[Cars and Roads Greece – ziua 1]
Ieri am condus toată ziua Noua Honda CR-V hibrid, așa că trebuie să vă povestesc câte ceva despre ea.
Generațiile anterioare de Honda CR-V erau definiția fidelă a SUV-ului anost și, din nefericire, deloc ieftin. Practic, mașini mai lipsite de personalitate n-au mai făcut în ultimii ani decât francezii de la Citroën (nu ne referim la DS-uri, da?), ori cu ăștia era greu să te bați. Dar uite că Honda reușea și încă destul de bine.
În anul întâi de facultate mă împrietenisem destul de bine cu o tipă, colegă de an, care era genul ăla de fată cuminte venită de la țară, la propriu, care mi se plângea că n-o bagă băieții în seamă. Că la școală o ignoră, că dacă merge în club nu se uită nici dracu’ la ea, că dacă merge la chefuri (da, da, așa se numeau party-urile pe vremea aia) e ultima pe care o invită cineva la dans și altele de același gen.
Fix, dar fix așa, se întâmplau lucrurile și cu generațiile anterioare de Honda CR-V: era ultima mașină, dintr-o parcare plină de mașini, pe care ți-ai fi dorit s-o cunoști mai îndeaproape. Măcar de-ar fi fost ieftină, dar nu.
Îmi dau seama cât trebuie să fi suferit japonezii de la Honda când vedeau că Toyota și Mazda le dădeau nana cu modelele din aceeași clasă. Oricine pe lumea asta putea să-i bată la vânzări, dar nu ceilalți doi niponi, abia asta era jignirea supremă.
Dar toate lucrurile rele (sau bune) au și un final. N-am folosit întâmplător trecutul verbului „a fi” în prima frază a acestui text, pentru că Noua Honda CR-V nu mai este definiția fidelă a SUV-ului anost și scump, pentru că Noul CR-V nu mai are nicio legătură cu generațiile anterioare.
Vedeți voi, în ultimul an de facultate, tuturor băieților din anul meu, și nu numai, li se scurgeau ochii după colega mea despre care vă povesteam mai sus că-n anul întâi se plângea că n-o bagă nimeni în seamă. În anul patru aceeași fată era printre cele mai sexy și mișto colege.
Aici trebuie să fac o paranteză și să explic că, ghinionist cum sunt, am fost prieten bun cu ea doar pe vremea când n-o băga nimeni în seamă. Când băleau toți în urma ei, nu mai eram prieteni, din motive pe care nu le înțeleg. Am închis paranteza.
Cam așa se întâmplă lucrurile și cu Noua Honda CR-V care nu doar că nu mai are legătură cu generațiile anterioare, dar dacă îi scoți sigla și o așezi lângă un CR-V mai vechi, cu greu ți-ai da seama că este generația nouă a aceleiași mașini.
Dintr-un SUV-uleț modest ca dimensiuni și anost ca aspect, care părea desenat de un bătrânel plictisit ieșit la pensie, s-a transformat într-un SUV pe steroizi, pe care scrie „acum chiar mă bat parte în parte cu RAV4 și CX-5”, din orice parte l-ai privi.
Cel puțin partea din față, botul, cu farurile alea înguste și ascuțite, arată acum fix cât trebuie de agresiv.
Spre deosebire de vechiul CR-V care arăta ca un bunic grăsunel ce încearcă să se obișnuiască cu noii lui ochelari după ce i-a schimbat doctorul dioptriile, Noul CR-V privit din față arată ca un samurai ieșit pe câmpul de luptă și pus pe tăiat orice prinde. De data asta le-a ieșit.
Dar dincolo de cum arată, cel mai și cel mai tare mă sparge la mașina asta modul în care pleacă de pe loc. Versiunea cu tracțiune integrală, cum e cea pe care o avem în tur, are două motoare electrice: unul pe puntea față și unul pe puntea spate, iar plecarea de pe loc este exclusiv electrică.
Am avut mașina asta aproape 10 zile și, din păcate, nu am putut să mă plimb cu ea atât cât aș fi vrut, că n-avem chef să intre vreun deștept în mine fix înainte de Cars And Roads Greece.
Dar chiar așa rar cum am condus-o până să plecăm, de fiecare dată când m-am urcat la volanul ei, asta a fost distracția mea principală: o dădeam în modul sport și plecam de pe loc cu accelerația la podea. Și nu m-a dezamăgit niciodată. 😊
Un singur lucru nu-mi place la noul CR-V. Sau nu că nu-mi place, dar am și eu o vârstă, așa că nu mă mai încântă să văd zeci de butoane la bord. Eu înțeleg că japonezii sunt cu tehnologia și cu astea, dar pe mine mă dezechilibrează teribil când văd atât de multe butoane pe jumătate de metru pătrat.
Iar mașina asta (precum multe alte japoneze) pare că are câte un buton pentru fiecare funcție. Nu zic că e neapărat ceva rău, zic doar că mie nu-mi place. Altora e posibil să li se pară foarte cool treaba asta. De gustibus.
