Text scris de Elena.
Cred că sunt vreo 20 de ani de când lucrez în vânzări. Și probabil asta o să fac și in următorii ani pentru că job-ul ăsta mă ține vie și nu încetează să mă uimească. Mai ales că lucrez direct cu clienții și dacă tot fac asta, am zis să-i așez pe categorii, să-i avem la îndemână în caz de ceva.
Clientul avocat. E tipul crescut la pension. Cu cinci tacâmuri la masă. Vremurile au fost împotriva lui și acum își suge ultimii doi dinți ca să simtă gustul ultimilor mici mâncați. De revelionul trecut. Motiv pentru care e mereu trist. Bine, i-a murit recent și cizmarul. Nu că asta nu s-ar vedea după pantofii scâlciați. Și hainele-i sunt necălcate, dar asta pentru că are tot timpul în mânecă un avocat. Dacă e cald și e doar în șort și șlapi, atunci îl are în agendă. Pentru că, da, expresia lui preferată este „sunt curios să văd ce spune avocatul meu despre asta”. Din păcate, nu va reveni niciodată cu răspunsul.
Clientul pereche. Indiferent cât ești de pregătit și câte cursuri de vânzare sau de produs ai absolvit, clientul ăsta te va consulta DOAR însoțit de un „meșter”. Nu te băga, nu încerca să-l convingi că poți să-l ajuți și tu la fel de bine sau chiar mai bine! Este inutil. Factorul de decizie este Nea Titel. Rolul tău a fost doar să le arăți unde este raionul cu scule. Va reveni în totdeauna ca să-ți spună că a ales cel mai prost produs. Dar fără Nea Titel. Care e dus cu un alt vecin care e incapabil să-și ia o cheie de paișpe.
Clientul vis. Vei fi mamăl și tatăl lui. Va cumpăra orice de la tine. A plecat de-acasă cu gândul să-și ia televizor. Nu știe de care. Îți va lăsa impresia că n-a vrut să cumpere nimic dar l-ai convins tu. Bucură-te! Și asigură-te mereu că ai șefu’ prin preajmă.
Clientul chilipir. Ăsta va fi tot timpul contrariat. Are doar două litere în vocabular. „N” și „ț” și ceva înjurături. Fie produsul e prea ieftin și atunci „nț! De ce e atât de ieftin, e stricat? Sau prost făcut?”, fie va fi prea scump și atunci ” ‘ra-ți ai dreacu cu prețurile voastre. E sărăcie-n țară, băă, treziți-vă!”
Clientul “temperatura optimă”. Ăsta face „cumpărături” doar vara și iarna. Va veni DOAR ca să se bucure de răcoarea sau căldura din magazin. N-are niciun plan de cumpărături, n-are una de-un leu în buzunar dar e nevorbit. Și te prinde pe tine. Te stoarce de energie punându-ți tot felul de întrebări. Desi te va face să te simți ca la evaluarea performanțelor în final nu va lua nimic. Replica lui: n-am luat banii de acasă, dar SIGUR vin mâine să cumpăr. Și tu îl vei aștepta mâine ca o mușcată în geam. La final te-ntreabă dacă n-ai niște apă în magazin pentru CLIENȚI, în timp ce-și scoate din sacoșa un bidon de 2L. Gol.
Clientul cuceritor. Clientul ăsta va crede tot timpul că pe el îl așteptai. Că ești o rătăcită prin viață și că n-ai niciun rost. Că glumițele lui de maimuță în călduri te vor face să cazi pe spate și să te zvârcolești în spasme. Replica lui: un număr n-ai unde să sun dacă am probleme? (Ba da: 112. Și deja e cazul să suni!)
Clientul scandalagiu. Ăsta a plecat de-acasă înainte să-și ia tratamentul. Sau să facă sex. Penibil se numește țara din care provine. Va genera discuții și va cere din priviri aprobarea celorlalți clienți. Dacă ăia sunt sănătoși la cap și-l ignoră va urma replica: zi, dom’le, nu-i așa? Am dreptate, nu? In final va pleca bombănind că Ceaușescu a murit degeaba pentru că noi tot lași suntem și nu avem curajul să ne exprimăm liber. El da!
Clientul „am o problemă”. Răspunsul ideal ar fi: da, știu. Că te-ai născut ciufut. Pfff! Trebuie să-i schimbi produsul. Altfel va trece direct la amenințări și-ți va povesti cu lux de amănunte ce-ți va face el dacă nu-l rezolvi. Pentru acest tip de client vă recomand să chemați paza. Fața lui în momentul ăla este garanția că poti avea orgasm și privind un prost.
Clientul ciubucar. Indiferent de suma pe care o plătește vrea ceva gratis”că e fidel”. Orice. E comunistul ăla care nu ieșea din tură până nu lua măcar o piuliță. Pe care o ținea în lada de scule toată viața și care nu-i folosea la NIMIC. Va fi mulțumit și dacă îi dai un pix folosit. (În ochi, eventual, dacă vrei să fii și tu mulțumit.)
Clientul gelos. De fapt ăsta e însoțitorul clientului. Indiferent de ce va vrea clientul să cumpere, omu’ ăsta are câte o experiență personală cu produsul respectiv. Iar dacă n-are el, are mă-sa, sau tac-su, sau vără-su, sau cineva din morții mă-sii cu neamul lui numeros. Cert e că știe el o poveste și-l va toca pe client până va cumpăra produsul pe care îl are și el acasă și cu care n-a avut probleme niciodată. Realitatea este că fix cu ăla a avut cele mai mai probleme. Dar nu poate lăsa capra vecinului în viață.
Cam ăștia sunt cei întâlniți de mine. Dacă mai știți și alte tipologii vă invit.
Să-i împușcați!
Clientul Limbaplimbangura: „ăăă…vreau săăă, aş avea nevoie deeee…”. Da’ spune in pizda mă-tii odata ce vrei că imi vad nepotii la liceu si tu nici nu ai inceput sa te exprimi!
Comentariu beton!69
@Georgian, hahaaahahaaa. Am uitat de ăsta.
muhahaha, cat m-a amuzat asta.
Foarte tare articolul ?
@Floina, te-ai regăsit??
Bună dimineața.
Elena, da’ pușcă n-ai? 😀
Io admir oamenii cu o asemenea răbdare.
Io cred că-l luam de gât pe primul client din orice categorie descrisă de tine ș-apoi îmi scriam demisia. Cu stânga. Că dreapta era-n gâtul clientului. 😀
Comentariu beton!26
@John, n-am pușcă. Dar am niște gene lungi pe care le fâlfâi puțin și liniștesc.
Comentariu beton!19
Deci in unele cazuri ți se fâlfâie. Genele.
Comentariu beton!20
@Florin, cam în toate. Că, de regulă, arma mea e gura.
Mi-e și frică să mă analizez să văd cam în ce categorie mă încadrez 🙂 Recunosc, sunt o catastrofă la cumpărături, da’ nu mai detaliez că n-aș vrea să mă împuști, încă îmi place de mine în varianta vie 🙂
Comentariu beton!16
@miha s, și mie-mi place de tine?.
Și mie îmi place de tine, Elena 🙂 Ești un om de toată isprava și, crede-mă, rar mă înșel asupra oamenilor 🙂
No comment! Eu întotdeauna sunt CLIENTUL! ?
Comentariu beton!12
@Victor, care dintre ei? Toți???
EL! Ființa supremă!!!
Comentariu beton!19
Clientul ninja:vine,cumpăra nevăzut,pleacă ca fuiorul de fum.Nu încerca sa il abordezi cu ceva,el este deja acasă si desface ambalajul.Atentie, nu este sociabil.
Comentariu beton!63
@edelweiss, cred că d-aia nu apare în listă că p-ăsta nu l-am văzut.
Comentariu beton!23
@Elena, nici nu ai cum să-l vezi.Clientul ninja trimite de obicei o momeală:sotia,prietena,vreun vecin nefericit.Aia nu cumpăra nimic sunt acolo doar sa fie întrebați de ala de la vânzări.Daca cumva vezi o umbră si pui o întrebare,de nicăieri o sa auzi ca o adiere:su.gi melu,te-am întrebat ceva?Până sa te dezmeticesti el isi desface ambalaju’ acasa.
Comentariu beton!20
Ninja sa-mi spuneti de acum incolo.
Comentariu beton!15
@Cristina, :)))))))))))))
ninja sau fulger :văzut, plăcut, cumpărat, dispărut până apucă să inchidă sertarul de la casa de marcat….așa sunt eu.
Comentariu beton!11
@ardei gras, da’ plătești ce-ai luat, da?
Inca un ninja aici! Dar eu nu mai cumpar din magazin decat mancare si bautura. Restul, online.
Clientul muscă: cel care te sâcâie pt toate flecuștețele de-ți vine să scoți pliciul lui Prigoană ca să-l troznești!
Comentariu beton!18
@diabolic, măcar să apuc să-l tronesc până pleacă. Că să fiu și io satisfăcută.
@Elena, în general ăștia sunt prin cârciumi, d’aia-i cunosc, pt că am lucrat o periodă în domeniul respectiv.
@diabolic, păi zi așa. Că io beau doar acasă pentru că fac panarama mare după aia.
Comentariu beton!12
@Elena, clienți ca tine să tot fi avut…… ?
Clientul „cu de toate” : a vazut el undeva pe net, intr-o reclama de prostit oamenii cu galeti rosii pe cap, ca produsul are o mie de optiuni, ca face de toate,spala, calca, i-o si freaca eventual. Ii spui ca da, e si acel produs, dar costa de 2 ori mai mult. „Ah, pai nu mai iau atunci…si asa nu imi trebuia acum…oricum am ceva de genul acasa, care merge de cand m-am insurat…”
Comentariu beton!21
@ananas, dă-mi câteva detalii la aia cu „i-o freacă”. Există așa ceva?
se poate utiliza aspiratorul pentru asta 🙂
@radu, și cum fac asta?
@Elena P, exista: razatoarea de ceapa ! Caci, desigur, despre ceapa era vorba…
Hi hi hi
Măi Elena, mie una mi-ar plăcea un vânzător care să vorbească sâ nu mai fie nevoie să întreb eu nimic. Mai ales că intru în vorbă cu el/ea doar așa, să îmi treacă timpul. Eu întreb când vreau să cumpăr. Și să mor eu dacă de ani buni am dat peste vreun suflet care să înțeleagă asta. Primesc un răspuns în doi peri, de genu: citește dracu’ eticheta și vezi pentru ce ai bani în buzunar.
Comentariu beton!19
@Simona, ia încearcă cu ” poți chema pe cineva competent?”
