Articol scris de Cismaru.
…
Tratat dermatologic despre cum nu le plesnește obrazul de rușine!
Dacă ar fi o scrisoare oficială, textul de mai jos ar începe cam așa:
„În atenția stimatei doamne Ana – Maria Brânză și a distinșilor domni Virgil Stănescu, Daniel Pancu, Cătălin Moroșanu, Ilie Dumitrescu, Bogdan Stelea, Adrian Mutu, dar și altor foști mari sportivi români care fac reclame la case de pariuri și cazinouri!”
În ultimele decenii, industria parierilor sportive a devenit o forță financiară colosală. Cu toate acestea, există o dezbatere din ce în ce mai vizibilă cu privire la implicarea sportivilor de performanță în promovarea caselor de pariuri. Acest articol își propune să exploreze de ce marii sportivi ar trebui să servească drept exemple de determinare și să se abțină de la a face reclame la astfel de companii.
1️⃣ Promovarea unui comportament riscant
Atunci când sportivii de top devin imaginea unui cazino sau a unei case de pariuri, aceștia transmit implicit un mesaj publicului: acela că parierea este o activitate normală și de încredere. Această imagine poate duce la normalizarea parierii și poate determina oamenii să subestimeze riscurile asociate. Sportul ar trebui să fie despre valoare, antrenament și excelență, nu despre pariere și hazard.
2️⃣ Modelare comportamentală
Sportivii de performanță sunt priviți de mulți tineri ca modele de urmat. Atunci când acești tineri îi văd pe sportivii lor preferați promovând case de pariuri, ei pot fi tentați să încerce și ei să parieze. Iar asta poate avea un impact negativ asupra educației și a viitorului lor, înlocuind valori precum efortul, perseverența și determinarea cu ideea că succesul poate veni rapid din pariere.
3️⃣ Problemele legate de jocurile de noroc
Pariurile pot deveni o problemă serioasă pentru cei care nu au controlul asupra impulsurilor lor. Promovarea acestora de către sportivi celebri poate să nu încurajeze doar parierea, ci și dependența de jocurile de noroc. Marii sportivii, în calitate de exemple pentru milioane de oameni, ar trebui să fie conștienți de impactul pe care îl au asupra societății și să își asume o responsabilitate mai mare.
4️⃣ Distragerea de la scopul sportului
Sportul de performanță necesită o concentrare extremă, antrenament și dedicație. Atunci când sportivii se implică în promovarea caselor de pariuri, aceștia ar putea să-și piardă concentrarea și să își îndepărteze atenția de la pregătirea lor și de la performanța în competiții.
5️⃣ O oportunitate pentru a inspira
Sportivii de top sunt printre puținii oameni care ajung să fie apreciați datorită muncii și rezultatelor care i-au făcut să ajungă în vârf. Deși termenul este depreciat prin asocierea cu personaje insalubre ale online-ului, sportivii de top chiar ajung să fie niște adevărați „influenceri” care pot motiva și inspira milioane de oameni.
În loc să se asocieze cu industria pariurilor, ar putea să se folosească de asta pentru a promova valori precum determinarea, munca asiduă și fair play-ul. Exemplul lor ar putea influența tinerii să urmeze calea sportului și a excelenței.
Să știți că, deși vremurile s-au schimbat, copiii si tinerii sunt la fel. Sunt tot niște bureți care absorb informație de peste tot din jurul lor. Trebuie doar să fim atenți CUM le transmitem informația.
Pe vremuri fetițele se jucau „de-a Nadia” și băieții își scriau numele lui Hagi cu carioca pe tricouri. Pentru că informația era una singură: sunt cei mai iubiți și respectați sportivi ai acestei țări, vrem să fim și noi ca ei.
Acum nu mai e nevoie să facem asta, acum poți cumpăra de peste tot tricouri sau alte materiale promoționale cu numele sportivului preferat pe el. Depinde doar de sportivii respectivi ce transmite numele lor. Că una e să porți tricou cu Mutu, singurul fotbalist român care a marcat peste o sută de goluri în Serie A, și alta e să porți tricou cu Mutu, ăla care ne învață să ne scoatem cu o specială și două spin-uri.