Ah, ba nu, mint, mai am încă o chestie care nu mi-a plăcut. Prieteni, e prima mașină pe care o spăl și i se deschide portbagajul în timp ce-o spăl. Evident, are portbagaj automat, deci se deschidea singur în timp ce eu nu știam cum să reacționez.
Știu că pare amuzant, dar când tu ești cu lancea în mână și dai cu jetul de apă, iar portbagajul se deschide și jetul ăla ajunge pe bagaje, nu mai e atât de amuzant. Sau e, dar doar pentru cei din jur. 😊
Ca să aveți o imagine cât mai completă, vă las prezentarea completă a mașinii testate de noi și prețul: 54.550 euro. Sau rată de 568 euro/lună, prin leasing operațional de la BT Leasing (perioadă de finanțare 5 ani, avans 50%, valoare reziduală 1%, rata lunară conține TVA).
Cam atât despre Noua Honda CR-V.
Azi nu vă las poze, că e 1:00 noaptea când am terminat de scris ce-ați citit mai sus și nu mai am putere. Dar vă las un video cu rezumatul primei zile de Cars And Roads Greece by Michelin.
Sfatul meu e să va uitați la el, că e foarte scurt, dar nu doar de asta. La final o să vedeți cum arată locul fabulos în care ne-am cazat aseară, la Zornitsa, în Bulgaria. Trebuie să mă reîntorc aici într-o zi.
Parteneri:
➡️ Cars & Roads Greece vă este oferit de Michelin. Producătorul francez de anvelope este partenerul principal al evenimentului. Pe lângă anvelopele de mașini, o parte dintre locurile pe care le vom vizita au fost alese din Ghidul Verde Michelin. Adică un fel de atlas turistic plin cu idei și zone pe care să le vizitezi în concedii. De parcă toate astea nu erau de ajuns, vom ajunge și în niște locuri care apar în Ghidul Roșu, adică ghidul ăla care se ocupă de restaurantele cu stele Michelin. Sună binișor, este?
➡️ PPC Blue (fost Enel X Way). Toate mașinile plugin hybride din tur (plus Safety car-ul care este sută la sută electric) vor fi încărcate la stațiile PPC Blue.
➡️ DKV se va ocupa de carburantul necesar. Fiecare mașină din tur va fi alimentată pe baza unui card (Fleet Card) care poate fi folosit la multe dintre benzinăriile din țară și din Europa.
➡️ 9695 este unul dintre partenerii pe care e bine să-i ai, dar e de preferat să nu-i suni. Parte a grupului Autonom România, 9695 este divizia de asistență rutieră, pe numele ei Autonom Assistance.
➡️ BT Leasing este partenerul care propune, printre altele, servicii de leasing pentru achiziționarea de electrice și hibride prin programe speciale pentru persoane fizice (Green Mobility) și juridice (Green Finance).
➡️ Server Config, unul dintre partenerii de tradiție ai turului. Companie specializată în echipamente IT profesionale, cei de la Server Config le asigură fotografilor și videografilor laptopurile performate care le ușurează munca pe tot parcursul turului.
Astept review-ul tau la noul Duster. 🙂
Cred ca e prima data cand sunt primul care comenteaza. 🙂
Și eu abia-l aștept la condus.
Sunt posesor de Honda de 11 ani. Mai întâi Accord și acum Civic. În 11 ani singurul lucru pe care l-am schimbat la cele două mașini au fost ștergătoarele de parbriz. Atât. Sigur, revizii când trebuie, unde trebuie. Atenție, la mine, când trebuie, însemnă de două ori pe an ulei și filtre.
Doar de 2 ori pe an?!
Păi,ca toate lucrurile de pe lumea asta,nu trebuia să se îmbunătățească cu timpul ? Am văzut că și tovarășul acela bronzat,Nicolae Cabral,e cu voi. Ce să zic,drumuri bune și poftă mare ! A,și m-am înverzit de invidie.
„e prima mașină pe care o spăl și i se deschide portbagajul în timp ce-o spăl. Evident, are portbagaj automat, deci se deschidea singur în timp ce eu nu știam cum să reacționez.”
Nu mai spala masina cu cheia in buzunar, las-o in masina.
Au sistemul acela de deschidere automata cand dai cu piciorul pe sub bara din spate, ala vede apa pe sub bara si pac sare portbagajul
Cheia era în mașină.
Mda, economie de senzori, ar trebui sa mearga doar din exterior..
Nici dacă iei cheia în buzunar și o încui?
Acum depinde cum are setările făcute, că dacă se descuie automat la apropierea cheii de mașină n-ai rezolvat nimic (poate doar dacă îți iei o asistentă și o trimiți la o cafea cu cheia).
hop-așa.. ăăă.. Batman a devenit gender fluid și l-ați luat cu voi?!? 😃
chiar fabulos locul în care v-ați cazat! de-asta-mi plac mie călătoriile astea ale tale, (re)descopăr frumuseți și-mi vine cheful de-a pleca la drum.
despre mașini, numai de bine, cu siguranță ne vei face un top la finalul călătoriei.
vreme și drumuri bune, bucurați-vă de experiențe noi!
