[Cars and Roads Greece – ziua 1]

Ieri am condus toată ziua Noua Honda CR-V hibrid, așa că trebuie să vă povestesc câte ceva despre ea.

Generațiile anterioare de Honda CR-V erau definiția fidelă a SUV-ului anost și, din nefericire, deloc ieftin. Practic, mașini mai lipsite de personalitate n-au mai făcut în ultimii ani decât francezii de la Citroën (nu ne referim la DS-uri, da?), ori cu ăștia era greu să te bați. Dar uite că Honda reușea și încă destul de bine.

În anul întâi de facultate mă împrietenisem destul de bine cu o tipă, colegă de an, care era genul ăla de fată cuminte venită de la țară, la propriu, care mi se plângea că n-o bagă băieții în seamă. Că la școală o ignoră, că dacă merge în club nu se uită nici dracu’ la ea, că dacă merge la chefuri (da, da, așa se numeau party-urile pe vremea aia) e ultima pe care o invită cineva la dans și altele de același gen.

Fix, dar fix așa, se întâmplau lucrurile și cu generațiile anterioare de Honda CR-V: era ultima mașină, dintr-o parcare plină de mașini, pe care ți-ai fi dorit s-o cunoști mai îndeaproape. Măcar de-ar fi fost ieftină, dar nu.

Îmi dau seama cât trebuie să fi suferit japonezii de la Honda când vedeau că Toyota și Mazda le dădeau nana cu modelele din aceeași clasă. Oricine pe lumea asta putea să-i bată la vânzări, dar nu ceilalți doi niponi, abia asta era jignirea supremă.

Dar toate lucrurile rele (sau bune) au și un final. N-am folosit întâmplător trecutul verbului „a fi” în prima frază a acestui text, pentru că Noua Honda CR-V nu mai este definiția fidelă a SUV-ului anost și scump, pentru că Noul CR-V nu mai are nicio legătură cu generațiile anterioare.

Vedeți voi, în ultimul an de facultate, tuturor băieților din anul meu, și nu numai, li se scurgeau ochii după colega mea despre care vă povesteam mai sus că-n anul întâi se plângea că n-o bagă nimeni în seamă. În anul patru aceeași fată era printre cele mai sexy și mișto colege.

Aici trebuie să fac o paranteză și să explic că, ghinionist cum sunt, am fost prieten bun cu ea doar pe vremea când n-o băga nimeni în seamă. Când băleau toți în urma ei, nu mai eram prieteni, din motive pe care nu le înțeleg. Am închis paranteza.

Cam așa se întâmplă lucrurile și cu Noua Honda CR-V care nu doar că nu mai are legătură cu generațiile anterioare, dar dacă îi scoți sigla și o așezi lângă un CR-V mai vechi, cu greu ți-ai da seama că este generația nouă a aceleiași mașini.

Dintr-un SUV-uleț modest ca dimensiuni și anost ca aspect, care părea desenat de un bătrânel plictisit ieșit la pensie, s-a transformat într-un SUV pe steroizi, pe care scrie „acum chiar mă bat parte în parte cu RAV4 și CX-5”, din orice parte l-ai privi.

Cel puțin partea din față, botul, cu farurile alea înguste și ascuțite, arată acum fix cât trebuie de agresiv.

Spre deosebire de vechiul CR-V care arăta ca un bunic grăsunel ce încearcă să se obișnuiască cu noii lui ochelari după ce i-a schimbat doctorul dioptriile, Noul CR-V privit din față arată ca un samurai ieșit pe câmpul de luptă și pus pe tăiat orice prinde. De data asta le-a ieșit.

Dar dincolo de cum arată, cel mai și cel mai tare mă sparge la mașina asta modul în care pleacă de pe loc. Versiunea cu tracțiune integrală, cum e cea pe care o avem în tur, are două motoare electrice: unul pe puntea față și unul pe puntea spate, iar plecarea de pe loc este exclusiv electrică.

Am avut mașina asta aproape 10 zile și, din păcate, nu am putut să mă plimb cu ea atât cât aș fi vrut, că n-avem chef să intre vreun deștept în mine fix înainte de Cars And Roads Greece.