În concluzie, marii sportivi ar trebui să se gândească de două ori înainte de a accepta să facă reclame la case de pariuri. Ei au un potențial uriaș de a inspira și de a influența pozitiv generațiile viitoare, iar promovarea jocurilor de noroc nu este în interesul lor sau al societății. În schimb, acești sportivi ar trebui să rămână fideli valorilor care i-au adus la nivelul lor actual și să servească drept exemple de determinare, perseverență și succes obținut prin efort și dedicare.
Doar că ai noștri (mă refer în special la cei pomeniți mai sus) încurajează fără pic de remușcare jocurile de noroc, cazinourile, păcănelele și, în același timp, deplâng la televizor lipsa de performanță și de implicare a tinerilor valori în sport și societate.
Sictir!
Mulțumesc lu nea Mihai pentru găzduire.
P.S. Nota redacției: am scos numele caselor de pariuri de pe imagini, ca să nu facem reclamă și într-un articol care exact asta nu-și dorește.
Trist! Și da, ăia mai slabi de minte nu se gândesc ca Mutu, de exemplu, a muncit mult pentru performanțele obținute, nu a câștigat la vreun cazino sau sală de pariuri banii pe care-i are. Singura vină a acestor sportivi este că-și asociază numele cu mizeriile astea de cazinouri.
Comentariu beton!19
Toți fiind oameni cu bani, nu cred c-ar muri de foame fără banii din publicitatea pentru pariuri.
Subiectul ar trebui să fie mult mai amplu. Sunt echipe de top în lume, vezi Anglia în special, care au pe piept numele unei case de pariuri. Nu e totuna? Poate e chiar mai grav.
Apoi. Reclama la McDonalds, de exemplu, e sănătoasă? Reclama, nu prosdusul. Că ăla se știe cât de sănătos. Da, știu, sunt mulți consumatori care vor spune că nu e același lucru. Că nu poți deveni dependent de Mac. Pe bune? Să nu mai zic de margarină sau alte nenorociri care ne omoară încet dar sigur. Da, cel mai simplu ar fi să interzică reclamele la pariuri. De orice fel. Ca la țigări. Apropos, nu am amintit nenorocirile de țigări electronice. Dar, miliardele? Ce facem cu miliardele? Sau ce facem fără miliardele alea?
Comentariu beton!33
@Adi multumim pentru exemplificarea unei fumigene aka whataboutism https://en.wikipedia.org/wiki/Whataboutism
Comentariu beton!22
@Mihai Vasilescu – eu cred ca nu au atat de multi bani din cariera de sportiv – iar altceva nu i-au mai dus mintea sa faca (ex: reconversie profesionala), ori sunt atrasi de sunetul banilor si incearca sa faca tot posibilul sa adune cat mai mult, pentru ca… why not?
Un lucru care personal ma nemultumeste, este scoaterea de la naftalina al unui „influencer” (in mod generic vorbind: sportiv, actor, cantaret, etc.) despre care nu s-a mai auzit nimic in ultima vreme.
Influecer-ul respectiv nu a facut nimic notabil, in ultima perioada, dar a fost, candva, undeva mai sus pe scara celebritatii, iar in goana lor dupa audienta, trusturile media profita din plin de orice ocazie pentru a putea umple doua ore dimineata la ProTV cu nea’ „Shurubel somer – caut de lucru” a.k.a. Vorbeste Lumea, sau 3 ore la pranz cu „Mi-am bagat familia in ProTV” a.k.a. Maruță.
Iar asta ma duce cu gandul in alta parte, mai neagra a publicitatii… Nu cumva sunt unii „influenceri” cersetori de atentie (sau cersetori pur si simplu, ca oricare alt cersetor din Piata Unirii), fiindca nu mai au bani nici macar pentru a trece strada, iar trusturile de presa intind mana pe sistemul win-win?
Total de acord. De câte ori văd o astfel de publicitate, îmi spun cât de jos au ajuns acești sportivi, sau cât de puțin creier au.
Comentariu beton!20
Da.
Și pe mine m-a uns pe suflet articolul. Sper să ajungă la cât mai mulți „împricinați” să-i facă să roșească 10 secunde.