Comentariu beton!18
Îs curios ,în comparație ,cum pleacă Toyota aia care e și 4×4 și GR ! Mă refer ,of course ,la plecatul de pe loc .
Uauu, ce frumos. Sa vezi acum invidie si comentarii. Enjoy !
Mișto de tot ce-ai povestit dar tot au scăpat niște cadre cu ceva mâncare, huooo, cazările pe la ei ca și mehanele alea unde opream să mâncăm sunt deosebite, enjoy the experience!
Eram curioasă despre noul Duster așa că am citit la Andra mai întâi! Drumuri faine în continuare!
A, pai daca se deschide portbagajul aiurea….aia e, nu o mai cumpar…eu am vrut, dar nu s-a putut :)). Seamana un pic cu Tucson in fata.
aha, te-am prins! e „rată”, nu „ata”, da?
boss, omu’ ăsta, la Meșter mă refer, merită un altar, ceva! cel puțin la tine în casă; cînd am citit „am mașina asta de 10 zile”, nu știu de ce, da’ am văzut-o cu ochii minții pe elena udrea intrînd în bancă:
– bună ziua, vreau și eu un credit, pe persoană fizică…
– sigur, doamnă! cît vă punem, un milion, două…?
în altă ordine de idei, tre’ să mă întorc la Zornitsa, să văd și altceva decît tăietorii mei de lemne, pare-se;
hai, priateli pît și ne auzim mîine…
Am adăugat bucata cu prețul la 6:30 dimineața. M-am culcat la 1:00 🤷♂️
dap, se pare că ai dormit repede, n-ai văzut-o la fileu…
safe drive!
Mișule, mai au mult bulgarii până termină autostrada către Kulata?
Io-s dintre ăia cărora le place când scrii despre drum, cazări si cârciumi, sper sa ai ceva timp și pentru astea – cum n-am câștigat la loto, mașinile pas 🙂
Frumoasă zona aia în Bulgaria, dar și prețul e pe măsură.
”Când băleau toți în urma ei, nu mai eram prieteni, din motive pe care nu le înțeleg.” Aici ar fi interesant de auzit și varianta ei. 🙂
Poate noua honda crv sa fie ceva mai buna!Va doresc!Vechea…CRV din 2016 cu 125000 km la bord,tocmai ce ” ne -a lăsat ” în mers pe o autostrada !Inutil de povestit aventura aducerii ei în tara!A!Și sa nu uit!Dealerul și alți mari experți, nu pot spune exact ce are!Doar în deviz de reparație de 18000 euro!In rest, toate bune!Cumparati !
Daca e manuala e posibil sa fie ambreiajul. sunt punctul lor slab de 20 de ani.
Frumoasa comparatia dintre Honda si colega de facultate.
In rest vad ca aveti parte de locuri faine, mancarea arata bine (si sper sa fie si la fel de gustoasa😋 ).
Drumuri bune in continuare!
Eu abia acum te invidiez când zici că ai avut Honda pe mână zece zile.. Dar in cazul ăsta trebuia sa ne zici mai multe impresii de condus. Imi inchipui că la miezul nopții nu prea ai chef de detalii tehnice, dsr mai bine făceai textul de saptamana trecuta si aseară scriai doar despre mâncare… Nici eu nu am înțeles de ce se deschidea portbagajul. Atingeai cumva cu jetul butonul de deschidere?
Nu am condus mașina cu adevărat decât ieri. În București doar am mișcat-o de câteva ori până în oraș și înapoi. Altfel, review-uri tehnice de la mine e mai greu să obții. Nu am cunoștințele necesare. 🤷♂️
Nici eu nu am cunoștințe tehnice și nici nu mă interesează. Eram doar curios cum ți s-a părut mașina timp de 10 zile. Acum înțeleg că nu ai mers prea mult. Dar stai liniștit, că tot te invidiez pt că ai mangaiat-o zece zile. Eu am făcut drive test cu ea vreo 3 ore și mi-a plăcut mult cum merge. Pentru mine confortul este pe primul loc și Crv-ul asta e suuuper confortabil. În oraș unde folosesc eu masina 90% din timp, abia se aude motorul. Este aproape ca o electrica. Din păcate e puțin cam mare pentru oraș, dar asta e, nimeni nu e perfect…
Drumuri bune si experiențe faine!
Dap, frumu’ bine de tot Honda asta. La secole distanta fata de generatiile anterioare, cel putin pe design. Dupa ochiul meu tot nu se compara cu Mazda. Eu sunt fan Toyota si ma doare sa spun asta, dar toate modele Mazda din ultimii 5-6 ani, indiferent de clasa, sunt S-U-P-E-R-B-E!
