Voi ați observat c-au dispărut poveștile alea mișto din cursele de ride-sharing? Nu mai vreau să le las numele, dar vorbim despre cele două pe care le știți cu toții și care erau considerate Mecca transportului în comun.

Acum vreo doi-trei ani, aproape că nu era zi lăsată de Bărbosul în care să nu-mi ajungă sub ochi o întâmplare emoționantă despre șoferi de servicii din astea alternative care, ca niște adevărați cavaleri de pe vremuri, coborau de la volan să ajute bătrâni cu părul nins să traverseze, sau salvau cățeluși orbi, sau recitau din Minulescu, sau făceau tot felul de lucruri din astea mișto, de-ți dădeau și lacrimile când citeai postările pasagerilor.

Vă spun, la un moment dat ajunsesem să cred că numai eu am ghinionul să comand cursă și în loc să-mi vină un gentleman pasionat de Vivaldi și minimum campion național la samba pe echipe, sosea un loganist transpirat care mirosea a fost pelicanist de la o poștă.

Știți de ce au dispărut poveștile astea? S-au dus acolo unde se duc poveștile când se duc, când constați că ambele servicii au devenit de neutilizat. Nu-ți mai arde de inventat povești cu șoferi îmbrăcați în frac care fac asta din pasiune, între două concerte pe care le dirijează pe scena operei, când tu nu poți sa comanzi decât curse cu tarif dinamic. Deși timp să le scrii ai avea, între cele minimum trei anulări de curse pe care ți le iei în mod constant.

Dincolo de orice glumă, nu știu cum stă situația în restul țării, dar în București, în timpul zilei, eu nu am mai prins vreodată curse ride-sharing cu tarif normal. De fiecare dată când am avut nevoie, tariful a fost dinamic și se ducea la sume de neacceptat.

Știți de ce se întâmplă asta: pentru ca șoferii acționează ca un cartel ca să facă aplicația să treacă pe tarif dinamic. Își închid aplicațiile ca să pară că sunt puține mașini ieșite pe traseu, automat cererea devine mult mai mare decât oferta, moment în care aplicația generează tarif dinamic.

Despre anulatul curselor nici nu mai are rost să povestesc, bănuiesc că v-ați lovit cu toții de problema asta.

Și uite așa, din tarif dinamic în tarif dinamic, din anulare în anulare, m-am reîntors la mersul cu taxiul. Și nu glumesc absolut deloc. Nu mai folosesc cele două aplicații de ride-sharing decât extrem de rar și în special când nu sunt în țară.

De altfel, exact ăsta este scopul articolului de azi, să vă spun c-am descoperit o aplicație de taxi mișto. Informație pentru care îmi veți mulțumi voi mai încolo. Până acum foloseam exclusiv altă aplicație, dar de vreo câteva săptămâni am descoperit și aplicația GoCab. Aplicație pe care mi-am instalat-o pe loc, pentru că eram curios care e treaba cu ea.

Iar treaba, prieteni, este că acum vă pot anunța că funcționează im-pe-ca-bil. Lucru care n-aveți idee cât mă bucură, pentru ca mă enervează de mor să n-am alternative. Vreau să pot alege, vreau să am mereu la îndemână o soluție, nu să mă rog sa funcționeze unica pe care o știam. Iar GoCab chiar funcționează.

O să vă las acum și câteva chestii pe care le-am constatat așa la prima mână:

👉 Am instalat-o aproape instant, doar pe baza numărului de telefon;

👉 Știe plată cu cardul și plată direct din aplicație. Dacă nu-ți convin astea două, poți plăti cash.

👉 Poți să lași bacșiș direct în aplicație

👉 Asta mi-a plăcut tare de tot: nu există tarif dinamic. Nici nu ar avea cum, taxiurile lucrează cu preț fix pe kilometru. După ce introduci destinația, vezi în aplicație o estimare de cost, iar la finalul cursei ai de plată exact ce afișează casa de marcat.

👉 M-a spart faptul că vezi în aplicație cât de veche e mașina care urmează să te preia. Da, da, ați citit bine, îți afișează marca și modelul, dar și cât de veche e. Probabil asta este explicația conform căreia eu n-am prins mașină mai veche de cinci ani.

👉 Are și GoCab toate lucrurile cu care mă obișnuisem de la Uber sau Bolt:  vezi în permanență unde e șoferul, te notifică pentru diversele acțiuni (șoferul e în drum spre tine, șoferul a sosit, le știți și voi), iar la final poți să-i dai rating.

👉 Uite și o informație primită de la unul dintre șoferii cu care am mers. Omul s-a câcâit un pic până să mi-o zică, deci v-o dau cu titlul de confidențială: dacă un șofer GoCab acceptă o comandă, șansele s-o anuleze sunt foarte mici. Evident, m-a interesat extrem de tare de ce. Pentru că dacă anulează o comandă deja acceptată este penalizat cu blocarea aplicației pentru un interval care poate dura de la 2 până la 6 ore. Informație care a fost cântec de îngeri pentru urechile mele.

👉 Tot șoferul de mai sus mi-a mai explicat o chestie pe care eu n-am cum s-o verific, dar v-o las aici, că sună mișto și veridic. Uneori, în aplicație îți apare opțiunea Taxi Garantat, iar eu nu înțelegeam ce e cu ea. Ei, șoferul mi-a explicat că opțiunea asta este de fapt un serviciu suplimentar care îi garantează clientului că va primi un taxi, indiferent de circumstanțe. Știți și voi cam ce înseamnă să găsești un taxi în București la ora 18:00, într-o zi lucrătoare când plouă, nu?

Mno, cică cu Taxi Garantat s-a cam terminat cu asta, șoferul care s-a înrolat în serviciul ăsta este obligat să ajungă la client, indiferent de condițiile meteo, de oră, de zi, de zonă sau de condițiile de trafic, cu același tarif. Am mârâit sceptic la această informație, dar omul mi-a zis franc: „păi da, că ne dau bani în plus pentru asta și ne penalizează rău dacă am luat cursa și nu ajungem la client”. Și iată cum nu mă voi mai enerva eu privind cum mi se anulează cursele una după cealaltă.

Cam astea ar fi. Pentru cei cărora le e lene să caute (nu de alta, dar cunosc exact senzația) aplicația pentru Android o găsiți aici, iar pentru iPhone aici.

sursa foto: freepik.com