Din motive complet independente de voința mea, exact dar exact în perioada asta a trebuit să schimb contractul la gaze. Mai precis, a trebuit să schimb titularul, adică să trec contractul existent pe numele meu.
Băi, m-a luat cu o lejeră amețeală când am auzit că trebuie musai să fac asta acum, că nu mai suportă amânare, dom’le.
Mă și vedeam orbecăind de nebun prin oraș, făcând programări peste programări la registratură la ENGIE, pe scurt, începea să se contureze un coșmar pe lângă care pandemia părea doar asa o chestiune de omorât timpul. Cine a avut vreodată de schimbat vreun contract știe exact despre ce vorbesc.
Eu încă mă mai trezesc noaptea plângând, după cât am avut de tras când am făcut pentru prima oară în viața mea treaba asta. Unde stăteam, până să mă mut cu fashion-ista, aveam un contract la gaze moștenit din tată în fiu de toți cei care mai stătuseră în apartamentul ăla de-a lungul timpului. Era pe numele unei femei pe care n-am văzut-o în viața mea, nici măcar nu știam dacă mai traiește sau nu.
Ei, ia imaginați-vă voi cam câte drumuri a trebuit să fac, cam cum mi-a tremurat sufletul la fiecare dintre ele, până am reușit să am contractul pe numele meu. Dacă nu era obligatoriu să-l fac, altfel nu-mi punea nici naiba centrală, vă spun foarte sincer că acel contract ar mai fi fost valabil și acum.
Mno, cam toate astea mi se învălmăseau în cap când mi s-a adus la cunoștință că „trebuie să-ți treci contractul pe numele tău urgent”. M-am pus pe pat, așa pe-o parte, și-am lăcrimat oleacă înainte să văd de unde o apuc.
După care, frații mei, pentru că zeița Fortuna ține cu cei puternici și curajoși, a lovit karma fulgerător. În sensul c-am intrat pe site la ENGIE să vad cam ce am de făcut și acolo ce credeți voi că scria mare de tot, cu litere care sa se vadă și din sectorul agricol Ilfov? Uite exact asta scria:
Pentru că ne pasă de sănătatea ta și a celor din jur, toate centrele de relații cu clienții ENGIE vor avea activitatea suspendată începând de luni, 16 martie.
Rezolvă totul online, simplu și ușor, accesând contul tău, aplicația engiemobile, prin formularul de contact sau printr-un apel telefonic la 021 9366.
Ceea ce fratele vostru a și executat.
Pentru că nu-mi era foarte clar dacă „rezolvă totul online” se referă și la schimbarea titularului de contract am sunat la numărul ăla. Număr la care mi-a răspuns o voce suavă ce mi-a confirmat că se poate, sigur că da. Și e valabil contractul așa, doamnă? Sigur că e valabil, a surâs vocea suavă.
Jbam. Am închis telefonul, am intrat pe engie.ro și în câteva minute am rezolvat cu actele, c-a fost nevoie doar de copie CI și copie a actului de proprietate. În 10 zile am primit contractul pe mail, apoi mi-am făcut cont, am instalat aplicația și cam asta a fost. Voi înțelegeți ce zic io aici? Fără să mă agit și fără să fac un pas afară din casă De fapt, mint, am făcut, c-am ieșit pe balcon să-mi beau cafeaua la soare, în timp ce butonam.
Ce voiam să mai zic înainte să închei. Tot aud în jur și citesc în jur despre cum perioada asta ne va schimba toate obiceiurile și că ne vom axa mult mai mult pe online, inclusiv la nivel de job-uri, de aici înainte. De fiecare dată când citeam despre asta, zâmbeam ironic și mă gândeam că după câteva luni de „normalitate”, toate vor redeveni așa cum au fost.
Ei bine, abia faza asta cu contractul la ENGIE, schimbat exclusiv online, de la mine din fotoliu, m-a cam făcut să-mi reconsider ironiile. Da, se pare ca o serie de obiceiuri ni se vor schimba iremediabil de aici înainte.
Sa fii matale sanatos, ca eu, de prin 2010-2011, in afara de tranzactiile de bunuri mai importante (auto, de ex.) si de proprietati (unde este nevoie sa te prezinti in personam la notar) nu mai fac nimic altceva decat fie online, fie telefonic. Contracte, abonamente, plati. De toate felurile.