Vânzări zici ? eu aleg sa ma protejez si sa ies din încurcătura pe care o provoacă uneori prin replica,, am si eu o vârstă totusi” si sa-i vezi cum sunt de debusolați ca eu nu arat neam varsta din buletin?
Unii clienti nu realizeaza ca zâmbetul meu este profesional si vin cu texte,bancuri si la inceput credeam ca atrag eu cumva dar mi-am dat seama ca asa sunt ei in mediul lor si am inceput sa-i iau peste picior?.
@Mary M, „clientul cuceritor”, ha? :)))))))))
Nevorbitu…
clientul bagacios la casa in fata.
clientul cu maimute dupa el – de fapt clienta si uita una din maimute prin magazin dupa care se da de ceasul morti.
clientul vreau sa vorbesc cu sefu.
clientul sunt retard dar ma tratez – nu e in stare sa bage stecherul in priza si se intoarce la garantie.
clientul apa e scumpa – nu se spala cu anii.
clientul – premiul Darwin – care se baga sub stivuitor cu palet pe ea sa ia o pasta de dinti. Sau se cocoata pe raft.
Sau baga destele in priza sa vada daca e curent.
intr-un final clientul explorator – a intrat in receptie marfa (e armata) si s-a pierdut acolo – chestia e ca magazinul avea program nonstop si nu se blocau senzori deci nu a stiut nimeni de el pana nu a avut nevoie cineva de un palet de acolo (dupa o noapte si un pic).
Comentariu beton!33
@radu, pe bune? Ăla a stat în recepție fără să țipe „ajutor”?? Cred că avea o viață grea acasă?.
Comentariu beton!15
a intrat seara pe tura de noapte si magazinul are usi serioase – nu prea se aude mare lucru. Plus muzica ambientala.
PS bine ca nu a intrat in receptia de peste unde sunt -2 grade ca il scoteau bloc de gheata.
stai ca mai am un tip special de client – clientul pamant de flori – barbat cu bani, la 45 – 50 trimis special de nevasta sa caute pamant de flori seara intre 8 si 10.
PS pamant de flori nu prea se gasea usor :))))
Comentariu beton!12
Clientul explorator??? ROFLMAO!!!
Dacă mai explora vreo două zile, trebuia să-i dați și salariu. 😀
Comentariu beton!14
Clientul care se crede la piață și vrea tot timpul să negocieze: ”dar îmi oferi ceva discount la ce vreau să cumpăr?” Adică să îi dau discount doar pentru că vrea să cumpere ceva, de parcă firma e a mea. Și dacă eram tot nu îi făceam discount.
Clientul clientului. ”Știți, clientul vostru x-ulescu mi-a recomandat firma asta ca e super mulțumit și aș vrea și eu pentru CĂ CLientul vostru e de atâția ani, deci aveți inclus și y în planul oferit bla bla” și în final nu cumpără nimic, doar îți pierzi timpul cu el.
@Roxi, discount e cuvântul cheie.
– vreau produsul ăsta expus.
– ok.
– dar vreau discount. Că legea vă obligă să dați la produsele expuse.
– care lege?
– ăăă….
Comentariu beton!18
Clientul iepure: se tot învârte pe lângă un laptop, o tabletă și daca îl întrebi: „vă pot ajuta cu ceva?” se uită speriat la tine, mormăie că nu și pleacă
Comentariu beton!17
@xenopol, iar dacă nu-l bagi în seamă auzi un urlet: e cineva pe aiciiiiiii???????
@Xenopol, îmi amintești de o fază petrecută la puțină vreme după Ce-o-fi-fost în decembrie 1989. Liceul nostru a avut un schimb cu un liceu din Franța – întâi au venit ei la noi, apoi am mers noi la ei. În Franța, într-o librărie, mă duc eu la secțiunea de benzi desenate (pasiunea mea pe atunci). Surpriză! Pe același raft imens cu Superman, Batman, Asterix, Rahan și gașca se lăfăiau reviste BD porno! Entuziasmant de parcă tocmai descoperisem America (și cam așa era pentru mine, la vremea aceea, că pe la noi așa ceva ajungea greu, pe sub mână – și se consuma la fel) am început să răsfoiesc bunătățile. La un moment dat, vine vânzătoarea să mă-ntrebe dacă mă poate ajuta. Rușinat tot, pun repede revista pe raft și zic că nu. Cum pleacă de acolo, eu țuști! altă revistă și încep să studiez. Ea revine după câteva minute, eu pleosc! revista pe raft. Faza s-a repetat de vreo câteva ori, cu ea tot mai bănuitoare, că probabil nu-nțelegea de ce mă precipitam să pun produse înapoi pe raft când apărea. 😀
Mystery shopper (client misterios) – ăla de-i plătit să-i verifice pe vânzători.
Știi ce zic? 🙂
Comentariu beton!13
@Laura, știu, da. Doar că ăsta e plătit să te facă cu nervii.
@Elena,
Vorba unui client din text: nț! E plătit să demonstreze că vânzătorul e întradevăr competent :)))
@Laura G ,de la un job dintr-o multinațională distribuitoare de autoturisme germane am fost rugat să îmi scriu demisia pe motivul că nu am obținut punctajul adecvat în cadrul unui mystery shoping.Pentru că l-am citit că umblă cu cioara vopsită în papagal.Și l-am întrebat direct dacă merită să fută nervii unor oameni din vânzări care chiar au de lucru de nu mai știu de ei și nu au timp de aberații și tâmpenii și dacă nu e mai bine să meargă în pwula mea de trist și să își caute un servici onorant,decăt să își piardă vremea pentru 50 de lei de futut nervii unui agent de vânzări.Aveam trei pe săptămână:e-mail,contact telefonic și vizită în showroom.Trei pe săptămâna!După ce o vită tristă mi-a tocat nervii aproape douâ ore și jumătate cu mystery shoping ,mi-am scris demisia și mi-am băgat pwula in multinaționala lor.Nu înainte de de a lua o mașină de drive test de 200 de cai putere și a face cerculețe în curtea intreprinderii pâna au rămas doar sârmele din cauciucuri și urme pe asfalt ,care cred cä și acum există.A doua zi urma să vinâ delegația din străinătate să viziteze locația din orașul mirific.Muie mă!Am pus si poze pe Facebuk,să moară de ciudă!Huoooo!
Comentariu beton!23
@Paco,
da’ după faza asta ai ajuns într-un job mai bun, nu-i așa? Vezi? te-a ajutat 😂 😂 😂
@Laura G ,după faza asta am plecat constructor administrator,barman și bodyguard la clubul unui prieten de-al meu și după un an am luat-o pe Doamna de o aripă și am venit în Spania,în Manhattanul Europei,mai exact(asta ca să ma laud)și trăim fain și liniștiți.
Paco, sotul meu facea uneori treaba asta cu mistery shopping, si nu pentru ca n-avea ceva mai bun de facut, ci ca part-time job, ca sa castige ceva in plus pe langa jobul normal. Avea o grila de intrebari primite, nu intreba tampenii ca asa il apuca pe el (zic un „el” general). Am fost si eu o data cu el intr-o misiune de asta 🙂
Si da, mi se pare foart stupid ca se anunta firma dinainte ca vine clientul misterios, rezulta un teatru ieftin si penibil, dar pana la urma fiecare isi face treaba.
@Rox,
Se anunță firma?! Păi, atunci nu mai e misterios… 🙂
@Rox,sunt perfect de acord cu ce spui.Mai mult decât atât am și vrut să deschid a un moment dat împreună cu un amic muncit toată viata în vânzari o firmă de mystery shopers.Funcționează în toate domeniile vânzări ,bănci,servici ,ba chiar am fost și la un interviu unde recrutau mystery shoperi,dar la 50 lei pe vizită am zis pas.Mă costa mai mult benzina pe zi decăt câștigul sincer .Nimeni nu este anunțat înainte,există în cadrul companiei o persoană de contact ,în general directorul de vânzări,care primește pe e-mail în 24 de ore feed back-ul cu setul de întrebări prestabilit și punctajul obținut de agentul de vânzări.Se vine inopinat,nu este targetat pe un anume vânzător,agent sau reprezentant.Care cum se nimerește.Un șacal bătrân cu mulți ani de vânzări în spate îi ginește imediat,doar că la un nivel enorm de muncă și stres nu mai ai nervi de clienți misterioși care să îți fwută creierul cu întrebări memorate și atunci preferi să îți bagi pwla în ei și în intreprindere.Mi se pare jenant ca un om de vănzări cu mulți ani în spate de activitate și uns cu toate alifiile ,să fie ,,probat” de un/o labă tristă care nu e capabil să vândă rola de carton de la sulul de hârtie de cur papier.Hai să fim serioși!Scuze pentru limbaj ,dar chiar m-au luat dracii!!
Clientul care se uita șăgalnic cum se scanează toate produsele iar apoi, când se uită casiera la el, îl lovește brusc amintirea faptului ca trebuie să platească. Moment in care incepe să caute portofelul, lucru care dureaza 5 minute. Minim. Timp in care toti cei din spate se uită intrebator la el. Dar pe el il doare-n pwlă, pt că e prost. Csf? Ncsf….
P.S. Era să uit: după aceea mai stă juma’ de oră să caute după 34 de bani, ca să-i dea fix.
Comentariu beton!22
@Relou, nu-l doare, mă, nici acolo.
Nu-l doare pt că n-are. Era doar o expresie:))
da` nici cu vanzatorii nu mi-e rusine . eu chiar nu inteleg ce cauta fatuce mignone pe post de vanzatoare in magazinele de tip fero-metal , stiti voi , alea care vand tot felu` de scule , electrice si alte alea . am fost la un magazin sa-mi cumpar un bit torx si fiind patit , am luat cu mine unul asemanator . cand i-am spus domnisoarei ca vreau un bit torx de 20 si am vazut ca i se marise pupilele , am scos bitul din buzunar si i l-am aratat : uitati , arata ca asta . aaa , da , stati sa caut . cotrobaie prin cutiile de pe rafturi , si zice : nu mai avem decat de 25 . un coleg de-al ei , care era ocupat cu alt client , ii zice : vezi ca 25 (mm) , este lungimea , scrie pe ele 25×20 , 25×27 , 25×30 . ahaa , stati asa sa ma mai uit . mai cotrobaie prin cutiute si , victorioasa , imi arata bitul : uitati , este de 20 . ma uit la bit , ma uit la ea si-i zic , este bun , de 20 , da` nu este torx , este cap de surubelnita in cruce . imi zice cu o voce suava : ma scuzati , cred ca nu m-am trezit inca !! . ma uit la ceas , era 12 .
