii nu și-or prea făcut treaba, din neștiință, din „lasă-mă să te las, timpul trece, leafa merge, noi cu drag chiulim”, a trebuit să re-iau materiile cu juniorul casei ca să nu rămână cu găuri, n-o rămas, se verifică tot timpul cu testele Brio, mulțam Mihai!
Despre copiii săraci, tare mi-o plăcut că nu doar noi am preluat un prunc care n-are de niciunele acasă, știu multe cazuri de copiii care s-or mutat la ceva colegi mai cu stare, e fain să vezi cum funcționează comunitățile mici, când funcționează. Bine, despre majoritatea pruncilor săraci NU poți scrie că fac școală.
Am ajuns să reînvăț, ca și cu ceilalții 3, dar cu ăsta, datorită onlainului, am fost forțat să fac efectiv generala din nou, ieri, de paregzamplu, m-o reînvățat ăl mic formulele de la masă, forță, gravitație, wtf, cu oroare am constata că unele le uitasem, eu, fost olimpiot la fizică.
Iară fain este că vezi ce calitate au profii, vrei/ nu vrei, asiști la ore, pe unii i-ai aplauda, unora le-ai sparge fața.
Per total, zic ca Edelweiss, onlainul îmi place, dar să nu uităm că la țară copiii nu suferă de lipsa de socializare, se întâlnesc ca și până acum, puțini țărani stau acasă, să-i controleze dacă ar vrea, dar știu în vecini prunc care face pârnaie grea de peste un an, `telectualii de părinți și bunici nu-l lasă nici în curte, genul ăsta de copil nu cred că va recupera total ce pierde în anii ăștia ciudați.
De când a început nebunia asta cu școala online, am tot încercat să rezonez cu suferința copiilor care nu mai pot fi prezenți la școală și a profesorilor cărora le e dor de elevi. Și n-am reușit. Nu pot să înțeleg. Adică adultul care sunt acum înțelege nevoia de socializare a omului, copilul din mine nu înțelege. Pentru că mie nu mi-a plăcut la școală și aș fi fost în culmea fericirii să nu mai trebuiască să mă duc acolo, să nu interacționez cu nimeni, să nu mai am de-a face cu colegii (în afară de o colegă și de un coleg-iubit cu care cu siguranță aș fi găsit metode să țin legătura offline). Nu mi-au plăcut partea de socializare, nu mi-au plăcut decât vreo două-trei materii, a fost un miracol că am avut o prietenă (rămasă prietenă până în ziua de azi, douăzeci de ani mai târziu) și un iubit pentru o vreme, nu mi-au plăcut decât vreo două profesoare în cel mai bun caz.
Nu știu ce să zic de partea celalaltă, cât ar fi suferit profesorii de atunci după noi. Mie nu mi-au dat senzația că le pasă prea mult de noi la nivel afectiv. Veneau, predau și plecau. Cei mai mulți, ca să nu zic de toți.
Poate n-am avut eu noroc de profi cool în clasele în care am fost.
@Rox, hai să-ți zic eu cam cum suferă profesorii. Nu toți, fiindcă exclud persoanele deosebite de aici de pe blog (sau, cel puțin, vreau să le exclud).
Când s-a intrat masiv în online în primăvară, să vezi jale și plânsete și emoții pe toată lumea, mai ales pe profesori. Sufereau de numa’ numa’ pentru bieții copii „arestați” în online. Ba s-au apucat de au micșorat orele ca să nu stea săracii micuți prea mult cu ochii în ecrane. S-au dat peste cap să facă chestii mișto etc.
Din toamnă, când s-a început offline, și-au băgat pwla (și nu mă cenzurez deloc) în amărâții care, din motive obiective, au rămas în online. Ai prins-o? Lacrimile alea, jalea aia, erau pentru ei, că sunt obligați să facă efortul ăsta cu online-ul, care implică inclusiv control și supraveghere externă, nu pentru copii.
Să vă spun drept, cred că multor profesori nu le e dor de elevii lor, însă mie îmi este. Sigur că nu de toți, dar mulți îmi lipsesc teribil și tare aș vrea să fim iar împreună, să râdem, să lucrăm pe grupe, să facem proiecte și altfel decât în formă virtuală.