Dar chiar așa rar cum am condus-o până să plecăm, de fiecare dată când m-am urcat la volanul ei, asta a fost distracția mea principală: o dădeam în modul sport și plecam de pe loc cu accelerația la podea. Și nu m-a dezamăgit niciodată. 😊

Un singur lucru nu-mi place la noul CR-V. Sau nu că nu-mi place, dar am și eu o vârstă, așa că nu mă mai încântă să văd zeci de butoane la bord. Eu înțeleg că japonezii sunt cu tehnologia și cu astea, dar pe mine mă dezechilibrează teribil când văd atât de multe butoane pe jumătate de metru pătrat.

Iar mașina asta (precum multe alte japoneze) pare că are câte un buton pentru fiecare funcție. Nu zic că e neapărat ceva rău, zic doar că mie nu-mi place. Altora e posibil să li se pară foarte cool treaba asta. De gustibus.

Ah, ba nu, mint, mai am încă o chestie care nu mi-a plăcut. Prieteni, e prima mașină pe care o spăl și i se deschide portbagajul în timp ce-o spăl. Evident, are portbagaj automat, deci se deschidea singur în timp ce eu nu știam cum să reacționez.

Știu că pare amuzant, dar când tu ești cu lancea în mână și dai cu jetul de apă, iar portbagajul se deschide și jetul ăla ajunge pe bagaje, nu mai e atât de amuzant. Sau e, dar doar pentru cei din jur. 😊

Ca să aveți o imagine cât mai completă, vă las prezentarea completă a mașinii testate de noi și prețul: 54.550 euro. Sau rată de 568 euro/lună, prin leasing operațional de la BT Leasing (perioadă de finanțare 5 ani, avans 50%, valoare reziduală 1%, rata lunară conține TVA).

Cam atât despre Noua Honda CR-V.

Azi nu vă las poze, că e 1:00 noaptea când am terminat de scris ce-ați citit mai sus și nu mai am putere. Dar vă las un video cu rezumatul primei zile de Cars And Roads Greece by Michelin.

Sfatul meu e să va uitați la el, că e foarte scurt, dar nu doar de asta. La final o să vedeți cum arată locul fabulos în care ne-am cazat aseară, la Zornitsa, în Bulgaria. Trebuie să mă reîntorc aici într-o zi.


Parteneri:

➡️ Cars & Roads Greece vă este oferit de Michelin. Producătorul francez de anvelope este partenerul principal al evenimentului. Pe lângă anvelopele de mașini, o parte dintre locurile pe care le vom vizita au fost alese din Ghidul Verde Michelin. Adică un fel de atlas turistic plin cu idei și zone pe care să le vizitezi în concedii. De parcă toate astea nu erau de ajuns, vom ajunge și în niște locuri care apar în Ghidul Roșu, adică ghidul ăla care se ocupă de restaurantele cu stele Michelin. Sună binișor, este?

➡️ PPC Blue (fost Enel X Way). Toate mașinile plugin hybride din tur (plus Safety car-ul care este sută la sută electric) vor fi încărcate la stațiile PPC Blue.

➡️ DKV se va ocupa de carburantul necesar. Fiecare mașină din tur va fi alimentată pe baza unui card (Fleet Card) care poate fi folosit la multe dintre benzinăriile din țară și din Europa.

➡️ 9695 este unul dintre partenerii pe care e bine să-i ai, dar e de preferat să nu-i suni. Parte a grupului Autonom România, 9695 este divizia de asistență rutieră, pe numele ei Autonom Assistance.

➡️ BT Leasing este partenerul care propune, printre altele, servicii de leasing pentru achiziționarea de electrice și hibride prin programe speciale pentru persoane fizice (Green Mobility) și juridice (Green Finance).

➡️ Server Config, unul dintre partenerii de tradiție ai turului. Companie specializată în echipamente IT profesionale, cei de la Server Config le asigură fotografilor și videografilor laptopurile performate care le ușurează munca pe tot parcursul turului.