Comentariu beton!28
@Shoric, am un amic care lucra la un magazin de lenjerie pentru femei. Până a învățat cupele i-a luat ai lui ceva vreme. Iar când le-a învățat și-a dat demisia. E la un sex shop acum.
Comentariu beton!30
@Elena P , sa-i spui bancu` cu clientul care tot se uita pe la papusile gonflabile :
Un tip intra intr-un sexshop, studiaza vreo 15 min o papusa gonflabila si îl întreaba pe vânzator:
-Cand este produsa?
– Ianuarie 2015.
– Aaa, nu, Capricorn nu!
Comentariu beton!30
Pai si clientul “tu stii cine sunt eu”? Pai ii dam atentie lui “am o problema” si lui nu? A, sau stai, el are si o problema, e si pus pe scandal si de regula “avocat”. E all in one, deci practic “vis”.
Asta despre care tu nu stii ca exista si cine este de regula e motivul pt care tu ai un job si care “te plateste”, desigur.
Si stie si mai bine decat tine ce ai de facut, ar putea oricand sa fie “tu” si sa iti dea chiar niste lectii despre cum sa-ti faci treaba, dar nu vrea sa se coboare la un nivel atat de jos.
Si ia si 5 bonuri de ordine ca poate asa ajunge mai repede la ghiseu, intrucat desigur se grabeste, avand lucruri foarte importante si urgente de rezolvat.
Îţi place sau nu: 0 0
@Dorina, hahaaaaaaaa. Experiența ta m-a dat pe spate, soro. Și da, exista și acest client care e all in one.
@Dorina, eu asta cu bonurile n-am prins-o…dacă ia și 100 de bonuri pt că se grăbește, nu tot așteaptă după cei din fața lui? ???
Nici eu, si am incercat, i really did! :)) Doar ca n-am gasit pana acu nicio modalitate eficienta sa-i explic si lu nea Caisa. Ma scuzi, nea „nu stiucineeel”. Ori am io probleme de exprimare, ori n-am cu cine. Hard to say.
PS: n-am incercat cu desen, da asta pt ca nu sunt sigura ca mai prind ziua in care sa povestesc daca a functionat au ba :))
Da de clientul misogin ai auzit? Ala de 50-60 de ani care nu accepta sfaturi de la “fetite” de 30 de ani. Ca el lucreaza in sector de cand l-o facut mama-sa si le stie pe toate, plus ca pe vremea lui femeile stateau la cratita, nu incurcau barbatii pe la firme. Specimene din astea am cunoscut cand lucram ca agent de vanzari pt o fabrica de carton. Ca na, ce stiu femeile despre carton.
Îţi place sau nu: 0 0
Comentariu beton!22
@AnaM, vaiiii de ăsta chiar am uitat. E adorabil.
Ar mai fi ăla: ”stăpînul nostru”. De regulă cu lanț gros de aur la gît și ghiul pe degetul cu care îți arată cam cum și unde trebuie făcut slujul în fața lui. Doar pentru că i-au mai rămas niște bani după ce te-a cîștigat și pe tine la belciuge.
Comentariu beton!17
@Krantz, ăsta e ăla care acum câteva zile îmi arunca mie la picioare 1000 de euro ca să vadă ce fac. Am plecat, dând din fund.
Comentariu beton!15
@Elena P, … și m-am suit pe bară! 😉
Comentariu beton!12
Clientul rencensamant. Il întâlnești de obicei in outlet-uri, unde își amintește ca cea de-a doua sotie a unui var de-al treilea are acum al patrulea copil, deci trebuie sa le cumpere ȘI celor mici câte ceva, orice , dar sa fie la reducere. Este însoțit in permanenta de întregul ansamblu al rudelor de gradul întâi, cu care comunica pe distante foarte lungi prin viu grai.
@QuickSilver, ăsta e ăla pentru care e revelionul când îşi ia ceva. Şi, da, vibe cu alaiul după el. Să vadă neamu’ ce tare e el.
@Elena P ioi țucuți sufletul tău cum m-ai prins cu textul ăsta.Eu la 20 de ani după ce am terminat stagiul militar obligatoriu,am lucrat numai în vănzări.Am văndut să mor io de toate :de la aspiratoare la mașini ,de la apartamente la parfumuri,de la asigurări până la iarbă.Numai rachete nu am vândut.La un moment dat aveam scrise într-o agendä toate perlele auzite în aproape 20 de ani de vânzări.Desi sunt cu nervii praf și aproape cărunt nu îmi pare rău deloc.Am devenit un fel de pos,cititor de carduri,te citesc în cinci secunde ce îți poate pielea.M-ai făcut un pic melancolic cu articolul și mi-ai trezit niște amintiri tare faine!Te tzuc!
Comentariu beton!15
@Paco, țuc şi io pă tine dă băiat.
Elena, tipologiile tale pot fi universale. M-a amuzat sa le regasesc in tipologiile parentale ale celor ce isi aduc copiii prima data la gradinita. :))))
@ivy, aoleu, eşti educatoare?
Sunt si ma copilaresc mai tare ce trece timpul. Si a trecut ceva… :))))
Mai am alte categorii de clienti, aia de la targuri. Am participat la cateva targuri alimentare internationale, asa ca pot spune ca pe acesti clienti ii poti gasi peste tot.
1. Clientul profesional: stie ce vrea, vine, cere informatii, lasa cartea de vizita, ia cartea de vizita, totul perfect.
Ultima zi, cand pot intra cei fara invitatie, adica neprofesionistii, ai din astia:
2. Clientul flamand: mananca tot ce-i pus la stand, nu conteaza ca tu ai ulei de masline, il probeaza si pe ala. Asta dupa ce o probat si vinul de la standul din fata ta. Cum ajunge cu stomacul acasa, el o sti.
3. Clientul pensionar: el doar vine sa vada ce ii dai, nu conteaza ca-s pliante. Are vreo cateva sacose pline cu pixuri, pliante, probabil pt nepoti. Ca na, sa se joace si ei.
4. Clientul „daca nu-mi dai, imi iau eu”. Te intreaba daca faci cadou vreo ceva, iar daca n-ai nimic, da tarcoale pana nu esti atent si poate lua ceva fara sa il vezi. Fie si pixul pe care il foloseai inainte. Faza misto la un expo din Germania: in fata noastra niste standuri de vin bio. Vine un german si intreaba daca nu se dau sticle de vin gratis. Nu se dau, asa ca germanul se face ca se mai uita pe la standuri si dintr-o data pac, insfaca o sticla de langa expozitorul cu vinuri. Il vede o domnisoara de la un stand, ii zice aia ceva in spaniola da nimic, germanul pleaca repede cu sticla. Dupa faza asta aflu de la colegul de stand ca ala furase sticla in care se turnase vinul pe care il scuipau aia care probau vinul. Vinul se scuipa intr-o galetusa, dar astia il puneau apoi intr-o sticla ca sa nu se duca toata ziua cu galetusa la baie. Acum na, cum vinul era bio, germanul si-o luat vinul cel mai bio…sau organic, cum ii mai zice.
Comentariu beton!21
HAHAHAHAHA!!!!
Karma vinului, nu alta!!!
@AnaM, fatăă, ăl de sus bate în stilul lui :)))))
Am avut ocazia sa lucrez si eu in vânzări directe vreo 3 ani, timp in care am întâlnit de câteva ori clientul uituc…adica vine in magazin si cere sa ii mai dai din produsl X (gresie/faianta) ca nu i-a ajuns (cum dracu sa ii ajungă cand il asculta pe meșterul Titel)…si ii explici frumos ca nu din magazinul asta a cumpărat…si încep sa iasă demonii din el…ca tu nu stii…ca îl contrazici pe el…si tot asa…clientul ideal. Pana il întrebi daca are bon fiscal. Si scoate „inteligentul” bonul si are o revelatie….ca a gresit magazinul. Pai nu te duci la mama ta putin, mai dobitocule? Cam asta ar trebui sa fie răspunsul angajatului. ?
Comentariu beton!13
@Marius, exact! Am avut unu’ care se jura că a platit factura de lumină la mine. La Vodafone.
Jur că i-aş fi luat banii doar să scap de el. Da’ dupa aia venea tot la mine să platească reconectarea…
Comentariu beton!13
@Elena P
Clientul are întotdeauna dreptate…ce stiu angajatii? ?
Ati uitat sa mentionati o categorie, clientul care nu suporta vanzatorii care au uitat de bunul simt.
Articolul si categoriile dumneavoastra reflecta intr-un mod foarte fidel, si trist, realitatea din magazinele din Romania de azi: prea multi vanzatori care au uitat de fapt sa-si faca meseria si abia asteapta sa-si judece, dupa niste criterii de prost gust, clientii.
Un client revoltat.
Se dezbate încă. Ce zici?16
@Roxana, da’ esti revoltată rau văd. In calitatea ta de client, desigur.
@Elena P, a mai aparut o categorie: clientul revoltat în spațiu virtual 🙂
Comentariu beton!14
@Laura, să mor io dacă-i înteleg pe rătăciții ăştia.
Oare v-ati gândit de ce nu sunteti tratata cu respect? Poate pentru ca foarte multi clienti au o atitudine superioara si considera ca acei angajati sunt un fel de sclavi pentru ei? Poate ca acest respect despre care vorbiti ar trebui sa fie reciproc. Si nu mai lucrez de mult timp in vânzări. Asta e părerea mea ca si client.
sa stii ca io ii admir pe oamenii din vanzari. Realizez ca tre sa aveti nervi de otel. Desi mai se nimereste si cate unul/a care iti raspunde printre dinti cand intrebi ceva.
Eu urasc sa fac cumparaturi. De orice fel, toale, electrocasnice etc, spre disperarea fie-mii. In consencinta comand online tot ce pot iar atunci cand nu pot ies la cumparaturi pe principiul punct ochit-punct lovit. intrat, vazut, placut, luat, ca stiu deja ce caut si cum tre sa fie. Max 10 min, daca se poate si mai putin.
ceea ce imi da mie nervi sunt de fapt „asistenti de vanzari” care stau in fundul meu de cum intru in magazin si incep sa ma intrebe sau mai rau sa dea explicatii fara sa le fi cerut. Da mai da-te, nene, sau tanti dupa caz, ca am gura, daca imi trebe ajutor, spun!! Au un comportament din ala pasiv-agresiv de luat cu lopata si aproape ca te forteaza sa cumperi. In unele magazine nici nu intru din cauza lor desi poate mi-ar trebui ceva de acolo.
bottom line: traiasca on-line-ul!