@Lăcrămioara, tu pari „umană” și implicată din ce am citit în articolul tău și în comentariile tale. Profii pe care mi-i amintesc eu nu păreau umani. Părea că există un zid între noi și ei. Nu e vorbă că am fi vrut să ne tragem de șireturi cu ei, dar un pic mai multă interacțiune dincolo de materia de predat sau lucrarea de control de dat în ziua respectivă nu cred că ar fi omorât pe nimeni, ba din contră. Sau măcar să-și fi făcut materia mai interesantă, să aibă curajul, interesul și dorința de a ne atrage cu materia lor și prin ceva mai „altfel”. Îmi amintesc cu drag de profesoara de chimie care la prima oră în laborator ne-a zis că ne face acvariu cu pești și a turnat și a amestecat și a agitat la substanțe care au schimbat culori și texturi de-am rămas toți gură-cască atunci când, la final, treaba rezultată era un lichid albăstrui prin care pluteau chestii. Și ne-a zis că până la sfârșitul anului, o să știm să facem și noi. Sau de un prof de biologie care ne-a zis că, dacă face careva rost de ochi de la abator, ne învață să facem disecție și nu ne-a obligat pentru că unii erau mai slabi de înger, a ramas cu cei care au vrut într-o zi după restul orelor. Dar aceștia au fost excepții. Poate mi-ar fi plăcut mai mult istoria și profii aferenți dacă ne-ar fi dus la câte-un muzeu din oraș și ne-ar fi arătat ceva legat de ce ne predau. Sau dacă vreuna dintre profesoarele de română ar fi fost curioasă dacă citim și altceva în afară de lecturile plictisitoare băgate de gât cu forța de o programă mult depășită de vremuri și am fi discutat și despre lecturile alea, nu doar despre Eminescu și Moromete, care pe mine mă lasă rece.
Bine-ar fi să apară tot mai mulți profesori ca tine, să meargă acolo oameni cărora le plac copii și cărora le place actul de a le preda. Și dacă se satură și se sictiresc de meseria asta, să plece să facă altceva, nu să-și verse frustrările și neîmplinirile pe copii. Clar nu e o meserie pentru oricine și clar îți trebuie nervi de oțel.
La naiba, am mâncat un „i” la „copiii” în ultimul paragraf. Scuze 😀
Pentru că nu mai am nicio tangență cu școala, nici nu voiam să postez azi, pentru că ”nu sunt pe subiect” – cum ziceam în facultate, la examene 🙂
Dar mi-a plăcut mult textul scris de @Lăcrămioara și eu chiar cred că e greu, extenuant, chiar și în condiții perfecte – tehnologie ok, elevi ok, totul la vedere.
Am o prietenă care predă limba română în Italia, unor studenți străini – deci adulți, fără lipsuri și probleme. Chiar dacă e pasionată de meserie (sau, poate, tocmai de-aia), tot îi e dificil să predea online. Pregătește lecții, scheme, imagini și își sparge creierii zilnic cum să facă să fie totul cât mai atractiv pentru studenți.
Reușește! Dar nu e simplu, nici ușor. Sper să avem cât mai mulți profesori ca Lăcrămioara, online sau offline.
‘ mneavoastra sunteti permanent pă subiect!
@Mariusică Mî,
Nu ți-ai luat demult o tigaie-n cap, așa-i? 🙂
Vezi că mă confunzi cu @John Temple.
Trist. Si alta deceptie o sa fie asta: „șansa de a moderniza […] sistemul de învățământ”. Pt ca in vremuri mai grele e si mai greu sa modernizezi. Romania nu se misca deloc in vremuri normale, cum o sa se modernizeze ceva in conditii de razboi? Iar invatamantul e la pamant si in Vest no pb. Infectat de kkturi comuniste si politically-correct.
Fraților, în aceste vremuri tulburi, învățați să vă rugați, numai postul, rugăciunea și încrederea în Dumnezeu ne ajută. Nu vă mai certați degeaba, mai bine gândiți-vă cum ați votat la referendumul pentru familie și cum ați militat pentru scoaterea religiei din școli si introducerea orelor de educație sexuală. Acum vă plângeți de pandemie și că e greu, dar când v-am spus să nu huliți și să mergeți la biserică cum ați reacționat? E greu , nu? Biserica și preoții vă așteaptă să va spovediți.
Tudor,ma lipsesc de spovedit si popi.
@Tudor: Sper ca trolezi 🙂
1. „numai postul, rugăciunea și încrederea în Dumnezeu ne ajută” daca ar fi intr-adevar asa/pe verificate, ca in stiinta, toata lumea ar fi in biserici si manastiri. In realitate nu e asa. Postul, rugaciunea etc nu „ajuta” totdeauna. Sigur, ai sa zici ca aia nu s-au rugat deajuns. Bullshit.