Comentariu beton!12
Daaa, am remarcat recent uitându-mă la emisiunea Chefi la cuțite, cum în preselecții zilnic apărea minum un sportiv făcând reclamă mascată la o casă de pariuri (purtau un tricou pe care scria doar super, dar se înțelegea la ce se referă, că doar nu purtau sportivi de la diverse sporturi o super uniformă). Și da, erau toți vedete/sportivi consacrați, inclusiv numele din articol. Imi place emisiunea, dar m-a dezgustat invitarea lor și la ce injoseau acei sportivi. Discuția din platou era doar despre cariera lor, dar invitația de pe tricoul lor nu era super deloc. Cum să faci asta, când pariurile au distrus viața atâtor oameni, cum să faci asta când sportul ar trebui să fie despre sport, efort intens și o viață sănătoasă (fizic și psihic). Și din cauza acestor fel de reclame (mascate sau nu) nu mă mai uit la competiții sportive.
Comentariu beton!26
În primă fază am văzut un fotbalist, nu mai știu care era. Apoi pe Ana Maria și primul lucru la care m-am gândit „bai un tricou mai pe mărimea ei nu au găsit și ăștia?”. Când am văzut și al treilea sportiv s-a aprins becul și m-am prins la ce se face reclama. 😂
Eu reușesc să fac abstracție de reclamele de la meciuri, dar nu toți suntem la fel.
@Mihai, reclamele nu sunt numai în timpul meciurilor. Sunt și pe Comedy Center din păcate sau alte posturi, in fiecare seară, în timpul calupurilor de reclame. Sunt peste tot. Chiar și mascate, cum tocmai ziceam, prin diverse emisiuni despre cu totul altceva.
@Siami, știu, știu, eu am răspuns doar la umtima ta frază.
@Siami, am inteles ca emisiunea Chefi la cutite a fost amendata pentru reclama mascata la casa de pariuri. Aici a putut interveni CNA-ul pentru ca era vorba de reclama mascata dar in rest nu poate interveni pentru ca nu o ajuta legislatia. Aici ar trebui umblat prima data.
Cat despre sportivii care se preteaza la reclame din astea daunatoare, cred ca este vorba de lacomie. Cu cat au bani mai multi cu atat le trebuie mai multi.
Comentariu beton!19
Îndrăznesc să merg puțin mai departe. Promovarea făcută de un sportiv poate chiar să încurajeze ideea că unele meciuri sunt aranjate, astfel încât să se câștige sume mari la pariuri.
Comentariu beton!15
Nu mă înjuraț, da grammar nazi-ul din mine nu poate să tacă…
🙈
cred că poetul a vrut să spună „concentrare”, căconcentrația e altceva 😁
În rest, perfect de acord.
Comentariu beton!21
Adevărat. Am editat.
@(alta) Iulia…era vorba de concentrația dă substanțe…:))
@(alta) Iulia, „grammar nazi-ul din mine nu poate să tacă”, dar să chiulească sâmbăta a putut! 🤣🤣🤣
Comentariu beton!43
sîmbătă a chiulit cu toate personalitățile…
Comentariu beton!23
Ah, și din ce se am mai înțeles, ascultând ce ziceau despre activitatea lor curentă, unii nu fac doar reclamă. Ci chiar lucrează/colaborează cu aceste agenții/site-uri și ajută cu informații, statistici și ce mai fac ei acolo să influențeze oamenii să cheltuie bani pe așa ceva. Deci de ce fac asta? Pentru bani, atât. De consecințe, nu le pasă.
Perfect de acord cu punctul de vedere al autorului.
Intr-o lume ideala, fix asa ar fi. Doar ca nu traim intr-o lume ideala ci, dimpotriva, in una care masoara TOTUL dupa „cati bani costa”, „cati bani produci”.
Ca asta cu sportul si pariurile este extrem de sau cea mai grava/vizibila, de acord. Dar exista in toate industriile astfel de exemple – de varfuri (influenceri) din fiecare industrie – si care acum promoveaza orice kkt le plateste facturile.
Pentru ca asta e mecanismul de marketing care merge zilele astea – il iei pe unu’ care si-a construit o cariera si e o voce intr-un domeniu si incepi sa „plusezi” – de la gadilat la orgoliu sau sume irelevante pe moment si care presupun „mai nimic” gen o aparitie la un eveniment doar ca invitat, ciocnit de pahare si 2-3 fotografii pana se ajunge la sume exorbitante in baza carora respectivul „recita” tot ce vrea sponsorul – pana cand acea persoana publica devine o marioneta care face/zice orice si pe termen lung.