Comentariu beton!19
@singlemum, eu de frica vânzătorilor care sar pe tine nici nu intru într-un magazin în care nu e niciun client.
@elena P, aia care sar pe tine? da’ de aia care se pun muteste in spatele tau la 10 cm distanta, si cum te muti tu se muta si ei in spatele tau, ce zici? Simti o prezenta, te intorci si o/il vezi cu un zambet inocent pe buze, ii raspunzi cu zambet acru in sperata ca se da la o parte, ca nici nu poti sa ii zici direct „da ce pula mea vrei de stai lipit de bucile mele”, ala continua sa iti zambeasca de ti-e si frica sa ii intorci spatele ca ai o senzatie de aia ca acum se transforma in Chucky. Mie de astia mi-e frica! :)))))
@Elena, eu intru într-un magazin în care nu e nici un client în speranța că voi putea să caut repede ce vreau, să plătesc și să plec. După 30 secunde de când am intrat se umple magazinul de zici că m-așteptau pe mine să dau startul.
@Anouk, dacă te uiți mai atent o să mă vezi printre ei :)))))))).
@Elena, o să te caut mai atent.
@singlemum,
da, fix de asta mi-e groază și mie. ăștia sunt cu precădere la confecții – încălțăminte – parfumerie.
iar în alte magazine unde chiar am nevoie să întreb ceva, caut în disperare și nu găsesc un angajat – la Lidl mi se întâmplă cel frecvent.
Eeee, v-ați pus pe scris! Mulți mai vreți premiile! ?? Așa da!!!
@Cami, ce premii? Unde se dau?
Hahaha! Elena, minunat articolul! Si comentatiile delicioase de asemenea! Cu toate ca ar fi interesant sa mai detalieze si Paco ceva din experienta lui? . In principiu ma regasesc aproape in fiecare tip de client descris (mai putin cel cu sticla de apa sau „stiti cine sunt eu?”) si in 99% din cazuri rezonez cu vanzatorii si sunt politicos. De multe ori incerc si o glumita nevinovata, dar doar cand simt ca e loc. In cele mai multe cazuri stiu ce vreau sa cumpar si nu stau prea mult la discutii – vazut, placut, probat, platit si go Planet! In schimb in carciumi, fiind un gurmand desavarsit am darul de a intreba…dar asta ce e, cum e, ce contine? Cu toate ca sunt intotdeauna politicos si nu sar calul, nevasa-mea ma ia la misto si imi spune ca de cele mai multe ori am tendinta sa exagerez si sa nu mai termin conversatia cu chelnerul sau patronul sau cheful. Dar asta doar cand sunt incantat de local, mancare, servire, atmosfera. Si de foarte multe ori sunt. Si e placut sa vezi ca totusi nu ai exagerat si ca oamenii te-au perceput ca pe un client sincer si iti raspund cu aceeasi moneda, chit ca e pentru gandurile tale, pentru entuziasmul tau sau chiar si pentru bacsisul oferit. Pana la urma si asta e tot o forma de apreciere a serviciilor de care ai beneficiat ca si client.
Acum sunt cu sotia in Zakynthos la plaja si vreau sa-ti spun ca oamenii de aici sunt niste vanzatori grozavi. Tocmai de aceea si noi ne comportam niste clienti exemplari. ?
Noroc bun!
Comentariu beton!13
@Betze, ăsta-i și secretul. Cum mă tratezi așa te tratez.
Concediu plăcut!
@Betze , vanzatori grozavi ?? presimt ca o sa te intorci din concediu cu o valiza plina de suveniruri 🙂
??? nope! Nu pun botul la toate brelocurile si prosoapele si ce naiba se mai vinde prin magazinele de suveniruri. No way Jose! Am facut cateva zeci de poze ca ne-am plimbat zilnic pe la cate una-doua plaje diferite, iar ieri am facut o croaziera in jurul insulei. In rest nu mi-am luat nimic. A, ba da, niste beri si cateva sticle de vin, grecesti, pe care la bem seara, noaptea, pe prispa casei unde suntem cazati sau in timp ce lenevim in hamac si ne uitam la stele.
Ma refeream la faptul ca sunt niste vanzatori grozavi pentru ca isi ofera serviciile cu zambetul pe buze, incercand sa rupa un cuvant doua pe limba fiecarui client. Si nu ai cum sa nu apreciezi aceasta bunavoie si politete. Si nici nu se stramba, nici nu au fete plictisite/ obosite (cu toate ca si aici sunt peste 37 grade zilnic) daca intrebi chestii sau daca nu vrei sa cumperi nimic.
Cam asta aveam in gand sa zic si io ?
@Betze nu existä spațiu să detaliez aici câte am văzut în viața mea:un moș care a studiat o oră un cuptor cu microunde (1997) și mi-a zis că el caută de multă vreme un televizor alb negru mic,că de la teveul color îl dor ochii,un client care a zis ca dacă mașina de spălat nu are 100.000 de rotații pe minut el nu o cumpără?un cuplu de bătrânei care au plecat supărați din magazin că nu mai avem televizoare oleg,rusești că alea sunt bune(se referea la LG),?Popa la care i-am vândut un Lexus pe considerentul că el nu a mai văzut marca asta și nu bate la ochi sau englezul la care i-am vândut ketonal pisat amestecat cu spray pentru dureri de dinți pe post de cocaină și a a venit să îmi spună că e cea mai bună marfă și că mai vrea?
Comentariu beton!16
Io 20 de comerţ!
Ai exclus clientul : dar de ce este aşa de scump ?; am văzut mai ieftin la magazinul x.
Atunci de ce nu vă duceţi să luaţi de acolo !
Mai sunt doamne mai pufoase care nu şi-au mai luat haine de mult !
Luaţi un 46 sau 48!
Nuuu, eu port 38 !
Doamnă nu va vine 38!
Adică sunt grasă?
Nuuu, doamne fereşte, dar 38 este de fapt 34, au greşit ăştia măsurile ?.
Aaa, deci este cum zic eu , port 38 .
In gând, eu : da, poate acum 50 de kg în urmă!
Şi lista poate continua !!!
Comentariu beton!15
@silvia, şi i-am întâlnit şi p-ăştia dar nu ştiu cum am uitat de ei :)))))
@Silvia, mi-au trebuit ani buni până să învăț să-i spun clientului „dincolo era mai ieftin” că nu mă deranjează să meargă să ia de acolo, că oferta ălora e foarte bună, dacă e așa cum zice el. 😀
Mai vin cu un tip de client…sau clienta. De asta am aflat de la o colega care lucra la magazine de haine. Magazine tip Zara, Stradivarius, de prin Spania, tara civilizata.
Ea ii zice „clienta cerda”…sau scroafa. Din fericire, clienta asta nu se gaseste peste tot. E un specimen care, desi e intr-un mall, cu bai curate, prefera sa se cace in cabina de proba. Si vb de un cacat vartos, adica din ala care anunta din timp ca vine, nu o flescaraie din aia cu stropi de te ia prin surprindere.
@AnaM, lucram la Vodafone. Țiganga la mine la birou, puradelul lângă băncuța de aşteptare. Cand au plecat nu ştiam a ce dracu miroase. Se căcase ăla micu în magazin. Am facut un coif şi l-am acoperit până seara când a venit femeia de serviciu.
Hahaha. Stii ce zic aia suparati pe Vodafone? sa ma cac pe el. se vede ca ala micu o auzit pe la altii si in loc sa se cace pe el, s-o cacat pe Vodafone.
@Elena P , cred ca a fost cea mai lunga zi de lucru pentru tine :))
@shoric, lungă??? Nu. Cea mai liniştită. N-am mai avut niciun client în ziua aia. Iar noi am stat doar afară la țigară.
Mie mi-a venit una (romanca) cu copilul in fundul gol, copilul a facut pipi din picioare, iar pe ma-sa o durea la bascheti. In alta zi, a lasat-o cu tot cu carucior la mine (cica se intorcea intr-un minut), a revenit dupa 30-40 de minute, plodul urla si dadea sa se arunce din carucior, eu aveam magazinul plin si eram singura, iar aia, cand in sfarsit a binevoit sa apara, facea pe afectuoasa si amuzanta: ”Ha, ha, mami, am si uitat de tine, ca m-am luat cu vorba cu felele.”
Cand m-am luat de ea, s-a ofensat, ca ce mare lucru.
@Ad, da’ unde ai magazinul? În India cumva?
@Elena P, il am in Sebastian, dar lumea e amestecata. 🙂
Am si destui clienti misto din cale afara, dar iti dai seama cine iese imediat in evidenta.
@AnaM , categoria clientul nemultumit : sa ma cac in magazinu` vostru , ca nu am gasit ce-mi trebuia ? 🙂
Asta i-am spus si eu cand mi-a povestit :))
Nu știu dacă a zis cineva de „clientul detectiv”. Aici sunt două categorii:
-cel care nu te crede când îi spui că produsul pe care îl caută nu există la vânzare în respectivul magazin, și se apucă să caute el, scotocind prin funduri de rafturi, prin sau printre cutii cu alte produse, convins că îl va găsi, „știe el unde!”
-cel care vânează orice greșeală de preț de la raft, orice produs care nu e pus la locul lui, orice neregulă, și semnalează victorios, cu privirea aia superioară de „bă, sunteți incompetenți, tot eu să vă fac ordine în amărâtul ăsta de aprozar”.
Am lucrat vreo 4 ani în hypermaket-uri și, deși nu lucram direct cu clienții, mă intersectam des cu ei și mă amuzam teribil. Cred că am întâlnit toate tipologiile prezentate. Cred, de asemenea, că, în anumite cazuri, mă încadrez și eu în vreo câteva.??
Ah, ar mai fi clientul amețit, care habar n-are ce are în coș, nu știe dacã a luat de la eaft ce-i trebuia așa că mai ia o dată, nu e atent nici la casă când îi sunt scanate produsele și, rar de tot, realizează că a pus în coș tot felul de prostii de care nu avea nevoie. Dacă realizează la casă, ghinion pentru casieră și cei de la coadă. Dacă realizează acasă, ghinion pentru el.
@Ionuț, într-un magazin de bricolaj erau clienți care căutau: mobila de dormitor, cuşti pentru animale, cauciucuri pentru maşina. Şi erau convinşi că anul trecut am avut la vanzare.
– Domne’ n-am avut.
– Nu ştii tu. Cheamă un şef!