2. „v-am spus să nu huliți și să mergeți la biserică” Deci niste ‘netrebnici’ au „hulit” si ca pedeapsa, Dumnezeu a dat pandemia? 🙂 Alt bullshit. Pai atunci n-am nici-un chef sa bag acatiste in genunchi. No thx. De frica?, si pt ce/cine? Pt o entitate atotputernica care se supara pe sat ca un pre-teenager? Si de ce biserica/BOR ar fi ‘vehiculul’ spre entitatea asta? BOR a fost cu PCR, iar acum e cu $/Euro+PSD. De ce ar avea legatura speciala cu al de sus? Care si-asa e 50/50 daca exista sau nu. Si chiar daca exista, is sigur ca in realitate il doare la basca de o planeta oarecare din miliardele de miliarde de planete care exista.
3. „preoții vă așteaptă să va spovediți” 🙂 De ce m-as „spovedi” unui con artist? Chiar si daca acel preot ar fi om ok, care e plus-ul net/tangibil la „spoveditul” asta? Ca te iarta de pacate 🙂 – sa fim seriosi.
@Sonia, dupa virgulă se lasă spațiu. Și ar fi interesant să aflu pe cine spovedești dacă te.lipsești de spovedit și popi.
Se modernizează, dar foarte încet că e inerția mare. Eu foloseam mediul virtual și înainte de pandemie, iar acum îl voi integra mai mult după ce revenim în clase. Sigur că e multă opoziție, dar gândiți-vă că se discută deja nu doar despre posibilitatea pensionării la 70 de ani, ci și despre menținerea la catedră după pensionare. Guvernul însuși pune frâne.
Tudor, poate ca am avut o zi proasta, dar nu reusesc nicicum sa fac legatura intre textul original si partea cu mersul al biserica , postul si ce mai zici tu acolo.
daca vrei sa spui ca pandemia e pedeapsa domnului Domnului pentru necredinciosi atunci iti cam pierzi vremea , nu tine. daca doar faci reclama bisericii nu e necesar. Nu cred ca mai este cineva care sa nu fie la curent cu aberatiile BOR .
S* **** **** orice profesor ce nu poate stapani comunicarea on line intre ei si elevi.
Epoca „careului” cu inceput in curtea scolii si afluxului de flori si meditatii „recomandate” pe banii parintilor poate s-a sfarsit.
Acum parintii lucreaza online cu call center in India….cu CEO prin Franta…cu contabilitate prin insulele Belize….
Totul e online….conferinte, sedinte si consolidarea profitului in grup.
E globalizarea online si profesorii trebuie sa fie pregatiti sa predea si sa pregateasca elevii pentru asta.
Ce bine că ați remarcat ce le spun eu elevilor mei: vor fi în competiție și conectați cu întreaga lume, nu doar cu personal autohton, de aceea trebuie să fie flexibili, deschiși la schimbare și să vorbească engleza pe care le-o predau măcar decent, dacă nu fluent.
Nici în universitar lucrurile nu au stat și nu stau mai bine. Tocmai am terminat un seminar de traduceri, pe Zoom, majoritatea studenților cu camerele închise, am în față doar niște nume în niște căsuțe negre pe un ecran. (Mi-aș dori un tv comunist alb-negru cu un pește pe el, măcar aș avea impresia că mă urmărește totuși cineva). Acum un an am intrat în online după 3-4 săptămâni de cursuri, măcar atunci apucasem să îi văd pe studenți. Semestrul acesta nici măcar nu-i cunosc, voi fi obligată să fac prezența cu buletinul în mână la examen ca să mă asigur că e persoana care trebuie să fie, așa cum am făcut și după semestrul I. Chinul mare este să-i mobilizez, chiar dacă se presupune că sunt adulți responsabili. Studenții de anul I nici nu-și cunosc colegii, îi simt reticenți la orice remarcă, totul li se pare suspect în relația cu ceilalți. Încerc să fac cursurile cât mai dinamice și interesante, dar ceea ce merge la o grupă nu merge la alta, ceea ce merge azi nu mai merge săptămâna viitoare și totul este pentru mine o continuă schimbare zilnică. Mă încurajez singură în fiecare zi ca să fiu cât mai binedispusă și mai energică, să nu le dau senzația că nu-mi pasă de ei sau de ce am de făcut. Dar este îngrozitor de obositor. Și eu chiar îmi iubesc munca, nu o fac din obligație.
Universitatea ne cere să ne înregistrăm cursurile ca dovadă că le-am ținut, trebuie să dăm declarații în care să dăm link-urile de conectare și adresa unui student care poate confirma.