Comentariu beton!28
Și eu. Dar nu credeam că voi reuși și când e vorba de un mastodont ca engie. Știi că la ăștia mari se schimbă cel mai greu obiceiurile vechi.
Boss, sa stii ca Engie, chiar dacă e mastodont, a evoluat de mult. Asta nu se poate spune despre Enel, care mi-a mâncat ficatii, si la care nu le functiona NIMIC : nici site-ul, nici contul, nici relațiile cu clientii. Am renuntat la ENEL fara nici o remușcare.
Comentariu beton!15
Păi de-aici și articolul meu, de la surpriza că SE POATE.
Moi aussi. Ce mai plătesc, încă, off line este întreținerea. Dar numai pentru ca e fix la mine pe scară.
Sperăm să se digitalizeze cât mai mult din aparatul de stat…de la stat. Nu de alta, dar se taie prea mulți copaci pentru creioanele lor…Hârtie, nu mai zic…fac ăștia la avioaneee…!
Comentariu beton!17
din păcate se vor tăia copaci in continuare. Până nu vor mai fi nici in fața blocului. Si, nu, nu pentru creioanele cuiva
@Ananas, păi e digitalizat deja. Sau ce, ai impresia că joacă solitaire pe abacuri?
Se taie, se taie, dar, cică, nu se mai exportă!
Constantin, din ce am citit eu ,se exporta in continuare cu excepția tarilor non UE ( deci fix ca și până acum !)
Sa stii ca treaba cu contractul pe mail e de minim 5 ani. Cred ca prin 2015 am schimbat si eu titularul la contractul de gaze si nu am trecut pe la ghiseu. Le-am uploadat actele pe site si in cateva zile aveam contractul pe mail.
Ce imi place si mai mult este ca acum au semnatura electronica. Parca prin februarie mi-au dat mail cu ceva discount. Trebuia sa resemnez contractul cu ei. Jur ca am dat 3 clickuri si aia a fost. Instant am avut noul contract pe mail. Ii iubesc pe oamenii astia!
Comentariu beton!15
Cred. Dar pentru că eu nu mai avusesem treabă cu genul ăsta de activitate, m-a lovit supriza.
Hai că mi-ai dat o rază de speranță. Tocmai ce va trebui să fac și eu contract de utilități pe numele meu la noua adresă. Da’ mai au de lucru la capitolul digitalizare. Mi-am luat mașină nouă și în termen de 30 de zile trebuie înscrisă la fisc. Am sunat, mi-au spus să trimit actele prin Fan sau poștă. Am trimis prin curier. Pe data de 5 aprilie. Și de atunci nu mai am nicio veste. Că apoi tre’ să merg și la poliție. La ei știu că e cu programare online. Dar de mers cu actele la ei nu scap.
Mda. Dosar cu șină au cerut?
Adina, ne-am cumpărat o mașina noua in Decembrie. Totul s-a întâmplat la reprezentanta auto…nu a trebuit sa mergem nicaieri pt nimic! Mi-am ales numerele, asiguratorul și gata! Ei sunt cei care trimit datele tale la taxe, poliție, etc!
Chiar dacă îți cumperi un second-hand de la car dealer , nu mergi nicaieri, el se ocupa de toate!
PS. Nu in România
Sunt și în România firme gen Delta Speed care se ocupă de tot ce trebuie pentru a îți înmatricula/ asigura „noua” mașină, asta în orașele mai mari plus că în fiecare oraș mai mic este câte un descurcăreț care are habar de ce trebuie făcut și face, firește – contra unei sume de bani.
În esență, dacă nu dispui de timp/ răbdare/ know how poți externaliza cu ușurință cam orice, condiția fiind să plătești pentru asta😋
Aaaaa, Emil, bine că m-ai lămurit că muream cu ăștia de gât! Deci nu la noi😁
Înscrierea maşinii se poate face prin portalul Atlas.ro. Eu aşa am înscris-o, mi-am deschis cont acoloşi am urmat instrucţiunile. Am trimis totul online..
Am plecat fin Bucuresti o perioada.
Evident am dorit sa reducem cheltuielile, asa ca am decis sa intrerupem/suspendam serviciile internet si tv de acasa.
Bun…in primul rand nu se piate desfinta decat de tot…nu exista posibiliate de stand by sau pauza ceva.