@Elena, ăsta e cazul fericit în care îi poți demonstra că produsele respective n-au ce căuta acolo. Ce te faci când el caută modelul X dintr-o chestie și te chinui degeaba să îi zici că nu mai există, nu se mai fabrică, nu se mai aduce, există varianta Y ca înlocuitor. „Nu există dom’le, uită-te mata mai bine prin depozit că precis mai aveți ceva p-acolo. Păi, acu’ două zile era raftul plin!” „Domnule, era raftul plin cu Y. X n-am mai adus de 6 luni.” „Aiurea, ce naiba, că m-am uitat eu. Ia să vedem mai prin spate p-acolo. N-ai un scaun sau o scăriță că mă sui io să verific.” Pentru că o regulă nescrisă spune că întotdeauna clientul știe mai bine decât vânzătorul ce fel de marfă există în magazin.?
@Ionut, oh da. Eu am văzut clienți care caută (încă) televizoare cu tub.
N-avem!
Nici în depozit unu’ rătăcit?
Dacă intri mata în depozit sigur o să vezi „unu’ rătăcit”.
Uite mai sunt clienti ca mine.
Intru intr-un magazin de haine, probez 2-3 perechi de pantaloni pana gasesc un model care sta bine pe mine, apoi ma duc la vanzator si-i spun ca vreau sa cumpar pe toate culorile din modelul respectiv. Ultima oara am fost la Levis si-am plecat cu 4 perechi de blugi negri/gri/albastri/maro 🙂
Cu totul am stat 10 minute si i-am facut vanzare 🙂
Comentariu beton!15
@lalaverim, pot să ies diar cu tine la cumpărături??
Copiii mei au intepenit de mici pe ideea „in magazin nu desfaci, nu mananci, nu.. ” Abia desfac sticla cu apa.
Da’ ie unii ai caror copii „ie rupti de foame, domne’, cum sa-i tii asa, ca ie copii, ie mici,nu intelege ei ca nu ie voie?!?”. Din start nu pricep de ce sa-ti aduci copilu’ flamand in magazin daca stii ca face urat. ? Si-atunci, ai mei se uitau in dunga, gandindu-se, probabil, ca noi avem vreun surub nestrans pe undeva de nu functionam normal. Au priceput acum sta treaba, nu mai e o problema.
Aia cu copiii rupti de foame, nu numai ca desfac produsele si consuma din ele in magazin dar le si pun inapoi pe raft (dupa ce s-au ghiftuit, desigur ?) pentru ca „nu-i place la copil, ie o porcarie de chimicala, nu ie buna”. Sau din cauza de ” da-i dreacu de hoti, ca si-asa ne fura si are preturi scumpe, lasa, sa vada si ei cum e!” Sac!
Si mai am o treaba cu clientul care isi da seama ca nu mai vrea un produs dar e lepra si il incearca un junghi/o lene in destu’ mic de la laba dreapta, asa ca nu se mai chinuie sa-l duca inapoi la raft ci il piteste/tranteste pe unde nimereste..astia sunt cam aceiasi carora le „scapa” hartia/tigara pe geamul masinii/balconului ).
Comentariu beton!12
@Adriana K, da da, îi ştiu. Eu din Kaufland iau 200g de salam, gata împachetat, de la raionul de dulciuri.
@Adriana K, era fetița prietenei mele pe la 5 ani. Și la o tură prin supermarket ia aia mică un ineluș care-i plăcuse și nu-i spune mă-sii. Ajung la casă, plătesc….asta mică a pus inelul pe deget, mâna în buzunar și au plecat. Acasă vede maică-sa inelul și o întreabă de unde-l are. Se fâstâcește asta mică și recunoște că l-a luat de la magazin. Nu i-a zis maică-sa decât atât.
-Acum te duci cu tati la magazin și te duci la casieră și îi spui că ai luat inelul fără să-l plătești și îi dai banii pe el că altfel va trebui ea să-l plătească.
S-a făcut asta mică roșie toată, a făcut exact cum a zis mă-sa și n-a mai îndrăznit vreodată să ia ceva fără să plătească.
Comentariu beton!14
Bine ca mama stiut ce sa faca iar copilul a prins ideea! Am mai auzit de-astea dar cu finaluri diferite. „Da-l incolo, nu ne intoarcem, ca doar n-ai furat o avere! Altii
fura cu sacu’! ?” Sau: „Nici mort nu ma duc sa ma fac de ras pentru un c…t”?
Concluzia in capul copilului? Las’ ca-i bine sa furi putin! Si sa nu te prinda, desigur!?
Mai sunt aia care inainte de o intalnire sau unde s-or duce, trec pe la magazin ca sa se dea cu parfum. Am vazut multi facand asta prin Spania. Si asta cu mancatul in magazin se practica si pe aici. Odata am luat un pachet de gume din alea in folie, ca pastilele. Cand l-am scos din ambalaj, lipseau 2.
Am asistat la o scena pe litoral. Intr-un magazin, un nene se parfuma de zor. Dar omul nu se juca. Nuuuuu! Pana l-a prins vanzatoare era inconjurat de un nor de abur. Cu o viteza cum n-am pomenit s-a stropit cu fiecare sortiment pe care a putut pune mana si pe tot corpul.
Vanzatoarea: „Domnule, dar se poate? Dar va rog…” va inchipuiti discursul…
Omul: „Da’ de ce va suparati asa? Ca eu nu stiu ce sa aleg! Si daca vreti, va parfumez si pe dvs., ca sa va treaca!”
Din pacate, copiii mei n-au avut mila si mi-au stricat distractia, pramatiile, tragandu-ma, la propriu, pe usa afara, fara sa apuc finalul ?
Drept sa spun, toata treaba m-a uns pe suflet. M-am simtit razbunata, caci, mai fusesem acolo si platisem 10 lei pe o esarfa al care pret la raft era 2 lei. La casa, de obicei ma uit la pretul afisat cand scaneaza, dar de data asta, tot din cauza pramatiilor? care se certau pe-o plasa?, am ratat pretul esarfei in cauza. Cand ii spun doamnei ca raftul zice altceva si ca io nu vreu fata de masa ci un material de doua palme, ( oleaca mai rasarita decat o batista e) imi pune placa aia: ” marfa vanduta nu se schimba!” Si-ataaaaat!???! Atat! Ce era sa mai fac? Macar port pe cap la plaja o carpa scumpa? Cine-i mai cu mot decat mine?
E o pierdere acceptata de magazine mai ales in Romania.
De ce credeti ca au marfa scumpa la vrac gen migdale cand astea se cumpara doar la vid? Ca sa atraga saracii sa mai ciupeasca si ei ceva in timp ce cumpara 10 kile de parizer la oferta 😉
Cumpăr ce vreau şi am plecat. 🙂
@9, atunci vreau să fiu vânzătorul tău pe viață.
🙂 :)@Elena, las că nici ăştia ca mine nu-s perfecţi. N-o să mai aibă de lucru vânzătorii şi rămân fără loc de muncă.
De clienți nu trebuie să faci bășcălie dacă lucrezi în vânzări. Clientul este Dumnezeul tău. Dar cu miștocăreli d-astea d-aia avem servicii de căcăt în România.
Îţi place sau nu: 0 0
@In tempore beli, hahahaahaaa. Vezi că n-ai intrat unde trebuia. Aici e zona cu oameni care fac băscălie de orice și oricine. Ești pregătit/ă?
Comentariu beton!13
@In tempore beli, avem servicii de cacat in Romania pentru ca exista oameni ca tine. De ce este clientul Dumnezeul meu? Adica noi, oamenii de vanzari trebuie sa suportam toate cacaturile unor inchipuiti care se cred atotstiutori si Dumnezei pe pamant?! Si tu ai nevoie de mine! Esti o fiinta tare minunata si mi-ar placea sa fii clientul meu! Ca sa-ti pot trage niste dumnezei peste ochi! Clientule!
Comentariu beton!15
@ Georgian
In viata suntem deopotriva vanzatori si clienti. Eu, unul, nu i-as purta de grija … de besteleli scapa doar somerii !
@In tempore beli, woooooow! Deci chiar wooooow. Bine așa, bo$$!
@In tempore beli,
Nu e treaba mea, dar tot întreb: ești cuplat cu Roxana Maria? 🙂
@Laura G., este cuplat cu Manuela.
Diferenta intre Romania si alte tari. Daca te crezi Dumnezeu in Romania, probabil ca vanzatorul o sa-ti dea o flegma intre ochi. Daca esti Dzeu in afara, vanzatorul o sa iti zambeasca fortat, dar flegma ti-o pune in mancare. Da na, dincolo te trateaza bine…
La asa clienti asa comercianti.
Chestia e ca daca in vest oamenii sunt cititi si in general cumpara pentru ca le trebuie si in masura bugetului ai nostri cumpara fie sa arate vecinului, fie ca au auzit la TV, fie din snobism (si fac credit pentru asta). Si nu stiu sa foloseasca se intorc cu ele in service cu scandal… Si vorbesc de chestii simple gen telefoane / tablete / electronice nu masini sa zicem unde e un dezastru pe service. Iar serviciile de rahat sunt pentru ca salarii mici si sefi prosti care nu stiu sa isi tina oamenii.
In alte tari serviciile directe au oameni cu vechime si platiti binisor peste medie.
La noi sunt considerate joburi de intrare, minim pe economie si normal – clientul e nemultumit.
@radu, te contrazic. Un vânzător care vrea să vândă face în medie 2500 lei. Au şi incentive de la producător. Unii sar binişor de 3000. Acum dacă şi tu vii la muncă in dorul pwlii, apăi asta o să primeşti.
daca te referi la Bucuresti sau un oras mare cu 2.500 – 3.000 nu prea supravietuiesti (chirie, mancare, hainute la copil din astea, nu concedii). Un salariu care sa te lase sa traiesti acolo e 1.000Euro in sus.
Daca e vorba de provincie da e un salariu ok.
Si da, daca nu te mai doare capul ce pui pe masa acasa si de unde scoti banuti pentru Doamna invatatoare sa nu mai faca urat cu ala micu abia atunci iti arde sa fi amabil cu un client.
În general, cei ca @In tempore beli, care debitează tâmpenii de genul „clientul este Dumnezeu” sau „clientul nostru, stăpânul nostru”, sunt ăia fără ocupație, asistații sociali, muiuri care nu au lucrat sau nu lucrează nicăieri. Pentru că orice salariat are „client”, in sensul larg al termenului.. Toți suntem clienți și toți avem clienți, indiferent de job. Și nu pot să cred că un salariat poate fi atât de tâmpit încât să-și considere clientul „Dumnezeu” sau „stăpân”.
Comentariu beton!16
@Ionut, fix aşa este. Rolul e dublu.
@In tempore beli du-te, băi, de-a dura! S-a umplut lumea de icoane făcătoare de minuni ca tine. Cum te comporți, așa ești tratat/ă. Semnat: un furnizor ateu.