Ca doar TOATE adictiile asa se construiesc – atat la vedeta cat si la clientii fraieri – incet, in timp, intai cu doze mici/gratis, apoi cu doze din-ce-in-ce mai mari si pe bani adevarati. Foamea ii motiveaza pe toti – pentru o vedeta „foamea” se masoara in zeci/sute de mii de euro, pentru prostul care joaca e vorba de un un bliet de 10 euro cu speranta ca ii va aduce milioane.
MORALA nu mai are, de mult, nimic de zis in alegerile oamenilor. Am auzit, si nu o singura data, scuze de genul „… si ce daca, daca nu o faceam eu, oricum o facea altcineva, asa ca mai mai bine sa ajunga banii aia la mine in buzunar …”. QED.
Comentariu beton!15
se zicea „mare om, mare caracter”; se pare că de ceva vreme nu mai este cazul…?
PS în completare recomand și penultimul articol de la @krossfire; sad but true
Ca fost sportiv de performanta am cunoscut toate categoriile de sportivi si am vorbit cu multi. Eu le dau dreptate sa faca reclama la tot ce se poate si sa adune tot ce pot pt ca timpul este scurt. Sportivii se reprezinta pe ei in primul rand, nu reprezinta tara sau orasul sau ce bazaconii va mai trec prin cap. Viata de sportiv este scurta, dura si fara pensionare. Una e sa faci futsal 20 de minute ca sa poti bea bere cu sete dupa, alta e sa bagi 2 antrenamente pe zi si sa alergi de iti ies ochii ca la melc si sa fii cu picioarele sparte dupa meci. Nicicare din cei care urla pe la meciuri si se bucura cand castigi sau isi doresc ca si copii lor sa fie sportivi de prim rang nu o sa-ti plateasca operatii pt coxatroza, ligamente sau cardiologi si ce o mai fi. Si in al 2-lea rand, reclamele la alcool sunt ok ? S-au terminat alcoolici ? Dar la cola si pepsi si dulciuri sunt ok ? Nu mai avem obezi si diabetici ? Vreti sa se termine cu cazinourile si pacanelele ? Militati pt inchiderea lor, e simplu. Nu mai o tot dam dupa gard ca cine la ce face reclama, este egal cu zero, o tiganie. Le inchidem si gata.
Comentariu beton!30
Eu înțeleg ce spui tu și sunt de acord că toți sportivii care au făcut bani din sport îi merită cu vârf și îndesat. Să se bucure de ei și să fie sănătoși!
Numai că subiectul este puțin altfel. Nu vorbim de oameni care nu isi permit să își amelioreze afecțiunile generate de efortul intens, ci de oameni pe picioarele lor dpdv financiar, care generează alți bani pentru că pot, nu pentru că îi dă afară nevoia din casă. Adică o fac pentru bani, nu e un compromis, un rabat de la principii făcut de nevoie. Și nici faptul că o fac pentru bani nu e chiar de neînțeles…doar că asta spune ceva despre caracter.
A! Și am aceeași părere și despre doamna bucătar Patrizia care face reclamă la o mizerie de frișcă vegetală. Nici ea nu cred că o face ca să aibă bani pentru factura la gaze.
Comentariu beton!11
A! Și am aceeași părere și despre doamna bucătar Patrizia care face reclamă la o mizerie de frișcă vegetală. Nici ea nu cred că o face ca să aibă bani pentru factura la gaze.
De cativa ani incoace, un numar de tari vestice considera jocurile de noroc ca fiind o problemă de sanatate publica si dependenta legata de jocurile de noroc este azi clasificata drept boala.
Criteriul pentru ca ceva sa fie clasificat drept boala nationala este ca trebuie sa afecteze multi oameni si ca poate avea consecinte grave si dependenta de jocuri de noroc indeplineste criteriile respective.
Oamenii isi pierd bani, job, familie, casa si ajung pe strada. Nu de mult am citit ca la noi un tanar disperat din cauza acestei dependente si ca nu primeste nici un ajutor medical s-a legat la linia de metrou.😥
Este o crima sa se promoveze ceva ce distruge destine si vieti de oameni. Felicitari pentru articol, este un semnal de alarma pe care trebuie sa-l auda toti cei responsabili si trebuie trimis si mai departe, in presa nationala.
Comentariu beton!24
De ce nu le inchid ?
Stii si tu de ce nu le inchid. Sunt o afacere ce aduce castiguri fabuloase statului (penal se pare si la ei ca si la noi). Fenomenul nu ar exista nicaieri in lume fara aprobarea statului.