Si ma bucur enorm sa aud ca japonezii insista si au pastrat butoanele. Si de-asta, probabil, urmatoarea mea masina va fi o japonezarie CU BUTOANE. Dincolo de calitatea fabricatiei la japonezi, doar ei au mai pastrat butoane. Da, eu sunt unul dintre aia dispusi sa plateasca pentru bord analogic si butoane. Ma rog, „dispus” e un fel de-a spune … orice indicator analogic este mai ieftin decat orice „tableta”, orice alta abordare e doar o hotie de marketing.
Nu pot sa suport sub nicio transformarea oricaror indicatoare in tablete doar asa, de dragul de a le pune. Si nici asezarea acestor tablete de-ampixulea peste tot prin masina. Inteleg un HUD, inteleg niste chestii minimale si care au un ROL PRACTIC dar, in afara de „navigatie” / audio, nu are ce sa caute prin masina o tableta care te obliga, practic, sa iti iei ochii de pe sosea ca sa cauti comenzile de la clima sau de la mai stiu-eu-ce.
Am mers anul trecut prin Italia cu un MG (nu mai retin modelul, dar era unul marisor) plug-in hibrid. OK-uta masina dar aceeasi „boala”: toate kkt-urile de meniuri alambicate puse pe o tableta cat China de mare. Asa ca dupa prima zi in care, mai mult din curiozitate, m-am jucat prin meniurile „tabletei” mi s-a luat pur-si-simplu. Cel mai mult ma enerva la drum intins/autostrada, simteam ca este efectiv periculos sa stau sa frec tableta aia. Asa ca am retinut 2-3 functii de care chiar aveam nevoie si aia a fost timp de 5 zile cat am avut masina.
Suzuki Across e, de fapt, o Toyota Rav4 cu alta emblema … personal, nu pot intelege „aliantele” astea nici sa ma bati. Adica nu pot intelege din p.d.v. al Toyota, care este mama & tata pe tehnologie hibrida de niste zeci de ani deja. Toyota pe hibrid e cam ceea ce e un S-Klasse pe segmentul limuzinelor premium – vine Toyota cu modelul nou, restul cauta sa se alinieze si sa-i prinda din urma.
Din p.d.v. al Suzuki, care astazi este aproape „nimic” din ceea ce era Suzuki odata, pot intelege ca e mai ieftin sa cumperi un „patent” dat fiind ca firma-mama e cam in rahat de niste ani si probabil ca nu mai au resurse sa investeasca serios in R&D … in gama Suzuki sunt vreo 2-3 modele care, in afara de emblema, sunt 100% Toyote.
Pe mine, dintre automobilele din test, ma impresioneaza maxim (deocamdata la nivel vizual, ca nu am avut ocazia sa verific si „pe viu”) noul Duster. In principal prin prisma evolutiei spectaculoase fata de generatiile anterioare.
In rest ramane cum am vorbit: masina care cara echipa foto-video, echipamente, alea-alea, deci practic masina care duce GREUL e un DIESEL … orice alt comentariu este de prisos. Atata timp cat fabricanti PREMIUM gen Audi, BMW si Mercedes au, in continuare, motoare diesel (termice, in general) de la 3L in sus pe care le ofera pe A6/S5/E-Klasse sau pe A8/S7/S-Klasse, orice discutie cu „electrificarea” ramane la nivel de jucarii dragute dar doar asa, mai pe hipe-stereala.
Drumuri bune sa aveti!
Comentariu beton!15
Suzuki nu au cumpărat patente. Sunt chiar Toyota Rav4 și Corolla, produse în fabricile Toyota cărora li s-a pus sigla Suzuki. E vorba de o colaborare pe scara larga între Toyota și Suzuki, unde Toyota deține 5% din acțiuni. Și Totota preia mașini de la Suzuki, mai ales pe piața din India care este imensa și unde Suzuki este pe locul 1. Suzuki este ajutata de modelele hibrid de la Toyota pentru scăderea nivelului de poluare a gamei lor. Este o alianță din care câștigă ambele părți.
Mazda CX 60 și noua CX 80 sunt superbe, dar din pacate pentru ei (si pentru clienti), nu au motoare.
Cel puțin nu adaptate pentru Europa. Motor diesel de 3.3l în 2024 nu înțeleg pentru ce piata este făcut. Iar 3l plug-in,la fel. În plus am înțeles ca nu se înțelege prea bine nici cu cutia de viteze.
Dacă aveau motorul hibrid de Honda sau chiar si cel de la Toyota pe Cx 60 sau Cx 80 as fi luat Mazda cu ochii inchisi.
@Dragos, eu inteleg ce spui si tks pentru detalii dar nu suntem pe aceeasi lungime de unda.
Cand am zis „patente” era doar un mod generic de exprimare, habar nu am si nici nu ma intereseaza in ce constau aceste colaborari dintre diferiti producatori. Eu (stiind cam cum mergea prin 1990-2000 un EVO de 2L / 300 CP / tractiune integrala) cand vad acum un Captur sau Clio (no disrespect, iubesc si Renault-urile din tot sufletul) cu sigla de Mitsubishi pe bot primul reflex e sa vomit si sa imi vad de drum pentru ca asa dispare orice urma de creativitate, de identitate de brand sau de whatever.