Comentariu beton!14
Meet me, your tiny little secret deepest nightmare ! Clientul „Enter” dupa „Insert your discount code” & „Confirm your purchase”. Nu ne vom vedea niciodata si banuiesc ca „stima” e reciproc impartasita.
@Faiantaru’, cică ar vrea Mihai să ne adune pe toți. Dacă ai răbdare o să vezi atunci dacă e reciprocă. Sau nu.
@Elena P., @Faiantaru’ se referea ca „nu ne vom vedea niciodată ” adica client – om de vânzări pentru el este clientul „on-line”. Noi cei de aici chiar daca nu ne vedem ne stimăm. Cei care merităm, bineînțeles. Iar cei care merităm și ne vedem, ne iubim!
@Georgian, mulțumesc de traducere.
@Faiantaru’, credeam că tu te referi la mine. Mă duc să mă culc.?
Din punctul meu de vedere, in general vanzatorii sunt ok. In magazinele de bricolaj sunt super (de obicei), in alea de haine intreb cand am nevoie. Nu stiu in ce categorie de client ma incadrez, sper ca nu in una foarte enervanta.
E posibil totusi sa fiu in aia „ce sarantoaca, a probat x perechi de jeans si a luat doar una”, dar e singura de care nu-mi pasa. (Musai jeans, astia a luat-o razna cu modelele, rar mai gasesti ceva sa nu fie slim/ultra slim/fit sau alta dracie care explodeaza din cusaturi pe mine sau ma fac sa arat ca omuletul michelin).
Dar, dar… Cei din magazinele/raioanele alimentare sunt ceva aparte. Rar dai peste unii care chiar stiu ce au acolo. Aseara intr-un mega shop-and-go un pic mai mare ca dormitorul meu cautam curmale. Nu erau in zona de „fructe uscate, nuci, seminte”, mai gasesc un raft cu asa ceva si langa rafturilecu bere (la 5 rafturi departare de primele), intreb „n-avem”, iau altceva si m-asez la casa. Cum imi rataceau mie ochii asa de plictiseala, imi pica pe raftul cu „eco, bio, vegetarian” unde trona si un pachet cu curmale.
Sau acum multi ani cumparasem niste ghimbir deshidratat (cred ca praf), l-am terminat si am inceput iar sa caut. La un moment dat eram intr-un hipermachet chiar in zona de condimente, caut, nu gasesc si din intamplare era un angajat care punea produse in raft (deci nu ala de la scule, electrocasnice si mai stiu eu ce) si-l intreb daca au asa ceva. „Sunteti sigura ca exista?”
acum ceva vreme in mega aveau la raionul de vinuri niste sacose mici, de panza, cu despartituri in interior pt bauturi. Daca descosi alea, sacosa e perfecta pt caserola cu pranzul la birou, termosul de cafea, etc. Nu le mai gaseam. Deloc. In niciun mega. La un moment dat intreb intr-un mega pe un tip chiar de la vinuri daca mai au. Desi am precizat „sacosa mica de panza, despartituri pt vinuri, grena (ulterior am virat spre rosu inchis, indicand o eticheta in culoare asemanatoare)” mi-a adus: o cutie rosie cu cidru (cred), care avea despartituri d-alea, pungi de cadouri pt sticle (cele inguste pt o sticla de vin), sacosele mari de cumparaturi specifice mega si inca ceva. Intr-un final a intrebat pe cineva mai vechi care mi-a zis ca nu mai aduc acel produs.
In mega insist sa intreb mai intai oamenii daca raspund de un anume raion dupa cateva experiente dubioase in care am intrebat barbati de ciocolata de menaj, faina si alte cateva chestii ce ar putea fi clasificate ca ingredient pt mancare/prajituri si s-au uitat la mine de parca eram un omulet mic si verde cu antene. Intr-un mod ciudat, femeile stiau care-i faza pe la raioanele cu vinuri/bere desi nu raspundeau de ele.
Ady,
Din experiența mea pe la supermarketuri (nu exagerat de multă, dar variată) cei mai competenți și amabili vânzători sunt cei de la Mega Image (nu Shop&Go, aia e altceva).
Și îi compar cu: Cora, Carrefour, Kaufland, Metro, Auchan, Lidl (aici e jale).
@Laura G, la Mega au chiar niște omuleți care te întreabă ei pe tine ce cauți ca să te îndrume (cred că sunt ăia de care fuge Elena), mai ales că multe magazine au fost reorganizate.
Eu am unul de-ăsta care știe că iau doar banane Dole și de cum intru mă anunță dacă au sau nu.
In afara de experienta de aseara toate celelalte experiente ciudate cu mega erau in mega-uri normale. Si cu barbati. Si jur ca nu sunt misandra.
@Anouk,
ăia-s Red Shirt (au cămașă roșie, nu?) 🙂
@Laura G, dap
@Ady, am un shop&go în cartier. S-au gândit ei să facă nişte modificări. Intru şi nu mai găseam raionul cu semințe. Întreb: unde le găsesc?
Raspuns: lângă cipsuri.
Şi alea unde sunt?
Nu ştiu, că s-au făcut modificari.
Ei na, pe bune?!
Shop&Go mi se pare că sunt un mare eșec. Nu știu de ce s-a încurcat Mega Image cu așa ceva (franciza)
:))))
Raspunsul corect era „langa bere”.
@Ady, dacă zicea aşa nimeream din prima?
Clientul care sterge pe jos cu vanzatoarele, dar cand apar eu, chit ca nu am decat un magazinas de cartier, devine umil si imi spune ”sefa” sau ”doamna patroana”. Tot el, in zilele in care ma gaseste pe mine in locul vreuneia dintre fete, intreaba inevitabil daca le-am dat afara, sperand si ca au ramas alea fara serviciu, si ca as putea fi eu intr-un impas.
Clientul care scoate din frigider sticla de bere brumata, dar se uita cu dispret la mine ca nu am frigiderul in priza. Ce curul meu te alea-alea grija cum am racit eu berea aia, atata timp cat o iei cum iti place?
Clientul care vine cu plodul needucat si urlator, care se tavaleste si cere tot ce vede, in timp ce el, parintele, il priveste partial resemnat, partial admirativ.
Clientul care vine la sifoane cu niste sticle uzate si imputite, de ti-e si scarba, si sila sa le atingi si, cand i le refuzi (ca nu ai chef sa te desfigureze nici pe tine, nici pe el bucatile de plastic, care, la presiunea aia, taie ca sticla, iti da asigurari pe un ton superior ca nu se intampla nimic, ca garanteaza el si ca isi asuma responsabilitatea. Asta in fata mea. Daca, in schimb, ii spune acelasi lucru barbatu-meu, aproba si discuta cu seriozitate, ca doar sunt amandoi masculi, deci ingineri prin nastere.
Comentariu beton!13
@ad, ăstia sunt ăia care ar fi putut avea un business dar n-au vrut?. Că e bătaie de cap şi oricum ei pot mai mult de-atât.
Ba nu. Ar fi putut avea, li s-ar fi si cuvenit, dar o soarta nemiloasa, o conspiratie mondiala si invidia inferiorilor (”prosti, dar multi”) i-au sabotat. Nu vezi, dom’le, ca nu mai ai loc de nenorociti si de provinciali?
Si nu e asa greu sa ai o afacere, doar intinzi mana si iti pica bani in ea. Si pretul de la raft este, evident, in integralitatea lui, profit. 🙂
Despre sticlele de sifon, am vrut sa scriu ca ti-e si frica, si sila sa le atingi.
@Ad,
mai există sticle de sifon? de-alea de se încarcă la nuș’ce aparat??
@Laura G, nu mai sunt alea de sticla, au aparut unele in genul celor returnabile de la Pepsi, de prin anii ’95.
SI sifonaria mea este paralelipipedica, din inox si cu sistem automat de racire.
Probleme am cu sticlele alea de unica folosinta, pe care le tin unii cu secolele si apoi se mira: ”dar mereu le-am incarcat”. Exact, nene, daca nu le incarcai la nesfarsit, nu se uzau.
Si stii ceva? Nu femeile sunt recalcitrante, ci barbatii. Mai ales de la o varsta incolo.
hai s-o bag si eu pe aia cu „la noi afara…” :-)))
sint constient de reactia pe care o stirneste pe forumurile romanesti. :-)))
in 27 de ani de germania m-am inervat de exact doua ori in magazine. cind ma inervez intr-un magazin nu fac nimic, fac stinga-n-mprejur si plec.
in romania nu cred ca au existat doua ori in care sa nu ma inervez. cind intru intr-un magazin din romania in nici 5 minute respir greu, imi creste tensiunea, mi se umfla vina de timpla si carotida sta sa-mi plezneasca.
asta e. ne-am invatat prost.
Leonardo,
Da, dar acolo n-ai mici și sarmale, sâc! 🙂
@Laura G.
Mici am, e un magazin rusesc (MixMarkt ii zice) care importa produse balcanice. Micii lor sint O.K.
Sarmale trebuie sa-mi fac daca vreau sa maninc, ca si romanii din romania presupun.
🙂
@Leonardo, de ce?
cauze sint multe, dar principala cauza e atitudinea aia de superioritate a lucratorului roman din comert, aerul ala ca-mi face o favoare ca imi da o informatie, privirea aia sictirita de sus. de ce mama dracului la majoritatea lucratorilor romani din comert le tuna si le fulgera tot timpul?
vorbirea aia rastita, lipsa de rabdare, simt tot timpu ca mi se spune „ce vrei ma gindacule? NEXT!”
cred ca pot sa-ti spun sute de lucruri injurioase care mi s-au spus in magazinele romanesti, desi eu sint in permanenta un tip superpoliticos, ceva de genul „mai da-va dracu de drogati din vest” cind am rugat sa nu mi se puna si oua sparte ci numai intregi. din astea am foarte multe.
@Elena P, cu articolul asta cred ca l-ai deranjat pe clientul-dzeu. Mai toate comentariile au primit un negativ. Am vazut ca ai negativ si la comentariul cu copilul care s-a cacat in magazin. Probabil ca pt unii e normal sa se cace prin magazine. Gizas!
Comentariu beton!11
@AnaM, nuu. E cineva care face asta de mult timp. La toate comentariile mele.
ei, tre` sa fie si din astia, aduc culoare, rosul ala de la negativ.
P.S. sorry daca azi comentez cam mult, da cica am de pregatit un examen si imi caut si eu de treaba pe net, numa’ sa nu fac ceva serios.
@AnaM, zi despre ce e vorba şi iți dăm noi rezultatul pe whatsapp. Sau în căşti.