Eu vazand de ce mizerii sunt capabile guvernele, corporatiile si tot felul de organizatii concepute a fi in slujba cetateanului aproape ca ii inteleg pe cei care dau in boala teoriilor conspirative.
Singurul personaj care ar fi îndreptățit să facă reclamă la casele de pariuri e Nea Costel, drojdier – vedeta TNR.
Consider că cei care joacă la pariuri de orice fel, cu siguranță nu ah fost influențați de nici un jucător de fotbal și, nu ar putea fi influențați nici să nu mai joace.
Reclamele astea sunt exact ca cele despre 2 litri de lichide, viol, alăptare exclusivă. Dacă eu vreau să fac ceva, fac dacă nu, nu. Indiferent cine ce zice. Credeți că a băut cineva mai multă apă datorită reclamei. Nu. Așa și cu pariurile: cei care joacă, o fac pt că asta au văzut/învățat acasă și din anturaj, nicidecum că a venit Mutu și le-a zis.
Amuzant. Practic, ai desființat din câteva fraze tot ceea ce înseamnă marketing pe planeta asta. Adică o industrie de câteva sute de miliarde pe an. Bani cheltuiți degeaba, oricum nimeni n-a fost vreodată influențat de vreo reclamă.
În timpul ăsta, doar Coca Cola a avut în 2022 un buget de marketing de 4,7 miliarde de dolari. Bani aruncați pe fereastră. Ce nevoie aveau de reclamă? Ce naiba, cine n-a auzit de Coca Cola? Sfântă naivitate…
Deci ăia care îl plătesc pe Mutu să le facă reclamă sunt niște fraieri, practic aruncă banii pe geam dacă oricum nu influențează pe nimeni😁
@MV Bine punctat. Am ras.
@timmy sa stii ca de fiecare data cand ma simt deshidratat ma gandesc daca am baut acei 2 litri de apa. Asa ca sa stii ca au ceva rol acele reclame.
„ar putea să se folosească de asta pentru a promova valori precum determinarea, munca asiduă și fair play-ul”
Aș zice că Cizmaru e prea bătrân pentru a mai crede cu adevărat în așa ceva …
În altă ordine de idei, pariurile prosperă mai spectaculos în societăți sărace. Oamenii nu văd căi accesibile de a atinge nivelul material al multor figuri promovate intens prin media și dau cu zarul. Nu iau în calcul un mic detaliu: pentru fiecare câștigător net sunt 10000 (cifră scoasă din tractul digestiv, probabil mai mulți) care aruncă banii pe fereastră.
Sărumâna, scuzați că fluier în biserică, dar răspunderea personală unde e?
Vai, săracul, nu e el de vină. Reclamele cu sportivii, alea l-au dus la păcănele și la pariuri!
Hai serios. Mă mai trezesc și eu, na, azi nu suport cei care beau cafeaua cu lapte. Dar nu sunt reclamele pentru lapte de vină, așa-i?
Comentariu beton!16
Oamenii au tot felul de vulnerabilitati pe care nu este ok sa le exploatam. Dependentii spun ca le este greu sa renunte la jocuri cand vad reclame la cazinouri la evenimente sportive sau doar plimbandu-se prin oras. Ce sa mai zicem de mediul online unde esti bombardat cu reclame de pariuri?!
@Tia – atunci pe linia asta putem interzice cam jumate de lume și comerț, pe motiv că Xulescu suferă sau mai nou, e ofensat(ă).
Prea ne-am construit o plasă de siguranță în societate prin care supraviețuiesc și consumă resurse niște exemplare care de altfel s-ar elimina singure. Știi tu, take the warning labels off, the problem should take care of itself.
@Atti, tu zici sa lasam omul fara indicatoare pe strazi si fara etichete de avertizare pe cutiile cu otrava pentru sobolani? Ntz, ntz, esti prea cinic, prea rau.
Intr-unul din documentarele lui Simon Reeve am vazut cum un grup de oameni si-au parasit satul, ca nu mai aveau resurse si in calatoria lor spre nicaieri, cei batrani nu mai puteau tine pasul cu restul si erau lasati sa moara pe marginea drumului! Da-o-n traznet de selectie naturala ca ne transforma in monstri!