Rand 2…dureaza o luna domne…chit ca aveam abonamentul de vreo 8 ani, nu eram in perioada contractuala ceva, si mai sunt si taxat in avans….da…platesc in avans cu o luna.
Rand 3….a durat cam 2 zile sa fac cererea…cu telefoane si mailuri.
Rand 4…am fost sunat sa explic de ce reziliez…parca eram.la gradinita, nu pe banii mei.
Rand 5…cireasa de pe tort…dupa aprox o luna jumate de cand am inceput daravela si platesc aiurea, primesc mail ca nu se poate pana nu duc la ei fizic decodorul tv…dar doar acum pot…dupa o luna jumate…si am doar 5 zile sa fac asta,oricum sunt taxat in continuare pt un serviciu de care nu beneficiez.
Concluzie: cand revin in Bucuresti le voi da aparatul sufletului si aia e…cand te gandesti ca in naivitatea mea vroiam pur si simplu sa opreasca din buton si sa revin la ei dupa izolare.
Ps: caut furnizor servicii tv/ internet in sector 3.
La ce provider erai?
@Mihai
Scuze, am uitat sa precizez. Telekom…si inca sunt se pare😑
Nu merge să le trimiți decodorul prin curier?
@ Alexandru
Am si optiunea sa platesc 5 euro si sa vina ei sa il ridice.
Dar eu sunt plecat din Bucuresti! De asta am si vrut sa intrerup.
Ca sa rezum cum se face:
Dai telefon sau te duci la ei si faci cerere
Dupa aprox o saptaman te anunta ca au primit cererea in centrala
Dupa inca 2 saptamani te suna sa te ia la intrebari
Duoa o luna te anunta ca se poate,dar incepand de acum ai 5 zile sa duci decodorul….este imposibil sa il duci in acelasi moment in care faci cererea.
Frustrant e altceva…aceste decodoare efectiv se arunca
Fix asta am pățit cu RDS
Socrul meu a murit şi la sat nu mai stătea nimeni. 3 luni s-a chinuit soţia să transfere contractul pe numele ei. Şi facturile veneau regulat pe numele lui deşi s-a trimis certificatul de deces. Angajaţi idioţi în primul rând!
Ne-am cumpărat casa, și automat trebuia sa îmi fac contracte pe numele meu. Nu m-am deplasat pentru nici unul dintre ele, nicaieri. Totul on-line sau la telefon.
Pana și carnetul de conducere, când s-a apropiat data expirării, am fost anunțat ca trebuie sa îl preschimb (scrisoare acasă). Și partea frumoasa a fost ca nici pentru acela nu m-am deplasat din fata calculatorului, pentru simplu fapt ca poza pe care ei o aveau “la dosar” , mai era valabilă încă 5 ani! Noul carnet mi-a venit acasă in plic, după o săptămâna!
Dacă vrei sa plătești/schimbi ceva la utilități, nu te duci la sediul lor, ci la un birou unic unde poți sa faci aproape totul, mai puțin pașaportul pe care poți sa îl faci la Post Office. Simplu și elegant!
Stai așa. Tu ești în România? Că n-ai precizat asta.
Emil , despre ce țara vb !? Mă gândesc că vizitele medicale nu le poți face online !
Aussie, Aussie, Aussie, oi, oi, oi!
Scuze, am uitat sa precizez. 😊
Oviwan, aici nu facem vizita medicală. 😜
Aaahh, Emil, ești la Wallabies acasă. Păi zi măi nene așa🙂
@Emil, te invidiem! Nu te speria, că e de bine!
Da, locuiesc in Adelaide. Sunteți o “comunitate” frumoasa aici pe blogul lui Mihai. Dacă vreodată va gândiți sa “stați cu capul in jos” pentru o perioada (holiday ), sunteți bineveniți!
Eu am fost la „băjeţii ăilalţi” (pe partea de electricitate), care, pe lângă acte, s-au gândit să mai chem și oamenii de la firma care închiriaseră apartamentul în trecut, că dau renunţare la contract (că, deh trecuseră la un moment dat contractul de energie electrică pe numele firmei ca să deducă toate cheltuielile). Vă daţi seama că a trebuit să mă pun de acord cu oamenii ăia, să mergem împreună, ca la birou (după ce am așteptat de mi-au ieșit aburi pe nas – n-am avut și io de niște flăcări, că eram mai tânăr și mai răbdător) să îl întrebe pe reprezentantul firmei ce caută el acolo. Că trebuia proprietarul anterior.