Dacă ar fi să găsesc o parte bună, aceea este că pot folosi materiale audio-video (în sălile clasice nu există wifi sau echipamente).
P.S. Este primul meu comentariu aici. 🙂 Am descoperit blogul întâmplător chiar la începutul pandemiei și faptul că-l citesc aproape zilnic, la pachet cu comentariile, este un fel de pastilă de energie pentru care sunt recunoscătoare.
Comentariu beton!18
Oho, dar știu că ți-a luat ceva până ai scris primul comentariu. 😛
Din ce știu de la fi-mea, studenții se întâlnesc.
Pe ascuns de părinți și profesori.
@Tiberiu Da, sunt convinsă că se întâlnesc, dacă au fost măcar un semestru împreună offline. Studenții mei de anul I nici nu au plecat practic de acasă, majoritatea fiind din provincie. Tot glumesc cu ei zicându-le că trebuie să recupereze când se termină povestea asta, dar să nu o facă de la cursurile mele. 😀
Fi-mea este anul întâi, s-au abordat unul pe altul on-line, dar au ajuns să se vadă, de multe ori doar ca să studieze.
Da, dar și când am scris, a ieșit un mini-roman, după cum se vede. 😀 Nici nu mi-am dat seama că e atât de lung.
Probabil că știi deja că nu sunt vreo noutate pe blog comentariile lungi. So, când ai chef, bagă. N-o să se ofenzeze nimeni.
Meteahna profesiului
Mihai am o întrebare. Nu vreau să panichez sau să ‘implantez’ idei peste software-ul instalat de Billy (nu uita antivirusu’) dar vreau să știu dacă e din cauza vremii sau chiar e ceva ieșit din comun – poate nu-s singurul dar nu caut bias confirmation, cum că mai sunt „și alții…”
Întrebarea este: „Bă frățiwear, ne îndreptăm înspre o catastrofă și nu realizează nimeni nimic, nu ni se spune nimic?”
De două zile I have the hibbie-jibbies, de „după colț e pericolul” și nu știu de ce, eu fiind un tip calm și miserupist din fire.
Eu, deși nu pare, sunt un tip optimist. Dacă tot m-ai întrebat pe mine, personal, o să-ți spun că eu cred că suntem pe un fel de muchie acum, la ora asta. Și că totul depinde de cum se va mișca vaccinarea. Dacă în următoarele două luni reușim să ne vaccinăm mulți, foarte mulți, e posibil să scăpăm cu glonțul trecut pe la ureche. Dacă nu, nici nu vreau să mă gândesc.
Grupa mică și- a cunoscut educatoarea cu mască. Când și- o schimba, o făcea cu fața spre dulapul unde le avea depozitate. Dar intr- o zi – a dat masca la o parte în fața piticoților. O voce de 2,5 ani ( cu arătătorul ațintit spre ea) zice:
– Ai guuurăă?
Și ochii se deschid cât cerul de uimire!
Încotro ne îndreptăm?!???
Comentariu beton!16
Fetița și-a cunoscut doctorul cu mască. Și apoi branula. Și testul de glicemie. Și injecția cu insulină de 4 (patru) ori pe zi. Și doctorul nu și-a dat deloc masca jos. Și fetița încă mai speră că diabetul declanșat parcă de niciunde e doar un efect temporar al covidului și nu un efect permanent.
Cam spre asta ne îndreptăm. 😉
Dar, hei, fetița tocmai văzuse gura învățătoarei cu ceva zile înainte. Și alte guri. Și asta n-a ajutat-o deloc.
Aș vrea să o felicit pe doamna profesoară pentru că a lăsat deoparte 25 de ani de predare clasică și s-a repliat. Nu mulți oameni au fost dispuși să o facă, pentru că realitatea asta e, pandemia asta ne-a cam răsturnat viețile. Tuturor.
Nu o cunosc personal pe doamna Bozieru, știu de dânsa numa’ prin interpuși (haha, câți ani au trecut de când nu am mai folosit cuvântul ăsta!), nici nu interacționăm virtual, dar recunosc că trag cu ochiu’ și-mi place. Mi-aș fi dorit să o am profesor. 🙂
Schimbarea de paradigmă ne-a lovit pe toți, dascăli sau nu, părinți sau nu, chiar și pe cei care credeam că, după ani de lucrat pe cont propriu, de acasă, le-am văzut pe toate. Habar nu aveam ce ne așteaptă. Sigur că nu e o consolare și nu ajută cu nimic faptul că nici capra vecinului nu se simte prea bine, e doar un alt fel de a spune că îi înțeleg frustrările. E greu tare de tot să stai ore în șir în fața ecranului.