Reclama la nu-stiu-ce fel de bere „pentru bărbați adevărați”. Evident va atrage atenția adolescenților prostuți care vor sa arate că sunt bărbați. Și unde este răspunderea personală? Le ceri copilandrilor de 12-14 ani să treacă prin filtrul gândirii mature această reclama?
@Elvira: absolut. De aia au părinți, să le explice de bună vreme conceptul de acțiune – rezultat și nevoia de a nu merge necondiționat după turmă / prieteni / media.
Da, știu, ușor de zis. Și totuși, necesar.
Se vor desființa pariurile și păcănelele imediat după închiderea fabricilor de țigări și de băuturi alcoolice.
Serghei Mizil mi se pare de acolo în reclamele de acest gen, foștii sportivi nu.
Comentariu beton!11
Mai periculoase sunt exprimarile de tip ”joaca responsabil”, utilizate de multe ori si de acesti sportivi. Boss, speculezi un comportament inalt adictiv. E ca si cand ai ilustra reclama cu un tip cu seringa in vena si ai scrie ”Injecteaza-te responsabil!”. E deja prea tarziu.
Comentariu beton!32
Reclamele la pariuri sunt la fel de nocive precum reclamele la băuturi carbogazoase, la mec și cheiefsi, la țigări de orice fel, la băuturi alcoolice, la bănci și la … Indiferent cine și cum apare în ele.
nimeni n-ar trebui să facă reclamă la așa ceva! nimănui nu ar trebui să i se permită să facă reclamă la așa ceva!
Și după ce se întâmplă asta, probabil o să vrea autorul ca toți posesorii de BMW să semnalizeze?! Sau, cel puțin, cei din România. Sau să fie judecat dosarul Revoluției. Așa ceva! 🙂
Lăsând gluma la o parte, în teorie e normal ce zice, dar în realitate societate actuală e construită în jurul ideii de profit, cu limite puse unor comportamente atunci când pot dăuna societății. Deci, până când nu se va întâmpla așa ceva, slabe șanse de schimbare.
🙋♂️ Posesor de BMW acilea. Semnalizez schimbarea direcției de mers de când am pus mâna pe volan, indiferent de autoturismul condus. 😎
Chiar dacă drumul cu prioritate cârmește spre dreapta/stânga? 🙂
Punem pariu pe 10 lei că nu o să intereseze pe aproape nimeni că unii sportivi promovează case de pariuri, băuturi carbogazoase, junkfood&… multe alte chestii nesănătoase?
Ai câștigat.
Deci am 20 de lei. Punem pariu pe 20 de lei că Dinamo București câștigă Champions League în următorii 5 ani?
Mă bag.
Foarte bun articolul. N-am intrat niciodată în vreun cazinou, pentru că n-am vrut să-mi risc banii munciți. Am mai jucat pe la loto câteodată, dar și aici am vreo 15 ani de când n-am mai jucat. La Pariuri sportive, la fel, adică niciodată.
Și când mă gândesc că tot ce spune el acolo pălește în 2 secunde în clipa când apare Sergei Mizil și ne spune cum este cu viața.
Ești player. Știm ce zici.
Cam la asta se rezumă totul.
Ăia pentru care Serghei Mizil e vreun exemplu demn de urmat pot să parieze liniștiți. Pariurile sunt cea mai mică problemă a lor.
Băăăh Mișuleee 😂😂😂 Îmi fac un tricou cu fraza asta!
Ce articol pe sufletul meu. Am comentat ca o baba zăluda de una singura pe acest subiect. 🤌🏻👀
Chiar asa, super articolul. Si inca o observatie, ca am vazut ieri un filmulet despre cum in Republica Moldova nu sunt permise DELOC reclamele la casele de pariuri, nici in mass-media, nici pe cladiri, nici pe panouri stradale. Si ma intreb, la ei de ce se poate? Daca nu credeti, las un link aici: https://playresponsibly.ro/campanii/republica-moldova-interzice-publicitatea-la-toate-tipurile-de-jocuri-de-noroc-46
Io n.am uitat.o nici pe doamna ( o mare,mare campioană) cu margarina PLINĂ de omega 3 !
Sportivii ar trebui sa promoveze latinescul „mens sana in corpore sano” nu o activitate profund nociva care produce adictie la fel ca drogurile. Zaharul, grasimile, coca-cola, etc te omoara in zeci de ani si nu te determina ca drogurile sau jocurile de noroc sa faci orice ca sa iti cumperi bombonele!