Ei bine, atunci înțelegi exact de unde venea spaima mea cea mare.
Acum 3 ani am schimbat online contractul de pe numele lui tata pe numele mamei – la E.ON. Am fost foarte surprins ca totul s-a rezolvat in cateva zile.
Iată. 😀
Păi odată și odată tot trebuie să fim în Europa ,nu?Și de unde să începem dacă nu din digitalizare, din trimis documente scanate și primit răspuns pe e-mail….apoi pentru mine ăsta a rămas cuiul că să zic așa, poate am mai zis că am lucrat peste 20 de ani pentru o mare companie fostă a statului, când m-a concediat colectiv asta mi-a scris pe decizie:reducerea numărului de documente necesare activității. Și apoi ,din an în an aproape ,până a făcut copilul 18 ani,am copiat si dus la documente de mi-au sărit capacele pentru comisia de revizuire a certificatului de handicap.Deci unele tăntițe de birou să lase mapa și să ia sapa de la mama de unde au venit și să treacă la agricultură, că și acolo e nevoie de muncă.
S-o crezi tu. La sapă e una dintre cele mai grele munci care există.
Mihai, confirm. Am săpat în curte să pun niște tufe de lavandă și trandafiri. Băi nene, greu de tot. Mai ales că te deshidratezi ca naiba! Mă mai gândesc dacă îmi fac gard de tuia🙂
La finanțe merge să-ți faci cont on-line!
DAR după ce treci pe la ei și completezi formularele dracului să-ți primești parola on-line, stai ON LINE.
Am râs. 😀
Păi nu știați? ON LINE-ul se înregistrează la ghișeu 🤣🤣
in 2018 cand a trebuit sa mut si enel si engie pe numele meu, primul instinct a fost sa dau un search pe google sa vad daca se pot face online. doar pt ca sunt anti sociala si nu voiam sa merg sa stau la cozi si sa vad oameni si sa scap de blestematul dosar cu sina :)))) la ambele a fost ok, engie se misca mai repede si mai cu talent asa. intre timp mi s-a schimbat ceva la contract, a venit frumos pe mail, l-am updatat si aia a fost. traiasca zeii internetului!
Intotdeauna am zis ca lucrul cel mai nasol care ne impiedica pe noi ca natie sa ne apropiem de occident ca mentalitate e ca la orice chestie se vrea facuta, orice idee, buna ,rea, primul lucru pe care l auzi de la majoritatea celor din jur e: nu se poate la noi, nu putem face asa ceva. Bai, daca zici ca trebuie schimbat un bec pe scara blocului o sa apara prima data probleme de genul :de unde cumparam becul, normal sau led, se da garantie, cine schimba becul, daca se curenteaza, daca se arde dupa o saptamana? si tot asa , pana schimba cineva becul ala nenorocit stam o saptamana pe intuneric. Asa si cu chestiile astea online, bai , nu, la altii se poate, la noi nu. Scoala online? neee, nu suntem pregatiti, taxe, contracte online? nuuuu, n avem infrastructura, nu putem. Si iote ca apare un rahatel mic numit coronavirus si descoperim ca se poate, ca suntem siliti. Da, cu sincope mari, cu idei traznite, dar trebuie sa ne adaptam si sa putem,asa descoperim ca de fapt rahaturile alea de plimbari de la un ghiseu la altul nu sunt necesare , ca nu e nevoie de dosar cu sina si de timp pierdut ca sa ni se aprobe ceva. Dar, tare sunt curios daca dupa carantina nu se va reveni la vechiul: nu, nu se poate, trebuie sa veniti aici cu urmatoarel acte….
Și când o să-i întrebi „dar de ce pe vremea coronavirusului se putea și acum nu se mai poate”, o să ți-o bage p-aia cu „atunci era stare de urgență”. Mda, să sperăm că nu ne mai întoarcem acolo.
Eu am avut o mare surpriză anul trecut când a trebuit să-mi înmatriculez mașina și am făcut programari on-line și la Registrul Auto și la Înmatriculări Auto.Bine,asta nu a însemnat că am rezolvat de acasă,nici nu aveam cum,dar la Registru s-a respectat data și ora ,iar la Înmatriculări era un rând măricel ,pe care l-am sărit, pentru că aveam programare.