Nu numai că am copilul la școală și-l văd că, după atâtea luni, nu mai poate, dar stilul meu de a mă ține întreagă la cap, în perioadele nasoale, este să tot învăț câte ceva. Anul trecut am făcut cursuri, anul ăsta la fel. După patru ore de holbat în ecran, la omul ăla care vorbește și ne arată chestii, cu toată simpatia pe care o am pentru el și pentru colegi, pot spune că nu mai pot. Cursul este live și este dinamic, nu este o înregistrare căreia îi poți pune pauză și să te uiți când mai ai chef. Mă bâțâi, mă sucesc, vreau să plec. Și nu sunt singura. Iar dacă noi, adulții, avem probleme, nu vreau să mă gândesc cum este pentru copii.
Că m-am lungit și trebuie să fug la teme, să bag și-o încheiere: doamnă, mai plângeți și pe-aici când vă dă tehnica de furcă, suntem câțiva care vă mai putem ajuta. Mai ținem câte o prezentare sau câte un curs pe la clienți, mai știm una-alta. Altfel, să știți că și prin negrele străinătățuri unii dintre elevi tot pitiți după buline stau. Nu, nu-i pedepsește nimeni. Încercăm să rezistăm noi și pentru ei, măcar pân-om scăpa de mizeria asta. 🙂 Succes!
Comentariu beton!14
Ma scuzati, doar ca ma stiț’, io nu ma prea pot abtine. Doar o intrebare: sunteti sigura ca asta cu invatatul a ceva nou v-a pastrat intreaga la cap? Cine stie, poate mai sunt doritori.
Va multumesc.
A, si pentru doamna Lăcrămioara: jos palaria, sunteti dascal, adica si profesor si pedagog. Unul bun. Spun asta pentru ca ati reusit sa raspundeti politicos tuturor si nu v-ati bagat in nici o altercatie azi. Ghinionul d-voastra a fost ca a plouat si ne-a rascolit reumatismul, sper sa mai scrieti pe aici.
Da, domnu’ @Marius Mî, sunt sigură. Vă dați seama cum aș fi fost dacă aș fi procedat altfel? 🤭
Acum ceva timp a intrat un copil în magazin să cumpere ceva că-l trimise tac-su şi avea în mână telefonul din care se auzea o voce care bâiguia ceva .În prima fază am crezut că ascultă ceva podcasturi sau predici creştine dar după un timp mi-am dat seama că ăla era la „şcoala online”.
După alt timp intră acelaşi copil cu aceiaşi voce din telefon care la un moment dat se opreşte şi întreabă: – Mai este cineva cu mine sau vorbesc singur ?
Pe atunci nu ştiam că elevii pot să facă orele online fără imagine sau sunet pentru că aşa a decis un idiot de ministru.
Comentariu beton!14
Mi-a fost destul de greu sa ma obisnuiesc, dar pana la urma? Copiii conteaza
Shoric,
aceEsai o voce, doua voci feminin
Scuze pentru intrerupere
Aceeaşi, da. Îs bune şi lecţiile online 🙂
Vezi?
Felicitările mele, doamna Bozieru! Mie, uneia, mi-a plăcut mult la școală. Și mi-au plăcut și profesorii, pe unii chiar i-am adorat (profu’ de română din liceu, profu’ de literatură comparată din facultate). Evident, am avut și antipatii, dar prea puține! Țin minte că mă apuca jalea când venea vacanța de vară. Iar în ultimul an de liceu cred că am plâns zilnic că se termină. 🙂
Am o fetiță în clasa întâi care are norocul să aibă un dascăl bun. În perioada online, învățătoarea s-a implicat foarte mult, copiii o iubesc, nu am observat vreunul care să își închidă camera. Am și un băiețel care va intra în toamnă la pregătitoare, sper să aibă același noroc!
Mult succes mai departe!
Matusa mea fosta profesoara de romana-franceza s-a pensionat pe caz de boala cu mult timp in urma. Fiindca isi iubea meseria cand a aflat de internet calculatoare si chestii noi s-a apucat sa mediteze copiii familiei si ai vecinilor pe skype, din 2010! Uite asa a PUTUT sa invete singura o groaza de chestii tech… Acum la 71 de ani inca intra pe toate platformele si mediteaza copii gratuit.Are asa un respect pentru Limba romana ca nu poti sa o dezamagesti.