Ma rog, eu vad ca OBLIGATORIU ca un model dezvoltat de DOI producatori sa fie mai ieftin decat un un model dezvoltat de un SINGUR producator, altfel e doar o optimizare de costuri la producator si un jaf la adresa clientului. Iar realitatea ne arata ca orice noua generatie vine cu un minim de +10% la pret fata de generatia precedenta. Si o haita de neica-nimeni de la marketing cauta o minciuna frumoasa (gen tablete, hibiridzari si alte „bling”-uri proaste si inutile) sa ameteasca gusterul de client sa scoata banul din buzunar. Bine-bine, eu sunt mai „extrem” in gandire si mi se pare OBLIGATORIU ca de la o generatie la alta sa creasca indicatori gen fiabilitate sau sa scada costurile de achizitie/intretinere iar faptul ca mizeria asta de consumerism face ravagii si in zona auto e de maxim rau-augur. Dar este doar modul meu de gandire si nu e nici locul nici momentul sa intram in detalii.
„… Mazda nu au motoare …”, la asta chiar am ras cu muci.
Exemplul tau legat de Mazda este fix motivul pentru ca eu am inceput sa IUBESC Mazda si directia in care ei vad ca trebuie sa se duca lucrurile.
Da, sustin din tot sufletul motorizari >3L si am scris asta in comentarii de la precedentul tur in care a fost si ACEA Mazda cu motorizare de 3.3L.
Un raspicat NU – nu e vina Mazda ca europenii (in goana lor dupa kkt-uri impuse artificial de UE) s-au prostit in asa hal incat se multumesc cu gunoaie cu motoare de rasnita de cafea. Paranteza – bine ca nu mai dam voie la motoare de 3L (prin taxe aberante) dar vin peste noi ca furtuna tot felul de BYD-uri sau alte kkt-uri chinezesti in frunte cu dacia Spring. Am inchis paranteza.
Pentru mine lucrurile stau fix INVERS, un motor >3L este un PLUS si un MOTIV pentru care eu as cumpara o astfel de masina.
Hibrid nu inseamna sa pui o baterie si un motoras de aspirator pe langa un motor (oricum prost si lesinat) de 1.2-1,5 L. Nu, HYBRID ar insemna sa construiesti motoare ADEVARATE (2-3-4L si care sa functioneze 15-20 de ani doar cu filtre + ulei schimbate la timp). Ca motorul e cu atat mai fiabil cu cat e mai mare si merge mai „lejer” (sarcina, turatii, etc). Motoare pe care sa le faci tot mai bune/fiabile/eficiente (eventual SCALABILE pentru noi tehnologii) dar sa le si „ajuti” sa functioneze ca generator si sa le scada consumul pe cat posibil.
Ah, daca vorbim de un Sandero, da, merge un motor de 1L. Dar daca vorbim de ditamai dihaniile de SUV-uri … nu ai ce sa cauti cu motorizari termice sub 2L.
Am avut ocazia sa merg cu Rav4 Black Edition – 2.5 L aspirat + 2 motoare electrice. O minunatie de masina, >200 CP, cand o calci iti raman gandurile in urma. De asemenea am avut ocazia sa merg cu Kia Sportage – ceva 1,5 sau 1.6 benzina + motor electric, un gunoi de masina sub-motorizata si lesinata.
Concluzia mea ea ca nu e proasta Mazda ca vine cu motorizari de 3.3L, ci dimpotriva. Sunt prosti europenii pizdificati ca nu mai inteleg ce e aia o MASINA adevarata.
Apropo, am vazut recent pe strada un monstru – cel mai performant S-Klasse, excluzand editii speciale gen AMG sau Brabus – V8 Biturbo de 4L + sistem hibrid care duce masina pe la vreo 800 CP. Stiu-stiu, Mercedes sunt niste prosti care nu inteleg nimic din automobile si sunt mai destepti astia de la Suzuki (lideri de piata in India, LOL) care pun 1.4+hibrid pe Vitara si ajunge sa consume 10% si sa-i dea sangele pe nas dupa nici 100K km.