Aaa, și am mai fentat și băieții de la biroul de copiat acte auto, cei care se ocupă să-ti strângă actele la dosar, că mi s-a părut că dau banii degeaba pentru ceva ce pot face cu succes și eu,din moment ce pe site-ul poliței îți spune clar ce acte trebuie să aduci.
De vreo 4-5 ani toate apartamentele din asociația de proprietari avem apometre cu citire radio. Mbun, atunci am întrebat-o pe administratoră dacă asociația are vreun cont unde să pot plăti on-line, ca să nu mai merg mereu la ea ptr un apometru, energie si femeia de curățenie pe scări. Mi-a spus că nu. Abia cum, de când cu pandemia asta, a binevoit să ne pună un afiș cu contul on-line al asociației! Am să merg, pentru ultima oară, să plătesc la ea, și să-i zic ceva de dulce. 😈😈
In urma legii 196/2018 ai fi putut platii intretinerea prin cont…asociatiile au obligatia de anul trecut sa aiba deschis cont bancar pentru plata cheltuielilor…
asta cu obligatia le-o spun si eu alor mei, dar tot n-am rezolvat nimic; adica na, in 11 martie ziceau ca cerusera oferte de la doua banci, si iote c-o venit starea de urgenta peste noi. au suspendat plata cash a intretinerii, da’ n-au pus vreun cont, asa ca acum ma intreb cat de curand o sa ramanem fara apa calda 🙂
Ma decid eu, prin septembrie anul trecut, ca musai imi trebuie masina (distante mari, serviciul la vreo 15 km, alea-alea). S-o iau cu banii in mana, nu-mi permiteam.
Eram chitita pe Toyota Aygo (nu moare de frumoasa, dar e fiabila de nu se poate).
Hai la reprezentanta sa vad masina, caracteristici, dimensiuni (ca sunt inalta si n-aveam chef sa ies prin tavan).
Gasit masina, placut si intrebat cand sa revin si cu ce acte.
„-Pai, de ce sa reveniti? Facem actele acum.
-Dar n-am la mine decat CI si permisul.”
In jumatate de ora, aveam contractul, asigurarea, numarul preferential si demersurile facute la Zoll pentru impozit.
Daca nu dura vreo trei zile sa faca aia numerele si sa le puna pe masina, plecam cu ea, pe loc, acasa.
Si cand te gandesti ca barbatul a tras de mine ca sa mergem, sa vedem, sa ne hotaram…Eu, cu sechele grave din Romania, ma si vedeam cu o caruta de hartii, adunate cu greu, in vreo trei luni de zile si, la final, afland ca mai lipseste una.
Si mai circula legenda urbana cum ca birocratia romaneasca e apa de ploaie pe langa aia germana!
Corect, Ruxandra…asa mai da! Asa ar trebui sa fie in Ro la orice chestie…simplu si civilizat! Vezi comentariul meu de mai sus! De ce in alte tari se poate si in Romania, nu? 😊
Da. Stiu. Inca ma mai chinui sa ma obisnuiesc. Si, aici, chiar cand trebuie sa te duci undeva cu ceva hartii, chiar daca lipseste vreuna, scurma ei prin computer si o gasesc. Nu te trimite nimeni de la Ana la Caiafa.
Ideea este ca DUPĂ, cei care au puterea de decizie sa nu spună ca se revine la cum era înainte. Nu de angajați ține, angajații se adaptează și le convine și lor sa rezolve totul online, sa nu ne mai vadă mutrele pe la ghișee. Tine de capetele luminate din funcțiile decizionale. Mai ales ca in unele domenii trebuie prevazută in lege renunțarea la dosarul cu șina și la dezvoltarea activității online, altminteri DUPĂ ne întoarcem la ce a fost. Sper din suflet sa nu fie cazul. Și sa nu îmi spuneti ca dom’le, angajații sa sesizeze ca nu trebuie revenit la cum era înainte, știm cu toții cum țin capetele pătrate cont de părerea angajaților, mai ales in administrația publica….
Uiti o chestie, in multe locuri angajatii o sa se opuna chestiilor online pentru ca isi dau seama ca multi sunt in plus, si ca numar si ca pregatire.