Eu am avut un coleg de facultate, de grupa chiar, care avea o firma de turism destul de prospera la un moment dat apoi a inceput sa joace la pariuri si/sau pacanele banii clientilor incasati in avans pe excursii inloc sa le achite acestora excursiile. A intrat in mari datorii, a lasat o gramada de oameni si fara bani si fara excursii, a bagat firma in faliment, si-a vandut casa si toate asset-urile avute si cand nu a mai avut solutii s-a aruncat de pe bloc. Deci sa nu imi zica cineva ca a face reclama la jocuri de noroc este ok. E adevarat ca trebuie sa ai si o inclinatie spre adictia respectiva dar aceasta nu ar trebui incurajata prin reclame. Hai sa facem reclama si la droguri atunci.
Comentariu beton!11
Acest gen de reclame ar trebui interzise cu totul.
In Belgia sunt orase care au inchis casele de pariuri si jocuri. In România ar trebui sa faca la fel.
Nu am timp acum sa detaliez cum si ce e in spate,dar promit sa ii scriu distinsei gazde cateva chestii de insider din lumea jocurilor de noroc. Doar ca va trebui sa aveti rabdare pana in weekend….
Avem, avem.
Trimis un mic articol la adresa de contact. Cu scuzele de rigoare daca e prea mult sau prea tehnic, nu sunt om ” de scris”
Cat timp ne inunda la tv reclame la pacanele, legal, da,,,ce sa faceti voi? Sesizati si voi diferenta intre pacanele si pariuri sportive? Adica agentii in care te duci sa zici ca otelul ii bate pe craiova… jocurile astea,s diferite…exista,( nu stiu daca mai exista) pronosport pe timpuri…nu te intreba nici draq’ cati ani ai,,,jucai acolo ca si copil…nu s,a imbolnavit nimeni…luai acolo 100, 1000 de lei, iti dadeau femeile alea banii( ca fete nu erau)… corect, nu erau pacanele pe vremea aia…asta e,,,azi cand scrie pe toate tricourile astea mari BWiN, etc etc…la ce sa ne asteptam? Voi nu va treceti copiii strada singuri, ii duceti cu masina pana in clasa, mai rabufnesc si ei de atata atentie…noi, repet, jucam la pronosport din clasa a 6,a…n,a murit nimeni…
„Federaţia Română de Fotbal a anunţat încheierea unui contract de sponsorizare cu o casă de pariuri care va susţine Echipa Naţională de seniori şi loturile Under 21 şi Under 20.
Parteneriatul dintre FRF şi Casa Pariurilor se întinde pe o perioadă de patru ani, cu posibilitate de prelungire, şi are drept obiectiv principal dezvoltarea fotbalului românesc şi susţinerea tinerilor de valoare până la marea performanţă.”
Deci despre ce vorbim?
@scoby57, se vorbeste despre prostitutie. Despre ceea ce esti dispus sa faci pentru bani atunci cand ai liber arbitru! (se exclude situatia in care esti prizonier intr-un trib de canibali… 😂)
Personal, imi este mai usor sa gasesc circumstante atenuante, pentru cele de pe centura decat escortelor de lux (sau video-chat-istelor…)
Sportul a devenit o industrie care are nevoie de bani ca sa functioneze si care produce bani (mai multi sau mai putini in functie de disciplina)
Sportivii… nu pentru toti, dar pentru mult prea multi se aplica bancul:
– Alo, scoala de dans si maniere elegante?
– Pwla dans, numa’ maniere elegante…
Sunt de acord cu articolul. Un sportiv care se respecta nu face reclama la Pariuri Sportive, nici la burgeri, bauturi carbogazoase etc. Un bun exemplu este filmul cu Dwayne Johnson, „Plan de joc”.
@MV Tu ai rezista(t) unei propuneri de promovare de genul asta aici pe blog?
Presupunem, evident, o oferta extrem de tentanta financiar, sau ceva ce iti doresti foarte mult si nu iti poti permite ever. Sa zicem o oferta pe care nu si-ar putea permite vreodata sa o faca cei pe care ii promovezi ocazional aici.
Intreb, nu dau cu parul 🙂
Am refuzat oferte pe foarte mulți bani pentru case de pariuri. Am refuzat oferte pe foarte mulți bani pentru partide politice. Am refuzat oferte de produse și servicii pe care nu le-am testat.
@MV 👍👍