Ma bucur ca te-am făcut sa razi, îmi pare rău pt „muci” dar sper ca s-a rezolvat 🙂 Banuiesc totuși ca nu ai citit tot ce am scris. Eu am spus ca nu au motoare adaptate pietei europene. Degeaba vii cu un motor de 3.3l diesel (care si mie mi se pare f potrivit pt CX60 si 80) dacă nu îl cumpăra nici dracu’. L-au făcut ei mild hybrid și din fericire în RO nu plătești impozit mare. Dar asta va mai dura maxim un an sau doi dupa care impozitul va fi destul de mare. Nesimtit de mare. Între noi fie vorba mi se pare o prostie ca un mild hybrid sa fie scutit de impozit sau taxă de parcare, dar aici e vorba de populismul politicienilor și nu avem ce face. Dacă mi-ar place diesel-ul, ti-am spus, Cx 60 ar fi alegerea mea. Dar nu îmi place deloc. Nici in SUA nu se cauta diesel. Banuiesc că nici in China, deci nu prea înțeleg pentru ce piețe au dezvoltat acel motor. Motorul plug in hybrid benzina de 2.5 ar fi ok dacă as avea unde sa îl încarc. Si daca s-ar potrivi cu cutia de viteze (din cate am inteles, nu prea se pupă). Dar nu stau la casa, deci pentru mine iese si asta din discuție. Iar dacă as sta la casa mi-as lua o electrica. Mie îmi plac mai mult decât cele cu motor termic.
Așadar, cum spuneam, nu au motoare pentru piata europeană. Pe mine ma interesează sa cumpăr mașina, nu sa o admir în showroom.
Dar dacă tu ești ok cu dieselul de 3.3l este perfect, înseamnă că ti-ai gasit masina. Nu glumesc si îți dau dreptate ca în prezent, în Europa, este foarte greu sa mai găsești o mașină echilibrată. Ziceai de Sportage cu 1.6 hybrid ca puturos. Stai sa-l vezi anul asta pe noul Santa Fe. Același motor pe o mașină muuult mai mare și mai grea.
Când ai timp mergi la un drive test cu CRV. Dacă ti-a plăcut Toyota, sigur iti va plăcea și Honda.
@Dragos – Piata „europeana”, la fel ca si alea americana/asiatica/bla-bla-bla, sunt in principal niste MINCIUNI inventate de departamentele de marketing.
Stii vorba aia „… daca nu am avea avocati pe lumea asta, nici nu am avea nevoie de ei …”. Cam asa si cu oamenii de marketing, majoritatea influencerilor, jurnalistilor, etc. Aceste „unelte” care au fost initial inventate pentru a ajuta la niste procese economice/sociale naturale, au cam luat-o razna si au acum pretentia ca sunt miezeul din fanta. Si ca sa-si consolideze pozitia si sa continue sa ciuguleasca din bugetele de marketing ale companiilor, acesti paraziti economici inventeaza chestii si le fac sa para complicate, ca sa nu mai zic ca actioneaza (de cele mai multe ori agresiv) in directia INFLUENTARII (a se citi: DISTORSIONARII) realitatii. Ei bine, dupa parerea mea, marketingul/media/etc sunt, astazi, cele mai rele chestii care exista pe pamant si mai am si asa un sentiment ca lumea ar fi mult mai buna fara chestiile astea. In domeniul auto – pentru ca se invart si sume astronomice de bani (bani platiti de noi, clientii, in final) – miza e cu atat mai mare iar psicotareala sau „scrisul” la comanda celui care plateste sunt NORMA astazi.
Ai auzit in ultimii 20 de ani de vreun articol in care sa se scrie ca modelul X (nu, nu ma refer la Tesla, nu neaparat) lansat de compania Y e un gunoi lipsit de fiabilitate, prost construit si vandut la supra-pret? Sau ca producatorul Z nu are retea de service cu oameni calificati? Sau ca te „freaca” in garantie ca sa nu palteasca reparatiile? Sau ca piesele vin la Sfantu’ Asteapta? Eu nu imi aduc aminte de asa ceva, in toata presa auto (in care am si prieteni/cunostinte, intamplator) citesti cat de bune/frumoase/fete mari sunt toate masinile nou-lansate. Bai, pai cat de prost sa fii ca sa „crezi” ca totul e roz-bombon si seren?
De-asta l-au „matrasit” pe unul ca Jeremy Clarkson, pentru omul avea pareri tehnice/practice/pertinente care NU DEPINDEAU de un buget de marketing sau de o psicotareala prin Spania/Italia/Franta la diferite lansari de gunoaie pe patru roti. Omul isi batea pwla permanent de noile „trenduri”, de masinile de kkt proaste si supra-marketate, de apucaturile tuturor neavenitilor care iau astazi decizii in lumea auto.
Dar divaghez.
Revenind – a nu se intelege ca eu afirm aici ca nu exista niste diferente de cultura/gusturi/filozofie de viata intre diversele rase sau zone de pe glob. Chestii care influenteaza in mod direct ce/cat/cum consuma oamenii respectivi. Eu sunt pasionat de auto/moto la nivel de NE-profesinist, e un hobby cam atata. Dar dintre 100 de prieteni/colegi/constinte eu am subiecte de discutie pe tema auto cu maxim 1-2 persoane care chiar stiu ce vorbesc, restul „blana” … isi cumpara o masina pentru ca e rosie. Deci concluzionez ca decizia de a cumpara o masina este luata de (probabil) >90% dintre oameni in completa NECUNOSTINTA de cauza. Si unde nu exista informatii/cunostinte tehnice/experienta, omul, inevitabil, cade in capcana marketingului/social media/jurnalistilor si „cumpara” exact ceea ce i se baga pe gat de catre unii platiti cu bani grei sa-i spele pe creier.