Pe ENEL eram supărat aşa că atunci când a apărut oportunitatea de a schimba furnizorul, m-am executat urgent, ca ăla care a avut posibilitatea de a alege între A şi B. Plus că DIGI mi-a scăzut cu 20% valoarea facturii pe 3 luni 2 ani la rând şi 50% la plata internetului, tot 2 ani. Plus că preţul rămâne neschimbat întregul an, indiferent care e fluctuaţia. Plus că de trecere cu acte cu tot s-au ocupat cei de la DIGI. Cred că şi cu gazul voi trece la ei.
Când am făcut asta, m-a sunat un jurist de la ENEl care mi-a spus că şi ei îmi acordă toate facilităţile astea dacă rămân cu plata la ei. Răspunsul meu a fost, de ce nu aţi făcut asta până acum, mai ales că aţi fost anchetaţi şi dovediţi pentru practici abuzive şi pentru încasări în plus. Răspunsul a fost un hohot de râs urmat de un bună ziua.
Toate plăţile le fac de ceva timp doar online şi e foarte bine aşa, chiar şi a ratelor la bănci.
Domle, am facut si eu cu engie operatiuni, dar nu schimbare de titular, ci chiar contract nou, acum destul de mult timp (2-3 ani), si chiar si atunci, am rezolvat totul fara sa stiu unde e vreun ghiseu sau ceva. Totul online, e-mail si telefon (e adevarat ca am vorbit cam mult la telefoane, pentru gustul meu, dar a functionat fara deplasari sau cozi).
De asemenea, schimbare de titular la enel, de data asta fara telefoane, doar online. Nu ma asteptam deloc la asa ceva, deja imi facusem in minte o harta cu ghiseele si deplasarile necesare, insa suprinzator, operatiunea a reusit.
Cu Telekom insa nici o sansa pana acum, la schimbare de titular sau renuntare au raspunsul standard „Prezentati-va cu titularul intr-un magazin”. Si cum titularul e in alta localitate and stuff, e cam putin probabil sa o fac. Rusine romtelefon!
Există și reversul medaliei: Să-ncerci să-ți plătești on-line abonamentul RATB (STB).
Doar ca să-mi fac cont am pierdut cam 4 ore-n ziua liberă, am făcut trei drumuri în trei direcții diferite (și fiecare cu fițuica aferentă) doar ca să găsesc un chioșc deschis. Unde-am plătit cu banii jos. Pentru că doar pe chitanță apare numărul cardului sau al clientului. La telefon n-au putut să mi-l spună având la dispoziție numele meu, prenume, CNP sau alea-alea. Acu’ am cont la STB.
Cireașa de pe tort: Dacă-mi plătesc marți on-line abonamentul el intră-n vigoare abia de vineri sau ceva. Pentru că informatizare, IT-iști, digitalizare și alea-alea..
Gizăs craist, bine că nu te-au și bătut.
Eu am avut experiența asta uimitoare cu Enel-ul, mi-au reînnoit contractul online. Dar cu câte o floare din asta nu se face primăvară…De exemplu, acum cu pandemia, am încercat de 2 ori să-mi plătesc impozitul online și după 7 zile banii au fost deblocați și mi-au intrat din nou în cont fiindcă SPIT-ul nu se deranjează să-i ”tragă” din cont…
engie sunt într’adevăr super informatizați
Am citit comentariile și am văzut că nimeni n’a scris nimic de electrica
Contu online se aprobă manual și durează cam o zi, iar dacă vrei să te conectezi de pe alt dispozitiv și ai uitat parola, ți’o trimit online tot manual după cel puțin o oră și ai 30 de minute timp s’o schimbi, iar plata se efectuează în 3 zile lucrătoare, plătești online luni și ți’o vede plătită joi
Și la electrica ai termen de plată a facturii 15 zile, altfel primești preaviz, în timp ce la engie ai termen rezonabil de 30 zile
Si totusi, chiar nu e totul COVID related. Eu am facut un asemenea contract acum 3 ani, si inca unul acum vreo 6 luni. Si confirm ca si la Enel e fix la fel. Culmea, cei mai neadaptati vremurilor sunt cei de la RDS.