@AnaM, sau aici, că uite ce deștepți suntem toți. Cu noi treci orice examen, nu contează domeniul 🙂
Las, mai bien stati asa, ca sa mai rad si eu oleaca. Asa am si eu scuza sa mai scot capul dintre carti si documente pdf.
clientu` care se tiganeste . stiti bancile alea in orasele din provincie de-a lungul singurului bulevard din oras , nu ? . la noi , singura distractie de sambata seara este sa stai pe bancile alea si sa belesti ochii la nunti cu masini care merg in zig-zag si claxoneaza . eram vreo 10 persoane pe 4-5 banci , si apare vanzatoru` care era umpic uitat pe plaja , cu o un set de cutite din ceramica . prima era nevasta-mea si a fost prima abordata : doamna , un set de cutite nu vreti ? doar 200 de lei . Nu-mi trebe . hai doamna 150 . a trecut la mine : hai sefu` 100 : bai , eu tai porcu` dupa normele ue . a trecut la urmatorii : uite sefu` ce bine taie , le las la 70 , macar 40 ,hai sefa macar 40 , ce naiba ? . ultimu` din ocupantii bancilor era un prieten tigan si asta-i zice : ba ` , iti dau pe ele 35 , vrei ? . vanzatoru` : da` bine ba , te tiganesti cu mine pentru 5 lei ?
@shoric, hahhahaaaaa. Mie imi plac ăia de la semafoare.
Era unu’ într-o zi. Fumam.
– dă şi mie o țigară.
– n-am.
– cum n-ai?! Că fumezi?
– e ultima.
– şi după aia ce fumezi?
– ma duc să-mi iau.
– unde? Te duci acum?
Comentariu beton!12
@Elena P , eram copilot intr-o masina care a oprit pe o sectiune de drum in lucrari cu semafor . un catzel singurel scana cate 4-5 secunde fiecare masina , si trecea la urmatoarea . a fost un moment , pff . si nu cred ca cersea tigari .
Clientul care deja a citit tot ce se poate citi pe net despre un produs anume si il vrea strict pe acela. Nu accepta sfaturi in legatura cu alte produse chiar mai bune caci el stie mai bine
Acu’ trei-patru seri aterizez cu opt-zece minute inainte de inchidere in alimentara fixat pe cateva felii de salam invelit in chili si cateva in usturoi. Aia de la carmangerie cu spatele la tejghea lustruia cu zor feliatorul, uitandu-se atent cand pe o latura, cand pe alta, sa nu fi lasat vreo urma nestearsa. Langa ea mai era un al doilea aparat. Nu m-a observat da’-n schimb vine in pasi grabiti colegul ei mai in varsta …
– Ce sa fie ?
– Si celalalt e deja curatat ?
– Daaa, dar haideti, spuneti …
– O seara placuta … La revedere !
– Stati, stati, ca ma avem aici deja feliate la pachetel !
Din politete m-am oprit sa ma uit la ele, desi stiam ca nu-i ce-mi trebuie, sa nu creada omu’ altceva, si apoi am plecat. Adineauri, la cumparaturi, se-ntampla sa ma serveasca el. Bueei, ziceai c-o face pentru frati-su de care a fost despartit din fasa, pe-atat de indatoritor mi-era. Ma tinuse mine ! Nici nu-i prea greu in micuta noastra localitate.
Bine, vreau sa ma laud, dar pe langa, mai exista si un scop educativ. Totul are un pret ! Poate nu-l vezi chiar acum. Nu era ca-n urma cu cateva seri il scutisem de o munca sisifica peste program pentru nimicul pe care-l voiam eu (si apropos, aici, printre localnici, asa ceva chiar nu se face !), ci pentru ca nu l-am tratat cu durere in p***. Si daca nu te abtii, atunci nu te mai astepta la condescenta din partea altuia cand iti vine tie randul, achita plecat pretul in riduri. Caci la noi, la romani, ridurile n-apar de la munca cat apar de la nervi !
Eu 01:
Sunt clientul care vrea cu orice preț (pentru magazin, nu pentru mine) produsul care e la raft, dar nu există la vanzare.
Eu 02:
Sunt clientul care vrea să probeze ceea ce cumpără (nu ma refer la chiloți sau periuțe de dinți) înainte de a-l plati. Adică să existe o “monstră” (da, dintr-aia pe care pune ochii Eu 01 și nu o mai au pe stoc) nu să cumpăr la plezneală și să vin a doua zi să-l returnez.
Îţi place sau nu: 0 0
@Ovidiu, mie îmi plac hainele de pe manechine. Întotdeauna. Când aud că singura bluză e aia de pe manechin dar nu o pot vinde, îmi vine să mor.
Eu sunt clientul celor 4 V: veni, vidi, vici, vaya… con Dios!
Prin natura necesitatilor, in ultima luna am batut zeci de magazine cu tot ce trebuie pentru amenajari de apartamente. Majoritatea angajatilor au fost oameni de treaba care m-au ajutat cu informatii despre ce cautam, mi-au dat sfaturi si ponturi (unele necerute, dar binevenite). In lista neagra as include Praktikerul de langa bomba auto Vitan. Oamenii d-acolo fie faceau pe niznaii, fie ma tratau direct cu fundul. Ultima persoana cu care am vorbit acolo, un pusti simpatic, a intors insa balanta suficient de mult cat sa ma faca sa mai vin la magazinul ala daca mai am nevoie.
Totodata, sunt si genul de client de scoala veche. Adica vreau sa vad cu ochii mei pe ce dau banii. Nu ma las pe mana unei poze de pe net cum nu mi-as lasa masina in Ferentari.
@JanPol, eu cu netul am niște experiențe oribile. Blugii pe care mi i-am luat acum ceva vreme îi poartă tata. El are 100kg iar eu 53.
clienta buze subtiri..imbracata all mall…care iti suiera in urechi ¨¨mah papagalule incerci sa ne vinzi castraveti doar ca l-ai vazut pe asta al meu mai papagal si prost ?….(asta era sotul Anei / sau Anukai dupa altii….din postarea de ieri)
Perfect adevarata clasificarea
Eu sunt aia care in 20 minute ia tot hipermarketul la picior si iese ca o ia cu mancarimi de piele
As vrea in schimb sa vad si o clasificare a vanzatorilor- si aici exista unele specii de …vis
Te pup @Elena- grozava ca intotdeauna
@Gabriela, sigur că și vânzătorii fac parte dintr-o specie?.
Cand lucrezi cu publicul,(vanzari sau altele) aduni de o carte. Eu sunt din aia care salut cand intru in magazin sau iau cartofi de la taraba. Te rog/multumesc dupa caz.. Da’ in jur observ un mutism dubios. Ii vezi ca intra in magazin: o paine!!. Cum frate, o paine???? Exagerez io, sau asta e clientul autist?
@Cristina, ăsta e clientul suprem. Îl regăsești mai sus cu un conentariu. Il tempore beli pe numele lui de scenă?.
omul din vanzari in orice companie…e.cel mai umilit ever….de toate departamentele care traiesc de pe urma lui….resursele umana ii spun ¨¨sa fii mandru ca te am angajat ca mai erau 1000 la usa¨¨….directorul general..¨¨esti doar un simplu numar pentru managerul general din UE..¨¨….financiarul….¨¨ai bagat pe decont un covrig in plus pe care de fapt l-ai mancat acasa in afara serviciului¨¨….logisticul…¨¨si ce daca comanda a ajuns dupa 6 luni….sa zica mersi fraierul….nu le mai suge pwla la toti fraierii…ce daq au platit in avans¨¨….turnatorul de serviciu cu camerele si GPS…¨¨iar ai facut un km in plus cu masina companiei….si vezi ca daca afla GM ca secretara ti-o suge si tie o sa ai o cariera meteorica….stralucita dar scurta¨¨…………..mah panaramelor…eu tocmai v-am facut pe toti sa aveti salariu si luna aceasta…..
@Paco, ăsta cântă latino ceva? Ca dacă-i aşa şi îl „linişteşti” vin io cu chifteluțe la tine.
Muzica latino pentru mine e ca sexul neterminat. Mă omoară!
@sorin, aici ai dreptate. Mare dreptate.
@ElenaP cu permisiunea ta total off topic de post:peste două ore merg la concert la 500 de metrii de rezidențialul meu ,să îl văd pe târtanul âla care cântă”Despacito”.Iau cu mine un kil de benzină,o pânză de bomfaier și briceagul meu Spyderco de care nu mă despart!Dacă apar mâine la știri mă mai îndrăgiți?(Poate pățește dracului ceva retardatul ăla și am pus-o de manivelă…)
@Paco, ăsta cântă latino ceva? Ca dacă-i aşa şi îl „linişteşti” vin io cu chifteluțe la tine.
Muzica latino pentru mine e ca sexul neterminat. Mă omoară!
@Elena P am fost jos la bar si am băgat două ginuri tonice să fiu în formă și acum merg la concert .Caută ,,Despacito” pe net ascultă- l pe repeat de o sută de ori și după aia o să îți dai seama de ce umblu cu un briceag profesional tot timpul la mine…
si de vanzatorii prin telefon care te freaca la cap aiurea ce ziceti ? ca avem nu stiu ce oferte, bla, bla… Dna, nu ma intereseaza. Dar cand sa va mai sunam ? never ever. M-a prins unul in toane proaste. de la orange. m-a si luat in balon ca nu imi placea kktul lui de oferta. instant email de reziliere contract. ehe, ce mielusel era la vreo cateva zile, scuze ca nu stie sa vorbeasca…. asa da. si ce oferta faina mi-a facut numai ca sa nu plec de la orange. numai nu mi-a spus ca il da afara firma daca ii dau reject. era si prea bun noul contract ca sa -l refuz. asa ca sunt destule oi negre si printre vanzatori.
Pe mine, m-a sunat unul de la Vodafone: ”V-am sunat sa va dau vestea cea buna!”. Parca era martor al lui Iehova.
I-am zis ca singura veste buna pe care poate sa mi-o dea e ca ma cere de nevasta. Dar nu de la oricine, de la sotul meu. A ingaimat pe un ton pierit: ”Sa stiti ca eu cred ca sotul va iubeste, ca pareti o doamna cumsecade”. 🙂
Ai uitat clientu’ care-mi plătește mie salariul. Dap. Ala care are pretenția să-i explic de ce nu-i folosită sârma de rufe în instalațiile electrice, de ce „a fi sau a nu fi”, de ce iarna nu-i ca vara, că doar EL îmi plătește leafa, nu? Să mori tu? Poi, dacă tu-mi plătești mie leafa, însemnă că știi și cât e, nu? Ce-ar fi s-o re-negociem, aici, și-acum? La câți idioți ca tine văd zilnic poate aș merita cumva o mărire ceva? Aaa. De fapt tu nici nu știi ce leafă am , dac-o merit sau dacă rămân fără ea când tu cumperi un bec de la concurenta…Zboară, puiule, zboară, du-te la ăia și plătește-le lor leafa, io aleg să renunț la tine, c-o leafă poate ceva mai mică….