Deci, revin si subliniez, motoarele de 3,3L (sau mai mari) nu-s rele, sunt facute sa para rele in Europa. La care adaugam si birocratia cretina de la Bruxelles si s-a dus dracu’ toata treaba.
Mai departe – „electrificarea” (cea facuta cu japca si de dragul hipe-sterelii) e fundamental o PORCARIE. Nu exista argumente (pertinente) tehnice sau de alta natura care sa justifice „teza” ca un motor termic distruge planeta in timp ce unul electric o salveaza … NU EXISTA ASA CEVA!
Chiar si argumentul tau – ca stai la bloc – e in favoarea pastrarii motoarelor termice, pentru ca ai constat pe pielea ta ca NU AI SOLUTIE pentru a detine si exploata o masina electrica. Majoritatea populatiei lumii sta la bloc, asta e realitatea.
Deci ramane cum am stabilit – nu e proasta Mazda ca ia decizii normale si rezonabile (cum ar fi motorul de 3.3L + hibrid, in loc de mizerii lesinate cum face KIA) , e proasta Europa pentru ca nu stie despre ce vorbeste dar are ambitia sa „ia decizii” in necunostinta de cauza.
Sunt convins ca o sa-mi placa (si) CRV-ul asta nou, asa cum imi plac si Rav4 si CX-urile de la Mazda.
Fix așa. Am condus peste 70 de mașini dar cel mai aiurea mi s a părut model Y pe autostrada unde și daca vrei sa dai flash/ aprinzi faza de drum sau lunga, sau sa pornești ștergătoarele sau sa reglezi volumul sau clima tre să muți ochii pe tableta când rulezi cu 130. Un cacat de mașina. Și prost antifonata și cu suspensie de cart cu roti de rulmenți.
Honda e o mașină care e considerată mercedesul japonez sau era pe vremuri datorita confortului fiabilității și antifonării, Mazda era BMW equivalent și Toyota vw poporului.
Spre deosebire de autor , consider că modelele anterioare de crv erau un standard de fiabilitate și modularitate a interiorului, daca vezi cum se împachetează banchetele te întrebi automat de ce nu au toate mărcile această funcție. Pielea și trapa sunt de calitate. Cu motorizările hybride nu prea le a ieșit dar nici cu Toyota nu poți spune că ai vreo senzație care sa ofere plăcere de a conduce.
Am mașina koreana dar următoarea va fi japoneza, singurii care mai au onoare și o folosesc și în procesul de design și fabricație. Restul cost cuting și hoții,împachetate in celofan nou.
1.Super articol cu inceput si tot! Scri mai bine cand esti la drum se pare ca asta e mojoul tau sa fi pe drum.
2.Spune-i lui Mester ca e cel mai tare oranizator de evenimente cu masini, pur si simplu genial!
3. Astept continuarea, parca niciodata nu am asteptat articolele tale zilnic ca acum. Imi da senzatia ca-s cu voi acolo deci in vacanta! E minunata distragerea asta cand eu dau de facto cu sapa in corporatia vietii.
4.Drum bun si drive safe!
Off topic (sau off road) pe vremea mea băieții din anul I erau prea ocupați să depene amintiri din armată. Nici miss România nu i-ar fi întrerup din povestea despre cum l-au fraierit pe sergentul Țepe.
Vrei să spui că Honda a fost rățușca urâtă?
De aia ador Subaru, mai ales alea vechi, că au atitudinea aia, vrei mai multe butoane, caută altceva, la noi, zi mersi că îți dăm trei butoane.
„Eu înțeleg că japonezii sunt cu tehnologia și cu astea, dar pe mine mă dezechilibrează teribil când văd atât de multe butoane pe jumătate de metru pătrat.”
Ai prefera o tabletă pe ecranul căreia să întinzi amprentele în timp ce trebuie să fii atent la drum?
Nu răspunde la asta, e retorică.
Am urcat acum câțiva ani într-un Golf 8. În ăia 200 de kilometri în care l-a condus un tovarăș, eu am „butonat” meniurile, încercând să găsesc un radio cu muzică decentă și activarea la clima dual.
Pasager fiind, mi-am băgat p.la și am zis că o mașină din asta nu-mi trebuie nici dacă rămâne ultima disponibilă de cumpărat.
D-aia ce ne povestești despre Honda asta îmi merge direct la inimă. Mă rog, mai puțin prețul, dar asta e, nu le poți avea pe toate. 😅
În rest, rămâne cum am stabilit:
#wehateMihai.
@Lucian: fix, dar fix-fix, asa cum zici tu cu golful 7, sau 8, sau plm ca cine le mai deosebeste.