Dar stiu ce zici cu trairile alea, si imi amintesc cum intr-o ratacire pe drumurile ANAF-ului, acum vreo 8 ani, am zis ca daca tot imi irosesc tineretea pe la ghisee, ce mai conteaza inca o coada? Si asa am poposit si la coada pentru „online”, mi-am facut user si in fiecare an, cand e sezonul stirilor cu „ia uitati ce e la ghiseele administratiilor financiare”, eu ma premiez cu inca o bere. 🙂
Băi cu agențiile astea care vor să evolueze este ok, dar cu primăriile și cu agențiile de stat, în care primarii sau directorii își angajează oamenii de încredere, ce facem?
Fii atent ce am pățit eu:
Aveam de făcut întabularea la apartamentul mamei mele, iar printre documente, trebuia să fie și actul casei. Am dus frumos toate actele necesare la o firmă ca să nu stau să alerg de colo colo. Cu o zi înainte să plec în delegație, adică într-o miercuri, pe la ora 10.00 mă sună ăla de la firmă respectivă ce se ocupa de întabularea apartamentului, că nu pot să facă nimic deoarece în nomenclator s-a schimbat numărul străzii pe care locuia mama mea și că trebuie să mă duc la primărie pentru o rectificare și ștampilă.
În actul casei avem trecut numărul 61-93, și numărul de vreo câțiva ani era doar 61 schimbat de vreun deștept de pe la primărie. Mă invită frumos omul să rezolv problema că ei au mâinile legate. Mă duc la primărie și bineînțeles că până am reușit să dau de locația unde trebuia să ajung am schimbat vreo 3 clădiri, că de direcțiile astea nu au loc toate în primărie. Nu erau foarte departe una de alta dar… cum spuneam… până am ajuns s-a făcut 12.05. Ăia aveau program cu publicul doar miercurea (atenție bă nene doar miercurea) de la 10.00 – 12.00.
Ajungând la 12.05 bineînțeles că doamna paznic de acolo îmi zice, cu frumosul și politicos, că trebuie să revin săptămâna viitoare în intervalul orar menționat. Băi voi sunteți nebuni! Pentru 5 min și o ștampilă trebuie să mai aștept încă o… săptămână???? Mi s-a comunicat ferm că ea are mâinile legate că nu avem ce face și că ăsta este programul și trebuie respectat… ca să nu avem probleme!
Lupa mea, eram nervos și aprinzându-mi o țigară mi-am adus aminte că am o verișoară care lucrează în primărie. Nu am apucat să îmi termin țigarea că mă sună verișoara înapoi că va coborî cineva să îmi pună ștampila și că să intru în clădire să nu mă aștepte. Am intrat înăuntru și bine-înțeles că hoașca care era paznic m-a luat la rost… Nu ți-am zis domne’ că nu se poate, la ce insistați? Zâmbesc și nu zic nimic … deoarece vedeam cum coboară madam – colega verișoarei – cu o ștampiluță și un pix în mână. Taie „liniuță 93” din adresă pune ștampila, îmi zice că asta e tot, eu îi mulțumesc frumos și madam pleacă. Cu un rânjet pe buze îi zic paznicei… Vedeți că se poate! și am plecat. Cred că vă imaginați figura ei pe măsură ce plecam din clădire.
La 12.30 am venit cu actul în mână la firma de întabulare, iar ăla zâmbind… sigur ați avut pe cineva în interior, deoarece ca să vă dea actul ăsta durează cel puțin două săptămâni. Nu am zis nimic … am plecat la fel cu zâmbetul pe buze și a doua zi am plecat liniștit în delegație!
Eu astept ca lucrurile sa se schimbe si mai mult. Asta inseamna ca relationarea cu toate institutiile publice (mai ales cu ANAF si Trezoreria) sa se faca online, simplificat si, in plus, ca votul sa poata sa fie exprimat si electronic, de toata lumea, oriunde s-ar afla. Esti, la mare, pe skijet si vrei sa votezi? Voteaza, nene!
Cand vom avea mecanisme care sa permita votula macar 80% din cei inscrisi pe listele de vot, abia atunci putem spune ca ne vom lua adio de la mita electorala. Macar de la cea clasica, traditionala.
Salutare oameni buni, știe cineva dacă se poate rezolva online și pentru debranșarea de la sistemul de încălzire din Cluj Napoca? Mulțumesc