@m0sh0o, ohooo, ăsta-i clientul-angajator. Și da, am uitat de el. Nu știu cum mi-a scăpat.
Extrapolând, îl vezi în autobuz fără bilet lăsându-și sticla de apă sau paharul de cafea pe sub scaune, pentru că, nu-i așa, șoferul RATB e plătit de el și poate se plictisește la capăt de linie. Flegme, chiștoace sau rahați de cățel pe trotuar? Ai ghicit: „Doar nu plătesc degeaba ADP-ul, să-și facă meseria”….
Clientul care fix in Vinerea Mare sau Ajunul Craciunului are de platit facturi sau credite… orice, numai sa scape de nebuna din bucatarie
Clientu ” iar ma sunati?!” Pai, doamna, ati adus actele pe care le-am cerut? “Mvai, dar trebuia sa le aduc?!”
Clientul “pe banii mei v-ati facut case si masini… Cu dumneata n-am nimic, dar aia din conducere *#&$&$€”
Coae, te ratoiesti si ma balacaresti PE MINE dupa care imi spui ca stii ca nu sunt eu de vina. Da’ suge-o din mers si vezi sa nu-ti stea in gat!
Vanzatorul “nu stiu, ca sunt in pauza…”
Vanzatorul “dar asa se poarta acum…” Doamna, nu vedeti ca imi da burta peste nadragi?! “Dar nu sunteti chiar asa grasa…” (1,70m, 56kg ? )
Îţi place sau nu: 0 0
@ilinca, gizăs, ai și tu ceva experiențe văd.
@Elena, sa tot fie vreo 10 ani de vanzari… de cumparaturi sunt si mai multi :)))
Ce e fain in vanzari e ca inveti exercitii de respirat adanc. Foaaaaaaarte adanc :))
La cumparaturi e fain ca pot sa-mi cumpar pantofi in 15 min. Vazut, probat, platit. In rest, in hypermarket rareori am nevoie de carucior.
Si mi-am mai amintit de clientul “v-am sunat si nu mi-ati raspuns” V-am spus de 15 minute ca va sun si va anunt eu, dar probabil ca va dura cateva ore pana sa primim raspunsul. “Aa, da. Am crezut ca m-ati uitat” Dupa care revine obsesiv la intervale de 10minute max. Daca cumva nu raspunzi, il suna pe sef.
Musai sa mentionam si “pfoai, asa ceva numa’ in Romania se intampla! Pai la noi in Spania/Italia/Anglia/insert here orice alta tara unde ai descoperit apa curenta/calda…” Stimate skin of the dick, democratie si piata libera inseamna ca daca vrei, cumperi de la mine, daca nu, nu. De ntz si lectii de (m)UE-logie n-am nici timp, nici chef.
Am uitat de clientul “asta e pentru dvs, asea, o mica atentie”… in general sunt cei carora le explic ca muncesc pentru salariu, nu pentru ciocolata (in mintea mea le mai explic si cum pot sa si-o bage si unde, inclusiv pana la a cata ruda decedata) (aci musai sa mai fac o paranteza ca sa recunosc ca am noroc cu un sef super fain, care nu se oripileaza cand dau cu carne de nu mai are loc sa paseasca prin birou ? )
Pe aia cu atentiile nu-i pot suferi nici acum, cererile lor sunt intotdeauna ultimele pe care le iau in lucru si primele pe care le las cand apare alta sarcina/cerere. Si astora le zambesc cel mai frumos: Asta e fluxul, ne pare rau… (asta e traducerea libera pentru: suge pixu, cu ciocolata ta cu tot si cu tot neamu’, in mortii si ranitii ma-tii)
Am avut parte si de clienti cu atat de mult bun simt incat mi-era jena daca nu reuseam sa-i ajut asa cum as fi vrut. Pentru astia ma puteam lua la tranta cu toate departamentele, pana epuizam absolut toate variantele si eram eu convinsa ca s-a incercat tot. Si nu aveam satisfactie mai mare decat sa stiu ca a iesit ca mine si ca oamenii aia au o solutie buna, la care am contribuit si eu.
Îţi place sau nu: 0 0
Diferența dintre un vânzător bun și unul care scârțâie este aceea că vânzătorul bun nu ia lucrurile personal și reușește să treacă mai departe cu zâmbetul pe buze. Din păcate din ce în ce mai des vezi fețe acre, nepăsătoare, demotivate, care nu doar că nu salută clientul proaspăt intrat în magazin, dar nici măcar nu răspunde la salut, și care în loc să se ocupe să vândă (cu tot ce presupune asta), se ocupă să categorisească clienții și să-i comenteze…
Apropo, nu crezi că și clienții ar putea face niște categorii de vânzători? Pe tine în ce categorie de vânzători te-ar pune?
Eu sunt un client problema. Nu stiu cum sa ma numesc.
Cand merg la raionul de scule-surubele se ascund vanzatorii dupa rafturi sau se agata de alti clienti prefacandu-se ca au treaba cu ei.
Din n-spe feluri de suruburi mie imi trebuie ala care nu e pe stoc, din miile de scule o vreau pe aia despre care ei nu stiu ca exista sau daca o stiu nu au avut-o niciodata la vanzare.
Nu, nu sunt chirurg, dentist sau ginecolog.
Nasol. Magazinele mari au de obicei un catalog, Sau un site, ceva. La dreaku, avem net, cât de greu o fi să gugălesc ceva, „umpic”? Iar magazinele mai mici au măcar un vânzător. La tejghea. Acolo stai la coadă, îți vine rândul, îl întrebi p-ăla dacă are șurubul tău și gata. Dar revin la alea cu raioane, ceva mai mari. Dacă vezi o uniformă stând de vorbă cu-n client, asta nu înseamnă neapărat că te evită, deși din postare înclin să cred c-avem aici un client vechi. Dacă te bagi în discuția lor ca musca-n ciorbă întrebând de-un șurub metric 5 pe stânga cu pas de 2 din inox oxidabil, ce să vezi, ți-ai și pus ștampila. Fix pe frunte. Vânzătorii o văd, clienții mai deloc (exceptându-i pe meseriașii care erau prin zonă când ai deschis gura). Aici crezi că nu tre-să stai la coadă, nu-i asa, la 4000 de clienți tre’ să ai neaparat 4000 de vânzători sau ceva…Chiar, n-ar fi mișto? Am dat un bec, poi pot să plec acasă, doar nu vreau să-mi încurc colegii. Nici n-ai mai cere o casieră că, nu-i asa, doar tu-i plătești leafa. Revin. Cineva te bagă-n seamă. Si-i spui c-ai văzut în vis, pe net sau Disney channel în reclame o bormașină care tundea iarba, toca carne, tăia lemne și era și dronă 4k la nevoie. Nasol. Stampila apare și pe cur, și-o vede deja toată lumea…”Cu regret, n-avem în stoc, nici n-am avut. Dar stai, aseară, pe la vreo opt paș-cinci, când ieșeam de la dedelinstore, am ochit vre-o 3 bucăți la raft: o mostră, 2 sigilate, una fără ambalaj. Mostra zbura cam haotic, își făcea selfi-uri în loc să bormasinărească tavanul, dar alea de la raft stăteau cuminți în cutii. Io unu-aș încerca să fiu la poarta lor la 5 AM, nu mai târziu, cine știe, ieri mai aveau doar 3 pe stoc, două-n cutii, mâine cine poate ști”…
Mie imi plac vanzatorii incompetenti.
Asa dupa 20 de ani de vanzari cu bugete personale anuale maricele dau peste cate unul care fie e suparat ca vreau sa imi dea atentie si sa ma simt important in programul lui important de scarpinat in nas ca sa nu zic in fund, fie e mai plictisit decat viata. Asta cand nu e vesnic nemultumit de viata lui,
Imi plac la nebunie aia care sunt atat de incompetenti ca stiu eu ca si cumparator (adevarat cu o fire analitica si care inainte sa cumpere ceva studiaza schizofrenic caracteristici tehnice si review-uri de utilizare) mai multe despre produsul lui decat stie el desi eu am avut 2 -3 zile sa ma documentez iar el o intreaga slujba.
Imi plac vanzatorii care cred ca e o slujba doar asa temporara cum e sa fii barman la mare la 18 ani si se poarta de parca fie merita sa cumperi de la ei fara motiv ca asa sunt ei importanti fie ca nu ii doare nici in fund de tine.
Eh, eu nu m-am nascut vanzator, nici macar nu am mai mult de o singura calitate naturala a unui vanzator. Dar in astia 20 de ani am invatat o singura chestiune. Toti sunt clienti, toti te roaga sa iti dea banii. Indiferent cate fitze, dureri sau frustrari par a avea, cel vinovat ca nu ai vandut destul esti tu, vanzatorul.
In rest va urez sa vindeti nisip in desert. ca eu am vandut locomotive de mina unei companii care producea locomotive de mina.
Cum zice mai sus dna Ilinca, pe clienti ii prioritizezi subiectiv ca si tu esti om si iti faci treaba. Respirand adanc, Si zambind mult
Îţi place sau nu: 0 0
Mda . Nimeni nu se scarpină-n nas sau cur când e la muncă. Corect. Exceptând vânzătorii. Doar ăia o fac, și mai tot timpul, nu-i așa???
Si dacă tot ești mare analitic, studios, schizofrenic și tehnic cu reviuuri dă pă net, de ce-n plm nu-l întrebi pur și simplu pe-amărâtu’ ăla: Unde e produsul X, că doar io știu ce vreau, nu-i așa??? Nuuu…Io tre’ să mă dau mare: c-am visat, citit pe net, auzit la teve sau la crâșma satului că produsul X toacă carne, taie lemne, zboară pe Marte și-mi și calculează taxele…Tu habar n-ai. Ce să mai zică amărâtul ăla?…Ai dreptate boss, habar n-aveam, am reținut. Si , ce să vezi, în doua zile vii cu produsul X la retur…Realitatea, deh …Si tot magazinu’ se distrează…Stai liniștit, nu ești tu primul….
P.S. Egspresia „ca și cumpărător” nu-i OK… Mergea „ca cumpărător”, cacofonia-i acceptată , putea fi evitată, dar greu,
într-adevăr….