Pana la asta de care vorbesc, ultimul model de golf in care ma suisem fusese un 5. Babaiatule, cand m-am suit in 8 (nu stiu sigur daca era 7 sau 8, mortii lui, masina era din 2020 si era relativ recent lansat modelul) am simtit ca imi capul foc. Dincolo de niste plastice ORIBILE (Loganul asta nou are pe alocuri zone mai bine construite, sa nu mai zic de Duster) si niste „luminite” de habitaclu tip curcubeu (oribile!!!) care parca erau luate din Dragonul rosu, tableta vietii era noaptea mintii.
De 30 de ani de cand conduc tot felul de masini mi-am facut un „principiu”: daca imi ia mai mult de 2-3 drumuri scurte ca sa ma lamuresc la modul intuitv ce are prin bord masina aia (ma refer la pauzele de la semafoare, ca doar n-oi sta ca prostu’ in parcare, in masina, cu manualul in mana), masina aia nu e pentru mine. Punct!
Nu mai am nici varsta si nici rabdarea sa fac curs de calificare sau o post-universitara si sa caut prin toate meniurile vietii inainte sa pot folosi cum trebuie masina aia.
Iar vizavi de pret, stai asa: vezi ca s-a lansat BMW X2 (recent sau, ma rog, recent la noi). O odiosenie, practic varianta de SUV-cupe de la X1 (pe linia X4 si X6, absolut toate turtite pe spate si urate ca limba rusa) doar ca mic, inghesuit, pe scurt, o MIZERIE sinistra! Dar ca, la banii de CRV bine echipat, abia daca iti iei o „coaja” (maxim mid-range ca nivel de dotare) din asta de X2. Daca vrei nush’ ce fite/piele/jante/motor (hibrid eventual)/Pachet M (LOOOOOL!!!), pe odiosenia aia de masina poti da lejer un 65-70K Euro … joac-o pe asta!
@cryptoprocta, n-am cum să o joc, că singurele BMW-uri care îmi plac pot fi numărate pe degetele de la o mână și au ieșit din producție în urmă mai bine de 20 de ani.
Despre prețuri nu mă pronunț, că s-au dus toate în sus.
Un Civic Type R era ~20.000€ în 2010. Acum varianta de BAZĂ trece de 30.000.
Despre mărimea așa ziselor suv-uri gen X1, X3, Q5 și Tiguan nici nu are rost să mai discutăm.
Astă toamnă am constatat că Civic-ul meu din 2004 are aproape tot atât loc în interior (inclusiv portbagaj) cât are un Tiguan 2019. Și Civic era un hatchback compact, care ocupa pe stradă ¾ din cât ocupă „SUV-ul” de la VW.
Doamne, ce-mi place cum scrii!
Drum bun si experiente extraordinare(pe care trebuie sa ni le povestesti, desigur)!
Sofer de Honda de 18 ani. Intai Accord apoi, ultimii 7, CR-V.
Trag disperat de actualul CR-V pentru ca imi este clar va voi fi nevoit sa schimb marca dupa atata amar de timp.
CR-Vurile hibride ies din discutie.
Accord nu e disponibil in Europa.
Civic-ul zici ca e facut sa fure soferii de BMW ursulet.
Pacat
De ce, ce au hibridele de la Honda?
Bă frate, nu pot comenta eu prea mult, că nu sunt un șofer din ăla care se contopește cu mașina și are atâtea pretenții de la ea, așa cum e șăfu’ la blog. Pe mine dacă mă duce din punctul A in punctul B ( de preferat într-un mod mai sportiv așhea, și cu condiții decente de confort) este minunat!
Nu pot să zic că nu mi-a plăcut mașina, dar dar mi s-a sculat invidia mai rău când am văzut cazarea aia. Mi-a plăcut tare, timp de aproape 2 min, dar când am văzut 500 € pe noapte în sezon, invidia mi-a murit la fel de brusc cum s-a trezit. Io unu’ personal mă îndoiesc de faptul că mai mult de 10% dintre noi, cei care căscăm gura pe aci pe blog, ar fi dispuși să dea banii ăștia ca să vadă un mic orășel, în care nu poți decât să bei vin si să te plimbi. Cu banii ăștia, te poți caza oriunde pe planeta asta, chiar și în Poiana Brașov, dreaq.
Dar revenind la mașină, că mi se pare mai accesibilă 🤣 ce vreau eu să întreb: când ai prezentat condițiile de finanțare, nu cumva ai făcut referire la un leasing financiar? Că nu prea înțeleg cum ar fi un leasing operațional cu avans de 50%.
Fain CRV, dar din toate mașinile d-acolo io prefer Duster. Pot spune, cu mâna pe inimă, că interiorul de la Duster dă clasă, la cum arată, interiorului lui S-klasse. Da, m-ați citit bine.
Tableta de pe Duster e atât cât trebuie.
Mișto analogia de la inceput. Până la urmă, și Betty cea urâtă a devenit dezirabilală, in ambele cazuri: și fata și mașina. Mulțam’ de articol! Știm că îți iei din timpul de odihnă ca să ne povestești frumos. 🙏
Mișto scris.
Mai vreau, chiar dacă mă uit ca vulpea la struguri.